Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
ik ga hem eens even luisterenJapser schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 14:04:
Hij staat online nu: YouTube: TOOL - Fear Inoculum (Audio)
Ik ben al een heel eind maar die heb ik nog niet gezien, zal er even naar uitkijken. Ik zet het spul meestal even na het werk aan voor ik ga koken, op volle oorlogsterkte zodat ik ff niet die achtelijk lawaaimakende buurkinderen hoef te horenvectormatic schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 17:39:
@Fraggert
Leo Moracchioli is een toffe inderdaad, ben zelf vooral fan van zijn verzie van Feelgood Inc (van de gorrilaz)

hahahahaSlavy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 06:13:
Ik vind hem altijd strontvervelend met zijn idiote trekjes om een soort van cool te doen, muzikaal is er verder niks mis mee.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
http://smarturl.it/TOOLFI...8TsPXUYyYudC45kRHf9OrPcZA
Heerlijke plaat, hier op t 'werk' headphones op en repeat @ Spotify.Exocet schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 10:14:
Het nieuwe album van Tool is er !
http://smarturl.it/TOOLFI...8TsPXUYyYudC45kRHf9OrPcZA
Favorieten momenteel; Invincible, Descending en 7empest.
7empest is met stip imo het beste nummer maar ik mis eigenlijk nummers die me direct bij het nekvel grijpen.
Tracks zoals Vicarious, Stinkfist, Aenema, Ticks And Leeches, Right In Two,.. om er wat te noemen doen dit wel en blijven boeien tot het einde.
Alles wat Tool uitbrengt klinkt super maar ik had er méér van verwacht.
Een nummer als Chocolate Chip Trip, tja. Alle Tool-platen hebben wel intermissions. Nog steeds sterk gedrumd, maar je kan 'm altijd skippen natuurlijk.
Het is altijd afwachten waar ze mee aankomen na 13 jaar, maar voorlopig ben ik verre van teleurgesteld.
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Thanks, lekkere plaat. Doet mij kwa sound een beetje denken aan Steak Number Eight. Die hebben me ook een partij lekkere platen gemaakt zeg.Saffie_time schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:20:
Iemand al naar het album van Pijn en Conjurer "Curse these metal hands" geluisterd?
Staat hier al een paar dagen erg vaak en erg hard aan.
[Afbeelding]
[ Voor 32% gewijzigd door Geteisem op 31-08-2019 22:51 ]
De Sultans of Swing versie met Mary Spender zet ik regelmatig op - gewoon een meer dan prima cover.Slavy schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 06:13:
[...]
Ik vind hem altijd strontvervelend met zijn idiote trekjes om een soort van cool te doen, muzikaal is er verder niks mis mee.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Wat kan die toch zingen
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Neuh ook dit, die man is gewoon vervelend en zijn stem matig.franssie schreef op zaterdag 31 augustus 2019 @ 23:09:
[...]
De Sultans of Swing versie met Mary Spender zet ik regelmatig op - gewoon een meer dan prima cover.
[YouTube: Sultans of Swing (metal cover by Leo Moracchioli feat. Mary Spender)]
Muzikaal gezien best prima maar voor de rest nah en meh.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Dat ze al 13 jaar bezig waren met een nieuw album en dat deze er nu eindelijk is, wist ik dan wel weer
Laatste keer dat ik ze gezien heb was tijdens de veelbesproken releaseshow in Brussel en daarna 1x akoestisch in Nijmegen.
De mannen zijn qua performance er wel beter op geworden. Ze wisselen de 'lompigheid' wat meer af door bijvoorbeeld een intro in de akoestische versie te doen om vervolgens vol gas in de originele versie verder te gaan. Komt de dynamiek van de show wel ten goed. Daarbij was Colin gisteren erg goed bij stem in de spaarzame cleane stukken.
Het blijft toch wel een band die live erg overdonderend is zeg.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Ja, met haar stem is helemaal niks mis. Verder is het programma wel lastig om doorheen te komen. Ik ken ook lang niet alle deelnemers. Henk Poort en Floor Jansen natuurlijk wel, Rolf Sanchez had ik vaag weleens van gehoord en na Di-Rect had ik geen idee wat die Tim Akkerman is gaan doen. Die lijdt zo te zien tegenwoordig aan SISO:Renegade666 schreef op zondag 1 september 2019 @ 10:09:
Floortje laat weer even horen![]()
Wat kan die toch zingen![]()
[YouTube: Floor Jansen - Mama | Beste Zangers 2019]
Samantha Steenwijk, Emma Heesters en Ruben Annink had ik echt nog nooit van gehoord. En tot nu toe ben ik ook niet onder de indruk.
Slecht idee... Hoe laat?
Het eerste nummer van de nieuwe Leprous plaat mag er ook wezen.
[ Voor 29% gewijzigd door rajackar op 02-09-2019 16:23 ]
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb geen idee wie ze allemaal zijn, behalve Jan smit als presentator en Floor. De rest kan mij gestolen wordenGSX-MAN schreef op maandag 2 september 2019 @ 15:47:
[...]
Ja, met haar stem is helemaal niks mis. Verder is het programma wel lastig om doorheen te komen. Ik ken ook lang niet alle deelnemers. Henk Poort en Floor Jansen natuurlijk wel, Rolf Sanchez had ik vaag weleens van gehoord en na Di-Rect had ik geen idee wat die Tim Akkerman is gaan doen. Die lijdt zo te zien tegenwoordig aan SISO:
[YouTube: Help de mensen die Singer-Songwriter hebben! - Giro 666]
Samantha Steenwijk, Emma Heesters en Ruben Annink had ik echt nog nooit van gehoord. En tot nu toe ben ik ook niet onder de indruk.
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Floor in het Spaans
Basterd, je bent mij voor
Byzondere vrouw, 3 nummers, in 3 talen

Lijkt ook weer een softe plaat te gaan worden. Malina kon mij al niet bekoren, dus de LP heb ik niet in de pre-order staan. Vooraf eerst maar eens luisteren.rajackar schreef op maandag 2 september 2019 @ 16:22:
[YouTube: LEPROUS - Below (OFFICIAL VIDEO)]
Het eerste nummer van de nieuwe Leprous plaat mag er ook wezen.
Maar ik ben bang dat het scherpe randje er af is bij deze band...
Ik deelde jouw mening eerst helemaal maar na een aantal keer luisteren ben ik Malina steeds meer gaan waarderen. Het scherpe is er echt wel maar niet in standaard hard spelen. Maar goed smaken verschillen. Ik kijk weer uit naar deze plaat.Nyarlathotep schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:43:
[...]
Lijkt ook weer een softe plaat te gaan worden. Malina kon mij al niet bekoren, dus de LP heb ik niet in de pre-order staan. Vooraf eerst maar eens luisteren.
Maar ik ben bang dat het scherpe randje er af is bij deze band...
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Paar keer maar hoorFraggert schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:08:
Leo Moracchioli van Frog Leap Studio's maakt metal-covers van allerlei nummers, heerlijk om even ontspannen naar te kijken met de stereo op 11
Ik ben de laatste tijd weer wat oudere albums aan het her ontdekken. Dit nummer komt van het Wages of Sin album uit 2002

Mijn eerste ervaring als puber in een pit komt tijdens een concert van Arch Enemy. Niet dit nummer, maar wel nog met Angela Gossow als frontvrouw.FastFred schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:40:
Ik ben de laatste tijd weer wat oudere albums aan het her ontdekken. Dit nummer komt van het Wages of Sin album uit 2002
[YouTube: Arch Enemy - Enemy Within (lyrics)]
Oude arch enemy is echt tof!
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
FastFred schreef op donderdag 12 september 2019 @ 21:40:
Paar keer maar hoorHet Grote Metal Topic V
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ik heb ze helaas maar 1 keer gezien met Angela, dat was op de Zwarte Cross in 2009, toen de hele band verkouden wasKhaine schreef op donderdag 12 september 2019 @ 22:23:
[...]
Mijn eerste ervaring als puber in een pit komt tijdens een concert van Arch Enemy. Niet dit nummer, maar wel nog met Angela Gossow als frontvrouw.
Oude arch enemy is echt tof!

Ik her-ontdek steeds meer van hun oude albums die ik vroeger grijs gedraaid heb.
Ik kwam laatst zelfs een aantal nieuwe nummers tegen, dacht ik. Tot de 'zang' begon, was het Angela. Ik wist dus niet van het bestaan van het Khaos Legions album

De pleuris, dit klinkt echt verdomd lekker! Ik was Nile een beetje uit het oog (oor?) verloren; hun laatste platen deden mij weinig.Barnagma schreef op maandag 9 september 2019 @ 11:41:
Laten we niet vergeten dat Nile ook weer binnen kort met een nieuwe plaat komt
[YouTube: NILE - "Long Shadows of Dread" (OFFICIAL LYRIC VIDEO)]
Maar deze single... Heerlijk! Alleen die drumpartijen al

Klinkt ook erg goed.
Nog 3 weken tot het nieuwe album. 4 oktober moet die uitkomen als het goed is

[ Voor 21% gewijzigd door WernerL op 14-09-2019 09:42 ]
Was net op zoek of Insomnium al gepost was en het verschijnt op eens kaartjes for 5 dec al een tijdje binnen.WernerL schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 09:42:
Nieuwe insomnium:
[YouTube: INSOMNIUM - Heart Like A Grave (OFFICIAL VIDEO)]
Klinkt ook erg goed.
Nog 3 weken tot het nieuwe album. 4 oktober moet die uitkomen als het goed is
https://neushoorn.nl/prod...ck-dahlia-murder-stam1na/
Nice, beetje jammer dat Leeuwarden zo'n rot eind is voor mij.Firedragon schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 10:03:
[...]
Was net op zoek of Insomnium al gepost was en het verschijnt op eens kaartjes for 5 dec al een tijdje binnen.
https://neushoorn.nl/prod...ck-dahlia-murder-stam1na/
Wat was dat gaaf zeg... Met mijn vader en een goede vriend hebben wij de middagvoorstelling gezien. Een weergaloos en foutloos optreden. Een mooie setting, topmuzikanten en te veel goede zangers en zangeressen om op te noemen. Een prachttrip van 2,5 uur lang. Om te smullen
De voorpret begon al in de parking naast 013. Auto's met allerlei kentekens: Tsjechië, Slowakije, Duitsland, België, Frankrijk, Denemarken, Slovenië...
Nog meer mensen hier één van de shows gezien (of meerdere)?
Zelfde show!Nyarlathotep schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:03:
Ayreon!
Wat was dat gaaf zeg... Met mijn vader en een goede vriend hebben wij de middagvoorstelling gezien. Een weergaloos en foutloos optreden. Een mooie setting, topmuzikanten en te veel goede zangers en zangeressen om op te noemen. Een prachttrip van 2,5 uur lang. Om te smullen![]()
De voorpret begon al in de parking naast 013. Auto's met allerlei kentekens: Tsjechië, Slowakije, Duitsland, België, Frankrijk, Denemarken, Slovenië...
De enige wat niet foutloos was dat waren de mensen om mij heen die echt alles meezongen
Voor de rest gewoon perfect. Alle muzikanten zijn van een bizar hoog niveau.
Jammer genoeg dat het voor mij ruim 6 uur reizen op een dag is. Dit wil ik vaker doen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ik ben vrijdagavond geweest. Wat een fantastische show. Als de opnames beschikbaar komen nog maar eens rustig terugkijken, want met zoveel artiesten op het podium gebeurt er nogal veel. Damian Wilson verliet vrijdagavond crowdsurfend de zaal om vervolgens buiten bij de ingang alle tijd te nemen voor de fans.Nyarlathotep schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:03:
Ayreon!
Wat was dat gaaf zeg... Met mijn vader en een goede vriend hebben wij de middagvoorstelling gezien. Een weergaloos en foutloos optreden. Een mooie setting, topmuzikanten en te veel goede zangers en zangeressen om op te noemen. Een prachttrip van 2,5 uur lang. Om te smullen![]()
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Vrijdag met collega's en zondagmiddag met mijn vaste metalmaatje. Ik vond vrijdag iets beter. Marcel meer in vorm, een kortere speech van Arjan en een crowdsurfende sir Damian Wilson. Forever had wat meer technische problemen vrijdag en Fish had wat tekstuele problemen. Geluid was zondag iets beter gemixt, waardoor met name Thijs van Leer beter te horen was. Al kan dat ook komen omdat ik op een andere plek stond. Hoe dan ook staan beide shows hoog in de top 10 beste shows ooit. En daar staan ook al 2 Ayreon Universe shows en een Star One show in. 😀. Meer dan een concert, maar een beleving.Nyarlathotep schreef op zondag 15 september 2019 @ 21:03:
Ayreon!
omnia mutantur, nihil interit
Enige wat ik een beetje jammer vind: de 7 nummers die nog na ITEC kwamen hadden wat mij betreft eigenlijk niet gehoeven. Misschien ligt het aan mij dat ik dat gewoon niet zo goed ken, maar ik vond de hele zaal beetje 'dood' slaan. Ik zou het niet gemist hebben als dat er niet bij zou zitten. Maar de ITEC was he-le-maal briljant
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Inderdaad, die toegift viel een beetje uit de toon tegenover het eerder spektakel. Shores of India en Out in the Real World waren overigens heel goed uitgevoerd.BM schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:32:
Enige wat ik een beetje jammer vind: de 7 nummers die nog na ITEC kwamen hadden wat mij betreft eigenlijk niet gehoeven. Misschien ligt het aan mij dat ik dat gewoon niet zo goed ken, maar ik vond de hele zaal beetje 'dood' slaan. Ik zou het niet gemist hebben als dat er niet bij zou zitten. Maar de ITEC was he-le-maal briljant
Dit is waarvoor je concerten bezoekt. De bezieling, het plezier, 12.000 mensen uit 64 verschillende landen. Er zijn maar weinig artiesten die dat voor elkaar krijgen.
Maar nu dan? Een diep zwart gat? Over een half jaar de show op DVD/BluRay/download op repeat. Vervolgens hopen op weer iets nieuws?

Dit is de "single"
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Idem. Ik had Godless Endeavor minstens 10x gedraaid toen deze net uit kwam. Daarna de band tot zeker vorig jaar compleet vergeten. Pas bij het bericht dat Dane overleden was dacht ik ineens: "owja, die waren er ook nog".Geteisem schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 12:44:
Zo'n band die ik veel te laat ben gaan waarderen, wat een strot had meneer Dane toch.![]()
[YouTube: Nevermore - Your Poison Throne]
Staat nu steevast in m'n spotify-lijst
Heerlijk, wel een van de meest ondergewaardeerde zangers in dit genre.Khaine schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 21:56:
[...]
Idem. Ik had Godless Endeavor minstens 10x gedraaid toen deze net uit kwam. Daarna de band tot zeker vorig jaar compleet vergeten. Pas bij het bericht dat Dane overleden was dacht ik ineens: "owja, die waren er ook nog".
Staat nu steevast in m'n spotify-lijst
Vinyl gisteren binnen gekregen. Mooi geheel met een LP formaat boekwerk er bij met wel érg donkere foto'sTheimon schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 18:53:
20 september komt de nieuwe Cult Of Luna
Dit is de "single"
[YouTube: Cult of Luna "The Silent Man" (OFFICIAL)]
Vinyl zelf is heel licht gelig transparant.
De muziek is weer typisch CoL. Lekker, maar niet verrassend. Hij zal sowieso nog een paar luisterbeurten nodig hebben.
Toch wel vet hoor
Mag ik iedereen bedanken die een video van een song door Floor uit dat programma hier plaatst.WernerL schreef op zondag 22 september 2019 @ 11:11:
Floor heeft weer voor kippevel gezorgd bij Beste Zangers.
[YouTube: Floor Jansen - About love I don't know a thing | Beste Zangers 2019]
Dan hoef ik niet het hele programma te kijken of door te spoelen naar Floor.
Wow! Bestaan ze weer of nog steeds?Geteisem schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:51:
Van het weekend naar GORE, TankZilla and Temple Fang geweest. GORE was bizar vet.
[YouTube: GORE - No Respect - the first single from Dutch Noise legends GORE's reworked album "REVANCHE"]

Geweldig! (leuk ook: Instrumentale LP's met lyrics...)
[ Voor 32% gewijzigd door Punkrocker op 23-09-2019 13:04 ]
"What do you get if you multiply six by nine..."
Gore... bestaan die nog?Geteisem schreef op maandag 23 september 2019 @ 12:51:
Van het weekend naar GORE, TankZilla and Temple Fang geweest. GORE was bizar vet.
[YouTube: GORE - No Respect - the first single from Dutch Noise legends GORE's reworked album "REVANCHE"]
Ik ken ze (onder andere) van dit nummer:
En dat was van hun tweede album.
En met dat album hebben ze onder andere ene Stephen O'Malley beinvloed. Voor hun derde langspeler (de live-split met Henry Rollins niet meetellend) hebben ze indertijd Steve Albini achter de knoppen weten te krijgen.
En om het helemaal gek te maken, is er ook nog die ene single waarop er daadwerkelijk gezongen wordt in hun nummers:
(Waarbij we vooral niet moeten vergeten dat Henk Westbroek in een ver grijs verleden de presentator was van het enige hardrock/metal-programma op de radio: VARA's Vuurwerk)
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm
Sinds dit jaar zijn de heren weer bij elkaar.Jester-NL schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:03:
[...]
Gore... bestaan die nog?
Ik ken ze (onder andere) van dit nummer:[YouTube: Gore - Mean Man's Dream (Mean Man's Dream - LP)]
En met dat album hebben ze onder andere ene Stephen O'Malley beinvloed. Voor hun derde langspeler (de live-split met Henry Rollins niet meetellend) hebben ze indertijd Steve Albini achter de knoppen weten te krijgen.
En om het helemaal gek te maken, is er ook nog die ene single waarop er daadwerkelijk gezongen wordt in hun nummers:
[YouTube: GORE & Henk - Voor Nu De Eeuwigheid (Full EP)]
(Waarbij we vooral niet moeten vergeten dat Henk Westbroek in een ver grijs verleden de presentator was van het enige hardrock/metal-programma op de radio: VARA's Vuurwerk)
Vandaag ook deze fijne plaat binnen gekregen:
Drummer van Laster, zanger van Gnaw Their Tongues.
Ik vermaak mij wel weer!
Deze band ooit leren kennen toen de band net gestart was en als voorprogramma voor Epica speelde. Een beetje uit het oog verloren in de afgelopen jaren maar zag toevallig dat ze een nieuwe single uitgebracht hebben.
Best wel catchy metal maken ze.
Meer TRVUE, KVLT en KRIEG ga je het niet krijgen
"Profaner la tumba, al ritmo de la rumba"
[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 02-10-2019 20:59 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ben nog niet helemaal onder de indruk. Misschien moet dit net als het laatste Tool album gewoon weer groeien. In den beginne vond ik 10000 days ook helemaal niets, maar de laatste paar jaar toch echt wel grijs gedraaid.WernerL schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 20:45:
En Insomnium heeft weer een nieuw nummer de wereld in geslingert. Het wachten op het nieuwe album wordt zo wel moeilijk. Ieder nieuw nummer is nóg beter
[YouTube: INSOMNIUM - Pale Morning Star (Lyric Video)]
Ik ga het eens een paar kansen geven als het hele album er is.
Bedankt voor deze en nu ik het op zet vind ik het ook heerlijkJester-NL schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:03:
[...]
Gore... bestaan die nog?
Ik ken ze (onder andere) van dit nummer:[YouTube: Gore - Mean Man's Dream (Mean Man's Dream - LP)]
[YouTube: GORE & Henk - Voor Nu De Eeuwigheid (Full EP)]
Caledonian Metal, staan volgende week vrijdag in Leeuwarden, into the void festival
https://www.floorjansen.c...s-tour-in-the-netherlands
Wordt zo'n concert waar je op een stoel zit, als je snel genoeg was met kaartjes kopen.
Volgens mij is alles al bijna of helemaal uitverkocht, maar ik ben er in ieder geval bij in de 013. Staanplek op het balkon.
En volgens mij was deze nog niet gepost
//edit
Nevermind, volgens mij is het ondertussen helemaal uitverkocht
[ Voor 22% gewijzigd door WernerL op 05-10-2019 16:50 ]
Ditmaal in willem-twee in Den Bosch, nog nooit geweest
En voor januari tickets geboekt voor While She Sleeps
Volgend jaar Tivoli om het nog is te beleven.
Had niks anders verwacht! Ik heb volgende week op de planning staanLekkerboeie86 schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 11:50:
Machine head sloopte weer als vanouds de 013. Wat een avond weer! Burn my eyes gedeelte kon op veel enthousiasme rekenen. Beste metal avond van het jaar hebben we weer gehad
Volgend jaar Tivoli om het nog is te beleven.
Fantastische zangeres hoor maar als ze dezelfde liedjes zingt als in die TV show hoort dit niet in het metaltopic thuis...WernerL schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 12:04:
Zojuist 3 nieuwe shows toegevoegd voor Floor Jansen, dus als je haar live wil zien zou ik snel zijn.
"What do you get if you multiply six by nine..."
Floor Jansen is nog steeds een metalzangeres, en ze gaat muziek zingen van haar hele muziekcarriere, dus ook After Forever en Revamp als ik het goed begrepen heb. Het zijn 2 sets van 3 kwartier, dan heb je aan 7 liedjes niet genoeg.Punkrocker schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:51:
[...]
Fantastische zangeres hoor maar als ze dezelfde liedjes zingt als in die TV show hoort dit niet in het metaltopic thuis...
En deze laat ik ook gelijk even achter:
[ Voor 15% gewijzigd door WernerL op 13-10-2019 14:17 ]
Er staat geregeld muziek hier tussen wat niet eens met metal te maken heeft. Dus Floor die wat anders doet moet kunnen.Punkrocker schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 11:51:
[...]
Fantastische zangeres hoor maar als ze dezelfde liedjes zingt als in die TV show hoort dit niet in het metaltopic thuis...
Black metal zo als het hoort

Ik ben nog niet helemaal klaar met luisteren. Maar so far so good!
[ Voor 40% gewijzigd door Barnagma op 18-10-2019 09:20 ]
Die laatste van Anaal Nathrak mocht er ook zijn zeg.
a.s. vrijdag ga ik naar Beyond the Black een
symfonische metal band , weet niet of iemand
die hier kent. Ik ben heb deze week het voor-
programma ontdekt,Mister Misery ,WAANZINNIG gewoon, die
zijn pas bij elkaar vanaf 2018 en de 1e CD net
uitgebracht, bekijk het filmpje maar eens .
[ Voor 14% gewijzigd door riesjaar op 26-10-2019 19:34 ]
Ik vind 't wel wat hebben
Ik vind dit een toffe combo. Till heeft een bijzondere stem en zingt natuurlijk enkel in het Duits, maar instrumentaal is het overduidelijk Peter Tägtgren die de leiding neemt. Als het engelse lyrics had gehad had ik je ook gelooft als je zei dat dit de nieuwe Pain was.FastFred schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:57:
Projectje van Till Lindemann (Rammstein)
[YouTube: LINDEMANN - Steh auf (Official Video)]
Klinkt best lekker!
Ben benieuwd naar de rest van het album. Winter thrice was voor mij de perfecte mix tussen prog en black metal.
Ik hou er van, jammer dat ze de 2020 tour NL niet aandoen. Misschien toch maar weer eens richting DE.FastFred schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 23:57:
Projectje van Till Lindemann (Rammstein)
[YouTube: LINDEMANN - Steh auf (Official Video)]
Tour is al aangekondigd veel DE dates.FastFred schreef op woensdag 6 november 2019 @ 16:03:
@Geteisem Rammstein is volgend jaar weer aan het touren dus denk dat Till weinig tijd heeft om dan ook nog met Lindemann te gaan touren
Single die uitgebracht is ergens Juli dit jaar. Hoor hem nu pas voor het eerst. Klinkt niet verkeerd. De rest van dat album ook eens aanzetten.
Wordt mijn 1e keer live, ben echt super benieuwd naar de show
Russische Crossover/thrash formatie Siberian Meat Grinder heeft afgelopen vrijdag ook weer een prima single gereleased.
Maar iets heel anders, een zoekactie vertelt mij dat Pyramaze nog niet in dit topic voorkomt. Dus daar wil ik eens wat aan doen.
[YouTube: Wilderun - Veil of Imagination (Full Album)]
Het is inderdaad een geniaal werk. Ook hun vorige plaat 'Sleep at the edge of the Earth' vind ik een pareltje. Elke luisterbeurt lijken ze nog te groeien.Carthrax schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 12:01:
Ik had nog nooit van deze band gehoord maar deze plaat is een klein kunstwerkje:
[YouTube: Wilderun - Veil of Imagination (Full Album)]
Maiden en Priest waren al bekend gemaakt, gisteren kwam daarbij:
Airbourne, Alcest, Alestorm, Alter Bridge, Amorphis, Anathema, Anti-Flag, August Burns Red, Babymetal, Battle Beast, Beyond the black, Body Count Ft. Ice-T, Boston Manor, Bury Tomorrow, Chelsea Grin, Creeper, Deep Purple, Deez Nuts, Deftones, Dimmu Borgir, Disillusion, Disturbed, Dog Eat Dog, Dool, Down, Dream State, Dying Fetus, Enter Shikari, Exciter, Fields Of The Nephilim, Foreigner, Fu Manchu, Gaahls Wyrd, Good Riddance, Heathen, Heaven Shall Burn, High On Fire, In Extremo, Kadavar, Killing Joke, Killswitch Engage, Korn, Lagwagon, M.O.D., Mayhem, Me And That Man, Mercyful Fate, Mispyrming, Motionless in White, My Dying Bride, Naglfar, Obituary, Of Mice & Men, Opeth, Our Survival Depends On Us, P.O.D., Paradise Lost, Powerflo, Powerwolf, Sacred Reich, Sepultura, Shvpes, Silverstein, Slapshot, Soen, Steel Panther, The Great Old Ones, The Offspring, The Vintage Caravan, Thunder, Tribulation, Vltimas, Wayward Sons en Wednesday 13.
Wellicht toch maar weer een keer richting Dessel...
Dit zijn namen waar ik erg blij van word. En het kan alleen maar beter worden! Gaat voor mij een prima 10de editie wordentoolkist schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:34:
Kanonnen wat een namen voor Graspop.
Maiden en Priest waren al bekend gemaakt, gisteren kwam daarbij:
Airbourne, Alcest, Alestorm, Alter Bridge, Amorphis, Anathema, Anti-Flag, August Burns Red, Babymetal, Battle Beast, Beyond the black, Body Count Ft. Ice-T, Boston Manor, Bury Tomorrow, Chelsea Grin, Creeper, Deep Purple, Deez Nuts, Deftones, Dimmu Borgir, Disillusion, Disturbed, Dog Eat Dog, Dool, Down, Dream State, Dying Fetus, Enter Shikari, Exciter, Fields Of The Nephilim, Foreigner, Fu Manchu, Gaahls Wyrd, Good Riddance, Heathen, Heaven Shall Burn, High On Fire, In Extremo, Kadavar, Killing Joke, Killswitch Engage, Korn, Lagwagon, M.O.D., Mayhem, Me And That Man, Mercyful Fate, Mispyrming, Motionless in White, My Dying Bride, Naglfar, Obituary, Of Mice & Men, Opeth, Our Survival Depends On Us, P.O.D., Paradise Lost, Powerflo, Powerwolf, Sacred Reich, Sepultura, Shvpes, Silverstein, Slapshot, Soen, Steel Panther, The Great Old Ones, The Offspring, The Vintage Caravan, Thunder, Tribulation, Vltimas, Wayward Sons en Wednesday 13.
Wellicht toch maar weer een keer richting Dessel...
Mocht mijn hamer niet meenemen naar de camping, hoe zet ik dan mijn tent op?
Mocht vervolgens de partytent niet opzetten, ondanks dat deze max 3x3m was zoals in de regels beschreven. Ik moest "hem afbreken anders kon ik oprotten". Uiteindelijk mocht ik hem wel opzetten, maar alleen over mijn slaaptent heen, ja heel functioneel....
De eerste avond was er al grote ruzie op de camping, mensen waren rookbommen het gooien, waardoor diverse tenten extra ontluchtingsgaten kregen, dus men was niet happy.
Het eten was ronduit te duur, zeker voor dat belabberde wat je ervoor kreeg.
En dan het voornaamste, het ontiegelijk slechte geluid, zowel in de tent als op het hoofdpodium, dat heeft diverse optredens gigantisch verpest voor ons. Als je alleen het geblaas van de kickdrum en basgitaar hoort, maar geen gitaren en zang, houdt het al snel op met genieten.
In de 9 jaar dat ik naar Wacken ben geweest, heb ik dit alles nog nooit meegemaakt! Ja het is een stuk drukker, maar dat neem ik op de koop toe tegenover alles wat verder wél perfect is!
De Duitsers zijn een stuk relaxter dan de Belgen.
Iedereen heeft natuurlijk zijn/haar beleving, dit was de onze, en ik heb GMM dan ook afgezworen.
Maar ook ik heb Wacken als directe vergelijking, misschien is dat gewoon oneerlijk
Ja, het is druk, ja je staat als een debiel voor een lijntje te wachten voordat je je tent op mag zetten. Maar ik heb in al die jaren nooit echt iets geks meegemaakt, naast hetgeen je mag verwachten (lawaai, drukte, etc). Wil je je hamer meenemen? Stop deze gewoon midden in je tentzak, niemand die het ziet. Of je moet net de pechvogel zijn die er tussenuit gehaald wordt om je hele tas bij de beveiliging om te moeten keren.
Het heeft zo zijn charme. Met deze lijst met aangekondigde namen is de kans in iedergeval groot dat je mij volgend jaar weer op het festival (en de camping
De camping stond ik al jaren niet meer op, maar toen ik er nog stond was ook dat erg wisselend. Het gemoedelijke van jaren terug was de laatste keer camping (en dan praat opa Khaine rond 2009) al niet meer zo fantastisch. (onnodig) veel lawaai en respectloos met elkaars spullen omgaan. Dat er af en toe een dronkelap over je haring struikelt is tot daar aan toe, maar rondrenner met fakkels of smijten met halve liters bierblikken is wel een beetje jammer.
Heeft er misschien ook mee te maken dat in de oude variant het festivalveld op 10 minuten lopen van de camping zat. Op betreffende camping kwam je enkel om te slapen of even te douchen. Enige wat je daar toen s'nachts hoorde (als je al wakker was en niet aan het bier zat) waren mensen die zich onder een partytent aan het volgieten waren en daarbij de nodige verhalen rondlulde.
En fin; ik voel mij oud maar ik snap wel waar de mensen hierboven het over hebben. Wacken heb ik nooit van dichtbij gezien dus daar kan ik niet over oordelen.

Wat me het meest verbaasde trouwens, was inderdaad dat stomme touwtje op de camping, letterlijk van de ene kant naar de andere kant van het veld werd 1 lange touw van 100+m lang gespannen, totdat de heren/dames chef d'équipe seintje gaven en de touw 3 meter opschoven, mocht de volgende rij op gaan bouwen...
Niet alleen vond ik het een absurde manier (we stonden uren te wachten in 30+ graden om ons tentje te kunnen opbouwen, nadat je al een half uur gelopen had, gedeeltelijk gebanjerd door mulle zand met je hele hebben en houden om daarna weer lang wachten tot je überhaupt op de camping terecht kwam), maar het grootste nadeel hiervan was dat alles super compact opgebouwd werd, er waren praktisch geen looppaden. In geval van nood zat je middenin gewoon dicht gebouwd!
Doe mij maar Wacken, je komt aanrijden, zet de auto neer en bouwt je zooi achter je wagen op, heeeeeerlijk!
Heeft dat nadelen? Jazeker, men neemt complete inboedels mee incl. stereo-installaties van heb ik jou daar
De Duitsers hebben niet altijd de beste muzieksmaak... ahum....
Maarja, dat is met een setje oordopjes op te lossen, of zoals mijn geval, ik slaap overal doorheen
Dit jaar is er een Azteken thema op Wacken, ik kan serieus niet wachten wat dat gaat brengen
-edit-
Ha, het was 2015, vond een foto:

[ Voor 3% gewijzigd door metallicattim op 16-11-2019 12:13 ]
Dat volbouwen is dus ook precies het doel, anders claimt net zoals jij wilde een hoop volk een bult extra ruimte met de party tenten die ruimte is er inderdaad nietmetallicattim schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 11:50:
Zo te zien ben ik niet de enige die deze ervaringen heeft![]()
Wat me het meest verbaasde trouwens, was inderdaad dat stomme touwtje op de camping, letterlijk van de ene kant naar de andere kant van het veld werd 1 lange touw van 100+m lang gespannen, totdat de heren/dames chef d'équipe seintje gaven en de touw 3 meter opschoven, mocht de volgende rij op gaan bouwen...
Niet alleen vond ik het een absurde manier (we stonden uren te wachten in 30+ graden om ons tentje te kunnen opbouwen, nadat je al een half uur gelopen had, gedeeltelijk gebanjerd door mulle zand met je hele hebben en houden om daarna weer lang wachten tot je überhaupt op de camping terecht kwam), maar het grootste nadeel hiervan was dat alles super compact opgebouwd werd, er waren praktisch geen looppaden. In geval van nood zat je middenin gewoon dicht gebouwd!
Meer dan genoeg brandgangen voor die eventuele noodgevallen en in de jaren dat ik geweest ben was er ook altijd wel een prima pad tussen de tenten door.
Qua sfeer beide 'uitersten' gehad. Van irritante dronken Belgen die vonden dat de 'Ollanders weg moesten van hun festival, tot 'ruzie' met iemand wie de ander nou een biertje mocht betalen toen de een bij de ander een biertje uit de hand stootte. Met als oplossing, allebei maar bier halen
Sziget heeft wel een fijne camping.
In ander nieuws: Nog een nachtje slapen voordat Devin Townsend komt spelen in Nederland

//edit
Ok dit was dus gisteren in Parijs, WTF die show wordt morgen geweldig
[ Voor 34% gewijzigd door WernerL op 16-11-2019 20:21 ]