Bij jouw telefoon is ram wel gewoon gebruikt als opslag?Marzman schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 08:54:
[...]
Dat zeg ik, je kan de programma's verplaatsen naar opslag maar standaard komen ze in wat als RAM geadverteerd wordt. In ieder geval bij mijn telefoon werkt dit zo.
Misschien wordt volgende week mijn 26-4 bestelde Zopo C2 dan toch eens verzonden.
Is pas het derde mailtje aan pandawill CSDear Customer
Good day, thanks for your email. Sorry for the inconvenience, we are ready to pack your order,
The period necessary for goods to be prepared for shipment is 3-4 days.
once shipped , we will send a email to you for the track code ,
please kindly wait , thanks! have a nice day !
Regards,
Jennifer
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Verwijderd
Hello, i'm new here, and i would like to ask if anyone has buy this phone ZoPhone i5 PRO http://www.gadget-rumours...id-phones/zophone-i5-pro/ if it worth his money, and if not what you suggest me for a china phone at 4.5 inch and Quad Core under $250.00
Thanks
Thanks
Jennifer, leuke naam voor een Chinees.
Dat doen ze natuurlijk om westerse klanten over de streep te trekken.
Maar goed, hopelijk snel verzonden voor jou.
Anders met Paypal geld terug regelen.
Ik lees op andere sites dat Pandawill een slechte reputatie heeft helaas.
Lol, GOT wordt internationaal?
Dat doen ze natuurlijk om westerse klanten over de streep te trekken.
Maar goed, hopelijk snel verzonden voor jou.
Anders met Paypal geld terug regelen.
Ik lees op andere sites dat Pandawill een slechte reputatie heeft helaas.
Lol, GOT wordt internationaal?
Pandawill is wel OK. Als je serieus Pandawill in twijfel gaat trekken: koop dan niets in China.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Bovendien kun je dan elk bedrijf in twijfel gaan trekken, dus ook Antelife, Merimobiles enzovoort en zo verder. Want van elke shop kom je wel negatieve wanklanken tegen als je google raadpleegt. Menig keer zijn het boze Amerikanen die het geduld niet kunnen opbrengen omdat menig Chinees nu eenmaal een betrekkelijke rust in acht neemt qua verwerkingsduur van een bestelling
Het devies zou bij Chinashopping eerder moeten zijn: be happy: a lot bang for buck, don't worry: it will arrive someday.
Je hebt Tele2 dan roam je en krijg je volgens mij geen 3G icoon, ik iig ook niet met mijn G3. Probeer het zou ik zeggen.woutje p schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:10:
[...]
Danku!
Ik wist niet hoe ik bij het APN menu kwam
edit: hoe krijg ik hem nu aan? Normaal komt er toch een 3G icoontje boven in die slide balk laat maar zeggen.
Verwijderd
Zojuist bij Pandawill de Cubot M6589 besteld. Komt over ca 1 week weer op voorraad (nieuwe fabrieksaanvoer)
Nu lees ik het e.e.a over rooten van een smartphone.
Is dit nodig bij een recent fabrieksexemplaar ?
Nu lees ik het e.e.a over rooten van een smartphone.
Is dit nodig bij een recent fabrieksexemplaar ?
Hangt er vanaf of jij iets wilt doen waar je root rechten voor nodig hebt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Ik vond deze op fastcardtech. http://www.fastcardtech.com/goods.php?id=8632
de G3 plus (quad core) met 13mp camera.
Ik zit te twijfelen tussen deze en die Cubot M6589 van Pandawill.
Iemand een idee welke de betere is?
de G3 plus (quad core) met 13mp camera.
Ik zit te twijfelen tussen deze en die Cubot M6589 van Pandawill.
Iemand een idee welke de betere is?
Ik heb een topic geopend in het mobile adviesforum. In mijn lijstje staan meerdere chinese smartphones: Oppo Find 5, Huawei Honor 2 en Xiaomi Mi2S. Daarom hier maar even een specifieke vraag over deze chinese phones. Zit er nou veel verschil tussen deze 3 toestellen? Ik wil graag een keuze maken, maar ik kan niet iets vinden waar ze nou sterk in verschillen. Of zijn er wellicht nog andere toestellen die gelijkwaardig zijn?
Ik kan trouwens weinig vinden over garantie etc bij de chinese smartphones, ook niet in dit topic. Weet iemand hier meer van?
Ik kan trouwens weinig vinden over garantie etc bij de chinese smartphones, ook niet in dit topic. Weet iemand hier meer van?
Ja, zit behoorlijk wat verschil in.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Webshops vragen best veel voor de jiayu g4. Pandawill heb ik als goedkoopste gevonden tot nu met 218 maar hebben weer geen zwart, bij fct kost die 230 wat ik eigenlijk wat veel vind. Nog steeds kiezen tussen de vowney v5 of xiaocai g6, maar ik kan niet kiezen.
Vowney is met paypal te bestellen en net iets mooier, xiaocai heeft meer mp camera, is volledig zwart wat ik ook weer fijn vindt maar moet via een bank transfer naar aliexpress, wat ook weer 6 euro extra kost ofzo.
Vowney is met paypal te bestellen en net iets mooier, xiaocai heeft meer mp camera, is volledig zwart wat ik ook weer fijn vindt maar moet via een bank transfer naar aliexpress, wat ook weer 6 euro extra kost ofzo.
Verwijderd
De Huawei Honor 2 en Xiaomi Mi2(S) verschillen niet erg veel van elkaar en zijn beide goeie keuzes wat mij betreft.floriz87 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:18:
Ik heb een topic geopend in het mobile adviesforum. In mijn lijstje staan meerdere chinese smartphones: Oppo Find 5, Huawei Honor 2 en Xiaomi Mi2S. Daarom hier maar even een specifieke vraag over deze chinese phones. Zit er nou veel verschil tussen deze 3 toestellen? Ik wil graag een keuze maken, maar ik kan niet iets vinden waar ze nou sterk in verschillen. Of zijn er wellicht nog andere toestellen die gelijkwaardig zijn?
Maar zover ik weet heeft de Xiaomi geen sd kaart slot en de Huawei wel, verder heeft de Xiaomi geen verlichte knoppen.
Huawei heeft wat mij betreft wel een streepje voor op Xiaomi, namelijk de Huawei roms zijn gewoon multilanguage, bij Xiaomi moet je perse gaan klooien met custom recoveries en dergelijke en heeft alleen Chinees en Engels, bij Huawei zijn er internationale internationale firmwares met Google apps.
Wat betreft hardware heeft de Xiaomi weer een krachtigere chipset, vooral op GPU gebied, maar de Huawei Honor 2 heeft ook een hele krachtige chipset en is beter dan de HTC One X, SGS3 etc.
Ik heb speciaal voor tweakers een review van de Huawei Honor 2 geschreven, dus die zou je kunnen lezen.
De Oppo Find 5 is gewoon de beste van de alle drie, maar is ook direct 40 a 50 procent duurdere.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 16:39 ]
Check de pricewatch en hun topics..floriz87 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:18:
Ik wil graag een keuze maken, maar ik kan niet iets vinden waar ze nou sterk in verschillen.
Huawei Honor 2
GSM-Chipset Hi-Silicon K3V2
Processorsnelheid 1,4GHz
CPU Core Quad Core
Werkgeheugen 2,048GB
Opslaggeheugen 8GB
Accucapaciteit (mAh) 2.230mAh
Gewicht (gram) 145g
Lengte 134mm
Breedte 67,5mm
Hoogte / Diepte 10,5mm
Xiaomi Mi2S
GSM-Chipset Qualcomm Snapdragon 600 (APQ8064T)
Processorsnelheid 1,7GHz
CPU Core Quad Core
Werkgeheugen 2GB
Opslaggeheugen 16GB
Accucapaciteit: 3000mAh
Gewicht: 145 gram
Lengte 126mm
Breedte 62mm
Hoogte / Diepte 10mm
Oppo Find 5
GSM-Chipset Qualcomm Snapdragon S4 Pro (APQ8064)
Processorsnelheid 1,5GHz
CPU Core Quad Core
Werkgeheugen 2GB
Opslaggeheugen 16GB
Accucapaciteit (mAh) 2.500mAh
Gewicht (gram) 165g
Lengte 141mm
Breedte 68mm
Hoogte / Diepte 8mm
Waarin verschillen ze niet kun je beter zeggen
Verwijderd
De Huawei Honor 2 is trouwens ook gewoon in Nederland verkrijgbaar.
pricewatch: Huawei Ascend G615 Zwart
De Europese versie heet Huawei Ascend G615, enige verschil met de Chinese versie is het RAM, als je een uit China laat komen heb je 2GB RAM, koop je een in Nederland dan heb je 1GB RAM.
De updates van zowel G615 en Honor 2 werken op beide toestellen, ik kan gewoon de Europese firmware erop zetten als ik wil, maar ik draai de nieuwste Chinese firmware waar ik zelf Android 4.2 keyboard aan toegevoegd heb en gapps.
pricewatch: Huawei Ascend G615 Zwart
De Europese versie heet Huawei Ascend G615, enige verschil met de Chinese versie is het RAM, als je een uit China laat komen heb je 2GB RAM, koop je een in Nederland dan heb je 1GB RAM.
De updates van zowel G615 en Honor 2 werken op beide toestellen, ik kan gewoon de Europese firmware erop zetten als ik wil, maar ik draai de nieuwste Chinese firmware waar ik zelf Android 4.2 keyboard aan toegevoegd heb en gapps.
Ok, ik ben wat onduidelijk geweest. Ik zie deze verschillen wel, maar 1,5 ghz vs 1,7 of 1,4 maakt niet zo gek veel uit gok ik. Het zijn gewoon alledrie grote smartphones (+/- 4,5 inch), hebben een snelle quadcore cpu en 2 gb intern. Grootte van de accu zegt niet alles, hoe de software ermee omgaat is wellicht net zo belangrijk. Vandaar dat ik zoiets heb van, alledrie ongeveer gelijk.Joosie200 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 16:41:
[...]
Waarin verschillen ze niet kun je beter zeggenDe een is groter dan de ander, de een heeft een grotere accu dan de ander, de een kan twee verschillende rom's naast elkaar booten (Xiaomi), de een heeft een beter scherm dan de ander. Het ligt er dus maar aan waar je voorkeur naar uit gaat
@ diqiu: Waarom is de oppo de beste? Dank overigens voor je uitleg over die roms, dat vroeg ik me inderdaad af. O ja, je review heb ik al gelezen, dank daarvoor
De honor 2 heeft inderdaad die europese versie, maar met 1GB intern wordt dat denk ik een dealbreaker.
En over garantie, is daar iets over bekend?
Verwijderd
De Xiaomi Mi2 word vaak gekozen vanwege zijn 4.3 inch scherm, omdat sommige 4.5 net te groot vinden, maar het is vaak zo dat Xiaomi in begin slecht verkrijgbaar is, dat doen ze extra om hem gewild te maken.
Op moment dat je gaat importeren uit China dan loopt de garantie via China, dus als je dat een nadeel vind kun je beter in Nederland kopen.
De Oppo Find 5 noemde ik eigenlijk de beste vanwege de nieuwere en snellere chipset en het 1080p scherm, het zijn alle drie gewoon goeie toestellen en ik ben uitsters tevreden met mijn Huawei Honor 2, ik zie me die wel langer dan 2 jaar gebruiken als ik de verleidingen uit dit topic weet te weerstaan.
Ik heb zowel topic van Xiaomi Mi2 en Huawei Honor 2 gevolgd en bij de Xiaomi Mi2 waren er een paar mensen waarvan hun toestel dus stuk was, bij de Honor 2 alleen iemand die zijn toestel kapot liet vallen.
Op moment dat je gaat importeren uit China dan loopt de garantie via China, dus als je dat een nadeel vind kun je beter in Nederland kopen.
De Oppo Find 5 noemde ik eigenlijk de beste vanwege de nieuwere en snellere chipset en het 1080p scherm, het zijn alle drie gewoon goeie toestellen en ik ben uitsters tevreden met mijn Huawei Honor 2, ik zie me die wel langer dan 2 jaar gebruiken als ik de verleidingen uit dit topic weet te weerstaan.
Ik heb zowel topic van Xiaomi Mi2 en Huawei Honor 2 gevolgd en bij de Xiaomi Mi2 waren er een paar mensen waarvan hun toestel dus stuk was, bij de Honor 2 alleen iemand die zijn toestel kapot liet vallen.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2013 17:06 ]
Een vergelijk van Andi/Gizchina tussen een pre-productie model van de Jiayu G4 youth editie met 3000mAh accu en de pre-productie model van de Umi X2 youth editie. Het scherm v/d G4 kan op zijn helderst worden gezet i.v.m. de Umi. Verder zul je zien dat 1080p met de MTK6589 prima kan in de appdrawer, games e.d. maar swipen in een benchmark programma lagt best wel.
Verwijderd
Het toestel oogt wel goedkoop vind en bedoel ik vooral dat plastic mee, je ziet gewoon dat het heel goedkoop plastic is, voor de rest doet Andi niet echt zijn best om dat toestel te laten zweten.
Ha, berichtje gekregen dat mijn Pantech A840S deze kant op komt. Ben eigenlijk wel benieuwd of meer mensen in Nederland een Pantech toestel hebben. Ook meteen wat NFC stickers besteld op Ebay.
Hier ben ik het wel mee eens, het is ook nog eens glimmend plastic. Ik ben toch meer een liefhebber van mat plastic.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:27:
Het toestel oogt wel goedkoop vind en bedoel ik vooral dat plastic mee, je ziet gewoon dat het heel goedkoop plastic is, voor de rest doet Andi niet echt zijn best om dat toestel te laten zweten.
Ik wil even terugkomen op de actie binnenkort bij Pandawill
http://www.pandawill.com/allof/fathersday/index?category=2

Wat vinden jullie van deze 5 telefoon? Ze zijn gerangschikt op grootte. (Ik heb de prijzen overigens nog niet vergeleken met andere sites)
Het liefst heb ik ook een telefoon die (redelijk) goede foto's maakt. En dan vooral binnen. Alleen weet ik niet of dat dat een haalbare "eis" is..
Ter vergelijking, een Samsung Galaxy S3 heeft een dimensie van: 136,6 x 70,6 x 8,6 mm
http://www.pandawill.com/allof/fathersday/index?category=2

Wat vinden jullie van deze 5 telefoon? Ze zijn gerangschikt op grootte. (Ik heb de prijzen overigens nog niet vergeleken met andere sites)
Het liefst heb ik ook een telefoon die (redelijk) goede foto's maakt. En dan vooral binnen. Alleen weet ik niet of dat dat een haalbare "eis" is..
Cubot M6589 | UMI S1 | CAESAR H7500+ | |
---|---|---|---|
Link | http://www.pandawill.com/...-camera-black-p73742.html | http://www.pandawill.com/...-screen-1g-8g-p74163.html | http://www.pandawill.com/...-camera-black-p71935.html |
Prijs | List price: $209.99 Now: $186.99 | List price: $211.99 Now: $192.99 | List price: $198.39 Now: $183.99 |
OS | Android 4.2.1 | Android 4.2.1 | Android 4.1.2 |
CPU/GPU | MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz; GPU: PowerVR SGX 544 | MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz; GPU: PowerVR SGX 544 | MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz; GPU: PowerVR SGX 544MP |
ROM | 4GB | 8GB | 4GB |
RAM | 1GB | 1GB | 1GB |
Scherm | 4.7" IPS 1280x720 | 5.0" IPS (arc-shaped design as Galaxy S3, ultimate visual angle) 1280x720 | 5.0" IPS 1280x720 |
Afmetingen | 138 x 71 x 9.6mm | 140 x 70 x 9.3mm | 141.9 x 73.6 x 10.2mm |
Accu | 1 x 2500mAh Battery | 1 x Battery(1950~2050mAh, compatible) | 2x 2800mAh Battery |
Star S4 | Star S5 Butterfly | |
---|---|---|
Link | http://www.pandawill.com/...-120mp-camera-p74668.html | http://www.pandawill.com/...-screen-1g-8g-p72575.html |
Prijs | List price: $249.99 Now: $229.99 | List price: $214.99 Now: $197.99 |
OS | Android 4.2 | Android 4.2.1 |
CPU/GPU | MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz; GPU: PowerVR SGX 544MP | MTK6589, Cortex A7 quad core, 1.2GHz; GPU: PowerVR SGX 544 |
ROM | 8GB | 8GB |
RAM | 1GB | 1GB |
Scherm | 5.0" IPS 1920x1080 | 5.0" IPS 1280x720 |
Afmetingen | 142 x 72 x 10mm | 142 x 73 x 9mm |
Accu | 2 x 2500mAh Battery | 2 x 2500mAh Battery |
Ter vergelijking, een Samsung Galaxy S3 heeft een dimensie van: 136,6 x 70,6 x 8,6 mm
[ Voor 34% gewijzigd door Markos op 17-05-2013 19:03 . Reden: Tabel aangepast, er paste er maar 4 naast elkaar ]
Mooi overzicht, alleen het gewicht ontbreekt.
Ik heb ergens gelezen dat die 2x2800 mah accu eigenlijk 2x2000 mah zijn, wat er van waar is weet ik niet.
Kan de links helaas niet meer vinden.
Ik heb ergens gelezen dat die 2x2800 mah accu eigenlijk 2x2000 mah zijn, wat er van waar is weet ik niet.
Kan de links helaas niet meer vinden.
[ Voor 11% gewijzigd door Soldaatje op 17-05-2013 19:59 ]
Die actie loopt al met de coupon: happydad2013Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 18:55:
Ik wil even terugkomen op de actie binnenkort bij Pandawill
Wat vinden jullie van deze 5 telefoon?
Ik zou de Cubot nemen als je 4,7' prima vind en anders de Star S4 als je 5' wilt. Of die een beetje goed foto's maken binnen? Welnu: menig Chinaphone moet toch ergens op inleveren en dat zal in deze categorie toch echt de camera zijn ben ik bang. Mijn ZTE Blade is crap, de Jiayu G3 maakte mooie aquarel foto's en ik verwacht niet dat de toestellen uit jouw post ook maar in de buurt komen van een Samsung Galaxy S4/HTC One & Lumia Pureview 808.
Chinaphones kunnen veel bang for buck geven, maar alle waar naar zijn geld in the end hé!
[ Voor 6% gewijzigd door Joosie200 op 17-05-2013 19:10 ]
Verwijderd
Ik zelf denk ook dat ze met camera's veel besparen. Ik kan me niet voorstellen dat een K3V2 chipset van Huawei zoveel duurdere is dan een MT6589, dus daar lijken me de grote prijs verschillen niet van afkomstig.
Ik denk dat het hem zit in cameras, speakers, scherm en bouw materiaal, dat daar op bespaard word. Mijn Huawei Honor 2 maakt echt schitterende foto's, mijn vriendin zegt dat ook, we vinden zelf dat hij betere foto's maakt dan mijn compact camera, alleen de compact camera doet het beter wanneer het donkere is.
Ik denk dat het hem zit in cameras, speakers, scherm en bouw materiaal, dat daar op bespaard word. Mijn Huawei Honor 2 maakt echt schitterende foto's, mijn vriendin zegt dat ook, we vinden zelf dat hij betere foto's maakt dan mijn compact camera, alleen de compact camera doet het beter wanneer het donkere is.
En de marketing; ze vertragen een toestel gewoon een aantal weken(of maanden), waar sites als gizchina dan weer artikelen over schrijven, en je al behoorlijk wat pre-orders hebt..
Hoe verhoudt die K3V2 chipset van Huawei zich tot de Qualcomm, Mediatek en Samsung cpu's? Vind het lastig om te bepalen of het een medium of highend chip is.
Life is all about Tweaking
Beter dan de mediatek mt6589, maar minder dan qualcomm en soc's van samsung.
Verwijderd
De K3V2 is op GPU vlak beter dan de Exynos die je in de SGS3 vind, beter dan Tegra3. Ik denk dat Qualcomm op een staat en de beste chipset heeft en daarna Huawei met de K3V2.dere12 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:34:
Hoe verhoudt die K3V2 chipset van Huawei zich tot de Qualcomm, Mediatek en Samsung cpu's? Vind het lastig om te bepalen of het een medium of highend chip is.
In mijn meeste recente benchmarks verslaat ie zowel op CPU en GPU vlak de Exynos in de SGS3, maar je kunt ook stellen dat ze een gedeelte tweede plaats hebben.
Maar de GPU is echt een stuk krachtigere dan zeg maar die in de SGS3 en HTC One X. Dus ja het is een highend chip, alleen Qualcomm is nu echt duidelijk beter.
Heb de umi X2 besteld bij pandawill, twijfel om m om te laten zetten in de iocean, maar wil wel graag snel wat bestellen...Joosie200 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:14:
[video]
Een vergelijk van Andi/Gizchina tussen een pre-productie model van de Jiayu G4 youth editie met 3000mAh accu en de pre-productie model van de Umi X2 youth editie. Het scherm v/d G4 kan op zijn helderst worden gezet i.v.m. de Umi. Verder zul je zien dat 1080p met de MTK6589 prima kan in de appdrawer, games e.d. maar swipen in een benchmark programma lagt best wel.
Verwijderd
Zouden ze het echt extra doen? Volgens mij kondigen ze de boel gewoon veel te vroeg aan en ik denk dat fabrikanten als Lenovo gewoon eerdere de mediatek chips kunnen afnemen.dutchgio schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:33:
En de marketing; ze vertragen een toestel gewoon een aantal weken(of maanden), waar sites als gizchina dan weer artikelen over schrijven, en je al behoorlijk wat pre-orders hebt..
Maja Andi van Gizchina verdiend volgens mij goed geld met zijn website.
Mogelijk ga ik voor de Oppo Find 5, als ik hier in NL terecht kan voor garantie. Maar dat ben ik nu aan het uitzoeken.Verwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 17:03:
De Xiaomi Mi2 word vaak gekozen vanwege zijn 4.3 inch scherm, omdat sommige 4.5 net te groot vinden, maar het is vaak zo dat Xiaomi in begin slecht verkrijgbaar is, dat doen ze extra om hem gewild te maken.
BTW: De Oppo heeft een Snapdragen S4 Pro. Die is toch minder snel dan de SD 600 (zoals in Xiaomi)? Wat bedoel jij dan met "nieuwere en snellere chipset"?
ik heb het liefst zo klein mogelijk maar wel met 720p (of hoger). Maar die 5" zijn ongeveer net zo groot als die 4.7"Joosie200 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 19:09:
[...]
Die actie loopt al met de coupon: happydad2013
Ik zou de Cubot nemen als je 4,7' prima vind en anders de Star S4 als je 5' wilt. Of die een beetje goed foto's maken binnen? Welnu: menig Chinaphone moet toch ergens op inleveren en dat zal in deze categorie toch echt de camera zijn ben ik bang. Mijn ZTE Blade is crap, de Jiayu G3 maakte mooie aquarel foto's en ik verwacht niet dat de toestellen uit jouw post ook maar in de buurt komen van een Samsung Galaxy S4/HTC One & Lumia Pureview 808.
Chinaphones kunnen veel bang for buck geven, maar alle waar naar zijn geld in the end hé!
Ik weet dat bijna alle chinaphones geen goede camera's hebben, maar ik hoopte dat er een van deze gemiddeld beter was dan de rest
Ik wou eigenlijk ook de Newman N2/Freelander I20 kopen vanwege zijn goede hardware (ook camera) maar deze blijft mij net even te duur voor een chinaphone..
Welke van deze 5 raden jullie aan? En waarom?
Is een 1080p scherm (de Star S4) aan te raden met deze CPU/GPU?
Hoe zit het sowieso met de kwaliteit van deze displays? Pixels en IPS zegt natuurlijk niet alles.
Het uiterlijk maakt mij in eerste instantie niet superveel uit. Als ik een rij moet maken met wat ik het belangrijkste vind dan staat op 1:
1. Het scherm (niet de resolutie maar kwaliteit. Kijkhoeken, helderheid, etc.)
2. Camera (maargoed dat is sowieso niet veel
3. Toekomstige software update
4. Accu
Heeft er iemand weet van bestaande reviews van de Cubot M6589.
Kan over dit toestel wat toch al een 2 tal maanden uit is weinig informatie vinden en weinig gebruikersreviews.
Kan over dit toestel wat toch al een 2 tal maanden uit is weinig informatie vinden en weinig gebruikersreviews.
Verwijderd
Ik kijk niet echt naar die type nummers van die Qualcomm, natuurlijk heeft Xiaomi weer een snellere Qualcomm, maar zoveel beter en snellere is die ook niet.floriz87 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 21:36:
[...]
Mogelijk ga ik voor de Oppo Find 5, als ik hier in NL terecht kan voor garantie. Maar dat ben ik nu aan het uitzoeken.
BTW: De Oppo heeft een Snapdragen S4 Pro. Die is toch minder snel dan de SD 600 (zoals in Xiaomi)? Wat bedoel jij dan met "nieuwere en snellere chipset"?
Bedoel je blijft bezig met die Qualcomm's, het is gewoon telkens een iets snellere versie momenteel.
Mja.. dat of je zult geld moeten bijleggen om bijvoorbeeld de Xiaomi Mi-Two (zonder s) te halen. Is 4,3' met 720p. Ook de Chinezen gaan de kant op van 'leuke specs in groot formaat stoppen' behalve eentje en dat is Xiaomi.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:10:
[...]
ik heb het liefst zo klein mogelijk maar wel met 720p (of hoger). Maar die 5" zijn ongeveer net zo groot als die 4.7"
Er zijn wel Chinaphones die goede camera's aan boord hebben, zoals de Xiaomi Mi-Two, de Newman N2, de Huawei Honor 2, maar alle waar naar zijn geld: omdat zij niet beknibbelen op de cameramodule vragen ze meer geld. Dat èn het wil dat Xiaomi, Newman en Huawei goed in support zijn qua ondersteuning.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:10:
[...]
Ik weet dat bijna alle chinaphones geen goede camera's hebben, maar ik hoopte dat er een van deze gemiddeld beter was dan de rest
Zoals ik al zei.. het is kiezen of delen. Can't have your cake and eat it too. Pick two ouf of three: 1) nice spec, 2) good price, 3) good support. 1+3=hoger prijskaartje dan 1+2Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:10:
[...]
Ik wou eigenlijk ook de Newman N2/Freelander I20 kopen vanwege zijn goede hardware (ook camera) maar deze blijft mij net even te duur voor een chinaphone..
Wat ik uit de handson haal is dat 1080p op zich in gebruik prima te doen is met 5'. Alleen zit er in de MTK6589 een gpu die op een te laag niveau geklokt is. Zodoende heb je dus ook de MTK6589T(urbo) die hoger geklokt is qua CPU, maar bovendien een hoger geklokte GPU heeft. Umi gaat die uitbrengen in hun X2 model, maar zoals gezegd: dat komt tegen een meerprijs uiteraardIk_ben_Mark3 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:10:
[...]
Welke van deze 5 raden jullie aan? En waarom?
Is een 1080p scherm (de Star S4) aan te raden met deze CPU/GPU?
Pixels en IPS zijn allemaal marketingtermen en zeker bij Chinezen moet je afwachten wat je krijgt. Is het bijvoorbeeld niet een 13,2 megapixels die geïnterpoleerd zijn vanuit een 8 megapixel variant? Vervang 13,2 en 8 voor 8 en 5 en zo kun je er dus vraagtekens bij stellen. Verder is het ene scherm, het andere scherm inderdaad niet. Zopo, Oppo, Xiaomi, Huawei stoppen daar meer geld in, zo krijg je bijv. een Sharp/Sony scherm dan wel een IPS-scherm met dragontail glass in hun toestellen. Das nog maar afwachten bij Jiayu, Umi, iOcean en de rest.Ik_ben_Mark3 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:10:
[...]
Hoe zit het sowieso met de kwaliteit van deze displays? Pixels en IPS zegt natuurlijk niet alles.
Design zou ook niet moeten mogen uitmaken, maar het oog wil ook watIk_ben_Mark3 schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:10:
[...]
Het uiterlijk maakt mij in eerste instantie niet superveel uit. Als ik een rij moet maken met wat ik het belangrijkste vind dan staat op 1:
1. Het scherm (niet de resolutie maar kwaliteit. Kijkhoeken, helderheid, etc.)
2. Camera (maargoed dat is sowieso niet veel)
3. Toekomstige software update
4. Accu
Nog bijkomende vraag, want lees dat de meeste Chinesphones een minder goede GPS ontvangst hebben. Ik moet binnenkort met de wagen enkele wijken, gebieden gaan verkennen en wilde dit doen met mijn bestaande Garmin Nuvi 250 door middel van vooraf gemaakte routes. Helaas ben ik tot de constatatie gekomen dat deze niet met routes om kan. Daarom is een smartphone met goede GPS noodzakelijk. Wat is er hier aan te raden? Is de GPS afhankelijk van een apparte chip of zit deze in de SOC ingebakken?
Wow, deze telefoon ziet er echt heel mooi uit: http://www.anzhuo.cn/news/detail/438
Lenovo K900, eerste telefoon met dual core Intel cpu. Android 4.2, 1080p scherm, 13MP camera. Prijs: 3000 CNY = 380 EUR
Lenovo K900, eerste telefoon met dual core Intel cpu. Android 4.2, 1080p scherm, 13MP camera. Prijs: 3000 CNY = 380 EUR

[ Voor 12% gewijzigd door HallonRubus op 18-05-2013 10:55 ]
Gaaf ding, maar met 5,5" scherm wel erg groot. Ben benieuwd of de kwaliteit van Lenovo op laptopgebied gelijk is aan die op telefoongebied.sdk16420 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:47:
Wow, deze telefoon ziet er echt heel mooi uit: http://www.anzhuo.cn/news/detail/438
[afbeelding]
Nee, verschil is niet heel groot, maar ik probeer natuurlijk wel zoveel mogelijk waar voor m'n geld te krijgenVerwijderd schreef op vrijdag 17 mei 2013 @ 22:22:
[...]
Ik kijk niet echt naar die type nummers van die Qualcomm, natuurlijk heeft Xiaomi weer een snellere Qualcomm, maar zoveel beter en snellere is die ook niet.
Bedoel je blijft bezig met die Qualcomm's, het is gewoon telkens een iets snellere versie momenteel.
Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare toestellen met de drie die ik noemde (Oppo, Xiaomi en Huawei)?
Verwijderd
Ik lees constant dat bepaalde eigenschappen tegenvallen bij de diverse chinaphones. Dat die eigenschappen (camera, gps, in sommige gevallen behuizing) minder zijn dan bij de hier in Nederland gangbare merken geloof ik uiteraard gelijk. Er moet ergens op bespaard worden.
Nu kom ik van een oude HTC Desire, die zo onderhand aan vervanging toe begint te worden. Nu is eigenlijk mijn vraag, hoe verhoudt zich bijvoorbeeld de camera van de chinese telefoons (zeg maar de 8 mp) ten opzichte van een wat oudere foon als de Desire (5 mp camera)? Gps geloof ik wel, gebruik ik zelden, en met de fixes die daarvoor te vinden zijn kom ik daar hopelijk wel uit. Camera vind ik belangrijker.
Nu kom ik van een oude HTC Desire, die zo onderhand aan vervanging toe begint te worden. Nu is eigenlijk mijn vraag, hoe verhoudt zich bijvoorbeeld de camera van de chinese telefoons (zeg maar de 8 mp) ten opzichte van een wat oudere foon als de Desire (5 mp camera)? Gps geloof ik wel, gebruik ik zelden, en met de fixes die daarvoor te vinden zijn kom ik daar hopelijk wel uit. Camera vind ik belangrijker.
Verwijderd
Ja Lenovo heeft ook nog interessante toestellen, ik heb laatste de Lenovo K860i voor een tweaker mee genomen uit China, die zit in dezelfde prijs klasse als Xiaomi en heeft een 5 inch scherm en zo;n eynos chipset, dezelfde als in de SGS3.floriz87 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:09:
[...]
Nee, verschil is niet heel groot, maar ik probeer natuurlijk wel zoveel mogelijk waar voor m'n geld te krijgen. Alleen ergens moet je de balans stellen in wat je wel wilt en wat niet.
Zijn er eigenlijk nog vergelijkbare toestellen met de drie die ik noemde (Oppo, Xiaomi en Huawei)?
Ook met 2GB Ram enzo. Zoveel mogelijk voor je geld krijgen is leuk natuurlijk, maar je zult zien dat Huawei net iets goedkopere is dan Xiaomi.
Als je opslag ruimtes gaat vergelijken, dan moet je eigenlijk kijken heeft zo'n toestel een sd kaart slot? Zoja? Dan kun je de goedkoopste nemen, zo nee dan moet je de duurste nemen met meeste opslag ruimte en dan is prijs verschil nog grotere.
De camera van de Lenovo A820 vond ik best goed zijn werk doen, zie ook de review, ik heb een aantal foto's ermee genomen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:18:
Ik lees constant dat bepaalde eigenschappen tegenvallen bij de diverse chinaphones. Dat die eigenschappen (camera, gps, in sommige gevallen behuizing) minder zijn dan bij de hier in Nederland gangbare merken geloof ik uiteraard gelijk. Er moet ergens op bespaard worden.

Deze was een stuk donkerdere
Maar de andere foto's waren best goed.

Maar je ziet wel dat het groen van die struiken en boom donker uit valt. Maar deze telefoon heeft dus ook geen 720p scherm of 1080p scherm, geen front camera, geen ledje etc, dus ik denk dat ze er toch een redelijk goeie camera module in geplaats hebben.
Overdag met voldoende licht zal die het prima doen.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 12:26 ]
Dual core ipv quad-core en dan zo'n hoge antutu score? Volgens mij heb ik me een beetje blind gestaard op de naam quad core, kom er nu achter dat er dus vele malen krachtigere dual-cores bestaan
Intel zou nog wel eens met mooie verrassingen kunnen komen als ze hun mobiele chipsets zo blijven doorontwikkelen. Die Lenovo modellen zien er strak uit trouwens, doen me een beetje denken aan het mooie uiterlijk van de Oppo Find 5. Ben wel benieuwd naar de prestaties op accugebied van die intel chip.ivo001 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 12:59:
Dual core ipv quad-core en dan zo'n hoge antutu score? Volgens mij heb ik me een beetje blind gestaard op de naam quad core, kom er nu achter dat er dus vele malen krachtigere dual-cores bestaan
De singlecore chip die onder meer in de Motorola Razr i zit kwam ook nog redelijk mee met de dual core ARM chips uit die tijd: reviews: Motorola Razr I: Android-smartphone met Intel insidedere12 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 13:46:
[...]
Intel zou nog wel eens met mooie verrassingen kunnen komen als ze hun mobiele chipsets zo blijven doorontwikkelen. Die Lenovo modellen zien er strak uit trouwens, doen me een beetje denken aan het mooie uiterlijk van de Oppo Find 5. Ben wel benieuwd naar de prestaties op accugebied van die intel chip.
[ Voor 3% gewijzigd door HallonRubus op 18-05-2013 14:05 ]
Zo juist de Cubot A890 MTK6589 Quad core 4.7inch via de post gekregen. Bijbetalen niet nodig!
Extra screenprotector (zit er ook nog 1 op) en verloopstekker voor eu-stroom, origineel was ook al correcte stekker.
Goed verpakt, sim er in en direct instellingen via T-Mobile ontvangen, volledig auto. Wifi ontvangst prima tot nu, GPS snelle fix. Camera boven verwachting en veel beter dan op mijn (ex) huidige LG 970. Wat start deze snel op, wat een verschil.
Extra screenprotector (zit er ook nog 1 op) en verloopstekker voor eu-stroom, origineel was ook al correcte stekker.
Goed verpakt, sim er in en direct instellingen via T-Mobile ontvangen, volledig auto. Wifi ontvangst prima tot nu, GPS snelle fix. Camera boven verwachting en veel beter dan op mijn (ex) huidige LG 970. Wat start deze snel op, wat een verschil.
[ Voor 4% gewijzigd door Fresno op 18-05-2013 14:42 ]
Hoe is het scherm? Beter dan op je LG?Fresno schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:40:
Zo juist de Cubot A890 MTK6589 Quad core 4.7inch via de post gekregen. Bijbetalen niet nodig!
Zie net op Merimobiles de dual-sim versie van de Lenovo k900. Prijs is $659, voor pre-order betaal je pas als de telefoon op voorraad is. Bij Hotmid kost de single-sim versie $569.
ziet er inderdaad goed uit! alleen ik vind de schroefjes iets minder en hij heeft maar 16GB opslag en is niet uitbreidbaar, denk niet dat dat genoeg zal zijnsdk16420 schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:47:
[afbeelding]
Volgens Merimobiles is de dual-sim versie wel uitbreidbaar met max. 32GB sd kaartje. Maar ja er zitten nog wel eens fouten in de specs op dergelijke sites....markdm schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 15:14:
[...]
ziet er inderdaad goed uit! alleen ik vind de schroefjes iets minder en hij heeft maar 16GB opslag en is niet uitbreidbaar, denk niet dat dat genoeg zal zijn
Oh boy, vandaag een brief van PostNL gekregen waarbij ik de waarde van mijn pakketje moet invullen. Ik lees op diverse fora dat mensen een factuur meesturen, maar zowel op de brief als op de site van PostNL staat nergens dat dit moet. Iemand enig idee?
Verwijderd
Doe gewoon wat in die brief staat, mensen sturen de factuur natuurlijk als bewijs mee. Maar als het € 150 gekost heeft, dan moet je geen € 100 invullen, want dan pleeg jij valsheid in geschrifte.
De meeste hebben gewoon geluk dat de douane laks is met het innen van de btw en se controleren vaak niet of de waarde wel klopt.
Als men dat wel deed dan had je dit topic vol met mensen die gaan lopen klagen dat ze nog € 50 aan de postbode hebben moeten betalen voor hun telefoon van € 150.
De meeste hebben gewoon geluk dat de douane laks is met het innen van de btw en se controleren vaak niet of de waarde wel klopt.
Als men dat wel deed dan had je dit topic vol met mensen die gaan lopen klagen dat ze nog € 50 aan de postbode hebben moeten betalen voor hun telefoon van € 150.

Dit zijn de kleuren an de K900.
Specs:
Body:
157x78x6.9
162 gr.
2500 Mah battery
display:
1080p full hd 9 (401 PPI)
5.5 inch
Corning Gorilla Glass 2
32GB sd slot
16GB ROM
2 GB RAM
Camera:
13 MP, 4128 x 3096 pixels, autofocus, LED flash
2 MP voor
Android OS, v4.2 (Jelly Bean)
Intel Atom Z2580
CPU Dual-core 2 GHz
GPU PowerVR SGX544
[ Voor 20% gewijzigd door Noviomagus97 op 18-05-2013 19:30 ]
Scherm is prima scherp, iets grijzer dan de LG, terwijl de LG iets geler is vergeleken met echt wit.Hoe is het scherm? Beter dan op je LG?
Scherpte van LG lijkt als je ze naast elkaar houdt iets beter, formaat is natuurlijk ook kleiner. Heb de LG wel altijd erg mooi gevonden met het amoled scherm.
Staat trouwens geen Chinese app's op, foto's zijn een echte verbetering.
Deze telefoon gaat naar mijn vrouw als de Giayu 4 aan de 2de batch is. Haar huidige HTC wildfire2 is met alles veel minder.
Verwijderd
Hoi allemaal,
Ik overweeg een MIZ Z1 te kopen. Ik heb nu een oude iphone (inmiddels al 4 jaar oud) en wil weinig geld besteden aan een goede android smartphone.
Ik heb een niet-technische vraag. Waar kan ik losse hoesjes, covers of cases kopen voor de MIZ Z1? Ik zoek de hele avond al op internet en kan echt niks vinden.
Ik denk de MIZ Z1 te kopen bij fastcardtech.com maar daar worden geen cases bijgeleverd (bij sommige andere website wel).
Iemand een slim advies of moet ik dan een webwinkel kiezen waar ze wel bijgeleverd worden?
Ik overweeg een MIZ Z1 te kopen. Ik heb nu een oude iphone (inmiddels al 4 jaar oud) en wil weinig geld besteden aan een goede android smartphone.
Ik heb een niet-technische vraag. Waar kan ik losse hoesjes, covers of cases kopen voor de MIZ Z1? Ik zoek de hele avond al op internet en kan echt niks vinden.
Ik denk de MIZ Z1 te kopen bij fastcardtech.com maar daar worden geen cases bijgeleverd (bij sommige andere website wel).
Iemand een slim advies of moet ik dan een webwinkel kiezen waar ze wel bijgeleverd worden?
Verwijderd
Ik heb geen flauw idee wat voor telefoon de MIZ Z1 is, maar als het een onbekend merk is dan krijg je hoesjes en covers alleen bij de webwinkels die ze erbij verkopen of zoeken op www.taobao.com .
Voor echt onbekende Chinese merken geld eigenlijk dat je niet veel keuze aan hoesjes hebt, voor de bekende Chinese merken is wel veel keuze.
Voor echt onbekende Chinese merken geld eigenlijk dat je niet veel keuze aan hoesjes hebt, voor de bekende Chinese merken is wel veel keuze.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 21:08 ]
Verwijderd
Thx, daar was ik al bang voor.....echter je website van taobao, kan die ook in het engels gezet worden?Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:07:
Ik heb geen flauw idee wat voor telefoon de MIZ Z1 is, maar als het een onbekend merk is dan krijg je hoesjes en covers alleen bij de webwinkels die ze erbij verkopen of zoeken op www.taobao.com .
Verwijderd
Nee, maar Google Translate is je vriend. Daar kun je engels naar Chinees laten vertalen en dan alsnog zoeken op taobao.comVerwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:09:
[...]
Thx, daar was ik al bang voor.....echter je website van taobao, kan die ook in het engels gezet worden?
En als je het gevonden hebt kun je het via Mistertao.com kopen. Ik heb op taobao een verkoper waar ik van weet dat die handeld in TPU hoesjes, maar die gaan echt niet hoesjes voor zo'n onbekend merk verkopen.
Meestal vind je op het type nummer wel resultaten, maar op hoesje Z1 vind ik niks op taobao, je moet dus kijken dat je de Chinese naam van toestel vind in Chinese karakters.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2013 21:15 ]
Als ik het goed heb zijn enkele MIZ en Star modellen exact hetzelfde op de naam na, waarvan de MIZ doe jij graag wilt een Star B94M is.
Bij pandawill krijg je er een flip cover bij, en op aliexpress zijn er ook genoeg te vinden.
http://www.pandawill.com/...-120mp-camera-p72244.html
Bij pandawill krijg je er een flip cover bij, en op aliexpress zijn er ook genoeg te vinden.
http://www.pandawill.com/...-120mp-camera-p72244.html
Enige wat mij weerhoud deze te bestellen is het gebrek aan NFC. Een high-end telefoon moet gewoon NFC hebben tegenwoordig, al is het momenteel nog meer een gadget..woutje p schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:27:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit zijn de kleuren an de K900.
Specs:
Body:
157x78x6.9
162 gr.
2500 Mah battery
display:
1080p full hd 9 (401 PPI)
5.5 inch
Corning Gorilla Glass 2
32GB sd slot
16GB ROM
2 GB RAM
Camera:
13 MP, 4128 x 3096 pixels, autofocus, LED flash
2 MP voor
Android OS, v4.2 (Jelly Bean)
Intel Atom Z2580
CPU Dual-core 2 GHz
GPU PowerVR SGX544
Lijkt mij gewoon een kwestie van een bekend merk mbt de afmetingen erbij zoeken, ik heb hetzelfde een jaar geleden moeten doen met de Alcatel OT-995.Verwijderd schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 21:05:
Hoi allemaal,
Edit.
Voor wie de Lenovo A820 te klein en te karig vind uitgerust heeft Lenovo de A830 5" qhd met 2mp frontcamera en enkele flitser op de 8mp hoofdcamera.
[ Voor 23% gewijzigd door Supertip op 19-05-2013 01:48 ]
12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018
Verwijderd
Thx, ik heb nu de MIZ Z1 gekocht via aliexpress.com. Daar zat een (lelijke) lederen flipcover en screancover bij maar dan blijft t toestel tenminste wel langer mooi. En nu maar hopen dat t niet 60 dagen duurt voordat ik hem thuis heb. (levering was 15-60 dagen).
Waar heb je deze besteld, bij Pandawill toevallig? Ben je tevreden over de bouwkwaliteit van het toestel? Kan je mij vertellen hoeveel capiciteit er op de batterij staat achteraan in Wh (dus niet de mAh, want de gegevens waarmee de meeste sites komen kloppen helemaal niet).Fresno schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 14:40:
Ik heb uiteindelijk toch de xiaocai g6 besteld, ben benieuwd. Hopen dat ik er snel mee aan de slag kan.
Ik zit naar de k900 te kijken: alleen ben ik er nog niet uit of er nu wél of geen sdcard slot in zit, wie weet dat met zekerheid te zeggen?
Verder ben ik op zich ook wel benieuwd naar t battery life, maar mocht dat beroerd zijn, koop ik wel zon battery pack. Ik laat m via via met 'de hand' uit china importeren, dus met een beetje geluk kost ie me 380 euro. Voor dat geld kan ik wel met n slechtere batterij leven haha
Ik zie mezelf ook nog niet zo gauw in de stad een biertje pinnen met mn telefoon
Verder ben ik op zich ook wel benieuwd naar t battery life, maar mocht dat beroerd zijn, koop ik wel zon battery pack. Ik laat m via via met 'de hand' uit china importeren, dus met een beetje geluk kost ie me 380 euro. Voor dat geld kan ik wel met n slechtere batterij leven haha
haha dat vindt ik nogal onnodig eigenlijk, moet je je telefoon nog ergens dichtbij houden ook.barcawinner schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 23:58:Enige wat mij weerhoud deze te bestellen is het gebrek aan NFC. Een high-end telefoon moet gewoon NFC hebben tegenwoordig, al is het momenteel nog meer een gadget..

Ik zie mezelf ook nog niet zo gauw in de stad een biertje pinnen met mn telefoon
[ Voor 4% gewijzigd door Achilles op 19-05-2013 16:31 ]
| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |
Verwijderd
Wat ik zo snel kon zien zit er geloof ik geen sd kaart slot in. Oh en NFC is nogal nutteloos momenteel, misschien dat het over een jaar of 2 of 3 toegevoegde waarde heeft? Maar nu? Je kunt er bijna niks nuttig mee, paspoorten uitlezen is harstikke leuk, maar niet bepaald iets wat je vaak zult doen.
Nope, zag vandaag een video waarin gezegd werd 'no expendable storage'Achilles schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:29:
Ik zit naar de k900 te kijken: alleen ben ik er nog niet uit of er nu wél of geen sdcard slot in zit, wie weet dat met zekerheid te zeggen?
[...]
haha dat vindt ik nogal onnodig eigenlijk, moet je je telefoon nog ergens dichtbij houden ook.![]()
druk en typefouten voorbehouden
Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:31:
Wat ik zo snel kon zien zit er geloof ik geen sd kaart slot in. Oh en NFC is nogal nutteloos momenteel, misschien dat het over een jaar of 2 of 3 toegevoegde waarde heeft? Maar nu? Je kunt er bijna niks nuttig mee, paspoorten uitlezen is harstikke leuk, maar niet bepaald iets wat je vaak zult doen.
Ja dat vreesde ik ook al, het wordt wel op veel plaatsten vermeld, en er is ook een CES-filmpje waarin ze t slot laten zien, maar uiteindelijk bleek er alleen een dualsim versie te zijn die zon klepje heeft, maar dan om 2 simkaarten te bewaren. Best wel huilen, want ben nu 32gb aan muziek gewend.lutkeveld schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:33:
Nope, zag vandaag een video waarin gezegd werd 'no expendable storage'
Zie overigens dat vrij weinig chinese telefoons zo'n slot hebben, best vreemd eigenlijk.
Jup en over 3 jaar hebben we toch weer een andere telefoon
Als ik een telefoon koop moet ie wel future proof zijn. Doe nu al 3 jaar met mijn Galaxy S1, ik verwacht ook 3 jaar met m'n volgende telefoon te kunnen doen.Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:31:
Verwijderd
Ik denk dat je future proof verschillend kan interpreteren. Want anders kun je ook betere een telefoon met LTE kopen.barcawinner schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:41:
[...]
Als ik een telefoon koop moet ie wel future proof zijn. Doe nu al 3 jaar met mijn Galaxy S1, ik verwacht ook 3 jaar met m'n volgende telefoon te kunnen doen.
Ik zie NFC maar als een gimmick dat ik op mijn Nexus 7 nog nooit nuttig heb kunnen gebruiken, en eer dat eens met dat betalen uit gerold is dan heeft zo'n goedkope Chinese smartphone waarschijnlijk toch al de geest begeven.
Klopt LTE en NFC zijn mijn eisen (en minimaal 2GB RAM en 5"+ 1080p scherm)Verwijderd schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:44:
[...]
Ik denk dat je future proof verschillend kan interpreteren. Want anders kun je ook betere een telefoon met LTE kopen.
Ik zie NFC maar als een gimmick dat ik op mijn Nexus 7 nog nooit nuttig heb kunnen gebruiken, en eer dat eens met dat betalen uit gerold is dan heeft zo'n goedkope Chinese smartphone waarschijnlijk toch al de geest begeven.
Nou ik durf er mijn s2 op in te zetten dat je over 3 jaar nog prima futureproof bent zonder nfc.barcawinner schreef op zondag 19 mei 2013 @ 16:41:
Als ik een telefoon koop moet ie wel future proof zijn. Doe nu al 3 jaar met mijn Galaxy S1, ik verwacht ook 3 jaar met m'n volgende telefoon te kunnen doen.
Verder denk ik zelf dat t beneden de rivieren het wel even duurt voor lte goede dekking heeft, bovendien is mobiele data in nederland gwn veeel te duur om iets aan lte te hebben, Lte met een snelheid van 326 Mbps betekend dat als je voor 30 euro aan data hebt, je er binnen 25 seconden door heen bent

EDIT @ hieronder
Jup ik denk dus dat ik tegen die tijd wel weer een nieuwe telefoon heb.dutchgio schreef op zondag 19 mei 2013 @ 17:42:
geef het een paar jaar
[ Voor 16% gewijzigd door Achilles op 19-05-2013 17:47 ]
LTE is in opkomst, maar volledig landelijke dekking is er nog niet. Dat duurt waarschijnlijk ook niet lang meer, geef het een paar jaar en elk toestel dat in nederland word uitgebracht ondersteunt 4G en het is (in nederland) de nieuwe standaard.
Maar dat zie ik met NFC nog niet gebeuren. Ik ben zelf nog nooit ergens langsgekomen waar ik kon betalen via NFC op mijn telefoon, dus voordat dat echt een landelijke dekking heeft en "de standaard" is, heb ik wel weer een nieuwe telefoon, waarschijnlijk heeft die ookgeen NFC.
Maar dat zie ik met NFC nog niet gebeuren. Ik ben zelf nog nooit ergens langsgekomen waar ik kon betalen via NFC op mijn telefoon, dus voordat dat echt een landelijke dekking heeft en "de standaard" is, heb ik wel weer een nieuwe telefoon, waarschijnlijk heeft die ookgeen NFC.
Ik denk dat NFC vanaf nu af aan wel redelijk op gaat komen, aangezien Starbucks, MC Donalds etc bezig zijn om dit uit te rollen. Maar het nadeel op het moment is, dat Google Wallet (nog) niet ondersteund wordt in Europa en dat de Nederlandse carriers nog niet de speciale NFC sims ondersteunen/uitgeven. Dus beide mogelijkheden zijn nog niet toepasbaar...
NFC leek we voor nu wel leuk idd als gimmick. Stickertje bij de gpshouder en hop...gps aan, software starten. Ben wel benieuwd naar dit soort mogelijheden, leuk om mee te spelen.
Hallo allemaal,
Ik ben nu aan het kijken voor de umi X2.
Ik heb deze gevonden: http://www.umimobile.in/p...--2-GB-RAM-id-115676.html
Is dit het overwegen waard, zou ik hem eventueel nog ergens anders goedkoper kunnen bestellen?
Is dit het overwegen waard, zou ik hem eventueel nog ergens anders goedkoper kunnen bestellen?
Mijn pre-order loopt bij Pamdawill, wel de 1gb ram versie.
De mt6589T schijnt echter puur een "showmodel" te zijn en pas gereleased worden in de herfst, aldus Antelife.
De mt6589T schijnt echter puur een "showmodel" te zijn en pas gereleased worden in de herfst, aldus Antelife.
Dat is zopoema schreef op zondag 19 mei 2013 @ 21:35:
NFC leek we voor nu wel leuk idd als gimmick.
Wat de k900 bereft heb ik vlgs mij de officiele site gevonden. Er staat inderdaad niks over een sdcard slot, maar wel dat er ook een 32gb versie uit komt

Hoijulianfloris schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:24:
Hallo allemaal,
Die ziet er op zich niet slecht uit. (qua chinees waar/geld-ratio) Wat betreft bestellen moet je denk ik gwn kijken welk bedrijf je het meest vertrouwd (en dan voor t minste ..) . Google helpt hier echt het meeste bij.Ik ben nu aan het kijken voor de umi X2.Is dit het overwegen waard, zou ik hem eventueel nog ergens anders goedkoper kunnen bestellen?
Voor mijn zwager zoek ik een goedkope Android DualSIM smartphone. Minimaal 4,7" scherm, minimaal 720p.
Het belangrijkste is dat deze out of the box goed werkt wat betreft WiFi, GPS, etc. Hij is geen tweaker en gaat dus geen andere ROM's flashen. Welke fabrikant levert goede standaard ROM's?
Ik heb pas voor mijn vrouw een Jiayu G3 gekocht maar dan kan je gelijk al weer tweaken omdat de GPS niet goed werkt etc. Dat wil ik dus een tweede keer voorkomen.
Het belangrijkste is dat deze out of the box goed werkt wat betreft WiFi, GPS, etc. Hij is geen tweaker en gaat dus geen andere ROM's flashen. Welke fabrikant levert goede standaard ROM's?
Ik heb pas voor mijn vrouw een Jiayu G3 gekocht maar dan kan je gelijk al weer tweaken omdat de GPS niet goed werkt etc. Dat wil ik dus een tweede keer voorkomen.
Verwijderd
Huawei levert standaard goeie roms, bij Jiayu, iOcean welke momenteel erg populair is hier onder tweakers vanwege het hoge bang for buck gehalte heeft problemen met de GPS.
Men krijgt daar met zeer veel moeite een fix en zonder rooten zal het ook niet veel beter worden. Ik denk persoonlijk dat je dit soort problemen blijft houden de Jiayu's en iOceans en Umi's enzo, want ze besteden nooit echt veel aandacht aan hun firmware, volgens mij is het gewoon een bouwpakketje van Mediatek waar ze dan nog driver bij toevoegen.
Huawei, ZTE, Lenovo besteden dan juist wel weer duidelijk aandacht aan software, al is Huawei enige waar ik van weet dat de roms ook multilanguage zijn, bij ZTE en Lenovo was het niet multilanguage dus heb ik er custom roms op mogen zetten.
Bij de Huawei Honor 2 kun je in iedere geval zeer eenvoudig een Europese firmware erop flashen met Gapps enzo. Eerlijk gezegd ben ik dus nog maar weinig Chinese smartphones tegen gekomen waar ik niks bij moest aanpassen, ik heb sowieso meestal gapps erop mogen zetten en dus rooten.
Men krijgt daar met zeer veel moeite een fix en zonder rooten zal het ook niet veel beter worden. Ik denk persoonlijk dat je dit soort problemen blijft houden de Jiayu's en iOceans en Umi's enzo, want ze besteden nooit echt veel aandacht aan hun firmware, volgens mij is het gewoon een bouwpakketje van Mediatek waar ze dan nog driver bij toevoegen.
Huawei, ZTE, Lenovo besteden dan juist wel weer duidelijk aandacht aan software, al is Huawei enige waar ik van weet dat de roms ook multilanguage zijn, bij ZTE en Lenovo was het niet multilanguage dus heb ik er custom roms op mogen zetten.
Bij de Huawei Honor 2 kun je in iedere geval zeer eenvoudig een Europese firmware erop flashen met Gapps enzo. Eerlijk gezegd ben ik dus nog maar weinig Chinese smartphones tegen gekomen waar ik niks bij moest aanpassen, ik heb sowieso meestal gapps erop mogen zetten en dus rooten.
Leuke telefoon valt in het rijtje 5inch 1080p icm MT6589julianfloris schreef op zondag 19 mei 2013 @ 23:24:
Hallo allemaal,
Umi X2 | 5.0'' | MT6589 | 1-2GB | 2500mAh | Antelife & Pandawil ~ $229-299 |
Iocean X7 | 5.0'' | MT6589 | 1-2GB | 2000/3000mAh | Antelife & Pandawill ~ $215-230 |
Zopo C2 | 5.0'' | MT6589 | 1GB | 2000mAh | Antelife & Pandawill ~$254 |
Neo N003 | 5.0'' | MT6589 | 1-2GB | 3000mAh | Neo N003 Topic |
Als je er zeker van wilt zijn dat de GPS (vaak) goed werkt zou ik de Mediatek (MT) chipsets telefoons vermijden. Hierdoor vervalt wel erg veel keuze. Je komt dan op merken/telefoons zoals Huawei (honor 2), Xiaomi (m2a,m2s), newman n2 en Oppo. Kijk in de topicstart naar alle telefoon en evt bijbehorende links naar hun topics voor evaringen etc.Flavio schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:37:
Voor mijn zwager zoek ik een goedkope Android DualSIM smartphone. Minimaal 4,7" scherm, minimaal 720p.
Jammer dat de Huawei Honor 2 zo lelijk is, dat telt voor mij ook.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:46:
Huawei levert standaard goeie roms, bij Jiayu, iOcean welke momenteel erg populair is hier onder tweakers vanwege het hoge bang for buck gehalte heeft problemen met de GPS.
Een externe BT adapter is dan evt. ook nog een optie, deze kun je vaak ook op een veel handigere locatie plaatsen (zoals de plek van de tol passen).
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Ik heb nu een Star S5 met jelly bean 4.2.1. Maar hebben jullie ook last van een "robot" stem als je belt via je carkit? Had gelezen dat er meer mensen last hadden van dit probleem met v4.2.1 op een S3 maar ook bij een nexus. Schijnt dat de fout zit in de a2dp bluetooth module in de android 4.2.1. Ik heb er iig last van met mijn star S5 en mijn ingebouwde carkit (volvo v40 my13).
Weet iemand hier een fix voor?
Weet iemand hier een fix voor?
If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.
Hier mijn mini review van de Cubot M6589 geplaatst in Jiayu G3 Ervaringen en Discussie topic:
De Cubot M6589 is mooi en degelijk en heeft een zeer goed en stabiel WiFi bereik (Thank god) ivm de JiaYu G3. Daarnaast komt deze met Android 4.2.1 (Yeah!) inclusief NL taal/woordenboek en EU laadadapter, gaat netjes in deep sleep mode en werkt de GPS gewoon out-of-the-box (net naar werk toe zonder problemen met TT BNL genavigeerd). De accu is zeer acceptable met 2500Mah. Hij is wel een halve centimeter breder dan de G3. De micro Usb aansluiting zit aan de onderkant wat handig is voor auto navigatie icm autolader. Antutu haalt een nette score van rond de 13000 (mtk6589 met 720P resolutie). Verder is er 1Gbyte ram, een front camera van 5Mp en een back camera van 13Mp. Extra wordt er een heel mooi blauw doorschijnend plastic hoesje geleverd waardoor het toestel er nog netter/cooler uitziet en ook beter beschermd is tegen vallen en beschadigingen. Het 4,7 inch scherm is bijzonder scherp en helder (zelfs op laagste helderheidsstand) maar beschikt niet over Gorilla Glass, wel worden er twee screenprotectors mee geleverd. Enige minpuntje is dat speaker geluid wel iets luider had gemogen, maar het is zeker acceptabel. Telefoon ligt goed in de hand (lichter dan de JiaYu G3) en komt qua prijs net niet aan de 160 euro (via PayPal) bij Pandawill. Als laatste toevoeging, met de Motoshopper batch file is de telefoon ook al geroot . Nu nog CWM recovery vinden en dan is het helemaal TOP!
Mocht iemand twijfel aan deze telefoon, NIET doen want hij is zijn geld meer daar waard!
De Cubot M6589 is mooi en degelijk en heeft een zeer goed en stabiel WiFi bereik (Thank god) ivm de JiaYu G3. Daarnaast komt deze met Android 4.2.1 (Yeah!) inclusief NL taal/woordenboek en EU laadadapter, gaat netjes in deep sleep mode en werkt de GPS gewoon out-of-the-box (net naar werk toe zonder problemen met TT BNL genavigeerd). De accu is zeer acceptable met 2500Mah. Hij is wel een halve centimeter breder dan de G3. De micro Usb aansluiting zit aan de onderkant wat handig is voor auto navigatie icm autolader. Antutu haalt een nette score van rond de 13000 (mtk6589 met 720P resolutie). Verder is er 1Gbyte ram, een front camera van 5Mp en een back camera van 13Mp. Extra wordt er een heel mooi blauw doorschijnend plastic hoesje geleverd waardoor het toestel er nog netter/cooler uitziet en ook beter beschermd is tegen vallen en beschadigingen. Het 4,7 inch scherm is bijzonder scherp en helder (zelfs op laagste helderheidsstand) maar beschikt niet over Gorilla Glass, wel worden er twee screenprotectors mee geleverd. Enige minpuntje is dat speaker geluid wel iets luider had gemogen, maar het is zeker acceptabel. Telefoon ligt goed in de hand (lichter dan de JiaYu G3) en komt qua prijs net niet aan de 160 euro (via PayPal) bij Pandawill. Als laatste toevoeging, met de Motoshopper batch file is de telefoon ook al geroot . Nu nog CWM recovery vinden en dan is het helemaal TOP!
Mocht iemand twijfel aan deze telefoon, NIET doen want hij is zijn geld meer daar waard!
Verwijderd
Het is een generic design, iets wat de autist in mij erg kan waarderen. Maar ik heb bewust de wit zwarte versie gekozen.Gingerbread schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:03:
[...]
Jammer dat de Huawei Honor 2 zo lelijk is, dat telt voor mij ook.
Persoonlijk voel ik me erg thuis met het ontwerp, ik heb bijvoorbeeld minder met het ontwerp van de Oppo Find 5, het design van Honor 2 komt vertrouwd op mij over omdat ik af komt van een HTC Evo 3D.
De gehele zwarte versie vind ik dus ook niet bepaald mooi.
Het grappige is dat Meizu, Xiaomi en Huawei alle drie hetzelfde generic design gebruikte voor hun telefoons die met elkaar concurreren.
Overigens Xiaomi zou ik een niet tweaker nooit aanraden, daar kom je gegarandeerd mee te tweaken omdat er alleen Chinees en Engels als talen bevat.
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2013 13:14 ]
Weet iemand of de X7 ook een burst-shot foto modus heeft? Lijkt me wel handig af en toe, de UMI X2 zou het wel moeten hebben maar ik heb het van de Iocean niet gevonden in de reviews en info op internet..
edit: sorry dacht dat dit het Iocean topic was. Vrij specifieke vraag dus kan die het beste daar maar even stellen...
edit: sorry dacht dat dit het Iocean topic was. Vrij specifieke vraag dus kan die het beste daar maar even stellen...
[ Voor 22% gewijzigd door drdr op 20-05-2013 19:18 ]
Net de ThL W8+ besteld via Merimobiles. Had de overweging voor de IOcean X7 en ZOPO C2. Echter was ik wel toe aan een ander vormpje na een Acer Liquid en S2.
Nu maar hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt, heb nog niet veel over de W8+ kunnen lezen hier.
Wanneer binnen zal ik een verslag uitbrengen.
Nu maar hopen dat ik de juiste keuze heb gemaakt, heb nog niet veel over de W8+ kunnen lezen hier.
Wanneer binnen zal ik een verslag uitbrengen.
Deze had ik ook op het oog, heb je toevallig ook wat voorbeelden van de camera?JD_1971 schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:23:
Hier mijn mini review van de Cubot M6589 geplaatst in Jiayu G3 Ervaringen en Discussie topic:
Mocht je hem willen hebben, bij pandawill is er een vaderdag actie met 11% korting op o.a. deze telefoon, wel geldig tot 21 mei.... http://www.pandawill.com/allof/fathersday/index?category=2izzo schreef op maandag 20 mei 2013 @ 20:44:
[...]
Deze had ik ook op het oog, heb je toevallig ook wat voorbeelden van de camera?
Misschien wist je het al maar anders kan je er wellicht je voordeel mee doen
Ik stond naar dezelfde telefoon te kijken. Echter mis ik een 850Mhz frequentie voor de 3G. Jammer. Echter als ik bij Trustpilot sta te kijken is de ervaring van veel mensen met pandawill ZEER slecht te noemen en denk ik eerder om in de komende maanden iets bij Geekbuying te kopen. Ik heb zelf al een paar keer bij DX.com en Banggood besteld en op zich goede ervaringen (alhoewel de kwaliteit van de producten niet altijd even goed zijn als je zou verwachten, of juist wel ;-) )
http://www.trustpilot.nl/review/www.pandawill.com
Zijn er veel mensen hier met goede ervaringen met Pandawill?
Het gaat in 90% van de slechte reviews over een pre-order die uitgesteld is (guess wich one), of een lange verzendtijd. Beide gevallen heeft Pandawill niet veel invloed op.Nimrod|IA schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:22:
Ik stond naar dezelfde telefoon te kijken. Echter mis ik een 850Mhz frequentie voor de 3G. Jammer. Echter als ik bij Trustpilot sta te kijken is de ervaring van veel mensen met pandawill ZEER slecht te noemen en denk ik eerder om in de komende maanden iets bij Geekbuying te kopen. Ik heb zelf al een paar keer bij DX.com en Banggood besteld en op zich goede ervaringen (alhoewel de kwaliteit van de producten niet altijd even goed zijn als je zou verwachten, of juist wel ;-) )
JA en nee. Het gaat ook veel over spullen die ze bestellen en in hun magazijn zijn, waarvan het uiteindelijk 2 veel langer duurt dan ze aangeven. Slechte kwaliteit van spullen. defecte spullen. Dit soort reviews zie je bij Dx.com veel minder.dutchgio schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:28:
[...]
Het gaat in 90% van de slechte reviews over een pre-order die uitgesteld is (guess wich one), of een lange verzendtijd. Beide gevallen heeft Pandawill niet veel invloed op.
Dealextreme heeft zover ik weet ook veel minder aandeel in het verkopen van tablets, telefoons en dergelijke, maar is meer van de iphone screenprotectors, touchpennen, batterijen, en dergelijke.Nimrod|IA schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:34:
[...]
JA en nee. Het gaat ook veel over spullen die ze bestellen en in hun magazijn zijn, waarvan het uiteindelijk 2 veel langer duurt dan ze aangeven. Slechte kwaliteit van spullen. defecte spullen. Dit soort reviews zie je bij Dx.com veel minder.
Daar zal ik minder snel een review over schrijven dan wanneer ik een telefoon ontvang.
Meten met de verkeerde weegschaal.
Ze ontlopen elkaar dus echt niet veel hoor.
Dx.com
760 Results for Android Phones
Pandawill:
825 total
Scheelt wel wat, maar niet vreselijk veel om zo'n groot verschil te rechtvaardiggen. Heb jij al een keer bij pandawill besteld?
Dx.com
Pandawill:
825 total
Scheelt wel wat, maar niet vreselijk veel om zo'n groot verschil te rechtvaardiggen. Heb jij al een keer bij pandawill besteld?
Heb een pre-order lopen, dat owrdt mijn eerste keer.Nimrod|IA schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:49:
Ze ontlopen elkaar dus echt niet veel hoor.
Dx.com
Pandawill:
825 total
Maar meerdere teeakers hebben een telefoon mogen ontvangen van Pandawill, en ik twijfel ook niet aan de betrouwbaarheid ervan.
Wie zit er dan met zijn 3g op 850mhz? Iedereen zit hier toch op de 2100?Nimrod|IA schreef op maandag 20 mei 2013 @ 21:22:
Dit topic is gesloten.
Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.