Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Graspop ben ik dit jaar 100% zeker bij

Guns & Roses
Ozzy
Iron Maiden
Marilyn Manson
Powerwolf

Stonden allemaal hoog op mijn lijst van "Want to see"

En nog een keer Ayreon? Hell yes :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAMF
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 15:11

JAMF

010 the number of the best

Jelte schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 20:25:
Wat is een goede Nederlandse site voor metal nieuws?
Ragherrie.nl

en de maandelijkse audio update van http://www.doodenverderf.nl/

Ze kenne lulle wat ze willen, maar 12 wijven hebben 24 billen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

corset schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:42:
ik gebruik vaak Metalfan.nl

Let wel op, blijf weg van het forum.. het is daar nogal niveau "omg als je lyrics kan verstaan en het is niet niveau Infant Annihalator dan is het geen metal en ben je een pop fan"
Ben geen poster of fan van dat uitgestorven forum maar ooit van sarcasme gehoord? En als je dit al erg vond meld je eens aan op Zware Metalen B)

Knallen en wakker worden met dat kadaver!

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Geteisem schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:14:
[...]

Ben geen poster of fan van dat uitgestorven forum maar ooit van sarcasme gehoord? En als je dit al erg vond meld je eens aan op Zware Metalen B)

Knallen en wakker worden met dat kadaver!
[video]
Helaas is dat tuig daar niet sarcastisch. Ik was al de lul omdat ik Carach Angren metal noemde.. want dat was pop metal :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

corset schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:57:
[...]

Helaas is dat tuig daar niet sarcastisch. Ik was al de lul omdat ik Carach Angren metal noemde.. want dat was pop metal :+
Gok toch dat dat niet serieus is geweest. Want hoewel ik niks met de band heb is het gewoon pure metal. Dat is geen mening maar een feit.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Geteisem schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:58:
[...]

Gok toch dat dat niet serieus is geweest. Want hoewel ik niks met de band heb is het gewoon pure metal. Dat is geen mening maar een feit.
Trust me, de fanbase daar was niet sarcastisch. Dat was de reden dat veel mensen daar toen weg zijn gegaan. Waarom zou je daar blijven als het niveau bedroevend slecht is.
Hell, er werden een tijdje topics gesloten omdat ze over "mainstream" bands gingen als Ayreon, Pain of Salvation and such (prog metal, is mijn ogen nog steeds metal)

Hier heb ik het wel over jaren, en jaren geleden. Toen Ayreon nog onbekend was, en PoS alleen bekend was omdat ze een cd'tje "Remedy lane" hadden uitgebracht :+

[ Voor 12% gewijzigd door corset op 12-02-2018 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 20:22
Geen website (en in het engels), maar wel door een Nederlander gemaakt: To The Teeth facebookpagina en bijbehorende Spotify playlist check ik met regelmaat voor nieuwe releases. Daarnaast NoCleanSinging en AngryMetalGuy die veel underground bands (en dus ook veel Europese) reviewen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

corset schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:11:
[...]

Trust me, de fanbase daar was niet sarcastisch. Dat was de reden dat veel mensen daar toen weg zijn gegaan. Waarom zou je daar blijven als het niveau bedroevend slecht is.
Hell, er werden een tijdje topics gesloten omdat ze over "mainstream" bands gingen als Ayreon, Pain of Salvation and such (prog metal, is mijn ogen nog steeds metal)

Hier heb ik het wel over jaren, en jaren geleden. Toen Ayreon nog onbekend was, en PoS alleen bekend was omdat ze een cd'tje "Remedy lane" hadden uitgebracht :+
Valt ook allemaal onder Metal inderdaad. Maar goed ik ben nooit actief lid geweest daar. Al ken ik wel een aantal mensen die dat wel waren in het verleden en die vallen totaal niet in dat plaatje maar goed.

Een echt actief Metal forum is er helaas niet in Nederland momenteel.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15:35

EektheMan

DPC

Leffebruin schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:11:
8) Zijn hier nog luitjes die aankomende zondag naar Tilburg afreizen om Arch Enemy, Jinjer te gaan zien ( en horen)?
Hoe was Jinjer? Vond dit best indrukwekkend live: YouTube: JINJER - Who Is Gonna Be The One (Live) | Napalm Records mooi bereik.

Tijd niet echt leuke nieuwe BM bands meer ontdekt, maar deze is wel erg strak. Veel emotie vooral: Nu ja, heb zelf "gestaan" bij veel van de beelden. Misschien dat dat ook iets doet.YouTube: Advent Sorrow - Pestilence Shall Come (Official Music Video)

[ Voor 27% gewijzigd door EektheMan op 12-02-2018 20:50 ]

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Nog steeds een van de betere Nederlandse export 'producten'.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leffebruin
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-12-2020
:P Jinjer was te kort slechts een half uurtje maar. Wel genoten van deze band.
EektheMan schreef op maandag 12 februari 2018 @ 20:42:
[...]

Hoe was Jinjer? Vond dit best indrukwekkend live: YouTube: JINJER - Who Is Gonna Be The One (Live) | Napalm Records mooi bereik.

Tijd niet echt leuke nieuwe BM bands meer ontdekt, maar deze is wel erg strak. Veel emotie vooral: Nu ja, heb zelf "gestaan" bij veel van de beelden. Misschien dat dat ook iets doet.YouTube: Advent Sorrow - Pestilence Shall Come (Official Music Video)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
The Ocean brengt Precambrian opnieuw uit op 3x vinyl met dezelfde packaging als de originele druk. Als bezitter van de eerste druk, kan ik je deze aanraden. Erg gaaf, niet goedkoop https://pelagic-records.c...10th-anniversary-edition/

Ze gaan Precambrian ook integraal spelen met de huidige Line up. Maar dat viel me in het verleden ook al tegen. 1 zanger ipv 3 in een nummer, dat heeft toch niet dezelfde impact.
Getuige ook de her opname van Rhyacian. Doe mij het origineel maar.

En ik ben benieuwd of ze het film stukje met Kevin Spacey overslaan tijdens het concert.

[ Voor 17% gewijzigd door Jelte op 14-02-2018 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Blijft een heerlijke plaat. Volgende maand wel even naar Eindhoven om de nieuwe bezetting te checken. Schijnt niet tegen te vallen lees ik overal. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solictice
Over Nederlandse bands gesproken: zaterdag God Dethroned in Breda. Stukken beter dan de carnavalsmuziek van afgelopen weekend!

[ Voor 32% gewijzigd door Solictice op 14-02-2018 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:24

Saffie_time

Why use this? 42!

Jelte schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:30:
The Ocean brengt Precambrian opnieuw uit op 3x vinyl met dezelfde packaging als de originele druk. Als bezitter van de eerste druk, kan ik je deze aanraden. Erg gaaf, niet goedkoop https://pelagic-records.c...10th-anniversary-edition/

Ze gaan Precambrian ook integraal spelen met de huidige Line up. Maar dat viel me in het verleden ook al tegen. 1 zanger ipv 3 in een nummer, dat heeft toch niet dezelfde impact.
Getuige ook de her opname van Rhyacian. Doe mij het origineel maar.
[video]

En ik ben benieuwd of ze het film stukje met Kevin Spacey overslaan tijdens het concert.
Je hebt dan vast ook gezien dat ze hiermee touren en naar Nederland toe komen?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Saffie_time schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:17:
[...]

Je hebt dan vast ook gezien dat ze hiermee touren en naar Nederland toe komen?
ja. Maar denk dat ik het oversla. Kan die huidige zanger niet zo goed hebben.
Ben blij dat ik ze een keer ten tijde van Precambrian heb gezien. Dat was vet. Ook al waren het maar twee zangers.

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 12:06:
Over Nederlandse bands gesproken: zaterdag God Dethroned in Breda. Stukken beter dan de carnavalsmuziek van afgelopen weekend!

