Kronowitz schreef op maandag 13 januari 2014 @ 11:57:
Thanx voor de tips guys! Maar gelukkig allemaal niet nodig want ik was in de ochtend thuis en zojuist ging de bel: heb m binnen! 7 dagen geleden besteld, en niets bij hoeven betalen aan de deur..zat een bon bij met "Content: Phone, value $29,19"..
Hij doet het vooralsnog prima! Ziet er slick uit en erg dun en groot (kom van een iPhone 3GS)...
Het is trouwens een V3-E, iemand nog kunnen uitvinden wat het verschil nou is tussen V3 en V3-E? (zoeken in dit forum gaf uiteindelijk geen uitsluitsel)
Nu al een half uur aan het stoeien met dat ding, GPS en Wifi lijken te werken gelukkig...Wat me meteen opviel is dat de telefoon volledig operationeel is direct uit de doos: niet een welkomstmenu om de telefoon te initialiseren (taal kiezen etc) maar kwam meteen in Android beginscherm...is dit normaal voor chinaphones? Ken wel dat in bepaalde landen telefoons of laptops vaak zo verkocht worden (dwz door een winkel geinitialiseerd worden) omdat de gemiddelde burger de ballen verstand heeft van telefooninstellingen etc, en gewoon een device wil hebben die ze direct kunnen gebruiken...wellicht hier ook of hebben andere iNew/chinaphone-gebruikers andere ervaringen?
ik word er echter wat wantrouwig van, hoop niet dat er onzichtbare 'chinese overheid' apps op staan, of dat mn internetbankieren gegevens direct richting china gaan
Bij 'settings --> apps' staat ook al een hele lijst met apps, zonder dat ik iets gedownload heb. Meeste apps zijn zo'n 4 Kb (bv "EM SIM ME Lock")...Na wat google'n lijken de meeste onderdelen van Android te zijn, en is het een wellicht een typische reactie van een iOs-gebruiker om hierover te vallen? (als in dat je bij apple niet ziet wat er onderhuids allemaal voor processen afspelen, en bij android juist wel)
Mooizo, dat scheelt al gauw weer een eurotje of 30..
Ik denk dat het verschillende batches zijn.
Bij Android kan je zelf instellen om wel of geen installatieprocedure te moeten voltooien;
Dit zijn instellingen als je Google account en je eigen naam die je in de contacten app terugziet, en bij de swipedown toggles.
Deze zijn nu ook nog gewoon handmatig in te stellen, bijvoorbeeld als je de Google Playstore opent dien je eerst in te loggen met je Google Account.
Met de meeste apps zit het wel goed, dat is hoe MediaTek Android laat draaien.
Er kunnen ook compleet chinese 'extra' apps bij worden geleverd, deze zijn na wat techniekjes wel te verwijderen.
Bij Apple is het inderdaad nogal gesloten en zie je 'niks', waar de structuur van Android open is en je dus alles kunt zien en kunt aanpassen.
@bas-r
De google apps staan doorgaans geïnstalleerd op /system, de systeempartitie. Die worden dus niet verwijderd.
De playstore en apps om in te loggen met je google account en dergelijke in ieder geval. Als google maps en gmail standaard worden meegeleverd kunnen deze wel worden verwijderd, maar die zijn ook zo weer terug te halen uit de Play Store.
[
Voor 6% gewijzigd door
dutchgio op 13-01-2014 12:25
]