WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

Het Grote Metal Topic V

Pagina: 1 ... 49 50 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gehenna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-06 07:03
Theimon schreef op zaterdag 21 maart 2026 @ 13:28:
Neurosis heeft een nieuwe plaat uit!! En hij is vet! *O* *O*

Met Aaron Turner van Isis als nieuwe zanger.
Ja dit is wel een must listen voor mij, had de band een beetje links laten liggen de laatste jaren/albums. Maar ik verwacht eigenlijk een flinke opleving van de band met dit album.

En een nieuwe Darkthrone, dat is ook wel zo'n band die niets verkeerd kan doen O+

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:47

Vrijdag

De Goede

Soms zit ik een beetje random op joeptjoep rond te klikken op muziekvideo's. Zo kwam ik Via Eddie Vedder en Johnny Depp die samen Society speelden op straatartiesten/flashmobs naar talentenshows en daar was een "...got talent" compilatie met (voornamelijk) kinderen die, wel, nogal talent hadden voor gitaarspelen. Een daarvan, een jongedame van tien jaar in een Indiaas gewaad die meesterlijk Master of Puppets speelde. Blijkt dat ze dus ook eens door Testament is gevraagd voor een gastoptreden.
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo heel veel ken van Testament (shame on me) maar ik word best wel blij van zo'n filmpje. Damn wat kan zij spelen 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 24-03-2026 19:53 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:31

Punkrocker

Mostly harmless

Vrijdag schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 19:51:
...
Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet zo heel veel ken van Testament (shame on me) maar ik word best wel blij van zo'n filmpje. Damn wat kan zij spelen 8)
Toen hun debuutalbum uitkwam, The Legacy, vond ik dat zij de nieuwe Metallica waren en zelfs dat ze Metallica wegblazen! _/-\o_

Helemaal toen ik ze op een parkeerterrein midden in Eindhoven zag op Dynamo Open Air.
Zanger, volbloed indiaan, twee meter groot, twee meter breed en een nog grotere strot. _/-\o_

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:28

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

MsD schreef op maandag 9 maart 2026 @ 10:30:
En gisteren in Deventer op bezoek bij Prong.
Voorprogrammabandje was niks. Maar Prong was fenomenaal.
2 uur lang van hun allereerste liedje tot en met het allerlaatste 'nog niet verschenen ' deuntje. Een afgeladen Burgerweeshuis is gezellig.[Afbeelding]

Bijzonder tof avondje. Wel een uurtje verslapen voor het werk, das dan wel jammer 🤘🎶
Fak! gemist.......vorig jaar of (2024?) gezien als voorprogramma bj Life of Agony, was echt supergaaf ze te zien _/-\o_ .....oldskool kool d:)b

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Legian117
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 10:25
Neurosis heeft out of nowhere een nieuwe plaat uitgebracht.

XSX: legianb

• Gehenna
Legian117 schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 09:59:
Neurosis heeft out of nowhere een nieuwe plaat uitgebracht.

[YouTube: Neurosis - First Red Rays]
Ik ging er wel lekker op. Maar ik ben wel altijd uitgeput na een uurtje loodzware sludge.

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-06 15:16

Khaine

Python liefhebber

Kennen we Dimmu nog?
Ik vind het best prima klinken. Had bij het piano stukje (rond 3:40) zelfs een klein beetje oude-dimmu vibes.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:39
Hmm weet niet, vind het eigenlijks wat saai.. wachten het in mei wel af als het album wat is, maar denk niet hoger dan een mager 6je..

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 20:25

Theimon

Snapte!?

Merik schreef op dinsdag 24 maart 2026 @ 10:17:

@Theimon Toevallig gehoord op een DOTA stream afgelopen week. Zelf geen grote fan van sludge (en Neurosis), maar deze plaat was goed te pruimen, met name de proggy elementen en vocals ook.
Neurosis is al jaren toch wel een van de favorieten en nadat Scott Kelly tot persona non grata was verwezen, was het wel even spannend of ze überhaupt nog iets zouden uitbrengen. En na tig jaar zijn ze daar toch maar weer, zonder enige aankondiging.
Het fijne van deze plaat is dat het qua geluid een mix is van het geluid van voor "A sun that never sets" en daarna. Alleen al het intro met de overgang naar het eerste nummer....kippenvelmomentje....heurlijk :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• RoanV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-06 16:26
En ook frozen soul heeft weer wat nieuws
Idem exodus

• Legian117
Gehenna schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 12:30:
[...]

Ik ging er wel lekker op. Maar ik ben wel altijd uitgeput na een uurtje loodzware sludge.
Ja ze leveren geen makkelijke kost, maar vermaak me er wel goed mee.

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10:16
@Theimon Dat van die mix klopt wel, ik heb alleen de oudere albums geluisterd (ook het album wat je noemde) maar dit klinkt anders. Meer de kant op van de 90s alternative, zoals dEUS, Tool of zelfs Nine Inch Nails, op Blind.

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03:20

J2S

Black Spikes komen deze zomer weer met een nieuw album! Op 28 augustus komt Ydos uit.

Hier het eerste nieuwe nummer van het album.
Klinkt wat mij betreft weer heerlijk!

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Renegade666
Enslaved heeft ook wat nieuw spul. Gaat ook op botentour :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Renegade666
Kwam er achter dat de zangeres van Tales of Evening ook nog in andere band speelt.
Deze klinkt ook wel lekker :)
Nog met de vorige zangeres

[ Voor 52% gewijzigd door Renegade666 op 30-03-2026 20:34 ]

• RoanV
Nieuwe archspire

• RoanV
En nervosa heeft ook weer een nieuw album!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Even een vraagje aan de hardcore mensen alhier;

Ik ben fan van old-school Dimmu Borgir en zat laatst te luisteren naar "A succubus in rapture". De combinatie black metal en (melancholische) piano is echt mijn ding. Nu heb ik chat en claude gevraagd voor vergelijkbare muziek, maar die sloegen de plank absoluut mis (my dying bride en een zweedse rock muziekant als opties).
Zijn er mensen met suggesties voor bands of nummers? Ik heb de usual suspects al op de lijst staan, denkend aan; old man's child, carach angren, emperor, etc.

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:51

MsD

Als ik piano lees in een metal topic moet ik altijd aan https://youtu.be/-qx6RX7ek70?is=7LSfQp6Ni2EQS-wz
denken

Sorry 😁

Dikke cult plaat dit, trouwens. Staat nog ergens in een hoekje weg te stoffen wegens geen platenspeler actief. Damn....

• Merik
@Khaine Lastige vraag want Enthrone Darkness Triumphant zo'n supergoed album... :P Misschien dat hier iets tussen zit, een oude post https://gathering.tweaker...message/83805974#83805974 . Vooral Obsidian Gate en Sear Bliss zijn super melodieus/atmosferisch.

Verder: Inquisition, Samael, Shylmagoghnar, Borknagar (de band van ICS Vortex), Ba-Sagoth, Vinterland, Dissection, God Dethroned en Bathory's Blood Fire Death. Of Garden of Shadows - Oracle Moon (iets andere stijl)

[ Voor 3% gewijzigd door Merik op 04-04-2026 12:25 ]

• berzerker
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 22:59
Het debuutalbum van Arcturus kan ook zeker op het lijstje. De daarop volgende albums zijn wat mij betreft nog beter, maar die weken wel meer af van Dimmu.

En Abigail Williams ten tijde van "In the shadows of a thousand suns" (de zang is wel wat meer Cradle dan Dimmu). Dit nummer heeft piano:
YouTube: Abigail Williams - Into The Ashes (Official Music Video)

• NullVoid
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:44
Khaine schreef op zaterdag 4 april 2026 @ 09:55:

Ik ben fan van old-school Dimmu Borgir en zat laatst te luisteren naar "A succubus in rapture". De combinatie black metal en (melancholische) piano is echt mijn ding. Nu heb ik chat en claude gevraagd voor vergelijkbare muziek, maar die sloegen de plank absoluut mis (my dying bride en een zweedse rock muziekant als opties).
Zijn er mensen met suggesties voor bands of nummers? Ik heb de usual suspects al op de lijst staan, denkend aan; old man's child, carach angren, emperor, etc.
Fleshgod apocalypse, maar die ken je waarschijnlijk al.

Gloomy Grim voldoet ook wel aan deze omschrijving. Het heeft piano in sommige delen, verder gewoon goede blackmetal.

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Thnx voor de suggesties mensen! De meeste ken ik al of heb ik al in mijn lijstje maar ik zie ook nieuwe (voor mij althans) namen, dus die ga ik eens checken.

• RoanV
Blijft bijzonder, nummers zien verschijnen van een overleden vocalist
R.I.P. Tompa ;(

• Gehenna

Ik ging wel lekker op deze:
YouTube: VARGRAV "Netherstorm" FULL ALBUM STREAM (official) HD

• berzerker
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 22:59
De nieuwe Archspire is weer helemaal top (oordeel na 2 keer luisteren):

YouTube: ARCHSPIRE - 'Too Fast to Die' (Full Album Stream) 2026

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik weet niet of het geheel naar je zin zou zijn maar : Mephorash en dan vooral het album Shem Ha Mephorash.

Ga daar maar eens goed voor zitten en laat je 1h:13m meevoeren.

• Merik
Beetje off-topic, maar mooi om alle song suggesties te zien langskomen. Als iemand die al tijden geen nieuwe songs/bands heeft geluisterd, het oor wil ook wat.

Om nog een album suggestie te geven met de vraag uit de post hierboven, Septicflesh met Codex Omega.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

en ze komen naar Nijmegen 8)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• RoanV
Even een andere stijl tussendoor, zelfbeschreven als "french geek rapcore"
Het zal niet voor iedereen zijn (mijn muzieksmaak is wel eens beschreven als bipolair :+ ), maar ik kan er wel van genieten

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

RoanV schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:21:
Het zal niet voor iedereen zijn (mijn muzieksmaak is wel eens beschreven als bipolair :+ ), maar ik kan er wel van genieten
[YouTube: SMASH HIT COMBO - Contre Courant (Official video)]
Doet me beetje denken aan Hacktivist.
Dank trouwens voor alle suggesties iedereen. Niets matched precies met wat ik zoek, maar ik heb wel weer en hele catalogus aan artiesten die gewoon op de playlist komen :D

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15
RoanV schreef op woensdag 15 april 2026 @ 20:21:
[YouTube: SMASH HIT COMBO - Contre Courant (Official video)]
Beetje Bloodywood in het Frans (ik vind Bloodywood toch beter).

• Renegade666
Gelukkig wat Ayreon op deze dag:)

• NullVoid
Electric callboy heeft een nieuw album aangekondigd. Komt ergens in Augustus.

Ook een nieuw nummer die al te luisteren is:

• Merik
En om Borknagar nog eens te laten passeren, met de 26e verjaardag van Quintessence

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 06-06 18:05
Theimon schreef op donderdag 26 maart 2026 @ 19:09:
[...]

Neurosis is al jaren toch wel een van de favorieten en nadat Scott Kelly tot persona non grata was verwezen, was het wel even spannend of ze überhaupt nog iets zouden uitbrengen. En na tig jaar zijn ze daar toch maar weer, zonder enige aankondiging.
Het fijne van deze plaat is dat het qua geluid een mix is van het geluid van voor "A sun that never sets" en daarna. Alleen al het intro met de overgang naar het eerste nummer....kippenvelmomentje....heurlijk :)
wat minder "kampvuur baarden vibes" is altijd positief ;)

• Merik
robotomizer schreef op vrijdag 17 april 2026 @ 16:38:
[...]

wat minder "kampvuur baarden vibes" is altijd positief ;)
Kampvuur baarden, klinkt als een risky combinatie...

• Renegade666
Dimmu met een nieuw nummer.

• RoanV
RoanV schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 17:37:
Blijft bijzonder, nummers zien verschijnen van een overleden vocalist
R.I.P. Tompa ;(
[YouTube: AT THE GATES - The Dissonant Void (OFFICIAL ANIMATED VIDEO)]
Het hele album is afgelopen vrijdag uitgekomen!

• RoanV
En hier een combi die ik niet helemaal verwacht had
Zangers van rammstein & slaughter to prevail...

• RoanV
Afgelopen weekend een aantal bands live gezien
Shoot the Messiah was daarin zeker een aanbeveler! \m/

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-06 19:18

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

RoanV schreef op donderdag 30 april 2026 @ 19:42:
Afgelopen weekend een aantal bands live gezien
Shoot the Messiah was daarin zeker een aanbeveler! \m/

[YouTube: Shoot the Messiah - I Am Legion (OFFICIAL MUSIC VIDEO)]
Klinkt niet verkeerd!

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hoop dat ze ook doorgaat met haar solo stuk. Ze had wel een paar mooie nummers geschreven zelf al...

Op haar eigen Patreon heeft ze ook alleen de aankondiging staan, met 'more coming soon'..

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

IJsbeer schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 22:35:
[...]

Hoop dat ze ook doorgaat met haar solo stuk. Ze had wel een paar mooie nummers geschreven zelf al...

Op haar eigen Patreon heeft ze ook alleen de aankondiging staan, met 'more coming soon'..
Ze reageerde op haar insta onder een reactie met dat ze nogsteed 1000% op haar solo carriere wou focussen en dit een extratje is.

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Nieuwe releases van vandaag :)
  • Black Veil Brides - Vindicate
  • Crashdïet - Art Of Chaos
  • Draconian - In Somnolent Ruin
  • Frozen Soul - No Place For Warmth
  • IATT - Etheric Realms Of The Night
  • Ingested - Denigration
  • Lovebites - Outstanding Power
  • Restless Spirit - Restless Spirit
  • Sabotør - Første Aksjon
  • Teramaze - The Silent Architect
  • The Quill - Master Of The Skies
  • Yoth Iria - Gone With The Devil

• Merik
Mooi weer een goede track van Lovebites te zien, hun laatste EP was maar mager. Lekkere drums...
Voor mensen die de band niet kennen, hun dubbel-compilatie 'In The Beginning' is een aanrader, 2 uur verfrissende power/thrash/heavy metal combo met Iron Maiden invloeden. Zelf voor het eerst beluisterd tijdens een Sonata Arctica fase en toen erg onder de indruk.

Disclaimer: ja, het is power metal :-)

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Merik schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 19:30:
Mooi weer een goede track van Lovebites te zien, hun laatste EP was maar mager. Lekkere drums...

[YouTube: LOVEBITES / Reaper's Lullaby (Official Music Video - 4K)]
Voor mensen die de band niet kennen, hun dubbel-compilatie 'In The Beginning' is een aanrader, 2 uur verfrissende power/thrash/heavy metal combo met Iron Maiden invloeden. Zelf voor het eerst beluisterd tijdens een Sonata Arctica fase en toen erg onder de indruk.

Disclaimer: ja, het is power metal :-)
Klopttt maar super vet. Is dit met de nieuwe of oude lineup? Ben gestopt met luisteren toen ze een tijdelijke stop hadden. En ben nu te laat met kaartjes kopen. Hopelijk maken ze de zaal groter

• Merik
AlwaysNick schreef op zondag 10 mei 2026 @ 10:40:
[...]
Klopttt maar super vet. Is dit met de nieuwe of oude lineup?
Dit is met hun nieuwe (en jonge) bassist Fami, die ook op het laatste album zat, Judgement Day. Die CD is goed te smaken, in tegenstelling tot de laatste EP. Mijn favoriet blijft hun debuut Awakenings of Abyss, iets meer de heavy metal kant op.

Optreden uitverkocht.. was de laatste keer net zo met de venues. Die bands worden ook totaal niet gemarket in Europa, alles is op de japanse markt gericht.

[ Voor 26% gewijzigd door Merik op 11-05-2026 13:18 ]

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
We gaan toch wel ff naar Machine Head vanavond??! _/-\o_

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Lekkerboeie86 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:01:
Jazeker. Was vet!

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Lekkerboeie86 schreef op maandag 11 mei 2026 @ 17:01:
Waar was dat? ik denk dat ik die óf ff gemis hebóf ze waren al uitverkocht.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik vnl. hun oude spul goed kan waarderen maar nieuwer werk eigenlijk niet luister. Ik zal op de vanmiddag terugweg eens wat van hun latere werk aanslingeren.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Fraggert schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 08:51:
[...]

Waar was dat? ik denk dat ik die óf ff gemis hebóf ze waren al uitverkocht.

Moet ook eerlijk zeggen dat ik vnl. hun oude spul goed kan waarderen maar nieuwer werk eigenlijk niet luister. Ik zal op de vanmiddag terugweg eens wat van hun latere werk aanslingeren.
Het was in 013. Het was lekker druk, maar volgens mij niet uitverkocht. Erg uitgebreide setlist met nieuw en oud werk denk dat ze ongeveer 2 uur en 45 minuten hebben gespeeld. Sfeer zat er lekker in!

• Pyr0_
  • Nu online
Ik post hier eigenlijk veel te weinig, maar ik wil jullie deze band niet onthouden. Een mix tussen keiharde metal en wat meer blues/gospel achtige muziek. Ik ga er zo hard op...

Ik open met mijn absolute favoriet, wat meer metalkant:

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 05-06 18:16
Pyr0_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:12:
Ik post hier eigenlijk veel te weinig, maar ik wil jullie deze band niet onthouden. Een mix tussen keiharde metal en wat meer blues/gospel achtige muziek. Ik ga er zo hard op...

[YouTube: Zeal & Ardor - Götterdämmerung]

[YouTube: ZEAL & ARDOR - Come On Down (Official Audio)]

[YouTube: ZEAL & ARDOR - Death to the Holy (Official Video)]
Wow! Wat een banger dat eerste nummer! Ik kende de band niet, maar heb nu wel veel zin om er even in te duiken! Merci voor de tip!

• MsD

MsD

Pyr0_ schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 19:12:

[YouTube: Zeal & Ardor - Götterdämmerung]

[YouTube: ZEAL & ARDOR - Come On Down (Official Audio)]

[YouTube: ZEAL & ARDOR - Death to the Holy (Official Video)]
En ik maar denken, waar ken ik die naam van?

Vorig jaar gezien op een festivalletje. Volgens mij niet onthouden hoe het was 🤏🍺

Ook Shoot the Messiah, eigenlijk een toffe band, maar na een paar nummers vervliegt mijn aandacht. Maar als je ze live kan zien, doen. Aardige lui ook🎶

Paar weken terug mocht ik weer los op de teringherrie in Willem1, en dat was echt wel weer fijn. Als klapper natuurlijk Inhume, even een invalzangert, die gelukkig weet hoe het moet, maar wat een bazen band is dat toch gebleven zeg. Niks tandje terug. Gewoon volle bek rossen 👊

Ik weer blij. Mooie shirts erbij ook, vind ik fijn.

• Pyr0_
  • Nu online
Om dan maar gelijk nog twee namen te posten wat ik erg kan waarderen de laatste tijd.
Zitten beide meer richting de prog metal kant ala Tool, beide echt steen en steengoed.

Kolm
En Wheel:

• Renegade666

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06-06 21:29
Nieuwe Anthrax. Doet gewoon wat het moet doen.

• wmterhaar
Ook nieuwe Green Lung. Zoals altijd wat meer dan gemiddeld moeite in de video gestopt.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:22

mr thee

Prutser op het internet

Excuus voor de oude zooi.

Midnight Priest, heeft voor mijn gevoel wel erg wat weg van Judas ;)
En dan nog deze voor de categorie "boos geschreeuw"

"Guns fire bullets, or shells, or plasma, DID I MENTION I NEED AMMO?"

• AlwaysNick

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

mr thee schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 22:08:
Excuus voor de oude zooi.

Midnight Priest, heeft voor mijn gevoel wel erg wat weg van Judas ;)

[YouTube: Midnight Priest - Aggressive Hauntings (FULL ALBUM)]
Klein beetje maar haha :)

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43
Iemand al het nieuwe album van Dimmu Borgir gehoord?

https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_k_iQ6NLk0HPv_SHwCwa6BIMNa1MJ7uuDc&si=iBFgX_vWd98yAo7c

Ga er vanavond even op mijn gemakje voor zitten.

• Renegade666
Clavis schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 06:23:

https://youtube.com/playlist?list=OLAK5uy_k_iQ6NLk0HPv_SHwCwa6BIMNa1MJ7uuDc&si=iBFgX_vWd98yAo7c

Net in de auto grotendeels. Maar heeft nog niet echt indruk gemaakt om eerlijk gezegd, beetje tam/saai

Metalfan gaf hem 85/100, maar dat heb ik niet echt gehoord.

• Merik
Daarnet op werk geluisterd, klinkt als een goed album sowieso t.o.v. de laatste 2 albums. Beetje een nieuwe formule, invloeden van Kampfar en Ulver, en een vleugje Belzebubs. De vocals en drums zijn solide, er zitten ook stukken met alleen drums die eruit springen. Het is vaak meer melodisch dan symphonisch. Het voelt wel als een lang album inderdaad.

Hoogtepunten: Slik Minnes en Alkymist, Ascent, Shadows of a Thousand Perceptions

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-06 20:10

marapuru

db.

Ik kwam deze site tegen. Gaat al ‘n tijdje mee schijnbaar. Maar leuk om de lijntjes te zien lopen.

mapofmetal.com

[ Voor 14% gewijzigd door marapuru op 22-05-2026 18:05 ]

• Renegade666

[ Voor 68% gewijzigd door Renegade666 op 22-05-2026 18:57 ]

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Clavis schreef op vrijdag 22 mei 2026 @ 06:23:

Ja, mijn verwachtingen waren niet hoog en ik zat er midden op. Niet slecht, niet uitmuntend. Vind het wel weer leuk dat ze soms een stapje terug in de tijd doen. Had best wat meer piano in gedaan mogen worden imho.

• NullVoid
Helemaal gemist dat Dimmu Borgir een nieuw album heeft uitgebracht. Ga hem ook eens opzetten, ben benieuwd.

• RoanV
Aephanemer is wel eens eerder voorbij gekomen, maar ben altijd tevreden als het in mijn album shuffle tevoorschijn komt.
Dus hierbij ook weer voor jullie :)

• MsD

MsD

Nou dan. Gisteren even de nieuwe Baroeg wezen bekijken. Is echt wel gaaf geworden hoor. Beetje elementen van het oude vertrouwde, maar dan in een nieuw jasje. Wat er wel tof uitziet. Een balkonnetje voor mijn Muppet gegrom en gezeik, alsof ze wisten dat ik dit al heeeeeel erg lang wil 😋

Oh, en stonden ook nog drie bandjes.

Mouflon, Bodyfarm en Asphyx. Donders, wat een pret, op een paar onzinnige materiaal dingetjes na. Maar leuk, lekker, en gelukkig warm genoeg. Genoeg van die zaaltjes waar de airco alle sfeer bevriest. Dampende Death Metal is het credo.

Lekker.

• RoanV
Mouflon een keer bij pitfest gezien
Toen nog in de crustbus, een of andere zwarte opblaastent gevuld met rookmachine damp, wat een vies warm zweethok was dat. Zeker het sfeertje wel!

• MsD

MsD

RoanV schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 16:15:
Mouflon een keer bij pitfest gezien
Toen nog in de crustbus, een of andere zwarte opblaastent gevuld met rookmachine damp, wat een vies warm zweethok was dat. Zeker het sfeertje wel!
Hell yeah, die was ook lekker! Die opblaastent was echt geniaal met dat weer! Gewoon direct op temperatuur en rossen maar.

Meestal vind ik het wel leuk als het een beetje plakt en dampt. Een enkele keer moet ik mijn meerdere in de temperatuur bekennen.

Baroeg, dag na Stonehenge, Thanatos en Obituary. Dat werd 'm net niet helemaal. 😏 Kwam hoogstwaarschijnlijk door de dag ervoor. Toen ik 40 kleine waterpistooltjes had gescoord. Voor een biertje mocht je er eentje hebben. Half Stonehenge liep daarmee te kutten. En ik mocht weer een slaapje doen 🍺🤏

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:43
RoanV schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 15:48:
Aephanemer is wel eens eerder voorbij gekomen, maar ben altijd tevreden als het in mijn album shuffle tevoorschijn komt.
Dus hierbij ook weer voor jullie :)

[YouTube: Aephanemer - Le Cimetière Marin (OFFICIAL MUSIC VIDEO)]
Dit is echt een top band. Een lange tijd toch wel dagelijks de hele artiest op shuffle geluisterd.

• RoanV
Over pitfest gesproken: Dat is met 2 weken ook alweer!
Wordt de laatste keer helaas, ze kappen ermee :'(

Nog Tweakers die ook die kant op gaan?

• MsD

MsD

Tuurlijk. Vanaf deel 1 aanwezig geweest. Soms wat meer aanwezig dan anders, maar jeempie, wat een feest was dit elke keer.

Ben benieuwd of ze nog doorgaan met wat kleins, of er helemaal de brui aan geven.

Maar ja, festivals komen en gaan. Behalve Stonehenge, die gaat maar door 👍

• Gehenna
RoanV schreef op zaterdag 23 mei 2026 @ 17:47:
Over pitfest gesproken: Dat is met 2 weken ook alweer!
Wordt de laatste keer helaas, ze kappen ermee :'(

Nog Tweakers die ook die kant op gaan?
Altijd, maar ben wel vooral aan het werk (help in de organisatie) :P Waarschijnlijk kan ik zaterdagavond nog wel wat toffe bands zien. Eigenlijk alles wat er dan staat is geweldig en mooi meegenomen

• Renegade666
Clipje van AF hun show vorig jaar.

Beetje rauwe mix, maar ben iig geen fan van Angel..

[ Voor 12% gewijzigd door Renegade666 op 26-05-2026 19:07 ]

• IJsbeer
  • Niet online
Probeer Floor ook maar te overtreffen :)
Wist niet dat ze nog bestonden, maar Mark en Arien mogen in hun hoofdproject blijven spelen idd (Epica).

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05-06 15:17
Renegade666 schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 19:03:
Clipje van AF hun show vorig jaar.
Sowieso leuk om Luuk en Jeffrey te zien. Luuk zie ik meestal alleen bij Robby Valentine, maar die treedt helaas niet zo vaak op.

• Renegade666
IJsbeer schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 21:14:
[...]

Probeer Floor ook maar te overtreffen :)
Wist niet dat ze nog bestonden, maar Mark en Arien mogen in hun hoofdproject blijven spelen idd (Epica).
Nee klopt, maar haar gewone zang is niet goed.. Daar was vast wat beters voor te vinden marja.
Zal wel aan mij liggen XD

Aan de andere kant vond ik beetje wazig van Floor dat zij dit niet wou, omdat ze het hoofdstuk had afgesloten, maar ze speel wel geregeld AF nummers met haar solo optreden..

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Renegade666 schreef op woensdag 27 mei 2026 @ 09:23:
[...]

Nee klopt, maar haar gewone zang is niet goed.. Daar was vast wat beters voor te vinden marja.
Zal wel aan mij liggen XD

Aan de andere kant vond ik beetje wazig van Floor dat zij dit niet wou, omdat ze het hoofdstuk had afgesloten, maar ze speel wel geregeld AF nummers met haar solo optreden..
Ze zal meer klaar zijn met de mensen / vibe van AF dan met de nummers, gok ik. Ik heb Floor solo nog niet gezien maar dat gaat dit jaar veranderen op bospop :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bundin op 27-05-2026 11:14 ]

• Jelte
  • Niet online

• Legian117
Klinkt wel weer tof, redelijk in lijn met Holocene. Ben benieuwd naar het album. Kwam er wel achter dat ze nogal wat personeelswisselingen hebben gehad. Waaronder Loïc, wiens vocalen wel wat gemist worden. Maar we krijgen dus ook een zangeres erbij las ik.

Maar ook een nieuwe A Perfect Circle
En een nieuwe Hippotraktor

• LinuxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:15
gegeven dat ze een hele andere stem heeft vind ik juist dat ze fantastisch veel nuances in de zang weet neer te zetten zoals in het origineel.

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:48
Youtube recommendations heeft een keer nut, je verwacht het niet.

Kreeg vorige week ineens Never Obey Again - Control als 'advies' van YT'.
Okay, uitermate goed nummer ... maar niet hun beste...
Na wat zoek werk deze gevonden :
YouTube: Under My Skin, Before Your Eyes

Inmiddels staat deze op repeat, en heeft redelijk wat gehoorschade aangebracht :+

En dan via Google's IA, met Never Obey Again als uitgang, op dit gekomen :
- Spiritbox
- Enemy Inside
- Edge of Paradise
- Phantom Elite

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

en ineens POEF:

Nieuwe Vredehammer

• AniMeshorer
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 05-06 19:53
Legian117 schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 16:52:
[...]

Klinkt wel weer tof, redelijk in lijn met Holocene. Ben benieuwd naar het album. Kwam er wel achter dat ze nogal wat personeelswisselingen hebben gehad. Waaronder Loïc, wiens vocalen wel wat gemist worden. Maar we krijgen dus ook een zangeres erbij las ik.

Maar ook een nieuwe A Perfect Circle

[YouTube: A Perfect Circle - "Starless" (Official Visualizer)]
En een nieuwe Hippotraktor

[YouTube: HIPPOTRAKTOR - A Different Now (Official Music Video)]
Blij dat A Perfect Circle hier genoemd wordt.

"Mer de Noms" vind ik nog steeds een geniaal album, nochtans al 25 jaar oud (de tijd vliegt snel...). Dat was de initiële line-up met Troy Van Leeuwen, Paz Lenchantin en op drums nog Josh Freese.
Songs als "The Hollow", "Magdalena", "Orestes", "3 Libras", "Breña" vind ik nog steeds fantastisch.

Ook daarna nog geregeld goede songs gemaakt. "The Outsider", "Vanishing", ... Prima materiaal allemaal.

Vind het wel vreemd dat zo kort na de EU tournee van A Perfect Circle alweer een tour van Puscifer komt, én nieuw materiaal. Hoe krijgt Maynard James Keenan dat allemaal voor elkaar op zo'n korte tijd? En vooral: waar in de hiërarchie van bands staat APC voor hem?

Persoonlijk waardeer ik Tool zeker, maar vind ik A Perfect Circle nog beter. Ik mag hopen dat Maynard APC niet als een soort "nu en dan, en dan weer snel iets anders" project ziet.

Puscifer overigens nog niet beluisterd. Titels als "Vagina Mine", "V is for Vagina" en "V is for Viagra" doen me ook niet meteen nieuwsgierig worden.

Overigens ook dit: ben een grote fan van oriental metal. Orphaned Land vind ik 1 van de beste bands ooit.

Nu gaat ook de Tunesische metalband Myrath weer op tournee door Europa. Ook uitstekend. Vocalist Zaher is fantastisch. Daar kijk ik ook echt naar uit!

• Legian117
@AniMeshorer Er staat me bij dat Maynard bij zowel Tool als A Perfect Circle eigenlijk alleen de lyrics doet. En dat hij pas in actie komt als de muziek grotendeels al klaar is. Puscifer is dan weer wel volledig zijn band dacht ik, dus daar is hij drukker mee bezig. Bij de rest volgt hij vooral de rest van de bandleden. Met als gevolg dat die vooral hun eigen plan trekken en geen rekening houden met zijn plan gok ik zo. Dat staat me tenminste bij.

Persoonlijk vindt ik Puscifer niet de meest boeiende van de drie.

• Merik
Een vraag tussendoor, heeft iemand dit probleem met lege posts met videos? Normaal showen videos gewoon, maar af en toe gebeurt dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6QdQW-MVsB9rvRUuT-7T03T4gM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A8GaFb1UCNMV0GHaDz9Mqn7M.png?f=fotoalbum_large

Met website cookies toegestaan en Enhanced Tracking Protection uit (op Firefox)

• AniMeshorer
Legian117 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 09:15:
@AniMeshorer Er staat me bij dat Maynard bij zowel Tool als A Perfect Circle eigenlijk alleen de lyrics doet. En dat hij pas in actie komt als de muziek grotendeels al klaar is. Puscifer is dan weer wel volledig zijn band dacht ik, dus daar is hij drukker mee bezig. Bij de rest volgt hij vooral de rest van de bandleden. Met als gevolg dat die vooral hun eigen plan trekken en geen rekening houden met zijn plan gok ik zo. Dat staat me tenminste bij.

Persoonlijk vindt ik Puscifer niet de meest boeiende van de drie.
In recente artikels staat dat Puscifer intussen een echte band is waar de drie bandleden allen meewerken aan het creatieve proces en allen inspraak hebben. Of dat klopt weet ik niet, maar het stond wel in een tweetal magazines. De band zal sowieso wel altijd de stempel "het nevenproject van Maynard James Keenan" dragen ; zelfs APC had ietwat last van die stempel maar Puscifer nog meer omdat Maynard die band echt zelf opgericht heeft. A Perfect Circle is eigenlijk het geesteskind van Billy Howerdel, die liefst een vrouwelijke stem had. Maar hij werkte al als gitaartechnicus bij Tool en toen Maynard zijn composities hoorde bood hij aan om de vocals op zich te nemen, wat Howerdel een moeilijk te weigeren aanbod noemde.

Ik heb nog nooit echt geluisterd naar Puscifer maar voel de interesse ook niet echt. Het wordt wel eens omschreven als een komisch iets, een soort speeltuin voor de vreemde gedachtenkronkels van Maynard. Dat wekt niet bepaald interesse. En er zijn zoveel bands dat de tijd ontbreekt om elke band die ik ergens genoemd zie te gaan beluisteren.

A Perfect Circle vind ik zeer goed, nog meer dan Tool ook al hebben die ook enkele prachtige songs gemaakt. "Wings for Marie" (deel 1 en 2 gecombineerd) duurt meer dan 17 minuten maar is beklijvend en pakkend van begin tot einde.

• Legian117
AniMeshorer schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:58:
In recente artikels staat dat Puscifer intussen een echte band is waar de drie bandleden allen meewerken aan het creatieve proces en allen inspraak hebben. Of dat klopt weet ik niet, maar het stond wel in een tweetal magazines.
Ah ok, ik wist niet dat hij er ondertussen echt een band van gemaakt heeft. Dacht dat het nog zijn solo project was.
Ik heb nog nooit echt geluisterd naar Puscifer maar voel de interesse ook niet echt. Het wordt wel eens omschreven als een komisch iets, een soort speeltuin voor de vreemde gedachtenkronkels van Maynard. Dat wekt niet bepaald interesse. En er zijn zoveel bands dat de tijd ontbreekt om elke band die ik ergens genoemd zie te gaan beluisteren.
Ik heb een beetje hetzelfde, heb wel eens wat geluisterd en soms zit er wel wat leuks tussen. Maar niets wat in de buurt komt van APC of Tool wat mij betreft. Krijg er soms een beetje een shock rock idee van, vreemd doen om het vreemd doen zeg maar. Bij mij slaat het in ieder geval niet echt aan.

APC is wel veel toffer, hoewel eigenlijk pas de laatste plaat voor mij echt aansloeg. De oudere hebben nooit helemaal kunnen landen bij mij. Maar goed ik ben ook altijd Tool fan geweest. De prog en metal inslag daar weet mij altijd meer te boeien. APC was toentertijd voor mij inderdaad ook een extra projectje.
Ben wel benieuwd wat APC met deze nieuwe plaat gaan afleveren. Misschien tijd om ook het oudere werk weer eens wat aandacht te geven.

• wmterhaar
Eerst nieuwe muziek van Mastodon na het vertrek (en onfortuinlijke overlijden kort daarop) van Brent Hinds:

• wmterhaar
Nieuwe album Cold Velvet uit 21 augustus.

• Renegade666

• MsD

MsD

Ondertussen op Pitfest🍺🤘Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/05KczI8PXHyG0hT00FXPwgcJ6ZQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X17AIzyvxB54f7s0zEb3i3Xy.jpg?f=fotoalbum_large drupje regen tegen het stof, biertje tegen de dorst en bijna klaar voor veel herrie.

• AniMeshorer
Legian117 schreef op dinsdag 2 juni 2026 @ 08:17:
[...]

Ah ok, ik wist niet dat hij er ondertussen echt een band van gemaakt heeft. Dacht dat het nog zijn solo project was.

[...]

Ik heb een beetje hetzelfde, heb wel eens wat geluisterd en soms zit er wel wat leuks tussen. Maar niets wat in de buurt komt van APC of Tool wat mij betreft. Krijg er soms een beetje een shock rock idee van, vreemd doen om het vreemd doen zeg maar. Bij mij slaat het in ieder geval niet echt aan.

APC is wel veel toffer, hoewel eigenlijk pas de laatste plaat voor mij echt aansloeg. De oudere hebben nooit helemaal kunnen landen bij mij. Maar goed ik ben ook altijd Tool fan geweest. De prog en metal inslag daar weet mij altijd meer te boeien. APC was toentertijd voor mij inderdaad ook een extra projectje.
Ben wel benieuwd wat APC met deze nieuwe plaat gaan afleveren. Misschien tijd om ook het oudere werk weer eens wat aandacht te geven.
Ik denk je mening volledig, behalve dan wat betreft de oudere platen van APC. Ik vond "Mer de Noms" echt fantastisch.

Maar zowel Tool als APC zijn prima bands. Bij Puscifer heb ik soms een "comedy rock" gevoel. En comedy en muziek gaan zelden goed samen (er zijn uitzonderingen, maar die zijn dan ook zeldzame uitzonderingen). Misschien is Puscifer geëvolueerd maar ik voel niet die nieuwsgierigheid om hun repertoire te gaan checken. Als ik dat moet doen bij élke band die ik nog niet ken, wordt het een full-time job.

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Electric Callboy kan weer een leuke naam aan de collab-historie toevoegen.
Ben zelf niet echt meer fan van ze, de charme is er wat af imho.

• Renegade666
Gisteravond de hele bluray gezien. Was weer top :)

[ Voor 28% gewijzigd door Renegade666 op 06-06-2026 08:03 ]

• MsD

MsD

Pffrt. Gisteren de hele avond naar de klote gegaan, en daar heel ver voorbij.

Venom was tenenkrommend geweldig slecht, helemaal dikke top. Six Feet Under was eigenlijk niet heel goed, Chris is wel een beetje oud geworden hoor. Wel leuk.

Band van de dag was echt Martyrdöd. Pure lompe herrie, genoeg power om een klein dorp van energie te voorzien. Heerlijk lompe pit, en dik feest

Pitfest is weer zo lekker, puur genieten dit.

En de uitvinder van Paracetamol moet een dik standbeeld krijgen 🍺🤘
Pagina: 1 ... 49 50 Laatste