Toon posts:

[Tennis] Centraal discussie topic Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 16:08
Mede-auteur:
  • Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:27

Vos

[Tennis] Centraal discussie topic

Op verzoek is dit topic opnieuw gestart in dit nieuwe forum.

Het oude tennis topic is hier te vinden: [Tennis] Centraal Tennistopic

In dit topic kan alles besproken worden betreffende de sport tennis. Dus of het nu gaat om het zelf beoefenen van de sport of de wedstrijden van de profs. Discussieer er lekker op los :).

14 januari - 27 januari 2013
Website

De Australian Open is het eerste grandslamtoernooi in het tennisseizoen. Er wordt gespeeld in Melbourne Park.

De edities van 1905-1926 werden als het Kampioenschap van Australazië gespeeld. Van 1927-1968 werd het toernooi onder de naam Kampioenschap van Australië gespeeld en vanaf 1969 werd het een open toernooi, voor zowel amateurs als prof, Australiërs en buitenlanders, als het Australian Open. Tot 1952 werden de toernooien in zeven verschillende steden gespeeld. In de Nieuw-Zeelandse steden Christchurch en Hastings vond respectievelijk in 1906 en 1912 een toernooi plaats. In Australië zijn ook Adelaide (14x), Brisbane (7x), Perth (3x) en Sydney (17x) gaststeden geweest, voordat Melbourne in 1952 vaste speelstad werd.

Oorspronkelijk speelde men op de grasbanen van Kooyong, een buitenwijk van Melbourne. Na het toernooi van 1983 gaf de International Tennis Federation de organisatie te kennen dat de locatie-Kooyong niet meer aan de eisen van die tijd voldeed voor zo’n groot evenement. Vijf jaar later, in 1988, kwam Flinders Park, gereed, de toenmalige naam van de huidige locatie, Melbourne Park, waarvan de naam in 1996 aangenomen. Vanaf dat moment speelde men niet meer op gras maar op Rebound Ace (te vergelijken met het hardcourt op de US Open).

Voor de Australian Open van 2008 werd een nieuwe ondergrond aangelegd. De ReboundAce werd verwijderd en vervangen door Plexicushion, een ondergrond die meer lijkt op de ondergrond van de US Open

Het hoofdstadion, de Rod Laver Arena (vernoemd naar Rod Laver) en de eerste bijbaan (Hisense Arena), hebben beide een revolutionair uitschuifbaar dak zodat bij hoge temperaturen of bij regenval de toernooien doorgang kunnen vinden. Naast Australian Open heeft ook Wimbledon een dergelijk schuifdak over het centre court.

De laatste Australiërs die een toernooi wisten te winnen waren Mark Edmondson (het mannentoernooi van 1977), Christine O'Neil (het vrouwentoernooi van 1978), Todd Woodbridge (het mannendubbelspel in 2001, met de Zweed Jonas Björkman), Alicia Molik (het vrouwendubbelspel van 2005, met de Russin Svetlana Koeznetsova) en het duo Jarmila Gajdošová / Matthew Ebden (het gemengd dubbelspel van 2013).

Recente winaars/winnaressen:

Mannen:
• 2013: Novak Đoković
• 2012: Novak Đoković
• 2011: Novak Đoković
• 2010: Roger Federer
• 2009: Rafael Nadal
• 2008: Novak Đoković

Vrouwen:
• 2013: Viktoryja Azarenka
• 2012: Viktoryja Azarenka
• 2011: Kim Clijsters
• 2010: Serena Williams
• 2009: Serena Williams
• 2008: Maria Sjarapova

26 mei - 9 juni 2013
Website

Roland Garros (ook wel de Open Franse Tenniskampioenschappen, ofwel French Open) is een jaarlijks terugkerend grandslamtennistoernooi, dat eind mei gehouden wordt in Parijs, onder auspiciën van de FFT, de Franse Tennisfederatie. De trofee voor het winnen van het vrouwentoernooi is de Coupe Suzanne Lenglen. De mannen kunnen de Coupe des Mousquetaires veroveren.

In 1891 werd het eerste Franse Open Kampioenschap gehouden. In 1927 werd het postuum vernoemd naar de Franse vliegenier en oorlogsheld Roland Garros (1888-1918).

Gewoonlijk is vrijwel de hele mondiale tennistop op dit toernooi vertegenwoordigd. Het programma omvat mannen en vrouwen enkelspel, mannen- en vrouwen dubbelspel en gemengd dubbel. Er wordt gespeeld op gravel. De accommodatie biedt dagelijks plaats aan ongeveer 37.000 toeschouwers. De drie grotere speelvelden zijn court Philippe Chatrier (Centre Court), Court No. 1 en Court Suzanne Lenglen. De regerende kampioenen zijn de Spanjaard Rafael Nadal en Anna Ivanović die in 2008 het toernooi wonnen.

Mannen:
• 2012: Rafael Nadal
• 2011: Rafael Nadal
• 2010: Rafael Nadal
• 2009: Roger Federer
• 2008: Rafael Nadal

Vrouwen
• 2012: Maria Sjarapova
• 2011: Li Na
• 2010: Francesca Schiavone
• 2009: Svetlana Koeznetsova
• 2008: Ana Ivanović

24 juni - 7 juli 2013
Website

De eerste Wimbledon (amateur) tenniskampioenschappen, gehouden in 1877, waren een geheel Engelse aangelegenheid. Het evenement heette toen de Lawn Tennis Championships en werd georganiseerd door de All England Lawn Tennis and Croquet Club. Er deden alleen heren aan mee. In 1884 werden toernooien voor dames en voor herendubbels toegevoegd.

Rond de eeuwwisseling had Wimbledon zich ontwikkeld tot een populair en volwaardig internationaal toernooi. In 1922 werd er aan de Church Road een nieuw tenniscomplex voor 14.000 toeschouwers gebouwd, wat de groei en populariteit van het toernooi geweldig heeft bevorderd.

Vandaag de dag is Wimbledon voor veel mensen het belangrijkste en meest prestigieuze tennistoernooi. Of dat waar is of niet, zeker is dat het het grootste grastoernooi ter wereld is, met het hoogste prijzengeld van alle toernooien; in 2007 een recordbedrag van £11.282.710. Bovendien geeft het traditionele, Britse karakter van Wimbledon het toernooi een apart tintje, zoals de strenge regel dat alle spelers in het wit gekleed moeten zijn, en het massaal verorberen van aardbeien met slagroom. Verder heeft Wimbledon een eigen, vaak bekritiseerd, systeem voor de plaatsing van spelers. Het Wimbledon plaatsingssysteem is niet gebaseerd op de officiële ranglijsten, maar op een arbitraire inschatting van prestaties.

De Amerikaanse May Sutton was in 1905 de eerste niet-Britse kampioene. Twee jaar later presteerde de Australiër Norman Brookes hetzelfde bij de mannen.

Mannen:
• 2012: Roger Federer
• 2009: Roger Federer
• 2008: Rafael Nadal

Vrouwen
• 2012: Serena Williams
• 2011: Petra Kvitová
• 2010: Serena Williams
• 2009: Serena Williams
• 2008: Venus Williams

26 augustus - 8 september 2013
Website

Het US Open, dat jaarlijks eind augustus plaatsvindt, is het laatste grandslamtoernooi van het tennisseizoen. Het US Open komt voort uit twee verschillende toernooien, een mannen- en een vrouwentoernooi. Het U.S. National Men's Singles Championship werd voor het eerst gehouden in 1881 in Newport, Rhode Island. Vanaf 1900 vonden hier ook de dubbelkampioenschappen plaats. Het vrouwentoernooi werd in 1887 voor het eerst gehouden op de Philadelphia Cricket Club; vanaf 1889 werden hier ook dubbelkampioenschappen (gewoon en mixed) gehouden.

In 1968 werden de twee toernooien met de vijf kampioenschappen samengevoegd en werd de naam van het toernooi US Open. Tot 1978 vond het toernooi plaats op de West Side Tennis Club in Forest Hills, Queens, New York. Vanaf die datum vindt het plaats op het USTA National Tennis Center in Flushing, Queens, New York City. Het toernooi wordt gespeeld op hardcourt.

Het totale prijzengeld (2008) is 20,6 miljoen dollar. De winnaars van het enkelspel bij de mannen en vrouwen krijgen elk 1,5 miljoen dollar.

Mannen:
• 2012: Andy Murray
• 2009: Juan Martín del Potro
• 2008: Roger Federer

Vrouwen
• 2012: Serena Williams
• 2011: Samantha Stosur
• 2010: Kim Clijsters
• 2009: Kim Clijsters
• 2008: Serena Williams

Info schaamteloos geript van de wiki btw.

[Voor 36% gewijzigd door Vos op 26-05-2013 14:44]

• Vos
Bookmarked :)

Ik zou alleen wel de data van de toernooien (van 2009) even aanpassen of anders verwijderen ;). Al denk ik dat een uitgebreide TS hier niet heel veel nut heeft. Misschien wel leuk om een kalender op te nemen in de TS.

Ik wil evt. wel helpen, kan ook ondersteunen met wat grafisch werk.

[Voor 48% gewijzigd door Vos op 09-10-2012 15:30]

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Is het niet veel leuker om over de eigen tennisvaardigheden/ervaringen te hebben? Wie tennist er allemaal?

Merk dat ik nog elk jaar beter word. Speelsterkte schommelt tussen 3.5 en 4 qua dubbel en enkel. Kweenie of ik voor mijn 40e nog de 3 kan aantikken. Denk het niet haha, want dat wordt ik volgend jaar :D

Dit dus.

• Nasty Nate
Ik heb veel getennist tussen mijn zesde en vijftiende en heb toen de boel laten verslonzen, paar jaar geleden weer lid geworden van de bond en op mijn huidige pasje staat 5/5 als sterkte.

Ik heb alweer een jaar of anderhalf niet meer getennist omdat ik de golfsport beoefen en mijn handicap naar beneden probeer te krijgen.

Wel volg ik alle grote tennis toernooien trouw op tv en internet en als ik er langs zap dat blijft het altijd staan. :)

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 00:28
Volgt er iemand het toernooi in Shanghai nu? Zometeen heb je de halve finales, Berdych - Djokovic en Federer - Murray, dus dat wordt weer smullen. Ik vind Berdych een geweldige speler en hoop dat ie ook een keer wint, al hoop ik natuurlijk op een droomfinale: Djokovic - Federer.

Vanmiddag trouwens ook de halve finales in Linz, Oostenrijk, maar dat is niet zo spannend. Die Azarenka zal wel weer winnen. Wat overigens ook een groot talent is! Zo sterk gewoon. Ze is jong maar staat al een tijdje op nummer 1 en heeft al aardig wat gewonnen. Knap hoor!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-12-2022
FunkyTrip schreef op vrijdag 12 oktober 2012 @ 09:40:
Is het niet veel leuker om over de eigen tennisvaardigheden/ervaringen te hebben? Wie tennist er allemaal?

Merk dat ik nog elk jaar beter word. Speelsterkte schommelt tussen 3.5 en 4 qua dubbel en enkel. Kweenie of ik voor mijn 40e nog de 3 kan aantikken. Denk het niet haha, want dat wordt ik volgend jaar :D
Mogelijk, maar met dien verstande dat ASP bedoeld is voor proffesioneel beoefende sport. Eigen pogingen om dat na te doen mogen in SG besproken worden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• chim0
Zo, Murray gewoon gewonnen van Roger! En niet te zuinig, 6 - 4 6 - 4. :o

Dus finale Djokovic - Murray. Ook mooi natuurlijk, maar had liever Roger - Djokovic gezien.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:38
Die Ivan Lendl als coach van Murray, tja het werkt wel. :)

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Iemand een idee hoe laat de finale morgen gespeeld wordt?

Nomen nescio

• chim0
Brabo-Joossie schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 21:01:
Iemand een idee hoe laat de finale morgen gespeeld wordt?
Morgenochtend (of vandaag eigenlijk) rond 10:00 Nederlandse tijd, 16:00 uur Chinese tijd.

Daarvoor rond 8:00 uur is de finale dubbels.

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Tnx! Zo ff een streampje opzoeken dan. :) Voordeel van werken op zondag (mits 't rustig is), kan lekker ongestoord sport kijken. ;)

Djokovic is boos _o-

[Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 14-10-2012 11:51]

Nomen nescio

• Nasty Nate
Sjah schreef op zaterdag 13 oktober 2012 @ 17:47:
Die Ivan Lendl als coach van Murray, tja het werkt wel. :)
Ja werkt het echt denk je?

Dan zou je toch denken dat je niet tig matchpoints verneukt en rackets kapot smijt en een masters series titel aan je voorbij laat gaan.

• chim0
Nasty Nate schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 10:21:
[...]

Dan zou je toch denken dat je niet tig matchpoints verneukt en rackets kapot smijt en een masters series titel aan je voorbij laat gaan.
Nou ja, volgens de statistieken is ie wel recordhouder op dat toernooi, maarja het is Djokovic he! :P

Vind het wel bizar dat Roger zich zo heeft laten wegzetten door deze Schotse krullenbol.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:36
Ik kijk wel regematig tennis maar heb me nooit verdiept in alle verschillende tennis tournaments. Weet iemand of er binnenkortnog leuke wedstrijden zijn om te kijken? Het liefst mannen. :)

• chim0
FreeShooter schreef op donderdag 06 december 2012 @ 13:22:
Ik kijk wel regematig tennis maar heb me nooit verdiept in alle verschillende tennis tournaments. Weet iemand of er binnenkortnog leuke wedstrijden zijn om te kijken? Het liefst mannen. :)
http://www.atpworldtour.c...426DBED035A6D9B80A3B.ashx

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Eej leuk, een tennis topic :)
Ik heb afgelopen seizoen redelijk veel sport1 aangehad. Wat leuke toernooien voorbij zien komen waaronder Shangai master, swiss master en de grote atp finale.

Rest het Nederlands open nog eigenlijk en dan is het voor dit jaar voorbij.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
Darts🎯

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:49

Mystikal

It never hurts to help

Ik ben samen met 3 andere vrienden ook begonnen met tennissen afgelopen herfst. 22 lessen genomen en het bevalt ons allemaal prima.

3 van de 4 hebben altijd gehandbald maar een aantal door blessures moeten stoppen.Vandaar dat we nu tennissen hebben opgepakt.

Inmiddels een les of 11 gehad en totaal een uurtje of 15 op de baan gestaan. Het gaat al best lekker. Service blijft lastig, maar ook daar zit progressie in.

Deze zomer gaan we lid worden van een club met z'n 7-en. Wellicht ook weer lessen, maar anders zeker volgende winter weer lessen.

Het werkt redelijk verslavend. Afgelopen zaterdag getennist, maandag getennist, donderdag getennist, zaterdag weer tennissen en maandag beginnen de lessen weer. :)

Eindelijk weer een sport gevonden die ik leuk vond. Afgelopen jaren een hoop geprobeerd, maar het was het allemaal net niet. Handbal bleef toch het leukste, maar nu met tennis heb ik echt weer iets gevonden waar ik mezelf niet hoef te motiveren om van de bank af te komen!

Basement Bios ---- Exo-S

• chim0
Vannacht gaat het dan los: Australian Open 2013!

Helaas geen Nadal. -O-

[Voor 3% gewijzigd door chim0 op 13-01-2013 08:06]

• Nasty Nate
Nederlandse dames er direct weer uit tegen toch niet bepaald echte hoogvliegers, bij de heren is ook al weinig tot niets te verwachten, man wat een kommer ende kwel toch de laatste jaren bij het nederlandse tennis :(

In de tijd van Sjeng zat je tenminste af en toe nog eens met kloppend hart een 4e ronde of kwart finale te bekijken!

Goed, erg jammer dat Nadal niet meedoet inderdaad.
Ik hoop natuurlijk dat mijn held Federer nog een titel kan pakken maar ik vrees dat Djoko en Murray in de finale zullen staan.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-06 09:42
Zooo. Rus slaat gewoon geen enkele winner in een partij, en 14(!) dubbele fouten in maar 9 service games! Daarvoor vlieg je dan 36.000 km, ga dan niet.
Als het nou tegen een wereldtopper was, maar nee, het was tegen iemand waar ik nog nooit van had gehoord. (en ik kijk best wel eens een tennispot)
(Overigens sloeg de tegenstandster ook maar 3 winners, dus dat was waarschijnlijk niet zo'n beste wedstrijd voor de neutrale kijker)

[Voor 26% gewijzigd door Witte op 14-01-2013 11:26]

Houdoe

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Het tennis in Nederland stelt ook niets voor..

PVOutput☀️
Darts🎯

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 00:39

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Witte schreef op maandag 14 januari 2013 @ 11:22:
Zooo. Rus slaat gewoon geen enkele winner in een partij, en 14(!) dubbele fouten in maar 9 service games! Daarvoor vlieg je dan 36.000 km, ga dan niet.
Als het nou tegen een wereldtopper was, maar nee, het was tegen iemand waar ik nog nooit van had gehoord. (en ik kijk best wel eens een tennispot)
(Overigens sloeg de tegenstandster ook maar 3 winners, dus dat was waarschijnlijk niet zo'n beste wedstrijd voor de neutrale kijker)
En na de wedstrijd vertellen dat ze last had van de wind . . . nouja, dan schuif ik langzaam van me stoel hoor.
Ik bedoel, iedereen heeft er last van gok ik dan, en waait het nooit in nederland of staat ze altijd binnen te oefenen ?

Afijn, voor het australische thuispubliek was het ook een matige dag, er vlogen redelijk veel ausies uit het toernooi. (maar die hoeven niet zo ver terug naar huis te vliegen idd ;) )

• Witte
  • Laatst online: 01-06 09:42
Wow wat stond Wawrinka goed te spelen zeg, vooral de eerste set was smullen met een grote S... :9~ Djokovic tot 12-10 dwingen in de vijfde is een prestatie van formaat.

Verdorie, Nederland moet toch ook in staat zijn om weer eens speler af te leveren die structureel in de top-20 staat.

Houdoe

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Ja, dat was een mooie match idd.
Tsonga vs Federer lijkt me ook wel een mooie te worden. Wordt het Murray vs Federer in de semi's ?

• chim0
Iemand Ferrer vs. Almagro gezien? Almagro raakte op een gegeven moment geblesseerd en kon niet meer, maar heeft wel de wedstrijd uitgespeeld, maar hij stond 2 - 1 voor in sets. Eeuwig zonde! Net zoals Wawrinka. Die had het ook verdiend om door te gaan. Die tranen op het eind was mooi om te zien. Ik werd er zelf ook emotioneel van. Partij van 5 uur, dacht dat ik gek werd. Was echt episch. Zo jammer! Chardy vs. Murray zou weleens een interessante kunnen worden. Die Chardy staat echt goed te spelen heel het toernooi. Maar ook Del Porto en Berdych konden geen potten breken. Jammer!

Bij de vrouwen vind ik het totaal niet spannend. Het zijn altijd dezelfde sterke (Azarenka, Sharapova, Williams). Niemand is in staat om tegen die tanks te stunten. Hopelijk kan Kuznetsova stunten tegen Sharapova vannacht. Die lijkt me wel interessant: twee tanks tegen elkaar! Ik kan echt niet tegen dat mens, net zo min als dat ik tegen Williams kan. Die rare huppeltjes altijd en dat rare gedrag. :S

We zullen het zien! Nog altijd jammer dat Rafa niet meedoet. Finale zal wel Djokovic - Federer worden (wat ook wel weer :9~ is).

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Ik vind het jammer dat het allemaal 's nachts is :'(

PVOutput☀️
Darts🎯

• chim0
Quad schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:17:
Ik vind het jammer dat het allemaal 's nachts is :'(
Inderdaad, laat hen maar lekker 's nachts spelen zodat wij overdag kunnen kijken. :+

Anoniem: 105012

chim0 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 17:06:
Maar ook Del Porto en Berdych konden geen potten breken. Jammer!
Berdych heeft wel aardig gespeeld. Het is geen schande om in een 4 setter te worden uitgeschakeld door Djokovic, dat kan de beste overkomen. Del Potro was wel een enorme teleurstelling.
We zullen het zien! Nog altijd jammer dat Rafa niet meedoet. Finale zal wel Djokovic - Federer worden (wat ook wel weer :9~ is).
Vind het eigenlijk wel prima dat Nadal niet meedoet. Als hij weer helemaal fit is, is het leuk om naar te kijken. Als hij half geblesseerd is verliest hij een pot en geeft hij zijn blessure weer de schuld.

Overigens, Djokovic zal de finale wel halen (die slaat Ferrer helemaal van de baan), maar Federer in de finale is absoluut geen uitgemaakte zaak. Murray staat erg goed te spelen en heeft een zeer eenvoudig schema tot de halve finale (gehad).

Wel leuk dat Robin Haase en Igor Sijsling de halve finale hebben behaald in het dubbelspel. Zijn we er als Nederlanders toch een beetje bij in de tweede week. :)F

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 105012 op 22-01-2013 19:58]

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Anoniem: 105012 schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 19:55:

Wel leuk dat Robin Haase en Igor Sijsling de halve finale hebben behaald in het dubbelspel. Zijn we er als Nederlanders toch een beetje bij in de tweede week. :)F
Inderdaad een mooie prestatie,jammer dat het dubbelen niet of nouwelijks uitgezonden wordt.

Zo, Tsonga Vs Federer was wel mooi om te zien alleen jammer dat de 5e set niet echt spannend was.
Overigens heel sportieve reactie na afloop van de match, dan kan je zien dat de spelers ook genieten van het spelletje zelf en dat het niet alleen om winnen gaat.

Ps. Als Azarenka & Sharapova elkaar ontmoeten in de finale, dan ga ik die toch echt niet kijken hoor, wat een stel gillende keukenmeiden zijn dat zeg. brrrrr

• chim0
Hippocampus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:36:
[...]

Zo, Tsonga Vs Federer was wel mooi om te zien alleen jammer dat de 5e set niet echt spannend was.
Overigens heel sportieve reactie na afloop van de match, dan kan je zien dat de spelers ook genieten van het spelletje zelf en dat het niet alleen om winnen gaat.
Is allemaal maar schijn, omdat er 36 camera's op hen gericht staan, maar van binnen koken ze van de haat natuurlijk.
Ps. Als Azarenka & Sharapova elkaar ontmoeten in de finale, dan ga ik die toch echt niet kijken hoor, wat een stel gillende keukenmeiden zijn dat zeg. brrrrr
De andere variant is Li vs. Stephens, die verassend genoeg Willams uitschakelde (gelukkig maar want die vind ik ook verschrikkelijk om naar te kijken) maar dat zie ik niet zo gauw gebeuren.

Maar inderdaad, dat is de verschrikkelijkste finale die je maar kan wensen. Als moet ik zeggen dat het hoge en lange gilletje van Azarenka wel uit te houden is, maar dat gekrijs alsof ze verkracht wordt van Sharapova is echt onuitstaanbaar.

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

chim0 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:21:
Is allemaal maar schijn, omdat er 36 camera's op hen gericht staan, maar van binnen koken ze van de haat natuurlijk.
Ik snap wel wat je bedoeld hoor, als er geen camera's bij zouden zijn zouden de meeste verliezers niet eens een hand geven waarschijnlijk.
Maar in dit geval niet. Tsonga staat toch wel bekent als een sympathieke meneer met sportief gedrag (en Federer ook trouwens). Hij zal ook zeker niet blij zijn dat ie zojuist verloren heeft, maar hij heeft wel genoten van de strijd die hij geleverd heeft. Het zag er ook niet naar uit dat hij onderweg naar de kleedkamer nog ergens tegen ging schoppen of een ruit intikt. ;)

• chim0
Hippocampus schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:41:
[...]

Het zag er ook niet naar uit dat hij onderweg naar de kleedkamer nog ergens tegen ging schoppen of een ruit intikt. ;)
Waarschijnlijk heeft ie z'n hotelkamer onder handen genomen met een paar rackets. :+

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

FunkyTrip

Funky vidi vici!

chim0 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 17:21:

Maar inderdaad, dat is de verschrikkelijkste finale die je maar kan wensen. Als moet ik zeggen dat het hoge en lange gilletje van Azarenka wel uit te houden is, maar dat gekrijs alsof ze verkracht wordt van Sharapova is echt onuitstaanbaar.
Ik dacht dat ze daar regelgeving voor gingen maken? Dat de dames niet meer boven x decibel uit mochten komen. Ze schreeuwen immers vooral om hun tegenstander af te leiden en het raakgeluid van de bal te maskeren (daar lezen toptennissers veel aan af).

Het is wel bewezen dat je met een kreun/schreeuw harder kan slaan, maar dat werkt maar tot een bepaald level. En de dames schreeuwen ook als ze een dropshotje geven.

Dit dus.

• Nasty Nate
Bertens in halve finale Parijs!

http://www.kikibertens.nl/?p=3568

Toch knap dat ze Paszek, Cibulkova en Safarova achter elkaar verslaat!
(nummer 14, 18 en 27 van de wereld)

• chim0
Ik volg dit toernooi niet, maar Kvitova eruit is wel verassend. Die is normaal gesproken wel sterk, maar de laatste tijd is het minder. Ook op de grote toernooien.

• Nasty Nate
Nou Nadal de finale verloren van Viña del Mar, van Zeballos die daarmee z'n eerste ATP titel pakt.
Ik had het zelf niet verwacht moet ik zeggen, ook al moet Nadal er nog inkomen...had verwacht dat hij dit matige toernooi toch wel zou winnen met zijn kwaliteiten.

Verder is vandaag het WTT begonnen in Ahoy, laten we hopen dat de nederlanders het goed gaan doen!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Nou, Nadal wordt wel even afgedroogd hoor in Rome tegen Gulbis, staat nu 5-1 in games achter, heeft volgens mij maar 3 of 4 winners geslagen.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:06
http://www.rolandgarros.c...ne&matchid=1218&promo=mip

Sijsling goed begonnen met twee sets winst, maar lijkt nu achter de feiten aan te gaan lopen... Ben benieuwd of hij hem nog kan winnen, zou wel mooi zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 13:23

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Eerste halve finale Roland Garros Nadal - Djokovich is momenteel bezig, en dat moet toch wel de partij van het toernooi worden. Balen dat ik niet kan kijken hier, dan maar livescore en af en toe geluid aan :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-06 19:30
Wat een partij zeg... Wow! Ik ben voor Nadal dus enorm blij dat hij door is, maar het zag er op momenten niet goed uit. Die laatste game was wat ongewoon, had dat totaal niet verwacht om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-05 15:56
Wat een slugfest zeg! Zie het niet gebeuren maar hoop dat Ferrer het gaat winnen..

Hallo met Tim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:08

carpebios

-1 social credit

Dat gaat helaas (ja helaas) niet gebeuren. Het is, hoe hard hij ook z'n best doet, eenrichtingsverkeer.

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04-2022
Wordt Wimbledon nog ergens uitgezonden eigenlijk?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

NOS en Sport1 op alle kanalen exclusief Sport1 Golf.

PVOutput☀️
Darts🎯

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 07:41
En de BBC

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:56
Ook op Wimbledon kanaal op youtube. Daar hebben ze dit jaar voor het eerst een live stream en achter de schermen filmpjes en wordt betaald door Rolex, dus wel eerst een Rolex reclame voordat de live stream start.

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 10:01
Nadal - Darcis op het werk aan het volgen en op het puntje van mijn stoel...

GO STEVE!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

2-0 (2-0) voor Darcis, toe maar.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Geweldig idd! Go Darcis!!

PVOutput☀️
Darts🎯

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Ze zeggen op de BBC dat Nadal geblesseerd is?

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Game... Set.. and MATCH voor Darcis!
Netjes afgemaakt met een ace. Heel mooi!

Nadal had twee weken geleden ergens last van nog, maar volgens mij was hij gewoon fit.
Hij heeft namelijk niets gespeeld op gras.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:51

Gynnad

* * *

Quad schreef op maandag 24 juni 2013 @ 19:05:
Game... Set.. and MATCH voor Darcis!
Netjes afgemaakt met een ace. Heel mooi!
Daverende verassing, wat een dag voor die Belg!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Pkunk
Weet iemand nog een goede live stream ergens? Die van wimbledon zelf is afgelopen :(

Hallo met Tim

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Sport1 :)
Vandaag niet veel gezien, wel de partij van Hewitt, was echt een leuke partij!
Voor de rest 7 opgaves of uitschakeling door blessures :(

PVOutput☀️
Darts🎯

• Pkunk
Federer heeft het behoorlijk moeilijk tegen Stakhovsky. Kan het niet zien maar als ik het zo hoor heeft hij niets in te brengen tegen het serve en volley spel van Stakhovsky. Ziet er slecht uit voor Federer..

Wat een dag zeg. Past er wel bij eigenlijk. Wel typisch dat het toch ook weer tegen een "niemand" is.

[Voor 30% gewijzigd door Pkunk op 26-06-2013 21:18]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:28

Fiber

Beaches are for storming.

Wimbledon leeft hier ook niet erg, zo lijkt het... Of zie ik ergens een Wimbledon topic over het hoofd? Wel een paar prachtige wedstrijden, vandaag, maar ook al eerder in de week! :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Nee tennis leeft bij mij al 20 jaar niet meer, toen had ik op mijn 23e, na 10 jaar vooral RG en Wimbledon kijken, wel beetje het spelletje gezien. Sorry maar ik vind voetbal 10x verrassender. Nu is het enkel in de gaten houden of er een NL'se ver komt, zoniet dan is het gedaan met mijn interesse @ Grandslams.

Ok nu met Murray vind ik ook geinig, maar die verliest toch weer zijn nerve tegen nu Djokovic.

• Steffie
  • Laatst online: 00:20

Steffie

Opaque

Fiber schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 22:56:
Wimbledon leeft hier ook niet erg, zo lijkt het... Of zie ik ergens een Wimbledon topic over het hoofd? Wel een paar prachtige wedstrijden, vandaag, maar ook al eerder in de week! :)
Ik kijk heel selectief. Die wedstrijd van gisteren tussen Djokovic en Del Potro heb ik dus wel gekeken. Wat een gigantisch spektakel was dat. Echt heel erg mooi om te zien dat met name Del Potro een paar keer over uit geslagen positie zich terug kon vechten in de wedstrijd. Helaas verloor hij op het einde dan wel de wedstrijd.

Murray tegen Janowicz kon mij dan weer totaal niet boeien, dus daar heb ik niets van gezien. Van de finale tussen Murray en Djokovic verwacht ik ook niet echt veel spektakel.

[Voor 12% gewijzigd door Steffie op 06-07-2013 20:54]

With the sun and the moon on either side of his helmet, a new star is born in the name of Valentino Rossi

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

De damesfinale was een teleurstelling. Bartoli heel regelmatig zonder echt veel moois, Lisicki een off-day. 6-1 6-4, maar snel vergeten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:07
Zou het dan toch gebeuren, eindelijk weer eens een Brit die Wimbledon wint! 2-0 in sets, dat kan een mooie avond worden aan de andere kant van de Noordzee :)

[Voor 6% gewijzigd door Trenchdog op 07-07-2013 17:25]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Je weet dat Murray Brits is als hij wint, en Schots als hij verliest? ;)

Hij zit er nu wel dichtbij, maar Djokovic is een pittbul.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 22659

gambieter schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:27:
Je weet dat Murray Brits is als hij wint, en Schots als hij verliest? ;)
Momenteel nog steeds Schots, maar je hebt helemaal gelijk! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trenchdog
Jajaja; ik zei niet voor niks Brits ;) Maar een mooie pot tennis om naar te kijken. Samen met de F1 en de TdF een vermakelijke zondag. Compenseert voor de stapel met werk waar ik mee bezig ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Murray breekt gelijk in de derde set; Djokovic maakt relatief veel fouten vandaag en Murray is zo goed als foutloos. Zou het dan echt? :p

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Laatst online: 16:53
Trenchdog schreef op zondag 07 juli 2013 @ 17:32:
Jajaja; ik zei niet voor niks Brits ;) Maar een mooie pot tennis om naar te kijken. Samen met de F1 en de TdF een vermakelijke zondag. Compenseert voor de stapel met werk waar ik mee bezig ben.
Die stapel wordt er dan ook vast niet kleiner op? ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trenchdog
Nu nog een koninklijke bevalling en die Britten drinken zich een zomer lang wezenloos :+

Die stapel gaat wel de goede kant op; niet het eerste jaar waarin ik met een Wimbledon-finale lekker bezig ben. Federer-Nadal in 2008 anyone?

Djokovic blijft toch maar doorgaan. Hopelijk kan Murray de druk aan.

[Voor 58% gewijzigd door Trenchdog op 07-07-2013 17:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cats

Toch mooi zoals Djokovic blijft vechten :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jaha! Het is echt, 77 jaar na Fred Perry hebben de Britten weer een Wimbledon kampioen van eigen bodem! :) Het is ze gegund! *O* oOo

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trenchdog
Mooi om deze overwinning van Murray te zien, eentje waar hij hard voor moest werken tegen Djokovic. Sport blijft toch de meest intrigerende vorm van entertainment op tv. Anyway, sir Andy is coming! Moge hij nog vele mooie finales spelen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjah
Feli Britain, ja ik was 3 jaar terug cynisch over Murray, een soort net-niet figuur vond ik hem, maar gelukkig wordt mijn negatief gedoe zwaar gelogenstraft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 22659

Na letterlijk een hele dag Murray (ok en een nieuwe aflevering Top Gear) maar eens naar bed. Well done Murray *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nasty Nate
Wat een ramp editie van Wimbledon, Bartoli bij de dames en Murray bij de heren. :P

Die samenwerking met Lendl heeft Murray denk ik toch echt dat extraatje gegeven wat hij nodig had.
Extra uithoudingsvermogen, sprintvermogen, mentaal wat harder..echt keihard voor gewerkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik gun het Bartoli wel. Nee ze is geen absolute wereldtop, maar wel al jaren lang een redelijk constante top 50 speelster, een harde werker en bovendien een leuk mens. Dan kun je een keer een gelukkige loting hebben en een paar toppers die het laten afweten en zo win je Wimbledon. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 15:44
Topppers die het laten afweten/uitgeschakeld zijn... Ja die Lisicki heeft daar wel een deel van op haar geweten en op gras is dat niet heel opmerkelijk meer. Ze begint een reputatie op te bouwen. Alleen dood-en-doodzonde dat ze de druk in de finale niet aankon. Bartoli heeft er ook wel iets mee te maken (het dan ook echt afmaken), maar ik zie het toch vooral als een Lisicki die te stijf stond van de zenuwen.

De CSL/OT kroeg !

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dadona schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:48:
[...] een Lisicki die te stijf stond van de zenuwen.
Die is nog jong, een ervaring rijker en komt er wel denk ik, als ze er voor blijft werken natuurlijk. Steffi Graf moeten opvolgen is ook niet niks... :)

[Voor 8% gewijzigd door Fiber op 08-07-2013 17:16]

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Robin Haase heeft eindelijk wel weer zijn niveau te pakken zeg.. Afgelopen zondag finale nipt verloren en nu staat hij voor tegen Granollers in de derde set.

Edit: Haase ligt er toch uit, de wedstrijd verspeelde hij in de derde set bij 2-0 voorsprong.

[Voor 23% gewijzigd door Quad op 02-08-2013 14:32]

PVOutput☀️
Darts🎯

• Pkunk
Laat ik dit topic eens een schop geven:
Federer is lekker op dreef lijkt het. Wawrikna heeft Djokovic eruit gewipt en Nadal is op het moment aan het worstelen tegen Dimitrov. Niet echt hoe ik het van tevoren verwacht had. En da's wel weer leuk. Aan de andere kant, ik zie Nadal uiteindelijk niet verliezen. Nu niet, maar eigenlijk zou ik niet weten wie het wel van hem kan winnen, behalve dan als hij het verliest van zichzelf.

Hallo met Tim

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Nadal heeft idd niet verloren. ;)
Nu Federer tegen Murray. Ik ben fan van Murray, maar ik verwacht niet dat ie deze ronde door gaat komen...

Nomen nescio

• chim0
Pkunk schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 08:06:

maar eigenlijk zou ik niet weten wie het wel van hem kan winnen
Wawrinka? Als hij net zo speelt als tegen Djokovic. En ondanks dat Dimitrov mijn landgenoot is, heb ik er weinig mee. Hij is te wild en forceert dingen teveel. Ik heb alleen de laatste set gezien en op een gegeven moment riep ie "Motherfucking shit man!" Ook hoor ik dingen als "de tweede Federer" en zo, maar ik zie het allemaal niet. Hij is ook al 22 jaar oud.

Bij de vrouwen ben ik echt blij dat sowieso al die achterlijke schreeuwwijven zoals Sharapova en Azarenka eruit liggen, samen met die gorilla van een Williams. Radwanska - Azarenka heb ik de laatste set gezien. Geweldige partij! Radwanska redde ballen, dat houd je niet voor mogelijk. Was echt geweldig om te zien. En die Azarenka maar krijsen en schelden, Radwanska bleef heerlijk koel en rustig en trok zich nergens iets van aan. Ik vind dat zo'n asociaal wijf, die Arazenka. Die hele houding, hoe ze opkomt met die achterlijke capuchon op en die koptelefoon, als een rapper of een boxer of zo. En elke keer schelden en zeiken bij de umpire. Het is jammer dat ze zo'n talent heeft, maar die hele houding past gewoon totaal niet bij een sport als tennis, maar dat heb ik wel bij meerdere spelers.

Bij de mannen hoopte ik op een Djokovic - Nadal finale en dan Nadal revanche van 2 jaar geleden, maar aangezien dit niet meer kan (en ook geen Federer - Nadal finale, aangezien ze elkaar kunnen treffen in de halve finale), dan maar een Nadal - Wawrinka finale en dan gun ik het een keertje aan Wawrinka. Bij de vrouwen hoop ik op een Li - Radwanska finale en dan winst voor Radwanska.

Sowieso een prachtig toernooi geweest. Ik heb veel gekeken, veel leuke partijen gezien met prachtig tennis en natuurlijk vroege uitschakelingen van de toppers in de voorrondes. Is ook weleens een keer leuk dan elke keer dezelfde!

NB: Zometeen de kraker Murray - Federer!

• Vos
Helaas nog bijna niks kunnen zien, denk slinger de NOS steam even aan voor Murray - Federer... Geen stream te bekennen.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Sport1 zendt het AO ook niet uit.. Weird.

PVOutput☀️
Darts🎯

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eerste set gaat met gemak naar Federer, 6-3. Eens kijken of Murray zich nog kan herstellen. Ik moet zeggen, het valt me op zich niet tegen dat ie na 4 maanden rugblessure toch nog de kwartfinael gehaald heeft.

Voor de streamjagers: *knip*.

[Voor 6% gewijzigd door gambieter op 22-01-2014 15:18. Reden: niet doen.]

Nomen nescio

• chim0
Bra-Jo schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 10:15:
Eerste set gaat met gemak naar Federer, 6-3. Eens kijken of Murray zich nog kan herstellen. Ik moet zeggen, het valt me op zich niet tegen dat ie na 4 maanden rugblessure toch nog de kwartfinael gehaald heeft.
Inderdaad, de eerste twee sets gingen Federer makkelijk af, daarna zette Murray weer even aan, maar je zag wel dat ie last had van zijn rug en erg gefrustreerd was. Maar de vierde set was Federer weer heer en meester.

Hoop nu dat Wawrinka Berdych pakt en Federer wint van Nadal en dan finale Wawrinka - Federer. En hoewel ik het leuk zou vinden voor Wawrinka om z'n eerste Grand Slam te pakken, vind ik het ook wel weer leuk voor Federer om z'n vijfde Australian Open te pakken.

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Straks op NOS.nl wel te volgen gelukkig de wedstrijd tussen Federer - Nadal. :)

PVOutput☀️
Darts🎯

• aicaramba
  • Laatst online: 00:47
C'mon Federer..

Maakt niet uit wie er speelt. Ik hoop altijd dat Federer wint.. Wat anders dan het constante hard hitten van zijn concurrentie..

Helaas staat hij nu wel 1-0 achter en of 0-30 bij een 2-1 stand voor Nadal.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Dadona
Dit gaat gewoon weer mis. :(
Máár, ik heb goede hoop voor Wimbledon. Met een coach als Edberg, het iets aanvallendere speltype (vandaag laat hij dat naar het net komen minder zien) en de ondergrond op zich. Ik hoop het echt. :)

De CSL/OT kroeg !

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-04-2022
Hier nog een sympathisant van Federer :) Jammer dat Nadal beter is, die is toch een stuk minder creatief qua spel naar mijn idee.

• AmonTobin
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 01-06 22:39
Te pijnlijk dit...je weet het vantevoren al, maar je hoopt stiekem toch dat Federer op e.o.a. manier deze keer wel weet te winnen.

Paar jaar geleden was men er zeker van dat Federer 20 slams zou winnen en dat niemand ook maar in de buurt zou komen...dat plaatje ziet er nu helaas toch wel anders uit. Kan niet zeggen dat ik erg vrolijk word van het spel van Nadal en dan hoop je ook dat het mooie, klassieke spel van Federer ook het meest effectief/winstgevend is. Helaas is het wel duidelijk dat dat niet het geval is en zullen we in de toekomst voornamelijk 'spierballen en fitness' tennis te zien krijgen, vrees ik.

Nou ja, op naar Wimbledon dan maar.

[Voor 29% gewijzigd door AmonTobin op 24-01-2014 13:00]

• Pkunk
Nadal is de kluts kwijt..

Hallo met Tim

• Dadona
Mwa, het is dat Wawrinka de punten goed kort weet te houden. Die energie en kracht zal wel iets wegzakken vermoed ik.

De CSL/OT kroeg !

• SR8
  • Niet online
Het lijkt me bijna einde wedstrijd.

• Vos
Ik schakel net in, zie dat Nadal blessure heeft. Opgelopen in de wedstrijd of begon hij er al mee?

• Dadona
Nee, om 10.37 schoot het in zijn rug. De tijd heb ik zo aangegeven omdat het eerste teken daartoe pal voor het plaatsen van mijn reactie gebeurde. Ik had even het idee dat hij zich gewoon verstapt had. Maar einde wedstrijd, tsja, ik weet het niet.
Tegen een geblesseerde spelen is lastig, zeker als het sowieso in alle opzichten een ongewone wedstrijd is. Komt nog bij dat ik denk dat Nadal nu even gewoon naar snelle punten zoekt. Deze set is weg.

Dan moet ik wel zeggen dat ik mixed feelings heb bij de vraag van Wawrinka wat er met Nadal aan de hand is. In principe zou je je daar niet mee bezig moeten houden. Je moet je eigen spel blijven spelen.

[Voor 18% gewijzigd door Dadona op 26-01-2014 10:57]

De CSL/OT kroeg !

• Pkunk
Nadal heeft al eerder veel last van z'n rug gehad natuurlijk. Volgens mij is het langzaam erger geworden. Hij is van begin af aan niet goed aan het spelen en het is steeds erger geworden.

Hopelijk is hij deze set gewoon een beetje in de touwen aan het hangen met de hoop de volgende set weer wat bijgekomen te zijn.

Overigens snap ik Wawrinka wel hoor. Je staat goed te spelen en dan gaat je tegenstander en ineens vandaar. Wel zo netjes om op z'n minst even te laten weten wat er aan de hand is. Om er nou zo'n onwijs probleem van te maken is een tweede.. maar het is wel een grand slam finale.

Hallo met Tim

• Dadona
Ik vind dat je daar Wawrinka toch echt tekort doet. In de eerste set was Wawrinka simpelweg super goed aan het spelen. Ik had niet het idee dat Nadal toen al met de handrem moest spelen. Hij kwam er simpelweg niet bij.

De CSL/OT kroeg !

• SR8
  • Niet online
Wawrinka is er nu helemaal af. Nu al meer fouten deze set vergeleken met de 1e.

• Dadona
Wow, dat is een tijd geleden dat niet één van de 'traditionele' top drie/vier de grandslam pakt.

De CSL/OT kroeg !

• Pkunk
Ondanks dat je zou kunnen zeggen dat Nadal alleen heeft verloren door zijn blessure vind ik het wel tekenend voor de huidige situatie in het tennis. "The Great Four" zijn ze eigenlijk al lang niet meer. Sowieso Federer niet, maar ook Murray, Nadal en Djokovic beginnen slijtage te vertonen. Getuige ook het feit dat Wawrinka Djokovic eruit heeft geknikkerd en dat Nadal zo'n moeite had met Dimitrov. Wel interessant is dat het nu niet iemand van een nieuwe generatie, maar van dezelfde heeft gewonnen. Het zou wel eens een heel interessant tennisjaar kunnen worden :)

Hallo met Tim

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-05 13:23

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Wat een bizarre finale zo. Lullig dat de winst van Wawrinka altijd gekoppeld zal worden aan de rugproblemen van Nadal, terwijl hij zelf vooral in de eerste twee sets erg goed speelde. Als fan van Nadal vind ik de uitslag natuurlijk ontzettend jammer, maar het is belangrijker dat hij hier hopelijk geen langere blessure aan overhoudt en ik gun het Stan ook wel :)

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

• Dadona
Al lang niet meer? Het is juist nu een keer weer een keer iets anders, maar nog niet eens een echte trentbreuk.

Sinds 2004 (!) pakten de grote vier (ik zie het zelf als grote 3+1) bijna alle grandslams:
2004: 3x Federer en 1x Gaudio
2005: 2x Federer, 1x Nadal en 1x Safin
2006-2008: 7x Federer, 4x Nadal, 1x Djokovic
2009: 2x Federer, 1x Nadal, 1x Del Potro
2010-2013: 7x Nadal, 5x Djokovic, 2x Federer, 2x Murray
Of om het nog meer te laten duizelen: van de laatste 41 grandslams (ja natuurlijk start ik met 2004) wonnen de 3+1 er maar liefst 37!

En ja, nu zakt Federer echt ver weg in de ranking (en laatste grandslam winst is nu echt een tijd geleden), Murray zat er altijd al wat twijfelachtig bij. Maar het zou nu hooguit een signaal kunnen zijn van een kentering. Maar dat is dan echt nu pas het geval en je zou zelfs deze ene onder de uitzonderingen kunnen scharen. Het is nu nog ietwat te vroeg om te zeggen.

[Voor 12% gewijzigd door Dadona op 26-01-2014 13:56]

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1 2 3 ... 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee