Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-05 18:28
*knip*

[ Voor 96% gewijzigd door RoD op 14-01-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeasis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-06 15:43
*knip*

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 14-01-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:47
ook een mooi toestel ja :)

Heeft iemand hier ook een zopo zp990 c7?

YouTube: ZOPO ZP990(C7) 2GB Ram + 32GB Rom Antutu Test

hier haalt ie maar 15.000 punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Weet iemand ook of de HTM H100 een rebranded phone is?
Zo ja waarvan dan?
Ik wil deze graag hebben, alleen de prijs is voor mij te hoog.
Geekbuying had een actie dat je $50 korting kreeg als je $5 betaalde.
Alleen ben ik die misgelopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-05 22:21
nickvanozzie schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:24:
[...]

ff Snel wat antwoordten.

Ik heb niet de 4G versie, ik heb de 3G en die komt alleen in 16GB versie. De LTE/4G komt in minimaal 32GB.

De bouwkwaliteit is naar mijn mening goed. Toestel zit stevig in elkaar, niks kraakt. Vergeleken met mijn Jiayu G3 is deze telefoon een paar mm breder en langer maar de helft dunner! Een heel stuk lichter ook.
Glad plastic als achterkant, maar dat was ik al gewend bij de China phones. Geen probleem voor mij.

GPS werkte out-of-the-box prima. Moest wel ff Play Store installeren om GPS test erop te zetten. Maar binnen 10 seconden een GPS fix binnen.

Super snel toestel met een Antutu score van 33962.

Moet nog wel flink wat finetuning doen, root is gelukt na wat klooien via deze.

Android alleen in Chinees of Engels. Gelukkig stond ie standaard op engels ingesteld.

En ben nog op zoek naar een Engelse CWM recovery om er op te zetten, heb nu een chinese er op staan. :+

[...]

Besteld bij Aliexpress.
Nick, wil je misschien je bevindingen met ons delen? Nog steeds geen deftige reviews gevonden van de Z5s of mini: Batterij, camera, software, issues, ...?
Dus shoot us, vertel zoveel je kunt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
iOcean heeft de iOcean x7s aangekondigd, voor $230 gaat die op 21 januari in de verkoop gaat (de prijs zal uiteindelijk wel $300 zijn, maar voor degene die, die prijs ervoor overhebben is het een betere deal dan de thl t100)

Veranderingen:
*Mtk 6592-octa-core (1,7 ghz)
*Geupdated lpts-screen
*Anti-fingerprint bij camera, geen idee of dat marketing is of niet

Voor de rest dezelfde specificaties als voorganger:
5" 1920x1080
13+2mp camera (F/2,2)
2GB ram
Android 4.2
Hetzelfde design als voorganger
Wcdma-frequentie
3,26 mm bezel 141x69x8,95 mm
2000/3000 mA accu

De 2000 mA nemen is de stomste beslissing die je kan maken! Lees de review van de thl t100 er maar op na:

http://m.androidauthority...e-thl-t100s-review-327578

"Every superhero has their weakness, with Achilles it was his heel, with Superman it is Kryptonite and with the T100S it is the battery."

http://www.gizchina.com/2...x7s-elite-costs-just-230/
http://www.iocean.cc/X7S.html

Afbeeldingslocatie: http://www.iocean.cc/images/X7S_cpu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iocean.cc/images/X7S_pin.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.iocean.cc/images/X7S_xn.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Willian40 op 14-01-2014 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
zeg_ik_niet schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 01:38:
Weet iemand ook of de HTM H100 een rebranded phone is?
Zo ja waarvan dan?
Ik wil deze graag hebben, alleen de prijs is voor mij te hoog.
Geekbuying had een actie dat je $50 korting kreeg als je $5 betaalde.
Alleen ben ik die misgelopen :(
Van de week had je nog die Jiake besteld... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-06 15:54

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mudi schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 03:08:
[...]

Nick, wil je misschien je bevindingen met ons delen? Nog steeds geen deftige reviews gevonden van de Z5s of mini: Batterij, camera, software, issues, ...?
Dus shoot us, vertel zoveel je kunt :9
Laat ik beginnen met het een paar nadeeltjes. Geen stock Nederlands in de Rom, komt hopelijk wel vanuit de custom community. De ZTE skin is helaas wel erg aanwezig, maar niks wat een andere launcher niet kan verhelpen. Toch had ik liever stock android gehad, maar ja je kan niet alles hebben.
Batterij, met 2h50 onscreen time met 50% helderheid en zwaar gebruik een dikke 40% over. Ik heb niet getest hoelang ik bij normaal gebruik met de batterij doe. Valt me wel op dat de telefoon met de meegeleverde oplader ontzettend snel weer vol is.

Camera, super. Veel instellingsmogelijkheden als je pro instellingen gebruikt. Sony CMOS sensor, geweldige foto's en super snel. Dedicated camera button vind ik erg handig. Ook direct vanuit standby scherm kan je met deze knop binnen een paar seconden de camera helemaal opgestart hebben.

Issues ben ik eigenlijk nog niet tegengekomen, behalve dan dat ik niet op het Wifi netwerk op het werk kom. Maar dat ligt aan de instellingen op de router, want heb er nergens anders last van.

Vanochtend dacht ik er aan om de telefoon eens te koppelen met mijn Clio via Bleutooth. Dat ging ook zonder problemen, en de Clio herkent dit keer wel de contacten i.t.t. mijn Jiayu G3.

Belkwaliteit ben ik zeer tevreden over, goed geluid. En ik ben ook goed verstaanbaar.

En wat betreft de speakers van de telefoon, super geluid. Heb ik persoonlijk nog niet eerder op een telefoon voor van omgerekend €230,- gehoord. Voor een telefoon dan natuurlijk. :P

Ik ben niet echt een review schrijver, dat merk je waarschijnlijk wel. Ik vergeet vast nog een en ander, schroom niet om me bepaalde dingen te vragen om te testen.

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:13:
iOcean heeft de iOcean x7s aangekondigd, voor $230 gaat die op 21 januari in de verkoop gaat (de prijs zal uiteindelijk wel $300 zijn, maar voor degene die, die prijs ervoor overhebben is het een betere deal dan de thl t100)

Veranderingen:
*Geupdated lpts-screen

5" 1920x1080
13+2mp camera (F/2,2)
2GB ram
Android 4.2
Wcdma-frequentie
2000/3000 mA accu

De 2000 mA nemen is de stomste beslissing die je kan maken! Lees de review van de thl t100 er maar op na:

"Every superhero has their weakness, with Achilles it was his heel, with Superman it is Kryptonite and with the T100S it is the battery."

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Mooi dingetje :*)
Uiteraard is die 3000mah dan haast wel een vereiste, want het aantal cores is verdubbeld, en nog hoger geclockt.
Ik denk dat ze hetzelfde design gebruiken omdat de 3000mah + cover en hoesjes en dergelijke ook gewoon compitabel zijn.
Lpts screen, wat houdt dat in?
Die anti-fingerprint camera is inderdaad puur leuke marketing, niet echt een erg gewilde functie lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13:21
LTPS = Low temperature polycrystalline silicon
Maar wat het verder doet, geen idee. :+

Een Google hit verder:
(Low Temperature PolySilicon LCD) An active matrix LCD screen that is faster and more integrated than screens made with amorphous silicon substrates. Rather than the single-crystal silicon used in chips, amorphous silicon advanced the active matrix industry by allowing thin film transistors (TFTs) to be deposited on large substrates. There is a huge investment in existing amorphous technology; however, polysilicon provides an alternate approach for certain applications.

Faster, Denser, More Integrated
The larger and more uniform grains of polysilicon (poly-Si) allow electrons to flow 100 times faster than they do through the random-sized grains of amorphous silicon (a-Si), enabling higher resolutions and higher speed. In addition, instead of surrounding the screen area, the row/column driver electronics are integrated onto the glass substrate, thereby reducing the TFT section and the wiring between the pixels. Thus, LTPS LCD pixels can be closer together and achieve densities of 200 dpi and greater. See LCD and polysilicon.
Komt er volgens mij op neer dat aanraakbewegingen beter en sneller worden geregistreerd.

[ Voor 87% gewijzigd door Quad op 14-01-2014 09:14 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16697

Dit zijn de gegevens die ik heb voor de X7S:
About this model we just replace the chip MT6589T with MT6592, and the Ram has upgrade to 2GB. Other parameters you could refer X7 plus.

Genoemde $230 is overigens identieke prijs dan voor de X7 Elite

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 16697 op 14-01-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volledige specificaties zijn hierboven ook al genoemd inclusief foto's.
Ik neem aan dat de Elite/plus/youth of goedkoper worden of uit de handel gaan en niet meer geproduceerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik vind het wel jammer dat ze niet met onscreen buttons komen.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeg_ik_niet
Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:17:
[...]

Van de week had je nog die Jiake besteld... :?
Ook, maar daar heb ik een koper voor gevonden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Quad schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:04:
Ik vind het wel jammer dat ze niet met onscreen buttons komen.
Ze zijn een beetje behoudend.
Why fix something if it ain't broken? :+
Gewoon hetzelfde goede, bewezen design hergebruiken met nieuwe specificaties.
Niet alleen het schrijven van eerste letter i als kleine letter, en de 2e letter als hooffdletter te gebruiken in iOcean is overgenomen van Apple. O+

Onscreen buttons hoeven van mij niet, maar ze zouden de overgang naar native Android a la google knoppen wel mogen implementeren.
Dus in plaats van de menu knop een multitaskingknop.

[ Voor 16% gewijzigd door dutchgio op 14-01-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
Zoek je een octa-core? Kijk dan in de volgende link :+
http://www.gizchina.com/2...st-cotacore-phones-china/
Ik vul dit artikel aan met de jiake v8 ;)
Wat wel jammer is, is dat er ook véél onaangekondigde smartphones/phablets in het artikel staan!

[ Voor 4% gewijzigd door Willian40 op 14-01-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:03
Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:22:
Wat wel jammer is, is dat er ook véél onaangekondigde in het artikel staan.
Ai, in de hele lijst staat wel 1 toestel met een 4.5" en 1 2 met een 4,7" scherm..
Ach, dat maakt het kiezen weer wat gemakkelijker zal ik maar denken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-06 11:12
Omg, Coolpad’s 7-inch, mijn oor is te klein voor die telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:32
Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 10:22:
Wat wel jammer is, is dat er ook véél onaangekondigde smartphones/phablets in het artikel staan!
Als de specs kloppen die in die tabel staan, dan zou de Zopo ZP1000 best interessant kunnen zijn.
5 inch, full hd en 3000mah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chindi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-10-2023
dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 09:55:
Volledige specificaties zijn hierboven ook al genoemd inclusief foto's.
Ik neem aan dat de Elite/plus/youth of goedkoper worden of uit de handel gaan en niet meer geproduceerd wordt.
Ik denk het wel, ze maken alvast ook een low budget versie van de X7, de X7HD. What's in a name :)

Xiaomi zou een octacore versie lanceren van de Hongmi voor maar 999 CNY oftwel 120€. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Chindi op 14-01-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 22:31
Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 07:13:

Veranderingen:
*Geupdated lpts-screen

5" 1920x1080
13+2mp camera (F/2,2)
2GB ram
Android 4.2
Wcdma-frequentie
2000/3000 mA accu

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dit ongeveer vergelijkbaar aan zo'n Note3? Hij is dan wel 0.7" kleiner, maar heeft zo te zien wel redelijke specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:
[...]

Is dit ongeveer vergelijkbaar aan zo'n Note3? Hij is dan wel 0.7" kleiner, maar heeft zo te zien wel redelijke specs.
vergelijkbaar is zo relatief..
zit bijvoorbeeld geen stylus bij met een tal van gimmicks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Haha, ja dat klopt. Hij zal inderdaad wel wat onder doen kwa snelheid ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-05 18:12
Iemand zich al gewaagd aan de Lenovo Vibe Z? Tuurlijk, behoorlijk veel geld voor een telefoon maar naar mijn mening zo'n beetje het beste wat er te krijgen is naast de bekende merken. Wat mij voornamelijk tegenhoud zijn 3 dingen: geen verwijderbare accu, geen sdkaart slot en geen LTE band 20 (800mhz). Voor de rest... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
poema schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:31:
Iemand zich al gewaagd aan de Lenovo Vibe Z? Tuurlijk, behoorlijk veel geld voor een telefoon maar naar mijn mening zo'n beetje het beste wat er te krijgen is naast de bekende merken. Wat mij voornamelijk tegenhoud zijn 3 dingen: geen verwijderbare accu, geen sdkaart slot en geen LTE band 20 (800mhz). Voor de rest... :P
Verschrikkelijk lelijk ding. Dual SIM was ook beloofd, maar zit er ook niet op, op het eerste gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:34:
[...]

Verschrikkelijk lelijk ding. Dual SIM was ook beloofd, maar zit er ook niet op, op het eerste gezicht.
Lelijk? Qua kleurstelling geef ik je gelijk, daar had wel wat meer creativiteit in mogen zitten. Wat de vorm betreft vind ik het juist erg mooi. Vooral de achterkant, zo'n rand aan de onderzijde heeft mijn huidige telefoon ook en dat was 1 van de redenen dat ik 'm ook kocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Bestaat een ZTE V987s???

Kwam deze tegen op aliexpress en voor die prijs een zeer goede deal, maar kan geen informatie vinden over de telefoon zelf 8)7
http://www.aliexpress.com...-1G-RAM-5/1581376823.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
poema schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:50:
[...]

Lelijk? Qua kleurstelling geef ik je gelijk, daar had wel wat meer creativiteit in mogen zitten. Wat de vorm betreft vind ik het juist erg mooi. Vooral de achterkant, zo'n rand aan de onderzijde heeft mijn huidige telefoon ook en dat was 1 van de redenen dat ik 'm ook kocht.
Gewoon. Lelijk.
Log. Niet gestroomlijnd.
YouTube: Lenovo Vibe Z Hands On - CES 2014

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ziet er tenminste niet standaard uit zoals bij de meeste chinese phones. Ik vind hem wel mooi, maar erg duur.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 14:49
Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:34:
[...]

Jammer dat Dual Sim ontbreekt, een van de redenen dat 'm zo interessant maakte.
Wil van m'n ZP980 graag naar een vergelijkbare phone met 4G, maar moet denk ik nog even geduld hebben.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:
[...]

Qua uiterlijk i.i.g. niet ;) , heeft ook géén stylus.
Qua cpu-snelheid zit die wel op snapdragon 800-niveau (zelfs iets erboven)
Maar op o.a gebied van gpu is die op het niveau van de snapdragon 600. Ik denk niet dat je qua snelheid veel verschil merkt, tussen de mtk 6592 en de snapdragon 800!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Is zo'n octa core geen ontzettende batterij slurper?;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:24

Garyu

WW

Ik hoop/neem aan dat die cores alleen aangezet worden als ze ook nodig zijn. Uiteindelijk is dat dus een tradeoff tussen performance en power, die zal je altijd hebben, maar of je nou 4 cores gedurende 2 minuten laat rekenen of 8 cores gedurende 1 minuut zal niet zoveel uitmaken, terwijl je het resultaat twee keer zo snel hebt :).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:26:
Is zo'n octa core geen ontzettende batterij slurper?;)
Vergeet niet dat het het wel Cortex-A7 kernen zijn, als het krait 400/cortex-a15 kernen waren, was het een ander verhaal...
Neemt niet weg dat het grootste nadeel van de Thl T100 de 2300 mA accu was, ik raad dan ook iedereen de Thl T100 af, behalve als je een powerbank bij je hebt! (http://www.androidauthori...-thl-t100s-review-327578/)
Maar in praktijk verbruikt die 8-core amper meer accu dan snapdragon 800! De meeste smartphones met 8-core hebben ook nog een 2600 mA+ accu, dan valt het wel mee!

[ Voor 22% gewijzigd door Willian40 op 14-01-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Nou, een vriend van me heeft zo'n note 3. De accu van dat ding gaat echt enkele dagen mee. Dat wil ik natuurlijk ook :)

Misschien anders maar kijken voor een niet octa core chip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 17:40:
[...]

Vergeet niet dat het het wel Cortex-A7 kernen zijn, als het krait 400/cortex-a15 kernen waren, was het een ander verhaal...
Neemt niet weg dat het grootste nadeel van de Thl T100 de 2300 mA accu was, ik raad dan ook iedereen de Thl T100 af, behalve als je een powerbank bij je hebt! (http://www.androidauthori...-thl-t100s-review-327578/)
Maar in praktijk verbruikt die 8-core amper meer accu dan snapdragon 800! De meeste smartphones met 8-core hebben ook nog een 2600 mA+ accu, dan valt het wel mee!
Vergeet niet dat die uitspraak over de Thl T100 wel eens kan gelden voor alle mt6592 toestellen...
2300mah is een prima batterijcapaciteit.
En aangezien de rom van de Thl niet zoveel kan eten, zal het toch te maken hebben met het aantal cores dat vaak actief is, en dus veel strook nodig heeft.
Minstens 2500 is misschien wel aangeraden, wil je normale batterijstats.

Bij benchmarks is de octacore beter.
Maar het praktische nut van 8 dezelfde cores is nog niet echt bewezen..
Bij normaal android renderen zijn er hooguit 2 in gebruik. Bij zware apps of lichte games misschien 3 of 4.

En daar gaat het batterijverbruik omhoog.
Bij een snapdragon zouden er bij lichte games of zware apps misschien 2 actief zijn, waarvan 1 A15.
En door het mindere aantal cores verbruik je dan minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:23:
Nou, een vriend van me heeft zo'n note 3. De accu van dat ding gaat echt enkele dagen mee. Dat wil ik natuurlijk ook :)

Misschien anders maar kijken voor een niet octa core chip :)
dan toch zonder 3G aan en enkele emails dat syncen? geen enkele Samsung houd het bij mij langer uit dan 1/1.5 dag?

Als je de gsm in de broekzak steekt niet belt en enkel smsjes ontvangt, hoogstens wat surft per dag kan ik ook 3 dagen halen, maar als je een power user bent zijn ze al snel wat krap qua batterij.

Vergelijk eens met dit: ik navigeer hele dag door met gps van klant naar klant dit is in totaal per dag dus ongeveer 2uur en 50mins aan gps verbruik, dan syncen er constant 2 emails per 15mins en bel ik gemiddeld 1uurtje per dag, soms zelf 2uur.

Dit allemaal op mijn Lenovo S750 met 2000mah accu, hier haal ik opt einde van de dag 65% mee, kan ik dus 2 dagen mee doen.
Smartphone dient toch om zoveel mogelijk in een toestel te gebruiken naar mijn mening? ;) anders is het geen smartphone meer he :D

p.s. geen persoonlijke aanval he, maar samsung scoort niet zo fantastisch qua batterij bij stevig gebruik ;)

edit: bluetooth draait ook constant voor men headset/carkit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
De_Bastaard schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:23:
Hij zet hem alleen aan als hij iemand gaat bellen? Enkele dagen is echt onzin bij normaal gebruik. Zelfs als je niet surft en hem niet gebruikt voor mp3 en er nauwelijks mee belt, 3g uitschakelt en schermhelderheid helemaal terugschroeft is 2 dagen echt al bijna niet te halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Omdat er geen reactie op is gekomen quote ik even mezelf ;)
Ik heb een tijdje geleden een Veho Peble smartstick+ besteld voor €20,90 bij ibood (http://www.ibood.com/flas...tstick_compacte_noodaccu/)
Nu wordt deze pas 23 januari verzonden.
Ik kwam er vandaag pas achter dat hij een stuk langer is dan ik dacht, en ik zit er aan te denken om te annuleren.
Ik heb nu deze power bank op het oog:
http://www.pandawill.com/...et-pc-5-color-p76021.html
Denkt iemand dat dat een betere keuze is?
Wat denken jullie, blauw of zilver mooier?
Afbeeldingslocatie: http://www.ebaypa.com/albums/20140002/poa168828_10.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: http://www.ebaypa.com/albums/20140002/poa168832_9.jpg

Of toch een andere power bank? Het voordeel van deze is dat hij maar 9 of 10 mm dikis waardoor hij lekker makkelijk in mijn broekzak zou passen.

De afbeeldingen komen van ebay, maar het lijkt precies dezelfde als die van Pandawill? Alleen zeggen ze op Ebay 5600mah en Pandawill 4400mah, terwijl de afmetingen ongeveer gelijk zijn. Enige verschil is dat er bij Pandawill geen letters op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Ff serieus. Je koopt een powerbank omdat de kleur mooi is?
Die van Xiaomi schijnt een topper te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
'Het topic voor onbekende chinese smartphones'
En dan discussieren over kleur van een powerbank :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Momus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:21:
Ff serieus. Je koopt een powerbank omdat de kleur mooi is?
Die van Xiaomi schijnt een topper te zijn.
Nee, ik wil deze power bank omdat hij dun is. Hij is alleen in 5 verschillende kleuren te bestellen op Pandawill. En die van Xiaomi vind ik pas vanaf $29,99 en die is 2x zo dik en 2cm breder.
dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:22:
'Het topic voor onbekende chinese smartphones'
En dan discussieren over kleur van een powerbank :+
Welk topic kan ik het beter plaatsen? Ga hem gebruiken om mijn "onbekende chinese smartphone" mee op te laden.

[ Voor 38% gewijzigd door ivo001 op 14-01-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
ivo001 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 19:22:
[...]

Nee, ik wil deze power bank omdat hij dun is. Hij is alleen in 5 verschillende kleuren te bestellen op Pandawill.
Dan zou ik lekker een roze nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 13:07
Mudi schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:50:
Bestaat een ZTE V987s???

Kwam deze tegen op aliexpress en voor die prijs een zeer goede deal, maar kan geen informatie vinden over de telefoon zelf 8)7
http://www.aliexpress.com...-1G-RAM-5/1581376823.html
Ik zou 'm iig niet kopen bij een verkoper met zo weinig feedback.
Smaken verschillen. Ik kan hem echt niet lelijk vinden. Ook niet uitzonderlijk mooi trouwens.
In elk geval iets anders dan die saaie Samsung afgeleiden.

[ Voor 31% gewijzigd door Hyp Hyper op 14-01-2014 19:30 ]

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Prozac
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-12-2024
Na vele topics gelezen te hebben weet ik het nog steeds niet (of weet ik teveel en kan dus niet kiezen), daarom: Wat raden jullie me aan?

1) Speel geen spelletjes, dus GPU-kracht is niet belangrijk;
2) Kijk geen film/tv, dus beeldscherm resolutie is niet belangrijk;
3) Te bedienen met 1 hand, dus niet groter dan 4.5in.;
4) Maak bijna nooit foto's, dus de camera is ook niet belangrijk;
5) GPS is wel belangrijk, want ik wil de telefoon gebruiken voor auto navigatie;
6) Batterijvermogen ook niet belangrijk vanwege 1) en 2).

Wifi-connectie en de "normale" telefoon activiteiten zijn natuurlijk wel belangrijk.

Ik weet niet hoe snel (rekenkracht) de telefoon moet zijn, want mijn enige vergelijkingsmateriaal is mijn 3 jaar oude ZTE Blade. Deze telefoon is een beetje te traag in het tekenen van de vector-maps van OSMAnd (een navigatie app)... overigens, het tekenen van deze vector-maps is volgens mij afhankelijk van de rekenkracht (dus CPU en niet de GPU)... dus de CPU moet sneller zijn dan die van de ZTE Blade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Laatst online: 11-06 18:51
een meer algemene vraag, maar zo een 6" gsm zit dat nog een beetje makkelijk in een broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Zottenpedj schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:10:
een meer algemene vraag, maar zo een 6" gsm zit dat nog een beetje makkelijk in een broekzak?
Dat ligt aan je maat broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zottenpedj
  • Laatst online: 11-06 18:51
ok, dan zal da wel nog gaan bij mij :)

edit: hoe zit het eigenlijk met de betaling, de omzetting van usd naar euro is op elke site anders.

[ Voor 57% gewijzigd door Zottenpedj op 14-01-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 18:26:
[...]

Vergeet niet dat die uitspraak over de Thl T100 wel eens kan gelden voor alle mt6592 toestellen...
2300mah is een prima batterijcapaciteit.
En aangezien de rom van de Thl niet zoveel kan eten, zal het toch te maken hebben met het aantal cores dat vaak actief is, en dus veel strook nodig heeft.
Minstens 2500 is misschien wel aangeraden, wil je normale batterijstats.

Bij benchmarks is de octacore beter.
Maar het praktische nut van 8 dezelfde cores is nog niet echt bewezen..
Bij normaal android renderen zijn er hooguit 2 in gebruik. Bij zware apps of lichte games misschien 3 of 4.

En daar gaat het batterijverbruik omhoog.
Bij een snapdragon zouden er bij lichte games of zware apps misschien 2 actief zijn, waarvan 1 A15.
En door het mindere aantal cores verbruik je dan minder.
Dat 2500 mA+ accu zinvol is voor deze octa-core zal ik niet ontkennen, dat die meer accu slurpt dan de meeste SoC's ook niet.

Maar het praktisch nut is er naar mij mening wel, applicaties worden steeds beter geoptimaliseerd voor multi-threaded werk, waardoor de octa-core zijn taken sneller uitvoert dan de mtk 6589(T).
Toen de tegra 3/exynos 4412 uitkwam waren er ook vele die zeiden een dual-core is genoeg.

Probeer ook maar op een mtk 6589(T)/82 Gta San Andreas op max te spelen! Ik kan je de moeite besparen, hoge fps ga je niet halen, dat komt niet alleen door de gpu maar ook de snellere cpu

In de praktijk zal de mtk 6592 bij veel toepassingen niet 2x sneller zijn, maar ook al is die 50% sneller, merk je in de praktijk het verschil in o.a opstarttijden van apps of in het laden van desktop-pagina's!

Wellicht is de mtk 6592 als éérste MediaTek 8-core slechter geoptimaliseerd, maar een slechte accu-duur heeft een smartphone met de mtk 6592 ook weer niet.

De betere accu-duur is ook gedeeltelijk te verklaren doordat de nexus 5 voor 100% puur google's software heeft en wellicht ook door android 4.4 en alsnog zijn het géén verschillen van dag en nacht!

2300 mA is imho niet bepaald groot, (bijna) alle concurrenten hebben meer, dan is de accu met de concurrentie vergeleken i.i.g. al klein en met een grotere accu, is dat probleem weg!

Ik zal zodra ik mijn Jiake V8 binnen heb (hoogstwaarschijnlijk volgende week i.i.g. binnen), hij is gisteren verzonden naar nl vanuit Frankfurt, accu-tests doen en met een stopwatch desktop-pagina's laden, zodat ik het nut van de octa-core ook in praktijk kan laten zien.(als iemand ook nog een betrouwbare-accu-benchmark weet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 513032

Is er op dit moment een chinese smartphone te verkrijgen die niet onderdoet aan de Mi3 S800? En ook een goede rom community heeft (zou er dan eventueel miui opzetten). De prijs mag tot max €400, inclusief shipping.

Wish list:

- Grote accucapaciteit (>3000mAh)
- 5.0" FHD
- Snelle processor (gelijk aan S800AB)

Lijkt me vrijwel onmogelijk, of niet?

[ Voor 229% gewijzigd door Anoniem: 513032 op 14-01-2014 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Anoniem: 513032 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:57:
Is er op dit moment een chinese smartphone te verkrijgen die niet onderdoet aan de Mi3 S800? En ook een goede rom community heeft (zou er dan eventueel miui opzetten). De prijs mag tot max €400, inclusief shipping.
Dat is wel een redelijke prijs eigenlijk!
Alleen het formaat staat me een beetje tegen:
Size: 90.5*77*21.6mm

Die ik wilde gaan halen bij Pandawill is:
103 x 57 x 10 mm

Lijkt me dat dat wel een veel fijner formaat is, past prima in mijn broekzak.

Of zou die van Xiaomi echt zoveel beter zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Door het combineren van verschillende roms van Vegaviet.com is het me gelukt om kitkat te draaien op mijn A850S...in het Nederlands :) Dus mochten mensen nog van plan zijn een Vega toestel aan te schaffen; er is wel degelijk een actief forum. Helaas wel Vietnamees maar lang leve google translate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ivo001 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:03:
[...]

Dat is wel een redelijke prijs eigenlijk!
Alleen het formaat staat me een beetje tegen:
Size: 90.5*77*21.6mm

Die ik wilde gaan halen bij Pandawill is:
103 x 57 x 10 mm

Lijkt me dat dat wel een veel fijner formaat is, past prima in mijn broekzak.

Of zou die van Xiaomi echt zoveel beter zijn?
Sorry, had mijn bericht gewijzigd, nadat ik zag dat er geen free shipping mogelijk is bij de powerbank van Xiaomi. Dan kost hij $33, inclusief shipping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Willian40 schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:49:
[...]

Dat 2500 mA+ accu zinvol is voor deze octa-core zal ik niet ontkennen, dat die meer accu slurpt dan de meeste SoC's ook niet.

Maar het praktisch nut is er naar mij mening wel, applicaties worden steeds beter geoptimaliseerd voor multi-threaded werk, waardoor de octa-core zijn taken sneller uitvoert dan de mtk 6589(T).
Toen de tegra 3/exynos 4412 uitkwam waren er ook vele die zeiden een dual-core is genoeg.

Probeer ook maar op een mtk 6589(T)/82 Gta San Andreas op max te spelen! Ik kan je de moeite besparen, hoge fps ga je niet halen, dat komt niet alleen door de gpu maar ook de snellere cpu

In de praktijk zal de mtk 6592 bij veel toepassingen niet 2x sneller zijn, maar ook al is die 50% sneller, merk je in de praktijk het verschil in o.a opstarttijden van apps of in het laden van desktop-pagina's!

Wellicht is de mtk 6592 als éérste MediaTek 8-core slechter geoptimaliseerd, maar een slechte accu-duur heeft een smartphone met de mtk 6592 ook weer niet.

De betere accu-duur is ook gedeeltelijk te verklaren doordat de nexus 5 voor 100% puur google's software heeft en wellicht ook door android 4.4 en alsnog zijn het géén verschillen van dag en nacht!

2300 mA is imho niet bepaald groot, (bijna) alle concurrenten hebben meer, dan is de accu met de concurrentie vergeleken i.i.g. al klein en met een grotere accu, is dat probleem weg!

Ik zal zodra ik mijn Jiake V8 binnen heb (hoogstwaarschijnlijk volgende week i.i.g. binnen), hij is gisteren verzonden naar nl vanuit Frankfurt, accu-tests doen en met een stopwatch desktop-pagina's laden, zodat ik het nut van de octa-core ook in praktijk kan laten zien.(als iemand ook nog een betrouwbare-accu-benchmark weet).
Je kan zo aan de slag bij de marketing afdeling van mediatek :+
Een paar opmerkingen:
- multi-threaden optimalisaties zullen eerder voor quad-cores worden geïmplementeerd dan voor octa-cores.
- gta san andreas draaien ligt niet zozeer aan de CPU, maar aan de GPU. Het is nog niet bekend hoe de mt6592 het daarop presteert.
- over batterijduur kun je nu nog niet zoveel zeggen. Pure aannames. Je kunt bijvoorbeeld de aanname doen dat het minder is dan de mt6589.
- 4.2, 4.3 of 4.4 zou niet zoveel uit mogen maken.

Desktop pagina's laden vergt ook niets van 8 cores, dat ligt puur aan je 3G/wifi snelheid..

Het feit dat 8 tragere cores op volledige activiteit(0,0 praktijkgebruik) ongeveer even snel zijn als 4 cores in een snapdragon geeft wel aan wat het nut ervan is...

[ Voor 3% gewijzigd door dutchgio op 14-01-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001

Wish list:

- 5.0" FHD

Misschien de Zopo ZP1000 of de iOcean X7S Elite 3000mah?

[ Voor 18% gewijzigd door ivo001 op 14-01-2014 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus

Wish list:

- 5.0" FHD

De ZTE Nubia Z5S, alleen de standaard batterij grootte is wat minder. Wellicht komt of is er een batterij met grotere capaciteit beschikbaar, maar dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beide bedankt! De ZTE Nubia Z5S ziet er goed uit, maar een te keine accu en de standaard S800 versie, waar de Mi3 de hoger geklokte heeft.

Ziet er naar uit dat ik toch moet wachten tot de Mi3 64GB eindelijk uitkomt; had hem al besteld in oktober en ben het wachten erg zat. Helaas. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willian40
  • Niet online
[dutchgio schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 21:06[/message]:
[...]

Je kan zo aan de slag bij de marketing afdeling van mediatek :+
Een paar opmerkingen:
- multi-threaden optimalisaties zullen eerder voor quad-cores worden geïmplementeerd dan voor octa-cores.
- gta san andreas draaien ligt niet zozeer aan de CPU, maar aan de GPU. Het is nog niet bekend hoe de mt6592 het daarop presteert.
- over batterijduur kun je nu nog niet zoveel zeggen. Pure aannames. Je kunt bijvoorbeeld de aanname doen dat het minder is dan de mt6589.
- 4.2, 4.3 of 4.4 zou niet zoveel uit mogen maken.

Desktop pagina's laden vergt ook niets van 8 cores, dat ligt puur aan je 3G/wifi snelheid..

Het feit dat 8 tragere cores op volledige activiteit(0,0 praktijkgebruik) ongeveer even snel zijn als 4 cores in een snapdragon geeft wel aan wat het nut ervan is...
Je reactie over multithreaden is ook een aanname :+
MediaTek heeft een stijgende omzet (en.wikipedia.org voor cijfers) en heeft een relatief groot aandeel van de Chinese smartphone-markt in handen.

Gameloft heeft onlangs aangekondigd om modern combat 5 te optimaliseren voor de mtk 6592, dat toont aan dat MediaTek met hun nieuwste SoC een concurrent willen zijn van de high-end markt voor een low-budget prijs.

Waarom zouden de ontwikkelaars dan voor de mtk 6592 niet multi-thread optimaliseren voor hun app? Je weet niet of ze de snapdragon beter geoptimaliseerd hebben, MediaTek is even goed een grote speler, dus het is voorbarig om te zeggen dat de snapdragon 4-core's beter multithread geoptimaliseerd zijn!

Over gta san andreas er staan genoeg video's van op youtube in combinatie met de mtk 6592, waarin je i.i.g. kan zien dat de mtk 6592 het beter doet dan de mtk 6589(T)

Aantonen dat de cpu sneller is kan ik met die video's niet, omdat het zoals je zei, het voor een groot deel aan de gpu ligt.

Over de batterij:

Er zijn al diverse reviews op internet van mtk 6592-smartphones! Zoals een review van de jiake v8, waarin je een antutu-batterij test score kan zien, met een score van 448 minuten heeft die imho een goede accu-duur, wat +300 mA accu en een HD-scherm al kunnen doen :+
I.I.G blijken uit die reviews dat de accu-duur niet slecht is. (Ook niet bovengemiddeld)

Nog over desktop-pagina's laden, dat heeft niet alleen met je 3g of Wi-Fi te maken! Zie test in onderstaande link over het laden van de NY

reviews: Titanenstrijd: Galaxy S4 vs HTC One vs Sony Xperia Z

MediaTek wil voor een budget-prijs goede SoC's verkopen, als ze de duurdere krait 400/cortex a15 kernen gebruiken zijn ze duurder en minder aantrekkelijk dus.

Ik zou niet weten waarom het géén nut zou hebben! Het is goedkoper en toch hebben ze een snellere cpu dan de concurrentie(lees voor cpu-benchmarks de review van Android Authority van de Thl T100 maar eens na!)

Zoals hierboven gezegd, zolang ontwikkelaars goed gebruik maken van de kracht van de mtk 6592, zie ik en velen andere met mij het nut van de 8-core wel en is de praktijk-snelheid ook hoog!

Edit: Ik zal in mijn review er ook op terug komen :)

[ Voor 16% gewijzigd door Willian40 op 14-01-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Probleem is dus dat die ondersteuning er gewoonweg niet is.
Als app-developer richt je je op ondersteuning en optimalisaties voor de grootste op de markt; quallcomm. Daarnaast nvidia en samsung met exynos.
Mediatek is geen prioriteit, of ze nou een octa-core hebben die het goed in de benchmarks of niet.

En de tegenstrijdigheid; samsung is in china ook heel groot.
Apple is er nog maar net actief dus nog in opkomst.

Dat van die websites wist ik niet. ;)
Batterijduur moet zich nog wel even bewijzen, maar nogmaals; de aanname dat het minder is dan de mt6589 is snel gemaakt. Hoeveel dat is is onbekend terrein..

En dan kom je weer op 'snellere cpu'...
Hogere benchmarks wil niet zeggen dat de cpu daadwerkelijk sneller is bij het gebruiken.

Ik heb het al vaker gezegd en dat doe ik nogmaals; ik zie meer in een 2x A9/7 + 2x A15 combi van mediatek, of een gloednieuwe A12 Quad dan een octacore, waar men ook een licentie voor heeft.

Het is gewoon leuk voor de marketing en benchmarks maar in verhouding voegt het niet zoveel toe, zo'n octacore. Ook bij Samsung was het geen succes. Die gaan nu mogelijk zoeken naar een hexacore; 6 cores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

Wat ik mezelf eigenlijk afvraag. Ik heb de Nubia Z5s, hierin zit de Qualcomm Snapdragon MSM8974 volgens Antutu Device Info. Volgens de site van Qualcomm zit op deze chipset de LTE ingebouwd, terwijl ik de 3G versie van de telefoon heb.
Kan dit met een toekomstige custom rom vrijgegeven worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

nickvanozzie schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:00:
Wat ik mezelf eigenlijk afvraag. Ik heb de Nubia Z5s, hierin zit de Qualcomm Snapdragon MSM8974 volgens Antutu Device Info. Volgens de site van Qualcomm zit op deze chipset de LTE ingebouwd, terwijl ik de 3G versie van de telefoon heb.
Kan dit met een toekomstige custom rom vrijgegeven worden?
Volgens mij is voor 4g nog wel meer nodig dan een chipset, bijvoorbeeld versterkers, antennes en ruisfilters. Volgens mij had de Nexus 4 hetzelfde probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door 461943 op 15-01-2014 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Zottenpedj schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 20:10:
Een goed platte/dunne nemen en dan gaan zitten: krak :P
Heeft een collega van me al voor elkaar gekregen met z'n Xperia Z..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim007
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-02-2024
is er iemand die de zopo ZP998 gepreordred had en die nu reeds verzonden is?

zodat ik misschien weet wanneer ik de eerste echte user reviews mag verwachten

ondertussen vind ik de zp980+ wel mooien van design, jammer van de 1GB ram maar

Macbook | AMD Phenom II X6 1075T | Samsung Galaxy S i9000 | Visture V10 | Lenovo Tab 2 | ZOPO ZP999

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hyp Hyper schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:52:
[...]

Een goed platte/dunne nemen en dan gaan zitten: krak :P
Heeft een collega van me al voor elkaar gekregen met z'n Xperia Z..
Je moet m ook niet in je kontzak doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Vandaag de Piston updated Oordopjes binnnen. Heb ze de 6e besteld en zijn de 8e verzonden. Dus een weekje onderweg naar hier. Deze Xiaomi Piston updated oordopjes zijn bij Ibuygou voor maar $20.99 incl free shipping. Originele dopjes (niet neppe ali-xpress meuk) met brilliante kwaliteit en zeer goed geluid, al helemaal voor dat geld...m.i. Zeer zeker de moeite waard voor $20.99 =+/- €15

[ Voor 28% gewijzigd door Gijsjha op 15-01-2014 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:40
Hier een paar dealsprime reviews .
vond het wel interessant om de bekijken ..

tim007 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:18:
is er iemand die de zopo ZP998 gepreordred had en die nu reeds verzonden is?

zodat ik misschien weet wanneer ik de eerste echte user reviews mag verwachten

ondertussen vind ik de zp980+ wel mooien van design, jammer van de 1GB ram maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann

OzzieMann

461943 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 08:12:
[...]

Volgens mij is voor 4g nog wel meer nodig dan een chipset, bijvoorbeeld versterkers, antennes en ruisfilters. Volgens mij had de Nexus 4 hetzelfde probleem.
Dacht ik al, ach ja heb het toch niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartOtten
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:22
Pfoeh, ik volg het topic nu al twee weken maar ik wordt er weinig wijzer van. Het vergelijken is moeilijk....misschien kan iemand met helpen.

- Ik gebruik mijn mobiele telefoon voornamelijk op de momenten tussen volledige desktop PC's in. Nieuwsapps, Facebook, Tweakers en 9gag zijn de meest gebruikte apps dus het is internet all the way wat dat betreft.

- Ik wil er graag over 2 jaar ook nog mee lopen. Een beetje feature-proof qua kracht/snelheid graag.

- Nu heb ik zelf een HTC Desire HD, gekocht toen die net uit was en dus top of the bill. Nu vreselijk achterhaald dus alles is een verbetering.

- Het meest hatelijke aan mijn huidige telefoon vind ik dat ik constant moet opladen. 4 uur browsen op een dag zonder dat ik met een lege batterij thuis kom, zou de kwaliteit van mijn leven aanzienlijk verbeteren.

- Ik denk dat ik erg blij word van 4G. Zie eerste punt.

- In mijn telefoon zit nu een SD-kaart van 8 Gigabyte. Dat is te krap. Dus of minstens 16GB intern of een SD-slot.

- Een redelijk tot goede camera is een pre

- Ik heb korte vingers, maar lees dus wel veel op mijn smartphone. Ik denk dat ik dus een groot scherm prefereer. Iemand ervaring met deze keuze en wat was het resultaat (goede keuze, slechte keuze)?

Alle telefoons in dit topic voldoen denk ik aan het gewenste (behalve 4G). Qua 4G zijn er nog niet zoveel hier in het topic (als ik alles goed begrepen heb). Iemand een tip?

[ Voor 7% gewijzigd door BartOtten op 15-01-2014 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4G gaat m nog niet worden nee, dat komt denk in Q3/4 dit jaar ;)
In ieder geval niet voor een leuk prijsje.
Misschien nog iets langer wachten en een usb oplaadkabel aanschaffen?
Om op te laden bij desktop :+
Ik vraag me ook af of 4G nou zo heel veel toevoegt met alleen facebook, tweakers, 9gag en nieuwsapps.

Verder zijn je eisen vrij algemeen, en dan is de keus groot, komend vanaf een desire HD is snelheid al snel behaald, dan zit je vrij goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyp Hyper
Ik snap het 4G-verhaal ook nog niet helemaal. Misschien voor HD videostreaming en tethering, maar dan zit je zo aan je limiet van 4 of 6 GB. (niet zoveel mensen hebben tegenwoordig nog een onbeperkte 'databundel')
Misschien kan iemand mij 'enlighten'? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:03
Ik denk dat de 4G hype vooral van buiten Europa komt, waar 3G weinig voor stelt.

Hier in NL is het huidige 3G/HSDPA netwerk op de meeste plaatsen zo goed dat je 4G niet snel echt nodig zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
BartOtten schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 16:11:
Pfoeh, ik volg het topic nu al twee weken maar ik wordt er weinig wijzer van. Het vergelijken is moeilijk....misschien kan iemand met helpen.

- Ik gebruik mijn mobiele telefoon voornamelijk op de momenten tussen volledige desktop PC's in. Nieuwsapps, Facebook, Tweakers en 9gag zijn de meest gebruikte apps dus het is internet all the way wat dat betreft.

- Ik wil er graag over 2 jaar ook nog mee lopen. Een beetje feature-proof qua kracht/snelheid graag.

- Nu heb ik zelf een HTC Desire HD, gekocht toen die net uit was en dus top of the bill. Nu vreselijk achterhaald dus alles is een verbetering.

- Het meest hatelijke aan mijn huidige telefoon vind ik dat ik constant moet opladen. 4 uur browsen op een dag zonder dat ik met een lege batterij thuis kom, zou de kwaliteit van mijn leven aanzienlijk verbeteren.

- Ik denk dat ik erg blij word van 4G. Zie eerste punt.

- In mijn telefoon zit nu een SD-kaart van 8 Gigabyte. Dat is te krap. Dus of minstens 16GB intern of een SD-slot.

- Een redelijk tot goede camera is een pre

- Ik heb korte vingers, maar lees dus wel veel op mijn smartphone. Ik denk dat ik dus een groot scherm prefereer. Iemand ervaring met deze keuze en wat was het resultaat (goede keuze, slechte keuze)?

Alle telefoons in dit topic voldoen denk ik aan het gewenste (behalve 4G). Qua 4G zijn er nog niet zoveel hier in het topic (als ik alles goed begrepen heb). Iemand een tip?
Zte Nubia Z5s (mini). Heeft 4G, sterke specs, geloof ook wel een aardige camera. Genoeg geheugen en SD kaart uitbreiding. Accu nog onbekend, toestel is (nog niet? voor de 4G versie) pas uit, ik vind nog geen goede reviews waarin iets zinnigs gemeld wordt over de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbertp
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23-03-2023
Battery: 2000mAh, Built in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Wat zouden jullie doen, jongens, ZTE Nubia Z5s, Xiaomi Mi3, Meizu MX3, OPPO find 5? Zitten allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse, waarbij de Xiaomi Mi3 en ZTE Nubia z5s hetzelfde gespec'ed zijn op de batterij in het voordeel van de Xiaomi Mi3 (3050 vs 2300) en de front facing camera in het voordeel van de ZTE (5MP vs 2MP). Zelf heb ik liever een grotere batterij dan een betere front facing camera. Maar hoe zit het met andere niet in cijfers uit te drukken kwaliteiten: de bouwkwaliteit (daar is de OPPO weer de beste), de kwaliteit van de camera (het aantal megapixels, beide 13mp zegt weinig), en de kwaliteit van het scherm (de ZTE heeft een Sharp IGZO 1080P, waar de Xiaomi een LG of Sharp 1080p (soms ben ik tft en soms ben ik ips tegengekomen)? Dus heeft iemand enig idee hoe deze twee het op deze gebieden tegenover elkaar doen?

Ik heb bovendien ook het idee dat de Nubia serie de Lexus van ZTE is (waarbij ZTE dus Toyota is), dus daar valt ook wat voor te zeggen...

Verder is de Nubia Z5s wel over het algemeen kleiner, maar ja, hoe zit het met algemene bouwkwaliteit en het heeft hierdoor wel een kleinere batterij...

En ondersteuning van de community (weer een punt waar OPPO de rest ver achter zich laat) heeft de Xiaomi wekelijkse software updates, terwijl ik niet het idee krijg dat de ZTE zo actief ondersteund gaat worden door de fabrikant. Hierom vindt ik de ondersteuning door een site als XDA voor een toestel veel belangrijker.

Kortom, de Xiaomi en ZTE staan naast in elkaar in de schappen, beide voor dezelfde prijs, welke nemen jullie mee?

Reviews of het noemen van andere mogelijke concurrerende toestellen worden ook zeer op prijs gesteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees het Oppo Find 5 topic even door en je kunt die van je lijstje schrappen...
Blijven de ZTE en de Xiaomi over, en dan zou mijn opinie uitwijken naar de Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moh.moh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:00:
Zitten allemaal ongeveer in dezelfde prijsklasse, waarbij de Xiaomi Mi3 en ZTE Nubia z5s hetzelfde gespec'ed zijn.
Dit klopt niet helemaal, de ZTE heeft de normale S800 soc, terwijl de Xiaomi de AB versie heeft die iets hoger geclockt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Is bij iedereen de site van Pandawill zo belachelijk traag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 535411

ivo001 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:28:
Is bij iedereen de site van Pandawill zo belachelijk traag?
Ja, bij mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Gijsjha schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 10:48:
Vandaag de Piston updated Oordopjes binnnen. Heb ze de 6e besteld en zijn de 8e verzonden. Dus een weekje onderweg naar hier. Deze Xiaomi Piston updated oordopjes zijn bij Ibuygou voor maar $20.99 incl free shipping. Originele dopjes (niet neppe ali-xpress meuk) met brilliante kwaliteit en zeer goed geluid, al helemaal voor dat geld...m.i. Zeer zeker de moeite waard voor $20.99 =+/- €15
HIj staat voor $14,98 op Ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
Kunnen jullie misschien ook vertellen waarom jullie liever de Xiaomi hebben dan de ZTE? De hogere klok van de CPU, GPU en het geheugen zullen toch niet zoveel verschil gaan maken?

*ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zozeer geïnteresseerd ben in de stock firmware, ik zal er waarschijnlijk google android op zetten: ik zou de beide toestellen puur beoordelen op hun hardware.

[ Voor 35% gewijzigd door moh.moh op 15-01-2014 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
moh.moh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:43:
Kunnen jullie misschien ook vertellen waarom jullie liever de Xiaomi hebben dan de ZTE? De hogere klok van de CPU, GPU en het geheugen zullen toch niet zoveel verschil gaan maken?
Miui vind ik fantastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tdvr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 13:40
Denken jullie dat deze [Jiake JK-11] Een Cubot GT99 concurrent is? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gingerbread
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 28-04 21:19
poema schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 15:31:
Ik heb deze telefoon besteld op AlieExpress met de originele flipcover bij Eternal Team. 330 euro kwijt en dan zelfs met eventuele belasting valt de prijs reuze mee naar mijn mening.

Snapdragon 800, FullHD IPS schermpje, leuke camera's en Lenovo als merk zijn de punten waarom ik voor deze gekozen heb. Accu is inderdaad jammer, maar hij is wel redelijk groot. SD-kaart slot een gemiste kans dus daar moet ik mee zien te leven. 4G doet me niet zo veel aangezien ik liever een goedkopere abbo met 3G heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALDude
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
Weet iemand misschien of de inew v3 een telefoon is die niet snel kapot gaat?
Hij lijkt me erg goed, maar ik weet niet of ik er ook op kan vertrouwen dat hij een langere tijd meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eligius
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-05 12:29
De iNew V3 is volgens mij net uit, dus lange termijn-ervaringen zijn er nog niet. Maar je zoekt meer naar een bevestiging dat het geen rommel is. Ik denk op eventueel wat gekraak na door een wat mindere bouwkwaliteit is er niet veel te vrezen. Al moet ik zeggen dat er bv. in het Newman N2-topic wordt geklaagd over uitvallende schermpjes, dus pech hebben kun je altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieAnanas
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-05 11:20
Wees wel voorzichtig als je op Ebay koopt... Zie: http://miuiandroid.com/20...uppliers-need-good-title/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Grote kans op fakes op ebay/aliexpres etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LALDude
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09-2024
eligius schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:15:
De iNew V3 is volgens mij net uit, dus lange termijn-ervaringen zijn er nog niet. Maar je zoekt meer naar een bevestiging dat het geen rommel is. Ik denk op eventueel wat gekraak na door een wat mindere bouwkwaliteit is er niet veel te vrezen. Al moet ik zeggen dat er bv. in het Newman N2-topic wordt geklaagd over uitvallende schermpjes, dus pech hebben kun je altijd.
Bedankt, ik zit nog erg te twijfelen. Zelf geloof ik dat het wel een goed toestel is, maar het wordt door anderen afgeraden om een chinese telefoon te kopen.
En ik wil wel dat hij een paar jaar mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
Mischien is de Moto G een betere optie voor jou :-)
LALDude schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:20:
[...]

Bedankt, ik zit nog erg te twijfelen. Zelf geloof ik dat het wel een goed toestel is, maar het wordt door anderen afgeraden om een chinese telefoon te kopen.
En ik wil wel dat hij een paar jaar mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
moh.moh schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:43:

*ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zozeer geïnteresseerd ben in de stock firmware, ik zal er waarschijnlijk google android op zetten: ik zou de beide toestellen puur beoordelen op hun hardware.
Grootste verschillen:
> Design: Nubia compact vs Xiaomi groot
> Prijs: Nubia 380 dollar voor 32GB vs Xiaomi 450 dollar voor 16GB (prijzen zijn ongeveer)
> Batterij: Nubia 2300 mAh vs Xiaomi 3050 mAh
> Firmware: Nubia aangepaste ROM vs Xiaomi MIUI (wekelijkse update)

Ik denk dat dat het ongeveer is. De Xiaomi zal iets sneller zijn, maar of echt merkbaar is, is iets anders. Je moet uiteindelijk zelf uitmaken wat belangrijk is voor je. Ik zou persoonlijker voor de Nubia gaan omwille van design (kleiner, lichter) en prijs (scheelt toch wel een goede 50 euro).
Nu de batterij van de Nubia is wel een nadeel en zou je elke avond waarschijnlijk in de stekker moeten steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mudi schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:23:
[...]

Grootste verschillen:
> Design: Nubia compact vs Xiaomi groot
> Prijs: Nubia 380 dollar voor 32GB vs Xiaomi 450 dollar voor 16GB (prijzen zijn ongeveer)
> Batterij: Nubia 2300 mAh vs Xiaomi 3050 mAh
> Firmware: Nubia aangepaste ROM vs Xiaomi MIUI (wekelijkse update)

Ik denk dat dat het ongeveer is. De Xiaomi zal iets sneller zijn, maar of echt merkbaar is, is iets anders. Je moet uiteindelijk zelf uitmaken wat belangrijk is voor je. Ik zou persoonlijker voor de Nubia gaan omwille van design (kleiner, lichter) en prijs (scheelt toch wel een goede 50 euro).
Nu de batterij van de Nubia is wel een nadeel en zou je elke avond waarschijnlijk in de stekker moeten steken.
de 'gewone'Nubia is toch ook gewoon 'groot? (5 inch)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:38

RobertowNL

For your gear!

eligius schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:15:
Ben best onder de indruk van de Inew, heel fragiel voelt hij niet aan (iets wat ik bij de Faea F1 wel meer had bijvoorbeeld).

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 19:03
dutchgio schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 21:41:
[...]

de 'gewone'Nubia is toch ook gewoon 'groot? (5 inch)?
Nubia: 137.7 x 68.8 x 7.6 mm
Xiaomi:144 x 73.6 x 8.1 mm

geen heel groot verschil maar ik denk dat de Nubia een stuk beter in de hand ligt door die kleine bezels. (Xiaomi kan trouwens echt geen telefoons met kleine bezels uitbrengen. Xiamo Mi2S,Mi2A, Red Rice, Mi3..Ze zijn allemaal erg groot tov hun scherm )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mudi
Thmz159 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 22:01:
[...]

Nubia: 137.7 x 68.8 x 7.6 mm
Xiaomi:144 x 73.6 x 8.1 mm

geen heel groot verschil maar ik denk dat de Nubia een stuk beter in de hand ligt door die kleine bezels. (Xiaomi kan trouwens echt geen telefoons met kleine bezels uitbrengen. Xiamo Mi2S,Mi2A, Red Rice, Mi3..Ze zijn allemaal erg groot tov hun scherm )
Idd,
oppervlakte Nubia = 94,256 cm²
oppervlakte Xiaomi = 105,984 cm²

Toch wel een degelijk verschil. Nu ik heb niet graag een grote telefoon, het moet gewoon comfortabel zijn in mijn broekzak (snap ook niet hoe mensen met een 6" telefoon kunnen rondlopen) en ik moet het gemakkelijk met 1 hand kunnen bedienen (wat met de Xiaomi moeilijk gaat, vrees ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je zou ook eens voor de Gionee Elife E7 kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moh.moh
  • Niet online
:'( Die is helaas weer ~40 euro duurder...

Ik ben gewoon een beetje op zoek naar een bron waar je wat kwantitatieve informatie over deze toestellen kan vinden: hoe is het scherm, de speaker, de camera en bouwkwaliteit. Een soort van Anandtech voor chinese toestellen ;)

Dat ik er een ga nemen, staat vast, maar op basis van deze kwantitatieve informatie kan je tenminste een goede keuze maken...

Op dit moment neig ik steeds meer naar de zte, maar aangezien ik in eerste instantie de xiaomi op het oog had, en die ongeveer 30 euries duurder is, weet ik het even niet meer...

Trouwens een goede graadmeter voor de grootte van de zte nubia z5s is de nexus 5, de zte is net in elk opzich een beetje kleiner

*niet geheel on-topic, maar mijn normale manier van betalen bij een chinese webshop is via Paypal, hoe doen jullie dat bij een site als Aliexpress.com (ik heb (op dit moment) geen creditcard, dus het liefst zou ik over een methode horen waar dit niet bij nodig is)

[ Voor 25% gewijzigd door moh.moh op 16-01-2014 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Vandaag is de iNew V3 gearriveerd.
Ik heb er even mee gespeeld en ik ben zeker niet ontevreden.
Op verzoek van een mede-tweaker een kort stukje over mijn ervaringen tot nu toe.

Het pakketje was heel goed en veilig ingepakt, de doos heeft geen verzendschade whatsoever.
Doosje ziet er heel luxe uit. En alles was netjes ingepakt.

De bouwkwaliteit is ook heel goed. Alles sluit netjes aan, geen krasjes of losse knopjes/rammel.
En qua looks vind ik het wel een van de mooiere Chinese smartphones.

De accuduur lijkt redelijk goed. Uit de doos 38% geladen.
  • Apps geïnstalleerd
  • Launcher vervangen
  • Icon pack geïnstalleerd
  • Big Buck Bunny afgespeeld via YouTube in de browser
  • Nog wat foto's gemaakt met en zonder flits
  • De music video's die met het toestel komen bekeken
  • Iets meer dan 2u screen on tijd
Nog 33% acculading over, 5% dus.

Beamen via NFC werkt ook prima.

Toestel ziet er goed uit en voelt stevig maar toch licht aan.
Met de flip cover er op ligt het minder fijn in de handen. Zonder juist heel goed.
Grootte van het scherm is wel fijn om naar te kijken. Hoewel de grootte van het toestel wel even wennen is.

Het scherm is eigenlijk niks op aan te merken. PPI is hoog genoeg dat je geen pixels ziet op normale afstand.
Heel scherp en de kijk hoeken zijn eigenlijk uitstekend. En het scherm en toestel reageren vlot op input.

Het notificatie ledje is alleen niet te zien met de flip cover er op. Maar werkt dus wel :)
Detectie van de flip cover dicht doet soms raar. Misschien heb ik het er niet goed op zitten.
Want ik moet het kort schuiven totdat de cover gedetecteerd wordt.

Geluid tijdens het kijken van de music video's was niet super hard. Maar ruim voldoende en er treedt geen vervorming op.

Bereik van WiFi is wel minder dan mijn BB Z10. Maar gezien ik 2 routers heb ondervindt ik daar geen problemen aan.
Via Maps is de GPS fix zowat onmiddellijk vanaf de bank +-5 meter van het raam af.

Gesprekskwaliteit kan ik nog niks over zeggen maar ik denk dat dat wel goed zit.
Over gamen kan ik ook niks zeggen gezien ik geen spellen speel.
Maar ik heb wel AnTuTu Benchmark gedraaid (gebruikte 3% accu trouwens):
My iNew V3-E : 16996

Overall, ben ik zeer over deze iNew V3 en to2c.com te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
Ik mag weer op zoek naar een Chinees telefoontje voor mijn ma.
De Xiaocai X9 heeft kennis gemaakt met onze laminaat en heeft het niet overleeft. :(

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poema
Gingerbread schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 20:08:
[...]

Ik heb deze telefoon besteld op AlieExpress met de originele flipcover bij Eternal Team. 330 euro kwijt en dan zelfs met eventuele belasting valt de prijs reuze mee naar mijn mening.

Snapdragon 800, FullHD IPS schermpje, leuke camera's en Lenovo als merk zijn de punten waarom ik voor deze gekozen heb. Accu is inderdaad jammer, maar hij is wel redelijk groot. SD-kaart slot een gemiste kans dus daar moet ik mee zien te leven. 4G doet me niet zo veel aangezien ik liever een goedkopere abbo met 3G heb.
Zag 'm net staan, zeker een nette prijs. Viel me wel op dat de beschikbare talen beperkt is tot Engels (en Chinees).
Pagina: 1 ... 105 ... 125 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
<b>LET OP!!!</b>
Dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijzen/levertijden/winkels zie

<b><a href=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1548343>[(Onbekende) Chinese smartphones] - Levertijden en Prijzen.</a></b>

Discussies over namaak/kloon telefoons mag, echter vragen hoe je er aan komt is verboden!

S.v.p. on-topic blijven, off-topic berichten worden verwijderd! Lees je ook altijd goed in voordat je een vraag stelt, een grote kans dat het antwoord al voorbij is gekomen.