• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16:44
UHm, blijkbaar is dit iets :P

Parody band, maar klinkt niet eens raar, eigenlijk best wel goed

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Renegade666
Tribute voor Bathory

LG 77C69H | Marantz Cinema 30 | nvidia shield | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 4x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

• Merik
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:58
A fine day to die met Gaahl op vocals. Heel atypisch en vooral heel goed.

Ignorance is bliss

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-08 13:23
Nadat ik een tijd terug van één van mijn favo bands aller tijden, Bal-Sagoth, hun laatste 3 albums op vinyl heb gekocht komen nu ook hun eerste 3 albums op vinyl uit. Ik ben nooit echt van geweest van hun allereerste album dus die heb ik geskipt, maar ik heb de andere 2 meteen gepre-orderd toen het nieuws bekend werd.
CD's, tapes, kleding etc. ook beschikbaar: https://darknessshallrise.de/bands/Bal-Sagoth/

Afbeeldingslocatie: https://darknessshallrise.de/wp-content/uploads/2026/07/DSR-358-Records-Shopansichten-new-all-vinyl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://darknessshallrise.de/wp-content/uploads/2026/07/DSR-359-Records-Shopansichten-new-all-vinyl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://darknessshallrise.de/wp-content/uploads/2026/07/DSR-357-Records-Shopansichten-all-vinyl.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door striner op 10-08-2026 13:52 ]

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 25-08 13:23
Ik kreeg trouwens laatst dit random in mijn YouTube feed. Ergens is het een beetje cringe, maar stiekem is het ook best gaaf. Black metal met wat synthwave invloeden en de grainy video helpt er wel een beetje bij.

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:05
striner schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 13:44:
Nadat ik een tijd terug van één van mijn favo bands aller tijden, Bal-Sagoth, hun laatste 3 albums op vinyl heb gekocht komen nu ook hun eerste 3 albums op vinyl uit. Ik ben nooit echt van geweest van hun allereerste album dus die heb ik geskipt, maar ik heb de andere 2 meteen gepre-orderd toen het nieuws bekend werd.
CD's, tapes, kleding etc. ook beschikbaar: https://darknessshallrise.de/bands/Bal-Sagoth/
En bedankt! Mijn portemonnee is opeens een stuk lichter.... O-)

_/-\o_ Starfire _/-\o_

Around here, something radiates. (Counting Crows)

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:42
Ik kwam gisteren op Reddit een post tegen over Castle Rat, geeft mij sterke Black Sabbath en Iron Maiden vibes en hun optredens zijn een kleine theatervoorstelling. Erg gaaf!
Zaterdag staan ze op Dynamo, zit nog te overwegen of ik m'n plannen ga omgooien om 'n kijkje te nemen O-)

• wmterhaar
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 17:06
Ze hebben ook net een nieuwe video uit:

• anboni
  • Laatst online: 17:42
Ik denk dat dat ook de post op reddit was die ik tegenkwam :) (maarja, rattennest ingekropen en toen kwam ik op bovenstaande video uit). Ik heb bij die video best een paar keer zitten twijfelen of het nou recent of jaren 70 was, die hele video ademt dat uit en combo van zware gitaren en vrouwenstem doet me ook hier en daar denken aan Earth and Fire (Song of the marching children bijv)

[ Voor 24% gewijzigd door anboni op 12-08-2026 15:02 ]

• Merik
Nog eens een (hele) random Youtube suggestie, Brymir die het over een andere boeg gooit :P Audiokwaliteit niet zo, helaas...

[ Voor 7% gewijzigd door Merik op 12-08-2026 19:15 ]

Ignorance is bliss

• ThoNohT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09:24
Iets andere stijl, maar die heeft Tommy Johansson ook op een gave manier gedaan.

• wmterhaar
Grote namen met nieuwe muziek:
En een (nog) niet zo grote naam, maar wel een persoonlijke favoriet:

• wmterhaar
Na Early Moods nog een nieuwe track van een klassieke doom metal favoriet:
Al de nieuwe tracks zijn echt veelbelovend. Dat giallo soundtrack album kon me niet zo bekoren, maar dit zou wel weer eens een knaller kunnen worden.

• wmterhaar
Het is zeker Sinterklaas (wel Spaanse temperaturen) want ook al een nieuwe track van Graveyard. Ik was niet weg van dat laatste album, maar dit heeft meer pit.

• J2S
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:25

J2S

Ik kwam een paar dagen geleden Lýsis tegen. Zweedse band die later dit jaar hun eerste album uitbrengt. Ik heb nog niet veel nummers van ze geluisterd maar ik vind dit zeker een heerlijk nummer.

En Ignea komt later dit jaar ook met een nieuw album, Monumental.
Hier het eerste nummer, Dreams of Lands Unseen. Verwarrend genoeg ook de titel van hun vorige album.

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• J2S
  • Registratie: December 2003

J2S

Oeh, nieuwe metal van Floor Jansen!
En ook zij komt met een nieuw album.
Hytress, set for release on January 15, 2027

Mijn systeempjes ||_|| 50D + grip || EF-S 10-22mm f/3.5-4.5 USM; EF-S 17-55mm F/2.8 IS USM; EF 85mm F/1.8 USM

• Renegade666
Even wat black :D

• Merik
Nieuwe Wolves in the Throne Room
Ignea al veel goeds over gehoord trouwens, zij staan op het programma in de Baroeg eind dit jaar, met Evergrey.

Ignorance is bliss

• Hans1990
  • Niet online
Pyr0_ schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:20:
[...]

Poeh dat Disembodied Tyrant is wel heel lekkere muziek >:)

Death Empress is ook errrg goed!

[YouTube: DISEMBODIED TYRANT/SYNESTIA - DEATH EMPRESS (OFFICIAL VIDEO)]
Disembodied Tyrant is echt coole band ja. Verbaasd dat 8.6 Blackout nog niet gepost is.
Voordat YouTube hem weer offline haalt :> . Iets met de lyrics denk ik (en het vuurpeleton/gallows misschien).. Verder wel bruut nummer overigens.

156/Silence blaast hier al paar dagen lekker de muggen weer naar buiten. Lekker potje metalcore/hardcore gerag met imo verrassende dynamiek aan vocals.
(ook hier is de clip prima content voor op YouTube)

• RoanV
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:34
Nieuwe cover van maphra!
Ik ben elke keer weer verbaasd, wat een stem!

• IJsbeer
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wow, wat doet zij met haar stem! De grunge zo afwisselen.. Gaaf, thx, kende ik nog niet!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Hans1990 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 22:09:
[...]

Disembodied Tyrant is echt coole band ja. Verbaasd dat 8.6 Blackout nog niet gepost is.

[YouTube: Disembodied Tyrant - 8.6 BLACKOUT (Official Music Video) | REUPLOAD]

Voordat YouTube hem weer offline haalt :> . Iets met de lyrics denk ik (en het vuurpeleton/gallows misschien).. Verder wel bruut nummer overigens.

156/Silence blaast hier al paar dagen lekker de muggen weer naar buiten. Lekker potje metalcore/hardcore gerag met imo verrassende dynamiek aan vocals.

[YouTube: 156/Silence - Unreasonable Doubt (OFFICIAL LYRIC VIDEO)]
(ook hier is de clip prima content voor op YouTube)
Doe ff anders even een oude post quoten _O-

Zelf hier de laatste tijd erg verknocht aan de prog metal, TOOL, Kolm, Wheel, Traverser, Khan. Krijg er maar niet genoeg van.

En tussendoor raggen met Children of Bodom })

Motorgear en ultieme speakers te koop op MP.

• Hans1990
  • Niet online
Metal kent geen half-waarde tijd 8) Maar idd ik zie het , oeps foutje :p

Ik luister de laatste tijd ook weer veel Haken. Hun song lyrics zit erg interessant in elkaar en erg goed gespeeld. Sommige liederen zijn persoonlijk meer relevant dan anderen, mits je ze met genoeg synoniemen kan betrekken.

[ Voor 61% gewijzigd door Hans1990 op 25-08-2026 09:32 ]

• wmterhaar
Eerlijk gezegd was ik ze een beetje vergeten in de 3 jaar sinds Reclusive Decay, ook omdat het zo een band is die niet echt super actief tourt en al helemaal niet in Europa, maar er is een nieuw album van Street Tombs, Existence Is Corruption, en dat is gewoon weer 🤘METAAAALLLL!!!🤘 zoals Satan het bedoeld heeft: gewoon riffs, riffs en nog meer riffs.

Twee voorproefjes:

• wmterhaar
Meer muziek voor de oudjes. Een nieuwe Master, hou zou dat nou klinken? Zouden er divebombs in zitten? Spannend. Maar goed, wel een overheerlijk potje bejaardenmetal in optima forma:

• RoanV
Nieuwe Hatebreed en Amon Amarth :)
Valt weinig over te zeggen, het is duidelijk hatebreed :+
Amon Amarth nog nooit eerder zonder sneeuw gezien :D

[ Voor 8% gewijzigd door RoanV op 27-08-2026 11:44 ]

• RoanV
The Browning heeft een heel andere stijl, beetje combi van deathcore, industrial & EDM ofzo?
Maar ook zeker geinig
Deze had ik een aantal jaar terug een beetje platgedraaid

[ Voor 29% gewijzigd door RoanV op 27-08-2026 11:48 ]

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 19:36

GSX-MAN

de/het/een

What the... Amon Amarth doet cowboy?

Slecht idee... Hoe laat?

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
GSX-MAN schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:41:
What the... Amon Amarth doet cowboy?
T gaat over Sleipnir dus dat zal de link wel zijn.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• GSX-MAN
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 19:36

GSX-MAN

de/het/een

Ik vermoedde al zoiets met acht benen

Slecht idee... Hoe laat?

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:11

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Sepultura heeft tegenwoordig wel een redelijk drummertje hè? Denk dat-ie nog meer in z'n mars heeft.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Hans1990
  • Niet online
RoanV schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 11:41:
The Browning heeft een heel andere stijl, beetje combi van deathcore, industrial & EDM ofzo?
Wikipedia heeft "electronicore" bij The Browning staan. Electric Callboy is ook zo'n typische band in dat genre.
Dus veel van die hippe melodeuze nummertjes, choppy guitars samen met keyboard/synth stukken die techno/hardstyle aandoen... En een goede dosis auto-tune :+
Ik vind het af en toe niet verkeerd, maar de song structuren vervelen mij vaak snel.

Wat vinden mensen hier eigenlijk van al die opgepoetste tracks in moderne metal?
Ik denk dat Sound Engineering voor elk music genre nu wel wordt toegepast om een iets imperfecte studio recording toch bruikbaar te maken. Gelukkig is het niet zo hoorbaar als in andere genres waar gebrek aan talent geen probleem is, en dus na auto-tune alles nog steeds super vals klinkt.... (of is dat de bedoelde vocal style?? -O- )

Maar er zijn ook genoeg bands die graag hun vocals layeren voor dat "extra" effect.. en dan niet enkel de vocalist op verschillende octaven laten zingen, maar vocoders e.d. gebruiken. Bvb The Contortionist heeft toch wel aardig van dit soort effecten er in zitten, ondanks dat het een proggy band is.
Het zal mij niets verbazen als er aardig wat (death)core bands zijn die hun grunts/screams iets pitch shiften om het net iets dieper te laten klinken.

Ook al is het minder band en meer nep. Imo zolang het authentiek blijft klinken vind ik het oke, maar grenzen vervagen dan wel. Ik denk dat mijn muziekgehoor in de loop der jaren ook meer gekleurd is met bvb metalcore. Het spijt mij wel om te zeggen dat ik dan graag bvb Amon Amarth luister en de muzikantschap erg kan waarderen, maar dat zo'n death metal band dan redelijk soft doet klinken.... Al zal het live nog steeds een goede borstkastmassage zijn :Y
Maar goed op een andere dag ben ik er vast meer in de mood voor..

Ik ken ook wel wat mensen die niets van metalcore e.d. moeten weten, en helemaal gek zijn op stoner rock/metal. Hoe minder kliktracks tijdens spelen/opname, hoe beter. En als het even kan lekker underground van bandcamp, met DIY audio engineering zonder alle professionele polijst truuks.

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-09 16:56
Klauwhamer schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 23:57:
Sepultura heeft tegenwoordig wel een redelijk drummertje hè? Denk dat-ie nog meer in z'n mars heeft.

[YouTube: Sepultura, live at Hellfest Open Air 2026 – ARTE Concert]
ja zeker!

(maar blijf het toch moeilijk vinden... als ze nou gewoon een andere naam hadden genomen...)

;)

• Merik
Hans1990 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 00:01:
[...] Wat vinden mensen hier eigenlijk van al die opgepoetste tracks in moderne metal?
Ik denk dat Sound Engineering voor elk music genre nu wel wordt toegepast om een iets imperfecte studio recording toch bruikbaar te maken. [...]

Ik ken ook wel wat mensen die niets van metalcore e.d. moeten weten, en helemaal gek zijn op stoner rock/metal. [...]
Maar binnen de muziek zelf zit ook volop effection, een band als Metallica met voorliefde voor de wah-pedal, black metal met de tremolos/distortion en dissonante sound, melodische metal met synths die meer klinken als sitar dan synth (bij Amorphis). Dat is niet gek anders.

In mijn ervaring is die industriële metal trouwens wel een stuk drukker / vol switches zit, als je een beetje op leeftijd bent maakt dat het ook lastiger luisteren :P En dat je klassieke heavy metal als Black Sabbath of Iron Maiden meer gaat waarderen.

Ignorance is bliss

• Klauwhamer
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:11

Klauwhamer

Voor spijkers.. op laag water.

Ik maakte een grapje natuurlijk, Greyson Nekrutman is een van de beste jazz-drummers ter wereld ondanks zijn jonge leeftijd en heeft zich al lang en breed bewezen als zodanig :D Suicidal Tendencies en Sepultura zijn desalniettemin zeer dope uitstapjes voor deze geniale drummer.
robotomizer schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 09:13:
[...]

(maar blijf het toch moeilijk vinden... als ze nou gewoon een andere naam hadden genomen...)

;)
Eens hoor. Het is gewoon een coverband en niet eens een veredelde.

D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Tägtgren blijft een baas

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

• Merik
Om toch in dezelfde hoek te blijven, nieuw materiaal van Fear Factory (met nieuwe zanger)

Ignorance is bliss

• Merik
En een live-opname van show van Hypocrisy op Brutal Assault van inmiddels een tijd terug. Met Until The End, klinkt ziekelijk goed

Ignorance is bliss

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:56
robotomizer schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 09:13:
[...]

ja zeker!

;)
Ah... sweet memories...
Ben al sinds eind jaren 90 een beetje weg van metal, maar Sepultura staat mij nog wel bij. 9 December 1996 in Ahoy, al was de band muzikaal voor mij al minder interessant met Chaos AD en Roots. Beneath the Remains en zeker Arise heb ik wel behoorlijk grijs gedraaid. :)

Dus ik klikte toevallig dit topic aan, kwam deze post tegen en dook de 'rabbit hole' in - opmerkelijk dat er gewoon geen originele bandleden meer in Sepultura zitten. Wie zou dan de rechten op de naam hebben? Wat nou als de originele bandleden weer samenkomen en oude nummers gaan spelen, zouden ze zichzelf dan ook Sepultura mogen noemen?

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-09 16:56
De bassist en gitarist zijn nog "originele" bandladen dacht ik, toch nog dezelfde als in de ChaosAD/Roots tijd. Een reünie zit er niet in helaas... Las een interview met Max Cavalera en die zei dat het er niet in zit, het dichtste dat je bij de originele bezetting kan komen is Cavalera Conspiracy. (of bovenstaande band for that matter)

Gebeurt wel vaker, Napalm Death heeft geen enkel lid van de originele bezetting meer. Maar bij hen is het wel meer geleidelijk gegaan.

• Gehenna
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 07:01
robotomizer schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 17:36:

Gebeurt wel vaker, Napalm Death heeft geen enkel lid van de originele bezetting meer. Maar bij hen is het wel meer geleidelijk gegaan.
Vooral een nogal chaotische beginperiode op dat vlak. Het moet als band ook maar gewoon zolang met elkaar klikken, en ook zolang met elkaar dezelfde focus hebben in het leven. Dat bands het überhaupt zolang volhouden vind ik eigenlijk al een klein wonder, ongeacht de samenstelling :P

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/timeline/2i23t4vh3zanx9aal4pc00djbkcvcx1.png

• Merik
Nog eens een Youtube suggestie, in de stijl van Amon Amarth (misschien niet helemaal toevallig):

Ignorance is bliss

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17:17
Mijn Youtube suggestie, goed nummer (luisterde naar Carcass)

[ Voor 7% gewijzigd door Jron667 op 02-09-2026 21:56 ]

• MsD
  • Laatst online: 16:24

MsD

Net weer wat slechte bands gezien. Leuke was wel Chapel of Disease. Kende ik nog niet. Geen idee waarom niet. Was leuk.

Daarna bij een vaag nu-metal achtig iets maar gewoon een coma gezopen en lekker een dutje gedaan. Was leuker dan de muziek. Saxon was er ook. Niet gezien, want vind ik niet zo leuk 😏

Ondertussen wel kaartjes voor Pitfest weten te scoren. Dus ben best wel blij. Eigenlijk 😎

En er staat weer van alles op het program, dingen als Pentacle, Coroner, Soulburn, nog een keer Pentacle (💪) en zo door. Heel misschien zelfs een dagje Eindhoven mee pakken, we zullen zien wat er gaat gebeuren. Zin in!

• Renegade666
idd lekkere band, kon ze al wat langer :D

• Jron667
Merik schreef op maandag 31 augustus 2026 @ 22:08:
Nog eens een Youtube suggestie, in de stijl van Amon Amarth (misschien niet helemaal toevallig):

[YouTube: Barbarian Prophecies - Prometheus (Official Video)]
Ik vind het niet erg dat ze door een band geïnspireerd zijn maar om nou een kopie te zijn, wat denken ze hier mee te bereiken?

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goed het nieuwe album van The Ocean komt later deze maand uit en ik was afgelopen vrijdag bij hun eerste echte concert met de nieuwe line-up in maastricht. Dat was gaaf

De nieuwe zanger zit aan de lagerekant van het bereik van de oude zanger en de zangeres zit juist aan de hogere. Plus 3 gitaren op het podium in plaats van twee zorgt voor een zoveel voller geluid dan voorheen. Supergaaf. Nieuwe en oude nummers gespeeld en alles klonk lekker dik. Ook mooi om de opluchting te zien bij de nieuwe bandleden dat het door ons als publiek goed werd ontvangen.

Hieronder wat nieuwe nummers van de plaat:

• Merik
Jron667 schreef op donderdag 3 september 2026 @ 08:37:
[...]

Ik vind het niet erg dat ze door een band geïnspireerd zijn maar om nou een kopie te zijn, wat denken ze hier mee te bereiken?
Terechte opmerking maar zeggen een kopie gaat wel ver, voor mij klinkt het ook erg proggy zoals je bij veel spaanse bands ziet.

Sowieso kan je ook iets zeggen over de Amon Amarth albums van de afgelopen 10 jaar, in dat opzicht zou dat niet verkeerd zijn :P

Ignorance is bliss

• Jron667
Deze kwam ik gisteren tegen, drummer krijgt nummer zonder drums te horen en moet de drumpartijen ter plekke erbij verzinnen.

• Halfkakkende
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:12

Halfkakkende

Vandring

Ik snap die serie nooit "for the first time". Ik geloof daar oprecht niks van... Ik snap best dat je niet élke drummer kent, maar een beetje drummer kent Gene toch wel? En in andere afleveringen vraag ik mij ook af of het nou écht is of gewoon voor clicks. Nouja, het zal.

In other news: morgen richting Balve voor Prophecy Fest. De 6e keer weer en ik heb zin om een potje boze metal in een grot te kijken. Kijk vooral uit naar Dold Vorde Ens Navn, Dymna Lotva, Tiamat, Misþyrming, 30 Years of Behemoth “Sventevith” – performed by Nergal / Misþyrming, Hangover in Minsk. En, ohja, ook de pretzels met kaas.

en om een liedje te plaatsen; ik ga goed op de laatste Kulk:

[ Voor 11% gewijzigd door Halfkakkende op 03-09-2026 13:38 ]

MUZIEK!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:38
Mijn favoriete band van de 'nieuwere', is Synlakross - een Spaanse (maar Engels teksten) melodic death metal band.
De nummers verschillen behoorlijk van elkaar maar ik heb nog geen slechte gehoord, ze hebben ook net weer een nieuwe uitgebracht:
YouTube: SYNLAKROSS - The Flood (OFFICIAL VIDEO)

Deze blijft echter voorlopig mijn favoriete nummer van hun:
YouTube: SYNLAKROSS - Freak (OFFICIAL VIDEO)

[ Voor 17% gewijzigd door Xthemes.us op 04-09-2026 01:01 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• Renegade666
Nieuwe Behemoth :)

• CharmingDemon
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:48
Deep Blue van het nieuwe album van Chat Pile:

naim superuniti | Wilson Benesch Vertex | Technics SL-1710 | Cambridge Audio Alva Duo

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004

Khaine

Python liefhebber

Hey kijk nou, nog meer Vredehammer!
Ik houd echt van die no-bs straightforward metal.

Laat maar komen dat nieuwe album!

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Pagina: 1 ... 51 52 Laatste