Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:59

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Modbreak:Ik heb net een aantal offtopic posts een schop gegeven en ik wil hier geen handel meer zien in dit topic. Je kunt hier toestellen bespreken, geen handel drijven of een maatschappelijke discussie aangaan.

Nu graag weer ontopic.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.gizchina.com/2...-hdc-galaxy-s3-ex-review/
En anders even ericst een DM sturen, hij gebruikt m ook.

Vraag is vooral of je nu een dualcore telefoon wilt kopen als quadcore ook op de markt is voor een prima prijs.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mits de prijs lager is wel, anders zou ik ook die quadcore kopen. Bij MK6577 had je ook smartphones van 600 yuan, ik weet niet of er mk6589 smartphones zijn die op die prijs zitten.

Ik zelf moet nog kijken voor een vriend van mij voor telefoons in die prijsklasse, maar heb geen flauw idee of de mk6589 ook in die prijsklasse te krijgen is en het liefste moet het ook nog van ZTE zijn of een andere bekend Chinees merk als het even kan.

Zo is de koste de ZTE V970 eerst ongeveer 1000 yuan en nu kost hij nieuw nog maar ongeveer 700 yuan.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ligt ook aan de performance. Ik las net in het Jiayu G4 topic dat android weinig doet met de extra cores, misschien dat ik dan liever een goede dual core heb dan een langzamere quad-core.

Energie-zuinig is ook wenselijk, maar de optimale cpu is waarschijnlijk nog steeds single core. En vanwege beperkingen met hogere clock-snelheden is met daarom maar meer cores gaan introduceren.

Ding moet gewoon als de brandweer gaan en niet stroperig worden na verloop van tijd, dus ook liever zo kaal mogelijke rom (en achtergrond processen), scheelt ook weer energie.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stja maar als je ziet dat een ZTE V889M nog maar ¥ 559 kost waar die paar maanden geleden nog ¥ 659 koste is het toch hele interessante optie.

Ik hou dan wel de onbekende merken buiten beschouwing en kijk vooral wat ZTE aanbied, maar ZTE heeft nu rond de 1000 1400 yuan quadcore telefoons en ik dacht met een Terga3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-homas
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-11-2024
imdos schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:27:
Ligt ook aan de performance. Ik las net in het Jiayu G4 topic dat android weinig doet met de extra cores, misschien dat ik dan liever een goede dual core heb dan een langzamere quad-core.

Energie-zuinig is ook wenselijk, maar de optimale cpu is waarschijnlijk nog steeds single core. En vanwege beperkingen met hogere clock-snelheden is met daarom maar meer cores gaan introduceren.

Ding moet gewoon als de brandweer gaan en niet stroperig worden na verloop van tijd, dus ook liever zo kaal mogelijke rom (en achtergrond processen), scheelt ook weer energie.
Heb je ook een link naar de bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

T-homas schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:36:
[...]

Heb je ook een link naar de bron? :)
[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie Jiayu G4 topic.

De rest is common sense / elders opgebouwde kennis.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het grootste voordeel van quadcores schijnt toch echt te zijn dat ze energiezuiniger zijn.

Mijn telefoon heb ik nog steeds niet, heb al gebeld naar DHL dat ik hem dan beter zelf op kon halen (moet er wel 2 x 50 km voor rijden) maar schijnbaar zweeft hij tussen twee landen en kan ik hem niet ophalen. Ondertussen mailt Pandawill dat ze 92 dollar verzendkosten extra moeten betalen (yeah right) en of ik even 50 dollar over wil maken dan betalen ze er zelf ook 42.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/g9qJ0lPqw0qgWT1Vt3T5u6GN/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/JLvHrQGQJ41zy8sZyo7m9YRZ/full.png

Het adres is gewoon veranderd na de betaling door Paypal, daar staat Nederland. Dat is ook niet te veranderen op een Paypalrekening, maar op hun site heb ik toch echt Belgie ingevuld. Sterker nog, op hun site staat nog steeds Belgie als afleveradres.

[ Voor 81% gewijzigd door Marzman op 05-04-2013 19:35 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Voor het eerst een gebruikte telefoon gekocht op Aliexpress. Zat een beetje te denken over het dual/quadcore verhaal hierboven en gekeken voor een leuke dualcore phone. Toen kwam ik er eentje tegen met een S4 processor 1.5ghz en 4.8" scherm. Nadeel vond ik de 2020mah batterij maar we zien wel hoe dat loopt. Merk is Pantech, type Vega Racer2 (verzin je toch niet). Als ik het goed heb klaar voor 4G. Weet niet eens zeker welke kleur ik krijg:)

http://www.aliexpress.com...-Dual-Core/598556626.html

Nieuw was ie ook te vinden maar is dan $50 duurder. Hollander hé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

Eindelijk, m'n G2S....
Eerste indruk is overheersend positief, gps lijkt ook goed te werken, bij de MTK6577 werden hier veel problemen mee gemeld, blijkbaar opgelost in de MTK6577T...
Als ik er wat meer mee heb kunnen spelen kan ik wel een uitgebreidere review posten...
btw besteld bij Pandawill, kwam met gratis (oranje, niet kunnen kiezen) silicone case, extra batterij met adapter om de batterij los op te kunnen laden (micro usb aansluiting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Marzman schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:18:
Het grootste voordeel van quadcores schijnt toch echt te zijn dat ze energiezuiniger zijn.

Mijn telefoon heb ik nog steeds niet, heb al gebeld naar DHL dat ik hem dan beter zelf op kon halen (moet er wel 2 x 50 km voor rijden) maar schijnbaar zweeft hij tussen twee landen en kan ik hem niet ophalen. Ondertussen mailt Pandawill dat ze 92 dollar verzendkosten extra moeten betalen (yeah right) en of ik even 50 dollar over wil maken dan betalen ze er zelf ook 42.
[afbeelding]
[afbeelding]

Het adres is gewoon veranderd na de betaling door Paypal, daar staat Nederland. Dat is ook niet te veranderen op een Paypalrekening, maar op hun site heb ik toch echt Belgie ingevuld. Sterker nog, op hun site staat nog steeds Belgie als afleveradres.
Het gaat lekker lees ik.

Waar komt dat gedoe vandaan dat ze 92 dollar verzendkosten moeten betalen?
Zelfs m'n schoonmoeder die niemand hebben wil verzend je nog voor minder.
Wat een bullshit zeg :/ :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

Waar komt dat gedoe vandaan dat ze 92 dollar verzendkosten moeten betalen?
Zelfs m'n schoonmoeder die niemand hebben wil verzend je nog voor minder.
Erg vervelend als het je overkomt. Moraal van dit verhaal: zorg dat bij bestellingen in het buitenland je PayPal adres ook correct is! Bij PayPal zie je namelijk ook "shipping address" staan als webshop.

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielzsche
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 14:10
bandidoloco schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:19:
Eindelijk, m'n G2S....
Eerste indruk is overheersend positief, gps lijkt ook goed te werken, bij de MTK6577 werden hier veel problemen mee gemeld, blijkbaar opgelost in de MTK6577T...
Als ik er wat meer mee heb kunnen spelen kan ik wel een uitgebreidere review posten...
btw besteld bij Pandawill, kwam met gratis (oranje, niet kunnen kiezen) silicone case, extra batterij met adapter om de batterij los op te kunnen laden (micro usb aansluiting).
Ben wel benieuwd naar een review, zit ook aan de G2S te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 09:39
Marzman schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 19:18:

[afbeelding]
[afbeelding]

Zelf ophalen kost je aan brandstof hooguit €10.

Je adres op paypal moet overigens wel hetzelfde zijn als het adres dat je opgeeft in pandawill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dat dit adres hetzelfde moet zijn daar ben ik nu ook achter ja, het vervelende is dat het land niet is aan te passen in Paypal en dat ik er vanuit ben gegaan dat als ik een Default Shipping Adress invul op Pandawill dat dit dan ook het shipping address is.

Ik zal maandag nog een keer voorstellen hem zelf op te halen idd. Vrijdag had ik gebeld met DHL Nederland omdat de telefoon volgens de tracking ergens in Eindhoven ligt. Maar daar zeiden ze dat de telefoon al is opgehaald door DHL Belgie. Maandag heb ik wat meer tijd om te bellen.

92 dollar vind ik ook nogal een bizar bedrag. DHL heeft het helemaal nog niet over kosten gehad en toen ik vrijdag belde zeiden ze dat het hooguit inklaringskosten zullen zijn.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CedricD
  • Laatst online: 12-09 09:39
Marzman schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 15:15:
Dat dit adres hetzelfde moet zijn daar ben ik nu ook achter ja, het vervelende is dat het land niet is aan te passen in Paypal en dat ik er vanuit ben gegaan dat als ik een Default Shipping Adress invul op Pandawill dat dit dan ook het shipping address is.

Ik zal maandag nog een keer voorstellen hem zelf op te halen idd. Vrijdag had ik gebeld met DHL Nederland omdat de telefoon volgens de tracking ergens in Eindhoven ligt. Maar daar zeiden ze dat de telefoon al is opgehaald door DHL Belgie. Maandag heb ik wat meer tijd om te bellen.

92 dollar vind ik ook nogal een bizar bedrag. DHL heeft het helemaal nog niet over kosten gehad en toen ik vrijdag belde zeiden ze dat het hooguit inklaringskosten zullen zijn.
Uit je fouten kan je leren :).

Wat ik je wel zou aanraden als je belt zeggen dat ze alles op papier of mail zetten en het op- of doorsturen.
Dan heb je zeker een bewijs van een overeenkomst.

Overigens ook zeker identiteitskaart + bewijs van je adres (adhv een factuur ofzo) meenemen zodat ze kunnen nagaan dat zeker jij de rechtmatige betaler/eigenaar bent van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

CedricD schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 14:56:
[...]

Zelf ophalen kost je aan brandstof hooguit €10.

Je adres op paypal moet overigens wel hetzelfde zijn als het adres dat je opgeeft in pandawill.
Gek, ik heb anders al naar verschillende familieleden laten verzenden vanop Pandawill...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markdm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-09 22:17
Ik wil graag een smartphone uit china importeren met een mtk6589 processor alleen bijna alle smartphones hebben maar 8gb rom of zelfs minder, ik wil echt minimaal 16gb. Ik heb ook geen zin om de jiatu g4 te kopen, alles wordt alleen maar uitgesteld. Kan ik er ook vanuit gaan dat er gewoon nederlands op geinstaleerd zit (en belangrijk, dat hij geleveverd wordt met engels ingesteld, chinees is namelijk chinees voor mij :) )en kan ik er vanuit gaan dat de kwaliteit goed is? en als laatste, heeft iemand ervaring met de site http://www.chinesetelefoons.nl/? ziet er goed uit, snelle levering en goede modellen alleen ik weet niet of het te vertrouwen is.

steam: failsnail, Letterbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
markdm schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:05:
Ik wil graag een smartphone uit china importeren met een mtk6589 processor alleen bijna alle smartphones hebben maar 8gb rom of zelfs minder, ik wil echt minimaal 16gb. Ik heb ook geen zin om de jiatu g4 te kopen, alles wordt alleen maar uitgesteld. Kan ik er ook vanuit gaan dat er gewoon nederlands op geinstaleerd zit (en belangrijk, dat hij geleveverd wordt met engels ingesteld, chinees is namelijk chinees voor mij :) )en kan ik er vanuit gaan dat de kwaliteit goed is? en als laatste, heeft iemand ervaring met de site http://www.chinesetelefoons.nl/? ziet er goed uit, snelle levering en goede modellen alleen ik weet niet of het te vertrouwen is.
Een webshop zonder contactgegevens ?
geen NAW, of vestigingsplaats ?

Nee, nooit mee in zee gaan.
wordt een 50/50 kansenverhaal dat je wordt opgelicht.

Of het is een hobbyist die 'echt' wat goed wil doen, maar zo wek je geen vertrouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:18
Hallo Tweakers ,
Ik heb jullie hulp nodig bij het kopen van een nieuw toestel .
Ben even bij aliexpress aan het zoeken geweest maar er zijn teveel toestellen met deze specs .

De specs :
  • Graag een 4.0 inch scherm
  • Dualcore,het liefst 2 gb ram maar 1 is ook goed
  • En het scherm moet minimaal 720 HD zijn
  • budget laten we eens gek doen 275$ inc post shipment.
Welke toestellen adviseren jullie ??

Is dit mischien iets ? Heeft iemand ervaring met dit toestel??

http://www.aliexpress.com...e/747481650.html#feedback

[ Voor 30% gewijzigd door diquan2001 op 06-04-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
diquan2001 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:47:
Hallo Tweakers ,
Ik heb jullie hulp nodig bij het kopen van een nieuw toestel .
Ben even bij aliexpress aan het zoeken geweest maar er zijn teveel toestellen met deze specs .

De specs :
  • Graag een 4.0 inch scherm
  • Dualcore,het liefst 2 gb ram maar 1 is ook goed
  • En het scherm moet minimaal 720 HD zijn
  • budget laten we eens gek doen 275$ inc post shipment.
Welke toestellen adviseren jullie ??
In china gaan ze net als in nederland met de hype mee om de schermen steeds groter te maken, en dus eindig je voor 4 inch bij de 125 USD kostende jiayu G2S. Maar voor jouw budget kun je beter krijgen ;)
Lees even een paar pagina's terug; genoeg telefoons ruims binnen jou budget.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 06-04-2013 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco

bandidoloco

dutchgio schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:57:
[...]

In china gaan ze net als in nederland met de hype mee om de schermen steeds groter te maken, en dus eindig je voor 4 inch bij de 125 USD kostende jiayu G2S. Maar voor jouw budget kun je beter krijgen ;)
Lees even een paar pagina's terug; genoeg telefoons ruims binnen jou budget.
Nu ben ik wel benieuwd waar jij een Jiayu G2S kan kopen voor 125 USD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
bandidoloco schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:11:
[...]

In den wereld van Taobao _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

In china gaan ze net als in nederland met de hype mee om de schermen steeds groter te maken
Ik heb liever dat ze 2GB RAM werkend weten te krijgen op een MTK6589 chipset en er een degelijke batterij in plaatsen van >2500mAh i.p.v er een 5.0 of 5.7 inch scherm in te zetten. Het is niet voor niks dat JIAYU nu eerst deze maand een verbeterde G3 (met MTK6589) in de markt gaat zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dere12 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:56:
[...]

Ik heb liever dat ze 2GB RAM werkend weten te krijgen op een MTK6589 chipset en er een degelijke batterij in plaatsen van >2500mAh i.p.v er een 5.0 of 5.7 inch scherm in te zetten. Het is niet voor niks dat JIAYU nu eerst deze maand een verbeterde G3 (met MTK6589) in de markt gaat zetten....
Ik zei ook niet dat het mijn ideale telefoon was, maar de hype die op de een of andere manier ontstaan is, en op een amerikaanse producent na gaan bijna alle telefoonmakers er in mee.
2GB RAM is voor mij geen must, maar als het binnen mijn maximale budget past is het mooi meegenomen.
Maar een grote batterij staat hoger op mijn lijstje, snap nog niet dat er een telefoon uitkomt met een 5 inch full hd scherm waarvan de batterij 'slechts' 2000mah is. Dan hoef ik hem al niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door dutchgio op 07-04-2013 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Laatst online: 19:50
bandidoloco schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 22:11:
......
Zelfs op Taobao heb ik de G2S niet voor dit bedrag kunnen vinden. De goedkoopste daar was 153 USD
In de webshops varieert de prijs van ca. 180 tot ca 200 USD. Behalve hier, maar die vertrouw ik (nog) niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Smobbo schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:26:
[...]
<...> uitgebreid de GPS willen testen (gewoon een goed ritje maken ;)) en kijken of hij moeite heeft met wisselingen van richting (afslaan, waar hij de route moet aanpassen e.d.)?
Ik heb zelf namelijk een MTK6577 en daar gaat hij de mist in als ik ineens afsla ;). Mocht dat bij een MTK6589 wel goed gaan dan weet ik dat ik een nieuwe telefoon ga kopen ;)

Ik denk trouwens dat de makkelijkste manier om te rooten via Root_by_binary (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460) zal zijn. Ik weet nog niet of de MTK6589 wordt ondersteund, maar het is het proberen waard denk ik :)!
GPS werkt niet zo goed als een europees middenklassemodel wanneer hij nog op gang moet komen. Ik ben van Arnhem naar Apeldoorn gereden (pakweg 30km) en voor van deur tot deur kun je wel een bak koffie extra zetten, die eerste fix duurt net zo lang als bij mijn N95 het geval was. Als je echter de globale 'start' van je route weet, kun je rustig vast vertrekken want zogauw hij eenmaal werkt en de weg goed gevonden heeft gaat alles prima. Binnenkort wil ik even Waze en sygic proberen, om te kijken of het met minder dataverbruik beter gaat.

Rooten is inmiddels gelukt, zonder root_by_binary (werkt niet), maar door handmatig CWM-recovery te flashen met spflashtool en mtk droid root & tools. Vanuit daar vervolgens supersu geïnstalleerd (eerst superuser, tot ik erachter kwam dat die dus niet goed werkt vanaf 4.2) en daarna als een zonnetje. Baidu-search vervangen door google search et voila, vrijwel geen chinees meer aanwezig!
RobbertDs1 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:37:
@henkpeters:
Zou je een korte review kunnen doen? Ben wel eens beniewd. En voor 50 euro meer ziet hij er wel beter uit als de Lenovo A820.

Vraagje, ik heb nu een abonnement bij vodafone (Blackberry internet) Zou ik die gewoon kunnen omzetten naar een micro sim zonder BB internet?
Meer mini-review:
Inmiddels een aantal dagen in bezit. Accuduur is enorm goed. Bij 6 uur slapen is er pakweg 3 procent af, bij gewoon gebruik ben ik na een werkdag van 8 tot 6 op 70% (en ik werk bij een telecomzaak). Scherm is mooi helder maar in het donker misschien niet 'dimbaar' genoeg met de standaard instellingen. Ik mis wel een nederlandse spellingchecker! Ik vind het nog steeds een mooi toestel, bouwkwaliteit is (voor mijn gevoel in vergelijking met andere china-meuk) hoog.
Dual-sim werkt goed (1x groot, 1x micro) en ik heb beide slots geprobeerd, allebei 3g/H-verbinding. De WIFI-antenne is geen uitblinker maar zeker niet slechter dan we van lokale telefoons gewend zijn. Eerder gaf ik aan dat de camera 6mp was, dit is volgens antutu echter 12. Ik kan dat alleen niet instellen in de camera-app... dus daar twijfel ik nog over.
Verder werkt bluetooth goed (zowel voor verzenden als carkit) en is het gewoon fijn om een recente android te gebruiken op een dergelijk toestel. 5" vond ik aanvankelijk ook erg groot maar ik merk dat het voor mij (en ik heb niet bijzonder grote handen) prima te doen is met 1 hand. Typen gaat over de breedte eigenlijk voor mij voor het eerst net zo makkelijk als over de lengte.

Tenslotte: heel simpel, maar voor mij een echte verademing: in deze rom kan ik gewoon weer mijn wekker-tijd instellen door cijfers in te toetsen ipv met een 'rolletje' te draaien. Scheelt me minstens een uur slaap per jaar ;)

Over die Blackberry-blox: voor zover ik weet heb je die ingeschakeld voor de loopduur van je abonnement, dus voor 1 of 2 jaar. Daarna mag die gewoon uit, over het wisselen van een 'normale' naar microsim doen de meeste winkels niet moeilijk, die krijg je vaak gewoon. (en anders tel je een keer 2 euro neer voor een simkaartje, die bespaar je wel doordat er geen merknaam op je telefoon staat 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
henkpeters schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:46:
....
Rooten is inmiddels gelukt, zonder root_by_binary (werkt niet), maar door handmatig CWM-recovery te flashen met spflashtool en mtk droid root & tools.
......
Bedankt voor je review, maar wat ik me afvraag waar je nu al een CWM recovery voor dit toestel vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Waar heb je jou G2S besteld en hoe bevalt hij tot nu ??

Hij ziet er wel leuk uit lijkt mij een mooi toestel voor erbij .
bandidoloco schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:19:
Eindelijk, m'n G2S....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
elinx schreef op zondag 07 april 2013 @ 12:30:
[...]

Bedankt voor je review, maar wat ik me afvraag waar je nu al een CWM recovery voor dit toestel vandaan hebt.
Met MTKDroid root & tools (is dus 1 programma'tje, in tegenstelling tot wat de naam doet vermoeden) kun je de scatterfile creëren als ADB aan staat, vervolgens heb ik met SPFlashtools de originele factory-rom uitgelezen (read back van 0x0 tot de waarde die in de scatterfile aangegeven staat bij 'cache') en die rom weer ingeladen in MTKDroid root & tools. In MTKDroid root & tools kun je vervolgens een CWM maken op basis van je eigen ingeladen recovery.img & boot.img, en díe heb ik tenslotte weer geflasht met SPFlashtools. Ik kreeg de CWM niet voor de dag met de gebruikelijke toetsencombinatie, maar wel via nexus toolkit, reboot menu, reboot into recovery.

Zo kom ik aan die CWM-recovery ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
henkpeters schreef op zondag 07 april 2013 @ 01:46:
[...]

[...]

Meer mini-review:
Inmiddels een aantal dagen in bezit. Accuduur is enorm goed. Bij 6 uur slapen is er pakweg 3 procent af, bij gewoon gebruik ben ik na een werkdag van 8 tot 6 op 70% (en ik werk bij een telecomzaak)........
Top van die review! Dank je ;-) Ga het zeker overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
henkpeters schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:56:
[...]

Met MTKDroid root & tools ...................
..........................................................
Zo kom ik aan die CWM-recovery ;)
Hartelijk bedankt voor je toelichting. Ik ga er ook maar eens mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23-08 18:35
Is dit een beetje vertrouwd?

http://smartphoneforcheap...fi-smart-phone-p-413.html

[ Voor 43% gewijzigd door crab- op 07-04-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
Maar is het betrouwbaar? :|
jernij schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:04:
[...]

tis in ieder geval cheap ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er idd heel gelijkend uit ;) Maar ja, die Chinezen he! Kopiëren kunnen zij als de beste. Qua specs ziet het er relaxed uit voor de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sarcasme op en top, het is natuurlijk een HTC one kloon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moepie
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:44
Nav van vraag over de Star B92M.

Mijn dochter wordt 14 en wil een nieuwe telefoon, en dan een nieuwe nieuwe, net uit.
Binnen budget viel de nieuwe LG Optimus L5 II en misschoem de L7 II. Maar tijdens de onderhandelingen (hoeveel draagt ze zelf bij...) ginden de levertijden omhoog van 5-10 werkdagen naar 3 tot 4 weken. Dat is na haar verjaardagsfeestje, de kei-harde-dead-line ;)

Had nog geen ervaring met chinese webshops en weet dus ook niet welke goed, welke slecht en welke uberhaupt bestaat. Hier op het forum werd verwezen naar mixeshop.com. Op goed geluk naar die webshop gegaan. Die webshop laat je heel handig op SOC kiezen: MTK6589 is het hoogste nummer, deze SOC MTK6589 is een Cortex A7 quad core, 1.2GHz, GPU: PowerVR SGX 544. De shop toont 16 telefoons met die SOC, verschillende scherm grotes, IPS of gorilla glass en schappelijke prijzen in dollars, die nog veel schappelijker ogen als je de valuta naar euro's zet.

Alle telefoons met deze SOC zijn groot, de kleinste heeft een 4.5 inch scherm, de grootste 5.8. Mijn dochter heeft zelf gekozen volgens compleet wetenschappelijke criteria: de kleinste (past mischien net in broekzak) en daarvan de goedkoopste (dan hoeft ze niet bij de te betalen).

Dat was dus de 137.76 euro kostende Star B943 (B94M) MTK6589 Quad Core 4.5Inch 1GB RAM 4GB ROM Dual Camera 5.0MP+12MP WCDMA 3G Dual SIM Card SmartpPhone
met android 4.1.2.

Met de verjaardag voor de deur en lange levertijden in gedachten hebben we niet meer nagedacht en gewoon besteld op maandag avond (2e paasdag). Donderdag lunchtijd kreeg ik SMSje van dochter "*O* *O* *O* *O* hij is er."

Donderdag avond was de unpack (ze kon echt niet meer wachten). Het scherm is TFT, maar mooier dan dat van mijn ipad 2. De taal is makkelijk in te stellen op nederlands. De telefoon reageert snel, sneller dan ik ooit gezien heb. Spelletjes zijn responsief en spelen prettig. Dat komt waarschijnlijk door de relatief lage resolutie van 540x960.

Er staat een standaard android op, met heel veel chinese apps. De chinese meldingen rollen constant langs, het heeft een uur of twee geduurd voordat we alle apps of uitgezet of weggegooid hadden. De app lijst is enorm lang en het scrollen doe je door je vinger aan de rechterkant van de lijst op/neer te bewegen. Echter als de app-naam lang is, dan selecteer je makkelijk de app inplaats van verder te scrollen.

Verder heeft de telefoon de bekende roaming waarschuwing, die heb ik nog niet op kunnen lossen. Data roaming heb ik uitgezet en daarnaast heeft de SIM een data-loos abonnement. Voor nu moet dochterlief voor elk gesprek/sms een waarschuwing wegdrukken, en we houden haar kosten in de gaten. Als alles goed gaat, dan zet ik de waarschuwing af (niet vergeten als we naar het buitenland gaan!).
Alle internet gaat via WiFi en dat werkt prima in huis, bij vriendinnen en op school. Papa vindt het wel prettig dat ze niet kan tweeten en whatsappen op de fiets.

De batterijduur valt tegen, maar ik weet niet of dat komt door het specifiek gebruik of door de telefoon.
Er zijn twee 2000mAh accu's meegeleverd, dus ik ben benieuwd naar de levensduur.

Zussen stik-jaloers, vriendinnen stik-jaloers, broertje van 7 wil er ook een (want deze is veel goedkoper dan een nintendo papa) en om eerlijk te zijn vindt papa zijn blackberry ook opeens heel brak. Ergo missie geslaagd.

Als mensen een meer technische review willen, laat het weten of stel een vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crab-
:) , weet misschien iemand of de website een beetje betrouwbaar is? Bedankt!
Verwijderd schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:50:
Ziet er idd heel gelijkend uit ;) Maar ja, die Chinezen he! Kopiëren kunnen zij als de beste. Qua specs ziet het er relaxed uit voor de prijs.
dutchgio schreef op zondag 07 april 2013 @ 22:54:
Sarcasme op en top, het is natuurlijk een HTC one kloon. ;)
dutchgio schreef op zondag 07 april 2013 @ 21:53:
[...]
Zie ik daar nou een jayu G3 kloon? Oh wacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
elinx schreef op zondag 07 april 2013 @ 00:51:
[...]

[...]

Zelfs op Taobao heb ik de G2S niet voor dit bedrag kunnen vinden. De goedkoopste daar was 153 USD
In de webshops varieert de prijs van ca. 180 tot ca 200 USD. Behalve hier, maar die vertrouw ik (nog) niet zo.
Mixeshop al een bekeken?

http://www.mixeshop.com/j...ra-smart-phone_p1859.html G2S - $ 169

Heb daar al meerdere bestellingen van G3 gedaan. Werden allemaal netjes geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
moepie schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:30:

Verder heeft de telefoon de bekende roaming waarschuwing, die heb ik nog niet op kunnen lossen. Data roaming heb ik uitgezet en daarnaast heeft de SIM een data-loos abonnement. Voor nu moet dochterlief voor elk gesprek/sms een waarschuwing wegdrukken, en we houden haar kosten in de gaten. Als alles goed gaat, dan zet ik de waarschuwing af (niet vergeten als we naar het buitenland gaan!).
Alle internet gaat via WiFi en dat werkt prima in huis, bij vriendinnen en op school. Papa vindt het wel prettig dat ze niet kan tweeten en whatsappen op de fiets.
Je kan in de setting de roaming instelling zetten op 1 maal waarschuwen. Heb ik voor de G3 van mijn vriendin ook gedaan. Dan krijg je 1 keer de vraag als er een nieuwe situatie ontstaat en daarna niet meer (heb je volgens mij het probleem met niet vergeten om te zetten als je naar het buitenland gaat niet meer).

[ Voor 5% gewijzigd door Edje1985 op 08-04-2013 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
Edje1985 schreef op maandag 08 april 2013 @ 07:39:
[...]

Mixeshop al een bekeken?
...
Jawel, maar dat is het punt niet.
Ik reageerde op de uitlatingen van dutchgio en zeg_ik_niet, welke beweren dat een G2S voor 125 USD te verkrijgen is.
Bij Mixeshop komt er nog minimaal15 USD bij en kom je ook op ca. 184 USD wat de meeste webshops rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
crab- schreef op maandag 08 april 2013 @ 06:37:
:) , weet misschien iemand of de website een beetje betrouwbaar is? Bedankt!
..........................
zie scamadvisor en beslis vervolgens zelf.

[ Voor 10% gewijzigd door elinx op 08-04-2013 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Scamadvisor is in dit geval niet relevant. Immers wat wij hier doen is kopen van Chinese sites die in het Amerikaans geschreven zijn en die vaak gratis e-mail adressen als contactgegevens hebben. Alle punten die Scamadvisor als "onbetrouwbaar" markeert zijn punten die normaal zijn bij Chinese webshops.

Kijk naar de ranking van mixeshop.com, die krijgt 0% maar toch is er een user hier die daar al een aantal bestellingen met succes gedaan heeft en de site zelfs adviseert. Dan hecht ik meer waarde aan de mening van Edje1985 dan van een website met vage algoritmes.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12

dere12

Toch apart dat Mixeshop.com volgens scamadvisor 0% trustworthy is, ze hebben weinig op met sites uit China zo lijkt het. Fijn dat Moepie er in ieder geval goede ervaringen mee heeft! (en een blije dochter natuurlijk :))

edit: Tsurany was me al voor :) Helemaal eens met zijn standpunt, hecht veel meer waarde aan reviews hier.

[ Voor 20% gewijzigd door dere12 op 08-04-2013 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
@Moepie,

Hartelijk dank voor de review.
Hopelijk heeft je dochter er lang plezier mee :-)

[ Voor 3% gewijzigd door zeg_ik_niet op 08-04-2013 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
Mijn Oppo is ondertussen in Brussel toegekomen, de doos werd gemarkeerd als "MP3 player 150$".

Nu krijg ik via tracking onderstaande gegevens:

"Shipment held - Available upon receipt of payment"

Wat nu? Nemen zij contact op met mij of hoe gaat het nu in z'n werk? Ik heb natuurlijk enkel de factuur van de Oppo van 507$...

[ Voor 10% gewijzigd door Stancke op 08-04-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11

XanderDrake

Build the future!

Als het klopt gaan ze nu de waarde van je Oppo schatten, BTW en inklaringskosten erbij optellen, die komt mee met het pakketje en die moet je dan betalen zodra het pakketje is afgeleverd bij je. Gezien je pakketje nu in Belgie is weet ik niet hoe de betaling zal verlopen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan ook zijn dat je een brief krijgt waarin je zelf de waarde aan moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehe
  • Laatst online: 23-02 16:43
FreshMaker schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:25:
[...]

Een webshop zonder contactgegevens ?
geen NAW, of vestigingsplaats ?

Nee, nooit mee in zee gaan.
wordt een 50/50 kansenverhaal dat je wordt opgelicht.

Of het is een hobbyist die 'echt' wat goed wil doen, maar zo wek je geen vertrouwen
Op GoT is er geen handel toegestaan.

[ Voor 26% gewijzigd door AmbroosV op 08-04-2013 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
poehe schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:11:
[...]

