[Tennis] Centraal discussie topic Overzicht

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:55
Ram0n schreef op zondag 26 januari 2014 @ 13:50:

Lullig dat de winst van Wawrinka altijd gekoppeld zal worden aan de rugproblemen van Nadal, terwijl hij zelf vooral in de eerste twee sets erg goed speelde.
Hoe moet het dan gekoppeld worden? Natuurlijk heeft Wawrinka een uitstekend toernooi gespeeld en hard gewerkt om tot zover te komen, maar we weten allemaal dat als Nadal gewoon fit was, het een totaal andere wedstrijd was geworden. Vind het daarom ook erg triest voor Nadal en ik denk dat Wawrinka dat ook vind, ondanks dat ie misschien diep van binnen ergens wel blij zal zijn geweest dat Nadal geblesseerd is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zie net het stukje op BBC News over de finale, zegt de presentator ad rem aan het einde "een goede dag voor Roger Federer. Nu is 'ie nog niet eens meer de beste in Zwitserland" ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318843

Ik ben/was wel een beetje Federerfan. De man speelde ongeveer foutloos en het leek alsof hij een compleet nieuwe manier van tennissen neerzette.
Djokovic die speelt toch altijd met zijn tweëen? Hij samen met God. Als het goed gaat ligt het aan Djokovic en als het mislukt ligt het aan God.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb een vraag over de forehand die pro's ongetwijfeld kunnen beantwoorden. Heb nu 10 lessen tennis gehad en ben de forehand onder de knie aan het krijgen. De techniek leer ik bij de les en op internet lees ik de stappen die ik moet nemen voor een goede forehand. Waar het instappen (+wijzen naar de bal) goed gaat, merk ik dat ik niet 'doorsla' zodat het racket weer richting mijn hoofd en nek swingt nadat ik de bal geraakt heb. Wat er nu vooral mis gaat is dat ik geen boog in de bal krijg. De meeste ballen sla ik dus in een rechte lijn terug en, doordat de bal dus amper daalt, gaat de bal regelmatig uit als ik wat kracht zet.

Is het een kwestie van 'doorslaan' en de hele beweging afmaken die er voor zorgt dat je bal meer in een boog beweegt en je daardoor meer power kunt geven zonder dat je bal uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijndoes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:40
Doorslaan is inderdaad een van de meest belangrijke onderdelen van een slag (zowel forehand als backhand trouwens). Mensen denken vaak dat ze hun slag moeten 'inhouden' om te voorkomen dat de bal uitvliegt maar het tegenovergestelde is waar.
Sla je door dan komt er inderdaad een betere boog in de bal en vaak automatisch ook al een beetje spin waardoor de bal natuurlijk ook eerder zakt.

Een klein tipje om ervoor te zorgen dat je altijd doorslaat: probeer je racket op te vangen met je linkerhand nadat je je slag hebt gemaakt. De meeste mensen doen dit automatisch in de buurt van hun linkerschouder waardoor je meteen een veel natuurlijkere swing maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Niet online
Dat gevoel heb ik inderdaad ook, dat als ik niet inhoud de bal sowieso uit gaat. Ik zit nu nog wat filmpjes te kijken en het lijkt er inderdaad op dat het creëren van top spin me ook gaat helpen om de bal in te slaan en toch vaart mee te geven na het stuiteren. Ga morgen eens proberen om die vang techniek te proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:06

Investig8or

What goes up, could come down

Je zou ook de " tafel" kunnen proberen: terughalen over een denkbeeldige tafel, slaan er onderdoor (dus een lus. Echte tafel mag maar ik sta niet garant voor schade ;) En zorg dat je splitsteps zo snel mogelijk een gewoonte maakt!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 09:32
Ik ben op zoek naar een nieuwe hobby omdat ik steeds minder discipline kan opbrengen op fanatiek te blijven met voetballen.
Tennis lijkt mij een erg leuke sport om te beoefenen en ook te blijven spelen naarmate ik ouder word.
Ik ben redelijk sportief en heb een sport meestal snel onder de knieën. Heb enkele jaren gebadmintond en speel al jaren voetbal dus 'balgevoel' heb ik wel.

Echter ben ik zeer competitief ingesteld en wil daarom ook meedoen aan een competitie. Is het haalbaar om op korte termijn na het starten met tennis ook mee te draaien in een competitie (al dan niet laag niveau)? Of is hier 1 of meerdere jaren training voor noodzakelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Je kan je altijd wel inschrijven, 2 vrienden van mij onlangs ook gedaan en spelen nu samen elke week twee keer een paar potjes op het tennisveld. Vanaf volgend seizoen doen ze ook competief, dit jaar dus al.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarom probeer je niet een test maand, kan soms bij de tennisvereniging in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-06 09:32
boomsma schreef op donderdag 24 april 2014 @ 16:42:
Waarom probeer je niet een test maand, kan soms bij de tennisvereniging in de buurt.
Geen slecht idee... Volgende week maar eens aanklopppen bij een vereniging in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Laatst online: 22:27
Zie (bijvoorbeeld) Het grote "Tennis" Topic (al is daar een aardige rotschop voor nodig). Dit topic is bedoeld om te praten over de verrichtingen van Federer, Nadal en consorten.

[ Voor 16% gewijzigd door argro op 24-04-2014 17:14 ]

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Mayer is lekker bezig tegen Nadal. Leuk om te zien. Al heb ik er m'n vraagtekens bij of hij dit de hele partij blijft volhouden.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:18
Morgen (neem ik aan ) Bertens. Hoelaat weet ik niet, sloom genoeg laat rolandgarros.com mij morgen niet bekijken bij speelschema, enkel vandaag en de dagen daarvoor kan ik bijkomen... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Wat is die Federer mentaal toch een slappe vaatdoek geworden zeg. Op het moment dat hij die smash mist op setpunt weet je het gewoon al. Zo jammer dat hij niet meer zo makkelijk kan spelen als altijd deed.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
De vrouwenfinale is erg leuk tennis :) Kan me niet herinneren zo'n leuke dame partij te hebben gezien. Hup Halep!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:39

Quad

Doof

Heb het hier ook op gezet. Sharapova zal de overwinning wel binnen halen in de tiebreak.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 16:44

Ram0n

Bierbrouwende nerd

Wat een heerlijke finale tot nu toe zeg _O_

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat staat die Nadal in de derde set toch genadeloos en demoraliserend goed te spelen, zeg :D

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Jammer.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:02
gambieter schreef op zondag 08 juni 2014 @ 17:37:
Wat staat die Nadal in de derde set toch genadeloos en demoraliserend goed te spelen, zeg :D
Nogal, wat een derde set was dat. Toch knap dat Djokovic op het einde toch nog de kracht en zin had om ervoor te knokken. Jammer dat het daarna toch zo vroeg afgelopen was en dat de partij wordt beslist op een dubbele fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Nou voor wie er nog wil meegluren met de final op z'n tweede monitor:
http://www.tsmplug.com/wimbledon-live-stream/

Ik ben lichtelijk voor Federer, maar als Djokovic wint vind ik het ook leuk :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Normaal gesproken ben ik voor Murray, maar aangezien die al uitgeschakeld is, weet ik niet wat ik moet vinden. Sowieso is op de andere zender ook de Tour bezig, ook leuk. ;)

Mbt Djoko vs Federer: moeilijk. Het is de zoveelste keer dat de finale tussen twee spelers uit de top 4 of 5 gaat, ik had het leuker gevonden als er een outsider in had gestaan.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zeer hoge kwaliteit tennis tussen Djoko en Federer, 1-1 in sets, 5-5 in de derde set. Zitten echt fantastische shots tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Denk wel dattie naar Djokovic gaat uiteindelijk. Misschien wint Fed deze tiebreak nog, maar ik zie hem geen set meer winnen met twee games verschil

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik denk ook Djoko, die is constanter met minder onnodige fouten. Federer is toch wat grilliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Het ene punt is het (voor hun doen) traag, het volgende punt is het een geweldige slagenwissel. Heerlijk om deze pot te zien na het voetbal vannacht! Denk ook dat Novak gaat winnen, is erg dichtbij nu! Maar FedEx geeft nog niet op.

Edit: en hij breakt terug, ongelovelijk!

[ Voor 8% gewijzigd door Investig8or op 06-07-2014 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wow, dat had ik niet meer verwacht, Federer van 2-5 naar 7-5 in de vierde set! Ik verwacht nog steeds dat Djokovic het gaat redden, maar kudos voor Federer (en stiekem hoop ik op Federer).

En Djokovic begint kreupel te worden, hij is een paar keer onderuit gegaan. Toch weet hij nog rally's te controleren.

[ Voor 24% gewijzigd door gambieter op 06-07-2014 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06 05:59

Mach

[END]Avengers

Overigens een verademing om, na 2 weken voetbal, 2 beschaafde tegenstanders tegenover elkaar te zien staan, die bij twijfel beheerst om de challenge vragen en daarna zonder gemopper zich weer concentreren op het uitoefenen van hun sport :-)

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Wat een heerlijke partij! Kunnen ze niet beiden winnen? :+ Als ik al een voorkeur heb is het heel lichtjes naar Federer. Maar gok nog steeds op Djokovic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Wat zijn ze weer lief naar elkaar O+

Federer lijkt niet zo te balen als hij wel vaker kan doen. Leuk ook voor Djokovic om op zo'n manier te winnen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:03
Aan iedereen die vanavond de partij Wawrinka - Federer heeft gemist: doe jezelf een lol, zorg dat je de uitslag niet weet en ga hem integraal terugkijken. Hoog niveau, veel spanning en een mooie ontknoping. Doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:51
Anakha schreef op zondag 16 november 2014 @ 00:50:
Aan iedereen die vanavond de partij Wawrinka - Federer heeft gemist: doe jezelf een lol, zorg dat je de uitslag niet weet en ga hem integraal terugkijken. Hoog niveau, veel spanning en een mooie ontknoping. Doen!
Prima pot inderdaad.
Djokovic gaat trouwens vandaag de titel pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderenzo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-05 11:59
wel jammer dat het op deze manier ging! volgend jaar de revanche van Federer op de Australian Open? ik zou het wel mooi vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Haase slaat zojuist Wawrinka eruit in de tweede ronde van Indian Wells met 3-6/6-3/3-6. Knappe zege! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
En toen waren de drie Hollanders kansloos geëlimineerd. Bertens verliest een pak punten voor de ranglijst.
Het gaat toch wel heel erg slecht met ons tennis, ongelofelijk, slechts 1 man bij de top-100, en géén vrouwen bij de top-100.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Federer is lekker op dreef. Djokovic heeft een moeizame start tegen Anderson, maar dat gaat wel goed komen.

Ik denk dat Federer dit jaar een goede kans maakt voor nummer 8. Tot nu toe bij al z'n partijen een hoog en solide niveau gezien.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Anderson speelde geweldig de eerste twee sets. Jammer dat het daarna in één keer inkakte, maar dat is het verschil tussen de toppers en die daaronder. Op het eind komt het neer op het mentale en die Djokovic is mentaal gewoon ijzersterk. Daarom staat ie ook al zo lang op nummer 1. Ook jammer dat de partij gisteren niet werd afgemaakt, maar ga vandaag zeker kijken. Denk dat Djokovic uiteindelijk aan het langste eind trekt, maar je weet het nooit. Zo'n pauze kan veel doen met een mens.

Kwartfinales vrouwen ook vandaag met Williams en Shaprova, maar daar kan ik absoluut niet naar kijken. Die Sharapova is echt een psychopaat met dat geschreeuw, dat gaat echt nergens meer over zo overdreven, en die Williams is de definitie van het woord dramaqueen. Man man man, wat een dramaqueen is dat. Dan ben je 34, nummer 1 en heb je alles gewonnen en je dan nog zo gedragen. Het is net een klein kind met die maniertjes van d'r. Echt verschrikkelijk! Hoop dat de andere voor een stunt kunnen zorgen.

Die Williams lag er bijna uit trouwens. Stond 1 - 1 in sets en 3 - 0 achter tegen Watson (Engels talentje) in de derde ronde met een break achter, maar Watson kon helaas niet doordrukken. Ook weer het mentale aspect wat dan komt kijken. Jammer hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Serena Williams vs Muguruza is wel aardig tot nu toe, die debutant staat met 1-2 voor door Williams in de eerste game te breken en speelt leuk en frisjes. Williams maakt veel fouten, maar zodra die de versnelling vind gaat het mogelijk hard.

Laat de underdog maar winnen wmb. Williams is vooral kracht en spieren.

Jammer, uiteindelijk vind Williams toch haar ritme en wint de eerste set met 6-4.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 11-07-2015 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Snap niet wat iedereen zo geweldig vindt aan Williams. Dramaqueen ten top en dat liet ze gisteren weer eens zien. Mens is 34, heeft alles bereikt, stikt van het geld maar gedraagt zich nog steeds als een 8-jarige. Echt van die domme, gefrustreerde ghetto bitches samen met die zus van d'r en die moeder is helemaal een verschrikking hoe die eruit ziet. Vreselijk, echt vreselijk. Jammer dat zo'n persoon gezegend is met zo'n talent. Sorry, moest er even uit. :)

Die Muguruza zei trouwens in een interview dat Williams haar grote voorbeeld is. Dan denk ik van joh meid, heb je dan helemaal geen eigenwaarde? Als Serena friggin' Williams je idool is, heb je echt geen leven. :')

Maar serieus, denk niemand er zo over als ik? Ik let echt erg op die dingen en erger me echt kapot aan hoe sommigen zich gedragen met hun maniertjes en ritueeltjes en hun houding. Williams en Sharapova staan met z'n tweeën met vlag en wimpel bovenaan. Dan zie je die jonkies en die gedragen zich gewoon voorbeeldig.

Anyway, kan niet wachten tot vanmiddag. Kom op, Roger! Al denk ik dat Djokovic deze gaat pakken. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosemime
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:57
Williams is het voorbeeld van heel veel spelers en dat is niet zo maar, ik volg jouw verhaal dan ook niet helemaal :p wat voor maniertjes bedoel je? Op de baan is Williams juist heel kalm en geconcentreerd. Ja er is dat moment van een jaar of 5 terug dat ze wat agressief reageerde op een foute call van een lijnrechter, maar de laatste jaren gedraagd ze zich volgens mij gewoon netjes? De term dramaqueen komt niet bij mij op iig.

Zelfde voor sharapova. Het enige wat storend is bij haar is het geschreeuw, maar dat doet de helft van alle vrouwen tegenwoordig. En zoals ik ergens anders las, Nadal maakt veel meer lawaai maar daar hoor je dan weer niemand over.

https://www.flickr.com/photos/tosemime/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:18
Finale op Fox op het open kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Jammer hoor, kut Djokovic, maar ja Roger maakte veel fouten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Nadal eruit in de derde ronde door Fognini. Ongelooflijke vijfsetter! Bijna 4 uur. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-06 21:53
Gisteren voor het eerst een proefles tennis gehad. Na jaren te hebben gevolleybald toch een hele andere sport. Wat begon als ach laat ik een lekker een balletje gaan slaan bleek toch wel iets lastiger te zijn dan vooraf gedacht maar het is goed bevallen.

Als tip kreeg ik van de tennislerares een racket te kopen van max 100 euro. Hoe duurder hoe meer het gericht is op wedstrijden. Voor mij ligt het primaire doel op de tennisles en wekelijks een uurtje of 2 lekker een balletje slaan. Heeft iemand tips want er zijn diverse merken. Weet alleen dat de grip nr 4 voor mij van toepassing is...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:54
koentjuh1987 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:19:
Gisteren voor het eerst een proefles tennis gehad. Na jaren te hebben gevolleybald toch een hele andere sport. Wat begon als ach laat ik een lekker een balletje gaan slaan bleek toch wel iets lastiger te zijn dan vooraf gedacht maar het is goed bevallen.

Als tip kreeg ik van de tennislerares een racket te kopen van max 100 euro. Hoe duurder hoe meer het gericht is op wedstrijden. Voor mij ligt het primaire doel op de tennisles en wekelijks een uurtje of 2 lekker een balletje slaan. Heeft iemand tips want er zijn diverse merken. Weet alleen dat de grip nr 4 voor mij van toepassing is...
Ik zou zeggen ga naar een winkel en laat je daar adviseren, als je daar ook je budget laat weten dnek ik dat ze je daar het beste advies kunnen geven. Hier heb je de kans dat iedereen met het merk dat hij zelf gebruikt aan komt zetten wat niet heel constuctief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 15:49

FunkyTrip

Funky vidi vici!

koentjuh1987 schreef op woensdag 09 september 2015 @ 10:19:
Ga naar een winkel, vraag of je wat testrackets mag lenen om uit te proberen en wissel elk kwartier tijdens de les van racket. Je komt er gauw genoeg achter welke het prettigst speelt. Tenniswinkels lenen altijd wel rackets uit. Zeker competitieve spelers kopen nooit zomaar een racket. Als ik een nieuw racket koop, dan wil ik daar minstens een paar uur en het liefst een wedstrijd mee gespeeld hebben (speelsterkte 4 overigens). Daarom doen winkels niet moeilijk over testen. Vaak hebben ze een hele rits liggen.

Dit dus.

• Pkunk
Leuk tournooi tot nu toe. Federer lekker op dreef. Djokovic geeft Silic tennisles. En bij de dames 2 italianen in de finale:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_pBNJZVKIP8]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nwAuaEzXNU8]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=lLlY7CA5EpU]
[YouTube: http://youtu.be/nSi2nHidLsI]

[ Voor 9% gewijzigd door Pkunk op 12-09-2015 21:24 ]

Hallo met Tim

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik vraag me wel af of er iemand Serena Williams van kledingadvies voorziet. Dat pakje wat ze nu aanhad is echt "fat ass" en ordinair, maakt het allemaal prominenter. Het deed gewoon pijn aan de ogen.

Als ik Djokovic zo zag hakken, hou ik mijn hart vast voor Federer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:49

Fiber

Beaches are for storming.

Zo, Steffi Graf heeft na bijna 20 jaar eindelijk een opvolgster: Angelique Kerber. Ben benieuwd of ze het ook net zo lang volhoudt. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gaat Kiki Bertens de Australian Open winnares en nummer drie van de wereld Angelique Kerber nu klop geven op Roland Garros...? Zou mooi zijn! :)F

http://nos.nl/livestream/...arros-bertens-kerber.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 04-06 13:22
Had die Kerber nou echt last van haar schouder of was dat een excuus blessure omdat ze achter stond?

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ze zal heus wel wat last hebben, maar het kwam ook gewoon goed uit voor haar. Gelukkig maar dat het niet echt hielp, al had Bertens na die break wel even een dipje...

Knap gedaan van Bertens, ook al was Kerber niet echt in vorm, je moet er dan nog wel van weten te profiteren. Hopelijk blijft ze dit niveau nog een tijdje vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Laatst online: 04-06 13:22
Murray heeft het ook niet makkelijk trouwens

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:51
Kiki is natuurlijk wel in vorm, afgelopen zondag won ze haar tweede WTA titel. Mooie stunt, hopelijk kan ze het een paar wedstrijden volhouden! Ze is nu de nummer 58 van de wereld.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bertens is weer goed bezig. Eerste set met 6-4 gewonnen. Ziet er goed uit, zeker omdat die Italiaanse ook best een potje kan tennissen.

http://nos.nl/livestream/...arros-bertens-giorgi.html

En al weer afgelopen. Giorgi werd na 1-1 volledig van de baan geveegd door Kiki Bertens: 6-1 in 21 minuutjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Fiber op 26-05-2016 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Iemand enig idee waar Kiki dadelijk om 18:00 live te zien is?

Ze speelt op Court 16: http://www.rolandgarros.com/en_FR/scores/schedule/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artjuh
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Gynnad schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 17:36:
Iemand enig idee waar Kiki dadelijk om 18:00 live te zien is?

Ze speelt op Court 16: http://www.rolandgarros.com/en_FR/scores/schedule/
Te zien tegen betaling via http://www.eurosportplayer.nl/. Is één vaste camera, zonder commentaar.

Ze wint net de eerste set met 6-2 :Y.

Edit: toch ook via http://nos.nl/livestream/...os-bertens-kasatkina.html uiteindelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Artjuh op 28-05-2016 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Helaas 2e set verloren, wordt dus een beslissende set.

Ai ai al 4 of 5 matchpoints gehad, maar de game toch weg gegeven

[ Voor 38% gewijzigd door Gynnad op 28-05-2016 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Zo, even op love gebroken worden bij 6-6...hopelijk herpakt ze zich nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
8-7 achter, ze lijkt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Eigen service game houden blijkt lastig, weer 8-8 :P.

edit: lukt haar nu wel, 9-8 voor!

[ Voor 25% gewijzigd door Investig8or op 28-05-2016 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Ze pakt hem nu toch 9-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Knap hoor, mentaal heel sterk en goed uitgespeeld. Leuk dat ze door is :)

[ Voor 3% gewijzigd door Investig8or op 28-05-2016 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
Jaaa ze doet het, naar de laatste 16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zo, dat was spannender dan nodig, maar uiteindelijk toch nog knap uit het vuur gesleept. Ze was net even iets fitter dan haar tegenstandster. Heb niks gezien, alleen het radio verslag gevolgd. Morgen dubbelen tegen, met een beetje geluk, de Williams zusjes... :) (Hoewel dat eigenlijk nog lang niet zeker is.)

http://www.rolandgarros.com/en_FR/scores/stats/4215ms.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En gewoon ook even de Williams zusjes er uit meppen. :)F

Morgen weer een serieuze tegenstandster: Madison Keys die ook best lekker bezig is en wellicht meer rust gehad heeft. Zal wel weer spannend worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
Ben inderdaad benieuwd of dat dubbele schema Bertens parten gaat spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Vandaag heeft ze het relatief makkelijk gehad, met alleen in de avond een dubbel potje dat eigenlijk verrassend makkelijk ging in twee sets... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 23:14
Ik zag gisterenochtend 't interview na d'r 3e ronde-wedstrijd en toen zag ze er wel echt uitgeput uit vond ik, dus dat kan wel een issue worden. Dat is het 'nadeel' van plots top presteren, je hebt ook plots veel meer wedstrijden dan je gewend bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Was gisteren bij de dubbel al niks meer van te merken, die partij duurde ook maar een uurtje, dus was bijna een lekker trainings-potje...

Wordt vandaag weer laat, of weer een verplaatsing: Vijfde partij op het Suzanne-Lenglen Court. Zal ook wel even wennen zijn aan zo'n groot stadion in plaats van die kleine buitenaf baantjes...

Kan Bertens in ieder geval uitslapen. Lijkt me wel lastig, dat je nooit weet hoe laat je precies de baan op moet, met je voeding en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Hmmm, Dagje extra rust voor Kiki Bertens: http://www.nu.nl/tennis/4...-roland-garros-regen.html

Het hele programma van vandaag is geschrapt wegens de regen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
Vandaag als 3e op court 1: http://www.rolandgarros.com/en_FR/scores/schedule/

Maar het weerbericht zit weer vol met regen, dus kan ook vandaag weer flink overhoop gaan/uitgesteld worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Laatst online: 23:14
Wordt een uitdaging voor de organisatie als 't wisselvallig blijft. Nog 5 dagen voor de vrouwen, en nog 4 rondes die gespeeld moeten worden. Daar moet niet te veel tegenslag komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nou, ze spelen weer. Hopelijk is Bertens niet uit haar ritme door die extra rustdag. En hopelijk kan ze goed om gaan met de omstandigheden en de trage baan. Ook in andere partijen zullen we wel wat verrassende uitslagen gaan zien denk ik.

En het regent weer...

En weer...

Ik vrees dat Kiki nog een dagje 'rust' krijgt... O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 31-05-2016 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En Bertens mag eindelijk weer aan de bak. Gaat steeds beter na een matige eerste game.

http://nos.nl/livestream/...bertens-madison-keys.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Laatst online: 21:55
Fiber schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 11:18:
En Bertens mag eindelijk weer aan de bak. Gaat steeds beter na een matige eerste game.

http://nos.nl/livestream/...bertens-madison-keys.html
Kijk "stiekem" af en toe een punt net die breakpunt weggewerkt met die mooie backhand langs de lijn _/-\o_

En nu zelfs breakje voor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ziet er goed uit, al durf ik nog niet te hard te juichen: De wedstrijd is nog jong. Bertens kan Keys goed bijhouden en staat zelfs een break voor. En staat gewoon goed te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Hmm zonde... Set kunnen uitserveren, niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

En de eerste set zit in de pocket! Eigenlijk geen moment echt in de problemen geweest. Zo door gaan en het komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
4-2 voor inmiddels in de 2e set, gaat de goede kant op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

5-2...

Nu afmaken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or

Investig8or

Ik schakel net voor de laatste game in, ze staat wel lekker te rammen...En gewonnen, wat geweldig! Voor mensen die meer van de wedstrijd gezien hebben: speelde ze de hele tijd zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De buit is binnen!

Wat geweldig knap gedaan. En ogenschijnlijk moeiteloos!

En kwartfinale niet tegen Venus Williams maar tegen Timea Bacsinszky. Nog nooit van gehoord, maar wel achtste geplaatst en zal dus ook wel wat kunnen met een bal.

[ Voor 51% gewijzigd door Fiber op 01-06-2016 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:49
Fiber schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 12:35:
De buit is binnen!

Wat geweldig knap gedaan. En ogenschijnlijk moeiteloos!

En kwartfinale niet tegen Venus Williams maar tegen Timea Bacsinszky. Nog nooit van gehoord, maar wel achtste geplaatst en zal dus ook wel wat kunnen met een bal.
Volg jij uberhaupt dan wel het vrouwen tennis...of ben je er zo een?

http://binnenland.eenvand...je_boven_maar_wacht_even_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Die Zwitserse stons vorig jaar toch halve finale RG? Is was het Wimbledon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Anoniem: 68880 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 14:57:
Die Zwitserse stons vorig jaar toch halve finale RG? Is was het Wimbledon?
Klopt als een bus. Dus als je hier dan gaat zeggen dat je haar niet kent volg je in ieder geval niet het vrouwen tennis. Wimbledon kwartfinale btw :)

Morgen zal helft van het land naar Kiki Bertens tegen die Russin kijken 7(8)7

[ Voor 10% gewijzigd door bvbal79 op 01-06-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

En de andere helft moet werken...of is ze pas later aan de beurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
bvbal79 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 18:15:
[...]

Morgen zal helft van het land naar Kiki Bertens tegen die Russin kijken 7(8)7
en je probleem daarmee is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
P.O. Box schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 20:19:
[...]

en je probleem daarmee is?
Dat was sarcastisch bedoeld, want het is geen Russin (zoals de naam doet vermoeden), maar een Zwitserse..... (was trouwens het eerste bij ons in de koffiekamer, Bertens moet nu tegen een Russin tennissen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Anoniem: 68880 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 19:06:
En de andere helft moet werken...of is ze pas later aan de beurt?
Na 15h las ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Na de Oostenrijker Thiem tegen de Belg Goffin...

Hopelijk kan Bertens het sterke optreden van vandaag doortrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zo, onze Belgische vriend Goffin heeft de eerste set binnen. Lang geleden dat de Belgen echt mee deden bij de mannen voor mijn gevoel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05

Moofnor

King of my castle

Ik verwacht eigenlijk dat Thiem vandaag wel wint van Goffin, hij is in vorm terwijl de Goffin het iets minder mee heeft.
Ondertussen maakt Djoko tot nu toe gehakt van Berdych :*)

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Fiber schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 13:56:
Zo, onze Belgische vriend Goffin heeft de eerste set binnen. Lang geleden dat de Belgen echt mee deden bij de mannen voor mijn gevoel...
Mallisse op Wimbledon nog wel eens geknald.
Maar dat is inderdaad ook wel alweer lang geleden.
HOpelijk wint Thiem nog! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Moofnor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:01:
Ik verwacht eigenlijk dat Thiem vandaag wel wint van Goffin, hij is in vorm terwijl de Goffin het iets minder mee heeft.
Kan voorlopig nog alle kanten op, en tot nu toe staat Goffin licht voor met 6-3, 5-3, maar Thiem moet toch echt gaan verbeteren wil hij nog winnen.
Ondertussen maakt Djoko tot nu toe gehakt van Berdych :*)
Valt wel mee toch, met dat gehakt maken...? Ja Djokovic heeft de eerste set gepakt, en zal de wedstrijd best gaan winnen, maar 6-5 in de tweede set is toch geen gehakt maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:05

Moofnor

King of my castle

Fiber schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 14:31:
Valt wel mee toch, met dat gehakt maken...? Ja Djokovic heeft de eerste set gepakt, en zal de wedstrijd best gaan winnen, maar 6-5 in de tweede set is toch geen gehakt maken...
Toen ik het zei stond het 4-1, daarna ging Djokovic toch wat minder spelen en Berdych iets beter. Alhoewel Djoko op 6-5 wel Berdych op love brak. In ieder geval pakt Berdych al heel wat meer games dan wat ik van de voren verwachtte.

Edit: En Djokovic levert dan in de 3e set gelijk zijn service ook maar op love in, soepeltjes :P

[ Voor 8% gewijzigd door Moofnor op 02-06-2016 14:37 ]

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Kiki Bertens zal nog een tijdje moeten wachten, Thiem pakt de tie break en dus de tweede set. Het is close, 1-1, kan wel eens een lange partij worden

Djokovic zal, ondanks dat Berdych goed mee doet, toch wel in drie sets klaar zijn denk ik, al weet je het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Fiber schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 15:02:
Kiki Bertens zal nog een tijdje moeten wachten, Thiem pakt de tie break en dus de tweede set. Het is close, 1-1, kan wel eens een lange partij worden

Djokovic zal, ondanks dat Berdych goed mee doet, toch wel in drie sets klaar zijn denk ik, al weet je het nooit.
Ik merk zo vaak bij Djokovic dat die met 7-5, 6-4 wint (break laatste game)
Het lijkt zo vaak dat hij gewoon begin van de set halve krachten speelt en dan eind van de set net dat tandje erbij doet.

Goffin direct ook break, 3de set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Il pleut...

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste