Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-09 18:46
V3g3ta schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:07:
[...]

Yup.

Dit klinkt me toch een partij goed zeg...

[video]
Thanks voor de tip! Klinkt super inderdaad.
Gelijk aangeschaft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Wist trouwens helemaal niet dat er hier een Metal topic liep. Leuk!

Mijn eerste bijdrage/tip voor 'old-school' hard rock liefhebbers hier:
Audrey Horne is een hardrock band uit noorwegen met ex-leden van niet de minste black metal bands zoals Gorgoroth en Enslaved. Al hoor je daar niet veel meer van terug het is echt een geweldige plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 14:52

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hebben ze nou gewoon hun band vernoemd naar een Twin Peaks personage?

Ik vind het wel gaaf trouwens! De clip is ook meesterlijk. Even het album opsnorren om te kijken of het wat is...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Touchdomex schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 14:50:
I EJACULATE FIRE!!!!!!!! *gaat headbangen*

Alleen van wat ik zie geen nieuwe Murmaider :'(
Dethklok is IMO heel erg matige, repetitieve metal... Metalocalypse is geniaal, het leeft in een geweldige mengelmoes van black metal mythologie + death metal heaviness, maar de muziek van Blacha is toch vooral gemaakt voor de serie en niet zozeer om intensief naar te luisteren... Maargoed, ik zoek ook liever wat meer diepte in de muziek

Which brings me to Opeth. Ik had niet eens door dat ze 2 jaar geleden een nieuw album hadden... was eerlijk gezegd al gestopt met luisteren na Ghost Reveries. Het boeit me niet zo dat ze aan het hele hipster/pretentieuze gebeuren doen. Van mij mag metal zo theatraal en elitair zijn als je wil. Maar voor zover ik (~15 minuutjes) Heritage heb geluisterd klinkt het een stuk minder complex en heeft het minder replay value dan hun eerdere albums en dat is dan wel weer jammer. Ik had wat meer shoegaze van Opeth verwacht. Maar ik zal het nog wel een paar keer op mn gemak op youtube luisteren om een beter oordeel te vellen. Wat ik had gehoopt dat Opeth deed was iets in de richting van dit:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AZSL_7W5Rqw]

of, ook in dit topic aangeraden en sindsdien verslaafd:

btw:
Frerk schreef op woensdag 14 november 2012 @ 19:48:
Ben ik weer met gare black metal voor de geïnteresseerden. Ik kwam dit pareltje tegen gisteren:

[video]
bedankt voor de tip :) lijkt best op Aes Dana, iets minder folkinstrumenten maar verder vergelijkbaar. Also: Frans is altijd goed icm metal.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Ik heb nog nooit zo'n verdeeld gevoel gehad over een band als ik bij Hacktivist heb.

Dat stuk rap hoeft van mij niet, ben er ook totaal geen favoriet van, maar dat technisch geneuzel en de stroperigheid van het geheel is heeeel erg fijn imho! Goed geluid, prima gebruik van de bass en ook het uptempo stuk uit het 2e nummer is lekker!

Wie heeft dat ook?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:57
Khaine schreef op maandag 11 maart 2013 @ 00:30:
Ik heb nog nooit zo'n verdeeld gevoel gehad over een band als ik bij Hacktivist heb.

[video]

[video]

Dat stuk rap hoeft van mij niet, ben er ook totaal geen favoriet van, maar dat technisch geneuzel en de stroperigheid van het geheel is heeeel erg fijn imho! Goed geluid, prima gebruik van de bass en ook het uptempo stuk uit het 2e nummer is lekker!

Wie heeft dat ook?
Wel een vertwijfeld gevoel of ik dit nu tof vind of niet. Ik zal het wel zien na graspop. ALs het live-optreden gewoon goed is weet ik genoeg. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Bruut!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13-09 17:07
ABRAHAM - Saloon Bizarre

ABRAHAM - Baruch

alleen jammer dat hun tweede album een stuk minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:51

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Het nieuwe album "The Nexus" van Amaranthe is nog niet uit (pas 25 maart) maar wie de tracks al wil beluisteren, kan ze online luisteren via deze link.

Video clip - "The Nexus":

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellPunk
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 18:25
Iemand nog de nieuwe Project Hate gehoord? Wat een vermoeiende plaat is dat, zeg! :) . Ik zet 'm ook maar zelden op, meestal ga ik voor het oudere werk of sla ik Project Hate helemaal over.

It's still magic even if you know how it's done. (Terry Pratchett, A Hat Full of Sky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 20:30

BM

Moderator Spielerij
remy007 schreef op zaterdag 16 maart 2013 @ 12:10:
Het nieuwe album "The Nexus" van Amaranthe is nog niet uit (pas 25 maart) maar wie de tracks al wil beluisteren, kan ze online luisteren via deze link.

Video clip - "The Nexus":
[video]
Lekkere plaat geworden imho :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool, een metal topic, had ik veel eerder moeten zien.

Lekkere plaat inderdaad die van Amaranthe, had hem een tijd geleden al beluisterd. Die stond al redelijk vroeg op internet viel mij op. Die drums in dat nummer is als gezonde drugs!

Waar ik persoonlijk op wacht is dit. (Blabbermouth linkje) : Nieuwe plaat van de Almighty heren van Sodom. Thrash moet toch wel mijn favoriet zijn in de wereld van metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 13:33

Hoite

Goed verhaal

Een nieuw nummer van een komend album van Heaven Shall Burn:

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
Deze wou ik toch wel even delen, Opium Lord, een heel lekkere mengelmoes van black, sludge, en doom metal:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Oeh leuk, metaltopic.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een nieuw nummer van Suicidal Tendencies afkomstig van het verwachte album '13' wat 26 maart beschikbaar is:

Suicidal Tendencies - Cyco STyle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-09 21:37
De zanger van onderstaande clip deed me toch wel aan iemand denken :) Goede cd van deze argentijnen, ze hadden eerder in het engels moeten gaan opnemen.

Gevonden via Spotify, Windir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doet me erg denken aan de stem van Dio, Jron667. Erg goede muziek die van HELKER.

Misschien een wat meer mainstream en doorsnee metal, maar Cypecore is ook goed te doen. Cypecore is een Duitse Melodic Death band, opgericht in 2007. Leuke is dat deze lui misschien net 17 of 18 (volgens mij zelfs twee leden van 15 en 16) jaar oud waren toen ze aankwamen met hun studio albums. Eén van mijn favoriete clips hiervan is deze (let wel, fan-made video clip, zelf hebben ze amper of geen clips):

Metal gemixt met het leger doet het altijd wel goed bij mij.

Deze band is zo klein dat er dan ook amper informatie over te vinden is, ook is hun eigen site niet echt informatief of van hoge kwaliteit.

Jammer dat dit topic amper bekeken wordt, er valt toch wel flink wat te ontdekken in de metal wereld!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Als je daar van houdt, zoek dan eens wat meer van Sabaton. Powermetal uit Zweden, maar met een mannelijke zanger.

Overigens ben ik van zins dit jaar weer naar Graspop te gaan, beter dan Wacken imo, met name qua sfeer. Nog meer mensen hier? De lineup is vrij baas tot nu toe. Wel minder dan vorig jaar, maar dat was ook ècht een heul vette lineup.
Afbeeldingslocatie: http://www.graspop.be/sites/default/files/images/Poster/Poster_GMM13_20-03-2013.jpg

Overigens vind ik dat nieuwe nummer van Amaranthe niet slecht ofzo, maar het klinkt me veel te gepolijst in de oren eigenlijk. Ben en blijf meer van de old school thrash ;)

[ Voor 14% gewijzigd door McGryphon op 22-03-2013 13:38 ]

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FT Twisty
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-02 22:12

FT Twisty

😎🏍️🎮📺📷☕

Ik ben eigenlijk al jaren op zoek naar bands die qua stijl en genre sterk lijken op Draconian, Swallow the Sun of Mortal Love om gewoon eens nieuwe liedjes te kunnen luisteren
Vooral de afwisseling van vrouwelijke zang en grunting spreekt mij aan, maar ook het wisselen tussen grunting & gewone zang in het algemeen (ik hoop dat ik het zo duidelijk heb beschreven)
Maar ik ben tot nu toe nog niet iets tegengekomen waar ik net zo enthousiast van wordt als van bovengenoemde bands

Hebben jullie misschien nog suggesties?

AMD 3700x | Asus RTX 2080 OC | ROG Strix x570-F Gaming | Corsair 16GB @ 3200 | Honda CBR600F4 | Canon 650D | Canon 18-55mm | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sabaton is heel gaaf inderdaad, ook live zeker aan te raden. Wel in een wat grotere zaal naar mijn mening want ze zijn nogal gek op akkoorden met flink wat distortion erachter, ook komt de keyboard wat beter naar voren in een betere acoustiek. Mooie diversiteit ook die ze brengen, van nummers als Screaming Eagles naar nummers als The Final Solution (Ik ga niet al die video's posten want ze staan waarschijnlijk al wel bij de suggesties in de video in de post van McGryphon.
Ik had ze destijds gezien met Skullfist in 2011 geloof ik, in Eindhoven.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=u42BHINpAiI]
Als we dan toch kijken naar Sabaton heb ik hier nog wel een band wat voor vele lachwekkend zal zijn, maar ik vind het wel wat hebben:

Erg mooie vrouw trouwens ;) Inga Scharf

Graspop is inderdaad verleidelijk, alleen is mijn ervaring dat er toch altijd wel wat rotte peren in een vriendengroepje zitten die na teveel alcohol wel erg irritant worden bij zo'n lang festival. Line-up is zeker mooi. Toppers die eruit knallen wat mij betreft zijn dan toch wel Kreator, Tankard en Overkill. Maarja.. dat ligt maar net aan het genre waarin je gaat kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:49:
Sabaton is heel gaaf inderdaad, ook live zeker aan te raden. Wel in een wat grotere zaal naar mijn mening want ze zijn nogal gek op akkoorden met flink wat distortion erachter, ook komt de keyboard wat beter naar voren in een betere acoustiek. Mooie diversiteit ook die ze brengen, van nummers als Screaming Eagles naar nummers als The Final Solution (Ik ga niet al die video's posten want ze staan waarschijnlijk al wel bij de suggesties in de video in de post van McGryphon.
[video]
Ik heb ze nu twee keer gezien: Graspop main stage, en effenaar grote zaal. Lijkt me inderdaad beter om ze niet in een al te kleine zaal te horen, al is het maar omdat Joakim ruimte nodig heeft om onvermoeibaar rond te rennen :+
Als we dan toch kijken naar Sabaton heb ik hier nog wel een band wat voor vele lachwekkend zal zijn, maar ik vind het wel wat hebben:
[video]
Erg mooie vrouw trouwens ;) Inga Scharf
Die kende ik nog niet, hoewel ik zowel Van Canto als Sabaton vaak genoeg luister. Nice! :9
Graspop is inderdaad verleidelijk, alleen is mijn ervaring dat er toch altijd wel wat rotte peren in een vriendengroepje zitten die na teveel alcohol wel erg irritant worden bij zo'n lang festival.
Daar heb ik in mijn vriendengroep geen last van, vooral omdat mensen van jointjes doorgaans niet irritant worden :+
Line-up is zeker mooi. Toppers die eruit knallen wat mij betreft zijn dan toch wel Kreator, Tankard en Overkill. Maarja.. dat ligt maar net aan het genre waarin je gaat kijken.
Wat mij betreft mag je daar sowieso Maiden en Testament aan toevoegen :9

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik was er ook bij in de Effenaar, ik stond ergens rechts vooraan. Toen heb ik heel veel vraagtekens gezet bij die band Powerwolf, ik weet niet waar ze nou eigenlijk naar toe gingen met hun rare show :P Ze leken wel een halve Mayhem toen die kerel in zijn lange jas uit die urn ging drinken, maar aan de andere kant leken ze ook christelijk.

Maiden en Testament kunnen er ook tussen inderdaad.. maar dan kunnen wij metal-liefhebbers die halve lijst opnoemen want uiteindelijk kom je er toch achter dat er wel veel grote namen tussen staan :)

Edit: Ik besefte me net dat er amper wisseling is tussen clean en grunt, alleen hier en daar misschien een couplet maar nevertheless is het een goede band :P.
@Santho, ik weet dat bijvoorbeeld Dark Fortress wel een aantal nummers heeft die jou misschien kunnen plezieren. Alhoewel ik die niet wil vergelijken met Swallow The Sun, er zitten toch wel wat verschillen in.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=xLNcBlR7M0E]
Het is ook geen zangeres...
Maar een band, met een vrouwelijke zanger, in de trant van Swallow The Sun, die grunt afwisselt met clean vocals? Ik denk dat dat een lifetime ontdekkingsreis wordt.

Ook weet ik dat onderstaande band een zangeres heeft die in dit geval afgewisseld wordt met grunt van heren achter haar, maar ik herinner verder bijna geen nummers omdat ik die volgens mij niet zo interessant vond toen ik deze band ontdekte.

Ik vind het toch wel een beetje een kale band qua rifs en solo's.

Misschien als je wat vrije tijd hebt kan je zulke lijstjes afgaan :P
Wikipedia: List of female heavy metal singers

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Lijst met van Fortarock is ook compleet.
Laatste twee namen: Heaven Shall Burn en Audrey Horne.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Weer diezelfde namen op Graspop. Je merkt echt dat zeker de laatste jaren de grote festivals érg op safe spelen met steeds dezelfde headliners. Fortarock is stiekem wel wat interessanter...
Ik ben blij dat ik dit jaar voor de derde keer naar Roadburn ga, daar valt genoeg te ontdekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Wij gaan ieder jaar naar Graspop.

De afgelopen twee jaar ook naar Wacken geweest. Wacken heeft qua aankleding meer sfeer, er is veel te doen dan alleen muziek, Het eten op Wacken is ook stukken beter. Graspop daarentegen heeft vaak een beter programma.

Dit jaar op vrijdag en zondag naar Graspop.

Het is te hopen dat er de komende jaren wat nieuwe bands wat groter gaan worden, het zijn altijd de oudjes die headlinen op festivals. Ik zie het echter niet zo snel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oudjes zullen altijd Graspop en WOA domineren. Daar betaald men gewoon voor. Wil je naar de wat nieuwere bands zul je toch inderdaad een keer moeten gaan kijken naar Baroeg Open Air of Fortarock (Niet dit jaar want ze hebben dit keer toch ook wel meer grotere namen geboekt). Neurotic Deathfest is ook een festival (voor Death liefhebbers, was erg vermakelijk maar LUID! in 013) voor veteranen, daar zul je ook niet zo snel een band met 5 jaar ervaring zien staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Het grote probleem is dat de oudjes een beetje op beginnen te raken :)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Jron667 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 23:11:
Het grote probleem is dat de oudjes een beetje op beginnen te raken :)...
Precies, ik ben nu 7 (of 8, tel kwijt) keer naar graspop geweest, maar de laatste 2 jaar heb ik over geslagen. De line-up en vooral de headliners herhalen zich iets te vaak en/of zijn niet boeiend genoeg. Veel dezelfde bands, die dan een jaartje overslaan en weer terug komen.

Qua prijs vind ik graspop nog wel mee vallen en aangezien ik slechts anderhalf uur in de auto zit om er te komen zou ook dat mij niet tegen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Khaine schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 09:51:
[...]

Precies, ik ben nu 7 (of 8, tel kwijt) keer naar graspop geweest, maar de laatste 2 jaar heb ik over geslagen. De line-up en vooral de headliners herhalen zich iets te vaak en/of zijn niet boeiend genoeg. Veel dezelfde bands, die dan een jaartje overslaan en weer terug komen.

Qua prijs vind ik graspop nog wel mee vallen en aangezien ik slechts anderhalf uur in de auto zit om er te komen zou ook dat mij niet tegen houden.
Er zijn helaas niet zoveel nieuwe bands (die ik goed vind) waarvan ik zeg:

goh, die zouden wel eens kunnen headlinen.

Er zijn genoeg goede bands maar niet genoeg bands die goede nummers kunnen schrijven. Want dat is het verschil met de 'oude' headliners. Die weten/wisten nog hoe je een goed nummer moest schrijven.

Van een van de meest ondergewaarde platen van 2010:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een post om de lord des metal te eren, die ik overigens nooit heb mee kunnen maken door mijn (gebrek aan) leeftijd:

Edit: Ik linkte een video van iemand die het noodzakelijk vond om het nummer af te kappen, goede versie staat er nu.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2013 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:00

DinX

Motormuis

Voor de liefhebbers, nog tot 24:00 de zwaarste lijst op Studio Brussel :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:04

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

DinX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 18:50:
Voor de liefhebbers, nog tot 24:00 de zwaarste lijst op Studio Brussel :)
Kan ik ook ergens die lijst zien? :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

http://www.stubru.be/media/dezwaarstelijst2013

Natuurlijk pas geüpdatet nadat de nummers geweest zijn :p

[ Voor 24% gewijzigd door DinX op 24-03-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

en ik kan niet zien wat er in de afgelopen tijden is geweest :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX

DinX

Motormuis

Die van vorig jaar vind je op Spotify :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DinX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:14:
Eventjes wachten totdat die van dit jaar er is. Kan ik daarna die toevoegen ipv die van vorig jaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Jron667 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 10:06:
[...]

Er zijn helaas niet zoveel nieuwe bands (die ik goed vind) waarvan ik zeg:

goh, die zouden wel eens kunnen headlinen.

Er zijn genoeg goede bands maar niet genoeg bands die goede nummers kunnen schrijven. Want dat is het verschil met de 'oude' headliners. Die weten/wisten nog hoe je een goed nummer moest schrijven.

Van een van de meest ondergewaarde platen van 2010:

[video]
Sorry hoor, maar wat een onzin...
Het aantal bands dat goede nummers schrijft is haast ontelbaar!
Maar het gros van de mensen wilt per sé bekende namen op het festival. Nu is daar an sich niets mis mee, maar de afwisseling is gewoon ver te zoeken. Het is elk jaar Slayer, Metallica, Megadeth, Motorhead, In Flames etc. En ja, de prijs van het kaartje gaat grotendeels 'op' aan deze dinosaurussen.

Mensen nemen tegenwoordig ook niet meer de moeite om bands te ontdekken. Op internet kun je zo veel goede muziek vinden... Ook op internet radio stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Nyarlathotep schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:56:
[...]

Maar het gros van de mensen wilt per sé bekende namen op het festival. Nu is daar an sich niets mis mee, maar de afwisseling is gewoon ver te zoeken. Het is elk jaar Slayer, Metallica, Megadeth, Motorhead, In Flames etc. En ja, de prijs van het kaartje gaat grotendeels 'op' aan deze dinosaurussen.

Mensen nemen tegenwoordig ook niet meer de moeite om bands te ontdekken. Op internet kun je zo veel goede muziek vinden... Ook op internet radio stations.
Helemaal mee eens!
Dankzij de wondere wereld van the interwebs zijn de kleinere bands (de hervormers) beter te ontdekken dan ooit. Gelukkig zijn er nog heel veel bands die proberen te vernieuwen; bands die afzien van de gebruikelijk ABABCB -structuur. De headliners kunnen me veel minder interesseren, want die staan 9 van de 10 keer hun oude hitjes op te hoesten, en die ken ik inmiddels wel. Dat is nu precies het verschil tussen kunst en plat entertainment. Nu ben ik sowieso weinig gecharmeerd van het uitgekauwde "wij zijn boze mannen" -metal, maar dat terzijde. De vernieuwing is juist wat het interessant maakt en daar ontbreekt het aan bij de headliners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

DinX schreef op zondag 24 maart 2013 @ 19:14:
en die van dit jaar ook voor de liefhebbers *O*

http://open.spotify.com/u...st/1Kw29sN6q0oAJSqzFNHKMW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
McGryphon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:34:
Als je daar van houdt, zoek dan eens wat meer van Sabaton. Powermetal uit Zweden, maar met een mannelijke zanger.
[video]

Overigens ben ik van zins dit jaar weer naar Graspop te gaan, beter dan Wacken imo, met name qua sfeer. Nog meer mensen hier? De lineup is vrij baas tot nu toe. Wel minder dan vorig jaar, maar dat was ook ècht een heul vette lineup.
[afbeelding]

Overigens vind ik dat nieuwe nummer van Amaranthe niet slecht ofzo, maar het klinkt me veel te gepolijst in de oren eigenlijk. Ben en blijf meer van de old school thrash ;)
Hier nog een graspop fan :D
Ik heb volgend jaar me 10 jarig jubileum op graspop!
Dit jaar natuurlijk ook weer van de partij :) als je ergens een gek op een gemotoriseerde bolderwagen langs ziet scheuren met een kratradio erop zal ik het wel zijn. *je bent tweaker of je bent het niet*

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Nyarlathotep schreef op maandag 25 maart 2013 @ 08:56:
[...]

Ach, het afdoen als het feit dat mensen geen moeite meer doen is wel erg makkelijk.Het is net zo simplistisch als ik stel dat bands geen goede nummers meer schrijven, maar het is wel een deel van het probleem naar mijn mening. Er is een verschil tussen een goed nummer en een uitstekend nummer. Ik heb heel veel cd's die ik goed vind maar maar een stuk minder die echt uitstekend zijn.

Het zijn inderdaad op festivals iedere keer dezelfde namen. Maar was dat vroeger ook al niet zo? Als je de afgelopen 25 jaar gaat kijken naar de affiches dan komen bepaalde namen toch altijd weer terug. Wij waren vroeger allang blij als je naar een festival kon, mischien zijn mensen te verwend?

Graspop moet het trouwens voor de helft van dagkaarten hebben, dus hebben ze bands nodig om die mensen te trekken. Je trekt geen 20.000 mensen met een nieuwe band maar wel met Iron Maiden. Zo werkt het helaas al jaren, het is een comercieel gebeuren.

Als je kijkt naar een festival als Wacken dan maakt het weinig uit wat ze neerzetten, die zijn 3 á 4 maanden na afloop van het vorige festival uitverkocht voor het jaar erop. Die doen blijkbaar iets op een andere manier goed. Ook op Wacken trouwens de bejaarde headliners :).

Ik zou wel eens willen weten wat jullie denken dat de volgende grote band kan/gaat worden?
Of waarom komen er geen nieuwe grote bands meer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Via Large.nl kwam ik op Vandroya. Een 'Brazilian heavy metal band' :-)

Klinkt wel leuk. Waarschijnlijk niet de 'next-super-heavy-metal-band', maar dat maakt niet uit.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Jron667 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 12:32:
[...]

*knip

Ik zou wel eens willen weten wat jullie denken dat de volgende grote band kan/gaat worden?
Of waarom komen er geen nieuwe grote bands meer bij?
Ik denk dat het concept "grote band" min of meer passé is binnen de niche, metal.
Voor pop werkt het concept nog redelijk goed om een radiogeschikt liedje te maken, voor metal is dat nu eenmaal een stuk lastiger. Ik kan dus eigenlijk niets recents noemen wat ik als bekend zou bestempelen. Daarnaast heb ik heel veel moeite om in te schatten of een band nu succesvol/bekend is, of niet. Nu zal dat mogelijk ook een beetje afhankelijk zijn van het sub-genre; binnen de post-metal lijkt me Isis een redelijk bekende band, maar ik zou het niet als ook maar een remotely bekende band omschrijven. Ik heb het idee dat het succes van een band (in 9 v.d. 10 gevallen) direct gerelateerd is aan de identificatie van de fan met de front-man/vrouw. Waarom was Nirvana succesvol? Omdat iedereen Kurt Cobain willde zijn (voor zijn dood). Marilyn Manson draaide om, Marilyn Manson. Roep je Black Sabbath, dan denkt iedereen meteen aan Ozzy Osbourne. Als alle bandleden als gelijkwaardig naar voren treden, heb je zeer waarschijnlijk matig succes, hoe goed je ook bent. Als je vleermuizen gaat eten, kinderen inspireert tot het leegschieten van een M4, 5 keer od'ed en meer van dat soort rock en roll gedragingen, maak je al flink meer kans om een succesvol/bekende band/frontman te worden.

Dus als ik kort antwoord kan geven op je vraag: De bands zijn te druk bezig met goede muziek maken en minder met achterlijke mediastunts, om bekend te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
newbreed schreef op maandag 25 maart 2013 @ 13:41:
[...]

Ik denk dat het concept "grote band" min of meer passé is binnen de niche, metal.
Voor pop werkt het concept nog redelijk goed om een radiogeschikt liedje te maken, voor metal is dat nu eenmaal een stuk lastiger. Ik kan dus eigenlijk niets recents noemen wat ik als bekend zou bestempelen. Daarnaast heb ik heel veel moeite om in te schatten of een band nu succesvol/bekend is, of niet. Nu zal dat mogelijk ook een beetje afhankelijk zijn van het sub-genre; binnen de post-metal lijkt me Isis een redelijk bekende band, maar ik zou het niet als ook maar een remotely bekende band omschrijven. Ik heb het idee dat het succes van een band (in 9 v.d. 10 gevallen) direct gerelateerd is aan de identificatie van de fan met de front-man/vrouw. Waarom was Nirvana succesvol? Omdat iedereen Kurt Cobain willde zijn (voor zijn dood). Marilyn Manson draaide om, Marilyn Manson. Roep je Black Sabbath, dan denkt iedereen meteen aan Ozzy Osbourne. Als alle bandleden als gelijkwaardig naar voren treden, heb je zeer waarschijnlijk matig succes, hoe goed je ook bent. Als je vleermuizen gaat eten, kinderen inspireert tot het leegschieten van een M4, 5 keer od'ed en meer van dat soort rock en roll gedragingen, maak je al flink meer kans om een succesvol/bekende band/frontman te worden.

Dus als ik kort antwoord kan geven op je vraag: De bands zijn te druk bezig met goede muziek maken en minder met achterlijke mediastunts, om bekend te worden.
Gedeeltelijk mee eens. AC/DC, Judas Priest, Iron Maiden, Deep Purple enz. zijn echter niet echt bekend om de uitspattingen. Het is een klein gedeelte wat bekend is geworden om de uitspattingen.

Misschien dat de komende grote bands de bands zijn die soundtracks voor bepaalde computerspellen schrijven? Of ik ben gewoon een oude lul geworden die het niet meer begrijpt :)...

Volbeat zal het volgens mij wel gaan maken, dat gevoel heb ik. Ik vind het echter helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Volbeat heeft het toch al redelijk gemaakt? Ze worden af en toe op de mainstream radio gedraaid (3FM), treden in grote zalen op. Stonden o.a. op Pinkpop (main stage), Wacken (main stage), Graspop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obversarix
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 05-09-2023
Iemand die Jera Open Air aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Rhapsody schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Volbeat heeft het toch al redelijk gemaakt? Ze worden af en toe op de mainstream radio gedraaid (3FM), treden in grote zalen op. Stonden o.a. op Pinkpop (main stage), Wacken (main stage), Graspop.
Ook erg veel shirts van Volbeat op de diverse festivals. Naast het gebruikelijke Slayer/Maiden/Metallica/etc

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Rhapsody schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:27:
Ja eigenlijk wel ja.... Nu nog headlinen, of deden ze dat al. Ach , we hebben een voorbeeld ...

[ Voor 7% gewijzigd door Jron667 op 25-03-2013 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Volbeat is toch geen metal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ze zijn nog steeds metal al is het werk wat bekend is niet het echte metalwerk :+ Daarvoor moet je bij de eerste CD's zijn vooral.

Vind dit toch wel vrij aardig metal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Oja, das inderdaad beter.
Ik zat het even op youtube te scannen en kwam alleen maar een soort country rock tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

newbreed schreef op maandag 25 maart 2013 @ 16:50:
Oja, das inderdaad beter.
Ik zat het even op youtube te scannen en kwam alleen maar een soort country rock tegen.
Het is metal met country rock invloeden dus dat je gaat overvloeien krijg je sowieso :+

/me Fan vanaf de eerste 2 albums. Ook al meerdere keren live gezien en het is echt wel de moeite waard :9~

Uiteraard gaan ze niet het metalwerk op 3FM draaien ;) Dat schrikt luisteraars ook enorm af want het is echt niet zulke toegankelijke muziek als het lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 20:30

BM

Moderator Spielerij
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 13:49:
[video]
[video]
Sabaton is briljant. Heerlijke muziek, en een geweldige live band. Heb ze in 2011 in Eindhoven ook gezien, en Skullfist vond ik daar toen niet het sterkst voor de dag komen :p
McGryphon schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:06:
[...]
Ik heb ze nu twee keer gezien: Graspop main stage, en effenaar grote zaal. Lijkt me inderdaad beter om ze niet in een al te kleine zaal te horen, al is het maar omdat Joakim ruimte nodig heeft om onvermoeibaar rond te rennen :+
Veel groter dan Effenaar/013 hoeft voor mij ook niet eigenlijk. Juist die kleine zaaltjes zijn zo leuk :) Waar Joakim de energie vandaan haalt om de hele avond zo als een idioot tekeer te gaan snap ik nog steeds niet. Heb ze nu een keer of 5 live gezien, en ik blijf me d'r over verbazen :D
Verwijderd schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 14:35:
Ja, ik was er ook bij in de Effenaar, ik stond ergens rechts vooraan. Toen heb ik heel veel vraagtekens gezet bij die band Powerwolf, ik weet niet waar ze nou eigenlijk naar toe gingen met hun rare show :P Ze leken wel een halve Mayhem toen die kerel in zijn lange jas uit die urn ging drinken, maar aan de andere kant leken ze ook christelijk.
Ik kreeg bij Powerwolf het idee dat ze zichzelf ook niet heel serieus nemen :) Ik vond ze wel leuk. Beetje geinen op het podium, en tegelijk ook nog heel behoorlijke muziek maken :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Heb je de teksten van Powerwolf wel eens gelezen? Hilarisch af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Wat een eindbazen!

Vooral even letten op de zanger! Je verwacht het niet bij die kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Dit album heb ik vorige week aangeschaft. Echt een geweldige band!
Voor alle liefhebbers van bands als Lord Belial en/of zweedse black/death in het algemeen een must-have!

Band bestaat voor een deel uit ex-leden van Lord Belial en dat is wel te horen.
Aanradertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook wat nieuws ontdekt via een oom van me!

Jorn- Blacksong

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=RYcJ1J_k76s]

Goede band met geweldige zang!

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jron667 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:30:

[video]
Wat denk je van deze dan

Powerwolf heeft in mijn mening echt een heerlijk geluid.
Moet ze alleen nog eens live mee maken

Overigens nieuw in dit topic, was me nooit opgevallen dat er een metal topic was.
ga eens huiswerk doen hier.

Geen idee of er iemand bekend met ze is,
Gojira.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=-51T_GteyJI]
weet niet of ze in nederland beetje bekendheid genieten maar ik ga 29 april eens luisteren
(voor degene die ook in Barcelona wonen http://www.salarazzmatazz.com/op/conciertos/898)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:57
Gojira geniet aardig wat bekendheid voor zover ik weet.

Heeft iemand trouwens de nieuwe killswitch engage al gehoord? Ze hebben hun oude zanger weer terug.
Heerlijke cd wat mij betreft. Kwam er tevens achter dat gitaristen van KSE een zijproject zijn gestart onder de naam Times of grace, vind het echt heerlijk klinken.

YouTube: Times Of Grace - Strength In Numbers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 06:31:
[...]

Wat denk je van deze dan
[video]

Powerwolf heeft in mijn mening echt een heerlijk geluid.
Moet ze alleen nog eens live mee maken
Powerwolf inmiddels al 3 keer live gezien, elk optreden is even energiek en vermakelijk. De show is, op welk podium ook (groot: GMM of klein: The Rock Temple, Kerkrade) even goed.

Binnenkort (ergens in de zomer) komen ze overigens met een nieuwe album uit, ben nu al benieuwd naar het album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe album van Airbourne wat blijkbaar ook al een weekje of twee beschikbaar is:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fgurejfxYSQ]
Tegenwoordig al Roadrunner in HD!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Het nieuwe album van Serenity klinkt per luisterbeurt beter:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=yCp0xHB9drw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien ik niet in staat ben mijn audio collectie naar mijn PC te rippen (lui) en niet zo zeer tegen downloaden ben (trieste internet verbinding thuis) wat is jullie favor webradio?

Ikzelf luister eigenlijk altijd naar Aardschok (surprise surprise met mijn profielnaam) maar kunnen jullie nog iets aanbevelen?
liefst een station dat breed aanbod metal voorschoteld, dus niet heel specifiek alleen maar genre Black/Death/Trash/bay area etc etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Die nieuwe van Airbourne duurt nog ff hoor...
Ben wel heel erg benieuwd, vind de eerste twee echt geweldig!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1778155/Screen%20Shot%202013-04-04%20at%2020.25.10%20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorchy
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-08-2024
Een metaltopic!

Net het nieuwe album van Killswitch Engage aan het luisteren: klinkt echt weer zoals de originele KSE albums.

Sabaton heb ik nu ook al enkele keren live gezien en ik ben dus niet de enige die zich verbaast over Joakim zijn conditie. :P

Volbeat heeft het zeer zeker al gemaakt volgens mij, heb ze in 2009 geloof ik nog gezien in de Metal Dome op Graspop en sindsdien zien groeien naar headliner op Wacken. Dit jaar staan ze net onder Rammstein op Werchter.

Why do we tell you to turn it off and on again? Because we don't have the slightest clue what's wrong with it, and it's really easy to induce coma in computers and have their built-in team of automatic doctors try to figure it out for us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat er iemand eigenlijk naar Saxon luisteren?

09.05.2013 NL Zoetermeer Boerderij of 10.05.2013 NL Uden De Pul Buy (beide 28 euro)
(ook in Sala Bikini in Barcelona voor degene die daar ook wonen)

Nu vind ik het laatste album Sacrifice niet zo goed als de voorganger, maar is wel heerlijke nwobhm

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jV_p19qCI48]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
Verwijderd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:35:
Gezien ik niet in staat ben mijn audio collectie naar mijn PC te rippen (lui) en niet zo zeer tegen downloaden ben (trieste internet verbinding thuis) wat is jullie favor webradio?

Ikzelf luister eigenlijk altijd naar Aardschok (surprise surprise met mijn profielnaam) maar kunnen jullie nog iets aanbevelen?
liefst een station dat breed aanbod metal voorschoteld, dus niet heel specifiek alleen maar genre Black/Death/Trash/bay area etc etc etc
Ik luister verreweg het meeste gewoon naar albums (veelal braaf gekocht en soms wat minder legaal binnengehengelt), maar voor een beetje radio gebruik ik vaak spotify. Deze kun je instellen zoals je wilt en is erg gaaf in combinatie met last.fm voor het ontdekken van nieuwe muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assasinbats
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:21
De nieuwe Killswitch Engage is weer lekker. Jesse is beter dan ooit. Maandag in de Melkweg, kan niet wachten. Was vorig jaar in Tivoli ook awesome.

Ik overweeg Jera on Air. The Ghost Inside is geweldig, A Day To Remember is een feestje om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

De nieuwe Hypocrisy is ook weer geweldig!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNW
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-09 14:01

TNW

Jron667 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 23:30:
Geldt voor zoveel bands eigenlijk. Met name (traditionele) heavy, black en death bands zijn erg goed in verschrikkelijk nutteloze teksten. Er is ook verschrikkelijk veel redundantie, concepten zoals "wij tegen de maatschappij", "steek een kerk in de fik" en "omschrijving van bloederig ongeluk" zijn uitgemolken van hier tot Tokio.

* TNW luistert dan ook geen metal voor de teksten, uitgezonderingen daargelaten :)

Maar goed, vandaag wat oude meuk op de mp3spelert gezet:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=jMPPW4XoY3A]

...And Oceans (tegenwoordig Havok Unit) maakte black metal van de industriele variant. Over de teksten en songtitels ga ik niet hebben maar de muziek is erg fijn, geen standaard black en goede productie: in mijn geval lekker veel laag, basgitaar eens niet weggeschoven onder de gitaar maar gewoon moddervet in de mix, en geen kapotte compressie.

Waltari is een van mijn favoriete bands. Origineel materiaal, vaak lekker rammen maar soms ook heel poppy, video boven is vrij standaard voor Waltari, meestal wordt er fors in andere genres gewinkeld.

Weblog | Straling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Valt me op dat het nieuwe project Device van David Draiman (Disturbed) hier nog niet genoemd is.

Het gelijknamige album Device is recent uit gekomen.

Wat vinden jullie ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het waard is om te posten, maar een sample van het nieuwe Black Sabbath album is uitgegeven:

Ik luister eigenlijk heel veel black metal tegenwoordig, naast mijn oude favoriet Thrash. Maar soms heb je echt 20 woordenboeken nodig om er iets van te kunnen verstaan. Of hebben jullie masters in Engels :D?
http://www.darklyrics.com/lyrics/darkfortress/ylem.html#7

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:03
20 woordenboeken?

Gooi het volgende in google:
<artiest> - <title> lyrics

En de eerste 3 hits kunnen je vaak al vertellen wat er 'gezongen' wordt. :P

Ik begin de laatste tijd een steeds grotere voorkeur te krijgen voor het meer depressieve metal soort. Veel doom metal dus, maar ook bands waar duidelijk blackmetal invloeden in terug te vinden zijn, of als blackmetal band begonnen zijn zoals Enslaved en Shining.

Melodic deathmetal met doommetal invloeden doet het hier ook goed. Swallow the sun, Insomnium _0_

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ging mij niet zozeer om het vinden van de lyrics (die had ik al gelinkt en darklyrics.com heeft vziw zowat alles op hun site staan), maar meer om de woorden die gebruikt worden in dat specifieke nummer wat ik had gelinkt x) Lekker veel black metal doet het altijd goed :)
Nog een band die ik nog altijd live wil zien, maar vorige keer niet kon omdat een gast besloot dat die 'geen zin had' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 22:23
Bedankt voor het posten van serenity :) ze komen blijkbaar op metal female voices in belgie. Was sowieso al van plan om te gaan maar deze band ga ik daar wel bekijken.
Een band van mijn kant: Wintersun. en dan vooral het album Time 1. Heb eigenlijk nog nooit zoveel details en aandacht voor afwerking van een cd gehoord als bij hun.... ik krijg er zin van om me koptelefoon op te zetten en te gaan zoeken naar imperfecties :P dan weet je dat een album goed gemasterd is!

Hier is die dan: [YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=78xKCM-bk1Q]

en als je nu denkt is het maar 40 min? dat klopt de andere helft van het album komt dit jaar "misschien" nog uit

[ Voor 4% gewijzigd door boombes op 07-04-2013 16:46 ]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is niet echt een keuze in albums van Wintersun, want dit is pas hun tweede ;P
Maar Wintersun was ergens in het begin van dit topic ook al gepost, maar desalniettemin is het een geweldige gast, die Mäenpää.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mik!
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-02-2024
Rhapsody schreef op donderdag 04 april 2013 @ 20:23:
Het nieuwe album van Serenity klinkt per luisterbeurt beter:

[video]
Dank voor de heads up. Ik vond hun vorige albums erg prettig, maar had niet door dat ze met een nieuw album kwamen. Meteen van 't weekend binnengehaald en al meerdere luisterbeurten erop zitten. Heerlijke cd.

|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

boombes schreef op zondag 07 april 2013 @ 16:45:
Bedankt voor het posten van serenity :) ze komen blijkbaar op metal female voices in belgie. Was sowieso al van plan om te gaan maar deze band ga ik daar wel bekijken.
Een band van mijn kant: Wintersun. en dan vooral het album Time 1. Heb eigenlijk nog nooit zoveel details en aandacht voor afwerking van een cd gehoord als bij hun.... ik krijg er zin van om me koptelefoon op te zetten en te gaan zoeken naar imperfecties :P dan weet je dat een album goed gemasterd is!

en als je nu denkt is het maar 40 min? dat klopt de andere helft van het album komt dit jaar "misschien" nog uit
Na 8 jaar wachten was het vorig jaar dan eindelijk zover, maar inderdaad wat een top-album!!!

Hopelijk hoeven we minder lang te wachten op Time II....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Time II komt ook nog dit jaar als het goed is toch? :-)
Maar idd, wat een superalbum van Wintersun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 16:10
Time 2 is inmiddels al uitgesteld naar 2014 :+
http://www.wintersun.fi/2...datelive-showsemma-gaala/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

"but it will be an upgrade in production"

OMG, dat gaat zeker weer 8 jaar duren. (pc's zijn nog niet 128 bit, plugins niet beschikbaar in nieuwe versies software, te weinig geheugen, alles gecrasht etc etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat weer even mijn speakers te verpesten met Bleed van Meshuggah. Toen realiseerde ik me weer dat een fan een heel tijd geleden al, ene Lady Gaga acceptabel had gemaakt.

Zo zie je maar weer dat metal alles goed kan laten klinken :+
Natuurlijk is aan echte metal niet te tippen, maar ik vind dit toch wel leuk gevonden.

En over Time II..
Ik heb liever dat zij het zo doen en straks weer een fenomenaal album uitbrengen, dan dat er straks een half-geproduceerd album op mijn deurmat ligt.
Tot die tijd luisteren we Time I wel, en is er genoeg te ontdekken : )
Als je bijvoorbeeld alleen al kijkt op http://www.metal-archives.com/ kom je ook heel vaak wat goeds en vernieuwend tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
Nieuwe album van Ghost (B.C) is "uit" :)

[YouTube: http://youtu.be/HfUocoiBlyI]

En over hoe metal alles goed kan laten klinken. Ik denk dat ik hier een week lang om heb moeten lachen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Als iemand nog in Eindhoven is dit weekend: * GA!S speelt zaterdag in de Rambler.

https://soundcloud.com/hilton-dive/storm

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
GA!S schreef op donderdag 11 april 2013 @ 12:04:
Als iemand nog in Eindhoven is dit weekend: * GA!S speelt zaterdag in de Rambler.

https://soundcloud.com/hilton-dive/storm
Prima herrie :)
* frankivo is niet in de buurt :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat Death Metal Friday. 'Ten Masked Men' is ook zo'n band wat nummers als Cry Me A River van Justin Timberlake en dat soort dingen covert naar Death Metal. Excrementory Grindfuckers doet ook zoiets, maar die covert dan naar Grindcore.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=6r0wJQB1fJU]
Het is al een hele tijd geleden dat ik het internet afstruinde naar dit soort dingen, dus ik weet niet of dit één van de betere was, maar ik denk dat je wel veel kan vinden als je zoiets zoekt. Vele jaren geleden toch maar veel serieuze metal gaan luisteren dus dit kom ik eigenlijk niet meer tegen.

Children Of Bodom aangekondigd in de 013, Tilburg. Hoewel die naam om welke reden dan ook toch veel bevooroordeeld word in de metalscéne, is er misschien interesse. De prijs vind ik in ieder geval acceptabel als ik werk heb tegen die tijd :)
http://www.013.nl/event/4389_children_of_bodom

Overigens moeten we 013 steunen! :) Ook hun houden het hoofd amper boven water met de vermindering van de subsidies, en het zou zonde zijn als zulke geweldige kleine zaaltjes toch na de toekomstige veranderingen failliet wordt verklaard.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2013 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

De Excrementory Grindfuckers zijn inderdaad lachen. Live zijn ze ook super, tenminste als je het kan verstaan. (Duits)
Op Wacken stonden ze in de grote tent, enkele jaren terug. Helemaal vol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees net toch dat Kalmah met een nieuw album gaat komen.. genaamd Seventh Swamphony. (Leuke naam :+ ) 17 Juni via Spinefarm Records. Het kwijl loopt mij uit de bek, man wat is dat gave muziek.

Kalmah is pas melodische death metal.

Dit is het eerste album van hun:

Toch fijn dat ze nog dezelfde sound hebben. Ben benieuwd naar de rest :)

@ Onderstaand
013 Wilt niet zozeer uit gaan breiden, ze willen het aannemelijker maken voor wat grotere bands en meer inkomsten genereren. Daarnaast ook een update van het geluidssysteem wat meer publiek moet gaan trekken.
http://www.013.nl/blog/12...erten_in_nog_betere_zalen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2013 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 17:00:
Overigens moeten we 013 steunen! :) Ook hun houden het hoofd amper boven water met de vermindering van de subsidies, en het zou zonde zijn als zulke geweldige kleine zaaltjes toch na de toekomstige veranderingen failliet wordt verklaard.
Ik las recentelijk dat 013 flink wil gaan uitbreiden, dus dat steunen weet ik zo net nog niet...
Weet alleen niet meer waar dat stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Gister avond, met 'n vriend, bij Funeral For A Friend in Dynamo (Eindhoven) geweest, in het voorprogramma van hun stond een band die we beide nog niet eerder kende: Versus The World. Vallen meer in het genre volgens wiki in het Punk Rock op hun canvas stond echter Rock 'n Roll, maar hadden volgens ons idee meerdere invloeden.

Ze trokken van mij en m'n maat de aandacht, tegen het einde beide een CDtje van ze gekocht: Drink, Sing, Live, Love.

Na het album geluisterd te hebben, zojuist ook maar via Ebay hun eerste album gekocht, voor ± 11,50 euro in de VS.

Video:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

In juni komt de nieuwe plaat van Amon Amarth: Deceiver of the Gods: http://www.metalblade.com/amonamarth/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-08 15:42
Rhapsody schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 07:48:
In juni komt de nieuwe plaat van Amon Amarth: Deceiver of the Gods: http://www.metalblade.com/amonamarth/
Vond Surtur Rising nog al teleurstellen, vergeleken met Twilight of the Thundergod en With Oden On Our Side. Verwacht dus niet al te veel van dit album

[ Voor 3% gewijzigd door Solictice op 17-04-2013 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een apart nummer wat ik ooit gehoord heb. Geen idee wat de achterliggende gedachte is, iets met het leger is mijn gok. Maar ik vond het wel een lekker nummer als de volume lekker voluit staat :)

Weet iemand wat voor instrument / computerbewerking er aan de pas gekomen is om dat geluid te krijgen wat je @ 0:14 als eerste hoort? Dat lage gebrom. Ik voelde de wasbak in de badkamer trillen, nu ben ik er wel benieuwd naar eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
Een studiegenoot van me speelt in een metalband en ze hebben een tijdje terug hun eerste single uitgebracht. Het klinkt nog helemaal niet slecht. :o
Ik dacht, dit moet ik even delen met de tweakers metalfans:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newbreed
Verwijderd schreef op donderdag 18 april 2013 @ 02:55:
Hier nog een apart nummer wat ik ooit gehoord heb. Geen idee wat de achterliggende gedachte is, iets met het leger is mijn gok. Maar ik vond het wel een lekker nummer als de volume lekker voluit staat :)
[video]
Weet iemand wat voor instrument / computerbewerking er aan de pas gekomen is om dat geluid te krijgen wat je @ 0:14 als eerste hoort? Dat lage gebrom. Ik voelde de wasbak in de badkamer trillen, nu ben ik er wel benieuwd naar eigenlijk.
Als je de sfeer van de elektronische elementen leuk vindt, dan moet je ook zeker even Nine Inch Nails (in het bijzonder album: the Fragile) proberen. De Trent Reznor invloeden druipen namelijk van je voorbeeld af.

[ Voor 6% gewijzigd door newbreed op 18-04-2013 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had NIN destijds op een concert of festival gezien en sindsdien niet meer naar omgekeken. Dat vond ik live eigenlijk de grootste bagger die ik tot nu toe heb gehoord. (Die filmpjes klinken al stukken beter, misschien toevallig een slechte ervaring gehad). A Perfect Circle is toevallig even een uitzondering die ik dacht te posten :).

Maargoed, om verder te gaan met Wintersun, want dat is toch wel een pareltje:
Er is een band genaamd Xanthochroid, wat hele subtiele folkmetal tot epische melodische black metal speelt. Een beetje een genre apart. Zij hebben een cover gemaakt van Land Of Snow And Sorrow.

Wat een talent. (Ruik de jaloezie 8) )

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2013 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• newbreed
Zodra die dwarsfluit invalt, wordt het wel epic gay. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Afbeeldingslocatie: http://www.fortarock.nl/upload/Image/FortaRock%20Timeschedule.jpg

Wat mij betreft weinig conflicten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Aha, nice :) . Alleen fintroll - mastodon is voor mij een twijfelgeval. Beide wel al gezien, maar toch.

Wordt leuk! Heb er zin an :)

Pagina: 1 2 ... 48 Laatste