Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die zullen ook niet vlot beschikbaar komen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 06:52
Verwijderd schreef op woensdag 03 april 2013 @ 09:00:
[...]

Ja ik ben benieuwd...
Als ik kan bellen/whatsapp'n en gps goed genoeg werkt om even te kijken waar ik ben, dan ben ik al tevreden.
Maar hoe beter de specs des te beter natuurlijk!
Ja @elinx heeft gelijk de specs lijken niet te kloppen hier een nieuwe Antutu gedownload en nu geeft hij het anders aan,
Phone model: mi 1S
Brand:Xiaomi
CPU Hardware: MT6575
CPU model; Arm7 processor (VFPv3 Neon)
CPU freqentie: 166.833-1001.0 MHz

Maar voor het geld kun je je geen buil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
Balen dat die Xiaomi M-3 zeer lastig verkrijgbaar zal zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

zeg_ik_niet schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:45:
Balen dat die Xiaomi M-3 zeer lastig verkrijgbaar zal zijn :'(
Wat vind je van de aangekondigde Xiaomi M2s en Xiaomi M2a dan? Ik ga ervan uit dat ze met alle marketing activiteiten omtrent de launch van de nieuwe Miui V5 schil wel zullen zorgen voor voldoende voorraad. Maar ja ik ben ook bang dat Tsurany gelijk heeft en er een run op die toestellen zal ontstaan. ;(

Qua specs en prijs zien ze er op papier in ieder geval goed uit! 8)

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 10:20

Sorbo

Uw hulp in huis!

Ik ben een beetje uitgekeken op mijn Galaxy Nexus (ofja, op het scherm van de Nexus), en ben dus op zoek naar iets anders/beters :)

Nu ben ik al een tijdje aan het kijken, en komen er eigenlijk maar een paar goede opties naar voren naar mijn mening: de Oppo Find 5, de Xiaomi Mi-2, of een conservatievere optie: de Xperia Z. Alle 3 de toestellen hebben hun voors en tegens, maar de focus ligt voor mij op een tweetal punten: het scherm en de batterijduur.

Daardoor valt de Xperia Z eigenlijk direct al af, aangezien het scherm matige kijkhoeken zou hebben, en de batterijduur door een aantal softwareproblemen tegen moet vallen. Daarentegen is ie wel makkelijk te krijgen, is het qua hardware de mooiste van de 3, en zal de softwareondersteuning goed zijn. De Z is dus eigenlijk alleen interessant als de andere twee teveel nadelen hebben...

De Xiaomi is de kleinste, wat op zich geen probleem is, zeker als het scherm een iets hogere PPI heeft dan mijn huidige Nexus. Bij de Xiaomi twijfel ik alleen nog aan de helderheid en kijkhoeken van het scherm, kan iemand daar meer over vertellen? En hoe zit het in dagelijks gebruik met de batterijduur?

Bij de Oppo Find 5 weet ik inmiddels dat het scherm gewoon awesome is, maar daarbij twijfel ik weer aan het gewicht. Hij weegt een goede 165 gram, wat in combinatie met de grote afmetingen wel eens teveel kan worden. Zijn er ook lui met een Find 5 hier die hier meer over kunnen vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dere12 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:55:
[...]
Wat vind je van de aangekondigde Xiaomi M2s en Xiaomi M2a dan? Ik ga ervan uit dat ze met alle marketing activiteiten omtrent de launch van de nieuwe Miui V5 schil wel zullen zorgen voor voldoende voorraad. Maar ja ik ben ook bang dat Tsurany gelijk heeft en er een run op die toestellen zal ontstaan. ;(

Tot nu toe is er bij iedere release van Xiaomi toestellen een veel hogere vraag geweest dan aanbod. Xiaomi heeft niet de productie capaciteiten die fabrikanten zoals Samsung of HTC hebben, ze kunnen niet zo'n groot aantal beschikbaar krijgen voor release en kunnen niet na release zoveel toestellen bij bouwen.
Natuurlijk kan je het altijd proberen, maar de toestellen komen beperkt beschikbaar en de ene helft van China wilt ze voor zichzelf en de andere helft wilt ze naar de hoogste bieder verschepen ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist daarom neem ik Xiaomi niet serieus, leuk dat er een iets snellere chipset in zit waar vooral de GPU veel snellere is van dan de concurrentie, maar als je niet gamed ga je daar toch niks van merken.

Ik heb trouwens ook al genoeg issues met Xiaomi Mi2 toestellen tegen gekomen op GoT en moet je dan voorstellen dat maar een klein groepje mensen zo'n toestel heeft en ze zijn ook nog niet goedkoop door de schaarse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
Sorbo schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:58:
[...]
Bij de Oppo Find 5 weet ik inmiddels dat het scherm gewoon awesome is, maar daarbij twijfel ik weer aan het gewicht. Hij weegt een goede 165 gram, wat in combinatie met de grote afmetingen wel eens teveel kan worden. Zijn er ook lui met een Find 5 hier die hier meer over kunnen vertellen?
Je bent al bekend met het Oppo 5 Topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Tsurany schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:30:
De V985 is enkel GSM waar de U895 ook CMDA ondersteund.
Als ik het goed heb, gebruiken wij hier GSM, ook voor 3G enzo.
Zou je dan de V985 aanraden, of eerder de U895 die beiden ondersteunt? Ik dacht dat de U versie namelijk niet met 3G overweg kon in ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maartenlambrech schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:31:
[...]

Zou je dan de V985 aanraden, of eerder de U895 die beiden ondersteunt? Ik dacht dat de U versie namelijk niet met 3G overweg kon in ons land.
3G valt onder WCDMA, in nederland 2100mhz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
dutchgio schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:37:
[...]

3G valt onder WCDMA, in nederland 2100mhz.
Bedankt! Dit wil zeggen dat de ZTE Grand Era v985 dus wel degelijk volledig werkt in België/Nederland.

Wat vinden jullie hiervan: http://dx.com/p/zte-v985-...gps-g-sensor-black-191233

De community rond deze telefoon is eerder klein dus zal ik niet veel custom roms moeten verwachten.
Zou dit een goede keuze zijn, of kennen jullie beter alternatieven?

