• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Net terug uit de bios. Het was zeker de moeite waard. Ontzettend vet zelfs!

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 16:45
Een echte tranentrekkende powerballad met akoestisch intro! Pure nostalgietrip voor GenXers. Wel met een stuk lossere productie dan ze in de late jaren '80 zouden doen, maar daar houd ik ook wel van.

• justmike
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-10 17:25
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 30 september 2026 @ 21:40:
[...]

Net terug uit de bios. Het was zeker de moeite waard. Ontzettend vet zelfs!
Ik ben ook gaan kijken. Een mooie weergave van de hel waar ze na het verlies van Chester zijn door gegaan en hoe ze nadien ook terug de moed en kracht hebben gevonden op weer terug verder te gaan.

Een van de mooiste stukjes was voor mij het moment waar Mike en Emily het publiek " In the end" laten zingen. Als 65000 mensen dat uit volle borst doen klinkt dat heel indrukwekkend.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:09

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Afgelopen dinsdag naar Cake geweest in Paradiso met Fraggert-broertje. :)

Natuurlik geen metal, maar ze speelden wel een lekkere cover van War Pigs d:)b

[sidenote]
Wat echt heel leuk was dat er plots in het intermezzo een klein boompje op het podium gezet werd _O-

Met het raden van de boomsoort won iemand die boom met de belofte die te planten en te verzorgen, op de website moet je een foto uploaden van de boom op de wereldkaart waar er al een aantal te bezien zijn
Op de PC krijg ik de map niet te zien maar op een mobieltje wel overigens.

[/sidenote]
Punkrocker schreef op donderdag 24 september 2026 @ 21:41:
Het heeft even geduurd maar de docu kont eraan.
"Kont" nog wel, nou dat beloofd wat met al die chocolade eclairs die hij naar binnen werkte :+

[ Voor 0% gewijzigd door Fraggert op 01-10-2026 13:46 . Reden: Tiepvautun en opmaak. ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:59

Punkrocker

Mostly harmless

Fraggert schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 12:49:
Afgelopen dinsdag naar Cake geweest in Paradiso met Fraggert-broertje. :)

Natuurlik geen metal, maar ze speelden wel een lekkere cover van War Pigs d:)b

[sidenote]
Wat echt heel leuk was dat er plots in het interezzo een klein boompje op het podium gezet werd _O-

Met het raden van de boomsoort won iemand die boom met de belofte die te planten en te verzorgen, op de website moet je een foto uploaden van de boom op de wereldkaart waar er al een aantal te bezien zijn
Op de PC krijg ik de map niet te zien maar op een mobieltje wel overigens.

[/sidenote]
Cake is een leuke band!
[...]

"Kont" nog wel, nou dat beloofd wat met al die chocolade eclairs die hij naar binnen werkte :+
_O-

Tiepvautje van me... :+

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 01:46
Weer (ahem) iets van Ignea maar in andere sfeer, een book review video/podcast van zangeres Helle. Een beetje een bonte verzameling, onder meer een boek van Nergal (van Behemoth) en Kraftwerk komen langs.

Ignorance is bliss

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:16

Vrijdag

De Goede

AniMeshorer schreef op donderdag 10 september 2026 @ 19:27:
Wat is eigenlijk jullie mening over white metal? Voor wie niet vertrouwd is met de term: dat is metal met Christelijke teksten.

Heb uit nieuwsgierigheid (ben zelf niet gelovig) toch eens naar enkele van die bands geluisterd. Klonk verrassend goed op muzikaal vlak. Zeker niet minder van kwaliteit dan de "traditionele" metal. Alleen wanneer ik dan op de lyrics let voelt het wel een beetje vreemd aan. Alle respect voor gelovigen hoor, maar dat soort teksten verwacht je dan eerder in gospel of misschien R&B of soul. Maar gewoon muzikaal was het best OK!
Ik heb er te weinig van geluisterd (als in: zowat niks) om er een gefundeerd oordeel over te geven. Nu is het wel zo dat ik regelmatig wat (jaren '90) black metal luister en laten we wel wezen, vaak kunnen dergelijke bands net zo goed het recept van een appeltaart of de handleiding van een steelstofzuiger krijsen. Negen van de tien keer versta je er toch geen zak van :P Als ze christelijke/religieuze (kan elke willekeurige religie zijn natuurlijk) teksten en overtuigingen hebben zal me dat echt worst wezen, zolang de muziek mij maar aanspreekt.

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de black metal scene en er zitten helaas wel een aantal niet zulke frisse figuren tussen, dus dat terzijde.

En het hele black metal/satanische/antichristelijke element is (was?) natuurlijk ook een flinke shock factor. Als je tegenwoordig wil shockeren of de gevestigde orde op de kast wil jagen kan je beter zeggen dat je een islamitische metal band bent met een zwarte zangeres en een trans drummer en je teksten gaan over het milieu, dat mannen met hun poten van vrouwen moeten blijven en rechten voor immigranten ofzo. Daar krijg je wel een Malieveld met woedende haathoodies mee vol en Jort Kelder zal ook vast zeggen dat zoiets "niet heurt" :') :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:13

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Vrijdag schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 21:04:
[...]

Natuurlijk ben ik op de hoogte van de black metal scene en er zitten helaas wel een aantal niet zulke frisse figuren tussen, dus dat terzijde.
Een aantal? Man, het is een fucking mijnenveld en iedere keer als je een nieuwe band hoort waarvan je denkt "TOF" is het weer billenknijpen geblazen als je er maar eens wat dieper in de band duikt. Dat gezegd hebbende, ik vind neofolk/martial/industrial ook prettig. Even onschuldig een random onbekend plaatje opzetten zit daar ook niet bij.

Overigens zijn er genoeg RABM-lijsten te vinden, Red & Anarchist Black Metal, de tegenhanger van NSBM basically.

[ Voor 9% gewijzigd door Klauwhamer op 01-10-2026 21:16 ]

:: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Klauwhamer schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 21:15:
[...]

Een aantal? Man, het is een fucking mijnenveld en iedere keer als je een nieuwe band hoort waarvan je denkt "TOF" is het weer billenknijpen geblazen als je er maar eens wat dieper in de band duikt. Dat gezegd hebbende, ik vind neofolk/martial/industrial ook prettig. Even onschuldig een random onbekend plaatje opzetten zit daar ook niet bij.

Overigens zijn er genoeg RABM-lijsten te vinden, Red & Anarchist Black Metal, de tegenhanger van NSBM basically.
Ja dat is inderdaad soms nog wel eens een uitdaging. Moet zeggen dat ik óók graag naar neofolk/martial/industrial luister en dan zit je, zeker in geval van neofolk en martial, nogal eens met enigszins discutabele bands. Pech is, is dat ik Von Thronstahl, Death in June en Dernière Volonté wel fijne muziek vind maken. Misschien omdat "de scène" tegenwoordig een stuk kleiner of nog meer underground is maar ik heb het idee dat het daar nu een stuk rustiger is dan begin 2000. Kan me nog wel wat ophef herinneren over het concert van Der Blutharsch in Leiden en Dernière Volonté in Den Haag.

Nuja, mijn andere grote favoriet uit die scène is dan weer wat minder controversieel, Rome. Al een paar keer live gezien en blijft fijne muziek O+
Ik zal eens zoeken naar dat genre RABM. Altijd interessant om eens nieuwe muziek te ontdekken :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 02-10-2026 09:07 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:21
Vrijdag schreef op donderdag 1 oktober 2026 @ 21:04:
[...]

. Nu is het wel zo dat ik regelmatig wat (jaren '90) black metal luister en laten we wel wezen, vaak kunnen dergelijke bands net zo goed het recept van een appeltaart of de handleiding van een steelstofzuiger krijsen.
https://www.youtube.com/user/VeganBlackMetalChef

Eeeh. :+

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 00:13

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Vrijdag schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:05:
[...]

Ja dat is inderdaad soms nog wel eens een uitdaging. Moet zeggen dat ik óók graag naar neofolk/martial/industrial luister en dan zit je, zeker in geval van neofolk en martial, nogal eens met enigszins discutabele bands. Pech is, is dat ik Von Thronstahl, Death in June en Dernière Volonté wel fijne muziek vind maken. Misschien omdat "de scène" tegenwoordig een stuk kleiner of nog meer underground is maar ik heb het idee dat het daar nu een stuk rustiger is dan begin 2000. Kan me nog wel wat ophef herinneren over het concert van Der Blutharsch in Leiden en Dernière Volonté in Den Haag.
Daar noem je problematische bands waar ik ook graag naar luister :D :X
Vrijdag schreef op vrijdag 2 oktober 2026 @ 09:05:
[...]
Nuja, mijn andere grote favoriet uit die scène is dan weer wat minder controversieel, Rome. Al een paar keer live gezien en blijft fijne muziek O+

[YouTube: Rome - Going back to Kyiv]
Ik zal eens zoeken naar dat genre RABM. Altijd interessant om eens nieuwe muziek te ontdekken :)
Rome is te gek man.

:: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Vrijdag

Vrijdag

De Goede

Oh hoe heb ik die kunnen vergeten |:( Fantastisch concept, die hadden ze moeten inzetten bij het programma Binnenstebuiten 8)
"Hail seitan!" 8)

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:46

MsD

Gisteren even de heren uit Zwitserland, Coroner mogen aanschouwen.

Voorprogramma Tar Pond was oortergend niks. Maar ja, Schizophrenia was wederom heerlijk. Totaal niet subtiel, niet eens goed, maar gewoon een lekker lompe bak raggende thrash. Dikke lol.

En Coroner, wat een band dit. Weet nog dat ik heel vroeger dit hoorde en direct onder de indruk was. Thrashie geluid, maar dan met Zwitserse precisie en geweldige disharmonie.

Erg tof ze zo te zien, sympathieke band ook. Vind ik ook leuk! Was een fijn avondje. Wat ook leuk is om dit ergens te zien waar het gehalte bekenden niet zo enorm is, gewoon lekker in je eigen bubbel een beetje genieten naast de boxen is ook wel fijn. 🤘

• Gehenna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:13
MsD schreef op zaterdag 3 oktober 2026 @ 16:40:
Gisteren even de heren uit Zwitserland, Coroner mogen aanschouwen.

Voorprogramma Tar Pond was oortergend niks. Maar ja, Schizophrenia was wederom heerlijk. Totaal niet subtiel, niet eens goed, maar gewoon een lekker lompe bak raggende thrash. Dikke lol.

En Coroner, wat een band dit. Weet nog dat ik heel vroeger dit hoorde en direct onder de indruk was. Thrashie geluid, maar dan met Zwitserse precisie en geweldige disharmonie.

Erg tof ze zo te zien, sympathieke band ook. Vind ik ook leuk! Was een fijn avondje. Wat ook leuk is om dit ergens te zien waar het gehalte bekenden niet zo enorm is, gewoon lekker in je eigen bubbel een beetje genieten naast de boxen is ook wel fijn. 🤘
Oh vet! Coroner staat nog steeds vrij hoog op mijn lijstje om nog eens te zien. Waar was dit?

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:46

MsD

Dit was in Uden, de Pul. Best even rijden, maar zo de moeite waard. Ook leuk weer eens in Uden geweest te zijn. Ook al even terug😏

Ik heb een vaag vermoeden dat je of een takke eind mag gaan rijden, of een sloot geduld moet hebben om Coroner te zien.

We zullen zien 🤘
Pagina: 1 ... 52 53 Laatste