*knip*
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 14-01-2014 14:15 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 14-01-2014 14:15 ]
[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 14-01-2014 14:15 ]
Nick, wil je misschien je bevindingen met ons delen? Nog steeds geen deftige reviews gevonden van de Z5s of mini: Batterij, camera, software, issues, ...?nickvanozzie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:24:
[...]
ff Snel wat antwoordten.
Ik heb niet de 4G versie, ik heb de 3G en die komt alleen in 16GB versie. De LTE/4G komt in minimaal 32GB.
De bouwkwaliteit is naar mijn mening goed. Toestel zit stevig in elkaar, niks kraakt. Vergeleken met mijn Jiayu G3 is deze telefoon een paar mm breder en langer maar de helft dunner! Een heel stuk lichter ook.
Glad plastic als achterkant, maar dat was ik al gewend bij de China phones. Geen probleem voor mij.
GPS werkte out-of-the-box prima. Moest wel ff Play Store installeren om GPS test erop te zetten. Maar binnen 10 seconden een GPS fix binnen.
Super snel toestel met een Antutu score van 33962.
Moet nog wel flink wat finetuning doen, root is gelukt na wat klooien via deze.
Android alleen in Chinees of Engels. Gelukkig stond ie standaard op engels ingesteld.
En ben nog op zoek naar een Engelse CWM recovery om er op te zetten, heb nu een chinese er op staan.![]()
[...]
Besteld bij Aliexpress.
[ Voor 54% gewijzigd door Willian40 op 14-01-2014 08:05 ]
Van de week had je nog die Jiake besteld...zeg_ik_niet schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:38:
Weet iemand ook of de HTM H100 een rebranded phone is?
Zo ja waarvan dan?
Ik wil deze graag hebben, alleen de prijs is voor mij te hoog.
Geekbuying had een actie dat je $50 korting kreeg als je $5 betaalde.
Alleen ben ik die misgelopen
Laat ik beginnen met het een paar nadeeltjes. Geen stock Nederlands in de Rom, komt hopelijk wel vanuit de custom community. De ZTE skin is helaas wel erg aanwezig, maar niks wat een andere launcher niet kan verhelpen. Toch had ik liever stock android gehad, maar ja je kan niet alles hebben.Mudi schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 03:08:
[...]
Nick, wil je misschien je bevindingen met ons delen? Nog steeds geen deftige reviews gevonden van de Z5s of mini: Batterij, camera, software, issues, ...?
Dus shoot us, vertel zoveel je kunt
https://untappd.com/user/OzzBier
Mooi dingetjeWillian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:13:
iOcean heeft de iOcean x7s aangekondigd, voor $230 gaat die op 21 januari in de verkoop gaat (de prijs zal uiteindelijk wel $300 zijn, maar voor degene die, die prijs ervoor overhebben is het een betere deal dan de thl t100)
Veranderingen:
*Mtk 6592-octa-core (1,7 ghz)
*Geupdated lpts-screen
*Anti-fingerprint bij camera, geen idee of dat marketing is of niet
Voor de rest dezelfde specificaties als voorganger:
5" 1920x1080
13+2mp camera (F/2,2)
2GB ram
Android 4.2
Hetzelfde design als voorganger
Wcdma-frequentie
3,26 mm bezel 141x69x8,95 mm
2000/3000 mA accu
De 2000 mA nemen is de stomste beslissing die je kan maken! Lees de review van de thl t100 er maar op na:
http://m.androidauthority...e-thl-t100s-review-327578
"Every superhero has their weakness, with Achilles it was his heel, with Superman it is Kryptonite and with the T100S it is the battery."
http://www.gizchina.com/2...x7s-elite-costs-just-230/
http://www.iocean.cc/X7S.html
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Komt er volgens mij op neer dat aanraakbewegingen beter en sneller worden geregistreerd.(Low Temperature PolySilicon LCD) An active matrix LCD screen that is faster and more integrated than screens made with amorphous silicon substrates. Rather than the single-crystal silicon used in chips, amorphous silicon advanced the active matrix industry by allowing thin film transistors (TFTs) to be deposited on large substrates. There is a huge investment in existing amorphous technology; however, polysilicon provides an alternate approach for certain applications.
Faster, Denser, More Integrated
The larger and more uniform grains of polysilicon (poly-Si) allow electrons to flow 100 times faster than they do through the random-sized grains of amorphous silicon (a-Si), enabling higher resolutions and higher speed. In addition, instead of surrounding the screen area, the row/column driver electronics are integrated onto the glass substrate, thereby reducing the TFT section and the wiring between the pixels. Thus, LTPS LCD pixels can be closer together and achieve densities of 200 dpi and greater. See LCD and polysilicon.
[ Voor 87% gewijzigd door Quad op 14-01-2014 09:14 ]
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Anoniem: 16697
[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16697 op 14-01-2014 09:34 ]
⏩ PVOutput☀️
Ook, maar daar heb ik een koper voor gevonden
Ze zijn een beetje behoudend.Quad schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:04:
Ik vind het wel jammer dat ze niet met onscreen buttons komen.
[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 14-01-2014 10:17 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Willian40 op 14-01-2014 11:30 ]
Ai, in de hele lijst staat wel 1 toestel met een 4.5" en 1 2 met een 4,7" scherm..Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:22:
Zoek je een octa-core? Kijk dan in de volgende link![]()
http://www.gizchina.com/2...st-cotacore-phones-china/
Ik vul dit artikel aan met de jiake v8
Wat wel jammer is, is dat er ook véél onaangekondigde in het artikel staan.
Als de specs kloppen die in die tabel staan, dan zou de Zopo ZP1000 best interessant kunnen zijn.Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:22:
Zoek je een octa-core? Kijk dan in de volgende link![]()
http://www.gizchina.com/2...st-cotacore-phones-china/
Ik vul dit artikel aan met de jiake v8
Wat wel jammer is, is dat er ook véél onaangekondigde smartphones/phablets in het artikel staan!
Ik denk het wel, ze maken alvast ook een low budget versie van de X7, de X7HD. What's in a namedutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:55:
Volledige specificaties zijn hierboven ook al genoemd inclusief foto's.
Ik neem aan dat de Elite/plus/youth of goedkoper worden of uit de handel gaan en niet meer geproduceerd wordt.
[ Voor 17% gewijzigd door Chindi op 14-01-2014 14:14 ]
Is dit ongeveer vergelijkbaar aan zo'n Note3? Hij is dan wel 0.7" kleiner, maar heeft zo te zien wel redelijke specs.Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:13:
iOcean heeft de iOcean x7s aangekondigd, voor $230 gaat die op 21 januari in de verkoop gaat (de prijs zal uiteindelijk wel $300 zijn, maar voor degene die, die prijs ervoor overhebben is het een betere deal dan de thl t100)
Veranderingen:
*Mtk 6592-octa-core (1,7 ghz)
*Geupdated lpts-screen
*Anti-fingerprint bij camera, geen idee of dat marketing is of niet
Voor de rest dezelfde specificaties als voorganger:
5" 1920x1080
13+2mp camera (F/2,2)
2GB ram
Android 4.2
Hetzelfde design als voorganger
Wcdma-frequentie
3,26 mm bezel 141x69x8,95 mm
2000/3000 mA accu
De 2000 mA nemen is de stomste beslissing die je kan maken! Lees de review van de thl t100 er maar op na:
http://m.androidauthority...e-thl-t100s-review-327578
"Every superhero has their weakness, with Achilles it was his heel, with Superman it is Kryptonite and with the T100S it is the battery."
http://www.gizchina.com/2...x7s-elite-costs-just-230/
http://www.iocean.cc/X7S.html
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
vergelijkbaar is zo relatief..De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:
[...]
Is dit ongeveer vergelijkbaar aan zo'n Note3? Hij is dan wel 0.7" kleiner, maar heeft zo te zien wel redelijke specs.
Verschrikkelijk lelijk ding. Dual SIM was ook beloofd, maar zit er ook niet op, op het eerste gezicht.poema schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:31:
Iemand zich al gewaagd aan de Lenovo Vibe Z? Tuurlijk, behoorlijk veel geld voor een telefoon maar naar mijn mening zo'n beetje het beste wat er te krijgen is naast de bekende merken. Wat mij voornamelijk tegenhoud zijn 3 dingen: geen verwijderbare accu, geen sdkaart slot en geen LTE band 20 (800mhz). Voor de rest...
Lelijk? Qua kleurstelling geef ik je gelijk, daar had wel wat meer creativiteit in mogen zitten. Wat de vorm betreft vind ik het juist erg mooi. Vooral de achterkant, zo'n rand aan de onderzijde heeft mijn huidige telefoon ook en dat was 1 van de redenen dat ik 'm ook kocht.Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:34:
[...]
Verschrikkelijk lelijk ding. Dual SIM was ook beloofd, maar zit er ook niet op, op het eerste gezicht.
Gewoon. Lelijk.poema schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:50:
[...]
Lelijk? Qua kleurstelling geef ik je gelijk, daar had wel wat meer creativiteit in mogen zitten. Wat de vorm betreft vind ik het juist erg mooi. Vooral de achterkant, zo'n rand aan de onderzijde heeft mijn huidige telefoon ook en dat was 1 van de redenen dat ik 'm ook kocht.
Ziet er tenminste niet standaard uit zoals bij de meeste chinese phones. Ik vind hem wel mooi, maar erg duur.Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:53:
[...]
Gewoon. Lelijk.
Log. Niet gestroomlijnd.
YouTube: Lenovo Vibe Z Hands On - CES 2014
⏩ PVOutput☀️
Jammer dat Dual Sim ontbreekt, een van de redenen dat 'm zo interessant maakte.Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:34:
[...]
Verschrikkelijk lelijk ding. Dual SIM was ook beloofd, maar zit er ook niet op, op het eerste gezicht.
"Find what you love and let it kill you"
Qua uiterlijk i.i.g. nietDe_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:
[...]
Is dit ongeveer vergelijkbaar aan zo'n Note3? Hij is dan wel 0.7" kleiner, maar heeft zo te zien wel redelijke specs.
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Vergeet niet dat het het wel Cortex-A7 kernen zijn, als het krait 400/cortex-a15 kernen waren, was het een ander verhaal...De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:26:
Is zo'n octa core geen ontzettende batterij slurper?
[ Voor 22% gewijzigd door Willian40 op 14-01-2014 17:45 ]
Vergeet niet dat die uitspraak over de Thl T100 wel eens kan gelden voor alle mt6592 toestellen...Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:40:
[...]
Vergeet niet dat het het wel Cortex-A7 kernen zijn, als het krait 400/cortex-a15 kernen waren, was het een ander verhaal...
Neemt niet weg dat het grootste nadeel van de Thl T100 de 2300 mA accu was, ik raad dan ook iedereen de Thl T100 af, behalve als je een powerbank bij je hebt! (http://www.androidauthori...-thl-t100s-review-327578/)
Maar in praktijk verbruikt die 8-core amper meer accu dan snapdragon 800! De meeste smartphones met 8-core hebben ook nog een 2600 mA+ accu, dan valt het wel mee!
dan toch zonder 3G aan en enkele emails dat syncen? geen enkele Samsung houd het bij mij langer uit dan 1/1.5 dag?De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:23:
Nou, een vriend van me heeft zo'n note 3. De accu van dat ding gaat echt enkele dagen mee. Dat wil ik natuurlijk ook
Misschien anders maar kijken voor een niet octa core chip
Hij zet hem alleen aan als hij iemand gaat bellen? Enkele dagen is echt onzin bij normaal gebruik. Zelfs als je niet surft en hem niet gebruikt voor mp3 en er nauwelijks mee belt, 3g uitschakelt en schermhelderheid helemaal terugschroeft is 2 dagen echt al bijna niet te halen.....De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:23:
Nou, een vriend van me heeft zo'n note 3. De accu van dat ding gaat echt enkele dagen mee. Dat wil ik natuurlijk ook
Wat denken jullie, blauw of zilver mooier?Ik heb een tijdje geleden een Veho Peble smartstick+ besteld voor €20,90 bij ibood (http://www.ibood.com/flas...tstick_compacte_noodaccu/)
Nu wordt deze pas 23 januari verzonden.
Ik kwam er vandaag pas achter dat hij een stuk langer is dan ik dacht, en ik zit er aan te denken om te annuleren.
Ik heb nu deze power bank op het oog:
http://www.pandawill.com/...et-pc-5-color-p76021.html
Denkt iemand dat dat een betere keuze is?
Nee, ik wil deze power bank omdat hij dun is. Hij is alleen in 5 verschillende kleuren te bestellen op Pandawill. En die van Xiaomi vind ik pas vanaf $29,99 en die is 2x zo dik en 2cm breder.Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:21:
Ff serieus. Je koopt een powerbank omdat de kleur mooi is?
Die van Xiaomi schijnt een topper te zijn.
Welk topic kan ik het beter plaatsen? Ga hem gebruiken om mijn "onbekende chinese smartphone" mee op te laden.dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:22:
'Het topic voor onbekende chinese smartphones'
En dan discussieren over kleur van een powerbank
[ Voor 38% gewijzigd door ivo001 op 14-01-2014 19:29 ]
Dan zou ik lekker een roze nemen.ivo001 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:22:
[...]
Nee, ik wil deze power bank omdat hij dun is. Hij is alleen in 5 verschillende kleuren te bestellen op Pandawill.
Ik zou 'm iig niet kopen bij een verkoper met zo weinig feedback.Mudi schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:50:
Bestaat een ZTE V987s???
Kwam deze tegen op aliexpress en voor die prijs een zeer goede deal, maar kan geen informatie vinden over de telefoon zelf![]()
http://www.aliexpress.com...-1G-RAM-5/1581376823.html
Smaken verschillen. Ik kan hem echt niet lelijk vinden. Ook niet uitzonderlijk mooi trouwens.Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:53:
[...]
Gewoon. Lelijk.
Log. Niet gestroomlijnd.
YouTube: Lenovo Vibe Z Hands On - CES 2014
[ Voor 31% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-01-2014 19:30 ]
Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)
Dat ligt aan je maat broekzak.Zottenpedj schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:10:
een meer algemene vraag, maar zo een 6" gsm zit dat nog een beetje makkelijk in een broekzak?
[ Voor 57% gewijzigd door Zottenpedj op 14-01-2014 20:45 ]
Dat 2500 mA+ accu zinvol is voor deze octa-core zal ik niet ontkennen, dat die meer accu slurpt dan de meeste SoC's ook niet.dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:26:
[...]
Vergeet niet dat die uitspraak over de Thl T100 wel eens kan gelden voor alle mt6592 toestellen...
2300mah is een prima batterijcapaciteit.
En aangezien de rom van de Thl niet zoveel kan eten, zal het toch te maken hebben met het aantal cores dat vaak actief is, en dus veel strook nodig heeft.
Minstens 2500 is misschien wel aangeraden, wil je normale batterijstats.
Bij benchmarks is de octacore beter.
Maar het praktische nut van 8 dezelfde cores is nog niet echt bewezen..
Bij normaal android renderen zijn er hooguit 2 in gebruik. Bij zware apps of lichte games misschien 3 of 4.
En daar gaat het batterijverbruik omhoog.
Bij een snapdragon zouden er bij lichte games of zware apps misschien 2 actief zijn, waarvan 1 A15.
En door het mindere aantal cores verbruik je dan minder.
Anoniem: 513032
[ Voor 229% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 14-01-2014 21:08 ]
Dat is wel een redelijke prijs eigenlijk!Anoniem: 513032 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57:
Is er op dit moment een chinese smartphone te verkrijgen die niet onderdoet aan de Mi3 S800? En ook een goede rom community heeft (zou er dan eventueel miui opzetten). De prijs mag tot max €400, inclusief shipping.
Sorry, had mijn bericht gewijzigd, nadat ik zag dat er geen free shipping mogelijk is bij de powerbank van Xiaomi. Dan kost hij $33, inclusief shipping.ivo001 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:03:
[...]
Dat is wel een redelijke prijs eigenlijk!
Alleen het formaat staat me een beetje tegen:
Size: 90.5*77*21.6mm
Die ik wilde gaan halen bij Pandawill is:
103 x 57 x 10 mm
Lijkt me dat dat wel een veel fijner formaat is, past prima in mijn broekzak.
Of zou die van Xiaomi echt zoveel beter zijn?
Je kan zo aan de slag bij de marketing afdeling van mediatekWillian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:49:
[...]
Dat 2500 mA+ accu zinvol is voor deze octa-core zal ik niet ontkennen, dat die meer accu slurpt dan de meeste SoC's ook niet.
Maar het praktisch nut is er naar mij mening wel, applicaties worden steeds beter geoptimaliseerd voor multi-threaded werk, waardoor de octa-core zijn taken sneller uitvoert dan de mtk 6589(T).
Toen de tegra 3/exynos 4412 uitkwam waren er ook vele die zeiden een dual-core is genoeg.
Probeer ook maar op een mtk 6589(T)/82 Gta San Andreas op max te spelen! Ik kan je de moeite besparen, hoge fps ga je niet halen, dat komt niet alleen door de gpu maar ook de snellere cpu
In de praktijk zal de mtk 6592 bij veel toepassingen niet 2x sneller zijn, maar ook al is die 50% sneller, merk je in de praktijk het verschil in o.a opstarttijden van apps of in het laden van desktop-pagina's!
Wellicht is de mtk 6592 als éérste MediaTek 8-core slechter geoptimaliseerd, maar een slechte accu-duur heeft een smartphone met de mtk 6592 ook weer niet.
De betere accu-duur is ook gedeeltelijk te verklaren doordat de nexus 5 voor 100% puur google's software heeft en wellicht ook door android 4.4 en alsnog zijn het géén verschillen van dag en nacht!
2300 mA is imho niet bepaald groot, (bijna) alle concurrenten hebben meer, dan is de accu met de concurrentie vergeleken i.i.g. al klein en met een grotere accu, is dat probleem weg!
Ik zal zodra ik mijn Jiake V8 binnen heb (hoogstwaarschijnlijk volgende week i.i.g. binnen), hij is gisteren verzonden naar nl vanuit Frankfurt, accu-tests doen en met een stopwatch desktop-pagina's laden, zodat ik het nut van de octa-core ook in praktijk kan laten zien.(als iemand ook nog een betrouwbare-accu-benchmark weet).
[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 14-01-2014 21:14 ]
Misschien de Zopo ZP1000 of de iOcean X7S Elite 3000mah?Anoniem: 513032 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57:
Is er op dit moment een chinese smartphone te verkrijgen die niet onderdoet aan de Mi3 S800? En ook een goede rom community heeft (zou er dan eventueel miui opzetten). De prijs mag tot max €400, inclusief shipping.
Wish list:
- Grote accucapaciteit (>3000mAh)
- 5.0" FHD
- Snelle processor (gelijk aan S800AB)
Lijkt me vrijwel onmogelijk, of niet?
[ Voor 18% gewijzigd door ivo001 op 14-01-2014 21:20 ]
De ZTE Nubia Z5S, alleen de standaard batterij grootte is wat minder. Wellicht komt of is er een batterij met grotere capaciteit beschikbaar, maar dat weet ik niet.Anoniem: 513032 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57:
Wish list:
- Grote accucapaciteit (>3000mAh)
- 5.0" FHD
- Snelle processor (gelijk aan S800AB)
Lijkt me vrijwel onmogelijk, of niet?
Je reactie over multithreaden is ook een aanname[dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:06[/message]:
[...]
Je kan zo aan de slag bij de marketing afdeling van mediatek![]()
Een paar opmerkingen:
- multi-threaden optimalisaties zullen eerder voor quad-cores worden geïmplementeerd dan voor octa-cores.
- gta san andreas draaien ligt niet zozeer aan de CPU, maar aan de GPU. Het is nog niet bekend hoe de mt6592 het daarop presteert.
- over batterijduur kun je nu nog niet zoveel zeggen. Pure aannames. Je kunt bijvoorbeeld de aanname doen dat het minder is dan de mt6589.
- 4.2, 4.3 of 4.4 zou niet zoveel uit mogen maken.
Desktop pagina's laden vergt ook niets van 8 cores, dat ligt puur aan je 3G/wifi snelheid..
Het feit dat 8 tragere cores op volledige activiteit(0,0 praktijkgebruik) ongeveer even snel zijn als 4 cores in een snapdragon geeft wel aan wat het nut ervan is...
[ Voor 16% gewijzigd door Willian40 op 14-01-2014 23:53 ]
461943
Volgens mij is voor 4g nog wel meer nodig dan een chipset, bijvoorbeeld versterkers, antennes en ruisfilters. Volgens mij had de Nexus 4 hetzelfde probleem.nickvanozzie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:00:
Wat ik mezelf eigenlijk afvraag. Ik heb de Nubia Z5s, hierin zit de Qualcomm Snapdragon MSM8974 volgens Antutu Device Info. Volgens de site van Qualcomm zit op deze chipset de LTE ingebouwd, terwijl ik de 3G versie van de telefoon heb.
Kan dit met een toekomstige custom rom vrijgegeven worden?
[ Voor 4% gewijzigd door 461943 op 15-01-2014 08:13 ]
Een goed platte/dunne nemen en dan gaan zitten: krakZottenpedj schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:10:
een meer algemene vraag, maar zo een 6" gsm zit dat nog een beetje makkelijk in een broekzak?
Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999
Je moet m ook niet in je kontzak doenHyp Hyper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:52:
[...]
Een goed platte/dunne nemen en dan gaan zitten: krak
Heeft een collega van me al voor elkaar gekregen met z'n Xperia Z..
[ Voor 28% gewijzigd door Gijsjha op 15-01-2014 13:26 ]
tim007 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:18:
is er iemand die de zopo ZP998 gepreordred had en die nu reeds verzonden is?
zodat ik misschien weet wanneer ik de eerste echte user reviews mag verwachten
ondertussen vind ik de zp980+ wel mooien van design, jammer van de 1GB ram maar
Dacht ik al, ach ja heb het toch niet nodig.461943 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:12:
[...]
Volgens mij is voor 4g nog wel meer nodig dan een chipset, bijvoorbeeld versterkers, antennes en ruisfilters. Volgens mij had de Nexus 4 hetzelfde probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door BartOtten op 15-01-2014 16:15 ]
Zte Nubia Z5s (mini). Heeft 4G, sterke specs, geloof ook wel een aardige camera. Genoeg geheugen en SD kaart uitbreiding. Accu nog onbekend, toestel is (nog niet? voor de 4G versie) pas uit, ik vind nog geen goede reviews waarin iets zinnigs gemeld wordt over de accu.BartOtten schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:11:
Pfoeh, ik volg het topic nu al twee weken maar ik wordt er weinig wijzer van. Het vergelijken is moeilijk....misschien kan iemand met helpen.
- Ik gebruik mijn mobiele telefoon voornamelijk op de momenten tussen volledige desktop PC's in. Nieuwsapps, Facebook, Tweakers en 9gag zijn de meest gebruikte apps dus het is internet all the way wat dat betreft.
- Ik wil er graag over 2 jaar ook nog mee lopen. Een beetje feature-proof qua kracht/snelheid graag.
- Nu heb ik zelf een HTC Desire HD, gekocht toen die net uit was en dus top of the bill. Nu vreselijk achterhaald dus alles is een verbetering.
- Het meest hatelijke aan mijn huidige telefoon vind ik dat ik constant moet opladen. 4 uur browsen op een dag zonder dat ik met een lege batterij thuis kom, zou de kwaliteit van mijn leven aanzienlijk verbeteren.
- Ik denk dat ik erg blij word van 4G. Zie eerste punt.
- In mijn telefoon zit nu een SD-kaart van 8 Gigabyte. Dat is te krap. Dus of minstens 16GB intern of een SD-slot.
- Een redelijk tot goede camera is een pre
- Ik heb korte vingers, maar lees dus wel veel op mijn smartphone. Ik denk dat ik dus een groot scherm prefereer. Iemand ervaring met deze keuze en wat was het resultaat (goede keuze, slechte keuze)?
Alle telefoons in dit topic voldoen denk ik aan het gewenste (behalve 4G). Qua 4G zijn er nog niet zoveel hier in het topic (als ik alles goed begrepen heb). Iemand een tip?
Dit klopt niet helemaal, de ZTE heeft de normale S800 soc, terwijl de Xiaomi de AB versie heeft die iets hoger geclockt is.moh.moh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:00:
Zitten allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse, waarbij de Xiaomi Mi3 en ZTE Nubia z5s hetzelfde gespec'ed zijn.
Anoniem: 535411
Ja, bij mij ook.ivo001 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:28:
Is bij iedereen de site van Pandawill zo belachelijk traag?
HIj staat voor $14,98 op EbayGijsjha schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:48:
Vandaag de Piston updated Oordopjes binnnen. Heb ze de 6e besteld en zijn de 8e verzonden. Dus een weekje onderweg naar hier. Deze Xiaomi Piston updated oordopjes zijn bij Ibuygou voor maar $20.99 incl free shipping. Originele dopjes (niet neppe ali-xpress meuk) met brilliante kwaliteit en zeer goed geluid, al helemaal voor dat geld...m.i. Zeer zeker de moeite waard voor $20.99 =+/- €15
[ Voor 35% gewijzigd door moh.moh op 15-01-2014 20:08 ]
Miui vind ik fantastisch...moh.moh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:43:
Kunnen jullie misschien ook vertellen waarom jullie liever de Xiaomi hebben dan de ZTE? De hogere klok van de CPU, GPU en het geheugen zullen toch niet zoveel verschil gaan maken?
Ik heb deze telefoon besteld op AlieExpress met de originele flipcover bij Eternal Team. 330 euro kwijt en dan zelfs met eventuele belasting valt de prijs reuze mee naar mijn mening.poema schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:31:
Iemand zich al gewaagd aan de Lenovo Vibe Z? Tuurlijk, behoorlijk veel geld voor een telefoon maar naar mijn mening zo'n beetje het beste wat er te krijgen is naast de bekende merken. Wat mij voornamelijk tegenhoud zijn 3 dingen: geen verwijderbare accu, geen sdkaart slot en geen LTE band 20 (800mhz). Voor de rest...
Wees wel voorzichtig als je op Ebay koopt... Zie: http://miuiandroid.com/20...uppliers-need-good-title/
Grote kans op fakes op ebay/aliexpres etc...
Bedankt, ik zit nog erg te twijfelen. Zelf geloof ik dat het wel een goed toestel is, maar het wordt door anderen afgeraden om een chinese telefoon te kopen.eligius schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:15:
De iNew V3 is volgens mij net uit, dus lange termijn-ervaringen zijn er nog niet. Maar je zoekt meer naar een bevestiging dat het geen rommel is. Ik denk op eventueel wat gekraak na door een wat mindere bouwkwaliteit is er niet veel te vrezen. Al moet ik zeggen dat er bv. in het Newman N2-topic wordt geklaagd over uitvallende schermpjes, dus pech hebben kun je altijd.
LALDude schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:20:
[...]
Bedankt, ik zit nog erg te twijfelen. Zelf geloof ik dat het wel een goed toestel is, maar het wordt door anderen afgeraden om een chinese telefoon te kopen.
En ik wil wel dat hij een paar jaar mee gaat.
Grootste verschillen:moh.moh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:43:
Kunnen jullie misschien ook vertellen waarom jullie liever de Xiaomi hebben dan de ZTE? De hogere klok van de CPU, GPU en het geheugen zullen toch niet zoveel verschil gaan maken?
*ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zozeer geïnteresseerd ben in de stock firmware, ik zal er waarschijnlijk google android op zetten: ik zou de beide toestellen puur beoordelen op hun hardware.
de 'gewone'Nubia is toch ook gewoon 'groot? (5 inch)?Mudi schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:23:
[...]
Grootste verschillen:
> Design: Nubia compact vs Xiaomi groot
> Prijs: Nubia 380 dollar voor 32GB vs Xiaomi 450 dollar voor 16GB (prijzen zijn ongeveer)
> Batterij: Nubia 2300 mAh vs Xiaomi 3050 mAh
> Firmware: Nubia aangepaste ROM vs Xiaomi MIUI (wekelijkse update)
Ik denk dat dat het ongeveer is. De Xiaomi zal iets sneller zijn, maar of echt merkbaar is, is iets anders. Je moet uiteindelijk zelf uitmaken wat belangrijk is voor je. Ik zou persoonlijker voor de Nubia gaan omwille van design (kleiner, lichter) en prijs (scheelt toch wel een goede 50 euro).
Nu de batterij van de Nubia is wel een nadeel en zou je elke avond waarschijnlijk in de stekker moeten steken.
Ben best onder de indruk van de Inew, heel fragiel voelt hij niet aan (iets wat ik bij de Faea F1 wel meer had bijvoorbeeld).eligius schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:15:
De iNew V3 is volgens mij net uit, dus lange termijn-ervaringen zijn er nog niet. Maar je zoekt meer naar een bevestiging dat het geen rommel is. Ik denk op eventueel wat gekraak na door een wat mindere bouwkwaliteit is er niet veel te vrezen. Al moet ik zeggen dat er bv. in het Newman N2-topic wordt geklaagd over uitvallende schermpjes, dus pech hebben kun je altijd.
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Nubia: 137.7 x 68.8 x 7.6 mmdutchgio schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:41:
[...]
de 'gewone'Nubia is toch ook gewoon 'groot? (5 inch)?
Idd,Thmz159 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:01:
[...]
Nubia: 137.7 x 68.8 x 7.6 mm
Xiaomi:144 x 73.6 x 8.1 mm
geen heel groot verschil maar ik denk dat de Nubia een stuk beter in de hand ligt door die kleine bezels. (Xiaomi kan trouwens echt geen telefoons met kleine bezels uitbrengen. Xiamo Mi2S,Mi2A, Red Rice, Mi3..Ze zijn allemaal erg groot tov hun scherm )
[ Voor 25% gewijzigd door moh.moh op 16-01-2014 01:17 ]
⏩ PVOutput☀️
Zag 'm net staan, zeker een nette prijs. Viel me wel op dat de beschikbare talen beperkt is tot Engels (en Chinees).Gingerbread schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:08:
[...]
Ik heb deze telefoon besteld op AlieExpress met de originele flipcover bij Eternal Team. 330 euro kwijt en dan zelfs met eventuele belasting valt de prijs reuze mee naar mijn mening.
Snapdragon 800, FullHD IPS schermpje, leuke camera's en Lenovo als merk zijn de punten waarom ik voor deze gekozen heb. Accu is inderdaad jammer, maar hij is wel redelijk groot. SD-kaart slot een gemiste kans dus daar moet ik mee zien te leven. 4G doet me niet zo veel aangezien ik liever een goedkopere abbo met 3G heb.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq