Als je van grauwige black metal houdt, is het wel aardig. Anders niet doen.Anonymoussaurus schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:52:
Vanavond ga ik naar het volgende: https://www.facebook.com/events/625187447687582/
5 euro voor 3 bandjes. Vriend van mij gaat daar filmen en heeft de flyer gemaakt, zoals te zien is op de Facebookpagina.
Die bandnamen, zegt jullie dat iets?
Verwijderd
Jelte schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:22:
[...]
Het kan me weinig schelen hoe de muzikanten (man of vrouw) eruit zien. Zolang de muziek maar vet is

Ben niet zo van de black metal om eerlijk te zijn. Ik luister dan ook nooit naar black metalVerwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 11:59:
Als je van grauwige black metal houdt, is het wel aardig. Anders niet doen.
Maar ik zou er niet naar willen luisteren via m'n telefoon ofzo. Alleen live.
[ Voor 5% gewijzigd door Anonymoussaurus op 24-09-2016 12:02 ]
Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ
Krijg er het Weird Al Jankovic gevoel bij, behalve dat ik er bij deze band wel om kan lachen. Vanaf B M WatjeExocet schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 12:03:
Voor de Vlaamse metal liefhebbers
http://www.rockportaal.nl/fleddy-melculy-helgie/
best leuk. Wel vervelend dat YouTube nu na wat clicks Weird Al luistertips geeft vanaf mijn vaste Novembers Doom nummers
It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher
Nieuw Metallica nummer weer, veel beter als het vorige vind ik persoonlijk.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1iprubvCfdM]
Evil Invaders heeft ook een nieuw nummer uit, Vlaams geweld
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=1iprubvCfdM]
Verwijderd
Metallica heeft wel tijd nodig om op gang te komen, begint pas een beetje rond 1 minuut.MetalD schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:33:
Nieuw Metallica nummer weer, veel beter als het vorige vind ik persoonlijk.
[video]
[video]
Niet onaardig, niet bijzonder.
Die vlamingen doen het een stuk beter, nooit van gehoord maar dat is prima
kan ik aan mijn lijstje van vlaamse metal toevoegen (of ja lijstje, Bliksem en deze gasten nu)
Evil Invaders live aanschouwen is ook een aanrader, elke keer weer een feestje, zeker in een kleiner zaaltje. Nieuw nummer is weer goed!
Epica heeft vandaag The Holographic Principle uitgebracht, ik ben weer om. 
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aZ2em0hMDmA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=D40taOFmq3A]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=aZ2em0hMDmA]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=D40taOFmq3A]
Verwijderd
Daar denkt YouTube duidelijk anders over.Mint schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 23:20:
Epica heeft vandaag The Holographic Principle uitgebracht, ik ben weer om.
[video]
[video]
Inderdaad. Maargoed, het album staat ook op Spotify etc.Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 12:49:
[...]
Daar denkt YouTube duidelijk anders over.
Arjen Anthony Lucassen is bezig met.... 01011002? 
Nieuwe Meshuggah
Klinkt wat organischer.....ik hou er wel van

Klinkt wat organischer.....ik hou er wel van
Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!
We zitten hier wel op Tweakers, dus 01101010 moet het worden....Tackleberry schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 22:40:
Arjen Anthony Lucassen is bezig met.... 01011002?
Ben benieuwd. Zijn hoogtepunt blijf ik Into the electric castle vinden, met The human equation als goede tweede.
Ik ben echt zwaar opzoek naar een nieuwe band. Mijn favoriete bands zijn Distrubed, Five finger death punch, Bullet for my valentine, Breaking benjamin. Ik geen band meer vinden die met lekkere gitaren en drums ontzettend harde metal is of dat ik het weer een net niet band vind.
Dit zijn mijn favoriete bands waar ik echt hele albums van kan luisteren terwijl ik ook wat bands heb die wel mooie nummers hebben maar het maar bij een paar nummers blijft.
Iemand die suggesties heeft wat ik zou moeten luisteren?
Dit zijn mijn favoriete bands waar ik echt hele albums van kan luisteren terwijl ik ook wat bands heb die wel mooie nummers hebben maar het maar bij een paar nummers blijft.
Verwijderd
KSE?Galukon schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:43:
Ik ben echt zwaar opzoek naar een nieuwe band. Mijn favoriete bands zijn Distrubed, Five finger death punch, Bullet for my valentine, Breaking benjamin. Ik geen band meer vinden die met lekkere gitaren en drums ontzettend harde metal is of dat ik het weer een net niet band vind.
GodsmackGalukon schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:43:
Drowning Pool
[ Voor 4% gewijzigd door Exocet op 11-10-2016 20:11 ]
Dankjulliewel voor jullie reacties. Drowning pool luisterde ik al maar is niet een van me favorieten. Het vervelende vind ik dat als er lekkere gitaar in zit ze heel het nummer schreeuwen. Ik vind het af en toe in het nummer wel lekker maar niet continue. Vandaar mijn favo's: Breaking Benjamin en Disturbed
Verwijderd
avenged sevenfold (A7X) zal jouw dan waarschijnlijk ook wel liggen.Galukon schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:45:
Dankjulliewel voor jullie reacties. Drowning pool luisterde ik al maar is niet een van me favorieten. Het vervelende vind ik dat als er lekkere gitaar in zit ze heel het nummer schreeuwen. Ik vind het af en toe in het nummer wel lekker maar niet continue. Vandaar mijn favo's: Breaking Benjamin en Disturbed
Maar ik zou eerder dat Amerikaanse spul laten voor wat het is (ik persoonlijk vind op Disturbed na, geen van die bands echt een eigen geluid hebben / geen karakter, 13 in een dozijn)
Probeer anders ook iets als In Flames, ouwe platen zijn echt heerlijk
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kluNKscgQb0]
Maar bands als Amon Amarth zijn Arch Enemy toegangelijke melodic death die je eigenlijk gewoon eens moet proberen.
