Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Geen BOA voor mij vandaag. Beetje zuinig aan doen en zo heel veel speciaals stond er vandaag niet naar mijn bescheiden mening.

Hoop dat Dead Cross ook Nederland eens komt bezoeken in de nabije toekomst. Toch net een tikkeltje spannender dan Faith No More.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 19:12
rajackar schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:28:
Ik ben zeker de enige die AE op hun top vond met Stigmata. Een nummer als beast of man knalt voor mij al hun latere werk er uit.
Heb ze laatst weer gezien op Into the grave en ondanks dat het een hele goede, technische band is deed het me verdomd weinig.
Ja, dat hoor ik meer. Het tijdperk voor Angela, maar dat vind ik dus weer echt 20x niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

FastFred schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:15:
[...]

Ja, dat hoor ik meer. Het tijdperk voor Angela, maar dat vind ik dus weer echt 20x niks
Tja smaken verschillen ;)
En ze klinken wel echt anders in beide periodes dus ik vind het ook niet zo gek dat er zon splitsing in waardering is.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Tackleberry schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:43:
De try-out (afgelopen vrijdag) van Ayreon in 013 was briljant.
Was inderdaad een avond gevuld met goede muziek. Nog maar 3 nachtjes en dan de echte show. Er schijnen tickets te zijn verkocht aan 54 landen, geweldig voor Arjen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:31
Is er hier misschien iemand die interesse heeft in een VIP-kaart voor Ayreon voor komende vrijdag? Uit m'n hoofd kostte die €90, maar pin me er niet op vast. Reden van verkoop is dat er iemand niet meer mee wil (m.i. dus reden onbekend :+ ). Ik wil graag rijden, dus misschien kan je zelfs meerijden als het op de route ligt (ik moet o.a. langs Egmond en Utrecht Centraal, dus er ligt vrij veel op de route). Het eventueel meerijden is alleen wel onder voorbehoud, want ik heb nog geen auto kunnen regelen. Aan de andere kant heb ik wel een mooie Mustang gezien, dus misschien gaan we in stijl :P
Pat911 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 13:46:
[...]

Was inderdaad een avond gevuld met goede muziek. Nog maar 3 nachtjes en dan de echte show. Er schijnen tickets te zijn verkocht aan 54 landen, geweldig voor Arjen.
Dat is een beste prestatie. In een mail van laatst stond ook dat bijna alle hotels vol zitten en op Ticketswap zie je dollars, ponden, Zweedse kronen en zelfs de Hongaarse forint :P

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Ample Energy schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:08:
Dat is een beste prestatie. In een mail van laatst stond ook dat bijna alle hotels vol zitten en op Ticketswap zie je dollars, ponden, Zweedse kronen en zelfs de Hongaarse forint :P
Op de facebookpagina van Ayreon werd al opgeroepen om buitenlandse concertgangers te helpen met het kopen van NS-kaarten (dat schijnt alleen via ideal te kunnen). En ik zag ook al oproepen voor overnachtingsplekken.

Verheug me erg op de volledige show, ik miste nog wel een paar nummers (maar waarschijnlijk moeten ze daarvoor nog meer zangers hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:19
Werd de show ook opgenomen > Bluray gedrukt ??

Zou graag heen willen, marja, kan niet alles hebben :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Laatst online: 15-09 15:54
het word opgenomen, of het ook meteen blu-ray word weet ik niet.

als er voor voor de vrijdag nog mensen uit delft en omstreken gaan, ik ga met de auto, dus als je mee wel DM me maar.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Pat911 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:11:
[...]

Op de facebookpagina van Ayreon werd al opgeroepen om buitenlandse concertgangers te helpen met het kopen van NS-kaarten (dat schijnt alleen via ideal te kunnen).
Welcome to the Netherlands... :F
Pat911 schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 15:11:
[...]
Verheug me erg op de volledige show, ik miste nog wel een paar nummers (maar waarschijnlijk moeten ze daarvoor nog meer zangers hebben).
Hadden ze iets van een thema/concept of is het meer 'greatest hits'? Ik ben zó benieuwd. De potentie kan bijna niet worden geëvenaard.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Bij de tryout was het podium erg magertjes, ik verwacht straks in de grote zaal wel wat meer. Maar ja, het was ook een tryout. De toetsenist (Joost geloof ik) vroeg vooraf om geen spoilers te geven voor wat betreft nummers en zo. Ik zag al wel ergens een setlist voorbij komen, maar het valt me op diverse fora op dat er maar weinig over de inhoud te vinden is.

Ook de tryout is opgenomen, dus Ayreon kennende zal er wel een megaboekwerk uitkomen. Van The Source heb ik ook het grote boek besteld, erg mooi om door te bladeren als de cd's opstaan.

Ik zou graag een lift aanbieden, maar ik heb maar 2 plekken in de auto en die zin bezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 00:06
De concerten worden inderdaad opgenomen. Arjen heeft ook al expliciet aangegeven niet met dezelfde mensen te werken als bij The Theatre Equation, want dat was een matige registratie. Hij heeft daarvan wel zelf de geluidsmix gedaan.

Line-up voor de drie shows

Vocalists:
Floor Jansen - Nightwish
Damian Wilson - Threshold
Hansi Kürsch - Blind Guardian
Tommy Karevik - Kamelot
Anneke van Giersbergen - The Gentle Storm
Marco Hietala - Nightwish
Jonas Renkse - Katatonia
Mike Mills - Toehider
Marcela Bovio - Stream of Passion
Irene Jansen - Ayreon
Robert Soeterboek - Star One
John Jaycee Cuijpers - Praying Mantis
Edward Reekers - Kayak
Jay van Feggelen - Ayreon
Maggy Luyten - Nightmare
Lisette van den Berg - Scarlet Stories

Note: Russell Allen (Symphony X) kan er niet bij zijn.

Instrumentalists:
Ed Warby - Drums
Johan van Stratum - Bass
Marcel Coenen - Lead guitar
Ferry Duijsens - Guitar
Joost van den Broek - Keyboards
Ben Mathot - Violin
Jeroen Goossens - Flutes, woodwinds
Maaike Peterse - Cello

(oh en ene Arjen Anthony Lucassen)

Was het maar (in mijn geval) zaterdag...

• Pat911
  • Nu online
Tackleberry schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 22:36:
Anneke van Giersbergen - The Gentle Storm
<3

En van VUUR natuurlijk. En af en toe zingt ze ook nog bij Devin Townsend _/-\o_

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Klinkt goed, jammer dat ik er niet bij kan zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Pat911 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 06:15:
[...]

<3

En er was ooit ook iets met een Gathering...

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

• Pat911
  • Nu online
LangTall schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:05:
[...]

Ja, ooit. Maar die heb ik nooit gevolgd. Ik 'ontdekte' Anneke bij Devin, en later zag ik haar als gast bij Stream of Passion.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:24

Saffie_time

Why use this? 42!

Over blasts from the past gesproken: afgelopen weekend bij afscheidsconcert geweest van Undeclinable Ambuscade.
1 van Nederlands grootste (imho) punk bandjes ooit.

Man wat was dat een enorm vet feestje!

Ja ik weet, het is geen metal :+ Sue me!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Pat911 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 06:15:
[...]

<3

In december in Utecht met Scar Symmetry. Daar ga ik zeker proberen bij te zijn :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Pat911
  • Nu online
@rajackar ik heb de kaartjes voor VUUR al binnen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:26

Rhapsody

In Metal We Trust

Pat911 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:42:
@rajackar ik heb de kaartjes voor VUUR al binnen :)
* Rhapsody ook!

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Dat wordt gezellig. Ga die van mij ook maar snel halen.

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

LangTall schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:05:
[...]

En agua d'annique

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Een van de beste dingen die Dave Grohl ooit gedaan heeft naar mijn bescheiden mening.
Van het legendarische Probot album.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Staat 1 van jullie misschien alleen in de rij in Tilburg? Heb nog een VIP-kaart over, dus als je nu al naar binnen wilt en een goody bag wilt scoren, stuur maar een DM. Beloof niet dat ik nog naar buiten mag, maar is een poging waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 00:06
Holy shit, wat was Ayreon Universe waanzinnig goed! Die 2,5 uur vlogen voorbij... _O_

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21762441_1683216648368650_3233995293691033987_o.jpg?oh=e477f97a8dba6581eebde1e43ff66efd&oe=5A4E1EBB

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/21743464_1682172135139768_6900079146694465072_o.jpg?oh=85a6b6b92f79f3050f25fcf12ec1439a&oe=5A47B9BB

Afbeeldingslocatie: https://oor.nl/media/2017/09/Ayreon-1-Arjen-Lucassen-foto-Bert-Treep-1024x762.jpg

Een bezoeker van de eerste show zei dat Arjen Lucassen tijdens de eerste show door heeft laten schemeren dat dit nog wel eens vervolg zou kunnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Saffie_time schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:57:
Over blasts from the past gesproken: afgelopen weekend bij afscheidsconcert geweest van Undeclinable Ambuscade.
1 van Nederlands grootste (imho) punk bandjes ooit.

Man wat was dat een enorm vet feestje!

Ja ik weet, het is geen metal :+ Sue me!
Holy fuck! Die naam heb ik lang niet gehoord. Was ze al bijna vergeten. Jammer dat ik er achter kom daar ze nog speelden vanwege een afscheid ;)

Gaat er nog iemand naar Inferno fest in Oslo volgend jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Ample Energy schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 18:31:
Staat 1 van jullie misschien alleen in de rij in Tilburg? Heb nog een VIP-kaart over, dus als je nu al naar binnen wilt en een goody bag wilt scoren, stuur maar een DM. Beloof niet dat ik nog naar buiten mag, maar is een poging waard.
Mmmm, voortaan toch maar GoT checken onderweg.... om 18:30 zat ik nog in de pizzeria.
Trouwens geen last gehad van een lange rij.Er werd gefilterd op wel of niet een tas bij je. En aangezien ik er geen gewoon van maak een handtas mee te nemen kon ik in 1 keer doorlopen, onderweg een biertje pakken en vervolgens op zo'n 3 meter van het podium staan :9~
Tackleberry schreef op zondag 17 september 2017 @ 22:40:
Holy shit, wat was Ayreon Universe waanzinnig goed! Die 2,5 uur vlogen voorbij... _O_

Een bezoeker van de eerste show zei dat Arjen Lucassen tijdens de eerste show door heeft laten schemeren dat dit nog wel eens vervolg zou kunnen krijgen...
Vanwege de grote diversiteit vond ik het lang duren, na 1 uur had ik het gevoel alsof het al bijna voorbij was, zoveel indrukken had ik al binnengekregen.

Maar het gevoel over de show kan ik alleen maar delen. So far het beste concert van het jaar voor mij (en ik heb toch al redelijk wat gezien dit jaar - maar Queen komt er nog aan). Ik kan bevestigen dat Arjen inderdaad liet doorschemeren dat hij dat inderdaad heeft laten doorschemeren. Voor iemand die het eng vindt om live te spelen en voor een publiek te spreken, was hij nog aardig lang aan het woord de eerste avond. Zijn ogen schoten vol toen het publiek zijn naam begon te scanderen _/-\o_

Als vervolgshows met dezelfde band zijn.... top, liever morgen dan volgend jaar. Ach, 10 december naar VUUR met wederom Anneke, Ed, Ferry en Johan.

[ Voor 7% gewijzigd door Pat911 op 18-09-2017 09:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Pat911 schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:46:
[...]

Mmmm, voortaan toch maar GoT checken onderweg.... om 18:30 zat ik nog in de pizzeria.

[...]

Vanwege de grote diversiteit vond ik het lang duren, na 1 uur had ik het gevoel alsof het al bijna voorbij was, zoveel indrukken had ik al binnengekregen.

Maar het gevoel over de show kan ik alleen maar delen. So far het beste concert van het jaar voor mij (en ik heb toch al redelijk wat gezien dit jaar - maar Queen komt er nog aan). Ik kan bevestigen dat Arjen inderdaad liet doorschemeren dat hij dat inderdaad heeft laten doorschemeren. Voor iemand die het eng vindt om live te spelen en voor een publiek te spreken, was hij nog aardig lang aan het woord de eerste avond. Zijn ogen schoten vol toen het publiek zijn naam begon te scanderen _/-\o_

Als vervolgshows met dezelfde band zijn.... top, liever morgen dan volgend jaar. Ach, 10 december naar VUUR met wederom Anneke, Ed, Ferry en Johan.
Can confirm inderdaad :) En het gejuich liet al duidelijk horen dat dat goed werd gevonden haha

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

rajackar schreef op maandag 18 september 2017 @ 00:05:
[...]
Gaat er nog iemand naar Inferno fest in Oslo volgend jaar?
Zou graag een keer Noorwegen aandoen in combinatie met zo'n festival. Maar helaas voorlopig niet.

Erg gaaf dat Wiegedood er staat. Goede band.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
corset schreef op maandag 18 september 2017 @ 08:59:
[...]

Can confirm inderdaad :) En het gejuich liet al duidelijk horen dat dat goed werd gevonden haha
Hopen dat ik het deze keer wel op tijd weet dan, en niet 2 weken nadat de kaarten uitverkocht zijn ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Geteisem schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:49:
[...]

Zou graag een keer Noorwegen aandoen in combinatie met zo'n festival. Maar helaas voorlopig niet.

Erg gaaf dat Wiegedood er staat. Goede band.
Stond bij mij ook lang op de verlanglijst.
Ga er nu eindelijk heb voor de volle 5 dagen. Idd leuk dat er ook een Nederlandse band staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:07

Theimon

Snapte!?

rajackar schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 00:02:
[...]

Stond bij mij ook lang op de verlanglijst.
Ga er nu eindelijk heb voor de volle 5 dagen. Idd leuk dat er ook een Nederlandse band staat.
Het is een Belgische band met een Nederlandse naam ;) Het zijn mannen van Oathbreaker en Amenra in een van de vele Gentse projecten.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
toolkist schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:03:
[...]

Hopen dat ik het deze keer wel op tijd weet dan, en niet 2 weken nadat de kaarten uitverkocht zijn ;)
1 tip mocht je facebook hebben, join de Ayreon groep, daar post Arjen vaak als eerst de pre sale/collectors edition items die te koop zijn.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Wellicht dat mensen nog behoefte hebben aan een laatste keer Textures?

Afbeeldingslocatie: http://texturesband.com/images/w220/uploads/blog/67_1.20170516-textures_farewell_small.jpg?1495013386

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

@Tackleberry Heb het geluk gehad 3x naar Ayreon te mogen, ook al was het dezelfde set, was erg gaaf! :)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Saffie_time schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:11:

[afbeelding]
Vet hoor! Had wel in Utrecht willen gaan maar niet "helaas" zelf spelen die avond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
[...]

Trouwens geen last gehad van een lange rij.Er werd gefilterd op wel of niet een tas bij je. En aangezien ik er geen gewoon van maak een handtas mee te nemen kon ik in 1 keer doorlopen, onderweg een biertje pakken en vervolgens op zo'n 3 meter van het podium staan :9~
Ah, had leuk geweest! Al hadden wij weer geen tijd voor pizza.
Binnen viel de drukte mij erg mee. We hadden nog een tijd boven gezeten, daarna op de trappen in de zaal en om 8 uur konden we nog rustig behoorlijk ver naar voren zonder iemand aan te raken. Tijdens de show kon er ook nog naar de bar worden gelopen.
[...]

Ik vond de tijd juist zo voorbij gaan. Bij een concert van anderhalf uur kijk ik vaak na 3 kwartier wel op m'n horloge. Niet dat ik weg wil, maar soms heb je zo'n hete tent waar je amper lucht hebt... Maar bij Ayreon keek ik na 5 kwartier pas en dat was meer omdat ik niet door het einde verrast wilde worden en zeker niet omdat ik er genoeg van had. Het was echt 1 grote trip door 'Ayreon Universe'!

Ik miste ook geen nummers. Tenminste, er kan altijd wat bij, maar ik vond het een heerlijke variatie en van alle albums werden er volgens mij meerdere gespeeld. En dan met die geweldige artiesten erbij, dan kan het ook moeilijk fout gaan. Heerlijk hoe die fluitist (Jeroen Goossens) ook rockte en die gitarist (Marcel Coenen) was ook echt geweldig. Shredje hier, sweepje daar. En de helft van de tijd lijkt hij niet eens te letten op wat hij doet :P

Maar iedereen was top. Personeel daar trouwens ook. Ze konden tappen, waren geïnteresseerd (en volgens mij ook allemaal fan) en ik kon na de show nog de allerlaatste goodiebag ophalen met dat ongebruikte VIP-ticket. Het was ook weer leuk om wat fans te spreken. Helaas dus geen tweakers, maar wel een stel Noren en 3 lui uit Australië. Mafkezen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Ample Energy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:12:
[...]
en ik kon na de show nog de allerlaatste goodiebag ophalen met dat ongebruikte VIP-ticket
Wat zat er eigenlijk allemaal in die goodie bag?

Nu trouwens lekker aan het werk met Ayreon op de koptelefoon - Into the electric castle _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Laatst toen ik las dat Blood Music colored vinyl represses ging maken van Moonsorrow en Ensiferum albums heb ik ze toch maar bijna even allemaal behalve Verisakeet gepre-ordered :)
Zat te balen dat ik een tijd terug naast die volledige Moonsorrow boxsets heb gegrepen, dus nu van zowel Moonsorrow als Ensiferum de "budget" represses gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aqOwB1ElpBGH56M1MaKmalVt/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lj8uqNv5DTUPbFWoQbNRQSQw/thumb.jpg

https://www.blood-music.com/store-eu/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Saffie_time schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:11:

[afbeelding]
Misschien dat ik Tilburg wel even meepik in December.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Pat911 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:41:
[...]

Wat zat er eigenlijk allemaal in die goodie bag?

Nu trouwens lekker aan het werk met Ayreon op de koptelefoon - Into the electric castle _/-\o_
Lekker hoor. Al voer ik zelf meestal weinig uit met dat soort goede muziek aan :P

En als je me je adres durft te DM'en mag je van mij wel zelf kijken ;) Ik had hem meegenomen voor een vriend die ik al lang niet meer heb gezien, maar hij reageert niet.

Ayreon:
- tasje
- poster Ayreon Universe met de Electric Castle, dat ding van Universal Migrator en het oog van The Final Experiment (iirc)
- Ayreon Universe metalen drinkflesje
- Ayreon Universe keycord (wat moet je zonder!)
- Ayreon Universe sticker
- 10% korting in de webshop van Mascot Label Group met code 'AYREONUNIVERSE' (t/m 14 november)

Korting:
- Sample lied van Marcela Bovio op marcelabovio.com/ayreonuniverse en 25% korting in de webshop met de code 'AYREONRULES'
- 40% korting in de webshop van Damian Wilson via damian-wilson.net/AYREON met inlog 'AYREON' en passwd 'UNIVERSE'. Hij gaat in september en oktober touren trouwens.

Reclame:
- Boekenlegger (?) Scarlet Stories
- Maggy Luyten - Nightmare - Dead Sun
- Symfo Classics - The Best of Symphonic Rock - Sound and Senses
- Voices of Rock met Leon Goewie, Jay van Feggelen, Robert Soeterboek en Stan Verbraak
- Bo-El Guitars met signature gitaren van Marcel Coenen en basgitaren van Johan van Stratum
- VUUR
- Knight Area - Heaven and Beyond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
striner schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:23:
Laatst toen ik las dat Blood Music colored vinyl represses ging maken van Moonsorrow en Ensiferum albums heb ik ze toch maar bijna even allemaal behalve Verisakeet gepre-ordered :)
Zat te balen dat ik een tijd terug naast die volledige Moonsorrow boxsets heb gegrepen, dus nu van zowel Moonsorrow als Ensiferum de "budget" represses gekocht.

[afbeelding]

[afbeelding]

https://www.blood-music.com/store-eu/
Zo'n box van Moonsorrow heb ik de kast staan _/-\o_ ( de goedkoopste van het nodige aantal euros :P)
Echt goeie kwaliteit, echter maar 1x alles afgespeeld, blijft lastig om de platen+speler beneden te hebben, en zelf voornamelijk boven bij de pc zitten :P
Maar die 2 platen van Ensiferum misschien ook even bestellen. Zijn en blijven toch de beste 2 van de band.

Qua Ayreon wacht ik met smart op de bluray, alles wat ik er over hoor is positef :)

[ Voor 9% gewijzigd door Renegade666 op 19-09-2017 17:19 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Ample Energy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:59:
[...]
En als je me je adres durft te DM'en mag je van mij wel zelf kijken ;)
Durven wel, mar ik hoef niet zo nodig, kijk maar wie je er blij mee kan maken.
Reclame:
- Symfo Classics - The Best of Symphonic Rock - Sound and Senses
Daar ben ik afgelopen jaar ook nog heen geweest. Met o.a. Edward Reekers. Fijn concert, oude (prog)nummers door een zeer goede band (veelal ex-Kayak :) )
Ik zag al dat ze weer gaan beginnen met een nieuwe toernee, ik denk dat ik wel ergens een concert meepak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Pat911 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:44:
[...]

Durven wel, mar ik hoef niet zo nodig, kijk maar wie je er blij mee kan maken.

[...]

Daar ben ik afgelopen jaar ook nog heen geweest. Met o.a. Edward Reekers. Fijn concert, oude (prog)nummers door een zeer goede band (veelal ex-Kayak :) )
Ik zag al dat ze weer gaan beginnen met een nieuwe toernee, ik denk dat ik wel ergens een concert meepak.
Will do!

Ik denk dat ik er ook heen ga. Ze komen naar een nieuw poppodium op fietsafstand waar ik nog steeds niet ben geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Ample Energy schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 20:25:
[...]

Will do!

Ik denk dat ik er ook heen ga. Ze komen naar een nieuw poppodium op fietsafstand waar ik nog steeds niet ben geweest.
Leuk, welk poppodium.

Ik was vorige keer in Amersfoort, was de laatste show van de toernee, een soort toegiftoptreden.
Volgende week is de tryout in Baarn.

Allebei om de hoek, maar niet op fietsafstand. Ze komen ook in Utrecht, dus misschien dat ik daar heen ga. Is alleen net 3 dagen na VUUR. Ach....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
@Pat911 Poppodium Victorie, in Alkmaar. Ik geloof dat het 10 km is voor mij en dan kan ik dus lekker aan het bier :P
En speciaal voor jou onder de 'net bevestigd': Kayak.

Om eerlijk te zijn ken ik ze niet, maar ik zal ze binnenkort een kans geven. Met kaartjes voor VUUR wacht ik nog even. Het album is nog niet uit en ook snap ik niks van het centrum van Utrecht als ik met de auto ben. Ik moet nog even afwachten of ik een boete krijg voor afgelopen vrijdag om te bepalen of ik daar ooit nog wil komen :P

• Pat911
  • Nu online
@Ample Energy Victorie, nog nooit geweest, wel jarenlang in Alkmaar gewerkt...

Utrecht is voor mij 10 km op de fiets.
Vanuit ri Alkmaar is de trein handiger, maar misschien ook wel onhandig ivm laatste treinen en zo.
Anders parkeren in een buitenwijk of nabijgelegen dorpje en vandaar met OV.

KaYaK is ook nog van voor mij tijd, maar ik ken wel een aantal nummers. Gewoon goede prog/symforock. Ik weet niet of ik daar heen ga.

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
corset schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:36:
[...]

1 tip mocht je facebook hebben, join de Ayreon groep, daar post Arjen vaak als eerst de pre sale/collectors edition items die te koop zijn.
Helaas, geen Facebook hier
Zag vorige week op ticketswap ook nog genoeg kaartjes voorbij komen, dus dacht me even te registreren. Dat had dus weinig zin zonder facebook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
Iemand bekend met Leo Moracchioli? Doet regelmatig hele toffe metal covers van allerlei nummers op zijn Youtube kanaal.

Dit is zijn laatste pareltje (origineel van Billy Idol)

Dit blijft ook een hele sterke (origineel van Christina Aguilera)

EDIT: nieuwe album Arch Enemy is trouwens best tof. Het nummer 'Reasons to believe' is echt tof, clean vocals van Alissa O+

[ Voor 23% gewijzigd door FastFred op 22-09-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
FastFred schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:43:
Iemand bekend met Leo Moracchioli? Doet regelmatig hele toffe metal covers van allerlei nummers op zijn Youtube kanaal.

Dit is zijn laatste pareltje (origineel van Billy Idol)

[video]

Dit blijft ook een hele sterke (origineel van Christina Aguilera)

[video]

EDIT: nieuwe album Arch Enemy is trouwens best tof. Het nummer 'Reasons to believe' is echt tof, clean vocals van Alissa O+
Leo is wel bekend bij mij, maar veel van zijn laatste nummers vind k niks aan. En ben ook geen fan van zijn stem in het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 13-10 08:25
Leo is een beetje zijn touch het verliezen heb ik het idee, vond zijn nummers van vorig jaar en daarvoor beter dan de laatste maanden. Zo nu en dan zit er een leuk nummer bij, maar meestal is het beetje same ol, same ol.

Het Pink nummer van vandaag vind ik ook niet veel aan... Maar "Genie in a botlle" is dan weer te gek, hoe raar dat ook klinkt om te zeggen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Eensch, een heleboel nummers zijn simpelweg niet geschikt voor een metal cover. En sommige nummers zijn gewoon niet mijn stijl. Maar zo nu en dan zit er best een goeie tussen, White Wedding vond ik best goed gelukt, net als Hello en Johnny be good bijvoorbeeld.

[ Voor 9% gewijzigd door FastFred op 22-09-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:32
Daarnaast is van White Wedding natuurlijk al in 1995 een uitstekende metalcover gemaakt door Sentenced...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die kende ik nog niet. Maar, nee, die vind ik niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Die kende ik nog niet. Maar, nee, die vind ik niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Eerste nummer van nieuwe Mass is uit.

* Saffie_time is nu al blij dat hij kaartjes heeft voor Ra in de AB Brussel, cd presentatie, wat een vet nummer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:07

Theimon

Snapte!?

Yup, dat gaat goed komen die show :)

Klinkt goed!

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Zo van de week maar even kaarten besteld voor King Dude x The Ruins of Beverast in de Willemeen volgende maand en Enslaved in De Helling in November. Voor de rest nog even kijken wat er te beleven is de komende tijd. Al wil ik wel even wat rustiger aan doen. :X

[ Voor 3% gewijzigd door Geteisem op 27-09-2017 20:16 ]

www.gevoeligeplaten.nl

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:37
Machine head heeft een flinke Europa en UK tour aangekondigd. Voor Nederland komen ze in 013 en Oosterpoort.

Nu vind ik de Oosterpoort niet echt een metalzaal, maar in 013 ben ik er zeker bij! Ga ook 1 show doen in Duitsland. Toch wel een andere beleving dan hier. Hoogstwaarschijnlijk Berlijn.

Het is weer een "evening with" show. Minstens 2.5 uur knallen.

Nog meer Tweakers die Machine Head wel kunnen waarderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

:Y
Maar dan vooral het wat oudere werk. Waarschijnlijk te maken met jeugdcement 8)

Ik had inderdaad ook in de planning om ze maar eens in 013 te gaan opzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 13-10 08:25
Ik wilde het net posten @Lekkerboeie86 Ik ben de vorige keer in de 013 ook erbij geweest en ga minimaal 1x erbij zijn volgend jaar, 013 en/of Keulen!

Meer bands zouden dit moeten doen, 100% echte fans aanwezig, absoluut een van de beste shows ooit die ik gezien heb.

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:28
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:38:
Machine head heeft een flinke Europa en UK tour aangekondigd. Voor Nederland komen ze in 013 en Oosterpoort.

Nu vind ik de Oosterpoort niet echt een metalzaal, maar in 013 ben ik er zeker bij! Ga ook 1 show doen in Duitsland. Toch wel een andere beleving dan hier. Hoogstwaarschijnlijk Berlijn.

Het is weer een "evening with" show. Minstens 2.5 uur knallen.

Ik ga naar de show in Groningen en heb er weer zin in. De vorige keer in Zwolle was ook echt geweldig dus heb er weer zin in.

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 20:22
Ik denk dat ik ook ga tickets halen, al vind ik 45euro voor enkel Machine Head wel vrij prijzig. Laatste keer was ik ook in Zwolle er bij, maar dat is alweer een paar jaar geleden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Kan nog welleens sceptisch zijn over een remaster maar in sommige gevallen voegt het echter meer dan genoeg toe:

_/-\o_

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:37
Kaartjes voor Tilburg en Berlijn zijn binnen!! Machine fucking head! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:28
Ik heb ze binnen voor de Groningen sessie!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Akercocke is terug en hoe. Hopelijk doen zij snel Nederland aan. _/-\o_

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 23:38:
Waarderen kan ik ze zeker. Werd getriggered door Aesthetics of hate. Weet alleen niet of ik het 2,5 uur trek, zal binnenkort eens wat beter gaan luisteren.

In ieder geval vanavond naar Alarion in DB's (Utrecht). Lekkere symfo/prog-rock/metal (met Irene Jansen, die ik 2 weken terug nog zag bij Ayreon). *Irene deed alleen mee op de plaat. Live waren Paul Glandorf en Eva Kokken erbij.
In ieder geval een leuk concert met nog 2 goede bands. En weer 2 cd's erbij, van Alarion dus en van Semistereo.

[ Voor 16% gewijzigd door Pat911 op 02-10-2017 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Ik heb weer eens een random ontdekking gedaan op youtube. Van het kanaal Atmospheric black metal bands mocht iemand interesse hebben in meer:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RaoVdzo00lI]

Klinkt best lekker O+

[ Voor 14% gewijzigd door WernerL op 02-10-2017 19:51 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@WernerL Dat eerste nummer van dat album kwam een keer in mijn Spotify recommended. Meteen opgeslagen!

Ik zie op die channel ook Violet Cold staan, das imo een aanrader als je van melodisch houdt. Veel elementen erin wat je niet vaak ziet, zoals elektronica erin verwerkt.

Ik heb het volgens mij eerder in deze thread ook genoemd, maar Mesarthim is nog een andere goeie, redelijk onbekende blackmetal band (duo) met de ruimte als thema. Heb onderstaand op vinyl gekocht :P

Het laatste blackmetal nummer dat in mijn "discovered" lijstje is gekomen is onderstaand. Beetje "hipster" blackmetal volgens mij, maar vond het goed klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WernerL
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
@striner oeh die eerste album die je daar post klinkt best lekker. Ghost bath doet me dan niet zoveel. :+

In anders nieuws, ik kom zojuist een nieuw album van wintersun tegen, eerste nummer klinkt al weer episch als van ouds :D

Maarrr.. dit album heet geen Time II. Is TIme II uberhaubt wel ooit uitgekomen? Ik kan het niet op hun website terugvinden. Wikipedia geeft ook aan dat alleen TIme 1 is gereleased in 2012. :')
Op 9 januari 2016, gaf Mäenpää[2] wat meer uitleg over Time II. Hij legde uit dat de mixing was afgelast in 2014. Verder zei hij ook dat het een té moeilijk project was om af te werken met het beschikbare budget. Hij bevestigde ook nog eens dat er veel technische problemen opdoken die enkel opgelost konden worden met een groter budget. Hij was ook niet 100 % tevreden met het resultaat van Time I, maar verzekerd dat dit niet zal gebeuren met Time II. Daarom zal hij het album niet afwerken tot hij beschikt over het juiste budget en apparatuur.
Wederom problemen met mixing _O-

[ Voor 35% gewijzigd door WernerL op 06-10-2017 22:05 ]

Roses are red, violets are blue, unexpected '{' on line 32.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Een van de meest crushing bands die ik ooit heb gezien heeft een nieuw album uitgebracht.

Primitive Man - Caustic

Paar maanden terug gezien in het voorprogramma van Bongripper, terwijl ik dacht dat Bongripper toch wel behoorlijk heavy was, gingen deze heren er nog even zwaar overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Solictice schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:44:
Een van de meest crushing bands die ik ooit heb gezien heeft een nieuw album uitgebracht.

Primitive Man - Caustic

[video]

Paar maanden terug gezien in het voorprogramma van Bongripper, terwijl ik dacht dat Bongripper toch wel behoorlijk heavy was, gingen deze heren er nog even zwaar overheen.
Ik hoor dat je roadburn dan eens moet aandoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 16:04

superwashandje

grofheid alom

WernerL schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 22:04:
@striner oeh die eerste album die je daar post klinkt best lekker. Ghost bath doet me dan niet zoveel. :+

In anders nieuws, ik kom zojuist een nieuw album van wintersun tegen, eerste nummer klinkt al weer episch als van ouds :D

[video]

Maarrr.. dit album heet geen Time II. Is TIme II uberhaubt wel ooit uitgekomen? Ik kan het niet op hun website terugvinden. Wikipedia geeft ook aan dat alleen TIme 1 is gereleased in 2012. :')

[...]

Wederom problemen met mixing _O-
inderdaad, dit is een tussenalbum :p ik geloof dat die gast van wintersun (jaakari? :P) inderdaad besloot dat het zo niet lukte en daarom maar een crowdfunding campaign was begonnen. Met het geld is een nieuwe studio (met o.a. sauna en alles) gebouwd en dit album opgenomen als ik het goed heb. Als het goed is kan hij dus nu met Time II verder.

Verder wel een leuk album maar ik vond Time I echt duidelijk leuker en een meer eigen geluid hebben.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
superwashandje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:09:
[...]

inderdaad, dit is een tussenalbum :p ik geloof dat die gast van wintersun (jaakari? :P) inderdaad besloot dat het zo niet lukte en daarom maar een crowdfunding campaign was begonnen. Met het geld is een nieuwe studio (met o.a. sauna en alles) gebouwd en dit album opgenomen als ik het goed heb. Als het goed is kan hij dus nu met Time II verder.

Verder wel een leuk album maar ik vond Time I echt duidelijk leuker en een meer eigen geluid hebben.
Time 1 was een Demo.

Dit album is ook niet je van het. Paar keer gedraaid, maar valt mij tegen.
Op MA heeft hij maar 57/100 over 19 reviews.. Zegt genoeg :o

Terwijl hij zo goed begon met het eerst album en de eerste 2 albums van Ensiferum.
Daarna dacht hij dat hij god ofzo was, alles werd zo geprezen, maar het valt allemaal tegen..

[ Voor 3% gewijzigd door Renegade666 op 09-10-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Zwaar ondergewaardeerd naar mijn bescheiden mening. Zag ze een tijdje terug nog in de dB's:

Al denk ik wel dat deze heren groot kunnen worden.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Geteisem schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:55:
Zwaar ondergewaardeerd naar mijn bescheiden mening. Zag ze een tijdje terug nog in de dB's:

[video]
Ik weet niet of ondergewaardeerd de juiste omschrijving is. IIk ken heel veel mensen die het fantastisch vinden. Ik zou zeggen, "opkomend" ;)

Heerlijke band idd. Was er ook bij in DB's en heb genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Renegade666 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:00:
[...]

Time 1 was een Demo.

Dit album is ook niet je van het. Paar keer gedraaid, maar valt mij tegen.
Op MA heeft hij maar 57/100 over 19 reviews.. Zegt genoeg :o

Terwijl hij zo goed begon met het eerst album en de eerste 2 albums van Ensiferum.
Daarna dacht hij dat hij god ofzo was, alles werd zo geprezen, maar het valt allemaal tegen..
Ho ho, smaken verschillen. Ik vind The Forest Seasons echt een superlekker album. Wat meer verfijnd dan het cliché viking stampwerk wat Ensiferum de laatste tijd zelf tentoonstelt. Een hoop reviewers op MA hebben het ook over de arrogantie van Maenpaa. Maar eerlijk gezegd vind ik de meeste reviewers daar vooral zelf arrogant en puristisch. Metalsnobs so you will (alhoewel ze natuurlijk nog altijd wel recht op hun eigen mening behouden). Ik heb Wintersun begin september live mogen aanschouwen en ze speelden werkelijk met wiskundige precisie de zaal compleet ondersteboven. Een van de beste optredens waar ik ooit ben geweest.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Bansheeben schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:47:
[...]

Ho ho, smaken verschillen. Ik vind The Forest Seasons echt een superlekker album. Wat meer verfijnd dan het cliché viking stampwerk wat Ensiferum de laatste tijd zelf tentoonstelt. Een hoop reviewers op MA hebben het ook over de arrogantie van Maenpaa. Maar eerlijk gezegd vind ik de meeste reviewers daar vooral zelf arrogant en puristisch. Metalsnobs so you will (alhoewel ze natuurlijk nog altijd wel recht op hun eigen mening behouden). Ik heb Wintersun begin september live mogen aanschouwen en ze speelden werkelijk met wiskundige precisie de zaal compleet ondersteboven. Een van de beste optredens waar ik ooit ben geweest.
Ben ik met je eens, zij ook dat mijn mening was ;)
Ik heb gewoon niks met dit album, slecht gemixed in mijn ogen, het komt niet over.

De laatste ensiferum albums ben ik ook niet kapot van, daarom zij ik ook de eerste 2 albums :+

Maar gelukkig heb ik nog 100den bands waar ik naar luister, dus genoeg oorvoer ;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Renegade666 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:20:
[...]

Ben ik met je eens, zij ook dat mijn mening was ;)
Ik heb gewoon niks met dit album, slecht gemixed in mijn ogen, het komt niet over.

De laatste ensiferum albums ben ik ook niet kapot van, daarom zij ik ook de eerste 2 albums :+

Maar gelukkig heb ik nog 100den bands waar ik naar luister, dus genoeg oorvoer ;P
Natuurlijk :) Ik viel ook niet zozeer over je mening. Luister jij lekker jouw ding, dan luister ik het mijne, no problem. Maar ik had wat moeite met dat gemiddelde percentage wat je aanhaalde. De gevestigde metal review pers is een stuk lovender over dit album dan de reviews op MA. Maar goed, Wintersun is ook een wat controversieel onderwerp met die crowdfunding bullshit natuurlijk. Logisch dat dit wat kwaad bloed zet.

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:32

[video]
Zo, dat is lekker veel drukte op achtsnarige gitaren met dan ook nog zo'n zelfde druktemaker op bas. En dan staan ze over een paar weken gewoon hier in Doornroosje.

Zo, weer een woensdagavond dichtgetimmerd in de agenda :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Cult of Luna met Julie Christmas op Roadburn die Mariner komen doen *O* *O* *O* *O* *O*

* Saffie_time gaat alvast in de rij staan voor kaartjes volgende week donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Saffie_time schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:34:
Cult of Luna met Julie Christmas op Roadburn die Mariner komen doen *O* *O* *O* *O* *O*

* Saffie_time gaat alvast in de rij staan voor kaartjes volgende week donderdag.
Saffie_time schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:15:
[...]

Ik hoor dat je roadburn dan eens moet aandoen :+
En niet te vergeten Weedeater! Ik ben zelf nog nooit op Roadburn geweest, wilde afgelopen jaar wel gaan maar kwam qua timing totaal niet uit. Daarnaast zijn er vaak maar een paar artiesten die ik echt ken en wil zien, waardoor een weekend ticket toch net te duur is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Nu online
Klinkt erg lekker. 8-snaren en veel complexiteit is altijd goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saffie_time schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 15:34:

Speelde Cult of Luna the Beyond nog maar live. :'( Dat was voor mij hét album waardoor ik uiteindelijk helemaal in de doom/sludge kant ben beland en niks meer heb met 'snelle' metal. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:48

[video]
Oef, klinkt heel lekker! Die fretloze bass O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:35

Dhrax

Prog Lord

Nog old skool 'Death' liefhebbers hier ?

Ik heb de band enkele maanden terug herontdekt en realiseer me nu hoe goed en virtuoos het eigenlijk is. Heerlijke tijdloze muziek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:58
Dhrax schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:28:
Nog old skool 'Death' liefhebbers hier ?

Ik heb de band enkele maanden terug herontdekt en realiseer me nu hoe goed en virtuoos het eigenlijk is. Heerlijke tijdloze muziek :)
Het leukste aan Death vind ik nog wel het feit dat ze een live in eindhoven album hebben:)

Hou trouwens Death DTA in de gaten: een "tribute" aan death (ex bandleden hebben de naam maar veranders omdat ze vonden dat ze niet zonder de originele zanger/gitarist door konden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:35

Dhrax

Prog Lord

Ardjee schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Het leukste aan Death vind ik nog wel het feit dat ze een live in eindhoven album hebben:)

Hou trouwens Death DTA in de gaten: een "tribute" aan death (ex bandleden hebben de naam maar veranders omdat ze vonden dat ze niet zonder de originele zanger/gitarist door konden)
Yup, beide tegen gekomen op YT inderdaad. Live in Eindhoven is genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Jaaaa, als ik vanwege sneeuw de motor laat staan en met OV naar mijn werk reis, zet ik altijd ff wat muziek op mijn telefoon. Lekker muziekje luisteren tijdens het wachten en ingressen.

En daar zit altijd wel 1 of meerdere CD's van Death bij.. Blijft geweldige muziek.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 10:47
Ardjee schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 15:33:
[...]

Death blijft master. Ik was erbij in 98 :) Jeez, bijna 20 jaar geleden...
Album staat op Spotify zie ik. Meteen aangezet. Goede arbeidsvitaminen.

Verder bijna weekend! Dat moet gevierd worden.

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Die clips van red fang zijn stuk voor stuk geweldig!

* Saffie_time gaat straks eens kijken of hij kaartje voor Amenra akoestisch in Nijmegen kan krijgen, vorig jaar al eens gezien en goed bevallen en de Misses kan dat ook nog hebben.

Nieuwe cd is er wel 1 die in het toplijstje van 2017 komt te staan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13-10 10:47
Echt wel. Geweldige gasten >:)

Ik baal wel hoor. Komen ze in Nov naar BE en NL, zit ik net een week in de US voor werk -O-

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Nu online

rajackar

Blood Minister

Maverick! schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:01:
[...]

Death blijft master. Ik was erbij in 98 :) Jeez, bijna 20 jaar geleden...
Album staat op Spotify zie ik. Meteen aangezet. Goede arbeidsvitaminen.

Verder bijna weekend! Dat moet gevierd worden.

[video]
Haha! Heerlijke video inderdaad.

Doet me ook een beetje hier aan denken:

Tijd voor het weekend!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Even wakker worden hoor *O*

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalD
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 13:09
Hoewel ik Trivium eventjes opgegeven had (Vengeance Falls periode), brengen ze nu een tamelijk awesome album uit met als absolute uitschieter zowat het beste nummer dat ze imo ooit geschreven hebben: Beyond Oblivion. Al een 10-tal keer luid afgespeeld vandaag: seal of approval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
MetalD schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 16:11:
Hoewel ik Trivium eventjes opgegeven had (Vengeance Falls periode), brengen ze nu een tamelijk awesome album uit met als absolute uitschieter zowat het beste nummer dat ze imo ooit geschreven hebben: Beyond Oblivion. Al een 10-tal keer luid afgespeeld vandaag: seal of approval.
[video]
Dat is wel een tof nummer. Heb ook de rest van het album even snel gechecked, maar dat is helaas toch weer niks voor mij. Muzikaal zijn ze top, grunts en growls zijn prima, maar ik kan die clean vocals niet uitstaan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

'Intro' is over op 2:11 O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Hans1990 op 31-10-2017 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Misschien dat ik wel een dagje Fortarock meepik deze zomer om deze bazen weer eens aan het werk te zien.

De rest van de line-up vind ik uitermate teleurstellend om het netjes te verwoorden.

[ Voor 31% gewijzigd door Geteisem op 31-10-2017 12:30 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 22:38

Khaine

Python liefhebber

Geteisem schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 12:29:
Misschien dat ik wel een dagje Fortarock meepik deze zomer om deze bazen weer eens aan het werk te zien.
Same! Heb ze vorig jaar nog in Amsterdam meegemaakt. Lekker show maar nauwelijks interactie met publiek.
De rest van de line-up vind ik uitermate teleurstellend om het netjes te verwoorden.
We zijn er dan ook nog niet he. Zelf vind ik Nightwish altijd wel leuk om te zien, maar als hoofdact....

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Khaine schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 20:08:
[...]

Same! Heb ze vorig jaar nog in Amsterdam meegemaakt. Lekker show maar nauwelijks interactie met publiek.

[...]

We zijn er dan ook nog niet he. Zelf vind ik Nightwish altijd wel leuk om te zien, maar als hoofdact....
Nee interactie doen ze bijna niet aan. Al vind ik dat bij zo'n band als Meshuggah ook niet storend moet ik eerlijk zeggen. Ook al meerdere keren live mogen aanschouwen en stellen nooit teleur maar voor de show hoef je t niet te doen meer de golf aan herrie en geweld die op zeer technische wijze over je heen wordt gestort.

Nee de line up is nog niet rond maar goed dit is wel het deel dat het publiek zou moeten trekken. Ik had graag wat gewaagdere keuzes gezien. Maar goed dit is ook weer een echt veilig Mojo festival geworden. Helaas.

www.gevoeligeplaten.nl

Pagina: 1 ... 18 ... 48 Laatste