Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Komend weekend eerst maar eens naar Dynamo Metalfest! waarschijnlijk eerst vrijdag avond naar de preparty in Dynamo zelf, de dag er na naar de ijsbaan. Vorig jaar was het erg gezellig, en dit jaar ziet er qua lineup ook weer vet uit.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/13606792_2078621449030639_6601275239181779393_n.jpg?oh=0bcdf79f8cb4817ad0cc7a989a238f60&oe=57F1DDE7

Met name Obituary ben ik wel enthousiast over, aangezien dit een lastminute invaller is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12-10 15:16
Touchdomex schreef op zondag 10 juli 2016 @ 16:04:
[video]

Deze ga ik binnenkort bestellen! Ze zijn veel verder hiermee gegaan dan ik in mijn gedachten had :D Dit vind ik gewoon erg cool :D
Kan je vertellen, de BD/DVD is uber :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Solictice schreef op zondag 10 juli 2016 @ 19:11:
Komend weekend eerst maar eens naar Dynamo Metalfest! waarschijnlijk eerst vrijdag avond naar de preparty in Dynamo zelf, de dag er na naar de ijsbaan. Vorig jaar was het erg gezellig, en dit jaar ziet er qua lineup ook weer vet uit.

[afbeelding]

Met name Obituary ben ik wel enthousiast over, aangezien dit een lastminute invaller is :)
Had je al iets gehoord wie "Textures" gaat vervangen? Heb zelf nog niks voorbij zien komen hierover :/ Edit: is Obituary de vervangen?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Slavy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:53:
[...]

Had je al iets gehoord wie "Textures" gaat vervangen? Heb zelf nog niks voorbij zien komen hierover :/ Edit: is Obituary de vervangen?
Textures speelt gewoon zover ik weet?

Life of Agony stond eerst op het programma, die hebben afgezegd. En Obituary is de vervanger daarvan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Solictice schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 11:06:
[...]

Textures speelt gewoon zover ik weet?

Life of Agony stond eerst op het programma, die hebben afgezegd. En Obituary is de vervanger daarvan :)
Mea Culpa, dacht dat Textures was afgelast. Nou dat word de 3e keer in 6 weken tijd dat ik Obituary ga zien :')

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Slavy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 12:08:
[...]

Mea Culpa, dacht dat Textures was afgelast. Nou dat word de 3e keer in 6 weken tijd dat ik Obituary ga zien :')
Er zijn ergere dingen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Life of Agony bijvoorbeeld? :+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:14
Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:37:
[...]
niet bepaald een juweeltje zoals lénfant sauvage, maar niet verkeerd (mijn mening)
De titelsong heeft verses die volledig uit pinch harmonics bestaan... _/-\o_

Als je hem koopt krijg je er overigens een live DVD of download bij.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ample Energy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:06:
[...]

De titelsong heeft verses die volledig uit pinch harmonics bestaan... _/-\o_

Als je hem koopt krijg je er overigens een live DVD of download bij.
ze hebben vorige week ook weer een nieuwe clip op joeptjoep gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:21
Sabaton neemt afscheid van gitarist Thobbe Englund

Zonde dat er weer een split is gekomen, maar dat is te verwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
demon326 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 22:03:
Sabaton neemt afscheid van gitarist Thobbe Englund

Zonde dat er weer een split is gekomen, maar dat is te verwachten...
Jammer weer. Wil wel vervangen, moet alleen leren spelen :P

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demon326
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-10 12:21
Renegade666 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:17:
[...]

Jammer weer. Wil wel vervangen, moet alleen leren spelen :P
Geef de kerel geen ongelijk, Sabaton is leuk, maar ze mogen wel eens stoppen met stukjes te gebruiken uit hun vorige albums, die dan nog niet eens zo oud zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Zo, laatste dingen inpakken en morgen op naar Wacken Open Air. Veel zin in, kijk uit naar Iron Maiden, Blind Guardian en Clutch. Maar natuurlijk genoeg andere interessante bands.

Zijn er nog meer tweakers die er heen gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

Rhapsody

In Metal We Trust

Jazeker! Woensdag in de loop van de ochtend arriveren we als het goed is. (We overnachten eerst in Hamburg)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Rhapsody schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 11:01:
Jazeker! Woensdag in de loop van de ochtend arriveren we als het goed is. (We overnachten eerst in Hamburg)
Nice! Wij arriveren hopelijk woensdagochtend vroeg. We rijden dinsdag avond rond een uur of 11/12 weg uit Zeeland. Erg veel zin in.

Ondertussen staat hier 24/7 Onkel Tom op :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voorproefje van nieuwe Epica plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En ze leveren weer het bewijs dat dit soort femal fronted metal muziek niets voor mij is :) Saaie meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:14:
En ze leveren weer het bewijs dat dit soort femal fronted metal muziek niets voor mij is :) Saaie meuk.
+kuch+

+kuch+

hoe kan je arch enemy niets vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
*mening alert*

Ik durfde geen gothic te schrijven.

Arch Enemy valt niet onder 'dit soort femal fronted metal muziek'

Maar nee ook Arch Enemy doet me weinig. Stoere vrouw, met muziek die daar geen eer aan doet. En nogal repetitief en standaard (coupletje, refreintje, coupletje, refreintje, 'verplichte' solo op 2/3 met daarna nog wat gepruts en als slot een refreintje) als je het mij vraagt ;)

Ik zet nog wat good old Giant Squid op (met Anneke om te bewijzen dat niet alle muziek met vrouwen lelijk is):p

[ Voor 8% gewijzigd door Jelte op 01-08-2016 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prog-rock is inderdaad wel een slagje anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Holy Moses is toch ook female fronted? >:)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zijn er wel een paar die best lekker zijn
(begint rond 4minuten)

maar ze moeten het niet doen als gimmick

Maar genoeg female fronted bands die echt wel de moeite zijn zoals Otep, Avatarium etc etc

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:28:
Prog-rock is inderdaad wel een slagje anders :)
Bah, hokjes.

Als het dan toch moet verkies ik liever post-metal als beschrijving van Giant Squid :)
Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:31:
er zijn er wel een paar die best lekker zijn
(begint rond 4minuten)
[video]
maar ze moeten het niet doen als gimmick

Maar genoeg female fronted bands die echt wel de moeite zijn zoals Otep, Avatarium etc etc
Hoor je hier dat het een vrouw is die zingt? Maakt eigenlijk geen bal uit. Net als dat je een vrouwlijke gitarist/drummer/bassist niet hoort.

[ Voor 49% gewijzigd door Jelte op 01-08-2016 15:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Dus dat jij Epica niets vind is eigenlijk meer

"en ze leveren weer het bewijs dat dit soort femal fronted metal muziek Symphonic metal niets voor mij is :) Saaie meuk."

maakt ook allemaal geen zak uit, lekker luisteren naar wat je lekker vind klinken.

zo snap ik metal core, grind core bijvoorbeeld niet. verder luister ik zo´n beetje alle stijlen wel mits het maar goed in elkaar zit.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2016 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Als dat de juist term is, ja :D ;)

*hokjes geneuzel*

[ Voor 23% gewijzigd door Jelte op 01-08-2016 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan heb je nog altijd de gasten die zeggen. "alleen [insert random metal genre] is trve kvlt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Hokjes.... Ik denk dat geen muziekscene zo erg in hokjes denkt als de metalscene. Ik bedoel.... Als het woord djent als grap wordt bedacht en dit vervolgens serieus wordt genomen en gebombardeerd wordt tot muziekgenre.... Dat woord 'djent' is voor mij het absolute dieptepunt in de afgelopen jaren kijkend naar de metalscene.

Als troost de nieuwe Opeth dan maar. Erg wisselvallig nummer dat denk ik meerdere luisterbeurten behoeft:

P.S. Indierock komt als 'genre' ook akelig dicht in de buurt. Ik bedoel: Onafhankelijke rock? En dat etiket ook plakken op commerciële (big label) bands???

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:44
Over het algemeen vind ik vrouwen en metal geen fijne combo (sue me) maar er is 1 album wat de uitzondering is die de regel verplettert als een atoombom:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Dat nummer van Opeth begint erg goed. Nog maar één keer geluisterd... ik vind het wat rommelig. Misschien moet ik er even aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Verwijderd schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:46:
zo snap ik metal core, grind core bijvoorbeeld niet. verder luister ik zo´n beetje alle stijlen wel mits het maar goed in elkaar zit.
Wat snap je aan metalcore en grindcore niet dan?

Core is een subgenre van metal. Ik luister bijvoorbeeld het vaakst naar deathcore, beatdown, downtempo, en djent. Deathcore is dus ook weer een subgenre van core.

Wat ik persoonlijk lekker aan de muziek vind, is dat het nogal agressief en haatvol is. Ik weet niet waarom ik dat zo 'chill' vind. Kan misschien ook met m'n "way of thinking" te maken hebben ;).

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Over female fronted metalbands gesproken. Meestal heb ik er helemaal niets mee, maar laatst deze band in een obscuur poppodium in gouda gezien. Litouwse thrash metal band, was erg leuk

YouTube: Phrenetix - Piece Of Lie (Official Video)

En wat ook een erg geslaagd female fronted nummer is:

YouTube: Witch Mountain - Your Corrupt Ways (Sour The Hymn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ardjee schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:46:
Over female fronted metalbands gesproken. Meestal heb ik er helemaal niets mee, maar laatst deze band in een obscuur poppodium in gouda gezien. Litouwse thrash metal band, was erg leuk

YouTube: Phrenetix - Piece Of Lie (Official Video)

En wat ook een erg geslaagd female fronted nummer is:

YouTube: Witch Mountain - Your Corrupt Ways (Sour The Hymn)
Nu we het over female fronted metalbands hebben. Dit is ook echt gekkenwerk 8)7.

Ze is volgens mij Nederlands trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door Anonymoussaurus op 03-08-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:43:
[...]

Wat snap je aan metalcore en grindcore niet dan?

Core is een subgenre van metal. Ik luister bijvoorbeeld het vaakst naar deathcore, beatdown, downtempo, en djent. Deathcore is dus ook weer een subgenre van core.

Wat ik persoonlijk lekker aan de muziek vind, is dat het nogal agressief en haatvol is. Ik weet niet waarom ik dat zo 'chill' vind. Kan misschien ook met m'n "way of thinking" te maken hebben ;).
wat mensen er leuk aan vinden, ik vind het een zwak genre. (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:16:
wat mensen er leuk aan vinden, ik vind het een zwak genre. (mijn mening)
Wat bedoel je met "zwak genre"?

Volgens mij, als ik het zo hoor, heb jij meer wat met de instrumenten, dan met de vocals. Want metalcore is duidelijk wat heviger dan de muziek die jij luistert.

Vind je dit dan niets? Als je vooral van instrumenten houdt:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anonymoussaurus schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:19:
[...]

Wat bedoel je met "zwak genre"?

Volgens mij, als ik het zo hoor, heb jij meer wat met de instrumenten, dan met de vocals. Want metalcore is duidelijk wat heviger dan de muziek die jij luistert.

Vind je dit dan niets? Als je vooral van instrumenten houdt:

[video]
nee, ik vind death&black (al dan wel of niet symphonisch) gewoon beter.
veel core bands gebruiken ook vaak veel te veel dan die "drops" of hebben gitaristen die alleen maar een djent stijl kunnen spelen. het is gewoon een genre dat mij totaal niet aanspreekt en ik dus niet "begrijp"

overigens luister ik wel naar ongeveer ieder subgenre in metal.

En inderdaad, dat nummer hierboven vind ik niets, zit totaal geen flow in het instrumentaal. dat is net binair aan en uit.
dan liever zoiets als dit YouTube: Immortal - Sons of Northern Darkness [HQ]
maar hey, ieder zijn eigen ding

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2016 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik krijg bij het 'core' genre hetzelfde gevoel dat ik had bij de hele nu-metal scene... Boze pubers met 'ik ben zo zielig' teksten.
Die core gasten staan een potje te bulderen op laaggstemde gitaren. Verplichte breakdowns. En soms cleane zang waar je een slappe van krijgt. Nee, ik vind het allemaal uiterst puberaal en saai :P

Gelukkig is het aanbod aan metal en gerelateerde genres zó groot dat je er duizelig van wordt en je nooit verveelt.

En jongens, hou aub op met dat 'djent' genre :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Nyarlathotep schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 23:02:
Hokjes.... Ik denk dat geen muziekscene zo erg in hokjes denkt als de metalscene. Ik bedoel.... Als het woord djent als grap wordt bedacht en dit vervolgens serieus wordt genomen en gebombardeerd wordt tot muziekgenre.... Dat woord 'djent' is voor mij het absolute dieptepunt in de afgelopen jaren kijkend naar de metalscene.

Als troost de nieuwe Opeth dan maar. Erg wisselvallig nummer dat denk ik meerdere luisterbeurten behoeft:
[video]

P.S. Indierock komt als 'genre' ook akelig dicht in de buurt. Ik bedoel: Onafhankelijke rock? En dat etiket ook plakken op commerciële (big label) bands???
Opeth is eigenlijk altijd meerdere luistersessies per nummer :) maar we gaan het proberen planning is namelijk wel concert in November in NL :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nyarlathotep schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:22:
Ik krijg bij het 'core' genre hetzelfde gevoel dat ik had bij de hele nu-metal scene... Boze pubers met 'ik ben zo zielig' teksten.
Die core gasten staan een potje te bulderen op laaggstemde gitaren. Verplichte breakdowns. En soms cleane zang waar je een slappe van krijgt. Nee, ik vind het allemaal uiterst puberaal en saai :P

Gelukkig is het aanbod aan metal en gerelateerde genres zó groot dat je er duizelig van wordt en je nooit verveelt.

Ehm. Dat slaat nergens op. Om nou te zeggen dat alleen pubers er naar luisteren :?. Festivals en concerten waar ik naartoe ga, zijn alle luisteraars minimaal 16. De meeste zijn minimaal 23.
Wat ik wel met je eens ben, is dat de lyrics vrijwel altijd negatief zijn. Neem dit maar als voorbeeld:

Black Tongue - Eclipse.

Een klein stukje van de lyrics:
Every night I pray
Please God let me die in my sleep
Or at least kill the voices in my head
There is no release
No respite
No peace
No place for a wretch like me
I throw myself into the sea
There is no release
No respite
No peace
De breakdowns vind ik wel vet. Bovendien kan je zeggen wat je wilt, maar er zijn zat bands waar ik naar luister, en die een 8-snarige gitaar gebruiken. Dat vind ik persoonlijk wel vet. Is ook een stuk moeilijker dan de standaard 6-snarige :z.

Wat jij bedoelt met de laaggestemde gitaren, is vooral bij beatdown en downtempo zo, maar bij deathcore niet zo heel erg.

Djent is gewoon een bestaand genre hoor :p. Dan ben ik benieuwd hoe je dit wilt noemen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik krijg jeuk van al die genres.....f*ck it :P

Nog maar ff lekker nummertje:

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-09 10:40
Zijn er nog mensen die 15 oktober naar the black heart rebellion gaan? Als vooroptreden bij Sunn O))) wisten ze mij tijdens een show van 30 minuten al extreem te overtuigen. Hun tweede album is gelukkig geheel op youtube te vinden

YouTube: The Black Heart Rebellion - Into The Land Of Another

Vooral het eerste en laatste nummer vind ik fantastisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 15:38

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

Ik weet niet of ik het onder Metal mag scharen, maar gister de Vinyl boxsets van de eerste albums van Ayreon besteld O+

Afbeeldingslocatie: http://www.mascotlabelgroup.com/images/P/MTR74931%2B74941BOX_450.png
The first two Ayreon albums have never been released on vinyl before, and we're proud to present them both as Deluxe Editions on 180 grams vinyl. This is for the true Ayreonauts!

The Final Experiment 3 LP Deluxe Edition:

Hardcover boxset
2 LP Gatefold on Blue Marble vinyl
Bonus Semi-Acoustic LP on Blue Marble vinyl
Download card for a complimentary MP3 download of all 3 records
A2 sized poster
Postcard with hilarious record company rejection letters, individually signed by Arjen
Limited to 1000 numbered copies worldwide

Actual Fantasy Original 4 LP Deluxe Edition
Hardcover boxset
Actual Fantasy Revisited 2 LP Gatefold on Red Marble vinyl
Actual Fantasy Original 1996 Recordings 2 LP Gatefold on Red Marble vinyl, with 'reverse' artwork
Download card for a complimentary MP3 download of all 4 records
A2 sized poster with 'reverse' artwork
Postcard with 'reverse' artwork, individually signed by Arjen
Limited to 1000 numbered copies worldwide
Arjen _/-\o_

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AngelDust schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 08:57:
Ik weet niet of ik het onder Metal mag scharen, maar gister de Vinyl boxsets van de eerste albums van Ayreon besteld O+

[afbeelding]

[...]

Arjen _/-\o_
Waar waar waar waar??:D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 16:04

superwashandje

grofheid alom

ik zou die rejection letters wel eens willen zien :D heb er alleen geen 80 euro voor over :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AngelDust

AngelDust

superwashandje schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:15:
ik zou die rejection letters wel eens willen zien :D heb er alleen geen 80 euro voor over :P
Zal foto's maken als ze binnen zijn ;)

Bier fan Fryske grûn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AngelDust schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:16:
[...]

Cool :D Stiekem wil ik ze wel maar centjes :'(

oh en ja dit benaderd metal meer dan genoeg :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-10 16:04

superwashandje

grofheid alom

AngelDust schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 09:16:
[...]

haha cool :) thanks

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hexta
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-04 13:43
Leuk die discussie over female fronted metal. :)
Ik hou simpelweg niet van symphonische metal, de rustige melodieuze metal zeg maar. Als ik metal luister wil ik de passie, en vaak ook agressie voelen. Niet.. gevoelens? :D

Daardoor vallen bijna alle female fronted metal bands af. Nogal sneu aangezien mijn vriendin ook de zangeres is van een symphonische (denk ik?) metalband. :P

SlaineMcRoth#2316 76561197992282479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:16
Female fronted en niet symphonisch:

[YouTube: https://youtu.be/Suzg5GBuCNY]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eathan
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 15:54

[afbeelding]

[...]

Arjen _/-\o_
Ayreon mag zeker wel onder metal worden geplaatst.

en ik heb ze ook meteen besteld :)

dus bij deze, bedankt _/-\o_

when you're feeling down, just remember that somewhere, someone is pushing a door that says pull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Jelte schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:14:
Jelte schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:24:
*mening alert*

Ik zet nog wat good old Giant Squid op (met Anneke om te bewijzen dat niet alle muziek met vrouwen lelijk is):p
Je noemt Epica saai, je komt zelf met een nummer wat zo saai als de pest is en ook nog hopeloos geproduceert is... maarja, smaken verschillen..
Nyarlathotep schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 09:22:

Ik heb altijd bij metalcore bands, dat ik naar 1 en de zeflde band zit te luisteren....
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 07:26:
[...]

nee, ik vind death&black (al dan wel of niet symphonisch) gewoon beter.
veel core bands gebruiken ook vaak veel te veel dan die "drops" of hebben gitaristen die alleen maar een djent stijl kunnen spelen. het is gewoon een genre dat mij totaal niet aanspreekt en ik dus niet "begrijp"

overigens luister ik wel naar ongeveer ieder subgenre in metal.

En inderdaad, dat nummer hierboven vind ik niets, zit totaal geen flow in het instrumentaal. dat is net binair aan en uit.
dan liever zoiets als dit YouTube: Immortal - Sons of Northern Darkness [HQ]
maar hey, ieder zijn eigen ding
Amen _/-\o_

[afbeelding]

[...]

Arjen _/-\o_
AYreon _/-\o_

Tevens, men wel eens gehoord van The Project Hate MCMXCIX ??

PS: slecht filmpje, maar Lord K sloop al zijn muziek van Youtube, dus gewoon kopen :)

[ Voor 67% gewijzigd door Renegade666 op 05-08-2016 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Devin begint ook nieuwe nummers van zijn nieuwe album eruit te gooien :D Klinkt tof.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wat vinden de mensen hier van dit? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Touchdomex schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:36:
[video]

Klinkt niet verkeerd.
Kijk, in Tivoli (Utrecht) en DB's (Utrecht) zijn er vaak ook dat soort bands. Luister er niet naar, maar voor 5 euro vind ik het prima. Sfeer is leuk, en de muziek is best oke :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sc0ut84
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-10 16:04
Verrassend dat ik Revocation hier nog niet ben tegengekomen in een search van het topic ;) Momenteel één van mijn favoriete bands.

22 Oktober staan ze als opener voor Obscura (ook geweldig) in de Patronaat in Haarlem. Mijn kaartje is alvast binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 22:42
Vorig jaar naar Wacken geweest, dit jaar niet maar volgend jaar wel weer. Nu alweer zin in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Touchdomex schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 20:36:
[video]

klinkt wel leuk.

Begin deed me weer aan deze band denken (voornamelijk door de viool):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

GH45T schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 10:05:
Vorig jaar naar Wacken geweest, dit jaar niet maar volgend jaar wel weer. Nu alweer zin in :D
Tickets zijn helaas flink in prijs gestegen...

Was wel een mooi feestje weer dit jaar. Geen enkele band die ik wilde zien is mij tegen gevallen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Rhapsody schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:17:
[...]

Tickets zijn helaas flink in prijs gestegen...

Was wel een mooi feestje weer dit jaar. Geen enkele band die ik wilde zien is mij tegen gevallen. :)
Ja man, echt belachelijk. €220... Wel is de early arrival fee verdwenen, maarja... Ook moeten heavy vehicles en aanhangers extra gaan payen dit jaar.

Maar goed, tickets zijn alweer besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Solictice schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:15:
[...]

Ja man, echt belachelijk. €220... Wel is de early arrival fee verdwenen, maarja... Ook moeten heavy vehicles en aanhangers extra gaan payen dit jaar.

Maar goed, tickets zijn alweer besteld.
als je de foto's ziet van wat er allemaal achtergelaten wordt op de camping kan ik het wel ergens begrijpen. (heb ik ooit zelf ook aan meegedaan overigens). Maar het zou mijn voorkeur hebben om zaken als Wasteland, Wacking, wrestling etc te schrappen.

Ik sla een jaartje over. Waren we eigenlijk al van plan.

Moet wel toegeven dat de lineup meteen wel weer aardig is;
  • Amon Amarth
  • Avantasia
  • Candlemass
  • Hämatom
  • Heaven Shall Burn
  • Kreator
  • Lacuna Coil
  • Mayhem
  • Paradise Lost
  • Powerwolf
  • Saltatio Mortis
  • Sonata Arctica

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renegade666
Allegeon is wel een lekker staaltje tech death metal. Klinkt altijd wel leuk :)

Tevens een nieuwe Pain, byzondere gast, al had ik liever een nieuw Hypocrisy album gehad :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=eX-Vs0M6tdI]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Prutsers bij Nuclear Blast (en hun beroerde website). Ik had de nieuwe LP van Meshuggah besteld (splatter versie). Krijg ik twee!! weken later bericht dat deze is uitverkocht en ik het geld terug krijg. Sukkels....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingfriko
  • Laatst online: 11-10 14:30

kingfriko

100 % BULLY

Ik kwam deze tegen op YouTube tijdens het zoeken naar nummers van het nieuwe equilibrium album , weer een nederlandse parel gevonden :)
YouTube: Shylmagoghnar - Emergence (Full Album) (OFFICIAL)
Be'lakor en October tide zijn trouwens ook aanraders .
Zelf meer van de trash /oldschool hardcore enz. maar dit is erg lekker tussendoor !

[ Voor 55% gewijzigd door kingfriko op 13-08-2016 16:21 ]

kingfriko

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Dit is zo'n plaat die meot groeien. Na een aantal keren luisteren is het voor mij wel duidelijk dat ik het erg prettig vind om op te zetten:

En nog een ander lekker muziekske omdat ik toch bezig ben:

En voor mensen die het leuk vinden om met rifjes te spelen: https://djen.co/

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Nieuw concert/1daags festival:

http://www.impericon.com/...-2016-haarlem-ticket.html

Line-up:
  • Whitechapel
  • Thy Art Is Murder
  • Carnifex
  • Obey The Brave
  • Fallujah
  • Make Them Suffer
  • Polar
Afbeeldingslocatie: https://media.impericon.com/media/catalog/product/cache/19/image/360x520/040ec09b1e35df139433887a97daa66f/2/0/20160601_neversaydie_poster_lg_6.jpg

Hele mooie line-up, maar heel jammer dat het door de weeks is :/.

[ Voor 28% gewijzigd door Anonymoussaurus op 17-08-2016 15:30 ]

• Mantus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-09 16:00
Voor de liefhebbers, de eerste track van het nieuwe album van Anaal Nathrakh.

http://www.metalblade.com/anaalnathrakh/

Nu al onder de indruk, wat een fantastisch geweld!

• 4Br0k3n3rr0r
Nyarlathotep schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:04:
Prutsers bij Nuclear Blast (en hun beroerde website). Ik had de nieuwe LP van Meshuggah besteld (splatter versie). Krijg ik twee!! weken later bericht dat deze is uitverkocht en ik het geld terug krijg. Sukkels....
Jeetje, dat NB daar nog steeds niets aan gedaan heeft (aan hun beroerde website). Ik heb jaren geleden een pre-order gedaan en die cd is niet eens verstuurd :')
Ik heb m'n geld ook nooit teruggekregen (ook niet na het rondmailen, maar na een halfjaar heb ik het opgegeven), dus dat je het geld terug krijgt is al een hele verbetering :P

• Ample Energy
Anonymoussaurus schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 15:29:
Nieuw concert/1daags festival:

http://www.impericon.com/...-2016-haarlem-ticket.html

Line-up:
  • Whitechapel
  • Thy Art Is Murder
  • Carnifex
  • Obey The Brave
  • Fallujah
  • Make Them Suffer
  • Polar
[afbeelding]

Hele mooie line-up, maar heel jammer dat het door de weeks is :/.
Weet jij waar ik meer informatie kan vinden? Patronaat en die Impericon weten eigenlijk niet meer te vertellen dan welke bands er zijn en dat de deuren om 5 uur open gaan. Iedereen is eigenlijk meer gefocust op het verkopen van shirts dan je te vertellen hoe het zit met de muziek... :P
Ik heb wel weer eens zin in een hard metaldagje, maar als ze 7 bands in een paar uur willen proppen lijkt het me zonde van de moeite.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ample Energy schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:04:
Weet jij waar ik meer informatie kan vinden? Patronaat en die Impericon weten eigenlijk niet meer te vertellen dan welke bands er zijn en dat de deuren om 5 uur open gaan. Iedereen is eigenlijk meer gefocust op het verkopen van shirts dan je te vertellen hoe het zit met de muziek... :P
Ik heb wel weer eens zin in een hard metaldagje, maar als ze 7 bands in een paar uur willen proppen lijkt het me zonde van de moeite.
Misschien weet ik wel wat je wilt weten :). Wat is je vraag precies? Ik geef je gelijk dat Impericon weinig informatie geeft. Zo wordt de eindtijd ook nooit vermeld :/. Dit hangt ook van het plannen af, en of er bands uitlopen of niet. Je zou het beste een Impericon kunnen mailen met je vraag over de eindtijd.

• Ample Energy
Nou ja, bijvoorbeeld de eindtijd :P
En speelt iedereen op hetzelfde podium of zijn er meerdere podia? Hoe lang krijgt een band gemiddeld? En in het geval van 2 of meer podia: Spelen er altijd 2 bands tegelijk of is het meer voor een snelle wissel? En wie begint er en wie eindigt er?

En zo kan ik vast wel meer vragen bedenken. De eindtijd wil ik nog wel aan ze vragen, maar als ik moeite moet doen en een vragenlijst moet opstellen geloof ik het wel. Ik wil wel heen, zij willen mijn geld ook vast wel, maar ze willen er liever niks voor doen. Ja...... :P Gelukkig duurt het nog 3 maanden en hebben ze nog alle tijd om met een mooie website o.i.d. te komen.

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ample Energy schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 16:05:
Nou ja, bijvoorbeeld de eindtijd :P
En speelt iedereen op hetzelfde podium of zijn er meerdere podia? Hoe lang krijgt een band gemiddeld? En in het geval van 2 of meer podia: Spelen er altijd 2 bands tegelijk of is het meer voor een snelle wissel? En wie begint er en wie eindigt er?

En zo kan ik vast wel meer vragen bedenken. De eindtijd wil ik nog wel aan ze vragen, maar als ik moeite moet doen en een vragenlijst moet opstellen geloof ik het wel. Ik wil wel heen, zij willen mijn geld ook vast wel, maar ze willen er liever niks voor doen. Ja...... :P Gelukkig duurt het nog 3 maanden en hebben ze nog alle tijd om met een mooie website o.i.d. te komen.
Eindtijd is moeilijk te bepalen. De meeste bands zijn rond de 30 á 45 minuten.
In Haarlem (Patronaat) wordt er altijd maar op 1 podium 'opgetreden'.

Ik moet zeggen dat de support erg goed is. Je kunt ze vragen wat je wilt.

En inderdaad. Tegen de tijd dat het zover is, komt er een line-up inclusief tijd en welke volgorde van bands :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Metallica heeft een nieuw nummer gepubliseerd, en het kicks ass!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:42
Heb het nummer geluisterd, maar het enige dat ik hoor is een mashup van hun oude melodietjes en riffs, met een nieuwe tekst er overheen. Dat gevoel had ik overigens ook al bij het Death Magnetic album.
Qua instrumentaal werk is de band nog altijd uitstekend (Kirk Hammet is en blijft een goede gitarist), maar James kan de zang al jaren niet meer aan. Dit klinkt bijna alsof het gelijkgetrokken is, vrijwel alles op dezelfde toonhoogte gezongen. Nee, ik heb het hoofdstuk Metallica al jaren geleden afgesloten en dit is voor mij een duidelijk teken dat ik daar goed aan heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Bij Death Magnetic zat in de uitgebreide versie ook een CD met daarop de working titles. Daaruit kon je, behalve muzikaal, ook aan de hand van de working titles zien dat Metallica duidelijk heeft 'afgekeken' bij de succesnummers uit het verleden.

Maar toch, stiekem blijf ik toch fan van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Thuis eens luisteren :)

Maar Metallica is gewoon al jaren uitgepoept. Het is dat ze nog zo veel geld verdienen met optreden (en er ook plezier in hebben) wat er voor zorgt dat ze doorgaan.
Het nieuwe materiaal vanaf St. Anger is gewoon zo inspiratieloos als de pest. Het recyclen van oude riffs is een truc waar meer bands zich schuldig aan maken (Iron Maiden, Ministry).
Bij de optredens wordt ook overduidelijk geleund op de klassiekers.

Overigens ga ik het nieuwe album wel een kans geven. Al hoop ik wel dat het gluid beter is dan op de voorgangers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
Klinkt wel aardig, maar ik hoor niets nieuws. Als het een of andere remix was geweest, had ik het ook geloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Het klinkt al wel wat beter dan Death Magnetic qua sound. Er lijkt hoop te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Wel een heel kort nummer vergeleken met de nummers op DM, misschien was daar ook veel kritiek op (sommige nummers leken gewoon lang te zijn om meer op Puppets e.d. te lijken). maar 3:20 is wel heel kort voor een Metallica nummer, iets langer door misschien een langere solo en je hebt meer variatie.

[ Voor 6% gewijzigd door Afvalzak op 19-08-2016 14:59 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je tegenwoordig naar "goeie" trash wil luisteren blijf je gewoon ver uit de buurt van Metallica.
Al ben je nog zo´n fan, na the Black album is er gewoon niets goeds meer van hun gekomen.

Neem je dan Kreator en heb nog steeds lekkere trash (en in mijn mening mischien wel de meest consistente trash band ooit) of neem een Overkill die ook nog steeds gewoon lekkere trash platen uit brengt.

Maar het lijkt wel alsof ook Slayer en Megadeth met success terug gaan naar de "roots". Zowel Slayer als Megadeth hebben sterke albums uitgebracht. Het lijkt alleen dat Metallica wederom niet naar de magie van Kill em all kan terug pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55

Distortion

Bottle to Throttle

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 05:21:
Maar als je tegenwoordig naar "goeie" trash wil luisteren blijf je gewoon ver uit de buurt van Metallica.
Al ben je nog zo´n fan, na the Black album is er gewoon niets goeds meer van hun gekomen.
Heel veel snappen het misschien niet, maar ik vind de Load en Reload albums de beste.

Wat vinden jullie van de nieuwe korn single? Rotting in Vain?

Het nieuwe album The Serenity Of Suffering komt in oktober uit. Na jaren andere dingen geprobeerd te hebben qua stijl, lijken ze op de weg terug naar de oude sound.

The only mystery in life is why the kamikaze pilots wore helmets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Distortion schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 00:30:
[...]

Heel veel snappen het misschien niet, maar ik vind de Load en Reload albums de beste.

Wat vinden jullie van de nieuwe korn single? Rotting in Vain?

[video]

Het nieuwe album The Serenity Of Suffering komt in oktober uit. Na jaren andere dingen geprobeerd te hebben qua stijl, lijken ze op de weg terug naar de oude sound.
Dat is een grapje toch?
Load is verreweg hun slechtste album.
Maar... dan ga ik er even vanuit dat Trash ook niet je genre is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 05:21:

Neem je dan Kreator en heb nog steeds lekkere trash (en in mijn mening mischien wel de meest consistente trash band ooit) of neem een Overkill die ook nog steeds gewoon lekkere trash platen uit brengt.

Maar het lijkt wel alsof ook Slayer en Megadeth met success terug gaan naar de "roots". Zowel Slayer als Megadeth hebben sterke albums uitgebracht. Het lijkt alleen dat Metallica wederom niet naar de magie van Kill em all kan terug pakken
Vergeet het laatste album van Destruction niet. Die is ook lekker :) en zo zijn er wel meer thrash bands die beter zijn dan metallica.. (en ik ben total geen fan van Slayer en megadeth,die vallen onder het zelfde schuitje bij mij als metallica..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 03:09:
[...]

Dat is een grapje toch?
Load is verreweg hun slechtste album.
Maar... dan ga ik er even vanuit dat Trash ook niet je genre is
Tja ik heb alle albums van Metallica, en vind Load idd de beste. Dat wil niet zeggen dat ik de rest slecht vindt, integendeel, en daar zit zat thrash tussen. Maar ik ben misschien een buitenbeentje, want ik vind de zwaarste nummers van Korn ook de beste ;) Ik kijk dan ook zeer uit naar de nieuwste albums van Metallica en Korn

[ Voor 0% gewijzigd door Distortion op 27-08-2016 19:24 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy
Pssst. Het is thrashmetal, geen vuilnismetal... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distortion

Distortion

Bottle to Throttle

Ample Energy schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 19:21:
Pssst. Het is thrashmetal, geen vuilnismetal... _O-
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
Oh wacht, ze hadden het over Metallica. Nee, dan klopt het >:)

(grapje hoor, Metallica blijft altijd wel een speciaal plekje houden bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kill em all is een van de beste thrash albums ooit en mischien wel 1 van de beste debut albums ooit.
Het is alleen wel ontzettend jammer dat ze gewoon niets fatsoenlijks meer hebben gemaakt sinds 1991.

Maar voor echt goede trash, is het eigenlijk beter om gewoon een lijstje te maken van sterke albums, en niet trouw te zijn aan een band.

Vooral ook omdat veel amerikaanse thrash metal bands gewoon commercieel werden of geen materiaal meer hadden voor goede albums in de hoogtij dagen en maar gewoon albums bleven pompen om geld te verdienen en geen fuck gaven om kwaliteit (dat is naar mijn mening dus Load en Reload ten top, of recenter nog Supercollider van megadeth, wat was dat een kut plaat zeg)

Beter om maar gewoon naar de duitse thrashers te luisteren (Kreator, Sodom, Destruction en Tankard)
Vooral omdat Kreator de hardste thrash plaat op de naam heeft staan met "pleasure to kill" en iedere zelf respecterende thrashmetal liefhebber moet die hebben en ze nu 30 jaar later nog net zo sterk spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Voor mijn thrash injectie luister ik toch vaker de oudjes. Al ben ik het genre een beetje uit het oog oor verloren.

De laatste goede band met thrashinvloeden die in mij boven komt is het ondergewaardeerde Noneuclid. Muzikaal écht briljant, de zang moet je liggen maar is wel passend.
Het album heeft jarenlang liggen rotten omdat geen platenmaatschappij het aandurfde om het uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe van Inflames

Niet echt meer Gothenburg stijl metal.
mager plaatje in mijn mening maar wie weet zijn er liefhebbers hier

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2016 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ample Energy

Metallica heeft een boek geschreven en ter promotie een filmpje gemaakt waar ze over Cliff Burton praten.

Dacht, misschien vinden jullie het interessant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ook weer leker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 04:08

Theimon

Snapte!?

Nieuwe Neurosis aan het luisteren, weer net zo dreigend als de vorige....vet! :)

Nu nog wachten op de nieuwe Oathbreaker en Meshuggah. Daar komen we de eerste maanden van de herfst wel mee door ;)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016

Afgelopen week bijna constant dit album aan gehad _/-\o_

De stijl moet je wel liggen, als je misselijk wordt van het woord "djent" hoef je dit niet op te zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 09-10 17:08
Robicide schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 17:23:
[video]
Afgelopen week bijna constant dit album aan gehad _/-\o_

De stijl moet je wel liggen, als je misselijk wordt van het woord "djent" hoef je dit niet op te zetten :+
Ik ken 'djent' vooral via Periphery, dus ik dacht dat ik het vooral niet trok vanwege het kapotgeproduceerde gelikte Amerikaanse geluid. Dit trek ik een stuk beter, al is het maar omdat ik soms die hamerende elektronica wel kan hebben (vandaar dat ik soms heel stiekem Skrillex luister als niemand het doorheeft). Toch vrees ik dat ik niet echt een djentleman (oh, wat een slechte grap) ben...

On a totally different note, want ze dwalen steeds verder af van metal en maken inmiddels stevige seventiesprogrock, maar toch: wat is de nieuwe plaat van Opeth een partij briljant zeg!
Al heb ik hem net even uitgezet om bovenstaande te beluisteren, geef ik eerlijk toe :)

(stiekem vond ik dat ik me ook eens in dit topic moest melden, dus dan maar een soort TVP, maar dan wel met een beetje inhoud)

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 10:40 ]

Verwijderd

Jelte schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:24:
*mening alert*

Ik durfde geen gothic te schrijven.

Arch Enemy valt niet onder 'dit soort femal fronted metal muziek'

Maar nee ook Arch Enemy doet me weinig. Stoere vrouw, met muziek die daar geen eer aan doet. En nogal repetitief en standaard (coupletje, refreintje, coupletje, refreintje, 'verplichte' solo op 2/3 met daarna nog wat gepruts en als slot een refreintje) als je het mij vraagt ;)

[video]
Ik ben van mening dat het nergens op slaat dat muziek met vrouwen erin mooi moet zijn. Ik ben zelfs blij dat er vrouwen zijn die het aandurven om inderdaad de beuk erin te zetten en wars zijn van dat stigma.
Mantus schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 09:35:
Voor de liefhebbers, de eerste track van het nieuwe album van Anaal Nathrakh.

http://www.metalblade.com/anaalnathrakh/

Nu al onder de indruk, wat een fantastisch geweld!
Dat klinkt inderdaad weer lekker :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2016 10:42 ]

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:38:
[...]

Ik ben van mening dat het nergens op slaat dat muziek met vrouwen erin mooi moet zijn. Ik ben zelfs blij dat er vrouwen zijn die het aandurven om inderdaad de beuk erin te zetten en wars zijn van dat stigma.

[...]
Het kan me weinig schelen hoe de muzikanten (man of vrouw) eruit zien. Zolang de muziek maar vet is ;)

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Vanavond ga ik naar het volgende: https://www.facebook.com/events/625187447687582/

5 euro voor 3 bandjes. Vriend van mij gaat daar filmen en heeft de flyer gemaakt, zoals te zien is op de Facebookpagina.

Die bandnamen, zegt jullie dat iets? :P

Pagina: 1 ... 13 ... 48 Laatste