Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
Wel een leuk toestel. Ik denk wel een gokje waard alleen ik heb geen ervaring met die shop maar zie dat ze bij hier ook staan

http://www.aliexpress.com...Gorilla-2/1637099802.html

gokje waard of toch maar een ander toestel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob2011
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 21:48
Het blijft altijd een gok wat je krijgt.

http://www.aliexpress.com...-Ram-16GB/1572098890.html

Wat denken jullie van dit toestel ?
gebruik zal zijn twitter/facebook/runkeeper/hayday/jungleheat

een echte s3mini koop je hier voor 165 met een aanbieding. zie vele tips hier en erg bruikbaar wat is nu de beste koop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:04
Lijkt mij een scam..
5" fhd, 2GB voor €100,- is eerder een if it is good to be true then it probably is.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Koop een Cubot gt99 of de star w450, de no-name cloons onder de 100 euro zijn niet zo best.

Euh, mt6589 op 1.6Ghz. :F
Dus ook geen 2gb ram, full hd etc..

[ Voor 27% gewijzigd door dutchgio op 02-02-2014 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Inderdaad, de specs kloppen bovendien ook niet. "MTK6589 Qual Core 1.6GHz Cortex A9", terwijl het in het echt een 1,2 GHz A7 is en Android 4.2.2 klopt ook niet want de MTK6589 gaat maar tot en met 4.2.1. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
Die heeft geen WCDMA (dus geen 3G). Ook maar dual band 2G dus heb geen idee of je er hier zelfs mee kan bellen. Jiayu zou ook met een WCDMA variant komen. (zal wss ook wel duurder zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het twijfelen tussen een NEO N003 of een Xiaomi Red Rice. Beide komen ongeveer op net onder de 150 EUR.

Ik heb graag een deftige camera bij de hand, vandaar kwam ik uit op deze beide. Beide draaien op een MTK-6589T. Als ik het goed heb is op vlak van bouwkwaliteit de Xiaomi zeer goed, maar kan iemand mij bevestigen dat dit toestel wel degelijk 3G ondersteunt?

Hoe zit dat met de gps (die ik erg vaak gebruik). Is dat te vertrouwen? Volgens ik lees is het vooral toestel (en firmware) afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skwzR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-03 16:10
Heeft iemand de THL W8s of de iOcean X7 elite of een ander telefoon die erop lijkt en voor welke telefoon zullen jullie gaan?

http://www.antelife.com/t...1920-1080-smartphone.html

http://www.antelife.com/i...2gb-smartphone-black.html

[ Voor 58% gewijzigd door skwzR op 02-02-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
rob2011 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 15:48:
[...]

Wel een leuk toestel. Ik denk wel een gokje waard alleen ik heb geen ervaring met die shop maar zie dat ze bij hier ook staan

http://www.aliexpress.com...Gorilla-2/1637099802.html

gokje waard of toch maar een ander toestel ?
Niet kopen bij een verkoper zonder feedback en eigenlijk ook niet bij weinig feedback en/of een score onder de 90 á 95%

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 19:10:
[...]

Zoals gezegd heb ik er ervaring mee (zeer recent zelfs) en wat je hier roept is onzin. 20 tot 30 apps geïnstalleerd en meerdere tegelijk draaiend gehad zonder een enkele crash. Ook liep het nog best soepel ook. (de mtk6572w is gewoon prima) Heb jij de laatste tijd nog wel een budgettelefoon gehad met vergelijkbare specs? En ook uit China?

Ik stel voor dat je lekker met je tigcore gaat spelen en je niet bemoeit met mensen die wat eenvoudigers gebruiken zonder problemen. Een beetje respect voor andermans ervaringen en voorkeuren is gewenst.
Ja die heb ik (helaas) ookgehad.
Was voor vakantie bedoeld, Android 4,1 1,2 GHz CPU en dat voor $55 uit China, het leek me redelijk voor die prijs, totdat ik hem in gebruik nam.

Je hoeft niet zo ontzettend chagrijnig te reageren, als ik kritiek heb, dankzij een slechte ervaring en jij een goede ervaring (blijkbaar), is het niet zo dat ik er géén een gehad heb. |:(

Ik heb ook buiten China diverse budget smartphones gehad met weinig ram, naar mijn mening gewoon een ramp, dat jij dat niet vindt is jouw probleem, als goed is mag je hier je ervaringen posten van Chinese smartphones?

Ik snap dat niet iedereen een 4/8 core aanschaft, maar dat doet er imho niks aan mijn ervaring af.

Ik kan als je wilt zelfs een video review er van maken (Hij ligt weg te rotten onder een laag stof)

Dan kan jij zien hoe vaak die vastloopt, met mijn basis gebruik 3 uur internetten en regelmatig e-mail/whatsapp checken is die simpel weg niet geschikt, dat bleek uit mijn ervaring.

Jij hoeft je 256 phone niet met hand en tand te verdedigen, iedereen koopt naar zijn uitgavenpatroon, ik vindt het gruwelijk in gebruik, misschien andere niet, ben ik dan opeens respectloos!?! maar dat ik ongenuanceerd hier zou lopen spuien omdat ik 2 GB ram heb vindt ik te ver gaan. Dat jij dat soepel vindt lopen is een MENING, dat ik dat niet vind is OOK een MENING!

Misschien was er was er wat met de software mis, maar ik ken er genoeg in mijn omgeving met 256 mb phones om te weten dat het niet daar aan ligt.

[ Voor 4% gewijzigd door Willian40 op 02-02-2014 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 03-04-2020
Hallo,

Ik zie dat hier veel slimmen mensen zijn die me gok ik wel een handje kunnen
Helpen.

Ik weet niet goed welke ik moet nemen de Neken N6 Bijvoorbeeld
Of toch W450 Mijn budget is 185 dollar maar het liefst zoveel mogelijk eronder
En waar moet ik hem halen

Sorry voor al deze vragen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 23:25
Willian40 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:06:
[...]

Ja die heb ik (helaas) ookgehad.
Was voor vakantie bedoeld, Android 4,1 1,2 GHz CPU en dat voor $55 uit China, het leek me redelijk voor die prijs, totdat ik hem in gebruik nam.

Je hoeft niet zo ontzettend chagrijnig te reageren, als ik kritiek heb, dankzij een slechte ervaring en jij een goede ervaring (blijkbaar), is het niet zo dat ik er géén een gehad heb. |:(

Ik heb ook buiten China diverse budget smartphones gehad met weinig ram, naar mijn mening gewoon een ramp, dat jij dat niet vindt is jouw probleem, als goed is mag je hier je ervaringen posten van Chinese smartphones?

Ik snap dat niet iedereen een 4/8 core aanschaft, maar dat doet er imho niks aan mijn ervaring af.

Ik kan als je wilt zelfs een video review er van maken (Hij ligt weg te rotten onder een laag stof)

Dan kan jij zien hoe vaak die vastloopt, met mijn basis gebruik 3 uur internetten en regelmatig e-mail/whatsapp checken is die simpel weg niet geschikt, dat bleek uit mijn ervaring.

Jij hoeft je 256 phone niet met hand en tand te verdedigen, iedereen koopt naar zijn uitgavenpatroon, ik vindt het gruwelijk in gebruik, misschien andere niet, ben ik dan opeens respectloos!?! maar dat ik ongenuanceerd hier zou lopen spuien omdat ik 2 GB ram heb vindt ik te ver gaan. Dat jij dat soepel vindt lopen is een MENING, dat ik dat niet vind is OOK een MENING!

Misschien was er was er wat met de software mis, maar ik ken er genoeg in mijn omgeving met 256 mb phones om te weten dat het niet daar aan ligt.
ik deel de ervaringen die willian heeft, mijn zus heeft een cubot gt72 256 ram en dat werkt echt voor geen meter, dus we zijn nu al weer(1 maand na aanschaf) op zoek naar een beter toestel zoals de inew v3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Bas_Sl schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:29:
Hallo,
Ik zie dat hier veel slimmen mensen zijn die me gok ik wel een handje kunnen
Helpen.
Of toch W450 Mijn budget is 185 maar het liefst zoveel mogelijk eronder

Sorry voor al deze vragen :p
inew v3 is op dit moment erg populair, voor 131 euro heb je em bij http://www.1buy.com/5-0-i...3-0mp-ogs-screen-gps.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
krissie100 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:31:
[...]

inew v3 is op dit moment erg populair, voor 131 euro heb je em bij http://www.1buy.com/5-0-i...3-0mp-ogs-screen-gps.html
Kan je deze ook opladen met een NFC Oplader? want er staat dat die NFC heeft.
Maar ik weet niet of dat ook betekend dat je hem draadloos kan opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Bas_Sl schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:33:
[...]

Kan je deze ook opladen met een NFC Oplader? want er staat dat die NFC heeft.
Maar ik weet niet of dat ook betekend dat je hem draadloos kan opladen
ik weet het niet zeker, maar ik heb er wel ergens iets over gelezen... maar weten doe ik het niet, misschien kun je die vraag stellen in het inew v3 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Nfc is niet geschikt voor opladen maar bedoeld als soort van dataoverdracht.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krissie100
Quad schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:44:
ok toppie quad voor je altijd zo snelle reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 11:48:
[...]

Nee, GTA 3 gaat daar niet op.

En maak je niet druk: hij is toch al uitverkocht en in China koop je voor minder geld iets véél beter. En ben je bang om uit China te bestellen? Deze telefoon wordt waarschijnlijk ook gewoon uit China gedropshipt aangezien er in de advertentie staat:

Levertijd: uw bestelling wordt uiterlijk op 7 februari a.s. verzonden
en: 1 jaar garantie (tegoedbon is garantiebewijs)
8)7

(op 7 februari is de vakantie voor Chinees nieuwjaar van de chinezen gedaan en worden de bestellingen bij webshops verzonden).

Hoe kan zo'n rottelefoon nu uitverkocht zijn :') Wat een oplichterij...
Ik heb m all bestelt en gangstar mv (2) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar die Qi oplaad 'matjes' maken toch ook gebruik van NFC?
Of is Qi nou weer een andere standaard? :?
Heb geen high-end toestel gehad dus ben daar niet zo mee bekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:03:
[...]

Maar die Qi oplaad 'matjes' maken toch ook gebruik van NFC?
Of is Qi nou weer een andere standaard? :?
Heb geen high-end toestel gehad dus ben daar niet zo mee bekend ;)
Qi is de draadloze oplaad standaard. NFC is een standaard voor het overbrengen van data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Willian40 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:06:
Ja sorry. Ik word chagrijning van je ontzettende ongenuanceerdheid (slechte ervaring: ok. maar meteen als feit poneren dat je in het algemeen maar één app tegelijk kan draaien?), uitroeptekengebruik en emoticongebruik. Ik zal proberen het voortaan te negeren.

En zoals anderen al zeiden: voor de één werkt het goed genoeg, voor de ander niet.

[ Voor 47% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-02-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:35
Bas_Sl schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:29:
Of toch W450 Mijn budget is 185 dollar maar het liefst zoveel mogelijk eronder
Ik blijf de Umi S1 in theorie een hele goede deal vinden: link1, link2, link3. Vooral qua resolutie steekt deze met kop en schouders boven de W450 uit (ik zou zelf geen 800 x 480 scherm overwegen bij een scherm groter dan 4 inch), maar ook het design vind ik persoonlijk een stuk prettiger (ook dan van de bijvoorbeeld duurdere en enkele maanden terug hier populaire Cubot GT99). En dat voor slechts 129,99 dollar. Ik ken alleen niemand die hem daadwerkelijk al heeft, dus ik weet niet hoe de real-life ervaring is. Hij staat bij mij in bestelling, maar het kan nog wel een aantal weken duren voordat ik hem heb,

Nog goedkoper is de Charmpin G7, en die heeft in ieder geval nog een qHD scherm (hoewel de max voor die resolutie bij mij op 4.3 inch ligt, maar dat is uiteraard erg persoonlijk). Een nadeel is dat deze vanuit de doos geen Nederlands spreekt en je dus aan de slag moet met root + de morelocale2 app om dit (gedeeltelijk) te fixen. En ook bij dit toestel kan ik geen goede gebruikerservaringen vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door displaciamento op 02-02-2014 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
displaciamento schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:32:
[...]

Ik blijf de Umi S1 in theorie een hele goede deal vinden: link1, link2, link3. Vooral qua resolutie steekt deze met kop en schouders boven de W450 uit (ik zou zelf geen 800 x 480 scherm overwegen bij een scherm groter dan 4 inch), maar ook het design vind ik persoonlijk een stuk prettiger (ook dan de bijvoorbeeld duurdere en enkele maanden terug hier populaire Cubot GT99). En dat voor slechts 129,99 dollar. Ik ken alleen niemand die hem daadwerkelijk al heeft, dus ik weet niet hoe de real-life ervaring is. Hij staat bij mij in bestelling, maar het kan nog wel een aantal weken duren voordat ik hem heb,

Nog goedkoper is de Charmpin G7, en die heeft in ieder geval nog een qHD scherm. Een nadeel is dat deze vanuit de doos geen Nederlands spreekt en je dus aan de slag moet met root + de morelocale2 app om dit (gedeeltelijk) te fixen.
Die Umi S1 is morgen bij Pandawill bij Happy Hour te krijgen voor 110 dollar. Moet je wel snel zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
Ik heb nu een S2
Als ik die S1 Koop waar ga ik dan op voor en achter uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou, je hebt dan een quad ipv een dual, groter scherm, hogere resolutie, maar heet ie S1 in plaats van S2, en qua naam is het dus een achteruitgang :+

Specs vergelijken moet je zelf ook wel kunnen lijkt me, althans een dergelijke eigen inzet wordt op Tweakers wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
dutchgio schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:44:
Nou, je hebt dan een quad ipv een dual, groter scherm, hogere resolutie, maar heet ie S1 in plaats van S2, en qua naam is het dus een achteruitgang :+

Specs vergelijken moet je zelf ook wel kunnen lijkt me, althans een dergelijke eigen inzet wordt op Tweakers wel verwacht.
Ja maar ik bedoel met gebruik gemak
En ja ik kan zelf de specs nog wel vergelijken ja :+
Maar ik wou weten hoe licht die in de hand enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
dutchgio schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:44:

Haha. Wilde ik ook al zeggen.. van S2 naar S1.

Ik denk dat ie qua camerakwaliteit, bluetooth etc. wel wat achteruigaat?
De Samsung blijft wel een kwaliteitsproduct imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 18:35
Hyp Hyper schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:36:
[...]
Die Umi S1 is morgen bij Pandawill bij Happy Hour te krijgen voor 110 dollar. Moet je wel snel zijn denk ik.
Welke van de drie kleurstelling is dat (zwart met rood, zwart met zilver of wit met zilver)? Ik heb mijzelf al minstens 5 keer in proberen te schrijven voor de nieuwsbrief van Pandawill, maar ze willen hem mij maar niet toesturen... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
Hyp Hyper schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:49:
[...]
Ik denk dat ie qua camerakwaliteit, bluetooth etc. wel wat achteruigaat?
De Samsung blijft wel een kwaliteitsproduct imho.
Ja Maar Wifi Is mij het belangrijkst als ie daar veel op achteruit gaat no deal :P

[ Voor 0% gewijzigd door Bas_Sl op 02-02-2014 19:51 . Reden: Spellingsfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
displaciamento schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:49:
[...]

Welke van de drie kleurstelling is dat (zwart met rood, zwart met zilver of wit met zilver)? Ik heb mijzelf al minstens 5 keer in proberen te schrijven voor de nieuwsbrief van Pandawill, maar ze willen hem mij maar niet toesturen... :/
Op het plaatje zwart met zilver. Link leidt nog naar de huidige week, helaas.
Is het geen issue met je spamfilter trouwens?

[ Voor 5% gewijzigd door Hyp Hyper op 02-02-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_Sl
Volgens hun zelf wel Hoor
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/71rxue.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Idee is dat je via NFC de wireless charging triggert, niet dat de daadwerkelijke laden via NFC gaat.

Net trouwens mijn bizarste online bestelling meegemaakt. Lenovo P780 gekocht via Aliexpress, met DHL verzending (lekker veilig denk ik dan). Track & trace gaat wonderwel goed, helemaal tot in Zwitserland waar ik woon: "delivery attempted". Maar geen bezorger, geen briefje "we waren hier, u was niet thuis", niets. Ik DHL bellen, "ja meneer we zijn het pakje inmiddels kwijtgeraakt, we betalen de verzender schadevergoeding". Ik dus nogal moedeloos, hoe krijg ik mn centen weer terug van die Chinezen. Maar vandaag duikt een vriendelijke oude heer op bij mn deur: heeft een DHL pakketje gevonden langs de provinciale weg, 1km verderop, en is zo vriendelijk om m bij mij langs te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@bas
Maar dat wordt niet ondersteund door de iNew, of is dat een andere standaard dan Qi?! Want daar wordt niets over vermeld.

@dreamvoid
Lekker dan...
Het loopt in ieder geval nog goed af...
Zou het wel even melden bij DHL, wellicht kunnen zij dan de verantwoordelijke voor de bezorging de weg naar huis wijzen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hadden jullie ook al meegekregen dat Samsung waarschijnlijk Mediatek soc's gaat gebruiken voor zijn low end en mid end modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:19
Dreamvoid schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:04:
Idee is dat je via NFC de wireless charging triggert, niet dat de daadwerkelijke laden via NFC gaat.

Net trouwens mijn bizarste online bestelling meegemaakt. Lenovo P780 gekocht via Aliexpress, met DHL verzending (lekker veilig denk ik dan). Track & trace gaat wonderwel goed, helemaal tot in Zwitserland waar ik woon: "delivery attempted". Maar geen bezorger, geen briefje "we waren hier, u was niet thuis", niets. Ik DHL bellen, "ja meneer we zijn het pakje inmiddels kwijtgeraakt, we betalen de verzender schadevergoeding". Ik dus nogal moedeloos, hoe krijg ik mn centen weer terug van die Chinezen. Maar vandaag duikt een vriendelijke oude heer op bij mn deur: heeft een DHL pakketje gevonden langs de provinciale weg, 1km verderop, en is zo vriendelijk om m bij mij langs te brengen.
Duidelijk geval van 'van de vrachtwagen gevallen'.
Meestal hoor je daar niets meer van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:25:
Hadden jullie ook al meegekregen dat Samsung waarschijnlijk Mediatek soc's gaat gebruiken voor zijn low end en mid end modellen?
mocht dat zo zijn, waarom dan nog een samsung kopen als een chinees merk hetzelfde aan boord heeft?

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 00:54
tim007 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:08:
[...]

mocht dat zo zijn, waarom dan nog een samsung kopen als een chinees merk hetzelfde aan boord heeft?
Omdat het een Samsung is.
Omdat het lokaal wordt aangeboden.
Omdat er 2 jaar garantie op zit.

Als het prijsverschil niet te groot is, dan zie ik wel veel mensen voor de Samsung gaan. Zie maar hoeveel mensen de Moto G aanschaffen terwijl er ook "betere" alternatieven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mudi schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:15:
[...]

Omdat het een Samsung is.
Omdat het lokaal wordt aangeboden.
Omdat er 2 jaar garantie op zit.

Als het prijsverschil niet te groot is, dan zie ik wel veel mensen voor de Samsung gaan. Zie maar hoeveel mensen de Moto G aanschaffen terwijl er ook "betere" alternatieven zijn.
De gemmidelde Nederlander dan wel tweaker is dan ook niet heel bekend met de Chinese smartphones, en kiest dan inderdaad voor de Moto G.
Waarom zou je een budget telefoon kopen 'omdat het een samsung is'?!
Moto G vs. SIII mini >:)
Garantie is ook maar 'garantie', dat geldt bijvoorbeeld bij een fabrieksfout oid maar wanneer je m op de grond laat vallen draai je toch echt zelf op voor de reparatiekosten.
Sommige chinaphones worden ook aangeboden in nederland, door resellers van resellers. De prijs is daar dan ook naar, maar vaak nog steeds goedkoper dan het nederlandse alternatief, a is de concurrentie nu een stuk groter doordat Google via Motorola met de Moto G kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 13:48
Ik ben de laatste tijd toch vrij fanatiek bezig met de chinese telefoons, al blijft de Nexus 5 toch in m'n achterhoofd rondspoken. Ik heb een abonnement van €24 per maand en de Nexus 5 komt hier al dicht bij in de buurt. Iemand suggesties over een telefoon die €200-€300 kost en evenveel of misschien wel meer kan dan de nexus? De batterij is het namelijk het enige dat me tegenhoudt.

Weet weinig, leert veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zijn ook heel wat Chinaphones met Qualcomm chips, en toch heeft Samsung weinig problemen met het slijten van telefoons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Hyp Hyper schreef op zondag 02 februari 2014 @ 19:36:
[...]

Voor $119,50 als nog geen slechte deal. Ik heb vorige week zo'n W450 voor $93,00 besteld. Maar die is nog niet verscheept ivm Chinees Nieuwjaar vakantie. Nou, dan wil ik wel $26,50 of met mazzel maar $17,00 bijbetalen als je daarvoor 720p krijgt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:59
dutchgio schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:24:
[...]

De gemmidelde Nederlander dan wel tweaker is dan ook niet heel bekend met de Chinese smartphones, en kiest dan inderdaad voor de Moto G.
Waarom zou je een budget telefoon kopen 'omdat het een samsung is'?!
Moto G vs. SIII mini >:)
Garantie is ook maar 'garantie', dat geldt bijvoorbeeld bij een fabrieksfout oid maar wanneer je m op de grond laat vallen draai je toch echt zelf op voor de reparatiekosten.
Sommige chinaphones worden ook aangeboden in nederland, door resellers van resellers. De prijs is daar dan ook naar, maar vaak nog steeds goedkoper dan het nederlandse alternatief, a is de concurrentie nu een stuk groter doordat Google via Motorola met de Moto G kwam.
Er zitten dan ook wel iets meer fabrieksfoutjes in chinaphones. Soms. O-) .

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamvoid schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:49:
Er zijn ook heel wat Chinaphones met Qualcomm chips, en toch heeft Samsung weinig problemen met het slijten van telefoons...
Iets met 1 miljard of 0,0 aan marketing besteden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Ottie93 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:40:
Ik ben de laatste tijd toch vrij fanatiek bezig met de chinese telefoons, al blijft de Nexus 5 toch in m'n achterhoofd rondspoken. Ik heb een abonnement van €24 per maand en de Nexus 5 komt hier al dicht bij in de buurt. Iemand suggesties over een telefoon die €200-€300 kost en evenveel of misschien wel meer kan dan de nexus? De batterij is het namelijk het enige dat me tegenhoudt.
De Xiaomi mi3, heeft dezelfde chip, maar een grotere accu (2300 vs 3050 mA) en miui.

Kost wel €20 duurder dan bovengenoemde budget, maar imho beter.

http://www.pandawill.com/...3050mah-black-p84652.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Willian40 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 07:25:
[...]

De Xiaomi mi3, heeft dezelfde chip, maar een grotere accu (2300 vs 3050 mA) en miui.

Vergeet vooral niet te vermelden dat deze geen 4G heeft en de Nexus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:53:
[...]

Iemand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op zondag 02 februari 2014 @ 22:25:
HTC heeft de eerste al op de rol staan, las ik gisteren. Wat maakt het uit? Er zijn inmiddels ook tablets van Westerse merken met een Rockchip processor.

Wat mensen maar niet lijken te willen snappen is dat problemen met Chinese telefoons niet zo veel (of zelfs niets) te maken hebben met de MTK-soc. Die zijn gewoon prima in orde en net zo goed als de socs van andere merken onder dezelfde architectuur. Of je nu een A7-soc van Qualcomm of van MTK gebruikt maakt niets uit, alleen in de kosten. Waar het fout gaat is de slechte implementatie van de overige hardware in de budgettoestellen uit China. Maar laten we eerlijk zijn, ook Samsung heeft in het recente verleden budgettoestellen uitgebracht die niet 100% functioneerde. Sterker nog, hun eerste echte vlaggenschip op Android (de Galaxy S) had een GPS waar zelfs de beroerdste Chinaphone zich voor zou schamen. En traag werkgeheugen.

De keuze van HTC (en mogelijk Samsung) is dus logisch. Ze kunnen geld besparen zonder in te boeten aan prestaties van hun budgettelefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerMatti schreef op zondag 02 februari 2014 @ 17:53[/message]:
[...]
Iemand? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Willian40 schreef op maandag 03 februari 2014 @ 07:25:
[...]

Het zijn vergelijkbare toestellen, de één heeft 4G, de ander een grotere batterij. Ik zie geen enkele reden om voor de Xiaomi te kiezen, los van de grotere batterij.

En beide batterijen moeten met gemiddeld gebruik 's avonds aan de lader om de volgende dag door te kunnen komen, dus zie ik niet in waarom iemand de Xiaomi zou willen kopen?

Los uiteraard van uiterlijke voorkeuren of het feit dat sommige mensen nu eenmaal graag met iets anders rondlopen dan 90% van hun vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Zou het nut hebben als je binnen 2 minuten hetzelfde vraagt? Trouwens, wat moet 'iemand'? Wat wil je wat wij zeggen?

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Hoppa! schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:20:
[...]

HTC heeft de eerste al op de rol staan, las ik gisteren. Wat maakt het uit? Er zijn inmiddels ook tablets van Westerse merken met een Rockchip processor.

Wat mensen maar niet lijken te willen snappen is dat problemen met Chinese telefoons niet zo veel (of zelfs niets) te maken hebben met de MTK-soc. Die zijn gewoon prima in orde en net zo goed als de socs van andere merken onder dezelfde architectuur. Of je nu een A7-soc van Qualcomm of van MTK gebruikt maakt niets uit, alleen in de kosten. Waar het fout gaat is de slechte implementatie van de overige hardware in de budgettoestellen uit China. Maar laten we eerlijk zijn, ook Samsung heeft in het recente verleden budgettoestellen uitgebracht die niet 100% functioneerde. Sterker nog, hun eerste echte vlaggenschip op Android (de Galaxy S) had een GPS waar zelfs de beroerdste Chinaphone zich voor zou schamen. En traag werkgeheugen.

De keuze van HTC (en mogelijk Samsung) is dus logisch. Ze kunnen geld besparen zonder in te boeten aan prestaties van hun budgettelefoons.
Ik heb sinds ik een MTK-soc in m'n telefoon heb een betere Wifi-ontvangst dan ooit. De GPS is wat minder, maar voldoet. Eigenlijk geen echte problemen. Zelfs de snelheid is voldoende. :+

Ik ben nooit een Samsungfan geweest, maar het zal toch niet alleen de marketing zijn dat ze een bepaalde goede naam hebben? Hun schermen en camera's zijn voor zover ik weet bovengemiddeld goed.
Het is wel zo dat veel mensen merkvast/merkgeil zijn natuurlijk. Dan kun je niet aankomen met een Chinafone met een vage naam. :P
Quad schreef op maandag 03 februari 2014 @ 08:28:
[...]

[...]

Zou het nut hebben als je binnen 2 minuten hetzelfde vraagt? Trouwens, wat moet 'iemand'? Wat wil je wat wij zeggen?
Hem feliciteren? :P
Als niemand op mijn bericht reageert neem ik aan dat het niet interessant genoeg is en ga niet bedelen om reacties. :+

[ Voor 10% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-02-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zal ik maar even reageren dan :+

De top van Samsung is gewoon goed, maar niet echt onderscheidend. Tenminste, de S4 dan. De Note reeks is begonnen als 'experiment' en dat is verrassend goed uitgepakt.
Maar de S4 is niet heel veel anders dan de One of Z1.
Maar men zal ongetwijfeld meer te besteden hebben aan marketing, en dat dan ook doen.
En als je prima toestellen levert bouw je een naam op.

Mensen die merkvast maar vooral merkgeil zijn, hebben vaak een iPhone, en wijzen alles wat niet door Apple gemaakt wordt af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Zijn er ondertussen al wat meer ervaringen met de v975 (Geek)?
Zoals camera / GPS / batterij, vergelijkje met Inew v3.
Mudi schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:38:
Heb vandaag wat kunnen spelen met de ZTE Geek en dit zijn mijn bevindingen tot nu toe (heb de hardware nog niet kunnen testen dus dat volgt nog):

Vragen, shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-08 21:49
Ik krijg hem (ZTE Geek) vandaag binnen, ben benieuwd!

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Heb mijn ZTE Geek al een week en zal in het kort mijn ervaring delen:

1. Design
Is niet veel veranderd. Geweldige design, licht, goed in de hand, uitstekende bouwkwaliteit, ... Niks op aan te merken!

2. Software
Gemakkelijk te rooten. Na wat te sukkelen heb ik bijna alle bloatware eruit. Buzz launcher erop.
Menu theme heb ik niet kunnen veranderen (heb er heel snel naar gekeken, maar ik ben content met de originele menu theme, dus ook niet de behoefte gehad om te wijzigen).

1 opmerking: enkele ARM apps werken niet op de intel chipset. Ik ga proberen via libhoudini het werkend te krijgen, maar heb er nog niet naar gekeken.

3. Hardware:
1) Antutu test:
http://i.imgur.com/uc1TdBB.png
http://i.imgur.com/lRNxLyw.png
http://i.imgur.com/Hy8kARW.png

2) GPS: Enkel GPS aan (Wifi en netwerk location off). Sygic navigatie vergelijken met een TomTom navigatie en was even nauwkeurig als de TomTom! Fix was binnen enkele seconden en batterij drain voor 1 uur navigatie was zo'n 5 procent (weet het wel niet zeker).

3) Batterij: Bij licht gebruik haal ik 1.5-2 dagen (licht = gemiddelde contrast, af en toe internet, twitter, enkele berichten, een paar telefoongesprekjes en een half tot een uur gamen). Bij intensief gebruik haalde ik zo'n 7 uur (was dan ook bijna 7 uur bezig met de telefoon).
Deze nacht aan de stekker en 100% opgeladen => 1 uur navigatie gebruikt en 3G en Wifi voor 2 uur aan. Staat nu op 80 procent (al 5 uur uit de stekker). Al bij al, ik ben zeer content over de batterij!

4) Camera: Nog niet volledig kunnen testen maar ik kan je zeggen dat het toch wel teleurstellend is. Het is beter dan de iphone s4 maar wel slechter dan de 5s. Nu heb ik er nog niet veel mee kunnen spelen dus misschien kan ik wat met de settings spelen om het wat beter te maken. (Foto's volgen nog)

4. Conclusie:
Zoek je een zeer snelle telefoon voor rond de 150 euro met een uitstekende GPU, goede batterij en quasi perfecte GPS. Dan is de ZTE zeer geschikt. Nadelen: geen custom Rom, sommige ARM apps werken niet en camera is middelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Thanks. Over wat voor ARM apps heb je het dan?
Mudi schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:47:
Heb mijn ZTE Geek al een week en zal in het kort mijn ervaring delen:

4. Conclusie:
Zoek je een zeer snelle telefoon voor rond de 150 euro met een uitstekende GPU, goede batterij en quasi perfecte GPS. Dan is de ZTE zeer geschikt. Nadelen: geen custom Rom, sommige ARM apps werken niet en camera is middelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben ook wel benieuwd welke apps het dan niet (goed) doen inderdaad..
Maar een 4S maakt toch prima foto's? Op camera vlak doen iPhones het altijd wel redelijk dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
sattertje schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:51:
Thanks. Over wat voor ARM apps heb je het dan?

[...]
Bijvoorbeeld iCoyote, Navfree, ...
Gewoon willekeurig eigenlijk. Ik kan geen specifieke apps zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Ottie93 schreef op zondag 02 februari 2014 @ 23:40:
ZTE Nubia Z5S!

Nog steeds voor 250 euro (255 met DHL), met de deal van Togetho.
http://togetho.ru/campaign/nubia_z5s_21jan14/
Ook een S800, 2GB geheugen en 2300mAh batterij. Daarnaast een (schijnbaar goede) 13MP camera.

Een MI3 is inderdaad ook leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
dutchgio schreef op maandag 03 februari 2014 @ 11:58:
Ik ben ook wel benieuwd welke apps het dan niet (goed) doen inderdaad..
Maar een 4S maakt toch prima foto's? Op camera vlak doen iPhones het altijd wel redelijk dacht ik..
De 4S maakt prima foto's voor selfies of instagram 8)7
Voor dat is de camera van de ZTE ook uitstekend maar wil je deftige foto's met hoge kwaliteit, dan is de camera toch wel matig. Zal straks enkele foto's posten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mudi schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:13:
[...]

De 4S maakt prima foto's voor selfies of instagram 8)7
Voor dat is de camera van de ZTE ook uitstekend maar wil je deftige foto's met hoge kwaliteit, dan is de camera toch wel matig. Zal straks enkele foto's posten ;)
Ik blijf me verbazen over mensen die deftige foto's van hoge kwaliteit verwachten van een telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Momus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:14:
[...]

Ik blijf me verbazen over mensen die deftige foto's van hoge kwaliteit verwachten van een telefoon...
Tja, ik begrijp dat mensen verschillende gedachten hebben over wat een kwalitatieve foto is, maar 'hoge kwaliteit' van een smartphone is natuurlijk een beetje een onrealistische verwachting.

Een smartphone die een mid-end compactcamera het vuur aan de schenen legt is (op dit moment) eigenlijk het hoogst haalbare en er zijn er maar een paar die dat kunnen. De Lumia's zijn in dat opzicht aardig, de iPhone komt een heel eind, en sommige Sony's en Samsung zorgen er ook voor dat je eigenlijk geen compactcamera meer hoeft mee te nemen.

Maar een photoshoot zul je niet redden met een smartphone. En op rondreis door Afrika ga ik ook niet vertrouwen op mijn smartphone, waar hij ook vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoppa! schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:37:
[...]

Tja, ik begrijp dat mensen verschillende gedachten hebben over wat een kwalitatieve foto is, maar 'hoge kwaliteit' van een smartphone is natuurlijk een beetje een onrealistische verwachting.

Een smartphone die een mid-end compactcamera het vuur aan de schenen legt is (op dit moment) eigenlijk het hoogst haalbare en er zijn er maar een paar die dat kunnen. De Lumia's zijn in dat opzicht aardig, de iPhone komt een heel eind, en sommige Sony's en Samsung zorgen er ook voor dat je eigenlijk geen compactcamera meer hoeft mee te nemen.

Maar een photoshoot zul je niet redden met een smartphone. En op rondreis door Afrika ga ik ook niet vertrouwen op mijn smartphone, waar hij ook vandaan komt.
Ja, precies dit dus. Een camera is zo afhankelijk van lens en sensor, dat je van een telefoon nooit "hoge kwaliteit" foto's mag verwachten. Een fototoestel op je telefoon is voor leuke momenten die je op FB wil delen, of welke social media ook. En daar voldoen de meeste toestellen ruimschoots aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Er zijn zat ultracompactcamera's met véél betere prestaties die ook in een zak passen.
De camera van een smartphone is voor mij persoonlijk alleen interessant voor snapshots die je op facebook, fora etc. plaatst. Ik heb wel twee telefoons liggen die zelfs dat niet goed kunnen btw. :o

[ Voor 14% gewijzigd door Hyp Hyper op 03-02-2014 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Mss heb ik me verkeerd uitgedrukt maar met hoge kwaliteit bedoel ik hoge kwaliteit foto's gemaakt via smartphones. Ik ga er geen fotoshoots mee houden noch ga ik er mee op vakantie als fototoestel. Maar ik denk dat men toch graag deftige moment foto's kan nemen met zijn smartphone want de beste camera is de camera bij de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Mudi schreef op maandag 03 februari 2014 @ 12:56:
want de beste camera is de camera bij de hand.
Ik heb zo'n hekel aan die algemeenheid. De beste camera is namelijk de camera die je bij je had KUNNEN hebben. Ik ben nog nooit in een situatie gekomen waarbij ik een dusdanig bijzondere ervaring, uitzicht of wat dan ook had waarbij mijn smartphone uitkomst bood.

Ik ben wel ooit in situaties geweest (vrij geregeld zelf) waarbij ik me vervloekte dat ik mijn systeemcamera niet bij me had, omdat de betreffende foto gewoon niet met een smartphone kon worden gemaakt.... Probeer maar eens een zeldzame roofvogel te fotograferen met een smartphone, om maar een voorbeeld te noemen.

Kiekjes van de kinderen, dat kan met een smartphone. Als ze heel stil zitten tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoppa! schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:10:
[...]

Ik heb zo'n hekel aan die algemeenheid. De beste camera is namelijk de camera die je bij je had KUNNEN hebben. Ik ben nog nooit in een situatie gekomen waarbij ik een dusdanig bijzondere ervaring, uitzicht of wat dan ook had waarbij mijn smartphone uitkomst bood.

Ik ben wel ooit in situaties geweest (vrij geregeld zelf) waarbij ik me vervloekte dat ik mijn systeemcamera niet bij me had, omdat de betreffende foto gewoon niet met een smartphone kon worden gemaakt.... Probeer maar eens een zeldzame roofvogel te fotograferen met een smartphone, om maar een voorbeeld te noemen.

Kiekjes van de kinderen, dat kan met een smartphone. Als ze heel stil zitten tenminste.
Hoe doe jij dat laatste?
Dat lukt mij nooit. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Momus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:16:
[...]

Hoe doe jij dat laatste?
Dat lukt mij nooit. :/
Ik heb ooit van een macro-fotograaf geleerd dat insecten heel stil blijven zitten als je ze even invriest. Werkt ook bij kinderen, je moet alleen even het juiste bevriezingspunt leren ontdekken.

Je kunt het beste oefenen op de kinderen van de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Hoppa! schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:10:
[...]

Ieder zijn eigen mening natuurlijk. We hebben blijkbaar verschillende eisen v/d camera v/e smartphone. Het heeft dan ook geen nut om er verder op in te gaan ;)

Als er nog vragen zijn over de ZTE, shoot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
Mudi schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:43:
[...]

...

Als er nog vragen zijn over de ZTE, shoot!
Toevallig werkend getest met een Toyota Touch&Go systeem?

[ Voor 15% gewijzigd door BiggyB op 03-02-2014 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Gisteren is mijn ZTE Blade overleden.
Heb hem laten stuiteren en ik denk dat het scherm kapot is. Er is niets zichtbaars kapot, het scherm licht wel op als ik hem aan zet alleen geen beelden e.d. :-(
Ik was al eerder op zoek naar een luxere chinaphone, maar nu is het toch wel echt nodig.

Ik zie dat de OP niet is bijgewerkt sinds de laatste keer dat ik dit topic gevolgd heb, en heb net de laatste 5 pagina's gelezen. Maar lees niet veel spannends over bang-4-bucks toestellen. Is het rustig in China (ok, nu ook nieuwjaar maar daar doel ik niet op :-) ) of wachten we op de volgende gold top toestellen?

Vorige keer had ik mij georiënteerd op de Iocean X7, dus ga ff kijken of dit toestel nog wel aan mijn wensen voldoet en of er al iets nieuws beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedRayMann schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:54:
Heb hem laten stuiteren en ik denk dat het scherm kapot is. Er is niets zichtbaars kapot, het scherm licht wel op als ik hem aan zet alleen geen beelden e.d. :-(
Ik was al eerder op zoek naar een luxere chinaphone, maar nu is het toch wel echt nodig.

Ik zie dat de OP niet is bijgewerkt sinds de laatste keer dat ik dit topic gevolgd heb, en heb net de laatste 5 pagina's gelezen. Maar lees niet veel spannends over bang-4-bucks toestellen. Is het rustig in China (ok, nu ook nieuwjaar maar daar doel ik niet op :-) ) of wachten we op de volgende gold top toestellen?

Vorige keer had ik mij georiënteerd op de Iocean X7, dus ga ff kijken of dit toestel nog wel aan mijn wensen voldoet en of er al iets nieuws beschikbaar is.
De octacore toestellen zijn de volgende stap en beginnen nu net wat in de verkoop te komen. Het lijkt erop dat als je nu een toestel wil de iocean nog steeds een van de betere keuzes is. En aangezien je huidige toestel stuk is verwacht ik dat je niet nog 1 tot 2 maanden kan wachten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
BiggyB schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:52:
[...]

Toevallig werkend getest met een Toyota Touch&Go systeem?
Nope :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
RedRayMann schreef op maandag 03 februari 2014 @ 13:54:

Wat zijn de eisen en verwachtingen van een dergelijke Chinaphone?
Gezien het feit je een ZTE Blade had (heb die ook gehad, leuke tweakerphone) zijn die niet bijster groot? De bovengenoemde ZTE Geek, de iNew V3 en nog wel een paar toestellen < €150,- zullen wel voldoen aan je wensen zo op het eerste gezicht.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je meer te besteden hebt kan dat ook voordeel hebben natuurlijk.
Dus als het niet per se <150 hoeft te zijn, zou ik dat ook niet doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Als ik een telefoon zou moeten kiezen tussen de 100 en 150 euro, zou ik die Geek interessant vinden. Al was het maar omdat ie een Intel processor heeft. Ook klinken de ervaringen van Mudi goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:13:
Als je meer te besteden hebt kan dat ook voordeel hebben natuurlijk.
Dus als het niet per se <150 hoeft te zijn, zou ik dat ook niet doen ;)
Helemaal mee eens. Misschien voldoet onder de 150 wel maar als je meer wil en kan besteden heb je over het algemeen een betere telefoon en je bent ook meer voorbereid op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 08:33
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:24:
[...]
je bent ook meer voorbereid op de toekomst.
Ik ben benieuwd naar je argumenten hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mother_lepard schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:25:
[...]

Ik ben benieuwd naar je argumenten hiervoor.
Als de specs hoger zijn zal de telefoon op termijn (als apps meer eisen zullen stellen aan de telefoons) langer mee kunnen op een goede snelheid dan een telefoon met lagere specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:30:
[...]

Als de specs hoger zijn zal de telefoon op termijn (als apps meer eisen zullen stellen aan de telefoons) langer mee kunnen op een goede snelheid dan een telefoon met lagere specs.
Als je echt voorbereid wilt zijn op de toekomst kies dan een merk/toestel die updates levert/krijgt in de toekomst (95 % van de tijd geen "chinese smartphone"). Daarnaast ligt het helemaal aan je gebruik. Ik heb bijvoorbeeld geen hele hoge specs nodig, wel een duurzaam toestel. Wat heb je aan een snelle CPU/GPU als de bouwkwaliteit brak is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mother_lepard schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:37:
[...]

Als je echt voorbereid wilt zijn op de toekomst kies dan een merk/toestel die updates levert/krijgt in de toekomst (95 % van de tijd geen "chinese smartphone"). Daarnaast ligt het helemaal aan je gebruik. Ik heb bijvoorbeeld geen hele hoge specs nodig, wel een duurzaam toestel. Wat heb je aan een snelle CPU/GPU als de bouwkwaliteit brak is?
Wat versta jij onder een duurzaam toestel?
Samsung?
HTC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Momus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:45:
[...]

Wat versta jij onder een duurzaam toestel?
Samsung?
HTC?
Eentje die het lang blijft doen bij normaal gebruik ;) Dat kan ieder merk zijn, heeft niet persee een A merk te zijn. (HTC heb ik veel slechte ervaring mee, om maar een voorbeeld te noemen). Ik koop ook eigenlijk nooit het nieuwste model, maar wacht eerst de kinderziektes af en betaal dan ook nog een lagere prijs :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mother_lepard schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:48:
[...]

Eentje die het lang blijft doen bij normaal gebruik ;) Dat kan ieder merk zijn, heeft niet persee een A merk te zijn. (HTC heb ik veel slechte ervaring mee, om maar een voorbeeld te noemen). Ik koop ook eigenlijk nooit het nieuwste model, maar wacht eerst de kinderziektes af en betaal dan ook nog een lagere prijs :+
De kwaliteitscontrole bij de grote merken, is allicht beter. Maar om te roepen dat "Westerse" merken een betere bouwkwaliteit hebben dan "Chinese" merken, is mij te kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Momus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:53:
[...]
Maar om te roepen dat "Westerse" merken een betere bouwkwaliteit hebben dan "Chinese" merken, is mij te kort door de bocht.
Mij ook, vandaar dat ik dat niet heb gezegd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Mother_lepard schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:57:
[...]

Mij ook, vandaar dat ik dat niet heb gezegd. :+
Dat klopt, maar je hint wel naar betere bouwkwaliteit en betere software ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Mijn keuze voor de Blade was ooit;
- Eerste android toestel
- Bang for Bucks
- Enorm tweakbaar

Mijn gebruik was minimaal, maar het toestel was ook niet echt bruikbaar voor de dingen die ik allemaal wilde. Nu mijn vriendin de galaxy S2 heeft ,gebruik ik haar telefoon regelmatig voor mijn thuis netwerk (Bubble Upnp; Streamen van en naar Nas/TV; een enkel spelletje; NAS beheer)

Ik denk hem meer te gaan gebruiken als ik een toestel heb die meer aan kan.
Zojuist zie ik dat de iOcean opvolgers gaat krijgen, en ik ga me ook even verdieppen in de octacore. Heb nu de Nokia N73 als nood telefoon, het werkt maar is toch wel old skool :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Momus schreef op maandag 03 februari 2014 @ 14:59:
[...]

Dat klopt, maar je hint wel naar betere bouwkwaliteit en betere software ondersteuning.
Ik zeg letterlijk dat een duurzaam toestel niet van een A merk hoef te zijn. Gevalletje spijkers op laag water zoeken ;)

Feit is dat de software ondersteuning bij 95% van de chinese toestelen erg mager is (los van hoe die bij de grote merken is), en dus in dat opzicht niet toekomstbestendig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
ZTE Geek nu binnen, alleen gebeurt er niks als ik hem aan doe. Eerst maar even aan de lader. Hoop niet dat scherm het niet doet ofzo :(

Die 3 knoppen onderaan geven wel licht.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik ben met een Chinees toestel op de toekomst voorbereid omdat ik geld overhoud om snel weer een nieuwe te kunnen kopen als dat nodig is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Jorrie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:17:
ZTE Geek nu binnen, alleen gebeurt er niks als ik hem aan doe. Eerst maar even aan de lader. Hoop niet dat scherm het niet doet ofzo :(

Die 3 knoppen onderaan geven wel licht.
Hehe, made the same mistake as moi. Er zit een safety ding rond de batterij die contact belemmert. Moet je gewoon eruit halen en dan gaat ie wel ; :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik ben ook enorm tevreden van mijn ZTE geek. Nog niet enorm veel kunnen testen maar bouwkwaliteit en scherm zijn echt top. Levendige kleuren, hoge helderheid etc.

Enig nadeel is de beperkte tweakbaarheid omwille van de intel processor.

Wat mij vooral ook opviel was hoe snel internetpagina's geladen worden. Sneller dan op mijn laptop zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Mudi schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:19:
[...]

Hehe, made the same mistake as moi. Er zit een safety ding rond de batterij die contact belemmert. Moet je gewoon eruit halen en dan gaat ie wel ; :9
Haha, dat had ik dus niet verwacht :+

Doet het, veel Chinese crap staat er op dus maar even kijken hoe ik dat er af kan krijgen. Ook de Play Store moet er nog op.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Hyp Hyper schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:18:
Ik ben met een Chinees toestel op de toekomst voorbereid omdat ik geld overhoud om snel weer een nieuwe te kunnen kopen als dat nodig is. ;)
Dat was mijn idee ook. Ik had het idee om bij mijn volgende verlenging over te stappen naar een Sim-Only en dan een toestel uit China te laten komen. Wat mij echter wel tegenvalt is het kleine verschil tussen de kosten per maand bij Sim-Only of bij een abonnement met toestel. Ik dacht dat dat verschil veel groter zou zijn.

Maar goed, ook het aspect van 'iets anders hebben' vind ik belangrijk. Na zo'n 12 jaar steeds één van de populairste toestellen van dat moment te hebben gehad, vind ik het ook wel eens grappig om met een Chinese exoot aan te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Hmm, dat gapps installeren is nog wel redelijk pittig, even goed inlezen.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
Hoppa! schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:33:
[...]

Dat was mijn idee ook. Ik had het idee om bij mijn volgende verlenging over te stappen naar een Sim-Only en dan een toestel uit China te laten komen. Wat mij echter wel tegenvalt is het kleine verschil tussen de kosten per maand bij Sim-Only of bij een abonnement met toestel. Ik dacht dat dat verschil veel groter zou zijn.

Maar goed, ook het aspect van 'iets anders hebben' vind ik belangrijk. Na zo'n 12 jaar steeds één van de populairste toestellen van dat moment te hebben gehad, vind ik het ook wel eens grappig om met een Chinese exoot aan te komen.
Na een jaar kan je eventueel altijd weer terug naar een EU toestel.
Zelf heb ik altijd exoten opgezocht (toen nog wel de EU toestellen die weinig op de markt zichtbaar waren) en zo kwam ik ook aan de ZTE Blade. Nu ben ik bewust op zoek naar een chinees.
Mijn abo komt nog uit 2007 en is voor mijn behoefte perfect. Betalen per seconden, ook in het buitenland en beltegoed onbeperkt houdbaar, voor mij dus nooit meer een abo+toestel combi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Welke gapps moet ik downloaden? Gewoon deze 4.2.2 variant? http://goo.im/gapps

Staat wel dat het voor CM is.

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
Jorrie schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:51:
Welke gapps moet ik downloaden? Gewoon deze 4.2.2 variant? http://goo.im/gapps

Staat wel dat het voor CM is.
Voor het geval je 'm nog niet was tegengekomen: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2445662

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
RedRayMann schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:47:
[...]

Na een jaar kan je eventueel altijd weer terug naar een EU toestel.
Zelf heb ik altijd exoten opgezocht (toen nog wel de EU toestellen die weinig op de markt zichtbaar waren) en zo kwam ik ook aan de ZTE Blade. Nu ben ik bewust op zoek naar een chinees.
Mijn abo komt nog uit 2007 en is voor mijn behoefte perfect. Betalen per seconden, ook in het buitenland en beltegoed onbeperkt houdbaar, voor mij dus nooit meer een abo+toestel combi :)
Mijn abo is vrij recent, een Vodafoon RED die ik wel via een mooie deal tegen een aantrekkelijk prijsje heb met 2gb per maand data (wat voor mij ook echt een must is sommige maanden). Maar ik betaal nu krap € 40,- en het is (Sim Only) vrijwel niet te doen om dan veel goedkoper uit te zijn. Ja, bij Tele2, maar ik vraag me af of ik daar gelukkig van wordt?

Goed, daar is dit niet het topic voor natuurlijk... :-)

Ik heb in ieder geval nog even de tijd, in oktober loopt mijn abo af en wil ik zoeken naar een nieuwe telefoon. Kan mijn S3 naar mijn pa en ga ik kijken voor een Chinees met LTE+, 128 cores MTK en 280.000mh batterij,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrie
Ja, maar ik word er nog niet heel veel wijzer door :+

Star Citizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Hoppa! schreef op maandag 03 februari 2014 @ 15:55:
[...]

Mijn abo is vrij recent, een Vodafoon RED die ik wel via een mooie deal tegen een aantrekkelijk prijsje heb met 2gb per maand data (wat voor mij ook echt een must is sommige maanden). Maar ik betaal nu krap € 40,- en het is (Sim Only) vrijwel niet te doen om dan veel goedkoper uit te zijn. Ja, bij Tele2, maar ik vraag me af of ik daar gelukkig van wordt?

Goed, daar is dit niet het topic voor natuurlijk... :-)

Ik heb in ieder geval nog even de tijd, in oktober loopt mijn abo af en wil ik zoeken naar een nieuwe telefoon. Kan mijn S3 naar mijn pa en ga ik kijken voor een Chinees met LTE+, 128 cores MTK en 280.000mh batterij,
Bij Simyo en Youfone kost het je ongeveer de helft.
Pagina: 1 ... 112 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.