Bij 'alle radio-gerelateerde zaken' kan ik enkel aan de FM-radio denken die er standaard op staat...? Ik heb deze herstart en bleek niet de oplossing te zijn. Een reboot werkt ook nietTD-er schreef op zondag 27 juli 2014 @ 22:15:
[...]
Had ik vanavond ook.
Oplossing bleek alle radio-gerelateerde zaken uit doen en weer aan.
Misschien dat een reboot ook zou kunnen helpen.
Gegeven dat we dat beide hebben, suggereert een DNS-issue, waarbij herstarten van die services de DNS-cache misschien zou kunnen flushen?
Je GSM/3G module is ook een radio, net als WiFi en Bluetooth.
Ik had 'm op flightmode gezet en daarna alles weer aangezet (WiFi/Bluetooth/Dataverbinding) en toen werkte het weer bij mij.
Maar goed, een reboot zou dan ook al genoeg moeten zijn.
Ik had 'm op flightmode gezet en daarna alles weer aangezet (WiFi/Bluetooth/Dataverbinding) en toen werkte het weer bij mij.
Maar goed, een reboot zou dan ook al genoeg moeten zijn.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Het is me gisteren toch gelukt om te flashen via de flashtool doormiddel van de chineese tekens te verwijderen in de mappen 
na de officieële 4.4.2 heb ik de TeamForce Android 4.4.2 zonder problemen geinstallaard ( dacht ik...)
Toen ik mijn sim kaart erin stopte vielen me wat problemen op. Het hoofdprobleem is dat de smartphone mijn simkaart herkend maar deze is onbruikbaar omdat ik de melding krijg dat mijn IMEI ongeldig is.
probleem opgezocht en en in de engineermode dit truckje uitgehaald: http://ejiayu.blogspot.be/2013/05/g3-jiayu-imei-change.html
maar ik heb precies niet het recht om zo een command toe te voegen
Weet iemand raad ? stock rom er ook al over gegooid maar dit probleem blijft aanhouden.
na de officieële 4.4.2 heb ik de TeamForce Android 4.4.2 zonder problemen geinstallaard ( dacht ik...)
Toen ik mijn sim kaart erin stopte vielen me wat problemen op. Het hoofdprobleem is dat de smartphone mijn simkaart herkend maar deze is onbruikbaar omdat ik de melding krijg dat mijn IMEI ongeldig is.
probleem opgezocht en en in de engineermode dit truckje uitgehaald: http://ejiayu.blogspot.be/2013/05/g3-jiayu-imei-change.html
maar ik heb precies niet het recht om zo een command toe te voegen

Weet iemand raad ? stock rom er ook al over gegooid maar dit probleem blijft aanhouden.
Voor iedereen die zich afvraagt hoe groot een Jiayu G4(s) is ten op zichte van een One Plus One:
Klik hier maar eens
Klik hier maar eens
Ik draai nog steeds de 4.2.2 aangezien er nogal wat gezeur is rond de 4.4.2 roms, inmiddels heb ik het idee dat ik het door heb maar even ter verificatie;
1. Kitkat stock rom v1 installeren (http://pan.baidu.com/shar...=4203930560&uk=1680007479)
2. Dmv mobile uncle tools de recovery terug flashen als die overschreven is (https://mega.co.nz/#!mcIX...rbVzZzZvTOoZ6fZBJsSYx4HgU)
3.1 Booten in recovery
3.2 Wipe de nodige partities en eventueel nog een backup van stock v1
4. Flash de Team Force 4.2.2 FINAL rom (https://mega.co.nz/#!ecpA...gTc2_qDogRqFi3wgx0-gmjJsw)
5. Install de 21-07 update van Team Force (https://mega.co.nz/#!KZxF...MIkxSMQcZOduMZPdLfHOfAWyw)
Persoonlijk ben ik niet zeker van stap 1 & 5, kan iemand me bevestigen dat deze stappen vereist zijn om de TF rom te draaien zonder touch problemen?
Bedankt!
PS: Op dit moment draai ik http://www.needrom.com/mobile/g4sl-aosp-v1-laek-17.
1. Kitkat stock rom v1 installeren (http://pan.baidu.com/shar...=4203930560&uk=1680007479)
2. Dmv mobile uncle tools de recovery terug flashen als die overschreven is (https://mega.co.nz/#!mcIX...rbVzZzZvTOoZ6fZBJsSYx4HgU)
3.1 Booten in recovery
3.2 Wipe de nodige partities en eventueel nog een backup van stock v1
4. Flash de Team Force 4.2.2 FINAL rom (https://mega.co.nz/#!ecpA...gTc2_qDogRqFi3wgx0-gmjJsw)
5. Install de 21-07 update van Team Force (https://mega.co.nz/#!KZxF...MIkxSMQcZOduMZPdLfHOfAWyw)
Persoonlijk ben ik niet zeker van stap 1 & 5, kan iemand me bevestigen dat deze stappen vereist zijn om de TF rom te draaien zonder touch problemen?
Bedankt!
PS: Op dit moment draai ik http://www.needrom.com/mobile/g4sl-aosp-v1-laek-17.
Vergeet niet IMEI te backuppen.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
imei staat op de sticker onder de accu.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Maar inclusief het backuppen van de imei code,, zijn de door mij genoemde stappen dan voldoende of mis ik nog iets?
Er is nu een versie 2 uit die kan je hier vinden, de update zit er oa ook in dus die komt te vervallen in je lijstje.mdrop schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 07:25:
Maar inclusief het backuppen van de imei code,, zijn de door mij genoemde stappen dan voldoende of mis ik nog iets?
Er zijn verschillende manieren om te flashen.
Die je hier boven beschrijft ziet er netjes uit en volgens mij ben je niets vergeten.
Hier onder de TF flash methode zonder backups.
Eerst de door TF vertaalde Engelse en dan de Spaanse want er zit een verschil in (Spanjaarden en talen).
Format SD (micro SD).
Download ROM and copy it to SD.
Login Recovery.
Wipe Data.
Wipe Cache.
Wipe Dalvik Cache.
Format System.
Install ROM from SD.
Automatic restart.
Configure Wi-Fi.
Configure Google account.
Wait 5 min. A ROM that is stable.
Apk Update of Google.
Open the BusyBox apk.
We hope for it to load to 100% and activate AutoUpdater.
Install and chose Smart Install.
Reboot and you’re ready.
Spaans
Se instala por recovery, recomendamos el propio de Team Force, le puedes descargar desde Need Rom.
Formatear SD (micro SD).
Descargar ROM y copiarla en SD.
Entrar en Recovery.
Wipe Data.
Wipe Caché.
Wipe Dalvik Caché.
Format System.
Install ROM from SD.
Reinicio automático.
Configurar Wi-Fi.
Configurar cuenta Google.
Esperaremos 5 min. A que se estabilice la ROM.
Actualizar Apk de Google.
Abrimos la apk BusyBox.
Esperamos a que cargue al 100% y activamos Autoupdater.
Install y elegimos Smart Install.
Reiniciamos y ya está listo.
Zij doen een recovery via hun eigen aangepaste recovery hier te downloaden.
Verder zitten er nog wat taal verschillen in. Esperamos bijv. vertalen ze als hope wat kan maar hier moet het wachten zijn.
Succes!
Is er iemand die een verdere oplossing heeft voor dat probleem met het grijze wifi vakje? Mijn vriendin heeft dat sinds vorige week ook met haar Jiayu g4T. Rebooten helpt niet, vliegtuigmodus ook niet. Sommige internettaken gan prima maar in har geval bijvoorbeeld de weer-app en google play werken niet goed. Iemand een idee waarom dit ineens bij meerdere Jiayu toestellen in 1 week gebeurd?
Dat het WiFi-symbool grijs wordt, wil zeggen dat Google-services niet bereikbaar zijn.
Hier gebeurt het ook wel eens en als reboot van de G4, danwel het restarten van de WiFi niet werkt, dan restart ik de router.
Ik heb hier een TP-link router als 2e accesspoint met DD-WRT erop en een FritzBox 7340.
Het gebeurt me met beide wel eens dat je een grijs WiFi-symbooltje blijft houden.
Bij de FritzBox staat er dan het volgende in de log:
Het zou kunnen dat de power-management van de G4 hier iets mee te maken heeft, maar ik kan er ook niet helemaal de vinger achter krijgen.
Hier gebeurt het ook wel eens en als reboot van de G4, danwel het restarten van de WiFi niet werkt, dan restart ik de router.
Ik heb hier een TP-link router als 2e accesspoint met DD-WRT erop en een FritzBox 7340.
Het gebeurt me met beide wel eens dat je een grijs WiFi-symbooltje blijft houden.
Bij de FritzBox staat er dan het volgende in de log:
code:
1
2
3
| 05.08.14 20:43:02 Wireless LAN registration failed: Authorization failed. MAC address: 00:08:22:0F:39:49, Name: JiayuG4. 05.08.14 20:27:09 Wireless LAN registration failed: Authorization failed. MAC address: 00:08:22:0F:39:49, Name: JiayuG4. 05.08.14 19:06:51 Wireless LAN registration failed: Authorization failed. MAC address: 00:08:22:0F:39:49, Name: JiayuG4. |
Het zou kunnen dat de power-management van de G4 hier iets mee te maken heeft, maar ik kan er ook niet helemaal de vinger achter krijgen.
@td-er: Helaas werken alle opties die u noemt in ons geval niet. Restarten telefoon, flightmode, uit en anzetten van wifi en restarten router hebben geen van alle effect. Vreemd vind i kook dat dit probleem bij 3 mensen sinds een week opduikt, zit er iets in de firmware van deze telefoon wat dit veroorzaakt? Het si wel vervelend want in ons geval is het dus nu al een week continu en niet oplosbaar tot nu toe.
Misschien een hard-coded DHCP-server in het netwerk (anders dan de router's default instellingen)?
Als daar verkeerde data in staat, die doorgegeven wordt aan de mobiel, dan kun je vreemde dingen krijgen.
Maar goed, dan zou je met andere computers ook last verwachten.
Misschien WiFi-connectie weggooien en opnieuw aanmaken?
Als daar verkeerde data in staat, die doorgegeven wordt aan de mobiel, dan kun je vreemde dingen krijgen.
Maar goed, dan zou je met andere computers ook last verwachten.
Misschien WiFi-connectie weggooien en opnieuw aanmaken?
@td-er: Wifi netwrken wegooien helpt ook niet. En zoals je zegt, andere computers en telefoons hebben geen problemen. overigesn blijft hetzlefde voorkomen als je op een ander wifi-netwerk aanemld dus het lijkt echt iets in de telefoon te zijn. Alleen aangezien er 3 mensen hetzelfde hebben in 1 week vrag ik me af of het iets in de firmware van Jiayu kan zijn.
of een recente update? (app)
@td-er: ja maar welke app dan... en waarom bij 3 mensen in 1 week en daarvoor bij niemand. Dan zou he t1 van de google apps moeten zijn
Ik heb het ook gehad bij de wifi met mijn jiayu G4 en met resetten werd hij vaak weer blauw. Mijn vriendin heeft echter een cubot GT99 (zelfde chip) en die heeft al vaker het zelfde probleem gahad. Het was nu zelf zo erg dat ze helemaal het wifi punt niet meer op kon. Ben wel benieuwd wat het probleem echt is maar het is dus niet alleen van de afgelopen 3 weken, want ik heb het vorig jaar ook al gehad.
@boppos: een factory reset heb ik ook al overwogen maar is wel echt de laatste otpei omdat alle apps/gamescores enzo dan verdwijen.
Sowieso geen gek idee om een backup te maken via Titanium Backup, (of vergelijkbaar programma) voordat je bezig gaat.
Ik heb 1 vraag gezien vwb problemen met foto's!! Ik heb een 4g jiayu en sinds een paar maanden wil hij vaker wel dan niet foto's weer geven!! Ik krijg te zien er is geen miniatuur beschikbaar en wanneer ik deze doorstuur per mail wordt deze extensie niet erkent !!
Ook de foto's die ik ontvang vanuit whatapp geven dezelfde problemen !! Ik zie ze 2 seconden en daarna verschijnen 2 strepen en wordt deze onscherp!! Wanneer ik in mij galerij kijk zie ik weer een zwarte afbeelding staan !! Dit gaat 9 van de 10 x zo !!
Weet iemand hiervoor een oplossing !! Zou super zijn want ik kan geen foto's behouden zo !! Alvast bedankt voor de genomen moeite!!
Groet Katrien
Ook de foto's die ik ontvang vanuit whatapp geven dezelfde problemen !! Ik zie ze 2 seconden en daarna verschijnen 2 strepen en wordt deze onscherp!! Wanneer ik in mij galerij kijk zie ik weer een zwarte afbeelding staan !! Dit gaat 9 van de 10 x zo !!
Weet iemand hiervoor een oplossing !! Zou super zijn want ik kan geen foto's behouden zo !! Alvast bedankt voor de genomen moeite!!
Groet Katrien
Heb je ook dat sommige apps ineens vastlopen?
Zo ja, dan zou ik eens serieus een nieuw SD-kaartje overwegen.
Ik heb iets soortgelijks gehad een week of 2 geleden.
Sommige apps liepen vast, bepaalde apps konden niet refreshen en foto's gingen ook heel funky.
Uiteindelijk kreeg ik met de foto-app de melding dat het kaartje vol zou zijn. (nog 18 GB vrij) en ik kon bepaalde apps niet meer updaten, noch verwijderen.
Bleek dat geen enkele schrijfactie meer werkte naar het kaartje. Formatteren vanuit Windows leek te werken, maar opnieuw insteken en de oude data was gewoon weer zichtbaar.
Nieuw kaartje erin en alle problemen waren over.
Zo ja, dan zou ik eens serieus een nieuw SD-kaartje overwegen.
Ik heb iets soortgelijks gehad een week of 2 geleden.
Sommige apps liepen vast, bepaalde apps konden niet refreshen en foto's gingen ook heel funky.
Uiteindelijk kreeg ik met de foto-app de melding dat het kaartje vol zou zijn. (nog 18 GB vrij) en ik kon bepaalde apps niet meer updaten, noch verwijderen.
Bleek dat geen enkele schrijfactie meer werkte naar het kaartje. Formatteren vanuit Windows leek te werken, maar opnieuw insteken en de oude data was gewoon weer zichtbaar.
Nieuw kaartje erin en alle problemen waren over.
Is er dan geen enkele andere otptie dan een factory reset? want dat blijft voro mij toch echt het slechtse scenario, voor als er echt niets anders meer kan.
Als ik de Jiayu G4s bestel kan ik hiermee toch gewoon op HSDPA?
HSDPA plus zelfsRobbie T schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 22:57:
Als ik de Jiayu G4s bestel kan ik hiermee toch gewoon op HSDPA?
Wel de WCDMA-versie nemen.
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik heb voor mijn vriendin ook een Jiayu G4S gekocht. Ik was van plan om, zodra het toestel binnen komt, het toestel te gaan rooten middels deze guide:
http://jiayunederland.nl/downloads/#tab-1381604975161-6-7
Makkelijkste manier denk ik?
Daarnaast heb ik inmiddels een aantal pagina's in dit topic doorgelezen en lees iets over het feit dat de ene recovery meer problemen geeft dan de andere? Wat is op dit moment de meest stabiele recovery en welke problemen zijn daar mee bekend?
En wat is de meest stabiele rom, zonder problemen met de camera/galerij/wifi e.d?
http://jiayunederland.nl/downloads/#tab-1381604975161-6-7
Makkelijkste manier denk ik?
Daarnaast heb ik inmiddels een aantal pagina's in dit topic doorgelezen en lees iets over het feit dat de ene recovery meer problemen geeft dan de andere? Wat is op dit moment de meest stabiele recovery en welke problemen zijn daar mee bekend?
En wat is de meest stabiele rom, zonder problemen met de camera/galerij/wifi e.d?
De G4S hoef je niet te rooten, je moet alleen de superuser aanzetten
Verwijderd
Hai, hai,
Ik heb Jiayu G4S sinds drie weken in huis. Op zich goed toestel maar....
- GPS is zwak voor Runkeeper
- iedere dag zo'n tien keer start telefoon opnieuw op, maakt niet uit wat ik deed op dat moment
Ik had al in de planning op Android te updaten naar Kitkat.
Daarnet was ik aan het hardlopen (zonder Runkeeper
) gebruikte toestel alleen om muziek te luisteren die op SD card staan. Toen ik de telefoon aan wilde zetten lukte dat niet, muziek speelde gewoon door....toen ik oortjes verwijderde stopte ook de muziek. Nu krijg ik em niet meer aan
! Shit, wat nu
? Heb Pandawill al gemaild maar ik weet niet of zij iets kunnen en willen doen.
Kan je me een advies geven
?
Ik heb Jiayu G4S sinds drie weken in huis. Op zich goed toestel maar....
- GPS is zwak voor Runkeeper
- iedere dag zo'n tien keer start telefoon opnieuw op, maakt niet uit wat ik deed op dat moment
Ik had al in de planning op Android te updaten naar Kitkat.
Daarnet was ik aan het hardlopen (zonder Runkeeper

Kan je me een advies geven
Al geprobeerd opnieuw op te starten?
Overigens hoort-ie niet tien maal opnieuw op te starten, ik geloof dat er eerder in dit topic ook iemand was met dat probleem.
Ik zie dat er ook een Android L-rom is voor deze telefoon, heeft iemand het al geprobeerd?
Edit: Oh, het is alleen "Android L"-style, verder 4.4.2
Overigens hoort-ie niet tien maal opnieuw op te starten, ik geloof dat er eerder in dit topic ook iemand was met dat probleem.
Ik zie dat er ook een Android L-rom is voor deze telefoon, heeft iemand het al geprobeerd?
Edit: Oh, het is alleen "Android L"-style, verder 4.4.2
[ Voor 31% gewijzigd door anandus op 07-08-2014 21:54 ]
Ik ga mijn G4s bestellen, hebben jullie een idee van beste webshops(snelle levering, service)?
Bedankt
Bedankt
Er zijn talloze winkels waar je het kan bestellen. Ikzelf heb die voor mezelf, en later mijn vrouw, bij Spemall besteld, maar er zijn een hoop winkels waar je het kan bestellen. Misschien helpt dit topic?
corrupte tabjes in advanced properties
corrupte tabjes in advanced properties
Als je bij de instellingen van de camera kijkt, bij 'Grootte van de foto', kan ik kiezen voor 1, 4, 6 of 8 megapixels. Waarom is 8 het maximum en niet 13?
Hmm.. Ik heb wel 13M. Misschien hangt het van de ROM af?
(Ik heb 'G4S 20140410-165225')
(Ik heb 'G4S 20140410-165225')
Ik heb de G4 Advanced (G4A) by the way, mocht dat iets uitmaken...
Ik heb 20131203-000001, van Jiayu.es.
Ik heb 20131203-000001, van Jiayu.es.
[ Voor 47% gewijzigd door vdvaxel op 09-08-2014 19:06 ]
Voor 13mp moet je eerst de verhouding op 4:3 zetten ipv 16:9vdvaxel schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 17:37:
Als je bij de instellingen van de camera kijkt, bij 'Grootte van de foto', kan ik kiezen voor 1, 4, 6 of 8 megapixels. Waarom is 8 het maximum en niet 13?
Dat was een probleem met de accu. Nieuwe accu erin en het was over, als ik mij goed herinner.anandus schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:50:
Al geprobeerd opnieuw op te starten?
[...]
Echt opnieuw restarten doe je trouwens door batterij even eruit te halen.
* TD-er had vandaag dat het toestel totaal niet meer reageerde, dus batterij eruit, restart en gaan.
Ik heb trouwens de laatste tijd steeds vaker (1x per week of 2) dat de SIM niet herkend wordt en dat je opnieuw de SIM moet unlocken (gewoon zelfde proces als na reboot).
Probleem is natuurlijk wel dat wanneer je zoiets niet door hebt, dat je dan een paar oproepen misloopt.
Sinds gisteren laadt de telefoon niet meer op. Zoeken gaf mij op youtube dit resultaat:
YouTube: Broken charging connector JIAYU G4
Valt dit onder de garantie? Ik heb 'm pas 3 maanden. Ik heb 'm bij Hongkongeek gekocht. Ik las er goede verhalen over.
Valt dit onder de garantie? Ik heb 'm pas 3 maanden. Ik heb 'm bij Hongkongeek gekocht. Ik las er goede verhalen over.
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Bedankt, dat wist ik niet!Jan-Willem P. schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 19:59:
[...]
Voor 13mp moet je eerst de verhouding op 4:3 zetten ipv 16:9
Mijn G4S komt deze week binnen, dus ik zit als een klein kind elke dag met een soort verjaardagscadeau spanning te wachten.
Minder dat ik dan hier een berg "ow, dit werkt ineens niet meer" reacties terug lees, maar goed, als alles het wel doet, dan is er geen reden om wat te typen.
Nu is mijn vraag of ik er meteen kitkat op kan zetten? Enig speurwerk heeft me dit opgeleverd:
http://www.gizchina.com/2...oid-4-4-update-jiayu-g4s/
met als bron het officiele Jiayu forum:
http://bbs.ejiayu.com/thread-1206301-1-1.html
Kan ik dat gewoon veilig doen, of is dat niet voor de internationale versie? Zo niet, waar kan ik dan de goede rom downloaden? Ik heb een hekel aan resources die onnodig gebruikt worden, dus deze telefoon met kitkat lijkt me een gouden combinatie (waarom ze dan android niet meteen maken voor zo min mogelijk geheugen is me een raadsel, maar goed).
Excuus, ik klik 1 rij reacties terug en de how-to's stromen binnen.
Minder dat ik dan hier een berg "ow, dit werkt ineens niet meer" reacties terug lees, maar goed, als alles het wel doet, dan is er geen reden om wat te typen.
Nu is mijn vraag of ik er meteen kitkat op kan zetten? Enig speurwerk heeft me dit opgeleverd:
http://www.gizchina.com/2...oid-4-4-update-jiayu-g4s/
met als bron het officiele Jiayu forum:
http://bbs.ejiayu.com/thread-1206301-1-1.html
Kan ik dat gewoon veilig doen, of is dat niet voor de internationale versie? Zo niet, waar kan ik dan de goede rom downloaden? Ik heb een hekel aan resources die onnodig gebruikt worden, dus deze telefoon met kitkat lijkt me een gouden combinatie (waarom ze dan android niet meteen maken voor zo min mogelijk geheugen is me een raadsel, maar goed).
Excuus, ik klik 1 rij reacties terug en de how-to's stromen binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door Michiel36 op 11-08-2014 16:11 ]
Als ik een app van amper 6MB probeer te installeren krijg ik de melding 'onvoldoende opslagcapaciteit', terwijl de interne opslag nog 374MB vrij heeft, het telefoongeheugen 7,52GB en mijn SD kaart 2,83GB. Hoe kan dit?
Soms wil een reboot van het toestel dan nog wel eens helpen. Dat soort gedrag zie ik bij veel Android toestellen. Het is net of bepaalde percentages gereserveerd zijn voor bepaalde toepassingen (apps/foto/video/etc)
Door een reboot worden tijdelijke files opgeruimd en ook de gegevens over geheugengebruik ververst.
Door een reboot worden tijdelijke files opgeruimd en ook de gegevens over geheugengebruik ververst.
Intussen wel dit gevonden.... voor € 5,36 een nieuwe connector..... wat is wijsheid? Zelf vervangen of kijken of ik China zover krijg dat zij het repareren. Telefoon is 3 maand oud...Christiaan.. schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 10:38:
Sinds gisteren laadt de telefoon niet meer op. Zoeken gaf mij op youtube dit resultaat:
http://www.banggood.com/J...epair-Parts-p-930600.html
Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|
Komende van een Faea F1 wil ik graag een telefoon die niet veel groter is, aangezien ik het formaat van de F1 nagenoeg perfect vind. Ook wil ik er niet op achteruit gaan qua specificaties; vooral qua scherm en prestaties (quad core). Wel wil ik een stap doen qua bouwkwaliteit, de F1 werd vaak warm, viel geregeld uit en uiteindelijk stuk.
Ik heb het idee dat de Jiayu en de G4S een zelfde soort telefoon is, waarbij er vooral veel specs in de telefoon worden gepropt om minder te geven om de 'durability'. Klopt dit? Ik denk niet dat een octacore nodig is en de 3000mah batterij zit er alleen in om die octacore te voeden. Ook 2GB lijkt me niet per se nodig.
Kan ik voor een variant gaan met minder specs of snij ik mezelf dan in de vingers omdat ik verlies op dingen waar ik meer om geef als; bouwkwalitieit, wifi, gps en degelijkheid in het algemeen? Ik lees vaak dat de G4S voor een Jiayu goed gebouwd is?
Andere opties als de Hongmi, Mi2s, Moto G, vallen af om te lomp, duur, weinig ondersteuning qua roms en updates.
Ik heb het idee dat de Jiayu en de G4S een zelfde soort telefoon is, waarbij er vooral veel specs in de telefoon worden gepropt om minder te geven om de 'durability'. Klopt dit? Ik denk niet dat een octacore nodig is en de 3000mah batterij zit er alleen in om die octacore te voeden. Ook 2GB lijkt me niet per se nodig.
Kan ik voor een variant gaan met minder specs of snij ik mezelf dan in de vingers omdat ik verlies op dingen waar ik meer om geef als; bouwkwalitieit, wifi, gps en degelijkheid in het algemeen? Ik lees vaak dat de G4S voor een Jiayu goed gebouwd is?
Andere opties als de Hongmi, Mi2s, Moto G, vallen af om te lomp, duur, weinig ondersteuning qua roms en updates.
Volgens mij is de G4S wel goed gebouwd, heb dat ding al paar keer goed laten vallen en ding zit nog prima in elkaar
Verwijderd
Mijn G4 Advanced voelt stukken solider aan dan een plastic Samsung,is nog nooit gevallen maar ik verwacht een hoog overlevings gehalte,het ding is gewoon stevig.
Ik was inderdaad niet helemaal duidelijk. Ik bedoel vooral bouwkwaliteit binnenin. Dus stabiele wifi, geen reboots, hitte, rare glitches.
[edit]
Eindelijk een goede review gevonden.
[edit]
Eindelijk een goede review gevonden.
[ Voor 30% gewijzigd door Kwabbernoot op 12-08-2014 20:20 ]
Bij mij is het prima, retestabiel, gaat lang mee, goede GPS en wifi.
Maar eerder in het topic staan wel verhalen van een te warme accu.
Maar eerder in het topic staan wel verhalen van een te warme accu.
bij mij is het juist omgekeerd, GPS heeft het richtingsgevoel van een wortel en de accu word totaal niet warm tenzij ik echt lang dingen aan het doen ben.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Een reboot helpt spijtig genoeg niet...vdvaxel schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 02:59:
Als ik een app van amper 6MB probeer te installeren krijg ik de melding 'onvoldoende opslagcapaciteit', terwijl de interne opslag nog 374MB vrij heeft, het telefoongeheugen 7,52GB en mijn SD kaart 2,83GB. Hoe kan dit?
EDIT: Het probleem lijkt zich enkel voor te doen bij het downloaden van de app 'Poweramp'...?
EDIT2: Probleem opgelost!
[ Voor 13% gewijzigd door vdvaxel op 13-08-2014 02:22 ]
G4S Basic besteld bij Mixeshop, met gratis protector en case, inclusief verzendkosten €120 (+$10 extra voor een flipcase). Ik ben benieuwd in hoeverre ik wel of niet in de knel kom met de RAM (lijkt me niet) en de ROM (misschien wel).
Hoe?
Ik heb deze week eentje besteld namelijk, ben dus wel benieuwd naar oplossingen van problemen...
Daarnaast heb ik dit ook vaak met mijn HTC One V. Cache clean up wil dan nog wel eens werken.
Excellente uitleg. Werkt super. BedanktSuffolk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:31:
[...]
Gisteren 4.4.2 Rom geflasht van team-force, geheugenkaart doet het prima.
De hele Rom werkt trouwens vlekkeloos!
Edit:
Omdat het voor mij even duurde voordat ik het geklaart had als leek, even een instructielijstje opgesteld:
Let wel ik had een nieuwe telefoon dus van backuppen was geen sprake in mijn geval.
Download CWM5.5.0.4 G4S op de eerste pagina van dit topic.
Pak deze uit en plaats deze op je sd-kaart.
Download de rom op: http://www.needrom.com/mobile/g4saosp-4-4-2-tf
Pak deze niet uit en plaats deze ook op je sd-kaart.
Koppel de telefoon los en zorg dat je >50% batterij hebt.
Zorg dat je root aan hebt staan (Instellingen>beveiliging>superuser)
Installeer de app Mobileuncle Tools.
Druk op 'Recovery Update'
Als het goed is vindt de telefoon het CWM bestand wat je op je sd-kaart hebt geplaatst.
Druk hierop en ga akkoord.
Hierna zal de telefoon vragen om op te starten in recovery, ga akkoord.
Doe het volgende (scrollen dmv volume knoppen, selecteren met aan/uit knop):
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
- advanced > wipe Dalvik cache
- install zip from sdcard > AOSP 4.4.2 TF
De telefoon zal nu de nieuwe Rom installeren en zal vanzelf opstarten met de nieuwe versie van Android.
Veel plezier!
Heb de g4s gekocht van minideal. Werd geleverd vol chinese apps. Heb de info van Suffolk gevolgd:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42712612
Werkt perfect. Tot nu toe
Heb dus ook de TF kitkat rom geinstalleerd.
GPS werkt goed, betrekkelijk snelle fix.
De toekomst afwachten of al de rest ook goed werkt/blijft werken.
Benieuwd of de 3000 batterij lang genoeg mee gaat.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42712612
Werkt perfect. Tot nu toe
Heb dus ook de TF kitkat rom geinstalleerd.
GPS werkt goed, betrekkelijk snelle fix.
De toekomst afwachten of al de rest ook goed werkt/blijft werken.
Benieuwd of de 3000 batterij lang genoeg mee gaat.
Aangezien ik vandaag of morgen ook een G4S verwacht hier wat vragen die je misschien kunt beantwoorden:
- Welke rom heb je geinstaleerd en heb je eventueel een linkje? Geen problemen met je beeldscherm na de rom update, ik las dat sommige ROM’s problemen gaven met sommige batches G4S’en (de batches metLG schermen)
- Ik realiseer me dat je nog weinig ijd gehad hebt om er mee te spelen, maar hoe is je eerste indruk? Ik ben zelf echt benieuwd naar oa: de bouwkwaliteit, ontvangst (1G,3G,wifi, GPS), dual sim functionaliteit en natuurlijk de batterij duur.
- Welke rom heb je geinstaleerd en heb je eventueel een linkje? Geen problemen met je beeldscherm na de rom update, ik las dat sommige ROM’s problemen gaven met sommige batches G4S’en (de batches metLG schermen)
- Ik realiseer me dat je nog weinig ijd gehad hebt om er mee te spelen, maar hoe is je eerste indruk? Ik ben zelf echt benieuwd naar oa: de bouwkwaliteit, ontvangst (1G,3G,wifi, GPS), dual sim functionaliteit en natuurlijk de batterij duur.
Verwijderd
Aangezien het hier een algemeen G4 topic is zou het handig zijn dat men vermeldt over welk model het gaat
Is in die team-force rom trouwens dat issue met de accupercentage ook opgelost? Of was dat probleem niet aanwezig in de G4S? Ik zit nog steeds te dubben.. wel een andere telefoon, geen andere telefoon. En elke keer is er wel weer iets waarvan ik denk, nee dit model doe ik maar niet.
De grote accu capaciteit en het mooie design in de Jiayu modellen trekt me dan telkens toch weer deze kant op. Ik gebruik m'n telefoon niet heel veel, dus een lange standby tijd is dan erg handig. Zat al wel eens naar de G4C te kijken, maar die S is toch een behoorlijke klasse hoger volgens mij.
De grote accu capaciteit en het mooie design in de Jiayu modellen trekt me dan telkens toch weer deze kant op. Ik gebruik m'n telefoon niet heel veel, dus een lange standby tijd is dan erg handig. Zat al wel eens naar de G4C te kijken, maar die S is toch een behoorlijke klasse hoger volgens mij.
Net de Teamforce kitkat erop gezet, werkt allemaal uitstekend en verder is het een prachtige telefoon. Nu heb ik alleen een probleem met gps, hij vind wel snel een stuk of 10 satellieten, maar hij krijgt er geen fix mee. Iemand een idee wat er fout staat?
Fixed: Google Play: MT GPS EPO Fix
Fixed: Google Play: MT GPS EPO Fix
[ Voor 20% gewijzigd door Michiel36 op 14-08-2014 18:48 ]
Gister mijn G4B (ja die oude) laten vallen op de tegelvloer in de badkamer. Ja, je moet toch krantje lezen, en dat gaat beter met phone.
Als in een slow-mow shot zag ik 'em vallen op de hoek van de phone. Hij spatte open. Achterkant daarheen. Batterij daarheen.
Ik dacht dat dat het was. RIP.
Maar nee.
Niks mis mee. En scherm ook geen spatje. Die metalen rand (die wel enigszins zijn verf begint te verliezen, maar dat vind ik zelfs wel mooi, rugged) doet het hem wel, zeg ik je.
Enige probleem dat ik dan weer heb is dat hotspot en USB Tether gewoon niet goed werken.
In mijn wijk in Jakarta is Internet er al een koele 2 weken uit, dus dat gaat via phone naar computer, via hotspot of USB tether. Maar het is aan en uit.
Echt moeite om Tweakers te laden.
Iemand in NL daar ook ervaring mee?
Als in een slow-mow shot zag ik 'em vallen op de hoek van de phone. Hij spatte open. Achterkant daarheen. Batterij daarheen.
Ik dacht dat dat het was. RIP.
Maar nee.
Niks mis mee. En scherm ook geen spatje. Die metalen rand (die wel enigszins zijn verf begint te verliezen, maar dat vind ik zelfs wel mooi, rugged) doet het hem wel, zeg ik je.
Enige probleem dat ik dan weer heb is dat hotspot en USB Tether gewoon niet goed werken.
In mijn wijk in Jakarta is Internet er al een koele 2 weken uit, dus dat gaat via phone naar computer, via hotspot of USB tether. Maar het is aan en uit.
Echt moeite om Tweakers te laden.
Iemand in NL daar ook ervaring mee?
Eat the bugs, live in a pod
Misschien ergens met een of andere app een low-power mode geselecteerd? Dan gaat de WiFi steeds uit.
Mixeshop heeft schijnbaar nergens staan of een item wel of niet in stock is. Wat hij dus in dit geval niet is en volgens de verkoper ook niet meer komt want 'basic version will stop produce'. Nu maar eens zien of en hoe ik mijn geld terug krijg.Kwabbernoot schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 14:37:
G4S Basic besteld bij Mixeshop, met gratis protector en case, inclusief verzendkosten €120 (+$10 extra voor een flipcase). Ik ben benieuwd in hoeverre ik wel of niet in de knel kom met de RAM (lijkt me niet) en de ROM (misschien wel).
Dom, want had het kunnen weten. Geen enkele shop heeft de Basic op voorraad.
Verwijderd
Hallo allemaal,
Ben nieuw op het forum hier omdat ik met een probleem zit. Ik heb vorig jaar juni een Jiayu gekocht.
Echter al een paar weken heb ik last dat mijn scherm soms helemaal aan het spacen is. Met spacen is bijvoorbeeld:
+ als ik gebeld wordt, doet de slider functie het niet. Ik moet m locken, unlocken en dan doet ie t weer (soms moet ik dit herhalen)
+ bepaalde delen op mijn scherm doen het niet meer. In sta-modus, doet mijn punt (zo ongeveer rechtsonder) het niet meer. Ik moet mijn telefoon kantelen naar lig modus en dan kan ik weer een punt kiezen.
+ soms ben ik aan het surfen, en dan gaat mijn scherm helemaal uit zn dak. Alsof er tig keer achter elkaar op het scherm wordt gedrukt (volgens mij ghost touches genoemd ofzo?).
+ soms reageert het scherm NIET gewoon, locken/unlocken wil soms helpen.
Ik las op het internet dat een screen calibration wellicht een oplossing kon zijn. Deze zat niet standaard op mijn Jiayu. Dus heb ik met een hele omweg een ROM geinstalleerd die deze functie wel had, maar ook dit hielp niet. Wordt er helemaal gek van.
Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
Ben nieuw op het forum hier omdat ik met een probleem zit. Ik heb vorig jaar juni een Jiayu gekocht.
Echter al een paar weken heb ik last dat mijn scherm soms helemaal aan het spacen is. Met spacen is bijvoorbeeld:
+ als ik gebeld wordt, doet de slider functie het niet. Ik moet m locken, unlocken en dan doet ie t weer (soms moet ik dit herhalen)
+ bepaalde delen op mijn scherm doen het niet meer. In sta-modus, doet mijn punt (zo ongeveer rechtsonder) het niet meer. Ik moet mijn telefoon kantelen naar lig modus en dan kan ik weer een punt kiezen.
+ soms ben ik aan het surfen, en dan gaat mijn scherm helemaal uit zn dak. Alsof er tig keer achter elkaar op het scherm wordt gedrukt (volgens mij ghost touches genoemd ofzo?).
+ soms reageert het scherm NIET gewoon, locken/unlocken wil soms helpen.
Ik las op het internet dat een screen calibration wellicht een oplossing kon zijn. Deze zat niet standaard op mijn Jiayu. Dus heb ik met een hele omweg een ROM geinstalleerd die deze functie wel had, maar ook dit hielp niet. Wordt er helemaal gek van.
Iemand een idee wat ik nog meer kan proberen?
Ik heb dat ook soms (steeds vaker), Superalien.
Zeker als mijn handen licht vochtig zijn door zweet of water.
Maar ook als ze droog zijn soms.
Ik weet er weinig anders aan te doen dan inderdaad lock unlock.
Werkt altijd, alhoewel hij dan vaak binnen no time weer hetzelfde doet.
Misschien werkt een factory reset, want ik ben er inmiddels vrij zeker van dat de G4 problemen voornamelijk software gerelateerd zijn.
Maar aangezien de phone voor de rest nog heerlijk werkt, heb ik geen zin in een factory reset.
Zeker als mijn handen licht vochtig zijn door zweet of water.
Maar ook als ze droog zijn soms.
Ik weet er weinig anders aan te doen dan inderdaad lock unlock.
Werkt altijd, alhoewel hij dan vaak binnen no time weer hetzelfde doet.
Misschien werkt een factory reset, want ik ben er inmiddels vrij zeker van dat de G4 problemen voornamelijk software gerelateerd zijn.
Maar aangezien de phone voor de rest nog heerlijk werkt, heb ik geen zin in een factory reset.
Eat the bugs, live in a pod
Ik zou vandaag mijn Jiayu moeten ontvangen, echter krijg ik net een melding via de mail dat de bezorger van DHL een afleverpoging heeft gedaan en de ontvanger niet aanwezig was. Terwijl ik al de hele dag thuis werk. Volgens DHL/koerier heeft hij wel degelijk aangebeld en een briefje achter gelaten. Ik heb bij alle buren nagevraagd en die hebben ook niks gezien. Beetje vreemde zaak..
dat gebeurt wel vaker...
Sinds 2 dagen heb ik mijn G4S in gebruik genomen. Na aankomst heb ik hier meteen de Team Force 4.4.2 rom op gezet zoals hierboven beschreven door Suffolk.
Op het eerste zicht leek alles te werken, maar na 2 dagen kom ik de volgende problemen tegen:
* Ik krijg smsjes van gemiste oproepen die niet bij mijn gemiste gesprekken staan.
* regelmatig komt de gsm niet uit standby (oplossing: batterij uithalen)
* wifi welke eerder in gebruik was kan plots niet meer gevonden worden. (oplossing: opnieuw opstarten)
* spontane soft reboots (een 3tal keer in 2 dagen, 1x tijdens een telefoongesprek, 1x tijdens standby, 1x tijdens surfen
Iemand dit een oplossing ziet voor deze problemen? Simkaartjes werken perfect in mijn oude Hongmi dus hier kan het niet aan liggen lijkt me. Ik ga nu eens proberen of ik de stock rom erop kan krijgen, maar ik vrees dat ik een maandagmorgen model te pakken heb
Op het eerste zicht leek alles te werken, maar na 2 dagen kom ik de volgende problemen tegen:
* Ik krijg smsjes van gemiste oproepen die niet bij mijn gemiste gesprekken staan.
* wifi welke eerder in gebruik was kan plots niet meer gevonden worden. (oplossing: opnieuw opstarten)
* spontane soft reboots (een 3tal keer in 2 dagen, 1x tijdens een telefoongesprek, 1x tijdens standby, 1x tijdens surfen
Iemand dit een oplossing ziet voor deze problemen? Simkaartjes werken perfect in mijn oude Hongmi dus hier kan het niet aan liggen lijkt me. Ik ga nu eens proberen of ik de stock rom erop kan krijgen, maar ik vrees dat ik een maandagmorgen model te pakken heb
Ik heb hem ook net en ook die rom erop gezet. Ik heb nog niet last van al jou dingen, maar wel de eerste spontane reboot. Heb je de stock rom er al op gezet? Zoja, laat even weten of hij stabieler is?Ronald1852 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:58:
Sinds 2 dagen heb ik mijn G4S in gebruik genomen. Na aankomst heb ik hier meteen de Team Force 4.4.2 rom op gezet zoals hierboven beschreven door Suffolk.
Onderstaande heb ik geprobeerd maar ik zit nu in een bootloop (teamforce logo even zichtbaar daarna reboot). Iemand nog ideeën?
Heb de originele stockrom terug gezet met de flash tool en daarna weer deze guide gevolgd. Echter blijft de telefoon steken in bootloop...
Heb de originele stockrom terug gezet met de flash tool en daarna weer deze guide gevolgd. Echter blijft de telefoon steken in bootloop...
Suffolk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:31:
[...]
Gisteren 4.4.2 Rom geflasht van team-force, geheugenkaart doet het prima.
De hele Rom werkt trouwens vlekkeloos!
Edit:
Omdat het voor mij even duurde voordat ik het geklaart had als leek, even een instructielijstje opgesteld:
Let wel ik had een nieuwe telefoon dus van backuppen was geen sprake in mijn geval.
Download CWM5.5.0.4 G4S op de eerste pagina van dit topic.
Pak deze uit en plaats deze op je sd-kaart.
Download de rom op: http://www.needrom.com/mobile/g4saosp-4-4-2-tf
Pak deze niet uit en plaats deze ook op je sd-kaart.
Koppel de telefoon los en zorg dat je >50% batterij hebt.
Zorg dat je root aan hebt staan (Instellingen>beveiliging>superuser)
Installeer de app Mobileuncle Tools.
Druk op 'Recovery Update'
Als het goed is vindt de telefoon het CWM bestand wat je op je sd-kaart hebt geplaatst.
Druk hierop en ga akkoord.
Hierna zal de telefoon vragen om op te starten in recovery, ga akkoord.
Doe het volgende (scrollen dmv volume knoppen, selecteren met aan/uit knop):
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
- advanced > wipe Dalvik cache
- install zip from sdcard > AOSP 4.4.2 TF
De telefoon zal nu de nieuwe Rom installeren en zal vanzelf opstarten met de nieuwe versie van Android.
Veel plezier!
[ Voor 4% gewijzigd door vortexnl1982 op 16-08-2014 00:57 ]
Met deze methode flash je de stock rom er weer in toch? Dit lukt mij ook. Ik krijg echter die teamforce roms er niet goed in (bootloop)...chevaid schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 17:29:
[...]
Heb ongeveer gevolgd wat hierin staat: http://www.needrom.com/mobile/4-4-official-g4s-kitkat/
Deze link gevolgd op de gegeven xda-link, http://mtk2000.ucoz.ru/bb/?8379. Daar de 2 dingen in de linker kolom downloaden met *new* ervoor, dat zijn dus de SP Flash Tool v 3.1352.01 en de MTK USB ALL v0.8.2.
Vervolgens de stock rom uit de first post gedownload. De voornaamste reden dat ik een nieuwe rom wilde was om de chinese meuk die erop stond te vermijden. Degene uit de first post is ook kitkat, en verder zonder die chinese programma's.
Na het downloaden van alles flash_tool.exe starten. Als je de gedownloade bestanden in hetzelfde mapje laat, laadt de tool het .bin file van de MTK USB ALL v0.8.2 automatisch in. Hierna moet je in het scatter-loading vakje je .txt bestandje opzoeken die bij de rom uit de first post zit. In het drop-down menu moet je firmware upgrade selecteren. Als laatste moet je bij options (bovenin, naast file) -> options -> download tabje het enige vinkje aanvinken en bij connection zorgen dat usb-speed op high speed staat. Nu kun je options sluiten. Sluit je telefoon zonder batterij aan, als het goed is kun je nu het flashen beginnen (download-knop naast het mobieltje)
Volgens mij is dit alles wat ik gedaan heb, als je nog vragen hebt moet je het maar laten weten.
op de wijze die chevaid op 19 juli schrijft heb ik geprobeerd de stock rom terug op het toestel te zetten. Helaas blijkt dit moeilijker als gedacht. De GSM (zonder batterij) wordt niet herkend door de flash tool (v5.1352.01), gsm zelf doet ook niets. Dit lijkt dus op een driverprobleem. Ik heb de drivers van de startpost geinstalleerd met behulp van 'Handleiding ROM flashen' maar blijkbaar zonder succes.Michiel36 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:53:
[...]
Ik heb hem ook net en ook die rom erop gezet. Ik heb nog niet last van al jou dingen, maar wel de eerste spontane reboot. Heb je de stock rom er al op gezet? Zoja, laat even weten of hij stabieler is?
Wat ik ook niet helemaal begrijp in de uitleg van chevaid: de folder 'MTKUsbAll_0.8.2' wordt gedownload om het bin-bestand als 'download-agent' te gebruiken, maar volgens mij zit er helemaal geen bin- bestand in die folder. Er zit er wel eentje in de folder van SP Flash Tools zelf.
Iemand die me verder kan helpen?
je moet je telefoon eraan hangen NA je op start hebt gedrukt bij flashtool anders "mist" hij de opening die hij nodig heeft om te kunnen uploaden. en hem even aan een andere usb poort hangen wil nog wel eens helpen om de driver opnieuw te laten pakken.
als je de driver er nu wel goed op heb staan en je start flashtool en dan hang je hem er pas aan zou het gewoon goed moeten gaan.
als je de driver er nu wel goed op heb staan en je start flashtool en dan hang je hem er pas aan zou het gewoon goed moeten gaan.
[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 16-08-2014 09:55 ]
Verwijderd
Ik heb gister de G4S mogen ontvangen, dus was bezig geweest om het via USB te Flashen.
Helaas is het niet goed gegaan en krijg ik dat apparaat niet meer aan.
iemand tips?
please monkeyproof (ik denk dat ik dat in de eerste plaats had moeten doen haha)
alvast bedankt
Helaas is het niet goed gegaan en krijg ik dat apparaat niet meer aan.
iemand tips?
please monkeyproof (ik denk dat ik dat in de eerste plaats had moeten doen haha)
alvast bedankt
Ondertussen de originele rom geinstalleerd. Thx flippy.nl voor de uitleg. Een andere usb-aansluiting was de oplossing. De rom lijkt tot nu toe stabiel. apps installeren lukt, en tot nu toe geen vastlopers/reboots.flippy.nl schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 09:55:
je moet je telefoon eraan hangen NA je op start hebt gedrukt bij flashtool anders "mist" hij de opening die hij nodig heeft om te kunnen uploaden. en hem even aan een andere usb poort hangen wil nog wel eens helpen om de driver opnieuw te laten pakken.
Wel ben ik men imei nrs onderweg verloren. zowel voor de sim1 als voor sim2. Hiervan heb ik geen backups :x
Op de achterkant van de gsm kan ik 1 imei nr. terug vinden, en ik las in dit forum ergens dat met een imei generator makkelijk een andere aan te maken is, en dit met mobile uncle tools te 'flachen' valt.
Is dit een goede handleiding hiervoor?
http://royalwebsite.blogs...imei-number-by-using.html
En kan ik als imei generator gewoon deze nemen?
Ik heb een probleem met een G4S.
Een maatje van me heeft hem proberen te flashen en dat is schijnbaar niet goed gegaan.
Ik heb de telefoon hier en hij lijkt helemaal niet aan te gaan, het scherm blijft helemaal zwart.
Als ik de telefoon aansluit aan de oplader zie ik ook geen lampje branden.
Ik heb wat documentatie gelezen en vervolgens geprobeerd om de telefoon te flashen via de SP Flash tool.
Dit heb ik vervolgens gedaan
* Drivers geinstalleerd
* Stockrom gedownload (first page)
* Batterij uit de telefoon gehaald en losgekoppeld van de laptop
* Flash tool gestart en de scatter.txt file geselecteert
* Het drop down veld staat op Download Only en vervolgens op download geklikt.
* Hierna sluit ik de telefoon (zonder batterij) via de USB kabel aan op de laptop
Vervolgens krijg ik eerst een rode balk met "Download DA 100%" en kort daarna de melding:
pmt changed for the ROM; it must be downloaded
wat doe ik fout?
Edit:
http://www.needrom.com/download/4-4-official-g4s-kitkat/
Moest dus op Firmware Upgrade staan en niet op download only.
Een maatje van me heeft hem proberen te flashen en dat is schijnbaar niet goed gegaan.
Ik heb de telefoon hier en hij lijkt helemaal niet aan te gaan, het scherm blijft helemaal zwart.
Als ik de telefoon aansluit aan de oplader zie ik ook geen lampje branden.
Ik heb wat documentatie gelezen en vervolgens geprobeerd om de telefoon te flashen via de SP Flash tool.
Dit heb ik vervolgens gedaan
* Drivers geinstalleerd
* Stockrom gedownload (first page)
* Batterij uit de telefoon gehaald en losgekoppeld van de laptop
* Flash tool gestart en de scatter.txt file geselecteert
* Het drop down veld staat op Download Only en vervolgens op download geklikt.
* Hierna sluit ik de telefoon (zonder batterij) via de USB kabel aan op de laptop
Vervolgens krijg ik eerst een rode balk met "Download DA 100%" en kort daarna de melding:
pmt changed for the ROM; it must be downloaded
wat doe ik fout?
Edit:
http://www.needrom.com/download/4-4-official-g4s-kitkat/
Moest dus op Firmware Upgrade staan en niet op download only.
[ Voor 6% gewijzigd door Vreesie op 16-08-2014 13:48 ]
Heb jij dit al opgelost?vortexnl1982 schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:08:
[...]
Met deze methode flash je de stock rom er weer in toch? Dit lukt mij ook. Ik krijg echter die teamforce roms er niet goed in (bootloop)...
Ik heb precies hetzelfde.
Ik kan zonder problemen, met de SP Flashtool, flashen naar stockrom Jelly Bean of KitKat (met chinese apps) maar als ik vervolgens mbv MobileUncle MKT Tools en CWM Recovery wil flashen naar TF kom ik in een bootloop terecht.
Overigens kan ik alleen naar CWM booten via MKT met JellyBean, als ik precies hetzelfde doe in 4.4.2 boot de phone gewoon naar android
Iemand een idee?
Kitkat heeft en aantal wijzigingen onder de motorkap, die er voor zorgen dat je "oude" recovery niet met Kitkat werkt. "SE-linux".
Dus waarschijnlijk probeert je m ook te installeren met de recovery die niet voor Kitkat is, waardoor je in een bootloop komt.
Dus waarschijnlijk probeert je m ook te installeren met de recovery die niet voor Kitkat is, waardoor je in een bootloop komt.
Ondertussen de imei nrs opnieuw ingevuld, en de stock kitkat rom draaien. Tot nu toe stabiel. Er zitten wel een paar rare kronkels in, maar al bij al heb ik nu tenminste een bruikbare gsm!Michiel36 schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 21:53:
[...]
Ik heb hem ook net en ook die rom erop gezet. Ik heb nog niet last van al jou dingen, maar wel de eerste spontane reboot. Heb je de stock rom er al op gezet? Zoja, laat even weten of hij stabieler is?
Toch nog een vraagje over de data connecties. Bij mijn Base simkaartje staan er 2 APN's 'voorgeinstalleerd' die niet te veranderen of weg te gooien zijn. Ik heb zelf de juiste APN gemaakt (mobile vikings), maar het is blijkbaar niet mogelijk deze te selecteren. Internet is hier dus niet werkend te krijgen.
Bij de andere simkaart waren er geen bestaande APN's. Na zelf een nieuwe gemaakt te hebben werkt dit wel.

(Toemaatje: iemand die mss weet hoe de grote G en 3G weg te krijgen zijn in de statusbar?)
Ah duidelijk. Weet jij hoe ik aan de juiste recovery dan kan komen?dutchgio schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 15:51:
Kitkat heeft en aantal wijzigingen onder de motorkap, die er voor zorgen dat je "oude" recovery niet met Kitkat werkt. "SE-linux".
Verwijderd
De juiste recovery kan je vinden in de app Jiayu.es dat normaal gezien op je telefoon staat,zoniet effe downloaden uit de Playstore.Vreesie schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 20:11:
[...]
Ah duidelijk. Weet jij hoe ik aan de juiste recovery dan kan komen?
Krijg het niet opgelost. ik kom trouwens wel in de recovery modus maar na het uitpakken van de zip en een reboot blijft hij in een boot loop.Vreesie schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 14:55:
[...]
Heb jij dit al opgelost?
Ik heb precies hetzelfde.
Ik kan zonder problemen, met de SP Flashtool, flashen naar stockrom Jelly Bean of KitKat (met chinese apps) maar als ik vervolgens mbv MobileUncle MKT Tools en CWM Recovery wil flashen naar TF kom ik in een bootloop terecht.
Overigens kan ik alleen naar CWM booten via MKT met JellyBean, als ik precies hetzelfde doe in 4.4.2 boot de phone gewoon naar android
Iemand een idee?
Heb nu stockrom weer terug geflashd. Alleen mijn wifi valt nu vaak uit. De verbinding blijft staan maar er komt geen data... Dit is de ROM van g4s op de eerste pagina van dit topic...
Nog een ander ding wat me opviel is dat het netd proces behoorlijk wat CPU resources vraagt. Dat kost performance en vreet accu. Houdt dat dus in de gaten. Als het proces is gekilled is loopt Android een stuk beter.
[ Voor 21% gewijzigd door vortexnl1982 op 19-08-2014 00:11 . Reden: vergeten ]
Hallo iedereen,
Sinds gisteren mijn Jiayu G4S binnengekregen en ben er echt blij mee. Ben redelijk nieuw in de android wereld en heb al een paar dingen gedaan met de gsm. Heb ROM Toolbox Lite geïnstalleerd om al die Chinese pregeinstalleerde applicaties te verwijderen, is dit wel een goede manier? Er is nog één applicatie die in het chinees staat met een android mannetje, durfde ik nog niet te verwijderen..
En zou ik eigenlijk al een update naar kitkat proberen of is het best om nog even te wachten ? Alvast bedankt !
Sinds gisteren mijn Jiayu G4S binnengekregen en ben er echt blij mee. Ben redelijk nieuw in de android wereld en heb al een paar dingen gedaan met de gsm. Heb ROM Toolbox Lite geïnstalleerd om al die Chinese pregeinstalleerde applicaties te verwijderen, is dit wel een goede manier? Er is nog één applicatie die in het chinees staat met een android mannetje, durfde ik nog niet te verwijderen..
En zou ik eigenlijk al een update naar kitkat proberen of is het best om nog even te wachten ? Alvast bedankt !
Verwijderd
Wanneer je de mogelijkheid wil behouden om naar de SD kaart te schrijven,dan zou ik wegblijven van KitKat,is daarmee nl niet mogelijk.issepower schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 11:49:
Hallo iedereen,
Een klein dingetje tussendoor:
Ik gebruikte een oude versie van Facebook op mijn G4S omdat de nieuwe versie telkens crashte.
Ik probeerde vandaag de nieuwste versie weer eens en het lijkt erop dat-ie stabiel is
(al houd ik een slag om de arm)
Ik gebruikte een oude versie van Facebook op mijn G4S omdat de nieuwe versie telkens crashte.
Ik probeerde vandaag de nieuwste versie weer eens en het lijkt erop dat-ie stabiel is
Hmm ok, voor het moment gebruik ik nog geen sd kaart. Maar bedankt voor info!Verwijderd schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:30:
[...]
Wanneer je de mogelijkheid wil behouden om naar de SD kaart te schrijven,dan zou ik wegblijven van KitKat,is daarmee nl niet mogelijk.
Weet iemand of ik deze chinese app ook mag verwijderen? Alle andere chinese apps heb ik al verwijderd..
Grtz
Grtz

Volgens Google Translate op mijn G4S (camera mode) staat daar 'factory mode', dus ik denk dat dat is om hem te resetten naar standaardinstellingen. Overigens had je dit zelf ook wel uit kunnen vinden
[ Voor 3% gewijzigd door anandus op 20-08-2014 12:46 ]
Hmm dus zeker niet verwijderen? Ik wist niet dat je zo een camera mode had bij google translateanandus schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 12:40:
Volgens Google Translate op mijn G4S (camera mode) staat daar 'factory mode', dus ik denk dat dat is om hem te resetten naar standaardinstellingen. Overigens had je dit zelf ook wel uit kunnen vinden![]()
Andere vraag: Als een contact me opbelt krijg ik zijn naam niet te zien indien hij zonder country code is opgeslagen. Dit is vrij lastig.. Iemand een fix gevonden voor de g4s (stock rom) ?
Thanks
Zijn apps voor.issepower schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 14:03:
[...]
Hmm dus zeker niet verwijderen? Ik wist niet dat je zo een camera mode had bij google translate
Andere vraag: Als een contact me opbelt krijg ik zijn naam niet te zien indien hij zonder country code is opgeslagen. Dit is vrij lastig.. Iemand een fix gevonden voor de g4s (stock rom) ?
Thanks
Yes! Gisteren mijn JiaYu G4s ontvangen, gekocht bij Pandawill, verzonden via DHL. Allemaal goed verlopen, alleen de aflevering via DHL verliep moeizaam, maar dat heb ik wel vaker met DHL. Geen inklaringskosten omdat de waarde op $20 was gezet.
Maar goed, nieuwe foon, toch wat Chinese tekens her en der. Dus maar eens kijken om een andere ROM te installeren.
De handleiding van Suffolk doorgenomen. En ook de site van Team Force bestudeerd.
Toch maar gekozen voor de manier van Suffolk omdat daar veel goede ervaringen over zijn. Maar de juiste ROM is mij nog niet bekend. Ik heb voor deze gekozen: G4S AOSP 4.4.2 TF V2 (1.8.14). Met de CWM 5.5.0.4 recovery.
Helaas heeft dit niet gewerkt, ik bleef in bootloop hangen
.
Toen begon de zoektocht naar het herstellen van de stock-ROM. Uiteindelijk na veel zweten, drivers installeren, nog wat zweet, is dit allemaal gelukt met de SP-Flash-tool
. Maar goed, nu heb ik de 4.2.2 er op staan, en zou graag 4.4 er op willen zetten. Wat is nu de correcte manier?
Dit heb ik nog gevonden op Needrom:
Moet ik dan de recovery voor KitKat installeren, welke?
Kan ik daarna de Team Force ROM installeren, G4S AOSP 4.4.2 TF V2 (1.8.14) via bovenstaand stappenplan?
Een werkende handleiding zou fijn zijn, met welke uitgangspunten en welke softwareversies. Bomen, bos, ik zie het niet meer...
Wat betreft de algemene indruk, de telefoon doet het prima, reageert lekker snel, goed beeld, GPS werkt (kwaliteit van de GPS weet ik nog niet).
Maar goed, nieuwe foon, toch wat Chinese tekens her en der. Dus maar eens kijken om een andere ROM te installeren.
De handleiding van Suffolk doorgenomen. En ook de site van Team Force bestudeerd.
Toch maar gekozen voor de manier van Suffolk omdat daar veel goede ervaringen over zijn. Maar de juiste ROM is mij nog niet bekend. Ik heb voor deze gekozen: G4S AOSP 4.4.2 TF V2 (1.8.14). Met de CWM 5.5.0.4 recovery.
Helaas heeft dit niet gewerkt, ik bleef in bootloop hangen
Toen begon de zoektocht naar het herstellen van de stock-ROM. Uiteindelijk na veel zweten, drivers installeren, nog wat zweet, is dit allemaal gelukt met de SP-Flash-tool
Dit heb ik nog gevonden op Needrom:
Moet ik dan eerst KitKat stock ROM V1 installeren van de link naar pan.baidu.com? En hoe, via SP-Flash-tool?With 4.2.2:
KITKAT STOCK ROM V.1 http://pan.baidu.com/share/link?shareid=4203930560&uk=1680007479
First .. if installing this ROM STOCK KITKAT V.1 (never the V.2 of 24-7) by SPTOOLS ..
After installing recovery for KitKat..
With 4.4.2:
Format SD (micro SD). (RECOMMENDED)
Download ROM and copy it to SD.
Login Recovery.
Wipe Data. Wipe Cache. Wipe Dalvik Cache.
Format System.
Install ROM from SD. Automatic restart.
Configure Wi-Fi. Configure Google account.
Wait 5 min. A ROM that is stable.
Apk Update of Google.
Open the BusyBox apk.
We hope for it to load to 100% and activate AutoUpdater.
Install and chose Smart Install.
Reboot and you're ready.
Moet ik dan de recovery voor KitKat installeren, welke?
Is dat de app van de maker Fraggel: https://play.google.com/s...tails?id=es.jiayu.jiayuidVerwijderd schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:42:
[...]
De juiste recovery kan je vinden in de app Jiayu.es dat normaal gezien op je telefoon staat, zoniet effe downloaden uit de Playstore.
Kan ik daarna de Team Force ROM installeren, G4S AOSP 4.4.2 TF V2 (1.8.14) via bovenstaand stappenplan?
Een werkende handleiding zou fijn zijn, met welke uitgangspunten en welke softwareversies. Bomen, bos, ik zie het niet meer...
Wat betreft de algemene indruk, de telefoon doet het prima, reageert lekker snel, goed beeld, GPS werkt (kwaliteit van de GPS weet ik nog niet).
[ Voor 0% gewijzigd door pnoob op 21-08-2014 12:42 . Reden: typo ]
Mijn G4S is ook binnen (via pandawill), helaas wel met douane kosten, maar dat is het risico van in China bestellen dus daar zeuren we niet over.
Stap voor stap gevolgd, werkte perfect en in 1 keer. Scheelt weer uren uitzoek werk.
Alles lijkt ook te werken hieronder een kort overzicht t.o.v. mijn referentie een nexus 5:
- Netwerk ontvangst op zowel de 2,4 als de 5 ghz band is gelijkwaardig aan mijn nexus. Wel lijkt er soms geen data verstuurd te worden. Het opnieuw opbouwen van de verbinding lost dit dan (tijdelijk)op.
- GPS lijkt het prima te doen (net geen nexus waarde, maar toch prima volgens de app GPS test)
- Bellen werkt ook, alleen nog geen test met 2 sim kaarten gedaan, volgt nog.
- Bouwkwaliteit lijkt prima, maar mag zich gaan bewijzen tijdens dagelijks gebruik.
- Verwisselbare accu. duosim en de mogenlijkheid van sd kaartjes is een pre.
- Toestel is lekker vlot, geen klachten
- Scherm is prima zie tijdens normaal gebruik eigenlijk geen verschil met een full hd scherm, helderheid is prima.
- Touchscreen is minder, maar ik hoop dat dit gedeeltelijk gewenning is.
- Meegeleverde silicone hoes is prut, maar dat is mijn algemene mening over die silicone krengen.
- De knoppen zitten anders dan bij mijn referentie telefoon, wederom even wennen.
Nu nog uitvinden hoe de accu het volhoud.
Suffock, bedankt voor de duidelijke uitleg!
Stap voor stap gevolgd, werkte perfect en in 1 keer. Scheelt weer uren uitzoek werk.
Alles lijkt ook te werken hieronder een kort overzicht t.o.v. mijn referentie een nexus 5:
- Netwerk ontvangst op zowel de 2,4 als de 5 ghz band is gelijkwaardig aan mijn nexus. Wel lijkt er soms geen data verstuurd te worden. Het opnieuw opbouwen van de verbinding lost dit dan (tijdelijk)op.
- GPS lijkt het prima te doen (net geen nexus waarde, maar toch prima volgens de app GPS test)
- Bellen werkt ook, alleen nog geen test met 2 sim kaarten gedaan, volgt nog.
- Bouwkwaliteit lijkt prima, maar mag zich gaan bewijzen tijdens dagelijks gebruik.
- Verwisselbare accu. duosim en de mogenlijkheid van sd kaartjes is een pre.
- Toestel is lekker vlot, geen klachten
- Scherm is prima zie tijdens normaal gebruik eigenlijk geen verschil met een full hd scherm, helderheid is prima.
- Touchscreen is minder, maar ik hoop dat dit gedeeltelijk gewenning is.
- Meegeleverde silicone hoes is prut, maar dat is mijn algemene mening over die silicone krengen.
- De knoppen zitten anders dan bij mijn referentie telefoon, wederom even wennen.
Nu nog uitvinden hoe de accu het volhoud.
[ Voor 74% gewijzigd door lithoijen op 22-08-2014 08:18 ]
Wat ik mij afvraag, welk ROM gebruiken jullie?lithoijen schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 20:38:
[...]
Suffock, bedankt voor de duidelijke uitleg!
[...]
- OTA UPDATE INSTALLER (flash in recovery mode without wipes)
- MEGA - G4S AOSP 4.4.2 TF
- MEGA - G4S AOSP 4.4.2 TF V2 (1.8.14)
- DRIVE - G4S AOSP 4.4.2 TF V2 (1.8.14)
- FLASH CTR RECOVERY TF 4.4
Ik heb een: G4S AOSP 4.4.2 TF V2 (1.8.14) variant gebruikt. Welke zou ik zo niet weten, maar volgens mij zijn alle V2 versies het zelfde alleen komen van verschillende download locaties (maar dat weet ik niet 100% zeker).
Die had ik ook er op gezet: G4S AOSP 4.4.2 TF V2 (1.8.14). Volgens mij is dat inderdaad alleen verschil in download locatie.
Ik snap niet waarom ik in bootloop kwam.
Ik begon wel vanuit de chinese stock ROM, zo uit de doos.
Misschien toch nog eens proberen binnenkort, ik draai nu de stock ROM welke hier op de eerste pagina staat. Functioneert nog steeds prima moet ik zeggen.
Ik snap niet waarom ik in bootloop kwam.
Ik begon wel vanuit de chinese stock ROM, zo uit de doos.
Misschien toch nog eens proberen binnenkort, ik draai nu de stock ROM welke hier op de eerste pagina staat. Functioneert nog steeds prima moet ik zeggen.
Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen