Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 16:43
Op GoT is er geen handel toegestaan.

[ Voor 93% gewijzigd door AmbroosV op 08-04-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegenen die het nog niet gezien nhadden in het g4 topic

http://www.uredeal.com/jiayu-g4_g3675.html

hij is al te preorderen...
is het wat? Wat zijn de meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hier de Mogu M0, een smartphone voor letterlijk drie tientjes, met een 1Ghz Cortex A5 en HVGA 3.5 Inch scherm. Ik heb twee van deze mobieltjes gekocht voor mijn moeder en zus.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xl184bfjg8Gfg81wUVh13oVx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pkyM4UmjqxbiBf8NadbDzpSM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XRxYf9mWlagxbYJWmY5ERX3f/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/45veuN9hHts9ecVA46nPAMwd/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Od3Zmfj5mBSandqPFthrvdBU/full.jpg

Ze doen het vrij goed, vooral wanneer je bedenkt dat er maar 259 yuan voor betaald is per stuk, maar de ervaring is wel totaal anders, het is een capacitieve touchscherm, maar de touchschermen die in duurdere smartphones zitten die zijn toch meer gevoelig,

De camera op dit toestel is echt puur eentje die je hooguit zal gebruiken voor snapshots, maar hij heeft wel een front camera.

Hij heeft verder geen GPS, geen bewegingssensor, geen WCDMA, maar dat ansich is helemaal niet erg, mijn moeder die heeft geen mobiel internet abbonement en mijn zus heeft zo'n 100MB bundel.

En hier dan een benchmark van Nenamark 2 en das best goed hoor, die MT6577 dingen scoren niet echt veel beter, okay de resolutie is ook veel lagere :P .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/U0Nj5IqfWkaGSQ0M3YjYHAqc/full.png

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ouderen/minder technische mensen zijn die toestellen echt perfect. Als je er een custom launcher op zet met grote iconen dan heb je zo een senioren telefoon. Kan er ook niets mis gaan!

Enig idee of deze al naar nederland te halen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:37
Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:57:
Voor ouderen/minder technische mensen zijn die toestellen echt perfect. Als je er een custom launcher op zet met grote iconen dan heb je zo een senioren telefoon. Kan er ook niets mis gaan!

Ik heb voor mijn pa ook een cheap andorid phone gekocht in deze categorie. Wat echt een enorm probleem is de gevoeligheid van het touchscreen wat hierboven ook al aangehaald wordt.
Een cheap phone (ook al met grote knoppen, dat krijg je niet in het hele os voor elkaar) met een slecht touchscreen is _juist_ voor ouderen zeer slecht te bedienen. Ik ben dus benieuwd naar de eerste cheap android phone met een touchscreen wat reageert in de categorie van de duurdere devices

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 07:57:

Ja dat is wat ik dus ook dacht. Ik heb nu Holo Launcher erop gezet, maar je kunt echt veel launchers erop zetten.

Ja ze zijn naar Nederland te halen, ik heb er zelf al twee gekocht rechtstreeks via taobao en om ze naar Nederland te halen kun je via Mistertao kopen, die link is van het officiele verkoop account van Mogu, je kunt ze nog iets goedkoper vinden zoals bij deze verkoper.
laurens0619 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:12:
[...]

Ik heb voor mijn pa ook een cheap andorid phone gekocht in deze categorie. Wat echt een enorm probleem is de gevoeligheid van het touchscreen wat hierboven ook al aangehaald wordt.
Een cheap phone (ook al met grote knoppen, dat krijg je niet in het hele os voor elkaar) met een slecht touchscreen is _juist_ voor ouderen zeer slecht te bedienen. Ik ben dus benieuwd naar de eerste cheap android phone met een touchscreen wat reageert in de categorie van de duurdere devices
Eerlijk gezegd reageert het touch screen van deze Mogu M0 prima, het scherm is alleen wat kleinere en dan druk je soms gewoon mis.

Ik heb er nu ook Holo Launcher op ( Launcher die look en feel van ICS namaakt ) en het voelt allemaal snel genoeg aan, apps openen best wel snel, ik kan me herinneren van de iPhone 3G dat die zo traag als wat was met iOS 3.

Uiteraard zal er soms wel eens een vertraging kunnen zijn, maar zelfs populaire games speelt ie ( Heb ik het niet over Death Trigger, al moet ik toegeven dat niet getest te hebben, ik heb alleen Fruit Ninja en Jetpack Joyride getest. ) maar ik wil er nog een review over schrijven, hij is dus ook al aan pricewatch toegevoegd.

pricewatch: Mogu M0 Geel

En de review staat ook online.

productreview: Mogu M0 Geel review door Diqiu-Long

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
@ dr.nld heb jij je Newman N1 al binnen via Banggood?

Bij mij is er de ene vertraging na de andere. Eerst zogezegd de douane die het pakket terugstuurde omwille van de batterij, dan sturen ze maar geen tracking nummer. Ondertussen heb ik al het derde ordernummer. Ik heb nochtans expedited delivery gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
SonnyBBQ schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:28:
@ dr.nld heb jij je Newman N1 al binnen via Banggood?

Bij mij is er de ene vertraging na de andere. Eerst zogezegd de douane die het pakket terugstuurde omwille van de batterij, dan sturen ze maar geen tracking nummer. Ondertussen heb ik al het derde ordernummer. Ik heb nochtans expedited delivery gekozen.
Bij mij is het de Jiayu G3 geworden besteld op 8-01 bij Banggood, 11-01 laatste correspondentie over de custom declaration. Vanmorgen heeft JoJo van CS na een vraag van mij waar de verzending blijft, aangegeven dat DHL zijn voorwaarden heeft aangescherpt en dat het juiste product vermeld moet worden, of ik hiermee akkoord ben.

Hierop heeft ik vanmorgen gelijk gereplied dat ze hem asap moeten toesturen, wat mij betreft met juiste product categorie.

Dit heb ik eerder deze week gehoord van meerdere. Op het andere G3 levertijden en prijzen is ook iemand waarvan hetzelfde aan de hand is. Het toestel scheen zelf als bij de grenspost te liggen en moest retour naar Banggood.

btw; ik heb nog goede hoop, met Paypal zijn we ook verzekerd dacht ik. maar ik had wel verwacht dat ik hem eind vorige week uiterlijk in huis zou hebben. :'(

Ultimatum gesteld, als ie dinsdag niet verzonden is ontbind ik de koop (weet niet of dat kan... maar...) aangegeven aan de CS zojuist voor edit.

[ Voor 11% gewijzigd door dr.nld op 17-01-2013 09:04 . Reden: er is hoop ]

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Dus banggood niet nemen zo te horen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:58:
http://mobile.139shop.com/xlj/goods/31010.htm

Dit is de shop, maar hij is dus uit verkocht, dus op Taobao kun je hem vinden, maar dan mort je wel meer betalen.
werkt die gewoon in NL?
$90 hier: http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=17657307529

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat werkt gewoon in Nederland, 549 yuan is een aardige prijs als je na gaat dat hij niet bij Beidou zelf te krijgen is op het moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Twee types Jiayu G4 zijn al in de voorverkoop bij Pandawill. Zal vast nog minimaal 2 maanden duren voordat die geleverd gaat worden. Prijzen zijn al aardig laag met $249,- voor de 'advanced' G4. Lijkt erop dat de MTK6589 chipset nauwelijks duurder is dan de MTK6577

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
ondersteund hij wel het nederlandse 3G netwerk?

Jiayu 4G Advanced:
2G: GSM 850/900/1800/1900MHz
3G: WCDMA 2100MHz

tis hier in NL 1900/2100mhz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capsaicin
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Voor mijn moeder zoek ik een telefoon die beschikt over:

3.5 tot 4 inch beeldscherm
goede camera (liefst 8 mp, 5 mp mag ook)
stevige bouw, strak design,
liefst zo goedkoop mogelijk, hooguit 125 euro.
ze wil er alleen mee kunnen bellen en whatsappen. Gamen is niet aan de orde.

Ik heb zelf aardig wat gezocht naar zo'n telefoon, maar zie door het overweldigende aanbod het bos niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Capsaicin schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 03:59:

Ik heb zelf aardig wat gezocht naar zo'n telefoon, maar zie door het overweldigende aanbod het bos niet meer.
Ik heb ook een smartphone voor mijn moeder gekocht en omdat ik zelf momenteel in China ben heb ik gekozen voor een Mogu M0.

Het scherm is 3.5 inch met HVGA, een straks design en vooral heel goedkoop, namelijk ongeveer € 30 omgerekend hier in China.

Camera is 2MP, is die goed? Nee die is waardeloos, alleen prima als je eens een snapshot wilt nemen, maar eerlijk gezegd zijn de camera's in Chinese smartphones tot € 125 allemaal slecht, dus die vereiste kun je beter laten vallen.

Wil je een Chinese smartphone met goeie camera dan komt je rond de € 300 te zitten met importeren. Juist deze spot goedkope smartphones als de Mogu M0 zijn uitstekend geschikt om wat mee te whatsappen en het nieuws lezen via de nu app bijvoorbeeld.

Om andere te helpen heb ik zelf de moeite genomen om een review over deze Mogu M0 te schrijven en persoonlijk ben ik best onder de indruk, heb er dan ook wel een beetje mee gespeeld.

productreview: Mogu M0 Geel review door Diqiu-Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:15
Iemand een idee welke Chinaphones Yarvik gerebranded zou hebben? nieuws: Yarvik zet met twee toestellen eerste stappen op smartphonemarkt

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive_rhymz
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:14
Law0070 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:20:
bij voorbaat al excuses voor de lastige vraag, m'n vriendin verjaart binnenkort en ik was aan het denken om eventueel een chinaphone te laten overkomen voor d'r bday, ze loopt momenteel rond met een samsung galaxy S, die het geregeld laat afweten en die nog draait op android 2.2, ook vrij traag, ikzelf heb onlangs een mi2 in ontvangst mogen nemen en ben hierover zeer te spreken.
Laat de hardware het zelf afweten of alleen de software? In het tweede geval zou ik er gewoon cyanogenmod opgooien. Kan die SGS nog prima meekomen qua snelheid zonder die ouwe Samsung troep firmware. Dat was in ieder geval mijn ervaring toen ik er nog een had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Mogu M2: $107-$121 voor 122x63,6x11,5 | 4' wvga scherm dual core 1,0Ghz SoC + 1500mAh accu
Jiayu G2 (pro): $150-$180 voor 124x63x10,6 | 4' wvga scherm dual core 1,0Ghz SoC + 2050mAh accu
Beidou Little Pepper: $92-$145 voor 124,5x65x11mm | 4' wvga scherm dual core 1,0Ghz SoC + 1500mAh accu
Gerelabelde Xiaomi Mi-One. $88,59 voor 122x61x10mm | 4' wvga scherm dual core 1,5Ghz SoC + 1800mAh accu

Die dingen zijn stevig genoeg gebouwd, kost je de kop niet (max. 125 euro) en ze kan ermee bellen/whatsappen en meer. Alleen de Chineze toestellen in deze prijsklasse hebben gewoon crappy camera's. Menigeen heeft wel een 5 megapixel camera tegenwoordig, maar megapixels zegt niets over de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben voor mijzelf op zoek naar een telefoon met dezelfde eigenschappen. Na het een en ander hier gelezen te hebben, denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar de JiaYu G2. Deze is op Pandawill goedkoper te bestellen (incl. verzendkosten) dan op de website waar Joosie200 naar linkt, maar er zijn vier versies beschikbaar:

512MB MTK6575 voor $132
512MB MTK6577 voor $140
1GB MTK6575 voor $143
1GB MTK6577 voor $169

Deze modellen verschillen volgens mij alleen in RAM en CPU. Het lijkt mij het meest verstandig om voor de 1GB dual core te gaan, dan kom ik uit op zo'n €126, al zit ik ook nog aan de 1GB single core te denken. Als iemand nog een andere/betere telefoon tot €130 (incl. verzenden) of een betere winkel aan kan raden, dan hoor ik het graag.

Hoe lang duurde een bestelling bij Pandawill bij jullie ongeveer en zijn er nog mogelijkheden om importkosten te vermijden? Ik las dat iemand hier bij de bestelling had aangegeven om een lagere waarde ($20) op het pakket te vermelden. Is dit verstandig om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:46:
[...]
Ik ben voor mijzelf op zoek naar een telefoon met dezelfde eigenschappen. Na het een en ander hier gelezen te hebben, denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar de JiaYu G2. Deze is op Pandawill goedkoper te bestellen (incl. verzendkosten) dan op de website waar Joosie200 naar linkt, maar er zijn vier versies beschikbaar:

512MB MTK6575 voor $132
512MB MTK6577 voor $140
1GB MTK6575 voor $143
1GB MTK6577 voor $169

Deze modellen verschillen volgens mij alleen in RAM en CPU. Het lijkt mij het meest verstandig om voor de 1GB dual core te gaan, dan kom ik uit op zo'n €126, al zit ik ook nog aan de 1GB single core te denken. Als iemand nog een andere/betere telefoon tot €130 (incl. verzenden) of een betere winkel aan kan raden, dan hoor ik het graag.

Hoe lang duurde een bestelling bij Pandawill bij jullie ongeveer en zijn er nog mogelijkheden om importkosten te vermijden? Ik las dat iemand hier bij de bestelling had aangegeven om een lagere waarde ($20) op het pakket te vermelden. Is dit verstandig om te doen?
de MTK6577 is de dualcore variant en voor de geringe meeprijs zou ik dat zeker doen. 512 MB is op zich voldoende als je niet veel multitaskt en weinig zware apps draait. Doe je vooral whatsapp, dan zou ik kostentechnisch voor de 512 mb met de MTK6577.

Verzenden via China Air Mail duurt lang (soms 1 week, soms een maand of meer), is goedkoper en zeer weinig kans op inklaringskosten en btw. DHL is bijna 100% kans op inklaringskosten en btw. Inderdaad heb ik vaak bij tablets ongeveer de helft van het bedrag op het pakketje laten schrijven voor DHL. China Air Mail gewoon als gift en dan komt dat vaak wel goed, maar je moet alleen geen haast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTC Wildfire S is in de thee gevallen...., en nu zoek ik naar een nieuwe telefoon.
Volgende eisen:
Minimaal 3,7 inch
Minimaal qHD
Snel
Genoeg opslag of micro SD mogelijkheid
Goede wifi
Minimaal Android 4.0
Max 150 euro (iets meer mag natuurlijk)

Ik heb nu deze gevonden:
ZTE V970
Neo N002i
Jiayu G3
Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze 3? En zijn er nog andere telefoons met de bovenstaande eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 10:02
Joosie200 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 21:54:
[...]

Mogu M2: $107-$121 voor 122x63,6x11,5 | 4' wvga scherm dual core 1,0Ghz SoC + 1500mAh accu
Jiayu G2 (pro): $150-$180 voor 124x63x10,6 | 4' wvga scherm dual core 1,0Ghz SoC + 2050mAh accu
Beidou Little Pepper: $92-$145 voor 124,5x65x11mm | 4' wvga scherm dual core 1,0Ghz SoC + 1500mAh accu
Gerelabelde Xiaomi Mi-One. $88,59 voor 122x61x10mm | 4' wvga scherm dual core 1,5Ghz SoC + 1800mAh accu

Die dingen zijn stevig genoeg gebouwd, kost je de kop niet (max. 125 euro) en ze kan ermee bellen/whatsappen en meer. Alleen de Chineze toestellen in deze prijsklasse hebben gewoon crappy camera's. Menigeen heeft wel een 5 megapixel camera tegenwoordig, maar megapixels zegt niets over de kwaliteit.
Ik ben heel nieuwschierig, maar hoe weet je dat dit een gerelabelde Xiaomi Mi-One is?
En weet je misschien of hier Google Play op staat?
Zoek toevallig iets als vervanger voor de Wildfire van en voor mijn moeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:58:
Mijn HTC Wildfire S is in de thee gevallen...., en nu zoek ik naar een nieuwe telefoon.
Volgende eisen:
Minimaal 3,7 inch
Minimaal qHD
Snel
Genoeg opslag of micro SD mogelijkheid
Goede wifi
Minimaal Android 4.0
Max 150 euro (iets meer mag natuurlijk)

Ik heb nu deze gevonden:
ZTE V970
Neo N002i
Jiayu G3
Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze 3? En zijn er nog andere telefoons met de bovenstaande eisen?
Ze zijn wel alle drie niet thee bestendig >:) Maar de Jiayu G3 is zo'n beetje het beste, maar die cameras zijn waardeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 01:49:
[...]

Ze zijn wel alle drie niet thee bestendig >:) Maar de Jiayu G3 is zo'n beetje het beste, maar die cameras zijn waardeloos.
Nee dat snap ik :+ Oké, de camera kan me weinig schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 20 januari 2013 @ 09:11:
[...]

Nee dat snap ik :+ Oké, de camera kan me weinig schelen.
Of je gaat voor de yungtab P500 5" scherm hij is zo groot dat hij in geen énkele theekom past.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Beste tweakers,

Mijn vriendin zoekt een leuke android chinaphone maar vanwege haar kleine handen een model dat (om en nabij) de afmetingen van de iphone 3/4 heeft (vooral qua breedte) ik heb research gedaan op oa het Value/money lijstje

https://docs.google.com/s...enItcWNCbVNxZWFpWlE#gid=1

en tot nu toe komt de Xiaomi Mi2 er het beste uit. Heeft iemand nog een goede suggeste voor een wat kleiner model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4rtyr
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
hey, ik kwam deze telefoon tegen -> http://www.mistertao.com/yext/item/index?iid=18881312325

Prima telefoontje lijkt me, bekend merk (ZTE) 4.3", 960x540, 1GB Ram, Tegra2 en een mooi uiterlijk

Op andere sites kost hij minimaal 200$, is dit een betrouwbare site? Wanneer ik op seller details klik wordt de page gewoon opnieuw geladen... Een MTK 65xx telefoon klinkt leuk, maar als ik alle verhalen lees over de GPS problemen ga ik liever voor wat anders. Weet iemand trouwens hoe het met de GPS zit van de nieuwe Qualcom A5 Dualcores? Daar zijn al een aantal telefoons van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
Volgens mij gewoon een Chinese Ebay, de site is betrouwbaar, maar de verkopers is bij mij onbekend. Ik denk net zo (on)betrouwbaar als op Ebay.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
Even iets anders guys....

Mijn schoonvader heeft voor mijn vrouw een cheap ass S3 clone gekocht, namelijk deze : https://m.lightinthebox.c...-gps-3g-wifi_p454878.html

Natuurlijk zonder eerst mijn advies te vragen, pas achteraf een hoop vragen stellen.

Welnu, de telefoon op zich reageert best aardig en voelt goed aan (in ieder geval wel voor die prijs), maar ik krijg op geen enkele manier deze telefoon geroot.

Navraag bij de leverancier kreeg ik het simpele antwoord "deze telefoon is niet te rooten", wat mij complete onzin lijkt.

Nu mijn vraag : hoe zit het met het rooten van de chinaphones die ik hier allemaal voorbij zie komen? Behalve van de G3 heb ik nog nergens gelezen dat deze te rooten zijn.

(En iemand enig idee hoe ik deze telefoon kan rooten? Model nummer in "over telefoon" zegt dat het een GT-i93000 is)

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Laatst online: 19:02

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

VerrekteZakStro schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 17:39:
Twee types Jiayu G4 zijn al in de voorverkoop bij Pandawill. Zal vast nog minimaal 2 maanden duren voordat die geleverd gaat worden. Prijzen zijn al aardig laag met $249,- voor de 'advanced' G4. Lijkt erop dat de MTK6589 chipset nauwelijks duurder is dan de MTK6577
Ik mis eigenlijk alleen NFC.

De Jiayu G5 word trouwens 4,5" en de Jiayu G6 5,5" volgens http://www.jiayumobilesho...product-line-in-2013.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Weet er iemand of er ook Quad-core 4,3" telefoons zijn aangekondigd met de MTK6589?
Heb even vluchtig op een aantal websites gekeken, maar die zijn allemaal 4,5" tot 4,7" of groter zelfs.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elinx
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:37
speedme schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:47:
Even iets anders guys....

Mijn schoonvader heeft voor mijn vrouw een cheap ass S3 clone gekocht, namelijk deze : https://m.lightinthebox.c...-gps-3g-wifi_p454878.html
............

(En iemand enig idee hoe ik deze telefoon kan rooten? Model nummer in "over telefoon" zegt dat het een GT-i93000 is)
Volgens mij isde CPU een MTK6577 en die kan waarschinlijk met universal root many Android devices van root toegang worden voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 06:45
elinx schreef op zondag 20 januari 2013 @ 22:32:
[...]
Volgens mij isde CPU een MTK6577 en die kan waarschinlijk met universal root many Android devices van root toegang worden voorzien.
Die post op XDA had ik dus ook al gezien en geprobeerd, maar helaas werkt het niet.
Ik zag ook iemand anders met dezelfde type telefoon (tenminste, met dezelfde gegevens in "about phone" en die kreeg het ook al niet voor elkaar (al krijgt hij wel andere meldingen dan ik krijg).

http://forum.xda-develope...ht=gt-i93000#post36193990

De enige reden waarom ik root toegang wil hebben, is om Titanium Backup te kunnen installeren en de data van een oude telefoon wil restoren (de oude telefoon van mijn vrouw die de geest gegeven heeft).

Ik denk dat ik het nog eens ga proberen vanaf een totaal andere pc, want mogelijk conflicteren de ADB drivers van deze telefoon op mijn laptop met die van mijn eigen LG P900 (Optimus 2X).

Een PC waar nog helemaal geen ADB drivers op staan, doet misschien wel wonderen :)

(sorry, ik weet dat dit off-topic is, wilde alleen maar weten of de Chinaphones ook zo'n problemen hebben met rooten, ik wil er mogelijk zelf eentje binnenkort gaan kopen als mijn contract afloopt).

[ Voor 7% gewijzigd door speedme op 20-01-2013 23:01 ]

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oinkoink12 schreef op zondag 20 januari 2013 @ 17:50:
Beste tweakers,

Mijn vriendin zoekt een leuke android chinaphone maar vanwege haar kleine handen een model dat (om en nabij) de afmetingen van de iphone 3/4 heeft (vooral qua breedte) ik heb research gedaan op oa het Value/money lijstje

https://docs.google.com/s...enItcWNCbVNxZWFpWlE#gid=1

en tot nu toe komt de Xiaomi Mi2 er het beste uit. Heeft iemand nog een goede suggeste voor een wat kleiner model?
Telefoons met scherm formaat van 3.5 inch komen meestal ook met mindere specificaties, je zou deze telefoon kunnen kopen.

En als het echt bang voor buck moet zijn, zoek dan eens op Taobao naar Mogu telefoons, ik zelf heb twee Mogu M0 gekocht voor mijn moeder en zus en geloof me of niet maar die hardware dat is beter dan een iPhone 3GS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand ervaring met cubot?
dit ziet er erg interessant uit:
http://www.pandawill.com/...-camera-black-p69641.html
donderdag voor $136

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-02 16:43
sander817 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 12:10:
iemand ervaring met cubot?
dit ziet er erg interessant uit:
http://www.pandawill.com/...-camera-black-p69641.html
donderdag voor $136
Een vriend van mij heeft die Cubot gekocht, dat ding ziet er prima uit en draait uitstekend. Vind het wel een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
Zijn er wellicht nog meer geïnteresseerden voor de Newman N2 of de Freelander i20? Gemiddelde prijzen liggen volgens mij nu, inclusief verzenden, rond de 300 dollar. Wellicht dat er met meerdere een betere deal in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
weet iemand of de Jiayu G4 in Nederland werkt op 3g? ik kan eigenlijk alleen maar vinden dat hij 850 en 2100mhz ondersteund... dat betekent dat hij niet in NL werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Hier een cameravergelijking tussen een Xperia Ray en een Jiayu G2+. De G2+ heeft wel duidelijk minder detail maar is zeker niet verschrikkelijk.
Ray
https://dl.dropbox.com/u/31126182/Boom%20-%20DSC_0215.jpg
G2+
https://dl.dropbox.com/u/...20IMG_20130120_140320.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20
Vandaag de telefoon voor mijn vader binnen gekregen de Zopo zp950

http://android-sale.com/zopo-zp950.html

Eerste indruk is best wel goed. Heb geen import heffing betaald.

- Bouw kwaliteit 7/10
- Scherm 7/10 (kijkhoek en kleuren zouden) beter kunnen
- Resolutie scherm 8/10 (kan altijd hoger)
- Snel genoeg, tis geen S3 maar kost heeft ook geen s3 prijs
- Erg groot scherm :) ik vind het wel tof

Minpuntjes tot nog toe

- kabel blijft niet goed steken in de de usb aansluiting
- Er is 2 gb in volgens android en niet 4gb zoals geadverteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:26

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik zit eind februari 3 weken 'in between jobs', en heb daarom een paar weken geen smartphone (perks of the job :Y) ) k heb daarom gisteren een F1658 Android 4.0 gekocht op dx.com. 54 euro incl. verzendkosten!

Het zal wel niks zijn, maar dan ben ik toch een paar weken bereikbaar geweest, en dan geef ik hem daarna wel aan mijn vriendin, die baalde toch al van d'r HTC Wildfire. (al betwijfel ik of deze beter is... :+ )

Ben benieuwd, ik had nog nooit van de 'Spreadtrum 6820 1GHz' gehoord... kent iemand soortgelijke telefoons?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja de Mogu M0 bevat ook zo'n spreadtrum 6820, die chipset is echt niet slecht, een 1Ghz chipset in combinatie met een Mali 300.

Ik vond de Mogu M0 trouwens ook helemaal niet langzaam, dat ding reageert gewoon goed, alleen deze telefoons hebben geen 3G, GPS en bewegingsensor.

Betwijfel trouwens wel of die telefoon van je echt met Android 4.0 komt, want die Mogu M0 die ik gekocht had kwamen met Android 2.3.5 en hadden den Android 4.0 interface.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 22:42

XanderDrake

Build the future!

Wel even handig voor de mensen hier, Gizchina heeft een artikel de deur uit gedaan waar in ze alle opkomende China smartphones met de Mediatek Cortex-A7 QuadCore MT6589 opsommen. Zodat we ons beter kunnen orienteren komende maanden :)

http://www.gizchina.com/2013/01/21/mt6589-quad-core-phones/

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
poehe schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:34:
Dag allemaal,

Ik woon in China en ben ook erg geïnteresseerd in de telefoons die ze hier hebben. Uit ervaring weet ik dat het in NL/BE relatief lastig is om goede Chinese telefoons te krijgen, dus mocht er interesse zijn, dan wil ik best helpen en hier een telefoon lokaal kopen en vervolgens richting NL/BE sturen. Een service van tweakers, voor tweakers zullen we maar zeggen!

Ik ben overigens met een maat van mij van plan een eenvoudige website te bouwen om dit eventueel te stroomlijnen.

Hoe dan ook, mocht er interesse zijn, stuur dan maar een mailtje! (poehechina@gmail.com)
Onlangs contact gehad met poehe via Email. Hij stuurt me een nieuwe zwarte

JiaYu G3 toe voor € 150,-- incl. porto. Ben benieuwd ;)

( Als "Gift" vlaue < € 22,-- )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf ben ook nog in China, maar ik waag me er liever niet aan om Chinese smartphones richting Nederland te sturen, ik laat dat liever aan zo'n agent over als MisterTao, alleen die verzend tarieven die zij hebben zijn veel lagere dan als ik bij China post kom aanzetten en ze rekenen ook zeer weinig commissie.

Als westerling zou ik meer moeten rekenen dan MisterTao. Maja ik heb wel nog plek in mijn koffer, een Jiayu G3 of toestel in vergelijkbare waarde zou nog onder de € 430 zitten die ik belasting vrij mag invoeren, maar een Huawei Honor 2 gaat er al over heen ( Ik heb zelf al flink geshopt op Taobao ).

Jiayu G3 kost trouwens omgerekend ongeveer € 110, maja dat is als je in China bent.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:09:
Jiayu G3 kost trouwens omgerekend ongeveer € 110, maja dat is als je in China bent.
Das ongeveer 1000 yuan toch?

Wat een prijs.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik wil de G4... maar weet niet of 3g wel werkt in NL :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:18:
[...]

Das ongeveer 1000 yuan toch?

Wat een prijs.
Uh nee de Jiayu G3 kost 899 yuan, zoveel als jij schat is de euro allang niet meer waard :( Als je hier in China met een briefje van € 100 naar de bank zou gaan dan krijg je er 800 yuan voor, al moet ik wel zeggen als ik nu yuans uit de ATM haal dan is de wisselkoers ongeveer 8.25, dus nu is er een iets betere koers, dus ik zou zeggen koop nu, want voor je weet zit die koers weer onder de 8.

Momenteel is het dus omgerekend € 108,86, maja voor die prijs krijg je hem nooit van zijn lang zal zijn leven met al die koer opslagen van Nederlandse credit cards, ik zelf heb geen koers opslag bij mijn DKB credit card en sinds ik een bank account in China heb shop ik net zo makkelijk online als ik in Nederland zou doen.
ArcticWolf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:22:
Kom over een paar maanden maar terug, hij is nu nog lang niet te krijgen en als we kijken naar de Jiayu G3 dan kun je beter in zomer nog eens kijken.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou neem eens zo'n G3 mee dan ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry dat gaat niet, uitverkocht bij Jiayu zelf, ik had er wel een kunnen kopen, maja wat moet ik ermee als ik er zelf geen wil, dus ik heb er geen gekocht en nu zijn ze weer uitverkocht.

Ik vind hem zelf nu ook niet meer zo interessant als een paar maanden geleden.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Doorverkopen voor een leuke winstmarge?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Waarschijnlijk wel toch? G3 kan het. Zou zuur zijn als de G4 het niet kon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
Ik heb mijn net binnengekomen Jiayu G2+ aangeboden via Vraag & Aanbod.

Hij is mij toch nog net iets te groot. Ik kom dan ook wel van de Xperia Ray dus dat zegt wel iets over mijn voorkeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:55:
[...]

Waarschijnlijk wel toch? G3 kan het. Zou zuur zijn als de G4 het niet kon...
nja de sites die ik heb gevonden waar je hem kan pre-orderen staat 850/2100mhz 3g... dat betekent dus dat hij niet in NL zou werken aangezien je hier 1900 EN 2100mhz nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ArcticWolf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:48:
nja de sites die ik heb gevonden waar je hem kan pre-orderen staat 850/2100mhz 3g... dat betekent dus dat hij niet in NL zou werken aangezien je hier 1900 EN 2100mhz nodig hebt.
ai. Ik heb even gekeken en het is nogal een mixed bag. Andere MTK6589 smartphones doen wel 850/2100mhz 3G. We weten het pas als ie uitkomt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 07:45
Netwerk van de JiaYu G4 is zover als ik kan vinden precies hetzelfde als de JiaYu G3 natuurlijk werkt hij dan.

Sim 1: WCDMA (3G) 2100 Mhz
Sim 2: GSM 850/900/1800/1900 Mhz

Volgens mij is KPN begonnen met de uitrol van het supersnelle 4G op de 800 Mhz band of dat dan ook gaat werken weet ik niet precies.
Als hij ook geschikt is voor de WCDMA 850/2100 Mhz is hij volgens mij geschikt voor het snelle 4G.

[ Voor 9% gewijzigd door aart44 op 22-01-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
aart44 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:42:
[...]

Netwerk van de JiaYu G4 is zover als ik kan vinden precies hetzelfde als de JiaYu G3 natuurlijk werkt hij dan.

Sim 1: WCDMA (3G) 2100 Mhz
Sim 2: GSM 850/900/1800/1900 Mhz

Volgens mij is KPN begonnen met de uitrol van het supersnelle 4G op de 800 Mhz band of dat dan ook gaat werken weet ik niet precies.
Als hij ook geschikt is voor de WCDMA 850/2100 Mhz is hij volgens mij geschikt voor het snelle 4G.
Nou ik kan je vertellen; dat gaat niet werken ;) LTE is geen WCDMA. Als er niet specifiek 4G of LTE bij staat zal het niet gaan werken op het nieuwe netwerk van KPN.
850mhz is het 3g netwerk voor canada en de VS. De 850mhz band is niet beschikbaar gemaakt in NL.

Maar als de G3 op 2100mhz werkt zal het wel 1900/2100mhz WCDMA zijn. T-Mobile heeft 3G op de 1800mhz band als ik het goed heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
Hier een snelle review van de ZTE u950

Sorry voor de slechte kwaliteit xD
Mijn score: 8/10 hij is zeer snel! scherm is ook zeer goed voor deze prijs.
Eigenlijk vrijwel alles is goed! Geen haperingen etc. tot nu toe.

YouTube: ZTE U950 Review (Captured with camera :O)

[ Voor 82% gewijzigd door TumTum op 22-01-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvbwebdesign schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 18:08:
Hier een snelle review van de ZTE u950

Sorry voor de slechte kwaliteit xD
Mijn score: 8/10 hij is zeer snel! scherm is ook zeer goed voor deze prijs.
Eigenlijk vrijwel alles is goed! Geen haperingen etc. tot nu toe.

YouTube: ZTE U950 Review (Captured with camera :O)
Sorry kan je video niet bekijken, maar dat hij zeer snel was dat had ik wel verwacht eerlijk gezegd, een Tegra 3 met een 800 x 480 scherm hoeft ja niet zoveel rekenkracht te verzetten, ik zie het eigenlijk meer als een HTC Desire HD met quadcore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-09 07:45
ArcticWolf schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 14:09:
[...]

Maar als de G3 op 2100mhz werkt zal het wel 1900/2100mhz WCDMA zijn. T-Mobile heeft 3G op de 1800mhz band als ik het goed heb.
Toevallig stond er gisteren hier een topic welke freqs de providers gebruiken ook T Mobile heeft 2 freqenties op de 2100 Mhz band:

What are the UMTS channels which are really used in Holland by the operators (Up Link/Down Link...) :

Channel 1 : 1920 – 1925 MHz / 2110 – 2115 MHz : Vodafone *
Channel 2 : 1925 – 1930 MHz / 2115 – 2120 MHz : Vodafone *
Channel 3 : 1930 – 1935 MHz / 2120 – 2125 MHz : Vodafone *
Channel 4 : 1935 – 1940 MHz / 2125 – 2130 MHz : KPN Mobiel Nederland
Channel 5 : 1940 – 1945 MHz / 2130 – 2135 MHz : KPN Mobiel Nederland
Channel 6 : 1945 – 1950 MHz / 2135 – 2140 MHz : KPN Mobiel Nederland
Channel 7 : 1950 – 1955 MHz / 2140 – 2145 MHz : Orange Nederland NV
Channel 8 : 1955 – 1960 MHz / 2145 – 2150 MHz : Orange Nederland NV
Channel 9 : 1960 – 1965 MHz / 2150 – 2155 MHz : Telfort B.V
Channel 10 : 1965 – 1970 MHz / 2155 – 2160 MHz : Telfort B.V
Channel 11 : 1970 – 1975 MHz / 2160 – 2165 MHz : T-Mobile Netherlands B.V
Channel 12 : 1975 – 1980 MHz / 2165 – 2170 MHz : T-Mobile Netherlands B.V

Bron: http://www.d-d-s.nl/umts-watisdat.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dus wat kunnen we hier uit afleiden? De 1900mhz band en 2100mhz band is voor 3G in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
1900mhz up en 2100mhz voor down in NL.
er zijn ook landen waar 2100mhz voor up en down gebruikt wordt... daarom was ik benieuwd of de G4 ook de 1900mhz band ondersteund :p
Maar als de G3 hier ook werkt, neem ik aan van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:27

greatgonzo

schit-te-rend!

Is ergens een review te vinden die de camera kwaliteiten van deze foons onder de loep neemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dwizzy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 19:29

dwizzy

Weaponised confusion

Zie hele mooie toestellen langs komen, helaas geen met fysiek qwerty toetsenbord. Mijn idee is nu:
- Nexus 7 wifi gebruiken voor het 'multimediawerk', browsen etc.
- Telefoon als wifi hotspot gebruiken, met zowel mijn databundel-kaartje er in als mijn bel-kaartje (ja, helaas niet op één abonnement..).
- Telefoon verder 'zo simpel als mogelijk' om snel mailtjes en sms'jes te kunnen beantwoorden. Dus hoeft niet de snelste te zijn en zeker niet de grootste :) Root is wel zo prettig.

Hoewel ik dus niet zulke hoge eisen stel aan de prestaties van de telefoon is het toch lastig om een 'bekend merk' te vinden met QWERTY: zie ook het topic 'Qwerty Android'. Laat staan dat ik iets fatsoenlijks vind met dual-SIM. Dus ik heb mijn hoop gevestigd op de chinese types. Op Alibaba vind ik vooral 'blackberry style' telefoontjes die op zich prima voldoen aan mijn eisen. Ze lijken een hoop op elkaar.
Uitzondering is dan weer de Runbo X3 een veeeel te stoere 'military phone' met Android 4.0, IP67 en portofoon aan boord :9
Afbeeldingslocatie: http://cloud.faout.com/G/201206/goods-img/1340927270918-P-316144.jpg

Op het gevaar af dat jullie zeggen "nee natuurlijk niet, niemand komt op zo'n raar idee": :+

Heeft iemand zo'n zelfde setup/ervaringen?

[ Voor 9% gewijzigd door dwizzy op 23-01-2013 14:59 . Reden: X3 toegevoegd, kon het niet laten! ]

Wealth with work. Pleasure with conscience. Knowledge with character. Commerce with morality. Science with humanity. Religion with sacrifice. Politics with principle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
dwizzy schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 14:47:
Zie hele mooie toestellen langs komen, helaas geen met fysiek qwerty toetsenbord. Mijn idee is nu:
- Nexus 7 wifi gebruiken voor het 'multimediawerk', browsen etc.
- Telefoon als wifi hotspot gebruiken, met zowel mijn databundel-kaartje er in als mijn bel-kaartje (ja, helaas niet op één abonnement..).
- Telefoon verder 'zo simpel als mogelijk' om snel mailtjes en sms'jes te kunnen beantwoorden. Dus hoeft niet de snelste te zijn en zeker niet de grootste :) Root is wel zo prettig.

Hoewel ik dus niet zulke hoge eisen stel aan de prestaties van de telefoon is het toch lastig om een 'bekend merk' te vinden met QWERTY: zie ook het topic 'Qwerty Android'. Laat staan dat ik iets fatsoenlijks vind met dual-SIM. Dus ik heb mijn hoop gevestigd op de chinese types. Op Alibaba vind ik vooral 'blackberry style' telefoontjes die op zich prima voldoen aan mijn eisen. Ze lijken een hoop op elkaar.
Uitzondering is dan weer de Runbo X3 een veeeel te stoere 'military phone' met Android 4.0, IP67 en portofoon aan boord :9
[afbeelding]

Op het gevaar af dat jullie zeggen "nee natuurlijk niet, niemand komt op zo'n raar idee": :+

Heeft iemand zo'n zelfde setup/ervaringen?
Ik kom alleen deze tegen:
http://www.focalprice.com..._and_Analog_TV_White.html wel resistief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveGold
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:23
Gisteren een Star B94M besteld:

http://www.aliexpress.com...en-960x540/576949558.html

Helaas zijn er nog weinig 720p schermen te krijgen in 4.5 inch of kleiner en in deze prijsklasse. Dus ik vind dit een aardige optie. Daarnaast heb ik al eerder een Star telefoon in mijn bezit gehad en die beviel mij goed. De Jiayu G3 is mij net wat te duur en oogt erg lomp.

Iemand al ervaring met dit type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartiFCT
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-06 16:42
DaveGold schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:26:
Gisteren een Star B94M besteld:

http://www.aliexpress.com...en-960x540/576949558.html

Helaas zijn er nog weinig 720p schermen te krijgen in 4.5 inch of kleiner en in deze prijsklasse. Dus ik vind dit een aardige optie. Daarnaast heb ik al eerder een Star telefoon in mijn bezit gehad en die beviel mij goed. De Jiayu G3 is mij net wat te duur en oogt erg lomp.

Iemand al ervaring met dit type?
Ziet er goed uit. Zeker dat ie 1 gb ram heeft want verder lees ik ergens 515mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveGold
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 20:23
Volgens de titel en commentaar van de verkoper is het 1GB.
Dus daar ga ik wel van uit. Ik denk dat de specs in de productdatabase van Ali zelf verkeerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 02:03:
[...]

Sorry kan je video niet bekijken, maar dat hij zeer snel was dat had ik wel verwacht eerlijk gezegd, een Tegra 3 met een 800 x 480 scherm hoeft ja niet zoveel rekenkracht te verzetten, ik zie het eigenlijk meer als een HTC Desire HD met quadcore.
Ja het rekenwerk had ik ook zeer goed verwacht.
De kwaliteit van de telefoon is gewoon erg goed :) daarmee bedoel ik de behuizing, scherm/kleuren etc.

800x480 is opzich voldoende voor dit toestel, niet extreem scherp, maar ook niet wazig.
Voor 190 euro is deze telefoon een stuk beter dan een simpele mtk dualcore.

De G3 is vergelijkbaar en het scherm heeft dezelfde kleuren/helderheid.
De resolutie is wat hoger, maarja wat heb je liever? dan kies ik persoonlijk voor de cpu en gpu.

Alles draait vloeiend en daar gaat het bij mij om.
Games zijn scherp en draaien op high, dit laat ik nog zien in een hd video :)

PS Het gaat over de: ZTE u950 voor de lezers :)
YouTube: ZTE U950 Review (Captured with camera :O) Video (nog klein)

[ Voor 8% gewijzigd door TumTum op 23-01-2013 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb zojuist de Newman N2 besteld.
Ben benieuwd, kwaliteit van de camera schijnt bijzonder goed te zijn.
Over 10 tot 25 dagen komt ie binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Chris.nl schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 22:10:
Ik heb zojuist de Newman N2 besteld.
Ben benieuwd, kwaliteit van de camera schijnt bijzonder goed te zijn.
Over 10 tot 25 dagen komt ie binnen.
Goede keus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tvbwebdesign schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 21:58:
[...]

Ja het rekenwerk had ik ook zeer goed verwacht.
De kwaliteit van de telefoon is gewoon erg goed :) daarmee bedoel ik de behuizing, scherm/kleuren etc.

800x480 is opzich voldoende voor dit toestel, niet extreem scherp, maar ook niet wazig.
Voor 190 euro is deze telefoon een stuk beter dan een simpele mtk dualcore.

De G3 is vergelijkbaar en het scherm heeft dezelfde kleuren/helderheid.
De resolutie is wat hoger, maarja wat heb je liever? dan kies ik persoonlijk voor de cpu en gpu.

Alles draait vloeiend en daar gaat het bij mij om.
Games zijn scherp en draaien op high, dit laat ik nog zien in een hd video :)

PS Het gaat over de: ZTE u950 voor de lezers :)
YouTube: ZTE U950 Review (Captured with camera :O) Video (nog klein)
Ik heb liever een 720p scherm, dat is wat fijnere met surfen op internet, maar als ik zie wat die u950 voor zijn geld bied dan zou ik zelf ook sterk gaan twijfelen als mijn budget 1000 yuan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
De Haipai X720d is bij focalprijs in de aanbieding voor 140 dollar. Als de resolutie nu alleen iets hoger was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
@tvbwebdesign:
Ziet eruit als een handzame telefoon! 4,3" lijkt me ook fijn.
Hoe is het scherm van de ZTE? en dan bedoel ik met name de kijkhoek en de kleuren.

Ik heb nu een Amoi telefoon, daarvan is het scherm niet echt fijn. Kijkhoek te klein, kleuren erg flets en blauw. Op zich voldoende voor de prijs, maar een volgende telefoon moet echt een beter scherm hebben.

Ik zag ook dat er webshops zijn die zeggen dat de ZTE een E-compass heeft, bij anderen staat dat er niet bij. Heb je bijv al eens geprobeerd of google maps meedraait als je je omdraait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-04 12:39

matthewk

Ubernoob

Zou iemand een Note variant kunnen aanraden? Desnoods iets kleiners? Ik zou ook graag iets met rootbaar en customizable (ROMS) hebben, maar zie op aliexpres veel onzinmerken staan die nooit een ROM gaan krijgen.

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 01:26:
[...]

Ik heb liever een 720p scherm, dat is wat fijnere met surfen op internet, maar als ik zie wat die u950 voor zijn geld bied dan zou ik zelf ook sterk gaan twijfelen als mijn budget 1000 yuan was.
Dat klopt :) Internetten kan iets beter, maarja het is die 999yuan zeker waard!
djiedjee schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 10:39:
@tvbwebdesign:
Ziet eruit als een handzame telefoon! 4,3" lijkt me ook fijn.
Hoe is het scherm van de ZTE? en dan bedoel ik met name de kijkhoek en de kleuren.

Ik heb nu een Amoi telefoon, daarvan is het scherm niet echt fijn. Kijkhoek te klein, kleuren erg flets en blauw. Op zich voldoende voor de prijs, maar een volgende telefoon moet echt een beter scherm hebben.

Ik zag ook dat er webshops zijn die zeggen dat de ZTE een E-compass heeft, bij anderen staat dat er niet bij. Heb je bijv al eens geprobeerd of google maps meedraait als je je omdraait?
De kijkhoeken zijn prima, opzich geen last van.
Het scherm is wel goedkoper, vergelijkbaar met de kwaliteit van de Galaxy Y (niet de resolutie, maar een beetje plastic achtig)
Verder is het scherm perfect.

Het scherm toont geen blauw.
De kleuren zijn prima, niet extreem mooi natuurlijk, maar ook weer niet heel slecht.

Antutu geeft een score van 12308.
Ik heb een compass erop geïnstalleerd en het draait mee met de telefoon.

Ik probeer een goede video te maken, dan die kleine met een fotocamera :) Ik upload hem in deze 2 dagen.
matthewk schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 13:51:
Zou iemand een Note variant kunnen aanraden? Desnoods iets kleiners? Ik zou ook graag iets met rootbaar en customizable (ROMS) hebben, maar zie op aliexpres veel onzinmerken staan die nooit een ROM gaan krijgen.
Je bedoelt een kopie?
Ik zou geen nagemaakte telefoons kopen, maar een echt eigen ontworpen telefoon.
Nagemaakt telefoons zijn altijd slechter.

JiaYu is een goed merk en je kunt ook rooten en evt. custom roms installeren op de G3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Incidenteel is dat toch een stukje minder dan de JiaYu G4 (of andere MT6589 phones).
Valt me beetje tegen van een Tegra 3 telefoon! Of ja, chipset is ondertussen nu wel oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
dangerousp schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 08:40:
De Haipai X720d is bij focalprijs in de aanbieding voor 140 dollar. Als de resolutie nu alleen iets hoger was..
Ik had die bij Geekbuying.com voor 115 dollar. Alleen jammer dat die website nu uit de lucht is.

[img]error.jpg[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alle Chinese telefoons zijn samsung kopiëen, maar ik doelde eerder op een phablet kopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:21
Bedankt voor de check,maar bedoel je hiermee dat het kompas niet werkt, of juist wel?
tvbwebdesign schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 18:55:

Ik heb een compass erop geïnstalleerd en het draait mee met de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
djiedjee schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 22:30:
Bedankt voor de check,maar bedoel je hiermee dat het kompas niet werkt, of juist wel?

[...]
Juist wel, dom antwoord van mij 8)7
YouTube: Review U950 Nederlands 2

[ Voor 22% gewijzigd door TumTum op 24-01-2013 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
XanderDrake schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 20:25:
[...]

Incidenteel is dat toch een stukje minder dan de JiaYu G4 (of andere MT6589 phones).
Valt me beetje tegen van een Tegra 3 telefoon! Of ja, chipset is ondertussen nu wel oud.
Het valt mij een beetje tegen dat je de photoshop bewerking niet ziet 8)7
Check de comments daar aub.

Thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:02:
Alle Chinese telefoons zijn samsung kopiëen, maar ik doelde eerder op een phablet kopie.
Nee, niet alle telefoons zijn kopieën.

Maar je hebt genoeg keuze:
http://android-sale.com/g...gb-ram-android-phone.html

http://android-sale.com/c...camera-android-phone.html

Kijk eens rond op die site en zoek eventueel wat reviews op over de interessante toestellen.
Android-sale is betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Raad jij deze twee telefoons aan ?

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
matthewk schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:37:
Raad jij deze twee telefoons aan ?
Het waren voorbeelden, maar de Goophone N2 zeker wel!
YouTube: GOOPHONE N2 - The First Android Phone With MTK MT6589 Quad-core Processor

Je kunt zelf even rondkijken op die website.
Als er wat tussen zit, kun je de reviews opzoeken van het toestel.

Het is wel altijd beter om een merk te nemen en niet een of andere note 2 clone zonder merk.
Goophone werkt tot nu toe altijd perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewk

matthewk

Ubernoob

Gracias! Ik zat vooral te zoeken naar een betrouwbaar merk, zoals Goophone

Consultant - Autogek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
matthewk schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:42:
Gracias! Ik zat vooral te zoeken naar een betrouwbaar merk, zoals Goophone
Al heb je vragen, laat maar weten :)
PS Al zoek je een goedkope, maar toch goede:
http://android-sale.com/n...am-android-4-1-phone.html

Deze schijnt opzich redelijk te zijn voor die prijs.

[ Voor 29% gewijzigd door TumTum op 24-01-2013 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 21:02:
En Samsung telefoons zijn weer kopieën van Apple telefoons :+ Maar liever een goeie kopie ( Geïnspireerd design ) dan zo'n dure Koreaan dat op zijn buurt ook opvallend veel kopieerde.

Maar ik vind mijn Huawei Honor 2 op geen een Samsung lijken, wel heeft de voorkant iets weg van HTC, maar dat geeft me juist een goed gevoel, want Samsung plaats altijd een iPhone achtige home knop en dat vind ik gewoon lelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Zit er in die N7000 ( =i7100 ? bij Pandawill laatst ) dezelfde CPU als de JiaYu G3 ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar dagen geleden heb ik een I-Mobile opgehaald en het is de IQ1 geworden. De IQ2 is nog niet overal leverbaar en omdat de hardware praktisch identiek is maakte het mij weinig uit. Het is een prima toestel met een goed scherm. Alles werkt out-of-the-box. Ook mooi is dat het toestel triple band is voor 3G: 850, 900 en 2100 MHz. 2100 MHz wordt hier door alle providers inmiddels gebruikt voor 3G maar bijv in Bangkok ook veel 850 en 900, afhankelijk van de provider. Het mooie van dit toestel is dat dus alle lokale providers het doen. Meestal moet je kiezen uit 850/2100 en 900/2100.

Het kopen van een iets ouder model had als voordeel dat er al een root-methode bestond. Na het flashen van een unlocked bootloader kon ik met een universal root van XDA toegang krijgen tot het systeem. Op die manier heb ik bijv de ingebouwde SIP client aan kunnen zetten. Sommige fabrikanten zetten die helaas uit onder druk van providers. Nu kan o.a. Nederland gewoon via een Nederlands vast nummer naar de telefoon bellen, thuis en buiten de deur.

De bouwkwaliteit is duidelijk ietsje minder dan een bekend A-merk. De menutoetsen zien eruit alsof het on-screen toetsen zijn maar het zijn gewoon capacitieve hardware-toetsen op de behuizing zelf. Wel kunnen ze inclusief de backlight makkelijk uitgeschakeld worden in het menu dus ik overweeg om de on-screen toetsen van Android zelf aan te zetten. Dat gaat iets ten koste van schermruimte maar dan werken de toetsen wel meer zoals ze horen. Nu is bijv de blader-toets (de vierkantjes) ingesteld als menu-toets (wat normaal de puntjes zijn). Het niet hebben van een blader-toets is wel een gemis.

Nogmaals. out-of-the-box werkt het toestel voor de meeste mensen al prima. Wil je iets meer vrijheid en standaard Android-besturing dan moet je er wat meer moeite voor doen. Ik moet nog even uitzoeken hoe ik APK-bestanden kan decompilen en recompilen. Heb in ieder geval een leuk hobby-projectje voor de komende tijd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Heeft iemand toevallig ergens een dual screen telefoon gespot, iets wat er uit ziet zoals een nintendo ds?
Ik ken nu 2 toestellen die deze feature hebben
De Kyocera Echo , maar die is cdma only
en de NEC Casio Medias W, maar die is nog niet beschikbaar tot April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
it0 schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:12:
Heeft iemand toevallig ergens een dual screen telefoon gespot, iets wat er uit ziet zoals een nintendo ds?
Ik ken nu 2 toestellen die deze feature hebben
De Kyocera Echo , maar die is cdma only
en de NEC Casio Medias W, maar die is nog niet beschikbaar tot April.
De Kyocera is om te huilen.
Een schoolgenoot van mij had dit ding :F Goedkoop plastic rommeltje.

De Nec Medias ken ik niet, maar ziet er in iedergeval degelijker uit.

PS Iemand een dualcore nodig voor ongeveer 200? http://www.ibood.com/nl/nl

[ Voor 5% gewijzigd door TumTum op 25-01-2013 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Fijn dat je het deelt, maar het is niet echt een Chinese smartphone en hij is ook vrij bekend :)

Ik vind de definitie onbekend trouwens erg variable ivm dit topic. Maar goed.

Verder, de dualcore die in de Desire X zit, een Cortex A5 based Qualcomm S4 PLAY is zo traag dat het net zo goed geen dualcore had kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-09 16:07
Maar door de garantie en de out-of-the-box experience, is het geen verkeerde aanbieding (o.a. nederlandse taal)

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
XanderDrake schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:55:
[...]

Fijn dat je het deelt, maar het is niet echt een Chinese smartphone en hij is ook vrij bekend :)

Ik vind de definitie onbekend trouwens erg variable ivm dit topic. Maar goed.

Verder, de dualcore die in de Desire X zit, een Cortex A5 based Qualcomm S4 PLAY is zo traag dat het net zo goed geen dualcore had kunnen zijn.
Klopt, Taiwan :P
Het is een tip, kwam de telefoon net tegen.
(Voor mensen die makkelijk garantie willen en gewoon een goedkope telefoon, anders bestel je ook niet uit china)

[ Voor 9% gewijzigd door TumTum op 25-01-2013 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC is wel degelijk een Chinees merk en Taiwan heet formeel dan ook Republiek China, maar is inderdaad geen onbekende Chinese smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Verwijderd schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 11:24:
HTC is wel degelijk een Chinees merk en Taiwan heet formeel dan ook Republiek China, maar is inderdaad geen onbekende Chinese smartphone.
Zo zie je maar, het komt vanzelf uit China :)
Dacht het zelf ook zo via wikipedia, maar bedankt voor de uitleg O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

offtopic:
Republiek China is toch iets anders dan de Volksrepubliek China dacht ik?

[ Voor 9% gewijzigd door franssie op 25-01-2013 12:31 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-09 21:06
Heeft iemand een tip voor mij welke ik zou kunnen kopen?

Minimale eisen:

Kwalitatieve behuizing!
Android 4.0 of hoger
SOC op basis van Cortex A7 of A9 (geen A8). De snelheid is minder van belang.
Kwalitatief scherm van 3.8 tot 4.0 inch (wat ook goed zichtbaar is in daglicht, weet niet hoe je dat kan checken met voorkeur resolutie van 800x480 (hoger mag ook wel).
Prijs tot 150 euro.

Zal voornamelijk gebruikt worden voor.

Checken files via website, checken weer, agenda, calander, boodschappenlijstjes... enz...

Games etc allemaal niet, daarom ligt de nadruk eerder op batterijduur en kwalitatief materiaal , dan op snelheid.
Pagina: 1 ... 12 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.