Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:09
Lekker vrij genomen voor een weekend Graspop. Het liefst zou ik naar Hellfest gaan, maar hartstikke uitverkocht :(

Iemand wel eens op beide festivals geweest? Qua line up en rand zaken lijkt me Hellfest een mooiere ervaring. Nu nog binnen zien te komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lekkerboeie86 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 13:48:
Lekker vrij genomen voor een weekend Graspop. Het liefst zou ik naar Hellfest gaan, maar hartstikke uitverkocht :(

Iemand wel eens op beide festivals geweest? Qua line up en rand zaken lijkt me Hellfest een mooiere ervaring. Nu nog binnen zien te komen :)
Graspop ben ik heel vaak geweest, Hellfest niet, maar de lineup is daar vaak zeker beter, alleen de laatst keer dat ik er iemand over hoorde ~3 jaar geleden was het festival/campingtechnisch nogal ranzig. WC's die overstroomde, douches die niet werkte etc.
Misschien is dat inmiddels een stuk beter :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Afvalzak schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Graspop ben ik heel vaak geweest, Hellfest niet, maar de lineup is daar vaak zeker beter, alleen de laatst keer dat ik er iemand over hoorde ~3 jaar geleden was het festival/campingtechnisch nogal ranzig. WC's die overstroomde, douches die niet werkte etc.
Misschien is dat inmiddels een stuk beter :P
Hmm ik ben op beide nog nooit geweest. Normaal gezien zoek ik meestal een festival met wat meer variatie bijvoorbeeld Rock am Ring.

Opzich zijn voorzieningen wel belangrijk. Ben gek op kamperen, maar moet wel leuk blijven. Aangezien graspop volgens mij nog nooit zijn weekend kaarten heeft uitverkocht, wacht ik nog ff met een besluit nemen.

Graspop is qua line up ook niet verkeerd, maar vind naar Frankrijk rijden voor een festival een mooi avontuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Lekkerboeie86 schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:20:
[...]

Hmm ik ben op beide nog nooit geweest. Normaal gezien zoek ik meestal een festival met wat meer variatie bijvoorbeeld Rock am Ring.

Opzich zijn voorzieningen wel belangrijk. Ben gek op kamperen, maar moet wel leuk blijven. Aangezien graspop volgens mij nog nooit zijn weekend kaarten heeft uitverkocht, wacht ik nog ff met een besluit nemen.

Graspop is qua line up ook niet verkeerd, maar vind naar Frankrijk rijden voor een festival een mooi avontuur.
Ik ben vorig jaar naar Rock im Park geweest, Rock am Ring alleen dan zonder de Nederlanders, dat is mij uitermate goed bevallen, heel relaxt sfeertje, beetje lokaler en supergoed georganiseerd!

Maar dit jaar wordt het weer Graspop om het af te leren ;) (Nu een jaar of 4/5 niet geweest daar en ik kreeg een beetje heimwee)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:04

superwashandje

grofheid alom

Afvalzak schreef op maandag 02 mei 2016 @ 14:40:
[...]

Ik ben vorig jaar naar Rock im Park geweest, Rock am Ring alleen dan zonder de Nederlanders, dat is mij uitermate goed bevallen, heel relaxt sfeertje, beetje lokaler en supergoed georganiseerd!
als je dat bevalt is summerbreeze misschien ook iets. ergens middenonderin duitsland met opvallend veel bands uit duitsland (maar ook wel internationale hoor). je auto is op de campingplek te parkeren en erg betaalbaar ten opzichte van de grote festivals. Was best geslaagd vorige keer vond ik hoewel summerfreeze toen een betere benaming zou zijn geweest :P

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 08:56

Saffie_time

Why use this? 42!

Wij staan op graspop altijd op de camper (oude-l*llen) camping.
Voordeel is dat het er een heel stuk rustiger is, relatief schoon sanitair en een ontbijt in de prijs zit inbegrepen. Daarnaast stroom dus een koelkast voor bier een vleesch op de BBQ.

Kost wel wat meer knaken en je ligt niet met je tentje aan de festivalwei maar voor ons een prima oplossing.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:14

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Wat mij overigens elk jaar (nu alweer 6) opvalt op Roadburn is hoe luidruchtig de Nederlandse bezoekers zijn. Zó vaak hoor ik tijdens shows (en dan zeker tijdens de wat rustigere momenten) een stelletje Hollandse boeren veel te hard door de muziek heen tetteren. Boeren ja, ik krijg de indruk dat de meesten zo'n 'onder de rivier' accent hebben. No offense, maar het is donders irritant en beschamend. Meer mensen hier dezelfde ervaring?

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Yeap.
Al moet ik zeggen dat ik daar dit jaar bij Amenra de eerste dag heel erg bang voor was en ik heel blij was om te merken (op 1x SPEULUH na) men écht rustig was.
Maar inderdaad ik kan daar ook niet heel goed tegen. Je komt om muziek te luisteren. Wil je de hele tijd ouwe hoeren ga dan lekker buiten staan met een pilsje...
(Oordoppen helpt al wel om het iets weg te filteren ;))

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Nyarlathotep schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:46:
Wat mij overigens elk jaar (nu alweer 6) opvalt op Roadburn is hoe luidruchtig de Nederlandse bezoekers zijn. Zó vaak hoor ik tijdens shows (en dan zeker tijdens de wat rustigere momenten) een stelletje Hollandse boeren veel te hard door de muziek heen tetteren. Boeren ja, ik krijg de indruk dat de meesten zo'n 'onder de rivier' accent hebben. No offense, maar het is donders irritant en beschamend. Meer mensen hier dezelfde ervaring?
Jup, maar het valt mij het meest op bij concerten waar veel 40+'ers zijn die er een dagje uit mogen.
Scheelt heel erg per zaal/concert ook, maar ik kan me er ook mateloos aan irriteren.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Saffie_time schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 08:26:
Yeap.
Al moet ik zeggen dat ik daar dit jaar bij Amenra de eerste dag heel erg bang voor was en ik heel blij was om te merken (op 1x SPEULUH na) men écht rustig was.
Maar inderdaad ik kan daar ook niet heel goed tegen. Je komt om muziek te luisteren.
Of om bij te praten met wat mensen die je anders weinig ziet, met een biertje in de hand en een muziekje erbij...
Wil je alleen muziek luisteren, dan zet je toch een cd of mp3 aan? >:)
Beide kanten lekker hun gang laten gaan, zonder dat het extreme vormen aanneemt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:34
Weet iemand toevallig of ARCH ENEMY - No More Regrets een cover is?
Met name het refreintje komt me nogal bekend voor, maar kan er maar niet achter komen waarvan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:08

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens het boekje komt de muziek van Michael Amott en Nick Cordle en de tekst van Alissa White-Gluz. Het zou dus origineel moeten zijn.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

ge-flopt schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:43:
Weet iemand toevallig of ARCH ENEMY - No More Regrets een cover is?
Met name het refreintje komt me nogal bekend voor, maar kan er maar niet achter komen waarvan.

[video]
Geen idee... Maar wat maakt het uit. Gepolijste mainstream rommel.... Wat is er met deze band gebeurd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, ik ga het hier dan ook maar wagen...heb er tot nu toe niet echt iets positiefs uit gehaald...maar...

Vinden jullie Papa Roach een band die ondanks de vele evoluties goede muziek maakt?

Ik probeer trouwens een beetje goede cijfers te halen zodat ik naar Graspop kan gaan. :P Ik moet natuurlijk niet Halestorm, Iron Maiden, Primal Fear, Skillet en zeker niet Black Sabbath missen aangezien dit hun laatste concert in de Benelux ooit zal zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2016 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik begrijp je reactie/vraag niet helemaal, maar ik heb echt helemaal niets met Papa Roach.

Wel met Arch Enemy. Ik vind de laatste cd dan ook zeker geen 'gepolijste rommel'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rhapsody schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:41:
Ik begrijp je reactie/vraag niet helemaal, maar ik heb echt helemaal niets met Papa Roach.

Wel met Arch Enemy. Ik vind de laatste cd dan ook zeker geen 'gepolijste rommel'.
Wat ik dus vroeg is of mensen Papa Roach een goede band vinden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ge-flopt
Het oude werk (Nu-Metal) en het nieuwe werk (Rock/Metal) vind ik zeker wel goed. Live hebben ze een goede show.
Nyarlathotep schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 23:15:
[...]Geen idee... Maar wat maakt het uit. Gepolijste mainstream rommel.... Wat is er met deze band gebeurd??
Gefeliciteerd trouwens!

Jammer dat je er zo over denkt. Ik vind soms de teneur in dit topic wel jammer. Als het niet om de underground metal bands gaat dan telt het blijkbaar niet en is het meteen gepolijste mainstream. Niet alles wat in dit topic wordt gepost, maar andere vinden het blijkbaar wel goed, wie ben ik dan om daar over te zeuren? Zeker luisteren zou ik zeggen, maar van mij krijg je dan gewoon geen reactie. In dit soort gevallen vind ik het beter niet te reageren dan iemands smaak af te kraken. Overigens is dit niet tegen jou gericht maar tegen de algemene trend die ik vaker zie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Mijn reactie was inderdaad wat hard. Ik heb vroeger ook wel Arch Enemy geluisterd (wel pas sinds Angela er bij was). Ook toen klonk het al redelijk 'gladjes' maar was het songmateriaal gewoon veel beter. Pakkende, maar ook slepende nummers met puik gitaarwerk van de twee broers.
Ik heb Arch Enemy nooit een underground band gevonden en ene band afkraken puur op het wel of niet mainstream zijn doe ik niet.
Maar het latere werk lijkt zo uit een computer te komen. En dat vind ik gewoon jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ge-flopt
Smaken verschillen en volgens mij moet het in dit topic zijn: Wij (metalheads) tegen de rest!! ;)

Volgens mij hoeft metal ook niet underground te zijn. Ik heb altijd de discussie over Limp Bizkit en Linkin Park bv mooi gevonden. De die hard metalheads vinden het geen metal en moet dus verboden worden. Ik luister er graag naar en vind het een mooie start punt om de metal in te komen en de onbekendere bands te leren kennen.

Ik ken weinig mensen die als je er naar vraagt en ze geven een eerlijk antwoord dat ze niet meteen met Cannibal Corpse zijn begonnen, maar eerder met Maiden, Guns 'n Roses etc. Daarna is de smaak uitgebreid en zijn ze de underground ingedoken.

[ Voor 74% gewijzigd door ge-flopt op 26-05-2016 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-10 20:45
Ik ben juist begonnen met Linkin Park :9 Daarna terug in de tijd gedaan met Maiden, en nu luister ik een redelijk gevarieerd pakket aan genres. Cannibal Corpse heb ik dan weer nooit naar geluisterd. Linkin Park ook al jaren niet meer :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf begonnen 2 jaar geleden aan het rock/metal genre, ik luisterde toen vooral veel Papa Roach, Skillet, Breaking Benjamin, Three Days Grace, en niet te vergeten: Slipknot. Nu luister ik nogsteeds veel Papa Roach maar voor de rest is het een beetje van alles wat, Metal kan ik nog naar luisteren tot en met Marduk, Dimmu Borgir enzo. Al ben ik wel na een minuutje klaar met Marduk enzo.

Ik zit trouwens nog op het middelbare en we weten allemaal dat de kinderen van nu grotendeels luisteren naar Justin Bieber, One Direction, Zayn etc. Maar het grappige is als je al iets laat horen zoals AC/DC vinden ze het nog wel prima maar stel je komt aanzetten met een onbekende rock band zoals (hier alweer als voorbeeld) Papa Roach gaat er een dikke rode streep doorheen. Dan vraag je toch wel even af waarom? Dan antwoorden ze dat het geen muziek meer is maar geschreeuw.... Ik denk toch echt zeker dat vocals van AC/DC meer "geschreeuw" is dat de vocals van PR. Ach ja, fk logic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Ik ben op de volgende manier in de metal/core gekomen:

Ik heb een hele lange tijd dubstep geluisterd. Maar ook Linkin Park. Vanuit de dubstep begon ik steeds zwaardere dubstep te luisteren zoals deathstep en darkstep, zoals het DJ-duo "Mantis". Maar ook D-Jahsta en dat soort DJ's. Hele gare muziek, maar die kick vond ik zo lekker hard. Met het nummer van Mantis (wat aanklikbaar is gemaakt), daar is het begonnen. :)

Tegenwoordig luister ik veel naar de volgende genres:

YouTube: RINGS OF SATURN - SENSELESS MASSACRE OFFICIAL MUSIC VIDEO
YouTube: Bodysnatcher- "Abandonment" (Official Music Video)
YouTube: Signs Of The Swarm - Mouth Sewn Prophets [Music Video] (2016) Chugcore Exclusive

[ Voor 30% gewijzigd door Anonymoussaurus op 26-05-2016 20:17 ]

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13

Khaine

Python liefhebber

Als we dan toch bezig zijn:
Ik ben begonnen met Metal luisteren rond 1994, toen ik een jaar of 11 was. Geintroduceerd met Metalica, daarna volgde Iron Maiden snel. Sindsdien van alles en nog wat, van wat zwaarder werk tot opera-achtig.

Momenteel Mechina, Clawerfield, Samael, Cannibal Corpse en Emperor vooral. Als contrast vorig jaar Amorphis, Arch Enemy en Nightwish gezien. Ja, ik houd van nagenoeg elk metal-genre wel een beetje.

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Br0k3n3rr0r
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 27-06-2024
Ik luisterde eerst vooral grunge en new wave... en af en toe Within Temptation en Rammstein... Daarna Nightwish, Lacuna Coil, Tool, A Perfect Circle, Iron Maiden, Stratovarius, Megadeth... Eigenlijk van alles wel. Nu luister ik ook veel symphonic metal.

Linkin Park en Limp Bizkit zijn nooit zo mijn bands geweest, maar ik heb nooit zoiets gehad van 'dat zou verboden moeten worden omdat het geen metal is' :')
Lekker boeiend, gewoon luisteren naar wat je leuk vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:14
Vanaf klein hummeltje ben ik groot geworden met de typische Arrow Classic Rock muziek (Queen, GnR, Nirvana, AC/DC, ZZ Top, Metallica, etc) met de funky business van de Red Hot Chili Peppers erbij (want moeders groot fan).

Vanaf daar kwam er de standaard radio-metal uit de 00's bij (Linkin Park, Limp Bizkit, Within Temptation), tot ik een keer van iemand Nile aangeraden kreeg, toen was de schade onherstelbaar :9

Lange tijd vooral gruwelijke pestherrie geluisterd in de brutal death regionen, afgewisseld met heeeeele traaaaage doom (ultieme favoriet blijven My Dying Bride en Ahab). Ook ben ik heel groot fan geweest van progbands als Dream Theater en Porcupine Tree, maar dat is dan weer net geen metal.

Vandaag de dag neig ik meer naar djent-achtige bands (gigantisch fan van bijvoorbeeld Heart Of A Coward maar ook Monuments) en dan hebben we nog die rare lichting bands die het midden houdt tussen djent en smooth jazz, zoals The Contortionist.

Daarnaast ben ik mijn hart verloren aan Finlands fijnste rockband, Poets Of The Fall O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Robicide schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:45:
Vandaag de dag neig ik meer naar djent-achtige bands (gigantisch fan van bijvoorbeeld Heart Of A Coward maar ook Monuments).
Heart Of A Coward! Die heb ik live gezien. Was al wel een aantal jaar terug. Was zeker vet. Ik vind Distance nog steeds een best mooi nummer. Qua lyrics dan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Anonymoussaurus schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:22:
[...]

Heart Of A Coward! Die heb ik live gezien. Was al wel een aantal jaar terug. Was zeker vet. Ik vind Distance nog steeds een best mooi nummer. Qua lyrics dan :p.
Ze stonden een aantal weken terug op Amsterdam Metal Fest in de Melkweg, retevette show! Jammer dat ze niet "groot" genoeg zijn om hier headliner shows te krijgen, half uurtje is toch net wat jammer :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Robicide schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 15:56:
Ze stonden een aantal weken terug op Amsterdam Metal Fest in de Melkweg, retevette show! Jammer dat ze niet "groot" genoeg zijn om hier headliner shows te krijgen, half uurtje is toch net wat jammer :/
Ik begrijp precies wat je bedoelt. Ik vind het vooral jammer dat underground deathcore, beatdown en downtempo bands te onbekend zijn om buiten Amerika te touren :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:05

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

4Br0k3n3rr0r schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 08:25:
Linkin Park en Limp Bizkit zijn nooit zo mijn bands geweest, maar ik heb nooit zoiets gehad van 'dat zou verboden moeten worden omdat het geen metal is' :')
Lekker boeiend, gewoon luisteren naar wat je leuk vindt!
Neuh het zou verboden moeten worden omdat het eigenlijk vrij kut is :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 17:22:
[...]

Neuh het zou verboden moeten worden omdat het eigenlijk vrij kut is :+
Want daarom zijn ze ook zo beroemd, omdat ze kut muziek maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:37:
[...]

Heb je al eens naar de reguliere top 50 gekeken :> Dat iets beroemd is maakt het nog niet goed is :+

Het is vaak gewoon een kwestie smaak en daar valt niet over te twisten :P

[ Voor 11% gewijzigd door Touchdomex op 27-05-2016 23:46 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Touchdomex schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:44:
[...]

Heb je al eens naar de reguliere top 50 gekeken :> Dat iets beroemd is maakt het nog niet goed is :+

Het is vaak gewoon een kwestie smaak en daar valt niet over te twisten :P
Reguliere top 50 kan ik ook gewoon prima naar luisteren, van die muziek tot Rock en Metal, van Blues tot dubstep ik vind het allemaal prima.

Maargoed, het is inderdaad een kwestie van smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-10 13:33
Komende vrijdag Bongripper in Haarlem. Zit heel erg te twijfelen of ik er heen ga, aangezien degene met wie ik zou gaan, heeft afgezegd.

Aan de andere kant, zo vaak zijn ze niet in Nederland volgens mij.

What to do, what to do...

Gaan er toevallig nog andere mensen er heen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin voordat het liedje begint is true.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 23:37:
[...]

Mischien is de Amerikaanse markt veel beter voor death core en krijgen ze daarom hier ook geen voet aan de grond.

Ik persoonlijk heb echt helemaal 0,0 met deathcore en vind het veel al ongeinspireerde muzikanten die eigenlijk alleen maar een djent stick bespelen (Drop D tuning en af en toe een noot slaan, als het effe kan niet vals)

de competitie hier in Europa is gewoon groter en beter waardoor je een beetje meer kwalitatieve keuze "survival of the fittest hebt"

(volledig mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Solictice schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:46:
Komende vrijdag Bongripper in Haarlem. Zit heel erg te twijfelen of ik er heen ga, aangezien degene met wie ik zou gaan, heeft afgezegd.

Ik heb ze 2x op roadburn gezien met zeer wisselende resultaten.
Eerste keer was echt heel erg gaaf echter de 2de keer kwam er niets over van wat ze op het podium aan het doen waren. Was echt een 'verplicht nummers spelen en weer gaan' optreden. Geen idee hoe ze het normaal live doen aangezien dat mijn enige ervaringen met die gasten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Saffie_time schreef op maandag 30 mei 2016 @ 07:40:
[...]

Ik heb ze 2x op roadburn gezien met zeer wisselende resultaten.
Eerste keer was echt heel erg gaaf echter de 2de keer kwam er niets over van wat ze op het podium aan het doen waren. Was echt een 'verplicht nummers spelen en weer gaan' optreden. Geen idee hoe ze het normaal live doen aangezien dat mijn enige ervaringen met die gasten zijn.
Ik heb ze nog nooit gezien, dus kan daar niets over zeggen. Daarom denk ik ook dat ik maar gewoon er heen ga, en dan hopen dat ze op tijd klaar zijn om de laatste trein richting Breda te pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Eindelijk de knoop doorgehakt. Ik ga voor het eerst naar Hellfest :D

Er zijn nog wat kaarten beschikbaar gekomen via de website. Vriendin gaat gezellig mee! Nog meer Tweakers die daar heen gaan, Of ervaring hebben met Hellfest? Mooie line up!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Lekkerboeie86 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:43:
Eindelijk de knoop doorgehakt. Ik ga voor het eerst naar Hellfest :D

Er zijn nog wat kaarten beschikbaar gekomen via de website. Vriendin gaat gezellig mee! Nog meer Tweakers die daar heen gaan, Of ervaring hebben met Hellfest? Mooie line up!
Nope, kzou er wel heen willen. Wellicht volgend jaar in plaats van Wacken....
Lineup is altijd dik in orde bij Hellfest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Solictice schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:46:

Ik wilde gaan met een vriend maar vanwege drukte toch maar niet. Ik heb al hun Roadburn shows gezien en ik was daar zéér over te spreken!
Ik zou gewoon lekker gaan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 19:33:
[...] een onbekende rock band zoals (hier alweer als voorbeeld) Papa Roach gaat er een dikke rode streep doorheen. [..]
PR onbekend? Dat was toen ik op de middelbare zat denk ik één van de meest mainstream bands ;)
Maar die heb ik 2 keer live gezien, wat was dat bagger zeg. :X

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afvalzak schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:27:
[...]

PR onbekend? Dat was toen ik op de middelbare zat denk ik één van de meest mainstream bands ;)
Maar die heb ik 2 keer live gezien, wat was dat bagger zeg. :X
Too much energy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Too much vals :P

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

[YouTube: https://youtu.be/gtTpZ3Qdbw0]

Wat vinden de mensen hier van dit soort muziek? :+ Mag dit of niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:32:
[video]

Dat ga ik op Graspop meemaken :*) Ik moest wel grinniken en muzikaal zit het niet eens slecht in elkaar.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer heb je hun gezien dan, ik vind Jacoby wel een beetje vals zingen op de live shows voor lovehatetragedy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pnnnkk
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:41
Touchdomex schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:32:
[video]

Ik trek dit best wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:40:
[...]

Wanneer heb je hun gezien dan, ik vind Jacoby wel een beetje vals zingen op de live shows voor lovehatetragedy
Vorig jaar op Rock im Park en 2004 op Lowlands.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afvalzak schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:07:
[...]

Vorig jaar op Rock im Park en 2004 op Lowlands.
Van Rock im Park vond ik alleen Falling Apart vals klinken, maar dat zal wel komen door de operatie die hij aan zijn stembanden had gehad.

Die van Lowlands is inderdaad niet zo heel erg zuiver, heb jij pech dat er Dead Cell kwam, dat liedje heeft hij altijd vals gezongen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:38:
[...]

Van Rock im Park vond ik alleen Falling Apart vals klinken, maar dat zal wel komen door de operatie die hij aan zijn stembanden had gehad.

Die van Lowlands is inderdaad niet zo heel erg zuiver, heb jij pech dat er Dead Cell kwam, dat liedje heeft hij altijd vals gezongen. :P
Volgens mij heb ik de laatste Papa Roach fan gevonden. :+

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afvalzak schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:09:
[...]

Volgens mij heb ik de laatste Papa Roach fan gevonden. :+
Lol, wel raar dat ze nu weer beginnen te groeien, terwijl ik de laatste PR fan ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15:16
Wat koude muziek op de warme zaterdag :)

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Renegade666 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:08:
Wat koude muziek op de warme zaterdag :)

[video]
Best een decent nummer, maar die clip is wel beetje erg cringeworthy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Gaan er nog GoT'ers naar Fortarock? oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Robicide schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:08:
Was zweten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Was goed warm ja! Maar wel weer vette shows :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Eigenlijk pas ontdekt door mij.. Ze bestaan pas een paar jaar.
Maar wat een f*ing lekkere band zeg, zowel qua muziek als bekijken!
En hun nieuwe album, vandaag uit, is echt een killer album!
Thrash zoals het verdomme hoort!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-01 12:36

Geteisem

Bonnetje

Robicide schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:08:
Zeer geslaagde editie. Erg warm dat wel.

Een van de beste optredens die ik ooit van Megadeth heb mogen aanschouwen. Dave had er ook echt zin in en was (voor Mustaine begrippen) erg goed bij stem!

Verder Suicidal Tendencies was top. Mike Muir zoals gewoonlijk himmel los. Gojira wat een band is dit toch live, damned. Echt goed.

Abbath, Dark Funeral, Legion of the Damned en Obituary nog gekeken. Al heb ik die vaak beter zien spelen dan van het weekend. Maar leuk weekendje gehad. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Geteisem op 07-06-2016 15:25 ]

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gisteren naar Iron Maiden in Gelredome geweest. Maiden vaak gezien maar zij hebben mij nog nooit teleurgesteld. Lekkere setlist en show. Maar wat ontiegelijk druk. Bizar gewoon.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:01

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

Ik ben ook bij Iron Maiden geweest in het Gelredome! Mij viel de drukte juist mee, ruimte zat om te staan en toch de show goed kunnen zien/horen. Inderdaad een erg lekkere mix van oude nummers (of legacy zoals Bruce ze noemde :) ) en nummers van het nieuwe album.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Verkeerde helft van de Gelredome gepakt dan denk ik. Want daar was t echt hutje mutje. Bruce dacht wel vaak dat ie in Duitsland was en dat het maandag was. Maar goed dat maakte de show er niet minder op. :)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:41
vonden jullie de Gelredome niet een enorme galmbak? Ik zat in vak 121, vond het concert top hoor, maar als ik effe mijn dempers uit deed werd ik acuut gek van de galm en achtergrondherrie. Viel me op dat bij Bruce vaak de zang wegviel, geen idee of dat komt door slechte afstelling van de microfoon of dat ie het zelf niet kon bolwerken met de stem.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Gelredome is niet perfect qua geluid. Maar dat is geen een stadion volgens mij. Heb wel erger meegemaakt qua geluid: Metallica in de Arena bijvoorbeeld.

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-10 14:42
Megadeth ging gisteren in Groningen ook weer ouderwets los.
De heren hadden er zin in en daardoor het publiek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Ik zal maar eens wat lieslaarzen gaan inpakken voor het weekend GMM...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Gisteren Sun O))) weer eens gezien in Paradiso, met ook een geslaagd voorprogramma in de vorm van The Black Heart Rebellion.

Sunn O))) was weer ouderwets op dreef en liet de zaal en elke vezel in je lichaam trillen. En dat anderhalf uur lang. Attila had ook zijn aparte 'spiegelschervenpij' meegenomen en de 'laser-glove'. Dat laatste deel van de show was erg tof en genadeloos hard.

Overigens viel er naast ons een meisje flauw en deze moest de zaal uit worden gedragen. Ook zag ik wat andere mensen weglopen zo vanaf halverwege de show. Nu werden er om mij heen ook wel de nodige joints opgestoken, en één gast stak daarna zelfs nog een hasjpijp op. Daarna was ie ineens weg...

Bijzondere avond weer! Het beste klysma dat je kunt ondergaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Saffie_time schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:24:
Ik zal maar eens wat lieslaarzen gaan inpakken voor het weekend GMM...
En waterskies onder je auto monteren he, anders kom je de parkeerweide niet op of af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

toolkist schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 18:20:
[...]

En waterskies onder je auto monteren he, anders kom je de parkeerweide niet op of af ;)
Ja ze verzoeken mensen inderdaad al om zo minimaal mogelijk met auto's te komen omdat een aantal parkeerplaatsen niet te gebruiken zijn vanwege de regen...
Gaat een modderig weekend worden denk ik +)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Saffie_time schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:57:
[...]

Ja ze verzoeken mensen inderdaad al om zo minimaal mogelijk met auto's te komen omdat een aantal parkeerplaatsen niet te gebruiken zijn vanwege de regen...
Gaat een modderig weekend worden denk ik +)
Dat was vorig jaar op Wacken ook. Toen waren meerdere campsites half onder water. Heb toen nog in de zeikende regen een camper en onze VW bus uit de modder staan duwen.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Nyarlathotep schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 13:52:
Gisteren Sun O))) weer eens gezien in Paradiso, met ook een geslaagd voorprogramma in de vorm van The Black Heart Rebellion.

Sunn O))) was weer ouderwets op dreef en liet de zaal en elke vezel in je lichaam trillen. En dat anderhalf uur lang. Attila had ook zijn aparte 'spiegelschervenpij' meegenomen en de 'laser-glove'. Dat laatste deel van de show was erg tof en genadeloos hard.

Overigens viel er naast ons een meisje flauw en deze moest de zaal uit worden gedragen. Ook zag ik wat andere mensen weglopen zo vanaf halverwege de show. Nu werden er om mij heen ook wel de nodige joints opgestoken, en één gast stak daarna zelfs nog een hasjpijp op. Daarna was ie ineens weg...

Bijzondere avond weer! Het beste klysma dat je kunt ondergaan :P
Hele fijne klysma was t ja. Voelde mij als herboren. Was weer een van de vreemdere rituelen die ik ooit heb mogen aanschouwen.

Gisteren ook even naar de dB's in Utrecht gereden. Wiegedood en Winterfylleth gekeken.

Positief verrast door die eerste band. Heerlijk rauwe Black. Winterfylleth doet mij niet zo heel veel maar dat was meer voor de vrouw des huizes. Nu weer even bijkomen op het werk. O-)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Geteisem schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 11:28:
Gisteren ook even naar de dB's in Utrecht gereden. Wiegedood en Winterfylleth gekeken.

Positief verrast door die eerste band. Heerlijk rauwe Black. Winterfylleth doet mij niet zo heel veel maar dat was meer voor de vrouw des huizes. Nu weer even bijkomen op het werk. O-)
Ik vind dB's wel erg interessant. Nog nooit geweest. Maar je krijgt vaak minimaal 2 bands, voor 5 euro. Kost echt geen drol. Maar goed. Jammer dat er niet zoveel mijn smaak voorbij komt. Wat ik af en toe wel grappig vind, zijn die bands zoals Kaasschaaf of Partycannon. _O-

Overigens: gaan er nog tweakers naar JeraOnAir volgende week? oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geteisem

Geteisem

Bonnetje

Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Ik vind dB's wel erg interessant. Nog nooit geweest. Maar je krijgt vaak minimaal 2 bands, voor 5 euro. Kost echt geen drol. Maar goed. Jammer dat er niet zoveel mijn smaak voorbij komt. Wat ik af en toe wel grappig vind, zijn die bands zoals Kaasschaaf of Partycannon. _O-

Leuke toko, leuke gemoedelijke sfeer. Gratis parkeren, koffie en koek!

Als je Kaasschaaf trekt. Dan hou je ook vast wel van Kutschurft. Die spelen ook nog welleens in de dB's. 8)

www.gevoeligeplaten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robicide
Anonymoussaurus schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 21:53:
[...]

Wel overwogen omdat er een aantal bands staan die ik graag wil zien (waaronder Monuments) maar 't prijskaartje staat voor mij helaas niet in verhouding tot de hoeveelheid bands waar ik voor zou gaan. Daarbij is het aandeel punk mij wat te groot :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saffie_time

Saffie_time

Why use this? 42!

Zo weer opgedroogd van een weekend GMM.
Ondanks het bagger weer toch een erg goed weekend geweest.
Ik merk wel dat ik wat ouder begin te worden. Veel bands die als jeugd sentiment gezien zijn bleken toch wel bejaarden op het podium hebben staan :+.
Jammer dat alle punk-achtige dingen zo vroeg op de dag waren maar ook dat mocht de pret niet drukken.
Zowel buiten- als binnenkant goed vochtig gehouden in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Weer terug van Hellfest! Was best een bijzondere ervaring. Diverse vette bands gezien, ook de beleving onder de bezoekers was best intens her en der. Een aantal Franse optredens gezien die ik zeker de moeite waard vond. Mass Hysteria bijvoorbeeld. Gojira niet te vergeten was lekker op dreef, maar mocht best een betere spot krijgen. 50 minuten ook wel wat kort. Twisted Sister gaf een heerlijke show weg. Ben nauwelijks bekend met deze band, maar heb me geen seconde verveeld. Uiteraard nog veel meer bands gezien, maar voor nu geen zin om deze allemaal te behandelen.

Qua festival moest ik wel wat wennen. Ze werken met een cashless card wat opzich prima is, maar deze kan je lang niet overal gebruiken. Alleen aan drank en een handvol eettentjes die weinig aanbod hadden. Verder veel te weinig oplaadpunten voor de Cashless card. Mensen hebben 2 uur in de rij gestaan om geld te kunnen uitgeven aan drank.

3 soorten bier van de tap. En 3 formaten bekers. Deze bekers moest je kopen voor een euro, maar kon je niet inwisselen. Ook niet als je ineens trek had in een groot biertje, moest je een nieuwe beker kopen. Eten was het aanbod best heel groot, maar ook erg matig van kwaliteit. Ben gek op oosters voer, maar het was bij alle standjes smakeloos. Ook vond ik dat ze niet goed inspelen op de grote vraag. Als je maar 6 pizzapunten tegelijk kan bakken, duurt het allemaal te lang. Een hotdog van 5 euro met een koude knakworst was zelfs als late night snack niet goed genoeg. Al met al vond ik het eten dik onvoldoende en onhandig dat hier de cashless card niet voor kon gebruiken.

Hellfest is een festival wat behoorlijk internationaal is. Heb echt alle talen wel gehoord. Maar bijna niemand die daar werkt spreekt Engels. Security een keer nodig gehad en haalde verschillende collega's die er niets van begrepen. Wat informatie over de Cashless card kon niet in het Engels. Laat staan dat je wist wat voor groente er in de noodles zat. Denk dat zeker 10% van de bezoekers niet uit Frankrijk komt en liepen allemaal tegen deze dingen aan. De website daarin tegen kan wel in het Engels. Dus ze zijn daar wel mee bezig.

Sanitair vond ik voor de vrouwen redelijk schaars. Er waren wel veel vrouwen aanwezig naar mijn idee. Wat ik een bijzonder goede ervaring vond was het compost toilet. Dit lijkt op een Dixie waar je na je boodschap een kwak zaagsel er achteraan gooit. Dus geen gebruik van water. Totaal geen stank ervaren. Vond het voor festival begrippen uitstekend!

Het eerbetoon aan Lemmy was super goed gegaan! Mooi standbeeld gebouwd dikke vuurwerk show. Beelden van Motorhead vorig jaar op de mainstage en Phil Campbell die speciaal aanwezig was om het te aanschouwen.

Aankleding van het festival is echt prachtig! Daarnaast zeer goed weer gehad. Lekkere temperatuur, zonnig en alleen op de eerste dag een paar kleine buitjes. Al met al een toffe ervaring om is op Hellfest te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand hier ooit van witherscape gehoord?

Zanger van Nightingale heeft zo te horen een ander project gevonden.
klinkt lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Saffie_time schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 08:24:
Zo weer opgedroogd van een weekend GMM.
Ondanks het bagger weer toch een erg goed weekend geweest.
Ik merk wel dat ik wat ouder begin te worden. Veel bands die als jeugd sentiment gezien zijn bleken toch wel bejaarden op het podium hebben staan :+.
Jammer dat alle punk-achtige dingen zo vroeg op de dag waren maar ook dat mocht de pret niet drukken.
Zowel buiten- als binnenkant goed vochtig gehouden in ieder geval.
Staat de camping nog steeds half in brand? haha mooi was dat. Ben er in 99-04 geweest. Ieder jaar was t wel raak zatlappen die hun zooi in de fik zette en ze met brandblussers aan kwamen zetten. En kwartier later stond t weer in brand. Lekker zooitje ongeregeld, net als dynamo waar ik in 95-99 ben geweest. Dynamo kan echt niks aan tippen als totale chaos. Als ik beelden van woodstock bekijk en van dynamo komen beide best wel bij elkaar in de buurt. Wat een sfeer, helaas die eerste niet bij kunnen zijn, had toen nog een negatieve leeftijd.

Voormalig vuilnisbelt in Mierlo in 1999 en de dixie brand

Afbeeldingslocatie: http://vampster.com/fotos/cache/dynamo-open-air-1999/0-campsite-dynamo99-rauchamhimmel_960.jpg

Nu ben ik oud en ga ik alleen nog ieder jaar 1x naar een folk festival :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 19:35:
Weer terug van Hellfest! Was best een bijzondere ervaring. Diverse vette bands gezien, ook de beleving onder de bezoekers was best intens her en der. Een aantal Franse optredens gezien die ik zeker de moeite waard vond. Mass Hysteria bijvoorbeeld. Gojira niet te vergeten was lekker op dreef, maar mocht best een betere spot krijgen. 50 minuten ook wel wat kort. Twisted Sister gaf een heerlijke show weg. Ben nauwelijks bekend met deze band, maar heb me geen seconde verveeld. Uiteraard nog veel meer bands gezien, maar voor nu geen zin om deze allemaal te behandelen.

Qua festival moest ik wel wat wennen. Ze werken met een cashless card wat opzich prima is, maar deze kan je lang niet overal gebruiken. Alleen aan drank en een handvol eettentjes die weinig aanbod hadden. Verder veel te weinig oplaadpunten voor de Cashless card. Mensen hebben 2 uur in de rij gestaan om geld te kunnen uitgeven aan drank.

3 soorten bier van de tap. En 3 formaten bekers. Deze bekers moest je kopen voor een euro, maar kon je niet inwisselen. Ook niet als je ineens trek had in een groot biertje, moest je een nieuwe beker kopen. Eten was het aanbod best heel groot, maar ook erg matig van kwaliteit. Ben gek op oosters voer, maar het was bij alle standjes smakeloos. Ook vond ik dat ze niet goed inspelen op de grote vraag. Als je maar 6 pizzapunten tegelijk kan bakken, duurt het allemaal te lang. Een hotdog van 5 euro met een koude knakworst was zelfs als late night snack niet goed genoeg. Al met al vond ik het eten dik onvoldoende en onhandig dat hier de cashless card niet voor kon gebruiken.

Hellfest is een festival wat behoorlijk internationaal is. Heb echt alle talen wel gehoord. Maar bijna niemand die daar werkt spreekt Engels. Security een keer nodig gehad en haalde verschillende collega's die er niets van begrepen. Wat informatie over de Cashless card kon niet in het Engels. Laat staan dat je wist wat voor groente er in de noodles zat. Denk dat zeker 10% van de bezoekers niet uit Frankrijk komt en liepen allemaal tegen deze dingen aan. De website daarin tegen kan wel in het Engels. Dus ze zijn daar wel mee bezig.

Sanitair vond ik voor de vrouwen redelijk schaars. Er waren wel veel vrouwen aanwezig naar mijn idee. Wat ik een bijzonder goede ervaring vond was het compost toilet. Dit lijkt op een Dixie waar je na je boodschap een kwak zaagsel er achteraan gooit. Dus geen gebruik van water. Totaal geen stank ervaren. Vond het voor festival begrippen uitstekend!

Het eerbetoon aan Lemmy was super goed gegaan! Mooi standbeeld gebouwd dikke vuurwerk show. Beelden van Motorhead vorig jaar op de mainstage en Phil Campbell die speciaal aanwezig was om het te aanschouwen.

Aankleding van het festival is echt prachtig! Daarnaast zeer goed weer gehad. Lekkere temperatuur, zonnig en alleen op de eerste dag een paar kleine buitjes. Al met al een toffe ervaring om is op Hellfest te zijn :)
Voor mij echt de reden dat ik grote festivals de laatste 10 jaar vermijd als de pest. Ga alleen nog naar kleine festivals, Ben tijdje naar Headbangers open Air gegaan, zie dat het dit jaar 49,50 euro is, net zo duur als mijn eerste keer Wacken in 2001. Ga nu naar Belgie naar een festival waar 3000 man op af komen en waar bier nog in het originele glaze glas wordt geschonken en de security en barpersoneel lokale scholieren zijn, ja daar is de alcoholgrens gewoon nog 16 jaar. Gewoon lekker chill sfeer, niet opgelicht worden waar je bij staat en je bier binnen paar tellen in je hand als je daar behoefte aan hebt, niet behandeld worden als crimineel als je binnen komt, geen dure camping. Auto lekker bij de tent etc. Dat commerciele gedoe is echt om te janken.

Voor metal festivals lekker naar Duitsland en diegene opzoeken die rond de 50 euro zijn en minder dan 10.000 op af komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 16:05

Theimon

Snapte!?

De nieuwe Gojira......groeiplaatje, maar wel vet :)

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Theimon schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:10:
Je doelt op Magma? Ik vind em geweldig. Gojira durft altijd wel kleine uitstapjes te nemen en "stranded" b.v. is geen uitzondering daarom.

Het is wel wat je zegt, de eerste 2 a 3x denk je "ok", maar daarna wordt het toch wel een enorm vet album!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 16:05

Theimon

Snapte!?

Magma inderdaad. Heb deze nu een paar keer beluisterd. Het is een vette plaat, maar het gevoel besluipt me ook dat From Mars To Sirius en The Way Of All Flesh toch nog vaker beluisterd gaan worden in huize Theimon.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
The Theater Equation staat op Spotify O+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Binnenkort eerste album van een band met wat veteranen, eerste nummer klinkt prima.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Theimon schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 16:10:
Heul goed ja! En vorige week op GMM gezien, echt genoten, tent stond barstensvol, iedereen ging los etc.
Was wat mij betreft 1 van de betere van het festival en ik heb heel wat goeds gezien :)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:06
Wát een show was dat... (en zo goed kende ik het album niet eens... :o)
Oogje schreef op maandag 27 juni 2016 @ 15:42:
Binnenkort eerste album van een band met wat veteranen, eerste nummer klinkt prima.

[video]
Nice!

[ Voor 31% gewijzigd door Tackleberry op 28-06-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:44

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 11:45:
[...]

Staat de camping nog steeds half in brand? haha mooi was dat. Ben er in 99-04 geweest. Ieder jaar was t wel raak zatlappen die hun zooi in de fik zette en ze met brandblussers aan kwamen zetten. En kwartier later stond t weer in brand. Lekker zooitje ongeregeld, net als dynamo waar ik in 95-99 ben geweest. Dynamo kan echt niks aan tippen als totale chaos. Als ik beelden van woodstock bekijk en van dynamo komen beide best wel bij elkaar in de buurt. Wat een sfeer, helaas die eerste niet bij kunnen zijn, had toen nog een negatieve leeftijd.

Voormalig vuilnisbelt in Mierlo in 1999 en de dixie brand

[afbeelding]

Nu ben ik oud en ga ik alleen nog ieder jaar 1x naar een folk festival :'(
DoA '99!

Jeugdsentiment!

* Vrijdag voelt zich nu zo'n oude bokkenrocker :'(

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Lachen. Ik ben te zien in de wall of death van Thy Art Is Murder afgelopen vrijdag op JeraOnAir 2016 :D.

Groene letters achterop (zwart shirt).

YouTube: thy art is murder - reign of darkness (wall of death) live @ jera 2016

Was super vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Ik heb de bluray vorige week gezien. Idd een top show.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Khaine schreef op zaterdag 25 juni 2016 @ 23:18:
[...]

Je doelt op Magma? Ik vind em geweldig. Gojira durft altijd wel kleine uitstapjes te nemen en "stranded" b.v. is geen uitzondering daarom.

Het is wel wat je zegt, de eerste 2 a 3x denk je "ok", maar daarna wordt het toch wel een enorm vet album!
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=WJbIYdoj694]
niet bepaald een juweeltje zoals lénfant sauvage, maar niet verkeerd (mijn mening)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine

Khaine

Python liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 30 juni 2016 @ 12:37:
[...]

[video]
niet bepaald een juweeltje zoals lénfant sauvage, maar niet verkeerd (mijn mening)
Mee eens, maar als je het dan over juweeltjes hebt neig ik bij Gojira altijd meer naar "From mars to sirius" or "The way of all flesh".

Ik vind eigenlijk alleen het eerste album niet zoveel, maar alles wat erop volgde is stuk voor stuk strak en ik ben er altijd voor mij gevoel in een flits doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Blijft toch altijd byzonder, die shows van Rammstein:P

[video]https://www.youtube.com/watch?v=3XfJEhGlCzc"]YouTube: Rammstein - Ich Tu Dir Weh (Live at Hurricane Festival 2016)[/video]

En nog wat nieuws:

[ Voor 29% gewijzigd door Renegade666 op 01-07-2016 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Kan ik iemand nog gelukkig maken met een ticket voor Wacken? Wij hebben er 1 over. Gewoon voor de normale prijs. DM mij even indien je geïnteresseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Renegade666 schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 16:37:
Blijft toch altijd byzonder, die shows van Rammstein:P

[video]
Rammstein blijft een unieke live band. Maar ik krijg stiekem de indruk dat Till het refrein playbackt? Het klinkt net even te glad, ook wanneer hij rondloopt en de microfoon wel ver van zijn gezicht houdt...
Ik hoop dat ik het mis heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
Nyarlathotep schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 10:55:
[...]

Rammstein blijft een unieke live band. Maar ik krijg stiekem de indruk dat Till het refrein playbackt? Het klinkt net even te glad, ook wanneer hij rondloopt en de microfoon wel ver van zijn gezicht houdt...
Ik hoop dat ik het mis heb!
Het is natuurlijk een clip die aangepast is, dus kan best zijn dat de volume etc na de tijd wat aangepast is, en dat men het live niet of zacht hebben gehoord bij dat stukje.

Hoop iig ook niet dat er geplaybacked word, maar ga er ook niet van uit om eerlijk gezegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renegade666 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 11:40:
[...]

Het is natuurlijk een clip die aangepast is, dus kan best zijn dat de volume etc na de tijd wat aangepast is, en dat men het live niet of zacht hebben gehoord bij dat stukje.

Hoop iig ook niet dat er geplaybacked word, maar ga er ook niet van uit om eerlijk gezegt.
moest meteen aan de family values tour van 99 of zo denken toen ik zag dat die pianist weer vanachter zijn keyboard vandaan moest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Mijn komende periode wordt weer eens prog O+

Vermoedelijk ga ik ergens in november naar Opeth (twijfel nog vanwege de afstand)

en volgend jaar ga ik lekker naar Devin Townsend O+

Dev is een held O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Deze ga ik binnenkort bestellen! Ze zijn veel verder hiermee gegaan dan ik in mijn gedachten had :D Dit vind ik gewoon erg cool :D

Pagina: 1 ... 12 ... 48 Laatste