und Jawohl........der show von der Lindemann gesehen.
Ok.......allereerst...ik heb het einde (laatste 15 min ofzo) niet echt bewust meer meegekregen
Ome Fraggert kreeg een wegtrekker......ik had last van de warmte en waarschijnlijk, na de vroege hap al om 16:00, te weinig gedronken. Eerst al naar huis vliegen vanuit een vergadering en daarna door naar Hilversum broertje ophalen en toen door de spits naar Ahoy dus haasten.
Ik kreeg kippenvel, voelde me duizelig en voor ik het wist lag ik gestrekt tussen wat verbaast publiek. Iemand had mijn benen in de lucht, broertje zat achter me en had mijn hoofd vast en de rest gaf flink de ruimte.
Na bijkomen en opstaan begeleidde een zeer kordate hulpvaardige dame mij (met broertje die me achter vast had) richting de bar. Plens water in me nek, fles koude Spa naar binnen en kreeg 2 bekers cola aangereikt.
Na even bijgekomen te zijn en volmondig NEE geantwoord te hebben op de vragen of ik drank of drugs had gehad ging het gelukkig al snel beter.
De barman weigerde mijn betaling, de dame kon ik gelukkig nog snel 20 euro in de handen drukken om te trakteren op wat drankjes voor haar hulp. Wat een topper.
Daarna richting plee's om af te koelen met water op mijn polsen en nog flink wat water gedronken en exit naar de P want de show was toch haast gedaan dus mooi de meute voor. In de wagen nog een sultana en een cola en op naar H'sum en toen door naar huis, afgesloten met 2 bananen, grote hand pinda's en thee onder de douche.
01:30 luiken dicht.
06:00 de wekker, 07:00 kantoor...nergens last van
Anywhow.........Lindemann 2023!
Rond 19:30 op de parking.....druk op de weg...lange rij......maar vlotjes naar binnen uiteindelijk en richting de floor van de RTM-stage.
Lang wachten op het voorprogramma.
Phantom Vision.....
Kwam niet helemaal uit de verf wat betreft enthousiasme uit het publiek.....gekke mix van Madness meets huppeldepup-core ofzo......beetje LinkinPark-vibes maar niet too much gelukkig want van Chester blijven we af.....je gaat maar wat anders kopieren.
Geluid was prima in orde gelukkig en zoals ik al vaker roep...dik respect als je muziek kun maken, kan zingen of wat voor perfomance dan ook wegzet op een podium.
Op de voet gevolgd door
Pathetic Performance......ow wacht.....
aesthetic-perfection.
Net zoals PV doorspekt met backingtracks....daar ben ik niet zo van. Wel strakke set en prima vermaakt...laatste song was veruit de beste. Gasten kunnen best spelen, het is alleen niet iets dat ik zou opzetten. Ik mag best wat Industrial luisteren maar dan zit in in de hoek van NIN en consorten.
Snoeihard en best vermakelijke set uiteindelijk.
Ik heb alleen wat meer met een onbekende verrassing als Solstafir bij Amorphis een tijdje terug
Aber jetzt geht loss
Lindemann gaf een prima concert weg.....strakke set...snoeihard.......Rammstein Light ohne Feuerwerk.
Goed bij stem ook trouwens.......drummer voorzien van neptieten, rondhuppelende gitaristes en een paaldansende toetseniste. Traditiegetrouwe taarten gooien en ook de vis tijdens Fish On ontbrak niet.....eerst vanuit een BBQ een paar meter de eerste rijen....gevolgd door een persluchtkanon met een flink bereik.
Maar dan liggen de vissen.........natuurlijk makrelen voor maximaal effect
...in het publiek......en wat Till kan...kan het publiek ook....dus stukken rotte vis vlogen van links naar rechts en van voor naar achter tot ze dusdanig gedesintegreerd waren dat er weinig meer te gooien viel.
Ook de verplichtte rondgang in zijn stoel op de schouders van de crew ontbrak niet. Merkbaar was wel de op de nanoseconde geregisseerde show.
Ik ben niet zo gauw te shockeren, maar kan me voorstellen dat er genoeg mensen zijn die zich toch verkijken op het expliciet in beeld gebrachte materiaal en wat minder gecharmeerd waren, maar goed......je weet waar je heen gaat, toch?

.
Als me nog wat te binnenschiet dan vul ik wel ff aan.
TL;DR..afgezien van ff vlak gaan prima vermaakt met Lindemann, blij dat ik kaartjes heb kunnen fiksen
Next up in de agenda:
9 februari....Rhiannon Giddens...(geen metal, mind you

)
1 maart.....
CATTLE DECAPITATION
17 maart DJ Shadow..............(géén me.....duh.......

)
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison