Klopt, compleet ander concept. Vroeger was DTM wat nu GT3 is .. een straatauto aangepast voor de racerij.
DTM nu is een silhouette, buizen/carbonframe met een polyester kap erover in de vorm van merk X. Motor is misschien nog wel het meest onderscheidende van de auto. Neem aan dat Audi met een Audi blok en Mercedes met een Mercedes blok rijdt enz.
Wat mij betreft mogen ze ook stoppen met de DTM en het opnemen in bijvoorbeeld de GT World Challenge, of breid bijvoorbeeld de ADAC GT uit. Maar DTM met enkel Audi en BMW GT3's vind ik persoonlijk een aanfluiting.
klopt, 2 merken is natuurlijk flauwekul. En tóch, ik begin het DTM ergens nu pas te waarderen om zijn concept. Ik heb in Assetto Corsa op een gegeven moment een kampioenschap gereden, maar dat was ontzettend gaaf! (
super toffe race op Zandvoort!) Heel anders dan GT3 want veel meer aerodynamica dus
veel harder door de bochten, lagere topsnelheid tenzij de DRS erbij kwam. Ook nog wel weer strategisch. Mjah, wat ze dit jaar hebben met zoveel keer DRS, zoveel keer boost huppelde pup .. geen DRS in de laatste X ronden vind ik weer doorschieten .. maar de auto's an sich, hoe ze in elkaar steken, is toch wel gaaf! Dat ga je ergens missen. Wellicht hadden ze op Le Mans een plek kunnen krijgen.. eige
nlijk is het al een soort hypercar. Maar nee, die komen weer met wéér een nieuw concept..