Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09

Theimon

Snapte!?

Net thuis van Amenra in de AB in Brussel. Heavy metal is the law mensen!! \m/

Leuke zaal, goede geluidsman, strak gespeeld, die zanger die weer eens wat pinnen in z'n lijf laat jagen en een verdomd goede ribeye in het restaurant!

En wat ook wel fijn is; het publiek dat elkaar tot stilte maant i.p.v. het eeuwige geouwehoer in de Nederlandse zalen.

Topavond! d:)b

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:24

Saffie_time

Why use this? 42!

Man wat was dat een enorm vette show gisteren ja!
Hij is live gestreamed dus er zal vast nog wel ergens een digitale versie rondslingeren om terug te kijken. Nog steeds onder de indruk van dit optreden...

Edit: Gevonden.

Edit: @dreamscape kaartjes reeds in de pocket.
Dag 1 met 3 andere bands en dag 2 met (ik meen ergens gelezen te hebben) 12 anderen.

[ Voor 35% gewijzigd door Saffie_time op 01-11-2017 10:36 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:53
Amenra staat in januari twee avonden hier in Nijmegen te spelen. Eerst een akoestische sessie in de Stevenskerk en de dag erna gaan de remmen los in Doornroosje. Volgens mij moet dat wel indrukwekkend gaan worden :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Kaarten voor Doornroosje al ff in de pocket ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:04
Niet echt metal, maar wel heerlijk gitaarspel (en Stone Cold Crazy kan wel worden gezien als 1 van de eerste speedmetal-nummers): Queen.

Gisteravond in een uitverkochte Ziggodome en de show overtrof die van ruim 2 jaar geleden. Muzikaal was er weinig anders, veelal dezelfde hits (volgens mij allemaal) maar visueel was het een groter spektakel. Wat een mega-podium, met een platform en gigantische bewegende lichtbak. Waar veel bands hun lichten etc gewoon huren bij de locatie waar ze optreden, stonden er bij Queen niet voor niets een stuk of 6 vrachtwagens vlak bij de Ziggodome. Ouderwets genieten van goede rock.

Volgende week de reunieshow van Helloween, dat is weer echte (power)metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Gisteren in de Helling geweest voor Enslaved. Nog nooit een slechte of saaie show van deze heren meegemaakt. Was weer geweldig en de 'nieuwe' jeugdige toetsenist doet het ook goed. The trve Vikings of Prog. _/-\o_

Gelukkig kwam deze knaller ook voorbij. Vind deze live echt 10x zo dik.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jabbah
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:25
Voor mijn Spotify afspeellijsten volg ik een aantal websites met nieuwe releases van singles in the rock/alternative hoek. Dit doe ik al heel lang en zo heb ik eigenlijk voor elk jaar een hele lange afspeellijst van de meest populaire singles.

Nou staan hier vrij weinig metal nummers in. Zijn er metal charts die wekelijks bijgewerkt worden? Ik kom eigenlijk niet verder dan de billboard rock met wat 'top 40 metal' er in. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 10:42

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Jabbah schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:10:
Voor mijn Spotify afspeellijsten volg ik een aantal websites met nieuwe releases van singles in the rock/alternative hoek. Dit doe ik al heel lang en zo heb ik eigenlijk voor elk jaar een hele lange afspeellijst van de meest populaire singles.

Nou staan hier vrij weinig metal nummers in. Zijn er metal charts die wekelijks bijgewerkt worden? Ik kom eigenlijk niet verder dan de billboard rock met wat 'top 40 metal' er in. Iemand?
Mijn releaseradar zit elke week vol met metal en ik heb een nieuwbrief van een private tracker voor metal met nieuwe releases :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 20:22
Jabbah schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 11:10:

Niet zo zeer een top 40, maar ik volg To The Teeth op zowel Facebook als Spotify voor de laatste (underground) releases.

Daarnaast check ik AngryMetalGuy en NoCleanSinging met regelmaat.
Geteisem schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:15:
Gisteren in de Helling geweest voor Enslaved. Nog nooit een slechte of saaie show van deze heren meegemaakt. Was weer geweldig en de 'nieuwe' jeugdige toetsenist doet het ook goed. The trve Vikings of Prog. _/-\o_

Gelukkig kwam deze knaller ook voorbij. Vind deze live echt 10x zo dik.

[video]
Erg zitten twijfelen om er heen te gaan, uiteindelijk niet gegaan omdat het OV nogal tegenwerkte. Toch wel spijt van. Over een paar weken Wolves in the Throne Room in 013, daar sowieso wel heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:05

steveman

Comfortabel ten onder

Meer mensen die een Iron Maiden vibe krijgen bij het introotje van Metallica's ManUNkind?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:02:
[...]

Erg zitten twijfelen om er heen te gaan, uiteindelijk niet gegaan omdat het OV nogal tegenwerkte. Toch wel spijt van. Over een paar weken Wolves in the Throne Room in 013, daar sowieso wel heen.
Twijfel nog of ik de 29e naar 013 ga. Beetje druk de komende tijd met andere dingen. Maar Wolves in the Throne Room is zeker de moeite waard.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Geteisem schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:28:
[...]

Twijfel nog of ik de 29e naar 013 ga. Beetje druk de komende tijd met andere dingen. Maar Wolves in the Throne Room is zeker de moeite waard.
Ze staan de dag er voor ook in Utrecht dacht ik, mocht dat beter uitkomen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:31:
[...]

Ze staan de dag er voor ook in Utrecht dacht ik, mocht dat beter uitkomen :+
Tilburg is dichterbij. En prefereer ook de 013. ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:49

rajackar

Blood Minister

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tQysB8XLtGg]

Iemand dit "nieuwe" deuntje al gehoord van our Morbid Angel frontman David Vincent?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:31

"Intens symfonisch". Heerlijk :D

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MED-iC-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 17:59
rajackar schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:41:
[video]

Iemand dit "nieuwe" deuntje al gehoord van our Morbid Angel frontman David Vincent?
Kun je zeggen wat je wil. ik vind het lef hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

MED-iC- schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:23:
[...]

Kun je zeggen wat je wil. ik vind het lef hebben.
Tja, binnen het genre is het een sterk nummer zou ik zeggen. Denk alleen niet dat veel mensen dit van hem verwacht hadden.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
rajackar schreef op woensdag 15 november 2017 @ 12:41:
[video]

Niet echt metal, maar klinkt wel erg lekker. oOo

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamoZ
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-03-2024
Misschien niet echt "metal" volgens het boekje, maar zijn er hier mensen bekend met het fenomeen Buckethead?

Z`n muziek valt nergens echt onder te scharen. Sommige van zn 300+ albums zijn Metal, anderen weer Blues, Ambient, Jazz, Fusion, Progressive, Rock en sommige gewoon puur elektronische geluiden.

De man is een freak of nature met een gitaar, of je er van houdt is een ander verhaal :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 13-10 08:25
Wat vinden jullie van de nieuwe MH track? Ik vind alleen het stukje hoge clean echt niet passen, verder een gaaf groovy nummer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-10 10:30

Franko P.

Hit it.

Een goede kennis van me zoekt Beast over Hammersmith van Iron Maiden deel 1 op vinyl.
Deel 2 is nog wel te vinden, maar deel 1 helaas niet. Iemand hier in het bezit van deze lp die deze wil verkopen of weet iemand waar ik deze kan vinden?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Wegdromen in de dagelijkse file vanmorgen met deze plaat.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=wDyjT1jlzeI]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koornee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 22:33

koornee

3!

Niet helemaal metal, maar akoestische progmetal: Silent Chambers

Binnenkort een eerste album. Veel metalbands hebben akoestische nummers, maar een heel album zoals dit. Klinkt erg goed.

Op youtube nog meer van hun.

Zodra het album op vinyl komt, koop ik er een.

Beauty is everywhere | Hold on, it's manual focus,... www.cornedeweert.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Als er ooit een band terug mag komen is het deze wel. Ijdele hoop helaas. Maar goed het knalt er niet minder om.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Geteisem schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:21:
Als er ooit een band terug mag komen is het deze wel. Ijdele hoop helaas. Maar goed het knalt er niet minder om.

[video]
Ja Devin wordt ook ouder :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Hevy Devy mag zijn naam best wel weer waar gaan maken ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Geteisem schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:38:
[...]

Hevy Devy mag zijn naam best wel weer waar gaan maken ;)
Ik heb teveel plezier met zijn huidige muziek :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Geteisem schreef op woensdag 22 november 2017 @ 12:21:
Deze muziekgod mag doen wat ie wil _/-\o_
De Hevy van Devy is nog steeds heavy genoeg imo.

SYL heb ik nooit gevolgd, ik ben Devin uit het oog verloren na VAI. Gelukkig weer herontdekt met DTP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Pat911 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:24:
[...]

Deze muziekgod mag doen wat ie wil _/-\o_
De Hevy van Devy is nog steeds heavy genoeg imo.

SYL heb ik nooit gevolgd, ik ben Devin uit het oog verloren na VAI. Gelukkig weer herontdekt met DTP.
Er wordt nergens geopperd dat meneer Townsend iets niet mag. Zou fijn zijn als ie SYL weer op zou pakken. DTP is leuk maar SYL is meer mijn kopje thee.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Geteisem schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:58:
[...]

Er wordt nergens geopperd dat meneer Townsend iets niet mag. Zou fijn zijn als ie SYL weer op zou pakken. DTP is leuk maar SYL is meer mijn kopje thee.
Zo bedoelde ik het ook niet. :)
Zal me eens gaan verdiepen in SYL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:38

Khaine

Python liefhebber

En toch vind ik zijn stem er alleen maar op vooruit gegaan.

Niet gezegd dat ik Strapping op z'n tijd niet kan waarderen hoor O+

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Khaine schreef op woensdag 22 november 2017 @ 23:08:
[...]

En toch vind ik zijn stem er alleen maar op vooruit gegaan.

Niet gezegd dat ik Strapping op z'n tijd niet kan waarderen hoor O+
Niet alleen zijn stem maar eigenlijk al het andere wat hij maakt ook. Vooral als je Wikipedia: Casualties of Cool gaat luisteren hoor je hoe goed hij eigenlijk is.

De rest ook O+ Die man is live ook nog eens heel vet.

Devin O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2mLdnSY.jpg

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Touchdomex schreef op donderdag 23 november 2017 @ 08:22:
[...]

Niet alleen zijn stem maar eigenlijk al het andere wat hij maakt ook. Vooral als je Wikipedia: Casualties of Cool gaat luisteren hoor je hoe goed hij eigenlijk is.

De rest ook O+ Die man is live ook nog eens heel vet.

Devin O+

[afbeelding]
The mighty Skullet. *O*

Zal die ene hoes van die ene plaat waar die zit maar niet posten lol.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:01

Dhrax

Prog Lord

JamoZ schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 02:05:
Misschien niet echt "metal" volgens het boekje, maar zijn er hier mensen bekend met het fenomeen Buckethead?
Fantastisch multi-talent inderdaad, zeker de moeite waard om eens te checken als je van virtuoos/progressief/freaky gitaarwerk houd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Vervelend woensdag toch maar naar Wolves in the Throne Room. Ik heb weer eens kaarten gewonnen 8)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Geteisem schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:40:
Ik heb weer eens kaarten gewonnen 8)
Gefeliciteerd. Via LordsOfMetal toevallig ?

Daar heb ik nog wel eens wat gewonnen (Sepultura, Gamma Ray, While she sleeps, dubbel-lp Randy Rhoads).

Afgelopen maandag trouwens bij Helloween geweest (op eigen kosten :) ) - Gaaf concert, zeker met Kiske en Hansen erbij. Andy Deris vind ik een goede zanger (ook voor het oudere werk) en het was supertof om Kai het hele oude werk te horen zingen, maar Kiske is toch wel een geval apart. Wat een stem en hij draait ook alweer wat jaartjes mee.

[ Voor 0% gewijzigd door Pat911 op 26-11-2017 17:56 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

gister even een indoor festivalletje meegepakt @Dru

mooie beelden her te vinden

YouTube: ErhanLiveMetal

hoewel wellicht strikt gezien niet volledig Metal was Disabuse een geweldige ervaring wederom zoals ik dat 30 jaar geleden bij hun ook meemaakte :)

Pro Pain was ook een serieuze back herrie!

DeathMachine (Death cover) was ook erg herkenbaar hoewel het soms wel een mis ging met de teksten...

[ Voor 18% gewijzigd door Ray op 26-11-2017 19:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anesthetize
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:30
Geteisem schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:40:
Vervelend woensdag toch maar naar Wolves in the Throne Room. Ik heb weer eens kaarten gewonnen 8)
Netjes d:)b Ik ben onderweg naar Tivoli. Was eerst ook niet van plan te gaan, al op Roadburn gezien, maar setlist.fm heeft me toch weten te overtuigen :+ Afgelopen weekend pas die nieuwe geluisterd, toch best fijn weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
anesthetize schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 18:37:
[...]

Netjes d:)b Ik ben onderweg naar Tivoli. Was eerst ook niet van plan te gaan, al op Roadburn gezien, maar setlist.fm heeft me toch weten te overtuigen :+ Afgelopen weekend pas die nieuwe geluisterd, toch best fijn weer.
Hoe was het concert? Ik ga vanavond ook naar Tilburg, heb ze nog nooit gezien dus ben benieuwd.
Nieuwe album is inderdaad erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Iemand bekend met: Transport League?
Vond het oude werk goed (Nu-Metal achtig) maar met het laatste werk komen ze was meer richting Metal/Rock uit.
YouTube: Transport League "Holy Motherfucker"

Buiten bv Motor Jesus, kent iemand nog ander bands met dit stijltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Zo bijna op weg naar Utrecht, voor VuuR - veel zin in. De cd staat al 2 dagen op non stop repeat.... pas vanmiddag even verwisseld voor Semistereo.

Maar vanavond: Anneke en zo'n beetje de band die er ook bij Ayreon bij was, alleen een andere leadgitarist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Pat911 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:24:
Zo bijna op weg naar Utrecht, voor VuuR - veel zin in. De cd staat al 2 dagen op non stop repeat.... pas vanmiddag even verwisseld voor Semistereo.

Maar vanavond: Anneke en zo'n beetje de band die er ook bij Ayreon bij was, alleen een andere leadgitarist.
Daar ga ik ook heen.
Ook een beetje omdat Annihilator uitverkocht was ;)

Kijk ook erg uit naar Scar Symmetry als support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
rajackar schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:42:
Ook een beetje omdat Annihilator uitverkocht was ;)
Support acts boeien me niet zo, althans, ik ken ze niet. Eerst nog wat eten met m'n groepje en dan op naar Anneke...

Annihilator vond ik vroeger goed, weet niet goed hoe het nu klinkt. Ik zou toch hebben gekozen voor Anneke O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Pat911 schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:49:
[...]

Support acts boeien me niet zo, althans, ik ken ze niet. Eerst nog wat eten met m'n groepje en dan op naar Anneke...

Annihilator vond ik vroeger goed, weet niet goed hoe het nu klinkt. Ik zou toch hebben gekozen voor Anneke O+
Scar Symmetry is zeker de moeite waard. Een lekkere mix van melodie en het hardere werk met zowel grunts als cleane zang.
Ben vooral benieuwd hoe ze nu zijn want het is een behoorlijke tijd geleden dat ik ze gezien heb.

Ben ook wel benieuwd of er nog een beetje mensen op af komen. Veel bekenden laten her hier afweten vanwege het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
rajackar schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:20:
[...]

Scar Symmetry is zeker de moeite waard. Een lekkere mix van melodie en het hardere werk met zowel grunts als cleane zang.
Ben vooral benieuwd hoe ze nu zijn want het is een behoorlijke tijd geleden dat ik ze gezien heb.

Ben ook wel benieuwd of er nog een beetje mensen op af komen. Veel bekenden laten her hier afweten vanwege het weer.
Gezien het weer en bussen die uitvallen besloten om toch maar met de auto te gaan. Ik snap niet waarom de bussen niet reden, niets geks meegemaakt. Daardoor uiteindelijk wel wat later en we moesten toch ook nog wat eten..

Het eerste voorprogramma gemist, maar Scar Symmetry nog wel kunnen meepikken. Lekkere band wel. Ik ben niet zo van de grunts, maar door de 2 zangers vond ik het hier nog wel leuk. Goede gitarist, die kale met die baard.

Ik vond Anneke erg goed. Had 3/4 van haar band al gezien bij Ayreon en die gasten zetten een lekkere muur van geluid neer. Dat in combinatie met de mooie zang van Anneke is hemels in mijn oren. Hopelijk gaan ze later dit jaar nog meer optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 19:03
Ik had de toestand op het spoor goed in de gaten gehouden. Ik heb een kleine omweg moeten met de trein, maar was wel op tijd voor My Propane. De zanger van die band was blij dat we er waren ondanks het "verschrikkelijke kutweer".

Ik ben ook niet zo van de grunts, maar Scar Symmetry kon nog wel waarderen.

Vuur zette een mooi feestje neer, misschien toch eens de cd kopen.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
arnold_m schreef op maandag 11 december 2017 @ 22:14:
Vuur zette een mooi feestje neer, misschien toch eens de cd kopen.
Had je na het concert kunnen doen toch, had je nog een handtekening (een hartje) erop gehad van Anneke.
Ik ben ook niet blijven hangen hoor. Ik moest m'n vrienden nog afzetten en van hun moest daarna nog door naar Apeldoorn. Gelukkig viel het weer zo laat op de avond mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Droevig nieuws: Warrel Dane (Nevermore, Sanctuary) is overleden :(

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Nyarlathotep schreef op woensdag 13 december 2017 @ 15:56:
Droevig nieuws: Warrel Dane (Nevermore, Sanctuary) is overleden :(
Last het net, shocked. Vond hem persoonlijk meer in zijn habitat met Nevermore dan Sanctuary, zo even Nevermore blazen M/ .

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Deze heren toch wel een keer of 5 live aan het werk gezien maar de laatste jaren een beetje uit het oog verloren. Maar sinds ik laatst het album Emperor of Sand ontdekte toch weer helemaal gek op deze band.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solictice
Vanavond naar 013 voor Watain. Nieuwe album is toch weer lekker, vind het persoonlijk wel beter dan The Wild Hunt, wat meer zoals de oudere albums.
Ben benieuwd wat voor show ze dit keer gaan neerzetten, de laatste keer dat ik Watain zag was in 2011... Dat was een meer een satanic ritueel dan een optreden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

https://www.theguardian.c...-motorhead-guitarist-dies

Jongens, keihard het album Ace Of Spades draaien, de originele line-up is compleet in het hiernamaals.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Slavy schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 15:32:
https://www.theguardian.c...-motorhead-guitarist-dies

Jongens, keihard het album Ace Of Spades draaien, de originele line-up is compleet in het hiernamaals.
No sleep till Hammersmith staat al op repeat
🤘

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 00:06

_O_

[ Voor 33% gewijzigd door Tackleberry op 11-01-2018 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Toch wel raar om te voelen dat ik (misschien niet direct zichtbaar, wachten op de volledige versie) opgenomen ben en de hele wereld over ga. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14:57
Vandaag de 3e track van het nieuwe Machine head album uit. Man wat ben ik teleurgesteld. Vorige 2 liedjes waren al niet bepaald mindblowing, maar dit is wel erg teleurstellend. Durf het linkje niet eens te posten.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14:23
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:03:
Vandaag de 3e track van het nieuwe Machine head album uit. Man wat ben ik teleurgesteld. Vorige 2 liedjes waren al niet bepaald mindblowing, maar dit is wel erg teleurstellend. Durf het linkje niet eens te posten.. :(
Ik ben Machine Head fan van het eerste uur maar ook ik ben teleurgesteld. Natuurlijk is het goed dat ze niet altijd hetzelfde doen maar dit pakt mij gewoon niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gisteren naar Watain geweest in 013. Niet echt mijn band nog steeds maar aardig optreden. Vriendin is fan van het eerste uur. Maar verdomme wat was het druk en warm. Volgende keer maar de grote zaal voor Watain 013.

24ste weer even deze onderstaande heren bewonderen. Altijd een feestje live.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Geteisem schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:12:
Gisteren naar Watain geweest in 013. Niet echt mijn band nog steeds maar aardig optreden. Vriendin is fan van het eerste uur. Maar verdomme wat was het druk en warm. Volgende keer maar de grote zaal voor Watain 013.

24ste weer even deze onderstaande heren bewonderen. Altijd een feestje live.

[video]
Het was wel erg druk inderdaad, maar wel een toffe show. Voorprogramma was qua geluid nogal slecht vond ik, maar Watain klonk veel beter.

Inquisition is in Nijmegen met Septicflesh als ik het goed zie? Ook maar eens kijken of ik daar heen kan dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Het was wel erg druk inderdaad, maar wel een toffe show. Voorprogramma was qua geluid nogal slecht vond ik, maar Watain klonk veel beter.

Inquisition is in Nijmegen met Septicflesh als ik het goed zie? Ook maar eens kijken of ik daar heen kan dan!
Voorprogramma niet gezien. Waren laat gisteren.

Klopt. Ook leuk Septicflesh al ga ik meer voor Inquisition.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Even een klassieker. Een van de bands waar het voor mij toch allemaal mee begon.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Oke nog eentje dan vandaag. Heerlijk nummer. Wat een plaat blijft dit toch. Jammer dat het hierbij bleef.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Solictice schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:38:
[...]

Geluid bij dat voorprogramma was abominabel slecht te noemen. Gitaar nauwelijks te horen en drums op standje "ik mix normaal housefeestjes is dit niet goed dan?". Alles ging in een zompige, zoemende kickmix verloren. Drummer drumde ook voor Watain, raar dat ze niet effe een deal met dezelfde geluidspersoon hebben gemaakt. Of Watain eist dat het voorprogramma kutgeluid heeft ;) Vond Watain erg goed overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

De heer Mameli (en Co.) is wat mij betreft ook weer lekker bezig. Trek dit goed in ieder geval.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hai Hai,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een band die in het liedje afwisselt van rustige metal, (rustige gitaar en normaal zingen) overgaat naar snelle metal (mag schreeuwen en harde gitaren).

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 12:31:
Hai Hai,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een band die in het liedje afwisselt van rustige metal, (rustige gitaar en normaal zingen) overgaat naar snelle metal (mag schreeuwen en harde gitaren).

De band hiervoor bij uitstek is Opeth (zeker het oudere werk). Tevens een van mijn favoriete bands.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Laatst online: 01:24

Saffie_time

Why use this? 42!

Vanavond Amenra acoustic in Nijmegen.
Heb ik ze 1 keer eerder zien doen op Roadburn en dat was indrukwekkend. Eens kijken of ze dat kunnen herhalen. Zou deze keer gericht op het nieuwe album zijn (waar de release show in Brussel voor mij hét optreden van 2017 was).
Morgen ook nog een normale versterkte versie maar aangezien ik morgen ga verhuizen weet ik nog niet of ik tijd en puf genoeg heb om die te gaan zien.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Even een beetje wakker worden met deze heerlijke plaat.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hai Hai,

Volgens mij is het genre wat je zoekt progressive metal Dat is echter alsnog erg breed, maar voor een dagelijkse feed van inspiratie kijk ik altijd op:
https://www.reddit.com/r/progmetal/

Voor wat je zoekt springt bij mij Persefone er dan echt uit.

Enkele andere van mijn favorieten: Tesseract, David Maxim Micic, The Contortionist, Earthside, Devin Townsend.
In het verlengde kan melodic/progressive death metal soms ook wel goede/interessante dynamiek hebben, maar vaak hebben deze bands wel de insteek "de beuk er in" (:9): Ne Obliviscaris, Black Crown Initiate.
Opeth is ook al genoemd, met name hun albums van jaren 2000s zijn echt megagaaf.

En ik vergeet er vast nog wel een paar. Alles wat djent. _/-\o_ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Textures? Periphery? Laatst weer eens de eerste Textures uit de kast getrokken, blijft toch echt de beste :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Als er ooit een band weer bij elkaar mag komen is het deze wel. Een waar gemis nog steeds.

Kan ook meteen bij het To listen lijstje van @Verwijderd.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hai Hai,

Zoiets? :+

Noem anders eens wat bands, is maybe makkelijker zoeken dan zo'n algemene term.

Kijk een andere band die zoiets doet is Scar Symmetry.

Geef wat meer info en we kunnen gerichter antwoord geven :+

[ Voor 23% gewijzigd door Touchdomex op 21-01-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Touchdomex schreef op zondag 21 januari 2018 @ 20:36:
[...]

Geef wat meer info en we kunnen gerichter antwoord geven :+
Dankzij @Verwijderd wel weer wat meer leven in dit topic en dat kan ik alleen maar toejuichen.
Oke nog eentje dan. Hard naar rustig en vice versa. Blijft een lekkere plaat.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Deze week naar Maiden United <3 ik heb er zin in

Ook afgelopen weekend weer eigenlijk alleen maar:

Ayreon
Pain of Salvation
Slayer

Aan gehad, was wel weer even tijd :+

Nu maar op zoek naar wat hardere metal bands met nog verstaanbare vocals erin.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Slayer heeft aangekondigd te stoppen, als Lombardo niet mee mag doen hiu ik het geld in mn zakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Slavy schreef op maandag 22 januari 2018 @ 17:34:
Slayer heeft aangekondigd te stoppen, als Lombardo niet mee mag doen hiu ik het geld in mn zakken.
Niet dat ik het luister, maar hier de video:

Vreemd genoeg staat er nog niets over nieuws: https://www.slayer.net/news/ maar wel op hun Facebook: https://www.facebook.com/slayer

[ Voor 17% gewijzigd door Anonymoussaurus op 22-01-2018 17:40 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Slavy ik heb ze nooit live gezien, was altijd bang dat die oude zakken (ikke ook) dan tegenvallen maar Bruce Springsteen, Police en Metallica hebben me toch erg goede concerten gegeven dus ik twijfel serieus om wel te gaan.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Ik heb Slayer zeker een keer of 6 live aan het werk mogen zien in de loop der jaren. Niet geheel onverwachts dit nieuws maar baal ook wel een beetje. Ook een teken dat ik zelf toch behoorlijk op leeftijd begin te raken. :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffebruin
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-12-2020
8) Zijn hier nog luitjes die aankomende zondag naar Tilburg afreizen om Arch Enemy, Jinjer te gaan zien ( en horen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Leffebruin schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:11:
8) Zijn hier nog luitjes die aankomende zondag naar Tilburg afreizen om Arch Enemy, Jinjer te gaan zien ( en horen)?
Nope, enige interessante van die package vind ik Tribulation maar goed daar vind ik de prijs en reis dan net weer te veel voor.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:52

superwashandje

grofheid alom

Leffebruin schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:11:
yes, gezien mijn vriendin alles van arch enemy wil zien nu ze de nieuwe zangeres hebben :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gisteren naar Nijmegen afgereisd voor Inquisition en Septicflesh in Doornroosje.
Inquisition speelde goed en strak. Geen geouwehoer zoals gewoonlijk en gas geven. Maar ben niet anders van deze heren gewend.
Septicflesh nog nooit aan het werk gezien. Leuk om een keer te zien en echte ras muzikanten ook. Al mocht het my friends en come on Netherlands wel iets minder. Maar goed erg groot contrast ook met Inquisition waar Dagon zelden tot nooit iets zegt maar enkelt aan het spelen en keelzingen is.
Leuk avondje wel en niet te druk.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXBunnyShmexiXx
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Laatst naar concert gegaan van black veil brides & asking alexandria. typisch van die harde schreeuw muziek maar zat vol met gillende tiener meiden, dat klonk uiteindelijk harder dan het grunten van de zanger zelf.

Gister ook een concert van motionless in white, maar ben der niet heen gegaan. Heb uiteindelijk gezien van mensen op facebook dat de moshpit erg wild was en er gewonden zijn gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Beetje Grind op zijn Tiet is nooit weg. Uut Limburreg. Ze mighty Cliteater. oOo

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Maiden United was awesome! Maar ja.. wat verwacht je met Damien Wilson. Wat een held is dat.

Dit jaar op de planning:

Therion
Epica 1000e show
Kamelot + Maiden United
Graspop

:D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Graspop ziet er wel tof uit qua headliners, namen die ik toch nog wel eens wil zien. Dus die staat ook op de planning, maar daarnaast ga ik ook naar Netherlands Deathfest, Roadburn (1 dag, misschien 2), 1 dagje Jera en natuurlijk een weekje Wacken Open Air. Wordt weer een duur jaar op deze manier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Roadburn voorlopig alleen voor Cult of Luna met Julie Christmas. Verder moet ik de boel nog ff doorspitten qua line-up.....niet echt heel veel interessants (voor mij in ieder geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Van mijn favoriete Obi plaat. Lekker wakker worden. (y)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Blijft ook een vette plaat inderdaad! \m/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Even een romantisch plaatje op de woensdagmorgen.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Wat is een goede Nederlandse site voor metal nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

aardschok.com? Weet eigenlijk niet of er veel Nederlandse metalsites zijn. Engelstalig zijn er wel een stel te vinden natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:36

Super_ik

haklust!

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Theimon schreef op zondag 11 februari 2018 @ 06:23:
aardschok.com? Weet eigenlijk niet of er veel Nederlandse metalsites zijn. Engelstalig zijn er wel een stel te vinden natuurlijk.
Europees is trouwens ook wel prima. Ik zit teveel op sites die amerika als doelgroep hebben. Dan mis je toch een boel europese bands. Die nu juist interessant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
ik gebruik vaak Metalfan.nl

Let wel op, blijf weg van het forum.. het is daar nogal niveau "omg als je lyrics kan verstaan en het is niet niveau Infant Annihalator dan is het geen metal en ben je een pop fan"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Lordsofmetal.com - hoofdredacteur verzorgt ook het wekelijkse uurtje hardrock op Arrow, maandagavond om 9 uur (en via podcast terug te luisteren).

Graspop heb ik ook wel interesse in, wel kort voor Queen in Ahoy (gisteren kaartjes voor kunnen scoren) en mijn vaste concertmaatjes kunnen misschien maar 1 dag... eens kijken of hun plannen nog aan te passen zijn.

[ Voor 42% gewijzigd door Pat911 op 11-02-2018 11:45 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste