Mars18 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:10:
[...]
Dat ik 2 kids in een autostoel en maxi cosi kan vervoeren.
Achterbak nog een kinderwagen / buggy er in kan.
Zaterdag proefrit met de Audi A3. Denk dat de A3 het wel gaat worden.
Prachtige auto om te zien, en fijn om de luxe van Audi eens te rijden.
Ooit gelest in een a3, ongeveer 15 jaar geleden
Ik heb de A3 ook in de private
lease, was vorig jaar juli een erg goede actie (€375 voor de S-line, 10.000KM/2 jaar. Betaal zelf wel 405 omdat ik nog wat extra opties (parkeersensoren rondom, achteruitrijcamera, plat sportstuur) en een kleurtje heb. Lijkt zelfs wat op een RS3 met het S-line pakket als je je oogjes een beetje dichtknijpt
Toendertijd vertelde de verkoper mij dat ze zelfs verlies maakte op de auto, maar ze deden het meer om je te binden aan het merk zodat wanneer je contract afloopt weer een Audi wilt
leasen, maar dan moeten ze volgend jaar wel weer een erg goede actie hebben, want meer dan 400 ga ik niet uitgeven
Ben er zelf wel super tevreden over, echt een fijne auto, al helemaal voor de prijs

Ik verwachtte niet heel veel van de 1.0, maar is toch nog wel lekker vlot met 116PK. Zie dat de S-line nu wel een stuk duurder is bij twee jaar en 10K KM, dan zit je op €636, maar met drie jaar al een heel stuk goedkoper met €444.
ZesBarkiePK schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:49:
Ik ga momenteel op de fiets naar mijn werk, maar ben voornamelijk voor privé gebruik aan het kijken naar een auto.
Ik ben heel erg benieuwd naar het volgende;
Je hebt via je werkgever een jaar contract. Je
leaset privé een auto voor twee jaar, maar je jaar contract wordt door je werkgever niet verlengd. Je raakt hier door een maand werkloos.
Kan je dan ook van het Private
lease contract af? Of zit je er dan evengoed nog een jaar aan vast?
Ik heb 10 jaar bij mijn vorige werkgever gewerkt en daar altijd een auto ge
leased. Ik had een contract voor onbepaalde tijd.
Nu heb ik een nieuwe baan, jaar contract en moet ik mij opnieuw bewijzen. Dit komt allemaal wel goed, en ik ben van plan hier ook weer voor langere tijd te werken. Maar ik wil natuurlijk wel rekening houden met een worst case scenario voordat ik aan private
lease begin.
Misschien koop ik zelf nog wel een occasion, maar het niet zelf hoeven regelen van een verzekering / belasting en eigenlijk nog meer, het niet hoeven zoeken naar een goede occasion en garage voor je onderhoud.
Dus is er iemand met een jaar contract en private
lease abonnement die dit al uitgezocht heeft?
Ik weet dat je bij ANWB/
LeasePlan en Athlon je auto kosteloos mag inleveren bij ontslag. Daarnaast kan je bij Just
Lease en XLeasy een extra pakket afsluiten waardoor je de auto ook mag inleveren bij ontslag, maar in ieder geval bij die laatste twee is het wel een vereiste dat je een vast contract hebt, anders kan je die bescherming niet kiezen. Hoe het bij de eerste twee zit weet ik niet.
De VW groep heeft ook zoiets, als je ontslagen bent gaan ze kijken naar je inkomen, kan je de auto niet meer betalen dan mag je hem kostenloos inleveren, staat zo bij ze in de voorwaarden iig.
Als mijn A3 afloopt ga ik denk ik wel weer private
leasen, maar dan waarschijnlijk wel weer bij een aanbieder waar ik zo'n ontslagbescherming heb. Nu heb ik zelf een vast contract en ik verwacht niet dat ik ontslagen wordt, maar mocht het toch gebeuren, dan is het wel een fijn gevoel dat ik in ieder geval zonder kosten de auto weer in kan leveren.
Wel weet ik niet hoe private
lease omgaat als je een tijdelijk contract hebt. Als je een vast contract hebt doen ze vaak niet moeilijk (mits je het financieel kan dragen uiteraard) maar tijdelijke contracten is wel wat lastiger denk ik. Misschien dat ze in dat geval een eventuele partner met een vast contract als tweede contractant willen hebben, of iets van een intentieverklaring. Maar daarvoor kan je beter met de
leasemaatschappij zelf contact opnemen.
Vraagje eigenlijk, mijn PL loopt in oktober volgend jaar af, maar als ik ergens anders een private
lease wil aanvragen, dan wil ik dat het liefste wel een maand of twee/drie van te voren doen voordat mijn huidige PL afloopt (i.v.m. de levertijd). Uiteraard zien ze dan bij het BKR dat ik nog een private
lease heb lopen, maar heeft iemand toevallig ervaring met het aanvragen van een nieuwe PL terwijl je huidige nog loopt? Natuurlijk kan ik de auto ook pas aanvragen nadat mijn huidige private
lease is afgelopen, maar dan zit ik drie maanden zonder auto wat niet echt makkelijk is...
[
Voor 58% gewijzigd door
bjorntju op 25-10-2018 23:38
]