Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnny7556
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 20:27
zeadope schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:34:
Vandaag is de iNew V3 gearriveerd.

Het pakketje was heel goed en veilig ingepakt, de doos heeft geen verzendschade whatsoever.
Doosje ziet er heel luxe uit. En alles was netjes ingepakt.
Hoe had je hem laten versturen, en hoe lang heeft het geduurd.
Die van mij is besteld op 8-1 en komt via Singapore mail, dan heb ik enig idee hoelang nog wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Quad schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:38:
Ik mag weer op zoek naar een Chinees telefoontje voor mijn ma.
De Xiaocai X9 heeft kennis gemaakt met onze laminaat en heeft het niet overleeft. :(
Tjeee, en dat terwijl laminaat doorgaans toch wel meegeeft. Tamelijk matige bouwkwaliteit zou je dan toch zeggen. Mijn S3 is al zeker 5 keer op de tegels gekwakt en een keer vol op de stoeprand en is nog (nagenoeg) onbeschadigd.

Zou het dan toch kloppen wat sommige beweren over Chinaphones....? ;)

Hoe dan ook, natuurlijk enorm zonde. Ze zijn dan misschien niet duur, het blijft toch een kwak geld als je komen te overlijden en je er één moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08:05
Hoppa! schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:05:
[...]

Tjeee, en dat terwijl laminaat doorgaans toch wel meegeeft. Tamelijk matige bouwkwaliteit zou je dan toch zeggen. Mijn S3 is al zeker 5 keer op de tegels gekwakt en een keer vol op de stoeprand en is nog (nagenoeg) onbeschadigd.

Hoe dan ook, natuurlijk enorm zonde. Ze zijn dan misschien niet duur, het blijft toch een kwak geld als je komen te overlijden en je er één moet vervangen.
Nouja, hij kwam met scherm recht op de vloer terecht, spijtig maar is niet anders.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
johnny7556 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 07:52:
[...]

Hoe had je hem laten versturen, en hoe lang heeft het geduurd.
Die van mij is besteld op 8-1 en komt via Singapore mail, dan heb ik enig idee hoelang nog wachten.
Via SingPost, 30-12-2013 besteld. Zie tracking details via singpost.com RF196444023SG. Gisteren tussen 17:00 en 18:00 uur bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:55
Bij Ibood hebben ze de Huawei Ascend Mate voor 249.95Eur ..

Niet duur en de Mate is niet zo slecht dacht ik .

http://www.ibood.com/nl/nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Het is een matige/voldoende telefoon met een enorm uithoudingsvermogen, dus als je een telefoon zoekt met een erg lange accuduur maar als je kan leven met een 720p op een 6,1" scherm dan is het een prima telefoon.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KriekOS
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-02 21:31
Ik overweeg om een zopo phone te bestellen. Het gaat om de zopo zp700. Wie kent dit toestel en heeft hier al ervaring mee??? Ik heb al een mooie recentie gevonden maar ben benieuwd naar andere ervaringen.... :)
Bvd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Misschien dat ik kijk naar een telefoon voor mijzelf, de iNew V3.
Hoeveel weegt deze telefoon bij jullie op de weegschaal, en wat merk je van de toch wel lage accu capaciteit?
Zo te lezen werkt bij de meeste mensen GPS out of the box, dat is goed om te horen maar is het ook stabiel en nauwkeurig?

Waar ik ook benieuwd naar ben is de scherm kwaliteit, hoe zijn de kleuren ervan? De Xiaocai X9 is bijvoorbeeld te veel blauw verzadigd. Hoe is het scherm onder een matige tot scherpe hoek?

nieuws: Huawei heeft octacore-processor met 4g-ondersteuning klaar
Opzich een interessant stukje, misschien toch even wachten..

[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 16-01-2014 09:32 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Hoppa! schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:05:
[...]

1 keer mijn S3 laten vallen, scherm volledig aan gruzelementen. En dan niet eens op iets heel hards.
Het ligt er maar net aan hoe hij valt, al het glas kan kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Laatst online: 07-06 21:21
zeadope schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 08:24:
[...]

Via SingPost, 30-12-2013 besteld. Zie tracking details via singpost.com RF196444023SG. Gisteren tussen 17:00 en 18:00 uur bezorgd.
Stiekem gekeken en de mijne is ook op 7-1-2014 Despatched to overseas via Singpost, maar is nog niet gearriveerd in Nederland. Waarschijnlijk een vliegtuig later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Momus schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:53:
[...]

1 keer mijn S3 laten vallen, scherm volledig aan gruzelementen. En dan niet eens op iets heel hards.
Het ligt er maar net aan hoe hij valt, al het glas kan kapot.
Ik zette er niet voor niets een knipoog bij. Ik weet wel dat ik geen toestel zo vaak heb laten klappen als mijn S3 en dat ik het elke keer weer een wonder vindt dat hij het overleeft. Maar dat is ook veel geluk hoor, dat snap ik ook wel.

Ik vind het wat dat betreft ook gewoon een klote toestel, veel te glad en niet niet lekker met een hand te handelen. Heb nu een ander hoesje en batterijklepje en dat scheelt al veel. En ja, ik ben ook gewoon een kluns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Quad schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:24:
Waar ik ook benieuwd naar ben is de scherm kwaliteit, hoe zijn de kleuren ervan? De Xiaocai X9 is bijvoorbeeld te veel blauw verzadigd. Hoe is het scherm onder een matige tot scherpe hoek?
Ondertussen al een paar mensen op het werk gehad die kwamen vragen om mijn nieuwe telefoon eens te mogen zien en dan vragen 'Heb jij daar echt maar zoveel voor betaald?' :D

Ik krijg alleen maar positieve commentaren over het scherm, eigenlijk over heel de telefoon. Ik heb hem nu een week en meestal doe ik anderhalve tot 2 dagen met een charge. Brightness staat wel maar op 33% ongeveer, is voor mij persoonlijk meer dan genoeg. GPS gebruik ik bijna nooit en 3G ook maar voor een half uur tot een uur per dag. Deze morgen opgestaan en GSM van de lader gehaald, wat zitten showen op werk met filmpje te tonen, wat op 3G gezeten met de pauze en ik ben 12% kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Thanks voor je antwoord, maar heb de telefoon inmiddels al besteld. :+
Wat accu betreft, ik zit altijd wel in de buurt van een stopcontact, het scherm zal ongetwijfeld beter zijn als de Cubot GT99 en de GPS denk ik ook wel.

Ik ga er hoe dan ook wel op vooruit, heb expres DHL shipping gedaan zodat mijn ma de LG Optimus L7 weer terug kan doen. (onding dat, ben er een halve avond aan kwijt geweest om hem te rooten en er een custom ROM erop te krijgen. :X)

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Thanks voor je antwoord, maar heb de telefoon inmiddels al besteld. :+
Wat accu betreft, ik zit altijd wel in de buurt van een stopcontact, het scherm zal ongetwijfeld beter zijn als de Cubot GT99 en de GPS denk ik ook wel.

Ik ga er hoe dan ook wel op vooruit, heb expres DHL shipping gedaan zodat mijn ma de LG Optimus L7 weer snel terug kan doen. (onding dat, ben er een halve avond aan kwijt geweest om hem te rooten en er een custom ROM erop te krijgen. :X)

Edit dubbelpost?? :o

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Ik ben benieuwd wat het nieuwe China Operating System dat net gelanceerd is door de Chinese overheid gaat betekenen voor Chinese fabrikanten en hun Android-toestellen......

http://www.nu.nl/tech/367...el-besturingssysteem.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-05 12:29
Dat moet vast zijn Censorship Operating System.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
eligius schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:34:
Dat moet vast zijn Censorship Operating System.
Tja, die 'ontwikkelaar' die stelt dat iOS niet open genoeg is en Android juist te open (lees, te slecht beveiligd is eigenlijk te slecht te censureren) die zegt eigenlijk alles.

Maar dat kan wel betekenen dat er vanuit de overheid gepusht gaat worden om dit OS te gebruiken en dat kan voor ons geïnteresseerde op de Chinese markt nog wel eens negatief uitpakken. Vergeet niet dat die toestellen die wij allemaal zo interessant vinden, alleen maar zo goedkoop zijn omdat de fabrikanten in zeer grote aantallen kunnen produceren (voor de Chinese markt) en omdat ze stevig gesubsidieerd worden door de overheid.

Als die fabrikanten alleen nog maar subsidie gaan ontvangen wanneer ze COS-telefoons aan de man gaan brengen en er een (indirecte) boete komt op het maken van Android telefoons..... Nou ja, speculeren, maar gelet op het Chinese protectionisme niet geheel ondenkbeeldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoppa! schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:10:
Ik ben benieuwd wat het nieuwe China Operating System dat net gelanceerd is door de Chinese overheid gaat betekenen voor Chinese fabrikanten en hun Android-toestellen......

http://www.nu.nl/tech/367...el-besturingssysteem.html
Vooral gericht op China zelf lijkt me.
Al wordt het 'tegen de monopolie van westere besturingssystemen' genoemd.
En HTC zou er ook aan gelinkt zijn.
Verder noemt men ios gesloten en android onveilig...

Ik hoop dat men niet ineens massaal overstapt en vast blijft houden aan Android, want zo'n China OS ligt me niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:32

Sherlock

No Shit

Ik merk (lees) dat veel Chinese telefoons last hebben van een slechte GPS, ligt dat puur aan de gebruikte chipset, of zijn daar ook andere oorzaken voor? De meeste chipsets zijn toch ook in andere merken terug te vinden, die geen last hebben van een slecht werkende GPS?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
Sherlock, doe zelf eens wat recherche in dit topic aub ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Sherlock schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:50:
Ik merk (lees) dat veel Chinese telefoons last hebben van een slechte GPS, ligt dat puur aan de gebruikte chipset, of zijn daar ook andere oorzaken voor? De meeste chipsets zijn toch ook in andere merken terug te vinden, die geen last hebben van een slecht werkende GPS?
Wat ik zelf merk met mijn Cubot GT99 bijvoorbeeld is dat de configuratieinstellingen vaak op China staan ingesteld of waar de ROM maker vandaan komt (CoinCity uit Spanje bijvoorbeeld). In mijn geval is het meer een kwestie van de GPS configuraties goed zetten en dan kan je in elk geval een fix maken met de satellieten.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 13:40
Ik hoop niet dat dat COS een soort strop is voor de Android telefoons uit China...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Sherlock schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 15:50:
Vele beweren dat het een chipset probleem is, de conclusie van weldenkende gebruikers is dat het een antenne en (in sommige gevallen) een software probleem is. De chipset is hier niet de oorzaak van, ook de Mediatek chipsets hebben een prima GPS. Feit is dat deze mediateks vaak in goedkopere foons zitten waarbij de fabrikanten niet altijd evenveel kaas hebben gegeten van design (plaatsing, vorm en afmeting van de antenne) en veelal goedkope componenten gebruiken.

De duurdere telefoons met Mediatek socs hebben prima GPS, al moet je de telefoon soms softwarematig even laten weten dat hij niet meer in China is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
Tdvr schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:09:
Ik hoop niet dat dat COS een soort strop is voor de Android telefoons uit China...
Ik ook niet, zoals ik hierboven al uitlegde zou dat echter best wel eens een probleem kunnen gaan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
dutchgio schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 14:47:
[...]

...
Ik hoop dat men niet ineens massaal overstapt en vast blijft houden aan Android, want zo'n China OS ligt me niet zo.
Nee mij ook niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Laatst online: 12-06 16:41

FlyEragon

Alien Monkeys

Nee, Android is fijn :P Hoe meer mobile os'en hoe beter. Grijpgraag Android mag de fakkel doorgeven aan iets anders wat mij betreft. Ubuntu, Firefox OS, Jolla en nu COS. :D Screw u google !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
FlyEragon schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:25:
Nee, Android is fijn :P Hoe meer mobile os'en hoe beter. Grijpgraag Android mag de fakkel doorgeven aan iets anders wat mij betreft. Ubuntu, Firefox OS, Jolla en nu COS. :D Screw u google !
Daar ben ik het volledig mee eens. Maar ik zie dan liever een OS met Westerse oorsprong op Chinese toestellen, zodat een goed ondersteund OS op goedkope toestellen te halen is. Dit COS, met stevige voeten in de Chinese overheid, zou ik niet op mijn telefoon willen. Dat is minimaal zo erg als Android met zijn Google-informatiebehoefte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FlyEragon schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:25:
Er is al genoeg..
Android en iOS zijn de grootste, WP is ook niet noemenswaardig.
Probleem van al die vele OS'en is dat alle apps ook apart moeten worden gemaakt voor dat OS.
En wanneer een bepaald OS maar een klein marktaandeel heeft is dat niet financieel aantrekkelijk voor de app developers.
En dat zie je bij WP ook al terug in het aantal apps.
Whatsapp, facebook, nu.nl etc. vindt je er wel terug, maar daar houdt het aanbod ook al vrij gauw mee op.
Jolla moet nog wel android apps kunnen draaien maar dat blijft een beetje 'beta' aanvoelen; het werkt niet optimaal.
En zo'n groot marktaandeel bouw je niet zo snel op als 'Startup', tenzij je miljarden te investeren hebt en toestellen met verlies kunt verkopen, wat google waarschijnlijk met de Nexus 5 ook doet. Puur om meer gebruikers te krijgen. Uiteindelijk levert het dan wel weer geld op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-06 11:55
DesertRose schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 17:26:

En willian40 lijkt mij een goed plan. Vrijdag pm ik je wel met een taakverdeling.
Hoe ver zijn jullie nu? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjoSo
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-04 10:40
Heb gisteren mijn iNew V3 binnen gekregen en ik ben zeer tevreden met dit toestel.
bouwkwaliteit is goed (geen losse knoppen) scherm is mooi en toestel voelt goed (lekker) aan.
Een topper voor het geïnvesteerde geld.
Heb lang getwijfeld tussen Moto G en de iNew en ik heb denk ik een goede keuze gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Hoppa! schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 16:09:
[...]
Vele beweren dat het een chipset probleem is, de conclusie van weldenkende gebruikers is dat het een antenne ...
De duurdere telefoons met Mediatek socs hebben prima GPS, al moet je de telefoon soms softwarematig even laten weten dat hij niet meer in China is.
Is m.i. ook puur een antenne/fabriekage probleem. Moet je wel even corrigeren op het feit duurdere telefoons. Eerder een beter/established merk telefoon. Mijn Xiaomi hongmi is toch echt onder categorie goedkoper te categoriseren en heeft een rock solid gps ontvangst. Ook nog geen enkele slechte GPS ervaring tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

KriekOS schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 09:08:
Ik overweeg om een zopo phone te bestellen. Het gaat om de zopo zp700. Wie kent dit toestel en heeft hier al ervaring mee??? Ik heb al een mooie recentie gevonden maar ben benieuwd naar andere ervaringen.... :)
Bvd..
Heb er toevallig vandaag een paar binnen gekregen.
Eerste indruk: Positief!

Wel zit er een heel vervelend thema en live achtergrond standaard op, maar die zijn gelukkig eenvoudig te vervangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
er is een algemeen probleem met de meeste mediatek phones, dat ze niet goed werken met apps zoals sprtstracker enzo, dit heeft volgens wat ik gelezen heb (enkele maanden geleden hoor) te maken met de berekening van de gps positie, dit zit softwarematig scheef bij deze apps in combinatie met mediatek.

Als je een redelijke gsm neemt die niet teveel aandacht besteed aan enkel looks die zoals hierboven gezegd aandacht geeft aan de goede werking van de phone zit je goed als je er bv autonavigatie wilt mee doen.

ik heb met mijn Lenovo S750 beresnel een gpsfix (sneller dan eender welke samsung die ik al gehad heb) en deze is stabiel, gebruik hem dagelijks om door het centrum van antwerpen te navigeren, dus dat kunnen mediatek best wel goed.

Verder nog, mijn vriendin heeft een Faea F1, welke een Qualcomm chipset heeft (hebben veel HTC/Samsung toestelletjes ook als chip) gps is evensnel, maar lang niet zo precies, en de gps valt regelmatig weg, totaal niet bruikbaar dus.

Dus uitzien voor een degelijk chinees merk/model, welke geen aandacht besteed aan bv het clonen van toestelletjes.

btw lenovo is wat overpriced, ik heb deze gsm enkel genomen omdat ik iets robuust moest hebben want had al 3 phones versleten op jaartje tijd (vallen stoten etc), en hiervoor is hij uitermate geschikt.

Persoonlijk zou ik ook wegblijven bij alcatel zij gebruiken een eigen manier van formateren waardoor custom rommen/editen zeer moeilijk word. (voor de rest uitstekende gsms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:07

Fuelke

Forza Ferrari

Mijn Inew is vandaag gearriveerd via DHL. Is zonder problemen door de douane gekomen, heb niks moeten bij betalen. Heb me wel vergist bij het bestellen waardoor ik geen doos heb meegekregen, alles zat er los in, maar was zeer goed verpakt.

Eerste indruk is zeer goed, lekker licht in de hand, reageert snel. Flip cover, screen protection, oortjes en Micro SD card allemaal meegeleverd, ook al had ik enkel de SD kaart aangegeven als free gift.

Ik slaag er wel niet meteen in om de SD kaart uit de telefoon te halen ?

Ik kom van een Windows Phone, dus nog even bekijken hoe ik precies alles kan overzetten qua contacten.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Heeft er iemand een idee hoe ik het wifi bereik op mijn iNew V3 kan verbeteren?
Op mijn kamer valt mijn wifi de hele tijd weg, en dat is zeer storend. Het wifi tekentje wordt dan ook grijs ipv blauw, en er komende dan helemaal geen berichten meer binnen.
Ook kan ik nu niet meer lekker vanuit mijn bed browsen of youtube video kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_g
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik vraag mij af waarom de ZTE v975 voor maar 199 dollar staat.. zijn toch topspecs?
Ik vind er raar genoeg maar weinig reviews over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Thijs_g schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:09:
Ik vraag mij af waarom de ZTE v975 voor maar 199 dollar staat.. zijn toch topspecs?
Ik vind er raar genoeg maar weinig reviews over.
Nu zelfs maar $185,99 bij Pandawill.
Lijkt me inderdaad een goede prijs voor prima specs.
Het enige wat voor sommige mensen misschien een nadeel is, is dat hij Single Sim is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
ivo001 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:08:
Heeft er iemand een idee hoe ik het wifi bereik op mijn iNew V3 kan verbeteren?
Op mijn kamer valt mijn wifi de hele tijd weg, en dat is zeer storend. Het wifi tekentje wordt dan ook grijs ipv blauw, en er komende dan helemaal geen berichten meer binnen.
Ook kan ik nu niet meer lekker vanuit mijn bed browsen of youtube video kijken.
Het Wi-Fi bereik is bij (bijna) alle smartphones van MediaTek kleiner, Wi-Fi repeaters plaatsen helpt al enorm!

Bij mij iOcean heb ik op de bovenverdieping géén/matig Wi-Fi, terwijl dat niet zo is bij mijn niet-MediaTek smartphone!

Ik zit over het algemeen dan ook dichtbij de router, er zijn wel tools voor die het bereik kunnen verbeteren, maar die zijn (zover ik weet) niet beschikbaar voor de iNew V3 op dit moment.
ivo001 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:17:
[...]

Het enige wat voor sommige mensen misschien een nadeel is, is dat hij Single Sim is.
Het is ook een véél betere SoC dan de mtk 6589/83!
Dus ik snap ook niet dat die niet populair is!
Wellicht zo goedkoop doordat er een opvolger aankomt!
Ik had het i.i.g. geweten als die een half jaar geleden deze prijs had!
Ik heb nu géén nieuwe smartphone meer nodig, maar het is wel een koopje!

[ Voor 29% gewijzigd door Willian40 op 16-01-2014 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Willian40 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:20:
[...]

Het Wi-Fi bereik is bij (bijna) alle smartphones van MediaTek kleiner, Wi-Fi repeaters plaatsen helpt al enorm!

Bij mij iOcean heb ik op de bovenverdieping géén/matig Wi-Fi, terwijl dat niet zo is bij mijn niet-MediaTek smartphone!

Ik zit over het algemeen dan ook dichtbij de router, er zijn wel tools voor die het bereik kunnen verbeteren, maar die zijn (zover ik weet) niet beschikbaar voor de iNew V3 op dit moment.
Ja ik heb thuis al een wifi repeater, maar die staat ook op de begane grond.
Met mijn Jiayu G4 kon ik echter prima youtube filmpjes en dergelijke kijken op mijn kamer.
En mijn laptop kan op mijn kamer gewoon met 2 MBp/s downloaden.

Is er misschien een veilige optie om de antenne te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
wow die zte v975 is nu wel heel goedkoop
wol eerst de octa core kopen maar zie nu deze alleen deze heeft dual core van intel met 2.0 ghz
maar op antutu scoort die heel hoog is die intel core dan zo goed want voor 140 is een dumpprijs

trouwens is panda will wel echt betrouwbaar want is zie ook negatieve reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
patrickkok schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:34:
wow die zte v975 is nu wel heel goedkoop
wol eerst de octa core kopen maar zie nu deze alleen deze heeft dual core van intel met 2.0 ghz
maar op antutu scoort die heel hoog is die intel core dan zo goed want voor 140 is een dumpprijs

trouwens is panda will wel echt betrouwbaar want is zie ook negatieve reacties
Pandawill is een van de meest betrouwbare webshops. Alleen bij de telefoons die nog niet uit zijn of net uit zijn, zijn ze soms oneerlijk in hun levertijd, en blijken ze hem nog niet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
oo oke dat is fijn om te horen want als ik het bestel doe ik het via mijn oom want ik heb geen paypal en hij vertrouwt die webshops bijna nooit maar ebay en dx wel dus misschien kan ik het proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-06 08:49

Janar

Geen

Hier ook goede GPS & Wifi bereik bij de Xiaomi Hongmi. Het valt me reus mee. De IPhone 5 die ik had, was niet veel beter, zelfs in slaapkamer op bepaalde positie beter bereik met Hongmi.

Ik ben nog wel op zoek naar een high-end dual sim telefoon met 4G LTE, maar de Xiaomi Hongmi voldoet voorlopig vrij aardig aan mijn eisen.

Eisen:
4G LTE
Dual sim
5 inch scherm ( 1080x920 of hoger)
Kleiner in afmetingen dan de Hongmi
Geheugenkaart mogelijkheden(niet zoals Lenovo K910)

Ik heb nog wel even de tijd. Maar even zien wat de MTK6595 gaat brengen.
Ook is het fijn als er een goede support community bij de telefoon zit.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickkok
trouwens welke webshop is beter in douane misleiden to2c.com of pandawill

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ivo001 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:17:
[...]

Instant buy als ik iets nieuws nodig had. :9~
Dat is wel heel goodkoop, want hij was eerst nog iets van 350 dollar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• displaciamento
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 12:47
Wat betreft de ZTE v975: bij de 'reviews' op Pandawill schrijft een moderator:

Sorry, the phone does not have Google Apps pre-installed.

Dat antwoord verbaast mij, maar als het klopt weet ik niet of je deze er alsnog makkelijk op kunt krijgen (vooral de Play store) i.v.m. de Intel processor waarbij je mogelijk dus problemen krijgt met tools welke de ARM architectuur verwachten. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar voor mij als onwetende lijkt mij dat wel een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc662
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09-06 23:32
displaciamento schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:17:
Wat betreft de ZTE v975: bij de 'reviews' op Pandawill schrijft een moderator:

Sorry, the phone does not have Google Apps pre-installed.

Dat antwoord verbaast mij, maar als het klopt weet ik niet of je deze er alsnog makkelijk op kunt krijgen (vooral de Play store) i.v.m. de Intel processor waarbij je mogelijk dus problemen krijgt met tools welke de ARM architectuur verwachten. Niet dat ik er ervaring mee heb, maar voor mij als onwetende lijkt mij dat wel een risico.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2445662

Is er dus wel op te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
Fuelke schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:06:
...
Ik kom van een Windows Phone, dus nog even bekijken hoe ik precies alles kan overzetten qua contacten.
Kan je toch gewoon syncen met een google of microsoft acc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 22:21
Janar schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 20:47:
Hier ook goede GPS & Wifi bereik bij de Xiaomi Hongmi. Het valt me reus mee. De IPhone 5 die ik had, was niet veel beter, zelfs in slaapkamer op bepaalde positie beter bereik met Hongmi.

Ik ben nog wel op zoek naar een high-end dual sim telefoon met 4G LTE, maar de Xiaomi Hongmi voldoet voorlopig vrij aardig aan mijn eisen.

Eisen:
4G LTE
Dual sim
5 inch scherm ( 1080x920 of hoger)
Kleiner in afmetingen dan de Hongmi
Geheugenkaart mogelijkheden(niet zoals Lenovo K910)

Ik heb nog wel even de tijd. Maar even zien wat de MTK6595 gaat brengen.
Ook is het fijn als er een goede support community bij de telefoon zit.
Lol, wel hoge eisen eigenlijk :9

Je zal idd nog even moeten wachten want vooral de 4G LTE deftig beschikbaar is, zal toch even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Mudi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 21:31:
[...]

Lol, wel hoge eisen eigenlijk :9

Je zal idd nog even moeten wachten want vooral de 4G LTE deftig beschikbaar is, zal toch even duren.
:9 8) 8)7

Ik dacht hem gevonden te hebben in de Lenovo K919(Vibe Z), maar helaas alleen 16GB en geen uitbreiding mogelijk. 8)7

Een Xiaomi Mi3 dual sim versie zou wel ideaal zijn.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
Ook mijn INEW V3 is binnen. Besteld via To2c.com op 9 januari en vanochtend afgeleverd door de DHL. Precies een week dus. Het was goed en stevig verpakt, al lijkt het pakje dat in de DHL verpakking zat wel opgesneden voor inspectie? Er leek ook een label/sticker weggesneden? Maar alles was verder in orde en ze lijken het puur opgesneden te hebben voor visuele inspectie van het pakje in de verpakking. Bij anderen ook zo?
De telefoon lijkt het goed te doen. Hij heeft soms even moeite met de Wifi, moet ik me nog in verdiepen. Kan aan de ROM liggen, ik heb er bij mijn SGS1 ook weleens last van gehad met een specifieke ROM. De telefoon valt mij vooralsnog alleszins mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Janar schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Ik dacht hem gevonden te hebben in de Lenovo K919(Vibe Z), maar helaas alleen 16GB en geen uitbreiding mogelijk. 8)7

HTC One Dual Sim is een mogelijkheid maar is wel een 4.7" met 1080p display ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Ik denk dat ik die ZTE Geek ga bestellen. Eens ermee spelen en zien wat het allemaal kan. Als het me niet aanstaat, kan ik het nog steeds verkopen (140 euro voor zo'n telefoon 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 18:28
Mudi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:29:
Ik denk dat ik die ZTE Geek ga bestellen. Eens ermee spelen en zien wat het allemaal kan. Als het me niet aanstaat, kan ik het nog steeds verkopen (140 euro voor zo'n telefoon 8)7 )
Waarom geen Jiake V8 van FP MTK6592?
Is ook 'slechts' 216.99$.

Nadeel is de 6''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Klopt ik heb ook mijn Inew V3 vanavond gekregen en ook bij mij was de label van de orginele verpakking eruit gesneden .

Ik heb niets bij betaald maar ik hou er rekening mee dat er mischien nog een acceptgiro zal binnenkomen .
Maar goed nu even spelen met de INEW V3..Leuk toestel ;)

Ps. Hebben jullie ook zo een lag/vertraging met video's afspelen op youtube ??
Bij streamen van mijn Nas geen probleem trouwens.
KoffieAnanas schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:14:
Ook mijn INEW V3 is binnen. Besteld via To2c.com op 9 januari en vanochtend afgeleverd door de DHL. Precies een week dus. Het was goed en stevig verpakt, al lijkt het pakje dat in de DHL verpakking zat wel opgesneden voor inspectie? Er leek ook een label/sticker weggesneden? Maar alles was verder in orde en ze lijken het puur opgesneden te hebben voor visuele inspectie van het pakje in de verpakking. Bij anderen ook zo?
De telefoon lijkt het goed te doen. Hij heeft soms even moeite met de Wifi, moet ik me nog in verdiepen. Kan aan de ROM liggen, ik heb er bij mijn SGS1 ook weleens last van gehad met een specifieke ROM. De telefoon valt mij vooralsnog alleszins mee.

[ Voor 5% gewijzigd door diquan2001 op 16-01-2014 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Mudi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:29:
Als ik de reacties op Pandawill bekijk heeft hij geen Gorilla glass en wordt dus een screenprotector en hoesje (sku42333) aangeraden.
En het is de vraag of ze hem op voorraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38

ManiacsHouse

Scheisse!

Voor mijn vriendin de THL W100 aangeschaft. Voor het geld ( € 140 incl. verzending) echt een geweldig ding.
Na wat gedoe met een slechte sd-card (melding 'sd-card damaged') werkt hij verder prima.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om een Nederlands woordenboek in te stellen. Je kunt wel taal etc instellen, maar bij het typen/sms/etc moet je blijkbaar zelf het woordenboek vullen. Er staan geen woorden in... Beetje vaag. Google geeft ook niet echt een oplossing. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
ivo001 schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:36:
[...]

Als ik de reacties op Pandawill bekijk heeft hij geen Gorilla glass en wordt dus een screenprotector en hoesje (sku42333) aangeraden.
En het is de vraag of ze hem op voorraad hebben.
Hij heeft wel degelijk Gorilla glass
http://www.engadget.com/2...-intel-clover-trail-plus/

En ik ga het via aliexpress bestellen. Kost daar 186 dollar, maar DHL verzending is maar 10 dollar, plus hebben ze op voorraad en mijn bank gebruikt een gunstigere wisselkoers 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
zeg_ik_niet schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:34:
[...]

Waarom geen Jiake V8 van FP MTK6592?
Is ook 'slechts' 216.99$.

Nadeel is de 6''.
> 6"
> 30 dollar duurder
> 6"
> WCDMA maakt gebruik van 850/2100MHz terwijl in België providers 900/2100MHz gebruiken (900MHz is belangrijk voor bereik in huis)
> 6"

En nogmaals, 6"

5" is echt max voor me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaanbanaan
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-04-2023
Ik heb vanmiddag de inew v3 ook ontvangen en hij valt me niet tegen.

Alleen krijg ik maar geen gps.. Gps tester krijgt wel een fix ed maar wanneer ik navigatie start blijft hij maar op wacht op locatie staan. Buienalarm geeft ook alleen maar stipjes weer.

Ook heb ik nog geen verbinden met wifi kunnen krijgen.

En op de achterkant mis ik de rode letters nfc dit had nog iemand hier geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Laatst online: 01-06 13:07
ManiacsHouse schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 23:50:
Voor mijn vriendin de THL W100 aangeschaft. Voor het geld ( € 140 incl. verzending) echt een geweldig ding.
Na wat gedoe met een slechte sd-card (melding 'sd-card damaged') werkt hij verder prima.
Echter krijg ik het niet voor elkaar om een Nederlands woordenboek in te stellen. Je kunt wel taal etc instellen, maar bij het typen/sms/etc moet je blijkbaar zelf het woordenboek vullen. Er staan geen woorden in... Beetje vaag. Google geeft ook niet echt een oplossing. Tips?
Ander toetsenbord installeren. De goede komen met een eigen woordenboek. (swype, swift etc.)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iOcean heeft 2 nieuwe toestellen aangekondigd; de X8 en de G7.

De X8 is 5.7 inch groot, heeft de 2.0Ghz versie van de mediatek octacore, en beschikt over een full-hd scherm inclusief gorilla glass 3. De batterijcapciteit is 2700mah en er is 2gb ram en 32gb rom aanwezig.

De G7 is nog groter en heeft een 6.44 inch full hd scherm wat ook voorzien is van gorilla glass. Wel is er hierbij gekozen voor de 1.7Ghz Octacore versie. De batterij is 3000mah.

Prima telefoons, maar mij te groot. ;)
5 inch aanhouden leek mij een beter plan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Janar schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Lenovo is geen dual sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-06 17:11
De Inew V3 voor mijn schoonmoeder komt vandaag binnen. Die ZTE V975 zag ik vorige week voor 230 dollar (toen al interessant), maar voor 185 dollar helemaal natuurlijk! Even in de reviews duiken. De ZTE Blade stelde me nooit teleur wat betreft kwaliteit.

[ Voor 1% gewijzigd door Mother_lepard op 17-01-2014 09:33 . Reden: euro i.p.v. dollar getypt... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 19:21
dutchgio schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:50:

De X8 is 5.7 inch groot, heeft de 2.0Ghz versie van de mediatek octacore, en beschikt over een full-hd scherm inclusief gorilla glass 3. De batterijcapciteit is 2700mah en er is 2gb ram en 32gb rom aanwezig.

De G7 is nog groter en heeft een 6.44 inch full hd scherm wat ook voorzien is van gorilla glass. Wel is er hierbij gekozen voor de 1.7Ghz Octacore versie. De batterij is 3000mah.

De X8 lijkt voor mij een prima telefoon, die ga ik in de gaten houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Mother_lepard schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:26:
De Inew V3 voor mijn schoonmoeder komt vandaag binnen. Die ZTE V975 zag ik vorige week voor 230 dollar (toen al interessant), maar voor 185 dollar helemaal natuurlijk! Even in de reviews duiken. De ZTE Blade stelde me nooit teleur wat betreft kwaliteit.
Zijn die toestellen eigenlijk echt zo zwaar? Mijn Xperia S weegt minder dan 150 gram als ik het goed heb, maar die ZTE weegt 366 gram. Dan heb je bijna een halve kilo (extra) in je zak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Sherlock schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:39:
[...]

Zijn die toestellen eigenlijk echt zo zwaar? Mijn Xperia S weegt minder dan 150 gram als ik het goed heb, maar die ZTE weegt 366 gram. Dan heb je bijna een halve kilo (extra) in je zak ;)
Zal wel tussen de 140 en 150 gram zijn verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:44

tomic

Smexylittlebabe!

Hoe werkt de dual-sim functie bij de hongmi?
Kan je een simkaart kiezen als je hem aanzet of kan je met beide sims tegelijk verbonden zijn en telefoontjes ontvangen? Dat zou ideaal zijn; aangezien ik nu een prive en werk telefoon heb. 8)7

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
tomic schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:44:
Hoe werkt de dual-sim functie bij de hongmi?
Kan je een simkaart kiezen als je hem aanzet of kan je met beide sims tegelijk verbonden zijn en telefoontjes ontvangen? Dat zou ideaal zijn; aangezien ik nu een prive en werk telefoon heb. 8)7
Je bent met beide simkaarten verbonden, je kan alleen maar met 1 tegelijk bellen, omdat je maar antenne hebt.
Maar je bent, als je niet aan het bellen bent, op beide simkaarten bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Sherlock schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:39:
[...]

Het pakketje is 366 gram, het toestel 152 gram.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
Gisteren even gespeeld met de INEW V3 .

Prima toestel maar ik zag dat er al een nieuwe firmware was

https://mega.co.nz/#!TxYi...s-oUMkW_AP-JKTBkF1DYxFAss

Flash Tool :

https://mega.co.nz/#!LwAh...6w70u82LY4HivgBWWAeFAYo4Q

INEW V3-E Version : cxq_v3_inew_v1.0.3_20140110

ROM Mobile INEW V3-E – ROM Android 4.2.2
Update Official INEW V3-E Version : cxq_v3_inew_v1.0.3_20140110
Changelog:
1, the combined data and phone storage partitions
2, the demand in the browser address is www.google.com, unrealized
3, NFC file transfer dysfunction, sometimes and sometimes can not be transmitted
4, continuous shooting around 20 photos flash does not shine
5, wifi directly connected device name defaults to Android_dobb. V3-E should
6, mobile phone leather case on hold, turn on automatic screen rotation function,
in the state closed down the screen and then open the leather holster will automatically restart

Heeft iemand deze al gebruikt ?

En zijn er voordelen die merkbaar zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
Heeft er hier al iemand een ZTE V975? Ik ben met name benieuwd naar de camera. De overige prestaties geloof ik wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
Ik ben ook zo benieuwd naar mijn op 9 januari bestelde iNew V3.

Lekker bedrijf dat to2c.com ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock

Sherlock

No Shit

Momus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:46:
[...]

Het pakketje is 366 gram, het toestel 152 gram.
Ah, dat verklaart een boel! Bedankt voor de info.

edit:
damn, zie nu ook dat ik er echt overheen gekeken heb, het staat er toch vrij duidelijk! :X

[ Voor 19% gewijzigd door Sherlock op 17-01-2014 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mother_lepard
eligius schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:39:

Je kunt niet leveren wat je niet hebt he.... ;) Maar is toch niks nieuws: doen nagenoeg alle chinese webshops zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Mother_lepard op 17-01-2014 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
eligius schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:39:

Tsja, maar dat wil niet zeggen dat het een kutbedrijf is, toch? Ik heb hem daar ook besteld, ga er vanuit dat ze het nog niet op voorraad hebben dus duurt wel even voor het verzonden wordt.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
Tsja, waar is de grens? Betere specs beloven dan dat je krijgt? Pas 1,5 week later verschepen door gebrek aan voorraad zonder dat aan te geven? Dat het niet zo loopt als bij een professioneel bedrijf is wel een beetje part of the game, moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:33

Garyu

WW

eligius schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 10:59:
Tsja, waar is de grens? Betere specs beloven dan dat je krijgt? Pas 1,5 week later verschepen door gebrek aan voorraad zonder dat aan te geven? Dat het niet zo loopt als bij een professioneel bedrijf is wel een beetje part of the game, moet ik toegeven.
Welkom in de wondere wereld van de China-stores. Je moet echt oppassen wat je bestelt, want er kunnen best onwaarheden in de specs staan. Zo zag ik laatst een tablet met quadcore CPU staan, bleek er een singlecore chip op te zitten. Of Android 4.5 beloven, etc., etc. Prijzen achteraf aanpassen en vragen of je niet toch wil bestellen ook al een paar keer meegemaakt. Dan vind ik levertijden-informatie nog het minst erg eigenlijk, bij to2c doen ze dan relatief gezien nog hun best..

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowDesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:40
Mother_lepard schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:48:
Heeft er hier al iemand een ZTE V975? Ik ben met name benieuwd naar de camera. De overige prestaties geloof ik wel.
In mijn ZTE V987 zit ook een 8 MP camera en die is best goed.
Alleen staat er bij de specs van de V987 wel bij dat het om een BSI camera gaat en dat kan ik bij de V975 niet vinden.

€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SV3NNER
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 07:52

SV3NNER

Hello..Follow Me.....OK

JiaYu F1 smartphone met 4-inch scherm gaat 49 USD kosten
JiaYu heeft gisteren officieel haar F1 smartphone gelanceerd. Het opmerkelijkste kenmerk van het nieuwe low-end toestel is de prijs. De prijs van het toestel bedraagt namelijk circa 49 USD en is daarmee ongekend laag te noemen.

De F1 heeft een 4-inch groot TFT-scherm met een resolutie van 800 bij 480 beeldpunten. Het toestel wordt aangedreven door een 1,3-gigahertz dual-core Mediatek MT6572 processor en een Mali 400 GPU. Daarnaast beschikt de SoC over 512 megabyte werkgeheugen en vier gigabyte opslag. De nieuwe JiaYu kan worden uitgerust met een MicroSD-kaartje van maximaal 64 gigabyte. Aan de achterkant is een 5MP-camera te vinden en aan de voorkant een 0,3MP-camera.

De F1 ondersteunt dual-sim en is voorzien van Android 4.2. De accu heeft een capaciteit van maar liefst 2400 mAh. Verder is het toestel 124 millimeter lang, 62,5 millimeter breed en 10,5 millimeter dik.

Vooralsnog is de JiaYu F1 alleen compatibel met het Chinese netwerk. JiaYu heeft aangegeven dat ze bezig zijn met een WCDMA 3G model voor de internationale markt. De prijs van het (Chinese) toestel bedraagt, zoals gezegd, omgerekend ongeveer 49 USD.
Dit is natuurlijk wel erg goedkoop en de specs zijn nog niet eens zo slecht. (voor budget dan)

[ Voor 3% gewijzigd door SV3NNER op 17-01-2014 11:41 ]

| Youtube |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
chinese prijs hé :)
dus reken op minstens 60-80 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psnepvangers
  • Laatst online: 12-06 11:24
Na wat zoeken in al het mtk6592 aanbod ben ik uitgekomen op de volgende telefoons:

POMP C6S:
http://www.banggood.com/P...-Smartphone-p-915364.html

Elephone P8:
http://www.banggood.com/E...-Smartphone-p-913113.html

iNew i6000+:
http://www.banggood.com/I...-Smartphone-p-910293.html

THL T200:
http://www.banggood.com/T...-Smartphone-p-911975.html

Ik kan alleen nog niet echt een keus maken... Wat denken jullie? Ik denk dat de iNew nog erg groot is, misschien dat deze toch afvalt. Iemand ervaring met een > 6,5" telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Momus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 09:15:
[...]

Lenovo is geen dual sim.
8)7

Fout! Lenovo K910 is wel dual sim.

Check anders maar even deze video:
http://youtu.be/pVLhkOcbUzA

Bij 2:20 laat hij de dual sim slot zien.
Mudi schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:33:
[...]

HTC One Dual Sim is een mogelijkheid maar is wel een 4.7" met 1080p display ;)
Dat is wel een optie die ik meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:50:

Toen de X8 aangekondigd was, dacht ik eerst ''wow'' totdat ik de accu-capaciteit zag........
2700 mA met 2 ghz octa en FHD is i.i.g. géén hele dag met een smartphone 8)7
Dan mocht die 7,7 mm van mij ook 8,9 mm zijn en dan 300+ mA meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Willian40 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:07:
[...]

Toen de X8 aangekondigd was, dacht ik eerst ''wow'' totdat ik de accu-capaciteit zag........
Ik zou eerst maar eens wat testen afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Janar schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:04:
[...]

8)7

Fout! Lenovo K910 is wel dual sim.

Check anders maar even deze video:
http://youtu.be/pVLhkOcbUzA

Bij 2:20 laat hij de dual sim slot zien.

[...]

Dat is wel een optie die ik meeneem.
De versie die ze op het CES lieten zien, had iig geen dual sim.
Overigens komen er ook varianten met meer opslagcapaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 23:02
Willian40 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:07:
[...]

2700mA is toch eigenlijk een best wel grote batterij?
Eerst was 2000 al veel, nu is 1800 al schandalig weinig.
Natuurlijk een hoge resolutie kost meer energie, maar ik mag toch hopen dat er ondertussen ook wel stappen gezet zijn in energie zuinige maatregelen?

Niet om het één of ander, maar een iphone heeft volgens mij iets van 1500 en een nokia lumia iets van 1900 ofzo...

2700 moet dan toch prima kunnen? :| :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een iPhone heeft ook maar een 4 inch scherm en een dualcore :+
En de resolutie is ook niet full-hd, dus dat verbruikt ook veel minder.

5.7 inch full hd en een 2.0ghz octacore is niet niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
dutchgio schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:16:
Een iPhone heeft ook maar een 4 inch scherm en een dualcore :+
En de resolutie is ook niet full-hd, dus dat verbruikt ook veel minder.

5.7 inch full hd en een 2.0ghz octacore is niet niks.
Maar om bij voorbaat te roepen dat dat veel te klein is, vind ik wat op de muziek vooruitlopen, maar okay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Momus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:09:
[...]

De versie die ze op het CES lieten zien, had iig geen dual sim.
Overigens komen er ook varianten met meer opslagcapaciteit.
Misschien gevalletje Europese variant en Chinese variant.

Met 32 GB en dual sim is dit voor mij wel een hele serieuze kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
Veel hangt natuurlijk ook af van je gebruik, persoonlijk kom ik ruim toe met de 1830mAh van de iNew V3. Zo ruim dat ik nu zelf eens ga testen of ik niet 24/24 3G kan laten aanliggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adr01
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:24
Die X8 ziet er echt geweldig uit, helaas is ie zo groot. :(

Zijn de afmetingen bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 18:28
Die X8 wil ik wel hebben, dan doe ik de Jiake V8 wel weg.
Dit gaat een geweldig jaar worden met Chinese telefoons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Momus schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 13:08:
[...]

Ik zou eerst maar eens wat testen afwachten...
Ik heb geen testen nodig om te weten wat ik kan verwachten, dat de mtk 6592 meer dan gemiddeld aan energie verbruikt is bekend(naar zijn prestaties), maar doe de mtk 6592T in combinatie met een FHD scherm en ze hadden wat mij betreft die 8-core in dit geval mogen wijzigen in een 4-core!

De iOcean x7 had al weinig aangepaste software/toevoegingen en ging krap een dag mee, maak dan de som van de mtk 6592T plus 5,7´´ FHD in combinatie met dezelfde MediaTek software/kernel als bij de vorige iOcean x7 Android 4.2 en voilá het antwoord is: niet voldoende voor mijn accu-gebruik om van ´s ochtends half 7 tot ´s avonds er mee te doen! 8)7
Ik kan niet tot op de minuut zeggen wat de accu-duur is, maar het is zeker dat die mijn vereiste niet haalt!
(Tenzij ze de SoC downgraden maar dan is die niet interessant meer)

Ik ben met mijn Jiake al benieuwd of ik dezelfde accu-duur als de iOcean x7 ga halen, hoe bloedsnel de mtk 6592 ook is, i.t.t. wat je verwacht van cortex-a7 kernen is die niet bepaald energie-zuinig en bij de volgende generatie octa-core (Als die er komt), mag de procede van mij dalen naar 20nm of zelfs 14 nm! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wacht tot men inziet dat een octacore toch niet zo'n heel goed idee is en terugstapt op de quad cores. Inclusief 4G ;)

En op 1440p in plaats van 1080p, want dat kan natuurlijk echt niet meer op een scherm van 6 inch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
dutchgio schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:35:
Ik wacht tot men inziet dat een octacore toch niet zo'n heel goed idee is en terugstapt op de quad cores. Inclusief 4G ;)

En op 1440p in plaats van 1080p, want dat kan natuurlijk echt niet meer op een scherm van 6 inch :+
Ik vindt het prima als er quad-cores komen, als die quad-cores maar aan 2 eisen voldoen:

1) Dat die sneller is dan deze octa-core, 4x cortex-a12 op dezelfde clock-frequentie zijn minder snel, dat is geen gok maar een feit, wellicht komt er nog een quad-core die sneller is dan de cortex-a12 maar tot die tijd is de mtk 6592 de beste SoC (Afgezien van het accu-verbruik)

Er wordt wel >>beweerd<< dat quad-cores een betere praktijk-snelheid hebben, maar ook dat is onbewezen, (De BIG-LITTLE opstelling van Samsung is gefaald, maar deze opstelling is i.t.t. die van Samsung qua kracht onverslaanbaar _/-\o_ )

2) Betere accu-duur, is het makkelijkst om de mtk 6592 in te verslaan, de efficiency van hoe de mtk 6592 omspringt met de accu is niet bepaald hoog en dan nog een turbo-editie ervan in combinatie met 2700 mA accu :? .

Wat betreft 1440p of 6'', het verbaast me niets als we in 2015 rond lopen met een 6'' smartphone met 2160p, als het aan o.a Samsung ligt wordt dat werkelijkheid :+ 734ppi!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Willian40 op 17-01-2014 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:33

Garyu

WW

Willian40 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 17:20:
[...]

Ik vindt het prima als er quad-cores komen, als die quad-cores maar aan 2 eisen voldoen:

1) Dat die sneller is dan deze octa-core, 4x cortex-a12 op dezelfde clock-frequentie zijn minder snel, dat is geen gok maar een feit, wellicht komt er nog een quad-core die sneller is dan de cortex-a12 maar tot die tijd is de mtk 6592 de beste SoC (Afgezien van het accu-verbruik)
Vergelijk dan ook met de A9 cores, die toch een stuk sneller zijn dan de A7.
Er wordt wel >>beweerd<< dat quad-cores een betere praktijk-snelheid hebben, maar ook dat is onbewezen, (De BIG-LITTLE opstelling van Samsung is gefaald, maar deze opstelling is i.t.t. die van Samsung qua kracht onverslaanbaar _/-\o_ )
Ik zou nog niet zeggen dat big.little gefaald heeft, in tegendeel.
Waarom zouden quad-cores een betere praktijk-snelheid hebben? Hoe meer cores hoe beter, dat is gewoon een feit. Alleen wordt de toegevoegde waarde gewoon steeds minder, waardoor het te betwijfelen valt of die 3% performance-increase van de 8ste core nog echt gaat merken, behalve in het batterijverbruik.
2) Betere accu-duur, is het makkelijkst om de mtk 6592 in te verslaan, de efficiency van hoe de mtk 6592 omspringt met de accu is niet bepaald hoog en dan nog een turbo-editie ervan in combinatie met 2700 mA accu :? .
In Antutu de beste, of in de praktijk de beste? Het grote probleem is dat de gemiddelde ontwikkelaar niet parallel kan denken, en dat parallel programmeren nog veel complexer is, waardoor je in de praktijk wel meer en meer cores kan gaan plakken, maar dit gaat je nauwelijks performance-winst opleveren, behalve misschien bij het encoden van video of zo. En dat zou ik sowieso niet zo snel op een x-core A7 gaan doen.

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 17-01-2014 17:31 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kronowitz
  • Laatst online: 01-07-2021
zeadope schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:34:
Vandaag is de iNew V3 gearriveerd.
Ik heb er even mee gespeeld en ik ben zeker niet ontevreden.
Op verzoek van een mede-tweaker een kort stukje over mijn ervaringen tot nu toe.

Het pakketje was heel goed en veilig ingepakt, de doos heeft geen verzendschade whatsoever.
Doosje ziet er heel luxe uit. En alles was netjes ingepakt.

De bouwkwaliteit is ook heel goed. Alles sluit netjes aan, geen krasjes of losse knopjes/rammel.
En qua looks vind ik het wel een van de mooiere Chinese smartphones.

De accuduur lijkt redelijk goed. Uit de doos 38% geladen.
  • Apps geïnstalleerd
  • Launcher vervangen
  • Icon pack geïnstalleerd
  • Big Buck Bunny afgespeeld via YouTube in de browser
  • Nog wat foto's gemaakt met en zonder flits
  • De music video's die met het toestel komen bekeken
  • Iets meer dan 2u screen on tijd
Nog 33% acculading over, 5% dus.

Beamen via NFC werkt ook prima.

Toestel ziet er goed uit en voelt stevig maar toch licht aan.
Met de flip cover er op ligt het minder fijn in de handen. Zonder juist heel goed.
Grootte van het scherm is wel fijn om naar te kijken. Hoewel de grootte van het toestel wel even wennen is.

Het scherm is eigenlijk niks op aan te merken. PPI is hoog genoeg dat je geen pixels ziet op normale afstand.
Heel scherp en de kijk hoeken zijn eigenlijk uitstekend. En het scherm en toestel reageren vlot op input.

Het notificatie ledje is alleen niet te zien met de flip cover er op. Maar werkt dus wel :)
Detectie van de flip cover dicht doet soms raar. Misschien heb ik het er niet goed op zitten.
Want ik moet het kort schuiven totdat de cover gedetecteerd wordt.

Geluid tijdens het kijken van de music video's was niet super hard. Maar ruim voldoende en er treedt geen vervorming op.

Bereik van WiFi is wel minder dan mijn BB Z10. Maar gezien ik 2 routers heb ondervindt ik daar geen problemen aan.
Via Maps is de GPS fix zowat onmiddellijk vanaf de bank +-5 meter van het raam af.

Gesprekskwaliteit kan ik nog niks over zeggen maar ik denk dat dat wel goed zit.
Over gamen kan ik ook niks zeggen gezien ik geen spellen speel.
Maar ik heb wel AnTuTu Benchmark gedraaid (gebruikte 3% accu trouwens):
My iNew V3-E : 16996

Overall, ben ik zeer over deze iNew V3 en to2c.com te spreken.
Ik heb sinds maandag jl mijn iNew ook binnen, na 7 dagen bezorgd via DHL vanaf to2c, en kan me eigenlijk goed vinden in bovenstaande mini-review: mooi ding, goed scherm, lekker snel. Ik gebruik m nu dus een week en nog geen echte tegenvallers (behoudens wennen aan Android na 5 jaar iOS).
NFC werkt na de tip met het uittrekken van de pinnetjes, hoewel ik nog niet precies weet hoe NFC iets gaat toevoegen aan mijn levensgenot...OTG nog niet geprobeerd..
Accu nu aan het eind vd dag wel leeg, maar nog geen normale dag gehad (was deze week toevallig vrij) en loop natuurlijk continue te klooien, denk dat ie een normale werkdag net aan moet kunnen halen..

Waar ik alleen (nog) niet over te spreken ben is de GPS, en er doet zich iets vreemds voor, maar misschien ligt het aan mij: als ik Maps open vindt ie vrijwel meteen mijn locatie (binnen 10 meter afwijking, lijkt mij GPS-locatie, niet via de telefoonpalen), maar ik probeerde laatst te navigeren met Google Navigatie en dat ging voor geen meter..lijkt alsof hij steeds signaal verliest, gaf bv. aan dat ik de andere kant op reed, iig onbruikbaar...toen GPStest geinstalleerd en dan zijn er wel continue 17 satellieten in view, maar ik heb nog nooit gezien dat ik een fix kreeg...is dit te rijmen met een goede locatiebepaling in Maps? Heb al e.e.a. gezocht naar manieren om dit aan te pakken (oa EPO en A-GPS staan aan), maar nog geen soelaas...iemand zelfde ervaringen en/of gouden tips?
Pagina: 1 ... 106 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.