Nieuwe werk van Manegarm
Ik word oud, mijn grens is megadeth/slayer :-)
Ah, het zachtere werkwortellica schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:50:
Misschien is dat dan iets meer jouw stijl!
"Heaven & Hell was a collaboration featuring Black Sabbath founding members Tony Iommi and Geezer Butler along with former Black Sabbath members Ronnie James Dio and Vinny Appice."
"Heaven & Hell was a collaboration featuring Black Sabbath founding members Tony Iommi and Geezer Butler along with former Black Sabbath members Ronnie James Dio and Vinny Appice."
Klopt ac/dc maiden saxon raven dio etc etcRoanV schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:57:
Misschien is dat dan iets meer jouw stijl!
[YouTube: Heaven & Hell - Bible Black (Official Music Video)]
Misschien eens luisteren naar bands uit de New Wave Of Traditional Heavy Metal?wortellica schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:00:
[...]
Klopt ac/dc maiden saxon raven dio etc etc
Dat kan je natuurlijk niet roepen als je net een stukje vikingmetal plaatst he...
Dat stukje folk met wat distortion is nou niet echt 'harder' te noemen
Natte krant (363218) (V.242)
Het kon wel, dat zag jeYuriV schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 10:18:
[...]
Dat kan je natuurlijk niet roepen als je net een stukje vikingmetal plaatst he...
Dat stukje folk met wat distortion is nou niet echt 'harder' te noemen

Speciaal voor jou: echte true metal
[ Voor 20% gewijzigd door Jron667 op 28-06-2025 10:26 ]
Ozzy's zoveelste afscheidsconcert komende zaterdag wordt ook gestreamed, maar... 27 euro voor een kaartje en dan ook nog 2 uur vertraging.
Ik denk dat ik maar pas.
Ik denk dat ik maar pas.
Misschien is dit een hele domme opmerking maar je bent er toch niet live bij, dus wat maakt die 2 uur vertraging dan precies uit?toolkist schreef op zondag 29 juni 2025 @ 23:56:
Ozzy's zoveelste afscheidsconcert komende zaterdag wordt ook gestreamed, maar... 27 euro voor een kaartje en dan ook nog 2 uur vertraging.
Ik denk dat ik maar pas.
Overigens zou de prijs mij ook tegenhouden hoor, voor een stream. Tenzij je een superfan bent misschien.Of tenzij het een exclusief concert is waar de kaartjes normaal stervensduur van zijn en je mis hebt gegrepen (denk Led Zeppelin in de O2 arena van een paar jaar terug).
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Nou.ik had mij destijds vol goede moed aangemeld, maar bij het zien van 80.000 wachtenden voor mij leek het me een leuk idee mijn dag beter te besteden.Khaine schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:01:
[...]
Tenzij je een superfan bent misschien.Of tenzij het een exclusief concert is waar de kaartjes normaal stervensduur van zijn en je mis hebt gegrepen (denk Led Zeppeling in de O2 arena van een paar jaar terug).
Duur? Ja.maar heel soms geeft dat niet. BS heeft best wel een beetje mijn leven op zijn kop gezet, ben ook blij ze een aantal keer (min of meer🍻🥃)te hebben meegemaakt.
Maar ja. aan alle moois komt een einde. Gelukkig is de laatste van Graceless weer de moeite waard 😀
Ik hoop dat er een uitgebreide docu van komt. Integraal is wel erg lang... er zijn band die ik daar echt niet verwacht had. Maar ook samengestelde superbands waar ik best wel wat van zou willen horen.MsD schreef op maandag 30 juni 2025 @ 17:46:
[...]
Nou.ik had mij destijds vol goede moed aangemeld, maar bij het zien van 80.000 wachtenden voor mij leek het me een leuk idee mijn dag beter te besteden.
Duur? Ja.maar heel soms geeft dat niet. BS heeft best wel een beetje mijn leven op zijn kop gezet, ben ook blij ze een aantal keer (min of meer🍻🥃)te hebben meegemaakt.
Maar ja. aan alle moois komt een einde. Gelukkig is de laatste van Graceless weer de moeite waard 😀
Ook ik stond even in de wachtrij maar had al snel opgegeven.
Setlist
"What do you get if you multiply six by nine..."
Was uiteindelijk gewoon een feestje.
Even wat streams gezien, mooi eerbetoon aan de band die het duistere randje in de muziek groots heeft gemaakt.
Blij ook dat ik geen kaartje had.
4 nummers Black Sabbath voor (totale? Kosten) 2000€ gaat zelfs mij ietsje te ver.
En ach, Slayer komt vast nog wel eens in de buurt 😉
Volgende week lekker even uitwaaien op Pitfest, da's ook lekker. Eens zien wat ik daar allemaal ga zien.
Even wat streams gezien, mooi eerbetoon aan de band die het duistere randje in de muziek groots heeft gemaakt.
Blij ook dat ik geen kaartje had.
4 nummers Black Sabbath voor (totale? Kosten) 2000€ gaat zelfs mij ietsje te ver.
En ach, Slayer komt vast nog wel eens in de buurt 😉
Volgende week lekker even uitwaaien op Pitfest, da's ook lekker. Eens zien wat ik daar allemaal ga zien.
Wat bedoel je met "oud worden" en "grenzen" ten opzichte van Manegarm? Als ik dat nummer leg naast het meeste van Megadeth en Slayer, beschouw ik Megadeth en Slayer toch wel als fors sneller, technischer, en venijniger.wortellica schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 16:50:
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Wegens verplichtingen alleen de do avond en vrijdag. Maar we gaan los! 🎶☠️Gehenna schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:12:
Nog mensen naar Pitfest dit weekend?
Ik ben ook van de partij \m/Gehenna schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 10:12:
Nog mensen naar Pitfest dit weekend?
Zijn er hier mensen die naar alcatraz gaan? Ik ben mijn jeugd een beetje aan het inhalen en ga er met mijn tentje staan, maar het zou leuk zijn om ook een paar nieuwe mensen te ontmoeten
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Geweldig weekendje pitfest gehad.
Niet heel veel gezien, want vooral aan het werk. Maar vooral vandaag toch echt te gekke dingen gezien D.R.I. Stillbirth en Wiegedood waren geweldig. Tofste van de dag was Backfire wmb, maar dat is voor het punk topic

Alleen de vrijdag kunnen zijn, maar geweldig wederom.
Wakker worden met Grindpad is niet verkeerd, Humiliation was werkelijk geniaal. Verder even niks hardcore of anders Brammert Stage gedaan. Dödsrit is een toppertje. Benediction is de meest strakke chaos die mogelijk is met zoveel drank achter de kiezen. En 1914 was zwaar indrukwekkend. De rit huiswaarts was rustig.
Volgend jaar wel de hele tijd present, dan is er geen kind jarig 🤪
Wakker worden met Grindpad is niet verkeerd, Humiliation was werkelijk geniaal. Verder even niks hardcore of anders Brammert Stage gedaan. Dödsrit is een toppertje. Benediction is de meest strakke chaos die mogelijk is met zoveel drank achter de kiezen. En 1914 was zwaar indrukwekkend. De rit huiswaarts was rustig.
Volgend jaar wel de hele tijd present, dan is er geen kind jarig 🤪
D.R.I. Gaaf!Gehenna schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:51:
Geweldig weekendje pitfest gehad.![]()
Niet heel veel gezien, want vooral aan het werk. Maar vooral vandaag toch echt te gekke dingen gezien D.R.I. Stillbirth en Wiegedood waren geweldig. Tofste van de dag was Backfire wmb, maar dat is voor het punk topic

Dealing With It! Nog steeds één van mijn favoriete LP's!
Ha cooi, ze spelen nog steeds dusGehenna schreef op zondag 13 juli 2025 @ 00:51:
Tofste van de dag was Backfire wmb, maar dat is voor het punk topic
Heb ze voor de eeuwwisseling meerdere malen gezien, altijd een feestje.
En ik voel me ineens een oude lul
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Pitfest was weer prachtig!
De sfeer is elk jaar weer heerlijk
Paar goeie blauwe plekken meegenomen uit de pits
kreeg bij thuiskomst de vraag of ik mishandeld was
De sfeer is elk jaar weer heerlijk
Paar goeie blauwe plekken meegenomen uit de pits
Heeft iemand dit wel eens gezien:
HelloWorld in Metal
HelloWorld in Metal
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Besluit ik voor 't eerst in lange tijd weer eens Tiamat aan te zwengelen, het album "Amanethes" en godallejezus wat is de geluidskwaliteit totaal ruk. Clipping en compressie maken dit niet te hachelen. Ik luister dit op een Squeezebox via Tidal naar een Sony TA-FE370 naar een Sennheiser HD650. Dit komt in de buurt van Death Magnetic van Metallica wat ook al zo'n totaalgedrocht is (nog los van de muziek op zichzelf overigens).
Wat de fuck bezielt muzikanten en engineers zo met hun product om te gaan. Ik wil opnames waarbij ik instinctief de volumeknop naar rechts wil draaien in plaats van zo snel mogelijk naar links.
</rant>
Wat de fuck bezielt muzikanten en engineers zo met hun product om te gaan. Ik wil opnames waarbij ik instinctief de volumeknop naar rechts wil draaien in plaats van zo snel mogelijk naar links.
</rant>
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Een album uit 2008. Ook het jaar waarin Death Magnetic uitkwam en zo rond het hoogtepunt van de loudness war. Toen deed "iedereen" het want men meende dat de gemiddelde luisteraar (die toch alleen maar MP3 op crappy oordopjes beluisterde) het zo wilde. Na de ophef over Death Magnetic is dat wat minder geworden.Klauwhamer schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:49:
Besluit ik voor 't eerst in lange tijd weer eens Tiamat aan te zwengelen, het album "Amanethes" en godallejezus wat is de geluidskwaliteit totaal ruk. Clipping en compressie maken dit niet te hachelen.
Daarom wantrouw ik ook remasters die in de periode 2000-2015 zijn uitgekomen. De remaster bestaat er vaak alleen uit dat er veel meer compressie is toegepast en de geluidskwaliteit dus objectief slechter is. Maar het wordt gemarket als een enorme verbetering.
ah juist, dat zal waarschijnlijk ook mee spelen...maar sowieso vind ik dat album inhoudelijk kansloos.Klauwhamer schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 11:49:
Besluit ik voor 't eerst in lange tijd weer eens Tiamat aan te zwengelen, het album "Amanethes" en godallejezus wat is de geluidskwaliteit totaal ruk. Clipping en compressie maken dit niet te hachelen. Ik luister dit op een Squeezebox via Tidal naar een Sony TA-FE370 naar een Sennheiser HD650. Dit komt in de buurt van Death Magnetic van Metallica wat ook al zo'n totaalgedrocht is (nog los van de muziek op zichzelf overigens).
</rant>
Prey, Judas Christ en The Scarred People doen het voor mij in de line-up van Tiamat
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik zette dit album vooral aan voor 't nummer Meliae, wat ik echt heerlijk vind -- en nu ook denk dat 't een beetje een misplaatst nummer is voor dit album en dat 't beter op Prey had kunnen staan. Of zo.Fraggert schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:17:
[...]
ah juist, dat zal waarschijnlijk ook mee spelen...maar sowieso vind ik dat album inhoudelijk kansloos.
Prey, Judas Christ en The Scarred People doen het voor mij in de line-up van Tiamat
Overigens ben ik met Prey in contact gekomen door de game Vampire: The Masquerade Bloodlines, waar het nummer Cain in de soundtrack staat. De hele soundtrack van VTM:B is trouwens prima in orde.
Thanks voor de tip...de VTM:B OST staat op spotify....straks op de terugweg in de auto even aanslingerenKlauwhamer schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 12:19:
[...]
Ik zette dit album vooral aan voor 't nummer Meliae, wat ik echt heerlijk vind -- en nu ook denk dat 't een beetje een misplaatst nummer is voor dit album en dat 't beter op Prey had kunnen staan. Of zo.
Overigens ben ik met Prey in contact gekomen door de game Vampire: The Masquerade Bloodlines, waar het nummer Cain in de soundtrack staat. De hele soundtrack van VTM:B is trouwens prima in orde.
Trouwens.....ik kon helaas niet doordat ik met verhuisdozen aan het sjouwen was...maar zijn er nog mensen naar Carach Angren geweest in Tivoli op dinsdag 15-7?
Kwam via Bluesky het album A Void Within Existence (2025) tegen, van Abilgail Williams. Ik kende dit nog niet en wil jullie dit niet onthouden omdat 't enorm lekker wegbeukt met puik drumwerk en formidabel rifwerk. Het is (atmosferische?) black maar de sound is volgens mij wel zó dat ook niet-blekkies hier wat mee kunnen gok ik zo.
Kan niet wachten tot eindelijk die nieuwe plaat een keer uit komt, manmanman.....duurt ff!
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
het gespuis uit Assen heeft ook weer een nieuwe single 
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Deze live gezien in Kent (WA, USA) met Bloodywood en Jinjer in het voorprogramma en BABYMETAL erna. Super gaaf! Stijlen waar ik echt even aan moet wennen maar die energie is fantastisch.J2S schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 22:58:
Nice, Bloodywood én Babymetal:
[YouTube: Bloodywood ft. @BABYMETAL - Bekhauf (Official Music Video)]
Ik schrok ervan toen ik deze melding kreeg, ik weet zeker dat het bij mijn collega en mij het gesprek van de dag wordt.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
RIP Prince of Darkness 🤘🏻
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Hadden jullie deze ook gezien laatst?
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte "dat zal ook 'ns tijd worden, heeft-ie nog lang volgehouden"Meg schreef op dinsdag 22 juli 2025 @ 20:27:
Ik schrok ervan toen ik deze melding kreeg, ik weet zeker dat het bij mijn collega en mij het gesprek van de dag wordt.
Hoe ze hier tekeer gaan als een stel beesten, wat een inspiratiebron:
Ik hoop dat het drumstel meerderjarig is, ffs.
Nee, en ever since Jack Black z'n maat Kyle volledig in de stront heeft laten zakken (en waarvoor) hoef ik dat ook niet meer, to be honest.
Ook een van mijn favorieten is deze:
Alleen al om de manier waarop Ozzy hier dolgelukkig en verliefd naar Rhoads kijkt en luistert.
Alleen al om de manier waarop Ozzy hier dolgelukkig en verliefd naar Rhoads kijkt en luistert.
@Klauwhamer, oké, ik weet allemaal niks van drama, maar als je die video leuk vindt, dan ben je ironisch genoeg wel de doelgroep van de video die ik linkte
Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.
Helemaal een verrassing is het niet. Vooral het feit dat hij met Black Sabbath één van de founding fathers was van de heavy metal maakt het toch wel een droeve gebeurtenis.Klauwhamer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:24:
[...]
Eerlijk gezegd was mijn eerste gedachte "dat zal ook 'ns tijd worden, heeft-ie nog lang volgehouden"Wat een icoon en wat een goede muzikanten had-ie om zich heen verzameld.
...
Cliff Burtons dood was destijds een veel grotere schok voor mij.
Yeah, zeker. Stomtoevallig heb ik gisterochtend nog het debuutalbum van Black Sabbath gedraaid en volgens Last.fm is het mijn #36 artiest sinds dat ik bij Last.fm log (2006).Punkrocker schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:40:
[...]
Helemaal een verrassing is het niet. Vooral het feit dat hij met Black Sabbath één van de founding fathers was van de heavy metal maakt het toch wel een droeve gebeurtenis.
Ik denk nog wel een over wat Metallica had kunnen zijn met Cliff Burton en Dave Mustaine (die uit de buurt van een microfoon blijft en kon opschieten met de rest).. Tjonge.Punkrocker schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:40:
[...]
Cliff Burtons dood was destijds een veel grotere schok voor mij.
Oh dat ken ik alleen van naam. Leuk om bij te houden?Klauwhamer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 10:48:
[...]
Yeah, zeker. Stomtoevallig heb ik gisterochtend nog het debuutalbum van Black Sabbath gedraaid en volgens Last.fm is het mijn #36 artiest sinds dat ik bij Last.fm log (2006).
Zelf paar maanden terug begonnen mijn concerthistorie vast te leggen via setlist.fm....
Maar mijn geheugen laat mij wel in de steek. (lang niet alles staat erin en ik kan niet alles aanvullen als ik geen precieze datum weet).
Maar wel grappig om te zien.
Oh dat zou een geweldige versie zijn van Metallica!Ik denk nog wel een over wat Metallica had kunnen zijn met Cliff Burton en Dave Mustaine (die uit de buurt van een microfoon blijft en kon opschieten met de rest).. Tjonge.
[ Voor 0% gewijzigd door Punkrocker op 23-07-2025 16:51 . Reden: Quote herstel ]
Ja, ik vind dat wel geinig, ook om trends te zien etcetera. Nou moet ik wel zeggen dat Last.fm een paar fases van enshitification heeft doorgemaakt en agressiever is geworden met betrekking tot functionaliteit achter paywall. Desalniettemin is het zo'n ding geworden waar ik niet meer mee kan/wil stoppen. Het is immers het leeuwendeel van mijn luistergedrag (bijna al mijn muziekdevices scrobblen naar Last.fm).Punkrocker schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:37:
[...]
Oh dat ken ik alleen van naam. Leuk om bij te houden?
Ja, zeker! Ik zou eigenlijk ook eens zo'n database moeten inrichten, volgens mij heb ik de meeste concerten waar ik ben geweest nog wel de kaarten van liggen in een doos.Punkrocker schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:37:
[...]
Zelf paar maanden terug begonnen mijn concerthistorie vast te leggen via setlist.fm....
Maar mijn geheugen laat mij wel in de steek. (lang niet alles staat erin en ik kan niet alles aanvullen als ik geen precieze datum weet).
Gisteren weer eens Iron Maiden mogen aanschouwen, ditmaal in de Gelredome (met bijbehorend rommelig geluid). Blijft toch ook steengoed. Zelfs op die leeftijd lieten ze weer eens zien hoe het moet.
Daar kan het voorprogramma nog veel van leren. Avatar...wat een pulp en die zanger hoort zichzelf wel heel graag lullen. Je krijgt al niet veel speeltijd, ga je ook nog ff een 10 minuten monoloog houden.....wie hou je voor de gek joh?
Daar kan het voorprogramma nog veel van leren. Avatar...wat een pulp en die zanger hoort zichzelf wel heel graag lullen. Je krijgt al niet veel speeltijd, ga je ook nog ff een 10 minuten monoloog houden.....wie hou je voor de gek joh?
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Ik zou echt niet meer weten wat ik 25 jaar heb gezien, en datum al helemaal niet.Punkrocker schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 12:37:
[...]
Oh dat ken ik alleen van naam. Leuk om bij te houden?
[...]
Jack Black is af, een echte eikel.Klauwhamer schreef op woensdag 23 juli 2025 @ 09:34:
[...]
Nee, en ever since Jack Black z'n maat Kyle volledig in de stront heeft laten zakken (en waarvoor) hoef ik dat ook niet meer, to be honest.
Nou,
Stonehenge is weer druk bezig heel erg Stonehenge te zijn. Wat een feest, wat een killing line-up ook.
Master, Macabre, Massacre, Malevolent Creation. Napalm Death Nile Autopsy en Dismember staan nog op het menu 🎶☠️
Lang dagje, zoals altijd, maar weer kneiter fijn. Gewoon even 14 uur beukherrie erdoor jassen. ❤️
Stonehenge is weer druk bezig heel erg Stonehenge te zijn. Wat een feest, wat een killing line-up ook.
Master, Macabre, Massacre, Malevolent Creation. Napalm Death Nile Autopsy en Dismember staan nog op het menu 🎶☠️
Lang dagje, zoals altijd, maar weer kneiter fijn. Gewoon even 14 uur beukherrie erdoor jassen. ❤️
Vanavond vertrek ik richting de oosterburen voor een paar dagen Wacken!
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Succes, hopelijk blijft het droog.Willybubba schreef op maandag 28 juli 2025 @ 08:44:
Goeie shit
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Wel mooi dat OMC nu weer terug is nu Galder bij Dimmu weg is
en ze treden ook op. Kan niet wachten op hun nieuw album 
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Ooooooooh dat zou wel tof zijn. Heb hun laatste materiaal van 2009 pas geleden nog paar keer opgeknald. Doe maar meer aubRenegade666 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:19:
Wel mooi dat OMC nu weer terug is nu Galder bij Dimmu weg isen ze treden ook op. Kan niet wachten op hun nieuw album
[YouTube: Old Man's Child - Towards Eternity (StageCam) - Sweden Rock Festival 2025 #blackmetal #metal #live]
In ander nieuws. Blijkbaar is sinds vorig jaar The (K/C)ovenant weer in een bezetting bij elkaar. Hellhammer neemt (weer) plaats achter de drums en ze hebben Sarah Jezebel op backing vocals.
Ik laat mijn mening vandaag lekker achterwege. Voor mij zijn de albums nostalgie en dat is prima.
Ik laat mijn mening vandaag lekker achterwege. Voor mij zijn de albums nostalgie en dat is prima.
Deze Braziliaanse heren zijn ook goed. Ik vind vooral het bas gedeelte gelikt. Vandaar ook even de playthrough eronder.
Paar avonden livestream gekeken, maar respect voor de bezoekers hoor! Wat een gigantisch modderbad! Donderdag ga ik naar Alcatraz voor het eerst. Lijkt me een mooi en sfeervol festival! Line up is dik in orde, hoewel er op zondag wel lastige keuzes zijn.Willybubba schreef op maandag 28 juli 2025 @ 08:44:
Battle beast is ook weer met nieuwe muziek bezig en heeft afgelopen tijd wat nieuwe singles gereleased.
Vandaag zag ik deze voorbij komen:
Vandaag zag ik deze voorbij komen:
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Gister naar Tilburg afgereisd voor Garrea, Abbath en Dimmu Borgir.
Gaerea gemist door file maar hoorde dat het wel dikke prima was.
Abbath wel gezien, zijn shenanigans zijn wel bekend. Prima optreden wel met wat Immortal klassiekers in de mix.
Dimmu Borgir was mijn eerste concert ooitals een jongere Halfkakkende (way back met In Flames, Nevermore, Susperia en Lacuna Coil), dus for good times sake weer eens gegaan en mijn broertje meegesleept. Maar wat is Shagrath een saaie zak op het podium zeg. Tevens werd het heel duidelijk hoe inhoudsloos de laatste albums zijn. Tracks kwamen totaal niet aan en de backup tracks vond ik ook suf. Desalniettemin vond ik de ‘oude’ tracks wel waanzinnig dus een fijne avond gehad.
Anyway, next up: Duister Collectief in DBs en daarna Prophecy Fest. Laatste niet de beste lineup dit keer, maar je kan niet mis gaan met een festival in een grot.
Gaerea gemist door file maar hoorde dat het wel dikke prima was.
Abbath wel gezien, zijn shenanigans zijn wel bekend. Prima optreden wel met wat Immortal klassiekers in de mix.
Dimmu Borgir was mijn eerste concert ooitals een jongere Halfkakkende (way back met In Flames, Nevermore, Susperia en Lacuna Coil), dus for good times sake weer eens gegaan en mijn broertje meegesleept. Maar wat is Shagrath een saaie zak op het podium zeg. Tevens werd het heel duidelijk hoe inhoudsloos de laatste albums zijn. Tracks kwamen totaal niet aan en de backup tracks vond ik ook suf. Desalniettemin vond ik de ‘oude’ tracks wel waanzinnig dus een fijne avond gehad.
Anyway, next up: Duister Collectief in DBs en daarna Prophecy Fest. Laatste niet de beste lineup dit keer, maar je kan niet mis gaan met een festival in een grot.
[ Voor 3% gewijzigd door Halfkakkende op 07-08-2025 19:23 ]
Dimmu in de 013 gezien een paar jaar terug en dat vond ik toen ik. Ik heb overwogen maar ben uiteindelijk niet gegaan gisteren. Aan jouw verhaal te lezen heb ik toch weinig gemist.Halfkakkende schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:22:
Maar wat is Shagrath een saaie zak op het podium zeg. Tevens werd het heel duidelijk hoe inhoudsloos de laatste albums zijn. Tracks kwamen totaal niet aan en de backup tracks vond ik ook suf. Desalniettemin vond ik de ‘oude’ tracks wel waanzinnig dus een fijne avond gehad.
Ah, ik heb nostalgische gevoelens bij Nexus PolarisKhaine schreef op maandag 28 juli 2025 @ 20:12:
In ander nieuws. Blijkbaar is sinds vorig jaar The (K/C)ovenant weer in een bezetting bij elkaar. Hellhammer neemt (weer) plaats achter de drums en ze hebben Sarah Jezebel op backing vocals.
[YouTube: The Kovenant "In the Name of the Future" full-length live from EMM 2024 (Eindhoven Metal Meeting)]
https://p60.nl/2025/arkona
Ha, Patriarkh 16 oktober in de P60 te Amstelveen
Gaaf, hopelijk nemen ze de zangeres ook mee.
Ha, Patriarkh 16 oktober in de P60 te Amstelveen
[ Voor 6% gewijzigd door Vrijdag op 08-08-2025 14:53 ]
Vind ik ook. Staat hier ook in de kast.Vrijdag schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:48:
[...]
Ah, ik heb nostalgische gevoelens bij Nexus PolarisVind ik nog steeds een steengoed album.
Helft van ons kantoor is op vakantie, dus de perfecte kans om hardop de death metal stream van radiobob te luisteren overdag
Daardoor dus ook weer wat nieuwe nummers/bands ontdekt:
Bijvoorbeeld deze, door een commenter op youtube beschreven als een combi van Amon Amarth en Arch enemy
En af en toe vliegt er ook wat black doorheen!
Bijvoorbeeld deze, door een commenter op youtube beschreven als een combi van Amon Amarth en Arch enemy
Hiraes is inderdaad vet. Op Into the Grave gezien. Zangeres heeft ook nog wat optredens gedaan bij Heaven Shall Burn als (tijdelijk) vervanger van de frontman.RoanV schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:11:
Helft van ons kantoor is op vakantie, dus de perfecte kans om hardop de death metal stream van radiobob te luisteren overdag![]()
[YouTube: HIRAES - Solitary (Official Video) | Napalm Records]
[YouTube: Mist of Misery - Epitaph of Penitence (Official Single)]
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Is het weekje wel!! Letterlijk en figuurlijk warm gedraaid op Alcatraz een weekendje. Gisteren Trivium in Tivoli! Altijd mooi in de Ronda. Nu onderweg naar Machine head in Arnhem. Ben benieuwd naar die zaal. Nooit geweest in de musis. Uitverkocht huis!
:strip_exif()/f/image/zvkb23g0rbUFUnwF2LEnSZJ6.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 42% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 13-08-2025 23:51 ]
Net weer een aantal nieuwe nummers voorbij zien komen!
Kanonenfieber!
Gaerea, vrij kalm voor hun doen vind ik. Ook al doet de drummer nog steeds goed z'n best
& Lorna Shore die zeker niet kalm aan doet.
Kanonenfieber!
Gaerea, vrij kalm voor hun doen vind ik. Ook al doet de drummer nog steeds goed z'n best
& Lorna Shore die zeker niet kalm aan doet.
Ik weet niet wat mij nu zo tegenstaat bij Lorna Shore: topzanger en goede muzikanten, ja, maar de songs lijken een willekeurige opstapeling van segmenten, breaks die steeds de flow totaal uit de songs halen, en op mij komt het allemaal over als (goedkoop) effectenbejag.
Ik begreep dat ze een keer Archspire als support hadden meegenomen op een tour, en dat lijkt best een logische combinatie, maar waar ik Archspire (althans, hun CD "Bleed the Future") helemaal top vind, doet Lorna Shore mij helemaal niets. En dat kan ik dan toch weer niet goed verklaren: waarom vind ik al dat gefreak en al die breaks bij Archspire wel top?
Ik begreep dat ze een keer Archspire als support hadden meegenomen op een tour, en dat lijkt best een logische combinatie, maar waar ik Archspire (althans, hun CD "Bleed the Future") helemaal top vind, doet Lorna Shore mij helemaal niets. En dat kan ik dan toch weer niet goed verklaren: waarom vind ik al dat gefreak en al die breaks bij Archspire wel top?
[ Voor 3% gewijzigd door berzerker op 15-08-2025 13:14 ]
Megadeth stopt er nu echt mee.
Hopelijk wordt hun laatste album een waardige knaller om alles af te sluiten.
Hopelijk wordt hun laatste album een waardige knaller om alles af te sluiten.
I know the feel, althans half. Archspire vind ik ook tof en van Lorna vond ik het vorige album grandioos, maar bij de nieuwe songs tot zover echt het idee dat ik al eens gehoord heb. Vaag.berzerker schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:04:
Ik weet niet wat mij nu zo tegenstaat bij Lorna Shore: topzanger en goede muzikanten, ja, maar de songs lijken een willekeurige opstapeling van segmenten, breaks die steeds de flow totaal uit de songs halen, en op mij komt het allemaal over als (goedkoop) effectenbejag.
Ik heb precies hetzelfde. Op de één of andere manier werkt 't niet voor mij.berzerker schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 13:04:
Metal/deathcore heeft ook al snel de neiging om een beetje generic te worden.
Ik heb daar persoonlijk met lorna nog niet zo'n last van, maar het is ook geen muziek wat ik dagelijks zou luisteren.
Gelukkig is er genoeg andere variatie aan herrie beschikbaar
Ik heb daar persoonlijk met lorna nog niet zo'n last van, maar het is ook geen muziek wat ik dagelijks zou luisteren.
Gelukkig is er genoeg andere variatie aan herrie beschikbaar
Carach is ook weer eens terug 
Ik leer nu pas dat Carach Angren een Nederlandse band is
Volgens mij hun eerste Nederlandstalig nummer maar kan het mis hebben.
Arch Enemy heeft ook weer een nieuw nummer uitgebracht:
Klinkt best goed
En dit nummer die Within Temptation samen met Lord of the lost gemaakt heeft komt hier ook regelmatig langs. Sharon en die zanger gaan best goed samen.
Arch Enemy heeft ook weer een nieuw nummer uitgebracht:
Klinkt best goed
En dit nummer die Within Temptation samen met Lord of the lost gemaakt heeft komt hier ook regelmatig langs. Sharon en die zanger gaan best goed samen.
[ Voor 51% gewijzigd door WernerL op 20-08-2025 19:01 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Ze hebben gedeelten gesproken nl in enkele nummers. Dus ze hebben het al vaker gedaan XDWernerL schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 18:57:
Ik leer nu pas dat Carach Angren een Nederlandse band isVolgens mij hun eerste Nederlandstalig nummer maar kan het mis hebben.
Ow damn. Lees net dat (oud-)Mastodon-gitaris Brent Hinds is omgekomen bij een motor ongeluk 
RIP Brent.
https://www.ad.nl/show/be...-komen-optreden~ad309a27/
RIP Brent.
https://www.ad.nl/show/be...-komen-optreden~ad309a27/
Net de band uitgegooid met verbitterd moddergooien als gevolg en nu dat. Van 100 naar 0 in een hele korte tijd

Blackbriar heeft ook nieuw clipje en nieuw album 
Dat was tegelijk ook de release van het hele albumRenegade666 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 18:53:
Blackbriar heeft ook nieuw clipje en nieuw album
[YouTube: Blackbriar - Bluebeard's Chamber (Official Music Video)]
https://www.youtube.com/p...d69bmMvTGZiB1Owy7YqRP3f4I
1914 heeft ook weer een nieuw nummer uitgebracht, en er staat een nieuw album gepland voor 14 november dit jaar!
Die jongens kunnen er wat van verdorie, bij pitfest live gezien en dat was echt prachtig.
Vind in dit nummer vooral indrukwekkend hoe ze even relatief kalm aan doen, SCHIEßEN schreeuwen, en dan dat erg krachtig benadrukken met de instrumentals.
Iets vergelijkbaars deden ze ook al in and a cross now marks his place, toch wel mijn favoriete nummer van 1914:
Die jongens kunnen er wat van verdorie, bij pitfest live gezien en dat was echt prachtig.
Vind in dit nummer vooral indrukwekkend hoe ze even relatief kalm aan doen, SCHIEßEN schreeuwen, en dan dat erg krachtig benadrukken met de instrumentals.
Iets vergelijkbaars deden ze ook al in and a cross now marks his place, toch wel mijn favoriete nummer van 1914:
Plots hebben de Deftones een nieuwe plaat uitgebracht. Klinkt allemaal als vanouds.
https://oor.nl/albums/private-music/
Die videoclip van Infinite Source is erg vet gedaan. Ik hou wel van dat soort beeldmateriaal.
https://oor.nl/albums/private-music/
Die videoclip van Infinite Source is erg vet gedaan. Ik hou wel van dat soort beeldmateriaal.
Uit Portugal:
en Manegarm (uit Zweden, niet uit Portugal)
en Manegarm (uit Zweden, niet uit Portugal)
[ Voor 41% gewijzigd door Jron667 op 27-08-2025 21:37 ]
Mooie clip, klinkt goed in het Nederlands.Renegade666 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:09:
[YouTube: Carach Angren - Ik Kom Uit Het Graf (Official Music Video)]
Igorrr heeft ook weer een nieuwe!
Heerlijk lomp plaatje (thumbnail zegt misschien al genoeg
), de laatste 3 singles waren allemaal zo.
Zin in het album!
Heerlijk lomp plaatje (thumbnail zegt misschien al genoeg
Zin in het album!
Retestrak en atmosferisch, echt top deze heren.
Kan er na "this is no fairytale" niet meer inkomen eerlijk gezegd.Renegade666 schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 17:09:
[YouTube: Carach Angren - Ik Kom Uit Het Graf (Official Music Video)]
[ Voor 54% gewijzigd door Majestici op 28-08-2025 20:18 ]
Had je nachtmerries?🙈🤣Majestici schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 20:17:
[YouTube: Ulcerate - Live in Kraków MMXXIV]
Retestrak en atmosferisch, echt top deze heren.
[...]
Kan er na "this is no fairytale" niet meer inkomen eerlijk gezegd.
Eind oktober een dagje naar Samhain festival in Maastricht, lekker een avondje black, atmo black, blackgaze etc
Ikzelf ga voornamelijk voor Sylvaine, Heretoir, Winterfylleth, Wiegedood. Op de zaterdag was voor mij enkel Enisum interessant, dus wou alleen daarvoor geen dubbele prijs betalen.
Tevens ook tickets gehaald voor Kanonenfieber in de 013 in maart volgend jaar. Ik zag ze hierboven al ergens genoemd, goed om te zien dat ze veel erkenning krijgen!
Sylvaine FFO Alcest, ik vind het leuk dat ze zowel mooie clean vocals als high pitched fry screams kan doen
Ikzelf ga voornamelijk voor Sylvaine, Heretoir, Winterfylleth, Wiegedood. Op de zaterdag was voor mij enkel Enisum interessant, dus wou alleen daarvoor geen dubbele prijs betalen.
Tevens ook tickets gehaald voor Kanonenfieber in de 013 in maart volgend jaar. Ik zag ze hierboven al ergens genoemd, goed om te zien dat ze veel erkenning krijgen!
Sylvaine FFO Alcest, ik vind het leuk dat ze zowel mooie clean vocals als high pitched fry screams kan doen
Over Carach Angren........tijdje terug deze korte, en oudere, interviews eens gezien op YT toen ik ze ook ineens tegenkwam, ik meen zelfs via een tip van hier.
Helaas een paar weken terug ze niet kunnen zien optreden, wel jammer want ik had ze graag gezien.
Geinig
Helaas een paar weken terug ze niet kunnen zien optreden, wel jammer want ik had ze graag gezien.
Geinig
Aephanemer komt ook weer met een nieuw album.
Ja. 1914 wordt imho steeds een tikje beter. Iets meer polished enzo. Erg gaaf.RoanV schreef op zondag 24 augustus 2025 @ 14:17:
1914 heeft ook weer een nieuw nummer uitgebracht, en er staat een nieuw album gepland voor 14 november dit jaar!
[YouTube: 1914 - 1916 (The Südtirol Offensive) (Official Video) | Napalm Records]
Ik scrollde vd week eens flink eind naar beneden in mijn Spotify liked songs lijst. En zo stuitte ik weer op Sybreed... Owja waren die gasten vorig jaar niet uit hiatus gekomen? Ja.. en tijdje terug hebben ze ook Bioactive re-record, remastered, w/e:
Grooved erg lekker door voor een 20 jaar oud nummer
. Ben benieuwd wanneer ze weer nieuw album weten te releasen.
Grooved erg lekker door voor een 20 jaar oud nummer
Topaanbeveling dit, genieten deze band!ThoNohT schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 11:38:
Aephanemer komt ook weer met een nieuw album.
[YouTube: Aephanemer - La Règle du Jeu (OFFICIAL MUSIC VIDEO)]
Roots and Leaves vind ik erg lekker
Nieuw album van Soulfly binnenkort in oktober
Track 1 is lekker in het stijltje van hun eerste albums
(hopelijk de rest van dit nieuwe album ook)
(Niet "Ulcerate" vernieuwend, maar wel weer lekker)
Track 1 is lekker in het stijltje van hun eerste albums
(Niet "Ulcerate" vernieuwend, maar wel weer lekker)