Acties:
  • +1 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 16:04

superwashandje

grofheid alom

voor de geinteresseerden: komende maandag een gratis rematch van/voor five finger deathpunch schijnbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door superwashandje op 16-06-2017 12:37 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:07

Theimon

Snapte!?

Maar met de vervangende zanger.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13-10 10:43
Theimon schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 23:53:
Maar met de vervangende zanger.
Vervangende zanger was qua stem/stage performance in ieder geval prima.
Hadden alleen op graspop alleen nog steeds achtelijk lange pauzes tussen de nummers en ze eindigden met House of the rising sun...afgespeeld vanaf cd terwijl ze het podium af liepen.
Zijn ook 10 minuten eerder gestopt, maar dat kan ook komen door schema wijzigingen want was er niet vanaf het begin.

muziek was prima, maar de show was alsnog een aanfluiting

[ Voor 11% gewijzigd door opblaashaas op 18-06-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Graspop was geweldig <3

Helaas weinig bands echt live gezien vanwege ziek worden van de warmte. Mijn top lijst:

1.) Alestorm, buiten wat geluidsproblemen gewoon geweldig
2.) The Charm The Fury, weten een awesome show neer te zetten
3.) Airbourne, because why the fuck not
4.) Hatebreed/Hacktivist. Hatebreed was cool, Hacktivist leuke nieuwe ontdekking

Rest even vergeten. Maar was wel geweldig <3 volgend jaar alle dagen en dan in sunparcs zitten

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:24

Saffie_time

Why use this? 42!

opblaashaas schreef op zondag 18 juni 2017 @ 18:31:
[...]

Vervangende zanger was qua stem/stage performance in ieder geval prima.
Hadden alleen op graspop alleen nog steeds achtelijk lange pauzes tussen de nummers en ze eindigden met House of the rising sun...afgespeeld vanaf cd terwijl ze het podium af liepen.
Zijn ook 10 minuten eerder gestopt, maar dat kan ook komen door schema wijzigingen want was er niet vanaf het begin.

muziek was prima, maar de show was alsnog een aanfluiting
En ze hadden nog een nieuwe gitarist mee omdat de vaste 'ziek naar huis terug moest'.
Begint wel een aardige parodie te worden van de band zelf zo.
Ze hebben namelijk ook nog een redelijk lange periode "we will rock" met het publiek gedaan... Toen was voor mij al duidelijk dat ze écht niet meer wisten hoe ze de tijd die ze hadden nuttig moesten vullen...
Wat een aanfluiting om dat het podium op te jagen op zo'n mooi slot waar menig band graag had gestaan.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Tsja, nieuwe zanger en gitarist die nog onvoldoende repertoire kennen en je hebt wel een contractuele verplichting om x minuten te vullen anders krijg je niet betaald.

Mijn muziek is het sowieso niet. Daarnaast vallen die lui voor mij in de formule hoek: muziek die in het populaire straatje past, stel gasten die goed voldoen aan wat een hip metaluiterlijk is en de eerste plaat meteen in de mainstream metal media.

Meer bedrijf dan band wordt het dan, van een band die verder wil zou ik in deze situatie verwachten dat ze inderdaad ruilen met een band in een vroeger slot en vanaf daar gaan proberen hun reputatie weer op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:22
Jheroun schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 10:39:
Tsja, nieuwe zanger en gitarist die nog onvoldoende repertoire kennen en je hebt wel een contractuele verplichting om x minuten te vullen anders krijg je niet betaald.

Mijn muziek is het sowieso niet. Daarnaast vallen die lui voor mij in de formule hoek: muziek die in het populaire straatje past, stel gasten die goed voldoen aan wat een hip metaluiterlijk is en de eerste plaat meteen in de mainstream metal media.

Meer bedrijf dan band wordt het dan, van een band die verder wil zou ik in deze situatie verwachten dat ze inderdaad ruilen met een band in een vroeger slot en vanaf daar gaan proberen hun reputatie weer op te bouwen.
Goed verwoord, dat gevoel heb ik ook bij die band. Heb ze dan ook van een flinke afstand zitten bekijken. Gelukkig waren er genoeg andere bands die het een stuk beter deden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Hier idem, biertje, hangen in het gras maar wel nog zo dicht bij mainstage dat dat het gene is wat dus mee hebben gekregen.
Het is dat ik niet ergens anders op dat moment moest zijn anders had ik er ook niets van meegekregen.

Inderdaad genoeg bands waar ik wel vrolijk van werd afgelopen weekend.
Amenra was wel de topper alweer.
Thuis kan ik de rust niet vinden om ernaar te luisteren maar live... Man wat ontzettend vet!

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Mijn favorietenlijstje van GMM2017:

Niet per sé in een bepaalde volgorde:

Rhapsody: zou willen dat de Efteling op dit tempo ging
Dee Snider: Alleen beter dan met TS
Airbourne: Rock'n f#cking Roll
Hardline
Rammstein: niets mis met een greatest hits show die staat als een huis
Alestorm: gewoon omdat het kan
Sólstafir
Thurisaz
Devildriver 😈
Inglorious: ja we waren vroeg wakker op zondag
Max & Igor: gewoon de oude sepultura. + Bonus voor "ace of spades"
Ugly kid Joe ook een zelfde bonuspunt

Brides of Lucifer vond ik tot twee keer toe tegenvallen: Het geluid in de Marquee stond zo rottig afgesteld, dat de bass de 20 prinsesjes overstemde
Geluid in de Marquee vond ik overigens het hele weekend niet top

Hopelijk is Metallica wel op Eurotour tijdens GMM2018

[ Voor 8% gewijzigd door JAMF op 20-06-2017 20:17 ]

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Heb je weinig aan. MetallicA is veel te duur voor Graspop. Voor menig festival heden ten dage overigens.

Binnenkort Dynamo Metal Fest. Voor de rest even rustig aan hier. Althans dat is de planning voor de komende weken. :X

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Geteisem schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:45:
Heb je weinig aan. MetallicA is veel te duur voor Graspop. Voor menig festival heden ten dage overigens.

Binnenkort Dynamo Metal Fest. Voor de rest even rustig aan hier. Althans dat is de planning voor de komende weken. :X
Metallica zal toch (hopelijk) ongeveer hetzelfde zijn als Maiden qua prijs.
En denk dat Rammstein ook geen koopje was met decor en pyro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

JAMF schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 11:50:
[...]

Metallica zal toch (hopelijk) ongeveer hetzelfde zijn als Maiden qua prijs.
En denk dat Rammstein ook geen koopje was met decor en pyro
Nou nee verdiep je er eens in zou ik zeggen. Metallica zit daar dik boven. Daar kan je beiden zeker wel 2 x voor inhuren gok ik en dan bedoel ik Iron Maiden en Rammstein tegelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Geteisem op 21-06-2017 12:34 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

Geteisem schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 12:25:
[...]

Nou nee verdiep je er eens in zou ik zeggen. Metallica zit daar dik boven. Daar kan je beiden zeker wel 2 x voor inhuren gok ik en dan bedoel ik Iron Maiden en Rammstein tegelijk.
Nou weet ik best mijn weg te vinden op het internet, maar booking-fees kom ik niet tegen.
Wel lijstjes dat Aerosmith meer dan 1 miljoen kost, maar daar staan zulke ruime marges in dat ik die met een korreltje zout neem.

Ben er wel nieuwsgierig naar: wat kost Metallica? Aangenomen dat ze toch al in de 'buurt' (werelddeel) op tour zijn...

Zo ben ik ook nieuwsgierig naar de grote kengetallen van bijvoorbeeld Graspop:

Hoeveel unieke bezoekers
Hoeveel liter bier
Hoeveel kuub (riool)afval
Hoeveel vrijwilligers en hoeveel betaalde krachten

Ook dingen die Google niet weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

JAMF schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 13:07:
[...]

Nou weet ik best mijn weg te vinden op het internet, maar booking-fees kom ik niet tegen.
Wel lijstjes dat Aerosmith meer dan 1 miljoen kost, maar daar staan zulke ruime marges in dat ik die met een korreltje zout neem.

Ben er wel nieuwsgierig naar: wat kost Metallica? Aangenomen dat ze toch al in de 'buurt' (werelddeel) op tour zijn...

Zo ben ik ook nieuwsgierig naar de grote kengetallen van bijvoorbeeld Graspop:

Hoeveel unieke bezoekers
Hoeveel liter bier
Hoeveel kuub (riool)afval
Hoeveel vrijwilligers en hoeveel betaalde krachten

Ook dingen die Google niet weet
Gaan ze nooit redden. En Metallica is tegenwoordig duurder dan Aerosmith.
Dat is wel een ding dat ik zeker weet. Gaat over 1 miljoen heen en nee dat zijn geen gekke bedragen tegenwoordig voor bands van dat kaliber.

Ze waren ook de duurste act op Pinkpop ooit in 2008 geloof ik. Nu zijn ze inmiddels voorbijgestreefd door de Stones

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:51
Anderhalf miljoen, voor Pinkpop, aldus deheer Smeets. Is natuurlijk een bak geld, maar dan komt er wel een heel circus aan personeel en vrachtwagens met materiaal mee. En aan de opbrengstenkant: bands van dat kaliber kunnen voor 20.000 extra verkochte kaartjes zorgen (+drankomzet). Het verdient zich zo terug.

[ Voor 71% gewijzigd door EvaluationCopy op 21-06-2017 17:06 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:38

Khaine

Python liefhebber

Ik ben voor het eerst in mijn leven enkel op 1 dag op graspop geweest. De zaterdag was overigens prima te doen. Devy live gezien! Dat was mijn hoogtepunt. Gojira was beregoed als altijd en Deep Purple een keer gezien hebben staat leuk op de lijst :)

Prima dagje, heb mij goed vermaakt.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Als ik kijk naar het Rammstein-effect op vrijdag op GMM dan geloof ik zeker dat het de moeite waard is om dit soort bedragen neer te leggen.
Afgeladen vol was het terrein...

Voor de mensen die het terrein kennen, we stonden ongeveer halverwege de 'grote bieren bar' tussen de mainstages. Mijn vriendin vond Rammstein niet leuk genoeg om te blijven staan en is eruit gegaan met een boel kwade mensen als gevolg. Om terug te komen bij de biertent naast de Marquee heeft 20 minuten moeten duren...
Na afloop het terrein afkomen heeft ons dik een uur gekost.

Niet iets wat ik eerder zo extreem heb meegemaakt op GMM (ook niet bij Maiden en dat vond ik al druk). Maar wel duidelijk dat er dus een pak extra mensen op afkomen die ook weer zullen zorgen voor een boel extra omzet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-10 00:06
Timetable van Dynamo Metal Fest is bekend. (Bron: DMF Facebook)

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/19260579_2349204778638970_9039499105704711112_n.png?oh=875259f127f655aa63e2fb36da61cf1f&oe=59CB0AD1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Tackleberry schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 23:35:
Timetable van Dynamo Metal Fest is bekend. (Bron: DMF Facebook)

[afbeelding]
Zin in. Wordt een lange dag voor mij aangezien ik het meeste goed te pruimen vind. Al had er van mij wel een stuk meer Death en Black op de bill mogen staan. Maar goed altijd een leuk feestje dit. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Same here. Alleen Vuur kan me weinig boeien. De rest is eigenlijk continu wel leuk. En vergeet niet de preparty op vrijdag avond met Diamond Head!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 10:41:
Same here. Alleen Vuur kan me weinig boeien. De rest is eigenlijk continu wel leuk. En vergeet niet de preparty op vrijdag avond met Diamond Head!
Twijfel nog om naar de Pre te gaan. Diamond Head jaren terug welleens aan het werk gezien. Leuk om te zien maar zeker niet spectaculair.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Maar het is wel leuk om gewoon twee dagen muziek en bier er van te maken i.p.v. 1 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Luister verschrikkelijk veel metal uit heel veel verschillende genres, van classic melodic/atmospheric tot ranzig rauwe oldschool black.

Een greep uit een aantal van mijn favoriete metal bands in no particular order:
The Project Hate MCMXCIX
Windir
Mistur
Borknagar
Aquilus
Ifing
Immortal
Moonsorrow
Negura Bunget
Arcturus
Falkenbach
Dimmu Borgir
The Vision Bleak
SOAD
Equilibrium (though, voornamelijk t Sagas album)
Mare Cognitum
Cacophony
Motorhead
AC/DC
Emperor
Rammstein
Irreversible Mechanism
Bishop of Hexen
Ne Obliviscaris
Stormlord
Satyricon
Fjorsvartnir
I
Sonata Arctica
Pantera
Amon Amarth
Enslaved
Iron Maiden
Arch Enemy
Electric Wizard
Cor Scorpii
Opeth
Ensiferum
ICS Vortex
Lunar Aurora
In Flames
Black Sabbath
Thorns
Devin Townsend Project
Darkthrone
Xantochroid
Naglfar
Lustre

Misschien ontdekt iemand er iets in als ze opzoek zijn naar iets nieuws. :)
Meeste staat op Spotify/YouTube/Bandcamp, al is helaas een favoriet album van me (In Hora Mortis Nostrae van Project Hate) nergens legaal te krijgen. Alhoewel ik hem ook in digitaal formaat gekregen heb van de artiest in ruil voor een tweede donatie aan hun crowdfund. :P

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 25-06-2017 05:05 . Reden: Fixing typos typos typos ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@WhatsappHack volgens mij komen onze interesses behoorlijk overeen 8)
Kan ik je de volgende bands aanraden als je ze niet al kent?

Skyfire (melodic death metal)
Mesarthim (Atmospheric black metal met space ale thema)
Summoning (Atmospheric black metal met Tolkien/LOTR als thema)
Bal-Sagoth (fantasy black metal)
Caladan Brood (lijkt op Summoning)
Gallowbraid (folk/blackmetal)
Finsterforst (folk/blackmetal)
Profanum (symphonic blackmetal, maar dan zonder gitaren, erg apart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13-10 10:34
Waarom staat Rock Werchter eigenlijk niet bij het lijstje van festivals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAMF

JAMF

BSOD baby schreef op zondag 25 juni 2017 @ 19:10:
Waarom staat Rock Werchter eigenlijk niet bij het lijstje van festivals?
Omdat het hier her grote 'Metal' topic is ?

*Kijkt naar het program van RW en ziet toch weinig metal..

Alhoewel ik Pinkpop ook niet vind passen in het lijstje

[ Voor 9% gewijzigd door JAMF op 26-06-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
@striner Thanks! :)
Sommigen kende ik inderdaad al, maar Mesarthim is een heerlijke toevoeging die ik nog niet eerder had gehoord :D TGF is echt een fenomenaal album, dank! :)
Profanum is inderdaad apart en lekker oldscool trouwens :P Kende hun nummer "The Descent into Medieval Darkness" al een tijdje, maar nooit echt verder gekeken naar de rest van hun repertoire.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Voor de Wacken gangers dit jaar, hier een playlist op Spotify met alle artiesten. Aangezien de ''officiële'' playlist op Spotify allemaal artiesten van voorgaande jaren bevat, heb ik zelf maar een playlist gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:58
WhatsappHack schreef op zondag 25 juni 2017 @ 05:01:
Luister verschrikkelijk veel metal uit heel veel verschillende genres, van classic melodic/atmospheric tot ranzig rauwe oldschool black.

Een greep uit een aantal van mijn favoriete metal bands in no particular order:
The Project Hate MCMXCIX
Windir
Mistur
Borknagar
Aquilus
Ifing
Immortal
Moonsorrow
Negura Bunget
Arcturus
Falkenbach
Dimmu Borgir
The Vision Bleak
SOAD
Equilibrium (though, voornamelijk t Sagas album)
Mare Cognitum
Cacophony
Motorhead
AC/DC
Emperor
Rammstein
Irreversible Mechanism
Bishop of Hexen
Ne Obliviscaris
Stormlord
Satyricon
Fjorsvartnir
I
Sonata Arctica
Pantera
Amon Amarth
Enslaved
Iron Maiden
Arch Enemy
Electric Wizard
Cor Scorpii
Opeth
Ensiferum
ICS Vortex
Lunar Aurora
In Flames
Black Sabbath
Thorns
Devin Townsend Project
Darkthrone
Xantochroid
Naglfar
Lustre

Misschien ontdekt iemand er iets in als ze opzoek zijn naar iets nieuws. :)
Meeste staat op Spotify/YouTube/Bandcamp, al is helaas een favoriet album van me (In Hora Mortis Nostrae van Project Hate) nergens legaal te krijgen. Alhoewel ik hem ook in digitaal formaat gekregen heb van de artiest in ruil voor een tweede donatie aan hun crowdfund. :P
Tjong, nog iemand die the project hate kent :P

Zijn hier en daar wel overeen komsten mijn lijst, maar mijn lijstje is ook wat groter :+

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Vanavond naar dB's geweest voor Beyond Creation. Wat een show echt geweldig muzikaal en qua plezier van de band zelf en de interactie met de zaal. Deze heren gaan groot worden de komende jaren. Geen twijfel over mogelijk.

Opende ook nog eens met deze knaller:

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 06:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

JAMF schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:02:
[...]

Omdat het hier her grote 'Metal' topic is ?

*Kijkt naar het program van RW en ziet toch weinig metal..

Alhoewel ik Pinkpop ook niet vind passen in het lijstje
Pinkpop heeft een tijdje meer metal gehad maar ondertussen ook niet meer echt. Het wordt steeds minder.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13-10 14:03
Geteisem schreef op zondag 2 juli 2017 @ 22:28:
Vanavond naar dB's geweest voor Beyond Creation. Wat een show echt geweldig muzikaal
Het begin was goed, maar die zang trek ik echt niet.

Aanstaande donderdag naar Mike Portnoy's Shattered Fortress, zijn afscheid van de muziek van Dream Theater. Recensies zijn lovend, ben erg nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Pat911 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 13:32:
[...]

Het begin was goed, maar die zang trek ik echt niet.

Aanstaande donderdag naar Mike Portnoy's Shattered Fortress, zijn afscheid van de muziek van Dream Theater. Recensies zijn lovend, ben erg nieuwsgierig.
Past er goed bij mijn inziens. Maar goed smaken verschillen. Ik vind Dream Theater daarentegen weer lastig te verteren en ja ook een aantal keer live gezien. Paar leuke nummers. Muzikaal best briljant maar verder erg saai imho.

Binnenkort Dynamo Metal Fest en verder nog Big Ass Metal Fest in de dB's deze maand. Met o.a. Altar. Ben benieuwd naar de show met huidige bezetting. Maar de geluiden zijn over het algemeen positief.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Geteisem schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:00:
[...]

Past er goed bij mijn inziens. Maar goed smaken verschillen. Ik vind Dream Theater daarentegen weer lastig te verteren en ja ook een aantal keer live gezien. Paar leuke nummers. Muzikaal best briljant maar verder erg saai imho.
Dat hoor ik vaker. Progrock/metal is natuurlijk ook veel virtuositeit waarbij het soms lijkt te gaan om de complexiteit van de composities. Podiumpresentatie is inderdaad vaak saai. Wat dat betreft kijk ik uit naar Mike Portnoy met begeleiding, die gasten snappen wel hoe je met het publiek omgaat.

Dat vind ik toch wel mooi, zoveel verschillende mensen/stijlen. Ik zoek nu naar een band die wel deathmetal speelt, maar 'verstaanbaar' zingt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Pat911 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:52:
[...]

Dat hoor ik vaker. Progrock/metal is natuurlijk ook veel virtuositeit waarbij het soms lijkt te gaan om de complexiteit van de composities. Podiumpresentatie is inderdaad vaak saai. Wat dat betreft kijk ik uit naar Mike Portnoy met begeleiding, die gasten snappen wel hoe je met het publiek omgaat.

Dat vind ik toch wel mooi, zoveel verschillende mensen/stijlen. Ik zoek nu naar een band die wel deathmetal speelt, maar 'verstaanbaar' zingt.
Ik hou ook van Prog. Maar dan meer Opeth, Steven Wilson of Devin Townsend. Bij die laatste twee is de podiumpresentatie ook niet je van het. Maar vind ik de muziek wel erg goed te pruimen. Opeth blijft een van mijn meest favoriete bands. Zelfs nu ze meer de Prog rock kant op zijn gegaan.

Ja in Death Metal vind je vooral grunts. Weet zo een twee drie niet een band die alleen maar 'verstaanbaar' zingt. Al kan ik grunts ook goed verstaan. ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Geteisem schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:16:
[...]

Ik hou ook van Prog. Maar dan meer Opeth, Steven Wilson of Devin Townsend. Bij die laatste twee is de podiumpresentatie ook niet je van het. Maar vind ik de muziek wel erg goed te pruimen. Opeth blijft een van mijn meest favoriete bands. Zelfs nu ze meer de Prog rock kant op zijn gegaan.
Opeth en Devin Townsend _/-\o_ !!! Podiumpresentatie van Devin vind ik geweldig, smaken verschillen wederom :9

De grunts van Mikael Akerfeldt vind ik dan weer wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Pat911 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:20:
[...]

Opeth en Devin Townsend _/-\o_ !!! Podiumpresentatie van Devin vind ik geweldig, smaken verschillen wederom :9

De grunts van Mikael Akerfeldt vind ik dan weer wel goed
Townsend doet t opzich leuk. Soms iets te. En uiteraard weer de Ziltoid gekte. Ja de 15e weer Devin op Dynamo metal fest in Eindhoven. Zal vast muzikaal weer dik in orde zijn.

Ik probeer nog steeds wat cleanere Death metal te bedenken. Maar valt mij zwaar. Ben zelf vooral van de Morbid Angel, Cannibal Corpse, Death, Deicide, Belphegor etc. Dat is allemaal niet 'echt' clean :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Geteisem schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:31:
[...]
Ik probeer nog steeds wat cleanere Death metal te bedenken.
Thanks - en instrumentale Death Metal....? Ik ben echt niet bekend in dat genre :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Pat911 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:33:
[...]

Thanks - en instrumentale Death Metal....? Ik ben echt niet bekend in dat genre :)
Is niet echt veel van naar mijn weten vooral met Grunts of screams.

Misschien toch oudere Cynic proberen. Die doen voornamelijk clean met wat geschreeuw maar geen echte grunts. En tis progressive death. Muzikaal zijn ze gigantisch naar mijn mening. Blijft heerlijke muziek.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
Vroeger had je Scar Symmetry, wat werd omschreven als (new wave of) melodic death metal, met zowel grunts als clean vocals. Vond ik vrij prettig klinken, maar qua muziek niet te vergelijken met de "echte" technische/brutal death metal :P
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=XX0p7Y3gND4]

-EDIT-
Ik bedenk me net dat als je een beetje blackmetal niet erg vindt, dat dan vooral de epische Bal-Sagoth met de vertel-stem van Byron niet mag ontbreken. Hun laatste album heeft sowieso wat meer deathmetal invloeden.

[ Voor 32% gewijzigd door striner op 05-07-2017 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Geteisem schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:20:
[...]
Misschien toch oudere Cynic proberen
Dat klinkt wel lekker...
striner schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:40:
Vroeger had je Scar Symmetry

dat dan vooral de epische Bal-Sagoth met de vertel-stem van Byron niet mag ontbreken
Die eerste klinkt lekker maar zodra die grunts komen haak ik ook bij deze band af. Voor de rest wel goed.

Die tweede klinkt ook interessant, ga ik wat meer van luisteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Pat911 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:42:
[...]

Dat klinkt wel lekker...

[...]

Die eerste klinkt lekker maar zodra die grunts komen haak ik ook bij deze band af. Voor de rest wel goed.

Die tweede klinkt ook interessant, ga ik wat meer van luisteren.
Probeer dit onderstaande ook even.

Akercocke een van de betere Death metal acts naar mijn mening. Dit nummer is echt bijna helemaal clean. ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Geteisem schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:21:
[...]
Akercocke een van de betere Death metal acts naar mijn mening. Dit nummer is echt bijna helemaal clean. ;)
Wat een lekker nummer is dit zeg. Begin deed me aan een andere band denken (qua ritme/gevoel). Kan even niet op de naam komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Pat911 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:12:
[...]

Wat een lekker nummer is dit zeg. Begin deed me aan een andere band denken (qua ritme/gevoel). Kan even niet op de naam komen.
Beetje Meshuggah wellicht. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Ik moest eerder denken aan iets van een progmetal-band. Van Meshuggah ken ik alleen Bleed echt goed (geweldig nummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Pat911 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 10:29:
Ik moest eerder denken aan iets van een progmetal-band. Van Meshuggah ken ik alleen Bleed echt goed (geweldig nummer).
Gojira?

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Dat is allemaal te modern voor mij :) Moest eerder denken aan Tool of Mastodon (waarschijnlijk vanwege de drum)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• striner
Hoe staan mensen hier tegenover elektronische invloeden?
Liuster nu al een tijdje The Algorithm (heb de naam 2 keer voorbij zien komen in een search in dit topic) maar vind het vooral gaaf dat ze metal combineren an afwisselen met dubstep/techno/elektronica, whatever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

striner schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 11:15:
Liuster nu al een tijdje The Algorithm (heb de naam 2 keer voorbij zien komen in een search in dit topic) maar vind het vooral gaaf dat ze metal combineren an afwisselen met dubstep/techno/elektronica, whatever

[video]

[video]
Niks mis mee al is dit niet mijn kopje thee so to speak. Doe mij maar onderstaande dan:

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-10 15:55
Goh, Fear Factory... Rond de tijd van Soul of a New Machine en Demanufacture veel geluisterd, maar intussen eigenlijk al twintig jaar uit het oog (oor?) verloren.
Als ik het zo hoor is er in de tussentijd niet heel veel aan veranderd :)

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 07-07-2017 09:55 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• metallicattim
  • Laatst online: 13-10 08:25
Wel enigszins mee eens, FF van de laatste dikke 10 jaar is niet geweldig, ik vind vooral zijn cleane zang gewoon super irritant, altijd hetzelfde... laat hem maar lekker schreeuwen, dat hoort er veel meer bij i.m.o.

Maar overall blijft het nog altijd gaaf hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Even weer wat verschillende metalen :)

Al zal deze niet bij iedereen geliked worden, maar vond het niet tegen vallen, ik wacht nog even op hun eigen materiaal :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Renegade666 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:03:
Even weer wat verschillende metalen :)
Blind Guardian is toch wel een lekkere band. Hansi Kusch zingt ook mee bij Ayreon, krachtige stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Amenra in Brussel (AB) op 31 oktober release show van Mass VI.
Kaarten gaan straks in de verkoop. Eens kijken of we erbij kunnen zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:48

[video]

[video]
Heb 't nu een paar dagen af en toe op gezet, klinkt erg lekker! Vooral in de auto :)

Ik heb ook het nieuwe album van Stone Sour (Hydrograd) eens gecheckt, is een fijne die lekker wegluistert.

En kaartjes voor Aversions Crown + Within The Ruins gekocht voor 24 augustus in de Little Devil te Tilburg oOo ik wilde sowieso al gaan voor Within The Ruins, maar heb Aversions Crown ook maar eens opgezocht, en dat klinkt ook bijzonder goed :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Kan niks met bovenstaande nummers. Maar goed over smaak valt niet te twisten.

Gooit even de beste Nederlandse Doom act ooit erin: Officium Triste

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Geteisem schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:33:
Kan niks met bovenstaande nummers. Maar goed over smaak valt niet te twisten.

Gooit even de beste Nederlandse Doom act ooit erin: Officium Triste

[video]
Daarom is het maar goed dat metal zo mooi breed is in alle vlakken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Beetje indraaien voor zaterdag. Meeste bands deze editie zijn toch wel die ik nog maar zelden thuis/in de auto draai maar altijd fijn om live te zien. Daarbij is Dynamo een leuk en gemoedelijk festival ook in de huidige vorm.

Zin in weer en stay away Mojo! :9

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Weer wat nieuw spul :

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=P9UmT_i0ju0]

[ Voor 25% gewijzigd door Renegade666 op 14-07-2017 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

[video]

[video]
Wel lekker hoor. Af en toe heb ik ook wel eens van die periodes dat ik Celldweller, Blue Stahl, NeuroTech of Blood Stain Child compleet grijs luister.
Veel songs zijn toch wel aardig catchy. Simpel maar wel erg goed in elkaar gezet.

.. maar ik blijf het liefst toch bij progressive (death) metal :9 . Is toevallig Persefone hier al eens voor bij gekomen?

Die gasten kunnen echt wel lekker songs bouwen met briljant instrumentaal en soepele ritme veranderingen.
Living waves was eerste listen wel beetje apart met hun vocoder (ik noem het gewoon autotune-achtig), maar uiteindelijk heeft het wel een coole plek in dat nr gekregen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 14-07-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Belphegor heerscht nog steeds de ballen uit de broek. Live ook altijd een feestje.

