Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

[ Voor 4% gewijzigd door JanW op 13-07-2018 19:36 ]
LOL, 26 -24...JanW schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:36:
Huidige wedstrijd van Isner tegen Anderson duurt wel lekker lang zegBen er eerlijk gezegd met 14-14 in de laatste set wel klaar mee. Voor Isner is dit een flink déjà vu op Wimbledon (https://nl.wikipedia.org/wiki/Isner-Mahut_op_Wimbledon_2010). Hopelijk gaat deze niet ook die kant op.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
En gestaakt bij 2-1 in sets voor Djoko vanwege het tijdstip. Wat een verschil of je met 2-1 voor of achter naar je bed kunt, ook Nadal kreeg in de derde set 3 setpoints..jaapstobbe schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:27:
En Nadal maar wachten :-D
En de dames maar wachten
[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 14-07-2018 16:37 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dat Serena Williams toch ook wel aan te rekenen is. Na gewaarschuwd te zijn voor vals spelen, boos worden omdat ze straf kreeg dat ze haar racket kapot sloeg, de scheidsrechter intimideren, huilen en het spelen van de vrouwenkaart waren allemaal niet sportief. En zette het publiek aan om de geweldig spelende Naomi Osama uit te jouwen tijdens de wedstrijd en de podium seremonie.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeToestemming nodig voor bekijken van YouTube
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeHet disrespect van Williams naar de sport, scheidsrechters en haar tegenstanders tijdens de wedstrijd is de sport onwaardig. Dat ze het publiek vroeg te stoppen met boe-roepen tijdens de ereceremonie maakt daarin weinig goed.
We hebben aan Naomi een prachtige Grand slam winnaar. Met respect, nederigheid en goede manieren.
| live and give like no one else |
Penalty voor coaching really ????3x3 schreef op zondag 9 september 2018 @ 03:53:
Een dieptepunt in het vrouwentennis vannacht.
Dat Serena Williams toch ook wel aan te rekenen is. Na gewaarschuwd te zijn voor vals spelen, boos worden omdat ze straf kreeg dat ze haar racket kapot sloeg, de scheidsrechter intimideren, huilen en het spelen van de vrouwenkaart waren allemaal niet sportief. En zette het publiek aan om de geweldig spelende Naomi Osama uit te jouwen tijdens de wedstrijd en de podium seremonie.
[video]
[video]
Het disrespect van Williams naar de sport, scheidsrechters en haar tegenstanders tijdens de wedstrijd is de sport onwaardig. Dat ze het publiek vroeg te stoppen met boe-roepen tijdens de ereceremonie maakt daarin weinig goed.
We hebben aan Naomi een prachtige Grand slam winnaar. Met respect, nederigheid en goede manieren.
Ik denk dat het een beter idee is voor Serena om niet meer Nike en Kaepernick openlijk te steunen of gewoon niet meer in de USA te spelen .
"Beautiful Clean Coal"
Volgens mij zijn ook daar de regels duidelijk over en mag er niet vanaf de tribune gecoached worden. Het geeft je een oneerlijk voordeel, je moet als speler normaal zelf de zwakke plekken van een ander / jezelf ontdekken tijdens het spel.
De coach Patrick Mouratoglo gaf ook direct na de wedstrijd toe dat hij actief vanaf de tribune aan het coachen was.
Gelukkig zie je ook nooit dat het gebeurd in het tennis tegenwoordig lol3x3 schreef op zondag 9 september 2018 @ 07:48:
[...]
Volgens mij zijn ook daar de regels duidelijk over en mag er niet vanaf de tribune gecoached worden. Het geeft je een oneerlijk voordeel, je moet als speler normaal zelf de zwakke plekken van een ander / jezelf ontdekken tijdens het spel.
De coach Patrick Mouratoglo gaf ook direct na de wedstrijd toe dat hij actief vanaf de tribune aan het coachen was.
"Beautiful Clean Coal"
Het was ook gisteren zeker niet de eerste keer dat er een waarschuwing (niet eens een straf) voor werd gegeven.leekers schreef op zondag 9 september 2018 @ 07:49:
[...]
Gelukkig zie je ook nooit dat het gebeurd in het tennis tegenwoordig lol
Vandaag dan Del Potro - Djokovic. Ik verwacht eigenlijk geen spannende partij en "gewoon" winst voor Djokovic. Jammer dat Nadal het moest opgeven met een blessure. Hij blijft toch maar tobben met die knie.
Haha, dat is ook wel zo. Sluiter zit/zat regelmatig Bertens vanaf de tribune dingen heuh toe te fluisteren.leekers schreef op zondag 9 september 2018 @ 07:49:
[...]
Gelukkig zie je ook nooit dat het gebeurd in het tennis tegenwoordig lol
Alleen moet je dat niet zo in een finale doen

Dit dus.
Dit onrespectvolle gedrag is zeer giftig voor de sport. Echt absurd.
[ Voor 37% gewijzigd door 3x3 op 09-09-2018 11:00 ]
Lijkt na een slecht begin nu ook de tweede set van Kerber te kunnen pakken

/edit: yup, tweede set Bertens, hopelijk pakt ze door!
[ Voor 13% gewijzigd door Coocoocachoo op 22-10-2018 17:37 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Heb eigenlijk niet zoveel zicht op vrouwen tennis tegenwoordig. Maakt ze nog beetje een kans op iets leuks of is de verwachting dat ze als eigenlijk niet geplaatste de groep niet overleefd?
Die ene winst partij levert al een paar ton op, dus leuk is het zeker.Coocoocachoo schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:40:
Super nice idd.
Heb eigenlijk niet zoveel zicht op vrouwen tennis tegenwoordig. Maakt ze nog beetje een kans op iets leuks of is de verwachting dat ze als eigenlijk niet geplaatste de groep niet overleefd?
I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)
Ik kwam, ik zag, ik ging er keihard vandoor
http://www.wtatennis.com/...itle/kiki-bertens#matches
Dat is niet niks...
[ Voor 56% gewijzigd door Pkunk op 20-01-2019 13:03 ]
Hallo met Tim
Hallo met Tim
Angstgegner denk ik. Federer speelde ook altijd minder tegen Nadal dan tegen anderen. Tot een paar jaar geleden hij zijn backhands wel ging doorslaan tegen Nadal.Pkunk schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:44:
Het zet me toch aan het denken; Nadal speel zoveel minder goed dan zo'n vorige partijen.. hoeveel daarvan komt nou door Djokovic' spel en hoeveel doordat Djokovic misschien een soort angstgegner is?
Zag net toch echt regelmatig de punten die Nadal tegen die Tsitsipas wel maakte hier in het net of uit slaan.
[ Voor 10% gewijzigd door FunkyTrip op 27-01-2019 12:53 ]
Dit dus.
Toestemming nodig voor bekijken van YouTube
Bekijk op YouTubeHallo met Tim
Hallo met Tim
Hallo?
Hallo met Tim
Winst = Papie = ZeroT0ne
Hallo met Tim
Edit Serena heeft dus gewonnen, nu mag Kiki Bertens...
Wimbledon dus, (Eurosport)
[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 02-07-2019 19:18 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Zelf ook op vakantie ook weinig tijd/zin om te kijken, maar wel typisch dat 3 van de 4 halve finalisten weer voorspelbaar zijn.
En bizar dat je op je 39e nog steeds op je dooie gemak tot de halve finale komt van bijna elk toernooi waar je in start. Dat verraadt dat je zoveel beter bent dan de rest..
Die halve finale ga ik wel proberen te zien.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Hoop op een mooie halve finale, gok op Federer in 4 sets. En dan kunnen we ons opmaken voor een topfinale, zowel Federer als Nadal tegen Djokovic (mag toch hopen dat die nu wel van BA wint) zorgt altijd voor spectakel.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Hallo met Tim
Er werd al geruime tijd onderin beeld weergegeven dat de wedstrijd vanaf 20:31 verder zou gaan op NPO3Fleximex schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:41:
Wat gebeurt hier nou op NPO2: reclame en dan Rail Away. De wedstrijd is nog bezig! Wat?
Verder tof dat Federer heeft gewonnen. Wat een geweldenaar blijft het toch
Had ik gemistDenman schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:47:
[...]
Er werd al geruime tijd onderin beeld weergegeven dat de wedstrijd vanaf 20:31 verder zou gaan op NPO3![]()

Geweldig tennis van Federer inderdaad. Sommige games waren echt van een ongelooflijk hoog niveau.
Vond het wel mega irritant dat tijdens de matchpoints dat in beeld kwam en op NPO3 nog reclame was, dus ik zat tussen de punten de hele tijd heen en weer te schakelen omdat ik bang was dat het beeld op NPO2 er midden in een punt uit viel.Denman schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 20:47:
[...]
Er werd al geruime tijd onderin beeld weergegeven dat de wedstrijd vanaf 20:31 verder zou gaan op NPO3![]()
Heb alleen de laatste 0,5 set gezien, maar damn, wat laat Federer het er af en toe makkelijk uitzien. Zo'n enkelhandige backhand (veel mooier dan dubbelhandig
Ben wel erg benieuwd naar de finale, hoop toch altijd dat Federer wint.
Ik gun het Federer ook idd. Levende legende die man. Maar het complete pakket is bij hem ook aanwezig: sympathiek, gentleman, fantastische techniek, het ziet er allemaal zo mooi en makkelijk uit. Er zijn momenten in een wedstrijd dat ik denk: is ie nou aan het inslaan, of is de wedstrijd al begonnen?Coocoocachoo schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 12:39:
[...]
Vond het wel mega irritant dat tijdens de matchpoints dat in beeld kwam en op NPO3 nog reclame was, dus ik zat tussen de punten de hele tijd heen en weer te schakelen omdat ik bang was dat het beeld op NPO2 er midden in een punt uit viel.
Heb alleen de laatste 0,5 set gezien, maar damn, wat laat Federer het er af en toe makkelijk uitzien. Zo'n enkelhandige backhand (veel mooier dan dubbelhandig) ff kort cross met een ogenschijnlijk gemak en nonchalance waar je u tegen zegt. En aan het eind ook van Nadal echt mooie punten.
Ben wel erg benieuwd naar de finale, hoop toch altijd dat Federer wint.
Dat is ook het bizarre: als ik hem soms zo makkelijk zie slaan en hij verliest een pot, dan denk ik: pffff, als je even je best had gedaan had je ‘m makkelijk gewonnen. Maar het punt is gewoon dat die man zo belachelijk veel talent heeft dát het er makkelijk en nonchalant uit ziet
Ik ga er morgen voor zitten
En poef! Zo is de eerste set naar Djokovic..
[ Voor 25% gewijzigd door Pkunk op 14-07-2019 16:09 ]
Hallo met Tim
Hallo met Tim
Gelukkig zijn ze nog steeds bezig. Man man wat een partij.Pkunk schreef op zondag 14 juli 2019 @ 16:07:
Mooi tennis weer zeg! Valt niet mee zo schakelen tussen F1 en Tennis
En poef! Zo is de eerste set naar Djokovic..
Hallo met Tim
DUGG
Idiocracy: it is real!
Hallo met Tim
OK, ik heb een lichte voorkeur...Pkunk schreef op zondag 14 juli 2019 @ 19:50:
Ik wou dat ik geen voorkeur had dan was ik niet zo zenuwachtig 😰
Idiocracy: it is real!
Federer, Djokovic en Nadal zijn zulke grootheden in de sport, van de laatste 65 grand slam toernooien hebben zij er 54 gewonnen
https://www.flickr.com/photos/tosemime/
Nu dan met de drie tiebreaks. Erg knap
Totale punten: Fed 218 / Djoko 204
Tiebreak punten Fed 12 / Djoko 21
Zie match stats
[ Voor 238% gewijzigd door Magnolia op 14-07-2019 22:31 ]
Ontspan.
Toch netjes dat ze na een moeilijke en zware eindstrijd net naast de ticket is gelopen en alternatieve toernooi speelt, maar nu als reserve toch nog winst weet te pakken. Gelukkig heeft Osaka haar eerste wedstrijd wel gewonnen, want nu heeft Bertens voor zover ik kan zien plaatsing voor de halve finale in eigen hand door van Bencic te winnen (en daar heeft ze in het verleden goed tegen gepresteerd (https://www.wtatennis.com/headtohead)).

Hallo met Tim
Ik hoop(te) op Thiem. De mentaliteit van Djokovic stoort (stoorde) me een beetje in deze partij.Pkunk schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:56:
Ik heb niet echt een voorkeur, maar wat een heerlijke pot tennis!
edit: verkeerde gequote
[ Voor 18% gewijzigd door Cis op 05-02-2020 17:25 ]
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
Weet nou niet of dit een lekker punt is, of meer naar flauw neigt. Maar toch, lekker punt gepakt

Novak Djokovic is op het US Open gediskwalificeerd, was gefrustreerd dat hij zijn service verloor, sloeg een bal uit frustratie naar achteren en raakte een lijnrechter op de keel.
Djoko toch...
https://www.skysports.com...riking-ball-at-line-judge
[YouTube: Novak Djokovic hits ref on US Open 2020 - disqualified]
[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 06-09-2020 23:51 ]
Dat zou niet moeten uitmaken, maar ik zou heel graag precies ditzelfde incident willen zien met Roger Federer, en met Nick Kyrgios (die daar zelf al over tweette:)
Swap me for jokers incident. ‘Accidentally hitting the ball kid in the throat’ how many years would I be banned for?
— Nicholas Kyrgios (@NickKyrgios) 6 september 2020
En dan kijken of ze alledrie dezelfde straf zouden hebben gekregen. Ik vermoed dat 'regels zijn regels' dan toch per geval net iets anders geïnterpreteerd zou worden, maar zoals gezegd zullen we daar nooit achterkomen.
Vind het ook wel erg zwaar gestraft, vond dat hij ook nog niet eens hard sloeg, maar regels zijn regels en als je daar verschil in gaat maken dan is het natuurlijk lastig wanneer het wel toegewezen moeten worden en wanneer niet.liptonicee schreef op maandag 7 september 2020 @ 05:49:
Wat een overdreven straf: diskwalificatie, verlies van alle ranking punten van het toernooi tot dusver, al het verzamelde prijsgeld tot dusver in het toernooi als straf en daarbovenop nog een boete die nog vastgesteld moet worden door de US tennisbond. Begrijp me niet verkeerd, tuurlijk zat Novak fout, maar hij sloeg de bal overduidelijk niet met intentie om de lijnrechter te raken.
Maar als ik het goed begrijp, als hij de lijnrechter niet had geraakt dan was hij er waarschijnlijk met een waarschuwing vanaf gekomen?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Zijn uitsluiting wekt bij mij een enigszins primaire: "Lekker voor je" reactie op.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Hij heeft eerder ooit een kritische vraag gekregen over het wegslaan van een bal uit frustratie. Zijn reactie laat zien dat hij het vrij normaal vindt om het risico te nemen dat hij iemand raakt.
[ Voor 5% gewijzigd door chim0 op 07-09-2020 17:58 ]
MeldtGertJan2012 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:32:
Zijn er hier mensen voor wie de KNLTB Competitie 2020 weer is begonnen?
Wel niveautje prutsert hoor, ik ben pas tegen mijn 50e begonnen met tennis dus stelt niet veel voor. Afgelopen weekend heb ik mijn eerste competitie wedstrijd gespeeld. Dik verloren, wel dik pret dus onder de streep een positieve balans.
Niveau maakt helemaal niets uit toch ? Als je er maar plezier in hebt.Antonius schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:32:
[...]
Meldt![]()
Wel niveautje prutsert hoor, ik ben pas tegen mijn 50e begonnen met tennis dus stelt niet veel voor. Afgelopen weekend heb ik mijn eerste competitie wedstrijd gespeeld. Dik verloren, wel dik pret dus onder de streep een positieve balans.
Bij mij werd het plezier overigens een beetje verpest door een rare uitslag qua rating en ben eigenlijk benieuwd naar de mening van anderen die ook tennissen en het DSS ( Dynamisch Speelsterke Systeem ) kennen.
Het DSS blijft altijd een beetje een dingetje, soms gebeuren er gewoon vreemde dingen. Gelukkig is dat meestal bij edge-cases en vlakt het over het hele seizoen genomen wel weer aardig uit.GertJan2012 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:04:
[...]
Niveau maakt helemaal niets uit toch ? Als je er maar plezier in hebt.
Bij mij werd het plezier overigens een beetje verpest door een rare uitslag qua rating en ben eigenlijk benieuwd naar de mening van anderen die ook tennissen en het DSS ( Dynamisch Speelsterke Systeem ) kennen.
Inmiddels tennis ik al jaren niet meer. Maar wel jarenlang competitie gespeeld, competitieleider en voorzitter TC geweest, dus rare cases regelmatig langs zien komen en mogen ervaren. Maar die incidentele rare uitslag is iets waar volgens mij nooit iets aan veranderd
Maar ik begrijp dat de najaarscompetitie wel doorgaat? Of is het voorjaar naar achteren geschoven?
If you can see, look. If you can look, observe
Ik tennis ook al jaren, dus ken inmiddels het DSS ook redelijk uit mijn hoofd, maar afgelopen vrijdag heb ik iets meegemaakt wat niet lijkt te kloppen ( danwel zeer oneerlijk voelt )Roozzz schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:18:
[...]
Het DSS blijft altijd een beetje een dingetje, soms gebeuren er gewoon vreemde dingen. Gelukkig is dat meestal bij edge-cases en vlakt het over het hele seizoen genomen wel weer aardig uit.
Inmiddels tennis ik al jaren niet meer. Maar wel jarenlang competitie gespeeld, competitieleider en voorzitter TC geweest, dus rare cases regelmatig langs zien komen en mogen ervaren. Maar die incidentele rare uitslag is iets waar volgens mij nooit iets aan veranderdWhat happened?
Maar ik begrijp dat de najaarscompetitie wel doorgaat? Of is het voorjaar naar achteren geschoven?
Allereerst, ik tennis voor mijn plezier en hoef gelukkig mijn geld niet mee te verdienen, maar dit verpest het leuke gevoel wel een beetje.
Vanwege Corona heeft de KNLTB nu aangegeven dat men op de vrijdag op tijd dient te spelen, dus maximaal 1 uur per wedstrijd inclusief inspelen. Op de zaterdag en zondag hoeft dat niet.Dat is discutabel, maar als dat de enige manier is waarop de competitie door kan gaan, dan soit, so be it.
Gezien je op tijd speelt kun je in de situatie komen dat je een gelijkspel hebt. In ons geval was dat 7/7. De gamestand telt dan niet mee, het gaat om de gespeelde/afgeronde games.
Het DSS stroomschema van de KNLTB in een gelijkspel ( https://www.tennis.nl/med...ss-en-gelijkspel-2020.pdf ) geeft aan dat de sterkte speler de sterkte rating van de tegenstander krijgt, de minst sterke de rating van de minst sterke tegenstander.
Onze dubbel zag er als volgt uit :
Mijn team:
(5,1 en een 5.9 )
Tegenstanders:
( 4.4 en een 6.4 )
Mijn medespeler met een rating van 5.1 krijgt dus een 4.4 er bij, wat voor hem een positieve stijging is.
Ik met een rating van 5.9 krijg er een negatieve stijging van 6.4 bij.
Dit voelt gewoon als vreemd. Je speelt als koppel gelijk ( de naam zegt het immers al ) maar de toekenning van de rating is niet gelijk.
Daarbij vind ik het ook discutabel of je uberhaupt wel een wijziging in rating zou moeten krijgen als je gelijkspeelt. Al met al voelt het als een regel waar gewoon door de KNLTB niet goed over nagedacht is.
Ik zou er wel een vraagje naar het bondsbureau aan durven wagen, volgens mij stapelt hier uitzondering op uitzondering en krijg je nu een resultaat dat niet voorzien is.
Dat klopt, alleen moet het niveau verschil niet te groot worden. Dat is voor beide kanten niet leuk. Het is wel waar je in terecht kunt komen als je voor het eerst competitie gaat spelen. Voor mij is er geen lol aan als ik in minder dan drie kwartier met 6-0 6-0 van de baan getikt wordt. En voor de tegenstander is er geen eer aan te behalen als ze geen weerstand krijgen. Dat heb ik wel meegemaakt en is voor mij frustrerend. Het maakt daarbij voor het plezier nogal uit hoe je tegenstander er in gaat. Sommigen zien het verschil, passen hun spel aan door wat gas terug te nemen zodat je toch leuke rallies kunt spelen. Andere spelers/teams lijken alleen aan het totaal resultaat einde competitie te denken. Dan is bij gelijkspel in aantallen wedstrijden en sets het aantal gewonnen/verloren games doorslaggevend. Er zijn tegenstanders bij die in zo'n potje vol voor de maximale winst gaan. Ik ga moedeloos naar huis als ik op mijn vrije weekendmiddag alleen maar als kanonnenvoer heb gediend voor veel sterker duo's. Na zo'n slachtpartij heb ik ook geen behoefte aan "gezellig" nababbelen met een hapje & drankje.GertJan2012 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:04:
[...]
Daar heb ik nog geen ervaring mee. De wedstrijden van dit najaar zouden mijn eerste rating aanpassingen op moeten leveren, maar ik lijk na de eerste wedstrijd gewoon volle 9.000 te blijven. Misschien rating verschil met de tegenstander te groot voor aanpassingen, of onze competitie is vanwege het rare halve jaar uitgesloten van DSS aanpassingen. Daar heb ik geruchten over gehoord, ik weet er het fijne niet van.Bij mij werd het plezier overigens een beetje verpest door een rare uitslag qua rating en ben eigenlijk benieuwd naar de mening van anderen die ook tennissen en het DSS ( Dynamisch Speelsterke Systeem ) kennen.
Helemaal met je eens, als je veel beter bent en jew eet dat je kunt winnen kan je net zo goed een beetje een leuke rally spelen. Persoonlijk vind ik het som wel moeilijk om mee te gaan spelen met een (veel) slechtere speler. Maar een tussenweg is er altijd wel te vinden. Voor niemand is inderdaad 6-0/6-0 leuk.Antonius schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:23:
[...]
Dat klopt, alleen moet het niveau verschil niet te groot worden. Dat is voor beide kanten niet leuk. Het is wel waar je in terecht kunt komen als je voor het eerst competitie gaat spelen. Voor mij is er geen lol aan als ik in minder dan drie kwartier met 6-0 6-0 van de baan getikt wordt. En voor de tegenstander is er geen eer aan te behalen als ze geen weerstand krijgen.
[...]
Daar heb ik nog geen ervaring mee. De wedstrijden van dit najaar zouden mijn eerste rating aanpassingen op moeten leveren, maar ik lijk na de eerste wedstrijd gewoon volle 9.000 te blijven. Misschien rating verschil met de tegenstander te groot voor aanpassingen, of onze competitie is vanwege het rare halve jaar uitgesloten van DSS aanpassingen. Daar heb ik geruchten over gehoord, ik weet er het fijne niet van.
Voor wat betreft je rating , de competitie 2020 ( zoals hij nu heet ) telt wel degelijk mee voor de rating. op mijnknltb.toernooi.nl kun je je wedstrijden terug kijken en ook zien waarom je wel of geen rating aanpassing hebt gekregen.
In feite is het met een dubbel ( op enkele uitzonderingen na ) redelijk duidelijk.
Stel je speelt tegen een koppel wat allebei 8.0 is, dan zijn ze gemiddeld 8.0 (
Hier wordt het overigens redelijk duidelijk uitgelegd:
YouTube: Hoe werkt DSS?
MoiGertJan2012 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 12:32:
Zijn er hier mensen voor wie de KNLTB Competitie 2020 weer is begonnen?

Hopelijk tik de ik de 4 weer aan in de single dit jaar. Vorig jaar 5 geworden door wat onnodige nederlagen. Maar ja, de jaren gaan tellen hè (richting de 50). Jammer dat je niet kan checken hoeveel 40+ers er nog 4 of beter zijn. Volgens moeten dat er maar enkele honderden zijn.
Vind het rating systeem soms een beetje apart. Ik ben eigenlijk beter dan ooit, maar sta 5.0, terwijl ik 3.8 ooit was. Heb wel het idee dat de 4tjes beter zijn dan de 4tjes van 10 jaar terug. Dus de pyramide zal steiler zijn tegenwoordig.
[ Voor 34% gewijzigd door FunkyTrip op 14-09-2020 14:31 ]
Dit dus.
Dit klopt niet. Als jij hebt gewonnen moeten julie allebei 0,5 punt krijgen. Het is onmogelijk om een negatieve score te krijgen tenzij er iets fouts in hun systeem is gegaan.GertJan2012 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:51:
Onze dubbel zag er als volgt uit :
Mijn team:
(5,1 en een 5.9 )
Tegenstanders:
( 4.4 en een 6.4 )
Mijn medespeler met een rating van 5.1 krijgt dus een 4.4 er bij, wat voor hem een positieve stijging is.
Ik met een rating van 5.9 krijg er een negatieve stijging van 6.4 bij.
Dit voelt gewoon als vreemd. Je speelt als koppel gelijk ( de naam zegt het immers al ) maar de toekenning van de rating is niet gelijk.
Daarbij vind ik het ook discutabel of je uberhaupt wel een wijziging in rating zou moeten krijgen als je gelijkspeelt. Al met al voelt het als een regel waar gewoon door de KNLTB niet goed over nagedacht is.
Sowieso apart dat er een score wordt gegenereerd voor een dubbel waarbij een koppel onderling 2 punten in rating scheelt. Meestal krijg je dan geen score.
Dit dus.
In dit geval hebben wij niet gewonnen, maar gelijk gespeeld ( wat dus kan nu je op vrijdag avond op tijd speelt ). Dus naar mijn idee zou niemand iets moeten krijgen.FunkyTrip schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:29:
[...]
Dit klopt niet. Als jij hebt gewonnen moeten julie allebei 0,5 punt krijgen. Het is onmogelijk om een negatieve score te krijgen tenzij er iets fouts in hun systeem is gegaan.
Sowieso apart dat er een score wordt gegenereerd voor een dubbel waarbij een koppel onderling 2 punten in rating scheelt. Meestal krijg je dan geen score.
Het lijkt dus een bewuste keuze van de KNLTB te zijn, die naar mijn idee niet te verklaren is.
jij succes met je competitie dit jaar, hopenlijk kun je in deze korte tijd ( zoveel potten kun je niet spelen ) de score terugbrengen naar een een rating om en nabij de 4.4 :-)
[ Voor 3% gewijzigd door GertJan2012 op 14-09-2020 14:39 ]
Nah, ik vind er niet zo veel aan als ik tegen iemand moet spelen die 6.5+ is en dat scheelt maar 1.5 rating punt. Je weet van te voren al dat je 6-1 6-1 gaat winnen ofzo en dan alleen omdat je een beetje dolt, anders is het 6-0 6-0.GertJan2012 schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:04:
[...]
Laat staan als je de bal heel voorzichtig terug moet slaan als de tegenstander 7.5+ is.
De mooiste potjes zijn toch als het verschil <1 punt is.
Dit dus.
Helemaal met je eens, maar bedoelde meer dat je eigen niveau nietzoveel uitmaakt, als je er maar plezier in hebt. @Antonius gaf aan dat hij geen hoog niveau heeft, maar dat maakt naar mijn idee niet uit, zolang je inderdaad maar wel tegen spelers van je eigen niveau speelt.FunkyTrip schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:08:
[...]
Nah, ik vind er niet zo veel aan als ik tegen iemand moet spelen die 6.5+ is en dat scheelt maar 1.5 rating punt.
De mooiste potjes zijn toch als het verschil <1 punt is.
Verder helemaal eens, potjes zijn veruit het leukst als het dichtbij elkaar zit.
Een jaar (of 2) later, kwamen we een deel van dit team weer tegen. Inmiddels NL top t/m 16, dat hield wel op... zij maakten net iets meer wel progressie
[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 14-09-2020 15:17 ]
[ Voor 5% gewijzigd door GertJan2012 op 14-09-2020 15:49 ]
Bedankt voor de uitleg. Ik ben 9 en speelde dit weekend twee dubbels tegen twee koppels, allemaal 7. Te groot verschil, daarom geen aanpassing voor alle spelers. Er zijn enkele teams in mijn poule die ook 8-tjes hebben. Als we die tegenkomen dan zal er mogelijk wel iets wijzigen. Zo te zien ga ik ook zesjes ontmoeten. Voor die potjes zal ik een helm mee brengen.GertJan2012 schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:06:
[...]
Helemaal met je eens, als je veel beter bent en jew eet dat je kunt winnen kan je net zo goed een beetje een leuke rally spelen. Persoonlijk vind ik het som wel moeilijk om mee te gaan spelen met een (veel) slechtere speler. Maar een tussenweg is er altijd wel te vinden. Voor niemand is inderdaad 6-0/6-0 leuk.
Voor wat betreft je rating , de competitie 2020 ( zoals hij nu heet ) telt wel degelijk mee voor de rating. op mijnknltb.toernooi.nl kun je je wedstrijden terug kijken en ook zien waarom je wel of geen rating aanpassing hebt gekregen.
In feite is het met een dubbel ( op enkele uitzonderingen na ) redelijk duidelijk.
Stel je speelt tegen een koppel wat allebei 8.0 is, dan zijn ze gemiddeld 8.0 () winnen jullie dan krijg je hun rating -1 dus een 7.0. Verlies je dan krijg je hun gemiddelde rating +1 dus een 9.0
Hier wordt het overigens redelijk duidelijk uitgelegd:
YouTube: Hoe werkt DSS?
Anoniem: 91868
Kosten vallen best mee bij mij. Iets van 150 euro per jaar contributie. Maar het hangt er ook een beetje vanaf bij welke club je zit. Er zijn verenigingen die wat elitairder zijn en dan kan dit oplopen.Anoniem: 91868 schreef op maandag 14 september 2020 @ 17:38:
Ik vind tennis al jarenlang een geweldige kijksport, maar wat zijn de kosten ongeveer als je zelf daadwerkelijk gaat tennisen? En moet je met z'n tweeën zijn of is er op de meeste clubs ook altijd wel iemand die geen partner heeft?
Ik speel 2x per week en koop ongeveer 6 blikjes ballen per jaar, als ze een klein beetje minder zijn gaan ze weg.
Schoenen kost ongeveer 90 euro, maar kan ook voor de helft als je een goedkoper merk neemt. paar shirtjes, kan in t shirt, maar ik heb toch liever fatsoenlijke tennisshirts
2 trainingspakken, 1 dunne voor de zomer en een dikke voor de winter,
Tennistas, 30 euro
Racket doe ik 10 jaar mee, kost ongeveer 150 euro, Je hebt wel een tweede reserve nodig, want de bespanning kan je tijdens de partij kapot meppen. 2x per jaar een nieuwe bespanning kost me 35 euro, 2x een nieuwe grip 10 euro
Trainingen, kost me ongeveer 250 euro per 17 lessen, kan je zomer/ winter doen en hier kan je contacten opdoen. Ook via toss avonden en laddercompetitie. Verder worden er regelmatig van die socialize toernooien gehouden die alleen voor de fun zijn zonder competief karakter. Alleen ligt dat laatste vanwege Corona stil.
Dan nog de laatste kostenpost: de bar
Ben ik nog iets vergeten? Het blijft geen goedkope hobby als je alles optelt, maar het is zeker geen elitesport meer.
Wat hij ook al aangeeft, je kunt altijd eens bij een tennisclub langsgaan om mee te doen met de toss avond. BIjna elke club heeft wel wekelijks een avond waar ze een toss avond hebben. Op die avond kunnen leden gewoon langskomen, geven hun pasje af, en worden elk half uur tegen willekeurige tegenstanders ingedeeld. Door die Toss avond krijg je een beetje beeld van de club en dat is inderdaad ook vaak een goede manier om mensen te leren kennen en eens mee af te spreken.
Misschien is het overigens nu niet de juiste periode om te starten, gezien nu de winter er aan komt en veel verenigingen dan binnen spelen. Gezien zo'n hal niet gratis is, betaal je dan vaak meer geld voor de lessen.
Wat betreft een 2e racket dat is echt iets voor als je wat langer speelt, een beginnende speler slaat niet zo snel zn bespanning er uit.
Schoenen kun je inderdaad ook voor een paar tientjes kopen en een (basis)tas krijg je vaak ook wel bij een racket. Al met al heb je een aantal basiskosten, en kun je het daarna zo duur maken als dat je wil.
Al met al zou ik een beetje op dit lijstje komen voor de basis kosten:
- Contributie tussen de 150 euro en 200 euro per jaar, dan kun je in feite onbeperkt tennissen
- Training vanaf ongeveer 120 euro. Dan speel je vaak in een groepje van 8, wil je met 4 mensen dan betaal je soms wel het dubbele. Begin je met tennis dan is training wel echt een vereiste , of je moet heel veel natuurlijk balgevoel hebben.
- Racket. Basis racket koop je voor 7 a 8 tientjes
- En wat sportkleding en schoenen. Dan kun je in feite al aan de slag.
Mocht je andere vragen hebben stuur mij dan even een PM.
Anoniem: 91868
Bedankt voor jullie advies heren. Sportkleren en schoenen heb ik wel, ik heb een hele verzameling opgebouwd omdat ik al jaren aan fitness doe. Dan is het dus feitelijk een racket en een lidmaatschap.
Het is misschien wel beter om in maart ofzo te informeren wanneer het seizoen weer begint ja.
Dat seizoen begint vaak in Maart maar je kunt in Januari lid worden van een club. Gaat per kalenderjaarAnoniem: 91868 schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:45:
@aljooge en @GertJan2012
Bedankt voor jullie advies heren. Sportkleren en schoenen heb ik wel, ik heb een hele verzameling opgebouwd omdat ik al jaren aan fitness doe. Dan is het dus feitelijk een racket en een lidmaatschap.
Het is misschien wel beter om in maart ofzo te informeren wanneer het seizoen weer begint ja.
Ik zou wel aparte tennischoenen nemen. Die fitnessschoenen zijn echt anders en verkeerd schoeisel vergroot de kans op vervelende langdurige enkelblessures. Trouwens: het is nu eind van het seizoen, vaak is dat de periode dat er leuke aanbiedingen zijn.Anoniem: 91868 schreef op maandag 14 september 2020 @ 18:45:
@aljooge en @GertJan2012
Aanmelden zou ik al voor maart doen, de laatste jaren was er nooit een probleem, maar je hebt nu wel kans dat ivm corona heel veel gaan tennissen en er een wachtlijst ontstaat. Immers, bij dit spel heb je met name met enkelen altijd ruim voldoende afstand. Trainingen kan je in februari informeren wanneer de inschrijvingen weer open gaan, dit moet wel voor een bepaalde datum gebeuren, anders vis je achter het net.
Buiten tennissen is aanmerkelijk goedkoper dan een tennishal. Een paar keer vrijblijvend meedoen met een toss avond of ochtend kan vrijwel overal. Tenslotte hebben veel clubs een kennismakingsaanbod. Dan ben je 3 maanden of een zomerseizoen lid voor gereduceerd tarief. Vaak wordt dit gecombineerd met een aantal tennislessen. Het voorjaar is hiervoor de beste tijd.
Helemaal eens met Gertjan wat betreft tennisles. Het is een technisch spelletje, weinig mensen leren van nature een goede techniek aan. Foute gewoontes slijten er snel in en moeilijk uit en kunnen tot vervelende blessures leiden. Daarnaast les je doorgaans in een groepje van vergelijkbaar niveau - een prima manier om andere mensen te leren kennen die ook bij jou niveau passen en waar je samen mee zou kunnen gaan tennissen buiten de lessen om. Op de buitenbanen van de clubs is dat gratis voor leden dus je kunt zoveel spelen als je wilt. Mits er banen vrij zijn - de bezetting daarvan kan flink verschillen per club.
Inderdaad! Altijd lessen als je begint! Ik ken zoveel voetballers met veel balgevoel die in dat 6-7-8 niveau alle potjes winnen omdat ze alles terug slaan en snel zijn zodat ze om hun backhand heen kunnen lopen... En daardoor nooit een goede techniek, laat staan een backhand leren te slaan. En dat leer je ze niet meer af.Antonius schreef op maandag 14 september 2020 @ 21:58:
Helemaal eens met Gertjan wat betreft tennisles. Het is een technisch spelletje, weinig mensen leren van nature een goede techniek aan. Foute gewoontes slijten er snel in en moeilijk uit en kunnen tot vervelende blessures leiden. Daarnaast les je doorgaans in een groepje van vergelijkbaar niveau - een prima manier om andere mensen te leren kennen die ook bij jou niveau passen en waar je samen mee zou kunnen gaan tennissen buiten de lessen om. Op de buitenbanen van de clubs is dat gratis voor leden dus je kunt zoveel spelen als je wilt. Mits er banen vrij zijn - de bezetting daarvan kan flink verschillen per club.
En 20 jaar later zijn ze minder snel en hebben ze een slap slice backhandje
Dit dus.
Ja, onder de 17 moet je altijd een punt van rating aftrekken heb ik het idee. Die spelen in die competities tegen elkaar en blijven rond dezelfde rating hangen, maar zijn eigenlijk een stuk beter. Als ik tegen een 16 jarige moet spelen die vanuit de zondag naar de zaterdag is verhuisd en 5.5 op zijn pasje staat weet ik dat het een hele zware pot wordtRoozzz schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:16:
@FunkyTrip Ik heb zo ongeveer nog nachtmerries van het competitieteam met de volledige tot 14 jaar NL top in de zondagscompetitie. Rating hield niet over, maar nog nooit zo hard moeten werken om geen gruwelijke punten aan mijn broek te krijgen. Iets met de uitzondering die de regel bevestigd![]()
Verder helemaal eens, potjes zijn veruit het leukst als het dichtbij elkaar zit.
Een jaar (of 2) later, kwamen we een deel van dit team weer tegen. Inmiddels NL top t/m 16, dat hield wel op... zij maakten net iets meer wel progressie![]()
Mensen onderschatten trouwens die speelsterkte pyramide enorm.... Dit is de werkelijkheid:
1.5% van NL speelt maar op 1-4 niveau en nog geen 1 op de 10 is niveau 6 of beter.
[ Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 15-09-2020 09:20 ]
Dit dus.
Ze geven aan dat ze zich er bewust van zijn dat het DSS niet altijd "ideaal" is, maar kunnen er voor nu niks aan doen. Mocht ik erg "last" hebben van die wedstrijd kan ik in november, als de nieuwe speelsterkes worden bepaald, een verzoek tot wijziging inbrengen.
Al met al een beetje teleurstellend antwoord. We weten dat het niet klopt, maar doen er niks mee.
Voor iedereen die vandaag speelt, have fun en succes , perfect weer om te spelen!
Ik heb vroeger veel getennist en ben 15 jaar geleden gestopt. Echter heb ik samen met mijn vriendin afgelopen weekend besloten het toch weer op te pakken. We hebben ons ingeschreven voor de winter bij een vereniging, om gewoon samen weer een beetje in te komen, en gaan van het voorjaar weer starten met lessen.
Ik kom de komende tijd hier dus even wat info verzamelen
No signature required.
Heb 15 jaar geleden, twee jaar getennist maar daarna gestopt omdat er te weinig tegenspelers waren in m'n kleine dorp. Nu afgelopen zomer met de zomerchallenge lid geworden van een tennisvereniging. Heb er veel plezier in, tennis zo'n twee keer per week naast de Crossfit die ik doe.
Heb ook maar gelijk lessen genomen, om te zorgen dat ik alles goed aanleer. De eerste 4 lessen zitten er al op. Helpt enorm!
Mochten er vragen zijn laat het dan zeker weten!