Jij hebt voor wel meer geen testen nodig om te weten wat je kan verwachten. Denk je.Willian40 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 16:13:
[...]
Ik heb geen testen nodig om te weten wat ik kan verwachten
Ik kan geen Chinees maar in deze test laat MediaTek zien dat de 6592 40% zuiniger is dan de 6589
http://mtkforums.com/viewtopic.php?f=9&t=107
[YouTube: http://youtu.be/if5QG9M-r-o]
voor mezelf zou ik gemakkelijk een dag door moeten komen met een Zopo zp998.
Ik speel geen spellen op m'n telefoon. Whatsapp, Facebook, browsen. ongeveer 2.5 uur screen on time op een dag.
Nu met de S4 die ik heb haal ik ruim 4.5 uur screen on time maar gooi em snachts altijd aan de lader.
Niet dat m'n S4 aan vervanging toe is maar wil al een tijdje eens een Chinees proberen kijken of de goedkope prijs het waard is, ook dualsim is erg handig als ik in het buitenland verblijf.
[YouTube: http://youtu.be/if5QG9M-r-o]
Ik speel geen spellen op m'n telefoon. Whatsapp, Facebook, browsen. ongeveer 2.5 uur screen on time op een dag.
Nu met de S4 die ik heb haal ik ruim 4.5 uur screen on time maar gooi em snachts altijd aan de lader.
Niet dat m'n S4 aan vervanging toe is maar wil al een tijdje eens een Chinees proberen kijken of de goedkope prijs het waard is, ook dualsim is erg handig als ik in het buitenland verblijf.
| Youtube |
Damn als het echt zuiniger is dan vervang ik eindelijk me iOcean X7, maar de prijs kwaliteit van NEO N003 is nog steeds best aantrekkelijk.SV3NNER schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 18:18:
Ik kan geen Chinees maar in deze test laat MediaTek zien dat de 6592 40% zuiniger is dan de 6589
[video]
Animu~
Heb de ZTE V975 besteld voor 196 dollar inclusief DHL verzending (komt ongeveer op 145 euro).
Zal hopelijk over 2 weken in mijn bezit zijn. Dan volgt er een kleine review!
Zal hopelijk over 2 weken in mijn bezit zijn. Dan volgt er een kleine review!
In de low-budget selectie ben ik nu aardig aan het rondkijken. Wat wil zeggen tot ruwweg $120.
Ben begonnen bij de THL W450 uit de startpost, maar de 260K kleuren zal aardig tegenvallen verwacht ik.
Uiteindelijk de Umi X1Pro tegengekomen. Voor +- $120 gewoon alle goede specs, zegmaar Cubot GT99 like. En dus goedkoper dan de GT99 zelf (blijft hangen rond de $155).
Ben begonnen bij de THL W450 uit de startpost, maar de 260K kleuren zal aardig tegenvallen verwacht ik.
Uiteindelijk de Umi X1Pro tegengekomen. Voor +- $120 gewoon alle goede specs, zegmaar Cubot GT99 like. En dus goedkoper dan de GT99 zelf (blijft hangen rond de $155).
Er is hier veel geroep over het energieverbruik van de MTK6592, maar zijn er werkelijk tests van? (ik ken die van de THL T100S maar 1 zegt natuurlijk niets). Het filmpje hierboven is misschien een beetje overdreven maar ik zou het nog best willen geloven. Octacore betekent niet dat je batterijduur halveert
Een octacore kan gewoon even lang in standby mee gaan als een quadcore of singlecore, aangezien de cores uitgeschakeld worden. Ook bij idle zijn (wat bij browsen, muziek luisteren enzo 90% van de tijd is) kunnen de cores uitgeschakeld of teruggeclockt worden. Alleen bij games of andere intensieve toepassingen zal de MTK6592 meer verbruiken maarja, je krijgt er ook meer performance/FPS voor terug.
Verder verbruiken 2 cores op 500 mhz minder dan 1 core op 1000 mhz. (al weet ik niet hoe goed de load balancing tussen cores in Android is, en 8 cores is natuurlijk belachelijk veel). Het enige wat in dat opzicht misschien nadelig is bij de MTK6592, is dat zijn minimum clocksnelheid rond de 700 mhz is, (volgens Antutu) terwijl dat bij de MTK6589 500 mhz was dacht ik. Dat kan wel invloed hebben.
Verder zijn er nog tal van andere factoren natuurlijk die invloed hebben: scherm, GPU, radio, interne componenten, optimalisatie van drivers (zie Moto G), productieprocedé (en nee nm zegt niet alles, de MTK6592 is in tegenstelling tot de 6589 op "HPM" gemaakt wat normaal gezien minder stroomlekkage betekent en hoge kloksnelheden mogelijk maakt, de Snapdragon 800 gebruikt het ook)...
Ik wil best geloven dat een octa core ietsje meer verbruikt, maar als je begint dat een 2700mAh batterij zeker niet meer voldoende is voor een hele dag terwijl dat voor een quadcore genoeg is voor 3 dagen (zie Jiayu G4)... (en dan weer; mAh zegt niet alles, blijkbaar was de accuduur van de Jiayu G3 met z'n 2750 mAh batterij ook niet fantastisch)
Neemt niet weg dat een snelle quadcore (snapdragon) beter is en ik ook graag MT6588 telefoons zie aangezien dat qua prestaties voldoende is voor mij, maar ik denk dat fabrikanten gewoon de MT6592 erin steken omdat ie waarschijnlijk toch niet veel duurder is en ze zo een "high-end" telefoon hebben.

Een octacore kan gewoon even lang in standby mee gaan als een quadcore of singlecore, aangezien de cores uitgeschakeld worden. Ook bij idle zijn (wat bij browsen, muziek luisteren enzo 90% van de tijd is) kunnen de cores uitgeschakeld of teruggeclockt worden. Alleen bij games of andere intensieve toepassingen zal de MTK6592 meer verbruiken maarja, je krijgt er ook meer performance/FPS voor terug.
Verder verbruiken 2 cores op 500 mhz minder dan 1 core op 1000 mhz. (al weet ik niet hoe goed de load balancing tussen cores in Android is, en 8 cores is natuurlijk belachelijk veel). Het enige wat in dat opzicht misschien nadelig is bij de MTK6592, is dat zijn minimum clocksnelheid rond de 700 mhz is, (volgens Antutu) terwijl dat bij de MTK6589 500 mhz was dacht ik. Dat kan wel invloed hebben.
Verder zijn er nog tal van andere factoren natuurlijk die invloed hebben: scherm, GPU, radio, interne componenten, optimalisatie van drivers (zie Moto G), productieprocedé (en nee nm zegt niet alles, de MTK6592 is in tegenstelling tot de 6589 op "HPM" gemaakt wat normaal gezien minder stroomlekkage betekent en hoge kloksnelheden mogelijk maakt, de Snapdragon 800 gebruikt het ook)...
Ik wil best geloven dat een octa core ietsje meer verbruikt, maar als je begint dat een 2700mAh batterij zeker niet meer voldoende is voor een hele dag terwijl dat voor een quadcore genoeg is voor 3 dagen (zie Jiayu G4)... (en dan weer; mAh zegt niet alles, blijkbaar was de accuduur van de Jiayu G3 met z'n 2750 mAh batterij ook niet fantastisch)
Neemt niet weg dat een snelle quadcore (snapdragon) beter is en ik ook graag MT6588 telefoons zie aangezien dat qua prestaties voldoende is voor mij, maar ik denk dat fabrikanten gewoon de MT6592 erin steken omdat ie waarschijnlijk toch niet veel duurder is en ze zo een "high-end" telefoon hebben.
[ Voor 16% gewijzigd door Thmz159 op 17-01-2014 23:55 ]
Ik stond op het punt ook die ZTE V967 te bestellen (de Blade heeft mij qua bouwkwaliteit nooit teleurgesteld, hoe vaak dat ding ook de grond raakte met of zonder scherm als eerste contact, ding bleef altijd heel op een paar dents na + dat de accuklep door de klap eraf vloog en accu eruit vloog. Zeg maar de 'smart' Nokia 3310 voor mij
) wegens mijn eerdere goede ervaring met ZTE. Maar toen kon ik van een medetweaker een gebrickte Xiaomi Mi2s overnemen voor €80. Met een beetje mazzel weet ik hem te unbricken en heb ik niet alleen de Telsda T9888+ over, maar ook de gloednieuwe Cubot GT99 in seal. Mocht iemand interesse hebben in een van beide, dan kun je altijd DM'en
Zou mooi wezen als ik de M2s kan fixen en werkend krijg. Betere bang for buck ga ik dan echt niet krijgen
Dat de minimum clock-snelheid er aan kan bijdragen wil ik wel geloven, maar het probleem is toch dat de afwisseling van de cores en clock-snelheid niet goed is, de nexus 5 heeft wel pure google-software maar de thl t100s heeft ook bijna géén toegevoegde software en toch is de accu-duur van de nexus 5 iets beter.Thmz159 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:33:
Er is hier veel geroep over het energieverbruik van de MTK6592, maar zijn er werkelijk tests van? (ik ken die van de THL T100S maar 1 zegt natuurlijk niets). Het filmpje hierboven is misschien een beetje overdreven maar ik zou het nog best willen geloven. Octacore betekent niet dat je batterijduur halveert![]()
Ik beweer niet dat die extreem onzuinig is, maar een iets grotere accu is wel gewensd, als voorbeeld: de jiake v8 werd gereviewed met een gemiddelde accu-duur met toch een grotere accu (2600mA) en een iets lagere resolutie dan de thl t100, dat is imho voldoende, maar 5.7" FHD en de turbo-editie van de processor in de jiake/thl met 2700 mA wil er bij mij niet ingaan!
De jiayu g3 had dan ook een laag-geclockte dual-core, daar is 2750 mA ruim voldoende (zelfs groot) voor, .dus dat vindt ik niet bepaald een reden om het accu-vermogen in mA als onbetrouwbaar aan te nemen, dat is hetzelfde als de iPhone 5 er bij halen met 1500 mA accu (citaat: Dutchgio
Ik vindt de mtk 6592 NIET slecht, i.t.t. ik ben best blij met de hogere-performance, maar dan wel in combinatie met een grotere accu, de iocean g7 heeft wel een 3500 mA accu, (met iets lager geclockte 1,7 GHZ), dat is wel acceptabel imho.
Aan het eind van je reactie type je; " Neemt niet weg dat een snelle quadcore (snapdragon) beter is"
Hoe zo is een snapdragon beter, omdat een CEO van een concurrent dat zegt!?

Er is nog steeds niet in de praktijk vergeleken of die snapdragon sneller is dan deze mtk 6592, dat is op de muziek vooruit lopen en zijn puur verwachtingen, zonder enige bronnen die het kunnen bevestigen.
Van mij mag de mtk 6588 ook voor een leuke prijs in smartphones komen, voor degene die de prestaties van de mtk 6592 niet nodig hebben, voor een leuke concurrerende prijs $160-200 zie ik nog wel mtk 6588 smartphones komen
hallo allemaal,
ik wil even mijn ervaringen delen over het merk doogee: het chinese low-budget merk met hoge kwaliteit.
ik ben zelf in het bezit van een doogee dg100 van 60 euro! die heerlijk soepel draait prachtig scherm en nog steeds voor 60 euro een dual core 1.3ghz en een 4 inch qhd scherm.
Ook heb ik de doogee dg500, deze nog mooiere telefoon die wel 100 euro kost. met een krachtige 1.2ghz quad core met qhd scherm en 1gb ram en 4gb rom wat meer dan genoeg is voor wat games en apps. scherm is wederom weer geweldig met hele mooie kijkhoeken! en ook nog een 5mp voor en 13mp achter camera. ook is er net een nieuwe doogee uit met prachtige specificaties! de dg2014 die maar 6.3mm dik is! inclusief camera! hij kost 120 euro en daarvoor krijg je een quad core 1.3ghz 1gb ram en 8gb rom. 5mp voor en 13mp achter, hd scherm van 5 inch met mooie kijkhoeken, en een mooie batterij!
dus wie nog twijfelt over een doogee... niet twijfelen maar doen! ze zijn top!
zie hier alle modellen en plaatjes: http://www.doogee.cc/en/gb/products.asp?cid=32
ik wil even mijn ervaringen delen over het merk doogee: het chinese low-budget merk met hoge kwaliteit.
ik ben zelf in het bezit van een doogee dg100 van 60 euro! die heerlijk soepel draait prachtig scherm en nog steeds voor 60 euro een dual core 1.3ghz en een 4 inch qhd scherm.
Ook heb ik de doogee dg500, deze nog mooiere telefoon die wel 100 euro kost. met een krachtige 1.2ghz quad core met qhd scherm en 1gb ram en 4gb rom wat meer dan genoeg is voor wat games en apps. scherm is wederom weer geweldig met hele mooie kijkhoeken! en ook nog een 5mp voor en 13mp achter camera. ook is er net een nieuwe doogee uit met prachtige specificaties! de dg2014 die maar 6.3mm dik is! inclusief camera! hij kost 120 euro en daarvoor krijg je een quad core 1.3ghz 1gb ram en 8gb rom. 5mp voor en 13mp achter, hd scherm van 5 inch met mooie kijkhoeken, en een mooie batterij!
dus wie nog twijfelt over een doogee... niet twijfelen maar doen! ze zijn top!
zie hier alle modellen en plaatjes: http://www.doogee.cc/en/gb/products.asp?cid=32
[ Voor 7% gewijzigd door krissie100 op 18-01-2014 11:02 ]
Met alle respect, maar dat is gewoon godsonmogelijk. Als je dat allemaal hebt gedaan en het kost je 5% met 2 uur screentime dan zegt dat maar 1 ging en dat is dat er geen bal klopt van de batterij indicatie....zeadope schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 23:34:
Vandaag is de iNew V3 gearriveerd.
Ik heb er even mee gespeeld en ik ben zeker niet ontevreden.
Op verzoek van een mede-tweaker een kort stukje over mijn ervaringen tot nu toe.
Het pakketje was heel goed en veilig ingepakt, de doos heeft geen verzendschade whatsoever.
Doosje ziet er heel luxe uit. En alles was netjes ingepakt.
De bouwkwaliteit is ook heel goed. Alles sluit netjes aan, geen krasjes of losse knopjes/rammel.
En qua looks vind ik het wel een van de mooiere Chinese smartphones.
De accuduur lijkt redelijk goed. Uit de doos 38% geladen.Nog 33% acculading over, 5% dus.
- Apps geïnstalleerd
- Launcher vervangen
- Icon pack geïnstalleerd
- Big Buck Bunny afgespeeld via YouTube in de browser
- Nog wat foto's gemaakt met en zonder flits
- De music video's die met het toestel komen bekeken
- Iets meer dan 2u screen on tijd
33% = 67% verbruiktHoppa! schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:26:
[...]
Met alle respect, maar dat is gewoon godsonmogelijk. Als je dat allemaal hebt gedaan en het kost je 5% met 2 uur screentime dan zegt dat maar 1 ging en dat is dat er geen bal klopt van de batterij indicatie....
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Hij begon met 38%...RobertowNL schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 11:38:
[...]
33% = 67% verbruikt? Niet onmogelijk lijkt mij.
Anyway, meestal is de batterij toch nog niet gekalibreerd in het begin dus het zegt inderdaad niet veel
Haha, ik ben ooit mijn ZTE blade op het dak van mijn auto vergeten. Eraf gevlogen tegen 50 km/h en nadien nog een auto erover gereden. Werkte nadien nog perfectJoosie200 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 23:44:
Ik stond op het punt ook die ZTE V967 te bestellen (de Blade heeft mij qua bouwkwaliteit nooit teleurgesteld, hoe vaak dat ding ook de grond raakte met of zonder scherm als eerste contact, ding bleef altijd heel op een paar dents na + dat de accuklep door de klap eraf vloog en accu eruit vloog. Zeg maar de 'smart' Nokia 3310 voor mij) wegens mijn eerdere goede ervaring met ZTE. Maar toen kon ik van een medetweaker een gebrickte Xiaomi Mi2s overnemen voor €80. Met een beetje mazzel weet ik hem te unbricken en heb ik niet alleen de Telsda T9888+ over, maar ook de gloednieuwe Cubot GT99 in seal. Mocht iemand interesse hebben in een van beide, dan kun je altijd DM'en
Zou mooi wezen als ik de M2s kan fixen en werkend krijg. Betere bang for buck ga ik dan echt niet krijgen
Ik ben uit eerdere twijfels tussen de xiaomi mi3 en zte nubia z5s, heb ik de zte tot winnaar verkozen, nu is echter mijn volgend twijfel punt tussen de zte en de oppo find 5. Ok, de oppo is een iets ouder toestel, maar hij lijkt alleen maar op het gebied van de soc (s4 ipv 800) iets onder te doen voor de zte. Verder lijkt hij een betere bouwkwaliteit en support van de community te hebben. Iemand een mening hierover?
Dan moet je FF in het oppo fid 5 topic kijken. Daar heeft bijna iedereen last van instabiele software. Ik zou nog eens naar de meizu mx3 kijken. Die heeft exynos octa core ( 4x a7 en 4x a15) wat volgens mij best wel goed werkt. Succes in ieder geval :-D
De meizu mx 3 heeft wel een matige accuduur!digital_ownage schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 17:05:
Dan moet je FF in het oppo fid 5 topic kijken. Daar heeft bijna iedereen last van instabiele software. Ik zou nog eens naar de meizu mx3 kijken. Die heeft exynos octa core ( 4x a7 en 4x a15) wat volgens mij best wel goed werkt. Succes in ieder geval :-D
Voor de rest wel een leuke smartphone, imho heeft die wel een mooi design.
Gsmarena heeft hem uitgebreid getest:
http://www.gsmarena.com/meizu_mx3-review-1007p3.php
Ik zou persoonlijk op de opvolger wachten met hoogstwaarschijnlijk de snapdragon 805 (met een monster gpu genaamd adreno 420)
met de zte geek v975.... op to2c zeggen ze dat ze google apps pre-installed maar waarom doen ze dat bij pandawill dan niet
Dat noemen ze servies
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
ik wil een chinese telefoon kopen voor rond de 360 inclusief DHL verzending
Nu dacht ik aan de ZOPO P988 of de Mi-3 xiaomi, echter is de xiaomi telefoon niet beschikbaar, wat zijn nog meer high-end telefoons die ook daad werkelijk zo aanvoelen?
Nu dacht ik aan de ZOPO P988 of de Mi-3 xiaomi, echter is de xiaomi telefoon niet beschikbaar, wat zijn nog meer high-end telefoons die ook daad werkelijk zo aanvoelen?
Heb ik ook gezien en ik dacht mijn bestelling op panda te annuleren maar uiteindelijk is het toch vrij simpel zelf te doen dusja.patrickkok schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 22:14:
met de zte geek v975.... op to2c zeggen ze dat ze google apps pre-installed maar waarom doen ze dat bij pandawill dan niet
ik bestel denk ik bij to2c omdat je daar een beschermhoeshe krijg en dat is bij mij wel nodig.Thijs_g schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:13:
[...]
Heb ik ook gezien en ik dacht mijn bestelling op panda te annuleren maar uiteindelijk is het toch vrij simpel zelf te doen dusja.
trouwens heb jij veel info over de v975 want op youtube staan ook niet veel video's
De zte nubia z5s!theduke1989 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 01:02:
ik wil een chinese telefoon kopen voor rond de 360 inclusief DHL verzending
Is voor $380 verkrijgbaar, heeft een snapdragon 800 (iets tragere versie dan in xiaomi)
Zopo heeft een paar dagen geleden zijn eigen winkel geopend in Rotterdam, daar kun je de zopo zp9988 (next) kopen voor 350 euro. Natuurlijk is hij goedkoper uit het buitenland te halen, maar dan is de garantieafhandeling ook een stuk lastiger.
All About Phones heeft zijn eerste ervaring over dit toestel beschreven:
http://www.allaboutphones...t-de-zopo-zp998-next.html
Cyanogenmod voor de Faea F2s lijkt er dan toch (nog) te komen:
http://www.gizchina.com/2...-faea-f2s-getting-closer/
Baseband unknown dus je kunt nog niet bellen
http://www.gizchina.com/2...-faea-f2s-getting-closer/
Baseband unknown dus je kunt nog niet bellen
Ik blijf het een hoge prijs vinden, natuurlijk komt er bovenop die €240 nog wat geld bij, €50 aan btw en dergelijke, maar daar bovenop zit ook een winst percentage! misschien wel logisch, maar niet goedkoop meer naar mijn mening!ronaldva schreef op zondag 19 januari 2014 @ 10:10:
Zopo heeft een paar dagen geleden zijn eigen winkel geopend in Rotterdam, daar kun je de zopo zp9988 (next) kopen voor 350 euro. Natuurlijk is hij goedkoper uit het buitenland te halen, maar dan is de garantieafhandeling ook een stuk lastiger.
Dan is het een concurrent van de Nexus 5 en lg g2, dan moet die toch heel speciaal zijn als die wilt winnen, qua CPU kracht beter, maar op het gebied van o.a. gpu kracht legt die het af.
Het design is imho ook niet speciaal voor deze prijs, dus degene die over een China phone nadenken, ga ik deze shop niet adviseren.
Gaat de 4G wel werken op de Nubia Z5s mini in Nederland? Ze zeggen band 1 en 3 te ondersteunen...
wou deze ook halen, alleen voor mij veel te groot een 5.5 inch scherm is wel erg groot...Willian40 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 13:57:
[...]
Ik blijf het een hoge prijs vinden, natuurlijk komt er bovenop die €240 nog wat geld bij, €50 aan btw en dergelijke, maar daar bovenop zit ook een winst percentage! misschien wel logisch, maar niet goedkoop meer naar mijn mening!
Dan is het een concurrent van de Nexus 5 en lg g2, dan moet die toch heel speciaal zijn als die wilt winnen, qua CPU kracht beter, maar op het gebied van o.a. gpu kracht legt die het af.
Het design is imho ook niet speciaal voor deze prijs, dus degene die over een China phone nadenken, ga ik deze shop niet adviseren.
Hebben meer mensen last van slechte wifi ontvangst op de iNew V3? Op mijn slaapkamer valt de verbinding geregeld weg, en dat is erg vervelend.
Nu zag ik dat volgende week bij Pandawill er een wifi extender in de aanbieding is:
http://www.pandawill.com/...ender-eu-plug-p76464.html
Iemand ervaring met het apparaat?
Nu zag ik dat volgende week bij Pandawill er een wifi extender in de aanbieding is:
WiFi extenders zijn bijna dagelijks in de aanbieding op www.dagaanbiedingen.netivo001 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:26:
Hebben meer mensen last van slechte wifi ontvangst op de iNew V3? Op mijn slaapkamer valt de verbinding geregeld weg, en dat is erg vervelend.
Hoef je niet helemaal uit China te halen en werkt uitstekend.
Die heb ik hier thuis.ivo001 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:26:
Gekocht via Ebay maar is exact dezelfde.
De snelheid met een repeater wordt alleen gehalveerd doordat ie eerst moet ontvangen en dit daarna opnieuw uitzendt.
En het is dan ook niet echt een goede oplossing...
De repeater werkt prima, los van het feit dat je even moet uitzoeken hoe het werkt want de meegeleverde handleiding is nogal summier, maar de snelheden die je haalt zijn veel te laag.
Komt niet eens in de buurt van wifi n.
Of je moet de repeater op een afstand plaatsen waar je normaal ook prima bereik hebt.
Bij mij staat ie op de eerste verdieping en dat is al teveel gevraagd.
Jeetje, wat viel die iNew V3 tegen qua uiterlijk! Echt een lelijk ding, als man ga je hier toch niet mee rondlopen? Ik heb hem snel aan mijn moeder gegeven!
Wil je serieus een discussie over smaak beginnen? Dit verschilt van persoon tot persoon.repeat123 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:10:
Jeetje, wat viel die iNew V3 tegen qua uiterlijk! Echt een lelijk ding, als man ga je hier toch niet mee rondlopen? Ik heb hem snel aan mijn moeder gegeven!
Objectieve zaken als het (praktisch) nut van de maat van scherm, telefoon, dikte van bezels etc. zijn leuk om over te discussiëren, maar of iets mooi of lelijk is? Alsjeblieft..
Om het nog maar niet te hebben over het wel of niet kunnen maken van een redelijke voorstelling aan de hand van foto's en opgegeven specs/maten.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Anoniem: 518948
Hallo allemaal ik ben nieuw hier op het gebied van chinese webshops 
ik heb een vraag over www.fastcardtech.com
ik wil daar een mobiel gaan kopen maar ik zit nog te twijfelen of ik deze daar wel zal halen (de HDC Galaxy S4 Legend)
is deze website betrouwbaar
alvast bedankt
Alex
ik wil daar een mobiel gaan kopen maar ik zit nog te twijfelen of ik deze daar wel zal halen (de HDC Galaxy S4 Legend)
alvast bedankt
Alex
Niet aan beginnen.
Doe zelf maar wat research waarom niet
Doe zelf maar wat research waarom niet
De iNew ziet er erg mooi uit maar ik heb een annulering uitgedaan naar To2c.com, ze hebben hem daar gewoon niet meer op voorraad en of die nieuwe voorraad voor het Chinese nieuwjaar nog komt heb ik mijn twijfels. Ik ga een andere seller zoeken.
⏩ PVOutput☀️
iemand al ervaring met chinese octa-cores?
Hoe zijn ze in vergelijking met andere processors etc etc...
Wil wat meer weten over:
Stabiliteit (wanneer je nieuwe rom erop gaat zetten etc)
Apps of ze allemaal perfect werken met de chinese octa-cores etc etc???
Hoe zijn ze in vergelijking met andere processors etc etc...
Wil wat meer weten over:
Stabiliteit (wanneer je nieuwe rom erop gaat zetten etc)
Apps of ze allemaal perfect werken met de chinese octa-cores etc etc???
[ Voor 43% gewijzigd door theduke1989 op 19-01-2014 16:11 ]
is dit nu een vorm van sarcasme daar bij resellerrating?Anoniem: 518948 schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:40:
Hallo allemaal ik ben nieuw hier op het gebied van chinese webshops
....

zo van kommaar op ... probeerr het maar.... ik heb je gewaarschuwd
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Ja, beide low-price midrange telefoon Met zelfde hoeveelheid geheugen .Tdvr schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:16:
Denken jullie dat de Jiake JK-11 een Cubot GT99 concurrent is?
de JK-11 is groter, maar heeft een lagere resolutie scherm en lagere resolutie cameras. Kwaliteit scherm kan ik zo niet beoordelen. (en heeft je JK-11 wel een NL-rom? ). En je JK -11 is vaak net wat goedkoper he. Dat prijsverschil is waarschijnlijk het scherm en de camera.
[ Voor 15% gewijzigd door leuk_he op 19-01-2014 16:40 . Reden: nl rom? ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
De iNew V3 is bij Banggood €158,- incl DHL shipping, en vanaf morgen weer op voorraad. Zo even een tip.
⏩ PVOutput☀️
Alleen jammer dat BG geen DHL doet ivm de accu. Je kunt wel voor EMS kiezen, dan komt hij op 165 uit.Quad schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:55:
De iNew V3 is bij Banggood €158,- incl DHL shipping, en vanaf morgen weer op voorraad. Zo even een tip.
Voor de snelle koper hierbij nog een kortingscode:Quad schreef op zondag 19 januari 2014 @ 16:55:
"We are offering you 6% off discount on your first purchase using this coupon 96b510 "
Overigens is die bij CooliCool nog goedkoper, $179 dollar en met de code BOXINGDAY gaat er $15 dollar af.
Expedited shipping (levering binnen 3 tot 7 dagen na verzending) kost 14$.
⏩ PVOutput☀️
Hmm, twijfel echt over de iNew V3, wat zijn de voor- en nadelen van dit toestel? Ik las dat de GPS het niet goed zou doen? Dat zou wel spijtig zijn..
Van wat ik lees doet de GPS het wel goed.
Verder kan ik enkel de accu nog bedenken, die is aan de kleine kant.
Verder kan ik enkel de accu nog bedenken, die is aan de kleine kant.
⏩ PVOutput☀️
Hier werkt de GPS prima, maar dat kan wellicht weer toestel afhankelijk zijn.Jorrie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:01:
Hmm, twijfel echt over de iNew V3, wat zijn de voor- en nadelen van dit toestel? Ik las dat de GPS het niet goed zou doen? Dat zou wel spijtig zijn..
NFC leest hier niet iedere chip, hij kan op de een of andere manier mijn Sony speaker niet NFC pairen, Sony ''Xperia'' NFC tags leest hij wel goed uit.
Afhankelijk van je gebruik kan de batterij wellicht wat aan de kleine kant zijn, maar ik kom er de dag wel mee door.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Heb jij geen probleem met het laden ?
Mijn Inew laad alleen maar met usb en niet met de gewone laders (inew.samsung enz )
Mijn Inew laad alleen maar met usb en niet met de gewone laders (inew.samsung enz )
RobertowNL schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:17:
[...]
Hier werkt de GPS prima, maar dat kan wellicht weer toestel afhankelijk zijn.
NFC leest hier niet iedere chip, hij kan op de een of andere manier mijn Sony speaker niet NFC pairen, Sony ''Xperia'' NFC tags leest hij wel goed uit.
Afhankelijk van je gebruik kan de batterij wellicht wat aan de kleine kant zijn, maar ik kom er de dag wel mee door.
Ik ben er erg tevreden mee. Ik vind hem mooi, mijn vrouw vindt hem lelijk.Jorrie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 19:01:
Oke, en hoe lang gaat de batterij mee? Ik zit een paar uur in de trein per dag dus dan gebruik ik hem wel redelijk veel 
Hmm, dus slechte wifi ontvangst? Waarom twijfel ik altijd zoveel
Hmm, dus slechte wifi ontvangst? Waarom twijfel ik altijd zoveel

[ Voor 23% gewijzigd door Jorrie op 19-01-2014 21:29 ]
Daar kan ik nog te weinig over zeggen. In sgs1 had ik een extra grote batterij gestopt, een eerlijk vergelijk met deze is dat daarom niet. Maar hij heeft een relatief kleine batterij, dus ik zou als veelgebruiker even wachten op reviews na langer gebruik. De Inew v3 is nog erg nieuw.
Hmm, ik ben op zich wel een slechte batterij gewend want de falende batterij van mijn (inmiddels overleden) SGSIII ging ook maar een paar uur mee met normaal verbruik, dus dat zal wel meevallen 
Ach, ik ga hem anders morgen maar bestellen want voor ~125 euro kan je moeilijk een miskoop doen.
Ach, ik ga hem anders morgen maar bestellen want voor ~125 euro kan je moeilijk een miskoop doen.
Ik heb nog geen enkele dag gehad dat de batterij leeg is geraakt.Jorrie schreef op zondag 19 januari 2014 @ 22:19:
Hmm, ik ben op zich wel een slechte batterij gewend want de falende batterij van mijn (inmiddels overleden) SGSIII ging ook maar een paar uur mee met normaal verbruik, dus dat zal wel meevallen
Heb hem wel de afgelopen weken niet echt intensief gebruikt.
Afgelopen vrijdag Inew V3 ontvangen van to2c.com voor mijn schoonmoeder. Toestel is erg rap! Scherm is mooi en helder en is toestel is erg dun (op de camera na dan). Zelf hou ik van een wat dikker toestel, aangezien die me wat beter in de hand liggen (heb zelf een Lumia 920).
Moet wel zeggen dat mijn toestel ontzettend traag aanvoelde t.o.v. deze Inew. Browsen gaat ook heel vlot. Merkte geen verschil in snelheid met mijn Nexus 4, al moet ik zeggen dat ik de Inew ook niet het vuur aan de schenen heb gelegd. En het belangrijkste: mijn schoonmoeder is tevreden.:)
Moet wel zeggen dat mijn toestel ontzettend traag aanvoelde t.o.v. deze Inew. Browsen gaat ook heel vlot. Merkte geen verschil in snelheid met mijn Nexus 4, al moet ik zeggen dat ik de Inew ook niet het vuur aan de schenen heb gelegd. En het belangrijkste: mijn schoonmoeder is tevreden.:)
Na wat rond kijken toch maar besloten voor de THL T200. Nu wil ik eigenlijk niet voor hoge invoerkosten betalen, dus op Marktplaats zag ik er 1 staan door de aanbieder HOWSEA.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/howseabenelux/
Wat denken jullie? De vraagprijs is €278,10, en de belofte van garantieafhandeling klinkt veelbelovend...
Wat denken jullie? De vraagprijs is €278,10, en de belofte van garantieafhandeling klinkt veelbelovend...
Zou je dan niet beter voor een Nexus 5 kunnen gaan die over een anderhalve week bij de Mediamarkt € 330 - 340 kost in combinatie met de BTW actie ?psnepvangers schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:09:
Na wat rond kijken toch maar besloten voor de THL T200. Nu wil ik eigenlijk niet voor hoge invoerkosten betalen, dus op Marktplaats zag ik er 1 staan door de aanbieder HOWSEA.
Dan heb je een beest van een toestel, goede Nederlandse garantie, geen wachttijd of inklaringskosten en geen kans op een defect / verloren smartphone?
Ik zie in dat segment inderdaad weinig reden om in China te shoppen. En dat geldt eigenlijk ook voor het Moto G segment daaronder, al is de keuze natuurlijk beperkt in het Westen.PCSO schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:19:
[...]
Zou je dan niet beter voor een Nexus 5 kunnen gaan die over een anderhalve week bij de Mediamarkt € 330 - 340 kost in combinatie met de BTW actie ?
Dan heb je een beest van een toestel, goede Nederlandse garantie, geen wachttijd of inklaringskosten en geen kans op een defect / verloren smartphone?
Dat is eigenlijk geen gek idee.... Kwaliteit van de Nexus 5 is wel netjes, maar de camera is wel weer qua MP lager. Geen idee hoe de kwaliteit is van de T200 camera. en 1" kleiner.
Eens die actie in de gaten houden van de Nexus!
De megapixels van camera's zeggen geen ene fluitpsnepvangers schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:26:
Dat is eigenlijk geen gek idee.... Kwaliteit van de Nexus 5 is wel netjes, maar de camera is wel weer qua MP lager. Geen idee hoe de kwaliteit is van de T200 camera. en 1" kleiner.
Zoek wat meer op over je china phone, THL T200 en vergelijk dat met de reviews van de Nexus. Loop een willekeurige telefoon zaak in en kijk wat voor telefoon jou het best in de hand ligt.
6 " is voor velen echt (te) groot. 5 " is voor velen de max.
Dat is zoPCSO schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:30:
[...]
De megapixels van camera's zeggen geen ene fluit
Zoek wat meer op over je china phone, THL T200 en vergelijk dat met de reviews van de Nexus. Loop een willekeurige telefoon zaak in en kijk wat voor telefoon jou het best in de hand ligt.
6 " is voor velen echt (te) groot. 5 " is voor velen de max.
Over de T200 zijn helaas nog niet veel reviews. Maar ik zie wel in waarom een Nexus 5 veel beter is.
psnepvangers schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:36:
[...]
Dat is zoIk hoop wel dat de Mediamarkt een goede voorraad heeft, en niet zo'n "lokkertje" als de Note 2 actie van Belcompany afgelopen week...
Over de T200 zijn helaas nog niet veel reviews. Maar ik zie wel in waarom een Nexus 5 veel beter is.
Offtopic:
De BTW actie geldt voor het gehele assortiment. De Note 2 was een opruiming. Het nadeel van de opruiming was dan ook dat het personeel in veel gevallen de toestellen meenamen of er was geen voorraad meer was in de winkel.s
Dat is wel zo
We gaan het zien! Bedankt, ik denk dat de Nexus 5 een leuke upgrade is vanaf mijn Galaxy S3 
Edit Off Topic: Zie dat de BTW actie van 29 januari is. Enig idee of dit ook op weborders is, of indien niet voorradig ook op bestellingen?
Edit Off Topic: Zie dat de BTW actie van 29 januari is. Enig idee of dit ook op weborders is, of indien niet voorradig ook op bestellingen?
[ Voor 39% gewijzigd door psnepvangers op 20-01-2014 11:55 ]
Enige nadeel is wel dat je dan slechts een 16GB model hebt, waarvan je ongeveer 11,5 GB overhoudt aan ruimte voor opslag en je kunt er geen SD-kaartje instoppen.PCSO schreef op maandag 20 januari 2014 @ 11:19:
[...]
Zou je dan niet beter voor een Nexus 5 kunnen gaan die over een anderhalve week bij de Mediamarkt € 330 - 340 kost in combinatie met de BTW actie ?
Afgezien daarvan een mooi toestel voor een mooie prijs natuurlijk als het toestel überhaupt onderdeel van die BTW actie zal zijn
[ Voor 4% gewijzigd door FlowDesign op 20-01-2014 12:32 ]
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Order bij To2c.com is geannuleerd en besteld bij CooliCool.com, scheelt weer 15 euro en ze zeggen hem vandaag of morgen te versturen.
⏩ PVOutput☀️
Waar vul je die code nu precies in? Ik wil niet al te ver doorklikken voordat ik de code in kan voeren, voor je het weet heb ik hem besteldQuad schreef op zondag 19 januari 2014 @ 18:45:
Overigens is die bij CooliCool nog goedkoper, $179 dollar en met de code BOXINGDAY gaat er $15 dollar af.
Inderdaad toch maar voorzichtig verder gegaan en ik kan hem invoeren. Hij is nu nog 10 dollar waard.
[ Voor 10% gewijzigd door Sherlock op 20-01-2014 13:45 ]
And if you don't expect too much from me, you might not be let down.
Voordat je de bestelling echt plaatst. Je krijgt een laatste scherm te zien met overzicht.Sherlock schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:20:
[...]
Waar vul je die code nu precies in? Ik wil niet al te ver doorklikken voordat ik de code in kan voeren, voor je het weet heb ik hem besteld
Je hebt overigens past besteld op het moment dat je de PayPal betaling aangaat.
⏩ PVOutput☀️
Beste tweakers, wat doet jullie besluiten om voor de Inew V3 te gaan ipv de ZTE Geek (V975), afgezien van het uiterlijk?
Net de Zopo ZP998 besteld bij coolicool.com ook een coupon gebruikt. 25 Dollar korting
couponpaste
$300.57
€228.82
inclusief shipping.
Zal m'n bevindingen vermelden als ik de telefoon binnen heb.
couponpaste
$300.57
€228.82
inclusief shipping.
Zal m'n bevindingen vermelden als ik de telefoon binnen heb.
| Youtube |
Iemand al ervaring met de MTK6592?
Met name over de GPS..
Met name over de GPS..
Daar gaan we weer.... Probleem is nagenoeg altijd de antenne en/of software en niet de chipset. Zal dus per toestel sterk verschillen.zeg_ik_niet schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:54:
Iemand al ervaring met de MTK6592?
Met name over de GPS..
oke sorry.
Trouwens wel weer leuk maar niet heus.
Had gevraagd aan FP hoe ik mijn order kon annuleren.
Nu blijkt dat ze het gelijk geannuleerd hebben (en het geld teruggestort hebben).
Mijn Jiake V8 nota bene.
Nu blijkt dat ze het gelijk geannuleerd hebben (en het geld teruggestort hebben).
Mijn Jiake V8 nota bene.
[ Voor 7% gewijzigd door zeg_ik_niet op 20-01-2014 14:05 ]
Stel dan ook niet zoveel vragen.
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Anoniem: 513032
Maar je weet nu wel hoe je moet annuleren... XDzeg_ik_niet schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:03:
oke sorry.
Mijn Jiake V8 nota bene.![]()
![]()
![]()
Is je straf, omdat je hier wéér die vraag over GPS steldezeg_ik_niet schreef op maandag 20 januari 2014 @ 14:03:
oke sorry.
Mijn Jiake V8 nota bene.![]()
![]()
![]()
€50 tegoed bij Tibber energiecontract? Stuur me een DM⚡
Ik wist pas van de V975 af toen ik al mijn iNew een week in gebruik hadsattertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 13:28:
Beste tweakers, wat doet jullie besluiten om voor de Inew V3 te gaan ipv de ZTE Geek (V975), afgezien van het uiterlijk?
En de iNew is licht en dun, vind het een fijne telefoon.
En is de GPU van die Geek niet een stukje minder?
Kan iemand mij dan tenminste vertellen hoe of waar ik een GPSfix progje of wat dan ook kan vinden voor de Star/Ulefone U9501 MTK6589T 1.5Ghz?
Ik heb gezocht maar zou niet weten of ik wel goed zoek.
Als iemand een linkje ofzo heeft zoek ik de rest zelf wel uit wat betreft het installeren ervan.
Als iemand een linkje ofzo heeft zoek ik de rest zelf wel uit wat betreft het installeren ervan.
Stap 1 is MobileUncle denk ik zo.zeg_ik_niet schreef op maandag 20 januari 2014 @ 16:58:
Kan iemand mij dan tenminste vertellen hoe of waar ik een GPSfix progje of wat dan ook kan vinden voor de Star/Ulefone U9501 MTK6589T 1.5Ghz?
Daarna heb je nog iets als GPS Status & Toolbox (dacht ik).
http://tweakers.net/nieuw...p-een-zte-smartphone.html
Het wordt nu wel heel erg aantrekkelijk om die ZTE Geek te gaan bestellen, ik zit nu nog een beetje te twijfelen vanwege de kleine community en gebrek aan custom ROMs, maar met een beetje geluk gaan een heleboel Tizen-fans en/of andere mensen dit toestelletje wel kopen en groeit de ondersteuning.
185.99 dollar op Pandawill
205.99 dollar (inclusief een relatief degelijk beschermhoesje) op to2c.com
En voor die prijs krijg je een 5.0" telefoon met 720p scherm, 2GB RAM + 8GB opslag en Intel Atom Z2580 SoC op 2.0GHz! (volgens het onbetrouwbare Antutu ietsjes sneller dan de MTK6589T)
Het wordt nu wel heel erg aantrekkelijk om die ZTE Geek te gaan bestellen, ik zit nu nog een beetje te twijfelen vanwege de kleine community en gebrek aan custom ROMs, maar met een beetje geluk gaan een heleboel Tizen-fans en/of andere mensen dit toestelletje wel kopen en groeit de ondersteuning.
En voor die prijs krijg je een 5.0" telefoon met 720p scherm, 2GB RAM + 8GB opslag en Intel Atom Z2580 SoC op 2.0GHz! (volgens het onbetrouwbare Antutu ietsjes sneller dan de MTK6589T)
En daarom ook de vraag waarom er dan toch mensen kiezen voor de Inew V3 (ondanks uiterlijk/dikte/gewicht) of is het toch echt zo dat de GPU bij de Geek een stukje minder is?
eiPi10 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:21:
Bij To2c gaan ze hem morgen verschepen (ze schijnen net een nieuwe batch binnen te hebben):Quad schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:49:
De iNew ziet er erg mooi uit maar ik heb een annulering uitgedaan naar To2c.com, ze hebben hem daar gewoon niet meer op voorraad en of die nieuwe voorraad voor het Chinese nieuwjaar nog komt heb ik mijn twijfels. Ik ga een andere seller zoeken.
MrTo2c Mod mike • 9 hours ago
dear,we will ship out your phone tomorrow,then you can get your tracking umber tomorrow,thank you.
En ik laat mijn bestelling hier staan omdat een 32gb Toshiba class 10 sd-kaatje van 32gb ook al 15euro kost (zo een wou ik er sowieso nog in prikken) en omdat ik goede verhalen heb gelezen over to2c.
Verder hoort dit eigenlijk thuis in: [(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Net binnen gekregen .... Telefoon ziet er fantastisch uit,,,, zo te zien werkt alles prima.JohnD1 schreef op zondag 05 januari 2014 @ 15:27:
Eigenlijk zit ik al een poos te wachten op een Jiayu G2F.... maar volgens mij gaat dat nog wel een aantal maanden duren en mijn huidge oude android (2.x) telefoon laad niet meer op...
Dus net maar een Tronsmart TS7 Glacier besteld bij geekbuying
- 4.7 inch 1280 x 720 pixels
- MTK6582 1.3 Ghz
- 1GB RAM +4GB ROM
- batterij 2200 mAh
- afm. 135 x 68 x 7mm
- prijs $ 139 ongeveer 105 euro
Ben benieuwd.... zodra hij binnen is laat ik weten of hij bevalt of niet
Invoice vermelde dat het om een sample phone ging van 30 euro... geen invoerrechten moeten betalen.
GPS werkt - 36 sec voor 1e fix.... ziet 18 satelieten
Wifi geen problemen.
Netjes afgewerkte behuizing.
Onderkant van de doos vermelde nog de mtk6589 versie...waarschijnlijk oude voorraad opgemaakt
Ik kan weer een paar jaar vooruit...
Is dit een pre-order of wat?eiPi10 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:21:
Want zelf zit ik ook aan te denken om deze aan te schaffen.
Maar aangezien ibuygou.com heel moeilijk doet met mijn Xiaomi MI-3 order, kan ik niet nu hele tijd gaan spenderen..
Maar 200USD inclusief 64gb tf-card is wel erg netjes hoor dit...
Alleen de resolutie valt me tegen, is geen FHD
Ik ben niet voor de ZTE V975 gegaan vanwege het uiterlijk, beetje te saai en standaard, de iNew is in mijn ogen wat frisser en mooi dun en licht. Hopelijk zal die mij bevallen straks. 
Tevens heeft de iNew standaard 16GB intern geheugen, zal voor mij ruim voldoende wezen.
Tevens heeft de iNew standaard 16GB intern geheugen, zal voor mij ruim voldoende wezen.
[ Voor 19% gewijzigd door Quad op 20-01-2014 18:41 ]
⏩ PVOutput☀️
Mooi toestel. Ik ben ook naar het toestel aan het kijken. Kun je me misschien iets vertellen over de bel kwaliteiten? Ik heb een Zopo C2 gehad en daarbij was het bellen erg slecht. En kun je ook al iets vertellen over de accuduur?JohnD1 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:56:
[...]
Net binnen gekregen .... Telefoon ziet er fantastisch uit,,,, zo te zien werkt alles prima.
Invoice vermelde dat het om een sample phone ging van 30 euro... geen invoerrechten moeten betalen.
GPS werkt - 36 sec voor 1e fix.... ziet 18 satelieten
Wifi geen problemen.
Netjes afgewerkte behuizing.
Onderkant van de doos vermelde nog de mtk6589 versie...waarschijnlijk oude voorraad opgemaakt
Ik kan weer een paar jaar vooruit...
Wat een onzin!sattertje schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:39:
En daarom ook de vraag waarom er dan toch mensen kiezen voor de Inew V3 (ondanks uiterlijk/dikte/gewicht) of is het toch echt zo dat de GPU bij de Geek een stukje minder is?
[...]
De gpu van de ZTE geek is bijna 3x sneller dan die van de iNew v3!
Bekijk gfxbench maar eens en het is ook wel makkelijk te raden met een powervr sgx 544 mp2.
Als je de snellere hardware in de ZTE geek belangrijk vindt neem je de geek en voor het gewicht en design, camera, geringe dikte neem je de iNew v3, qua hardware is de geek bijna even snel als de mtk 6592
[ Voor 19% gewijzigd door Willian40 op 20-01-2014 19:05 ]
Hoe zit het met de custom ROMS van de Geek? Is de software wel fatsoenlijk?
Ik heb nu ook de C2, hier heb ik een fix gevonden voor het lage microfoonvolume van de Cubot GT99. Wellicht dat dit ook helpt bij de C2?gnaggnag schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:45:
[...]
Mooi toestel. Ik ben ook naar het toestel aan het kijken. Kun je me misschien iets vertellen over de bel kwaliteiten? Ik heb een Zopo C2 gehad en daarbij was het bellen erg slecht. En kun je ook al iets vertellen over de accuduur?
http://iists.it/saturs/ho...c-volume-issue-cubot-gt99
Newman K18 is ook niet mis.
Mt6592
2gb/16gb
5 inch full hd
Gemmidelde dikte van 6.67mm, en op het dunste punt 6.19mm.
Alleen.. 2000mah...
Bij Pandawill in de 'presell' nu voor 188 euro!
http://www.pandawill.com/...gb-android-42-p85602.html
De reden waarvoor 2000mah misschien te weinig is, is de hoge minimale clock frequentie van de cores.
Bij de mt6589 is dit iets van 400mhz, en bij de mt6592 728mhz.
Een kleine verdubbeling bij lichte taken dus. En dat doet dan al gauw een flinke aanstoot op de batterij.
Mt6592
2gb/16gb
5 inch full hd
Gemmidelde dikte van 6.67mm, en op het dunste punt 6.19mm.
Alleen.. 2000mah...
Bij Pandawill in de 'presell' nu voor 188 euro!
http://www.pandawill.com/...gb-android-42-p85602.html
De reden waarvoor 2000mah misschien te weinig is, is de hoge minimale clock frequentie van de cores.
Bij de mt6589 is dit iets van 400mhz, en bij de mt6592 728mhz.
Een kleine verdubbeling bij lichte taken dus. En dat doet dan al gauw een flinke aanstoot op de batterij.
[ Voor 67% gewijzigd door dutchgio op 20-01-2014 21:59 ]
Dank je, maar mijn C2 heeft de valtest van mijn dochter niet overleefd. Dus ik ben toch op zoek naar een nieuwe.repeat123 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:41:
[...]
Ik heb nu ook de C2, hier heb ik een fix gevonden voor het lage microfoonvolume van de Cubot GT99. Wellicht dat dit ook helpt bij de C2?
http://iists.it/saturs/ho...c-volume-issue-cubot-gt99
Ik snap ook niet waarom mensen de iNew V3 bestellen terwijl de Geek V975 voor ongeveer dezelfde prijs beschikbaar is.
Hier aan mensen die wat informatie willen over de V975 (gevonden op russische website):
1.V975 supports NFC (Near Field Communication technology)?
V975 does not support NFC functionality.
2.V975 supports DLNA function?
Supports DLNA function
3.V975 supports MHL HDMI HD output be?
V975 supports MHL HDMI output functions performed. However, users need to purchase their own MHL adapter cable.
4.V975 supports external U disk (OTG) functionality?
Only supports keyboard, mouse, U disk (maximum 32GB), does not support gamepads.
5.V975 supports quick screencast?
Simultaneously press the power button and volume keys (-). Pictures / Screenshots screenshot file to crawl stored in the "user virtual SD card" or "external SD card" in the folder. You can Gallery for viewing.
6.V975 support GLONASS?
Does not support GLONASS
7.V975 supports NTFS formatted SD card?
Hello, V975 does not support NTFS formatted SD card, SD card only supports FAT format.
8.V975 supports wireless charging?
Hello, V975 supports wireless charging
9.V975 supports dual-microphone noise reduction?
Hello, V975 supports dual-microphone noise reduction
10.V975 screen is fit for the whole technology?
V975 screen is IPS screen, using OGS full lamination technique to eliminate light refraction.
Rooten is vrij simpel, of er deftige custom roms te vinden zijn is iets anders. Daarvoor moet je eens de chinese websites eens doornemen
http://www.myzte.cn/forum-544-1.html
Hier aan mensen die wat informatie willen over de V975 (gevonden op russische website):
1.V975 supports NFC (Near Field Communication technology)?
V975 does not support NFC functionality.
2.V975 supports DLNA function?
Supports DLNA function
3.V975 supports MHL HDMI HD output be?
V975 supports MHL HDMI output functions performed. However, users need to purchase their own MHL adapter cable.
4.V975 supports external U disk (OTG) functionality?
Only supports keyboard, mouse, U disk (maximum 32GB), does not support gamepads.
5.V975 supports quick screencast?
Simultaneously press the power button and volume keys (-). Pictures / Screenshots screenshot file to crawl stored in the "user virtual SD card" or "external SD card" in the folder. You can Gallery for viewing.
6.V975 support GLONASS?
Does not support GLONASS
7.V975 supports NTFS formatted SD card?
Hello, V975 does not support NTFS formatted SD card, SD card only supports FAT format.
8.V975 supports wireless charging?
Hello, V975 supports wireless charging
9.V975 supports dual-microphone noise reduction?
Hello, V975 supports dual-microphone noise reduction
10.V975 screen is fit for the whole technology?
V975 screen is IPS screen, using OGS full lamination technique to eliminate light refraction.
Rooten is vrij simpel, of er deftige custom roms te vinden zijn is iets anders. Daarvoor moet je eens de chinese websites eens doornemen
http://www.myzte.cn/forum-544-1.html
Over de inew v3
Betekend dit ook dat nieuwe bestellingen ook meteen verzonden kunnen worden, er staat nu ook dat hij op voorraad is en ik weet niet of dat er vorige week ook stond.MeneerJoep schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:49:
[...]
Bij To2c gaan ze hem morgen verschepen (ze schijnen net een nieuwe batch binnen te hebben):
MrTo2c Mod mike • 9 hours ago
dear,we will ship out your phone tomorrow,then you can get your tracking umber tomorrow,thank you.
En ik laat mijn bestelling hier staan omdat een 32gb Toshiba class 10 sd-kaatje van 32gb ook al 15euro kost (zo een wou ik er sowieso nog in prikken) en omdat ik goede verhalen heb gelezen over to2c.
Verder hoort dit eigenlijk thuis in: [(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.
Looks, NFC, dual-sim etc. Zoveel mensen, zoveel wensenMudi schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:19:
Ik snap ook niet waarom mensen de iNew V3 bestellen terwijl de Geek V975 voor ongeveer dezelfde prijs beschikbaar is.
Prijs is wel goed inderdaad, hopen dat Intel dat ook voor elkaar gaat krijgen als ze over gaan op de 22nm processoren
Ik dacht dat men gewoon naar prijs/kwaliteit verhouding keek.RobertowNL schreef op maandag 20 januari 2014 @ 22:51:
[...]
Looks, NFC, dual-sim etc. Zoveel mensen, zoveel wensen
Prijs is wel goed inderdaad, hopen dat Intel dat ook voor elkaar gaat krijgen als ze over gaan op de 22nm processoren
ZTE voordelen:
Betere CPU, betere GPU, betere batterij, meer RAM, MHL optie, WCDMA 900/2100 MHz (belangrijk voor België aangezien 3G ook aangeboden wordt op de 900 band), ...
iNew voordelen:
NFC, Dual-sim, 142.5x70.8x8.41 mm & 128 gram (vs 144x71.5x9.5 mm & 148 gram), ROM 16GB, ...
De iNew was interessant omdat de prijs zeer gunstig was. De ZTE was zo'n 30 euro duurder, maar nu kan je de ZTE al voor 183 dollar krijgen:
http://www.aliexpress.com...80-2-0GHz/1491772757.html
Maar ja, natuurlijk iedereen zijn eigen smaak
Ik vermoed ook dat de camera van de iNew wat beter is. Design is natuurlijk subjectief maar kan een grote rol spelen.Mudi schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 01:43:
[...]
Ik dacht dat men gewoon naar prijs/kwaliteit verhouding keek.
ZTE voordelen:
Betere CPU, betere GPU, betere batterij, meer RAM, MHL optie, WCDMA 900/2100 MHz (belangrijk voor België aangezien 3G ook aangeboden wordt op de 900 band), ...
iNew voordelen:
NFC, Dual-sim, 142.5x70.8x8.41 mm & 128 gram (vs 144x71.5x9.5 mm & 148 gram), ROM 16GB, ...
De iNew was interessant omdat de prijs zeer gunstig was. De ZTE was zo'n 30 euro duurder, maar nu kan je de ZTE al voor 183 dollar krijgen:
http://www.aliexpress.com...80-2-0GHz/1491772757.html
Maar ja, natuurlijk iedereen zijn eigen smaak
Belkwaliteit is goed. accuduur is een beetje lastig, heb hem nog te kort.gnaggnag schreef op maandag 20 januari 2014 @ 18:45:
[...]
Mooi toestel. Ik ben ook naar het toestel aan het kijken. Kun je me misschien iets vertellen over de bel kwaliteiten? Ik heb een Zopo C2 gehad en daarbij was het bellen erg slecht. En kun je ook al iets vertellen over de accuduur?
Gisterenavond opgeladen tot 100% om 23:00, nu staat hij net op 98% om 13:00
Wifi en 3G staan aan, gps/ bluetooth uit... alleen maar op standby en af en toe even unlocked om te kijken hoe het ging.
Ik gebruik nooit vaak een smartphone...dus voor mij is de standby tijd belangrijk.
Dus een paar dagen op standby is voor mij voldoende.
Ik had er wel nog een zwarte hardcover bijbesteld... er werd een doorzichtige standaard meegeleverd...
Ziet er veel beter uit met de zwarte hardcover
Enige nadeel die ik nu nog heb, is dat er aan de voorkant geen notificatie led werkt...
Er zitten wel 2 kleine ledjes maar geen idee nog hoe en wanneer ze werken
Of via de instellingen (trackball)JohnD1 schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 14:19:
[...]
Belkwaliteit is goed. accuduur is een beetje lastig, heb hem nog te kort.
Gisterenavond opgeladen tot 100% om 23:00, nu staat hij net op 98% om 13:00
Wifi en 3G staan aan, gps/ bluetooth uit... alleen maar op standby en af en toe even unlocked om te kijken hoe het ging.
Ik gebruik nooit vaak een smartphone...dus voor mij is de standby tijd belangrijk.
Dus een paar dagen op standby is voor mij voldoende.
Ik had er wel nog een zwarte hardcover bijbesteld... er werd een doorzichtige standaard meegeleverd...
Ziet er veel beter uit met de zwarte hardcover
Enige nadeel die ik nu nog heb, is dat er aan de voorkant geen notificatie led werkt...
Er zitten wel 2 kleine ledjes maar geen idee nog hoe en wanneer ze werken
Of via een app als lightflow.
Pfoe, was ik net aan het kijken naar een Huawei G700, zie ik hier dat die ZTE Geek misschien nog wel een betere keuze is!
Ik zie dat 'volgens antutu' de CPU iets sneller is dan de 6589 in de G700, weet iemand of dit ook voor de GPU geld? Op Pandawill staat trouwens bij de screenshots dat de DPI 320 is, terwijl dit 294 moet zijn?
Ik zie dat 'volgens antutu' de CPU iets sneller is dan de 6589 in de G700, weet iemand of dit ook voor de GPU geld? Op Pandawill staat trouwens bij de screenshots dat de DPI 320 is, terwijl dit 294 moet zijn?
Nooit niet.Jan-Willem P. schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:56:
Pfoe, was ik net aan het kijken naar een Huawei G700, zie ik hier dat die ZTE Geek misschien nog wel een betere keuze is!
De mt6589 is echt de bodem qua GPU, daar kan de Intel niet tegen op.
Antutu is op dat punt niet echt betrouwbaar.
Ik zou iniedergeval voor de Geek gaan en niet voor de G700.
Qua overall is het gewoon een betere koop.
Maar de Geek moet je zelf wel eerst de Google Apps erop zien te krijgen. Als je gewoon out of the box met je Google account zonder gedoe aan de slag wilt..
⏩ PVOutput☀️
Heeft iemand de GPS al getest van de Geek V975?
Dit topic is gesloten.
Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie
<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>
Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!
S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.