Ik ben gisteravond naar Bad Wolves, Megadeth en Five Finger Death Punch geweest:
Bad Wolves
De set was al begonnen toen we binnen kwamen. Al best een volle zaal en de sfeer zat er goed in. Verzoekjes van de band (
take your fucking shirts off, it's time to get fucking naked!) werden met verve ingewilligd, zo ook het verzoek om "
like a fucking Mötley Crüe show" je vriendin op de schouders te nemen. Met z'n allen op de vloer knielen om op bevel van de band op te springen vond ik dan weer wat infantiel. Maar vooruit, ze kregen de zaal prima mee. Stevige spierballenmetal, strak uitgevoerd. Niet enorm origineel maar zeer goed te pruimen. De afsluiter, Cranberries-cover Zombie, ging erin als koek voor een massaal meebrullende zaal. Voor een band die pas een paar jaar aan de weg timmert gaat het heel goed, maar de bezetting van ervaren rotten en backup van Five Finger Death Punch helpt natuurlijk enorm. Dikke lichtshow ook.
Megadeth
Een band die geen introductie behoeft. De trashmetalveteranen onder leiding van Dave Mustaine draaien alweer 37 jaar in wisselende bezetting mee. De huidige incarnatie, met Dave Mustaine, David Ellefson, Kiko Loureiro en Dirk Verbeuren toont een band in topvorm. Retestrakke set met goede lichtshow en gave visuals op schermen tussen de Marshall-stacks. En we ontkomen er niet aan: Dave Mustaine is ernstig ziek geweest. In 2019 werd keelkanker geconstateerd, waarvoor hij succesvol behandeling heeft ondergaan. Hij is zichtbaar blij dat hij weer tourt en kan doen waar hij goed in is.
Five Finger Death Punch
Heel eerlijk: ik kende de band nauwelijks. Wel eens naar geluisterd, maar über-Amerikaanse over the top metal waarmee ik niet veel had. Wel één of twee nummers op mijn Spotify lijstje gezet voor het sporten, want je raakt zo lekker opgefokt.
Live blijkt dat recept heel goed te werken. En. Wat. Een. Show. Lasers, vlammenwerpers, explosies, stroboscopen, verlichting op de gitaar van leadgitarist Jason Hook, confettikanon, het ging maar door. Zanger Ivan Moody verkleedt zich vaker dan Katy Perry en zijn interactie met het publiek is heel aanstekelijk. De stevige metal staat als een huis, de show is hun thuisstad Las Vegas waardig en de manier waarop de na afloop van het concert op het podium blijven staan om nog wat aandenkens weg te geven is iets waar andere bands een voorbeeld aan mogen nemen. Zeer zeker over the top en "fout", maar een band die heel veel teruggeeft. Ik ben om.
[
Voor 4% gewijzigd door
GSX-MAN op 27-01-2020 15:24
]
Slecht idee... Hoe laat?