Op DealExtreme staat hij nog behoorlijk goed geprijsd. Is het een goed idee om deze gsm hier te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
Asus PadFone2:

http://www.fastcardtech.com/ASUS-PadFone2

Ziet er ook leuk uit, als het echt Asus is zelfs een mooie prijs. Wel een nadeel is Android 4.04... dat schiet niet echt op voor een telefoon die nog niet leverbaar is.. :X

<edit>
Hoort dus eigenlijk een tablet bij... http://www.asus.com/Tablets_Mobile/PadFone2/

[ Voor 45% gewijzigd door Edje1985 op 03-04-2013 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje1985 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:58:
Asus PadFone2:

http://www.fastcardtech.com/ASUS-PadFone2

Ziet er ook leuk uit, als het echt Asus is zelfs een mooie prijs. Wel een nadeel is Android 4.04... dat schiet niet echt op voor een telefoon die nog niet leverbaar is.. :X

<edit>
Hoort dus eigenlijk een tablet bij... http://www.asus.com/Tablets_Mobile/PadFone2/
Ze beweren dus de asus padfone 2 zonder tabletomhulsel te verkopen voor 280 USD, alleen geen voorraad.
De 32gb is in nederland verkrijgbaar vanaf 699,- oplopend tot 1.000 voor de 64GB.
Op fastcardtech staat de 8gb versie.

Als dit geen april grap is, is het zeker interresant...

[ Voor 25% gewijzigd door dutchgio op 03-04-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/904435_145423302298302_788997854_o.jpg

UMI X2 in "Carbon Black" :9

Over het algemeen zien zwarte telefoons er meestal beter uit, als het scherm uitstaat. Past ook allemaal net wat beter bij het "Holo UI" gebeuren van Android 4.0+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
Die Umi X2 ziet er goed uit, maar een 5" scherm lijkt me echt gigantisch voor een telefoon :o
Wel zie ik dat de prijzen voor deze grote gsm's beter meevallen dan de prijzen van de iets kleinere exemplaren.
Ik was eerder van plan één te nemen van rond de 4,5".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-09 08:26
Toestel kost rond de 300 dollar. Beetje prijzig voor mij.

[ Voor 58% gewijzigd door Cabo op 03-04-2013 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

Buy a Mac or install Linux

maartenlambrech schreef op woensdag 03 april 2013 @ 14:31:
[...]

GSM (Global System for Mobile Communications, originally Groupe Spécial Mobile), is a standard set developed by the European Telecommunications Standards Institute (ETSI) to describe protocols for second generation (2G) digital cellular networks used by mobile phones.

The GSM standard was the developed as a replacement for first generation (1G) analog cellular networks, and originally described a digital, circuit switched network optimized for full duplex voice telephony. This was expanded over time to include data communications, first by circuit switched transport, then packet data transport via GPRS (General Packet Radio Services) and EDGE (Enhanced Data rates for GSM Evolution or EGPRS).

Further improvements were made when the 3GPP developed third generation (3G) UMTS standards followed by fourth generation (4G) LTE Advanced standards.
Bron: een blijkbaar onbekende website genaamd Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
Star S5 is binnen, via Mixeshop, DHL, geen extra invoerkosten. Wel voor €205 inc. verzenden een mtk6589 telefoon + 32GB MicroSD + 2e batterij en nog wat extra's zoals een 'lederen' (leder uit china) hoesje en een extra screenprotector (zit er al eentje op geplakt, perfect zonder bubbels).

Telefoon is mooi snel, weinig bloatware maar ben deze er nu af aan het halen en het toestel aan het rooten met MTK droid tools en SPFtool. 6MP camera achter en 4MP voor (denk ik, in de Camera-app kan ik die niet hoger instellen)
Wifi werkt goed, evenals GPS tot nu toe. Wifi is trouwens wel een beetje traag in vergelijking met mijn Hyundai T7 tablet (exynos 4412, nu nog op 4.0.4) Snelheidsverschil tussen deze twee apparaten is minimaal, maar ik weet niet hoe dit wordt zogauw de T7 android 4.2.2 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bandidoloco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 15:33

bandidoloco

henkpeters schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:26:
Star S5 is binnen, via Mixeshop, DHL, geen extra invoerkosten. Wel voor €205 inc. verzenden een mtk6589 telefoon + 32GB MicroSD + 2e batterij en nog wat extra's zoals een 'lederen' (leder uit china) hoesje en een extra screenprotector (zit er al eentje op geplakt, perfect zonder bubbels).
Welke waarde stond er op het document voor de douane vermeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
dere12 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 12:55:
[...]

Ja dat ook zeker!
Al heb ik het gevoel dat de M3 veel beter zal zijn.
Zo niet, dan zijn dit mooie alternatieven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkpeters
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-07 18:43
bandidoloco schreef op woensdag 03 april 2013 @ 22:27:
[...]

Welke waarde stond er op het document voor de douane vermeld?
Sample of no commercial value. Ik had om een gift package gevraagd!

Heeft er trouwens iemand ervaring met problemen bij het rooten van die MTK-chipsets? Ik krijg bij SPFlashtool de melding dat mijn load en target niet overeenkomen (target geeft namelijk niets weer (ipv mk6589) ) en kan daar niet zo 1 2 3 een oplossing voor vinden...

[ Voor 34% gewijzigd door henkpeters op 03-04-2013 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
@henkpeters

heb jij effe geluk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 31-08 21:21
zeg_ik_niet schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:46:
[...]

De telefoon heeft nu MT6589 :)

Bedankt voor het delen met je ervaring ;)

BTW: ik heb totaal geen verstand van custom roms en rooten.
Moet ik maar eens mee beginnen.
Ik ben ook wel eens benieuwd naar die Lenovo A820, hij ziet er opzich wel goed uit, zeker voor zo'n prijs.
Alleen de batterij lijkt me een beetje weinig :s
Ik heb op internet alleen nog maar een Frans filmpje gevonden met een review. Naar het schijnt is de telefoon nog niet zo lang uit ook. Daar doet hij wel een bekende test (naam vergeten) waar de waarde op zo'n 13800 uitkomt (S2 heeft iets van 8800)
Ik ga nog even wachten voor deze telefoon tot ik iets meer kan vinden.

Filmpje: YouTube: Lenovo A820 Test par le JT Geek

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 2000mAh accu is zo slecht nog niet, natuurlijk zijn er grotere maar dit moet in principe genoeg zijn om een normale dag uit te houden bij niet al te intensief gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:07

Nicap

Tsssk....

RobbertDs1 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 07:53:
[...]

Ik ben ook wel eens benieuwd naar die Lenovo A820, hij ziet er opzich wel goed uit, zeker voor zo'n prijs.
Alleen de batterij lijkt me een beetje weinig :s
Ik heb op internet alleen nog maar een Frans filmpje gevonden met een review. Naar het schijnt is de telefoon nog niet zo lang uit ook. Daar doet hij wel een bekende test (naam vergeten) waar de waarde op zo'n 13800 uitkomt (S2 heeft iets van 8800)
Ik ga nog even wachten voor deze telefoon tot ik iets meer kan vinden.

Filmpje: YouTube: Lenovo A820 Test par le JT Geek
Lol, ik kan geen frans, maar het lijkt me een leuke review. Vooral dat stukje met Temple run 2 :o

Hij ziet er wel leuk uit moet ik zeggen, en snel genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Tsurany schreef op donderdag 04 april 2013 @ 08:05:
Een 2000mAh accu is zo slecht nog niet, natuurlijk zijn er grotere maar dit moet in principe genoeg zijn om een normale dag uit te houden bij niet al te intensief gebruik.
Dit klopt, de galaxy s2 heeft dezelfde batterij, houd het meer als een dag uit. Zeker als je een beetje tweakt (custom rom enz,...) kun je makkelijk 2 dagen met de gsm doen. (Voor mezelf zeker, speel amper games).
Ik ga het nog even afwachten met deze Lenovo A820, ben ook wel eens benieuwd of er ergens als cases te koop zijn.

Hier nog eens de specs voor de liefhebbers: http://www.chinaphonereview.com/lenovo-a820?lang=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Is dat met custom rom een risico of loopt dat allemaal wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je loopt altijd een risico, niet groot maar wel aanwezig. Echter de vraag is in hoeverre je echt goede custom roms gaat krijgen voor telefoons zoals de Lenovo A820.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Dan kan ik 'm beter zo kopen en voor de rest niets eraan doen :)
Tenzij er een goede rom uitkomt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58

Telefoon is mooi snel, weinig bloatware maar ben deze er nu af aan het halen en het toestel aan het rooten met MTK droid tools en SPFtool. 6MP camera achter en 4MP voor (denk ik, in de Camera-app kan ik die niet hoger instellen)
Wifi werkt goed, evenals GPS tot nu toe. Wifi is trouwens wel een beetje traag in vergelijking met mijn Hyundai T7 tablet (exynos 4412, nu nog op 4.0.4) Snelheidsverschil tussen deze twee apparaten is minimaal, maar ik weet niet hoe dit wordt zogauw de T7 android 4.2.2 krijgt.
Kijk, 1 van de eerste MTK6589's die binnenkomen!
Zou je een keer uitgebreid de GPS willen testen (gewoon een goed ritje maken ;)) en kijken of hij moeite heeft met wisselingen van richting (afslaan, waar hij de route moet aanpassen e.d.)?
Ik heb zelf namelijk een MTK6577 en daar gaat hij de mist in als ik ineens afsla ;). Mocht dat bij een MTK6589 wel goed gaan dan weet ik dat ik een nieuwe telefoon ga kopen ;)

Ik denk trouwens dat de makkelijkste manier om te rooten via Root_by_binary (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460) zal zijn. Ik weet nog niet of de MTK6589 wordt ondersteund, maar het is het proberen waard denk ik :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-07 21:55

Salmon

.NET developer

First of all, love this topic, bekijk het eigenlijk wel elke dag voor updates :)

Ik heb momenteel een Samsung Galaxy Nexus en ben zeker van plan ergens dit jaar een mooie 'china phone' te gaan kopen ter vervanging of als erbij! Wordt dan minimaal een telefoon met 720p+ scherm + MTK6589.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik koop deze denk ik voor zakelijk gebruik.
http://dx.com/p/winnie-th...gsm-phone-for-kids-101861

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
@Chris.nl
Ja ik weet het.
Reden dat ik geen roze neem is omdat Winnie himself geel is.
Roze zou alleen maar 'fake' lijken :/

Ik vind de DX EU warehouse een beetje geheimzinnig.
Heeft iemand hier meer info over? :)

[ Voor 27% gewijzigd door zeg_ik_niet op 04-04-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
http://www.pandawill.com/...-screen-black-p73213.html

Ziet er ook wel uit als een leuk Whatsapp-toestelletje. Vooral het feit dat er 2 2700mah (zou het echt 2700 zijn) accu's bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Gabliboeba schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:40:

Ziet er ook wel uit als een leuk Whatsapp-toestelletje. Vooral het feit dat er 2 2700mah (zou het echt 2700 zijn) accu's bij zitten.
Ik zou het persoonlijk niet doen alleen maar al om de Rom en Ram die erin zitten.. zelfs niet voor een WhatsApp toestel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geloof maar dat die Spreadtrum SC6820, Cortex A5, best wel krachtig is, voor whatsapp meer dan voldoende, het is mij alleen niet gelukt om de gapps op zo'n toestel te krijgen, dat is dan wel beetje jammer, maar ik wou zo'n toestel niet gaan bricken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Od3Zmfj5mBSandqPFthrvdBU/full.jpg

Antutu bench. Maar we kunnen de discussie nog vaak hebben of zo'n toestel goed is ja of nee, maar voor de persoon die zo'n toestel wilt kopen kan dat goed genoeg zijn en uit dat opzich bekijk ik zoiets, niet of het goed genoeg voor mij is? Want ik zou dit voor mijzelf ook echt niet kopen.

Je moet het wel stellen zonder GPS en bewegingssensor, maar het zijn prima telefoontjes voor het geld.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:52:
Geloof maar dat die Spreadtrum SC6820, Cortex A5, best wel krachtig is, voor whatsapp meer dan voldoende, het is mij alleen niet gelukt om de gapps op zo'n toestel te krijgen, dat is dan wel beetje jammer, maar ik wou zo'n toestel niet gaan bricken.

[afbeelding]

Antutu bench. Maar we kunnen de discussie nog vaak hebben of zo'n toestel goed is ja of nee, maar voor de persoon die zo'n toestel wilt kopen kan dat goed genoeg zijn en uit dat opzich bekijk ik zoiets, niet of het goed genoeg voor mij is? Want ik zou dit voor mijzelf ook echt niet kopen.

Je moet het wel stellen zonder GPS en bewegingssensor, maar het zijn prima telefoontjes voor het geld.
Ooh nee daar twijfel is niet over hoor, alleen de nogal beperkte ROM en RAM wat erg snel een belemmering zal vormen. Maar dat is slechts mijn mening hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gabliboeba schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:40:

Wanneer je puur en alleen Whatsapp gebruikt kan het afdoende zijn. Wanneer je ook maar iets meer van een telefoon vraagt loop je direct tegen hordes beperkingen aan, met name door het beperkte geheugen.
Maar ben je dan niet beter af met een simpele Nokia met Whatsapp ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Dit is wel een grappig ding lijkt me?

http://www.xtreamermobile.com/joyz/index.html

Over enkele maanden mag ik zelf ook weer mijn abonnement verlengen, maar ik denk dat ik dit jaar toch pas om weer 40 á 50/maand te gaan betalen om een enorm coole telefoon te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:11:
[...]
Maar ben je dan niet beter af met een simpele Nokia met Whatsapp ondersteuning?
Volgens mij is dat nog een ergere ramp, mijn zus heeft ook een simpele Nokia en Whatsapp is dan een van de weinige apps die ze kan gebruiken.

Geen Nu.nl app, geen Voip app, geen games zoals Angry birds, geen mobiel internet bankieren en zo kun je door blijven gaan.
soeskip schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:07:
[...]

Ooh nee daar twijfel is niet over hoor, alleen de nogal beperkte ROM en RAM wat erg snel een belemmering zal vormen. Maar dat is slechts mijn mening hoor!
Ik kan die Spreadtrum telefoons zelf ook en als jij een app installeer dan krijg je de keuze: Installeer op intern geheugen of op de sd kaart.

En die 256mb ram is krap, maar voor zo'n telefoontje prima, dat ding wat ik kocht voor mijn moeder hoeft maar 480x320 resolutie aan te sturen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat zal ook niet fatsoenlijk gaan werken op die telefoons met slechts 256MB RAM.
De_Bastaard schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:17:

Over enkele maanden mag ik zelf ook weer mijn abonnement verlengen, maar ik denk dat ik dit jaar toch pas om weer 40 á 50/maand te gaan betalen om een enorm coole telefoon te hebben.
Xtreamer staat wel erg slecht bekend qua support. En vrij prijzig nog, dan moeten de rest van de specs wel overtuigend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rebranded Newman N2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@hierboven; je was me net voor ;)

Newman N2/freelander i20 â la Xtreamer. Ook een erg xtreamer prijsje.

[ Voor 4% gewijzigd door dutchgio op 04-04-2013 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Toch is die Lenovo A820 ook wel n leuk ding, Quad Core, 4,5" scherm specificaties zien er goed uit! Al mensen die hem al besteld/thuis hebben?

En hoe zit het trouwens met die software updates bij Lenovo? Gapps staan er neem ik aan standaard op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maartenlambrech schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:53:
[...]

Bedankt! Dit wil zeggen dat de ZTE Grand Era v985 dus wel degelijk volledig werkt in België/Nederland.

Wat vinden jullie hiervan: http://dx.com/p/zte-v985-...gps-g-sensor-black-191233

De community rond deze telefoon is eerder klein dus zal ik niet veel custom roms moeten verwachten.
Zou dit een goede keuze zijn, of kennen jullie beter alternatieven?

Op DealExtreme staat hij nog behoorlijk goed geprijsd. Is het een goed idee om deze gsm hier te kopen?
Leuk toestel die ZTE V985, een Tegra3 is nog altijd beter dan een MK6589. Ik ga binnenkort weer naar China, dus maar eens kijken of ik wat toestellen terug mee kan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
StevoMark10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:22:
Toch is die Lenovo A820 ook wel n leuk ding, Quad Core, 4,5" scherm specificaties zien er goed uit! Al mensen die hem al besteld/thuis hebben?

En hoe zit het trouwens met die software updates bij Lenovo? Gapps staan er neem ik aan standaard op toch?
Ik heb ergens gelezen van wel maar weet het niet zeker, ik ben aan het overwegen om deze gsm te bestellen. Maar ik ga wachten tot achter het weekend. Hij is nog niet heel lang uit (paar dagen) dus hoop achter het weekend ergens een betere review te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StevoMark10 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:22:

Ziet er niet verkeerd uit inderdaad, wel geen 720p scherm, maar qHD, maar kwa prijs niet al te duur.

Amazon.cn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Daarom, zag hem al staan voor iets meer dan €150, is zeker niet duur voor zo'n ding... Wanneer je kijkt naar vergelijkbare toestellen (ik bedoel qua schermgrootte en quadcore) kom je al snel uit rond de €200 of iets meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere punt wat je niet vergeten moet is dat het een bekend merk is, als een onbekend merk ook € 150 kost en een bekend merk ook € 150 maar een qHD scherm heeft in plaats 720p dan zou ik toch voor het bekende merk met qHD gaan.

Meeste apps merk je het verschil tussen qHD en 720p toch niet, alleen met webbrowsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Ik wacht rustig een eerste review af van de Lenovo A820 :)
Misschien is het wel wat voor m'n vrouw ofzo. :Y
Tenzij er betere toestellen zijn, maar denk het niet voor die prijs. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

In de zoektocht naar een telefoon voor mijn vrouw kwam ik dit tegen:
INEW I3000 MTK6589 Quad-core 1.2GHz 5.0 inch Android 4.2.1 Dual Camera Dual Sim 3G SmartPhone
http://www.merimobiles.co...smartphone_p/meri8067.htm

Merk zegt mij niks, maar ziet er wel leuk uit. Alleen vaag dat er 2 batterijen bij zitten met verschillende capaciteit: 1pc1750mAh+Ipc2500Lithium ion batteries holster

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dere12 schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:30:
In de zoektocht naar een telefoon voor mijn vrouw kwam ik dit tegen:
INEW I3000 MTK6589 Quad-core 1.2GHz 5.0 inch Android 4.2.1 Dual Camera Dual Sim 3G SmartPhone
http://www.merimobiles.co...smartphone_p/meri8067.htm

Merk zegt mij niks, maar ziet er wel leuk uit. Alleen vaag dat er 2 batterijen bij zitten met verschillende capaciteit: 1pc1750mAh+Ipc2500Lithium ion batteries holster
Mooi ding!
Ik ken wel de inew2000 op pandawill, maar die vind ik zelf te groot (5.8 inch)
Als ik het begrijp zijn er 2 batterijen, 1 van 1750mah en 1 van 2500mah?!

http://www.pandawill.com/...t-camera-grey-p71966.html

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 04-04-2013 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt mij een externe accu die je met de telefoon kan verbinden, wellicht in de vorm van een hoesje gezien de term holster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:40:
Dat lijkt mij een externe accu die je met de telefoon kan verbinden, wellicht in de vorm van een hoesje gezien de term holster.
Als t inderdaad een hoesje is kun je die er gewoon altijd omlaten, dan heb je 4250mah !
Toestel lijkt zelf behoorlk dun.

Kwam tijdens t zoeken deze site tegen:
http://www.androidmall.co.uk/

Lijkt een britse site( co.uk), dat zou de verzending waarschijnlijk een stuk sneller maken, en misschien ook wel eventuele importbelasting, want engeland behoord tot europe, of geldt die regeling voor landen buitende De europese unie? Want dan blijft het hetzelfde als uit china.

[ Voor 32% gewijzigd door dutchgio op 04-04-2013 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Denk dat het toch deze gaat worden voor m'n vrouw kreng ;)

Star B94M dus

[ Voor 9% gewijzigd door zeg_ik_niet op 04-04-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:11:
Als t inderdaad een hoesje is kun je die er gewoon altijd omlaten, dan heb je 4250mah !
Toestel lijkt zelf behoorlk dun.

Kwam tijdens t zoeken deze site tegen:
http://www.androidmall.co.uk/

Lijkt een britse site( co.uk), dat zou de verzending waarschijnlijk een stuk sneller maken, en misschien ook wel eventuele importbelasting, want engeland behoord tot europe, of geldt die regeling voor landen buitende De europese unie? Want dan blijft het hetzelfde als uit china.
Je weet dat iedereen een .co.uk website kan registeren he? Het bedrijf achter die site komt gewoon uit Hongkong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 04 april 2013 @ 21:09:
[...]

Je weet dat iedereen een .co.uk website kan registeren he? Het bedrijf achter die site komt gewoon uit Hongkong.
Hmm, niet dus.. Heb gevraagd naar de vorraad, op het russische forum was er al een topic van; die beweerden begin april. Maar goed aan die informatie heb je niet veel, dat kan al gauw half mei worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:12

Kun je wellicht eens foto's van het toestel maken, bij voorkeur met andere toestellen als referentie. Ik ben erg benieuwd hoe groot zo'n 5" toestel uitvalt tov. een Galaxy S bijvoorbeeld. Veel van de MTK6589 toestellen hanteren dat type scherm en dito grootte, maar ik kan nog lastig inschatten hoe dat in de praktijk uitvalt.

Zelf ben ik de Cubot M6589 / A890 aan het overwegen met bijna vergelijkbare specs, dus verdere ervaringen zijn zeker welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
@henkpeters:
Zou je een korte review kunnen doen? Ben wel eens beniewd. En voor 50 euro meer ziet hij er wel beter uit als de Lenovo A820.

Vraagje, ik heb nu een abonnement bij vodafone (Blackberry internet) Zou ik die gewoon kunnen omzetten naar een micro sim zonder BB internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het omzetten naar micro sim is vrij eenvoudig, meestal knippen ze dat gewoon. Of ze je Blackberry internet kunnen omzetten naar normaal internet kan ik niet zo zeggen. Vraag het even op hun Facebook pagina? Helaas de snelste manier om wat gedaan te krijgen van een bedrijf tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
mailis schreef op donderdag 04 april 2013 @ 22:23:
[...]

Zelf ben ik de Cubot M6589 / A890 aan het overwegen met bijna vergelijkbare specs, dus verdere ervaringen zijn zeker welkom!
Ook erg leuk, met de komst van die quadcore van Mediatek zijn er steeds meer goedkope toestellen te vinden, het valt me op dat er elke week leuke smartphones beschikbaar komen.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een telefoon bouwen is ook gigantisch simpel geworden. Mediatek chipsetje, camera, scherm, wat overige dingetjes. Koop je allemaal in, niks zelf ontwikkelen. Beetje aan elkaar vast maken, behuizing er omheen en klaar.

Iedereen kan het dus de concurrentie stijgt flink, zeker prachtig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
M-Opensource schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:41:
[...]
Ook erg leuk, met de komst van die quadcore van Mediatek zijn er steeds meer goedkope toestellen te vinden, het valt me op dat er elke week leuke smartphones beschikbaar komen.
Inderdaad, ik kan ook echt niet kiezen.
Ik mag binnenkort men Abo verlengen, maar zit ook nog met een gsm van het werk. Vandaar dat ik wel zo'n dual sim zie zitten. Loop ik weer met 1 GSM rond ipv. 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
RobbertDs1 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:49:
[...]

Inderdaad, ik kan ook echt niet kiezen.
Ik mag binnenkort men Abo verlengen, maar zit ook nog met een gsm van het werk. Vandaar dat ik wel zo'n dual sim zie zitten. Loop ik weer met 1 GSM rond ipv. 2.
Ik kan dual-sim echt aanraden, voortaan maar 1 telefoon bijhouden met contacten enzo. En Android gaat netjes om met de beide simkaarten, je kan altijd een vaste kaart kiezen voor bellen en data, of bij het bellen van een contact de sim steeds zelf kiezen. Ik ga niet meer terug naar single-sim :)

[ Voor 3% gewijzigd door M-Opensource op 05-04-2013 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23

jurma

simply connecting...

M-Opensource schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:53:
[...]

Ik kan dual-sim echt aanraden, voortaan maar 1 telefoon bijhouden met contacten enzo. En Android gaat netjes om met de beide simkaarten, je kan altijd een vaste kaart kiezen voor bellen en data, of bij het bellen van een contact de sim steeds zelf kiezen. Ik ga niet meer terug naar single-sim :)
En hoe zit met bluetooth in je auto? Welk netwerk pakt ie dan als eerst op? Je kan dan gewoon op alle 2 de simkaarten gebeld worden terwijl er een bluetooth verbinding is?

Gebruik nu eigenlijk 2 nokia lumia's (zakelijk & prive), maar vind het eigenlijk zonde om ze alweer weg te doen :p

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
jurma schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:30:
[...]
En hoe zit met bluetooth in je auto? Welk netwerk pakt ie dan als eerst op? Je kan dan gewoon op alle 2 de simkaarten gebeld worden terwijl er een bluetooth verbinding is?

Gebruik nu eigenlijk 2 nokia lumia's (zakelijk & prive), maar vind het eigenlijk zonde om ze alweer weg te doen :p
Bluetooth moet je los zien van je simkaarten, want dat staat het ook. Er zit maar 1 bluetooth chip in en die verbindt gewoon met je auto/headset/whatever. Als je dus gebeld wordt (maakt niet uit welke sim) zal het gewoon via Bluetooth doorkomen.

Als je zelf belt via je auto dan hangt het van je instellingen af. Die van mij gaat automatisch bellen via zakelijke sim, maar dat is omdat ik 'm zo heb ingesteld.

Toen ik dat nog niet had ingesteld in het begin en ik koos een nummer via het scherm van m'n auto, dan gaf m'n phone een pop-up met de vraag welke sim ik wilde gebruiken. Echter als ik op m'n telefoon iemand belde, dan kwam die pop-up ook, puur een instelling dus.

Kort samengevat, bluetooth staat los van je simkaart.

[ Voor 4% gewijzigd door M-Opensource op 05-04-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:47:
Een telefoon bouwen is ook gigantisch simpel geworden. Mediatek chipsetje, camera, scherm, wat overige dingetjes. Koop je allemaal in, niks zelf ontwikkelen. Beetje aan elkaar vast maken, behuizing er omheen en klaar.

Iedereen kan het dus de concurrentie stijgt flink, zeker prachtig :D
Nederlanders kunnen het blijkbaar niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet een kwestie van kunnen, dat is een kwestie van kosten. Om in Nederland succesvol telefoons te produceren moet je op zeer grote schaal produceren en werknemers een loon betalen dat een stuk lager ligt dan het minimum loon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:39:
Dat is niet een kwestie van kunnen, dat is een kwestie van kosten. Om in Nederland succesvol telefoons te produceren moet je op zeer grote schaal produceren en werknemers een loon betalen dat een stuk lager ligt dan het minimum loon.
Sociale werkplaats dus, ik zal de eerste zijn die me meld om ze in elkaar te zetten. Maar hoe maken ze dan de firmware voor die telefoons? Mediatek levert waarschijnlijk een soort kant en klaar rom? Maar je moet die wel nog aanpassen voor de betreffende telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:42:
[...]

Sociale werkplaats dus, ik zal de eerste zijn die me meld om ze in elkaar te zetten. Maar hoe maken ze dan de firmware voor die telefoons? Mediatek levert waarschijnlijk een soort kant en klaar rom? Maar je moet die wel nog aanpassen voor de betreffende telefoon.
Ik denk eerder dat Mediatek net als andere fabrikanten gewoon drivers levert en wellicht een zeer kaal framework waar een ontwikkelaar mee aan de slag kan. Maar, met de Android broncode en de drivers kan een beetje XDA-developer wel een rom maken gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Opensource schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:44:
[...]

Ik denk eerder dat Mediatek net als andere fabrikanten gewoon drivers levert en wellicht een zeer kaal framework waar een ontwikkelaar mee aan de slag kan. Maar, met de Android broncode en de drivers kan een beetje XDA-developer wel een rom maken gok ik.
Ja developers op XDA enzo bijvoorbeeld porten vaak van soort gelijk apparaat de rom naar andere soort gelijk apparaat.

Maar die bedrijfjes zullen dan vast iemand in dienst hebben die de firmware kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Firmware is niet lastig, kant en klare Android versie downloaden en dan alle drivers voor je hardware er in flikkeren. Kan je vrij weinig aan verneuken aangezien hardware compatibiliteit door de ontwikkelaars van de hardware gecontroleerd wordt. De enige reden dat ROM's maken lastig is voor XDA developers is het gebrek aan fatsoenlijke drivers. Dat is de enige reden dat telefoons voorzien van nieuwe Android versies via custom ROM's lang duurt en soms zelfs niet lukt.
Bugs troubleshooten is nog het meest lastige en daar merk je dat ze vaak de mist in schieten.

Dat het makkelijk is betekent trouwens niet dat iedereen het zomaar kan, het betekent enkel dat het bouwen van een telefoon, indien je de juiste mensen in dienst hebt, een fluitje van een cent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 11:33

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

M-Opensource schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:36:
[...]

Bluetooth moet je los zien van je simkaarten, want dat staat het ook. Er zit maar 1 bluetooth chip in en die verbindt gewoon met je auto/headset/whatever. Als je dus gebeld wordt (maakt niet uit welke sim) zal het gewoon via Bluetooth doorkomen.

Als je zelf belt via je auto dan hangt het van je instellingen af. Die van mij gaat automatisch bellen via zakelijke sim, maar dat is omdat ik 'm zo heb ingesteld.

Toen ik dat nog niet had ingesteld in het begin en ik koos een nummer via het scherm van m'n auto, dan gaf m'n phone een pop-up met de vraag welke sim ik wilde gebruiken. Echter als ik op m'n telefoon iemand belde, dan kwam die pop-up ook, puur een instelling dus.

Kort samengevat, bluetooth staat los van je simkaart.
Kan je niet op basis van je contact kiezen welke sim gekozen wordt?

Dus als je iemand in je telefoon als zakelijk aanmerkt deze dan via je zakelijke sim loopt en vice versa voor privé?

En als fail-over als de ene sim niet kan connecten dan de andere sim gebruiken.

Dat lijkt mij optimaal.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
imdos schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:54:
[...]

Kan je niet op basis van je contact kiezen welke sim gekozen wordt?

Dus als je iemand in je telefoon als zakelijk aanmerkt deze dan via je zakelijke sim loopt en vice versa voor privé?

En als fail-over als de ene sim niet kan connecten dan de andere sim gebruiken.

Dat lijkt mij optimaal.
Nooit naar gezocht, ik check het ff :)

(edit) Ik kan een nummer wel koppelen aan één simkaart, echter wanneer ik deze dan bel dan komt nog steeds het keuzemenu tevoorschijn van de simkaart. Het keuzemenu laat zien welke simkaart 'suggested' is, maar gaat nog steeds niet zelf bellen.

Ik zal eens Google raadplegen of ik daar iets over kan vinden.

(edit2) Via Gizchina wordt hetzelfde gesuggereerd, maar voor mij werkt het dus niet zoals verwacht
.
http://www.gizchina.com/2...r-dual-sim-android-phone/

[ Voor 35% gewijzigd door M-Opensource op 05-04-2013 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
M-Opensource schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:56:
[...]

Nooit naar gezocht, ik check het ff :)

(edit) Ik kan een nummer wel koppelen aan één simkaart, echter wanneer ik deze dan bel dan komt nog steeds het keuzemenu tevoorschijn van de simkaart. Het keuzemenu laat zien welke simkaart 'suggested' is, maar gaat nog steeds niet zelf bellen.

Ik zal eens Google raadplegen of ik daar iets over kan vinden.

(edit2) Via Gizchina wordt hetzelfde gesuggereerd, maar voor mij werkt het dus niet zoals verwacht
.
Bedankt voor de info!
Een klein vraagje. Kun je gemakkelijk de data switchen van de ene sim naar de andere?
Heb 1 buitenlandse sim en als ik terug in NL ben wil ik handig kunnen switchen.
Ik weet dat je maar op 1 van de 2 3G hebt maar dat maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
RobbertDs1 schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:12:
[...]

Bedankt voor de info!
Een klein vraagje. Kun je gemakkelijk de data switchen van de ene sim naar de andere?
Heb 1 buitenlandse sim en als ik terug in NL ben wil ik handig kunnen switchen.
Ik weet dat je maar op 1 van de 2 3G hebt maar dat maakt niet uit.
Ja, is snel te doen. Binnen Settings heb je het SIM Management menu, hier kan je dat eenvoudig regelen.

Bij deze een gigantisch screenshot van het menu :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LcsZo2A6pGh2rVGap7nxOd7V/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat gaat alleen niet goed werken als je niet twee 3G simkaart sloten hebt. Als jouw werk simkaart in het G slot zit zal data enkel aan 2G snelheden gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cr0kie
Tsurany schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 10:19:
Dat gaat alleen niet goed werken als je niet twee 3G simkaart sloten hebt. Als jouw werk simkaart in het G slot zit zal data enkel aan 2G snelheden gaan.
Ja dat weet ik en dit is in principe geen probleem. Het land waarin ik de 2G zou gebruiken is alleen voor Whatsapp en e-mailtjes te ontvangen. (evt eens facebook) meer niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

M-Opensource schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:56:
[...]
.
Heb zelf in het screenshot wat je stuurt nog een optie eronder staan "Contactpersonen & SIM". Daar kun je dat instellen. Alleen heb ik ik de contactpersonen van werk op de simkaart staan en niet de telefoon, dan werkt het niet.

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
Ruzor schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:20:
[...]

Heb zelf in het screenshot wat je stuurt nog een optie eronder staan "Contactpersonen & SIM". Daar kun je dat instellen. Alleen heb ik ik de contactpersonen van werk op de simkaart staan en niet de telefoon, dan werkt het niet.
Heb ik ook staan, maar dat maakt geen verschil. Als je een contact direct aanpast vanuit de Contact Manager om naar een bepaalde SIM te gaan dan komt ie hier in het overzicht te staan. Maakt niet uit waar ik het instel, bij de pop-up geeft ie alleen aan dat een bepaalde SIM suggested is, hij belt niet direct.

Overigens zou ik het in m'n auto moeten testen, kijken of hij het menu daar negeert en gewoon de suggested SIM pakt, daar heeft het voor mij echt voordeel omdat ik tijdens het rijden niet m'n telefoon wil unlocken en een SIM keuze wil geven. Kinda defeats the purpose...

[ Voor 17% gewijzigd door M-Opensource op 05-04-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-08 13:04
Geen handel op het forum, daar is V&A voor.

[ Voor 133% gewijzigd door janvanduschoten op 05-04-2013 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
Haha, er zijn zat manieren om wat mee te nemen, tevens komen mijn ouders en je mag best iets meenemen. Het is alleen aan te raden het zonder doosje te doen zodat de kans op pakken wel heel erg miniem is..

Ik zit hier nog tot end juni. En dankzei de moderators mag ik hier ook berichten posten :D Thx Tweakers lieve mods:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Nog even een ander vraagje voor de mensen die zo'n dual sim telefoons hebben.
Op dit moment heb ik natuurlijk 2 losse telefoons, zakelijk en prive (windows phone 7.8) waarbij ik gebruik maak van whatsapp.
Hoe gaat zo'n dualsim telefoon mee om? Want heb een aparte whatsapp lijst voor zakelijk en prive nodig en volgens mij registreer je bij whatsapp met een telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een bedrag rond de 170 euro lijkt mij realistisch om op te mikken, gezien de huidige verwachtingen qua prijs op diverse online sites. Maar je weet nooit hoe duur die dingen uiteindelijk worden.
Oh voor mij is het wel belangrijk dat er een factuur bij zit die op mijn naam staat bedenk ik nu, maakt het denk ik iets te lastig.

---------------------

Je kan geen twee Whatsapp accounts op dezelfde telefoon hebben. Ik zie trouwens dat Whatsapp wellicht binnenkort met een update kan komen. Voor Nokia zijn ze dit namelijk wel van plan, daar komt Dual Sim ondersteuning.

http://press.nokia.com/20...-application-experiences/

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 05-04-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Prive gebruik ik whatsapp mee, wat inhoudt dat ik zakelijke contacten mijn privenummer moet geven al ze me willen whatsappen.
Dat is wel minder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
jurma schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:49:
Nog even een ander vraagje voor de mensen die zo'n dual sim telefoons hebben.
Op dit moment heb ik natuurlijk 2 losse telefoons, zakelijk en prive (windows phone 7.8) waarbij ik gebruik maak van whatsapp.
Hoe gaat zo'n dualsim telefoon mee om? Want heb een aparte whatsapp lijst voor zakelijk en prive nodig en volgens mij registreer je bij whatsapp met een telefoonnummer.
Apps als Whatsapp kunnen maar omgaan met 1 nummer tegelijk, daar zul je dus een keuze in moeten maken.

Er zijn trucs om via een app-profile (Titanium Backup kan dit) je andere nummer ook te gebruiken, dan maak je voor elk nummer een eigen app-profile aan die je kan wisselen. Zelf nooit geprobeerd though, leek me iets te tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
Dat is een goede vraag jurma, bij bellen en SMS heb je gewoon 2 knopjes voor bellen, maar Whatsapp heb ik eigenlijk nog niet geprobeerd. Het lijkt me dat je dat niet 2x kan starten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan inderdaad niet. Zal in toekomstige versies wel komen waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurma

jurma

simply connecting...

Zal misschien komen als de dualsims toestellen wat populairder worden natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
Wat mij wel opvalt hier in China, iedereen lijkt hier een SGS te hebben of een iphone. De meesten lachen me uit als ze de Huawei zien. Ik vind het wel geinig, ze hebben het er hier niet zo op staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
LiquiD-AciD schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:48:
Wat mij wel opvalt hier in China, iedereen lijkt hier een SGS te hebben of een iphone. De meesten lachen me uit als ze de Huawei zien. Ik vind het wel geinig, ze hebben het er hier niet zo op staan
Zal dat niet met status te maken hebben? China is een land dat steeds rijker wordt, als je een iPhone kan betalen, dan zien mensen dat het goed met je gaat. En die lokale troep is veel te goedkoop natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soortgelijke situatie hebben we in nederland, niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
dutchgio schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:55:
[...]

Soortgelijke situatie hebben we in nederland, niet?
Als ik in de trein zit, wat niet vaak gebeurd, dan zie ik als die jongeren met Blackberry's lopen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet raar hoor, Samsung verkoopt de meeste smartphones in China en daarna komt geloof ik Apple, maar Chinezen zijn soms rare mensen, de meeste Chinezen kopen een iPhone alleen omdat het duur is, ze denken met een goedkopere smartphone gezicht verlies te lijden.

Na Samsung en Apple komen Huawei enzo, die zijn toch echt behoorlijk groot in China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M-Opensource schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:56:
[...]

Als ik in de trein zit, wat niet vaak gebeurd, dan zie ik als die jongeren met Blackberry's lopen :/
Dacht datdie inmiddels wel uit de maatschappij waren, wie heeft er nou nog een balckberry? ;)
De grootste feature van blackberry, messenger is er niet meer, nu iedereen whatsapp gebruikt. En reden om een blackberry te kopen is er ook niet meer.
Ginger van uit dat ruim 70% android was waarvan 40% samsung ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquiD-AciD
Dat is wel waar. Maar als je ziet wat de Samsungs en Iphones hier kostten.. Dat is echt veel meer dan bij ons in Nederland.. Zit vaak richting de 8 a 900 euro, terwijl de andere toestellen zeer goedkoop zijn. Ik moet zeggen dat de Huawei G510 mij prima voldoet, lekker vlot en goed mee te werken wat betreft ontwikkelen van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:12
Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:58:
[...]

Niet raar hoor, Samsung verkoopt de meeste smartphones in China en daarna komt geloof ik Apple, maar Chinezen zijn soms rare mensen, de meeste Chinezen kopen een iPhone alleen omdat het duur is, ze denken met een goedkopere smartphone gezicht verlies te lijden.

Na Samsung en Apple komen Huawei enzo, die zijn toch echt behoorlijk groot in China.
Das gelijk met de auto's. Zo worden voor bekende modellen van Volvo, BMW, etc. voor China extra lange / grote modellen gemaakt. Terwijl Chinezen over het algemeen juist kleiner zijn is mijn beleving. Daarom verwacht ik dat we vast over een jaar of twee met z'n allen in 'Het topic voor onbekende Ghanese / Braziliaanse smartphones' zitten te discussiëren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LiquiD-AciD schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 12:40:
Haha, er zijn zat manieren om wat mee te nemen, tevens komen mijn ouders en je mag best iets meenemen. Het is alleen aan te raden het zonder doosje te doen zodat de kans op pakken wel heel erg miniem is..

Ik zit hier nog tot end juni. En dankzei de moderators mag ik hier ook berichten posten :D Thx Tweakers lieve mods:)
Hou rekening met het bedrag wat je invoert, je mag tot € 430 invoeren per persoon, de vorige keer dat ik uit China kwam zat ik daar al dicht in de buurt en kon ik voor andere niks mee nemen met uitzondering voor bekende en familie.

Denk eerst eens even na voordat je post, het is ook nog offtopic.

[ Voor 52% gewijzigd door janvanduschoten op 05-04-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Fijn nou heb ik niets meer te zeggen.
Owja, de Star B92m lijkt me wel een leuk toestel.
Iemand ervaring ermee? :')
Pagina: 1 ... 23 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.