“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Nee..
Een golf 1.0 TSI doet gewoon 1:20
Een golf 1.6tsi doet 1:17
Een golf 1.6 van vroeger doet 1:13
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
En in de echte wereld?GAIAjohan schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 15:05:
[...]
Nee..
Een golf 1.0 TSI doet gewoon 1:20
Een golf 1.6tsi doet 1:17
Een golf 1.6 van vroeger doet 1:13
Dat is de echte wereld. Heb beide gewoon gereden als huurauto.. de 1.6tsi in Ierland, de 1.0tsi in Portugal.
In de Polo heb ik nog betere scores gehaald met die TSI.
Sterker, de turboloze 1.0 heb ik in een Polo 1:23 gehaald aan de pomp, ook in Portugal.
Dat sommige mensen niet zuinig kunnen rijden kan ik niks aan doen.
Met een Toyota Camry 2.5 heb ik ook iets van 1:14 gehaald in de States
Voila: https://www.spritmonitor.de/en/detail/932109.html?cdetail=1
Andere vakantieauto's/tijdelijke werkauto's niet direct bijgehouden, behalve meestal 1-3* tanken
[ Voor 40% gewijzigd door GAIAjohan op 12-06-2018 15:49 ]
Daarom zie je dat het voordeel van kleine turbomotoren aardig verdampt als je continue >130km/u rijdt (met turbo die continue meedraait). Op lagere snelheid waar de turbo nét niet mee doet en de kleine motor optimaal benut wordt kunnen ze juist enorm efficiënt zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door assje op 12-06-2018 15:47 ]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Onderstaand voorbeeld van een Aygo heb ik een tijd geleden gepost. Die link zal natuurlijk niet meer werken omdat het een oude post is. En er poppen regelmatig superacties op.
Maar in de basis klopt het vaak wel dat verzekering doorslaggevend is. Zelf zit ik op 75% korting, dus mijn premie zal veel lager zijn dan die van een starter of iemand die (vaker) schade heeft gereden.
Ook zijn er mensen die het idee van verzekering niet helemaal snappen. Ik ken mensen die een schade van €300 claimen, vaak is dat gewoon ongunstig. Je moet altijd de kosten berekenen die je extra gaat betalen tot je in beide gevallen (voor en na schade) aan de 75% zit. Dat zijn de werkelijke kosten die jij meer aan premie gaat betalen in al die jaren, vaak is dat een stuk meer dan €300 lappen.
TheBrut3 schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 23:35:
Je schrijft echt teveel af voor een wagentje uit het A segment. Als praktijkvoorbeeld even een Aygo welke nu 3 jaar is.
https://www.indumij.nl/oc..._8-zgn-11/benzine/215732/
Deze is van 12-2014 en heeft ongeveer 12k gekost op papier (met onderhandelen kreeg je deze nieuw dus wel voor 12k mee, ik denk zelfs dat 11.5k lukt). Wat de verkoper als inruilwaarde heeft gekregen weten we natuurlijk niet, maar ik gok ongeveer 8k. Dus 4k afschrijving is zo'n €111 per maand. Het wagentje heeft trouwens nog wat leuke opties ook.
Verzekering (ik ga even uit van mijn persoonlijke situatie 29 jaar, 10 jaren schadevrij en woonachtig in Brabant) is €20 voor WA+, MRB is ook €20 in de maand, onderhoud de eerste jaren ook. ANWB en dat soort zooi heb je niet nodig, voor zover ik weet krijg je bij een nieuwe Aygo gewoon pechhulp van Toyota.
Private lease prijzen zijn natuurlijk lastig terug te zoeken, maar ik schat dat deze zo'n €200-220 had gekost. Op de site van Toyota zelf zit ik met een huidige Aygo voor 36 maanden en 15k km op €230 in de maand.
Spritmonitor.de komt op 1:16,40 gemiddeld voor de Fiesta, en 1:13,80 voor de Focus.Trasos schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:13:
Ik ben overgestapt van een Ford Focus MK1 1.6 uit 2004 naar een nieuwe Fiesta 1.0 Ecoboost.
Ik vermoed dat je nog optrekt zoals je met een atmosferische motor zou doen.Trasos schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:13:
[...]
Dat valt me eigenlijk nog het meeste tegen.
Ik ben overgestapt van een Ford Focus MK1 1.6 uit 2004 naar een nieuwe Fiesta 1.0 Ecoboost.
Qua verbruik ben ik er gewoon niets mee opgeschoten.
Ik reed 1:16 en dat doe ik nu nog steeds
Ik heb het idee dat de Fiesta veel onzuiniger is in het optrekken/stadsverkeer.
Op de snelweg en 80-kilometerweg lijkt-ie volgens de boordcomputer wel echt zuinig.
Had toch wel gehoopt minimaal 1:18 te gaan rijden eigenlijk.
Gewoon naar 3,5 a 4k en dan opschakelen. Omdat die oude 1.6 pas max koppel bij 4000rpm oid heeft.
Met de ecoboost kun je gewoon schakelen bij 2500rpm, en misschien zelfs vroeger omdat max koppel bij 1800rpm oid zit.
Overigens vind ik 1:16 in stadsverkeer met die 1.6 ongeloofwaardig. Sterker, zelfs de nedc komt daar niet aan
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 12-06-2018 18:15 ]
Het rijdt inderdaad wel heel anders met zo'n turbo, maar ik schakelde voorheen ook al op bij zo'n 2.500 toeren en dat doe ik nu nog. Wellicht dat ik het gas iets te diep induw waardoor-ie wat onzuiniger is. Veel eerder opschakelen is niet fijn, dan maakt-ie te veel herrie.GAIAjohan schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:13:
[...]
Ik vermoed dat je nog optrekt zoals je met een atmosferische motor zou doen.
Gewoon naar 3,5 a 4k en dan opschakelen. Omdat die oude 1.6 pas max koppel bij 4000rpm oid heeft.
Met de ecoboost kun je gewoon schakelen bij 2500rpm, en misschien zelfs vroeger omdat max koppel bij 1800rpm oid zit.
Overigens vind ik 1:16 in stadsverkeer met die 1.6 ongeloofwaardig. Sterker, zelfs de nedc komt daar niet aan
Die 1:16 haalde ik over mijn gehele verbruik. Dat is niet alleen stadsverkeer. Maar omdat een groot stuk van mijn woon-werkverkeer 80km of 100km is had ik verwacht/gehoopt daar een slag te kunnen maken qua zuinigheid.
[ Voor 11% gewijzigd door bvbal79 op 13-06-2018 15:52 ]
Het heeft altijd zin om te shoppen. Al scheelt het €10 in de maand, dat is toch €360 in die 3 jaar.bvbal79 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:52:
Heeft het voor private lease een beetje zin om te shoppen, want de verschillen lijken op het eerste gezicht niet heel erg schokkend tussen de verschillende maatschappijen.
En verder popt er her en der weleens een actie op die gewoon bijna unreal is, daar moet je dan net wat geluk mee hebben.
Ik heb ook de nieuwe fiesta 1.0 met 100pk en als ik bewust zuinig rijdt (niet lekker doortrekken bij stoplichtjes etc) dan haal ik makkelijk 1:19. Dat is deels stads, deel snelweg (130) en deels 80 wegen.Trasos schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:13:
[...]
Dat valt me eigenlijk nog het meeste tegen.
Qua verbruik ben ik er gewoon niets mee opgeschoten.
Ik reed 1:16 en dat doe ik nu nog steeds
Ik heb het idee dat de Fiesta veel onzuiniger is in het optrekken/stadsverkeer.
Op de snelweg en 80-kilometerweg lijkt-ie volgens de boordcomputer wel echt zuinig.
Had toch wel gehoopt minimaal 1:18 te gaan rijden eigenlijk.
Maak van die 130, 110 en je haalt 1:19 zeker wetenStarZ schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:17:
[...]
Ik heb ook de nieuwe fiesta 1.0 met 100pk en als ik bewust zuinig rijdt (niet lekker doortrekken bij stoplichtjes etc) dan haal ik makkelijk 1:19. Dat is deels stads, deel snelweg (130) en deels 80 wegen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Je hebt helemaal gelijk dat korting op verzekering een grote invloed heeft maar nu vergelijk jij WA met PL. Dat wil zeggen dat je een (al is het klein) risico loopt van €12k bij totall loss, dat moet je maar willen en is direct een scheve vergelijking.TheBrut3 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:21:
Onderstaand voorbeeld van een Aygo heb ik een tijd geleden gepost.
Daarnaast mis je €15,- per maand rentederving en kan de PL met de juiste aanbieding ook voor €180-€200 en het verschil is plotseling zelfs met jouw korting op verzekering helemaal niet zo groot.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Met de huidige rentetarieven en vermogensbelasting zou ik niet meer spreken van rentederving. Zelf aanschaffen zorgt voor minder spaargeld, en daarmee "belastingderving": het levert eerder een besparing op dan dat je rente mist.assje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:33:
Daarnaast mis je €15,- per maand rentederving
Ik reken met 2% en tenzij je ook geen hypotheek hebt is het snel accuraat.RemcoDelft schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 17:00:
[...]
Met de huidige rentetarieven en vermogensbelasting zou ik niet meer spreken van rentederving. Zelf aanschaffen zorgt voor minder spaargeld, en daarmee "belastingderving": het levert eerder een besparing op dan dat je rente mist.
Persoonlijk vind ik dit nog te laag, ik hoop een hoger rendement te kunnen maken en reken dus ook met hogere rentederving.
Dat is juist de reden dat die zuiniger is: De 1.0 werkt relatief harder dan de 1.6 en zet benzine optimaler om in draaiend vermogen.Tylen schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 13:15:
waarom zou een 1.0 zuinig zijn dan een 1.6? Die 1.0 moet er veel harder aan trekken.
https://www1.eere.energy....e065_rinkevich_2011_o.pdf
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
En de skoda citigo bij de Consumentenbond?Freekers schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 19:17:
***members only***
T/m ~28.000km is de 24k km optie goedkoper dacht ik.
Die heeft gewoon cruise
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/results
[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 13-06-2018 23:31 ]
Kia Picanto welHarmoniousVibe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:00:
Er zijn sowieso maar verdomd weinig auto's uit het A-segment met cruise control. Laat staan in de private lease. Anders zou de Renault Twingo nog een optie kunnen zijn wellicht.
Verwijderd
Ze hebben eigenlijk te weinig vermogen om de snelheid goed vast te kunnen houden.HarmoniousVibe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:00:
Er zijn sowieso maar verdomd weinig auto's uit het A-segment met cruise control. Laat staan in de private lease. Anders zou de Renault Twingo nog een optie kunnen zijn wellicht.
Verwijderd schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 23:29:
[...]
Ze hebben eigenlijk te weinig vermogen om de snelheid goed vast te kunnen houden.
Bij een continue snelheid van 100 bij 3000rpm is er meer dan genoeg vermogen en koppel om dat vast te houden. Ook 150 op de cc kan prima met 60pk op een vlakke weg.
Alleen berg op wordt het lastiger, maar dat heeft elke auto. En anders zak je maar wat terug in snelheid. Boeiend
Ook in een auto met 45pk kun je prima cruise control hebben.
Na Luik toe verlies ik ook gewoon bergop wat snelheid met mijn 125pk.. heel logisch. Een automaat schakelt in zo'n geval terug.
[ Voor 24% gewijzigd door GAIAjohan op 13-06-2018 23:45 ]
Dank voor de tip! Cruise is wel echt een musthave. Ik rij veel (alleen maar) snelweg, vandaar.HarmoniousVibe schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:00:
Dank voor de tip! De Skoda Citigo is gelijk aan de Seat Mii (en Volkswagen Up) wat ik nu rijdt, dus dan weet ik in ieder geval wat ik krijg. Het is overigens wel zo dat in het nieuwe model de navigatie vervangen is door een smartphonehouder en je dus je smartphone als navigatie moet gebruiken. Hij gaat in ieder geval op de shortlist. 271 euro p/m voor 24k KM p/j en na 12 maanden opzegbaar is een goede deal als je het mij vraagt.GAIAjohan schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:46:
En de skoda citigo bij de Consumentenbond?
T/m ~28.000km is de 24k km optie goedkoper dacht ik.
Die heeft gewoon cruise
https://autoleasecollectief.consumentenbond.nl/results
Yep, gedaan en toen werd de spoeling inderdaad heel dun.... maar het is te doen/mogelijk. Zie hierboven de Skoda Citigo of de Opel Karl die ik in mn post aanhaalSeñor Sjon schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 21:11:
Heb je op Autoweek de Private Lease vergelijker al geprobeerd? Maar 25k km voor 325/maand? Dat haal je met een nieuwe privé auto ook niet. Dat is met alles behalve brandstof (12x325)/25.000=15,6 ct per kilometer. Daar komt alleen nog je brandstof bij. Met 1:15 en 1,50/liter is dat 10 ct/km extra. Totaal dus ca. 25 ct/kilometer. Good luck with that one.
Klopt, het is een optie, maar ik ben nog geen aanbieder tegengekomen die hem levert met cruise control.assje schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:49:
Kia Picanto wel
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
De Hyundai i10 is te leasen met cruise control.Freekers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:35:
Klopt, het is een optie, maar ik ben nog geen aanbieder tegengekomen die hem levert met cruise control.
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
De i10 heeft geen parkeersensoren, ook niet als optie zover ik weetRemcoDelft schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:10:
[...]
De Hyundai i10 is te leasen met cruise control.
De goedkoopste Mazda2 private lease die ik ben tegengekomen met 25k KM op 36mnd was 349 euro p/m (https://www.ikwileenmazda.nl/privatelease-aanvraag). ANWB vraagt voor hetzelfde 369 euro p/m.Bschnitz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:15:
Bijna alles wat je wilt kan voor +-€325 met een Mazda2.
Waar heb jij 325 euro gezien als ik vragen mag
Thanks!
Ik zeg ook +-. je zal zelf wat moeten aanpassen om aan dat bedrag te komen, dus iets met KM of 48 ipv 36 dan kom je er wel. Dit is ook de D+, de basis versie is nog iets goedkoper maar kan ik helaas ook niet 123 vinden. Je wilt heel veel voor weinig dus je zal iets extras moeten betalen of je voorwaarden toch echt iets aanpassen zodat je aan je €325 komt. Ik rij zelf de Mazda2 en ben er heel blij meeFreekers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:51:
[...]
De i10 heeft geen parkeersensoren, ook niet als optie zover ik weet![]()
[...]
De goedkoopste Mazda2 private lease die ik ben tegengekomen met 25k KM op 36mnd was 349 euro p/m (https://www.ikwileenmazda.nl/privatelease-aanvraag). ANWB vraagt voor hetzelfde 369 euro p/m.
Waar heb jij 325 euro gezien als ik vragen mag?
Thanks!
Kijk ook eens hier en laat een offerte maken! https://www.mazda.nl/privatelease/
[ Voor 4% gewijzigd door Bschnitz op 14-06-2018 10:02 ]
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh
Da's niet zo gek op een auto formaat stofzuigerFreekers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:51:
De i10 heeft geen parkeersensoren, ook niet als optie zover ik weet
Mazda 2 is natuurlijk wel een stuk meer auto dan een Citigo of Mii. Zeker omdat je zegt veel snelweg te rijden zou ik eerder naar een B-segment auto kijken dan A-segment. Die zijn veel comfortabeler op de snelweg, stiller in de cabine en rijden een stuk volwassener.Freekers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:51:
De goedkoopste Mazda2 private lease die ik ben tegengekomen met 25k KM op 36mnd was 349 euro p/m (https://www.ikwileenmazda.nl/privatelease-aanvraag). ANWB vraagt voor hetzelfde 369 euro p/m.
Waar heb jij 325 euro gezien als ik vragen mag?
Thanks!
Bij de Consumentenbond heb je nog een Citroen C3 met Parkeersensoren, CC, DAB+, Navi etc voor €321,- voor 24k KM opzegbaar na 12 maanden. Dat is ook nog wel een goede deal. Anders kan je ook nog de Nissan Micra en Seat Ibiza overwegen die zijn o.a. bij de ANWB scherp in de PL.
HD4Life @ Full-HD
25k km, 36m
Clio: Hatchback 369
incl. 90pk motor, airco, navigatie, elektrische spiegels (verwarmd), parkeersensoren achter, metallic lak, cc, privacy glas, 16"lichtmetaal, etc, etc.
Voor 395 de Estate.
48 ipv 36 maanden geeft nog een tientje korting. Dan komt de hatchback op 359. Daar heb je best wel een rijk aangeklede versie voor met die kilometers. In ieder geval een stuk meer dan een Mii o.i.d.
https://www.alphabetpriva...ijd=24&kleur=Schwarz%20II
420i cabrio automaat. Komt ook nog wel lekker vooruit.
Of 499 voor een 218i automaat
https://www.alphabetpriva...ketten=Executive%20pakket
[ Voor 29% gewijzigd door PWM op 14-06-2018 11:10 ]
Boodschappen laten we toch tegenwoordig bezorgen, dus wel erg nice to have.
Normaal is het andersom
Zie dit topic nu pasSwitek schreef op maandag 4 juni 2018 @ 07:36:
De leverdatum van de Micra via ANWB/Leaseplan blijft maar vooruitgeschoven worden. eerst week 21, toen week 23 en nu verschoven naar week 26. Hier al iemand die hem al wel heeft ontvangen?
Mijn micra zou in week 22 komen, maar is ook verschoven naar week 26. Contact gehad met Bochane en deze gaven dinsdag aan:
Ik houd mijn telefoon dus enorm goed in de gate op het momentUw auto is bijna aan het “einde van de pijplijn”, d.w.z. de verwachting is eind van deze week op de vestiging in Nijmegen.
[ Voor 5% gewijzigd door blottle op 14-06-2018 11:49 ]
Verwijderd
Jammer dat 25000 per jaar zo’n enorme meerprijs geeft. Anders had ik hem besteld.PWM schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:09:
599,- is wel een hele hele lage prijs voor 24 maanden:
Ah, op die fietsBschnitz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:58:
Ik zeg ook +-. je zal zelf wat moeten aanpassen om aan dat bedrag te komen, dus iets met KM of 48 ipv 36 dan kom je er wel. Dit is ook de D+, de basis versie is nog iets goedkoper maar kan ik helaas ook niet 123 vinden. Je wilt heel veel voor weinig dus je zal iets extras moeten betalen of je voorwaarden toch echt iets aanpassen zodat je aan je €325 komt. Ik rij zelf de Mazda2 en ben er heel blij mee
Kijk ook eens hier en laat een offerte maken! https://www.mazda.nl/privatelease/
Ik heb een offerte aangevraagd. https://www.mazda.nl/privatelease/ redirect overigens naar 'ikwileenmazda.nl' zodra je een offerte aanvraagt
* Freekers woont in de grote stad, wordt altijd klemgezet en is bang iets te raken(en kan niet zo goed parkerenRemcoDelft schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:23:
[...]
Da's niet zo gek op een auto formaat stofzuiger
Wow, die C3 is echt een goede tip zeg. Dank daarvoor! Staat momenteel op plek 1 van de shortlist.Davidshadow13 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:31:
Mazda 2 is natuurlijk wel een stuk meer auto dan een Citigo of Mii. Zeker omdat je zegt veel snelweg te rijden zou ik eerder naar een B-segment auto kijken dan A-segment. Die zijn veel comfortabeler op de snelweg, stiller in de cabine en rijden een stuk volwassener.
Bij de Consumentenbond heb je nog een Citroen C3 met Parkeersensoren, CC, DAB+, Navi etc voor €321,- voor 24k KM opzegbaar na 12 maanden. Dat is ook nog wel een goede deal. Anders kan je ook nog de Nissan Micra en Seat Ibiza overwegen die zijn o.a. bij de ANWB scherp in de PL.
De Micro en Ibiza kan ik bij de ANWB niet vinden, of kijk ik met mijn neus?
Dank voor je reactie maar deze zitten helaas net buiten m'n budget. Toch bedanktSeñor Sjon schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:53:
Als je wat groter wilt:
25k km, 36m
Clio: Hatchback 369
incl. 90pk motor, airco, navigatie, elektrische spiegels (verwarmd), parkeersensoren achter, metallic lak, cc, privacy glas, 16"lichtmetaal, etc, etc.
Voor 395 de Estate.
48 ipv 36 maanden geeft nog een tientje korting. Dan komt de hatchback op 359. Daar heb je best wel een rijk aangeklede versie voor met die kilometers. In ieder geval een stuk meer dan een Mii o.i.d.
Nee die zijn inmiddels weer vervangen door ander aanbod zie ik ook. Zeker pas geleden gebeurd denk ik.Freekers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:10:
Wow, die C3 is echt een goede tip zeg. Dank daarvoor! Staat momenteel op plek 1 van de shortlist.
De Micro en Ibiza kan ik bij de ANWB niet vinden, of kijk ik met mijn neus?
HD4Life @ Full-HD
Mmh ik dacht dat de "1.0 CVVT 49kW ComfortPlusLine Navigator 4-zits" die je overal ziet ook met cruise control was, dit lijkt inderdaad niet het geval.Freekers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 08:35:
[...]
Klopt, het is een optie, maar ik ben nog geen aanbieder tegengekomen die hem levert met cruise control.
Ik heb een "First edition" via Alphabet en die heeft wel cc (maar daar heb je nu niets meer aan):
assje in "Private Lease - Deel 1"
[ Voor 7% gewijzigd door assje op 14-06-2018 13:23 ]
Jammer, Ibiza had me wel leuk geleken. Weet je nog toevallig of dit ook met 12mnd contract was?Davidshadow13 schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:56:
Nee die zijn inmiddels weer vervangen door ander aanbod zie ik ook. Zeker pas geleden gebeurd denk ik.
Ah oke, helder. Helaas kun je bij vrijwel geen enkele private lease aanbieders dit soort extra's/opties inbouwen. Ik snap ook wel waarom, ze zullen vast een prijs hebben afgesproken voor een fixed type.assje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 13:21:
Mmh ik dacht dat de "1.0 CVVT 49kW ComfortPlusLine Navigator 4-zits" die je overal ziet ook met cruise control was, dit lijkt inderdaad niet het geval.
Ik heb een "First edition" via Alphabet en die heeft wel cc (maar daar heb je nu niets meer aan):
assje in "Private Lease - Deel 1"
Grapjassen, tegen mij vertelde ze dat mijn levertijd van week 31 waarschijnlijk naar week 30 gaat en dat voor alle micra’s zou gaan..😑blottle schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:48:
[...]
Zie dit topic nu pas![]()
Mijn micra zou in week 22 komen, maar is ook verschoven naar week 26. Contact gehad met Bochane en deze gaven dinsdag aan:
[...]
Ik houd mijn telefoon dus enorm goed in de gate op het moment
De verwachting is dat er over een week of 8 een Fiat Panda voor de deur staat
Netjes.. mijn Polo wordt pas in oktober verwachtLampuhkap schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:59:
Wij hebben sinds anderhalve week ook de aanvraag gedaan voor een private lease.
De verwachting is dat er over een week of 8 een Fiat Panda voor de deur staat
Was wel even slikken.
12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW
Zolang ie hier maar voor 8 november voor de deur staat vind ik alles wel geschetenHarmoniousVibe schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:03:
[...]
Netjes.. mijn Polo wordt pas in oktober verwacht![]()
Was wel even slikken.
Maar ik denk dat dat wel goed komt.
Fiat Panda Popstar in Grigio Alluminio met de TwinAir Turbo en de Dualogic automaat en Parrotje erin
Zit voor de aankomende 48 maanden in ieder geval weer met vers autootje
Ik ook, sinds 1 juni. (Het is zo'n fijne auto, na 2 weken alweer dik 2000 op de tellerBschnitz schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 09:58:
[...]
Ik zeg ook +-. je zal zelf wat moeten aanpassen om aan dat bedrag te komen, dus iets met KM of 48 ipv 36 dan kom je er wel. Dit is ook de D+, de basis versie is nog iets goedkoper maar kan ik helaas ook niet 123 vinden. Je wilt heel veel voor weinig dus je zal iets extras moeten betalen of je voorwaarden toch echt iets aanpassen zodat je aan je €325 komt. Ik rij zelf de Mazda2 en ben er heel blij mee
Klopt, ikwileenmazda.nl is de officiële verkoopsite van Mazda. (Als je bugs tegen komt even mij een DM sturen, die site heb ik ontwikkeld namelijk... #trots)Freekers schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 12:10:
[...]
Ik heb een offerte aangevraagd. https://www.mazda.nl/privatelease/ redirect overigens naar 'ikwileenmazda.nl' zodra je een offerte aanvraagt
"De Nissan MICRA ACE is gebaseerd op een Acenta-uitvoering met als extra uitrusting:
- 16" lichtmetalen velgen
- NissanConnect navigatie
- Achteruitrijcamera
- Parkeersensoren"
Deze is ook verkrijgbaar als private lease model en is (op 2,50 euro na) even duur als de C3 van de consumentenbond op basis van 2 jaar en 25.000KM. Enige verschil is dus een 2 jaar contract ipv 1 jaar, maar wel +1000 KM p/jaar. Ik twijfel zeer tussen beide auto's. De Micra heeft meer snufjes (achteruitrijcamera + kleuren LCD scherm tussen de klokken/meters) maar is wel een jaar langer in de lease... Denk dat ik morgen dan nog maar even langs ga voor een proefrit in de Micra om de knoop door te hakken. Wat adviseren jullie?

Verschilt per auto denk ik. Bij welke wagen was dat?kleautviool schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:43:
Ik zat gisteren toevallig ook wat rond te klikken bij Alphabet en zag dat je meer (+50,- voor 48 maanden t.o.v. de standaard 24 maanden) betaald.
Normaal is het andersom
Ik heb het al geslooptxoniq schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:27:
Klopt, ikwileenmazda.nl is de officiële verkoopsite van Mazda. (Als je bugs tegen komt even mij een DM sturen, die site heb ik ontwikkeld namelijk... #trots)
https://i.imgur.com/KQBkshE.png
Verwijderd
Maar ok, het ligt ook aan je situatie waar ik voor zou kiezen qua contract.
Heb je wel de 70pk versie de 90pk versie met turbo is 20 euro duurder per maand. Heb je ook meer luxe maar is dus wel weer extra geld. 70pk moet je even kijken of dat snel genoeg is voor je rijdt wel anders dan een auto met turbo dus ligt eraan wat je gewend bent en fijn vindt.Freekers schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 22:54:
Vandaag een proefritje gemaakt in de C3. Mooie auto, ruim van binnen, 'eigenzinnige styling', rijdt goed, niks op aan te merken..... maarrrr, ik zat zojuist voor de 'fun' eens op Nissan.nl en ik zie dat Nissan momenteel een actie heeft op de Micra:
"De Nissan MICRA ACE is gebaseerd op een Acenta-uitvoering met als extra uitrusting:
- 16" lichtmetalen velgen
- NissanConnect navigatie
- Achteruitrijcamera
- Parkeersensoren"
Deze is ook verkrijgbaar als private lease model en is (op 2,50 euro na) even duur als de C3 van de consumentenbond op basis van 2 jaar en 25.000KM. Enige verschil is dus een 2 jaar contract ipv 1 jaar, maar wel +1000 KM p/jaar. Ik twijfel zeer tussen beide auto's. De Micra heeft meer snufjes (achteruitrijcamera + kleuren LCD scherm tussen de klokken/meters) maar is wel een jaar langer in de lease... Denk dat ik morgen dan nog maar even langs ga voor een proefrit in de Micra om de knoop door te hakken. Wat adviseren jullie?
Nu aan het oriënteren voor een private lease. via mij werkgever kan ik dit bij alphabet.
Waarschijnlijk word het een Peugeot 208 Blue Lion 1.2 Puretech 48mnd/10000km voor 239 euro in maand.
[ Voor 6% gewijzigd door thieske1 op 16-06-2018 14:45 ]
Vandaag bij de Nissan dealer geweest en een proefritje gemaakt in de Micra (70pk zonder turbo). Mooie auto, qua design vind ik hem mooier dan de C3 en rijdt naar mijn mening/idee ook beter/pittiger dan de C3. Het dashboard vind ik ook mooier, het 5" kleurenscherm tussen de klokken is prachtig en de achteruitrijcamera is leuke spielerij.Verwijderd schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 08:51:
Ik vind de Mocra mooier.
Maar ok, het ligt ook aan je situatie waar ik voor zou kiezen qua contract.
Probleem is dat de auto zoals ie op de Nissan site staat in mijn screenshot niet meer te leveren is. De actie zoals getoond op de site is op voorraad auto's en de combi die ik had geselecteerd is uitverkocht. Enige Micra Ace die ze nog hadden staan was de 0.9L Turbo in het zwart of grijs, of de 1.0L in het Oranje met Bose pakket. Hij ging Maandag bellen of ie me de Ace met Bose tegen dezelfde prijs kon aanbieden als de normale oranje Ace (dat heet, dan zou ik allen de lak kleur extra moeten betalen t.o.v. mijn screenshot)
Ik zie idd dat ze de Micra ook aanbieden bij het Consumentenbond collectief, dat was me nog niet eens opgevallen. En dat is een hele uitgebreide versie. Keyless entry, verwarmde voorstoelen enz. Hmm, nu twijfel ik. Ietje duurder (341,50 p/m ipv 333 euro p/m) maar wel:TheUninvited schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:25:
Heb je wel de 70pk versie de 90pk versie met turbo is 20 euro duurder per maand. Heb je ook meer luxe maar is dus wel weer extra geld. 70pk moet je even kijken of dat snel genoeg is voor je rijdt wel anders dan een auto met turbo dus ligt eraan wat je gewend bent en fijn vindt.
Na 12 maanden opzegbaar ipv 24 maanden
0.9L TURBO uitvoering ipv de normale 1.0L
Inclusief volautomatische airco ipv handbediend
Keyless entry ipv normale sleutel
Verwarmde voorstoelen ipv normale stoelen
Verwarmde buitenspiegels
Elektrisch inklapbare buitenspiegels
LED Knipperlicht in de spiegel
LED Verlichting in dashboard kastje
Lederenstuurwiel
Start/stop
Regensensor
Die 8,50 euro per maand gaat het verschil niet maken op zo'n bedrag, maar de extra snufjes die je ervoor krijgt
Private lease loopt normaliter niet via je werkgever, of krijg je extra korting dmv een collectiviteitskorting oid bij Alphabet?thieske1 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:43:
Van de week is onze prive auto (polo uit 1999) toch eerder overleden dan we gehoopt hadden. Zat net nieuwe APK op...
Nu aan het oriënteren voor een private lease. via mij werkgever kan ik dit bij alphabet.
Waarschijnlijk word het een Peugeot 208 Blue Lion 1.2 Puretech 48mnd/10000km voor 239 euro in maand.
[ Voor 9% gewijzigd door Freekers op 16-06-2018 16:57 ]
Controleer het brandstof verbruik nog even tussen deze 2. Zou me niets verbazen als de turbo versie aanzienlijk zuiniger is, en je het kleine prijsverschil ruimschoots goedmaakt in de brandstofkosten.[b][message=55552441,noline]Freekers schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 16:56
[...]
nu twijfel ik. Ietje duurder (341,50 p/m ipv 333 euro p/m) maar wel:
Na 12 maanden opzegbaar ipv 24 maanden
0.9L TURBO uitvoering ipv 1.0
[...]
Private lease loopt normaliter niet via je werkgever, of krijg je extra korting dmv een collectiviteitskorting oid bij Alphabet?
American Express vraagbaak
Zit 0,2l/100km tussen de 1.0 en de 0.9 turbo in het voordeel van die laatste volgens de specificaties. Dus dat scheelt misschien in de praktijk ook wel, maar dat ligt ook echt aan je rijstijl dus valt niks zinnigs over te zeggen. Scheelt ongeveer 80 euro per jaar als je 25.000km rijdt als je van 0,2 verschil uitgaat, dus dat is minder besparing dan de meerprijs die je betaald. Blijft wel altijd fijn om een auto met meer opties te rijden als je om technologische gadgets geeft is de nieuwe Micra wel echt een leuke auto voor het geld.Stinger_Ventura schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:19:
[...]
Controleer het brandstof verbruik nog even tussen deze 2. Zou me niets verbazen als de turbo versie aanzienlijk zuiniger is, en je het kleine prijsverschil ruimschoots goedmaakt in de brandstofkosten.
Bestelling gedaan voor de 2 serie!PWM schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 11:09:
599,- is wel een hele hele lage prijs voor 24 maanden:
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
nice ! maar hoe heb jij je velgen kunnen selecteren ?
Nietsyntesia schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:08:
[...]
nice ! maar hoe heb jij je velgen kunnen selecteren ?
Aangezien ik nu 1 op 10 kwijt ben qua benzine dacht ik als ik nou iets zuinigs neem is de meerprijs per maand relatief laag tov huidige oudere auto. Op werk kan ik gratis stroom tanken. 18.000 woon-werk 55 enkele reis. Helaas is een plug-in hybrid wel erg duur. (Ioniq) Ik dacht nu aan een Kia Niro hybrid via de Consumentenbond met een jaarcontract. Je kan idd opzeggen na 15 maanden totaal en weer een nieuwe nemen. De auris vond ik op de achterbank erg krap achter mijzelf voor 2 kinderen.
Ben je verder gebonden aan lange ritten? Heb je thuis ook mogelijkheid om te laden?meermarco schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:10:
Helaas forse schade aan mijn auto en mogelijk dagwaarde uitgekeerd. Net dure reparaties gedaan. Maar goed kan huilen voegt weinig toe. Op zoek naar andere auto. Of tweedehands. Budget circa 12.000 euro. Of privatelease. Max 25.000km.
Aangezien ik nu 1 op 10 kwijt ben qua benzine dacht ik als ik nou iets zuinigs neem is de meerprijs per maand relatief laag tov huidige oudere auto. Op werk kan ik gratis stroom tanken. 18.000 woon-werk 55 enkele reis. Helaas is een plug-in hybrid wel erg duur. (Ioniq) Ik dacht nu aan een Kia Niro hybrid via de Consumentenbond met een jaarcontract. Je kan idd opzeggen na 15 maanden totaal en weer een nieuwe nemen. De auris vond ik op de achterbank erg krap achter mijzelf voor 2 kinderen.
Dit is mogelijk een perfecte case voor een echte EV
Doe een proefrit in de Niro. Schrok me kapot (in positieve zin) qua opties en kwaliteitmeermarco schreef op maandag 18 juni 2018 @ 19:10:
Helaas forse schade aan mijn auto en mogelijk dagwaarde uitgekeerd. Net dure reparaties gedaan. Maar goed kan huilen voegt weinig toe. Op zoek naar andere auto. Of tweedehands. Budget circa 12.000 euro. Of privatelease. Max 25.000km.
5/6 weken levertijd? Welk model/opties heb je?HarmoniousVibe schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 16:03:
[...]
Netjes.. mijn Polo wordt pas in oktober verwacht![]()
Was wel even slikken.
You're not completely useless, you can always serve as a bad example!
Twijfel tussen de actie bij ANWB met de Fiesta ST-Line en de Polo Comfortline via leasecollectief van de consumentenbond.
Fiesta:
- Sportiever
- Mooiere velgen en interieur, exterieur is ook niet bepaald lelijk
- Minimaal 2 jaar contract, wil liever maandelijks opzegbaar na 1 jaar.
- Goedkoper dan Polo, €297 per maand
Polo
- Meer ruimte?
- Toch iets meer premium uitstraling, subjectief
- Degelijk
- Na 12 maanden opzegbaar
- €315 per maand
Ik neig naar de Fiesta, iemand ervaring?
[ Voor 6% gewijzigd door Jackson6 op 19-06-2018 10:07 ]
Verwijderd
Hoe kan een Polo meer ruimte hebben? Polo is B segment en concurreert met de Fiesta. De Focus is de tegenhanger van de Golf. Je hebt met een Focus veel meer auto dan een Polo. Sla de technische specificaties er maar op na.Jackson6 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:06:
Ik kijk ook nog steeds naar PL.
Twijfel tussen de actie bij ANWB met de Focus ST-Line en de Polo Comfortline via leasecollectief van de consumentenbond.
Focus:
- Sportiever
Polo
- Meer ruimte?
- Degelijk
- €315 per maand
Ik neig naar de Focus, iemand ervaring?
Focus. Veel volwassener auto vergeleken met de Polo aangezien het echt een klasse hoger is. En als hij dan ook nog eens goedkoper is dan is de keuze snel gemaakt.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Tsurany schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:37:
[...]
Focus. Veel volwassener auto vergeleken met de Polo aangezien het echt een klasse hoger is. En als hij dan ook nog eens goedkoper is dan is de keuze snel gemaakt.
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:19:
Even kijken een C-segmenter voor de prijs van een B-segmenter, wat zou de beste keuze zijn?
meermarco schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:34:
Lastig. Als auto de Focus. Enkel dat na een jaar opzeggen en met 15 weer een andere auto (kunnen) rijden zou mij aan het twijfelen brengen. Heb je geen hypotheek nodig of andere gekke dingen zou ik de focus kiezen
Sorry bedoelde Fiesta ST Line, my bad!Señor Sjon schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:22:
[...]
Hoe kan een Polo meer ruimte hebben? Polo is B segment en concurreert met de Fiesta. De Focus is de tegenhanger van de Golf. Je hebt met een Focus veel meer auto dan een Polo. Sla de technische specificaties er maar op na.
[ Voor 57% gewijzigd door Jackson6 op 19-06-2018 09:39 ]
Verwijderd
Je bericht is niet volledig aangepast. Er staat nog steeds dat je neigt naar de FocusJackson6 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:38:
[...]
[...]
[...]
[...]
Sorry bedoelde Fiesta ST Line, my bad!
FixedVerwijderd schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:47:
[...]
Je bericht is niet volledig aangepast. Er staat nog steeds dat je neigt naar de FocusMaakt het ietwat verwarrend.
Twijfel tussen de actie bij ANWB met de Fiesta ST-Line en de Polo Comfortline via leasecollectief van de consumentenbond.
Fiesta:
- Sportiever
Polo
- Meer ruimte?
- Degelijk
- €315 per maand
[ Voor 52% gewijzigd door Jackson6 op 19-06-2018 10:08 ]
VW Polo 1.0 TSI 95pk handbak, Comfortline + Executivepakket en climate control. In "orange energetic".
edit: Oktober, dus 5 maanden.
[ Voor 5% gewijzigd door HarmoniousVibe op 19-06-2018 13:39 ]
Dit was precies mijn shortlist. Alleen had ik de Polo (ook) bij Alphabet in het vizier, waar hij goedkoper is (maar niet na 12 maanden maandelijks opzegbaar).Jackson6 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 10:07:
[...]
Fixed
Fiesta:
- Sportiever
Polo
- Meer ruimte?
- Degelijk
- €315 per maand
Degelijkheid zou ik met lease niet meenemen. Je kunt natuurlijk altijd pech hebben, maar ik zou ervan uitgaan dat de echte problemen redelijk ver na afloop van je leasetermijn zullen plaatsvinden. Daarnaast is het echt niet zo dat Ford bekend staat om technische mankementen. Integendeel. De motor schijnt erg betrouwbaar te zijn.
De Polo is echt veel ruimer dan de Fiesta, die ronduit krap is, zelfs voor een B-segmenter. Dit terwijl de Polo zowat de ruimste is in het segment met 355 liter bagageruimte en royale ruimte achter, zowel been als hoofdruimte. Zie bijvoorbeeld YouTube: Ford Fiesta vs. Seat Ibiza - AutoWeek Dubbeltest - English subtitles. Dit gaat over de Seat maar ze staan op hetzelfde onderstel, hebben beide 355L bagageruimte en worden beide geroemd om de ruimte.
Volgens mij behoren beide auto's tot de top in het B-segment (in deze price range iig). Zelf heb ik uiteindelijk voor de VW Polo gekozen. Met name vanwege de volwassenheid tov de Fiesta. Niet alleen qua ruimte, maar ook qua rijden en interieur. Ik rijd bijna alleen maar op de snelweg, dus het snelle bochtenwerk waar de Fiesta zo om bekend staat, gaat voor mij minder op. En de Polo heeft toch een langere wielbasis en is breder en ligt daardoor stabieler op de weg en voelt volwassener aan. En de Adaptive Cruise Control is een enorme pré voor mij.
Zo ook het interieur, al is dat natuurlijk een stuk subjectiever. Ik vind bijvoorbeeld het infotainmentsysteem van de Fiesta vrij basic ivm die van VW. De graphics zijn van lagere definitie in de Fiesta en de navigatie ziet er wel heel 2005 uit. Ook ben ik geen fan van het uit-stekende scherm in de Fiesta, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Tijdens de testritten die ik (op dezelfde dag) in beide auto's heb gedaan heb ik dit uit eerste hand ervaren. De Polo voelt minder sportief aan, maar wel volwassener. De stoelen in de Polo vond ik fijner aanvoelen dan de (sport)stoelen uit de Fiesta ST-Line, verrassend genoeg.
Enfin, voor mij was het dus de Polo, maar als ik minder snelwegwerk had moeten doen dan had ik erg minstens langer over na moeten denken en was het dubbeltje wellicht de andere kant opgevallen. Zoals ik al zei, beide zijn gewoon erg goede keuzes vind ik. Kijk goed naar je eigen wensen/eisen.
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik ken helaas niet zo uitgebreid reageren. Merkte jij nog iets verschil tussen de twee qua motor? 95 en 100pk is bijna geen verschil zou ik zeggen. Misschien moet ik zelf maar even gaan proefrijden.HarmoniousVibe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:06:
[...]
Dit was precies mijn shortlist. Alleen had ik de Polo (ook) bij Alphabet in het vizier, waar hij goedkoper is (maar niet na 12 maanden maandelijks opzegbaar).
Degelijkheid zou ik met lease niet meenemen. Je kunt natuurlijk altijd pech hebben, maar ik zou ervan uitgaan dat de echte problemen redelijk ver na afloop van je leasetermijn zullen plaatsvinden. Daarnaast is het echt niet zo dat Ford bekend staat om technische mankementen. Integendeel. De motor schijnt erg betrouwbaar te zijn.
De Polo is echt veel ruimer dan de Fiesta, die ronduit krap is, zelfs voor een B-segmenter. Dit terwijl de Polo zowat de ruimste is in het segment met 355 liter bagageruimte en royale ruimte achter, zowel been als hoofdruimte. Zie bijvoorbeeld YouTube: Ford Fiesta vs. Seat Ibiza - AutoWeek Dubbeltest - English subtitles. Dit gaat over de Seat maar ze staan op hetzelfde onderstel, hebben beide 355L bagageruimte en worden beide geroemd om de ruimte.
Volgens mij behoren beide auto's tot de top in het B-segment (in deze price range iig). Zelf heb ik uiteindelijk voor de VW Polo gekozen. Met name vanwege de volwassenheid tov de Fiesta. Niet alleen qua ruimte, maar ook qua rijden en interieur. Ik rijd bijna alleen maar op de snelweg, dus het snelle bochtenwerk waar de Fiesta zo om bekend staat, gaat voor mij minder op. En de Polo heeft toch een langere wielbasis en is breder en ligt daardoor stabieler op de weg en voelt volwassener aan. En de Adaptive Cruise Control is een enorme pré voor mij.
Zo ook het interieur, al is dat natuurlijk een stuk subjectiever. Ik vind bijvoorbeeld het infotainmentsysteem van de Fiesta vrij basic ivm die van VW. De graphics zijn van lagere definitie in de Fiesta en de navigatie ziet er wel heel 2005 uit. Ook ben ik geen fan van het uit-stekende scherm in de Fiesta, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Tijdens de testritten die ik (op dezelfde dag) in beide auto's heb gedaan heb ik dit uit eerste hand ervaren. De Polo voelt minder sportief aan, maar wel volwassener. De stoelen in de Polo vond ik fijner aanvoelen dan de (sport)stoelen uit de Fiesta ST-Line, verrassend genoeg.
Enfin, voor mij was het dus de Polo, maar als ik minder snelwegwerk had moeten doen dan had ik erg minstens langer over na moeten denken en was het dubbeltje wellicht de andere kant opgevallen. Zoals ik al zei, beide zijn gewoon erg goede keuzes vind ik. Kijk goed naar je eigen wensen/eisen.
Ik wil eigenlijk gewoon de Polo maar dat wel met dat mooiere velgen (R-Line velgen), jammer dat je hier geen keuze in hebt.
Bij Alphabet kun je de Polo bestellen met 16" Las Minas lichtmetaal. Dat is op de Fiesta ST-Line natuurlijk al wel standaard. Ik merkte qua trekkracht geen verschil. Maar proefrijden moet je sowieso gaan doen. Al die verhalen zijn leuk en aardig, maar het gaat uiteindelijk om je persoonlijke beleving en smaak.Jackson6 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:13:
[...]
Bedankt voor je uitgebreide reactie, ik ken helaas niet zo uitgebreid reageren. Merkte jij nog iets verschil tussen de twee qua motor? 95 en 100pk is bijna geen verschil zou ik zeggen. Misschien moet ik zelf maar even gaan proefrijden.
Ik wil eigenlijk gewoon de Polo maar dat wel met dat mooiere velgen (R-Line velgen), jammer dat je hier geen keuze in hebt.
Ja klopt maar ik wil als ik de Polo uitsluitend via dat leasecollectief met opzegbaar na 1 jaar, ik zal nog wel even rond gaan kijken.HarmoniousVibe schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:23:
[...]
Bij Alphabet kun je de Polo bestellen met 16" Las Minas lichtmetaal. Dat is op de Fiesta ST-Line natuurlijk al wel standaard. Ik merkte qua trekkracht geen verschil. Maar proefrijden moet je sowieso gaan doen. Al die verhalen zijn leuk en aardig, maar het gaat uiteindelijk om je persoonlijke beleving en smaak.
Ik ga waarschijnlijk vroegtijdig afzeggen over een paar maanden (die optie zat in mijn pakket), ik hou het topic tzt wel up to datemeermarco schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 13:32:
Heeft iemand inmiddels zijn ‘jaarcontact’ Uitgezeten en idd opgezegd? Zo ja, hoe verliep dat? Zonder problemen of?
Bij de Consumentenbond/Justlease?meermarco schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 19:01:
Graag. Want iedereen die ik spreek is sceptisch en heeft horrorverhalen over lakschades etc
Dank voor je reactie! Ik heb vandaag een order geplaatst voor de (oranje) Nissan Micra N-Connecta geplaatst bij JustLease/ConsumentenbondTheUninvited schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 18:53:
Zit 0,2l/100km tussen de 1.0 en de 0.9 turbo in het voordeel van die laatste volgens de specificaties. Dus dat scheelt misschien in de praktijk ook wel, maar dat ligt ook echt aan je rijstijl dus valt niks zinnigs over te zeggen. Scheelt ongeveer 80 euro per jaar als je 25.000km rijdt als je van 0,2 verschil uitgaat, dus dat is minder besparing dan de meerprijs die je betaald. Blijft wel altijd fijn om een auto met meer opties te rijden als je om technologische gadgets geeft is de nieuwe Micra wel echt een leuke auto voor het geld.
Ik zie dat JustLease de optie heeft om het eigen risico te verlagen van 300 euro per gebeurtenis naar 150 euro per gebeurtenis voor 8 euro per maand. Het verlagen naar 0 euro komt neer op 18 euro. Wat is jullie mening/advies hierover?
Een niet verhaalbare schade is zo gebeurd, zeker in de grote stad. Mijn huidige auto heeft in 4 jaar tijd 5 parkeerschades te verduren gehad, waarvan er 2 als niet acceptabel bestempeld zouden worden volgens het inname protocol van JustLease (allen zonder briefje natuurlijk)
Overigens maak ik me wel wat zorgen over 'krassen in ruiten'; Hoe diep moeten die zijn om als niet acceptabel bestempeld te worden? Als de zon namelijk goed op mijn huidige auto staat, zie ik er best wel wat....
Op papier is de turbo versie iets zuiniger (0,2L per 100KM) dan de 1L non-turbo versie. Ik heb gisteren echter een proefrit gemaakt, maar met zo'n motor ga je automatisch iets sportiever rijden heb ik het idee dus dan valt die 0,2L weer in het nietStinger_Ventura schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 17:19:
Controleer het brandstof verbruik nog even tussen deze 2. Zou me niets verbazen als de turbo versie aanzienlijk zuiniger is, en je het kleine prijsverschil ruimschoots goedmaakt in de brandstofkosten.
Dat is jouw keus om het gaspedaal harder in te trappen. Je hebt wel het extra vermogen tot je beschikking en dat moet ergens vandaan komen. Wil je zuiniger rijden, dan kan dat.[b][message=55586569,noline]Freekers schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:07
[...]
Op papier is de turbo versie iets zuiniger (0,2L per 100KM) dan de 1L non-turbo versie. Ik heb gisteren echter een proefrit gemaakt, maar met zo'n motor ga je automatisch iets sportiever rijden heb ik het idee dus dan valt die 0,2L weer in het niet![]()
In de praktijk zal het in de stad weinig schelen, maar rij je relatief veel constante snelheid 80/100 op langere stukken dan is se turbo zuiniger.
American Express vraagbaak
Allemaal ‘kennen’ ze iemand maar nooit zelf. Dus ben benieuwd naar iemand uit 1e hand. Consumentenbond deal die ik op het oog heb is via privatelease.com trouwens.
[ Voor 13% gewijzigd door meermarco op 19-06-2018 22:28 ]
Snap ik, was ook maar een geintjeStinger_Ventura schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:22:
[...]
Dat is jouw keus om het gaspedaal harder in te trappen. Je hebt wel het extra vermogen tot je beschikking en dat moet ergens vandaan komen. Wil je zuiniger rijden, dan kan dat.
In de praktijk zal het in de stad weinig schelen, maar rij je relatief veel constante snelheid 80/100 op langere stukken dan is se turbo zuiniger.
Eigen risico afkopen is een keuze die je maakt, als je kijkt naar de prijs kost het je 384 euro voor 48 maanden voor verlaging van 150 en naar 0 kost je 864, als je dus meer dan 3x flinke schade rijdt heb je het eruit. Rijd je geen schade heb je voor niets betaald. Overigens kun je voor inname je parkeerschades laten wegpoetsen ik denk dat dat veel minder is dan 300eu per kras/schade. Als we het over alleen parkeerschades hebben zou ik het niet afkopen maar laten repareren wanneer het niet binnen de marge valt. Als je de auto overkoopt betaal je overigens ook niks dus houd daar eventueel rekening mee.Freekers schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:07:
[...]
Dank voor je reactie! Ik heb vandaag een order geplaatst voor de (oranje) Nissan Micra N-Connecta geplaatst bij JustLease/Consumentenbond![]()
Ik zie dat JustLease de optie heeft om het eigen risico te verlagen van 300 euro per gebeurtenis naar 150 euro per gebeurtenis voor 8 euro per maand. Het verlagen naar 0 euro komt neer op 18 euro. Wat is jullie mening/advies hierover?
Een niet verhaalbare schade is zo gebeurd, zeker in de grote stad. Mijn huidige auto heeft in 4 jaar tijd 5 parkeerschades te verduren gehad, waarvan er 2 als niet acceptabel bestempeld zouden worden volgens het inname protocol van JustLease (allen zonder briefje natuurlijk)
Ik heb onlangs mijn privatelease-autootje ingeleverd met een fikse en niet verhaalbare deuk/kras op de motorkap. Met een eigen risico van 500 euro kreeg ik een eindafrekening van 268 euro aan reparatiekosten (uitdeuken + spuiten motorkap), dus geen 500.Freekers schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 22:07:
[...]
[...]
Verschilt natuurlijk ook per leasemaatschappij/innamebedrijf. Voor een contract van 4 jaar vind ik 18 euro per maand veel geld.
De verlaging naar 0 euro vind ik inderdaad te fors. Ik overweeg om het te laten verlagen naar 150 euro p/m, dat vind ik nog acceptabel. Als je dan 2 niet acceptabele schades hebt in een jaar valt de eindafrekening iig een stuk lager uit. Is en blijf altijd koffiedik kijken natuurlijk, dat is ook het hele idee achter het afkoop gebeurenTheUninvited schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:32:
Eigen risico afkopen is een keuze die je maakt, als je kijkt naar de prijs kost het je 384 euro voor 48 maanden voor verlaging van 150 en naar 0 kost je 864, als je dus meer dan 3x flinke schade rijdt heb je het eruit. Rijd je geen schade heb je voor niets betaald. Overigens kun je voor inname je parkeerschades laten wegpoetsen ik denk dat dat veel minder is dan 300eu per kras/schade. Als we het over alleen parkeerschades hebben zou ik het niet afkopen maar laten repareren wanneer het niet binnen de marge valt. Als je de auto overkoopt betaal je overigens ook niks dus houd daar eventueel rekening mee.
Ik heb even gekeken en zo werkt het idd ook bij JustLease, thanks voor de tip!wd200 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:36:
Er wordt -bij mijn LM- geen 300 in rekening gebracht voor iets dan met 100 euro te herstellen is, dan is er slecht 100 (werkelijke kosten)
Hmm, interessant. Ik dacht altijd dat het herstellen van een deuk/kras gigantisch veel geld kostte, like +1000 euro. Valt dus best nog mee.... Dank voor het delen van je ervaringhatsa schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:45:
k heb onlangs mijn privatelease-autootje ingeleverd met een fikse en niet verhaalbare deuk/kras op de motorkap. Met een eigen risico van 500 euro kreeg ik een eindafrekening van 268 euro aan reparatiekosten (uitdeuken + spuiten motorkap), dus geen 500.
Verschilt natuurlijk ook per leasemaatschappij/innamebedrijf. Voor een contract van 4 jaar vind ik 18 euro per maand veel geld.
Ze proberen je ook nog een schade inzittenden verzekering erbij te verkopen. Als ik dat zo lees is dat niet direct nodig. Inzittenden kunnen schade verhalen op mijn WA verzekering en als ik de schuldige ben heb ik zelf nog een arbeidsongeschiktheidsverzekering voor mezelf, die meer dekt dan alleen na een auto-ongeluk invalide raken. Denk dus niet dat ik die erbij afsluit....
lijkt me een koopje..
mij niet..TjardaR schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 14:55:
een seat ibiza Style Business Intense met 15000 km en 48 maanden voor 340 euro per maand?
lijkt me een koopje..
op de website van seat is deze goedkoper
op de site kom ik uit op 345schumi1986 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:45:
[...]
mij niet..
op de website van seat is deze goedkoper
deze bevat ook velgen ipv wieldoppen en metalic kleur daarnaast bij de parkeersensoren ook camera en gaat gewoon via de officiële seat dealer
De style is 322TjardaR schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 16:50:
[...]
op de site kom ik uit op 345
deze bevat ook velgen ipv wieldoppen en metalic kleur daarnaast bij de parkeersensoren ook camera en gaat gewoon via de officiële seat dealer
De FR is idd 345 en heeft geen wieldoppen
Nee, je hoeft niet te melden dat je occasion van 10 jaar oud goedkoper is dan een nieuwe private lease. Er staan genoeg rekenvoorbeelden online dat het per situatie kan verschillen.
Let op: om wildgroei van specifieke merkdiscussies in dit topic te voorkomen, is het aan te raden om die vragen in het desbetreffende topic te zetten. Is die er nog niet, maar is er veel te bespreken? Maak dan een nieuw topic aan.