Zo maar eens naar Eindhoven karren. Meeste zin om Testament weer eens aan het werk te zien eigenlijk en de rest is mooi meegenomen. *O*

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Gisteren nog 1 vergeten, Threshold :)

En nog 1 van Frosttide

[ Voor 31% gewijzigd door Renegade666 op 15-07-2017 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:27
Zo op naar Eindhoven. Gojira vind ik persoonlijk weinig aan dus het gaat niet heel laat worden. Maar Exodus en ook Testament zijn daarentegen wel heel erg gaaf \m/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Geteisem schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 08:43:
[...]

Zo maar eens naar Eindhoven karren. Meeste zin om Testament weer eens aan het werk te zien eigenlijk en de rest is mooi meegenomen. *O*
Wij gaan ook zo :)

Overigens stond op de Dynamo site dat Testament weer met Souza zou optreden, maar daar kan ik weinig over vinden? En nu is het ook weer van de site gehaald zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Genoten van Prong en Exodus. Devin Townsend met 'Annie' was leuk maar die zie ik toch ook liever in een donkere zaal met videomuur. Gojira toch maar overgeslagen want ik was er eerlijk gezegd wel klaar mee. En vind ze stiekem toch ook best wel aan de saaie kant.

Maar de band waar ik voor kwam. Wat een aanfluiting dit keer dat Testament. Uur soundcheck en ongeveer een half uur spelen. Terwijl er een set van dik een uur was beloofd. Dit was mijn inziens ook de echte headliner. Nee een hoop gezeur en gedoe. Vraag mij ook af of er niet meer problemen waren dan de zogenaamde technische issues.

Ik snap dat de organisatie aan het gedoe met en rondom Testament en de soundcheck from hell (zoals iemand het op Facebook leuk noemde) weinig kan doen.

Daarnaast vond ik het te druk. 10.000 man op de Ijsbaan is gewoon TE. Daarnaast te kleine barren voor zoveel dorstig volk. De rijen voor het naar binnen gaan waren ook belachelijk. En dat duurde een partij lang. Dus de dag begon al redelijk stroef.
Verder knap wat ze weten neer te zetten en t blijft een redelijk gemoedelijk festival voor n mooi prijsje.

Dus ja opzich wel leuk gehad maar ook met een erg gemengd gevoel terugkijken op afgelopen zaterdag.

[ Voor 3% gewijzigd door Geteisem op 16-07-2017 11:36 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 038Zwolle
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 00:27
Prima dagje gehad met voor mij als hoogte punt Exodus. De drukte had ik weinig last van alleen waren er veel te weinig taps. Er stond genoeg personeel, maar de taps waren gewoon niet genoeg voor zoveel mensen.

Het was jammer dat de mic's van Testament niet werkten. Hierdoor kregen de mannen van het geluid de boel niet aan de praat en liep het een half uur uit. Helaas moesten ze ook om de normale tijd stoppen waardoor ze maar 5 nummers hebben gespeeld. Testament kon hier niet veel aan doen. Wat ik jammer vond omdat dit toch 1 van de bands was waarvoor ik naar Eindhoven gereden ben.

Gojira heb ik overgeslagen en hierdoor heb ik nog zo'n 15 muntjes kunnen omwisselen voordat de rij te groot werd. (1 loket over voor zoveel mensen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Geteisem schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:28:
Devin Townsend met 'Annie' was leuk maar die zie ik toch ook liever in een donkere zaal met videomuur.
Amen. Zelfs op Graspop in de marquee was de sfeer al beter. Leuke setlist alleen met Higher hoeft hij w.m.b. niet te eindigen. Ben je net een beetje op tempo (met zijn wall of sound prima te doen), komt er een halve balled voorbij. Leuk nummer, maar niet live imho. Tenzij het dan weer in een show is voor alleen "eigen" publiek, maar dan heb ik liever nog nummer Funeral. Helemaal een gemiste kans omdat hij best Sumeria met duplantier had kunnen doen. :)
Maar de band waar ik voor kwam. Wat een aanfluiting dit keer dat Testament. Uur soundcheck en ongeveer een half uur spelen. Terwijl er een set van dik een uur was beloofd. Dit was mijn inziens ook de echte headliner. Nee een hoop gezeur en gedoe. Vraag mij ook af of er niet meer problemen waren dan de zogenaamde technische issues.

Ik snap dat de organisatie aan het gedoe met en rondom Testament en de soundcheck from hell (zoals iemand het op Facebook leuk noemde) weinig kan doen.
Testament zelf was hoorbaar ook not amused. "They made us cat half of the fucking playlist." Toch wel benieuwd wat er uiteindelijk de oorzaak echt van was. Gelukkig kwam ik voor Devy en Gojira dus ik zat tijdens Testament met een broodje op de bank :) .Wel zuur voor de vele fans.
Daarnaast vond ik het te druk. 10.000 man op de Ijsbaan is gewoon TE. Daarnaast te kleine barren voor zoveel dorstig volk. De rijen voor het naar binnen gaan waren ook belachelijk. En dat duurde een partij lang. Dus de dag begon al redelijk stroef.
Verder knap wat ze weten neer te zetten en t blijft een redelijk gemoedelijk festival voor n mooi prijsje.
Agree.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Khaine schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Amen. Zelfs op Graspop in de marquee was de sfeer al beter. Leuke setlist alleen met Higher hoeft hij w.m.b. niet te eindigen. Ben je net een beetje op tempo (met zijn wall of sound prima te doen), komt er een halve balled voorbij. Leuk nummer, maar niet live imho. Tenzij het dan weer in een show is voor alleen "eigen" publiek, maar dan heb ik liever nog nummer Funeral. Helemaal een gemiste kans omdat hij best Sumeria met duplantier had kunnen doen. :)
Ben er niet geweest maar idd dat nummer is perfect voor de echte fans want die ballad moet elke keer dat ze hem spelen kaziger en kaziger en anders snap je er te weinig van. Als fan weet je precies over welk nummer het gaat :+

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 16-07-2017 21:13 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
Weer prima vermaakt dit jaar. Volgend jaar wat meer aandacht voor de entree (eerder open of meer capaciteit), meer bars en meer punten om je munten om te wisselen aan het einde van de dag. Hoeveelheid toiletten (en "gratis") was al een stuk beter dan vorig jaar.

Nadeel bij de bars was dat er én meer bezoekers waren én ze af en toe moesten rekenen of je wel voldoende muntjes had gegeven. "Oké, je levert vier bekers in en bestel vijf drankjes, oh wacht, water zit in een flesje, vijf muntjes is genoeg." Niets ten nadele van de barmedewekers, die hebben keihard gewerkt.

Wij stonden overigens netjes (een uur) in de lange rij van de grote parkeerplaats naar de entree, om er vervolgens achter te komen dat er meerdere rijen waren. De andere opties waren vele malen korter. Gelukkig precies op tijd voor Vuur binnen.

Vuur en Hevy Devy waren top. Kingdom en Grace blijven het goed doen hoor. Zekker met Anneke erbij. Testament kort maar krachtig en Gojira was beter dan ik had verwacht.

[ Voor 3% gewijzigd door Tackleberry op 16-07-2017 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Zaterdag weer even richting Utrecht voor een aantal bands in de dB's waaronder Altar in nieuwe bezetting.
Ben erg benieuwd hoe dit overkomt met een gruntende jongedame. We shall see. Zin in in ieder geval.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:35
Dit kwam net in de mail:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Renegade666
Weer wat nieuwe muziek en wat nieuwe bands (voor mij) _/-\o_
Het is van alles wat, voor iedereen zit er wel wat tussen :) O-)

/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Geteisem schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:05:
Zaterdag weer even richting Utrecht voor een aantal bands in de dB's waaronder Altar in nieuwe bezetting.
Ben erg benieuwd hoe dit overkomt met een gruntende jongedame. We shall see. Zin in in ieder geval.

[video]
Ah, ik hoor schoonfamilie :D

Nooit geweten dat die een doorstart hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Khaine schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 21:11:
[...]

Ah, ik hoor schoonfamilie :D

Nooit geweten dat die een doorstart hadden.
Nice.

Ja nou ja daar zullen de meningen over verdeeld zijn. Want volgens mij gaat het om een voormalig bandlid die de 'doorstart' heeft gemaakt. Niet iedereen schijnt daar even blij mee te zijn.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Las het een paar uur terug ja. Niks met de band of muziek van Linkin Park. Maar blijft triest.
Bewijst wel weer dat succes en geld ook geen hol uitmaakt bij depressie / verslaving.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-10 17:51
Renegade666 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 10:18:
Gisteren nog 1 vergeten, Threshold :)

[video]
Heb het album dead reckoning nog steeds in de auto radio zitten. Jammer dat de zanger toen is overleden. Ze hadden toen echt door kunnen breken. Nummers als "safe to fly" en met name "pilot in the sky of dreams" of hun cover van "super massive black hole (muse)" hadden echt radio potentie.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Geteisem schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 21:32:
[...]

Las het een paar uur terug ja. Niks met de band of muziek van Linkin Park. Maar blijft triest.
Bewijst wel weer dat succes en geld ook geen hol uitmaakt bij depressie / verslaving.
Ik heb ook geen fluit met die band. Ik zit meer te kijken naar het feit dat ie 6 kids in de steek laat. Pas 41 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online
:'(

Naast Iron Maiden heeft Linkin Park mij richting metal als muziek smaak getrokken. Inmiddels flink ontgroeid, maar ik had ze laatst nog eens gecheckt en ze deden meer hun eigen ding (op The Hunting Party) dan ik had gedacht, met name in ogenschouw het success van early 2000s nu-metal tijdperk..

Blijft altijd erg triest :( . RIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn. Had niet met al hun nummers wat, maar ze hadden een paar lekkere. Zelfmoord is sowieso altijd kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
Het album Hybrid Theory is een van de albums die mij de metal in heeft getrokken, dus een flinke invloed op mij als 12-jarige :P

On another note: ik had deze band eerder in dit topic aan iemand aangeraden, maar heb nu zelf de laatste EP op vinyl besteld!
Helaas zijn alle andere vinyls van die band al uitverkocht op de site.
Atmospheric/melodic/epic black metal met de ruimte als thema (de ruimte is oneindig groot, wij zijn nietig etc)
Bandcamp linkje
Interview: Exploring the Vastness of Space With Mysterious Black Metal Duo Mesarthim

[ Voor 18% gewijzigd door striner op 24-07-2017 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Nomaal niet een Skolmold fan, maar dit klinkt toch wel nice :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=5yHsmZy-YS8]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WorstCaseOfZen
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12-10 16:01
Mis de Nederlandstalige metal... Zoiets als
https://netniet.bandcamp.com

Blijft lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Afgelopen dinsdag nog naar Extreme geweest. Niet echt metal, eerder stevige hardrock. Maar wat een heerlijk optreden. Enthousiast, veel interactie en een uiterst beweeglijke 56-jarige Gary Cherone.
Nuno Bettencourt kan ook echt wel gitaar spelen, af en toe een lekker Brian May-geluidje of wat Van Halen-invloeden.

Was een onverwacht fijne avond, op dinsdag kreeg ik namelijk een mail dat ik een vrijkaartje had gewonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• calsonic
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Na jaren deze muziek ook weer eens opgepakt kwam deze band tegen "Arch Enemy" >:)
YouTube: ARCH ENEMY - The World Is Yours (OFFICIAL VIDEO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:06
Ik zie op wiki dat beide discs van Metallica's 'Hardwired... to Self-Destruct' gezamenlijk nog geen 78 minuten klokt. Doet me afvragen waarom ze het niet op 1 disc hebben gezet! Ze hebben toch al eerder cd's uitgebracht die tegen 80 minuten klokten (op Load hadden ze The Outlaw Torn zelfs ingekort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Zijn er nog tweakers die naar Wacken reizen deze week? Ik vertrek morgenochtend, veel zin in! Nu nog even de laatste uurtjes op werk door zien te brengen...

Hier nog een nummertje voor onderweg! YouTube: Onkel Tom - Auf nach Wacken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-10 21:42
Ik zag een clip van Arch Enemy met de nieuwe zangeres (nouja, die doet ook alweer 2 of 3 jaar mee... ).
Dacht bij mezelf, laat ik even wat nieuwere live clips bekijken, zien of ze beter geworden is.
Nog steeds niet op het niveau van de krachtige grunts/growl die Angela had :(
Ze kan het op zich wel aan, maar heeft gewoon niet dezelfde oerkracht. Bij haar komt het naar mijn idee meer over als screams dan grunts. Ze doet het prima, maar ik heb niks met screamers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Shadow_Zero schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:06:
Ik zie op wiki dat beide discs van Metallica's 'Hardwired... to Self-Destruct' gezamenlijk nog geen 78 minuten klokt. Doet me afvragen waarom ze het niet op 1 disc hebben gezet! Ze hebben toch al eerder cd's uitgebracht die tegen 80 minuten klokten (op Load hadden ze The Outlaw Torn zelfs ingekort).
In Amerika geldt voor sommige hitlijsten dat een dubbelcd voor meer meetelt dan een enkele cd. Hoger verkoopaantal, staat natuurlijk wel beter.

Sommige bands doen het uit artistieke redenen, om het gevoel van een LP te hebben, die je 'halverwege' moet omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:56
Solictice schreef op maandag 31 juli 2017 @ 10:48:
Zijn er nog tweakers die naar Wacken reizen deze week? Ik vertrek morgenochtend, veel zin in! Nu nog even de laatste uurtjes op werk door zien te brengen...

Hier nog een nummertje voor onderweg! YouTube: Onkel Tom - Auf nach Wacken
Zeker, wij vertrekken woensdagochtend :D heel veel zin in. In 2015 geweest en echt een geweldig festival!

We waren van plan om met zijn 6en te gaan, maar aangezien mijn neefje zijn schouderblad heeft gebroken gaat hij niet meer mee. Nu dus met zijn 5en en een kaartje over helaas :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Vrijdag naar Brujeria in dB's en zaterdag weer richting Utrecht voor mijnheer Manson.

*O*

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 23:55

rajackar

Blood Minister

Gaaf! Heb Brujeria op Wacken gezien en dat was een beste pot herrie :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tackleberry
De try-out (afgelopen vrijdag) van Ayreon in 013 was briljant. En dat was dan nog zonder alle gastvocalisten. Nog iets meer dan een week geduld voor "het echte werk"...

_O_

Line-up try-out show

Ayreon Universe live band:
Ed Warby (drums)
Johan van Stratum (bass)
Marcel Coenen (lead guitar)
Ferry Duijsens (guitar)
Joost van den Broek (keyboards)
Ben Mathot (violin)
Jeroen Goossens (flutes, woodwinds)
Maaike Peterse (cello)

Ayreon Universe vocalists:
Irene Jansen
Marcela Bovio
Lisette van den Berg
Robert Soeterboek
Jay van Feggelen
John Jaycee Cuijpers

Special guest vocalists:
Stan Verbraak
Jan Willem Ketelaars
Paul Glandorf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

SepticFlesh heeft een (erg sterk) nieuw album uit. Ik begin deze gasten steeds meer te waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Khaine schreef op donderdag 7 september 2017 @ 22:56:
SepticFlesh heeft een (erg sterk) nieuw album uit. Ik begin deze gasten steeds meer te waarderen.

[video]
Ja! Kreeg hem laatst aangeraden door spotify zelf gebaseerd op mijn andere herrie maar het bevalt mij steeds meer en meer.

Dit album is erg fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 19:12
AcidBurn schreef op maandag 31 juli 2017 @ 11:40:
Ik zag een clip van Arch Enemy met de nieuwe zangeres (nouja, die doet ook alweer 2 of 3 jaar mee... ).
Dacht bij mezelf, laat ik even wat nieuwere live clips bekijken, zien of ze beter geworden is.
Nog steeds niet op het niveau van de krachtige grunts/growl die Angela had :(
Ze kan het op zich wel aan, maar heeft gewoon niet dezelfde oerkracht. Bij haar komt het naar mijn idee meer over als screams dan grunts. Ze doet het prima, maar ik heb niks met screamers ;)
Jup, vond ik ook. Heb beide clips van het nieuwe album inmiddels gezien op Youtube. Het is wel krachtiger geworden sinds het vorige album met Alissa, maar het kan nog altijd niet tippen aan Angela O+

Ik heb AE ooit eens live gezien met Angela, in de metalweide op de Zwarte Cross, de halve band was toen verkouden dus was niet denderend, maar toch vond ik ze beter dan nu.

En toch ga ik vandaag het nieuwe album bestellen, want vind het verder een geweldige band :) En in dit album zitten blijkbaar ook clean vocals, zoals ze bij de The Agonist ook deed, dat vond ik echt vet.

[ Voor 5% gewijzigd door FastFred op 08-09-2017 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Ik ben zeker de enige die AE op hun top vond met Stigmata. Een nummer als beast of man knalt voor mij al hun latere werk er uit.
Heb ze laatst weer gezien op Into the grave en ondanks dat het een hele goede, technische band is deed het me verdomd weinig.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:10

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Wie gaan er morgen naar Baroeg Open Air?

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Stormtrooper schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 15:38:
Wie gaan er morgen naar Baroeg Open Air?
Ik twijfel nog. Of BOA of Atari teenage riot in Utrecht.

Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste