Wikipedia heeft "electronicore" bij The Browning staan. Electric Callboy is ook zo'n typische band in dat genre.
Dus veel van die hippe melodeuze nummertjes, choppy guitars samen met keyboard/synth stukken die techno/hardstyle aandoen... En een goede dosis auto-tune
Ik vind het af en toe niet verkeerd, maar de song structuren vervelen mij vaak snel.
Wat vinden mensen hier eigenlijk van al die opgepoetste tracks in moderne metal?
Ik denk dat Sound Engineering voor elk music genre nu wel wordt toegepast om een iets imperfecte studio recording toch bruikbaar te maken. Gelukkig is het niet zo hoorbaar als in andere genres waar gebrek aan talent geen probleem is, en dus na auto-tune alles nog steeds super vals klinkt.... (of is dat de bedoelde vocal style??

)
Maar er zijn ook genoeg bands die graag hun vocals layeren voor dat "extra" effect.. en dan niet enkel de vocalist op verschillende octaven laten zingen, maar vocoders e.d. gebruiken. Bvb The Contortionist heeft toch wel aardig van dit soort effecten er in zitten, ondanks dat het een proggy band is.
Het zal mij niets verbazen als er aardig wat (death)core bands zijn die hun grunts/screams iets pitch shiften om het net iets dieper te laten klinken.
Ook al is het minder band en meer nep. Imo zolang het authentiek blijft klinken vind ik het oke, maar grenzen vervagen dan wel. Ik denk dat mijn muziekgehoor in de loop der jaren ook meer gekleurd is met bvb metalcore. Het spijt mij wel om te zeggen dat ik dan graag bvb Amon Amarth luister en de muzikantschap erg kan waarderen, maar dat zo'n death metal band dan redelijk soft doet klinken.... Al zal het live nog steeds een goede borstkastmassage zijn
Maar goed op een andere dag ben ik er vast meer in de mood voor..
Ik ken ook wel wat mensen die niets van metalcore e.d. moeten weten, en helemaal gek zijn op stoner rock/metal. Hoe minder kliktracks tijdens spelen/opname, hoe beter. En als het even kan lekker underground van bandcamp, met DIY audio engineering zonder alle professionele polijst truuks.