dutchgio schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:16:
[...]
Moet jij je niet bezig houden in een ander topic?
Met een Nexus 5 kan je toch ook tweaken?
Cyanogenmod erop enzo...
Waarom een neppe galaxy kopen als je voor minder een Nexus 5 kan scoren...
Hoe je het ook went of keert, je maakt een verkeerde keus als je niet voor de nexus gaat.
Voor 350-400 euro is het al een heel erg goede deal, laat staan als je er maar 125 voor hoeft neer te tellen.
Ik wist het wel

*Ik heb wel meer toe doen dan alleen in het Jiake-topic rond te hangen

Ook dit topic heeft prioriteit

*
Ja met een Nexus 5 kan je ook tweaken. Maar het is vooral de uitdaging, Chinese smartphones zijn prima, maar worden een héél stuk beter als er aan getweakt wordt. (Alleen maar al de duizenden fixen en dergelijke, zijn sommige tot last, maar de echte tweaker vindt het niet erg) Als voorbeeld, de xiaomi-router waar een bouwpakket van geproduceerd is. De gemiddelde mens denkt dan: WAT!? Moet ik een hogere prijs betalen, om het zelf in elkaar te zetten!? (Was als voorbeeld bedoeld voor tweaken)
De Jiake is voor een ander budget dan de Nexus 5, dus dezelfde vergelijking als jou trek ik niet (Het mooiere design en de betere gpu, het is maar of dat die meer dan 2x zo hoge prijs rechtvaardigd

, voor mij i.i.g niet.) De xiaomi mi3 heeft dan wel weer een grotere (3050 mA) accu en wekelijks Miui-updates, die voor mij de-bang-for-buck- meter weer omhoog laat schieten, i.t.t. tot de nexus. Ik heb héél bewust voor de xiaomi zakelijk en de Jiake privé gekozen, (i.p.v. de nexus 5 als vervanger.)
Maar dat als er iemand vraagt naar een smartphone van 350-400 euro er in koor geroept wordt: Nexus 5, laat wel zien hoe Android-update-geil het tweakers-volk is

(Leuk woord voor galgje

)
Ik vind een Nexus helemaal niet slecht (Waarschijnlijk zijn die er alleen in 2015 niet meer

), maar bijvoorbeeld de xiaomi mi3 is ook een goed (beter) alternatief als je in dezelfde price-range koopt of de zte nubia z5s, de tijden dat er bijna géén alternatieven voor de nexus waren is voorbij!
(Imho zelfs een stuk beter, alleen maar al door de wekelijkse updates van miui, Android is schaam wekkend genoeg, amper gewijzigd sinds 4.0 qua uiterlijk en instellingen, i.t.t. bijvoorbeeld Miui)
Rincewind schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:50:
Ok. Iedereen bedankt voor de input. Ik denk dat ik voor de Nexus 5 ga. Ook op een gelijksoortig FOK-topic zeggen ze hetzelfde. Wat voor mij de doorslag gaf was een opmerking:
[geen betere specs, meer kernen is geen vervanging voor goede single-threaded performance. 80% van android apps gebruiken maar 2 threads. en die mtk6592 is maar 1.66 Ghz met een heel zwakke micro-architectuur.]
Dus iedereen weer 'Back OT'

Ik heb eigenlijk maar één opmerking?
Geloof jij die aanname?
Het komt op hetzelfde neer, als dat ik me kapot erger, dat er bij de Mediamarkt voor 600 euro Intel Celeron-laptops verkocht worden en de domme massa maar kopen........
(Dat is géén voorbeeld om de snelheid van de nexus te kleineren)
Die opmerking van het Fok-topic is simpelweg géén bewijs.
Mijn Jiake V8 loopt vloeiend, alles gaat/is snel, ik merk géén vertragingen (Ook niet in apps), ze mogen met héél wat beters komen dan een simpele aanname, om te bewijzen dat 8-core géén nut heeft!
EDIT: De discussie hierboven is gewoon OT
Wordt dit misschien een alternatief voor de iNew V3?
Ik vindt hem wel té véél op de iPhone lijken en dat is imho zo'n beetje de lelijkste smartphone samen met de budget androids á la optimus l5. Maar wel weer dunne bezels
http://www.gizchina.com/2...-end-design-2-4mm-bezels/
[
Voor 27% gewijzigd door
Willian40 op 31-01-2014 15:41
]