Toon posts:

[Tennis] Centraal discussie topic Overzicht

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 14:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

aicaramba schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:33:
[...]

Die snap ik. Ik bedoelde het ook meer als 3 losse adviezen. Niet alles in een snaar.

De reden dat ik om een advies vraag is omdat ik bij geen enkele snaar 'nylon' zie staan, wel polyester, monofilament, multifilament, etc. Dus ik weet uberhaubt niet welke snaar nylon is..
nylon is monofilament
synthetic gut is multifilament

Beide snaren rekken lekker uit. Polyester is heel stug; als ik die bespan rekt het amper uit.
Kevlar is zoals het klinkt. Keihard. Buig je de snaar, dan blijft ie bijkans gebogen staan.

[Voor 20% gewijzigd door FunkyTrip op 17-11-2022 10:47]

Dit dus.

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-03 11:19
FunkyTrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:43:
[...]

nylon is monofilament

Beide snaren rekken lekker uit. Polyester is heel stug; als ik die bespan rekt het amper uit.
Kevlar is zoals het klinkt. Keihard. Buig je de snaar, dan blijft ie bijkans gebogen staan.
Ahh, ok. Dan gebruik ik op dit moment ook nylon snaren..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
aicaramba schreef op donderdag 17 november 2022 @ 07:33:
[...]

Die snap ik. Ik bedoelde het ook meer als 3 losse adviezen. Niet alles in een snaar.

De reden dat ik om een advies vraag is omdat ik bij geen enkele snaar 'nylon' zie staan, wel polyester, monofilament, multifilament, etc. Dus ik weet uberhaubt niet welke snaar nylon is..
Om op je te reageren met onderstaande posting in gedachten...
FunkyTrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:43:
[...]

nylon is monofilament

Het verhaal is allemaal iets gecompliceerder dan bovenstaande. Want er is een verschil tussen het materiaal en de opbouw van de snaar.

Materiaal
Synthetic gut was oorspronkelijk de kunstmatige versie van de originele natuurdarm (gut) en was van origine (midden vorige eeuw) een redelijk simpele nylon snaar. Als je het heel letterlijk neemt zou je iedere kunstmatige snaar synthetic gut kunnen noemen, maar in de praktijk wordt die naam voornamelijk gebruikt voor nylon snaren. De voordelen zijn de lage prijs (5-12 euro) en de levensduur. Daarmee heb je een redelijke snaar, waarmee de recreatieve tennisser goed uit de voeten kan. Gut, zeker vroeger, was niet geschikt om vochtig te worden bijvoorbeeld. Het is kwetsbaar materiaal. Gezien de prijs van gut is dat vaak een dingetje (45-55 euro). Al hebben die snaren tegenwoordig wel een beschermende laag. Gut heeft hele goede speeleigenschappen en is zeer armvriendelijk.

Naast nylon en gut zijn er zoals @FunkyTrip schrijft ook polyester en kevlar snaren en die breken niet snel, maar kunnen voor een beginner zeer belastend voor de arm zijn. Ook zijn die na een aantal uur spelen 'dood' en je moet dan steeds harder slaan. Ze breken niet snel dus ideaal voor een hard hitter, maar je zult die snaar dus ook regelmatig moeten vervangen. Er is de laatste jaren wel veel ontwikkeling met zachtere polyester snaren en snaren waarin niet alleen polyester zit, de zogenaamde co-poly's. Hierdoor kunnen ook minder ervaren spelers met een gezonde arm hier wellicht iets geschikts vinden.

Ten slotte kun je ook snaren combineren, de zogenaamde hybride bespanning, waarbij je de ene snaar in de lengte doet en de andere snaar in de breedte. Dus bijvoorbeeld gut met polyester. Hierdoor kun je eigenschappen van snaren met elkaar combineren en daardoor de bespanning helemaal naar je hand zetten. Maar goed, dan ben je weer vele jaren met oefenen verder ;)

Opbouw
Monofilament versus multifilament slaat niet op het materiaal, maar op de opbouw van de snaar. Mono heeft, de naam zegt het al, één kern, eventueel met een coating en eventueel één of meerdere lagen. Multi heeft verschillende 'strengen' en soms ook nog verschillende lagen. De laatste jaren zijn hier steeds meer verschillende sub-vormen van ontwikkeld. Door de vele strengen lijkt die snaar qua eigenschappen veel meer op gut, waarbij de prijs toch lager ligt. Multifilament nylon snaren zijn wel iets duurder (8-20 euro) dan monofilament nylon. Ook moet je eigenlijk kijken naar de levensduur natuurlijk. Als je niet hard slaat en zuinig bent op je spullen, dan is darm micchien wel de beste koop. Polyester snaren zijn vrijwel altijd monofilament, eventueel met een laag er om heen.

Andere factoren
De wereld van snaren is intrigerend met veel verschillende snaren die eigenlijk ook wel weer zo een beetje redelijk overeenkomen. En dan heb je ook nog leveranciers en winkels die beschrijvingen en namen hanteren die verwarrend of tegenstrijdig kunnen zijn. Wat dat betreft heeft iedereen een beetje zijn eigen waarheid. Prijzen kunnen erg variëren en duur is niet altijd beter. Bij sommige merken heeft de naam meer invloed op de prijs dan de snaar zelf.

Tel daarbij ook op dat je met de dikte van de snaren en de kilogrammen van de bespanning kunt variëren. Een dikkere snaar geeft een langere levensduur en controle. Maar een dunnere snaar geeft een beter gevoel, comfort, power en spin. Een hoog aantal kilogrammen geeft controle en een lage spanning juist weer meer power.

Kortom, vele verschillende factoren (materiaal, opbouw, dikte, kilogrammen) die invloed hebben op de speeleigenschappen. En dan hebben we het niet eens over het racket, ondergrond, bal, et cetera. Daar kun je ook weer boeken over volschrijven. Je kunt dus helemaal los gaan. Dat is niet verstandig als je nog niet zo lang tennist.

Hou het vooral simpel en overzichtelijk en ga gaandeweg wat dingen proberen als je steeds meer feeling krijgt met het spel zou ik zeggen.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Zelf (als 4tje dus) met een 15x16 racket gebruik ik polyester snaren van 1.30mm die ik op 27.5 of 28kg bespan. Hier doe ik mee tot ik er doorheen sla. Dat is meestal na 10x tot 12x tennissen.

Snaren die meer rekken zijn niet geschikt voor mijn rackettype, dan wordt het een schepnetje. Waarschijnlijk sla ik te snel door mijn bespanning heen om de snaar 'dood' te krijgen. Mijn ervaring is zelfs dat hij het lekkerst speelt eigenlijk vlak voor ik er door heen sla :D

Laatste jaren merk ik dat ik er langer mee doe. Toen ik 20 was sloeg ik soms na 3x spelen al door mijn snaar heen. Indertijd was ik nog C1 (5je) en wellicht is de snaarkwaliteit van nu een stuk beter. Of ik heb een betere techniek nu ik 50 ben hehe.

Als je overigens een hoger niveau gaat bereiken met tennis zijn 2 dezelfde rackets een must. Als je halverwege de wedstrijd met een nieuw racket moet gaan spelen, dan ben je niet handig bezig. Eigenlijk zou ik dit al vanaf niveau 7 aanraden.

[Voor 14% gewijzigd door FunkyTrip op 17-11-2022 14:11]

Dit dus.

• Roenie
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:09:
Zelf (als 4tje dus) met een 15x16 racket gebruik ik polyester snaren van 1.30mm die ik op 27.5 of 28kg bespan. Hier doe ik mee tot ik er doorheen sla. Dat is meestal na 10x tot 12x tennissen.

Snaren die meer rekken zijn niet geschikt voor mijn rackettype, dan wordt het een schepnetje. Waarschijnlijk sla ik te snel door mijn bespanning heen om de snaar 'dood' te krijgen. Mijn ervaring is zelfs dat hij het lekkerst speelt eigenlijk vlak voor ik er door heen sla :D

Laatste jaren merk ik dat ik er langer mee doe. Toen ik 20 was sloeg ik soms na 3x spelen al door mijn snaar heen. Indertijd was ik nog C1 (5je) en wellicht is de snaarkwaliteit van nu een stuk beter. Of ik heb een betere techniek nu ik 50 ben hehe.

Als je overigens een hoger niveau gaat bereiken met tennis zijn 2 dezelfde rackets een must. Als je halverwege de wedstrijd met een nieuw racket moet gaan spelen, dan ben je niet handig bezig. Eigenlijk zou ik dit al vanaf niveau 7 aanraden.
Een bikkel met die kilogrammen ;) Dat moet ik niet proberen, daar is mijn techniek nog niet goed genoeg voor. Al zal je snarenpatroon daar wel bij meehelpen.

En dat is overigens ook een belangrijk punt: jouw open snarenpatroon. Dat heeft uiteraard ook effect op de karakteristieken (meer power en spin, maar minder controle) en ook op de levensduur (korter). Maar dat maakt het wel heel gecompliceerd voor @aicaramba.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Roenie schreef op donderdag 17 november 2022 @ 14:57:
[...]
Een bikkel met die kilogrammen ;) Dat moet ik niet proberen, daar is mijn techniek nog niet goed genoeg voor. Al zal je snarenpatroon daar wel bij meehelpen.
Valt op zich mee. Die 28 kilo komt ong. overeen met 23-24 kilo op een gewoon racket met polyester snaren (volgens mij is 25 kilo vrij standaard voor normale nylon snaren).

En dat is overigens ook een belangrijk punt: jouw open snarenpatroon. Dat heeft uiteraard ook effect op de karakteristieken (meer power en spin, maar minder controle) en ook op de levensduur (korter). Maar dat maakt het wel heel gecompliceerd voor @aicaramba.
[/quote]

Heb ooit een vidje gemaakt. Daar kun je wel zien dat ik mijn backhand service returns redelijk eenvoudig diep terugsla vanwege de power die je kan genereren met weinig moeite. Nadeel is dat op een video alles er altijd zo langzaaam uitziet. Maar als je telt hoeveel secondes tussen slag en stuit aan de overkant zitten, zie je dat het best hoog tempo is. Kun je nagaan hoe dat bij toppers gaat als ze court-height video hebben.

[Voor 11% gewijzigd door FunkyTrip op 17-11-2022 15:27]

Dit dus.

• Roenie
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 15:25:
[...]

Valt op zich mee. Die 28 kilo komt ong. overeen met 23-24 kilo op een gewoon racket met polyester snaren (volgens mij is 25 kilo vrij standaard voor normale nylon snaren)...
Apart, want polyester is een materiaal dat je normaal gesproken minder strak moet bespannen omdat het van zichzelf minder flexibel is.
...Heb ooit een vidje gemaakt. Daar kun je wel zien dat ik mijn backhand service returns redelijk eenvoudig diep terugsla vanwege de power die je kan genereren met weinig moeite. Nadeel is dat op een video alles er altijd zo langzaaam uitziet. Maar als je telt hoeveel secondes tussen slag en stuit aan de overkant zitten, zie je dat het best hoog tempo is. Kun je nagaan hoe dat bij toppers gaat als ze court-height video hebben.
Die op 1:00 is lekker langs de lijn. Uiteindelijk gaat het erom dat je een snaar hebt die bij je past. Poly is wat dat betreft niet een logische keuze voor een beginnende speler.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Roenie schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:16:
[...]
Apart, want polyester is een materiaal dat je normaal gesproken minder strak moet bespannen omdat het van zichzelf minder flexibel is.
Dat zei ik ook min of meer. Op normaal racket is polyester 23kg gelijk aan 25kg nylon (geen idee natuurlijk of het precies klopt, maar ongeveer). Op mijn racket is 28kg polyester gelijk aan 23k polyester op een normaal racket. Denk dat ik nylon wel op 30 moet bespannen om het geen netje te laten worden.
Die op 1:00 is lekker langs de lijn. Uiteindelijk gaat het erom dat je een snaar hebt die bij je past. Poly is wat dat betreft niet een logische keuze voor een beginnende speler.
En backhand mishit op 1:43, maar daarna hersteld met een strakke cross :D

[Voor 19% gewijzigd door FunkyTrip op 17-11-2022 16:55]

Dit dus.

• aicaramba
Roenie schreef op donderdag 17 november 2022 @ 13:50:
[...]
Om op je te reageren met onderstaande posting in gedachten...

[...]
Het verhaal is allemaal iets gecompliceerder dan bovenstaande. Want er is een verschil tussen het materiaal en de opbouw van de snaar.

Materiaal
Synthetic gut was oorspronkelijk de kunstmatige versie van de originele natuurdarm (gut) en was van origine (midden vorige eeuw) een redelijk simpele nylon snaar. Als je het heel letterlijk neemt zou je iedere kunstmatige snaar synthetic gut kunnen noemen, maar in de praktijk wordt die naam voornamelijk gebruikt voor nylon snaren. De voordelen zijn de lage prijs (5-12 euro) en de levensduur. Daarmee heb je een redelijke snaar, waarmee de recreatieve tennisser goed uit de voeten kan. Gut, zeker vroeger, was niet geschikt om vochtig te worden bijvoorbeeld. Het is kwetsbaar materiaal. Gezien de prijs van gut is dat vaak een dingetje (45-55 euro). Al hebben die snaren tegenwoordig wel een beschermende laag. Gut heeft hele goede speeleigenschappen en is zeer armvriendelijk.

Naast nylon en gut zijn er zoals @FunkyTrip schrijft ook polyester en kevlar snaren en die breken niet snel, maar kunnen voor een beginner zeer belastend voor de arm zijn. Ook zijn die na een aantal uur spelen 'dood' en je moet dan steeds harder slaan. Ze breken niet snel dus ideaal voor een hard hitter, maar je zult die snaar dus ook regelmatig moeten vervangen. Er is de laatste jaren wel veel ontwikkeling met zachtere polyester snaren en snaren waarin niet alleen polyester zit, de zogenaamde co-poly's. Hierdoor kunnen ook minder ervaren spelers met een gezonde arm hier wellicht iets geschikts vinden.

Ten slotte kun je ook snaren combineren, de zogenaamde hybride bespanning, waarbij je de ene snaar in de lengte doet en de andere snaar in de breedte. Dus bijvoorbeeld gut met polyester. Hierdoor kun je eigenschappen van snaren met elkaar combineren en daardoor de bespanning helemaal naar je hand zetten. Maar goed, dan ben je weer vele jaren met oefenen verder ;)

Opbouw
Monofilament versus multifilament slaat niet op het materiaal, maar op de opbouw van de snaar. Mono heeft, de naam zegt het al, één kern, eventueel met een coating en eventueel één of meerdere lagen. Multi heeft verschillende 'strengen' en soms ook nog verschillende lagen. De laatste jaren zijn hier steeds meer verschillende sub-vormen van ontwikkeld. Door de vele strengen lijkt die snaar qua eigenschappen veel meer op gut, waarbij de prijs toch lager ligt. Multifilament nylon snaren zijn wel iets duurder (8-20 euro) dan monofilament nylon. Ook moet je eigenlijk kijken naar de levensduur natuurlijk. Als je niet hard slaat en zuinig bent op je spullen, dan is darm micchien wel de beste koop. Polyester snaren zijn vrijwel altijd monofilament, eventueel met een laag er om heen.

Andere factoren
De wereld van snaren is intrigerend met veel verschillende snaren die eigenlijk ook wel weer zo een beetje redelijk overeenkomen. En dan heb je ook nog leveranciers en winkels die beschrijvingen en namen hanteren die verwarrend of tegenstrijdig kunnen zijn. Wat dat betreft heeft iedereen een beetje zijn eigen waarheid. Prijzen kunnen erg variëren en duur is niet altijd beter. Bij sommige merken heeft de naam meer invloed op de prijs dan de snaar zelf.

Tel daarbij ook op dat je met de dikte van de snaren en de kilogrammen van de bespanning kunt variëren. Een dikkere snaar geeft een langere levensduur en controle. Maar een dunnere snaar geeft een beter gevoel, comfort, power en spin. Een hoog aantal kilogrammen geeft controle en een lage spanning juist weer meer power.

Kortom, vele verschillende factoren (materiaal, opbouw, dikte, kilogrammen) die invloed hebben op de speeleigenschappen. En dan hebben we het niet eens over het racket, ondergrond, bal, et cetera. Daar kun je ook weer boeken over volschrijven. Je kunt dus helemaal los gaan. Dat is niet verstandig als je nog niet zo lang tennist.

Hou het vooral simpel en overzichtelijk en ga gaandeweg wat dingen proberen als je steeds meer feeling krijgt met het spel zou ik zeggen.
Wow. Super bedankt voor deze reactie.. Dus als ik het goed begrijp is nylon/synthetic gut beter dan polyester, omdat deze niet/minder snel 'dood' gaat?

• Roenie
  • Niet online
FunkyTrip schreef op donderdag 17 november 2022 @ 16:52:
[...]

Dat zei ik ook min of meer. Op normaal racket is polyester 23kg gelijk aan 25kg nylon (geen idee natuurlijk of het precies klopt, maar ongeveer). Op mijn racket is 28kg polyester gelijk aan 23k polyester op een normaal racket. Denk dat ik nylon wel op 30 moet bespannen om het geen netje te laten worden...
Ik las per ongeluk over het 'andere racket' heen, vandaar mijn verwarring ;)
aicaramba schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 07:39:
[...]

Wow. Super bedankt voor deze reactie.. Dus als ik het goed begrijp is nylon/synthetic gut beter dan polyester, omdat deze niet/minder snel 'dood' gaat?
Dat is niet mijn punt ;) Of een snaar beter of slechter is hangt van de speler af. Ieder type snaar heeft voor- en nadelen. Als je veel snaren kapot slaat dan maakt het niet uit dat een snaar redelijk snel dood is. Die heb je tegen die tijd al kapotgeslagen. En andere spelers, zoals @FunkyTrip, die vindt dat niet erg of heeft daar geen last van.

De ene speler (goede techniek, krachtige slag, geen armproblemen, snarenbreker, en/of veel spin willen), zal eerder voor poly gaan dan een beginnende recreatieve tennisser, zeker met armproblemen. Je zult niet de voordelen van poly kunnen gebruiken, terwijl je wel tegen de nadelen op loopt.

Ik merk erg aan poly hangt. Is dat je geadviseerd? Of is dat het enige dat jouw shop/pro aanbiedt? Wat ik mij niet kan voorstellen trouwens.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Roenie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:25:
[...]
De ene speler (goede techniek, krachtige slag, geen armproblemen, snarenbreker, en/of veel spin willen), zal eerder voor poly gaan dan een beginnende recreatieve tennisser, zeker met armproblemen. Je zult niet de voordelen van poly kunnen gebruiken, terwijl je wel tegen de nadelen op loopt.
Als je niet door je snaar heen slaat periodiek moet je polyester denk ik wel 2x per jaar zelf doorknippen inderdaad. Nylon kun je met 1x per jaar wel af denk ik?

Bedenk net dat ik zei dat ik vroeger veel vaker door mijn bespanning heen sloeg, maar dat waren natuurlijk nylon bespanningen.

Dit dus.

• Roenie
  • Niet online
FunkyTrip schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:39:
[...]
Als je niet door je snaar heen slaat periodiek moet je polyester denk ik wel 2x per jaar zelf doorknippen inderdaad. Nylon kun je met 1x per jaar wel af denk ik?

Bedenk net dat ik zei dat ik vroeger veel vaker door mijn bespanning heen sloeg, maar dat waren natuurlijk nylon bespanningen.
Tweemaal per jaar met poly vind ik nog aan de lage kant. Doe je goed. Ik ben absoluut geen hard hitter, maar ik vind het juist fijn om veel vaker opnieuw te bespannen. Een keer in de 1-2 maanden denk ik. Ook omdat ik het rustgevend vind om te doen en het experimenteren leuk vind. En snaren op de rol kosten je de kop niet. Als je niet zelf bespant wordt dat uiteraard wel een kostbare zaak door de arbeid en omdat je vaak de snaar van de shop moet kopen. De andere kant van het spectrum zijn mijn clubgenoten die twee jaar met dezelfde bespanning spelen. Of blijven spelen met de bespanning die in hun racket zat bij aankoop daarvan.

Er is een vuistregel dat je net zo vaak bespant per jaar, als dat je speelt per week. Dus 2 keer spelen per week is twee keer bespannen per jaar. Alleen die houdt geen rekening met individuele verschillen in je spel en in het gebruik.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Roenie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:51:
[...]
Tweemaal per jaar met poly vind ik nog aan de lage kant. Doe je goed. Ik ben absoluut geen hard hitter, maar ik vind het juist fijn om veel vaker opnieuw te bespannen. Een keer in de 1-2 maanden denk ik.
Ik sla eens in de 1-2 maanden mijn bespanning door, dus vandaar dat ik niet hoef te knippen ;)

Dit dus.

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:55
Ik weet het niveau van @aicaramba niet, maar ik als recreatieve speler (niveau 7 ongeveer) sla eigenlijk bijna nooit door mijn bespanningen heen. Momenteel speel ik niet veel (1-2 keer per week) en heb er meestal een synthetic gut of multifilament inzitten. Ik knip deze er meestal uit als ik tijdens het spelen teveel tijd kwijt ben aan het rechtzetten van de snaren.

De tip van FunkyTrip voor 2 rackets is wel goed ja. Ik heb er zelf 3, zodat ik kan wachten tot ik er minmaal 2 ga vervangen en haal dan het bespanapparaat van de vliering. Dat is teveel moeite voor 1 racket.

• aicaramba
Roenie schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:25:

Dat is niet mijn punt ;) Of een snaar beter of slechter is hangt van de speler af. Ieder type snaar heeft voor- en nadelen. Als je veel snaren kapot slaat dan maakt het niet uit dat een snaar redelijk snel dood is. Die heb je tegen die tijd al kapotgeslagen. En andere spelers, zoals @FunkyTrip, die vindt dat niet erg of heeft daar geen last van.

Ik merk erg aan poly hangt. Is dat je geadviseerd? Of is dat het enige dat jouw shop/pro aanbiedt? Wat ik mij niet kan voorstellen trouwens.
Ik snap je punt. Ik bedoelde het ook meer als een conclusie voor mezelf. Ik ben zelf een beginnende speler (niveau 9) die nog nooit door polyester snaren heen heeft geslagen. Maar ik trok de conclusie dat voor mezelf de toegevoegde waarde van polyester (beter gevoel) niet op weegt tegen de voordelen van nylon (langer goed blijven).

Maar nee, ik ben niet per se gehecht aan polyester. Het is wat ik nu gebruik, maar als de conclusie is dat voor mij nylon eigenlijk een betere keuze is dan zal ik daar voor kiezen.

In ieder geval enorm bedankt voor alle informatie enzo!

• Roenie
  • Niet online
aicaramba schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 11:14:
[...]

Ik snap je punt. Ik bedoelde het ook meer als een conclusie voor mezelf. Ik ben zelf een beginnende speler (niveau 9) die nog nooit door polyester snaren heen heeft geslagen. Maar ik trok de conclusie dat voor mezelf de toegevoegde waarde van polyester (beter gevoel) niet op weegt tegen de voordelen van nylon (langer goed blijven).

Maar nee, ik ben niet per se gehecht aan polyester. Het is wat ik nu gebruik, maar als de conclusie is dat voor mij nylon eigenlijk een betere keuze is dan zal ik daar voor kiezen.

In ieder geval enorm bedankt voor alle informatie enzo!
Welke type snaar is het inmiddels geworden? Merk je verschil?

• aicaramba
Roenie schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:37:
[...]
Welke type snaar is het inmiddels geworden? Merk je verschil?
Heb niet zoveel getennist vanwege het weer. Maar heb 1 racket met rpm blast en een andere met nylon/synt gut. Ga ze later vergelijken.

• kleinelievewolff
Voor de liefhebber (naast de Australian Open die net gestart is) is er op Netflix een soort Drive to survive achtige tennisdocu: Breaking Point. Gisteravond de eerste twee afleveringen gekeken, best aardig.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:48
@kleinelievewolff Bij Grand Slams kijk ik meestal vanaf de achtste finales, maar soms heb je wel rare verassingen in de eerste rondes.

• kleinelievewolff
Tallon Griekspoor vs Botic van de Zandschulp nu op de baan. Lekker handig dat ze exact hetzelfde outfit aan hebben :X

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

kleinelievewolff schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 11:47:
Tallon Griekspoor vs Botic van de Zandschulp nu op de baan. Lekker handig dat ze exact hetzelfde outfit aan hebben :X
Marcella zegt het ook al :D
Griekspoor heeft wel een sleeve haha.

Dit dus.

Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee