Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02:03
Ik heb de update ook gewoon direct uit de doos gedraaid. Daar zou het probleem dus niet mogen liggen. Stap voor stap de handleiding van suffock gevolgd, zonder problemen, een kind kon de was doen.

Het is voor mij nog te vroeg om te kunnen bepalen of er nog kinderziektes in de ROM zitten, daarvoor heb ik hem nog niet voldoende gebruikt. Maar de eerste indruk is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pnoob
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-08 11:20
Eens even de GPS vergelijken met mijn HTC One V.
De eerste rit met de fiets door de stad nog wel wat afwijking. Mijn route bekijkend weet ik dat de HTC goed is en de JiaYu ernaast zit. Maar dit heb ik met de HTC ook wel eens gehad:
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p609/pnooob/VergelijkGPSHTCOneV-JiaYuG4s-01.jpg
De tweede rit met de auto over de snelweg. Beide ritten komen mooi overeen:
Afbeeldingslocatie: http://i1158.photobucket.com/albums/p609/pnooob/VergelijkGPSHTCOneV-JiaYuG4s-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-09 23:15
wat my is opgevallen in de specificaties van de g4c en de g4s, is dat de g4s de 900 frequentie heeft op 3g en de g4c niet, kan iemand dit bevestigen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perryp
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-05 14:13
Als mensen de chinese app's niet meer willen zien kan je ook simpelweg deze app's die niet te verwijderen zijn uitschakelen in het apps scherm:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/70931441/2014-08-23%2000.21.41.png

En als toetsenbord doet SwiftKey het erg goed bij mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
kan iemand met een jiayu g4S bevestigen dat ze 3g hebben op de 900 band?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:13:
Hoe kan ik daar achter komen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-09 09:16
Vlizzjeffrey schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:13:
Screenshot GS4....

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/el30ps.png

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Dat zegt niet veel.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 15:19
Het toestel van mijn vriendin inmiddels ook ontvangen. Inmiddels de chinese apps verwijderd.
Ik lees hier wat dingen over de TeamForce KitKat Rom. Is het wijsheid om deze te installeren of zorgt deze toch voor teveel problemen en kan ik beter bij de originale rom blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Aangezien ik direct na het aankomen van mijn G4S de software geupdate heb naar de teamforce kitkat rom kan ik moeilijk vergelijken met deze rom. Maar hierbij toch mijn ervaring met de kitkat rom na twee dagen gebruik. Al referentie heb ik mijn nexus 5 genomen:

- Telefoon is lekker vlot en tot nu toe 100% stabiel
- Lekker cleane rom, geen chinese meuk, andere troep of ongevraagde programma's
- GPS is prima (getest met gps test, nog niet met navigatie of runkeeper)
- Bellen, gebeld worden gaat prima (altijd handig)
- Bereik Wifi is goed zowel op de 2,4 Ghz als de 5 Ghz band
- Accu lijkt nu na twee dagen 2x zo lang me te gaan als mijn nexus met vergelijkbaar bereik.

Tot nu toe maar 1 klacht: De stabiliteit van de wifi is matig, zo nu en dan word er geen data verstuurd en moet de wifi uit/aan gezet worden om dit op te lossen. Meer mensen die dit probleem hebben met de kitkat of een andere rom? Update: Door de optie "Wifi Optimalisation" uit te vinken lijkt het probleem verholpen

[ Voor 4% gewijzigd door lithoijen op 23-08-2014 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 11:34
Zelf als mijn G4S op stil staat hoor ik een soort ruis(2sec ongeveer) telkens als er bijvoorbeeld een bericht komt bij het chatten met whatsapp. Hebben jullie dit ook? Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Maken jullie een update.zip met titanium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiggsRx
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 05-05-2023
issepower schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:10:
Zelf als mijn G4S op stil staat hoor ik een soort ruis(2sec ongeveer) telkens als er bijvoorbeeld een bericht komt bij het chatten met whatsapp. Hebben jullie dit ook? Grtz
Dit heb ik ook. Ik heb (nog) de default rom erop zitten en als ik bijvoorbeeld Candy Crush speel met het geluid uit, dan merk ik bij elke move een zachte ruis van een paar seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Hmm, ik probeer de Teamforce rom erop te zetten. Maar blijf nu voor de 2e keer hangen in een bootloop.
Inmiddels via Flash tool de rom uit de eerste post er maar op gezet. Werkt ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
thanks, de jiayu g4s heeft dus 3g op 900 band, dat is fijn om te weten

wel raar dat sommige telefoons met de mediatek chips wel 3g op 900 band hebben en sommige weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• issepower
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 11:34
RiggsRx schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 03:36:
[...]

Dit heb ik ook. Ik heb (nog) de default rom erop zitten en als ik bijvoorbeeld Candy Crush speel met het geluid uit, dan merk ik bij elke move een zachte ruis van een paar seconden.
hmm, hopelijk komt hier een oplossing voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
issepower schreef op zaterdag 23 augustus 2014 @ 17:10:
Ik hoorde mijn vriendin er vanaf wel over. Apart probleem. Al een oorzaak kunnen vinden?

Ander probleem; eerder in het topic genoemd. Af en toe lijkt de verbinding met internet via WIFI weg te vallen. Het wifi icoon blijft wel zichtbaar, maar er is geen verbinding meer. Wifi aan en uitschakelen is dan de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Dat probleem met wifi heb ik ook. Door de optie "Wifi Optimalisation" uit te vinken leek het probleem verholpen, maar dit blijkt helaas toch niet het geval. Ik ben nog een beetje aan het rommelen met vaste ip adressen of wifi apps om te kijken of ik het probleem kan verminderen. Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:08

ArCadE

No banana available

Heeft iemand al eens het USB board vervangen? Mijn G4 Advanced heeft last van een losse connector en ik zou zelf het board willen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds enige tijd een G4S en tot volle tevredenheid. Nu wilde ik mijn zakelijke mail ook laten binnenkomen en dat ging allemaal goed totdat hij opnieuw ging opstarten en ik nu een witte achtergrond krijg met een sloticoontje en de tekst "type een wachtwoord om de opslag te decoderen" en de mogelijkheid om een noodoproep te doen. Ik krijg geen toetsenbord in beeld en kan dus ook niets typen.In het beginscherm met de app's kom ik ook niet meer. Weet iemand wat te doen? Kan ik hem resetten? Alvast bedankt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2014 19:07 . Reden: Tekst aangepadt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

ik heb sinds een paar maanden ook een jiayug4 adv, maar heb het volgende probleem: Mijn scherm is tijdens het smsen ineens uitgevallen en niet meer aangegaan. De ledlampjes werken nog steeds en als ik op het scherm druk trilt het gewoon. Nu heb ik gemaild naar China, en zij zeggen dat ik een nieuw scherm nodig heb, of de ROM moet reflashen, maar ergens anders las ik dat dan je garantie vervalt. Heeft iemand een idee of misschien het scherm kapot is en er een nieuwe besteld moet worden, of dat het met een reflash opgelost zou moeten zijn? Alvast bedankt!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:26:
Hoi,

ik heb sinds een paar maanden ook een jiayug4 adv, maar heb het volgende probleem: Mijn scherm is tijdens het smsen ineens uitgevallen en niet meer aangegaan. De ledlampjes werken nog steeds en als ik op het scherm druk trilt het gewoon. Nu heb ik gemaild naar China, en zij zeggen dat ik een nieuw scherm nodig heb, of de ROM moet reflashen, maar ergens anders las ik dat dan je garantie vervalt. Heeft iemand een idee of misschien het scherm kapot is en er een nieuwe besteld moet worden, of dat het met een reflash opgelost zou moeten zijn? Alvast bedankt!
:)
Dat is nogal een uitleg van China,scherm kapot of ROM reflashen,dat is om toch iets te zeggen.
Ik zie géén verband tussen de twee.
Je kan gerust de stock ROM flashen zonder dat je de garantie kwijt raakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onderstaande gevolgd, maar na de reboot (opstarten recovery) kom ik gewoon weer bij het begin scherm.
Wat doe ik fout?
Suffolk schreef op vrijdag 18 juli 2014 @ 09:31:
[...]

Gisteren 4.4.2 Rom geflasht van team-force, geheugenkaart doet het prima.

De hele Rom werkt trouwens vlekkeloos! :)

Edit:
Omdat het voor mij even duurde voordat ik het geklaart had als leek, even een instructielijstje opgesteld:

Let wel ik had een nieuwe telefoon dus van backuppen was geen sprake in mijn geval.

Download CWM5.5.0.4 G4S op de eerste pagina van dit topic.

Pak deze uit en plaats deze op je sd-kaart.

Download de rom op: http://www.needrom.com/mobile/g4saosp-4-4-2-tf

Pak deze niet uit en plaats deze ook op je sd-kaart.

Koppel de telefoon los en zorg dat je >50% batterij hebt.

Zorg dat je root aan hebt staan (Instellingen>beveiliging>superuser)

Installeer de app Mobileuncle Tools.
Druk op 'Recovery Update'

Als het goed is vindt de telefoon het CWM bestand wat je op je sd-kaart hebt geplaatst.

Druk hierop en ga akkoord.

Hierna zal de telefoon vragen om op te starten in recovery, ga akkoord.
Doe het volgende (scrollen dmv volume knoppen, selecteren met aan/uit knop):
- wipe data/factory reset
- wipe cache partition
- advanced > wipe Dalvik cache
- install zip from sdcard > AOSP 4.4.2 TF

De telefoon zal nu de nieuwe Rom installeren en zal vanzelf opstarten met de nieuwe versie van Android.

Veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
ArCadE schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:14:
Heeft iemand al eens het USB board vervangen? Mijn G4 Advanced heeft last van een losse connector en ik zou zelf het board willen vervangen.
Ja, is niet moeilijk. Ik had een USB-board liggen van een kapotte Jiayu G4.
Achterkant even losvijzen. Onderaan heb je het USB-board, daar een grote en een kleine connector en een vijsje losmaken (opgelet, de kleine ronde connector aan de rechterkant is fragiel).

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekay99
  • Laatst online: 28-02 09:45
4s laatste rom van jiaju (4.4.2)

Prachtig toestel.
Maar
Ik krijg Gps niet goed.
Mobile uncle tools geprobeerd.(onduidelijk of die iets download). Deze app krijgt wel fix na een tijdje. Maar TomTom en googlemaps zitten toch vaak naast de snelweg.
Faster GPS geprobeerd (zet nl sattelieten bestand neer)... Merk niet veel verschil.
Mt GPS geprobeerd (voor mtk phones)... Ook niet veel beter.
Dan maar aluminium op de antenne proberen ;)
Jaaaa dat werkt ;) wat en grap.

Kan dus niet echt geo caching doen of het waanzinnig grappige agressor. (Althans kan wel maar dan moet ik op en rare afstand ten opzichte van de beide plek staan.)

Any one more GPS improvement tips?
D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
mijn jiayu g4 laad niet meer op, is kapot van binnen denk ik.
afgelopen weken ging het nog wel met een beetje gefriemel, maar nu laad die helemaal niet meer op.

Ik heb op dhgate.com een desktop charger besteld, ik was echt blij dat ze er waren, kan ik mijn
jiayu g4 alsnog gebruiken straks, zal alleen jammer genoeg een paar weken duren voordat het binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Laatst online: 03-09 09:15
Heb je ook al andere lader en andere kabel getest?
USB-kabel kan echt schelen bij het laden.
Ik heb meerdere situaties gezien waarbij de foon begon met laden, scherm aan alsof je de kabel eruit haalde, begon met laden, etc.
De interne weerstand is dan net te hoog waardoor de spanning bij een laadstroom onder een bepaalde grens valt.
Als de kabel die altijd goed gewerkt heeft, het ineens niet meer doet of niet goed meer, kan het een draadbreukje zijn, of een geoxideerd contactje.

Kan uiteraard ook nog ergens in de foon zitten, maar ander kabeltje is makkelijker te testen :)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• andyy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 23:54
Weet iemand hoe ik kan achterhalen welke G4 ik heb? Heeft een 1.5 ghz quadcore met 1 GB RAM, serienummer begint met G4A, maar dat kan dus niet omdat die maar 1 gb ram heeft

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Gewone G4 met 6589T processor van Mediatek.

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik kan sinds vandaag mijn G4A niet meer verbinden met mijn laptop. Normaal komt er dan het 'USB opslag inschakelen' scherm maar nu dus niet meer. Hij laadt wel op als ik hem verbind...

• Vreesie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 15:54
Ik heb het bootloop probleem op de G4S opgelost en heb eindelijk de AOSP 4.4.2 TF.V2 ROM erop kunnen flashen.
Dit is vast niet de meest efficiente manier, maar zo werkte het wel voor mij.

What i did:

* Flash met de SP Flashtool de officiele Jiayu 4.4.2 ROM, Ik heb versie G4S-20140704-161636 erop gezet
ROM: http://www.needrom.com/download/4-4-official-g4s-kitkat/
SPFlash Tool v5 1416.00: http://www.jiayu.es/software.php?tools

Gebruik niet versie G4S-20140816-190609, aangezien dan de touchscreen firmware wordt geupdate! Lees meer op http://www.needrom.com/download/jiayu-g4s-kk/

* pak de ROM uit naar een lokatie naar keuze
* zet je telefoon uit en haal de batterij er uit
* Open SP Flash tool
* Klik op Scatter-Loading en browse naar de MT6592_Android_scatter.txt (Staat op de plek waar je de rom hebt uitgepakt)
* Verander de optie van Download Only naar Firmware Upgrade
* Druk op de Download knop
* Verbind vervolgens de telefoon (dus zonder batterij!) middels de usb kabel aan je computer.

* Als het goed is wordt nu de Jiayu 4.4.2 ROM geinstalleerd. Mocht dit niet zo zijn, dan zijn hoogstwaarschijnlijk de telefoon drivers niet geinstalleerd op je computer.

* Na de succesvolle flash verschijnt er een groen vinkje in beeld. Zodra je deze ziet, haal de usb kabel uit je telefoon, stop de batterij er weer in en start de telefoon op.

* Configureer je telefoon in de Jiayu 4.4.2 ROM

* Download ipv de CWM5.5.0.4 G4S recovery, de TWRP recovery vanaf:
http://www.needrom.com/do...p-2-7-0-0-for-jiayu-g4sl/
Download de KK versie, dus: Jiayu_G4S_TWRP_2.7.1.0_KK_by_SevenMaxs

* Pak deze uit en plaats deze op je SD-kaart.

* Download de TF ROM op http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/

* pak deze niet uit en plaats deze ook op je SD-kaart.

* Zorg dat je >50% batterij hebt en dat de telefoon niet met de kabel op je pc is aangesloten o.i.d.

* Zet root acces aan (Instellingen>beveiliging>superuser)

* Installeer de app Mobileuncle Tools via Play Store.

* Druk op 'Recovery Update'

* Als het goed is vindt de telefoon het Recovery bestand wat je op je SD-kaart hebt geplaatst.
Druk hierop en ga akkoord.

* Hierna zal de telefoon vragen om op te starten in recovery, ga akkoord.

* In recovery doe een wipe van data/factory, cache en dalvik

* Installeer vervolgens AOSP 4.4.2 TF vanaf de zip kaart. Ik heb de 2 vinkjes bij de installatie niet geactiveerd (md5 check en nog een)

* De telefoon zal nu de nieuwe Rom installeren en zal vanzelf opstarten met de nieuwe versie van Android.

Ik heb de telefoon niet meer hier, dus ik kan niet meer beschrijven wat er precies op het scherm stond

Let op: Zo heb ik het gedaan en bij mij werkte het.
Mocht het om wat voor reden dan ook bij jouw fout gaan, waardoor de telefoon niet meer bruikbaar is, nav deze beschrijving, dan ben ik hier niet verantwoordelijk voor!

Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Vreesie op 28-08-2014 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Sinds kort krijg ik geen meldingen meer van Whatsapp. Als ik dan de app open krijg ik wel een melding, maar dat is dan van berichten van uren geleden... Zowel in de app zelf als bij instellingen > apps staan meldingen aan. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
vdvaxel schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 03:03:
Sinds kort krijg ik geen meldingen meer van Whatsapp. Als ik dan de app open krijg ik wel een melding, maar dat is dan van berichten van uren geleden... Zowel in de app zelf als bij instellingen > apps staan meldingen aan. Iemand die een oplossing weet?
Iets dergelijks heb ik ook wel eens gezien op een ander toestel.
Toen was de oplossing daar was backup maken van de gesprekken (vanuit Whatsapp), uninstall van de app en reinstall.
Whatsapp ziet dan de backup staan en importeert deze. (duurt wel enkele minuten)

Maar krijg je bijvoorbeeld wel push-messages binnen van gmail?
Als dat niet werkt, zou het kunnen zijn dat een of andere power-setting aangepast is. Misschien recent een app geïnstalleerd die je accuduur zou verbeteren?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Mijn G4S met 2GB ram bevalt mij prima, besteld via 1949deal.com, geen invoerrechten.
Ik heb er meteen de teamforce kitkat rom opgezet via deze handleiding: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/42575087
Ik had wel gezeur met de gps, die gaf heel af en toe een fix, van allerlei tooltjes geprobeerd, maar uit eindelijk werkt hij nu heel redelijk na deze actie: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/40771315
Ik ben ook heel tevreden met de accu duur, maandagavond opgeladen en vrijdagochtend nog 23%.
Bluetooth met mijn Parrot werkte ook in 1 keer.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Vreesie schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 22:18:
Ik heb het bootloop probleem op de G4S opgelost en heb eindelijk de AOSP 4.4.2 TF.V2 ROM erop kunnen flashen.
Dit is vast niet de meest efficiente manier, maar zo werkte het wel voor mij.

What i did:

* Flash met de SP Flashtool de officiele Jiayu 4.4.2 ROM, Ik heb versie G4S-20140704-161636 erop gezet
ROM: http://www.needrom.com/download/4-4-official-g4s-kitkat/
SPFlash Tool v5 1416.00: http://www.jiayu.es/software.php?tools

Gebruik niet versie G4S-20140816-190609, aangezien dan de touchscreen firmware wordt geupdate! Lees meer op http://www.needrom.com/download/jiayu-g4s-kk/

* pak de ROM uit naar een lokatie naar keuze
* zet je telefoon uit en haal de batterij er uit
* Open SP Flash tool
* Klik op Scatter-Loading en browse naar de MT6592_Android_scatter.txt (Staat op de plek waar je de rom hebt uitgepakt)
* Verander de optie van Download Only naar Firmware Upgrade
* Druk op de Download knop
* Verbind vervolgens de telefoon (dus zonder batterij!) middels de usb kabel aan je computer.
Als ik de bovenstaande stap probeer uit te voeren krijg ik het volgende te zien;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JebH2vw.png

Iemand enig idee wat hier de oplossing voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Heb je de telefoondrivers geinstalleerd?

Topicstart:

Jiayu G4 Instructies en Flashtools Downloads
Handleiding ROM flashen (oude interface en cwm)

G4S (LET OP ALLEEN VOOR DE G4S)
Stock ROM: SPFLASH 20140418-120537 G4S
ETC: CWM5.5.0.4 G4S | Stock Recovery | Drivers G4S |

[ Voor 5% gewijzigd door Vreesie op 29-08-2014 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
Vreesie schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:59:
Heb je de telefoondrivers geinstalleerd?

Topicstart:

Jiayu G4 Instructies en Flashtools Downloads
Handleiding ROM flashen (oude interface en cwm)

G4S (LET OP ALLEEN VOOR DE G4S)
Stock ROM: SPFLASH 20140418-120537 G4S
ETC: CWM5.5.0.4 G4S | Stock Recovery | Drivers G4S |
Ik heb voor de zekerheid nu maar een schone laptop gepakt waar ik nog geen driver op geinstalleerd heb. In je rar pakket zitten meerdere drivers, welke kan ik het beste gebruiken of heb ik ze allemaal nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Allemaal. Lees de handleiding even. Daar staat waar je de bestanden neer moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Dubbel post...

