Thanks voor de tip! Klinkt super inderdaad.V3g3ta schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:07:
[...]
Yup.
Dit klinkt me toch een partij goed zeg...
[video]
Gelijk aangeschaft
Thanks voor de tip! Klinkt super inderdaad.V3g3ta schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:07:
[...]
Yup.
Dit klinkt me toch een partij goed zeg...
[video]
Dethklok is IMO heel erg matige, repetitieve metal... Metalocalypse is geniaal, het leeft in een geweldige mengelmoes van black metal mythologie + death metal heaviness, maar de muziek van Blacha is toch vooral gemaakt voor de serie en niet zozeer om intensief naar te luisteren... Maargoed, ik zoek ook liever wat meer diepte in de muziekTouchdomex schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:50:
I EJACULATE FIRE!!!!!!!! *gaat headbangen*
Alleen van wat ik zie geen nieuwe Murmaider
bedankt voor de tipFrerk schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:48:
Ben ik weer met gare black metal voor de geïnteresseerden. Ik kwam dit pareltje tegen gisteren:
[video]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Wel een vertwijfeld gevoel of ik dit nu tof vind of niet. Ik zal het wel zien na graspop. ALs het live-optreden gewoon goed is weet ik genoeg.Khaine schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:30:
Ik heb nog nooit zo'n verdeeld gevoel gehad over een band als ik bij Hacktivist heb.
[video]
[video]
Dat stuk rap hoeft van mij niet, ben er ook totaal geen favoriet van, maar dat technisch geneuzel en de stroperigheid van het geheel is heeeel erg fijn imho! Goed geluid, prima gebruik van de bass en ook het uptempo stuk uit het 2e nummer is lekker!
Wie heeft dat ook?
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)
Lekkere plaat geworden imhoremy007 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:10:
Het nieuwe album "The Nexus" van Amaranthe is nog niet uit (pas 25 maart) maar wie de tracks al wil beluisteren, kan ze online luisteren via deze link.
Video clip - "The Nexus":
[video]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
Lekker kort.
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 13:34 ]
[ Voor 14% gewijzigd door McGryphon op 22-03-2013 13:38 ]
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm
Verwijderd
Ik heb ze nu twee keer gezien: Graspop main stage, en effenaar grote zaal. Lijkt me inderdaad beter om ze niet in een al te kleine zaal te horen, al is het maar omdat Joakim ruimte nodig heeft om onvermoeibaar rond te rennenVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:49:
Sabaton is heel gaaf inderdaad, ook live zeker aan te raden. Wel in een wat grotere zaal naar mijn mening want ze zijn nogal gek op akkoorden met flink wat distortion erachter, ook komt de keyboard wat beter naar voren in een betere acoustiek. Mooie diversiteit ook die ze brengen, van nummers als Screaming Eagles naar nummers als The Final Solution (Ik ga niet al die video's posten want ze staan waarschijnlijk al wel bij de suggesties in de video in de post van McGryphon.
Ik had ze destijds gezien met Skullfist in 2011 geloof ik, in Eindhoven.
[video]
Die kende ik nog niet, hoewel ik zowel Van Canto als Sabaton vaak genoeg luister. Nice!Als we dan toch kijken naar Sabaton heb ik hier nog wel een band wat voor vele lachwekkend zal zijn, maar ik vind het wel wat hebben:
[video]
Erg mooie vrouw trouwensInga Scharf
Daar heb ik in mijn vriendengroep geen last van, vooral omdat mensen van jointjes doorgaans niet irritant wordenGraspop is inderdaad verleidelijk, alleen is mijn ervaring dat er toch altijd wel wat rotte peren in een vriendengroepje zitten die na teveel alcohol wel erg irritant worden bij zo'n lang festival.
Wat mij betreft mag je daar sowieso Maiden en Testament aan toevoegenLine-up is zeker mooi. Toppers die eruit knallen wat mij betreft zijn dan toch wel Kreator, Tankard en Overkill. Maarja.. dat ligt maar net aan het genre waarin je gaat kijken.
https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 14:50 ]
Verwijderd
Precies, ik ben nu 7 (of 8, tel kwijt) keer naar graspop geweest, maar de laatste 2 jaar heb ik over geslagen. De line-up en vooral de headliners herhalen zich iets te vaak en/of zijn niet boeiend genoeg. Veel dezelfde bands, die dan een jaartje overslaan en weer terug komen.Jron667 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:11:
Het grote probleem is dat de oudjes een beetje op beginnen te raken...
Er zijn helaas niet zoveel nieuwe bands (die ik goed vind) waarvan ik zeg:Khaine schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:51:
[...]
Precies, ik ben nu 7 (of 8, tel kwijt) keer naar graspop geweest, maar de laatste 2 jaar heb ik over geslagen. De line-up en vooral de headliners herhalen zich iets te vaak en/of zijn niet boeiend genoeg. Veel dezelfde bands, die dan een jaartje overslaan en weer terug komen.
Qua prijs vind ik graspop nog wel mee vallen en aangezien ik slechts anderhalf uur in de auto zit om er te komen zou ook dat mij niet tegen houden.
Verwijderd
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 17:30 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Kan ik ook ergens die lijst zien?DinX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:50:
Voor de liefhebbers, nog tot 24:00 de zwaarste lijst op Studio Brussel
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 24-03-2013 19:12 ]
en ik kan niet zien wat er in de afgelopen tijden is geweestDinX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:12:
http://www.stubru.be/media/dezwaarstelijst2013
Natuurlijk pas geüpdatet nadat de nummers geweest zijn
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Eventjes wachten totdat die van dit jaar er is. Kan ik daarna die toevoegen ipv die van vorig jaar
Sorry hoor, maar wat een onzin...Jron667 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:06:
[...]
Er zijn helaas niet zoveel nieuwe bands (die ik goed vind) waarvan ik zeg:
goh, die zouden wel eens kunnen headlinen.
Er zijn genoeg goede bands maar niet genoeg bands die goede nummers kunnen schrijven. Want dat is het verschil met de 'oude' headliners. Die weten/wisten nog hoe je een goed nummer moest schrijven.
Van een van de meest ondergewaarde platen van 2010:
[video]
Helemaal mee eens!Nyarlathotep schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:56:
[...]
Sorry hoor, maar wat een onzin...
Het aantal bands dat goede nummers schrijft is haast ontelbaar!
Maar het gros van de mensen wilt per sé bekende namen op het festival. Nu is daar an sich niets mis mee, maar de afwisseling is gewoon ver te zoeken. Het is elk jaar Slayer, Metallica, Megadeth, Motorhead, In Flames etc. En ja, de prijs van het kaartje gaat grotendeels 'op' aan deze dinosaurussen.
Mensen nemen tegenwoordig ook niet meer de moeite om bands te ontdekken. Op internet kun je zo veel goede muziek vinden... Ook op internet radio stations.
Hier nog een graspop fanMcGryphon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:34:
Als je daar van houdt, zoek dan eens wat meer van Sabaton. Powermetal uit Zweden, maar met een mannelijke zanger.
[video]
Overigens ben ik van zins dit jaar weer naar Graspop te gaan, beter dan Wacken imo, met name qua sfeer. Nog meer mensen hier? De lineup is vrij baas tot nu toe. Wel minder dan vorig jaar, maar dat was ook ècht een heul vette lineup.
[afbeelding]
Overigens vind ik dat nieuwe nummer van Amaranthe niet slecht ofzo, maar het klinkt me veel te gepolijst in de oren eigenlijk. Ben en blijf meer van de old school thrash
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Ach, het afdoen als het feit dat mensen geen moeite meer doen is wel erg makkelijk.Het is net zo simplistisch als ik stel dat bands geen goede nummers meer schrijven, maar het is wel een deel van het probleem naar mijn mening. Er is een verschil tussen een goed nummer en een uitstekend nummer. Ik heb heel veel cd's die ik goed vind maar maar een stuk minder die echt uitstekend zijn.Nyarlathotep schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:56:
[...]
Sorry hoor, maar wat een onzin...
Het aantal bands dat goede nummers schrijft is haast ontelbaar!
Maar het gros van de mensen wilt per sé bekende namen op het festival. Nu is daar an sich niets mis mee, maar de afwisseling is gewoon ver te zoeken. Het is elk jaar Slayer, Metallica, Megadeth, Motorhead, In Flames etc. En ja, de prijs van het kaartje gaat grotendeels 'op' aan deze dinosaurussen.
Mensen nemen tegenwoordig ook niet meer de moeite om bands te ontdekken. Op internet kun je zo veel goede muziek vinden... Ook op internet radio stations.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Ik denk dat het concept "grote band" min of meer passé is binnen de niche, metal.Jron667 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:32:
[...]
*knip
Ik zou wel eens willen weten wat jullie denken dat de volgende grote band kan/gaat worden?
Of waarom komen er geen nieuwe grote bands meer bij?
Gedeeltelijk mee eens. AC/DC, Judas Priest, Iron Maiden, Deep Purple enz. zijn echter niet echt bekend om de uitspattingen. Het is een klein gedeelte wat bekend is geworden om de uitspattingen.newbreed schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:41:
[...]
Ik denk dat het concept "grote band" min of meer passé is binnen de niche, metal.
Voor pop werkt het concept nog redelijk goed om een radiogeschikt liedje te maken, voor metal is dat nu eenmaal een stuk lastiger. Ik kan dus eigenlijk niets recents noemen wat ik als bekend zou bestempelen. Daarnaast heb ik heel veel moeite om in te schatten of een band nu succesvol/bekend is, of niet. Nu zal dat mogelijk ook een beetje afhankelijk zijn van het sub-genre; binnen de post-metal lijkt me Isis een redelijk bekende band, maar ik zou het niet als ook maar een remotely bekende band omschrijven. Ik heb het idee dat het succes van een band (in 9 v.d. 10 gevallen) direct gerelateerd is aan de identificatie van de fan met de front-man/vrouw. Waarom was Nirvana succesvol? Omdat iedereen Kurt Cobain willde zijn (voor zijn dood). Marilyn Manson draaide om, Marilyn Manson. Roep je Black Sabbath, dan denkt iedereen meteen aan Ozzy Osbourne. Als alle bandleden als gelijkwaardig naar voren treden, heb je zeer waarschijnlijk matig succes, hoe goed je ook bent. Als je vleermuizen gaat eten, kinderen inspireert tot het leegschieten van een M4, 5 keer od'ed en meer van dat soort rock en roll gedragingen, maak je al flink meer kans om een succesvol/bekende band/frontman te worden.
Dus als ik kort antwoord kan geven op je vraag: De bands zijn te druk bezig met goede muziek maken en minder met achterlijke mediastunts, om bekend te worden.
Ook erg veel shirts van Volbeat op de diverse festivals. Naast het gebruikelijke Slayer/Maiden/Metallica/etcRhapsody schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Volbeat heeft het toch al redelijk gemaakt? Ze worden af en toe op de mainstream radio gedraaid (3FM), treden in grote zalen op. Stonden o.a. op Pinkpop (main stage), Wacken (main stage), Graspop.
Ja eigenlijk wel ja.... Nu nog headlinen, of deden ze dat al. Ach , we hebben een voorbeeld ...Rhapsody schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Volbeat heeft het toch al redelijk gemaakt? Ze worden af en toe op de mainstream radio gedraaid (3FM), treden in grote zalen op. Stonden o.a. op Pinkpop (main stage), Wacken (main stage), Graspop.
[ Voor 7% gewijzigd door Jron667 op 25-03-2013 14:55 ]
Ze zijn nog steeds metal al is het werk wat bekend is niet het echte metalwerknewbreed schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:44:
Volbeat is toch geen metal?
Het is metal met country rock invloeden dus dat je gaat overvloeien krijg je sowiesonewbreed schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:50:
Oja, das inderdaad beter.
Ik zat het even op youtube te scannen en kwam alleen maar een soort country rock tegen.
Sabaton is briljant. Heerlijke muziek, en een geweldige live band. Heb ze in 2011 in Eindhoven ook gezien, en Skullfist vond ik daar toen niet het sterkst voor de dag komenVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:49:
Sabaton is heel gaaf inderdaad, ook live zeker aan te raden. Wel in een wat grotere zaal naar mijn mening want ze zijn nogal gek op akkoorden met flink wat distortion erachter, ook komt de keyboard wat beter naar voren in een betere acoustiek. Mooie diversiteit ook die ze brengen, van nummers als Screaming Eagles naar nummers als The Final Solution (Ik ga niet al die video's posten want ze staan waarschijnlijk al wel bij de suggesties in de video in de post van McGryphon.
Ik had ze destijds gezien met Skullfist in 2011 geloof ik, in Eindhoven.
[video]
Als we dan toch kijken naar Sabaton heb ik hier nog wel een band wat voor vele lachwekkend zal zijn, maar ik vind het wel wat hebben:
[video]
Veel groter dan Effenaar/013 hoeft voor mij ook niet eigenlijk. Juist die kleine zaaltjes zijn zo leukMcGryphon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:06:
[...]
Ik heb ze nu twee keer gezien: Graspop main stage, en effenaar grote zaal. Lijkt me inderdaad beter om ze niet in een al te kleine zaal te horen, al is het maar omdat Joakim ruimte nodig heeft om onvermoeibaar rond te rennen
Ik kreeg bij Powerwolf het idee dat ze zichzelf ook niet heel serieus nemenVerwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:35:
Ja, ik was er ook bij in de Effenaar, ik stond ergens rechts vooraan. Toen heb ik heel veel vraagtekens gezet bij die band Powerwolf, ik weet niet waar ze nou eigenlijk naar toe gingen met hun rare showZe leken wel een halve Mayhem toen die kerel in zijn lange jas uit die urn ging drinken, maar aan de andere kant leken ze ook christelijk.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 01:08 ]
Verwijderd
Wat denk je van deze danJron667 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:30:
Heb je de teksten van Powerwolf wel eens gelezen? Hilarisch af en toe.
[video]
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 06:39 ]
Powerwolf inmiddels al 3 keer live gezien, elk optreden is even energiek en vermakelijk. De show is, op welk podium ook (groot: GMM of klein: The Rock Temple, Kerkrade) even goed.Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 06:31:
[...]
Wat denk je van deze dan
[video]
Powerwolf heeft in mijn mening echt een heerlijk geluid.
Moet ze alleen nog eens live mee maken
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 17:36 ]
Verwijderd
Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.
Verwijderd
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 21:35 ]
Ik luister verreweg het meeste gewoon naar albums (veelal braaf gekocht en soms wat minder legaal binnengehengelt), maar voor een beetje radio gebruik ik vaak spotify. Deze kun je instellen zoals je wilt en is erg gaaf in combinatie met last.fm voor het ontdekken van nieuwe muziek.Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:35:
Gezien ik niet in staat ben mijn audio collectie naar mijn PC te rippen (lui) en niet zo zeer tegen downloaden ben (trieste internet verbinding thuis) wat is jullie favor webradio?
Ikzelf luister eigenlijk altijd naar Aardschok (surprise surprise met mijn profielnaam) maar kunnen jullie nog iets aanbevelen?
liefst een station dat breed aanbod metal voorschoteld, dus niet heel specifiek alleen maar genre Black/Death/Trash/bay area etc etc etc
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
Geldt voor zoveel bands eigenlijk. Met name (traditionele) heavy, black en death bands zijn erg goed in verschrikkelijk nutteloze teksten. Er is ook verschrikkelijk veel redundantie, concepten zoals "wij tegen de maatschappij", "steek een kerk in de fik" en "omschrijving van bloederig ongeluk" zijn uitgemolken van hier tot Tokio.Jron667 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:30:
Heb je de teksten van Powerwolf wel eens gelezen? Hilarisch af en toe.
Verwijderd
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 00:02 ]
Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door boombes op 07-04-2013 16:46 ]
11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942
Verwijderd
Er is niet echt een keuze in albums van Wintersun, want dit is pas hun tweede ;P
Dank voor de heads up. Ik vond hun vorige albums erg prettig, maar had niet door dat ze met een nieuw album kwamen. Meteen van 't weekend binnengehaald en al meerdere luisterbeurten erop zitten. Heerlijke cd.Rhapsody schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:23:
Het nieuwe album van Serenity klinkt per luisterbeurt beter:
[video]
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Na 8 jaar wachten was het vorig jaar dan eindelijk zover, maar inderdaad wat een top-album!!!boombes schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:45:
Bedankt voor het posten van serenityze komen blijkbaar op metal female voices in belgie. Was sowieso al van plan om te gaan maar deze band ga ik daar wel bekijken.
Een band van mijn kant: Wintersun. en dan vooral het album Time 1. Heb eigenlijk nog nooit zoveel details en aandacht voor afwerking van een cd gehoord als bij hun.... ik krijg er zin van om me koptelefoon op te zetten en te gaan zoeken naar imperfectiesdan weet je dat een album goed gemasterd is!
en als je nu denkt is het maar 40 min? dat klopt de andere helft van het album komt dit jaar "misschien" nog uit
Verwijderd
de betaler vervuilt
Prima herrieGA!S schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:04:
Als iemand nog in Eindhoven is dit weekend: * GA!S speelt zaterdag in de Rambler.
https://soundcloud.com/hilton-dive/storm
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 18:15 ]
Verwijderd
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 20:11 ]
Ik las recentelijk dat 013 flink wil gaan uitbreiden, dus dat steunen weet ik zo net nog niet...Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:00:
Overigens moeten we 013 steunen!Ook hun houden het hoofd amper boven water met de vermindering van de subsidies, en het zou zonde zijn als zulke geweldige kleine zaaltjes toch na de toekomstige veranderingen failliet wordt verklaard.
Vond Surtur Rising nog al teleurstellen, vergeleken met Twilight of the Thundergod en With Oden On Our Side. Verwacht dus niet al te veel van dit albumRhapsody schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 07:48:
In juni komt de nieuwe plaat van Amon Amarth: Deceiver of the Gods: http://www.metalblade.com/amonamarth/
[ Voor 3% gewijzigd door Solictice op 17-04-2013 14:58 ]
Verwijderd
Als je de sfeer van de elektronische elementen leuk vindt, dan moet je ook zeker even Nine Inch Nails (in het bijzonder album: the Fragile) proberen. De Trent Reznor invloeden druipen namelijk van je voorbeeld af.Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 02:55:
Hier nog een apart nummer wat ik ooit gehoord heb. Geen idee wat de achterliggende gedachte is, iets met het leger is mijn gok. Maar ik vond het wel een lekker nummer als de volume lekker voluit staat
[video]
Weet iemand wat voor instrument / computerbewerking er aan de pas gekomen is om dat geluid te krijgen wat je @ 0:14 als eerste hoort? Dat lage gebrom. Ik voelde de wasbak in de badkamer trillen, nu ben ik er wel benieuwd naar eigenlijk.
[ Voor 6% gewijzigd door newbreed op 18-04-2013 13:40 ]
Verwijderd
Ik had NIN destijds op een concert of festival gezien en sindsdien niet meer naar omgekeken. Dat vond ik live eigenlijk de grootste bagger die ik tot nu toe heb gehoord. (Die filmpjes klinken al stukken beter, misschien toevallig een slechte ervaring gehad). A Perfect Circle is toevallig even een uitzondering die ik dacht te posten
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 16:22 ]
Aha, nice
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq