270, in het meest gunstige gevalalki schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 11:57:
[...]
Hoeveel is de range van zon ding dan? 200 km maar ?
Ga daar maar niet vanuit. Als jij veel snelweg pakt dan mag je blij zijn met 200 km. Kwa laadpassen moet je zeker wat laadpassen hebben, met een creditcard gaat het hem niet worden.
Aantal laadpassen:
Newmotion
Chargemap
NUON
Vandebron
Maingau
Jullie geloven het nooit, maar ik krijg over twee maanden een auto geleverd die ik in twee minuten kan opladen met magisch sap. Kost nauwelijks iets extra’s, wel heel praktisch!
Groever schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:36:
Jullie geloven het nooit, maar ik krijg over twee maanden een auto geleverd die ik in twee minuten kan opladen met magisch sap. Kost nauwelijks iets extra’s, wel heel praktisch!
Ik rij +- 3000km per maand en betaal +- 120 euro aan stroomkosten. Kijken of jij dat ook gaat halen met je magische sap met de huidige prijzen.
Zo vandaag de deal rond gemaakt, onze auto wordt ingeruild voor een leuk bedrag, viel niet tegen!
Binnen 2 weken is ie klaar voor gebruik
Seat ateca business style intense (plus nog wat extra opties), 48 maanden met 20.000 incl. Winterbanden voor 550,- per maand.
Binnen 2 weken is ie klaar voor gebruik
Seat ateca business style intense (plus nog wat extra opties), 48 maanden met 20.000 incl. Winterbanden voor 550,- per maand.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Er zijn genoeg landen waar je dat haaltKhayma schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 12:45:
[...]
.
Ik rij +- 3000km per maand en betaal +- 120 euro aan stroomkosten. Kijken of jij dat ook gaat halen met je magische sap met de huidige prijzen.
Volgens mij las ik laatst dat de adviesprijs in Rusland €0,60 per liter is.
Als je een auto hebt die 1:15 rijdt in Rusland ben je dus ook €120,- per maand kwijt.
Waarschijnlijk nog minder want adviesprijs.
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Dan kost het mij ook weer 30 euro aan stroomkostenFamous schreef op vrijdag 24 mei 2019 @ 16:44:
[...]
Er zijn genoeg landen waar je dat haalt![]()
Volgens mij las ik laatst dat de adviesprijs in Rusland €0,60 per liter is.
Als je een auto hebt die 1:15 rijdt in Rusland ben je dus ook €120,- per maand kwijt.
Waarschijnlijk nog minder want adviesprijs.
Die 120 euro die ik betaal is ook nog een publieke laden. Als ik thuis ga laden dan ben ik goedkoper uit. Dan is het maar 78 euro.
[ Voor 13% gewijzigd door Khayma op 24-05-2019 17:39 ]
Het voorbeeld is concreet de boodschap “ je bent niet verzekert” is wellicht wat kort door de bocht.Phntm schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 23:49:
[...]
Zoals aangegeven is er een tijd terug hierover gesproken en heeft een Tweaker contact gehad met Arval, er is aangegeven dat bij een sterretje (ruitschade) de klant zelf het moet vergoeden. Noem het eigen risico of wat je wilt. Feit blijft dat je bij Arval dus heel goed de voorwaarden moet doornemen. Dat was mijn boodschap met een concreet voorbeeld.
Bij (bijna) elke LM zou je een eigen risico hebben (tenzij afgekocht) bij (ruit)schade.
Maar waarschuwen is altijd +1
De Consumentenbond had een hele goede actie. Kennelijk wilde iemand heel graag van een partij Leafs af die ontzettend in de weg stonden.BounceCloud schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 20:09:
Ik zag de Nissan leaf-deal bij de Consumentenbond/privatelease.com. Wilde even weten of een Nissan-dealer gelijkwaardige aanbiedingen had.
Dat heb ik geweten. Heel leuk gesprek gehad met de vestigingsmanager, maar de man kon wel janken. Hebben samen even gekeken welke voorwaarden hij kon bieden. Gelijkwaardige voorwaarden (na 12 maanden maandelijks opzegbaar) kon hij niet eens bieden. Nam hij de kortste lease-termijn (2 jaar) dan was je ruim de dubbele maandprijs kwijt in vergelijking met de consumentenbond. De 'arme man' zat hoofdschuddend in zijn kantoor. Zijn advies: 'bij de prijs die zij bieden is de kwalificatie "goed" een understatement".
N=1 factcheck: consumentebondprijs is daadwerkelijk interessant
www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica
Sinds 15 dagen heb ik mijn auto in gebruik genomen. Ik zelf ben er superzuinig mee maar anderen helaas niet. Vandaag in de parkeergarage heeft iemand een autodeur tegen mijn auto geslagen met als gevolg een deuk en lakschade. Natuurlijk geen briefje achtergelaten. Daag eigen risico
Balen zeg. Zul je altijd zien. Geen beschermers op je deuren dus?
Tesla Model 3 RWD (2023)
Zit er aan te denken om een dashcam te kopen voor dit soort situaties en andere debielen op de weg vast te leggen.Ping83 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:10:
Sinds 15 dagen heb ik mijn auto in gebruik genomen. Ik zelf ben er superzuinig mee maar anderen helaas niet. Vandaag in de parkeergarage heeft iemand een autodeur tegen mijn auto geslagen met als gevolg een deuk en lakschade. Natuurlijk geen briefje achtergelaten. Daag eigen risico
Tegen dit soort dingen kun je je niet beschermen, de deuk zit echt midden op de deur net op een “design rand”.cacofant schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:41:
Balen zeg. Zul je altijd zien. Geen beschermers op je deuren dus?
@Mirved Helaas kun je met een dashcam de zijkant niet in de gaten houden.
nou mijn zijkantbeschermers op de Ioniq houden heel wat tegen denk ik.. voordat de deur tegen mijn plaatwerk aan zit, zit er eerst nog een beschermstrip van een paar cm.. lijkt me sterk dat ik dan daar alsnog een deuk krijg..
Tesla Model 3 RWD (2023)
Maar zo'n bescherm strip is ook niet mooi. Van een deukje is het maar de vraag of die er komt, die bescherm strip zit er sowieso altijd op....cacofant schreef op zondag 26 mei 2019 @ 14:14:
nou mijn zijkantbeschermers op de Ioniq houden heel wat tegen denk ik.. voordat de deur tegen mijn plaatwerk aan zit, zit er eerst nog een beschermstrip van een paar cm.. lijkt me sterk dat ik dan daar alsnog een deuk krijg..
Dat valt nog mee. Ik kwam laatst terug van boodschappen doen, zat de hele zijkant in elkaar. Ook geen briefje. Wel succesvol bij 't waarborgfonds kunnen declareren.Ping83 schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 20:10:
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Niet mooi? oke vind ik wel.. bij mijn Ioniq zit bijvoorbeeld een koperkleurige strip in de deurbeschermers, die overal in het interieur ook terug komt.. wel over nagedacht dus. En overigens dan maar minder mooi, altijd nog beter dan deuken ;-)thejoker80 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:49:
[...]
Maar zo'n bescherm strip is ook niet mooi. Van een deukje is het maar de vraag of die er komt, die bescherm strip zit er sowieso altijd op....
Tesla Model 3 RWD (2023)
Ok, misschien wordt het steeds beter. Maar bij het originele ontwerp hoort het er niet op.cacofant schreef op maandag 27 mei 2019 @ 06:38:
[...]
Niet mooi? oke vind ik wel.. bij mijn Ioniq zit bijvoorbeeld een koperkleurige strip in de deurbeschermers, die overal in het interieur ook terug komt.. wel over nagedacht dus. En overigens dan maar minder mooi, altijd nog beter dan deuken ;-)
En die deuken zijn geen zekerheid... Die strip wel..
Deurstrips zitten over het algemeen toch op bumperhoogte ("want dat is mooi"), terwijl deuren een stukje hoger het breedst zijn en een openslaande deur dus altijd boven de strip komt?thejoker80 schreef op zondag 26 mei 2019 @ 15:49:
Maar zo'n bescherm strip is ook niet mooi. Van een deukje is het maar de vraag of die er komt, die bescherm strip zit er sowieso altijd op....
bij mijn Hyundai Ioniq zitten de strips vrij laag.. de meeste deuren gaat ie wel tegen houden...
Tesla Model 3 RWD (2023)
https://frontpage.fok.nl/...-met-leasecontracten.html
Die is hier in t verleden al eens langsgekomen
Daarom zou ik ook altijd kijken naar keurmerk en dat soort zaken, ik zou sowieso niet snel met een kleine onbekende partij zoiets afsluiten.alki schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:56:
Ook de NOS: https://nos.nl/artikel/22...onderden-gedupeerden.htmlalki schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:56:
Ook met dit soort dingen geldt: Als iets te mooi is om waar te zijn dan is het dat ook...
Memento mori
Hoe betrouwbaar is het keurmerk echter. Genoeg keurmerken die gewoon te koop zijn.Martinusz schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 11:31:
[...]
Daarom zou ik ook altijd kijken naar keurmerk en dat soort zaken, ik zou sowieso niet snel met een kleine onbekende partij zoiets afsluiten.
Hier kwam-ie voor het eerst langs. Jammer dat het 11 maanden, 250 slachtoffers en 2 ton fraude moet duren.mhr-zip schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 21:19:
Wat vinden jullie van deze actie: https://www.allinnautolease.nl/autos/opel-astra/
Astra voor 36 mnd, €299,- km vrij
Of zit er ergens een addertje onder het gras?
Nou dat lijkt mij ook wat overdreven, er zullen vast keurmerken te koop zijn, maar het private lease keurmerk wordt wel getoetst zover ik weet. Het bedrijf zal dan ook daar op de website vermeld worden, het is dus niet alleen een kwestie van een logo op de website plakken.Hertog_Martin schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 12:58:
[...]
Hoe betrouwbaar is het keurmerk echter. Genoeg keurmerken die gewoon te koop zijn.
Overigens de website van die toko laat nu zien:
Deze website is offline in verband met een administratieve achterstand
Het valt me op dat het momenteel best rustig is qua megadeals. Tijd van het jaar, of de ‘tegen kostprijs aan’ periode voorbij?
Het is eerder zo zoals bij bijv Thuiswinkel tijdje het geval was dat ook de louche partijen het logo voeren op hun website, maar geen lid zijn. Of idd 'wij van wc-eend' keurmerken/garantiefonds waar naast een paar kleine partijen amper iemand bij aangesloten is, dat zag ik destijds veel in de zonnepanelen branche.Martinusz schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 13:06:
[...]
Nou dat lijkt mij ook wat overdreven, er zullen vast keurmerken te koop zijn, maar het private lease keurmerk wordt wel getoetst zover ik weet. Het bedrijf zal dan ook daar op de website vermeld worden, het is dus niet alleen een kwestie van een logo op de website plakken.
Overigens de website van die toko laat nu zien:
[...]
Overigens via PSA een 5008 besteld en die zou ongeveer nu binnen moeten zijn, maar dat gaat zeker een maand later worden, if not more. Vandaag even wat zitten zoeken op de Peugeot fora en dan hoop ik dat het allemaal op tijd geregeld is...
[ Voor 13% gewijzigd door Sander op 04-06-2019 20:26 ]
Een ervaring die ik wil delen en zal updaten: Ik heb gisteren als een halve gare een bocht bij een parkeergarage bij de stadshart Zoetermeer net te nauw en verkeerd genomen. Hierdoor kwam ik met mijn bumper (linksvoor) tegen een verhoogde stoep rand aan.
Resultaat: een goeie flinke lak schade inclusief geschaafd op plekken waar de lak er niet vanaf is.
Als Hyundai leaser, heb ik het eerst moeten melden bij Arval (Hyundai Lease=Arval Private Lease). Er is mij verteld dat ik een eigen risico moet gaan betalen. Niet erg aangezien het door mijn eigen toedoen is. Als bestuurder ook een schade formulier moeten invullen voor deze niet-verhaalbare schade. Afspraak staat nu op 24 Juni om het te laten herstellen. Vrijdag diezelfde week mag ik het voertuig weer ophalen. Ik krijg gedurende die week een Citroën C1 (totaal niet zelfde klasse maar whatever, wordt lachen) mee.
Resultaat: een goeie flinke lak schade inclusief geschaafd op plekken waar de lak er niet vanaf is.
Als Hyundai leaser, heb ik het eerst moeten melden bij Arval (Hyundai Lease=Arval Private Lease). Er is mij verteld dat ik een eigen risico moet gaan betalen. Niet erg aangezien het door mijn eigen toedoen is. Als bestuurder ook een schade formulier moeten invullen voor deze niet-verhaalbare schade. Afspraak staat nu op 24 Juni om het te laten herstellen. Vrijdag diezelfde week mag ik het voertuig weer ophalen. Ik krijg gedurende die week een Citroën C1 (totaal niet zelfde klasse maar whatever, wordt lachen) mee.
Verwijderd
Matched: lease
Vandaag mijn auto voor de APK laten gaan + onderhoudsbeurtje.. (Opel Meriva BJ 2005)
APK is gelukt, echter uit het beurtje kwamen nog wat enkele kostenposten.
- Airco condensator lek, mogelijk ook aircopomp een tik gehad vanwege droog staan. Kosten 450 euro, garantie tot aan de deur vanwege overige onderdelen die mogelijk de geest gaan geven op korte termijn..
- Achterbanden raken uitgedroogd, kosten 200 euro.
- Accu spaning discutabel.. (nog geen problemen, maar misschien komende winter wel, wanneer er meer van de accu gevraagd gaat worden met koude starts), kosten 70 euro..
Auto is 14 jaar oud, restwaarde 1100 euro volgens de ANWB waardebepaler.. Al heeft die wat roestplekjes en gebruikers sporen, dus ik denk eerder 700-900 euro wat ik ervoor krijg.
Jaartje APK heb ik nog, maar komend jaar waarschijnlijk een kleine 800 euro of meer aan reparaties die eraan gaan komen wil ik blijven doorrijden in deze auto..
Auto lijkt me financieel total-loss..
Nu maar eens rustig kijken naar wat ik wil..
2e hands of toch private lease..
Enig nadeel is dat wanneer ik een gelijkwaardig model auto wil, ik rond de 400 euro uit kom qua lease bedrag.. (Nissan Qashqai, Opel CrosslandX, Renault Captur, Ford Ecosport)
Best een aanzienlijk bedrag..
Al zal ik met 2e hands ook indirect op dat bedrag uitkomen ben ik bang,,
Dilemma's..
APK is gelukt, echter uit het beurtje kwamen nog wat enkele kostenposten.
- Airco condensator lek, mogelijk ook aircopomp een tik gehad vanwege droog staan. Kosten 450 euro, garantie tot aan de deur vanwege overige onderdelen die mogelijk de geest gaan geven op korte termijn..
- Achterbanden raken uitgedroogd, kosten 200 euro.
- Accu spaning discutabel.. (nog geen problemen, maar misschien komende winter wel, wanneer er meer van de accu gevraagd gaat worden met koude starts), kosten 70 euro..
Auto is 14 jaar oud, restwaarde 1100 euro volgens de ANWB waardebepaler.. Al heeft die wat roestplekjes en gebruikers sporen, dus ik denk eerder 700-900 euro wat ik ervoor krijg.
Jaartje APK heb ik nog, maar komend jaar waarschijnlijk een kleine 800 euro of meer aan reparaties die eraan gaan komen wil ik blijven doorrijden in deze auto..
Auto lijkt me financieel total-loss..
Nu maar eens rustig kijken naar wat ik wil..
2e hands of toch private lease..
Enig nadeel is dat wanneer ik een gelijkwaardig model auto wil, ik rond de 400 euro uit kom qua lease bedrag.. (Nissan Qashqai, Opel CrosslandX, Renault Captur, Ford Ecosport)
Best een aanzienlijk bedrag..
Al zal ik met 2e hands ook indirect op dat bedrag uitkomen ben ik bang,,
Dilemma's..
En je gaat van 2005 naar 2019 qua techniek, veiligheid, alles. Ook een niet te onderschatten sprong.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Verwijderd
Ja inderdaad, qua spaarpot zou ik 2e hands op 2011-2012 uitkomen..
Gelukkig is die in ieder geval door de APK, dus komende tijd maar eens goed over nadenken.
Liefst rijd ik lease, dit vanwege het "zorgeloos" rijden..
Maarja hoor ook genoeg horror verhalen over schade's, eigen risico etc..
Komende tijd maar even hier lurken en wat ervaringen lezen.
Gelukkig is die in ieder geval door de APK, dus komende tijd maar eens goed over nadenken.
Welke horrorverhalen? Als je (niet verhaalbare) schade hebt is er een eigen risico, daar is verder weinig horror aan. En zelfs dat is vaak ook weer af te kopen voor wat €€€ in de maand.Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:33:
De berekening en keuze zal je toch zelf moeten maken. Verder kan je jezelf afvragen of je een dergelijke wagen nodig hebt of is een kleinere misschien voldoende?
Verwijderd
Geen matches
Elke krasje/deukje etc kost je eigen risico.. Deurtje tegen de auto aan bij de lokale supermarkt etc.. Met een beetje pech heb je 1 a 2 hele kleine schades per jaar..TheBrut3 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:16:
[...]
Welke horrorverhalen? Als je (niet verhaalbare) schade hebt is er een eigen risico, daar is verder weinig horror aan. En zelfs dat is vaak ook weer af te kopen voor wat €€€ in de maand.
De berekening en keuze zal je toch zelf moeten maken. Verder kan je jezelf afvragen of je een dergelijke wagen nodig hebt of is een kleinere misschien voldoende?
Sommige maatschappijen doen moeilijk over gebruikssporen, denk aan steenslag, vlekken in de matten/bekleding.. Bij inlevering kan je dan nog eens paar honderd euro aftikken voor een nieuwe mattenset, of een gemist parkeerdeukje etc..
Ik heb altijd het gevoel gehad dat je de auto na 4-5 jaar weer in "nieuwstaat" moet inleveren..
Ik heb 2 jonge kinderen en die laten hun "sporen" nog wel eens na..
Maarja kan het mishebben.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 13:22 ]
Dit is wel de kern van je verhaal.
Als je qua spaarpot op een occasion uit 2011/2012 uitkomt zou ik dat doen, in plaats van een lease(verplichting) aangaan voor een auto die je eigenlijk niet kunt betalen en na 4 of 5 jaar niet jouw eigendom is.Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:33:
Ja inderdaad, qua spaarpot zou ik 2e hands op 2011-2012 uitkomen..
Private lease is aantrekkelijk als alternatief voor een nieuwe auto kopen, niet voor een occasion.
Een nieuwe auto is de eerste weken leuk, daarna voelt het gewoon weer als normaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Sport_Life op 05-06-2019 13:30 ]
Lijkt alsof de beste deals vorig jaar waren, heb toen een Fiesta ST-Line kunnen leasen voor 290 p/m, voor dat geld heb je nu de kale trendline..meermarco schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 18:52:
Het valt me op dat het momenteel best rustig is qua megadeals. Tijd van het jaar, of de ‘tegen kostprijs aan’ periode voorbij?
Zouden er echt nog zoveel mensen zijn die het allemaal niet snappen?
https://www.autoweek.nl/a...indigen-bij-aankoop-huis/
Deze afspraken staan in voorwaarden. In die voorwaarden staat ook wat wel en wat niet acceptabel is. Sommige maatschappijen zullen daar flexibeler mee omgaan en anderen zullen de klant er strikt aan houden. Het is dus geen horrorverhaal als iemand een nabetaling krijgt, maar een succesverhaal als het voor iemand meevalt.Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:20:
Elke krasje/deukje etc kost je eigen risico.. Deurtje tegen de auto aan bij de lokale supermarkt etc.. Met een beetje pech heb je 1 a 2 hele kleine schades per jaar..
Sommige maatschappijen doen moeilijk over gebruikssporen, denk aan steenslag, vlekken in de matten/bekleding.. Bij inlevering kan je dan nog eens paar honderd euro aftikken voor een nieuwe mattenset, of een gemist parkeerdeukje etc..
Ik heb altijd het gevoel gehad dat je de auto na 4-5 jaar weer in "nieuwstaat" moet inleveren..
Ik heb 2 jonge kinderen en die laten hun "sporen" nog wel eens na..![]()
Maarja kan het mishebben.
Verwijderd
Waarom denk je dat ik het niet kan betalen?Sport_Life schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:27:
[...]
Als je qua spaarpot op een occasion uit 2011/2012 uitkomt zou ik dat doen, in plaats van een lease(verplichting) aangaan voor een auto die je eigenlijk niet kunt betalen en na 4 of 5 jaar niet jouw eigendom is.
Private lease is aantrekkelijk als alternatief voor een nieuwe auto kopen, niet voor een occasion.
Een nieuwe auto is de eerste weken leuk, daarna voelt het gewoon weer als normaal.
Ja, ik kan nu geen nieuwe auto betalen.
Maar een PL van 350-400 euro per maand is maar iets maar dan wat ik kwijt ben aan een occassion..
40 euro verzekering
50-60 euro belasting
110 euro onderhoud
125 euro afschrijving
= kleine 300 euro p/m wat ik nu aan kosten heb aan mijn huidige auto van 14 jaar oud.,
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2019 14:00 ]
En waarom zou je liquiditeit (spaargeld) opgeven voor een auto? De conclusie dat iemand het 'niet kan betalen' is wel heel ver gezocht. Ik heb geen moeite met een maandelijkse gebruiksfee, maar om 40k in een auto te stoppen gaat me veel te ver.Sport_Life schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:27:
[...]
Als je qua spaarpot op een occasion uit 2011/2012 uitkomt zou ik dat doen, in plaats van een lease(verplichting) aangaan voor een auto die je eigenlijk niet kunt betalen en na 4 of 5 jaar niet jouw eigendom is.
Was de Fiesta niet vorig jaar net nieuw? Dat kan vaak een introductievloot zijn om snel de auto in het straatbeeld te krijgen. Gebeurt ook in zakelijke lease. Nu is bv de 508 zakelijk aantrekkelijk.Jackson6 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:38:
[...]
Lijkt alsof de beste deals vorig jaar waren, heb toen een Fiesta ST-Line kunnen leasen voor 290 p/m, voor dat geld heb je nu de kale trendline..
Dit hebben we tijden geleden al besproken. Het slaat ook nergens op in welke mate dit je hypotheek beïnvloedt. Het staat in ieder geval niet in relatie tot de verplichtingTheBrut3 schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:51:
Zouden er echt nog zoveel mensen zijn die het allemaal niet snappen?
Precies. En met mijn 'onzuinige' auto en nu superzuinige kom ik qua maandkosten zelfs lager uit...Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:53:
[...]
Waarom denk je dat ik het niet kan betalen?
Maar een PL van 350-400 euro per maand is maar iets maar dan wat ik kwijt ben aan een occassion..
40 euro verzekering
50-60 euro belasting
110 euro onderhoud
125 euro afschrijving
= kleine 300 euro p/m wat ik nu aan kosten heb aan mijn huidige auto van 14 jaar oud.,
Ik had dezelfde afweging als jij en ben voor PL gegaan. (PL van tweedehands via lokale garage)
De sprong in jaren(in mijn geval 11 jaar) merk je echt ontzettend. Ik zou zeggen hou gewoon aanbiedingen goed in de gaten, je hebt nog even, en 'sla toe' als het een voor jou goede auto is. Doe evt concessies qua kleur/velgen etc, en je kan heel leuk nieuw rijden...
InderdaadSeñor Sjon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:07:
[...]
Dit hebben we tijden geleden al besproken. Het slaat ook nergens op in welke mate dit je hypotheek beïnvloedt. Het staat in ieder geval niet in relatie tot de verplichting
Echter heb je die hypotheek al, dan is de check andersom, dus vanuit de 'kredietmaatschappij' veel soepeler en keuren ze het met gemak goed.
Dus de bank zegt "Nee meneer dat kan absoluut niet" en de kredietverstrekker zegt "Ja hoor meneer geen enkel probleem"
Update van onze aanvraag: vrijdag de auto ophalen
Zoals al velen malen in dit topic is gezegd valt een occassion uit 2011/2012 qua kosten niet te vergelijken met PL van een nieuwe wagen. In jouw voorbeeld zijn alle kosten hoger dan in werkelijkheid , bv 1500 euro afschrijving per jaar op een wagen uit 2011 is niet heel realistisch.Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:53:
[...]
40 euro verzekering
50-60 euro belasting
110 euro onderhoud
125 euro afschrijving
Ik bedoel het iets genuanceerderSeñor Sjon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:07:
[...]
En waarom zou je liquiditeit (spaargeld) opgeven voor een auto? De conclusie dat iemand het 'niet kan betalen' is wel heel ver gezocht. Ik heb geen moeite met een maandelijkse gebruiksfee, maar om 40k in een auto te stoppen gaat me veel te ver.
Hij rekent zichzelf naar een PL auto toe, dat is verder prima en moet hij helemaal zelf weten, maar kostentechnisch is hij waarschijnlijk (veel) beter uit met een occasion uit 2011
Zo door de bank genomen zal een PL ~ 150 euro per maand duurder zijn dan een gebruikte auto uit 2011. Daar krijg je natuurlijk zorgeloos rijden in een nieuwe (luxere) wagen voor, maar daar ging het even niet om. Stel je zou dat geld iedere maand op een rekening zetten, is dat na 5 jaar Euro 9.000,-. Ga je het beleggen is het waarschijnlijk tussen de 7k en 12k (geld is blijkbaar over
Er zijn altijd uitzonderingen te vinden, zoals een goede aanbieding of heel weinig km's (<10k).
Overigens ben ik zeker een voorstander van PL hoor, ben zelf ook geinteresseerd (maar vind het nog iets te duur voor een "weekendwagen") en bij een nieuwe auto zou ik zeker PL doen , al is het maar omdat benzine auto's de komende jaren hard afschrijven denk ik, maar vergelijk dan geen appels met peren
[ Voor 49% gewijzigd door Sport_Life op 06-06-2019 20:08 ]
Verwijderd
Geen matches
Even een rekensommetje met de volgende auto als voorbeeld wat in mijn "spaarbudget" valt:Sport_Life schreef op donderdag 6 juni 2019 @ 19:53:
[...]
Zoals al velen malen in dit topic is gezegd valt een occassion uit 2011/2012 qua kosten niet te vergelijken met PL van een nieuwe wagen. In jouw voorbeeld zijn alle kosten hoger dan in werkelijkheid , bv 1500 euro afschrijving per jaar op een wagen uit 2011 is niet heel realistisch.
[...]
Ik bedoel het iets genuanceerder.
Hij rekent zichzelf naar een PL auto toe, dat is verder prima en moet hij helemaal zelf weten, maar kostentechnisch is hij waarschijnlijk (veel) beter uit met een occasion uit 2011.
Zo door de bank genomen zal een PL ~ 150 euro per maand duurder zijn dan een gebruikte auto uit 2011. Daar krijg je natuurlijk zorgeloos rijden in een nieuwe (luxere) wagen voor, maar daar ging het even niet om. Stel je zou dat geld iedere maand op een rekening zetten, is dat na 5 jaar Euro 9.000,-. Ga je het beleggen is het waarschijnlijk tussen de 7k en 12k (geld is blijkbaar over). Daar koop je tzt een hele mooie gebruikte (electrische?) auto voor die jonger is dan 5 jaar... Na 5 jaar PL heb je niets.
Er zijn altijd uitzonderingen te vinden, zoals een goede aanbieding of heel weinig km's (<10k).
Overigens ben ik zeker een voorstander van PL hoor, ben zelf ook geinteresseerd (maar vind het nog iets te duur voor een "weekendwagen") en bij een nieuwe auto zou ik zeker PL doen , al is het maar omdat benzine auto's de komende jaren hard afschrijven denk ik, maar vergelijk dan geen appels met peren.
https://www.autoscout24.n...9f-7f9b8acac45b?cldtidx=6
Incl rijklaar maken en een professionele poetsbeurt laten we zeggen 12.000 euro..
Ik rij er 5 jaar in, restwaarde ligt dan rond de 5k. dat is 1400 euro afschrijving per jaar.
Gemiddeld 750 euro per jaar aan onderhoud.
All-Risk verzekering 60 euro p/m
belasting 45 euro p/m.
= 285 euro per maand..
Daarnaast loop ik per jaar minimaal 480 euro per jaar mis aan rente op mijn 12k die ik "investeer" (4% rendement gerekend, maar in werkelijkheid lukt het mij wel hoger te scoren met beleggen (meestal 20-30% p/j)).
Dan loopt het al gauw naar de 300-500 euro per maand wat mij deze auto kost (bij 25% rendement op mijn spaargeld)..
PL kost 380 euro en rijd ik zorgeloos en 6 jaar nieuwer... (wel nieuwe model, iets minder opties namelijk de comfortline)
https://www.huiskes-kokke...kDRWu4swD2hxoCcGcQAvD_BwE
Dus tja, het is een keuze, wil je volledig eigenaar zijn en alles zelf in de hand hebben of voor 3-4 tientjes meer per maand geen omkijken hebben naar de auto, en na 4 jaar inleveren voor weer een splinternieuwe.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 08:48 ]
Een lening voor een (lease)auto, een product waar je zo vanaf kan komen met hooguit een boete, is natuurlijk heel wat anders dan een huis. Gaat over het algemeen ook over een heel ander bedrag. Dus ik snap wel dat er op hypotheken extra voorzichtigheid moet zitten. Het eerste decennium heeft wel laten zien dat veel mensen niet rationeel om kunnen gaan met keuzevrijheid wanneer het aan komt op geld. En momenteel kan ook iedereen zien dat de bubbel weer op spanning staat.Martinusz schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:49:
Echter heb je die hypotheek al, dan is de check andersom, dus vanuit de 'kredietmaatschappij' veel soepeler en keuren ze het met gemak goed.
Daar ben ik het ook wel mee eens, restschuld zou een betere optie zijn. Maar als je een lening aan gaat is dat de keuze die je maakt, dat zijn nu eenmaal de regels en daar gaat iemand nu mee akkoord.Señor Sjon schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 14:07:
Dit hebben we tijden geleden al besproken. Het slaat ook nergens op in welke mate dit je hypotheek beïnvloedt. Het staat in ieder geval niet in relatie tot de verplichting
Dan zou ik sowieso stoppen met grote aankopen en alles de komende 10 jaar beleggen. Met zo'n jaarlijks rendement ben je voor je het weet miljonair.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:21:
Daarnaast loop ik per jaar minimaal 480 euro per jaar mis aan rente op mijn 12k die ik "investeer" (4% rendement gerekend, maar in werkelijkheid lukt het mij wel hoger te scoren met beleggen (meestal 20-30% p/j)).
[ Voor 16% gewijzigd door TheBrut3 op 07-06-2019 08:47 ]
Verwijderd
Geen matches
Ik geef ook graag geld uit aan leuke dingen zoals vakanties, hobbies etc, dus tja alleen sparen en miljonair worden is niet mijn prioriteit. Ik wil ook leven.TheBrut3 schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:43:
[...]
Dan zou ik sowieso stoppen met grote aankopen en alles de komende 10 jaar beleggen. Met zo'n jaarlijks rendement ben je voor je het weet miljonair.
Laten we zeggen dat ik mijn financiele situatie gewoon goed in balans heb en van het afgeroomde rendement doe ik vaak de extra leuke dingen..
Afgelopen jaren heb ik dit steeds deze rendementen gehaald, dit jaar vanaf 1 januari alleen zit ik al op 40-45%.
En dat is geen bs, bekijk de EQIX stocks maar.. van 350 naar 500 in 5 maanden.
*Hier ben ik ook werkzaam, en kan dus de ontwikkelingen binnen het bedrijf goed volgen..
Maarja uiteindelijk kun je het geld maar 1x uitgeven, en 12k in een auto stoppen kan, maar dan kun je niets meer met dat geld doen.. En dat is gewoon een keuze die ieder voor zich moet maken.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2019 09:03 ]
Even heads-up voor wie geïnteresseerd is met een uitgebreid budget:
https://www.audi.nl/nl/we...video_lal-ccv-a1-a3-a4-v1
Een super Audi A3 pakket, zeker omdat de nieuwe A3 er binnenkort aan komt proberen ze zo veel mogelijk van het.oude model weg te krijgen. Komt ook nog eens met een automaat.
Een super Audi A3 pakket, zeker omdat de nieuwe A3 er binnenkort aan komt proberen ze zo veel mogelijk van het.oude model weg te krijgen. Komt ook nog eens met een automaat.
Zie je idd bij meer merken nu VAG ook, omdat in September de prijzen omhoog gaan.Phntm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 10:32:
Even heads-up voor wie geïnteresseerd is met een uitgebreid budget:
Hier zojuist de nieuwe auto opgehaald
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers toegewenst. Is dit de 1.0 of de 1.5 TSI? En ze zullen na de zomer alle modellen vernieuwen, zo komt er een nieuwe A3, seat leon en wellicht komt de Golf mk. 8 nu ook gewoon uit.Martinusz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 13:32:
[...]
Zie je idd bij meer merken nu VAG ook, omdat in September de prijzen omhoog gaan.
Hier zojuist de nieuwe auto opgehaald![]()
[Afbeelding]
Dit is de 1.0 TSI, is voor ons prima, kan hem nog laten chippen, dan zou die hetzelfde zijn als de 1.5 TSI, maar moet zeggen ding is vlot zatPhntm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:21:
[...]
Gefeliciteerd! Veel veilige kilometers toegewenst. Is dit de 1.0 of de 1.5 TSI? En ze zullen na de zomer alle modellen vernieuwen, zo komt er een nieuwe A3, seat leon en wellicht komt de Golf mk. 8 nu ook gewoon uit.
Ziet er echt goed uit, wellicht het overwegen waard over een paar jaar als ik besluit om weer te leasen i.p.v. te kopen.Martinusz schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:31:
[...]
Dit is de 1.0 TSI, is voor ons prima, kan hem nog laten chippen, dan zou die hetzelfde zijn als de 1.5 TSI, maar moet zeggen ding is vlot zat
Ik wens je in ieder geval veel plezier ermee.
Jep heerlijke auto thanks, ook weer wat "nieuwe" snufjes erop die in onze vorige auto niet zaten. Park assist is echt freaky, hij zet hem gewoon in een plekje waar ik het niet eens zou proberen zelfPhntm schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:34:
[...]
Ziet er echt goed uit, wellicht het overwegen waard over een paar jaar als ik besluit om weer te leasen i.p.v. te kopen.
Ik wens je in ieder geval veel plezier ermee.
Adaptive cruise control is ook echt heerlijk rijden, verder alcantara stoelen die erg goed zitten, kortom echt een fijne auto.
Moet wel zeggen dat in de lease ze normaal echt wel vrij prijzig zijn, nu vanwege een 'spektakel' echt enorme korting in maandbedrag, eigenlijk moet je daar dus een beetje geluk mee hebben.
Op een auto van 14 jaar oud schrijf je toch geen 125 euro per maand meer af?Verwijderd schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 13:53:
[...]
40 euro verzekering
50-60 euro belasting
110 euro onderhoud
125 euro afschrijving
Hangt beetje vanaf, ik schrok met mijn 8 jaar oude auto best van de afschrijving in laatste 4 jaar (sinds ik hem heb dus), 190e per maand, maar dat hangt ook wel samen met de 150k kilometer die er bij op zijn gekomen + de dalende populariteit van Diesel.FreakNL schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:56:
[...]
Op een auto van 14 jaar oud schrijf je toch geen 125 euro per maand meer af?
Verwijderd
Geen matches
Dat was de gemiddelde afschrijving afgelopen 5 jaar.FreakNL schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 14:56:
[...]
Op een auto van 14 jaar oud schrijf je toch geen 125 euro per maand meer af?
Nu zal het minder zijn.
Afschrijving is gewoon klote. Ik heb 165/maand afgeschreven op mijn 1.5 jaar oude dieseltje vanaf 1-1–2017 (datum aankoop). Ook echt daadwerkelijk in een potje gestopt. Maar ik vrees dat het te weinig is.
En met wat handelen gaat er weer 500 van af dus dat wordt dan 11500.Verwijderd schreef op vrijdag 7 juni 2019 @ 08:21:
[...]
Even een rekensommetje met de volgende auto als voorbeeld wat in mijn "spaarbudget" valt:
https://www.autoscout24.n...9f-7f9b8acac45b?cldtidx=6
Incl rijklaar maken en een professionele poetsbeurt laten we zeggen 12.000 euro..
Tenzij je hem gewoon netjes houdt, dan is een afschrijving van 3k realistischer. Kijk maar naar autoscout, er staan er genoeg op die 5 jaar ouder zijn, geen rare km standen hebben en nog 7.5-8k opleveren.Ik rij er 5 jaar in, restwaarde ligt dan rond de 5k. dat is 1400 euro afschrijving per jaar.
Realistischer is 200-250 euro p/m. Let wel ik ga uit van gemiddelde kosten, als je geluk hebt zijn de kosten lager, met wat pech juist een stuk hoger.Gemiddeld 750 euro per jaar aan onderhoud.
All-Risk verzekering 60 euro p/m
belasting 45 euro p/m.
= 285 euro per maand..
Wat een heel onzinnig rendement is. Dat je een paar jaar geluk hebt gehad is fijn voor jou, maar als je rekent met een 8% rendement zit je een stuk realistischer. Wederom laten we aub met realistische getallen rekenen en niet met de uitschieters.Daarnaast loop ik per jaar minimaal 480 euro per jaar mis aan rente op mijn 12k die ik "investeer" (4% rendement gerekend, maar in werkelijkheid lukt het mij wel hoger te scoren met beleggen (meestal 20-30% p/j)).
Dan loopt het al gauw naar de 300-500 euro per maand wat mij deze auto kost (bij 25% rendement op mijn spaargeld)..
Maak er met de auto in jouw voorbeeld maar een paar honderd aan extra kosten van voor het onbezorgd rondrijden en dan zit je een stuk realistischer.PL kost 380 euro en rijd ik zorgeloos en 6 jaar nieuwer... (wel nieuwe model, iets minder opties namelijk de comfortline)
https://www.huiskes-kokke...kDRWu4swD2hxoCcGcQAvD_BwE
Dus tja, het is een keuze, wil je volledig eigenaar zijn en alles zelf in de hand hebben of voor 3-4 tientjes meer per maand geen omkijken hebben naar de auto, en na 4 jaar inleveren voor weer een splinternieuwe.
Nog steeds geen gek bedrag om in een nieuwe auto te rijden zonder enig risico, maar laten we aub niet iedere keer proberen te doen of private lease kosten vergelijkbaar zijn met in een eigen oudere auto te rijden.
[removed]
Je bent niet de enige die dat in zoetermeer overkomt... weet niet welke van de garages t was, maar de meeste hebben bochten zitten waar echt niet over is nagedacht vind ikPhntm schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 10:35:
Een ervaring die ik wil delen en zal updaten: Ik heb gisteren als een halve gare een bocht bij een parkeergarage bij de stadshart Zoetermeer net te nauw en verkeerd genomen. Hierdoor kwam ik met mijn bumper (linksvoor) tegen een verhoogde stoep rand aan.
[Afbeelding]
Succes met de afwikkeling in elk geval
Verwijderd
Dat is jou mening, mijn mening en ervaring in mijn financiële situatie is toch anders.redwing schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:36:
[...]
En met wat handelen gaat er weer 500 van af dus dat wordt dan 11500.
[...]
Tenzij je hem gewoon netjes houdt, dan is een afschrijving van 3k realistischer. Kijk maar naar autoscout, er staan er genoeg op die 5 jaar ouder zijn, geen rare km standen hebben en nog 7.5-8k opleveren.
[...]
Realistischer is 200-250 euro p/m. Let wel ik ga uit van gemiddelde kosten, als je geluk hebt zijn de kosten lager, met wat pech juist een stuk hoger.
[...]
Wat een heel onzinnig rendement is. Dat je een paar jaar geluk hebt gehad is fijn voor jou, maar als je rekent met een 8% rendement zit je een stuk realistischer. Wederom laten we aub met realistische getallen rekenen en niet met de uitschieters.
[...]
Maak er met de auto in jouw voorbeeld maar een paar honderd aan extra kosten van voor het onbezorgd rondrijden en dan zit je een stuk realistischer.
Nog steeds geen gek bedrag om in een nieuwe auto te rijden zonder enig risico, maar laten we aub niet iedere keer proberen te doen of private lease kosten vergelijkbaar zijn met in een eigen oudere auto te rijden.
Ik ga hier niet verder op in, want je kent mijn financiële situatie niet.
Iedereen moet het uitrekenen met zijn eigen variabelen en evt ervaringen uit het verleden (schades, afschrijving, rendementen, etc.)
Even voor de duidelijkheid, mijn hele post hierboven is geen mening. Het is volledig gebaseerd op gemiddeldes die je zo op kunt zoeken.Verwijderd schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 08:07:
[...]
Dat is jou mening, mijn mening en ervaring in mijn financiële situatie is toch anders.
Jouw financiële situatie is dan ook helemaal niet van belang als je het verschil wilt bekijken tussen een nieuwe private lease golf en een 7 jaar oude golf. Dat zijn gewoon getallen die je op kunt zoeken.Ik ga hier niet verder op in, want je kent mijn financiële situatie niet.
Voor rendementen kun je alleen met gemiddeldes rekenen. Jij kunt best denken dat 25% rendement vanzelfsprekend en houdbaar is, veel mensen waren daar rond 2000 ook van overtuigd.... Feit is gewoon dat je zo'n rendement alleen met risicovolle beleggingen haalt.Iedereen moet het uitrekenen met zijn eigen variabelen en evt ervaringen uit het verleden (schades, afschrijving, rendementen, etc.)
Jouw Eqix voorbeeld van 40% kun je b.v. alleen maar halen als je nog geen stock had en in januari bent ingestapt. Had je die stock al in oktober gehad was je rendement amper 15% en had je die stock al een jaar langer was het 15% in 2 jaar. Het blijft dus een gok van op het goede moment in- en uitstappen.
Dus nogmaals, laten we aub de vergelijkingen hier doen met realistische en houdbare gegevens (dus gemiddeldes) en niet met de extremen(al dan niet positief/negatief)
Ik heb zelf ook een tijdje op zo'n manier belegd, denkende dat ik heel goed kon voorspellen wanneer ik in en uit moest stappen. Na een aantal jaar met goede winsten kwam ik er toch achter dat als de markt instort je rendement er helaas toch snel aan gaat
[removed]
Parkeergarage P5, dat is bij de kleding winkels in de buurt en de tassen/koffer winkel. Dat is aan de Amsterdamstraat. Smerige inrit met een dikke pillaar nog rechts van je wanneer je de nauwe bocht neemt. Kom je net verkeerd binnen dan weet je even niet meer waar je op moet letten.... Volgend voertuig dan maar ook met parkeersensoren voorinMisterEagle schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 07:44:
[...]
Je bent niet de enige die dat in zoetermeer overkomt... weet niet welke van de garages t was, maar de meeste hebben bochten zitten waar echt niet over is nagedacht vind ik
Succes met de afwikkeling in elk geval
Haha ja die bocht is berucht. Niet alleen met inrijden trouwens.. ook van boven als je uit wilt rijden is die vrij krap.Phntm schreef op zaterdag 8 juni 2019 @ 10:16:
[...]
Parkeergarage P5, dat is bij de kleding winkels in de buurt en de tassen/koffer winkel. Dat is aan de Amsterdamstraat. Smerige inrit met een dikke pillaar nog rechts van je wanneer je de nauwe bocht neemt. Kom je net verkeerd binnen dan weet je even niet meer waar je op moet letten.... Volgend voertuig dan maar ook met parkeersensoren voorin
De garage naast de brandweerkazerne, boven die onbemande pomp, was vroeger ook berucht. Volgens mij hebben ze nu alleen de uitrijpoortjes verplaatst en is t beter.
Maargoed, nog 4 dagen in Zoetermeer dan verhuis ik naar brabant
Mijn private lease contract van mijn DS 3 loopt in december af. Nu overweeg ik een Mercedes Benz A180 Business Solution (Plus), voor 48 maanden/20.000 km. Ik wil daar nog een paar kleine opties bij doen, maandbedrag zou omstreeks € 600 zijn. Meer-km's is € ~0,08, minder-km's € ~0,04.
Ik rijd in de praktijk ~25.000 km per jaar en wilde jaarlijks de 400 euro bijbetalen voor die meer-km's. Of zou het handiger zijn om 60 maanden/25.000 km te doen (langere looptijd en meer km's heft elkaar ongeveer op)? Ik vind 5 jaar als contractduur wel lang.
De verkoper schotelde mij verder voor, dat Mercedes in het komende jaar ermee wil gaan beginnen, dat PL-rijders ook tussentijds een aanbod kunnen krijgen om het contract te vernieuwen/oversluiten wanneer de auto voordelig te verkopen is als occasion. Dit zou ervoor pleiten om wel 5 jaar te nemen.
Ik rijd in de praktijk ~25.000 km per jaar en wilde jaarlijks de 400 euro bijbetalen voor die meer-km's. Of zou het handiger zijn om 60 maanden/25.000 km te doen (langere looptijd en meer km's heft elkaar ongeveer op)? Ik vind 5 jaar als contractduur wel lang.
De verkoper schotelde mij verder voor, dat Mercedes in het komende jaar ermee wil gaan beginnen, dat PL-rijders ook tussentijds een aanbod kunnen krijgen om het contract te vernieuwen/oversluiten wanneer de auto voordelig te verkopen is als occasion. Dit zou ervoor pleiten om wel 5 jaar te nemen.
Waarom niet gewoon 25k km per jaar
dat is toch goedkoper dan achteraf betalen, of hoe je jezelf voor de gek
Er zit nog een behoorlijke variatie rond die 25.000 km (2017 was 22.000 km, vorig jaar 27.900 km, dit jaar koers ik af op 24.000 km). Kiezen voor 48 mnd/25K km kan inderdaad, maar dat betekent wel enkele tientjes hoger maandbedrag, terwijl 48 mnd/20K km of 60 mnd/25K km ongeveer budgetneutraal is. Ik weet niet helemaal zeker dat ik 25.000 km/jaar blijf rijden; sowieso is er dus al variatie, maar er is een reële kans (baanswitch) dat het jaarkilometrage over 1 of 2 jaar terugvalt naar bijv. 15.000 km. Ik vind het nog best lastig.
Meestal kun je die kilometers later nog bijstellen dus controleer of dat mag.MeteoVir schreef op zondag 9 juni 2019 @ 18:57:
Er zit nog een behoorlijke variatie rond die 25.000 km (2017 was 22.000 km, vorig jaar 27.900 km, dit jaar koers ik af op 24.000 km). Kiezen voor 48 mnd/25K km kan inderdaad, maar dat betekent wel enkele tientjes hoger maandbedrag, terwijl 48 mnd/20K km of 60 mnd/25K km ongeveer budgetneutraal is. Ik weet niet helemaal zeker dat ik 25.000 km/jaar blijf rijden; sowieso is er dus al variatie, maar er is een reële kans (baanswitch) dat het jaarkilometrage over 1 of 2 jaar terugvalt naar bijv. 15.000 km. Ik vind het nog best lastig.
Een A160 PL edition kost 490eu per maand bij 48 maanden en 20k kms. Is dat geen logischer keuze?MeteoVir schreef op zondag 9 juni 2019 @ 16:41:
Mijn private lease contract van mijn DS 3 loopt in december af. Nu overweeg ik een Mercedes Benz A180 Business Solution (Plus), voor 48 maanden/20.000 km. Ik wil daar nog een paar kleine opties bij doen, maandbedrag zou omstreeks € 600 zijn. Meer-km's is € ~0,08, minder-km's € ~0,04.
https://privelease.merced...odel=A-Klasse%20Hatchback
Zeker een goedkopere optie, maar kies je er metallic lak, advantage pack (navigatie en mediadisplay) en smartphone integratie bij, sta je al op 532 euro. Zestig euro meer en je hebt een krachtiger motor, automaat, actieve parkeerassistent, en nog enkele dingen. Dat vind ik het wel waard, zeker voor 4/5 jaar.r0bb schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 09:14:
[...]
Een A160 PL edition kost 490eu per maand bij 48 maanden en 20k kms. Is dat geen logischer keuze?
https://privelease.merced...odel=A-Klasse%20Hatchback
Je zou eventueel kunnen kijken naar Audi , tijdje terug een link gedeeld voor een hele complete Audi A3 met zowat alle opties en een automaat. Misschien ook het overwegen waard?MeteoVir schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:56:
[...]
Zeker een goedkopere optie, maar kies je er metallic lak, advantage pack (navigatie en mediadisplay) en smartphone integratie bij, sta je al op 532 euro. Zestig euro meer en je hebt een krachtiger motor, automaat, actieve parkeerassistent, en nog enkele dingen. Dat vind ik het wel waard, zeker voor 4/5 jaar.
De deal is inmiddels gesloten. Audi heb ik ook overwogen, net als Volvo.Phntm schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:05:
[...]
Je zou eventueel kunnen kijken naar Audi , tijdje terug een link gedeeld voor een hele complete Audi A3 met zowat alle opties en een automaat. Misschien ook het overwegen waard?
Jammer, hun pagina is wel nog actief. Volvo heeft nu inderdaad ook een actie lopen met de V40 automaat en r design en heel compleet. Dit is wel omdat de V40 deze zomer uit productie gaat (en het krijgt ook geen opvolger voorlopig). Ik heb wel vaker een V40 gereden (wel handbal) en ik vond het wel een erg prettige auto om mee te rijden.MeteoVir schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:06:
[...]
De deal is inmiddels gesloten. Audi heb ik ook overwogen, net als Volvo.
Als je een behoorlijk eind moet rijden voor je werk, denk aan 800 km per week, is private lease dan een goede optie of is zelf een auto kopen dan een stuk voordeliger? Ik zie dat de lease prijs aardig omhoog gaat aan de hand van het aantal kilometers.
Beide hebben voor- en nadelen. Bij hoge kilometers wordt private lease inderdaad geniepig duur, maar vergeet niet dat je eigen auto dan ook het nodige aan onderhoud nodig heeft.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:27:
Als je een behoorlijk eind moet rijden voor je werk, denk aan 800 km per week, is private lease dan een goede optie of is zelf een auto kopen dan een stuk voordeliger? Ik zie dat de lease prijs aardig omhoog gaat aan de hand van het aantal kilometers.
Vind je comfort en een moderne auto belangrijk, dan is private lease interessant.
Wil je minimaal betalen, neem dan een goedkoop barrel en rijdt die op met minimaal onderhoud.
800 per week voor werk? Je werkgever kan hier niets in betekenen?Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 12:27:
Je zit dan ruim boven de 40K kilometer per jaar, meeste private lease aanbieders gaan standaard tot 30K, vast wel op aanvraag, maar dat wordt zeker een duur geintje.
Een tweedehands auto gaat hier zeker van winnen, maar ook die zal lekker afschrijven met 40-50K kilometer per jaar.
Ik zie vaak genoeg dat bij sommige aanbieders (JustLease/Arval) de meerprijs boven 30k maar 5-7ct/km is. Dat is niet erg veel lijkt mij.Piet_Piraat7 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 13:35:
@Zebby @Martinusz thanks, ik was al een beetje bang dat private lease voor deze afstand te gek wordt.
Als je 4 jaar PL doet voor 50k km per jaar, dan schrijf je de auto voor de aanbieder natuurlijk ook helemaal af. Kan gelijk de export in.
Dat zal vast niet onbeperkt zijn of 20.000 km per jaar extra rijdenLightning89 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:16:
[...]
Ik zie vaak genoeg dat bij sommige aanbieders (JustLease/Arval) de meerprijs boven 30k maar 5-7ct/km is. Dat is niet erg veel lijkt mij.
4 jaar oude auto's met 200k zijn best nog wel wat waard. Denk aan 1/3e van de nieuwprijs (!=catalogusprijs)TheBrut3 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 17:49:
Als je 4 jaar PL doet voor 50k km per jaar, dan schrijf je de auto voor de aanbieder natuurlijk ook helemaal af. Kan gelijk de export in.
bv: https://www.autorola.eu/d...0&t=1&ma=%C5%A1koda&cat=1
(zijn geen NL prijzen, dus nieuw waren die ook gewoon een stuk goedkoper wegens geen BPM etc.)
[ Voor 9% gewijzigd door AndRo555 op 20-06-2019 18:44 ]
Onbeperkt, tot 36k/jaar kost het 5ct/km, daarna 7ct/km.Martinusz schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 18:14:
[...]
Dat zal vast niet onbeperkt zijn of 20.000 km per jaar extra rijden
Wordt nog aardig kostenplaatje dan, de private lease voor 30K km per jaar is vaak al fors, maar daar komt dus bij:Lightning89 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 08:49:
[...]
Onbeperkt, tot 36k/jaar kost het 5ct/km, daarna 7ct/km.
(6.000 * 0.05)/12 = 25,- per maand
(14.000 * 0.07)/12 = 82,- [er maand
Totaal komt er dus nog 107,- euro per maand of 5136,- per 48 maanden bij.
Ik denk dat je dan beter voor een jonge occassion diesel kunt gaan
Reken het eens uit wat een privé auto doet. Die 20k km per jaar zijn niet exact gratis.
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het over (laten) nemen van een prive lease contract?
Momenteel heb ik een peugeot 208 (2017) die nog tot 2021 loopt met 15k km voor 226 euro per maand incl verlaagd eigen risico, inzittende verzekering en vervangend vervoer. Bij werkgever is binnenkort echter wellicht een nieuwe zeer aantrekkelijke zakelijke lease regeling mogelijk, waardoor ik misschien toch graag vervroegd van deze auto af zou willen.
Gezien het aantrekkelijke tarief moet het toch mogelijk zijn iemand te vinden met interesse voor overname, de vraag is alleen of het toegestaan is, en zo ja hoe dit het beste te organiseren is.
Momenteel heb ik een peugeot 208 (2017) die nog tot 2021 loopt met 15k km voor 226 euro per maand incl verlaagd eigen risico, inzittende verzekering en vervangend vervoer. Bij werkgever is binnenkort echter wellicht een nieuwe zeer aantrekkelijke zakelijke lease regeling mogelijk, waardoor ik misschien toch graag vervroegd van deze auto af zou willen.
Gezien het aantrekkelijke tarief moet het toch mogelijk zijn iemand te vinden met interesse voor overname, de vraag is alleen of het toegestaan is, en zo ja hoe dit het beste te organiseren is.
Vandaag info gehad van mijn kennis: Audi actie loopt nog. Hatchbacks gaan hard maar de sedan variant is er nog in voorraad. Verschil is 9 euro per maand en in meeste gevallen bieden ze een 1.5 150pk (35 TFSI) tsi met automaat aan en dus niet 1.0 116pk. Dit is misschien alleen het geval bij sedans maar kortom: actie loopt nog.MeteoVir schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:06:
[...]
De deal is inmiddels gesloten. Audi heb ik ook overwogen, net als Volvo.
Ik heb het eens aangevraagd bij JustLease, uit mijn hoofd was dat een formulier invullen, nieuwe eigenaar tekent het contract en je moest een administratiefee betalen van rond de €150-€225 (o.a. voor nieuw kentekenbewijs, aanmelding etc.)Ruut88 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 14:24:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het over (laten) nemen van een prive lease contract?
Voor een nieuw kentekenbewijs zal het niet zijn, de auto behoudt dezelfde eigenaar: de LM
Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt
Bij de RDW staat mijn private lease auto zeker wel op mijn naam. Boetes gaan ook rechtstreeks naar mij. Op de een of andere manier zijn beide partijen geregistreerd!Pinobigbird schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:39:
Voor een nieuw kentekenbewijs zal het niet zijn, de auto behoudt dezelfde eigenaar: de LM
Bij mij staat de auto op naam van Arval B.V., ook terug te zien op het kentekenbewijs.Nuevocasa schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 13:50:
[...]
Bij de RDW staat mijn private lease auto zeker wel op mijn naam. Boetes gaan ook rechtstreeks naar mij. Op de een of andere manier zijn beide partijen geregistreerd!
Bij Volkswagen stond de auto ook op mijn naam en kwam de boete direct door. Bij LeasePlan staat ie zakelijk geregistreerd, gaan boetes via hen en krijg ik elke maand een rekening voor mijn “wagenpark”.
Alphabet ook op naam
. Zakelijk nog nooit gehad, haha.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Bij Alphabet Lease (zakelijk) wel degelijk op naam van Alphabet. Wellicht verschilt dit per private of privé. Desalniettemin komt hij uiteindelijk toch wel bij je terecht :-).Kecin schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:23:
Alphabet ook op naam. Zakelijk nog nooit gehad, haha.
Dat bedoel ik dus haha. Privelease staat mijn volledige naam op het kentekenbewijs, bij zakelijk staat Alphabet zelf als eigenaar (of Terberg wel eens gehad, etc. dus de LM).Fedde schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 19:25:
[...]
Bij Alphabet Lease (zakelijk) wel degelijk op naam van Alphabet. Wellicht verschilt dit per private of privé. Desalniettemin komt hij uiteindelijk toch wel bij je terecht :-).
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ik heb een vraag voor jullie, zijn er (betrouwbare) leasemaatschappijen die niet moeilijk doen over een ZW uitkering als tijdelijke inkomstenbron? Wij willen namelijk een private lease aanvragen maar zijn geweigerd omdat een ZW uitkering niet als inkomen mag worden meegeteld. Naast de ZW uitkering voor mijn vrouw heb ik wel een vaste baan met een contract voor onbepaalde tijd.
[ Voor 15% gewijzigd door J_Velsink op 22-06-2019 20:25 ]
Kan je niet het leasecontract op jou naam alleen zetten en je vrouw dus niet meenemen in de kredietcheck? Of kan je zelf de lasten van private lease auto niet dragen?J_Velsink schreef op zaterdag 22 juni 2019 @ 20:14:
Ik heb een vraag voor jullie, zijn er (betrouwbare) leasemaatschappijen die niet moeilijk doen over een ZW uitkering als tijdelijke inkomstenbron? Wij willen namelijk een private lease aanvragen maar zijn geweigerd omdat een ZW uitkering niet als inkomen mag worden meegeteld. Naast de ZW uitkering voor mijn vrouw heb ik wel een vaste baan met een contract voor onbepaalde tijd.
Helaas is dat juist het probleem, volgens de beoordelaar is dat niet mogelijk terwijl dit wel het geval is. Tuurlijk als de ZW uitkering abrupt zou stoppen is het een ander verhaal maar daar is geen sprake van.sgouman schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:39:
[...]
Kan je niet het leasecontract op jou naam alleen zetten en je vrouw dus niet meenemen in de kredietcheck? Of kan je zelf de lasten van private lease auto niet dragen?
Vreemd. Een collega van mij die bij Arval private leaset heeft alleen zijn inkomen opgegeven. en niet dat van zijn vrouw.J_Velsink schreef op zondag 23 juni 2019 @ 14:59:
[...]
Helaas is dat juist het probleem, volgens de beoordelaar is dat niet mogelijk terwijl dit wel het geval is. Tuurlijk als de ZW uitkering abrupt zou stoppen is het een ander verhaal maar daar is geen sprake van.
Ligt wel aan de hoogte van het inkomen en het PL bedrag natuurlijk. Mocht dat genoeg zijn staat een PL toch heel vaak gewoon op 1 naam?sgouman schreef op zondag 23 juni 2019 @ 15:03:
[...]
Vreemd. Een collega van mij die bij Arval private leaset heeft alleen zijn inkomen opgegeven. en niet dat van zijn vrouw.
Puur op mijn inkomen snap ik dat het niet kan naast onze hypotheek. Maar punt is dus dat de uitkering van mijn vrouw niet meegerekend mag worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een leasemaatschappij die daar minder moeilijk over doet. Ik ben prima in staat om zelf te bepalen of ik het kan betalen of niet.
Klopt. Alleen een leasemaatschappij wilt zekerheid dat je ook daadwerkelijk betaald. Als ik 500 euro met mijn bijbaan verdien en private lease 430 zou kosten en voorderest ik niks kwijt zou zijn zou ik het ook kunnen betalen. Maar de leasemaatschappij wilt meet zekerheid dan dat. Een tijdelijke ZW uitkering kan ook opeens stopgezet worden. En dan is het mogelijk dat je het niet meer kan betalenJ_Velsink schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:34:
Puur op mijn inkomen snap ik dat het niet kan naast onze hypotheek. Maar punt is dus dat de uitkering van mijn vrouw niet meegerekend mag worden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een leasemaatschappij die daar minder moeilijk over doet. Ik ben prima in staat om zelf te bepalen of ik het kan betalen of niet.
[ Voor 7% gewijzigd door sgouman op 23-06-2019 16:45 ]
Dat kan zo zijn, maar ik garandeer je dat je niet makkelijk een leasemaatschappij gaat vinden hier die daar niet zo moeilijk over doet. Simpelweg omdat die niet bestaan. Uitkering wordt ook niet meegerekend als een 100% inkomen, die zal worden meegerekend als 70% omdat het niet een inkomstenbron is die zekerheid geeft. Alleen op basis daarvan kan jouw vermogen om een auto te leasen veel lager zijn. Ik spreek uit ervaring namelijk, je wordt gewoon afgewezen. Nu hebben wij wel een lease auto, maar dat komt omdat wij beiden een goed inkomen hebben nu (Mijn vrouw heeft vast, en ik heb een datum waarop ik vast krijg).J_Velsink schreef op zondag 23 juni 2019 @ 16:34:
Let op:
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.