Op GoT is er geen handel toegestaan.
Tip: schrijf je in bij de KVK.
Is gratis en je wekt wat meer vertrouwen op :')

[ Voor 38% gewijzigd door AmbroosV op 08-04-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sowieso nogal sneu hier enkel rond te hangen om klanten te ronselen. Daar is dit topic niet voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
zeg_ik_niet schreef op maandag 08 april 2013 @ 12:16:
[...]

Tip: schrijf je in bij de KVK.
Is gratis en je wekt wat meer vertrouwen op :')
Ik kan me voorstellen dat hij geen KVK krijgt voor een in China gevestigd bedrijf. Dan moet hij ook 2 jaar garantie bieden, wat natuurlijk erg lastig is en blijft.

Ik snap echter wel dat voor een kleine meerprijs de stap naar een Chinese telefoon een stuk kleiner wordt. Ik zou het zelf bij grotere Chinese webshops bestellen (al zijn ook die niet altijd eerlijk over voorraden, gaat de communcatie vaak langzaam) vanwege de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

Hij besteld zelf ook bij die grote webshops en laat ze dropshippen. Hij heeft geen voorraad en je betaald eigenlijk altijd de BTW omdat hij via expedited koeriers verstuurd. Beter bestel je dus gewoon zelf bij die webshops.
Ben wel benieuwd wat er gebeurd als je niets ontvangt en gaat klagen. Zal niet vaak gebeuren omdat je met goede shippers verstuurd, maar toch..

Daarnaast krijg ik en veiligheidsmelding in Chrome zodra ik een betaalmethode wil kiezen.
Ben ik toch verbaasd dat mensen alsnog een telefoon hebben besteld. Dat zijn dan dezelfde mensen die opgelicht willen worden op marktplaats.

[ Voor 24% gewijzigd door Nicap op 08-04-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Nicap schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:11:
Hij besteld zelf ook bij die grote webshops en laat ze dropshippen. Hij heeft geen voorraad en je betaald eigenlijk altijd de BTW omdat hij via expedited koeriers verstuurd. Beter bestel je dus gewoon zelf bij die webshops.
Ben wel benieuwd wat er gebeurd als je niets ontvangt en gaat klagen. Zal niet vaak gebeuren omdat je met goede shippers verstuurd, maar toch..

Daarnaast krijg ik en veiligheidsmelding in Chrome zodra ik een betaalmethode wil kiezen.
Ben ik toch verbaasd dat mensen alsnog een telefoon hebben besteld. Dat zijn dan dezelfde mensen die opgelicht willen worden op marktplaats.
Zoals gezegd, zou ik het zelf ook niet doen.. Maar als ik een Chinese telefoon wil en ik spreek geen Engels en wil er toch 1 en wil het aan iemand overlaten die daar meer ervaring mee heeft, why not. Als er geen markt voor is, dan verkopen ze ook niets. Dropshipping is niets mis mee. Je betaald wat meer, maar als ik kijk is dat hooguit een paar tientjes op een telefoon van 200+ euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je een Chinese telefoon wilt terwijl je geen Engels kan is dat sowieso al hopeloos. Koop dan gewoon lekker wat in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:23
moepie schreef op zondag 07 april 2013 @ 23:30:

(enthousiast verhaal over geslaagde deal)

Als mensen een meer technische review willen, laat het weten of stel een vraag.
Mooi, heb ongeveer dezelfde ervaring! Heb een THL W8 besteld bij fastcardtech en deze werd na anderhalve week geleverd. Grote zus was zo jaloers (gebruikt mijn oude Desire die wat kuren vertoond) dat ze er ook eentje wilde. Daar wachten we nu helaas al 2 weken op met een niet te tracen tracking-nummer... :(
Maar goed, dat zal ook wel goed komen.

Over de batterijduur van de THL hebben wij tot nu toe geen klachten, maar dat kan nog komen. Enige echte minpunt vind ik de mindere kwaliteit van de camera. Ondanks de 12MP zien de foto's er toch echt niet zo mooi uit als die van mijn HTC One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
XanderDrake schreef op maandag 08 april 2013 @ 11:04:
Als het klopt gaan ze nu de waarde van je Oppo schatten, BTW en inklaringskosten erbij optellen, die komt mee met het pakketje en die moet je dan betalen zodra het pakketje is afgeleverd bij je. Gezien je pakketje nu in Belgie is weet ik niet hoe de betaling zal verlopen.
Bedankt voor de reacties heren!

Heb gebeld naar DHL en moest in totaal 23€ afrekenen :) Joepie! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Mijn Jiayu G3 ligt al een week in Nederland (arrived at overseas (country code nl)) geeft mijn track & trace nummer aan. Is dit normaal of mij de phone dan allang bij mij zijn?

Nog een vraagje is Merimobies te vertrouwen? Aangezien ik de g3 op pandawill heb bestelt op 4 february en hem nu nog niet heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
De Umi X1s lijkt een zeer goede telefoon voor ongeveer 150 euro.

MTK6589, 4.5" 1280×720, 129 x 68 x 8.5mm, ...

De enige site waar hij verkrijgbaar lijkt te zijn is
http://www.umimobile.in/p...e-4-5-inch-id-129319.html

Wat denken jullie van deze telefoon? Zou deze site betrouwbaar zijn, want bij andere sites is deze "out of stock" of in pre-order.
Zou gps hier goed op werken?
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik las op Gizchina.dat de Jiayu G3 MTK6589 waarschijnlijk net zo goed is als de G4 Youth Version. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
maartenlambrech schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:05:

Wat denken jullie van deze telefoon? Zou deze site betrouwbaar zijn, want bij andere sites is deze "out of stock" of in pre-order.
Bedankt!
Moet je wel een adres hebben in India anders zal het bestellen niet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:22
maartenlambrech schreef op maandag 08 april 2013 @ 17:05:

Bedankt!
http://www.pandawill.com/...-front-camera-p71840.html

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
jobr schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:26:
[...]

Moet je wel een adres hebben in India anders zal het bestellen niet gaan.
Ah ik wist niet dat ze niet naar het buitenland verzenden :s

Op pandawill staat er inderdaad een Umi X1s, maar dat is een witte ipv zwart en kost iets meer.

De batterij is idd 1750mAh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

zeg_ik_niet schreef op maandag 08 april 2013 @ 18:22:
Ik las op Gizchina.dat de Jiayu G3 MTK6589 waarschijnlijk net zo goed is als de G4 Youth Version. :P
Qua technische specs dan zeker. Ik vind de G4 toch echt wel mooier! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijn telefoon is binnen, ik wilde vanmorgen DHL Belgie bellen, maar voor ik het nummer gevonden had stopte er een DHL busje voor de deur :D

Best een nette telefoon. De dualcore voelt snel aan en het 5,3" scherm is fijn lezen en werken. De zijkant heeft een soort gunmetal-zwartglimmend (ipv dat iphonezilvere randje) randje. Er zitten ook verschillende achterkanten bij, een met een leerachtig klepje. Alleen jammer dat er iets als "Galaxy Note" op dat klepje staat, daar zullen wel mensen commentaar op geven :p

Al met al een fijne telefoon.

Oja, het is deze: http://www.pandawill.com/...-camera-black-p68777.html , gekocht tijdens een happy-hour.

[ Voor 13% gewijzigd door Marzman op 09-04-2013 08:34 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oggy
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 12:01
Heeft iemand ervaring met http://www.mentoo.com/ ? De g4 advanced (black) is daar op stock? :S

i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Oggy schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:47:
Heeft iemand ervaring met http://www.mentoo.com/ ? De g4 advanced (black) is daar op stock? :S
Ze hebben wel een facebook.
welgeteld 2 likes.
(ja ik heb voor de zekerheid 2x geteld) :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zeg_ik_niet schreef op maandag 08 april 2013 @ 20:14:
[...]

Ze hebben wel een facebook.
welgeteld 2 likes.
(ja ik heb voor de zekerheid 2x geteld) :')
19 vollgers op twitter

Afbeeldingslocatie: http://weknowmemes.com/wp-content/uploads/2012/03/its-something-rage-face.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Weet iemand van de Tweakers ,

Of ik dit toestel gewoon kan gebruiken in Nederlands met T-Mobile?

http://www.merimobiles.co...hone-white_p/meri6910.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kan. Maar zou niet zo'n dure telefoon kopen die enkel ICS draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
Oggy schreef op maandag 08 april 2013 @ 19:47:
Ze geven aan een telefoon op voorraad hebben, die nog in productie genomen moet worden?

Als ze dat bij navraag nog steeds volhouden zegt dat genoeg over de betrouwbaarheid lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
guapper schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:11:
[...]

Ze geven aan een telefoon op voorraad hebben, die nog in productie genomen moet worden?

Als ze dat bij navraag nog steeds volhouden zegt dat genoeg over de betrouwbaarheid lijkt me.
Als je met Paypal betaald ben je toch gewoon gedekt? :')

(hoe kan ik nou mijn USBstick testen op werkelijke GB's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelf of via een programma vol zetten met data en dan testen of al die data daadwerkelijk aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Nou vanmorgen nog met Pandawill gesproken over de G4 en die wisten niet wanneer ze de G4 zouden binnenkrijgen :/
guapper schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:11:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
diquan2001 schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:30:
Nou vanmorgen nog met Pandawill gesproken over de G4 en die wisten niet wanneer ze de G4 zouden binnenkrijgen :/

[...]
Met de informatie die bekend is, lijkt me dat een erg eerlijk antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntram
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:08
Voor iedereen die de G2S besteld heeft; hebben jullie geen last van het 'jump screen' issue, zoals omschreven op andere fora? Symptoom is dat je na een tijdje werken met het toestel, het beeldscherm incidenteel onvoorspelbaar reageert.

In het exemplaar die ik eind januari besteld heb bij jiauyumobileshop, was dit probleem zeker nog aanwezig. Die heb ik toen maar weggedaan, ik wilde er nog wel goed op kunnen browsen en dat ging niet lekker hierdoor.

Als het probleem nu echt is opgelost, dan wil ik nog wel een tweede poging wagen. Het formaat was namelijk wel erg prettig en het IPS scherm erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
Kan je helaas nog niet helpen. Heb de G2S eind maart besteld en nog niet verzonden bij Pandawill ;( .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Ik heb gisteren mijn orginele order gewijzigd bij Pandawill .Had de ZTE v9815 besteld .
Maar die kunnen ze niet leveren (jammer weer) .
En toen heb ik als alternatief de G2S en een G3 besteld .
Er werd mij gelijk verteld dat de G2s mogelijk nog een week vertraagd is bij Pandawill .
Maar goed dat ik er geen haast mee heb .zal wel een paar weken wachten worden :/
Yonni schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 01:11:
Kan je helaas nog niet helpen. Heb de G2S eind maart besteld en nog niet verzonden bij Pandawill ;( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 06:52
YvoK schreef op maandag 08 april 2013 @ 15:56:
[...]

Daar wachten we nu helaas al 2 weken op met een niet te tracen tracking-nummer... :(
Maar goed, dat zal ook wel goed komen.
Alles waar een batterij inzit gaat op het opgenblik met Singapore post is het eind van het nummer SR dan kun je hier eens kijken.
Daar gaat het soms snel heen en dan blijft het soms 10 dagen in Singapore staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasparov
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 30-08 20:49
Weten jullie hoe de MTK6589 chipset en de Huawei honor 2 zich staande houden tegenover telefoons als de Galaxy S3 en de One X?
Ik kan niet echt een uitgebreide vergelijk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Prodigy.NL schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:18:
Weten jullie hoe de MTK6589 chipset en de Huawei honor 2 zich staande houden tegenover telefoons als de Galaxy S3 en de One X?
Ik kan niet echt een uitgebreide vergelijk vinden.
Ze zijn ondertussen leverbaar, maar ze komen eerst aan bij normale consumenten, die hebben niet veel baad bij zeer uitgebreide reviews.

Kwa prestaties is al wel veel bekend. De Tegra 3 is sneller dan de MTK6589 en de Exynos van de S3 is weer sneller dan de Tegra. Cortex A7 is gewoon geen renpaard tegenover A9 en A15. Maar het komt wel goed: sinds Jelly Bean gaat er veel meer via de GPU en die zit wel goed bij deze chipset. Verder heeft ARM in de A7 een aantal optimalisaties doorgevoerd die helpen met nieuwe versies van Android.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Tsurany schreef op maandag 08 april 2013 @ 23:24:
Zelf of via een programma vol zetten met data en dan testen of al die data daadwerkelijk aanwezig is.
Wat voor programma?
Het gaat om 64gb. :)
Niet om 128mb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eerste wat ik kon vinden was dit: http://mympx.org/Downloads/p13_sectionid/2/p13_fileid/13

Elk programma dat gewoon 64GB data kan schrijven en lezen zal werken. Je kan er ook voor 64GB aan films opzetten en dan kijken of ze allemaal nog af te spelen zijn. Zulke test programma's maken het iets makkelijker maar zijn niet perse nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Tsurany schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:40:
Eerste wat ik kon vinden was dit: http://mympx.org/Downloads/p13_sectionid/2/p13_fileid/13

Elk programma dat gewoon 64GB data kan schrijven en lezen zal werken. Je kan er ook voor 64GB aan films opzetten en dan kijken of ze allemaal nog af te spelen zijn. Zulke test programma's maken het iets makkelijker maar zijn niet perse nodig.
Oke bedankt.
Ik heb er echt totaal geen verstand van.
Alleen dat ik veel geheugen heb op een stick---> :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YvoK
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:23
aart44 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:18:
[...]

Alles waar een batterij inzit gaat op het opgenblik met Singapore post is het eind van het nummer SR dan kun je hier eens kijken.
Daar gaat het soms snel heen en dan blijft het soms 10 dagen in Singapore staan.
We hebben een tracking nummer gekregen dat begint met RE en eindigt op SE, geen idee wat ik er mee kan... :-(. Support Fastcardtech reageert ook niet erg snugger helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Probeer het hier even : http://www.17track.net/index_en.shtml
YvoK schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:39:
[...]

We hebben een tracking nummer gekregen dat begint met RE en eindigt op SE, geen idee wat ik er mee kan... :-(. Support Fastcardtech reageert ook niet erg snugger helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 14:32
YvoK schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:39:
[...]

In de mail waar de link in zit staat toch precies wat je moet doen?

Eindigend op SE is het Zweedse postbedrijf. Die zit kennelijk ook daar.

Voer je code in op:
http://www.hh-exp.com/en/track.htm

of

http://www.posten.se/tracktrace/TrackConsignments_do.jsp?lang=GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkpeters schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:26:
Star S5 is binnen, via Mixeshop, DHL, geen extra invoerkosten. Wel voor €205 inc. verzenden een mtk6589 telefoon + 32GB MicroSD + 2e batterij en nog wat extra's zoals een 'lederen' (leder uit china) hoesje en een extra screenprotector (zit er al eentje op geplakt, perfect zonder bubbels).

Telefoon is mooi snel, weinig bloatware maar ben deze er nu af aan het halen en het toestel aan het rooten met MTK droid tools en SPFtool. 6MP camera achter en 4MP voor (denk ik, in de Camera-app kan ik die niet hoger instellen)
Wifi werkt goed, evenals GPS tot nu toe. Wifi is trouwens wel een beetje traag in vergelijking met mijn Hyundai T7 tablet (exynos 4412, nu nog op 4.0.4) Snelheidsverschil tussen deze twee apparaten is minimaal, maar ik weet niet hoe dit wordt zogauw de T7 android 4.2.2 krijgt.
@henkpeters Je geeft aan dat de camera max 6 mp heeft in de instellingen maar zou je misschien eens een fotootje kunnen uploaden?? Ben namelijk zeer geinteresseerd in deze s5 maar wil wel graag een beetje camera op mn telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Verwijderd schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 10:27:
[...]

@henkpeters Je geeft aan dat de camera max 6 mp heeft in de instellingen maar zou je misschien eens een fotootje kunnen uploaden?? Ben namelijk zeer geinteresseerd in deze s5 maar wil wel graag een beetje camera op mn telefoon
Volgens Mixeshop heeft ie 5 en 12 mp, ik ben ook wel benieuwd naar een foto. Als die Jiayu en Ocean op zich laten wachten ga ik wellicht toch voor deze. Ziet er prima uit en de specs zijn ook erg netjes.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 13:09
diquan2001 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 08:00:
Ik heb gisteren mijn orginele order gewijzigd bij Pandawill .Had de ZTE v9815 besteld .
Maar die kunnen ze niet leveren (jammer weer) .
En toen heb ik als alternatief de G2S en een G3 besteld .
Er werd mij gelijk verteld dat de G2s mogelijk nog een week vertraagd is bij Pandawill .
Maar goed dat ik er geen haast mee heb .zal wel een paar weken wachten worden :/

[...]
Kijk, dat bevestigd mijn vermoedens. Ik had al het idee dat de G2S flink populair was, laat het niet zonder reden dan zijn dan :) . Geduld heb ik nog wel even :Y)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkool89
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02-08-2021
Ik heb net mijn Newman n2 binnengekregen van pandawill. 11 dagen geleden besteld, nu al binnen. Dat ging een stuk sneller dan verwacht! en nu ... play time :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Voor alle mensen die zoeken naar een betaalbare MTK6589 smartphone: Star X920
http://www.fastcardtech.com/STAR-X920-Butterfly-MTK6589

Gewoon leverbaar, degelijk design. Niet de zwaarste specs maar ook geen zware prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
mkool89 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:13:
Ik heb net mijn Newman n2 binnengekregen van pandawill. 11 dagen geleden besteld, nu al binnen. Dat ging een stuk sneller dan verwacht! en nu ... play time :)
Was dat met gratis verzending of via DHL?
Als het de gratis verzending was is dat echt bliksemsnel idd. Ik heb vorig jaar 6 weken gewacht op een tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
XanderDrake schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 11:26:
Voor alle mensen die zoeken naar een betaalbare MTK6589 smartphone: Star X920
http://www.fastcardtech.com/STAR-X920-Butterfly-MTK6589

Gewoon leverbaar, degelijk design. Niet de zwaarste specs maar ook geen zware prijs :P
Het probleem van die gsm is dat ik nergens een hard case kan vinden. Hier kan je er inderdaad een mee bestellen maar op mixeshop niet (daar is hij iets goedkoper.) Er staat hier een paar pagina's terug een review van die telefoon (Star S5).
(Ben zelf ook van plan deze te kopen, is tot nu toe de beste budget telefoon die ik heb gevonden tenzij de Jiayu G3 second edition snel uitkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fresno
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 14:42
Zag deze als aanbieding voorbij komen. Behalve de wat minder fraaie camera ziet deze er verder strak uit: http://www.pandawill.com/...ail&utm_source=newsletter

Iemand die deze kent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
Zijn veel van die HTC Butterfly clone's uitgekomen nu, Umi S1 is er ook al zo een:

http://www.mixeshop.com/n...mp-smart-phone_p1941.html

Ziet er vrijwel hetzelfde uit als de Star S5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Pagina: 1 ... 24 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.