Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
Opeth 4x live gezien. 2 x in een zaaltje: beide keren was het 2 uur. Andere keren: Lowlands en Rock am Ring. Lowlands was een uur, en dat is gewoon een normale lengte voor een festival. Op Rock am Ring hadden ze 35 minuten. Dat werden 3 nummersTheimon schreef op donderdag 18 april 2013 @ 22:27:
Ik weet dat het een festival is, maar dit zijn wel heel korte shows. Rammstein 5 kwartier? Opeth 1 uur? Amenra 3 kwartier....dat zijn toch 3 nummers
AmenRa had wel iets langer gemogen, die wil ik graag zien namelijk. Rammstein ook wel een kwartiertje langer, maar ok.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
Dus niet bands van eigen bodem met engelse teksten zoals Born from Pain
Suggties zijn welkom
Ik kom ook niet verder dan heidevolk en fluisterwoud. Verder toch wat dingen die ik meer rock of punk zou noemen. Bar weinig metal in het nederlands, ben ik ook niet heel rouwig om.Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:01:
Hoeveel nederlandstalige metal acts kennen jullie, ken eigenlijk alleen Heidevolk ( en ook alleen maar 1 nummer)
Suggties zijn welkom
Verwijderd
Vandale: YouTube: Vandale - Stale verhale
Brutus
VanKatoen
Mutilated Bones (Is heel gore, heeft bijvoorbeeld nummers als Misbruik van de anus en dat soort meuk)
Mijn favoriete sinterklaas nummer van Goddess of Desire die in 2009 al ergens zijn gestopt:
Ik heb het idee dat Nederlanders wat meer van de Gore houden, of humorvolle teksten. Volgens mij zijn er bijna geen bands die wat serieuzer bezig zijn.
[ Voor 143% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2013 17:56 ]
Rompeprop heeft ook een aantal Nederlandse nummers
Dan mag deze niet ontbreken
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Ik wou deze posten maar die van jou is stiekem leuker
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Verwijderd
Hahaha, ik heb me helemaal kapot gelachen om dat nummer xDVerwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:46:
Kutschurft
Vandale: YouTube: Vandale - Stale verhale
Brutus
VanKatoen
Mutilated Bones (Is heel gore, heeft bijvoorbeeld nummers als Misbruik van de anus en dat soort meuk)
Mijn favoriete sinterklaas nummer van Goddess of Desire die in 2009 al ergens zijn gestopt:
[video]
Ik heb het idee dat Nederlanders wat meer van de Gore houden, of humorvolle teksten. Volgens mij zijn er bijna geen bands die wat serieuzer bezig zijn.
Edit: Als we het toch over nederlandsche metal hebben, vergeet Within Temptation niet. Voor zover ik weet is dat ook nederlandsch.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2013 21:19 ]
Verwijderd
http://www.metalfan.nl/pollBooth.php?pollID=289
Mocht het koningslied van John Ewbank geen succes blijken, welke bestaande metalsong zou jij dan willen voordragen als alternatief koningslied?
BriljantVerwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 16:46:
[...]
[video]
[...]

[ Voor 39% gewijzigd door WernerL op 21-04-2013 15:08 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Shining. De vorige plaat, Blackjazz, was al erg tof, maar de nieuwe is echt waanzinnig.. De plaat heet One one one en is wellicht iets makkelijker behapbaar als de vorige, maar nog steeds dezelfde unieke stijl. Een band met jazzmuzikanten die op een gegeven moment de stap richting metal hebben gemaakt. Bizarre wendingen, soms vreemde drumritmes, geflipte saxofoon-solo's, zonder het daadwerkelijke liedje uit het oog te verliezen. Elke luisterbeurt legt weer nieuwe lagen bloot. Alles bij elkaar een geweldig album, absolute aanrader, en in mijn geval zéker jaarlijstmateriaal.
afgelopen weekend op Roadburn geweest. En Fortarock zal daar nooit bij in de buurt komen. Wat een festival. Obscure bands (Goat, Sigh) gecombineerd met dikke metal in allerlei soorten (Pallbearer, Primordial, Alcest etc.) met vett pshydelia (Uncle Acid, Astra (geweldig op zondag"morgen")) en dikke stoner (Candybar Planet, Wo Fat) en natuurlijk, alhoewel zeker geen metal Maserati en Monomyth (35007 en NL).
En geweldig publiek, geen opstootje of irritante dronken mensen gezien (ze waren er zeker wel, ga daar maar vanuit). Wat een sfeer.
Fortarock ga ik wel luisteren in de achtertuin
deze dan ook bekend? cannibal corpse in ace venturaVerwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 22:53:
HAHAHA nooit geweten dat Antrax eens in Married met children mee heeft gedaan
[video]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
https://soundcloud.com/sp...ds/chthonic-next-republic

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Oe! Thnx voor de heads-upV3g3ta schreef op maandag 22 april 2013 @ 19:59:
De nieuwe Chthonic lijkt weer een pareltje te worden!
https://soundcloud.com/sp...ds/chthonic-next-republic
[afbeelding]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ik ken eigenlijk meer metalcore en/of hardcore, if you dont mind:Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:01:
Hoeveel nederlandstalige metal acts kennen jullie, ken eigenlijk alleen Heidevolk ( en ook alleen maar 1 nummer)
Suggties zijn welkom
-The charm the Fury
-wasted bullets
-the royal (of royals not sure)
-to heaven earth is hell
En nog een deathcore band, Entombted Scars.
En dan ken ik nog The setup.
Ik wist niet dat dit topic bestond
Edit: nvm jij zoekt een nederlandsTALIGE
[ Voor 7% gewijzigd door karimmm op 23-04-2013 06:19 ]
Verwijderd
Zou het super vinden als Born from pain eens iets in het nederlands ging doen..
Maar ja, geen internationale potentie en het bekt niet zo lekker als engels, daarom zien we het zo weinig denk ik
Verwijderd
YouTube: Lovex - Bullet For The Pain
Verwijderd
Oh,nederlandstalig. SorryRhapsody schreef op zondag 21 april 2013 @ 13:46:
Maar Within Temptation is niet Nederlandstalig. :-)
Neuk! uiteraard. De plaat Dopeheid Troef is erg de moeite waard..Verwijderd schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 08:01:
Suggties zijn welkom
Dan mag Je Moeder er ook nog wel bij!ethereal81 schreef op woensdag 24 april 2013 @ 00:53:
[...]
Neuk! uiteraard. De plaat Dopeheid Troef is erg de moeite waard..
http://www.musicfrom.nl/a...-moeder.html#.UXd_ULUqx14
http://www.myspace.com/jemoedermusic
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Dan heb ik jou vast wel ergens gezienJelte schreef op maandag 22 april 2013 @ 13:27:
[...]
afgelopen weekend op Roadburn geweest. En Fortarock zal daar nooit bij in de buurt komen. Wat een festival. Obscure bands (Goat, Sigh) gecombineerd met dikke metal in allerlei soorten (Pallbearer, Primordial, Alcest etc.) met vett pshydelia (Uncle Acid, Astra (geweldig op zondag"morgen")) en dikke stoner (Candybar Planet, Wo Fat) en natuurlijk, alhoewel zeker geen metal Maserati en Monomyth (35007 en NL).
En geweldig publiek, geen opstootje of irritante dronken mensen gezien (ze waren er zeker wel, ga daar maar vanuit). Wat een sfeer.
Fortarock ga ik wel luisteren in de achtertuin
Gave bands weer, al was het voor mij deze derde keer wel de minste line-up. Alsnog gave optredens gezien van inderdaad Goat (was in tegenstelling tot mijn 2 metgezellen wél op tijd binnen!), Cult of Luna (vette lichtshow ook). Monomyth en Process of Guilt waren voor mij leuke verrassingen want ik kende de bands niet.
Alcest viel mij wat tegen, net als Ihsahn. Ik baal als een stekker dat ik Maserati heb gemist, er was geen doorkomen aan in de Green Room.
Ik ben blij dat ze 013 gaan verbouwen, hopelijk minder 'opstoppingen'.
En het bier... festivalbier! Na acht halve liters nog niet eens aangeschoten. Niet dat dat van mij per sé hoeft, maar 5 euro voor een halve liter pis gaat mij te ver. Gelukkig hadden ze in de V39 een automaat met blikjes Dommelsch voor 1 euro
Het was mijn eerste Roadburn en zeker voor herhaling vatbaar. En vooral dat je straks geen Batcave (Stage 01) meer hebt, vind ik echt niet erg. Veel te klein voor eigenlijk alle bands, waardoor ik daar welgeteld 1 optreden heb gezien (Wo Fat, toch een teleurstelling
Verwijderd
Wat mij betreft staat er geen enkel nummer op een van hun albums waarvan ik zeg: die sla ik liever over. Ze zijn live ook zo strak als maar zijn kan. Echt een aanrader.
https://soundcloud.com/me...athyalpelagic-iii/s-NfR5y
Nieuw album komt als het goed is morgen uit
In het voorprogramma van Arch Enemy gezien in 013 en later op Wacken ook nog. Heerlijke band!Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:53:
Misschien hier nog een suggestie voor de thrashers onder ons. Warbringer is een nieuwe thrash band (misschien net 5 of 6 jaar bezig) die wat mij betreft al aan de top staan. Ook kan ik je vertellen dat ze hele sympathieke gasten zijn, heb een half uur met John Kevill, frontman/zanger, gepraat destijds in 013. Erg down to earth.
Wat mij betreft staat er geen enkel nummer op een van hun albums waarvan ik zeg: die sla ik liever over. Ze zijn live ook zo strak als maar zijn kan. Echt een aanrader.
Stukje gezien op Roadburn (helaas was er een overlap met Monomyth), maar die zanger kan me nog steeds niet overtuigen. Ik verwacht dat ik dit album grotendeels instrumentaal ga luisteren. Wel fijn dat ze die mogelijkheid überhaupt biedenfrankivo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:13:
Nieuwe track van The Ocean:
Wat een fijn album!frankivo schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:13:
Nieuwe track van The Ocean:
Wist je dat ze dit album instrumentaal wilden gaan maken omdat de zanger nooit meer mocht zingen omdat hij anders de kans liep niet meer te kunnen praten?
Wat ben ik erg blij dat dit opgelost is en hij dus alsnog de plaat heeft kunnen inzingen!
Wat een stem heeft die kerel toch
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Mooi die verschillende meningen. Ik luister nu de instrumentale versie als eerste en dat klinkt goedSaffie_time schreef op zondag 28 april 2013 @ 17:37:
[...]
Wat een fijn album!
Wist je dat ze dit album instrumentaal wilden gaan maken omdat de zanger nooit meer mocht zingen omdat hij anders de kans liep niet meer te kunnen praten?
Wat ben ik erg blij dat dit opgelost is en hij dus alsnog de plaat heeft kunnen inzingen!
Wat een stem heeft die kerel toch
Zelf vond ik Surtur Rising wel lekker, natuurlijk is With Oden On Our Side beter dat is gewoon een perfect album.Solictice schreef op woensdag 17 april 2013 @ 14:34:
[...]
Vond Surtur Rising nog al teleurstellen, vergeleken met Twilight of the Thundergod en With Oden On Our Side. Verwacht dus niet al te veel van dit album
Twilight of the Thundergod vond ik daarentegen weer minder goed dan With Oden On Our Side.
Twilight of the Thundergod heb ik dus ook niet gekocht, With Oden On Our Side en Surtur Rising wel.
Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.
[ Voor 31% gewijzigd door DinX op 03-05-2013 07:19 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."
Verwijderd
Erg zonde dit, rip.
Edit:
BAH! Varg Vikernes stopt er (ook al) mee, alhoewel ik zijn nieuwe platen nadat hij uit de gevangenis kwam niet echt mijn richting op gingen. Jammer dat we nu nooit meer een 'nieuwe' War zullen krijgen.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oNQe_Kw4xH8]
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2013 19:24 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GBYfSw2yLsw]DinX schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 00:34:
RIP Jeff Hanneman ...
Niet enkel Slayer maar wel een klassiekertje.
RIP Jeff en bedankt voor het 'uitvinden' van de trash.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
RIP Jeff Hanneman
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Verwijderd
Hier een link naar metalblade waar het eerste nummer van het nieuwe album te beluisteren is.
En hier het (waarschijnlijk) best bekende nummer van hen:
Verwijderd
Maar wat is die nieuwe plaat van Ghost goed
http://ghost-official.com/?page_id=622
Year Zero
Geen idee waarom die mannen al 20 jaar meedoen maar het hier in Nederland nog steeds vrij onbekend is
In Effenaar gisteren veel buitenlandse gasten voor de show. Viel echt op.
Wat een geniale band is dit.
Jawel, Ghost is 100% metal. Het heeft echt alle elementen van metal, het is tegendraads het schopt tegen de gevestigde orde en het is awesome. Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat Arrow Rock ooit een Ghost nummer zal draaien!Verwijderd schreef op maandag 06 mei 2013 @ 04:48:
Is mischien niet geheel op zijn plaats... (geloof dat Ghost prog rock is met een vleugje satanisme)
Maar wat is die nieuwe plaat van Ghost goed
http://ghost-official.com/?page_id=622
Year Zero
De enige reden waarom mensen erop lopen te zeiken, is omdat hun liedjes "catchy as shit" zijn. Daarom is het waarschijnlijk ook niet meer cool om Ghost goed te vinden.

Verwijderd

De ene overlapping na de andere, je mist nu constant het begin van de andere bands als je van Main stage naar een andere stage gaat. Rammstein speelt veel te lang, ik had liever Amon Amarth of Kreator willen zien als afsluiter met zulke speeltijden. Daarnaast vind ik de keuze van de stages voor bepaalde bands totaal tegenstrijdig. Veel te klein, of veel te groot voor wat ze kunnen/doen.
WTF...
On another note, de supportact die met Turisas naar China komt is ook best goed:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=aEv_aEwVvak]
Nog 2 weken

Rammstein met 90 minuten is overigens wel standaard... Amon Amarth gaat na een uur ook wel vervelen.
Myrath, een stel Tunesiërs (ook geen plek waar je metal verwacht
Ik vind het wel wat hebben dat oosters
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZMZBjfvQ4Tw]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Hoewel Volbeat ook wel gaat vervelen
Heb ze een tijd geleden al leren kennen, via iemand die ze kende. Vond ze ook vrijwel meteen goed klinken.DinX schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 10:55:
Deze week nog wat progmetal ontdekt.
Myrath, een stel Tunesiërs (ook geen plek waar je metal verwacht).
[video]
Ik vind het wel wat hebben dat oosters
[video]
Normaal zou ik dit in een ander topic zetten, maar gezien het Metal-gerelateerd is, maar hier: Zojuist de volgende drank besteld:

Ben benieuwd hoe het smaakt
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Verwijderd
Waar koop je dat nou eigenlijk? Het enige wat ik van Motörhead heb gehad, is hun wijn. En dat ging ook niet van een leien dakje want alcohol importeren is blijkbaar een deels ongewenste zaak. Heb je dat gewoon vanuit de brouwerij besteld?remy007 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:47:
[...]
Heb ze een tijd geleden al leren kennen, via iemand die ze kende. Vond ze ook vrijwel meteen goed klinken.
Normaal zou ik dit in een ander topic zetten, maar gezien het Metal-gerelateerd is, maar hier: Zojuist de volgende drank besteld:
Ben benieuwd hoe het smaakt
Ik heb ze besteld via Motörhead Drinks Shop, kratten (24 flesjes) zijn wel prijzig 60 euro (ex verzendkosten van 7,11 euro, ze accepteren iDeal). Daarnaast bestel ik ze ook voor een, mede door mij opgericht, metal cafe.Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:07:
[...]
Waar koop je dat nou eigenlijk? Het enige wat ik van Motörhead heb gehad, is hun wijn. En dat ging ook niet van een leien dakje want alcohol importeren is blijkbaar een deels ongewenste zaak. Heb je dat gewoon vanuit de brouwerij besteld?
//edit
Zojuist het album voor de eerste keer van begin tot eind geluisterd. Bij geen enkel nummer de neiging gekregen om het nummer te skippen. Wat een briljant meesterwerk is het!

[ Voor 42% gewijzigd door WernerL op 11-05-2013 06:14 ]
Verwijderd
Heerlijke solo rifjes, lekker knallende dubbel bass drum. Een fenominale bassist. Geweldig.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 14:41 ]
[ Voor 20% gewijzigd door WernerL op 13-05-2013 15:09 ]
Erg benieuwd wat ze gaan doen. Na het 'tussenalbum' dat nu uit is werken ze aan een nieuw album. Eens kijken of dat nieuwe album weer meer richting het oude space rock gaat of dat ze de 'softere' kant blijven kiezen.
Hier wat oud werk, gewoon omdat het kan
Edit.
Op vrijdag 31-05 in Doornroosje een Buma Rocks festival met Textures, John coffey, From Earth, Black Bone en The Charm the Fury (met een zangeres die een aardig potje kan brullen!)
[ Voor 26% gewijzigd door Saffie_time op 13-05-2013 18:19 ]
Amplifier wel eens gezien als support bij Anathema.Saffie_time schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:54:
Nog iemand die ik vanavond ga tegenkomen bij de progrockers van Amplifier in 013?
Erg benieuwd wat ze gaan doen. Na het 'tussenalbum' dat nu uit is werken ze aan een nieuw album. Eens kijken of dat nieuwe album weer meer richting het oude space rock gaat of dat ze de 'softere' kant blijven kiezen.
[video]
Edit.
Op vrijdag 31-05 in Doornroosje een Buma Rocks festival met Textures, John coffey, From Earth, Black Bone en The Charm the Fury (met een zangeres die een aardig potje kan brullen!)
[video]
Kan niet echt zeggen dat het me heel erg kon boeien.
Textures is wel erg vet
Die andere twee ken ik niet
Edit: Oh, Charm the Fury stond er ook nog bij
[ Voor 4% gewijzigd door frankivo op 14-05-2013 00:53 ]
Mij had je gister kunnen zienSaffie_time schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:54:
Nog iemand die ik vanavond ga tegenkomen bij de progrockers van Amplifier in 013?
[video]
Edit.
[video]
En over Buma Rocks zit ik nog te denken. Textures is gaaf en John Coffey is interessant.
Wel moet ik zeggen dat ik niet verwacht had Amplifier en John Coffey in dit topic tegen te komen
[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 14-05-2013 09:37 ]
Mijn vorige optreden was The Octopus album release en daar miste ik ook wat ouder werk.
Gisteren dus met 2 uur van elk album wel wat vond ik dus helemaal prima
Ja je hebt gelijk het is geen metal-metal maar daar hebben we hier niet echt een hoekje voor en een stukje stoner is ook niet verkeerd op zijn tijd. Ik heb niet altijd zin in hard gebeuk en wil ook wel eens iets anders.
Maar veel plezier! Vera blijft ook een goede zaal.
Verwijderd
Maar ik dacht dat ik toch vrij veel bandjes wist in de metal genre, ik kom eerlijk gezegt zo snel gelezen hebben alleen maar nieuwe namen tegen
Dus als ik thuis ben heb ik temisnte weer wat te doen hahah.
Bedankt mensen
http://randonesia.tumblr.com/post/50484825253/be-carefully
Let op, het is een lang, maar goed stuk.
[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 15-05-2013 22:37 ]
Verwijderd
Als je bijvoorbeeld naar 35:29 schakelt, moet je niet te veel genomen hebben anders leg je echt het loodje
MAAR! Ze hebben ook prachtige gestroomlijndere albums als Communion:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=UnaNwxqcJzk]
Ook hier is de drum fenominaal.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2013 00:07 ]
Wat een mop, ik heb nu dus helemaal hetzelfde. Jaaaaaaaren lang mijn tijd verdaan met Tweakers, hebben ze ook Metal !!Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:59:
Zit weer sinds een lange tijd op GoT nooit geweten dat we een metal gerelateerde forum hadden![]()
Maar ik dacht dat ik toch vrij veel bandjes wist in de metal genre, ik kom eerlijk gezegt zo snel gelezen hebben alleen maar nieuwe namen tegen![]()
Dus als ik thuis ben heb ik temisnte weer wat te doen hahah.
Bedankt mensen
Nog mensen naar ExtremeFest dit jaar ?
Ik ga met een maat van me ergens in het Goffertpark zitten. Schijnt dat je daar prima mee kan genieten, zonder de 75 euro neer te leggen.HenkEisDS schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:30:
Als beginnende metalfan ga ik binnenkort naar Fortarock om rammstein te zien. Andere tweakers aanwezig?
Ben overigens wel van de partij bij Iron Maiden in ziggodome Amsterdam.
Waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?
Verwijderd
Iron Maiden klinkt als muziek in de oren, ik ben daar waarschijnlijk ook van de partij met me vriendin!AxzZzeL schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:33:
[...]
Ik ga met een maat van me ergens in het Goffertpark zitten. Schijnt dat je daar prima mee kan genieten, zonder de 75 euro neer te leggen.Rugzak met bier en andere versnaperingen mee, en hopen op een heerlijk zonnetje
Ben overigens wel van de partij bij Iron Maiden in ziggodome Amsterdam.
Op vrijdag komt een maat naar me toe, of ik zin had om mee te gaan. Hij had iemand ontmoet die op de guestlist van Queensryche stond, deze sloten af op zaterdag. Echter met maar één persoon extra, maar hij gaf aan: Probeer er wel plus twee van te maken.
Uiteindelijk bij de kassa om 19:00 uur aangekomen, lukt het ook nog, op de guestlist van Queensryche met VIP binnen

CheckHenkEisDS schreef op maandag 20 mei 2013 @ 11:30:
Als beginnende metalfan ga ik binnenkort naar Fortarock om rammstein te zien. Andere tweakers aanwezig?
Met deze man
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Klein zaaltje met nog geen 100 man.
Verwijderd
Dit nummer klinkt serieus goed

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
Verwijderd
Inderdaad, alleen die kinderstemmetjes er tussendoor passen niet echtWernerL schreef op zondag 26 mei 2013 @ 14:07:
Volgens mij is babymetal uit Japan al eens langsgekomen, maar ik vind dat wel repost waardig.
Dit nummer klinkt serieus goed
[video]
* WernerL heeft vandaag al hun singles al enkele keren beluisterd..
Ik vind het echt briljante metal
Ik ben 2 weken nog naar België gereden om Septic Flesh te zien. Tering, wat vet. Op het nummer Persepolis nog een lekker pitje gebouwdVerwijderd schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:05:
Hier nog een stukje vakmanschap waarvan de naam vast wel vaker voorbij is komen rollen. Ze stonden vorig jaar of twee jaar geleden als support voor Amon Amarth ergens in Eindhoven, ik moest dat helaas missen want de dag erna had ik examens en dat vond ik een beetje too much. Septic Flesh, een Griekse melodic death metal band. Zo noem ik het even want soms is er niet echt een touw aan vast te knopen. Het kan heel erg pakkend zijn, maar het kan ook heel erg psychedelisch zijn.
[video]
Als je bijvoorbeeld naar 35:29 schakelt, moet je niet te veel genomen hebben anders leg je echt het loodje![]()
MAAR! Ze hebben ook prachtige gestroomlijndere albums als Communion:
[video]
Ook hier is de drum fenominaal.

Sowieso veel gezien de laatste tijd, o.a. Forgotten Tomb, Enslaved en Agalloch.
Ondertussen kijk ik erg uit naar Into the Grave. Jungle Rot, DevilDriver en Satyricon

Mother north, how can they sleep while their beds are burning?
Eindelijk weer eens Nederlands vrouw die aardig wat geluid kan produceren!
Textures en John Coffey maak ik me niet zo druk om dat zal wel goed komen...
Ik ben benieuwd of ze dit ook live kan waarmaken vrijdag...
Eindelijk weer eens Nederlands vrouw die aardig wat geluid kan produceren!
Textures en John Coffey maak ik me niet zo druk om dat zal wel goed komen...
Ik denk dat jij Bliksem ook wel ok gaat vinden, dan. Belgische Trash. Peggy op zang, en Peggy kan best een pot brul opentrekken.
En dat Septic Flesh, sorry, ik ging met een beste hoop verwachtingen heen, maar het kon me echt niet lang boeien, misschien volgende keer even beter luisteren. Maar dit was het niet, nee.
Ik ben weer (..) eens helemaal weggeblazen door Grave. Ik hou geloof ik wel van een stevig potje Death op z'n old-schools. Door oude rotten in het vak.
Mijn grote feest was ook Vomitory, beuken tot en met zeg, even niet te veel subtiel, maar wel knap in hoe ze dat doen .
In een tentje naar Behemoth luisteren is beter dan voor het podium :-)
Taiwanese versie, maar ....
Ook ik ga een duit in het zakje / topic doen (wat je lekkerder vind).
Laatst vroeg hier iemand naar Nederlandse metal, ik had Kutschurft nog niet langs zien komen dus bij deze:
Lees ook vooral even de lyrics mee in de omschrijving, en neem het niet te serieus maar laat je serieus nemen door deze band
Dan even een goude oude uit de doos die ik vind dat niet mag ontbreken en voor de mensen die het al kennen / konden / fokten, geniet er nog maar een keer van
Kalmah:
Diabulus in musica (gezien op de metal female voices fest)
Van Canto (samen met de zanger van sabaton), even kort voor mensen die van canto niet kennen: ze gebruiken alleen een drumstel voor de rest alleen stemmen.
Voor mensen die van apparte duitse metal houden: Knorkator
Als je duits een beetje goed is, is het best leuk
en om het freaky te houden, ze houden wel van een experimentje die duitsers
Luister als je het niks vindt even naar 2:18
En dat lieve kijkbuiskindertjes was het weer voor deze keer.
Mocht er behoefte zijn aan nog meer rariteiten uit dit huisje, dan hoor ik graag.
Om de gemoederen nog een beetje te berusten nog een leuke cover:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=cIcCgALYQe4]
Edit:
Omdat ik het niet kan laten:
Volbeat maar dan meer country en meer humor: Put the dick in Dixie!
And ofcourse put the cunt in country
Edit 2:
Omdat ik aan fortarock dacht, dacht ik meteen 5 finger death punch: en als het al langs is geweest

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5BAiDKOqfvc]
Slaap lekker en drink bier! (of andersom)
Als je een oude T-ford hoorn op fortarock hoort zeg maar even: Hoi boombes en je krijgt een biertje van me!
[ Voor 8% gewijzigd door boombes op 30-05-2013 22:05 ]
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Fortarock was tof, voor mij de eerste keer dat ik op een 'serieus' metalfestival geweest ben. Rammstein was zoals van andere shows gezegt wordt wel vet, maar voor mij was de grootste verrassing toch wel Airbourne. De frontman klom in een van de torens, en zei dat de regels gebroken moesten worden. Vanaf dat moment werd er gecrowdsurft naar hartelust.Jelte schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:47:
Fortarock is begonnen. Veel plezier mensen. Ik luister rustig mee in de achtertuin...
Een heel gave show gaven die mannen weg, het had het geluid van AC/DC. Ik ben als newb in de metal niet verder gekomen dan de mainstage, en liep zelfs weg bij Mötorhead. Bizar saaie show, gebeurde amper iets.
Maar ik heb er een toffe dag gehad!
edit: En mijn eerste moshpit!
[ Voor 12% gewijzigd door Justin013 op 05-06-2013 08:23 . Reden: Teveel gekwoot.. ]
right....
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Verwijderd
Ik heb liever zoiets als dit, met een imo prachtig geschreven tekst:
Woods Of Ypres - I Was Buried In Mount Pleasant Cemetery.
Jammer dat de epic beard frontman, David Gold, in 2011 omgekomen is in een auto ongeluk. Ik had zeker meer van deze band willen zien, alhoewel ze toch 5 albums hebben neergezet in 9 jaar.
Laat ik maar geen discussie starten over de definitie van metal.Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:56:
Weet niet echt wat ik moet zeggen over dat babymetal als ik eerlijk ben, denk dat het niet echt mijn type muziek is ^^. Ik denk dat metal toch een bepaalde emotie is, en dan gecombineerd met zulke blije meisjes en dansje? Je moet ervan houden.
Voor mij is metal niet een bepaalde emotie, maar een verzamelnaam voor enorm veel substijlen waar zowel grunt als klassieke zang in past, van elektrische gitaren en drums totaan bands met een compleet symfonisch orkest. Ik ben wel klaar met de 13 in een dozijn metalbands om eerlijk te zijn. Metallica, Iron maiden en Motorhead wordt ik ook niet echt meer warm van, ook al waren het alle 3 ooit helden.
Maargoed, mijn mening enzo. :-)
Ook een goede band inderdaad. :-)Ik heb liever zoiets als dit, met een imo prachtig geschreven tekst:
[video]
Woods Of Ypres - I Was Buried In Mount Pleasant Cemetery.
Jammer dat de epic beard frontman, David Gold, in 2011 omgekomen is in een auto ongeluk. Ik had zeker meer van deze band willen zien, alhoewel ze toch 5 albums hebben neergezet in 9 jaar.
[ Voor 3% gewijzigd door WernerL op 07-06-2013 16:19 ]
Verwijderd
Ik ben eigenlijk nooit echt hele fan geweest van Metallica of Iron Maiden. Het zijn zeker top-bands met ieder hun eigen perfectionisme, maar ze hebben ook gewoon bagger nummers IMO. Metallica is vandaag de dag helemaal niet meer wat ik wil luisteren, en ik weet niet waar Iron Maiden naartoe wilt behalve de lucht in met vliegtuigjes enzo.
Iron Maiden wil ik nog wel live zien, al heb ik het geld er gewoon niet voor of er voor over. Maar het is niet dat het mijn idolen zijn, omdat het zowat de grootste in de metal zijn. Zo heb ik er nog nooit over gedacht of gevoeld. Zowel IM als Metallica heb ik nog nooit gezien i.v.m. de prijzen, waar ik het wel zonde vind dat ik IM nog niet gezien heb. Metallica kan mij een worst wezen. De nummers van sommige bands die ik hier link en die hier gelinked worden door mede liefhebbers interesseren mij veel meer om één of andere reden dan dat de meeste grote namen doen.
Mijn argument van bepaalde emotie is niet legitiem en ik probeerde metal niet te defineren, want dat is niet te doen. Die is er namelijk niet inderdaad. Ik schreef het eerste wat ik me opkwam waar ik wel eens vaker last van heb afhankelijk van mijn bui x)
Ik heb b.v. nooit echt heel veel herinneringen aan concerten, omdat ik al wat langer een slecht geheugen heb. Maar als ik nou het concert neem van Apocalyptica in Tilburg destijds, kan ik me eigenlijk alles nog herinneren, van de gastartiesten tot de meeste nummers op de setlist. Die gasten hebben zo hun eigen subgenre van metal gecreëerd, dat zijn gewoon vermakende concerten waar je met volle teugen naar kijkt. Maar als je mij dingen vraagt over het concert in Megadeth en Slayer in het klokgebouw in Eindhoven.. ''Ja, het was wel gave muziek en de solo's van Mustaine waren zeker te pruimen!''. Verder kom ik niet x) De avondjes uit zijn echt zeker gezellig, maar of je puur voor de muziek gaat?
Bovenstaande is maar om even kort en abstract uit te leggen hoe ik het vaak ervaar. Je wordt vaker gepushed vanuit vrienden om die band te moeten zien, dan dat je er zelf een bigsmile bij hebt als je een aankondiging van een grote naam ziet. Uitzonderingen daar gelaten.
Maar ik hoor helemaal niks over Fortarock, behalve eentje. Was het geen succes geworden of liggen we nog gewoon op bed met een kater van water?
Oeh, ik krijg net een mail toegestuurd van MEZZ in Breda. Voor de mensen uit Breda of misschien uit omstreken is dit wel interessant.
De support is een lokaal bandje wat geweldige muziek maakt, niet al te serieus zoals de naam ook al zegt, maar zeker waard om een feestje op te bouwen. En dat voor 16 Euro
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2013 19:06 ]