Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 15:11

dCY

Ik zie dat de Newman N1 een update naar 4.1 heeft gekregen.
Zal denk ik niet meer lang duren voordat de newman N2 ook een update naar 4.1 krijgt.

bron over de Newman n1

Edit: Eind april wordt er gezegd dat de Newman N2 een update krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door dCY op 02-04-2013 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Idd Newman N1 heeft een update gekregen. Ik wacht nog even op de feedback van anderen want ik heb niet veel vertrouwen in de roms van die Chinezen. Even wachten tot iemand een wat betere custom rom maakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 09:56
Ik zoek een goedkope (eigenlijk onder de €100) Chinatelefoon, met Android 4.0 of hoger en Micro-Sim slot. Mensen met tips? Specificaties hoeven niet hoog te zijn, t is alleen maar voor vervangend toestel, beetje whatsapp/twitter/facebook meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23-08 20:31
StevoMark10 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 09:47:
Ik zoek een goedkope (eigenlijk onder de €100) Chinatelefoon, met Android 4.0 of hoger en Micro-Sim slot. Mensen met tips? Specificaties hoeven niet hoog te zijn, t is alleen maar voor vervangend toestel, beetje whatsapp/twitter/facebook meer niet.
Jiayu G3? :)
Of Jiayu G2S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 22:52
Ik heb je een DM gestuurd.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Zijn eigenlijk nog iets te duur :D haha, maar het is puur voor tijdelijk iets en bedenk me net dat het scherm wel groter mag zijn dan 4", voor TomTom etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
Ik zoek een goedkope (eigenlijk onder de €100) Chinatelefoon, met Android 4.0 of hoger en Micro-Sim slot. ..........
Deze voldoet daar aan. Heb ik zelf ook voor dat doel aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
elinx schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:19:
[...]

Deze voldoet daar aan. Heb ik zelf ook voor dat doel aangeschaft.
Lijkt me ook wel wat! Is die trouwens ook in het NL's?

Deze zag ik trouwens op Sunsky staan, Android 4.1.1 en ziet er verder goed uit.

[ Voor 30% gewijzigd door Herax10NL op 02-04-2013 11:09 . Reden: Link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Hoe zijn de schermen over het algemeen van de Chinese smartphones. Volgens mij zitten er nu met die 1080p modellen Sharp schermen in....?
Zijn ze in ieder geval licht genoeg, iets met 300+ nits ofzoiets?

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StevoMark10 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 10:47:
[...]

Lijkt me ook wel wat! Is die trouwens ook in het NL's?

Deze zag ik trouwens op Sunsky staan, Android 4.1.1 en ziet er verder goed uit.
Die resolutie ziet er verre van goed uit ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Tsurany schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 11:34:
[...]

Die resolutie ziet er verre van goed uit ;)
Klopt, maar voor Whatsapp/Twitter/Facebook/TomTom goed genoeg dacht ik...:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
StevoMark10 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:06:
[...]

Is de Lenovo A820 niet iets voor je? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:27:
[...]

Is de Lenovo A820 niet iets voor je? ;)
Is me eigenlijk wat te duur:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Voor whatsapp is dat prima, ik heb mijn moeder en zus ook zo'n goedkope Chinese Android telefoon gekocht, werkt meer dan prima, maar is een klein scherm, 3.5 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
StevoMark10 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:29:
[...]

Is me eigenlijk wat te duur:P
koop 'm dan via mistertao ofzo:)

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen mistertao en zarmark?
Behalve dat je bij zarmark met paypal kan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mistertao is goedkoper geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:47:
[...]

koop 'm dan via mistertao ofzo:)

Wat is nou eigenlijk het verschil tussen mistertao en zarmark?
Behalve dat je bij zarmark met paypal kan betalen.
Heb je de link er van?:$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
ik heb zelf nog geen ervaringen ermee, maar mistertao schijnt erg goed te zijn.

www.mistertao.com (tussenpersoon)
www.taobao.com (waar je dingen kan kopen).

Lees hier op tweakers maar naar ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Daar verschillen de meningen over. Ik vind het voor wat dan ook niet acceptabel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 12:57:
[...]

ik heb zelf nog geen ervaringen ermee, maar mistertao schijnt erg goed te zijn.

www.mistertao.com (tussenpersoon)
www.taobao.com (waar je dingen kan kopen).

Lees hier op tweakers maar naar ervaringen :)
Mistertao laat netjes zien wat er gekocht is (foto's) en vervolgens een foto van het pakketje wat dan naar je verzonden word. Dat gaat opzich allemaal prima en er wordt duidelijk gecommuniceerd.

Het enig wat ik nog heb op te merken is dat er weinig op inhoud wordt gecontroleerd. Zelfs nadat ik een telefoon heb ontvangen en bij hen kenbaar heb gemaakt dat het om andere hardware (inhoud) gaat, wordt dit niet aangepast in de productomschrijving. Wat dat betreft heb ik meer vertrouwen in een (gewone) webwinkel als www.mixeshop.com of pandawill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
onlangs een telefoon via fastcardtech besteld. De lader die meegeleverd werd is van zeer slechte kwaliteit en begaf het eigenlijk al direct. Contact gezocht met fastcardtech krijg ik het advies mee de telefoon op te sturen. Ze zijn niet eens bereid een nieuw kabeltje te versturen. Probleem is dat deze kabels niet in Nederland te koop zijn. Geen aanrader qua service in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:11

XanderDrake

Build the future!

Laders zijn nogal low-tech en makkelijk vervangbaar. Gewoon op ebay een andere zoeken.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sexy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
Hey jongens,

Onlangs is mijn galaxy s advance gestolen en nu ben ik al langer geintresseerd in andere merken zoals ZTE Lenovo etc.
Ik zoek een goedkope telefoon waarmee ik kan appen, facebook checken etc, dit moet allemaal lekker soepel verlopen (net zoals de os ).
Ik heb rond de 150 euro te besteden, wat raden jullie mij aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik raad je aan om zelf eens rond te kijken en niet je leven lang lui te blijven en te profiteren van de arbeid en intelligentie van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Tsurany schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:19:
Ik raad je aan om zelf eens rond te kijken en niet je leven lang lui te blijven en te profiteren van de arbeid en intelligentie van anderen.
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
Deze lijkt me ook wel wat; Android 4.0 en 4" scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sexy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06-2021
Ik beschik niet van de kennis over Chinese smartphones zoals andere dit doen, sommige mensen zitten al langer op dit forum en weten welke merken je moet overslaan en welke goed zijn.
Ik wil niet zomaar een telefoon met leuke specs die niks kost importeren om er achter te komen dat het troep is, ik vraag gewoon jullie reactie, en als je niet wilt reageren dan moet je dat ook niet doen.
Dit is toch een forum waar je kunt geholpen worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sexy schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:22:
[...]

Ik beschik niet van de kennis over Chinese smartphones zoals andere dit doen, sommige mensen zitten al langer op dit forum en weten welke merken je moet overslaan en welke goed zijn.
Ik wil niet zomaar een telefoon met leuke specs die niks kost importeren om er achter te komen dat het troep is, ik vraag gewoon jullie reactie, en als je niet wilt reageren dan moet je dat ook niet doen.
Eigen inzet wordt beloond. Je kan dit topic al doorleven bijvoorbeeld.
StevoMark10 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:21:
Daar ga je zoveel spijt van krijgen, wist niet dat zulke crappy telefoons verkocht werken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
[...]

vaak komen mensen met een telefoon die ze gevonden hebben en vragen of dat wat is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
[...]
Nee, dat is het niet.

Je wordt geacht zelf onderzoek te doen, daarna kun je gericht vragen stellen.
Wat Jernij al zegt dus.

[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 02-04-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 07:35
StevoMark10 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:21:
Ik denk niet dat je dan nog iets gaat draaien met maar 128MB aan RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ThinkCreative schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:24:
[...]

Ik denk niet dat je dan nog iets gaat draaien met maar 128MB aan RAM.
Maar dat maakt niet uit, met 128MB ROM kan je niet eens iets installeren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkCreative
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 07:35
Tsurany schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:25:
[...]

Daarvoor heb je toch je SD kaart (aardig wat apps kunnen tenminste op de SD geïnstalleerd worden)? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:37
[...]

Kennis kun je opdoen en stel dat je hiervoor geen tijd en/of zin hebt...dan kun je beter een in Nederland verkrijgbaar model kopen. In dit topic staat al veel genoemd, neem er 1-2 uur de tijd voor en dan ben je al een eind op weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
http://www.pandawill.com/...mtk6589-quad-core-p73060/

Ik zag toevallig dit op Pandawill staan. Specs zien er goed uit. Ik ben alleen niet bekend met ZOPO. Iemand die ervaring heeft met dit merk? De batterij valt me tegen 2000 mah. Scherm iets te groot, maar het is voor mijn broer die niet zo veel om schermgrote geeft.

Dingen die mij opvallen is dat er geen gorilla glas opzit? (?) en dat je 2 batterijen meegeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZOPO is opzich een prima merk, dit is hun nieuwe flagship telefoon. Vraag me alleen af of ze m al op voorraad hebben. Denk dat je dan nog wel even geduld moet hebben.

http://www.gizchina.com/2...-hd-quad-core-spy-photos/

Edit: Hier hebben ze het over 17 april, http://www.zopomobileshop...opo-zp980-smartphone.html.

[ Voor 17% gewijzigd door Tsurany op 02-04-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noviomagus97
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-08-2024
Tsurany schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:50:
ZOPO is opzich een prima merk, dit is hun nieuwe flagship telefoon. Vraag me alleen af of ze m al op voorraad hebben. Denk dat je dan nog wel even geduld moet hebben.

http://www.gizchina.com/2...-hd-quad-core-spy-photos/
Ik had het over die smartphone. 2013-04-05 staat aangegeven als releasedatum.
Achja, je weet het nooit met die chinezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herax10NL
woutje p schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:43:
http://www.pandawill.com/...mtk6589-quad-core-p73060/

Ik zag toevallig dit op Pandawill staan. Specs zien er goed uit. Ik ben alleen niet bekend met ZOPO. Iemand die ervaring heeft met dit merk? De batterij valt me tegen 2000 mah. Scherm iets te groot, maar het is voor mijn broer die niet zo veel om schermgrote geeft.

Dingen die mij opvallen is dat er geen gorilla glas opzit? (?) en dat je 2 batterijen meegeleverd krijgt.
Ik denk dat je 2 batterijen krijgt omdat ze maar 2000maH zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StevoMark10 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:53:
[...]

Ik denk dat je 2 batterijen krijgt omdat ze maar 2000maH zijn...
Nee dat is handig.
Liever 1 van 3000mah dan 2 van 2000, full hd vreet waarschnlijk batterij, k
Dan heb je aan 2000 bij lange na niet genoeg, van batterij wisselen halverwege de dag is ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:25:
[...]

Mauw das niet helemaal waar, zo dom zijn die Chinezen ook weer niet hoor, ze geven je gewoon de keuze om het op de sd kaart te installeren, althans die Mogu M0 die ik voor mijn moeder gekocht hebt.

Verder passen er toch nog wel handje vol apps op die 128MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

Ik was zojuist de Newman N2 aan het zoeken bij MisterTao en kwam o.a. deze tegen:
http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=16634050421
Hoe kan je zien of het de echte is?
En welke kosten komen erbij (verzendkosten, tussenpersoon?, ..?) en gaan er nog af (coupon code? Korting eerste bestelling bij MisterTao)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En net als die Mogu M0 is het gewoon een slechte telefoon. Ja, je kan met heel veel omwegen een enigsinds werkbare telefoon hebben maar dat wil je gewoon niemand aan doen. Het is niet van deze tijd en als je echt zo zuinig moet zijn kan je beter een tweede hands smartphone op de kop tikken dan zulk spul kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
XanderDrake schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:17:
Laders zijn nogal low-tech en makkelijk vervangbaar. Gewoon op ebay een andere zoeken.
waren die laders maar makkelijk vervangbaar. het betreft een goophone i5 met een 'lightning-connector'. Gekke is dat een orginele of imitatieladers iphone 5 laders niet werken. Conncetor past wel, heeft ook een data-verbinding maar laadt niet op. bij sommige doet de telefoon of die oplaadt maar doet het in werkelijkheid niet (het percentage blijft exact gelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:50:
En net als die Mogu M0 is het gewoon een slechte telefoon. Ja, je kan met heel veel omwegen een enigsinds werkbare telefoon hebben maar dat wil je gewoon niemand aan doen. Het is niet van deze tijd en als je echt zo zuinig moet zijn kan je beter een tweede hands smartphone op de kop tikken dan zulk spul kopen.
Met die redenatie van jouw is een Samsung Galaxy Y ook een slechte telefoon, terwijl die juist door mensen gekocht word die het niet zo breed hebben.

Zelfde geld voor die Mogu M0, het is gewoon een smartphone bedoeld voor mensen die niet zoveel te besteden, die mensen heb je tegenwoordig ook genoeg in Nederland.

En eerlijk gezegd, die MK6577 / MK6589 zien er op papier allemaal heel geweldig uit, maar daar kan je ook van zeggen dat het slechte telefoons zijn, terwijl ze toch waarschijnlijk prima werken, maar toch meet zich dat niet aan kwalitatieve betere toestellen zoals de Huawei Honor 2.

Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan heb je al kwalitatief een minder toestel, vaak zijn het de camera's en schermen waar op bezuinigd word, maar ik maak mij ook zorgen over de bouwkwaliteit van sommige toestellen, de Neo N02 is hier voorbeeld van.

Maar als je weinig te besteden hebt zijn die budget toestellen prima, of zou jij liever een Nokia van drie tientjes kopen die niks kan? Ik koop dat liever zo'n budget smartphone hoor, kom je een eind verder mee dan wat er voor die drie tientjes in Nederland te krijgen is.

Oh en het is nog dual sim ook, ik heb namelijk veel als argument gehoord dat mensen die goedkope Chinese smartphones kopen vanwege de dual sim.

Tweedehands ben ik trouwens niet kapot van, andermans afgetrapte / afgedankte smartphones kopen, je hebt geen flauw idee wat er mee gebeurt is, misschien is ie wel eens in het water gevallen of heeft de tweaker lekker de CPU op zijn maximum zitten overklokken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:33:
Met die redenatie van jouw is een Samsung Galaxy Y ook een slechte telefoon, terwijl die juist door mensen gekocht word die het niet zo breed hebben.
Klopt, is ook een bagger telefoon.
Zelfde geld voor die Mogu M0, het is gewoon een smartphone bedoeld voor mensen die niet zoveel te besteden, die mensen heb je tegenwoordig ook genoeg in Nederland.
Als je niet zoveel te besteden hebt moet je naar tweede hands producten kijken. Nieuwe budget producten zijn vrijwel altijd slechter dan tweede hands high end producten.
En eerlijk gezegd, die MK6577 / MK6589 zien er op papier allemaal heel geweldig uit, maar daar kan je ook van zeggen dat het slechte telefoons zijn, terwijl ze toch waarschijnlijk prima werken, maar toch meet zich dat niet aan kwalitatieve betere toestellen zoals de Huawei Honor 2.
:F
Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten dan heb je al kwalitatief een minder toestel, vaak zijn het de camera's en schermen waar op bezuinigd word, maar ik maak mij ook zorgen over de bouwkwaliteit van sommige toestellen, de Neo N02 is hier voorbeeld van.

Maar als je weinig te besteden hebt zijn die budget toestellen prima, of zou jij liever een Nokia van drie tientjes kopen die niks kan? Ik koop dat liever zo'n budget smartphone hoor, kom je een eind verder mee dan wat er voor die drie tientjes in Nederland te krijgen is.
Ik zou geen dumbphone kopen maar ik zou zeker geen crappy smartphone kopen omdat ik even een dagje zuinig wil zijn. Die budget toestellen zijn gewoon om te huilen, hardware die te traag is om op fatsoenlijke snelheid de dagelijkse taken af te handelen. Constant oplossingen moeten zoeken voor dagelijkse problemen die je met wat duurdere telefoons niet zou hebben.
Tweedehands ben ik trouwens niet kapot van, andermans afgetrapt smartphones kopen, je hebt geen flauw idee wat er mee gebeurt is, misschien is ie wel eens in het water gevallen of heeft de tweaker lekker de CPU op zijn maximum zitten overklokken.
Dat moet je zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:33:
[...]

Oh en het is nog dual sim ook, ik heb namelijk veel als argument gehoord dat mensen die goedkope Chinese smartphones kopen vanwege de dual sim.

Tweedehands ben ik trouwens niet kapot van, andermans afgetrapte / afgedankte smartphones kopen, je hebt geen flauw idee wat er mee gebeurt is, misschien is ie wel eens in het water gevallen of heeft de tweaker lekker de CPU op zijn maximum zitten overklokken.
Het blijft natuurlijk je eigen mening, en je eigen budget. Ik betaal ook geen 500,- voor een smartphone.

"En eerlijk gezegd, die MK6577 / MK6589 zien er op papier allemaal heel geweldig uit, maar daar kan je ook van zeggen dat het slechte telefoons zijn, terwijl ze toch waarschijnlijk prima werken, maar toch meet zich dat niet aan kwalitatieve betere toestellen zoals de Huawei Honor 2."

Hiermee haal je natuurlijk jezelf onderuit, want kwalitatief beter geeft al aan dat de vergelijking krom is; hij meet inderdaad niet aan kwaliteit van de honor 2, maar die meet weer niet aan mtk6589 toestellen qua prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
You made my day d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 15:45:
[...]

Het blijft natuurlijk je eigen mening, en je eigen budget. Ik betaal ook geen 500,- voor een smartphone.

"En eerlijk gezegd, die MK6577 / MK6589 zien er op papier allemaal heel geweldig uit, maar daar kan je ook van zeggen dat het slechte telefoons zijn, terwijl ze toch waarschijnlijk prima werken, maar toch meet zich dat niet aan kwalitatieve betere toestellen zoals de Huawei Honor 2."

Hiermee haal je natuurlijk jezelf onderuit, want kwalitatief beter geeft al aan dat de vergelijking krom is; hij meet inderdaad niet aan kwaliteit van de honor 2, maar die meet weer niet aan mtk6589 toestellen qua prijs.
Natuurlijk blijft het je eigen mening, maar je moet wel realiseren dat er mensen zijn die minder te besteden hebben, als voorbeeld ik heb mijn moeder een RK3066 9.7 inch tablet gekocht, de Yuandao N90S, deze kost nog geen € 75 euro, maar bied wel veel bang for buck.

Echter is dit totaal niet te vergelijken met een Nexus 7 bijvoorbeeld en hou ik even formaat buiten beschouwing, kwa performance komt het in de buurt wel, maar dan kun je ook stellen had dan € 150 uitgeven en dan heb je een RK3188 met retina scherm, maar ondanks dat retina scherm zou mijn Nexus 7 nog beter zijn, omdat dat retina scherm gewoon teveel van goeie is.

Nee een Honor 2 is inderdaad hogere in prijs, maar dat is mijn punt een beetje, en dan nog is een Honor 2 superieur tegenover een MK6589 toestel, je word wel lekker gemaakt door Andi van Gizchina dat zo'n MK6589 zo goed is, maar dat is niet zo, hij is slechtere dan de A9 quadcores die al tijdje op de markt zijn, geef een beetje meer uit en je komt bij een Newman N2 uit, maar das ook dan nog een B merk.

Die prijs verschillen zijn er niet voor niks, uiteraard zitten er wel goeie toestellen tussen, maar als ik zou moeten kiezen tussen een ZTE en een of ander vaag merk uit Shenzhen dan kies ik ZTE, ookal heeft die ZTE bijvoorbeeld een QHD scherm en dat vage merk bijvoorbeeld een 720p scherm.

Maar goed het is ook niet eerlijk, ik neem het allemaal mee in het vliegtuig en betaal minder dan jullie, dus voor geld waar ik een Honor 2 van kopen, kopen jullie een MK6577 van en nu dan een MK6589 nu dat een beetje op gang komt.
Daar reageer ik niet eens meer op, ik word doodmoe van die mensen, ik krijg ook soms DM's of ik ze kan helpen met uitkiezen van een smartphone.

Soms help ik, maar men neemt niet eens moeten om te lezen waar hier zo over gediscussieerd word.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:05
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:03:
[...]
Daar reageer ik niet eens meer op, ik word doodmoe van die mensen, ik krijg ook soms DM's of ik ze kan helpen met uitkiezen van een smartphone.
[...]
Het is ook TE triest voor woorden eigenlijk..
Er is tegenwoordig zelfs een Mobile Aankoopadviesforum. Alleen moet je dan eerst Welkom in het Mobile Aankoopadviesforum lezen, en dat is schijnbaar al te veel gevraagd.

Die schop-onder-de-kont (Tsurany) was dan ook erg gepast mijns inziens, en nog buitengewoon netjes geformuleerd ook. Kuddo's.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
- de logica; een retina scherm is te veel van het goeie?
- met QHD bedoel je vast qHD?
- wat doe jij met je telefoon? We weten(of 'hebben gezien') dat games prima speelbaar zijn, zowel temple run 2 als de shooters van gameloft. (g4 video)
Nu kun je redeneren dat het slechts een video is, en gemanipuleerd kan zijn(overclock). Kan, maar er zijn al mt6589 devices uit, en die voldoen ook prima, ook met games.
Maar daarnaast, wat zou je kunnen doen waarbij die dan 'te slecht' zou zijn?
Misschien .mkv streamen, maar dat zou ik zoiezo niet naar een telefoon doen.
Huawei is natuurlijk wel een een A-merk. In china.
Prijzen tussen china binnenlands of webshops verschillen nogal; dus ja, dan ben je wel goedkoper uit. Maar ik gok dat net als mij, niet elke tweaker in dit topic die mogelijkheid heeft, helaas.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchgio op 02-04-2013 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:03:
Natuurlijk blijft het je eigen mening, maar je moet wel realiseren dat er mensen zijn die minder te besteden hebben, als voorbeeld ik heb mijn moeder een RK3066 9.7 inch tablet gekocht, de Yuandao N90S, deze kost nog geen € 75 euro, maar bied wel veel bang for buck.
-knip-
Het gaat er niet om of het in verhouding tot een "westers" product een goed product is of dat het een product is waarvoor geen alternatief bestaat in dezelfde prijsklasse op de "westerse" markt. Het gaat mij er om dat bepaalde producten van dermate slechte kwaliteit zijn dat dit gewoon geen goede producten te noemen zijn.

Ik ben van mening dat je niet voor 40 euro een fatsoenlijke smartphone kan kopen op dit moment en dat de twee telefoons die ik genoemd heb voor mij niet onder het kopje "fatsoenlijke smartphone" vallen. Wil je een fatsoenlijke smartphone moet je meer geld uitgeven. Kan je dat niet, dan moet je geen fatsoenlijke smartphone willen kopen. Dan kan je inderdaad zo'n budget product kopen maar dan heb je alleszins geen fatsoenlijk product.

Een telefoon met de hedendaagse MTK processoren en minimaal 512MB RAM zal, mits de overige specificaties voldoen, een prima telefoon zijn die tijdens dagelijks gebruik geen gebreken zal vertonen. Een telefoon met 256MB ram, of zelfs nog minder, zal in dagelijks gebruik gebreken gaan vertonen. Dan vind ik niet dat je kan spreken van een goed product.

De hamburgers van de Febo zijn budget maar je kan mijn inziens absoluut niet beargumenteren dat het daadwerkelijk de naam "hamburger" waard is wat je daar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets teveel van goeie noemen heeft vooral te maken met hoe hard een GPU wel niet moet werken om zo'n 1080p scherm aan te draaien of in mijn voorbeeld een retina scherm, dan kun je beter een wat lagere resolutie hebben.

Ik surf voornamelijk op mijn telefoon en vind het ook wel handig dat er een goeie foto camera op zit, kan ik hem tenminste ook als foto camera gebruiken als ik geen zin heb om en een smartphone bij me te dragen en compact camera.

Als ik flink wat tabs in Chrome doe openen dan loopt het geheugen al gauw vol en met 2GB heb ik eigenlijk altijd genoeg geheugen en af en toe eens Temple Run 2 of Fruit Ninja spelen, maar wat ik eigenlijk nog belangrijkere vind is dat mijn telefoon hartstikke stabiel loopt en nooit vast hangt, iets wat bij mijn HTC's wel eens gebeurde.

@Tsurany

Ik schaar zo'n Mogu M0 ook niet onder fatsoenlijke smartphones hoor, ik zie het puur als een smartphone voor mensen die normaal een dumbphone zouden kopen, maar die Mogu M0 vind ik wel verrassend goed werken, voor iedere budget heb je tegenwoordig ja een smartphone en als je maar € 50 hebt kun je geen € 100 uitgeven want dan ga je de rode cijfers in.

Een tweede hands iPhone 3G werkt kwa performance niet beter, zo'n iPhone 3G werd op een gegeven traag als dikke stront en dat ding koste ooit € 600. Uiteraard heb ik het wel een beetje getweaked, launcher vervangen en alleen apps als whatsapp en nu.nl erop gezet.

Mijn moeder klaagt vooral over het kleine scherm, vandaar ook die tablet, maar mijn ouders hebben het niet bepaald breed en ik neem zulke dingen eigenlijk mee uit China om te voor komen dat ze het dubbele uitgeven voor een zelf soort apparaat en zich daardoor misschien nog in problemen mee helpen ook omdat ze geld uitgeven wat ze niet hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2013 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
ik zie uit naar de Xiaomi M-3 :D
Hopelijk worden alle geruchten waargemaakt. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackingDutchman
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-09 12:51

HackingDutchman

Scientia potestas est

Zou graag de newman N2 wilen bestellen onder de $240, alleen weet niet echt waar

Ik heb al wat goede reviews hier gelezen, maar is ALLES uit die mistertao webshop betrouwbaar?
Het gaat om deze link:
Het scheelt --ruim-- 30 dollar met de andere webshops.

~~~~ From Agfa to Zeiss .... and beyond ~~~~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben opzoek naar een cheape smartphone van onder de 100 euro.
Zag deze dus al staan paar posts terug in dit topic, http://www.buyincoins.com...-phone-product-26062.html

Staat alleen niet bij of deze gps heeft? weet iemand of die dat heeft?
Ik verwacht niet teveel van de gps en zal ook alleen gebruikt worden om even op te zoeken waar ik ergens ben met me motor, als ik in europa ga toeren. ;)

Als iemand nog alternatieven heeft hoor ik het graag, ben net pas begonnen met searchen dus zal nog wel wat tegen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:11:
Zag deze dus al staan paar posts terug in dit topic, http://www.buyincoins.com...-phone-product-26062.html

Ik verwacht niet teveel van de gps en zal ook alleen gebruikt worden om even op te zoeken waar ik ergens ben met me motor, als ik in europa ga toeren. ;)

Als iemand nog alternatieven heeft hoor ik het graag, ben net pas begonnen met searchen dus zal nog wel wat tegen komen.
De zogeheten system-on-a-chip kortweg: SoC.
Bevat dus processor met wifi en gps modules.
Bij de mt6577(dual) krijg je een(bijna) niet-werkende gps, weet niet hoe dat met deze chip zit.
Volgens mij doet gps het op de mt6589(quad) prima.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 02-04-2013 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:17:
[...]

De zogeheten system-on-a-chip kortweg: SoC.
Bevat dus processor met wifi en gps modules.
Bij de mt6577(dual) krijg je een(bijna) niet-werkende gps, weet niet hoe dat met deze chip zit.
Volgens mij doet gps het op de mt6589(quad) prima.
Oke, dank je, weer wat geleerd.
Zoals ik al zei de gps hoeft alleen maar ff aan te geven waar ik ben, meer niet.
Maar zelfs dat wordt dus al een probleem bij die simpele gpsjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Als de moeder van Long tevreden is met haar 40 euro smartphone heeft het toch ook geen nut om hierover in discussie te gaan? Niet iedereen beschikt over een budget voor een redelijke smartphone, als je max 50 euro te besteden hebt en de keus voor een tweedehandse afgetrapte wildfire of in Long's geval een nieuwe phone met betere prestaties lijkt het me meer dan logisch om voor stap 2 te kiezen.

Ik heb zelf zowel low als highend smartphones gehad en kan vertellen dat elke smartphone met een SoC slechter dan bijv. een 7227 waardeloos presteert. Dit komt vooral ook door het beperkte werkgeheugen in de budgettoestellen, want toestellen met een betere SoC dan de 7227 (bijv. de htc desire, galaxy s) zijn eigenlijk voldoende voor de niet veeleisende gebruiker (whatsappen, mailen etc).

De Galaxy Gio bijvoorbeeld is echt een leuke budgetphone, maar als je niet meer dan zeg maar 65mb ram vrij hebt met alle apps afgesloten (telefoon was ook nogeens geroot en voorzien van de lichtste rom) kun je er op rekenen dat je telefoon erg sloom gaat reageren bij de eerste de beste taak die het moet gaan uitvoeren.

Zit zelf nog te wachten op dé MTK6589 telefoon, heb eigenlijk nog niets gezien wat mij kan bekoren. Ik wacht trouwens ook nog even de GPS ervaringen af, erg belangrijk voor mij en als het net zo slecht blijkt te zijn als bij de vorige chipset ga ik maar kijken voor een tweedehandse Note ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:28:
[...]

Oke, dank je, weer wat geleerd.
Zoals ik al zei de gps hoeft alleen maar ff aan te geven waar ik ben, meer niet.
Maar zelfs dat wordt dus al een probleem bij die simpele gpsjes?
Dat is het hem juist, daar moet hij dus eerst een signaal voor oppikken, en dat is voor mij de slechtste punt van zo een MTK6577 SoC, de slechte GPU komt op nummer 2 op het lijstje van nadelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik daar tegenover kan zetten is een telefoon met MTK6577 SoC waarvan de GPS prima weet en mij met navigatie niet in de steek laat. De fix duurt langer dan met mijn Desire HD en is minder nauwkeurig echter is het voor navigatie in mijn geval zeer bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
Ik heb ook wel positieve verhalen gehoord over de GPS, maar ik zou er niet op durven te rekenen op een tripje naar Kroatie bijv.

Iemand trouwens de nieuwe aanbieding van de Aldi gezien? 5.3" phone met een MTK6577T voor jawel... 279 euro! Die zijn ook niet lekker meer tegenwoordig.. Als daar een MTK6589 in had gezeten had ik wellicht nog getwijfeld, ik reken tegenwoordig om naar Dollars dus kom je uit op $358, thanks China! lol

[ Voor 54% gewijzigd door m4rtyr op 02-04-2013 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 06:52
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:11:

Heb deze telefoon de specs kloppen niet met die van mij hier zit er een dual core CPU van Qualcom de snapdragon MSN 8260 CPU 1.7 Mhz en GPS werkt uitstekend.
Bij Buyincons staat "MTK 6573 1GHz" dus ik heb betere specs al wat er staat
Android versie is 4.04 staat wel veel Chinese soft op maar kun je weghalen.
Het is een Xiaomi clone volgens mij modelnummer is mi1S op het doosje waar hij in zit staat ook Xiaomi op de phone zelf niets.
Rooten werkt met Superoneclick in een paar tellen klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:08:
[...]

Heb deze telefoon de specs kloppen niet met die van mij hier zit er een dual core CPU van Qualcom de snapdragon MSN 8260 CPU 1.7 Mhz en GPS werkt uitstekend.
Het is een Xiaomi clone volgens mij modelnummer is mi1S op het doosje waar hij in zit staat ook Xiaomi op de phone zelf niets.
Woow thanks!!!
$80 is geen geld voor zo'n ding dan, nog ff wat researchen maar deze staat wel bovenaan me lijstje.
Waar heb jij em gekocht en hoelang duurde het verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Laatst online: 04-07-2023
m4rtyr schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:02:
Ik heb ook wel positieve verhalen gehoord over de GPS, maar ik zou er niet op durven te rekenen op een tripje naar Kroatie bijv.

Iemand trouwens de nieuwe aanbieding van de Aldi gezien? 5.3" phone met een MTK6577T voor jawel... 279 euro! Die zijn ook niet lekker meer tegenwoordig.. Als daar een MTK6589 in had gezeten had ik wellicht nog getwijfeld, ik reken tegenwoordig om naar Dollars dus kom je uit op $358, thanks China! lol
Ik zag het niet ook, wow dat is duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Besteld op 23-1 2013 verzonden 27-1-2013 bij Buyincoins (heb het even nagekeken) wanneer hij binnen was weet ik niet meer precies maar een paar weken denk is verzonden met Singapore post in een enorme doos met vuilniszak er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
m4rtyr schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:02:

Wat voor telefoon is dat nou?
Weet iemand dat en hoe duur ie uit China is?

Als ik enkele duizenden telefoons afneem van een verkoper dan zouden hun er ook wel een 'merkje' erop willen plakken alsof het door mij ontwikkeld is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
HackingDutchman schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 16:48:
Zou graag de newman N2 wilen bestellen onder de $240, alleen weet niet echt waar

Ik heb al wat goede reviews hier gelezen, maar is ALLES uit die mistertao webshop betrouwbaar?
Het gaat om deze link:
Het scheelt --ruim-- 30 dollar met de andere webshops.
Neuhh, heb al vaker gehad dat je iets besteld en dan blijkt het niet geleverd te kunnen worden. Staat lekker je geld vast bij meneertje tao. Naast de prijs die vermeld staat komt er nog de binnenlandse verzendkosten bij. En natuurlijk de commissie en de verzendkosten naar jou toe. Daarentegen heb ik ook een paar superkoopjes gehad. Als ik iets wil hebben wat redelijk wat geld kost kijk ik op Ebay UK(makkelijkste), Taobao (de site zelf, niet bij een agentschap, veel meer aanbod) en aliexpress/alibaba. En even snel zoeken op ChinaPrices.us

Edit: Denk niet dat het nu gaat lukken voor < $240

[ Voor 4% gewijzigd door poema op 02-04-2013 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Niet online
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:48:
[...]

Wat voor telefoon is dat nou?
Weet iemand dat en hoe duur ie uit China is?

Als ik enkele duizenden telefoons afneem van een verkoper dan zouden hun er ook wel een 'merkje' erop willen plakken alsof het door mij ontwikkeld is. :')
denk dat een vergelijkbare telefoon max. 150 euro moet kosten in China, dounekosten niet inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

Ik heb erg veel aan de info over kwaliteit van China phones in dit topic, op Gizchina lees ik zoveel releases van smartphones van mij (nog) onbekende merken :) Mijn gevoel zegt me wel dat de verschillen in kwaliteit elk jaar minder lijken te worden t.o.v. de 'bekende merken'.

Ik doe steeds meer op een tablet merk ik, met dat gegeven zou een Chinese telefoon wellicht goed bij mij passen voor surfen, mail checken, social media, google maps en wat nuttige apps. Games speel ik er niet op dus zou ik met een MTK6589 prima uit de voeten kunnen.

Na het lezen van de review van Diqiu-Long over de Huawei Honor 2 besef ik wel dat Huawei toch betere kwaliteit levert dan de phones die Andi reviewed. Misschien bestel ik de Honor 2 wel voor mijn vrouw.

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1985
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-05-2023
aart44 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 18:08:
[...]

Heb je die gegeven gechecked door de telefoon aan de computer te hangen en te laten lezen door DroidTools bijvoorbeeld?

Ik had ook een dergelijke telefoon besteld voor 90 dollar. Een Mi2 clone, die zou een quad core MTK6589 hebben. Dat was in het eerste opzicht ook zo, in de telefoon informatie stond dat netjes omschreven. Bij het runnen van MTKDroidtools bleek dit echter een fake kernel te zijn en het ging om een dual core MTK6577.

Link: http://androidfragmentati...CB837BD762ED394659A52BEA9

Dat is de clone die ik had gekocht... helaas heb ik iets verprutst in het google play er opkrijgen. De telefoon wil nu niet meer terug naar de fabrieksinstellingen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edje1985 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:07:
[...]

Heb je die gegeven gechecked door de telefoon aan de computer te hangen en te laten lezen door DroidTools bijvoorbeeld?

Ik had ook een dergelijke telefoon besteld voor 90 dollar. Een Mi2 clone, die zou een quad core MTK6589 hebben. Dat was in het eerste opzicht ook zo, in de telefoon informatie stond dat netjes omschreven. Bij het runnen van MTKDroidtools bleek dit echter een fake kernel te zijn en het ging om een dual core MTK6577.

Link: http://androidfragmentati...CB837BD762ED394659A52BEA9

Dat is de clone die ik had gekocht... helaas heb ik iets verprutst in het google play er opkrijgen. De telefoon wil nu niet meer terug naar de fabrieksinstellingen 8)7
Benchmarks kunnen het verschil ook wel maken.
Bij antutu kun je ook extra informatie zien over je processor.
Ook gelezen op gizchina, het enige wat ze laten zien is de camera; en die ziet er niet echt mooi uit.
Lijkt een 1 april grap te zijn die wat vroeg is aangekondigd.

[ Voor 17% gewijzigd door dutchgio op 02-04-2013 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:54
Kijk, zoiets zie ik nu graag....misschien een beetje overkill :)

http://www.digitaltrends....red-by-a-5000mah-battery/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een bericht gekregen dat mijn pakje uit China binnen was bij DHL. Helaas was ik niet thuis, maar kon het wel bij een DHL afhaalpunt ophalen. Zo gezegd zo gedaan....

Eenmaal daar aangekomen komt er een "zak" rammelend en al op tafel... Oei dat voorspelde al niet veel goeds. De man van DHL sommeerde mij zowat om nog wat invoerkosten te betalen. (28,14 eur). Nou dat was ik niet van plan aangezien het een zak is i.p.v. een doos!

Ik wou vóórdat ik voor ontvangst zou tekenen, eerst openen en zien of alles wel heel en compleet was. Wat kon die vent van DHL mekkeren zeg! Volgens hem zou dat allemaal niet kunnen. Na een fikse discussie uiteindelijk een supervisor erbij weten te krijgen met fototoestel om alles netjes te documenteren. Ik maak de doos open...... Pfftt, krassen en nog eens krassen op de foon. Doos van de telefoon finaal opengescheurd! Alle onderdelen lagen los in de zak van DHL. Geen bon van de douane dat het door hen is opengemaakt.

Na wat papierwerk uiteindelijk retour afzender. Inmiddels Fastcardtech een mail gestuurd hierover.. Ben benieuwd hoe zij deze kwestie oppakken...

Wordt vervolgd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:40
@icehawk:

Geen leuke ervaring inderdaad... Hopelijk alles mooi opgelost!

Aangezien de G4 opnieuw maar eens werd uitgesteld, heb ik mij net de Oppo Find 5 besteld. Ben benieuwd! Laat het wachten maar beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dere12
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-07 19:48

dere12

Kennis delen is goud waard!

Pandawill.com krijgt op een reseller site veel slechte reviews terwijl ik hier op GoT positieve reacties lees.
http://www.resellerratings.com/store/Pandawill

Heb net een adapter besteld via PW, ben benieuwd!

[ Voor 16% gewijzigd door dere12 op 02-04-2013 20:39 ]

Life is all about Tweaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:18:
Vandaag een bericht gekregen dat mijn pakje uit China binnen was bij DHL. Helaas was ik niet thuis, maar kon het wel bij een DHL afhaalpunt ophalen. Zo gezegd zo gedaan....

Eenmaal daar aangekomen komt er een "zak" rammelend en al op tafel... Oei dat voorspelde al niet veel goeds. De man van DHL sommeerde mij zowat om nog wat invoerkosten te betalen. (28,14 eur). Nou dat was ik niet van plan aangezien het een zak is i.p.v. een doos!

Ik wou vóórdat ik voor ontvangst zou tekenen, eerst openen en zien of alles wel heel en compleet was. Wat kon die vent van DHL mekkeren zeg! Volgens hem zou dat allemaal niet kunnen. Na een fikse discussie uiteindelijk een supervisor erbij weten te krijgen met fototoestel om alles netjes te documenteren. Ik maak de doos open...... Pfftt, krassen en nog eens krassen op de foon. Doos van de telefoon finaal opengescheurd! Alle onderdelen lagen los in de zak van DHL. Geen bon van de douane dat het door hen is opengemaakt.

Na wat papierwerk uiteindelijk retour afzender. Inmiddels Fastcardtech een mail gestuurd hierover.. Ben benieuwd hoe zij deze kwestie oppakken...

Wordt vervolgd!!
Wat een waardeloos gedoe daar dan zeg.
Krijgen op deze manier goede reclame.

Ben benieuwd naar de reactie van Fastcardtech.

Hopelijk zijn ze een beetje coulant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wordt vervolgd!!
Zou ermee te maken kunnen hebben dat dit een cloon is?
Dat mag dus niet, en dan zou de douane het vernietigen, en jij een boete krijgen. Maar danvklopt het verhaal niet, want je hebt geen brief gekregen met info over de boete, en dan zou dhl het pakket niet hebben...
Maar als werkelijk alles uit elkaar ligt in een zak lijkt de kans op vernieling tijdens de verzending me niet heel reeël.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:46:
[...]

Zou ermee te maken kunnen hebben dat dit een cloon is?
Dat mag dus niet, en dan zou de douane het vernietigen, en jij een boete krijgen. Maar danvklopt het verhaal niet, want je hebt geen brief gekregen met info over de boete, en dan zou dhl het pakket niet hebben...
Maar als werkelijk alles uit elkaar ligt in een zak lijkt de kans op vernieling tijdens de verzending me niet heel reeël.
Een cloon kan het niet zijn aangezien het duidelijk een ander merk op zit.

Er is geen sprake van een boete. Ik zou alleen invoerrechten moeten betalen. 28,14 eur. Als de douane het pakje zou hebben geopend, zit er ALTIJD een brief bij dat het is geopend door de douane. En dat is in dit geval geen sprake van.

Ik zie het wel hoe Fastcardtech dit afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Iemand toevallig een Lenovo A820 besteld?
Ben op zoek naar reviews van NL gebruikers.

Edit: of de Small Cosmic X1 ziet er ook niet verkeerd uit.
Komt waarschijnlijk 20 april uit. :)

[ Voor 37% gewijzigd door zeg_ik_niet op 02-04-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
Ik he het forum doorgespit en ik heb toch neit helemaal nog de telefoon gevonden die ik zoek, misschien weet iemand er 1 voor mij die aan mijn wensen voldoet:
1. Android 4.1
2. Goedwerkende GPS (dus niet die MTK6577 modellen, daar heb ik er nu 2 van en dat is echt hopeloos :-))
3. Dunner dan 10mm (vrouw met keine handen :p)
4. Kleiner dan 4.7 inch
5. Onder de $250
6. Het systeem moet soepel lopen, het is niet bedoelt voor games.

Vooral het GPS gedeelte is belangrijk maar ik zie nog maar weinig recensies van mensen die een tel hebben met een goed werkende gps (ik bedoel dan niet de modellen waarvan de helft van de mensen een juiste gps heeft, een kwart heeft een werkende gps, maar dmv tweaks en veel verschillende roms, en een kwart die helemaal geen gps heeft)

Hopelijk kan iemand mij in de juiste richting sturen!

Thnx alvast :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freak-me-baby
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-08 11:21
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 21:02:

Edit: of de Small Cosmic X1 ziet er ook niet verkeerd uit.
Komt waarschijnlijk 20 april uit. :)
Ja die Lenovo lijkt me ook wel wat, alleen vraag ik me af of g3 hier in nl goed werkt ...? En uiteraard...de GPS...ik heb nog niemand gehoord dat de gps van die quoadcore chipsets van mediatek niet goed zouden werken, maar ook nog niets gehoord dat ze wel goed werken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I hate to dissapoint you, maar meeste schrijven geen review over hun Chinese smartphone. Hier en daar word er eens een review geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk dat de GPS chips eigenlijk vrij weinig effect hebben op het wel of niet werken van GPS in de telefoon. MediaTek maakt al jarenlang goede GPS ontvangers en daar kan je ook vrij weinig echt verkeerd aan doen. Heb het idee dat het vooral de telefoon fabrikanten zijn die door slecht ontwerp de ontvangst van de GPS antenne volledig vernaggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
Edje1985 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:07:
[...]

Niet door DroidTools uit laten lezen maar heb er wel Antutu op staan en die geeft hetzelfde aan',

Phone model:mi 1S
Brand:Xiaomi
CPU hardware: Qualcom snapdragon MSM8260
Cpu model: Dual core ARM7 processor
Cpu freqentie:192.0-1700.0 Mhz

En dan de hele blabla sd kaart en interne kaart verder maakt het me niet zo veel uit het is een goedkope telefoon die ook nog eens pijlsnel opstart.
Het is een eenvoudige 4 inch telefoon zonder uiterlijke kenmerken er staat dus niets op voor en achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aart44 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:05:
[...]

Niet door DroidTools uit laten lezen maar heb er wel Antutu op staan en die geeft hetzelfde aan',

En dan de hele blabla sd kaart en interne kaart verder maakt het me niet zo veel uit het is een goedkope telefoon die ook nog eens pijlsnel opstart.
Het is een eenvoudige 4 inch telefoon zonder uiterlijke kenmerken er staat dus niets op voor en achter.
Heb em ook maar besteld, voor 80 dollar ga ik er ook niet teveel verwachten, maar deze specs zijn toch nog wel netjes. :)

Dit stond in me mailtje bij beschrijving btw:
4" Touch Screen 1GHz Android 4.0 Smartphone 4GB Mobile Cell Phone (F Xiaomi
M1 Smartphone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Woot, mijn nieuwe telefoon hoeft niet langer een Chineze kloon te zijn als dit waar is: nieuws: 'Samsung werkt aan Galaxy Mega met 6,3"-scherm'

Een 5,8" dual sim telefoon van Samsung. Dat betekent op z'n minst goede hardware, goede GPS, goed scherm en ondersteuning vanuit XDA :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mailis
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:12
Ik heb vorig jaar de Lenovo A750 besteld en gebruik deze naar tevredenheid. Hij is voornamelijk voor dagelijks zakelijk/prive gebruik, dus de dualsim, bellen en mailen is het belangrijkst. Voor games en navigatie wordt hij niet veel gebruikt. De CPU is de (inmiddels) oude MTK6575, waar GPS niet altijd even snel op is. Vergelijkbaar met de 6577 dus. Batterij is prima en bouwkwaliteit ook.

Na een jaar werkt hij nog prima. Hopelijk een goed vergelijk voor jouw selectie, aangezien het design en gebruikte materialen van Lenovo het afgelopen jaar niet veel zijn veranderd. Wel zou ik wachten tot je een custom rom kunt laden of rooten, want Lenovo plaats veel extra/Chinese apps erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:22:
Woot, mijn nieuwe telefoon hoeft niet langer een Chineze kloon te zijn als dit waar is: nieuws: 'Samsung werkt aan Galaxy Mega met 6,3"-scherm'

Een 5,8" dual sim telefoon van Samsung. Dat betekent op z'n minst goede hardware, goede GPS, goed scherm en ondersteuning vanuit XDA :)
Dat moet nog blijken. Dualsim versie zul je naar alle waarschijnlijkheid toch moeten importeren, als ie uberhaupt in nederland uit komt, want er zijn genoeg samsung's die niet in nederland uitkomen.
GPS en scherm zit dan wel goed. De ondersteuning? Ik weet niet hoe lastig het is om in custom roms dual-sim in te bouwen? Kan een simpel apk't integreren zijn en het aanpassen van de settings app. Misschien ook niet.
Omdat samsung exynos processor gebruikt zonder de benodigde sources vrij te geven en het behoorlijk lastig was om cyanogenmod op de S3 te krijgen, las ik laatst dat ze de S4, en dus mogelijk ook deze, niet meer gaan ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dual sim is gewoon een core feature van Android, dat is geen enkel probleem. En CyanogenMod ondersteuning is leuk, maar zonder die ondersteuning moeten er alsnog genoeg roms uitkomen, in ieder geval een stuk meer dan nu voor de Newman telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06

Wordt vervolgd!!
Het probleem lijkt hier eerder bij de verzending te liggen, namelijk DHL. Weet niet of de leverancier iets voor je zal betekenen.

Iemand ervaringen met de CUBOT M6589 MTK6589 Quad core ARM Cortex A7 Android 4.2.1 RAM 1GB ROM 8GB 4.7 HD Screen ? Zoek een alternatief voor de Jiayu G4.

[ Voor 5% gewijzigd door Galactic op 03-04-2013 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:50
Verwijderd schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:19:
[...]

Heb em ook maar besteld, voor 80 dollar ga ik er ook niet teveel verwachten, maar deze specs zijn toch nog wel netjes. :)

Dit stond in me mailtje bij beschrijving btw:
4" Touch Screen 1GHz Android 4.0 Smartphone 4GB Mobile Cell Phone (F Xiaomi
M1 Smartphone)
Ik heb deze telefoon ook besteld en de specificaties die het toestel aangeeft kloppen voor geen meter. Buyincoins heeft wel steeds de specs op de site aangepast en die zij vermelden zijn nu waarschijnlijk wel juist en betreft het nu een MTK6573. De hardwarespecs. zijn via een xml bestand opgenomen in de settings en geven daarom onzin aan (nl de specs vd M1). Echter het toestel wat ik heb is waarschijnlijk een MTK6575 (volgens build.prop) met 512MB RAM en 1 GB ROM incl. GPS en NL. Het is een prima toestel, zeker voor die prijs en het doel waarvoor ik hem aangeschaft heb. Rooten ging eenvoudig, zodat je wat meer vrijheid voor systeemtools hebt. Alleen cwm nog niet gevonden, maar dat is zo belangrijk.

[ Voor 6% gewijzigd door elinx op 03-04-2013 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
mailis schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:46:
[...]

Ik heb vorig jaar de Lenovo A750 besteld en gebruik deze naar tevredenheid. Hij is voornamelijk voor dagelijks zakelijk/prive gebruik, dus de dualsim, bellen en mailen is het belangrijkst. Voor games en navigatie wordt hij niet veel gebruikt. De CPU is de (inmiddels) oude MTK6575, waar GPS niet altijd even snel op is. Vergelijkbaar met de 6577 dus. Batterij is prima en bouwkwaliteit ook.

Na een jaar werkt hij nog prima. Hopelijk een goed vergelijk voor jouw selectie, aangezien het design en gebruikte materialen van Lenovo het afgelopen jaar niet veel zijn veranderd. Wel zou ik wachten tot je een custom rom kunt laden of rooten, want Lenovo plaats veel extra/Chinese apps erbij.
De telefoon heeft nu MT6589 :)

Bedankt voor het delen met je ervaring ;)

BTW: ik heb totaal geen verstand van custom roms en rooten.
Moet ik maar eens mee beginnen.

[ Voor 4% gewijzigd door zeg_ik_niet op 03-04-2013 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elinx schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:14:
[...]

Ik heb deze telefoon ook besteld en de specificaties die het toestel aangeeft kloppen voor geen meter. Buyincoins heeft wel steeds de specs op de site aangepast en die zij vermelden zijn nu waarschijnlijk wel juist en betreft het nu een MTK6573. De hardwarespecs. zijn via een xml bestand opgenomen in de settings en geven daarom onzin aan (nl de specs vd M1). Echter het toestel wat ik heb is waarschijnlijk een MTK6575 (volgens build.prop) met 512MB RAM en 1 GB ROM incl. GPS en NL. Het is een prima toestel, zeker voor die prijs en het doel waarvoor ik hem aangeschaft heb. Rooten ging eenvoudig, zodat je wat meer vrijheid voor systeemtools hebt. Alleen cwm nog niet gevonden, maar dat is zo belangrijk.
Ja ik ben benieuwd...
Als ik kan bellen/whatsapp'n en gps goed genoeg werkt om even te kijken waar ik ben, dan ben ik al tevreden.
Maar hoe beter de specs des te beter natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elinx schreef op woensdag 03 april 2013 @ 08:14:
[...]

Het build.prop zegt dan ook helemaal niks, want dit is slechts een .prop bestandje dat je instellingen app uitleest en weergeeft. Je kunt er ook neerzetten dat je een S3 hebt met 2Gb ram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorrit91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Offtopic, dus weg.

[ Voor 96% gewijzigd door janvanduschoten op 03-04-2013 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Waarom denk je niet gewoon wat langer na? :)
MTK6589 is er nog niet zo heel lang en de telefoons worden steeds beter.

Als je even wacht komt er genoeg waar je zeker tevreden over bent. ;)

Wie weet zou je niets anders meer willen daarna.

[ Voor 35% gewijzigd door janvanduschoten op 03-04-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markos
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-09-2024

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

aart44 schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 22:05:
[...]

Laat Antutu ook de werkelijke specs zien of leest die ook misschien gewoon een file? Zou je hem anders eens willen testen met DroidTools oid (Als die wel de werkelijke hardware test). Ik ben namelijk wel benieuwd of de telefoon met willekeurige hardware geleverd wordt van batch tot batch en je dus wellicht pech of geluk kan hebben. Anders is dit wel een leuk toestel voor mijn zus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenlambrech
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-05-2024
Kent er iemand toevallig de verschillen tussen de verschillende types ZTE Grand Era? Er bestaat een v985, een u985, en andere afgeleiden.

Voor 240€ valt deze smartphone met relatief kleine afmetingen erg goed mee van spec's. Toch wordt deze bijna niet geïmporteerd in België of Nederland. Zou daar een reden voor zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De V985 is enkel GSM waar de U895 ook CMDA ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
Als het nog lang duurt met de MT6589 telefoons van het kaliber Jiayu G4, Neo N003 etc. ben ik best bereid om wat meer geld uit te geven voor die nieuwe Xiaomi toestellen die op 9 april aangekondigd worden. Ik hoop dat die een beetje vlot beschikbaar worden.
Pagina: 1 ... 22 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.