Of als je thrash denkt leuk te vinden, de duitsers doen het veel beter dan de Amerikanen het ooit gedaan hebben (behalve Pantera dan, maar fuck de "big 4") Kreator, Destruction, Sodom (ik ben groot fan van de Duitse thrash)
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2016 09:18 ]
Top zal eens kijken vanavond.Verwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:11:
[...]
avenged sevenfold (A7X) zal jouw dan waarschijnlijk ook wel liggen.
Maar ik zou eerder dat Amerikaanse spul laten voor wat het is (ik persoonlijk vind op Disturbed na, geen van die bands echt een eigen geluid hebben / geen karakter, 13 in een dozijn)
Probeer anders ook iets als In Flames, ouwe platen zijn echt heerlijk
[video]
System of a Down wellicht?Galukon schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 08:45:
Kijk ook anders in deze lijst:
http://www.last.fm/music/Disturbed/+similar
Al zitten daar nog best wel schreeuwers tussen
Ja klopt. Die vergelijking is niet echt zoals ik hem in mn hoofd heb haha. Luister ik toevallig ook al maar niet een van mn favo's. Ik heb wat suggesties via PM gekregen. Alvast bedankt allemaal!Exocet schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:56:
[...]
System of a Down wellicht?
[video]
Kijk ook anders in deze lijst:
http://www.last.fm/music/Disturbed/+similar
Al zitten daar nog best wel schreeuwers tussen
Of als je combo zoekt van gitaren met bekende hits, zoek dan eens op Leo Moracchioli op Youtube :

zelfs 2 Unlimited wordt gecovered:
YouTube: No Limit (metal cover by Leo Moracchioli)
zelfs 2 Unlimited wordt gecovered:
YouTube: No Limit (metal cover by Leo Moracchioli)
[ Voor 31% gewijzigd door Exocet op 12-10-2016 10:31 ]
Verwijderd
En anders gewoon naar de radio luisteren en aantekeningetje maken als je iets hoort dat je bevalt
http://www.pinguinplayer.com/#Aardschok
http://www.pinguinplayer.com/#Aardschok
Ill Nino is misschien ook nog iets? Ik ben zelf meer van de thrash maar de (eerste) platen van Ill nino kan ik bijna compleet mee bleren
Er komt binnenkort heel wat moois uit hopelijk; vannacht de release van Dissociation van The Dillinger Escape Plan, binnenkort het nieuwe album van Korn (vind dat nummer met Corey Taylor echt goed klinken) en dan 11-11-16 komt Battles uit van mijn favoriete band In Flames :3
Dinsdag ga ik naar Architects in de Melkweg, zijn er nog meer tweakers die daar naartoe gaan?
En in Januari ga ik naar een van de laatste Dillinger concerten, ik baal echt dat ze ermee stoppen. Geweldige band met echt een eigen sound en die liveshows zijn ook subliem
Dinsdag ga ik naar Architects in de Melkweg, zijn er nog meer tweakers die daar naartoe gaan?
En in Januari ga ik naar een van de laatste Dillinger concerten, ik baal echt dat ze ermee stoppen. Geweldige band met echt een eigen sound en die liveshows zijn ook subliem
Fujifilm X-T5 | XF16mm f1.4 | XF35mm f2.0 | XF18-55 f2.8-4 | Helios 44-2 58mm f2.0 | Nikon Z5 | Nikon Z5ii | Z 40 f2.0 | Z 50 f1.8 S | Z 85 f1.8 S | Z 105 MC f2.8 | Tamron 28-70 F2.8 v2 |
Daar doe je bands als Death Angel, Testament, Exodus, Forbidden en Municipal Waste wel een beetje mee tekort imoVerwijderd schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 09:11:
Of als je thrash denkt leuk te vinden, de duitsers doen het veel beter dan de Amerikanen het ooit gedaan hebben (behalve Pantera dan, maar fuck de "big 4") Kreator, Destruction, Sodom (ik ben groot fan van de Duitse thrash)
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Verwijderd
En de nieuwe van Testament klinkt stukken beter dan Metallica´s plaatOogje schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 11:17:
[...]
Daar doe je bands als Death Angel, Testament, Exodus, Forbidden en Municipal Waste wel een beetje mee tekort imo
Paar paginatjes had ik al een ander nummertje geplaatst.
Nuclear Blast heeft deze 2 dagen geleden vrij gegeven
Lekkere plaat ja. Al hoeft dat Cannabis gedoe van mij niet zo. Maar live is Testament ook altijd een feestje.Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 14:34:
[...]
En de nieuwe van Testament klinkt stukken beter dan Metallica´s plaat
Paar paginatjes had ik al een ander nummertje geplaatst.
Nuclear Blast heeft deze 2 dagen geleden vrij gegeven
[video]
Verwijderd
AmarantheGalukon schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:43:
Starset
Dead by April
Sabaton
Wel andere stijlen, maar ik vind ze erg relaxt om te luisteren en ik vind de muziek die jij noemt ook erg lekker. Dus je zou ze eens kunnen proberen.
Hmm, als dat je favo bands zijn...Galukon schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 09:43:
Misschien:
Behemoth
Dark Funeral
Marduk
The Project Hate
Allegaeon
Witherscape
etce etcetc
Er zijn nogal betere bands dan die pop/nu metal bands die jij noemt..
Hier een afspeel lijst van mij op YT, misschien zit er wat tussen:
YouTube: favorieten 3
YouTube: Favorieten 2
[ Voor 5% gewijzigd door Renegade666 op 14-10-2016 20:42 ]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |
Volgende week te aanschouwen in de dB's te Utrecht. Zin an!
Wat vinden de mensen hier van de laatste plaat van Dillinger Escape Plan? Of eigenlijk van Dillinger in het algemeen?
Nog meer mensen straks bij 013 voor kaartjes roadburn?
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Een van de meest heersende Black metal bands ooit naar mijn bescheiden mening. Subliem dit.
[YouTube: https://youtu.be/Z4pob3nlYP4]
[YouTube: https://youtu.be/Z4pob3nlYP4]
[ Voor 23% gewijzigd door Geteisem op 20-10-2016 14:45 ]
Live ook altijd een feestje. Mij nog nooit teleurgesteld in ieder geval.Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 08:41:
Nooit van hun gehoord maar dat klinkt inderdaad lekker
De 12e november spelen ze weer in Doornoosje te Nijmegen.
Vandaag dus. Heerlijk!InGen10 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 23:47:
binnenkort het nieuwe album van Korn
Lekker!
Oh de nieuwe Korn album is echt amazing!!
The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets
Kijkt er wel eens iemand Lock horns van Sam Dunn op Youtube?
Het is een show waar hij terug kijkt op genres die geraakt werden in o.a. Metal a headbangers journey.
Het is een show waar hij terug kijkt op genres die geraakt werden in o.a. Metal a headbangers journey.
Nieuwe clip van Evergrey - In Orbit is uit met Floor Jansen op guest vocals. Vind het een geweldig nummer van een fantastisch album. Dat album staat ongetwijfeld in mijn top 3 van 2016. Evergrey verdient echt zoveel meer erkenning en vooral succes. Het blijft me verbazen dat ze niet meer succes hebben geboekt de afgelopen jaren, zeker met releases als Hymns Of The Broken en nu The Storm Within. Heb ze de afgelopen jaren steeds zien optreden in een klein zaaltje in Weert waar ongeveer 200 man binnen kan. Gezellige sfeer, maar die band hoort gewoon thuis op een podium voor een paar 1000 man. Laatste keer wel Floor ontmoet, toffe dame 
[ Voor 42% gewijzigd door MetalD op 28-10-2016 22:42 ]
Toevallig pas het nieuwe evergrey album beluisterd , inderdaad erg goed .
Momenteel ben ik aan het genieten van de laatste grand magus : YouTube: GRAND MAGUS - Forged In Iron - Crowned In Steel (OFFICIAL TRACK)
Momenteel ben ik aan het genieten van de laatste grand magus : YouTube: GRAND MAGUS - Forged In Iron - Crowned In Steel (OFFICIAL TRACK)
kingfriko
Verwijderd
Kreator heeft de eerste beetjes informatie vrij gegeven
Komt in Januari en producer Jens Bogren (deed ook albums voor onder andere Amon Amarth en Opeth)
tracklist word
Track-List:
01. Apocalypticon
02. World War Now
03. Satan Is Real
04. Totalitarian Terror 05. Gods Of Violence
06. Army Of Storms
07. Hail To The Hordes
08. Lion With Eagle Wings
09. Fallen Brother
10. Side By Side
11. Death Becomes My Light
fucking nice cover art ook
Komt in Januari en producer Jens Bogren (deed ook albums voor onder andere Amon Amarth en Opeth)
tracklist word
Track-List:
01. Apocalypticon
02. World War Now
03. Satan Is Real
04. Totalitarian Terror 05. Gods Of Violence
06. Army Of Storms
07. Hail To The Hordes
08. Lion With Eagle Wings
09. Fallen Brother
10. Side By Side
11. Death Becomes My Light
fucking nice cover art ook

Nieuw Metallica nummer: Atlas, Rise!
Intro riff is wat simpel en doet me niet veel, maar naarmate het nummer vordert, overtuigt het me toch wel. Dat harmony stuk op 4:30 doet het voor mij weer. Lars mag wel dringend eens wat meer drum fills verzinnen als op de snare rammen, maar goed...kom maar op met dat album
Intro riff is wat simpel en doet me niet veel, maar naarmate het nummer vordert, overtuigt het me toch wel. Dat harmony stuk op 4:30 doet het voor mij weer. Lars mag wel dringend eens wat meer drum fills verzinnen als op de snare rammen, maar goed...kom maar op met dat album
[ Voor 33% gewijzigd door MetalD op 31-10-2016 21:47 ]
Positief verrast wederom. Goed bezig de heren. Vraag mij nu wel af wat ze sinds '91 aan hebben zitten klooien.MetalD schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:43:
Nieuw Metallica nummer: Atlas, Rise!
[video]
Uiteraard. Komend weekend met iemand mee naar Amon Amarth en Testament in 013. Die eerste ken ik eigenlijk nauwelijks, wat zijn zo de 2 'classic' albums die ik vooraf even moet luisteren?Saffie_time schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 12:55:
Nog meer mensen straks bij 013 voor kaartjes roadburn?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Voor mij zijn dat wel: Twilight of thunder god en versus the world.
Maar vraag het aan 3 anderen en die zullen vast met andere albums komen
.
Moet zeggen dat die er op graspop afgelopen jaar wel een erg leuk feest van maakten.
Maar vraag het aan 3 anderen en die zullen vast met andere albums komen
Moet zeggen dat die er op graspop afgelopen jaar wel een erg leuk feest van maakten.
If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA
Luister weer veel Black 'n roll de laatste tijd. Dan kunnen deze meesters uit België ook niet ontbreken.
Plaag - Stiched and stapled
Plaag - Stiched and stapled
Gewoon allesEvaluationCopy schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:48:
Komend weekend met iemand mee naar Amon Amarth en Testament in 013. Die eerste ken ik eigenlijk nauwelijks, wat zijn zo de 2 'classic' albums die ik vooraf even moet luisteren?
Hun laatste plaat (Jomsviking) is voor mij in het midden, er zijn nummers waarvan ik denk "Waar zat je met je hoofd" en van anderen denk ik juist weer "JA"
Verwijderd
Ik doe even een crosspost vanuit het "hoe heet dit nummer"-topic, als jullie het niet erg vinden:
Ha mensen, ik ben op zoek naar een nummer. Het moet redelijk recent zijn, niet ouder dan 2010. Het heeft een clip met een clown die zich opmaakt en daarna in zijn eentje een soort dans doet, en de muziek is melodische metal. Het is zo'n geval "ik weet het wel maar ik weet het niet" en als ik het me goed herinner was het een erg lekker nummer, dus ik hoop dat jullie de naam weten
Ik heb al een aantal dingen gegoogled, maar dan kom ik vooral op horrorclowns uit
Ha mensen, ik ben op zoek naar een nummer. Het moet redelijk recent zijn, niet ouder dan 2010. Het heeft een clip met een clown die zich opmaakt en daarna in zijn eentje een soort dans doet, en de muziek is melodische metal. Het is zo'n geval "ik weet het wel maar ik weet het niet" en als ik het me goed herinner was het een erg lekker nummer, dus ik hoop dat jullie de naam weten
Verwijderd
1) Twilight of the thundergodSaffie_time schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:04:
Voor mij zijn dat wel: Twilight of thunder god en versus the world.
Maar vraag het aan 3 anderen en die zullen vast met andere albums komen.
must listen YouTube: Amon Amarth "Guardians Of Asgaard" (OFFICIAL VIDEO)
2) Surtur rising
must listen YouTube: Amon Amarth "War of the Gods" (OFFICIAL)
3) With Odin on our side
must listen YouTube: Amon Amarth - "Cry of the Black Birds" - [High Quality]
Dus zoals Saffie al zei, hangt er een beetje vanaf wie je het vraagt, maar Twilight is geniaal (denk dat het wel de favo zal zijn van het gros van de Amon liefhebbers)
Nieuwere albums zijn iets meer melodisch en een beetje hit ´n miss, maar ik vind YouTube: Amon Amarth "Deceiver of the Gods" (OFFICIAL VIDEO) ook echt een goede plaat, zei het wat melodischer, "as loke falls", "deceiver of the gods" zijn ook standaard te vinden in de live shows nu
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2016 11:33 ]
Klinkt alsof het iets voor die zanger van Rammstein zou kunnen zijn.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:51:
Ik doe even een crosspost vanuit het "hoe heet dit nummer"-topic, als jullie het niet erg vinden:
Ha mensen, ik ben op zoek naar een nummer. Het moet redelijk recent zijn, niet ouder dan 2010. Het heeft een clip met een clown die zich opmaakt en daarna in zijn eentje een soort dans doet, en de muziek is melodische metal. Het is zo'n geval "ik weet het wel maar ik weet het niet" en als ik het me goed herinner was het een erg lekker nummer, dus ik hoop dat jullie de naam wetenIk heb al een aantal dingen gegoogled, maar dan kom ik vooral op horrorclowns uit
... en gaat over tot de orde van de dag
Verwijderd
Nah, was meer melodisch... richting Nemesea, Xandria, dat soort spul.P_Tingen schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 22:38:
[...]
Klinkt alsof het iets voor die zanger van Rammstein zou kunnen zijn.
Langzaam druppelen er weer wat bandnamen binnen voor de festivals volgend jaar. Ben erg benieuwd waar Fortarock en Hellfest mee gaan komen. SOAD zou ik wel blij mee zijn voor Fortarock, maar zou door de organisatie al ontkracht zijn.
Over een paar weken naar Volbeat. Niet echt metal genoeg voor dit topic, maar wel een lekkere band live.
Weinig nieuws rondom Machine Head helaas. Kan niet wachten op een nieuw album en tour. Een Gojira show in Nederland zou ik ook wel zin in hebben.
Over een paar weken naar Volbeat. Niet echt metal genoeg voor dit topic, maar wel een lekkere band live.
Weinig nieuws rondom Machine Head helaas. Kan niet wachten op een nieuw album en tour. Een Gojira show in Nederland zou ik ook wel zin in hebben.
System of a Down komt met een nieuw album volgend jaar!
http://www.nu.nl/muziek/4...komt-met-nieuw-album.html
En zijn bevestigd voor PinkpopExocet schreef op donderdag 10 november 2016 @ 09:44:
System of a Down komt met een nieuw album volgend jaar!
Goed, ik was er al een beetje bang voor na het luisteren van een aantal albums. Amon Amarth was echt doodsaai. Heel de tijd dezelfde saaie melodische gitaarriedeltjes, hetzelfde ritme, riffs die niet boeien etc.. Die vechtende vikingen op het podium waren even grappig maar duurde allemaal te lang. Muzikaal is het echt te beperkt.Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 11:24:
[...]
1) Twilight of the thundergod
must listen YouTube: Amon Amarth "Guardians Of Asgaard" (OFFICIAL VIDEO)
2) Surtur rising
must listen YouTube: Amon Amarth "War of the Gods" (OFFICIAL)
3) With Odin on our side
must listen YouTube: Amon Amarth - "Cry of the Black Birds" - [High Quality]
Dus zoals Saffie al zei, hangt er een beetje vanaf wie je het vraagt, maar Twilight is geniaal (denk dat het wel de favo zal zijn van het gros van de Amon liefhebbers)
Nieuwere albums zijn iets meer melodisch en een beetje hit ´n miss, maar ik vind YouTube: Amon Amarth "Deceiver of the Gods" (OFFICIAL VIDEO) ook echt een goede plaat, zei het wat melodischer, "as loke falls", "deceiver of the gods" zijn ook standaard te vinden in de live shows nu
Vond het geheel nogal... kinderachtig. Maar goed, daar kan Amon Amarth niks aan doen misschien. Ik luister al 27 jaar metal en dan heb je alles ook wel zo'n beetje gezien. Bij elk liedje dacht ik weer: 'o ja dat deed In Flames 10 keer beter 20 jaar terug'. Publiek genoot overigens prima, dus zal aan ons hebben gelegen. Ben halverwege weg gegaan.
Testament was overigens wél te gek zeg wauw, wat een frisse thrash maken die nog, bestaan ook al ruim 30 jaar. Heb al een paar dagen het nieuwe Brotherhood of the Snake in m'n playlist, heerlijk

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Verwijderd
Amon is inderdaad wel een beetje een gimmick kwa genre betreft. Symphonische death met teksten over vikings. Een niche markt waar ze wel sterk staan.EvaluationCopy schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 16:27:
[...]
Goed, ik was er al een beetje bang voor na het luisteren van een aantal albums. Amon Amarth was echt doodsaai. Heel de tijd dezelfde saaie melodische gitaarriedeltjes, hetzelfde ritme, riffs die niet boeien etc.. Die vechtende vikingen op het podium waren even grappig maar duurde allemaal te lang. Muzikaal is het echt te beperkt.
Vond het geheel nogal... kinderachtig. Maar goed, daar kan Amon Amarth niks aan doen misschien. Ik luister al 27 jaar metal en dan heb je alles ook wel zo'n beetje gezien. Bij elk liedje dacht ik weer: 'o ja dat deed In Flames 10 keer beter 20 jaar terug'. Publiek genoot overigens prima, dus zal aan ons hebben gelegen. Ben halverwege weg gegaan.
Testament was overigens wél te gek zeg wauw, wat een frisse thrash maken die nog, bestaan ook al ruim 30 jaar. Heb al een paar dagen het nieuwe Brotherhood of the Snake in m'n playlist, heerlijk
En het is een goede tijd voor Thrash, Megadeath, Overkill, Testament hebben albums uitgebracht die ruim voldoendes scoren. Komt Kreator in Januari ook weer met een nieuw album (metallica geloof ik ook, maar who gives a fuck about Metallica)
Maar de nieuwe van Vader is echt fucking goed, beetje kort maar ijzersterk!
(ps. de nieuwe van Inflames is een teleurstelling voor mij persoonlijk)
Man, eindelijk een nieuw Metallica album na 8 jaar. Wat een bagger! 
Lijkt wel alsof ik naar Load of Reload luister, jezus wat een tegenvaller.
* duderuud zet snel weer Ride the Lightning aan
Echt zo erg?duderuud schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:54:
Hier lees ik toch overwegend positieve reacties:
https://www.reddit.com/r/...v/hwtsd_reviewsreactions/
Verwijderd
Dat kon je natuurlijk ook wel aan zien komen, na "and justice for all" is Metallica ook gewoon Metallicrap.duderuud schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:54:
Dit jaar is juist heel goed voor ons Thrash liefhebbers, Megadeth was redelijk goed en ook Overkill.
Testament heeft een super album uitgebracht.
En meer Death dan Thrash maar "The Empire" van Vader staat bij mij nu al een week op repeat.
In januari is het weer Kreator met een nieuw album... ik heb niet eens interesse meer voor Metallicrap aangezien de concurentie zoveel beter is.
(ps, wat voor husky heb je?)
Gojira naar Tivoli Utrecht op zondag 26 maart. Daar had ik nou net zin in!
Hoera! Wederom nieuwe Metallica muziek!
Hier een nieuwsbericht: https://metallica.com/blo...ired-comes-early-to-video
Ze zetten om de zoveel tijd nieuwe, hidden, video's op YouTube. Hier 't schema:
YouTube: Metallica: Dream No More (Official Music Video) Dream no more
YouTube: Metallica: Confusion (Official Music Video) Confusion
Beide rond de 35.000 keer bekeken, dus nu nog soort van limited edition
Hier een nieuwsbericht: https://metallica.com/blo...ired-comes-early-to-video
Ze zetten om de zoveel tijd nieuwe, hidden, video's op YouTube. Hier 't schema:
... en de eerste twee video's!See below for a complete schedule of when and where each video will be debuted, along with who directed each video.
Wednesday, November 16
9:00 AM PST – “Dream No More” (Directed by Tom Kirk) - Gshow Globo, Brazil
11:00 AM PST – “Confusion” (Directed by Claire Marie Vogel) - Rolling Stone, USA
1:00 PM PST – “ManUNkind” (Directed by Jonas Åkerlund) – Bravewords, Canada
3:00 PM PST – “Now That We’re Dead” (Directed by Herring & Herring) – Pitchfork, USA
5:00 PM PST – “Here Comes Revenge” (Directed by Jessica Cope) – Triple M, Australia
7:00 PM PST – “Am I Savage” (Directed by Herring & Herring) – Ro69.JP (Rockin’ On), Japan
9:00 PM PST – “Halo On Fire” (Directed by Herring & Herring) – BiLD/Metal Hammer, Germany
11:00 PM PST – “Murder One” (Directed by Robert Valley) – Le Parisien, France
Thursday, November 17
1:00 AM PST – “Spit Out The Bone” (Directed by Phil Mucci) – NME, England
3:00 AM PST – “Lords of Summer” (Directed by Brett Murray) – Aftonbladet, Sweden
YouTube: Metallica: Dream No More (Official Music Video) Dream no more
YouTube: Metallica: Confusion (Official Music Video) Confusion
Beide rond de 35.000 keer bekeken, dus nu nog soort van limited edition
[ Voor 3% gewijzigd door [object Object] op 16-11-2016 21:36 ]
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
Jarenlang (en tot op heden) is Metallica mijn meest favo band geweest, maar het nieuwe album vind ik zo "levenloos" en "weinig betekenend". Ik kan mij niet verbinden met de nummers en ik word ook niet echt aangesproken, behalve door Moth en Hardwired. Sterker nog, Lords of Summer vond ik juist echt een tof nummer!duderuud schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:54:
Ik ben fan van de eerdere albums maar kan ook latere albums zoals St. Anger waarderen. Vond dat Death Magnetic niet veel "replay-value" heeft maar vind dat de nieuwe nog minder value heeft. Het voelt als een steek dat ik 8 jaar voor niks heb gewacht
Anthrax mag ook niet vergeten worden in goede releases dit jaar!
Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!
Ik ben daarentegen juist heel enthousiast over het nieuwe album. Nu al een dijk van een plaat imho. Verdomd strak allemaal. Voel mij weer zoals begin jaren 90. Toen was ik een echte Metallica fanboy.
Deze tribute aan Lemmy van Motörhead is ook geniaal. Vette clip en artwork en een heel gaaf nummer. Top notch zou Lemmy zeggen.
Deze tribute aan Lemmy van Motörhead is ook geniaal. Vette clip en artwork en een heel gaaf nummer. Top notch zou Lemmy zeggen.
Verwijderd
Dankzij metallica ben ik bij de Thrash gekomen (Justice for all was het eerste album dat ik als 12 jarige kocht)Geteisem schreef op donderdag 17 november 2016 @ 11:08:
Ik ben daarentegen juist heel enthousiast over het nieuwe album. Nu al een dijk van een plaat imho. Verdomd strak allemaal. Voel mij weer zoals begin jaren 90. Toen was ik een echte Metallica fanboy.
[video]
maar na Black, hebben ze echt niets fatsoenslijks meer weten te produceren (S&M kan als uitzondering worden gezien, maar dat was geen nieuw materiaal)
en dit nummer,... zit geen tempo in. Metallica is gewoon in 1991 vergeten hoe ze Thrash moeten maken
Ps. morgen om 1 uur in de middag word denk ik het eerste nummer bekend gemaakt op Kreator´s god of violance.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2016 12:53 ]
Ik zit ook niet zozeer op de zoveelste Thrash plaat meuk te wachten. Ik kan het nieuwe werk waarderen. Dat terwijl ik voornamelijk naar Black en Death metal luister. Al jaren. Maar goed.Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:35:
[...]
Dankzij metallica ben ik bij de Thrash gekomen (Justice for all was het eerste album dat ik als 12 jarige kocht)
maar na Black, hebben ze echt niets fatsoenslijks meer weten te produceren (S&M kan als uitzondering worden gezien, maar dat was geen nieuw materiaal)
en dit nummer,... zit geen tempo in. Metallica is gewoon in 1991 vergeten hoe ze Thrash moeten maken
Ps. morgen om 1 uur in de middag word denk ik het eerste nummer bekend gemaakt op Kreator´s god of violance.
Geen Fortarock volgend jaar. Ontzettend jammer!! Met SOAD hadden ze een prima headliner kunnen hebben. Helaas is die naar Pinkpop gegaan. De vijver met headliners zal elk jaar kleiner gaan worden ben ik bang. Zijn maar weinig metalbands die zeer veel publiek trekken.
Ik snap dat niet zo, al zet je er een Gojira neer, ik heb die op GMM gezien en dat stond echt stampensvol.
Er lijkt op festivals zoals GMM en Forta zo weinig echte vernieuwing te zijn, misschien is dat wel toonaangevend voor de metalscene/metalfans op het moment maar ik vind het jammer.
Van mij hoeft er niet elk jaar een Iron Maiden/Rammstein achtige band te staan
Er lijken een stuk of 10 vaste headliners te zijn die je kan bellen en die een beetje bezoeker al 5 keer gezien heeft, en de rest van de bands blijven altijd een treetje lager staan.
Er lijkt op festivals zoals GMM en Forta zo weinig echte vernieuwing te zijn, misschien is dat wel toonaangevend voor de metalscene/metalfans op het moment maar ik vind het jammer.
Van mij hoeft er niet elk jaar een Iron Maiden/Rammstein achtige band te staan
Er lijken een stuk of 10 vaste headliners te zijn die je kan bellen en die een beetje bezoeker al 5 keer gezien heeft, en de rest van de bands blijven altijd een treetje lager staan.
[ Voor 29% gewijzigd door Afvalzak op 17-11-2016 15:27 ]
Een festival zonder grote headliners en met meer ruimte voor kleinere, vettere bands, ik ben voor!
Sowieso zou het fijn zijn om een keer een GMM of Fortarock met echt alleen metal te hebben. Een keer niet op een metalfestival rockbands als Kiss, Twisted Sister of Papa Roach enzo neerzetten..
Sowieso zou het fijn zijn om een keer een GMM of Fortarock met echt alleen metal te hebben. Een keer niet op een metalfestival rockbands als Kiss, Twisted Sister of Papa Roach enzo neerzetten..

AJFA en Black Album waren toch ook helemaal geen ThrashVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:35:
[...]
Dankzij metallica ben ik bij de Thrash gekomen (Justice for all was het eerste album dat ik als 12 jarige kocht)

Snap niet dat mensen zo blijven hangen in het verleden. Elk album staat toch op zich, beoordeel het dan ook als een enkel album en niet hoe het zich verhoudt tegenover een album van 35 jaar oud...
Uiteindelijk komt het neer op: welk album zet je het liefst op? Bij Metallica komt dat toch vaan neer op Ride the Lightning, Master of Puppets en ...And Justice For All.
De anderen (incl. de nieuwste waarschijnlijk) komen slechts sporadisch voorbij. Dat is niet vergelijken, dat is onderbewustszijn
De anderen (incl. de nieuwste waarschijnlijk) komen slechts sporadisch voorbij. Dat is niet vergelijken, dat is onderbewustszijn
Verwijderd
Van Metallica komt alleen nog Kill em all af en toe op.Jelte schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:07:
Uiteindelijk komt het neer op: welk album zet je het liefst op? Bij Metallica komt dat toch vaan neer op Ride the Lightning, Master of Puppets en ...And Justice For All.
Verwijderd
Black album .... ok kan ik me nog wel in vinden, maar And justice is echt wel een Thrash albummetallicattim schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:51:
[...]
AJFA en Black Album waren toch ook helemaal geen Thrash![]()
Snap niet dat mensen zo blijven hangen in het verleden. Elk album staat toch op zich, beoordeel het dan ook als een enkel album en niet hoe het zich verhoudt tegenover een album van 35 jaar oud...
of vind je One en Blackend soms knuffel rock?
Beide geweldige nummers, Halo on Fire vanaf 6:00 kiekenvel hier. Spit Out The Bone is het nummer van het album voor mij. Toegegeven, Metallica blijft voor mij een speciale band, mijn band. De band waardoor ik in de hele metal wereld ben geraakt, zal nooit vergeten wat het was om van mijn nonk de "oude albums" te lenen en ze stuk voor stuk op mijn kamer te luisteren als jong manneke. Een nieuw Metallica album blijft voor mij altijd een hele gebeurtenis. En jaja, 'Tallica haters enzo.. Maar dit blijft een goed album voor mij. Ik ben meer dan happy. Eerstkomende tournee ben ik er weer bij op de eerste rij...want ahja... 'Tallica !
Halo On Fire
Spit Out The Bone
Halo On Fire
Spit Out The Bone
Zo. Fortarock gaat deze keer dus niet door. Fijn, kunnen we ons geld aan leuke bandjes uitgeven!
Zo veel leuke alternatieve festivalletjes te vinden, die en goedkoper en leuker, en beter zijn.
Plannen maken, leuk!
Zo veel leuke alternatieve festivalletjes te vinden, die en goedkoper en leuker, en beter zijn.
Plannen maken, leuk!
Als het criterium is dat er 2 of 3 Thrash nummers op moeten staan, dan is Hardwired ook een Thrash album, waar ik overigens geen problemen mee hebVerwijderd schreef op donderdag 17 november 2016 @ 16:16:
[...]
Black album .... ok kan ik me nog wel in vinden, maar And justice is echt wel een Thrash album
of vind je One en Blackend soms knuffel rock?
Ik vind het een prachtige mix van al hun voorgaande albums, en laat ik nou zo'n fan zijn die alle* albums goed vind, dus ik geniet volop van Hardwired!
*Lulu en St. Anger sjah.....

Verwijderd
Ik zeg ook niet dat je niet mag genieten van hun muziek.metallicattim schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:27:
[...]
Als het criterium is dat er 2 of 3 Thrash nummers op moeten staan, dan is Hardwired ook een Thrash album, waar ik overigens geen problemen mee heb![]()
Ik vind het een prachtige mix van al hun voorgaande albums, en laat ik nou zo'n fan zijn die alle* albums goed vind, dus ik geniet volop van Hardwired!
maar door de jaren heen zijn ze wel links en rechts ingehaald door betere bands.
hoe dan ook, dit was een goed jaar voor thrash met Kreator als afsluiter in januari.
dankzij Vader (redelijk Thrashy voor Death metal) luister ik toch naar niemand anders op dit moment (uitzondering Testament)
Roadburn heeft ook wel headliners maar vaak minder groot. Qua muziek valt dan weer niet alles in de categorie metal maar ook in stoner of drone. Daar durven ze het nog wel aan om kleinere en onbekendere bands te programmeren. Een festival waar ik altijd graag naartoe ga en het lastig vind om te bepalen waar ik wil staan omdat er te veel tegelijk is en er dus altijd wel keuzes gemaakt moeten worden.Robicide schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:41:
Een festival zonder grote headliners en met meer ruimte voor kleinere, vettere bands, ik ben voor!
Ik daar ook al een keer bij Focus gestaan en dat valt dan weer niet in 1 van bovenstaande categorieën maar was wel echt heel gaaf.
Vanavond eens kijken wat Therapy? unplugged nog is. Stiekem toch een beetje jeugd iets...
Roadburn is voor mij komend jaar al de zevende editie. Qua programmering totaal niet te vergelijken met welk ander festival dan ook, en daar licht zowel de zwakte (volgens sommigen dan) en de kracht (volgens velen gelukkig) van dat festival.
De echt grote namen zul je daar niet vinden. Maar wel de namen die je wel eens als headliner op een festival wil zien. Komend jaar is bijvoorbeeld My Dying Bride één van de headliners.
En met Carpenter Brut en Perturbator staan er twee synthwave acts op de lijst die ik zéker ga bekijken.
Voor de rest is het qua stijlen redelijk all over the place.
Maar je moet je echt verdiepen in de programmering en gaan luisteren. Ik en mijn vrienden beleven daar elk jaar veel plezier aan: met een lijst en flink wat bier in twee dagen de hele programmering door en je beoordelingen voorzien van (steeds lolliger wordend) commentaar
De echt grote namen zul je daar niet vinden. Maar wel de namen die je wel eens als headliner op een festival wil zien. Komend jaar is bijvoorbeeld My Dying Bride één van de headliners.
En met Carpenter Brut en Perturbator staan er twee synthwave acts op de lijst die ik zéker ga bekijken.
Maar je moet je echt verdiepen in de programmering en gaan luisteren. Ik en mijn vrienden beleven daar elk jaar veel plezier aan: met een lijst en flink wat bier in twee dagen de hele programmering door en je beoordelingen voorzien van (steeds lolliger wordend) commentaar
ooh, my dying bride viel me niet tegen in 013 een paar maandjes geleden. maar het past denk ik ook wel beter in een klein zaaltje dan op een groot festival. ff overnadenken
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Terwijl al het thrashnieuws over Metallica gaat vandaag, gooit Kreator gewoon even een nieuwe song op youtube. Voor mij persoonlijk kickt deze song toch wel even heel Hardwired's ass. Hoewel het zeker geen slecht album is.
Oordeel zelf:
Oordeel zelf:
Verwijderd
om 1uur hebben ze op hun website gezet... en inderdaaad dit is zoals Thrash hoort te zijnSolictice schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 13:54:
Terwijl al het thrashnieuws over Metallica gaat vandaag, gooit Kreator gewoon even een nieuwe song op youtube. Voor mij persoonlijk kickt deze song toch wel even heel Hardwired's ass. Hoewel het zeker geen slecht album is.
Oordeel zelf:
[video]
Roadburn is geen festival maar een jaarlijks verplichte bedevaartNyarlathotep schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:26:
Roadburn is voor mij komend jaar al de zevende editie. Qua programmering totaal niet te vergelijken met welk ander festival dan ook, en daar licht zowel de zwakte (volgens sommigen dan) en de kracht (volgens velen gelukkig) van dat festival.
Hier ben ik het hartgrondig mee eens.metallicattim schreef op donderdag 17 november 2016 @ 20:27:
[...]
Als het criterium is dat er 2 of 3 Thrash nummers op moeten staan, dan is Hardwired ook een Thrash album, waar ik overigens geen problemen mee heb![]()
Sommige albums zijn beter dan andere, maar om bij elk nieuw album te zeggen dat het nooit weer zo wordt als vroegah, nee en dat geeft niks.
[ Voor 12% gewijzigd door Daniel36 op 20-11-2016 12:58 ]
Ik denk dat je muziek zelf moet nemen voor wat het is en niet teveel op reviews moet letten. De een vind een album wel tof, de ander niet. Toen Gojira deze zomer hun clip van Stranded online zet, was de algemene indruk "too simple/few riffs", "too short songs/melodious" en "not gojira". Toch ben ik na paar keer luisteren redelijk verkocht aan dat album. "Simple but effective" noem ik het, in vergelijking met het oude materiaal, maar wel lekker pittig zwaar.
En af en toe is het ook erg fijn als een band zichzelf weer opnieuw durft uit te vinden.. Een band die 10 albums meer van hetzelfde maakt word je ook niet blij van. Ik ben groot Devin Townsend fan maar de albums sinds deconstruction zijn allemaal een beetje 1 grote waas voor mij geweest. Er zitten paar goede tracks op die echt iets goeds in hebben vewerkt, maar soms is de gehele sound van een band niet zo overweldigend meer. Op Deconstruction was de mix met een koor leuk gedaan, maar op het vorige album echt wel beetje uitgeknepen. Gelukkig is zijn laatste album voor mij toch een positieve verrasing (met name de bonus disc), dus er is altijd hoop
En af en toe is het ook erg fijn als een band zichzelf weer opnieuw durft uit te vinden.. Een band die 10 albums meer van hetzelfde maakt word je ook niet blij van. Ik ben groot Devin Townsend fan maar de albums sinds deconstruction zijn allemaal een beetje 1 grote waas voor mij geweest. Er zitten paar goede tracks op die echt iets goeds in hebben vewerkt, maar soms is de gehele sound van een band niet zo overweldigend meer. Op Deconstruction was de mix met een koor leuk gedaan, maar op het vorige album echt wel beetje uitgeknepen. Gelukkig is zijn laatste album voor mij toch een positieve verrasing (met name de bonus disc), dus er is altijd hoop

Grappig, wij doen hetzelfde.Nyarlathotep schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 11:26:
Er is 1 iemand heel fanatiek die een spotify lijst maakt met alle bands die op roadburn staan. Indien niet op spotify dan wordt het op een andere manier beschikbaar gesteld.
Daarnaast een google doc bestandje waar iedereen in kan en commentaar kan geven op wat je geluisterd hebt en aangeven of je het wel, niet of misschien wil zien.
De opmerkingen die er soms voorbij komen zijn hilarisch en het helpt meteen met het uitzoeken welke band je wil gaan zien als het blokkenschema online komt.
Haha, leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die vooraf lange luistersessies houden 
Ook dit jaar weer een hoop onbekende namen voor mij. Hoe doet Walter dat toch?
Langzaamaan leer je wel meer bands kennen maar zeker 60-70% is voor mij totaal onbekend. En ik hoop dat dat zo blijft!
Ook leuk als je tóch een zaal inloopt waar een band staat waarbij je een soort 'Meh' commentaar had gegeven, en dan sta je met open mond te kijken...
Op RB 2015 was dat bij Kayo Dot. Wát een show was dat!
Dus het blijft altijd maar een verrassing... Een band die op plaat voor mij niet heel interessant klinkt kan live een onvergetelijke ervaring zijn!
Langzaamaan leer je wel meer bands kennen maar zeker 60-70% is voor mij totaal onbekend. En ik hoop dat dat zo blijft!
Ook leuk als je tóch een zaal inloopt waar een band staat waarbij je een soort 'Meh' commentaar had gegeven, en dan sta je met open mond te kijken...
Dus het blijft altijd maar een verrassing... Een band die op plaat voor mij niet heel interessant klinkt kan live een onvergetelijke ervaring zijn!
Dat zijn toch altijd de mooiste ervaringen, een totaal onbekende band (voor jou) die je helemaal wegblaastNyarlathotep schreef op maandag 21 november 2016 @ 10:54:
Haha, leuk om te lezen dat er meer mensen zijn die vooraf lange luistersessies houden
Eens, al was Twisted Sister echt genietenRobicide schreef op donderdag 17 november 2016 @ 15:41:
Maar elk jaar Maiden bijvoorbeeld, ik blijf het geinig vinden, maar ik kom er niet voor naar GMM. Wel voor nieuwe(re)/hardere bands zoals Steak Number Eight, Gojira, Satyricon,The Algorithm etc.
Arjen Lucassen geeft volgend jaar 2 concerten in 013.
het is op 15 ne 16 september en hij gaat voornamelijk Ayreon nummers spelen, maar ook van Star One.
ik heb er iig. veel zin in.
linkje naar de site:
http://www.arjenlucassen.com/universe/
het is op 15 ne 16 september en hij gaat voornamelijk Ayreon nummers spelen, maar ook van Star One.
linkje naar de site:
when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.
Ik heb sinds kort Spotify en moet zeggen, heeft toch wel zo z'n voordelen!
Wat ik zelf een fijne afspeellijst vind is Metal Domination. Wellicht interessant hier, ik (her)ontdek er veel nieuwe muziek
Als iemand nog goede afspeellijsten weet, ik hoor ze graag!
Wat ik zelf een fijne afspeellijst vind is Metal Domination. Wellicht interessant hier, ik (her)ontdek er veel nieuwe muziek
Als iemand nog goede afspeellijsten weet, ik hoor ze graag!
Nooit verwacht dat dit ooit werkelijkheid zou worden. Echt een briljante line-up ook.eathan schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:22:
Arjen Lucassen geeft volgend jaar 2 concerten in 013.
linkje naar de site:
Duurt lang!
What is Ayreon Universe?
Ayreon Universe is Ayreon live in concert for the first time ever, organized and arranged by Arjen A. Lucassen and Joost van den Broek.
There will be no less than 16 original Ayreon singers including backing vocals, as well as a hand-picked band of 8 of the best instrumentalists.
The Ayreon Universe set list features selected songs from all Ayreon albums plus a selection of Star One songs.
Arjen will make a special appearance performing live on stage.
Vocalists
Floor Jansen - Nightwish
Russell Allen - Symphony X
Damian Wilson - Threshold
Hansi Kürsch - Blind Guardian
Tommy Karevik - Kamelot
Anneke van Giersbergen - The Gentle Storm
Marco Hietala - Nightwish
Jonas Renkse - Katatonia
Mike Mills - Toehider
Marcela Bovio - Stream of Passion
Irene Jansen - Ayreon