[ Voor 86% gewijzigd door Vreesie op 30-08-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdrop
  • Niet online
Vreesie schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 16:55:
Allemaal. Lees de handleiding even. Daar staat waar je de bestanden neer moet zetten.
De handleiding gelezen en de drivers op de goede plekken gezet en toen werkte idd de verbinding (COM5 in mijn geval), win7 drivers gebruikt icm win8.1.

Helaas kwamen er toen verschillende nieuwe problemen en de hardnekkigste was 'BROM ERROR: S_NOT_ENOUGH_STORAGE_SPACE (1011)'. Uitendelijk opgelost door de volgende zaken te gebruiken;

1. SP Flash Tool v5.1352.01
2. G4SL-20140708-160532

Door een fout in deze rom wordt de SD-Card niet herkend dus het installeren van de mobile uncle tools is niet mogelijk, en dus kan ik de recovery niet flashen vanuit android zelf. Als oplossing de recovery gedownload zoals beschreven in het stappenplan;

* Jiayu_G4S_TWRP_2.7.1.0_KK_by_SevenMaxs

Dus wel gewoon de G4S en niet de L, deze dmv de SPFlash tool geinstalleerd, de scatter van bovenstaande rom en dan de recovery.img van deze rom vervangen voor de SevenMaxs versie (gewoon in de uitgepakte map van de rom). Daarna dmv adb booten in recovery en de uiteindelijk TeamForce (V2) rom flashen in recovery (deze ziet de SD kaart wel). En klaar, de 4.4.2 G4S aanwezig op de telefoon en de SD Kaart weer zichtbaar.

Beste omweg maar voor de mensen met het zelfde probleem wel de snelste uitweg lijkt me.

[ Voor 39% gewijzigd door mdrop op 30-08-2014 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ..Christiaan..
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 16:50

..Christiaan..

..zwll..

ArCadE schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 13:14:
Mijn connector is ook kapot. Heb 'm nu in China liggen om onder de garantie te laten repareren. Ik heb de usb connectors voor een paar dollar gezien om te bestellen. Als de garantie weg was, had ik dat geprobeerd.

Samsung Qled | Sonos Arc Ultra; Sub 2nd en 2x Era100 | PS5 | DS218+ | TRÅDFRI | Iptv | B&W 607s3 | NAD C338 | Argon tt4SE|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Uit interesse.. wat kostte het je om de telefoon naar China te sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Laatst online: 08-12-2021
Hallo,

Sinds bijna een jaar heb ik een Jiayu G4A in gebruik. De telefoon werkte prima totdat ik hem afgelopen week een klein stukje in het water heb laten vallen. Natuurlijk meteen opgeraapt, afgedroogd, laten drogen, losgeschroefd, in een bak met rijst gelegd, ...... maar krijg hem niet meer goed aan de praat. Zo op het oog geen blijvende schade maar de telefoon blijft in een reboot cyclus zitten. :(

Oorspronkelijk heb ik deze telefoon met een Jiayu.es image geflashed. Dit is dan ook steeds hetgeen dat ik zie "Jiayu.es" en hierna weer een reboot. Dit gaat door totdat de accu leeg is. Ik heb geprobeerd met de MTK flash tool deze opnieuw te flashen maar krijg de PC niet goed verbonden met de smartphone. (Power en Volume +) lijken niet goed te werken. Als ik de Accu erin laat komt hij spontaan weer in een bootloop zonder dat ik de telefoon aan hoef te zetten. Als ik dan de Power en Volume +knop vasthoudt kom ik op een broken android logo uit ...

Wie weet raad? en alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn Cubot GT99. Wat ik begrijp is dat de G4S maar 1 probleem heeft en dat is de nauwkeurigheid van de GPS, klopt dat?
Hij heeft wel een snelle fix maar zit er vaak naast? Zit hij er structureel naast of schiet hij alle kanten op zeg maar?
Je kunt hem dus niet gebruiken voor runtastic? (Dat je opeens snelheden krijgt boven de 100 km/u enzo)

Werkt Gravitybox ook voor de G4S? Daar zit een optie in GPS locatie fout. Heeft iemand dat geprobeerd? Lost dat het probleem misschien niet op?

Is de GPS ook niet te gebruiken als navigatie?

En wat zijn verder eventueel andere problemen met dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister g4s ontvangen en geprobeerd de 4.4.2 rom erop te zetten aldus Suffolk's post. Het leek te lukken maar hij zit nu in een bootloop (enige wat ik te zien krijg is het Team Force logo dat aan en uit gaat). Hoe kan ik dit oplossen? Aan en uit zetten werkt niet en mijn kennis wat dit betreft is niet al te ver reikend.

Edit: Ik krijg de melding no file_contexts na de wipes en als ik de zip wil installeren vanaf mijn sd kaart, neem aan dat ik hier de draad kwijt ben geraakt

Voorbaat dank!

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2014 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Dit problem had ik dus ook. Lees mijn post van een paar dagen terug. Hier heb ik beschreven hoe ik het voor mij heb opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wel jammer dat dit topic inmiddels alleen nog maar over de G4S gaat. Onze G4B's gaan nog goed, maar wil ook 4.4.2 :(

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

inderdaad.

helaas zijn dit de laatste versies die ik kon vinden:

basic

advanced

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:30:
Ik ben opzoek naar een vervanger voor mijn Cubot GT99. Wat ik begrijp is dat de G4S maar 1 probleem heeft en dat is de nauwkeurigheid van de GPS, klopt dat?
Hij heeft wel een snelle fix maar zit er vaak naast? Zit hij er structureel naast of schiet hij alle kanten op zeg maar?
Je kunt hem dus niet gebruiken voor runtastic? (Dat je opeens snelheden krijgt boven de 100 km/u enzo)

Werkt Gravitybox ook voor de G4S? Daar zit een optie in GPS locatie fout. Heeft iemand dat geprobeerd? Lost dat het probleem misschien niet op?

Ben ik ook erg benieuwd naar. Gebruik veel de GPS voor ritjes met Strava of Endomondo, daar is de GPS voor deze telefoon niet voor geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Heb de jiayu g4 van vorig jaar juli.
strava werkt prima!
gebruik zelf veel runkeeper, met wielrennen geen probleem, met lopen soms problemen in bochtige woonwijk.
fix is soms 5 seconden, soms 1 minuut of meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
TD-er schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 06:24:
[...]

Iets dergelijks heb ik ook wel eens gezien op een ander toestel.
Toen was de oplossing daar was backup maken van de gesprekken (vanuit Whatsapp), uninstall van de app en reinstall.
Whatsapp ziet dan de backup staan en importeert deze. (duurt wel enkele minuten)

Maar krijg je bijvoorbeeld wel push-messages binnen van gmail?
Als dat niet werkt, zou het kunnen zijn dat een of andere power-setting aangepast is. Misschien recent een app geïnstalleerd die je accuduur zou verbeteren?
Werkt spijtig genoeg niet. Weet eigenlijk niet of andere meldingen wel werken want die staan allemaal uit om batterij te sparen. Ik heb geen batterijapp geïnstalleerd maar heb wel (al lang) Clean Master.

PS: Iets helemaal anders, bestaat er eigenlijk ondertussen een fix voor battery drops op de G4A? De batterij gaat bij mij, sinds het begin al, van 40% naar 15% in enkele minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsK
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01-02 17:16
vdvaxel schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:59:
Ik kan sinds vandaag mijn G4A niet meer verbinden met mijn laptop. Normaal komt er dan het 'USB opslag inschakelen' scherm maar nu dus niet meer. Hij laadt wel op als ik hem verbind...
Ik heb sinds kort ook met m'n G4S dat ie niet connect met m'n pc maar wel oplaadt. Ik heb het eerder ook gehad en toen was het daarna weer goed maar nu heb ik het weer. Geen idee waardoor het komt. Iemand met hetzelfde probleem als vdvaxel en ik en misschien een oplossing heeft?

• Ronald1852
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:46
Na veel wikken en wegen een Huawei Honor 6 gekocht. Men 2 maanden oude g4s (zwart) mag dus in de verkoop.

V&A aangeboden: Jiayu G4S Zwart

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
HMC schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:16:
Wel jammer dat dit topic inmiddels alleen nog maar over de G4S gaat. Onze G4B's gaan nog goed, maar wil ook 4.4.2 :(
Ik heb hetzelfde. Voor mijn moeder een G4C aangeschaft. Ook geen kitkat te vinden.
Zal ook geen kitkat voor uitkomen of wel? Iemand wat meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
vdvaxel schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 03:03:
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben sinds vier maanden bezitter van een Jiayu G4s. Hij is uit China gekomen en doet het prima, ben er heel tevreden over! Sinds deze week valt de WiFi bij mij thuis steeds weg. Het icoontje van de WiFi wordt dan lichtgrijs en hij verstuurt geen data meer, terwijl alle andere toestellen en tablets thuis hier geen last van hebben. Dit is pas over als ik de WiFi even aan- en uitschakel. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit probleem kan fixen?

Kan het aan de telefoon liggen of moet ik contact opnemen KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Ik_ben_Mark3 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 14:30:

Mijn G4S (2GB model) fixt wel snel nu en is ook redelijk accuraat, ik gebruik tomtom en opengpstracker. Over runtastic kan ik je niks melden.
Ik draai de TeamForce V2 rom die hier al vaker beschreven is. Zoek even op mijn vorige post in deze thread hoe ik de gps werkend heb gekregen.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:54:
Hallo,

Ik ben sinds vier maanden bezitter van een Jiayu G4s. Hij is uit China gekomen en doet het prima, ben er heel tevreden over! Sinds deze week valt de WiFi bij mij thuis steeds weg. Het icoontje van de WiFi wordt dan lichtgrijs en hij verstuurt geen data meer, terwijl alle andere toestellen en tablets thuis hier geen last van hebben. Dit is pas over als ik de WiFi even aan- en uitschakel. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit probleem kan fixen?

Kan het aan de telefoon liggen of moet ik contact opnemen KPN?
Heb je je router al eens gereboot?
En mijn ervaring is dat het uitmaakt via welk accesspoint je verbonden bent.
Bij een beetje verlies aan ontvangstkwaliteit treed dergelijk gedrag bij mijn toestel ook wel eens op.
Wanneer ik in dezelfde ruimte ben als het accesspoint, gaat het vrijwel altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-08 00:14

denemio

derpdennis

Ik heb zojuist een beta van android 4.4 kitkat op mijn Jiayu G4(B/H) gezet.

Ik heb de rom van het 4pda.ru forum gehaald (deze post)
Rooten is gelukt met Kingo

Ik zal mijn ervaring met de rom hier delen vandaag of morgen.

edit;
Ik krijg mijn titanium backup backups niet terug gezet (error parsing), ook gedownloade apk's kan ik niet openen. Iemand enig idee wat dat kan zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door denemio op 06-09-2014 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Misschien formattering van bepaalde zaken anders? Bijvoorbeeld pad naar settings?
Maar voor hetzelfde geld staat er ergens een unicode teken tussen in het pad, of bestandsnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-08 00:14

denemio

derpdennis

TD-er schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 18:08:
Misschien formattering van bepaalde zaken anders? Bijvoorbeeld pad naar settings?
Maar voor hetzelfde geld staat er ergens een unicode teken tussen in het pad, of bestandsnaam.
Van het russische forum begreep ik dat meer mensen met de 1gb editie dit probleem hebben. Er was een patch maar die download is weg.. misschien wordt hij vandaag of morgen opnieuw geupload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:58:
[...]

Heb je je router al eens gereboot?
En mijn ervaring is dat het uitmaakt via welk accesspoint je verbonden bent.
Bij een beetje verlies aan ontvangstkwaliteit treed dergelijk gedrag bij mijn toestel ook wel eens op.
Wanneer ik in dezelfde ruimte ben als het accesspoint, gaat het vrijwel altijd goed.
Ik ben niet echt handig in dat soort dingen. Hoe kun je je router rebooten? Met het accesspoint bedoel je het kastje dat het wifi signaal verspreidt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Rebooten van dat soort dingen (router/accesspoint) is simpelweg power-stekker er even uittrekken en weer insteken na een aantal seconden.
En accesspoint is inderdaad het kastje waarmee je via WiFi verbinding maakt.
Kan een los kastje zijn, of geïntegreerd in je modem/router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:35
De laatste tijd kan Ik geen apps meer installeren op mijn G4 advanced via de market, wel via APK bestanden. Het intern geheugen zou niet genoeg ruimte hebben. Van de 2Gb is er 1.4Gb over, 350Mb aan geïnstalleerde apparaat en maar 50Mb beschikbaar. Het lijkt er dus op dat 1Gb pierewaaien is...

Is hier iets aan te doen?

[ Voor 7% gewijzigd door akoster op 08-09-2014 19:47 ]

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbom
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-11-2015
Hallo Ik zag de Jiayu G4s voor 150 euro inclusief verzenden en zonder tax. (omdat ie vanuit Spanje wordt verzonden).
En nu vroeg ik me af wat de ervaringen zijn met t apparaat vooral de 3000 Mah accu i.v.m de octa core accu... ?
En ook verdere ervaringen zijn welkom ;)
Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
akoster schreef op maandag 08 september 2014 @ 19:46:
De laatste tijd kan Ik geen apps meer installeren op mijn G4 advanced via de market, wel via APK bestanden. Het intern geheugen zou niet genoeg ruimte hebben. Van de 2Gb is er 1.4Gb over, 350Mb aan geïnstalleerde apparaat en maar 50Mb beschikbaar. Het lijkt er dus op dat 1Gb pierewaaien is...

Is hier iets aan te doen?
Ik had ook allerlei vage foutmeldingen over updaten en installeren van apps.
Op een gegeven moment kon ik ook geen foto's meer maken, want kaartje vol, terwijl er nog 18 GB vrij was.
Bleek uiteindelijk dat het SD-kaartje stuk was en er niet meer geschreven kon worden. Dan krijg je hele vage errors.

Oh en toestel een keertje rebooten kan ook aardig schelen in de vrije ruimte. Dan worden temp-files weggegooid.
Je kunt ook even cache-cleaner installeren en runnen... als je die geïnstalleerd krijgt natuurlijk ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TD-er op 08-09-2014 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ik heb sinds kort last van wegvallende netwerkverbinding volgens mij 3g. Heb er een medion prepaid kaartje in. iemand een idee waar het door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Laatst online: 08-12-2021
Le_Phreak schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 12:56:
Hallo,

Sinds bijna een jaar heb ik een Jiayu G4A in gebruik. De telefoon werkte prima totdat ik hem afgelopen week een klein stukje in het water heb laten vallen. Natuurlijk meteen opgeraapt, afgedroogd, laten drogen, losgeschroefd, in een bak met rijst gelegd, ...... maar krijg hem niet meer goed aan de praat. Zo op het oog geen blijvende schade maar de telefoon blijft in een reboot cyclus zitten. :(

Oorspronkelijk heb ik deze telefoon met een Jiayu.es image geflashed. Dit is dan ook steeds hetgeen dat ik zie "Jiayu.es" en hierna weer een reboot. Dit gaat door totdat de accu leeg is. Ik heb geprobeerd met de MTK flash tool deze opnieuw te flashen maar krijg de PC niet goed verbonden met de smartphone. (Power en Volume +) lijken niet goed te werken. Als ik de Accu erin laat komt hij spontaan weer in een bootloop zonder dat ik de telefoon aan hoef te zetten. Als ik dan de Power en Volume +knop vasthoudt kom ik op een broken android logo uit ...

Wie weet raad? en alvast bedankt.
Toch maar even een update over mijn Phone. Het was niet vreemd dat deze constant in een reboot loop zat. Het bleek dat de powerbutton op de printplaat sluiting maakte en de telefoon dus ook daadwerkelijk ge-reboot werd. Geen corrupte ROM o.i.d. maar gewoon sluiting.

Mijn oplossing: power aansluiting op de printplaat verwijderd en een App geinstalleerd (Power Button Torcelite). Met deze app kan ik simpelweg het scherm uitzetten. In het zeldzame geval dat de batterij compleet leeg is of dat ik de batterij heb moeten verwijderen gebruik ik de adb tools op mijn PC. Ik kan er op deze manier mee leven 8)

• lithoijen
Gisteren een tweede G4S ontvangen. Helaas lukt het me nu niet om er de juiste ROM op te krijgen volgens de methode van Suffolk.
Met de hulp van de posts van Vreesie en mdrop ben ik wel een stapje verder gekomen en heb ik er nu een officiele kitkat rom van jiayu op staan. Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar de team-force kitkat rom op het toestel geflashed te krijgen. Volgens mij ligt de oorzaak hiervan in het feit dat ik niet in een werkende recovery mode kom (scherm blijft zwart, lijkt wel te reageren op aanrakingen namelijk via een korte trilling). Hierdoor kan ik dus niet vanuit een recovery een rom update uitvoeren (na een avondje googlen lijkt dit probleem bij recente toestellen vaker op te treden)

Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand hiervoor een oplossing? Of zijn er nog andere methodes om betrouwbaar een andere rom op het toestel te krijgen?

Verwijderd

lithoijen schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:52:
Gisteren een tweede G4S ontvangen. Helaas lukt het me nu niet om er de juiste ROM op te krijgen volgens de methode van Suffolk.
Met de hulp van de posts van Vreesie en mdrop ben ik wel een stapje verder gekomen en heb ik er nu een officiele kitkat rom van jiayu op staan. Helaas krijg ik het nog niet voor elkaar de team-force kitkat rom op het toestel geflashed te krijgen. Volgens mij ligt de oorzaak hiervan in het feit dat ik niet in een werkende recovery mode kom (scherm blijft zwart, lijkt wel te reageren op aanrakingen namelijk via een korte trilling). Hierdoor kan ik dus niet vanuit een recovery een rom update uitvoeren (na een avondje googlen lijkt dit probleem bij recente toestellen vaker op te treden)

Zijn er meer mensen met dit probleem en heeft iemand hiervoor een oplossing? Of zijn er nog andere methodes om betrouwbaar een andere rom op het toestel te krijgen?
Ik heb exact hetzelfde probleem en heb er op dit moment geen oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Ik heb vrijdagook een tweede g4s ontvangen en het lukte mij wel om de TF AOSP rom er op te zetten,
Gebruik je wel de juiste TWRP recovery?

Welke officiele versie van Jiayu staat er nu op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
Ja ik gebruik de correcte recovery (ik heb er overigens meerder geprobeerd). Het probleem lijkt voort te komen uit het feit dat er verschillende hardware configuraties in omloop zijn. Mijn tweede G4S is een witte, mijn eerste een zwarte. Er is zo ie zo een verschil in de gebruikte lcd panelen, maar mogenlijk zijn er meer verschillen.

Het probleem met mijn witte G4S is dat na het flashen met de teamforce rom je in een bootloop terechtkomt. Flashen met een officielen rom werkt, maar niet probleemloos. Er is geen bootlogo te zien, je krijgt pas beeld nadat android compleet is opgestart. Hierdoor werkt dus ook de recovery niet. Volgens mij start deze wel op, maar het beeld blijft zwart, je ziet dus niet wat je doet.

Op needrom zie je nu meer mensen deze problemen rapporteren, helaas wordt er nog geen oplossing gemeld. Mocht iemand deze al wel gevonden hebben, ik houd me aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vreesie
Ik heb vandaag weer een zwarte gekocht via pandawill. Ik kan je dus over 2 weken zeggen of het me nog lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

LoeWn schreef op donderdag 04 september 2014 @ 09:35:
[...]

Ik heb hetzelfde. Voor mijn moeder een G4C aangeschaft. Ook geen kitkat te vinden.
Zal ook geen kitkat voor uitkomen of wel? Iemand wat meer info?
Een eerste beta lijkt er te zijn! http://www.needrom.com/download/beta-kitkat/ en xda links daarin voor rooting methods!
Ik ga hem proberen zodra ik tijd heb (kan nog wel een week of wat duren dus).

[ Voor 9% gewijzigd door bloasfist op 16-09-2014 16:10 ]

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Gents,

hier nog altijd een zeer gelukkige vriendin met een G4 advanced die ik een paar maanden terug gekocht heb voor haar (waarvoor dank aan o.a. jullie forum posts, alles met plezier gelezen alvorens ik die kocht)

Was van plan om nu zelf ook eindelijk mijn Apple Iphone 4S de deur uit te doen (wordt knetter gek van de problemen die ik er mee heb, en dat voor stock software).

Waarom post ik?

Ik wil eigenlijk een Jiayu, ding performt mega goed, camera's absurd goed, etc.etc.
Maar kan in hun line-up alleen maar modellen vinden die te groot zijn voor mijn smaak (groter dan de iphone 4S wil ik niet).. erg jammer :(

Zijn er onder jullie Jiayu fans toevallig een paar, die (als het dan toch geen Jiayu kan zijn dan....) een goed gelijkwaardige andere China merk kunnen tippen ?

Ik zoek iets Android, quad of octa core, max 12cm hoog, 6cm breed, en bij voorkeur iets waar een actieve 'rom-scene' op actief is.

thanks alvast
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
bordeauxactive schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:08:
Gents,

hier nog altijd een zeer gelukkige vriendin met een G4 advanced die ik een paar maanden terug gekocht heb voor haar (waarvoor dank aan o.a. jullie forum posts, alles met plezier gelezen alvorens ik die kocht)

Was van plan om nu zelf ook eindelijk mijn Apple Iphone 4S de deur uit te doen (wordt knetter gek van de problemen die ik er mee heb, en dat voor stock software).

Waarom post ik?

Ik wil eigenlijk een Jiayu, ding performt mega goed, camera's absurd goed, etc.etc.
Maar kan in hun line-up alleen maar modellen vinden die te groot zijn voor mijn smaak (groter dan de iphone 4S wil ik niet).. erg jammer :(

Zijn er onder jullie Jiayu fans toevallig een paar, die (als het dan toch geen Jiayu kan zijn dan....) een goed gelijkwaardige andere China merk kunnen tippen ?

Ik zoek iets Android, quad of octa core, max 12cm hoog, 6cm breed, en bij voorkeur iets waar een actieve 'rom-scene' op actief is.

thanks alvast
Tim
Jiayu G2F?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
hmm, ja maar die levert te veel specs in op camera, memory, etc. op die G4 Advanced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10:37
Als je per se kleiner dan de G4 wilt ga je inderdaad inleveren op de specs. Ik zou toch overwegen om het grotere scherm te accepteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bordeauxactive
dutchgio schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 23:32:
Als je per se kleiner dan de G4 wilt ga je inderdaad inleveren op de specs. Ik zou toch overwegen om het grotere scherm te accepteren ;)
klein uurtje aan het browsen.. begin het inmiddels ook te vrezen dat ik na een uur niet een noemenswaardig alternatief kan vinden zegt misschien genoeg :S

Dat wordt even met mezelf ruzien.. G4, G5 of S2... choices, choices.. ;)
..even nachtje over slapen en specs naast elkaar leggen voor ik jullie weer lastig val :)

thanks voor de feedback!

• LoeWn
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-09 13:26
bloasfist schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 16:09:
[...]

Een eerste beta lijkt er te zijn! http://www.needrom.com/download/beta-kitkat/ en xda links daarin voor rooting methods!
Ik ga hem proberen zodra ik tijd heb (kan nog wel een week of wat duren dus).
Ah tof, laat me maar weten wat je bevindingen zijn. Ik ga 'm natuurlijk alleen flashen als het echt een verbetering is tot de standaard ROM

edit: ik zie dat de dialer nog niet goed vertaald is naar NL? Dan wacht ik sowieso nog ff

[ Voor 9% gewijzigd door LoeWn op 17-09-2014 08:44 ]

• vingibson
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-07-2023
Ik heb zojuist geprobeerd om mijn telefoon te upgraden van stock 4.2.2 naar Kitkat 4.4.2 TF op mijn G4S. Maar helaas blijft mijn telefoon nu hangen in de bootlogo.

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Via flashtool of zo? Alvast bedankt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

vingibson schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:43:
Ik heb zojuist geprobeerd om mijn telefoon te upgraden van stock 4.2.2 naar Kitkat 4.4.2 TF op mijn G4S. Maar helaas blijft mijn telefoon nu hangen in de bootlogo.

Iemand tips hoe ik dit kan oplossen? Via flashtool of zo? Alvast bedankt.
Ja, via flashtool. (en het drama om mediatek usb com drivers te installeren in windows). Handleiding is voor alle mediatek telefoons vrijwel gelijk.

Verder begrijp ik dat je de kitkat v3 (hoe zie je dat?) er beter niet op kunt flashen als je een lg5point touch screen hebt omdat je dan nooit meer terug kunt naar een oudere rom. (touchscreen firmware wordt geupdate)

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 17-09-2014 10:52 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• vingibson
Ja, ik heb er nu al behoorlijk spijt van dat ik hier aan ben begonnen. Ik kan nergens een duidelijke flash tutorial vinden met de juiste stappen om er een degelijke firmware op te zetten. Het is ook niet duidelijk wat nou stabiele ROMs zijn...

• mdrop
  • Niet online
Zou iemand met een G4S hier is zijn of haar IMEI backup bestand gemaakt met Mobile Uncle willen delen, ik heb de mijne weer teruggezet op de SD maar wordt niet gelezen. Zien of ik met de kladblok of iets dergelijks de backup van een ander zo kan aanpassen tot mijn eigen IMEI.

• dutchgio
Komt vaker voor, na backup/restore of flashen van nieuwe rom worden zijn de IMEI's leeg, Met MTK droidtools op de PC kun je de IMEI codes terug flashen. Deze staan in je telefoon, achter de batterij.

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

vingibson schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:57:
Ja, ik heb er nu al behoorlijk spijt van dat ik hier aan ben begonnen. Ik kan nergens een duidelijke flash tutorial vinden met de juiste stappen om er een degelijke firmware op te zetten. Het is ook niet duidelijk wat nou stabiele ROMs zijn...
Als je op sl spflash manual zoekt vind je toch aardig wat handleidingen. alle mt6592 guides passen dan wel. Je hoeft niet specifiek te zoeken naar de g4s. Wel uiteraard een rom erin schuiven van de g4s.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1982587

1. NOOIT preloader overschrijven. dat is de (enige?) manier op een hardbrick te krijgen.
2. vcom driver installeren is lastig, nog een beetje lastiger op windows 8 waar je driver signature checking moet deactiveren . http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2206421 (MT6577 gebruikt zelfde vcom driver)
3 Eerst backup maken... too late. als het goed is zit daar ook je NVRAM in. Als je een goede(?) scatter file hebt overschrijf je de NVRAM later niet.

Ik begreep dat je als je naar kitkat gaat een iets andere indeling op je telefoonn kreeg... dus dan zou je moeten flashen.

Welke rom heb jij geprobeerd erin te zetten? (ik neem aan dat je in de recovery al een factory reset/wipe data/ wipe cache hebt geprobeerd. Data is immers toch weg. Wellicht helpt het ...)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• vingibson
bedankt voor de tips! Ik ga hier meteen mee aan de slag. Ik heb geprobeerd de Kitkat 4.4.2 rom erop te zetten van teamforce (http://www.needrom.com/download/g4saosp-4-4-2-tf/) via CWM. Factory reset, wipe data en wipe cache gedaan.

Tot zover zit ik nog steeds vast in de bootloop. Bij het flashen hebben ze het ook steeds over een scatter file, geen idee wat dat is.

Bijkomend probleem is ook nog eens dat ik hier in Spanje zit met een moeilijk trage internetverbinding... Ik blijf het maar proberen.

• dutchgio
Volgens mij wordt bedoeld dat de eerste keer, als je nog op 4.2.2 zit, je via de PC en SP Flashtools moet flashen, en niet op je telefoon zelf via CWM, dat kan pas na de eerste keer dat je het via de PC hebt gedaan.

• vingibson
Dan is het voor mij nu in elk geval duidelijk waar het mis is gegaan. Had het wel via mijn telefoon zelf gedaan ipv via mijn PC. Hopelijk kan ik dat nu alsnog doen met Flashtools

• mdrop
  • Niet online
dutchgio schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:29:
Komt vaker voor, na backup/restore of flashen van nieuwe rom worden zijn de IMEI's leeg, Met MTK droidtools op de PC kun je de IMEI codes terug flashen. Deze staan in je telefoon, achter de batterij.
Ja ik las zoiets inderdaad, maar ook dan pakt hij hem niet. Lijkt iets met de NVRam te zijn ofzo, zo met de flashtool maar is zien wat hij aangeeft.

• Michiel36
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-01 11:32
Hij was op een paar plekker uitverkocht, maar gelukkig kon ik hem hier nog krijgen:
http://www.banggood.com/J...ml?p=6A2105728787201408OV

Ik heb kitkat TF erop gezet, werkte prima, totdat ik nu steeds de melding krijg: "Google play services is gestopt". Als ik op "ok" klik komt de melding weer. Ik heb al geprobeer de service stop te zetten, cache leeg gegooid van google play, google play uitgezet etc.

De melding blijft komen, iemand een idee?

• vingibson
Ik sta nu op het punt om de nieuwe firmware te flashen, maar ik weet niet zeker of ik het goed doe. Ik heb een scatter txt bestand gevonden voor de Jiayu G4s. En ik heb de volgende ROM gedownload (http://www.needrom.com/download/rainbow-rom-by-tf/)

Ik heb het scatter txt bestand in de uitgepakte ROM folder geplaatst.

Als ik nu wil gaan flashen zijn alleen de BOOTIMG en LOGO aangevinkt. Is dat voldoende voor een volledige ROM om te flashen? Als ik namelijk op de download knop druk in SP FLASHTOOL krijg ik de volgende melding:

download warning: not all images are correctly loaded, which may cause boot up issue! Do you still want to download anyway?

Deze warning maakt me een beetje huiverig. Moet ik de melding negeren of doe ik iets heel erg verkeerd?

• dutchgio
Goed inlezen is misschien wel handig, dan weet je ook wat je doet. ;)
Als het goed is zit er bij de gedownloade rom zelf gewoon een scatter bestand; dat laadt het juiste pad in voor de te flashen bestanden.
Als je alleen ee boot/logo flasht is het vrij logisch dat het niet gaat booten :)

• vingibson
Goed inlezen is inderdaad handig. Maar hoe meer ik lees hoe minder ik er van begrijp, haha. Ik heb weinig ervaring met het flashen van ROMs. Voorheen had ik een Galaxy S2 en een S3. Daar was veel meer informatie over te vinden.

Ik heb tot nu toe 3 ROMs gedownload, maar in geen enkele ROM kan ik het scatter bestand vinden, of zit dat verstopt in een folder?

• Vreesie
Heb je mijn manual gelezen in dit topic? daarin staat stap voor stap beschreven wat ik heb gedaan om de TF rom er op te zetten.

• vingibson
Gelukt! Heb nu weer gewoon 4.2.2 erop. Als ik ben bekomen van de schrik waag ik nog een poging voor Kitkat 4.4.2. Thanks voor alle tips!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Vreesie schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:34:
Heb je mijn manual gelezen in dit topic? daarin staat stap voor stap beschreven wat ik heb gedaan om de TF rom er op te zetten.
Dank vreesie je voor nog het verwijzen naar die handleiding.

Ik loop echter weer vast met de laatste stap.

-Ik heb de official kk met een format + download met spflash erop gezet. (boot goed)
-Ik heb een trwp KK g4s recovery erop geflashed (met recovery erop zetten lukt al niet)
in recovery
ik zet de zip met de TF v2 kitkat erop, Deze start, maar geeft dan een foutmelding. :| (update aborted, geen reden) vinkjes uit. . Waarom? (vervolgens moet ik de een system.img terugflashen om weer telefoon te hebben,,,,)

Volgens mij ben ik er als iemand een system.img terugleest (readback) van de TF kitkat, met spflash.
/edit:
en op kitkat 4.4.2 (niet TF dus) krijg ik titium backup ( en restore) niet aan de gang. bij een restore geeft hij parse error , bij een backup insufficient free space. De oplossing die ik lees is een /storage/legacy/sdcard te selecteren, maar die is er niet... MIJN BACKUP! ;w
/edit2: na veel te veel keren reboot en google werk.....
titanium backup werkt wel met rootgenius, maar niet met supersu |:( (om zout in de wond te wrijven waarschuwt titanium backup, WEL tegen kingroot die goed werkt, maar niet tegen supersu, die NIET goed werkt )

[ Voor 24% gewijzigd door leuk_he op 17-09-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
leuk_he schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:51:
[...]

Ja, via flashtool. (en het drama om mediatek usb com drivers te installeren in windows). Handleiding is voor alle mediatek telefoons vrijwel gelijk.

Verder begrijp ik dat je de kitkat v3 (hoe zie je dat?) er beter niet op kunt flashen als je een lg5point touch screen hebt omdat je dan nooit meer terug kunt naar een oudere rom. (touchscreen firmware wordt geupdate)
Lees hier wat mensen die problemen hebben met de drivers installeren.
Je kan ook de drivers van PDAnet gebruiken. (Hier te vinden;
Let er alleen wel op dat je het programma wel uitschakelt. Te vinden in de taakbalk).

• Vlizzjeffrey
weet iemand wat voor camera er in de g4 zit, ik heb zelf al lang een g4 en die maakt ec ht mooie fotos, nog mooier dan mijn nieuwe xiaomi mi3, zit er in de jiayu g4 een betere camera lens dan in de xiaomi mi3?

• TD-er
Het is inderdaad een heel mooi lensje wat erin zit.
Best wel vreemd dat daarmee niet geadverteerd wordt door mobieltjesmakers.

Pagina: 1 ... 37 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen