Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Mother_lepard schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:02:
[...]

Dat wit groene thema van ZTE in alle menu's t/m instellingen i.p.v. de standaard Android thema (met name zwart)
Ja, eigenlijk vrij irritant, maar heb ze via die programma niet kunnen wijzigen :?
Ik zal eens dieper verdiepen en zien als het lukt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willian40 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:17:

Vragen? Stuur ze dan, dan ga ik er vanavond op in.
Zoals ik in het Jiake V8 topic al aangaf ben ik dus heel benieuwd naar de GPS omdat ik die hard nodig heb bij het gebruiken van mijn belangrijkste app "Flitsnav". Kan je ons vertellen hoe de GPS op de Jikae V8 het doet in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:16
De GPS van de iNew V3 is absoluut excellent, binnen notime een fix en hij is erg accuraat. Heb hem vandaag ook eventjes gebruikt, zeer nauwkeurig!

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 19:51:
[...]

Zoals ik in het Jiake V8 topic al aangaf ben ik dus heel benieuwd naar de GPS omdat ik die hard nodig heb bij het gebruiken van mijn belangrijkste app "Flitsnav". Kan je ons vertellen hoe de GPS op de Jikae V8 het doet in Nederland?
Oke dat zal ik meenemen in me mini-review morgen, ik gebruik hem dan ook als navigatie, zodat ik morgen weet of de gps goed is. Morgenmiddag ben ik vrij en upload ik een reeks foto's, zodat rond 15:00 er een mini-review online staat.

Vandaag had ik te weinig tijd en ik ben vooral bezig met apps installeren, rooten en flashen en dergelijke.

Ik heb nu mijn rom geupdate :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willian40 schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:17:
Eindelijk mijn Jiake V8 binnen *O*
Vanavond post ik hier hoogstwaarschijnlijk wat foto's en voor degene die vragen er over hebben geef ik antwoord, ik download ook wat games en test die. Morgen post ik in het Jiake V8 topic een mini-review en een aantal weken daarna mijn echte review.

6'' display is behoorlijk wennen in het begin, zeker als je de iOcean x7 daarnaast in je andere hand houdt, maar net even een video bekeken en dat is een stuk prettiger!
De helderheid is best hoog, dus zet ik hem op 10%, dat is binnenshuis genoeg.

Er zit ook een stylus bij (Niet eens aan gedacht ;) , die reageert precies en is goed te gebruiken voor schetsen/notities.

De achterklep is er moeilijk af te krijgen(Niet aan te raden om vaak te vervangen), dat zorgt er wel voor dat die steviger is. Snelheid is tot nu toe vloeiend, maar ik heb hem nog maar net in gebruik en weinig apps, dus daar kan ik nog weinig over zeggen ;)
Bekende van mij hebben S4-clones, het nadeel daarvan is dat heel soms de home knop blijft hangen, dat komt doordat de home-knop uitsteekt, dat is bij de jiake niet zo.

Qua uiterlijk imho niet zo mooi als de iNew V3, maar heeft geen dikke bezels en ziet er voor de rest prima uit.

De back camera-kwaliteit is goed, maar ik heb nog te weinig foto's gemaakt, voor vergelijking met mijn iOcean x7 (Die foto's komen binnenkort wel :) )
De front-camera is behoorlijk goed, ik heb al aardig wat selfies gemaakt.
Vragen? Stuur ze dan, dan ga ik er vanavond op in.
Heb ook interesse in dit toestel. Zou je in je review ook eens de gaming performances mee willen nemen (ik heb de filmpjes in het topic gezien maar dat zijn natuurlijk verkoopfilmpjes die vaak toch betere performance laten zien dan reallife usage) alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 22:25:
[...]

Heb ook interesse in dit toestel. Zou je in je review ook eens de gaming performances mee willen nemen (ik heb de filmpjes in het topic gezien maar dat zijn natuurlijk verkoopfilmpjes die vaak toch betere performance laten zien dan reallife usage) alvast bedankt :)
Vanmiddag download ik een screenrecorder app en een paar games , zoals deadtrigger 2, asphalt 8 etcetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Quad schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 20:04:
De GPS van de iNew V3 is absoluut excellent, binnen notime een fix en hij is erg accuraat. Heb hem vandaag ook eventjes gebruikt, zeer nauwkeurig!
Nice, ook binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Correct, op de magere accu en de Youtube lag na ben ik wel tevreden, het scherm is ook d:)b .
Grote vooruitgang in elk geval in vergelijking met de Cubot GT99, alleen nog even de ROMS afwachten. :Y)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18-09 21:04
Ik ben erg tevreden over mij Xiaomi MI-3 ik zie toch wel dat de Xiaomi ondanks alle Octa-cores toch veel beter presteerd dan de octa-cores. Toch knap een quad-core vs octa-core.

Daarnaast hoe zit het met support van alle chinese brands op Xiaomi/THL/ZOPPO na? <- Ik bedoel als ik naar me zelf kijk kan ik makkelijk terrecht bij xiaomi.eu / en.miui.com etc voor support en rom updates, is dat bij de chinese gevallen ook zo ? Cynogenmod bijvoorbeeld is die wel gewoon beschikbaar voor de chinese market??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
theduke1989 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:06:
Ik ben erg tevreden over mij Xiaomi MI-3 ik zie toch wel dat de Xiaomi ondanks alle Octa-cores toch veel beter presteerd dan de octa-cores. Toch knap een quad-core vs octa-core.
Waarom is dat knap? De cores in jouw quad-core zijn veel sneller. Er zijn ook een aantal dualcores die veel rapper zijn dan bijvoorbeeld een 6989. Snelheid van de cores is belangrijker dan het aantal gelukkig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:50
En het feit dat die Mi3 toch aanzienlijk meer kost dan de gemiddelde Zopo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willian40 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:47:
[...]

Vanmiddag download ik een screenrecorder app en een paar games , zoals deadtrigger 2, asphalt 8 etcetera.
Top! Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:35
Quad schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:03:
[...]

Correct, op de magere accu en de Youtube lag na ben ik wel tevreden, het scherm is ook d:)b .
Grote vooruitgang in elk geval in vergelijking met de Cubot GT99, alleen nog even de ROMS afwachten. :Y)
Wat was er dan 'mis' met de GT99, afgezien van het weinig spannende uiterlijk? Ik vind de Umi S1 namelijk wel interessant, welke nu goedkoper is dan de GT99 en naar mijn mening er minstens alleraardigst uitziet, maar vraag mij wel af waar ik qua nadelen dan op moet letten bij een dergelijke 'goedkope' telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
De GPS is veel (heel veel) minder en het scherm is niet van een mooie kwaliteit wat de iNew V3 wel heeft, op het eerste gezicht zijn de kleuren goed en het contrast is ook erg goed! De iNew V3 komt goed in de buurt in wat ik gewend was van de HTC One X, de iconen lijken aardig goed op het scherm te liggen en de kijkhoeken zijn ook d:)b

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Okee, bedankt. GPS blijft een gok met de Umi S1 (ik kan er in ieder geval geen ervaringen mee vinden), maar ik ga maar van het ergste uit zodat het alleen mee kan vallen, en het scherm zal voor mij verwacht ik sowieso ruim voldoende zijn. Volgens de marketing speak van Pandawill is het immers een 'arc-shaped design as Galaxy S3, ultimate visual angle 1280 x 720 pixels HD IPS screen with G+G technology', so what could go wrong... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:55

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

Zopo Zp998 bevalt tot nu toe zeer goed.

- voelt lekker stevig aan
- goed en helder scherm
- reageert lekker snel

Camera en Gps nog niet getest.
Battery duur is nog even een aantal daagjes afwachten.

Eerst maar eens een goede rom zoeken met Root.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/84298056/DSC00328thumb.jpg

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ervaring met de Neken N6 pro? Ziet er uit als een goed toestel voor de prijs. :)
MTK6592, 2GB ram, 16GB rom, android 4.2.1, 1080p full HD 5 inch scherm, $232.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Ik denk het niet. Design/specs zijn er wel op geinspireerd maar afmetingen zijn net iets anders en de front camera, USB & speaker zitten op een andere plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er op gebaseerd maar aan de specs te zien is het geen rebrand. De X7s hebben geen octacore toch? En er zitten kleine verschillen in het design inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:26:
[...]

Is er op gebaseerd maar aan de specs te zien is het geen rebrand. De X7s hebben geen octacore toch? En er zitten kleine verschillen in het design inderdaad.
De X7 (youth/plus/elite) niet, maar de X7S wel. >:)
De Neken N6 is een rebrand van de iOcean x7 plus, daarom leek het me aannemlijk dat deze een rebrand van de X7s was, en op het eerste ook lijkt dat ook zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:30:
[...]

De X7 (youth/plus/elite) niet, maar de X7S wel. >:)
De Neken N6 is een rebrand van de iOcean x7 plus, daarom leek het me aannemlijk dat deze een rebrand van de X7s was, en op het eerste ook lijkt dat ook zo.
Oké. :) welke zou je in dit geval dan aanraden? De iOcean versie of de Neken versie? Die van Neken is een stuk goedkoper maar misschien is er een reden dat de iOcean de betere telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan de iOcean aanraden, alleen daar heb ik ervaring mee en dat bevalt goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm de x7s blijft ook net onder de €200 wat ik als maximum aan wil houden. Maar dat is exclusief douane kosten. Zal eens even kijken of ik dat ergens kan berekenen. Als het binnen de 225 blijft inclusief douanekosten dan word dat hem. :)

Edit: inclusief invoer komt ie op 257 euro. Dat is me toch wat teveel. :( en de Neken komt ook boven de 225 uit. Jammer. :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
theduke1989 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 09:06:

Daarnaast hoe zit het met support van alle chinese brands op Xiaomi/THL/ZOPPO na? <- Ik bedoel als ik naar me zelf kijk kan ik makkelijk terrecht bij xiaomi.eu / en.miui.com etc voor support en rom updates, is dat bij de chinese gevallen ook zo ? Cynogenmod bijvoorbeeld is die wel gewoon beschikbaar voor de chinese market??
Ik heb zowel de xiaomi als mijn jiake v8 en de jiake v8 doet in praktijk-gebruik niet onder voor de xiaomi.
Ik ben het wel ermee eens dat de software(ondersteuning) van Xiaomi een stuk beter is dan bij de octa-cores, daar ben ik bij mijn xiaomi behoorlijk tevreden over _/-\o_ De accu-duur van de meeste octa-core is ook iets slechter, doordat er maar weinig zijn met een 3000 mA plus accu.

Maar ja wat verwacht je dan ook met 300+ euro van een smartphone zoals de xiaomi, het is een concurrent van de nexus 5, dus kwaliteit moet die wel hebben! De xiaomi wilde ik eerst ook reviewen maar er zijn waarschijnlijk genoeg tweakers met een xiaomi die hem ook reviewen, dus de keuze was snel gemaakt, om een bijna 2x zo goedkope octa-core te reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:43:
Hmm de x7s blijft ook net onder de €200 wat ik als maximum aan wil houden. Maar dat is exclusief douane kosten. Zal eens even kijken of ik dat ergens kan berekenen. Als het binnen de 225 blijft inclusief douanekosten dan word dat hem. :)
Er zijn 3 opties m.b.t. Extra kosten:
- niks.
- Postnl berekent een leuk bedrag aan de hand van de waarde op het pakket. Varieert nogal, meestal tussen de 20-30 euro.
- je krijgt een brief thuis: ze kunnen de waarde niet bepalen. Of je zo vriendelijk wilt zijn om de factuur op te sturen. De duurste van de 3 mogelijkheden; dan betaal je BTW+ inklaring over het hele bedrag. 35-50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Willian40 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 08:47:
[...]

Waarom heb je die Jiake topic gemaakt, als je hem toch niet gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 13:51:
[...]

Er zijn 3 opties m.b.t. Extra kosten:
- niks.
- Postnl berekent een leuk bedrag aan de hand van de waarde op het pakket. Varieert nogal, meestal tussen de 20-30 euro.
- je krijgt een brief thuis: ze kunnen de waarde niet bepalen. Of je zo vriendelijk wilt zijn om de factuur op te sturen. De duurste van de 3 mogelijkheden; dan betaal je BTW+ inklaring over het hele bedrag. 35-50 euro.
En valt er iets te roepen over hoe groot de kans op de opties is of is dit geheel willekeurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:39
Ik kwam net de Jiake X3s tegen.
Wellicht interessant voor de mensen die een octacore willen die niet groter dan 5 inch is?
http://www.pandawill.com/...sture-50-inch-p85766.html

Of is dan de iOcean X7s of de Neken N6 pro interessanter? Die hebben FHD schermen t.o.v. HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivo001 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:06:
Ik kwam net de Jiake X3s tegen.
Wellicht interessant voor de mensen die een octacore willen die niet groter dan 5 inch is?
http://www.pandawill.com/...sture-50-inch-p85766.html

Of is dan de iOcean X7s of de Neken N6 pro interessanter? Die hebben FHD schermen t.o.v. HD.
Die lijken me inderdaad interessanter, 2 tientjes duurder maar wel FHD, ik zou het wel weten. :P

Enige reden dat ik nog erg twijfel over een china phone: oudere android versies. Aangezien ik nu een Galaxy Nexus heb ben ik gewend om altijd de nieuwste android versie te draaien (in allerlei verschillende soorten ROM's) terwijl de china phones op 4.2.2 zitten en geen grote development scene hebben. Eigenlijk boeit het totaal niet, met 4.2.2 werkt het allemaal net zo goed, maar eens iets nieuws is altijd leuk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:50:
[...]

En valt er iets te roepen over hoe groot de kans op de opties is of is dit geheel willekeurig?
Bij 'freeshipping' is de kans op het gratis ontvangen aanzienlijk groter dan bij DHL.
Een brief om de waarde te bepalen krijg je bij DHL vrijwel nooit dacht ik, alleen lijkt de de vastgestelde waarde vaker hoger te liggen dan als Postnl dit doet en betaal je alsnog meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:26:
[...]

Bij 'freeshipping' is de kans op het gratis ontvangen aanzienlijk groter dan bij DHL.
Een brief om de waarde te bepalen krijg je bij DHL vrijwel nooit dacht ik, alleen lijkt de de vastgestelde waarde vaker hoger te liggen dan als Postnl dit doet en betaal je alsnog meer.
Oke. Bedankt voor de informatie. :) eerste keer dat ik iets uit China zou gaan importeren wat duurder is dan 22 euro. Haal er regelmatig dingen als batterijen, afstandbedieningen, dat soort klein spul weg maar dat komt er altijd doorheen aangezien dat allemaal onder de 22 euro zit. Ik ga er even over nadenken met betrekking tot het feit of ik wel zeker weten een china phone wil (zie android versie post hierboven :P) en zal zeker actief worden hier, en een review (proberen) te maken mocht ik besluiten tot aanschaf over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 14:01:
[...]

Waarom heb je die Jiake topic gemaakt, als je hem toch niet gebruikt?
Hoe kom je erbij dat ik mijn jiake v8 niet gebruikt, knap dat je weet hoeveel ik hem gebruik, je kan zeker ook nog in de toekomst kijken 8)7
(Ontzettend gefundeerde reactie van jou)

Natuurlijk gebruik ik mijn jiake, onderweg tweakers.net checken, foto's maken etcetera. Vandaag upload ik mijn ervaringen ermee, zodat je kan zien dat ik hem gebruik.

Waarom ik dat topic gemaakt heb?
Omdat die voor een lage prijs veel kwaliteit leverd en er meerdere in geintereseerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Willian40 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:37:
[...]

Hoe kom je erbij dat ik mijn jiake v8 niet gebruikt, knap dat je weet hoeveel ik hem gebruik, je kan zeker ook nog in de toekomst kijken 8)7

Natuurlijk gebruik ik mijn jiake, onderweg tweakers.net checken, foto's maken etcetera. Vandaag upload ik mijn ervaringen ermee, zodat je kan zien dat ik hem gebruik.

Omdat die voor een lage prijs veel kwaliteit leverd en er meerdere in geintereseerd zijn.
Volgens mij bedoelt hij dat je het topic niet gebruikt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
[...]

Ja. Die topic dus, Einstein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 16:39
Momus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:40:
[...]

Ja. Die topic dus, Einstein.
Dat topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Die topic is net zo goed, verbeteren graag alleen indien het op de plaats is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Jiake V8] Ervaringen & Discussie
Dat topic bedoelen jullie? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Momus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 15:54:
[...]

Die topic is net zo goed, verbeteren graag alleen indien het op de plaats is.
Whut?

Het betrekkelijk voornaamwoord die verwijst naar de-woorden; dat naar het-woorden.

Het topic, dus DAT topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoppa! schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:02:
[...]

Whut?

Het betrekkelijk voornaamwoord die verwijst naar de-woorden; dat naar het-woorden.

Het topic, dus DAT topic.
Ja. Of die topic. Aangezien de topic eveneens goed Nederlands is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ontzettend slecht gelezen van jou :+ 8)7 >:)
Maar ik ben het het er wel over eens dat die hype-reacties over een mini-review wel in dat topic passen. Als dat alsnog allemaal hier geplaatst wordt heeft het geen zin om een apart topic te hebben. Ik heb zelf een bookmark bij alle chinaphone topics dus ik lees het wel. :+

Tevens klinkt 'die topic' gewoon niet. Correct Nederlands of niet, 'het topic' heeft mijn voorkeur. O+

[ Voor 5% gewijzigd door dutchgio op 30-01-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:03:
[...]

Ja. Of die topic. Aangezien de topic eveneens goed Nederlands is.
Wat vindt je slecht aan de openingspost?
Er stond toch echt onder, dat je voor fouten en dergelijke me een dm kan sturen, zodat ik het kan wijzigen!

Of als je bedoeld dat ik weinig post in het topic, ik ga niet 20 miljoen reacties posten als ik net een nieuwe smartphone heb. Ik heb wel meer te doen, o.a. testen omdat er wellicht meer geinteresseerd zijn

Ik vind je reactie dus vrij onlogisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Willian40 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:16:
[...]

Wat vindt je slecht aan de openingspost?
Er stond toch echt onder, dat je voor fouten en dergelijke me een dm kan sturen, zodat ik het kan wijzigen!

Of als je bedoeld dat ik weinig post in het topic, ik ga niet 20 miljoen reacties posten als ik net een nieuwe smartphone heb. Ik heb wel meer te doen, o.a. testen omdat er wellicht meer geinteresseerd zijn

Ik vind je reactie dus vrij onlogisch!
Dat mag je vinden. Je maakt een topic aan over dat toestel, om vervolgens al je posts in deze topic te zetten.
Ik vind jou onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:19:
[...]

Dat mag je vinden. Je maakt een topic aan over dat toestel, om vervolgens al je posts in deze topic te zetten.
Ik vind jou onlogisch.
Ik post niet al mijn reacties over de jiake v8 in het topic van de jiake, omdat ze daar niet allemaal thuishoren. Die van de levertijden heb ik daarom ook in het levertijden topic gepost van onbekende Chinese smartphones en niet in het >>>ervaringen en discussie<<<-topic.

De meeste reacties hier over de jiake, van mij, zijn reacties op andere die hier erover posten, (quotes)

Mijn laatste zin uit de vorige reactie is imho nog steeds van toepassing...

En nee, ik maak niet 4 topics voor de jiake v8, over levertijden em prijzen, accessoires en customroms

[ Voor 6% gewijzigd door Willian40 op 30-01-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Willian40 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:43:
[...]

Ik post niet al mijn reacties over de jiake v8 in het topic van de jiake, omdat ze daar niet allemaal thuishoren. Die van de levertijden heb ik daarom ook in het levertijden topic gepost van onbekende Chinese smartphones en niet in het >>>ervaringen en discussie<<<-topic.

De meeste reacties hier over de jiake, van mij, zijn reacties op andere die hier erover posten, (quotes)

Mijn laatste zin uit de vorige reactie is imho nog steeds van toepassing...
Plaats gewoon alles over dat apparaat in de topic die je ervoor aangemaakt hebt. Je zet hier hele verhalen over dat ding, terwijl je er een topic voor hebt. Had die topic dan niet aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:44:
[...]

Plaats gewoon alles over dat apparaat in de topic die je ervoor aangemaakt hebt. Je zet hier hele verhalen over dat ding, terwijl je er een topic voor hebt. Had die topic dan niet aangemaakt.
Heb je mijn vorige reactie gelezen?
De pot en de ketel ....
Zoals ik hiervoor zei, hoort niet alles in dat topic en is een groot deel van de reacties die ik hier gepost heb quotes van andere die gereageerd hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Willian40 op 30-01-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Willian40 schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:46:
[...]

Heb je mijn vorige reactie gelezen?
De pot en de ketel ....
Ja. En die is foutief. Je hele epistel over dat ding, is geen antwoord op welke vraag dan ook, maar gewoon een uitleg van wat je gekregen hebt.
En nu vort, de Jiake V8 topic in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Momus schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:50:
[...]

Ja. En die is foutief. Je hele epistel over dat ding, is geen antwoord op welke vraag dan ook, maar gewoon een uitleg van wat je gekregen hebt.
En nu vort, de Jiake V8 topic in!
Wat is er foutief aan? (onderbouwing, mag ook via dm)

Het is wel een antwoord op een vraag, namelijk, waar jou vorige reactie om draaide.

"Waarom post je het niet in het jiake-topic?
Antwoord: Omdat niet alles daar thuis hoort!

De eerdere mod-break in het topic was omdat het te offtopic werd door voornamelijk prijzen te bespreken.

Wees gerust, ik ga je geen hartaanval bezorgen door hier mijn ervaringen te posten.....
Ik post vanavond mijn ervaringen in het jiake-topic.

Edit: Weer OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En nu weer gewoon ontopic graag, en onzinnige discussies over taal achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even heeul wat anders. ;)

Aan de ene kant is Google Motorola kwijt. Mogelijk omdat de verhouding met fabrikanten als Samsung een beetje dubbel was, als Google zelf ook smartphones met Android maakt en deze onder de naam van Motorola uitbrengt.

De andere kant van het verhaal is dat Lenovo nu de strijd met Samsung aan kan gaan omdat ze in 1 klap een flinke stap op de smartphonemarkt zetten.
In China was men al groot, maar nu heeft men ook een Amerikaanse gigant in handen.
Lenovo heeft Motorola overgenomen.
Ik ben wel benieuwd wat de gevolgen daarvan zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Motorola heeft met de Moto G en Moto X hun naam natuurlijk wat verbeterd. Dus ik verwacht dat ze de Moto lijn gaan uitbouwen.

Anyway, ik heb dit topic lang gevolgd, maar uiteindelijk gegaan voor een Nexus 5 à 330 euro. Daar kan geen enkele Chinaphone tegen op boksen qua prijs/kwaliteit/garantie combo. En voor m'n lieve moedertje een Moto G à 156 euro. Lang leve de Mediamarkt BTW vrij dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:39
JohnD1 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 10:59:
[...]

Afgelopen maandag hem ontvangen (mt6582 versie), ik vind het een fantastische telefoon....
Dun, goed formaat, accuduur is nu na 2,5 dag op 72% (zeer licht gebruik), mooi scherm, camera prima, koopje
GPS is wisselend...ene keer 36 sec fix, andere keer 1:20....
Heb er wel nog een aparte zwarte hardcover bij gekocht..., witte/doorzichtige wordt standaard meegeleverd

Nog apart een leren hoesje gekocht..... maar die komt per china airmail, dus dat duurt nog wel een 1,5 maand.
Wat zijn je ervaringen na anderhalve week?
Nog steeds tevreden over het toestel?
Ik heb er een voor mijn vrouw besteld als vervanger voor haar Wolfgang as40se.
Ik hoopte dat hij nog voor het Chinese nieuwjaar verstuurd zou worden maar helaas.
Aan de andere kant kan ik hem nu nog annuleren mocht hij toch tegen vallen.
Ik hoor dus graag wat je ervaring nu is.

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
barcawinner schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 17:22:
Motorola heeft met de Moto G en Moto X hun naam natuurlijk wat verbeterd. Dus ik verwacht dat ze de Moto lijn gaan uitbouwen.
Ik verwacht ook dat ze gewoon de Motorola naam gaan voeren, en dat ze de Lenovo naam in de markt gaan zetten voor de zakelijkere toestellen. Een beetje in de lijn van de laptops die Lenovo in het westen op de markt brengt. Moto voor de massa, lage prijzen voor goede apparatuur maar niet high-end vormgegeven, en Lenovo voor de luxere en zakenmarkt.

Maar goed, dat is slechts gissen natuurlijk, voor hetzelfde geld houdt Motorola als naam gewoon op te bestaan....
Anyway, ik heb dit topic lang gevolgd, maar uiteindelijk gegaan voor een Nexus 5 à 330 euro. Daar kan geen enkele Chinaphone tegen op boxen qua prijs/kwaliteit/garantie combo.
Vind ik een gevaarlijke uitspraak. Er zijn wel degelijk toestellen die op , en ook onder, dat prijspeil stevig kunnen concurreren met de Nexus 5. Het is dan alleen de vraag hoeveel euro's die garantie je waard is en natuurlijk of je LTE nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Mik0s schreef op maandag 27 januari 2014 @ 17:58:
[...]

Deze vind ik ook interessant. Iemand ervaring met de Umi S1?
Bedankt voor de tip. Was al een tijdje aan het zoeken naar een betaalbaar 720p toestel en dit leek mij wel het proberen waard.
Nu nog genoeg geduld bewaren tot hij binnen is :+

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
+ grootste troef die geen enkele nexus of high end heeft, dual-sim dat degelijk werkt qua functionaliteit: daar bedoel ik mee contacten koppelen aan een simkaart of op zen minst telkens de vraag stellen welke sim je gebruikt.

Ik ben zelf een Nexus fan, uitstekende toestelletjes voor hun prijs, maar al men goede dualsim's komen van china hoor, want die van de A merken hier in europa zijn ofwel mega overpriced en slecht functionerend, of anders zijn het geimporteerde mtk chipjes ;) (acer heeft hier een gewoonte van bv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
SV3NNER schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 12:09:
Zopo Zp998 bevalt tot nu toe zeer goed.

- voelt lekker stevig aan
- goed en helder scherm
- reageert lekker snel

Camera en Gps nog niet getest.
Battery duur is nog even een aantal daagjes afwachten.

Eerst maar eens een goede rom zoeken met Root.

[afbeelding]
mooi :), scherm ziet er heel helder uit...
ik kijk al uit naar je verdere bevindingen en batterij ervaring

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55

Rincewind

Take me in your arms tonight

Hmmm.. ik zit met een probleem. Via mijn werk kan ik wellicht een Nexus 5 krijgen met een bij betaling van €125. Aan de andere kant ben ik ook erg gecharmeerd van de iOcean x7s. Die is wel zo'n €75 duurder, heeft wellicht betere specs maar qua Android-ondersteuning en garantie kan dat een uitdaging zijn. Is die iOcean dat waard ? Zal ik de Nexus 5 of de iOcean kiezen ?

Wat denken jullie ?

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nexus.
Voor die prijs geen twijfel mogelijk ;)
Kan je er meerdere krijgen?! :+

ps: ik heb nog wel een iOcean X7. lijkt sprekend op de X7s.. >:)
ruilen voor een nexus 5? :P

[ Voor 64% gewijzigd door dutchgio op 31-01-2014 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nexus 5 :Y

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die prijs sowieso N5. En als je meerdere kan krijgen meld ik me aan als geïnteresseerde. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaaa, Nexus 5. En stuur er ook maar eentje deze kant op... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Rincewind schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 12:03:
Hmmm.. ik zit met een probleem. Via mijn werk kan ik wellicht een Nexus 5 krijgen met een bij betaling van €125. Aan de andere kant ben ik ook erg gecharmeerd van de iOcean x7s. Die is wel zo'n €75 duurder, heeft wellicht betere specs maar qua Android-ondersteuning en garantie kan dat een uitdaging zijn. Is die iOcean dat waard ? Zal ik de Nexus 5 of de iOcean kiezen ?

Wat denken jullie ?
Laat ik maar eens een ander geluid in dit topic horen :P
Waarom een nexus 5? We zijn tweakers, dus we houden van tweaken ;)
Ik vindt het wel leuk om te experimenteren met Chinese smartphones.
Een Jiake, xiaomi, etcetera is een grotere uitdaging ;)

EDIT: De xiaomi mi-3 is goedkoper EN heeft betere specificaties, als ik moest kiezen tussen een nexus 5 of een xiaomi mi-3 viel de nexus 5 als eerste af!

[ Voor 9% gewijzigd door Willian40 op 31-01-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willian40 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:10:
[...]

Laat ik maar eens een ander geluid in dit topic horen :P
Waarom een nexus 5? We zijn tweakers, dus we houden van tweaken ;)
Ik vindt het wel leuk om te experimenteren met Chinese smartphones.
Een Jiake, xiaomi, etcetera is een grotere uitdaging ;)
Moet jij je niet bezig houden in een ander topic? :+ :o
Met een Nexus 5 kan je toch ook tweaken?
Cyanogenmod erop enzo...
Waarom een neppe galaxy kopen als je voor minder een Nexus 5 kan scoren...
Hoe je het ook went of keert, je maakt een verkeerde keus als je niet voor de nexus gaat.
Voor 350-400 euro is het al een heel erg goede deal, laat staan als je er maar 125 voor hoeft neer te tellen.
Ik wist het wel :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincewind
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:55

Rincewind

Take me in your arms tonight

Ok. Iedereen bedankt voor de input. Ik denk dat ik voor de Nexus 5 ga. Ook op een gelijksoortig FOK-topic zeggen ze hetzelfde. Wat voor mij de doorslag gaf was een opmerking:
geen betere specs, meer kernen is geen vervanging voor goede single-threaded performance. 80% van android apps gebruiken maar 2 threads. en die mtk6592 is maar 1.66 Ghz met een heel zwakke micro-architectuur.
Dus iedereen weer 'Back OT' :)

[ Voor 62% gewijzigd door Rincewind op 31-01-2014 13:53 ]

Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:16:
[...]

Moet jij je niet bezig houden in een ander topic? :+ :o
Met een Nexus 5 kan je toch ook tweaken?
Cyanogenmod erop enzo...
Waarom een neppe galaxy kopen als je voor minder een Nexus 5 kan scoren...
Hoe je het ook went of keert, je maakt een verkeerde keus als je niet voor de nexus gaat.
Voor 350-400 euro is het al een heel erg goede deal, laat staan als je er maar 125 voor hoeft neer te tellen.
Ik wist het wel :9~
*Ik heb wel meer toe doen dan alleen in het Jiake-topic rond te hangen ;) Ook dit topic heeft prioriteit :P *

Ja met een Nexus 5 kan je ook tweaken. Maar het is vooral de uitdaging, Chinese smartphones zijn prima, maar worden een héél stuk beter als er aan getweakt wordt. (Alleen maar al de duizenden fixen en dergelijke, zijn sommige tot last, maar de echte tweaker vindt het niet erg) Als voorbeeld, de xiaomi-router waar een bouwpakket van geproduceerd is. De gemiddelde mens denkt dan: WAT!? Moet ik een hogere prijs betalen, om het zelf in elkaar te zetten!? (Was als voorbeeld bedoeld voor tweaken)

De Jiake is voor een ander budget dan de Nexus 5, dus dezelfde vergelijking als jou trek ik niet (Het mooiere design en de betere gpu, het is maar of dat die meer dan 2x zo hoge prijs rechtvaardigd |:( , voor mij i.i.g niet.) De xiaomi mi3 heeft dan wel weer een grotere (3050 mA) accu en wekelijks Miui-updates, die voor mij de-bang-for-buck- meter weer omhoog laat schieten, i.t.t. tot de nexus. Ik heb héél bewust voor de xiaomi zakelijk en de Jiake privé gekozen, (i.p.v. de nexus 5 als vervanger.)

Maar dat als er iemand vraagt naar een smartphone van 350-400 euro er in koor geroept wordt: Nexus 5, laat wel zien hoe Android-update-geil het tweakers-volk is :9 (Leuk woord voor galgje :+ )
Ik vind een Nexus helemaal niet slecht (Waarschijnlijk zijn die er alleen in 2015 niet meer ;) ), maar bijvoorbeeld de xiaomi mi3 is ook een goed (beter) alternatief als je in dezelfde price-range koopt of de zte nubia z5s, de tijden dat er bijna géén alternatieven voor de nexus waren is voorbij!

(Imho zelfs een stuk beter, alleen maar al door de wekelijkse updates van miui, Android is schaam wekkend genoeg, amper gewijzigd sinds 4.0 qua uiterlijk en instellingen, i.t.t. bijvoorbeeld Miui)
Rincewind schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 13:50:
Ok. Iedereen bedankt voor de input. Ik denk dat ik voor de Nexus 5 ga. Ook op een gelijksoortig FOK-topic zeggen ze hetzelfde. Wat voor mij de doorslag gaf was een opmerking:

[geen betere specs, meer kernen is geen vervanging voor goede single-threaded performance. 80% van android apps gebruiken maar 2 threads. en die mtk6592 is maar 1.66 Ghz met een heel zwakke micro-architectuur.]

Dus iedereen weer 'Back OT' :)
Ik heb eigenlijk maar één opmerking?
Geloof jij die aanname?

Het komt op hetzelfde neer, als dat ik me kapot erger, dat er bij de Mediamarkt voor 600 euro Intel Celeron-laptops verkocht worden en de domme massa maar kopen........ :(
(Dat is géén voorbeeld om de snelheid van de nexus te kleineren)
Die opmerking van het Fok-topic is simpelweg géén bewijs. :F

Mijn Jiake V8 loopt vloeiend, alles gaat/is snel, ik merk géén vertragingen (Ook niet in apps), ze mogen met héél wat beters komen dan een simpele aanname, om te bewijzen dat 8-core géén nut heeft!

EDIT: De discussie hierboven is gewoon OT ;)

Wordt dit misschien een alternatief voor de iNew V3? :o
Ik vindt hem wel té véél op de iPhone lijken en dat is imho zo'n beetje de lelijkste smartphone samen met de budget androids á la optimus l5. Maar wel weer dunne bezels
http://www.gizchina.com/2...-end-design-2-4mm-bezels/

[ Voor 27% gewijzigd door Willian40 op 31-01-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik vind de iNew V3 totaal niet op een iPhone lijken maar goed.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Willian40 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 15:17:
[...]

*Ik heb wel meer toe doen dan alleen in het Jiake-topic rond te hangen ;) Ook dit topic heeft prioriteit :P *

Ja met een Nexus 5 kan je ook tweaken. Maar het is vooral de uitdaging, Chinese smartphones zijn prima, maar worden een héél stuk beter als er aan getweakt wordt. (Alleen maar al de duizenden fixen en dergelijke, zijn sommige tot last, maar de echte tweaker vindt het niet erg) Als voorbeeld, de xiaomi-router waar een bouwpakket van geproduceerd is. De gemiddelde mens denkt dan: WAT!? Moet ik een hogere prijs betalen, om het zelf in elkaar te zetten!? (Was als voorbeeld bedoeld voor tweaken)

De Jiake is voor een ander budget dan de Nexus 5, dus dezelfde vergelijking als jou trek ik niet (Het mooiere design en de betere gpu, het is maar of dat die meer dan 2x zo hoge prijs rechtvaardigd |:( , voor mij i.i.g niet.) De xiaomi mi3 heeft dan wel weer een grotere (3050 mA) accu en wekelijks Miui-updates, die voor mij de-bang-for-buck- meter weer omhoog laat schieten, i.t.t. tot de nexus. Ik heb héél bewust voor de xiaomi zakelijk en de Jiake privé gekozen, (i.p.v. de nexus 5 als vervanger.)

Maar dat als er iemand vraagt naar een smartphone van 350-400 euro er in koor geroept wordt: Nexus 5, laat wel zien hoe Android-update-geil het tweakers-volk is :9 (Leuk woord voor galgje :+ )
Ik vind een Nexus helemaal niet slecht (Waarschijnlijk zijn die er alleen in 2015 niet meer ;) ), maar bijvoorbeeld de xiaomi mi3 is ook een goed (beter) alternatief als je in dezelfde price-range koopt of de zte nubia z5s, de tijden dat er bijna géén alternatieven voor de nexus waren is voorbij!

(Imho zelfs een stuk beter, alleen maar al door de wekelijkse updates van miui, Android is schaam wekkend genoeg, amper gewijzigd sinds 4.0 qua uiterlijk en instellingen, i.t.t. bijvoorbeeld Miui)

[...]

Ik heb eigenlijk maar één opmerking?
Geloof jij die aanname?

Het komt op hetzelfde neer, als dat ik me kapot erger, dat er bij de Mediamarkt voor 600 euro Intel Celeron-laptops verkocht worden en de domme massa maar kopen........ :(
(Dat is géén voorbeeld om de snelheid van de nexus te kleineren)
Die opmerking van het Fok-topic is simpelweg géén bewijs. :F

Mijn Jiake V8 loopt vloeiend, alles gaat/is snel, ik merk géén vertragingen (Ook niet in apps), ze mogen met héél wat beters komen dan een simpele aanname, om te bewijzen dat 8-core géén nut heeft!

EDIT: De discussie hierboven is gewoon OT ;)

Wordt dit misschien een alternatief voor de iNew V3? :o
Ik vindt hem wel té véél op de iPhone lijken en dat is imho zo'n beetje de lelijkste smartphone samen met de budget androids á la optimus l5. Maar wel weer dunne bezels
http://www.gizchina.com/2...-end-design-2-4mm-bezels/
Heb je zijn post überhaupt wel gelezen. Hij krijgt de Nexus voor 125.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Quad schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:09:
Ik vind de iNew V3 totaal niet op een iPhone lijken maar goed.
Hij heeft het over dat andere ding dat ie post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten om op 4G toestellen te wachten. Dan kan ik in de tussentijd beslissen of ik de custom rom scene op wil geven. :P en mocht ik dan toch voor een chinees gaan dan ben ik wat meer voorbereid op de toekomst.

Ben toch benieuwd trouwens. Hoe ervaren jullie het dat de meeste Chinezen op dit moment op Android 4.2 vast zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:51:
Ik heb besloten om op 4G toestellen te wachten. Dan kan ik in de tussentijd beslissen of ik de custom rom scene op wil geven. :P en mocht ik dan toch voor een chinees gaan dan ben ik wat meer voorbereid op de toekomst.

Ben toch benieuwd trouwens. Hoe ervaren jullie het dat de meeste Chinezen op dit moment op Android 4.2 vast zitten?
Zoals hierboven gezegd, ik ben NIET Android-update-geil ;)
4.4 is voor mij een gimmick maar géén must, het voegt niet enorm véél toe, meer voor de toekomst-bestendigheid van je smartphone.

4G heeft véél te lage data-limieten voor de prijs die je betaalt |:(
Over een jaar of 3 kun je waarschijnlijk pas 4G voor de prijs van 3G krijgen met fatsoenlijke data-bundels. Dan is 4G Lte Advanced al weer uit en heb je een snelheid van 100+ mbps en dat is dan weer duur.

[ Voor 17% gewijzigd door Willian40 op 31-01-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Willian40 schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:57:
[...]

Zoals hierboven gezegd, ik ben NIET Android-update-geil ;)
4.4 is voor mij een gimmick maar géén must, het voegt niet enorm véél toe, meer voor de toekomst-bestendigheid van je smartphone.

4G heeft véél te lage data-limieten voor de prijs die je betaalt |:(
Over een jaar of 3 kun je waarschijnlijk pas 4G voor de prijs van 3G krijgen met fatsoenlijke data-bundels. Dan is 4G Lte Advanced al weer uit en heb je een snelheid van 100+ mbps en dat is dan weer duur.
wat 4G betreft: de chinezen zijn toch de betere qua internet infrastructuur dan de europeanen. En alsnog qua chinese brands komen er niet zoveel 4G LTE telefoons uit. Er zijn er nu wel een paar zoals de ZOPPO's enz maar niet echt heel veel. Vraag me toch hoe dat komt.

En ja ik zelf gebruik de MIUI androind telefoon, en merk toch wel op sommige gebieden is zo'n stock androind als 4.4 KITKAT TOCH BETER GEOPTIMALEERD VOOR DE ANDROIND-KERNEL TELEFOONS...

Dacht zelf om de ZOPPO octa-core 998 te halen voor €350,- uit rotterdam of gewoon beter uit china? Hoe zit het dan met garantie???

[ Voor 5% gewijzigd door theduke1989 op 31-01-2014 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
  • Laatst online: 17-08 13:12
Verwijderd schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 16:51:
Dan hierover nog een vraag: Ik weet dat mediatek moeilijk blijkt te doen met het vrijgeven van nieuwe android versies, maar hoe zit dit eigenlijk met Intel? Kan er zelf niet echt veel over vinden :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@theduke binnen een jaar zijn alle mt6592 phones vervangen door de mt6595, met 4G ondersteuning.
Mediatek speelt het goed, ze hypen nu rondom 8 cores, en voege pas later een keer 4G eraan toe.

@jan-willem
De constructie bij MediaTek is dat ze naast de soc ook meteen Android aan leveren, zodat merken als Zopo en iOcean etc. Niet al te veel aandacht aan de software hoeft te doen.
Hierbij geven ze alleen verder ook geen sources, dus echt een andere optie hebben ze niet.
Hoe dat bij Intel zit weet ik niet, maar ik denk niet dat die een kant- en klare androidsdk afleveren.
het gaat over de ZTE geek, niet? ZTE is in principe groot genoeg om zelf software te ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
dutchgio schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 19:57:
@theduke binnen een jaar zijn alle mt6592 phones vervangen door de mt6595, met 4G ondersteuning.
Mediatek speelt het goed, ze hypen nu rondom 8 cores, en voege pas later een keer 4G eraan toe.

@jan-willem
De constructie bij MediaTek is dat ze naast de soc ook meteen Android aan leveren, zodat merken als Zopo en iOcean etc. Niet al te veel aandacht aan de software hoeft te doen.
Hierbij geven ze alleen verder ook geen sources, dus echt een andere optie hebben ze niet.
Hoe dat bij Intel zit weet ik niet, maar ik denk niet dat die een kant- en klare androidsdk afleveren.
het gaat over de ZTE geek, niet? ZTE is in principe groot genoeg om zelf software te ontwikkelen.
Ja het gaat over de Geek :) Maar dat is in ieder geval goed om te horen.
Dan nog een vraag, ik ga over een paar maanden naar HK, en mijn huidige telefoon werkt nog prima maar wordt toch wel erg traag (danku samsung). Ik zit nu dus een beetje te twijfelen of ik binnenkort nog bijv. een Geek zal bestellen, of dat ik zal wachten en uit HK een mooi toestel (Misschien wel een Geek als ze die hebben) mee zal nemen.

Ik hoor alleen erg verschillende dingen, dat het bijvoorbeeld helemaal niet goedkoper is en dat de kans dat je opgelicht wordt groter is. Vooral vertrouwen in de verkopers is dus een probleempje xD

-
Bedenk me nu net trouwens dat dit misschien bij levertijden moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neuh, maakt mij niet uit waar het staat :+

Het schijnt inderdaad dat er lokaal veel meer nepperds in omloop zijn en je niet zomaar de telefoons die wij importeren daar in het wild spot.
Maar dat weet ik alleen van horen zeggen, ben er zelf nog nooit geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
Jan-Willem P. schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:02:
[...]

Ja het gaat over de Geek :) Maar dat is in ieder geval goed om te horen.
Dan nog een vraag, ik ga over een paar maanden naar HK, en mijn huidige telefoon werkt nog prima maar wordt toch wel erg traag (danku samsung). Ik zit nu dus een beetje te twijfelen of ik binnenkort nog bijv. een Geek zal bestellen, of dat ik zal wachten en uit HK een mooi toestel (Misschien wel een Geek als ze die hebben) mee zal nemen.

Ik hoor alleen erg verschillende dingen, dat het bijvoorbeeld helemaal niet goedkoper is en dat de kans dat je opgelicht wordt groter is. Vooral vertrouwen in de verkopers is dus een probleempje xD

-
Bedenk me nu net trouwens dat dit misschien bij levertijden moet?
Gisteren nog de Geek voor mijn broer besteld voor 137 euro inclusief DHL levering als je interesse hebt (nog 12 uur geldig)
http://www.aliexpress.com...80-2-0GHz/1491772757.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayWay
dutchgio schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:08:
Het schijnt inderdaad dat er lokaal veel meer nepperds in omloop zijn en je niet zomaar de telefoons die wij importeren daar in het wild spot.
Maar dat weet ik alleen van horen zeggen, ben er zelf nog nooit geweest ;)
Ik denk dat ik dan toch liever een webshop heb dan een fysieke winkel ergens in een achterbuurt van HK dan, qua garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:00

RobertowNL

For your gear!

één die je niet wil kopen:
Chipset: Spreatron SC6825 1.0 GHz Dual core (GPU Mali400)
•RAM: 256MB

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

RobertowNL schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:06:
[...]

één die je niet wil kopen:

•RAM: 256MB
In china koop je ze dus letterlijk voor de helft van dat bedrag.

http://www.pandawill.com/...-fm-dark-blue-p81402.html 36 euro.

Ik zie overigens ook geen 3g en geen gps staan bij de feature list.Neem dus maar aan dat die niet ondersteund worden.

en 256 RAM is erg weinig, dat is zo weinig, daar heb ik niet eens ervaring mee.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
leuk_he schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:23:
en 256 RAM is erg weinig, dat is zo weinig, daar heb ik niet eens ervaring mee.
Zolang je geen grote apps draait en niet 10 tegelijk open wil hebben, werkt dat prima. (is mijn ervaring)
Het gaat wel altijd gepaard aan ook weinig ROM, dus je moet wel rooten wil je voldoende apps kunnen installeren op de sd-card.

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:41:
[...]

Zolang je geen grote apps draait en niet 10 tegelijk open wil hebben, werkt dat prima. (is mijn ervaring)
Het gaat wel altijd gepaard aan ook weinig ROM, dus je moet wel rooten wil je voldoende apps kunnen installeren op de sd-card.
Ik heb er wel ervaring mee #ultiemhorrorscenario
Als je één app geïnstalleerd hebt en telkens je taak beheer gebruikt, is er niks aan de hand.

Meer dan één app en je hebt een probleem :'(
Dan loopt die als je geluk hebt 3x per dag vast.
Met zo weinig mogelijk apps die je ram vol taken stoppen is het wel een beetje te doen, root uninstaller om zo véél mogelijk systeem apps te verwijderen is dan een must!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:25
mensen.... hoe kan dit toestel van jiayu 54 euro gaan kosten???
http://www.1949deal.com/j...s-2-screen-otg-white.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• puntje013
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:39
Waarschijnlijk omdat het toestel volgens mij nog niet uit is en het dus een pre-order is.
Ik heb het bij meer Chinese site's gezien, toestel goedkoop in de pre-order zetten en zodra hij daadwerkelijk uit is de prijs omhoog gooien en de pre-order klanten een bericht sturen dat ze moeten bij betalen of annuleren.

Zelfde toestel kost bij geekbuying 115 euro. http://www.geekbuying.com...amera---White-323226.html

Mijn china shopping reviews youtube kanaal
Mijn china shopping reviews blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:25
puntje013 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:14:
[...]

Waarschijnlijk omdat het toestel volgens mij nog niet uit is en het dus een pre-order is.
Ik heb het bij meer Chinese site's gezien, toestel goedkoop in de pre-order zetten en zodra hij daadwerkelijk uit is de prijs omhoog gooien en de pre-order klanten een bericht sturen dat ze moeten bij betalen of annuleren.

Zelfde toestel kost bij geekbuying 115 euro. http://www.geekbuying.com...amera---White-323226.html
oh ok jammer xD kon het me eigenlijk al niet voorstellen, ff afwachten dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Willian40 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 13:31:
[...]

Ik heb er wel ervaring mee #ultiemhorrorscenario
Als je één app geïnstalleerd hebt en telkens je taak beheer gebruikt, is er niks aan de hand.

Meer dan één app en je hebt een probleem :'(
Dan loopt die als je geluk hebt 3x per dag vast.
Met zo weinig mogelijk apps die je ram vol taken stoppen is het wel een beetje te doen, root uninstaller om zo véél mogelijk systeem apps te verwijderen is dan een must!
Zoals gezegd heb ik er ervaring mee (zeer recent zelfs) en wat je hier roept is onzin. 20 tot 30 apps geïnstalleerd en meerdere tegelijk draaiend gehad zonder een enkele crash. Ook liep het nog best soepel ook. (de mtk6572w is gewoon prima) Heb jij de laatste tijd nog wel een budgettelefoon gehad met vergelijkbare specs? En ook uit China?

Ik stel voor dat je lekker met je tigcore gaat spelen en je niet bemoeit met mensen die wat eenvoudigers gebruiken zonder problemen. Een beetje respect voor andermans ervaringen en voorkeuren is gewenst.

[ Voor 22% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-02-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe je het ook went of keert, 256mb ram, een trage dualcore, en weinig rom dragen niet bij aan een goede gebruikservaring.
Maar of dat voor jou acceptabel is hangt natuurlijk van jezelf af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:58:
Hoe je het ook went of keert, 256mb ram, een trage dualcore, en weinig rom dragen niet bij aan een goede gebruikservaring.
Je hebt natuurlijk beter, maar het is simpelweg géén crap zoals wel wordt beweerd. Jij nuanceert het tenminste nog. Enige wat echt crap is aan m'n telefoon is de camera. :P

[ Voor 6% gewijzigd door Hyp Hyper op 01-02-2014 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan gta 3 er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
dutchgio schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:58:
Je hebt wel gelijk ik heb zo'n ss galaxy nog wat zo'n blauw ding.
En dat ding heeft 512MB + DUAL core maar dat ding is rete traag ja.
Dus een 256MB + dual core is dan nog trager. het beste is om dual core + 1gb ram te hebben vanaf daar zal je een beetje goed kunnen gebruik maken van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
theduke1989 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:47:
[...]

Dus een 256MB + dual core is dan nog trager. het beste is om dual core + 1gb ram te hebben vanaf daar zal je een beetje goed kunnen gebruik maken van je telefoon.
M'n Sony Sola dual core met 512MB was een stuk trager dan de drie mtk6572w dual core telefoons die ik nu al uit China heb laten komen. Wellicht heet Mediatek iets beters/slimmers gebouwd? Verbaasde mij ook in het begin. (telefoontje van 50 euro dat lekkerder werkt dan een telefoon die anderhalf jaar eerder 260 euro kostte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Mijn hemel, wat een gezeur om niks. Sowieso wordt het belang van de hoeveelheid geheugen in Android enorm overschat. Mijn oude Galaxy S draaide op 512mb prima en is nog steeds in staat om de laatste Android versies vrijwel vloeiend te draaien. Als het toestel al een probleem had, dan was het de kwaliteit van het geheugen, niet de hoeveelheid.....

Het is heel simpel: Je koopt wat je denkt nodig te hebben. Wil je gewoon bellen en gebeld worden, dan heb je niet eens een smartphone nodig. Wil je iets meer, dan koop je een low-end smarpthone. Leef je op zo'n ding en wil je goed kunnen multitasken, veel browsen en gamen....Tja, dan heb je aan 256mb niet genoeg. Laat iedereen die afweging lekker voor zichzelf maken.
theduke1989 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 10:47:
[...]

Vergelijking van niks. De ene dual core is de andere niet. Een dual core A15 met 256mb is veel sneller dan een dual core a7 met 512mb.

[ Voor 28% gewijzigd door Hoppa! op 02-02-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Toch kan je er echt niet om heen dat 256 mb RAM voor een telefoon van 85 euro veel te weinig is. (want er komen nog 5€ verzendkosten en 5€ thuiskopieheffing bij) . Die processor is denk ik ook een stuk slechter dan een mediatek dual core. Resolutie van 't scherm staat er ook niet bij? Zal wel 320x240 zijn ofzo :z

Anyway, anno 2014 moet je gewoon geen 256mb RAM telefoon kopen. Ze zijn even duur als telefoons met 512 mb. Maakt niet uit of het nu "goed genoeg is".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Nee, GTA 3 gaat daar niet op.

En maak je niet druk: hij is toch al uitverkocht en in China koop je voor minder geld iets véél beter. En ben je bang om uit China te bestellen? Deze telefoon wordt waarschijnlijk ook gewoon uit China gedropshipt aangezien er in de advertentie staat:

Levertijd: uw bestelling wordt uiterlijk op 7 februari a.s. verzonden
en: 1 jaar garantie (tegoedbon is garantiebewijs)
8)7

(op 7 februari is de vakantie voor Chinees nieuwjaar van de chinezen gedaan en worden de bestellingen bij webshops verzonden).

Hoe kan zo'n rottelefoon nu uitverkocht zijn :') Wat een oplichterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Thmz159 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:34:
Anyway, anno 2014 moet je gewoon geen 256mb RAM telefoon kopen. Ze zijn even duur als telefoons met 512 mb. Maakt niet uit of het nu "goed genoeg is".
Dat laatste klopt wel. Het prijsverschil is iig klein of niet aanwezig.
Mijn laatste twee hebben dan ook 512MB, maar zijn daarmee overigens niet merkbaar sneller. Wellicht blijven er vooral meer apps 'actief'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
Thmz159 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:48:
[...]
Hoe kan zo'n rottelefoon nu uitverkocht zijn :') Wat een oplichterij...
Inderdaad: als je dan toch persé in Nederland wilt bestellen, ga dan voor iets als de Alcatel Pop C3. Die kost minder, heeft 512MB, een recentere Android versie en een 800 x 480 scherm. Of als je op het gewone marktplaats aanbod zoekt naar nieuwe toestellen, dan kan je voor die prijs (en minder) ook nog betere toestellen krijgen, zelfs met een IPS scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wil je in nederland bestellen, mijd dit topic dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op zondag 02 februari 2014 @ 12:33:
Wil je in nederland bestellen, mijd dit topic dan.
Er worden zo te zien ook onbekende Chinese smartphones in Nederland verkocht hoor. :+
displaciamento schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:57:
[...]

Inderdaad: als je dan toch persé in Nederland wilt bestellen, ga dan voor iets als de Alcatel Pop C3. Die kost minder, heeft 512MB, een recentere Android versie en een 800 x 480 scherm. Of als je op het gewone marktplaats aanbod zoekt naar nieuwe toestellen, dan kan je voor die prijs (en minder) ook nog betere toestellen krijgen, zelfs met een IPS scherm.
Ah, die heeft ook de mtk6572 chipset. :)
Voor die prijs heb ik overigens in China een mtk6572w telefoon met een 4,7" qhd scherm gekocht met een dikte van 8mm. (Een Huawei P6 kloon :X )

[ Voor 67% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-02-2014 12:45 ]

Pagina: 1 ... 111 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.