[video]
Krijg ik gelukkig weinig van mee ondanks ik al jaren in het Zuiden woon inmiddels. Gelukkig geeft mijn Brabantse wederhelft er ook niets om.

Als Webster en Loomis meedoen kan er weinig fout gaan natuurlijk. Lekker wakker worden...

[ Voor 3% gewijzigd door Geteisem op 15-02-2018 08:41 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Na dik 20 luisterbeurten voornamelijk in de auto kan ik inmiddels zeggen dat het nieuwe Machine Head album gewoon goed is. Wel staan er teveel nummers op waardoor er ook een aantal momenten geskipt moet worden en dat is erg jammer! Ik vind het wel het minste album wat de band heeft uitgebracht.

De nummers die online zijn gezet voor het album uit kwam geven niet een goed beeld. Er is echt genoeg te genieten. Maar de kritiek kan ik wel volgen. Nog een paar maanden en dan zijn ze weer te zien in Europa. Zinan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Get a life! Godverdomme! Een van de betere Nederlandse death metal acts. Gore fucking fest.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:49
Na 8 jaar eindelijk weer een dimmu borgir plaat :)

Alleen weet ik nog niet wat ik moet denken over het nieuw nummer:
Beetje Orden Ogan meets dimmu :p

[ Voor 8% gewijzigd door Renegade666 op 23-02-2018 17:25 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Renegade666 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:24:
Na 8 jaar eindelijk weer een dimmu borgir plaat :)

Alleen weet ik nog niet wat ik moet denken over het nieuw nummer:
Beetje Orden Ogan meets dimmu :p

[video]
Dimmu blijft voor mij een beetje een guilty pleasure. Vind het nummer best okay, zal gewoon wat meer gedraaid moeten worden denk ik. Abracadabrabrabha (ofzo) heeft voor mij ook een tijd geduurd voordat ik het oke vond.

En de laatste keer dat ik ze live zag, was fucking episch... Wacken 2012, met orkest en alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Solictice schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 17:45:
[...]

Dimmu blijft voor mij een beetje een guilty pleasure. Vind het nummer best okay, zal gewoon wat meer gedraaid moeten worden denk ik. Abracadabrabrabha (ofzo) heeft voor mij ook een tijd geduurd voordat ik het oke vond.

En de laatste keer dat ik ze live zag, was fucking episch... Wacken 2012, met orkest en alles
Idd, zeg gelukkig ook niet dat het slecht is :9

Al moet ik zeggen dat de albums voor DCA beter waren in het algemeen. DCA was ook wel goed, daarna anders. niet slecht, maar anders.

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Iemand die de sluiting van de Olympische Spelen aan het kijken is? Klinkt aardig goed! :Y

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=VNFglDcW7dQ&feature=share]
Nog steeds jammer dat de heren gaan stoppen. Gelukkig hebben wij de muziek nog. Blijft mijn favoriete Slayer nummer dit.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:57
Ik weet niet of het mag, maar aangezien er ook wordt geattendeerd op aankomende concerten wil ik het volgende even delen.

een groep (hard)rockers is een project gestart om BACA te steunen. BACA, Bikers Against Child Abuse is een organisatie van motorrijders die kinderen steunt die misbruikt zijn. Dit doen ze door bijvoorbeeld de kinderen te begeleiden naar de rechtszaal e.d.

Kristoffer Gildenlöw, tegenwoordig bassist van Kayak, is hierin ook actief en is bezig om een cd op te nemen waarvan de opbrengst naar BACA gaat. Veel artiesten doen hier aan mee, zoals Johan van Stratum, Ton Scherpenzeel, Wudstik, Colin Leijenaar, Robby Valentine, Marcel Coenen, Ed Warby en nog veel meer. Dus ben je fan van 1 van deze artiesten, of hou je van lekkere hardrock, of wil je gewoon een goed doel steunen, kijk dan eens op
https://www.indiegogo.com...elp-us-break-the-chains#/

Behalve dat ikzelf een bestelling heb geplaatst, heb ik hier verder niets mee te maken. Ik wil dit alleen even onder de aandacht brengen. Mainstream artiesten kunnen terecht bij radioprogramma's, RTL Boulevard, De wereld draait door etc, maar obscure rockartiesten natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

None heavier ;) Toch wel een van mijn Crowbar favorieten dit. Blijft machtig mooi.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:03

Dhrax

Prog Lord

Heerlijk ... ik heb Death pas een paar maanden terug ontdekt maar man, wat was/is dit goed ! :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Dhrax schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:58:
[...]

Heerlijk ... ik heb Death pas een paar maanden terug ontdekt maar man, wat was/is dit goed ! :D
IS en blijft goed. Dat Chuck er niet meer is veranderd daar niets aan ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik daag jullie uit om een nog zwaardere intro-riff te vinden. ;)

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Solictice
Slavy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:53:
[video]

Challenge accepted:

Neemt niet weg dat Triptykon ook heerlijk zwaar is :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Slavy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 15:53:
[video]

:7

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Das vals spelen! 1 riff per 19 minuten, is dat nog wel een intro riff?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:35:
[...]

Das vals spelen! 1 riff per 19 minuten, is dat nog wel een intro riff?
Nee nee. Gewoon eerlijk gewonnen. :+

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Geteisem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:37:
[...]

Nee nee. Gewoon eerlijk gewonnen. :+
Heb ze nog nooit meegemaakt, maar het schijnt live echt belachelijk zwaar te zijn

Ben wel benieuwd naar Roadburn, daar treed Boris op met O'Malley. Denk dat er aardbevingen worden gemeten in Tilburg dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:40:
[...]

Heb ze nog nooit meegemaakt, maar het schijnt live echt belachelijk zwaar te zijn

Ben wel benieuwd naar Roadburn, daar treed Boris op met O'Malley. Denk dat er aardbevingen worden gemeten in Tilburg dan...

[video]
Heb ze gezien en tis bizar en je voelt het aan je hart lol. Laatste keer in Paradiso was echt super. En de bizarre outfits en ziekelijke kreten van Attila maken het compleet. Zodra ze Nederland weer aandoen sta ik vooraan.

Denk dat qua voelen Boris aardig in de buurt komt. Al doen die wat meer afwisseling en net wat andere stijl. Maar vies laag ook.

[ Voor 16% gewijzigd door Geteisem op 01-03-2018 11:44 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dit klinkt zooo lekker. Totdat de zanger begint... :(

Maar dat is eerlijk gezegd meestal het probleem met metal muziek bij mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Jelte schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:52:
[...]
Dit klinkt zooo lekker. Totdat de zanger begint... :(

Maar dat is eerlijk gezegd meestal het probleem met metal bij mij ;)
Ook zat bands met cleane zang te vinden hoor. Ook met goed hard gitaarwerk. Maar dit past er mijn inziens gewoon perfect bij en van geschreeuw en grunts ben ik zeker niet vies. Sommige muziek wil ik niet eens zonder. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Geteisem schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 11:57:
[...]

Ook zat bands met cleane zang te vinden hoor. Ook met goed hard gitaarwerk. Maar dit past er mijn inziens gewoon perfect bij en van geschreeuw en grunts ben ik zeker niet vies. Sommige muziek wil ik niet eens zonder. :)
Clean hoeft zeker niet. Maar ben best zanger gevoelig. Daarom ook veel instrumentale muziek in de kast. Maar goede zang voegt wel echt wat toe, dus altijd op zoek naar bands met zangs die tof zijn.

Nieuwste aanwinst in Dvne - Asheran:

Beetje iele cleane zang, samen met grunts. Maar die muziek maakt het :) Erg tof en helemaal mijn straatje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Jelte schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:21:
[...]
Clean hoeft zeker niet. Maar ben best zanger gevoelig. Daarom ook veel instrumentale muziek in de kast. Maar goede zang voegt wel echt wat toe, dus altijd op zoek naar bands met zangs die tof zijn.

Nieuwste aanwinst in Dvne - Asheran:
[video]

Beetje iele cleane zang, samen met grunts. Maar die muziek maakt het :) Erg tof en helemaal mijn straatje.
Die gasten hebben wel erg veel Mastodon geluisterd lijkt t. Maar die zang vind ik hierbij dan weer niks. Maar ieder z'n smaak natuurlijk. Zo blijft het ook leuk. ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solictice
Hmmm, de running order van Roadburn is bekend. Al ga ik enkel de zaterdag, toch een paar clashes :(
Op de planning staan sowieso Bell Witch, Panopticon, Boris, All Pigs Must Die en Thou. Al had ik ook wel Hugsja, Forgotten Tomb en Earthless willen zien. Keuzes....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Iemand al het nieuwe Priest album geluisterd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Blijft geniaal.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Aangezien de underground weer een legende kwijt is verdiend dit wel een nieuwe post en geen edit.
Frank 'Killjoy' Pucci is niet meer. Deze onderstaande plaat maar weer grijs draaien deze week.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Rauwe Black van eigen bodem. Gewoon lekker punt. (y)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
De eerste Ayreon spullen zijn verstuurd en mensen krijgen ze nu binnen. Ik kan er niet op wachten <3

Ook nog Ayreon op graspop, wordt een goed jaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heerlijk, jezelf 19 minuten lang afvragen "wanneer beginnen ze nou eens? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

toolkist schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 16:23:
[...]

Heerlijk, jezelf 19 minuten lang afvragen "wanneer beginnen ze nou eens? :P
Of 19 minuten luisteren naar het begin. Het is maar net hoe je het bekijkt/beluisterd ;)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

De nieuwe GosT plaat schopt kont. En verdient zeker een plekje in het metal topic!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Moggeuh

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Consouling records gaat verhuizen en je kan je LP/CD collectie uitbreiden voor niet al te veel geld...
Echter geen idee wat je gaat krijgen :+

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Nyarlathotep schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 22:59:
De nieuwe GosT plaat schopt kont. En verdient zeker een plekje in het metal topic!

[video]
Heeft toch niks met Metal te maken dit? Maar goed...

Asphyx zonder van Drunen kan niet volgens velen. I beg to differ. Blijft een heerlijke plaat God Cries. O+

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09

Theimon

Snapte!?

Net de nieuwe Will Haven aangeslingerd. So far, so good d:)b

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Solictice
Clipje van het nieuwe live album van Behemoth:

Blijft voor mij één van de beste live bands die ik heb mogen zien. Voor sommigen te mainstream misschien, voor anderen toch te extreem. Voor mij heeft Behemoth altijd precies de juiste snaar weten te raken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 19:51:
Clipje van het nieuwe live album van Behemoth:
[video]

Blijft voor mij één van de beste live bands die ik heb mogen zien. Voor sommigen te mainstream misschien, voor anderen toch te extreem. Voor mij heeft Behemoth altijd precies de juiste snaar weten te raken
Heb ze in mijn metal carriere ook een meerdere keren (half) gezien. Maar kan niets met de band. En dit is er zo een waar ik niet precies de exacte reden weet te achterhalen. Genre is goed, spelen strak ook live, staan niet als dooie pieren op het podium/leuke show en tsja wat is mainstream. Metallica noem ik mainstream maar goed dat terzijde. Nee geef mij dan maar Belphegor.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=ksgSMG8Ej_g]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16:53
Gaan er Tweakers hier naar Avenged Sevenfold @ Strijp-S, Eindhoven 8) ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Weer even een mooi zondags deuntje. Ugh!

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=EaytIdLYtPc]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Khaine

Python liefhebber

Mijn zondag eindigt zo vandaag:

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

BSOD baby schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 20:54:
Gaan er Tweakers hier naar Avenged Sevenfold @ Strijp-S, Eindhoven 8) ?
Nee, zie ze wel op Graspop. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eathan
  • Laatst online: 15-09 15:54
ik ben er achter gekomen dat zweden ook een soort glazen huis hebben.

de muziek is toch wel wat beter.

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

eathan schreef op maandag 26 maart 2018 @ 12:28:
ik ben er achter gekomen dat zweden ook een soort glazen huis hebben.

de muziek is toch wel wat beter.
[video]
Ze hebben daar meer nummers gedaan die ook online staan.

* Saffie_time kan nu al niet wachten tot CoL op roadburn die Mariner integraal gaan doen samen J.C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Volgende maand de eindbazen van Immolation in de Effenaar ga wel ff een kijkje nemen denk ik.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Het huis van grootheid Arjen Lucassen staat nu officieel op Funda. Arjen Lucassen is onder andere bekend van projecten zoals Ayreon en Star One.

https://www.funda.nl/koop...uis-40509359-zoutlaan-31/

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=uIWr9RlW3mI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
2de singel Dimmu Borgir.
De eerste was nog wel leuk. Dit is gewoon saai...

Gelukkig is Kataklysm zijn kloten niet kwijt:

[ Voor 32% gewijzigd door Renegade666 op 30-03-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Die Dimmu is inderdaad wel erg saai. Gebeurd bijna niks

Kataklysm daarintegen is gewoon zoals Kataklysm al jaren is, niets nieuws maar wel erg lekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Hopelijk wat meer tourdata in de buurt naast EMM eind dit jaar. Te lang geleden dat ik den Warrior en Co. aan het werk heb gezien. En weer even naar Slajh O+ koekeloeren.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Angelus Apatrida, nieuwe video, altijd +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
Ik denk dat ik de trofeo kampioen schap ga volgen. (ziet er naar uit dat het geen 1 april grap is, omdat het gisteren gepost is):
http://www.endurance-info...rghini-super-trofeo-2018/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solictice
ge-flopt schreef op zondag 1 april 2018 @ 18:11:
Ik denk dat ik de trofeo kampioen schap ga volgen. (ziet er naar uit dat het geen 1 april grap is, omdat het gisteren gepost is):
http://www.endurance-info...rghini-super-trofeo-2018/
Everything louder than everything else

Past ook wel thuis in de race-wereld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Van een van mijn favoriete Testament platen. Blijft gewoon heerlijke Thrash.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solictice
De nieuwe Panopticon is te streamen!

https://thetruepanopticon...eless-wilderness-i-and-ii

So far weer een geweldig album, ben benieuwd naar het folk gedeelte.

Laat Roadburn maar komen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Laatste dagen in een Pantera bui. Dat terwijl ik niet eens een groot fan ben of ben geweest. Maar dit nummer schopt ook gewoon nog steeds keidharde kont.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Vanavond naar Tilburg, Roadburn preparty: Primordial, Moonsorrow & Der Weg Einer Freiheit!

Nog meer mensen aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 16:20:
Vanavond naar Tilburg, Roadburn preparty: Primordial, Moonsorrow & Der Weg Einer Freiheit!

Nope, hoe was Moonsorrow?

De 21ste naar W2 voor The Perfect Tool.
Ook alvast maar kaarten voor Aura Noir 9 mei in de dB's aangeschaft vorige week.

*O*

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:01

Nee maar uiteraard wel op Roadburn zelf 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Zaterdag naar 1000th show of Epica geweest

Alleen Lacuna Coil + Epica gezien

Lacuna Coil -> 9/10
Epica -> 5,5/10. Wat viel dat tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

corset schreef op maandag 16 april 2018 @ 12:03:
Zaterdag naar 1000th show of Epica geweest

Alleen Lacuna Coil + Epica gezien

Lacuna Coil -> 9/10
Epica -> 5,5/10. Wat viel dat tegen..
Oh, ik heb Epica "vroeger (jaartje of 10 geleden) best vaak live gezien op festivals omdat mijn vriendin er toen fan van was en die vond ik altijd wel steady live ondanks dat het niet mijn smaak is, wat was er zo tegenvallend dan?

Lacuna Coil alleen van een afstand op Graspop gezien (Cristina Scabbia <3 ;) )

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Afvalzak schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:03:
[...]

Oh, ik heb Epica "vroeger (jaartje of 10 geleden) best vaak live gezien op festivals omdat mijn vriendin er toen fan van was en die vond ik altijd wel steady live ondanks dat het niet mijn smaak is, wat was er zo tegenvallend dan?

Lacuna Coil alleen van een afstand op Graspop gezien (Cristina Scabbia <3 ;) )
Ze hadden 4-5 bands in het voorprogramma. Doen uiteindelijk 1 nummer samen met de andere band. Tussen de zangeres en de rest van de band was totaal geen chemie, tussen de rest van de band wel.

Geen achtergrond koor, terwijl 90% van de nummers dit origineel wel hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Nope maar wel vanaf woensdag op roadburn :+.
Geteisem schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:28:
[...]

Helaas roadburn dat weekend anders hadden we daar samen een biertje kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solictice
Geteisem schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:28:
[...]

Nope, hoe was Moonsorrow?

Ook alvast maar kaarten voor Aura Noir 9 mei in de dB's aangeschaft vorige week.

[video] *O*
Moonsorrow was fantastisch, echt de topper van de avond voor mij. Der Weg Einer Freiheit was ook tof, lekker raggen. Primordial was niet slecht, maar toch wat minder dan Moonsorrow. Vind die nummers van Primordial toch beetje snel vervelen. Al met al een prima avond

The Perfect Tool heb ik vorig jaar in Breda gezien, goede tribute band, al speelden ze veel van Undertow en Aenima. Geen Lateralus of 10.000 Days :( Maar toch zeker waard, gezien we niet veel dichter bij Tool gaan komen voorlopig...
Saffie_time schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:39:
[...]

Nope maar wel vanaf woensdag op roadburn :+.

[...]

Helaas roadburn dat weekend anders hadden we daar samen een biertje kunnen doen.
EvaluationCopy schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:55:
[...]

Nee maar uiteraard wel op Roadburn zelf 8)
Ik ben helaas alleen de zaterdag op Roadburn, maar any interesse in een GoT meetupje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Dit maakt de werkdag altijd wel dragelijker. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Geteisem op 17-04-2018 11:02 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:01
Solictice schreef op maandag 16 april 2018 @ 16:51:

Ik ben helaas alleen de zaterdag op Roadburn, maar any interesse in een GoT meetupje?
Thanks but no, ik dwaal altijd maar wat rond en ik doe amper aan het timeschedule op Roadburn, ben al blij als ik mijn eigen vrienden af en toe zie 8)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:09

Theimon

Snapte!?

Geteisem schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 11:02:
Dit maakt de werkdag altijd wel dragelijker. 8)

[video]
Vette plaat!! Bonte productie, gas op die lolly!! \m/

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnold_m
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 19:03
corset schreef op maandag 16 april 2018 @ 13:11:
[...]

Ze hadden 4-5 bands in het voorprogramma. Doen uiteindelijk 1 nummer samen met de andere band. Tussen de zangeres en de rest van de band was totaal geen chemie, tussen de rest van de band wel.

Geen achtergrond koor, terwijl 90% van de nummers dit origineel wel hadden.
Ik ben vanaf het begin bij het feestje rond de 1000ste show van Epica geweest, en ik denk dat je wat gemist hebt. MaYaN kan ik steeds beter waarderen, hoewel ik mezelf niet zie als fan van grunten. Ik ben benieuwd wat er uit hun indiegogo-project om met een symfonie-orkest te spelen gaat komen.
Myrkur vond ik ook erg mooi, maar ik weet niet of het wel echte metal is.

Verder ben ik het met Corset eens dat de show van Lacuna Coil erg goed was.
Die van Epica was het net niet, ik heb ze wel eens een betere show zien neerzetten.

flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Ik heb Damageplan nooit echt op hetzelfde niveau gevonden als Pantera. Natuurlijk nog altijd stukken beter dan wat Hellyeah produceerd, maar qua projecten die de verschillende Pantera leden hebben opgericht heeft Down nog altijd mijn voorkeur. Jammer dat Phil het vaak weer verneukt met z'n gedrag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Solictice schreef op woensdag 18 april 2018 @ 11:40:
[...]

Ik heb Damageplan nooit echt op hetzelfde niveau gevonden als Pantera. Natuurlijk nog altijd stukken beter dan wat Hellyeah produceerd, maar qua projecten die de verschillende Pantera leden hebben opgericht heeft Down nog altijd mijn voorkeur. Jammer dat Phil het vaak weer verneukt met z'n gedrag...
Is t ook niet. Maar dit nummer vind ik toch wel erg lekker. 2004 was voor mij ook een apart jaar en de tragische gebeurtenis met Dimebag hangt voor mij ook erg samen met dit nummer. Ach Phil is ook een beetje een onhandige clown. Zou een hoop schelen als mensen hem niet zo serieus zouden nemen :9 Ik zeg Pantera reünie met bijv. een Zakk Wylde.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Even wat groove :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Instrumentaal zo goed, vocaal zo vernaggeld :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Slavy schreef op woensdag 18 april 2018 @ 20:35:
[...]

Instrumentaal zo goed, vocaal zo vernaggeld :F
Vind het prima bij passen anders. Geen moeite mee.
Ik kan mij ook niet voorstellen dit met power vocals🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Renegade666 schreef op woensdag 18 april 2018 @ 21:43:
[...]

Vind het prima bij passen anders. Geen moeite mee.
Ik kan mij ook niet voorstellen dit met power vocals🤣
De Vocals van Danny Tomb of David Sanchez hadden er imo beter bij gepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

En gaan! *O*

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

The ruins of beverast staat hier even de kleine zaal van roadburn te verbouwen....
Ik denk dat @Geteisem deze ook wel kan waarderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solictice
Saffie_time schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:25:
The ruins of beverast staat hier even de kleine zaal van roadburn te verbouwen....
Lekker man, die had ik ook wel willen zien!

Morgen gelukkig Panopticon en Bell Witch. heb der zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Saffie_time schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:25:
Jazeker tijdje geleden nog in Arnhem aan het werk gezien. Helaas was de line up niet echt voldoende naar mijn smaak dit jaar. Anders had ik wel een dagje of meer meegepikt. Enjoy in ieder geval!

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Solictice schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:26:
[...]

Lekker man, die had ik ook wel willen zien!

Morgen gelukkig Panopticon en Bell Witch. heb der zin in!
Panopticon staat zo op het programma inderdaad...
Geteisem schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 15:28:
[...]

Jazeker tijdje geleden nog in Arnhem aan het werk gezien. Helaas was de line up niet echt voldoende naar mijn smaak dit jaar. Anders had ik wel een dagje of meer meegepikt. Enjoy in ieder geval!
Is hier meer traditie geworden, maakt niet uit wat er staat, er is altijd wel wat te vinden wat leuk is om te luisteren. Of ontdekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Van het weekend naar The Perfect Tool geweest in de Willem Twee. Was een strak optreden. Wordt ook hoog tijd dat Tool Nederland weer eens aandoet.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Lm38Ojh61lY]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Er wordt gesproken dat men aan een nieuw album bezig is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:19
Wat is er eigenlijk ooit gebeurd tussen Phil Anselmo en Dimebag Darell?
In de youtube kanaal van Loudwire Vinny Paul wil er verder niet op in gaan, maar weet eigenlijk niet wat er tussen de 2 aan de hand was.
Pagina: 1 ... 20 ... 48 Laatste