Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
iceme schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 20:47:
Ik zit na te denken over deze telefoon. http://www.fastcardtech.c...en-Android-411-Phone.html

Een hdc note 2. Heeft iemand ervaring met deze telefoon? En met fastcardtech. Werkt zoiets ook in nederland?
Deze shop staat niet zo goed bekend. Kijk hier maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Vandaag pakket weer on-hold. Toch maar is gebeld. Blijkt dat ik sowieso moest bellen om een afspraak te maken :/ Vreemd. Maar nu komt hij morgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 20:41
Waarom hoor ik hier niemand over de nieuwe NEO N002i ?

Lijkt mij een prima alternatief voor de Neo N02-M

Deze heeft een IPS scherm

Ik heb er 1 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lage resolutie, kleine batterij... Voor $15 extra heb je een 720P scherm en 1000mAh meer....

[ Voor 3% gewijzigd door CLB op 07-01-2013 10:02 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:54:
Lage resolutie, kleine batterij... Voor $15 extra heb je een 720P scherm en 1000mAh meer....
Heb je het over de Jiayu G3 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Waarom niet een newman n1 of n2 op preorder?

Zelf zit ik te denken een n1 of n2 aan te schaffen

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 13:38
Newman N2 (of Freelander I20) is a.s. donderdag voor $262,- bij pandawill te koop, zie http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=thursday

Imo. een erg goede prijs voor die specs.

Ik heb zelf sinds 2 dagen deze: http://www.pandawill.com/...m-3g-gps-grey-p70143.html

5.7 inch is toch wel erg groot haha! Maar verder een erg leuk ding met een zeer fraai scherm en goede service van pandawill. Stond al direct op NL ingesteld bij eerste keer aanzetten en convertertje voor de adapter bijgeleverd (ook al had ik die nog 1 liggen) voor gebruik bij europese contactdozen. Rooten is ook een eitje met deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
VerrekteZakStro schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:07:
Newman N2 (of Freelander I20) is a.s. donderdag voor $262,- bij pandawill te koop, zie http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=thursday

Ik heb zelf sinds 2 dagen deze: http://www.pandawill.com/...m-3g-gps-grey-p70143.html

5.7 inch is toch wel erg groot haha! Maar verder een erg leuk ding met een zeer fraai scherm en goede service van pandawill. Stond al direct op NL ingesteld bij eerste keer aanzetten en convertertje voor de adapter bijgeleverd (ook al had ik die nog 1 liggen) voor gebruik bij europese contactdozen. Rooten is ook een eitje met deze telefoon.
Net dingetje. Hoe is de kwaliteit van het scherm ? Kleuren etc ? Real live photo please _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Marsjee schreef op maandag 07 januari 2013 @ 12:13:
[...]

Net dingetje. Hoe is de kwaliteit van het scherm ? Kleuren etc ? Real live photo please _/-\o_ :D
Als je op youtube op N7300 MTK6577 zoekt dan verschijnen er wel wat reviews!
Heb verder toch niet echt vergelijkingsmateriaal m.b.t. schermkwaliteit. Je ziet zeker wel wat backlight bleeding wanneer je de helderheid goed hoog zet, maar bij normaal gebruik vind ik het zeker niet storend.

Camera ben ik wel niet zo van onder de indruk. Voor je vakantiefoto's kun je toch beter een los fototoestel meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online

Zet pandawill de reeele prijs op de verpakking of downgraden ze de prijs?

Nice 262 eur via pandawill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
CLB schreef op maandag 07 januari 2013 @ 09:54:
oh ja en welke dan
dr.nld schreef op maandag 07 januari 2013 @ 11:54:
Waarom niet een newman n1 of n2 op preorder?

Zelf zit ik te denken een n1 of n2 aan te schaffen
waarom zou ik een N1 willen kopen dan? Neo N002 heb een IPS scherm en zelfde specs ?

[ Voor 40% gewijzigd door D3LTA op 07-01-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
-

[ Voor 100% gewijzigd door D3LTA op 07-01-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
720P en 1000mAh extra = JiaYu G3 voor $188,00 of 'n Umi X1 voor $183,00 met 720P(prijzen bij Mixeshop)
Tevens kun je, je berichten samenvoegen tot 1 bericht, meerdere berichten achter elkaar is niet gewenst

En 'n 'IPS-scherm' zegt niks.. Had m'n JiaYu G3 ook, zal wel 'Chinees IPS-scherm' zijn zeg maar ;)

[ Voor 26% gewijzigd door CLB op 07-01-2013 14:51 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D3LTA
CLB schreef op maandag 07 januari 2013 @ 14:49:
720P en 1000mAh extra = JiaYu G3 voor $188,00 of 'n Umi X1 voor $183,00 met 720P(prijzen bij Mixeshop)
Tevens kun je, je berichten samenvoegen tot 1 bericht, meerdere berichten achter elkaar is niet gewenst

En 'n 'IPS-scherm' zegt niks.. Had m'n JiaYu G3 ook, zal wel 'Chinees IPS-scherm' zijn zeg maar ;)
Mixeshop komt nog verzendkosten bij en bij Lightake heb ik ook nog een 10% korting.

dus voor €106 vind ik het een prima toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-09 22:20

Heb je ook de playstore er op gekregen? en hoe is de accu duur, werkt de gps goed? Ik zit over een note kloon na te denken en deze staat e wel aan? Zit er android 4.0 of 4.1 jellybean op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Neo n002 is nog steeds de beste koop? Wil mn blade gaan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:42

RobertowNL

For your gear!

dr.nld schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:06:
Neo n002 is nog steeds de beste koop? Wil mn blade gaan vervangen.
Wat mij betreft is onder de €150 de Jiayu duidelijk de winnaar over de Neo

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
iceme schreef op maandag 07 januari 2013 @ 22:39:
[...]

Heb je ook de playstore er op gekregen? en hoe is de accu duur, werkt de gps goed? Ik zit over een note kloon na te denken en deze staat e wel aan? Zit er android 4.0 of 4.1 jellybean op?
- Playstore zit er op en volgens mij gewoon alle apps. Zelfs de Ziggo app werkt.
- Accuduur kan ik nog niet zo goed inschatten, maar lijkt iets meer dan 2 dagen met normaal gebruik te zijn.
- GPS niet getest (is voor mij niet belangrijk)
- Antutu zegt jellybean 4.1.1, maar las dat de kernel versie die hij aangeeft op 4.0 duidt.
- Bouwkwaliteit oogt prima. Nergens iets 'onafgewerkts' of kiertjes oid kunnen vinden

@dr.nld De Neo is 1 van de betere toestellen qua prijs-kwaliteit. Maar ligt maar net aan je persoonlijke voorkeur.
Qua phablets (waar de komende tijd een spectaculaire groei qua verkopen van wordt verwacht) is degene die ik heb gekocht 1 vd betere. Je zou kunnen overwegen een 5.3 inch te pakken met een 960x540 IPS scherm. Soms heeft de GPU wel een beetje moeite met de HD resolutie en net wat handzamer dan deze koelkast.
Bij Pandawill had ik aangegeven dat ze er $20,- als waarde op moesten zetten en dat hebben ze ook gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door VerrekteZakStro op 08-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:13:
[...]

Wat mij betreft is onder de €200 de Jiayu duidelijk de winnaar over de Neo
En toch heb ik daar zo mijn twijfels over eerlijk gezegd. Zeker weten dat het scherm superior is en de accu ook, maar ik hoor echt veel negatief geluid over de camera en over de afwerking ook.

De Neo N002i lijkt me kwa afwerking ( niet de software maar de bouwkwaliteit )in iedere geval beter en ik denk dat hij theoretische beter zal functioneren omdat het scherm QHD is, dus de GPU hoeft niet zo hard te werken zoals hij in de Jiayu G3 moet met zijn 720p scherm.

Andere interessant toestel is wat mij betreft toch de ZTE U950 vanwege zijn Tegra 3 quadcore en lage prijs van 999 yuan, alleen hij heeft een 480x800 resolutie, dat is wat aan de lage kant, maar eerlijk gezegd mijn HTC Desire HD had die resolutie ook en het is een prima resolutie, alleen iets minder om te browsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36
Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik de telefoon ooit nog zou krijgen (android-sale.com), maar vanochtend maakte de postbode me wakker met een pakketje, de Xiaomi M1S :) Eigenlijk wilde ik de Newman N2, maar aangezien die nog niet beschikbaar is heb ik de bestelling maar gewijzigd.

Nu een half uurtje gespeeld, en MIUI ziet er wel heel goed uit. Als launcher heb ik toch maar ADW geinstalleerd omdat ik het fijner vind. De telefoon was standaard ingesteld in Engels, en in principe kom je geen Chinees meer tegen in Miui. Sommige voorgeinstalleerde apps zijn niet vertaald maar die heb ik dan ook meteen veranderd. De Play Store staat ook voorgeinstalleerd naast Xiaomi's eigen Store.

Maar deze telefoon is wel een flinke verbetering t.o.v. de HTC Hero die ik sinds dat die uitkwam gebruikte :P

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:24:
[...]

En toch heb ik daar zo mijn twijfels over eerlijk gezegd. Zeker weten dat het scherm superior is en de accu ook, maar ik hoor echt veel negatief geluid over de camera en over de afwerking ook.

De Neo N002i lijkt me kwa afwerking ( niet de software maar de bouwkwaliteit )in iedere geval beter en ik denk dat hij theoretische beter zal functioneren omdat het scherm QHD is, dus de GPU hoeft niet zo hard te werken zoals hij in de Jiayu G3 moet met zijn 720p scherm.
Heb hier de N002 en Jiayu G3 maar de Jiayu wint het met afstand. De problemen die ik hier noem zijn allemaal ondervonden bij de 3 toestellen die ik in de omgeving ken. Daarnaast heb ik hier op fok en andere fora al deze dingen al eens bevestigd gezien van andere users (dus probleem komt zeker vaker voor.

Nadelen en pro's Neo VS Jiayu G3:

Scherm
- kijkhoek
- resolutie
Bouw kwaliteit,
- Scherm problemen (bij aanraken druppeleffect bij enekel toestellen)
- Problemen met headphonejack
- Problemen met batterij (hardware bevestigd door Lightake)
+ achterkant voelt beter aan dan de Jiayu
+ Dunner
+ Beter in de hand te houden

- Software
- Batterij loopt nog steeds niet vlak leeg (daalt met stappen van 5-10-15%
- Batterij heeft soms een drain (leeg in 4 uren, 3G, Wifi, GPS, BT, uit)
- Minder stabiel!
+ Camera beter

Heb laatst de Neo een week gebruikt maar hij won het echt nergens van de Jiayu. Wellicht dat met de N002I gefixed is maar dan nog zou ik liever voor een ander toeste (bijvoorbeeld) JY G2S gaan.

De GPU van de Jiayu kan het 95% van de tijd meer dan prima bijbenen. In dagelijks gebruik merk in niet meer lagg dan bij de Neo. Daarnaast kan redelijke games ook redelijk goed spelen bijvoorbeeld: GTA III. Maar nova 3 is weer een stap te hoog.
Andere interessant toestel is wat mij betreft toch de ZTE U950 vanwege zijn Tegra 3 quadcore en lage prijs van 999 yuan, alleen hij heeft een 480x800 resolutie, dat is wat aan de lage kant, maar eerlijk gezegd mijn HTC Desire HD had die resolutie ook en het is een prima resolutie, alleen iets minder om te browsen.
De ZTE U950 lijkt inderdaad wel een mooi toestel, maar inderdaad die resolutie is voor op internet niet geweldig :'(.
FRidh schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 09:27:
Ik had eigenlijk niet verwacht dat ik de telefoon ooit nog zou krijgen (android-sale.com), maar vanochtend maakte de postbode me wakker met een pakketje, de Xiaomi M1S :) Eigenlijk wilde ik de Newman N2, maar aangezien die nog niet beschikbaar is heb ik de bestelling maar gewijzigd.

Nu een half uurtje gespeeld, en MIUI ziet er wel heel goed uit. Als launcher heb ik toch maar ADW geinstalleerd omdat ik het fijner vind. De telefoon was standaard ingesteld in Engels, en in principe kom je geen Chinees meer tegen in Miui. Sommige voorgeinstalleerde apps zijn niet vertaald maar die heb ik dan ook meteen veranderd. De Play Store staat ook voorgeinstalleerd naast Xiaomi's eigen Store.

Maar deze telefoon is wel een flinke verbetering t.o.v. de HTC Hero die ik sinds dat die uitkwam gebruikte :P
Leuke upgrade inderdaad :D! Kan je eens een paar foto's posten?

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
OK, thanks.

Een rare vraag misschien, heeft iemand dit al getest?

Mijn ZTE Blade staat altijd op 2G omdat HD-Voice over KPN niet lekker werkt. Als ik 3G inschakel komt er bij Voice gesprekken ontstaat er een irritante echo. Is dit met G3 niet hetzelfde?

G3 is inderdaad net onder de 200 euro (incl. tax) via Lightake. Zijn er nog andere aanbieders?

Market is pas beschikbaar als ie geroot is? Of out-of-the-box?

[ Voor 3% gewijzigd door dr.nld op 08-01-2013 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HD-Voice werkt ook voor Hi? Met mijn Newman N1 geen problemen met bellen over 3G, kwaliteit is prima.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:14:
[...]

Heb hier de N002 en Jiayu G3 maar de Jiayu wint het met afstand. De problemen die ik hier noem zijn allemaal ondervonden bij de 3 toestellen die ik in de omgeving ken. Daarnaast heb ik hier op fok en andere fora al deze dingen al eens bevestigd gezien van andere users (dus probleem komt zeker vaker voor.

Nadelen en pro's Neo VS Jiayu G3:

Scherm
- kijkhoek
- resolutie
Bouw kwaliteit,
- Scherm problemen (bij aanraken druppeleffect bij enekel toestellen)
- Problemen met headphonejack
- Problemen met batterij (hardware bevestigd door Lightake)
+ achterkant voelt beter aan dan de Jiayu
+ Dunner
+ Beter in de hand te houden

- Software
- Batterij loopt nog steeds niet vlak leeg (daalt met stappen van 5-10-15%
- Batterij heeft soms een drain (leeg in 4 uren, 3G, Wifi, GPS, BT, uit)
- Minder stabiel!
+ Camera beter

Heb laatst de Neo een week gebruikt maar hij won het echt nergens van de Jiayu. Wellicht dat met de N002I gefixed is maar dan nog zou ik liever voor een ander toeste (bijvoorbeeld) JY G2S gaan.

De GPU van de Jiayu kan het 95% van de tijd meer dan prima bijbenen. In dagelijks gebruik merk in niet meer lagg dan bij de Neo. Daarnaast kan redelijke games ook redelijk goed spelen bijvoorbeeld: GTA III. Maar nova 3 is weer een stap te hoog.

[...]

De ZTE U950 lijkt inderdaad wel een mooi toestel, maar inderdaad die resolutie is voor op internet niet geweldig :'(.

[...]

Leuke upgrade inderdaad :D! Kan je eens een paar foto's posten?
Ohja klopt er zijn redelijk wat problemen met die Neo N002. De ZTE U950 heeft geen WCDMA, dus je zou hem alleen op GSM kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dr.nld schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:24:
OK, thanks.

Een rare vraag misschien, heeft iemand dit al getest?

Mijn ZTE Blade staat altijd op 2G omdat HD-Voice over KPN niet lekker werkt. Als ik 3G inschakel komt er bij Voice gesprekken ontstaat er een irritante echo. Is dit met G3 niet hetzelfde?

G3 is inderdaad net onder de 200 euro (incl. tax) via Lightake. Zijn er nog andere aanbieders?

Market is pas beschikbaar als ie geroot is? Of out-of-the-box?
Banggood.com bij de meeste mensen in een dag of twee verzonden (er is een 7% coupon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Ik heb de virtuele provider van KPN, Telfort.
Hiervoor ben ik destijds ook nog 'ns langsgeweest bij KPN store.
Mooi. Denk dat ik een JiaYu G3 ga bestellen.

Bij merimobiles.com schijnen ze hem nog n zilver kleur te hebben voor 207 USD
Tsurany schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:32:
HD-Voice werkt ook voor Hi? Met mijn Newman N1 geen problemen met bellen over 3G, kwaliteit is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
RobertowNL schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:34:
[...]

Banggood.com bij de meeste mensen in een dag of twee verzonden (er is een 7% coupon)
Standaard is de G3 direct met Google play?
Of moet ikhem dan nog even rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dr.nld schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:46:
[...]

Standaard is de G3 direct met Google play?
Of moet ikhem dan nog even rooten?
Standaard met play ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
tsss heb je een hintje voor de coupon? ;-) scheelt toch weer 7%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

dr.nld schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 11:01:
tsss heb je een hintje voor de coupon? ;-) scheelt toch weer 7%
Het scheelt iets minder geloof ik ;) maar deze werkt: b185f7

Kan je hem voor 190 ophalen :D

je zou ook evnetueel via MisterTao bestellen, goedkoper (rond de 170 denk ik) maar wel veel omslachtiger (en geen paypal alleen CC)

[ Voor 20% gewijzigd door RobertowNL op 08-01-2013 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:34
Heb net die i7100 ( MTK6577 ) besteld van Pandawill kwam op € 133,XX incl. FREE porto.

http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=tuesday

( Heb al eens een ZTE Blade gehad ) We zien wel wat het is. Is het niks dan gaat hij op marktplaats ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deraco96
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 22:30

deraco96

Altijd.

Mag ik nog even meeklagen over de Neo N02? :+
Mijn audiojack is inmiddels kapot, dit schijnt eenvoudig te fixen.
Maar waar ik voor schreef, kijk alsjeblieft uit met het meegeleverde adaptorblokje. Bij mij vloog gisteren de stoppen eruit omdat dat ding doorbrandde/'ontplofte', de telefoon is gelukkig nog onbeschadigd en de stroom doet het ook weer, maar misschien kun je beter op zoek naar een degelijke micro-USB adaptor... :X
De USB-kabel zit nu onder de zwarte aanslag, aan het blokje zelf is niks te zien.

01101000 01100001 01100100 00100000 01101010 01100101 00100000 01101110 01101001 01101011 01110011 00100000 01100010 01100101 01110100 01100101 01110010 01110011 00100000 01110100 01100101 00100000 01100100 01101111 01100101 01101110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
WiLLoW_TieN schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:09:
Heb net die i7100 ( MTK6577 ) besteld van Pandawill kwam op € 133,XX incl. FREE porto.

http://www.pandawill.com/happy-hour/?current=tuesday

( Heb al eens een ZTE Blade gehad ) We zien wel wat het is. Is het niks dan gaat hij op marktplaats ;-)
Enige jammere dat het een TFT scherm is. Maar verder lijkt het me een prima telefoon.. MTK6577, 1Gb RAM, (2x) 3200 mAh accu. Voor die prijs prima deal.

Na een dag of 4 spelen met m'n Changjiang N7300 (http://www.pandawill.com/...m-3g-gps-grey-p70143.html), nog steeds heel tevreden ermee. Ruim 2 dagen accu bij normaal gebruik. Alles blijft aardig smooth werken ook met behoorlijk wat apps erop. Enige nadeel is dat er toch wel de nodige backlight bleeding is, zeker bij (te) hoge helderheid. Maar ik heb geen referentie daarmee en misschien valt dat eigenlijk wel mee.

[ Voor 7% gewijzigd door VerrekteZakStro op 09-01-2013 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
deraco96 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 21:48:
Mag ik nog even meeklagen over de Neo N02? :+
Mijn audiojack is inmiddels kapot, dit schijnt eenvoudig te fixen.
Maar waar ik voor schreef, kijk alsjeblieft uit met het meegeleverde adaptorblokje. Bij mij vloog gisteren de stoppen eruit omdat dat ding doorbrandde/'ontplofte', de telefoon is gelukkig nog onbeschadigd en de stroom doet het ook weer, maar misschien kun je beter op zoek naar een degelijke micro-USB adaptor... :X
De USB-kabel zit nu onder de zwarte aanslag, aan het blokje zelf is niks te zien.
Heb geregeld wat laders besteld van Dealextreme, die zwarte haaks. De eerste begaven het al snel. Die laden niet meer naar een bepaalde tijd.

Daarnaast die witte zijn ook niet te vertrouwen US plug.. zolang ze werken vind ik het okay, ik laat ze niet onbeheerd in stopcontact. Daarnaast werkt ie niet voor IPAD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
@ Tsurany. Welke ROM was er op je toestel geïnstalleerd door Etotalk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
v1.0.9? Kan dat? Heb er welgeteld 10 minuten mee gezeten om de hardware te checken en direct daarna Gommers V6 geflashed, die doet het tot op heden perfect. Accuduur is prima. Vanochtend om kwart over 6 van de lader en nu op 57% bij licht gebruik. Bij intensief gebruik zou ik, naar schatting, 25% over hebben. Heb eigenlijk nooit echt meegemaakt dat de telefoon leeg was.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
OK, dus dat is niet echt een reden om voor Etotalk te kiezen dan. Via Banggood kom ik momenteel namelijk goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voordeel van Etotalk is dat zij ook direct CWM installeren waardoor je dit niet zelf hoeft te doen. Scheelt wel wat werk. Ik weet niet hoe handig je hiermee bent maar als je dit makkelijk zelf kunt is het inderdaad geen reden voor Etotalk te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
CWM installeren zou moeten lukken via de site van Gommers. V6 is dan ook het eerste dat er op komt. Bedankt voor de info ivm de batterij.

Enige nadeel om niet voor Etotalk te kiezen is dat (als ik het goed begrepen had) ze daar CoPilot voorinstalleren als je een sd kaartje bijkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, ze installeren een illegale versie van CoPilot voor met de kaarten uit jouw land er op. Echter als ik al illegale navigatie zou gebruiken zou ik deze er toch zelf opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Duidelijk. Banggood it is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
ze hebben mn zilvere nog niet uitgeleverd (besteld gisteren rond middaguur) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 16:46:
v1.0.9? Kan dat? Heb er welgeteld 10 minuten mee gezeten om de hardware te checken en direct daarna Gommers V6 geflashed, die doet het tot op heden perfect. Accuduur is prima. Vanochtend om kwart over 6 van de lader en nu op 57% bij licht gebruik. Bij intensief gebruik zou ik, naar schatting, 25% over hebben. Heb eigenlijk nooit echt meegemaakt dat de telefoon leeg was.
is de standaard ROM waardeloos - slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee dat niet maar die van Gommers is net even wat beter. Etotalk doet het minimale om hem in een andere taal te laten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die echt een Chinese budget telefoon willen onder de € 50 moeten eens zoeken op MTK6515 of op MT6577 dan kom je toestellen tegen met 512mb ram en vrij weinig intern geheugen.

http://www.mistertao.com/...bao-item-16365134888.html

Dit is zo'n beetje goedkoopste MT6577 toestel wat ik kon vinden, als je echter op de nog oudere MTK6515 zoekt dan kom je nog goedkopere tegen en het is dan de vraag heb je liever een dual core met weinig intern geheugen of een single core met wat meer intern geheugen.

En de MT6517 toestellen zijn nog wat goedkoper, maar ondersteunen geen WCDMA.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 03:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:26
Weet iemand waar ik specs van chinese mobielen kan vergelijken? Of weet iemand toevallig een goede mobiel met ong 1gb ram, ong 4 inch scherm, 3,5mm jack, android >4, liefst dualcore onder 150 euro?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:36
Hi,

ik kwam deze telefoon tegen:

Android 5.7" Smartphone

OS versie: Android 4.1

■ CPU: MT6577
■ Processorsnelheid: 1 GHz Dual Core
■ RAM: 1 GB
■ Wi-Fi: 802.11 b / g / n
■ 2G: GSM 850/900/1800/1900 MHz
■ 3G: WCDMA 850/2100 MHz
■ Bluetooth
■ GPS
■ Google Play
■ Adobe Flash player
■ Draagbare Wi-Fi Hotspot (3G Tethering)
■ 12 Megapixel camera achter + 0,3 Megapixel voor camera
■ Battery Size: 3200mAh
■ Batterij Standby: 72 uur
■ Talen: Duits, Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Nederlands

■ Scherm Afmetingen: 5,7 inch IPS
■ Display Resolutie: 1280x720 320 DPI
■ 5 punts Multi Touch-display

Lijkt me wel een leuke Phone voor het geld ( 239 euro ).
Ik weet alleen niet of deze vanuit Nederland wordt verzonden of vanuit china, en hoe betrouwbaar de site is.

hij komt van hk24.nl vandaan.

Iemand ervaring met deze site, of een alternatieve site waar deze telefoon ook te koop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

jpg97 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:28:

Iemand ervaring met deze site, of een alternatieve site waar deze telefoon ook te koop is?
Dit zinnetje onder aan de site geeft het antwoord:
Alle prijzen zijn in EUR. inclusief verzendkosten & verpakkingkosten zonder belastingen

Zou gewoon lekker op Aliexpress bestellen met Ideal, als je een goede seller hebt even veilig en veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
RobertowNL schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:34:
[...]

Dit zinnetje onder aan de site geeft het antwoord:
Alle prijzen zijn in EUR. inclusief verzendkosten & verpakkingkosten zonder belastingen

Zou gewoon lekker op Aliexpress bestellen met Ideal, als je een goede seller hebt even veilig en veel goedkoper.
Uhm okay aliexpress is ook een chinese website toch?
Dan moet ik toch invoerkosten en btw betalen als ik daar bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

jpg97 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:43:
[...]

Uhm okay aliexpress is ook een chinese website toch?
Dan moet ik toch invoerkosten en btw betalen als ik daar bestel?
Dat moet je bij die vriendelijke site die hier boven staat ook want:
Dat in combinatie met DHL express geeft mij genoeg aanleiding om te zeggen dat het een dropshipper is.
(doet dus niks anders dan voor jou in China bestellen voor een fors bedrag).

Aliexpress is inderdaad een site met hoofdzakelijk Chinese aanbieders die hun waar verkopen.
Voordeel is dat je met Ideal kan betalen en escrow hebt.
De verkoper krijgt geld niet zomaar, Aliexpress houdt dit vast todat het goed is aangekomen (of een bepaalde datum verstrijkt zonder tegenbericht van jou kant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
Ah okay dank voor de informatie.
Ik ga eens rondneuzen of er misschien in Nederland ( of elders in Europa ) een verkoper is van dit soort telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 12:58
lutkeveld schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:02:
Weet iemand waar ik specs van chinese mobielen kan vergelijken? Of weet iemand toevallig een goede mobiel met ong 1gb ram, ong 4 inch scherm, 3,5mm jack, android >4, liefst dualcore onder 150 euro?
De meest gangbare dualcore uit China op dit moment is de MT6577. Dat is een 1GHz dualcore.
Gewoon eens even rondneuzen op pandawill / mixeshop / aliexpress etc.

Ik gok dat je ondertussen wel door hebt dat een vrij populaire telefoon op dit moment bijvoorbeeld de jiayu g3 is. Dit is echter een vrij grote telefoon (4,5inch), vergelijkbaar qua formaat met een s3 (maar dan dikker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:15
lutkeveld schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:02:
De Jiayu G2S is waarschijnlijk uw ding: http://www.gizchina.com/2...0-with-jb-and-1-2ghz-cpu/
Als je er ergens kunt aan geraken... :P

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
jpg97 schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 23:28:
Hi,

ik kwam deze telefoon tegen:

Android 5.7" Smartphone

OS versie: Android 4.1

■ CPU: MT6577
■ Processorsnelheid: 1 GHz Dual Core
■ RAM: 1 GB
■ Wi-Fi: 802.11 b / g / n
■ 2G: GSM 850/900/1800/1900 MHz
■ 3G: WCDMA 850/2100 MHz
■ Bluetooth
■ GPS
■ Google Play
■ Adobe Flash player
■ Draagbare Wi-Fi Hotspot (3G Tethering)
■ 12 Megapixel camera achter + 0,3 Megapixel voor camera
■ Battery Size: 3200mAh
■ Batterij Standby: 72 uur
■ Talen: Duits, Engels, Spaans, Frans, Italiaans, Nederlands

■ Scherm Afmetingen: 5,7 inch IPS
■ Display Resolutie: 1280x720 320 DPI
■ 5 punts Multi Touch-display

Lijkt me wel een leuke Phone voor het geld ( 239 euro ).
Ik weet alleen niet of deze vanuit Nederland wordt verzonden of vanuit china, en hoe betrouwbaar de site is.

Waarschijnlijk is dat dezelfde telefoon als die ik heb gekocht (zie mijn voorgaande posts). Ik was er € 175,- voor kwijt bij pandawill (de N7300, die was meteen gebruiksklaar opgestuurd).

Heb even gekeken op die HK24 site en die ziet er exact hetzelfde uit. Ik had er dan wel geen flipcover bijgeleverd. De specs van de camera zijn overigens vals (is 5.0 'echte' MP achter, tot hooguit 8.0 MP opgeschaald), net als de Android versie; die is 4.0 (wordt wel als 4.1 gezien door Antutu overigens maar is het niet).

[ Voor 10% gewijzigd door VerrekteZakStro op 11-01-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:48
hey tweakers,

ik ben al een tijdje aan het meelezen en dingen aan het uitzoeken en daarom nu het volgende:

Mijn vader wil graag een smartphone, liefst eentje die niet iedereen heeft. Nu heb ik hem verteld over chinaphones, en het lijkt hem leuk er eentje te proberen. Eisen zijn:

scherm tussen 4.0 - 4.5 inch (ivm grootte telefoon)
minstens dual-core
android 4.0
bruikbare GPS voor auto-navigatie
engelse taal
rond de 200 usd
dual sim hoeft niet mag wel
lange accuduur is belangrijker dan dunne telefoon

nu heb ik na veel rondkijken de volgende telefoons gevonden die in aanmerking komen:

- ZTE V970
- ZTE U950 (tegra 3 quad core, wel "lage" resolutie scherm)
- Jiayu G3 (groot scherm met hoge resolutie, lees gemengde reacties over GPS)

Ik weet dat er nog vele anderen zijn maar ik zou graag een relatief bekend merk kopen ivm bouwkwaliteit. Heb zelf al twee jaar een ZTE blade en die bevalt prima. Over de bouwkwaliteit van bijv. een newman N1 weet ik te weinig om te zeggen of ik dat een mn pa wil aanraden. De Umi X1 was bij een medetweaker na een maand al kaduuk, daarom de voorkeur voor iets met naam als ZTE (indien onterecht dan hoor ik t graag)

Advies gevraagd of er andere telefoons zijn die ik over het hoofd zie, of van de genoemde exemplaren ervaringen met vooral batterij/GPS graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beidou Little Peper is ook wel interessant, wel eens waar iets minder krachtig dan een Jiayu G2, maar echt spotgoedkoop en ook nog eens 5mp camera.

In China kost hij 499 yuan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL

RobertowNL

For your gear!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:32:
Beidou Little Peper is ook wel interessant, wel eens waar iets minder krachtig dan een Jiayu G2, maar echt spotgoedkoop en ook nog eens 5mp camera.

In China kost hij 499 yuan.
Ja, die had ik een poos geleden al gespot :P. Klein instap toestel voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:33:
[...]

Ja, die had ik een poos geleden al gespot :P. Klein instap toestel voor weinig.
Ja inderdaad, beetje vergelijkbaar met een HTC One V, met verschil dat HTC One V een single core heeft en de Beidou little peper een dual core, an sich is die niet eens zo slecht die Qualcomm 8225 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VerrekteZakStro
Wietman!!! schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:28:
hey tweakers,

ik ben al een tijdje aan het meelezen en dingen aan het uitzoeken en daarom nu het volgende:

Mijn vader wil graag een smartphone, liefst eentje die niet iedereen heeft. Nu heb ik hem verteld over chinaphones, en het lijkt hem leuk er eentje te proberen. Eisen zijn:

scherm tussen 4.0 - 4.5 inch (ivm grootte telefoon)
minstens dual-core
android 4.0
bruikbare GPS voor auto-navigatie
engelse taal
rond de 200 usd
dual sim hoeft niet mag wel
lange accuduur is belangrijker dan dunne telefoon

[...]
1Gb RAM ook een vereiste?

Op pandawill (ja sorry, lijkt wel of ik spam, maar vind het een fijne chinashop site) kun je ook makkelijk selecties maken op specificaties:

http://www.pandawill.com/...ndroid-os-phone-c551.html

Die C3 die daar staat is ook wel aardig. Weliswaar single core, MTK6575, maar <$100,- 512mb RAM, 4gB ROM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
VerrekteZakStro schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 12:56:
[...]

1Gb RAM ook een vereiste?

Op pandawill (ja sorry, lijkt wel of ik spam, maar vind het een fijne chinashop site) kun je ook makkelijk selecties maken op specificaties:

http://www.pandawill.com/...ndroid-os-phone-c551.html

Die C3 die daar staat is ook wel aardig. Weliswaar single core, MTK6575, maar <$100,- 512mb RAM, 4gB ROM)
Nee 1GB ram hoeft niet, 512mb is op zich genoeg. Is wel een pluspunt. Pandawill vind ik ook mooi overzichtelijk, dus ik snap het wel ;-)

Over die C3, ik vind het er wel veelbelovend uit zien maar ik ken het merk totaal niet. Zoals ik zei, bouwkwaliteit is iets waar ik me zorgen over maak.

Is dit terecht of niet?

PS: zie net de Jiayu G2 ook nog staan voor 142USB, is op zich ook prima kandidaat, iemand die 'm heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
VerrekteZakStro schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 10:58:
[...]

Waarschijnlijk is dat dezelfde telefoon als die ik heb gekocht (zie mijn voorgaande posts). Ik was er € 175,- voor kwijt bij pandawill (de N7300, die was meteen gebruiksklaar opgestuurd).

Heb even gekeken op die HK24 site en die ziet er exact hetzelfde uit. Ik had er dan wel geen flipcover bijgeleverd. De specs van de camera zijn overigens vals (is 5.0 'echte' MP achter, tot hooguit 8.0 MP opgeschaald), net als de Android versie; die is 4.0 (wordt wel als 4.1 gezien door Antutu overigens maar is het niet).
Ah okay ik zal eens bij Pandawill kijken.
Moet ik dan zelf aangeven dat ik deze ga invoeren of moet ik gewoon afwachten als ik hem heb besteld?
(sorry maar ben een n00b op gebied van dingen uit China halen, wel ooit via DX wat kleine meuk gehaald onder de 10 euro maar nog nooit iets van dit bedrag ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
jpg97 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:17:
[...]

Ah okay ik zal eens bij Pandawill kijken.
Moet ik dan zelf aangeven dat ik deze ga invoeren of moet ik gewoon afwachten als ik hem heb besteld?
(sorry maar ben een n00b op gebied van dingen uit China halen, wel ooit via DX wat kleine meuk gehaald onder de 10 euro maar nog nooit iets van dit bedrag ).
als je betaalt sturen ze de waren op die je hebt besteld en volgt er evt. een naheffing. Dit wordt gestuurd via de afdeling inklaringen van PostNL. Ze vragen eventueel via een brief om de (echte) factuur van het pakket om de exacte waarde te bepalen waarover je belasting gaat betalen.

Ligt aan meerdere factoren, bv of de verzenders de juiste waarde op je pakket noteren en of je pakket steekproefgewijs eruit genomen wordt bij PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-09 15:41
Ik ga de U950 binnenkort bestellen (2 weken) Ik laat wel wat foto's zien en misschien evt. een video.

Scherm is redelijk volgens de verkoper, kan helaas wel beter.
CPU is goed! Tegra 3 draait natuurlijk alle games gemakkelijk.

4GB rom is jammer, 32GB SD kaartje erin en opgelost!
1GB Ram is voldoende :)

Wel een aanrader voor €160 incl verzending!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 10:24

ljt

tvbwebdesign schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:19:
Ik ga de U950 binnenkort bestellen (2 weken) Ik laat wel wat foto's zien en misschien evt. een video.

Scherm is redelijk volgens de verkoper, kan helaas wel beter.
CPU is goed! Tegra 3 draait natuurlijk alle games gemakkelijk.

4GB rom is jammer, 32GB SD kaartje erin en opgelost!
1GB Ram is voldoende :)

Wel een aanrader voor €160 incl verzending!
Leuk toestel maar niet geschikt voor 3G in nederland. Volgens de specs: 3G: TD-SCDMA 2010-2025MHz(can be only used in China)

Weet niet of je dit wist maar just to let you know ;) Of je moet alleen GSm nodig hebben dan is er niks aan de hand uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
ljt schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 21:31:
[...]

Leuk toestel maar niet geschikt voor 3G in nederland. Volgens de specs: 3G: TD-SCDMA 2010-2025MHz(can be only used in China)

Weet niet of je dit wist maar just to let you know ;) Of je moet alleen GSm nodig hebben dan is er niks aan de hand uiteraard.
Het is een leuke telefoon voor erbij :) Hotspot en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
Ik heb hem besteld en waarschijnlijk vrijdag binnen, jullie krijgen meer te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

is de jiayu g3 nog steeds het beste wat je kunt kopen atm? Of zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
sander817 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:26:
is de jiayu g3 nog steeds het beste wat je kunt kopen atm? Of zijn er betere alternatieven?
Nee kijk eens op http://gizchina.com
PS de Huawei Honor II is een mooi toestel!

[ Voor 7% gewijzigd door TumTum op 12-01-2013 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn veel betere alternatieven, maar ik ken jouw budget niet, dus kan je vraag ook niet beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

tot een 200- 250 euro
er zijn er zoveel te koop, dat je niet meer weet wat nou goed is en wat niet, qua bouwkwaliteit e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt maar aan je budget, de mt6589 modellen komen er langzaam aan, maar of ze direct budget zijn? Maar de Jiayu G3 lijkt me juist nu door het beter verkrijgbaar zijn een goeie koop.

Ik zelf heb trouwens de Huawei Honor 2, maar die kost ook dubbele van wat een Jiayu G3 kost, zie ook mijn review productreview: Huawei Ascend Honor 2 Wit, Zwart review door Diqiu-Long

Voor zijn prijs zijn er eigenlijk geen andere toestellen met een 720p scherm, maar de Jiayu G2 is al te krijgen vanaf 599 yuan en voornaamste verschil is wvga scherm en 512mb ram en de Jiayu G3 kost 899 yuan.

Ik zelf wil mijn zus een smartphone cadeau geven en heb al tientallen optie bekeken, en kwam gister uit bij de Beidou little peper, Maja net te laat en dus weer uit verkocht, dus nu kom ik weer uit bij de Jiayu G2, maar voor 300 yuan meer kan ik de Jiayu G3 kopen, maar dat is wel weer bijna € 40 meer.

Ik ben trouwens ook nog de ZTE Blade en ZTE Skate tegen gekomen, beide onder de 500 yuan, maar het zijn wel al oudere toestellen, maar de Skate is ansich interessant, alleen jammer van outdated Android.

Ik was ook nog dit toestel tegen, kost 435 yuan en heeft een mt6517, dus werkt de 3g, maar er valt niks over dit toestel te vinden, dus deze heb ik niet meer in overweging.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

welke shop heeft de beidou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://mobile.139shop.com/xlj/goods/31010.htm

Dit is de shop, maar hij is dus uit verkocht, dus op Taobao kun je hem vinden, maar dan mort je wel meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:24
Wietman!!! schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 14:04:
[...]

Nee 1GB ram hoeft niet, 512mb is op zich genoeg. Is wel een pluspunt. Pandawill vind ik ook mooi overzichtelijk, dus ik snap het wel ;-)

Over die C3, ik vind het er wel veelbelovend uit zien maar ik ken het merk totaal niet. Zoals ik zei, bouwkwaliteit is iets waar ik me zorgen over maak.

Is dit terecht of niet?

PS: zie net de Jiayu G2 ook nog staan voor 142USB, is op zich ook prima kandidaat, iemand die 'm heeft?
Ik heb een G2+ (geen S, een +/Pro; met 1Gb ram) Fijn toestel alleen het bereik is ontzettend slecht hier in huis. Wat met mijn ouwe sony en htc niet zo was. 2g geen bereik, 3g soms wel soms niet... dussja ik weet het niet. Misschien ligt het aan de radio firmware, misschien is het meer de hardware. Iemand nog tips? Ohja, ik woon in de randstad en heb..tele2 (tmobile dus).

Maximale wat ik hier in huis haal is -91dbm, meestal is het -97.. 8)7

Wilde gisteravond mn vriendin bellen, -97dbm... en viel telkens weg... |:( er staat een nieuwe firmware op bbs.ejiayu.com forum dus die ga ik straks maar proberen.

EDIT: inmiddels is het probleem spontaan opgelost... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door FitTiv op 16-01-2013 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:58:
http://mobile.139shop.com/xlj/goods/31010.htm

Dit is de shop, maar hij is dus uit verkocht, dus op Taobao kun je hem vinden, maar dan mort je wel meer betalen.
in het chinees, daar kan ik niks van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-07 01:22
via Google kun je de site vertalen
via chrome kun je de site standaard vertalen.
via Firefox en internet Explorer kun je een add-on installeren.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumTum
sander817 schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 14:29:
[...]

in het chinees, daar kan ik niks van maken
Waarom wil je dan ook een chinese telefoon?
Ik heb er al een stuk of 15 gehad om mee te hobbyen en 10 stuks konden weg binnen een half jaar.

Koop in Nederland een goede telefoon of evt. de JiaYu G3.
JiaYu, huawei en ZTE telefoons zijn over het algemeen erg betrouwbaar.

Ik krijg vrijdag de ZTE U950 Quadcore Tegra 3 binnen met 1GB Ram 5MP Camera voor ongeveer $200.
Deze moet ik nog uitgebreid testen en ook hierover laat ik nog wat meer weten.

Je kunt even wachten op de JiaYu G4 quadcore voor een beter toestel.
Ik kon op de forums wel zien dat het echt om de gebruikers draait bij JiaYu.

De JiaYu G3 kost ongeveer $190 en de G2 $140-150.
De G3 raad ik dan ook bij deze aan :)

Let bij de chinese telefoons vooral op het scherm, touchscreen, de behuizing en daarna pas de hardware.
Hier twijfel ik dus ook over bij de ZTE U950.

Al ga je opzoek naar een goede telefoon van ongeveer 300 euro, dan kun je zeker even op Gizchina.com kijken voor nieuwe en goede toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Wat denken jullie van de Neo n02i? aantal mensen op FOK dragen die telefoon aan, iemand hier die 'm heeft of iets weet over het merk neo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Als je rond de 300 iets zoekt uit China, dan kan ik je na 1 dag erop spelen, de Xiaomi mi2 aanraden om te overwegen. Voor mijn gevoel is hij net zo robuust als een Xperia s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
Kiswum schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 22:45:
Als je rond de 300 iets zoekt uit China, dan kan ik je na 1 dag erop spelen, de Xiaomi mi2 aanraden om te overwegen. Voor mijn gevoel is hij net zo robuust als een Xperia s.
nah, zoek iets meer instap voor mn pa, hij wil rond de e150-170 uitgeven, geen 300. Toch bedankt, klinkt idd als een gave foon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wietman!!! schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 21:35:
Wat denken jullie van de Neo n02i? aantal mensen op FOK dragen die telefoon aan, iemand hier die 'm heeft of iets weet over het merk neo?
Neo N02i kost ruwweg hetzelfde als een Jiayu G3 en komt met een QHD scherm. Op Fok heeft de Neo N02 inderdaaf veel aanhang, maar de i versie is de geupdated versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparcky
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-09 18:15
Hier de gelukkige eigenaar van een Star S7180, Zeer leuke telefoon, te leuk want hij is al ingepikt door mijn vrouw. (Android 4.1.1 3G Smartphone with 5.3 inch QHD Screen 1GB RAM MTK6577 Dual Core 1GHz GPS White)

Gekocht via "ahappydeal", $200, binnen een week via DHL geleverd wel 35 euro import.

Er zaten 2 batterijen en 2 achterkantjes, eentje met flapje om het scherm te beschermen. :)

Rooten was mogelijk via een clockworkmod die ik met SP_flashtool erop heb gezet.

Maar er is een issue ...
Wifi komt soms niet uit slaap, restart van de telefoon en het werkt maar handig is anders.
Enige hints of tips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ch3ckmate
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 12:16
bij voorbaat al excuses voor de lastige vraag, m'n vriendin verjaart binnenkort en ik was aan het denken om eventueel een chinaphone te laten overkomen voor d'r bday, ze loopt momenteel rond met een samsung galaxy S, die het geregeld laat afweten en die nog draait op android 2.2, ook vrij traag, ikzelf heb onlangs een mi2 in ontvangst mogen nemen en ben hierover zeer te spreken.

voor mijn vriendin moet het uiteraard geen €400 zijn voor een quadcore S4 etc. zij (nou ja, ik, zij zelf zegt geen andere telefoon nodig te hebben maar atm is het bagger) vind(t) dat ze niet meer nodig heeft dan een dual core en 512 ram, en een scherm van max 4 inchwant 4.3 vindt ze reeds te groot...

ik dacht aan de newman, iemand nog waardige gsm's?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke Newman? En ik zou de Jiayu G3 aanraden, meer kwaliteit voor een iets hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-10-2024
De G3 is alweer een stukje groter dan 4.3 inch. De Jiayu G2S (allernieuwste versie met 1,2 Ghz dualcore) lijkt me wel wat voor je vriendin. 4 inch scherm en hij komt volgens mij ook wel door de 'looks'-test.

Net uit en 210 dollar als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe eindelijk een echte Chinese budget telefoon gevonden, de Mogu M0. GizChina schreef er ook al over, maar hij kost dus € 30 en bied best veel voor zijn geld.

1Ghz CPU
Mali 300 GPU
512MB Rom
256MB Ram
3.5 inch scherm met 480 x 320 resolutie
Android 2.3

Ik ga er direct twee kopen, eentje voor me moeder, dan kan ze direct besparen op haar mobiele kosten, want via internet bel je veel goedkoper en smsen kan ze met whatsapp en koop er ook eentje voor me zus, dan is ze van die waardeloze Nokia verlost.

Deze telefoon ondersteund geen 3G, maar dat is niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 januari 2013 @ 05:37:
Hehe eindelijk een echte Chinese budget telefoon gevonden, de Mogu M0. GizChina schreef er ook al over, maar hij kost dus € 30 en bied best veel voor zijn geld.

Deze telefoon ondersteund wel geen 3G, maar dat is niet zo erg.
Is het nu WEL of GEEN 3G? 8)7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij ondersteund geen 3G, maar wel pentaband GSM, en heeft trouwens ook geen GPS, maja dat is geen ramp, op mijn eigen smartphone gebruik ik de GPS ook nooit.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2013 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snapte wel wat je bedoelde. Kleine strijd tegen de verloedering van onze taal. Kon het niet laten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
Gelukkig was ik niet de "enigste" die het snapte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier in Thailand is het merk I-Mobile behoorlijk populair. Ik vermoed dat het ook een puur Thais merk is maar ik post het toch maar hier. Ik ga binnenkort naar Bangkok om hun IQ 2 te testen en wellicht te kopen. Ik heb al een Galaxy Nexus maar voor een kleine 6000 baht, zo'n 150 euro, kun je natuurlijk geen buil vallen.

Afbeeldingslocatie: http://im.files-media.com/ud/product/1/1/1109/iQ2_F-209x360.png
Body size 136 × 68 × 9.1 mm
Weight of 148.36 g
MTK 6577 (Dual core)
Supports external memory Micro SD (up to 32 GB)
2G: 850/900/1800/1900 MHz
3G: 900/2100 MHz

LI-polymer 1700 mAh
Standby time up to 250 hours
Up to 7 hours talk time

16.7M, Capacitive
Screen size of 4.5 inches
540 x 960 pixels resolution

Als ik het toestel in bezit heb, zal ik mijn bevindingen posten.

Ik wacht ook op de Jiayu G4 maar die zal ik ook hier waarschijnlijk moeten importeren. Hoewel die met de duizenden kleine telefoonshops in de stad misschien toch wel te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch redelijk duur hoor, maja komt natuurlijk omdat dit mobieltje natuurlijk ook made in China is, want hier in China zelf heb je onder € 110 een vergelijkbaar mobieltje, newman n1, zte v970 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Hoe zit dat met 3G? Heb je in NL iets aan die 3G: 900/2100 MHz of moet je ook de 1950 band hebben?

Ik wil graag een nieuwe ter upgrade van mijn Samsung Galaxy S, en wil niet te veel uit geven voor een nieuwe quadcore :)

Nu zag ik in de specificate dat de mt6589 namelijk standaard geen 1950 ondersteund.

Zoek iets zoals de Jiayu G4, de Huawei Honor 2 of een vergelijkbare telefoon. En als het even kan dual-SIM (active :? )

Dus liever 2GB ram, een quadcore en een goed scherm + kwaliteitscamera

[ Voor 4% gewijzigd door imdos op 14-01-2013 15:29 . Reden: dual-SIM ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
imdos schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:25:
Zoek iets zoals de Jiayu G4, de Huawei Honor 2 of een vergelijkbare telefoon. En als het even kan dual-SIM (active :? )
Honor 2 is niet dual sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:51
imdos schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:25:

Ik wil graag een nieuwe ter upgrade van mijn Samsung Galaxy S, en wil niet te veel uit geven voor een nieuwe quadcore :)

Dus liever 2GB ram, een quadcore en een goed scherm + kwaliteitscamera
Die bestaan niet onder de 250 euro (exclusief invoerrechten). Denk dat je zelfs moet denken aan >300 euro, zeker als je een kwaliteitscamera wilt. Daar wordt op bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qurius
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-07 12:57
De honor 2 heb je wel.voor <250 als je via taobao doet en geluk hebt met de invoer. Ik zit aan 285 via een handelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
Zijn er al telefoons bekend met de MT6589 chip? A7 is volgens mij de zuinige variant en de prestaties zijn redelijk te noemen:
http://www.engadget.com/2...re-cortex-a7-soc-we-go-h/

Ik kan deze vinden, maar dat is een imitatie Samsung:
http://www.chinaecarts.co...41-16gb-phone-p-2622.html

En deze, maar die kan ik nog nergens te koop vinden:
http://www.gizchina.com/2...core-full-specifications/
http://www.gizchina.com/2...photos-and-specification/

Zelf nog even verder gezocht en lijkt nog even te duren voordat de Jiayu G4, de Huawei G520 en de Newman N3 er zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door dangerousp op 15-01-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo eerste indruk van de Mogu M0, komt met headset, screenprotector en het schermpje ziet helemaal niet slecht uit, uiteraard wel niet zo scherp omdat het HVGA is.

Ze hebben er overigens een ICS achtige launcher op geplaats, andere goed nieuws is dat op dit toestel ook Nederlands te gebruiken is.

En tot nu toe voelt het toestel ook snel, echt geen langzaam ding wat je snel in hoekje wilt gooien, uiteraard totaal niet te vergelijken met de high end toestellen, maar wel met de budget modellen die in Nederland voor zo'n € 80 a € 100 gemiddeld over de toonbank gaan.
'
Deze Mogu M0 kost omgerekend ongeveer € 30.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:34

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Mother_lepard schreef op maandag 14 januari 2013 @ 19:59:
[...]

Die bestaan niet onder de 250 euro (exclusief invoerrechten). Denk dat je zelfs moet denken aan >300 euro, zeker als je een kwaliteitscamera wilt. Daar wordt op bespaard.
Waar moet ik op letten als ik een kwaliteitscamera wil?

En waar moet ik op letten bij het scherm? Iets als Gorilla glass denk ik?

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op goede reviews en samples...
Whatabout scherm, een 'goed' scherm kan op meerdere manieren geinterpreteerd worden...

Kleur, kijkhoeken, grootte, resolutie, beschermingslaagje, niet alleen 'Gorilla Glass' natuurlijk.

De JiaYu G3 heeft bijvoorbeeld een 720P scherm, maar dat vond ik zelf zo flets als de pest en niet erg mooi.

Pagina: 1 ... 11 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.