zeadope schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:34:
Vandaag is de iNew V3 gearriveerd.
Ik heb er even mee gespeeld en ik ben zeker niet ontevreden.
Op verzoek van een mede-tweaker een kort stukje over mijn ervaringen tot nu toe.
Het pakketje was heel goed en veilig ingepakt, de doos heeft geen verzendschade whatsoever.
Doosje ziet er heel luxe uit. En alles was netjes ingepakt.
De bouwkwaliteit is ook heel goed. Alles sluit netjes aan, geen krasjes of losse knopjes/rammel.
En qua looks vind ik het wel een van de mooiere Chinese smartphones.
De accuduur lijkt redelijk goed. Uit de doos 38% geladen.
- Apps geïnstalleerd
- Launcher vervangen
- Icon pack geïnstalleerd
- Big Buck Bunny afgespeeld via YouTube in de browser
- Nog wat foto's gemaakt met en zonder flits
- De music video's die met het toestel komen bekeken
- Iets meer dan 2u screen on tijd
Nog 33% acculading over, 5% dus.
Beamen via NFC werkt ook prima.
Toestel ziet er goed uit en voelt stevig maar toch licht aan.
Met de flip cover er op ligt het minder fijn in de handen. Zonder juist heel goed.
Grootte van het scherm is wel fijn om naar te kijken. Hoewel de grootte van het toestel wel even wennen is.
Het scherm is eigenlijk niks op aan te merken. PPI is hoog genoeg dat je geen pixels ziet op normale afstand.
Heel scherp en de kijk hoeken zijn eigenlijk uitstekend. En het scherm en toestel reageren vlot op input.
Het notificatie ledje is alleen niet te zien met de flip cover er op. Maar werkt dus wel

Detectie van de flip cover dicht doet soms raar. Misschien heb ik het er niet goed op zitten.
Want ik moet het kort schuiven totdat de cover gedetecteerd wordt.
Geluid tijdens het kijken van de music video's was niet super hard. Maar ruim voldoende en er treedt geen vervorming op.
Bereik van WiFi is wel minder dan mijn BB Z10. Maar gezien ik 2 routers heb ondervindt ik daar geen problemen aan.
Via Maps is de GPS fix zowat onmiddellijk vanaf de bank +-5 meter van het raam af.
Gesprekskwaliteit kan ik nog niks over zeggen maar ik denk dat dat wel goed zit.
Over gamen kan ik ook niks zeggen gezien ik geen spellen speel.
Maar ik heb wel AnTuTu Benchmark gedraaid (gebruikte 3% accu trouwens):
My iNew V3-E : 16996
Overall, ben ik zeer over deze iNew V3 en to2c.com te spreken.