[Tennis] Centraal discussie topic Overzicht

Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:19
FunkyTrip schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 14:53:
Yup, kansjes niet gepakt. In die paar rally's waar het echt om ging had net dat beetje pech. Het zij zo.
Wel schandalige vertoning van Serena weer. Een fitte Kiki had gehakt van haar gemaakt. Had Serena ook wat onder de leden?
Serena had last van een bovenbeen, beiden stonden ze dus gehavend op de baan en ik denk daarom ook dat de winnaar van het toernooit uit de andere wedstrijd is gekomen.

Wel erg knap gedaan van Kiki, en zoals ze gisteren ook al hadden gezegd bij het commentaar; nu krijgt ze een plek op de ranglijst waarmee ze rechtstreekse plaatsing voor grand-slam toernooien gaat krijgen en dat is ook wel lekker.

Ben benieuwd hoe Kiki zich verder gaat ontwikkelen en of we vaker dit soort prestaties van haar kunnen gaan zien. Zou het erg leuk vinden als NL weer eens een topper heeft in de tenniswereld.

offtopic:
Elke keer als ik een tenniswedstrijd kijk heb ik er stiekem weer spijt van dat ik zelf ooit gestopt ben met tennis :p.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:18
Nu Murray vs Wawrinka dat kan ook nog wel eens een stevige pot worden.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:00

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Joster schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:00:
Eeuwig zonde dit. Nog goed tegenstand geboden in de tweede set maar helaas ging die eerste service van Serena een stuk beter lopen en die van Kiki steeds minder. Met een volledig fitte Kiki had het er zeker anders uit kunnen zien. Jammer.
Wat serveren die dames trouwens zacht. Ik serveer zelf al niet zo hard (170km tops) en dat is al harder dan Kiki en ik ben 'slechts' een 4tje.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
FunkyTrip schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:45:
[...]
Wat serveren die dames trouwens zacht. Ik serveer zelf al niet zo hard (170km tops) en dat is al harder dan Kiki en ik ben 'slechts' een 4tje.
Ik denk alleen wel dat er bij Kiki wat meer spin aan zit. Een vriend van me is een 2tje en die zei ook al dat er van af een bepaald niveau niet echt harder meer wordt gespeeld, maar de spin en plaatsing van de ballen wordt dan steeds belangrijker.

Ik vond trouwens wel dat Serena de tweede serve van Kiki heel hard aanpakte.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

SnowDude schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 15:53:
[...]
Ik vond trouwens wel dat Serena de tweede serve van Kiki heel hard aanpakte.
Serena is natuurlijk een halve kerel met die power van haar. Als Kiki op een heren-2tje met 150km serveert krijgt ze hem ook om haar oren gebeukt, heck, dat lukt mij nog wel mits er niet te veel kick inzit ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 15:22
Het zal raar overkomen met mijn ervaring en speelsterkte maar toch echt wel een serieuze vraag:

Ik speel nu nog met dunlop venom pro rackets, een oudje ik zweer erbij, 280 gram 16-19.
Mijn speelsterkte schommelt nogal per jaar maar je moet denken aan een 2 tot 4. ik speel 3x in de week op hoog niveau training. 1 dag in de week competitie ( wisselt per jaar, heren 1 2e klasse of mix 1 2e klasse )ben een zware topspin speler, serveer echt hard (2e service kick ) en heb een enkelhandige backhand.
Daar mijn rackets echt steeds minder leverbaar zijn en ik deze eigenlijk alleen op marktplaats af en toe tegenkom en koop ( en ook wel is een racket kapot maak danwel door framehits of slecht gedrag ) ben ik op zoek naar een vervanger.

ik ben 10 jaar 'uit' de sport geweest en speel sinds 3 jaar weer. ik heb echt geen idee wat ik wil? moet ik zwaarder langer enz enz? hopelijk iemand met de juiste kennis hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het is stilgevallen na de exit van Bertens ;)

Morgen een nieuwe RG-kampioen, zowel Djokovic als Murray hebben deze titel nog niet. Ik verwacht dat Djokovic weer de langste adem zal hebben.

Williams-Muguruza was niet mooi, powertennis maar relatief weinig finesse. Muguruza was beter en knap gewonnen. Leuke blijdschap :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:02

Fiber

Beaches are for storming.

Sowieso goed dat een jonge speelster gewonnen heeft, uiteindelijk moet de nieuwe garde het stokje toch over nemen. Hoe goed Serena ooit ook was, ze is al een tijdje over de top en dat weet ze zelf ook wel.

Ben benieuwd of Bertens op tijd fit is voor 'Rosmalen' volgende week. Zou wel mooi zijn voor eigen publiek. Sowieso hopen dat ze op gras ook uit de voeten kan, Wimbledon duurt niet heel lang meer... :)

Djokovic - Murray durf ik niks over te zeggen. Ik heb meer sympathie voor Murray, maar ik zou gokken op Djokovic denk ik.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 759877

bk1985 schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 19:27:
Het zal raar overkomen met mijn ervaring en speelsterkte maar toch echt wel een serieuze vraag:

Ik speel nu nog met dunlop venom pro rackets, een oudje ik zweer erbij, 280 gram 16-19.
Mijn speelsterkte schommelt nogal per jaar maar je moet denken aan een 2 tot 4. ik speel 3x in de week op hoog niveau training. 1 dag in de week competitie ( wisselt per jaar, heren 1 2e klasse of mix 1 2e klasse )ben een zware topspin speler, serveer echt hard (2e service kick ) en heb een enkelhandige backhand.
Daar mijn rackets echt steeds minder leverbaar zijn en ik deze eigenlijk alleen op marktplaats af en toe tegenkom en koop ( en ook wel is een racket kapot maak danwel door framehits of slecht gedrag ) ben ik op zoek naar een vervanger.

ik ben 10 jaar 'uit' de sport geweest en speel sinds 3 jaar weer. ik heb echt geen idee wat ik wil? moet ik zwaarder langer enz enz? hopelijk iemand met de juiste kennis hier!
Heb je problemen om je ballen diep te krijgen, of sla je makkelijk buiten? Wil je meer power of net meer controle?

En met welke bespanning speel je nu? (Type Snaar en kg's)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wow, wat een start. Djokovic breekt Murray's service op love in de eerste game, Murray breekt gelijk terug, en staat intussen 4-2, 30-15 voor.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

JT

VETAK y0

Ik schakelde net te laat in; wat gebeurde er nou met die call?

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 05-06-2016 16:23 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De service was net in, maar de lijnrechter riep relatief laat. Het ging erom of Djokovic de bal al had geslagen voor de uitroep (geen effect van de uitroep), of dat hij afgeleid werd door de uitroep (wel effect). Daar Djokovic de bal uitsloeg, ging het erom of het punt voor Murray zou zijn, of opnieuw spelen van het punt.

De umpire besloot tot het eerste.

Murray 1e set, Djokovic is een versnelling hoger gaan spelen en 3-0 voor in de tweede set.

[ Voor 11% gewijzigd door gambieter op 05-06-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

JT

VETAK y0

Ah, tnx

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakkie1985
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-07 15:22
Anoniem: 759877 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 23:57:
[...]

Heb je problemen om je ballen diep te krijgen, of sla je makkelijk buiten? Wil je meer power of net meer controle?

En met welke bespanning speel je nu? (Type Snaar en kg's)?
Ik heb vandaag met een 3-tal rackets proef geslagen en ben er eigenlijk al uit. het wordt de Babolat earo drive '15 van 3ons!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Helaas, geen Kiki in Rosmalen deze week...

http://www.nu.nl/tennis/4...heurtje-in-kuitspier.html

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:28

Fuelke

Forza Ferrari

Ik volg tennis niet zo heel vaak, maar wel grote stukken gezien van de finale van RG (mannen en vrouwen). Wat me opviel, de scheidsrechter kwam een paar keer uit zijn stoel bij discussie over in of uit om naar de streep te kijken in het gravel.

Maar ze hadden daar toch de computer voor? Hawkeye heette dat als ik me niet vergis, wordt dat niet meer gebruikt of is het gewoon niet bruikbaar op gravel ?

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:56
Volgens mij eerder niet nodig dan niet bruikbaar op gravel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-07 11:19
Het is inderdaad niet zo hard nodig, de bal laat een afdruk achter op het gravel en die is duidelijk genoeg om te bepalen of een bal in of uit was. Dat is ook de reden dat ze uit de stoel komen om af en toe even naar de baan te kijken.

Enige twijfelgevallen zijn als de bal echt op het randje van de lijn in/uit is. Dan is de afdruk in gravel niet altijd 100% duidelijk. Hawkeye helpt daarbij echter ook niet, omdat Hawkeye een afwijking van een millimeter of 4 heeft.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Plus dat twee methoden naast elkaar gebruiken altijd voor discussie kan zorgen. Op andere banen zie je helemaal niets dus moet je hawkeye wel geloven. Op gravel zie je afdrukken die mogelijk een ander beeld geven dan de hawkeye, al dan niet terecht. Dat betekent niet dat de hawkeye niet zal werken maar het geeft wel ruimte voor discussie.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 09-06-2016 10:55 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
XyritZz schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:45:
Het is inderdaad niet zo hard nodig, de bal laat een afdruk achter op het gravel en die is duidelijk genoeg om te bepalen of een bal in of uit was. Dat is ook de reden dat ze uit de stoel komen om af en toe even naar de baan te kijken.

Enige twijfelgevallen zijn als de bal echt op het randje van de lijn in/uit is. Dan is de afdruk in gravel niet altijd 100% duidelijk. Hawkeye helpt daarbij echter ook niet, omdat Hawkeye een afwijking van een millimeter of 4 heeft.
Inderdaad, en ik vind 5% nog vrij veel eigenlijk:
The Hawk-Eye Innovations website[18] states that the system performs with an average error of 3.6 mm. The standard diameter of a tennis ball is 67 mm, equating to a 5% error relative to ball diameter. This is roughly equivalent to the fluff on the ball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Voor de actieve tennissers onder ons; op iBood staat vandaag een tennisracket als aanbieding:
Afbeeldingslocatie: https://iboodimage.cachefly.net/63354/large/head-youtek-tennisracket.jpg
Merk: Head
Type: YouTek Graphene Speed MP 16/19

Materiaal: Graphene
Garantie: 2 jaar
Het betreft een 'overjarig model' van 2015 maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb zelf twee van dit soort rackets gehad en naar mijn mening een hoop racket voor zeer weinig geld (introductieprijs lag rond de € 220,-, nu voor € 59,95).

Graphene-technologie – Meer wendbaarheid en een krachtigere slag
D3O-technologie –Betere prestaties bij lage en hoge snelheden
Boog: 22mm
Bladgrootte: 645cm²
Balans: 320mm
Lengte: 685mmGrip: 1-5

Snaarpatroon: 16/19
Gewicht: 300g

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Modbreak:Vrijwilligers om een Wimbledon-topic te maken in Themaforum: Sportzomer? Stuur even een DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gewoon dit topic (tijdelijk) verplaatsen... :)

'Super Kiki' heeft er weer zin in... :)

http://www.wimbledon.com/en_GB/scores/stats/2136ms.html

Hopelijk weet ze dit niveau nog even vast te houden! (Tot en met de finale of zo. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:54
Ondertussen maakt Haase het ook spannend: 4-4 5e set
http://www.wimbledon.com/en_GB/scores/stats/1114ms.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Keurige 6-3, 6-2 voor Bertens. Had ik niet verwacht tegen deze tegenstandster en op gras. Zeer knap gedaan en dat belooft veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Heb niets van Bertens gezien, maar qua stats lijkt het inderdad wel goed te gaan.

Haase inmiddels ook door, wel met wat meer moeite dan Bertens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Kiki heeft ook de tweede ronde partij in straight sets gewonnen.

Haase dacht ik na de eerste set even dat hij op een keiharde nederlaag zat af te stevenen, maar als we de huidige lijn doortrekken (1-6 3-6 7-6) dan wint hij Wimbledon :+
http://www.wimbledon.com/en_GB/scores/stats/1207ms.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De volgende ronde wordt helaas een stuk lastiger voor Kiki Bertens met Simone Halep.

En Haase heeft uiteindelijk toch verloren. 6-4 vierde set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

YouTube: Why did Serve & Volley die out at Wimbledon?

Hele leuke video over de evolutie van het tennis om Wimbledon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 09:48
Halep - Bertens uitgesteld naar vandaag vanaf 14:00 uur.

Ook een spannende: Querry - Djokovic was ook gestaakt vanwege het weer en moet vandaag worden afgemaakt. Querry leidt met 2 - 0 in sets. Hopelijk maakt ie het af! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zware wedstrijd voor Kiki Bertens, maar ik vind dat ze goed kan bij blijven. Veel breaks over en weer. De eerste die haar eerste service op orde krijgt heeft een goede kans om te winnen. Anders kan het wel eens een langdurige (wed)strijd worden.

Maar Bertens begint warm te draaien. Met een relatief snelle service game naar 4-4... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Maar helaas niet goed genoeg om de set te pakken. Die gaat uiteindelijk relatief makkelijk met 6-4 naar Halep. Nog niks verloren, maar het wordt wel wat lastiger nu. Hopen op een sterke tweede set.

Gaat hard opeens. Redelijk kansloos 3-0 achter in de tweede set. Kiki Bertens moet echt heel snel uit een ander vaatje gaan tappen.

[ Voor 25% gewijzigd door Fiber op 02-07-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Het klinkt met dat dak dicht wel echt als een tennishal zeg, bah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Knap gevochten, maar Halep staat helaas niet helemaal voor niks als vijfde geplaatst: 6-4, 6-3 verloren uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Iemand de reactie van Djokovic gezien gisteren na de uitschakeling door Sam Querry? Sinds meneer nummer één is geworden, heeft ie een foute arrogantie over zich heen. Dat meneer een keer verloren heeft, moet breed uitgemeten worden in de media en komt over alsof het einde van de wereld is. Daarnaast vond meneer het nodig om toch nog even te benoemen dat hij vier Grand Slams op een rij heeft gewonnen en dat dit niet het einde van de wereld is en er meer is in het leven dan tennis (zijn gezin, familie en vrienden). Ik weet heel goed hoe hij zich voelt, maar doe alsjeblieft normaal. Hij zegt wel dat Querry gewoon beter was en dat ie terecht verloren heeft, maar daar meent ie natuurlijk geen barst van. Van binnen kookt ie dat ie uitgerekend van iemand als Querry (totaal geen tennisser uitstraling) verloren heeft. Dit vind ik het enige minpunt van hem, die foute arrogantie. Dus mijn boodschap aan Nole: Blijf de nuchtere, trotse Balkanstrijder i.p.v. een Amerikaans, arrogant showmannetje. Dat siert je niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Raonic gaat de laatste kans voor Federer blokkeren, 2-2, 5-2 en 40-0. Kanonskogels van services en mooie slagen.

En ja, Raonic in de finale. Laat nu Berdych maar winnen van Murray.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekjo
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-04 23:29
Meer dan 2,5 sets @ 2.65 bij Williams - Kerber ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
gambieter schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 17:36:
Raonic gaat de laatste kans voor Federer blokkeren, 2-2, 5-2 en 40-0. Kanonskogels van services en mooie slagen.

En ja, Raonic in de finale. Laat nu Berdych maar winnen van Murray.
Heb de wedstrijd niet gezien, maar wel de reactie van Roger achteraf. Hij was erg boos op zichzelf voor twee dubbele fouten achter elkaar in een set die zijn kant op leek af te stevenen. Daardoor liet ie Ranoic in de wedstrijd. Ook gleed ie een keer uit en viel, iets wat je bijna nooit ziet bij Roger (heb hem een keer zien uitglijden in Halle, Duitsland). Jammer, had z'n 8ste Wimbledon kunnen zijn. Ben wel blij dat ie weer in topvorm is. Raonic vind ik een verschrikking met dat tongetje. Berdych kansloos. Geweldige speler, maar lijkt al jaren vast te zitten op hetzelfde niveau. Hij gaat ook nooit een Grand Slam winnen. Wel jammer, vind ik.

Ik kijk erg uit naar de vrouwenfinale vanmiddag: Williams - Kerber. Williams zal uit zijn op wraak voor de Australian Open finale, maar Kerber is in topvorm, dus ik verwacht een super heet duel met veel drama. Hopelijk wel een driesetter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Finale US Open, Djokovic - Wawrinka. Djokovic wint eerste set, Wawrinka set 2 en 3.

Djokovic heeft een bloedende blaar, kan bijna niet meer lopen en zeker niet meer "glijden", en nog heeft Wawrinka moeite het uit te maken :X . Erg knap van Djokovic, nooit opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68880

Andy Murray nummer 1 van de wereld...vandaar dat dit topic doodbloedt? Het gaat echt echt bergaf met de eens zo edele tennissport...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:34
Ik merk dat sinds Federer niet meer serieus mee doet aan de top ik het allemaal niet zo interessant meer vind idd :/ Al dat powertennis is maar saai

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En dat brengt ons bij de Australian Open waar de oudjes weer boven komen drijven. Volgens 'Mats' oa door de (oldskool) snelle baan .. (kortere rallys minder fysiek belastend)
En dan eindigt nu net na een uur of vijf de epische strijd tussen Rafael Nadal en Grigor Dimitrov, 'helaas' in het voordeel van Nadal O-)

[ Voor 9% gewijzigd door apis29 op 27-01-2017 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:07

Moofnor

King of my castle

Nadal vs Federer en Williams vs Williams.
Alhoewel ik, zoals elke tennisliefhebber, onwijs fan ben van de oude mannelijk garde. Ben ik toch van mening dat dit niet goed is voor de sport. Als de finales na 10 jaar niet zijn verandered gaat er toch iets mis in de ontwikkeling van de sport.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SnowDude
apis29 schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:46:
En dat brengt ons bij de Australian Open waar de oudjes weer boven komen drijven. Volgens 'Mats' oa door de (oldskool) snelle baan .. (kortere rallys minder fysiek belastend)
En dan eindigt nu net na een uur of vijf de epische strijd tussen Rafael Nadal en Grigor Dimitrov, 'helaas' in het voordeel van Nadal O-)
"minder fysiek belastend" en "eindigt na een uur of vijf" spreken elkaar een beetje tegen ;)

Ik moet zeggen dat beide halve finale's bij de heren erg fascinerend waren. Ik denk dat in beide partijen de ervaring en mentale kracht doorslaggevend waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
SnowDude schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 15:21:
[...]

"minder fysiek belastend" en "eindigt na een uur of vijf" spreken elkaar een beetje tegen ;)

Ik moet zeggen dat beide halve finale's bij de heren erg fascinerend waren. Ik denk dat in beide partijen de ervaring en mentale kracht doorslaggevend waren.
Dat was dan ook niet na deze wedstrijd maar eerder in de week :D , vlgns mij na Federer - Nishikori (of na die tegen Zverev natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:43
Moofnor schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 14:47:
Nadal vs Federer en Williams vs Williams.
Alhoewel ik, zoals elke tennisliefhebber, onwijs fan ben van de oude mannelijk garde. Ben ik toch van mening dat dit niet goed is voor de sport. Als de finales na 10 jaar niet zijn verandered gaat er toch iets mis in de ontwikkeling van de sport.
Ben ik niet met je eens. Juist de afgelopen paar jaar had je met Djoko, Murray en Wawrinka andere toppers die domineerden in het mannentennis. Dat maakt het IMO des te knapper dat Federer en Nadal nu toch weer in de finale staan.

En daarbij hoop ik gewoon dat Federer dit seizoen nog 1x laat zien waarom hij de allerbeste is door nog 2-3 grand slams binnen te tikken. Te beginnen zondag met een titel en dan van de zomer Wimbledon om daar de ultieme legende te worden.

*Malfunctions droomt van een Wimbledonfinale die beslist wordt door een ouderwetse korte cross backhand van Federer. Heb die helaas al een paar jaar niet meer gezien.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moofnor

Moofnor

King of my castle

Dan zijn we het inderdaad niet met elkaar eens ;)
Malfunctions schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 16:15:
[...]
En daarbij hoop ik gewoon dat Federer dit seizoen nog 1x laat zien waarom hij de allerbeste is door nog 2-3 grand slams binnen te tikken. Te beginnen zondag met een titel en dan van de zomer Wimbledon om daar de ultieme legende te worden.

*Malfunctions droomt van een Wimbledonfinale die beslist wordt door een ouderwetse korte cross backhand van Federer. Heb die helaas al een paar jaar niet meer gezien.
Hierbij zijn we het meer met elkaar eens, al vond ik mijzelf al bijzonder hoopvol om te hopen om nog 1 wimbledon titel voor Federer :9

Ik weet ook nog niet wie ik de titel zondag meer gun. Na het zien van afgelopen wedstrijden, heb ik goede hoop dat Federer wimbledon kan winnen. Dan zou ik liever zien dat Nadal deze finale wint.
Verder blijf ik hopen op een grandslam voor Raonic, dat moet dan roland garros maar worden.
En dan graag een knetterende finale bij de US-open tussen Djokovic en Murray.

Tot zover mijn wensenlijstje :+

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
Tja als al die nieuwe spelers de zelfde mentaliteit hebben als Kyrgios dan blijft de oude garde aan de top.

* SnowDude is geen fan van Kyrgios

Ik denk dat tennis tegenwoordig meer een mentale sport aan het worden is. Op fysiek vlak komen de top spelers dichter bij elkaar, ze kunnen allemaal goed serveren en retourneren en ze zijn allemaal bewegelijk. Op het moment dat het fysiek dichter bij elkaar komt dan gaan juist factoren als mentale weerbaarheid, ervaring en tactisch inzicht een rol spelen.

[ Voor 4% gewijzigd door SnowDude op 27-01-2017 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Woohoo!!! Wat een epische pot weer zeg!!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tethtoril
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-11-2020
18 !!
Wat een legende!
En om zijn nemesis te verslaan, heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Wat een wedstrijd! _/-\o_

Koning Roger verdiende dit. Nu op naar Wimbledon :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-07 12:55
Wie had dat gedacht, zeg. Ongelooflijk spannende wedstrijd, alweer. Deze 2 maken er altijd zo'n mooie pot van. En dat de 5 jaar oudere spelers nog wint is ongelooflijk.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Ik ga nu voor de derde keer op rij naar de finale van het ABN AMRO maar man wat een lachertje weer dit jaar. Op de valreep meldt eerst Wawrinka zich af en vandaag Nadal. Vorige jaar al die nietsnut Klizan in de finale. Zul je zien, gaan dit een een Paire en Klizan de finale verstieren:r:r:r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-07 12:34
Klizan speelde anders vorig jaar wel enorm sterk. Dit jaar in ieder geval wel een sterker deelnemersveld dan vorig jaar ondanks de afwezigheid van Stan en Rafael

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Naar ABN AMRO ga je toch vooral voor de gezelligheid en zo? Dat er ook nog wedstrijden zijn is bijzaak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepvriez
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-07 18:18
En je gaat de beste Belgische mannelijke tennisser aan het werk zien.

Als hij wint wordt hij nummer 7 op de wereld... niet slecht

[ Voor 10% gewijzigd door Diepvriez op 19-02-2017 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Voor de geïnteresseerden, Haase vandaag in de halve finale Dubai tegen Verdasco. Als ie wint, mag ie in de finale aantreden tegen Murray of Pouille. Partij begint rond 14:00 uur Nederlandse tijd alleen nergens te zien op de reguliere zenders.

Jammer! 765 57 61 verloren.

[ Voor 7% gewijzigd door chim0 op 04-03-2017 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:33
Zijn er hier mensen die meedoen in een niveau 9 competitie?
Ik ben twee jaar geleden begonnen met tennissen als 30-er. Maar alles lijkt gericht op mensen die al langere tijd tennissen. Als je je inschrijft in een 9 wordt je automatisch naar de 8 geplaatst, omdat er te weinig beginnelingen zijn op deze leeftijd. Daar kom je dan mensen tegen die al 20 jaar tennissen en je als schietschijf gebruiken. Helaas lijken er in de provincie hier ook al te weinig beginners te zijn, want clubs in de buurt bieden geen 9 competities aan. Ik sta nu zelfs 10.2 als actual rating.... (ik wist niet dat het kon).

[ Voor 6% gewijzigd door carpebios op 21-05-2017 19:58 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nadal staat sterk te spelen zeg; 3e ronde Roland Garros tegen N. Basilashvili (voor mij onbekende)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-07 13:05

Ram0n

Bierbrouwende nerd

De wedstrijd is natuurlijk nog niet voorbij, maar wat is Nadal goed aan het spelen zeg. Stan is ook gewoon goed bezig, maar zijn wanhopige blikken na die prachtige winners van Rafa spreken boekdelen. Zou wat zijn als Rafa zijn 10e RG ook nog eens volledig in straight sets wint, maar eerst maar eens zien of er niks geks meer gebeurt.

Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:33
Mijn geluid op NPO1 klopt niet met de wedstrijd. Qua geluid krijg ik een porno kanaal door......

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catorce
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07 17:25
Wat een klasbak die Rafa. Daar komt nummer 10!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 20:12

TinusTegengas

Formula Racing

carpebios schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:19:
Mijn geluid op NPO1 klopt niet met de wedstrijd. Qua geluid krijg ik een porno kanaal door......
Dan heb je o.a. gister Halep niet gehoord zeker... zoek maar eens op youtube. Die schreeuwt de bal naar de overkant.
Moet altijd aan deze reclame denken.

[ Voor 11% gewijzigd door TinusTegengas op 11-06-2017 17:12 ]

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Zijn er nog ergens nederlandse samenvattingen te vinden? Nos en nu hebben ze niet

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Pkunk schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 00:34:
Zijn er nog ergens nederlandse samenvattingen te vinden? Nos en nu hebben ze niet
http://www.ziggosporttotaal.nl/video/2-tennis/ en misschien op eurosport ...

[ Voor 5% gewijzigd door apis29 op 08-07-2017 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Billenknijper zeg, die pot van Nadal. Maar terecht voor Muller. Knap gedaan

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Was zeker een redelijk episch potje tennis gister. Wat mij betreft was Müller ook de terechte winnaar.

Wat me wel positief opviel was dat ook Nadal regelmatig naar het net kwam. Dat zie ik hem normaal niet zo vaak doen.

Federer was weer vanouds superieur. Ik gun hem z'n achtste.

[ Voor 12% gewijzigd door Malfunctions op 11-07-2017 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
En hij is binnen. Toch lekker, op je 35e nog even 2 grand slams winnen. En zonder een set te verliezen.

Wat mij betreft staat hij op eenzame hoogte als veruit de beste tennisser aller tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dat is niet gek.

Weet iemand waarom Williams trouwens ineens totaal geen pepernoot meer raakte in haar finale?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Heeft ze toch wel vaker last van? Ik vind het eigenlijk een grotere verrassing dat ze überhaupt zover is gekomen.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pkunk schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:36:
Heeft ze toch wel vaker last van? Ik vind het eigenlijk een grotere verrassing dat ze überhaupt zover is gekomen.
Zo extreem van de ene op de andere game? Dat heb ik nog niet vaak gezien. Mentaal fragiel zullen we dan maar zeggen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Pkunk schreef op maandag 10 juli 2017 @ 22:46:
Billenknijper zeg, die pot van Nadal. Maar terecht voor Muller. Knap gedaan
Wie de winnaar ook zou worden, het zou terecht zijn. Als je tot zo ver in de 5e set komt, is wat mij betreft de winnaar per definitie terecht. Een gelijkspel kan met tennis niet :)
Gonadan schreef op zondag 16 juli 2017 @ 21:48:
Dat is niet gek.

Weet iemand waarom Williams trouwens ineens totaal geen pepernoot meer raakte in haar finale?
Hoewel een goede vraag, denk ik wel dat we Muguruza niet tekort moeten doen. Met haar spel forceerde ze Williams om fouten te maken. Uiteraard waren er ook simpele misshits maar ik vond vooral dat Muguruza imponeerde met haar slagen vanuit het achterveld.

[ Voor 27% gewijzigd door Hann1BaL op 17-07-2017 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hann1BaL schreef op maandag 17 juli 2017 @ 10:42:
Hoewel een goede vraag, denk ik wel dat we Muguruza niet tekort moeten doen. Met haar spel forceerde ze Williams om fouten te maken. Uiteraard waren er ook simpele misshits maar ik vond vooral dat Muguruza imponeerde met haar slagen vanuit het achterveld.
Oh zeker, ik wil de winst van Muguruza niet tekort doen. Maar omdat er geen enkele game meer gewonnen werd vind ik het contrast wel heel erg groot.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-07 19:28

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gonadan schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:26:
[...]

Oh zeker, ik wil de winst van Muguruza niet tekort doen. Maar omdat er geen enkele game meer gewonnen werd vind ik het contrast wel heel erg groot.
Dat was toch ook wel wat vertekenend. De games zelf waren toch vaak close.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hann1BaL schreef op maandag 17 juli 2017 @ 11:46:
Dat was toch ook wel wat vertekenend. De games zelf waren toch vaak close.
Tja dat is ook weer typisch tennis. Je kunt een ietsjepietsje minder goed zijn en toch geen game pakken.
Leuke is dat je ook nooit weet of je gewonnen hebt tot de laatste bal geweest is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Maar dat was gisteren natuurlijk ook bij Federer - Cilic zo. Zijn eerste twee games kwam Federer een stuk moeilijker door dan Cilic, maar uiteindelijk is het dan alsnog 2-2, waardoor de break echt aankomt. Terwijl het op dat moment volgens mij qua totaal aantal punten nog een voorsprong voor Cilic was.

Vind ik ook wel echt de charme van tennis dat je daardoor meer kans hebt om je terug te knokken. Eerste set verloren, "boeie", gewoon de tweede set weer vol knokken en dan die maar naar je toe trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

https://nos.nl/artikel/22...ar-abn-amro-toernooi.html

Nice, Federer volgende week in Rotterdam! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
Wel jammer dat ik al kaarten voor maandag heb en dat hij op dinsdag of woensdag zal gaan spelen.

Misschien toch nog een tweede dag meepakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Toch altijd wel erg gaaf om Federer in het echie te kunnen zien. Zit ook nog te twijfelen of ik kaarten ga proberen te scoren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Door de deelname van Federer ga ik zeker. De kans dat hij in de toekomst in deze regio nogmaals te bewonderen zal zijn wordt als maar kleiner. In mijn ogen de laatste kans dit :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Coocoocachoo schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 09:03:
Toch altijd wel erg gaaf om Federer in het echie te kunnen zien. Zit ook nog te twijfelen of ik kaarten ga proberen te scoren...
Ik heb twee kaartjes voor woensdag met mijn vriendin. Dat zou wel helemaal de perfecte Valentijn zijn. Onze grootste idool Federer in het echt zien :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Wanneer zijn de kwartfinales? Dat is de wedstrijd dat Federer officieus de #1 positie kan pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Ik heb hem vast al eens eerder in dit topic gegooid, maar met Federer zo dicht bij moest ik er weer aan denken: http://www.nytimes.com/20...aymagazine/20federer.html

Heb hem zelf helaas nooit echt zien spelen. Kan me alleen maar herinneren als 14 jarige ofzo bij het ABN Amro toernooi de VIP Lounge in te sneaken om zo na de kinderdag ook de avond nog te kunnen zien omdat Federer toen zou spelen. Maar hij was pas de tweede wedstrijd en na een paar keer van plek te hebben moeten wisselen omdat de rechtmatige stoeleigenaren er kwamen zijn we toch maar naar huis gegaan voordat Federer begon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
aicaramba schreef op donderdag 8 februari 2018 @ 10:20:
Wanneer zijn de kwartfinales? Dat is de wedstrijd dat Federer officieus de #1 positie kan pakken.
Dat vind ik het probleem met tennis. Ik zou ook graag een keer live willen kijken, maar je koopt dus kaartjes voor een bepaalde dag, maar je weet niet van tevoren wie er speelt. Dadelijk heb je gare spelers.

Heb al gekeken naar beschikbare kaartjes, maar bijna alles is uitverkocht. Finale zijn nog een paar staanplaatsen geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
@chim0 volgens mij is dat met name het probleem van het ABN toernooi. Bij de Grand slams is het programma ver van tevoren bekend en schuiven ze alleen als dat moet vanwege het weer oid. Maar bij ABN maken ze het pas de avond ervoor bekend. Heel irritant.

Wel weer heel knap van Federer, de nr 1 positie weer pakken. En die houdt ie sowieso tot Roland Garros. Weer 12 weekjes erbij voor z'n record. Wat een koning. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Malfunctions schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 22:09:
@chim0 volgens mij is dat met name het probleem van het ABN toernooi. Bij de Grand slams is het programma ver van tevoren bekend en schuiven ze alleen als dat moet vanwege het weer oid. Maar bij ABN maken ze het pas de avond ervoor bekend. Heel irritant.

Wel weer heel knap van Federer, de nr 1 positie weer pakken. En die houdt ie sowieso tot Roland Garros. Weer 12 weekjes erbij voor z'n record. Wat een koning. _/-\o_
Hij kan het makkelijk verliezen bij Indian wells / Miami, hoor.. Juist bij roland Garros kan hij het niet verliezen, omdat Nadal alles won en Federer niet speelde in 2017. Dus Nadal kan tijdens het gravelseizoen nooit inlopen.

Bij Miami en Indian wells verdedigd Federer 2000 punten, terwijl Nadal maar <400 punten verdedigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
aicaramba schreef op maandag 19 februari 2018 @ 08:19:
[...]

Hij kan het makkelijk verliezen bij Indian wells / Miami, hoor.. Juist bij roland Garros kan hij het niet verliezen, omdat Nadal alles won en Federer niet speelde in 2017. Dus Nadal kan tijdens het gravelseizoen nooit inlopen.

Bij Miami en Indian wells verdedigd Federer 2000 punten, terwijl Nadal maar <400 punten verdedigd.
Ja, dat zag ik later ook. Ik dacht dat dat deel van het seizoen later kwam, en dat het nu eerst tijd was voor het gravelseizoen.

Maarja, hij leek deze week gedurende het toernooi steeds beter te gaan spelen, dus ik denk dat hij niet al teveel punten krijt hoeft te raken. Allebei weer winnen is misschien wat teveel gevraagd, maar eentje winnen, andere minimaal SF is te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
Malfunctions schreef op maandag 19 februari 2018 @ 11:00:
[...]

Ja, dat zag ik later ook. Ik dacht dat dat deel van het seizoen later kwam, en dat het nu eerst tijd was voor het gravelseizoen.

Maarja, hij leek deze week gedurende het toernooi steeds beter te gaan spelen, dus ik denk dat hij niet al teveel punten krijt hoeft te raken. Allebei weer winnen is misschien wat teveel gevraagd, maar eentje winnen, andere minimaal SF is te doen. :P
Misschien wel, maar ik durf niets meer te verwachten van Federer. Het moet toch ooit ophouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
Wat een pot zeg! Waar komt die Cecchinato ineens vandaan! Erg knap :)

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525104

Kort vraagje voor de tennissende Tweaker.

Al een enige tijd wil ik graag beginnen met Tennissen. Echter wilt niemand in de vriendengroep tennissen.
Nou kan ik me niet voorstellen dat iedereen hier begonnen is met een vriend/kennis om mee te tennissen.

Hoe hebben jullie een tennismaatje gevonden? Kwestie van inschrijven en keer kijken of je bekende ziet? Of is er een mogelijkheid binnen de club om je beschikbaar te stellen tegen andere beginners?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coocoocachoo
Anoniem: 525104 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:59:

Al een enige tijd wil ik graag beginnen met Tennissen. Echter wilt niemand in de vriendengroep tennissen.
Nou kan ik me niet voorstellen dat iedereen hier begonnen is met een vriend/kennis om mee te tennissen.

Hoe hebben jullie een tennismaatje gevonden? Kwestie van inschrijven en keer kijken of je bekende ziet? Of is er een mogelijkheid binnen de club om je beschikbaar te stellen tegen andere beginners?
De meeste clubs hebben genoeg evenementen om kennis te maken met andere tennissers. Ik ben persoonlijk begonnen met les, waardoor je automatisch een groepje om je heen hebt die op hetzelfde niveau zitten en waar je mee af kunt spreken.

Maar verder heb je vaak kleine toernooitjes of ladder competities o.i.d. waar iedereen van de club welkom is en je laagdrempeling andere clubgenoten kan ontmoeten.

Het is dus vooral een kwestie van kijken of je een gezellige club kunt vinden.

[ Voor 36% gewijzigd door Coocoocachoo op 02-07-2018 16:32 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwondoo
  • Laatst online: 05-07 12:00
Anoniem: 525104 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 15:59:

Beetje afhankelijk van de club waar je gaat spelen. De ene club heeft vaste kliekjes waar je niet tussenkomt, de andere staat erg open voor nieuwe spelers.

Ik ben dit seizoen weer gaan tennissen na vele jaren maar zeer zelden gespeeld te hebben. En voor het eerst in de stad waar we twee jaar geleden zijn gaan wonen. Op google gekeken welke club het dichtstbij was en hun website even goed bekeken. Toevallig hielden ze die week een open avond waarbij ze nieuwe leden en aspirant leden een rondleiding bij de club gaven, dus toen daarbij aangesloten.

Sindsdien speel ik elke maandagavond mee met trimtennis, en elke woensdag met wat leeftijdgenoten die we via de club hebben leren kennen. Ondertussen zit ik ook in 3 appgroepen waar je altijd een berichtje in kunt zetten als je een paar ballen wilt slaan en nog iemand (of meerdere) zoekt.
Vooral die appgroep en een avond waar iedereen mee mag spelen (bij andere verenigingen heet dit nog wel eens een 'toss avond') zijn denk ik hetgeen wat je graag zou willen bij je club. Anders kan aansluiting vinden soms wat lastig zijn.

De meeste clubs vinden het ook prima als je 2-3 weken probeert, voordat je lid moet worden. Dus ik zou zeggen probeer gewoon een club uit!

[ Voor 19% gewijzigd door kwondoo op 03-07-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Zelfde hier. De lokale tennisclub organiseerde een korte serie kennismakings-lessen voor beginners waar je voor een klein bedragje aan mee kon doen zonder verdere verplichtingen of direct lid worden. Leen-rackets erbij dus de deelnemers hoefden ook geen racket mee te brengen. Er kwam aardig wat belangstelling op. De mensen die mee deden kenden elkaar niet maar kunnen het goed samen vinden en zijn nu vrijwel compleet doorgegaan voor vaste tennisles, lid van de vereniging geworden en regelmatig onderling afspraken om een uurtje te tennissen op een avond of in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Bertens door naar de volgende ronde! Heeft er iemand gekeken? Op naar een volgende stunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:47
Wackmack schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 21:44:
Bertens door naar de volgende ronde! Heeft er iemand gekeken? Op naar een volgende stunt.
Ik heb de tweede set op de radio gehoord en het laatste gedeelte van de derde set gekeken op Eurosport. Fantastische prestatie!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 10:56
Gynnad schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 09:41:
[...]

Ik heb de tweede set op de radio gehoord en het laatste gedeelte van de derde set gekeken op Eurosport. Fantastische prestatie!
Venus was niet in vorm. voor alle duidelijkheid, ik ben niet voor venus of voor kiki. ik ben voor Svetlana
Kuznetsova, die de eerste ronde niet heeft overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009

Quad

Doof

Zonet heeft Bertens ook van Pliskova gewonnen en staat ze in de kwartfinale.
2e set werd spannend, maar de tiebreak was overtuigend van Bertens.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiki Bertens door naar de kwartfinale *O*

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

westlym schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Venus was niet in vorm. voor alle duidelijkheid, ik ben niet voor venus of voor kiki. ik ben voor Svetlana
Kuznetsova, die de eerste ronde niet heeft overleefd.
Venus is gewoon niet zo goed meer als vroeger en mist de drive van haar zus om echt aan de top te blijven.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:44
Bertens gaat naast een superweek voor de Belgen, ook voor een goeie week voor de Hollanders zorgen?
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste