[Tennis] Centraal discussie topic Overzicht

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

@GertJan2012

Thanks. Ik moet eerst weer even mijn eigen speelstijl herontdekken. Daarna kom ik nog voor advies voor een racket :)

Merk dat ik nu nog heel erg aan het zoeken ben waar ik de bal moet raken, en vooral hoe ik moet staan. Heb de afgelopen jaren gevolleybald (en blijf in de winter door beach volleyballen) waar je achter de bal staat ipv. ernaast. Dat is toch echt net wat anders.

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
@GertJan2012, daar komt dan m'n eerste vraag. Ik moest nieuwe tennisschoenen hebben, dus had bij tennisdirect even wat opgezocht. Nu dacht ik dat ik op een gravel baan speelde, maar 't is smashcourt.

Ik had dus 'Clay' schoenen besteld, weet jij of het nog veel uitmaakt of je op Clay schoenen speelt of op de normale variant. Er staat bij dat Clay met name geschikt is voor gravel en daarnaast ook voldoende grip geeft op Smashcourt & hardcourt.
Bij de gewone staat dat die uitstekende grip geeft op smashcourt & hardcourt. Heb er nog niet mee gespeeld, dus kan ze nog omruilen. Wat zouden de geleerden hier adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20-05 20:18
Koehandelaar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 11:53:
@GertJan2012, daar komt dan m'n eerste vraag. Ik moest nieuwe tennisschoenen hebben, dus had bij tennisdirect even wat opgezocht. Nu dacht ik dat ik op een gravel baan speelde, maar 't is smashcourt.

Ik had dus 'Clay' schoenen besteld, weet jij of het nog veel uitmaakt of je op Clay schoenen speelt of op de normale variant. Er staat bij dat Clay met name geschikt is voor gravel en daarnaast ook voldoende grip geeft op Smashcourt & hardcourt.
Bij de gewone staat dat die uitstekende grip geeft op smashcourt & hardcourt. Heb er nog niet mee gespeeld, dus kan ze nog omruilen. Wat zouden de geleerden hier adviseren?
Of je op smashcourt of op gravel speelt maakt qua profiel van je schoenen niet uit, mijn voorkeur gaat op die ondergrond absoluut uit naar clay!
Aantal jaren met all-court schoenen gespeeld, en toen een keer de switch gemaakt naar Clay, maar ik zou niet meer terugwillen. Meer stabiliteit en meer grip. Voordeel is dat je hardcourt overigens niet heel meer tegenkomt en daar kan je een enkele keer met deze schoenen ook prima op spelen.
Puur uit interesse, welke schoenen heb je gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Het zijn de Asics Gel-Game 7 en dan de Clay versie. Maar is smash-court dan vergelijkbaar met gravel qua ondergrond?

Ik lees namelijk dat je juist op smash-court andere grip schoenen moet hebben. Maar dat is lezen, vraag hier niet voor niets om ervaring haha. Ben benieuwd!

• GertJan2012
Koehandelaar schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:09:
Het zijn de Asics Gel-Game 7 en dan de Clay versie. Maar is smash-court dan vergelijkbaar met gravel qua ondergrond?

Ik lees namelijk dat je juist op smash-court andere grip schoenen moet hebben. Maar dat is lezen, vraag hier niet voor niets om ervaring haha. Ben benieuwd!
Smaschcourt is redelijk vergelijkbaar met gravel ja. Het is en blijft een korrel op een bepaalde ondergrond al speelt het wel echt anders. Ik speel zowel op gravel als op smashcourt, maar vind een clay schoen zowel op gravel als smashcourt toch echt fijner spelen dan een allcourt schoen.
Prima schoen om mee te beginnen, mocht je iets meer gaan spelen en af en toe ook eens een wedstrijd dan zou ik een iets betere schoen qua demping kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:19

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bah, speel je tegen een 4.0 om flink bonuspuntjes te pakken als 4.8-tje op weg naar de 4...Win ik eerste set met 6-0, tweede set 1-0 voor en toen ging ie ineens wilde klappen geven uit boosheid en het lukte allemaal (je kent het wel: service return met ogen dicht gewoon vol op je racket nemen tegen lijn aan).
Bij 3-3 ging hij beter spelen en wist het toch om te draaien... Gebeurt niet vaak dat ik het zo gruwelijk weggeef :(

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
FunkyTrip schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:15:
Bah, speel je tegen een 4.0 om flink bonuspuntjes te pakken als 4.8-tje op weg naar de 4...Win ik eerste set met 6-0, tweede set 1-0 voor en toen ging ie ineens wilde klappen geven uit boosheid en het lukte allemaal (je kent het wel: service return met ogen dicht gewoon vol op je racket nemen tegen lijn aan).
Bij 3-3 ging hij beter spelen en wist het toch om te draaien... Gebeurt niet vaak dat ik het zo gruwelijk weggeef :(
Tja das balen... maar goed, als je 4,8 staat en je krijgt er een 5,0 bij dan valt de schade mee. Beredeneer je naar het feit dat je er ook een 3,8 bij had kunnen krijgen dan is hij een beetje pijnlijk ja ;-) Zaterdag overdag perfecte dag om te spelen trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

GertJan2012 schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:57:
[...]

Tja das balen... maar goed, als je 4,8 staat en je krijgt er een 5,0 bij dan valt de schade mee. Beredeneer je naar het feit dat je er ook een 3,8 bij had kunnen krijgen dan is hij een beetje pijnlijk ja ;-) Zaterdag overdag perfecte dag om te spelen trouwens!
3.2 he ;-)
Je krijgt 1 punt onder de score van de tegenstander.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
FunkyTrip schreef op maandag 28 september 2020 @ 13:59:
[...]

3.2 he ;-)
Je krijgt 1 punt onder de score van de tegenstander.
I know, heb het verkeerd opgeschreven. Maar goed, dan was hij dus geen 4,0 maar een 4,2? Dus nu krijg je een 5,2 er bij... valt de schade nog steeds mee als je zelf 4,8 staat. Nadeel is alleen dat waarschijnlijk je eerste potjes van het jaar zijn ( of heb je van de zomer nog toernooitjes gespeeld ? ) , en deze daarom extra hard aankomen ?
Sowieso een groot nadeel van het hele DSS systeem zoals het er nu is, je eerste 6 wedstrijden van het jaar tellen het hardst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

GertJan2012 schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:18:
[...]

I know, heb het verkeerd opgeschreven. Maar goed, dan was hij dus geen 4,0 maar een 4,2? Dus nu krijg je een 5,2 er bij... valt de schade nog steeds mee als je zelf 4,8 staat. Nadeel is alleen dat waarschijnlijk je eerste potjes van het jaar zijn ( of heb je van de zomer nog toernooitjes gespeeld ? ) , en deze daarom extra hard aankomen ?
Sowieso een groot nadeel van het hele DSS systeem zoals het er nu is, je eerste 6 wedstrijden van het jaar tellen het hardst.
Ja vergiste me, hij was 4.19 ofzo. Won al wel van een 4.5 dit jaar dus steeg al meteen van 5.1 naar 4.8 na 1 wedstrijd. Nu blijf ik bijna staan inderdaad, van 4.80 naar 4.88 ofzo,

Daarom baal ik ook zo ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
FunkyTrip schreef op maandag 28 september 2020 @ 14:25:
[...]

Ja vergiste me, hij was 4.19 ofzo. Won al wel van een 4.5 dit jaar dus steeg al meteen van 5.1 naar 4.8 na 1 wedstrijd. Nu blijf ik bijna staan inderdaad, van 4.80 naar 4.88 ofzo,

Daarom baal ik ook zo ;)
Herken het gevoel. Dat het net ff niet meezit. Blijft overigens ook wel weer het mooie van tennis, je hebt pas verloren/gewonnen als het laatste punt gespeeld is.
Ook wel eens een toernooi in de finale verloren terwijl wij in de 3e set 5-2 voor stonden en 3 matchpoints hadden. Dan is tennis ineens een erg zure sport |:(

• GertJan2012
@Antonius en @FunkyTrip , bij jullie ook de discussie gaande of jullie verder gaan met de competitie of niet?

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Waarom zou dat ter discussie staan? :)

Ik heb mij overigens ingeschreven voor de wintercompetitie van de vereniging (alleen intern). Eens kijken hoe dat gaat straks! 8)

[ Voor 63% gewijzigd door M3rcury op 30-09-2020 15:58 ]

No signature required.

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

GertJan2012 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 15:43:
@Antonius en @FunkyTrip , bij jullie ook de discussie gaande of jullie verder gaan met de competitie of niet?
Het team waar we zaterdag tegen zouden spelen hebben zich teruggetrokken uit de competitie ivm corona-gevallen. Wij trekken ons niet terug. Buitentennis is erg veilig. Gewoon de kantines mijden. En die zijn over het algemeen toch al dicht.

Dit dus.

• GertJan2012
Ik speel dit seizoen helaas op de vrijdag avond ( hoop volgend jaar weer op zaterdag ) , maar daar speelt nu de discussie dat je 1 uur speelt, dan 1 uur moet wachten, en dan weer 1 uur speelt.
Dit is normaliter geen probleem als de kantine open is en je binnen droog kunt wachten ( met een drankje ) maar die vlieger gaat nu dus niet op. Een aantal teams hebben inderdaad al aangegeven dat ze zich terug gaan trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moofnor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:13

Moofnor

King of my castle

Hier gaan we ook nog gewoon door. Ben wel benieuw voor hoelang, want zitten toch wel in een van de risicogebieden (Delft/Rotterdam).
Ik ben persoonlijk blij dat we nog mogen, maar zie het na de eerste regendag wel klaar zijn. Als mixteam moeten we 8 wedstrijden spelen, met wisselvallig herfstweer kun je niet maken dan buiten in de regen te wachten.

- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker

• GertJan2012
Moofnor schreef op woensdag 30 september 2020 @ 17:17:
Hier gaan we ook nog gewoon door. Ben wel benieuw voor hoelang, want zitten toch wel in een van de risicogebieden (Delft/Rotterdam).
Ik ben persoonlijk blij dat we nog mogen, maar zie het na de eerste regendag wel klaar zijn. Als mixteam moeten we 8 wedstrijden spelen, met wisselvallig herfstweer kun je niet maken dan buiten in de regen te wachten.
Precies dat laatste. Helemaal op de vrijdag avond in de kou is dat ook geen feestje. Daarbij verwacht ik dat er meer en meer teams op zullen geven.
Mixen op zondag met 8 potten is helemaal een drama als het slecht weer is en je niet eens een drankje kunt doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Bij ons vooralsnog geen discussie en komend weekend gewoon spelen. Zoals FunkyTrip ook zegt: competitie is buiten en alleen al daarmee veiliger dan binnen sporten. Kantine en clubhuis gesloten, geen koffie vooraf en hapjes achteraf dus het sociale aspect wordt wat minder. Ik speel dit najaar HD4 dus in totaal 4 potjes in 2 rondes op een wedstrijddag. Dan valt het met de wachttijd meestal mee, ook bij minder weer. Ik ben benieuwd hoe het zich over de komende weken en maanden blijft ontwikkelen, zowel competitie als trainen. Wat mij betreft gewoon goed aan de regels houden dan is de kans het grootst dat we lekker kunnen blijven ballen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Toch knap hoe spelers zich nu opeens niet na elk punt uitgebreid hoeven af te drogen :Y) @ Roland Garros (laatste speeldag). Nou is het natuurlijk ook geen hartje zomer meer maar op Wimbledon/Roland Garros heb je doorgaans ook genoeg koude/natte dagen ....

[ Voor 34% gewijzigd door apis29 op 11-10-2020 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Strak toernooi gespeeld door Nadal hoor. Wat een enorme baas op gravel _/-\o_
Tijdens de wedstrijd lijkt het een 110% autist. Altijd apart om zijn tics te zien voordat hij serveert, en hoe hij zijn drinkflesjes neerzet. Ik heb bewondering voor zijn ongekende focus op de baan. Direct na het laatste punt breekt dan zijn gezicht open en zie je ontspanning en vreugde. Heel bijzondere speler.

En Iga Swiatek was eigenlijk net zo ongenaakbaar tijdens dit toernooi, alleen (tot nu toe) veel minder bekend. Die gaat nog wel meer grand slams pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Niet online
Antonius schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:32:
Strak toernooi gespeeld door Nadal hoor. Wat een enorme baas op gravel _/-\o_
Tijdens de wedstrijd lijkt het een 110% autist. Altijd apart om zijn tics te zien voordat hij serveert, en hoe hij zijn drinkflesjes neerzet. Ik heb bewondering voor zijn ongekende focus op de baan. Direct na het laatste punt breekt dan zijn gezicht open en zie je ontspanning en vreugde. Heel bijzondere speler.

En Iga Swiatek was eigenlijk net zo ongenaakbaar tijdens dit toernooi, alleen (tot nu toe) veel minder bekend. Die gaat nog wel meer grand slams pakken.
Hij was inderdaad heer en meester. Begon me nadat z’n ritueel voor de opslag me was opgevallen wel een beetje te irriteren aan dat niet bestaande haar van em wat ie elke keer probeerde weg te halen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://knltb.nl/nieuws/2...-met-4-per-baan-mag-weer/

Vanaf donderdag mag je weer dubbelen :Y

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:54
Sinds enkele weken met vrienden beginnen tennissen omdat we een nieuwe sport en uitdaging zochten. Heb zelf veel badminton gespeeld, en speel het nog en het is serieus aanpassen. Tijdens het spel probeer ik toch al de juiste forehand-slag te gebruiken, maar soms denk ik te veel na wanneer ik die bal moet raken en dan moet ik nog zien dat ik de zwaai goed doe en nog eens de racket in de juiste hoek houden 8)7

Mijn vrienden spelen daarentegen meer intuitief en willen er vooral voor zorgen dat de bal terug bij mij komt. Omdat ik het dan technisch juist wil doen, en het mij niet altijd lukt, verlies ik wel veel punten ;w

Ik had onlangs Topspin Pro gezien als hulpmiddel. Zijn er mensen die dat beter kennen? Zou het een hulpmiddel zijn voor beginners om thuis de verschillende slagen in te oefenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pina schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:21:
Sinds enkele weken met vrienden beginnen tennissen omdat we een nieuwe sport en uitdaging zochten. Heb zelf veel badminton gespeeld, en speel het nog en het is serieus aanpassen. Tijdens het spel probeer ik toch al de juiste forehand-slag te gebruiken, maar soms denk ik te veel na wanneer ik die bal moet raken en dan moet ik nog zien dat ik de zwaai goed doe en nog eens de racket in de juiste hoek houden 8)7

Mijn vrienden spelen daarentegen meer intuitief en willen er vooral voor zorgen dat de bal terug bij mij komt. Omdat ik het dan technisch juist wil doen, en het mij niet altijd lukt, verlies ik wel veel punten ;w

Ik had onlangs Topspin Pro gezien als hulpmiddel. Zijn er mensen die dat beter kennen? Zou het een hulpmiddel zijn voor beginners om thuis de verschillende slagen in te oefenen?
Leuk! In principe hoef je je geen zorgen te maken om veel punten te verliezen. Het is net als met Darts. Eerst scoor je hoog omdat je random 3x18 gooit en 2x17 ipv de 20 waar je op mikt, dan knalt je score omlaag omdat je beter wordt en nu alles in de 1 en de 5 net naast de 20 gooit en dan ineens gaat het structureel omhoog omdat je nu wel die 20 altijd raakt. Dat gaat ook met tennis gebeuren. Je vrienden hitten een wall vanwege hun gebrekkige techniek en jij wordt ineens beter.

Belangrijkste met tennis is die knietjes te buigen, stil te staan als je slaat en naar het raakpunt van bal op racket kijken ipv het punt waar je naar toe wil slaan.

Youtube vids genoeg over tennistaktieken en technieken. En die zijn inderdaad handig om te kijken.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
FunkyTrip schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Leuk! In principe hoef je je geen zorgen te maken om veel punten te verliezen. Het is net als met Darts. Eerst scoor je hoog omdat je random 3x18 gooit en 2x17 ipv de 20 waar je op mikt, dan knalt je score omlaag omdat je beter wordt en nu alles in de 1 en de 5 net naast de 20 gooit en dan ineens gaat het structureel omhoog omdat je nu wel die 20 altijd raakt. Dat gaat ook met tennis gebeuren. Je vrienden hitten een wall vanwege hun gebrekkige techniek en jij wordt ineens beter.

Belangrijkste met tennis is die knietjes te buigen, stil te staan als je slaat en naar het raakpunt van bal op racket kijken ipv het punt waar je naar toe wil slaan.

Youtube vids genoeg over tennistaktieken en technieken. En die zijn inderdaad handig om te kijken.
Ik tennis nu al weer ruim 10 jaar, maar topspin pro? Wat wordt daar mee bedoeld ? (nee sorry, ik heb nog niet gegoogled)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47
GertJan2012 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:18:
[...]

Ik tennis nu al weer ruim 10 jaar, maar topspin pro? Wat wordt daar mee bedoeld ? (nee sorry, ik heb nog niet gegoogled)
Was dat niet precies het idee achter Tweakers though? Dat je simpele zaken eerst kunt Googlen? Maar goed, nu het voor het massale publiek toegankelijk moet zijn, is het waarschijnlijk acceptabel. Het had waarschijnlijk echter niet meer tijd gekost dan je post schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Snowdog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:23:
[...]

Was dat niet precies het idee achter Tweakers though? Dat je simpele zaken eerst kunt Googlen? Maar goed, nu het voor het massale publiek toegankelijk moet zijn, is het waarschijnlijk acceptabel. Het had waarschijnlijk echter niet meer tijd gekost dan je post schrijven.
Dude , neem nog een slokje van je fles azijn. "Nu het voor het grote publiek toegangkelijk moet zijn...."
Serieus ??? :? Voor je geruststelling, ik heb het even opgezocht, maar hoor toch nog graag van @FunkyTrip of het echt werkt en wat je er aan hebt als tennisser... (of moet ik user reviews ook alleen maar googlen? :X )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:47
GertJan2012 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Dude , neem nog een slokje van je fles azijn. "Nu het voor het grote publiek toegangkelijk moet zijn...."
Serieus ??? :? Voor je geruststelling, ik heb het even opgezocht, maar hoor toch nog graag van @FunkyTrip of het echt werkt en wat je er aan hebt als tennisser... (of moet ik user reviews ook alleen maar googlen? :X )
Sorry, je hebt ergens wel gelijk, maar het probleem is wel dat er steeds meer "vervuiling" komt door vragen die je met een simpele Google-search in dezelfde tijd kan oplossen. Nou is dit wel iets anders, aangezien het niet een nieuw topic is, maar alsnog. Anyway, mijn excuses en ik hoop inderdaad dat je erachter komt of het echt helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

GertJan2012 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:27:
[...]

Ik heb geen idee wat Topspin pro is. Ik ga er -ongegoogled- vanuit dat het één of ander online tips,lessons&strategy is ofzo. Daar heb je ook een miljoen gratis filmpjes van op youtube.

-edit-

Toch even gegoogled. Blijkbaar is het dé telsell methodiek die je beter doet tennissen met 2 minuten oefenen per dag :')
'It's amaaaaazing Beth'

Ik zou het lekker houden bij dit soort filmpjes:

Zelf ben ik een 4tje van bijna 50 ;)

[ Voor 23% gewijzigd door FunkyTrip op 10-06-2021 22:42 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Snowdog schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 20:37:
[...]

Sorry, je hebt ergens wel gelijk, maar het probleem is wel dat er steeds meer "vervuiling" komt door vragen die je met een simpele Google-search in dezelfde tijd kan oplossen. Nou is dit wel iets anders, aangezien het niet een nieuw topic is, maar alsnog. Anyway, mijn excuses en ik hoop inderdaad dat je erachter komt of het echt helpt :)
No worries,zand (of is in dit topic gravel toepasselijker) er over !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
FunkyTrip schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 22:37:
[...]

Ik heb geen idee wat Topspin pro is. Ik ga er -ongegoogled- vanuit dat het één of ander online tips,lessons&strategy is ofzo. Daar heb je ook een miljoen gratis filmpjes van op youtube.

-edit-

Toch even gegoogled. Blijkbaar is het dé telsell methodiek die je beter doet tennissen met 2 minuten oefenen per dag :')
'It's amaaaaazing Beth'

Ik zou het lekker houden bij dit soort filmpjes:

[YouTube: How to Hit a Beginner Backhand - Tennis Lesson]

Zelf ben ik een 4tje van bijna 50 ;)
Uiteraard ook al mega veel van die filmpjes bekeken, maar of ik er nou echt wat aan heb…. Ik vind de tennis leraar die mij precies verteld wat ík anders zou moeten doen toch een stuk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Ik heb het toch aangeschaft, is vooral handig om thuis je techniek beter onder de knie te krijgen. Het traject van je slag kan je op die manier corrigeren. Vind ik best wel goed gevonden hoor en zeker iets voor beginners

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17

pro_6or

amateur_60r

FunkyTrip schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:10:
[...]

Naar het raakpunt kijken heb ik nog nooit gedaan. Bij Tennis ga je snel vooruit in het begin, ik heb altijd gevolleyballed en werd in mijn 1e jaar Tennis een 6. Door te winnen van 7ens en tja, verlies telt dan niet natuurlijk omdat je zelf een 9 bent. Maar na die eerste sprongen vooruit moet je gewoon heel veel ballen slaan om beter te worden. Ik krijg les van de ex 200 van de wereld (bij de dames) en we praten bijna nooit over hoe iets moet. Slaan slaan slaan en heel soms een kleine tip vlak voor of na je sloeg. Nooit te veel. Voorheen had ik wel van dat soort trainers, verschrikkelijk. Maak gewoon lekker je uren, doe je best, wees niet bang om fouten te maken. En verwacht vooral niet te snel beter te worden. Dat kan niet.

een treffende spreuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Wat een machine is het toch, die Djokovic. Hoop dat Tsitsipas een beetje een opleving heeft in de 5e

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pro_6or schreef op zondag 13 juni 2021 @ 17:56:
[...]
Naar het raakpunt kijken heb ik nog nooit gedaan.
Zou ik toch eens proberen dan, gaat een wereld voor je open. Waarom zou je kijken waar je naar wil slaan op het moment van slaan? Dat kun je heel goed vlak vooraf doen en dan op muscle memory gewoon die klap geven.

Toppers kijken ook allemaal naar het raakpunt. Ik doe het zelf nog te weinig omdat ik het nooit deed, maar sinds ik er meer op let raak ik ze ballen veel meer in het midden van het racket. Voorheen raakte ik heel veel buiten het middenpunt en dan hoor je die 'zoeeffff' niet meer. Iedere tennis weet wel hoe het verschil voelt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door FunkyTrip op 13-06-2021 20:18 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:17

pro_6or

amateur_60r

Wat dat betreft is het ook wel handig om eens zonder dempertje te spelen, dan hoor je ook wanneer je hem niet goed raakt.

Tennis is leuk, makkelijk, maar tegelijk ook heel moeilijk. Die rekenmachine daarboven moet je gewoon trainen.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
FunkyTrip schreef op zondag 13 juni 2021 @ 20:17:
[...]

Zou ik toch eens proberen dan, gaat een wereld voor je open. Waarom zou je kijken waar je naar wil slaan op het moment van slaan? Dat kun je heel goed vlak vooraf doen en dan op muscle memory gewoon die klap geven.

Toppers kijken ook allemaal naar het raakpunt. Ik doe het zelf nog te weinig omdat ik het nooit deed, maar sinds ik er meer op let raak ik ze ballen veel meer in het midden van het racket. Voorheen raakte ik heel veel buiten het middenpunt en dan hoor je die 'zoeeffff' niet meer. Iedere tennis weet wel hoe het verschil voelt ;)

[YouTube: Roger Federer forehand compilation SLOW MOTION]
Klinkt heel dom maar ik snap het nut daar niet van. Als je de zwaai beweging inzet, heb je in principe toch niet echt de controle of je hem op het raakpunt raakt? Ik bedoel, je kan dan toch niet nog corrigeren opdat je hem perfect raakt? Lijkt mij toch dat uw timing, de baan van je racket en hoe je hem vasthoudt al bepaalt of je hem perfect raakt of niet. Lijkt mij vreemd dat door naar het punt te kijken, je ergens nog ervoor kan zorgen dat er een correctie gebeurt en je hem alsnog beter kan raken...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pina schreef op zondag 13 juni 2021 @ 23:29:
[...]

Klinkt heel dom maar ik snap het nut daar niet van. Als je de zwaai beweging inzet, heb je in principe toch niet echt de controle of je hem op het raakpunt raakt? Ik bedoel, je kan dan toch niet nog corrigeren opdat je hem perfect raakt? Lijkt mij toch dat uw timing, de baan van je racket en hoe je hem vasthoudt al bepaalt of je hem perfect raakt of niet. Lijkt mij vreemd dat door naar het punt te kijken, je ergens nog ervoor kan zorgen dat er een correctie gebeurt en je hem alsnog beter kan raken...?
Dus als jij een bal met je hand opvangt, kijk je naar de persoon die hem gooide? Of kijk je naar de bal zodat je hem niet op je vingers krijgt maar in je palm?
Als je een bal met je voet schiet, kijk je dan naar de bal of kijk je naar het punt in de verte?

Als je naar het raakpunt kijkt is het toch echt net nauwkeuriger, je kunt nog steeds een minieme correctie toepassen. Dit is ook de reden dat toppers altijd naar het raakpunt kijken. Trainers zeggen vaak "je moet de bal tegen je racket aan zien komen"

[ Voor 12% gewijzigd door FunkyTrip op 14-06-2021 11:07 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
FunkyTrip schreef op maandag 14 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Dus als jij een bal met je hand opvangt, kijk je naar de persoon die hem gooide? Of kijk je naar de bal zodat je hem niet op je vingers krijgt maar in je palm?
Als je een bal met je voet schiet, kijk je dan naar de bal of kijk je naar het punt in de verte?

Als je naar het raakpunt kijkt is het toch echt net nauwkeuriger, je kunt nog steeds een minieme correctie toepassen. Dit is ook de reden dat toppers altijd naar het raakpunt kijken. Trainers zeggen vaak "je moet de bal tegen je racket aan zien komen"
Bij voetbal weet ik dat het logischer is dat je net niet naar de bal kijkt, anders zie je niet wat er op het veld gebeurt ;) maar we begrijpen elkaar wel. Kan zijn dat ik dat al doe maar zal het morgen weten te zeggen want ik kan het mij niet herinneren :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Ik vergeet het nogal eens, maar merk dat mijn slagen een pak zuiverder zijn als ik naar de bal blijf kijken tot na het raken. Precies zoals je in de slomo video's van de profs ziet. Vooral bij Federer is het zo mooi zichtbaar. Als hij al naar de bal moeten blijven kijken om hem goed neer te leggen, dan heb ik niet de illusie dat ik beter speel als ik er niet naar kijk. Het is wel iets wat ik enorm moeilijk vond om mee te beginnen, en nog steeds moeilijk om te blijven doen.

Something completely different:
Zijn er mensen hier die zelf hun racket bespannen? Ik heb de indruk dat dat niet veel gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Antonius schreef op maandag 21 juni 2021 @ 13:47:
Ik vergeet het nogal eens, maar merk dat mijn slagen een pak zuiverder zijn als ik naar de bal blijf kijken tot na het raken. Precies zoals je in de slomo video's van de profs ziet. Vooral bij Federer is het zo mooi zichtbaar. Als hij al naar de bal moeten blijven kijken om hem goed neer te leggen, dan heb ik niet de illusie dat ik beter speel als ik er niet naar kijk. Het is wel iets wat ik enorm moeilijk vond om mee te beginnen, en nog steeds moeilijk om te blijven doen.
Ik heb inmiddels wel wat meer artikelen hierover gelezen en het blijkt dat Federer en Nadal dit wel heel extreem doen tov andere pro's. Een Djoko kijkt al wel bijna direct naar de overkant van het net weer. Belangrijkste is denk ik dat je hoofd stil staat op het moment van slaan zodat je nekbeweging geen invloed heeft op je lichaamspositie op het moment van slaan.
Something completely different:
Zijn er mensen hier die zelf hun racket bespannen? Ik heb de indruk dat dat niet veel gebeurt.
Ik heb nog mijn oude apparaat uit 1993 ofzo, met zo'n handmatige hefboom. Doet het nog steeds prima, al is het sliprubbert niet meer verkrijgbaar en moet ik hier fietsbinnenband voor gebruiken :D
Scheelt me wel 20 euro per bespanbeurt. Bij een winkel is het meestal 25 euro ofzo en zo'n bespanning kost niet meer dan 5 euro. Ik sla er elke 3-4 weken doorheen.

Op de tennisbaan uiteraard wel genoeg gastjes die het voor 15 euro doen denk ik.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
Ik liet het vroeger ook doen. Sinds mijn jongste hard groter en sterker aan het worden is, gaat hij steeds sneller door zijn bespanningen heen. Daarom ben ik begonnen om het zelf te doen. Eerst had ik een Tyger machine, beviel prima maar was wel wat zwaar. Een tijdje terug kon ik een oude Stringway overnemen. Een stuk lichter om te versjouwen en erg prettig in het gebruik. Niet dat de eerste het slecht deed, deze is gewoon nog wat fijner. Junior slaat een nieuwe bespanning soms in enkele dagen stuk. Dan loont het al snel om het zelf te kunnen vervangen. Ik heb er ook aardigheid in. 's Avonds na het eten een rustig muziekje aan en dan even een nieuwe bespanning zetten op de keukentafel. Voor mij is het een zen momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Intussen een dikke maand aan het tennissen. Probeer altijd op de techniek te letten en de bal laag te houden maar merk op dat hij te vaak in het net belandt... Enerzijds goed teken dat ik de bal laag kan houden maar anderzijds oh zo frustrerend hoeveel punten ik daardoor verlies.

Vooral omdat mijn tegenstrever totaal niet technisch speelt en enkel de bal over het net wil spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:42
Waarom wil je de bal laag over het net spelen? Laag houden != 'techniek'.
Techniek (specifiek: topspin) maakt het mogelijk om een lekkere marge over het net aan te houden, en de spin drukt de bal tijdig naar beneden. Dat geeft een combinatie van veiligheid tegen ballen in het net, controle zodat de bal niet achter de lijn belandt als je veel harder slaat, en druk bij de tegenstander omdat de bal na de stuit meer doorschiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Antonius schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:22:
Ik liet het vroeger ook doen. Sinds mijn jongste hard groter en sterker aan het worden is, gaat hij steeds sneller door zijn bespanningen heen. Daarom ben ik begonnen om het zelf te doen. Eerst had ik een Tyger machine, beviel prima maar was wel wat zwaar. Een tijdje terug kon ik een oude Stringway overnemen. Een stuk lichter om te versjouwen en erg prettig in het gebruik. Niet dat de eerste het slecht deed, deze is gewoon nog wat fijner. Junior slaat een nieuwe bespanning soms in enkele dagen stuk. Dan loont het al snel om het zelf te kunnen vervangen. Ik heb er ook aardigheid in. 's Avonds na het eten een rustig muziekje aan en dan even een nieuwe bespanning zetten op de keukentafel. Voor mij is het een zen momentje.
Junior moet lekker zelf die rackets bespannen en voor zijn vriendjes... Ideale bron van inkomsten :Y

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pina schreef op maandag 28 juni 2021 @ 08:59:
Intussen een dikke maand aan het tennissen. Probeer altijd op de techniek te letten en de bal laag te houden maar merk op dat hij te vaak in het net belandt... Enerzijds goed teken dat ik de bal laag kan houden maar anderzijds oh zo frustrerend hoeveel punten ik daardoor verlies.

Vooral omdat mijn tegenstrever totaal niet technisch speelt en enkel de bal over het net wil spelen...
Voorzichtig beginnen te leren met topspin aan je slag te geven, dan kunnen die ballen lekker een halve meter boven het net en vallen ze gewoon in.

En op jouw niveau zijn hoge ballen helemaal niet erg. Op niveau 8/9 (en eigenlijk in het algemeen) worden wedstrijden gewonnen door de persoon die de bal het vaakst terugslaat zonder een fout te maken en niet door de persoon die directe punten scoort. Gewoon aan je techniek werken en die ballen een meter over het met terugduwen op de backhand van de tegenstander.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-06 09:21
Antonius schreef op maandag 21 juni 2021 @ 17:22:
Inderdaad leuk om zelf te doen dat bespannen. Al merk ik wel dat je de handigheid en snelheid verliest als je het niet vaak meer doet. Doe het zelf sinds een jaar weer af en toe voor mijn eigen rackets met een oude hefboom machine. Waar het vroeger <30 minuten was, is het nu toch meer richting een uur. En dan moet ik nog opletten dat ik juist afknoop.

Maar leuk om te experimenteren met verschillende soorten snaren en aantal kg van de bespanning. Toen ik nog veel tenniste, haalde ik Babolat Natural Gut uit Amerika en daar kon ik vaak bijna het hele seizoen mee spelen. Voordeel daarvan is dat het identiek en lekker blijft spelen tot het breekt, nadeel is dat zo'n setje darmen bijna 40 dollar kostte. Geen idee wat het tegenwoordig kost, ben nu bezig mijn oude rollen mulitfilament op te maken. Dat speelt ook wel aardig, maar op een gegeven moment is de elasticiteit er wel uit en knip ik het er liever uit dan dat ik wacht tot ik het kapot sla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
FunkyTrip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 11:02:
[...]

Voorzichtig beginnen te leren met topspin aan je slag te geven, dan kunnen die ballen lekker een halve meter boven het net en vallen ze gewoon in.

En op jouw niveau zijn hoge ballen helemaal niet erg. Op niveau 8/9 (en eigenlijk in het algemeen) worden wedstrijden gewonnen door de persoon die de bal het vaakst terugslaat zonder een fout te maken en niet door de persoon die directe punten scoort. Gewoon aan je techniek werken en die ballen een meter over het met terugduwen op de backhand van de tegenstander.
Topspin is inderdaad heerlijk! Lekker veel marge over het net en ik heb heel vaak dat de tegenstander de bal laat stuiteren bij de achterlijn omdat hij denkt dat hij uit gaat en dan toch moet toegeven dat hij net op of voor de lijn was :+

En wat mij heel erg geholpen heeft na mijn rentree vorig jaar is voetenwerk. Heel goed anticiperen en korte passen maken om ruimte te maken voor je slag. Krijg nu te horen dat ik dans op de baan en soms vragen mensen of ik een voetballer ben, omdat ik zo veel loop voor hun gevoel. Heb nog nooit gevoetbalt en ben een houten klaas op de dansvloer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
FunkyTrip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:59:
[...]
Junior moet lekker zelf die rackets bespannen en voor zijn vriendjes... Ideale bron van inkomsten :Y
Ik heb er aardigheid in, hij niet. Zal er wel wat aan liggen hoe het zich het komende jaar ontwikkelt. Hij heeft een tijdje met heel ruwe snaren gespeeld. Ik heb de indruk dat daarbij de lengte en breedte snaren binnen no time door elkaar heen "zagen". Zijn laatste bespanning heb ik er een gladde snaar in gezet, waar ik zelf ook lekker mee speel. Die gaat al weer even mee en ik hoor geen klachten over het racket. Fingers crossed dat ie hiermee verder wil. Dan hoef ik er niet wekelijks een avond aan te besteden.
kleinelievewolff schreef op maandag 28 juni 2021 @ 12:48:
[...]
Inderdaad leuk om zelf te doen dat bespannen. Al merk ik wel dat je de handigheid en snelheid verliest als je het niet vaak meer doet. Doe het zelf sinds een jaar weer af en toe voor mijn eigen rackets met een oude hefboom machine. Waar het vroeger <30 minuten was, is het nu toch meer richting een uur. En dan moet ik nog opletten dat ik juist afknoop.
Onder de 30 minuten heb ik nog nooit gedaan. Ik denk zelfs niet dat ik daar ooit bij in de buurt gekomen ben. Mijn inschatting is dat ik drie kwartier tot een uur zoet ben met een racket. Ik heb er geen haast bij en probeer netjes en systematisch te werken. Bij slordigheid zit sluipt er snel flinke variatie in het resultaat. En het afknopen gaat bijna vanzelf als ik recent nog een racket heb gedaan. Als het al weer even geleden is, dan kijk ik voor de zekerheid toch weer even een youtube filmpje om het geheugen op te frissen.
Maar leuk om te experimenteren met verschillende soorten snaren en aantal kg van de bespanning. Toen ik nog veel tenniste, haalde ik Babolat Natural Gut uit Amerika en daar kon ik vaak bijna het hele seizoen mee spelen. Voordeel daarvan is dat het identiek en lekker blijft spelen tot het breekt, nadeel is dat zo'n setje darmen bijna 40 dollar kostte. Geen idee wat het tegenwoordig kost, ben nu bezig mijn oude rollen mulitfilament op te maken. Dat speelt ook wel aardig, maar op een gegeven moment is de elasticiteit er wel uit en knip ik het er liever uit dan dat ik wacht tot ik het kapot sla.
Yep, dat vind ik ook. Ik heb een aantal rollen snaren in huis. Wel zie ik nu dat ik een of twee rollen veel gebruik, de rest blijft al weer een tijdje liggen. Als ik wat wil uitproberen dan gebruik ik dat op een oud racket van mijn zoon. Daar is intern iets mis, speelt niet goed meer, maar is prima bruikbaar als experimenteer racket om mijn bespan skills een beetje bij te schaven of een handigheidje te testen.

Ik wist niet dat er nog met echte darm snaren gespeeld werd. Daar stelde ik me altijd bij voor dat die heel kort mee gaan en enorm gevoelig zijn voor weer (temperatuur, luchtvochtigheid). Misschien zit ik er helemaal naast en zou ik dat ook eens moeten proberen. Lijkt wel duur om zomaar even te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik bespan ook die synthetic gut niet meer eigenlijk, alleen voor mijn moeder om de rol op te maken :D
Tegenwoordig ben ik toch overgegaan op polyester snaren. Gaan lang mee. Zijn wel heel stug. Als je hem goed buigt, buigt ie niet meer terug, dus daar moet je wel een beetje mee uitkijken bij het bespannen.

Gebruik nu de Babolat RPM team. Die is wel wat duurder dan mijn normale polyester snaren (meestal 80-90 euro per 200m rol).

Doordat ik speel met een 16x15 snaren racket (Wilson Juice 100S limited edition, gekocht voor de fun)
Afbeeldingslocatie: https://www.picclickimg.com/d/l400/pict/304002559594_/New-Old-Stock-Wilson-Juice-100s-Limited-Edition.jpg

moet ik eigenlijk wel spelen met polyester, anders knallen die ballen helemaal alle kanten uit.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
zzattack schreef op maandag 28 juni 2021 @ 10:35:
Waarom wil je de bal laag over het net spelen? Laag houden != 'techniek'.
Techniek (specifiek: topspin) maakt het mogelijk om een lekkere marge over het net aan te houden, en de spin drukt de bal tijdig naar beneden. Dat geeft een combinatie van veiligheid tegen ballen in het net, controle zodat de bal niet achter de lijn belandt als je veel harder slaat, en druk bij de tegenstander omdat de bal na de stuit meer doorschiet.
dat klopt wel, had gisteren ook enkele zaken gezien, ik denk ook dat ik de bal te laat pak. Die fout heb je ook bij bv badminton, dat mensen te lang wachten tot de pluim laag genoeg is voor ze erop durven slaan. Ik denk dat ik de bal vaak pak nadat de bal aan het dalen is na de stuit, terwijl je hem eerder moet nemen vlak na de stuit, wanneer de bal nog aan het stijgen is vermoed ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
Nee hoor, dat maakt de timing juist veel lastiger. Kijk maar eens hoe ver ze op gravel achter de baseline staan op TV. Je kunt hiermee natuurlijk veel tijd wegnemen bij je tegenstander, maar zeker op beginnend niveau (en eigenlijk tot heel, heel ver daarna) is het stukken zinniger te focussen op je eigen fouten uitstellen dan om te proberen winners te slaan.

[ Voor 52% gewijzigd door zzattack op 28-06-2021 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
FunkyTrip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:41:
Ik bespan ook die synthetic gut niet meer eigenlijk, alleen voor mijn moeder om de rol op te maken :D
Tegenwoordig ben ik toch overgegaan op polyester snaren. Gaan lang mee. Zijn wel heel stug. Als je hem goed buigt, buigt ie niet meer terug, dus daar moet je wel een beetje mee uitkijken bij het bespannen.

Gebruik nu de Babolat RPM team. Die is wel wat duurder dan mijn normale polyester snaren (meestal 80-90 euro per 200m rol).

Doordat ik speel met een 16x15 snaren racket (Wilson Juice 100S limited edition, gekocht voor de fun)
[Afbeelding]

moet ik eigenlijk wel spelen met polyester, anders knallen die ballen helemaal alle kanten uit.
Ik heb een paar poly's van MSV geprobeerd maar dat wilde niet echt. Toen toevallig een setje Kirschbaum kunnen proberen (Proline Evolution). Dat bevalt mij onverwacht heel goed en gebruik ik al een tijdje, Zoon heeft een jaar met de rough version daarvan gespeeld. Daar zaagt hij inmiddels te snel doorheen. Als hij geprofileerde snaren wil blijven gebruiken, dan denk ik dat hij zelf de rollen mag gaan kopen en bespannen >:)

Ze zijn inderdaad erg stug, heel anders met bespannen dan een zachtere snaar. Veel lagere spanning ook. Toen junior wat jonger was, deed ik die van hem zelfs maar op 17-18kg. Inmiddels wel wat hoger, maar nog altijd een stuk lager dan andere types snaren. Ook in mijn eigen racket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Antonius schreef op maandag 28 juni 2021 @ 13:42:
Ik wist niet dat er nog met echte darm snaren gespeeld werd. Daar stelde ik me altijd bij voor dat die heel kort mee gaan en enorm gevoelig zijn voor weer (temperatuur, luchtvochtigheid). Misschien zit ik er helemaal naast en zou ik dat ook eens moeten proberen. Lijkt wel duur om zomaar even te testen.
Bij mij ging die juist erg lang mee (paar maanden bij 3-4 keer per week spelen. Het bespannen moet je wel echt de tijd voor nemen en voorzichtig doen. Als je de snaar “dubbelvouwt”, zie je meteen een witte plek in de darm. Het is onvermijdelijk dat je aan het eind van het bespannen (bij one-piece-stringing) een wat ruwere snaar hebt door het rijgen. Dan had ik een plastic ding met strips met rubberen kruisjes die je op het raakpunt tussen de snaren kon klikken om de slijtage te verminderen. Alleen opletten dat je er niet mee in de regen speelt inderdaad!
FunkyTrip schreef op maandag 28 juni 2021 @ 14:41:

[Afbeelding]

Ik heb ook een tijdje met polyester gespeeld, maar heb daar wel een tennisarm aan overgehouden. Het speelt erg lekker vlak na het bespannen, merkbaar meer spin doordat je ook iets harder kunt slaan. Wel wat minder kg aanhouden bij het bespannen. Wat mij echter opbrak, is dat het een paar uur heerlijk speelde, maar dan de rek eruit gaat en je met een plank staat te spelen. Dan kun je het er weer uitknippen en opnieuw bespannen, maar dan sta je echt elke week te bespannen.

Mooi racket, die Wilson! Zal zeker wat spin geven met dat patroon. Ik heb toen ik begon met een Wilson16x18 gespeeld, daarna overgestapt op Dunlop 18x20: Hotmelt 200G, heerlijk racketwas dat. Had er 3 overgenomen voor een paar tientjes. Helaas kapot gegaan en daarna een set M-fil 200, maar die waren toch wat te zwaar. De M-fil 300 was het ook net niet en nu erg tevreden met een set Aerogel 300 16x18 rackets. Perfect gewicht voor mij en kan er voldoende spin mee geven.

[ Voor 8% gewijzigd door kleinelievewolff op 28-06-2021 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-06 16:52
pina schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:01:
[...]

dat klopt wel, had gisteren ook enkele zaken gezien, ik denk ook dat ik de bal te laat pak. Die fout heb je ook bij bv badminton, dat mensen te lang wachten tot de pluim laag genoeg is voor ze erop durven slaan. Ik denk dat ik de bal vaak pak nadat de bal aan het dalen is na de stuit, terwijl je hem eerder moet nemen vlak na de stuit, wanneer de bal nog aan het stijgen is vermoed ik?
OK, waarschijnlijk is dit iets te ingewikkeld voor een beginner en is dan het advies meer dat je hem gewoon in de daling moet slaan, maar toch:
Als je met effect gaat spelen (topspin/slice (m.n. dropshot)) wil je de beweging van de bal gebruiken om het effect te versterken. Als jij je racket tegen een bal net na de stuit zet krijg je praktisch automatisch backspin. Als je hem met topspin in de daling slaat krijg je veel meer topspin dan als je hem in de stijging slaat, omdat het racket makkelijker en sterker langs de bal beweegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:13
kleinelievewolff schreef op maandag 28 juni 2021 @ 22:33:
[...]
Ik heb ook een tijdje met polyester gespeeld, maar heb daar wel een tennisarm aan overgehouden. Het speelt erg lekker vlak na het bespannen, merkbaar meer spin doordat je ook iets harder kunt slaan. Wel wat minder kg aanhouden bij het bespannen. Wat mij echter opbrak, is dat het een paar uur heerlijk speelde, maar dan de rek eruit gaat en je met een plank staat te spelen. Dan kun je het er weer uitknippen en opnieuw bespannen, maar dan sta je echt elke week te bespannen.
Die ervaring heb ik ook. Ik tennis nog maar een jaar (neem wel lessen) en ben dus nog een beginner. Maar ik kocht destijds een Babolat Pure Drive want die heb ik na onderzoek leren kennen als een gebalanceerde allemansvriend. Dat racket was al bespannen en achteraf bleek dat RPM Blast te zijn. Geen idee hoe lang het al in de winkel hing maar nu weet ik dat dergelijke snaren gebruikt worden door profs en dat ze vrij snel spanning verliezen, ook al speel je er niet mee. En dan helpt het ook niet dat dit een zeer stijve racket is en ik nog niet kon inschatten of mijn snaren nog goed waren.

Dus maandenlang ermee gespeeld :+ Ging altijd wel prima maar na een fanatieke tossavond had ik toch een pijnlijke arm en dat hield een week aan. Gelukkig geen tennisarm maar heb de snaren vervangen door Babolat Xcel met de focus op comfort en de snaren zijn wat dikker. Speelt tot nu toe fijn hoewel ik wel meer mijn best moet doen om de bal binnen de lijnen te houden. Heb het laten vervangen door een grotere sportzaak maar de volgende keer ga ik naar een bespanner die ook goed kan adviseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
D. Ninjai schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:20:
[...]Heb het laten vervangen door een grotere sportzaak maar de volgende keer ga ik naar een bespanner die ook goed kan adviseren.
Wat vooral belangrijk is als je weet welke hardheid (aantal kg) je fijn vindt, is dat je het racket steeds laat bespannen door dezelfde bespanner met hetzelfde bespanapparaat. Grote sportzaken hebben vaak een nauwkeurig electronisch bespanapparaat, maar je kan nog steeds afwijking hebben door de manier van bespannen.

Zelf heb ik een onnauwkeurig "drop-weight" apparaat met waarschijnlijk een grote afwijking, maar die afwijking is wel constant voor al mijn bespanningen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Antonius
Yep, consistentie is de sleutel.

Een dropweight apparaat is eenvoudig qua constructie maar ook juist weer door de constructie is het een vrij nauwkeurig ding. Als de markeringen voor het gewicht kloppen en de boel mechanisch niet stroef loopt, dan kan er eigenlijk niet veel fout gaan. Eventueel kun je eens een keer de trekspanning checken met een veerunster of zo, maar dat voegt meestal niet zoveel toe. Het periodiek controleren van de trekspanning is belangrijker bij een electrisch bespanapparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

pina schreef op maandag 28 juni 2021 @ 18:01:
[...]

De trainer heeft vast uitgelegd waar de sweet spot zit om een bal te raken. Het is de bedoeling dat je jezelf dusdanig moet positioneren om de bal in die sweet spot te kunnen slaan. Als je hem later slaat betekent dit dat je het spel vertraagt (op jouw niveau). Als je hem eerder slaat betekent dit dat je het spel versnelt.

Later of eerder pakken betekent ook vaak meer loopwerk omdat je net een pasje extra achteruit of vooruit moet doen.

Ballen net na de stuit pakken is overigens zelfs voor hogere niveaus lastig. Ik ben 4 en een diepe bal vrijwel direct na de stuit pakken is dusdanig moeilijk dat ik die alleen maar vlak kan terugslaan en hopen dat ie door het tempo ook weer in hun achterveld terugstuit. Als ik 'm ook maar enigszins verkeerd raak ben ik weg.
Op gravel-ondergronden wordt het vaak extra gecompliceerd doordat achterin veel hobbeltjes in het gravel zitten waardoor je in een split-second je raakpunt moet aanpassen als je hem vlak na de stuit pakt en hij blijkt weer eens op een hobbeltje te zijn geland...

[ Voor 23% gewijzigd door FunkyTrip op 30-06-2021 17:46 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
pina schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 16:56:
Ik heb het toch aangeschaft, is vooral handig om thuis je techniek beter onder de knie te krijgen. Het traject van je slag kan je op die manier corrigeren. Vind ik best wel goed gevonden hoor en zeker iets voor beginners
Even snel een youtube filmpje van gezien, maar is dit wat? Het lijkt mij dat je wel de "brush" techniek aanleert om de spin te geven, maar totaal geen idee hebt van de balvlucht. Dus je weet niet als je geslagen hebt of de bal in het net zou gaan, 50 meter de lucht in of met een perfecte marge over het net tegen de baseline landt toch? Of vergis ik me en is het een geniaal apparaat om binnenshuis te trainen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pina
kleinelievewolff schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 11:36:
[...]
Even snel een youtube filmpje van gezien, maar is dit wat? Het lijkt mij dat je wel de "brush" techniek aanleert om de spin te geven, maar totaal geen idee hebt van de balvlucht. Dus je weet niet als je geslagen hebt of de bal in het net zou gaan, 50 meter de lucht in of met een perfecte marge over het net tegen de baseline landt toch? Of vergis ik me en is het een geniaal apparaat om binnenshuis te trainen?
het gaat puur om techniek, maar in principe als je techniek juist uitvoert gaat die bal ook goed, maar dan nog kan het zijn dat je te dicht staat of te late timing hebt e.d. Vooral om je muscle memory ook te trainen als je niet op het veld staat. Maar idealiter neem je het mee, train je enkele slagen met het toestel om daarna een balletje te ontvangen en erop te slaan

we staan intussen wel wat verder in de training. Forehand lukt wel aardig, al ben ik meer aan het focussen om de bal goed te raken. Gaat vaak mooi over en landt op de achterlijn. Volgende stap is om hem harder naar de overkant te laten vliegen en daar zit de rem bij mij nog wat op want ben bang om hem veeel te ver te slaan.

vrienden van mij hebben hun opslag verbeterd. Technisch nog altijd niet volgens de regels, maar resultaat is wel dat hij hard wordt gespeeld. Klopt het dat de snelheid van de bal die je ontvangt, in principe niet betekent dat je harder moet terugslaan? Dat lijkt mij nochtans wel… zeker op een backhand voel je natuurlijk die kracht veel meer en moet je zelf ook meer compenseren om hem terug te slaan

[ Voor 28% gewijzigd door pina op 14-07-2021 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
pina schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 20:08:
[...]

het gaat puur om techniek, maar in principe als je techniek juist uitvoert gaat die bal ook goed, maar dan nog kan het zijn dat je te dicht staat of te late timing hebt e.d. Vooral om je muscle memory ook te trainen als je niet op het veld staat. Maar idealiter neem je het mee, train je enkele slagen met het toestel om daarna een balletje te ontvangen en erop te slaan

we staan intussen wel wat verder in de training. Forehand lukt wel aardig, al ben ik meer aan het focussen om de bal goed te raken. Gaat vaak mooi over en landt op de achterlijn. Volgende stap is om hem harder naar de overkant te laten vliegen en daar zit de rem bij mij nog wat op want ben bang om hem veeel te ver te slaan.

vrienden van mij hebben hun opslag verbeterd. Technisch nog altijd niet volgens de regels, maar resultaat is wel dat hij hard wordt gespeeld. Klopt het dat de snelheid van de bal die je ontvangt, in principe niet betekent dat je harder moet terugslaan? Dat lijkt mij nochtans wel… zeker op een backhand voel je natuurlijk die kracht veel meer en moet je zelf ook meer compenseren om hem terug te slaan
Als je genoeg topspin meegeeft, kun je al aardig hard slaan hoor. En dit gaat vanzelf beter als je de ballen ook harder aangespeeld krijgt. Zo moet je inderdaad om een harde service terug te slaan wel genoeg weerstand bieden aan de snelheid van de bal. Maar zal de bal al sneller terug gaan doordat de snelheid teruggegeven wordt door je racket/bespanning.

Zelf heb ik gisteren weer een partijtje gewonnen voor de tennisladder bij ons op de club. De man waar ik tegen speelde had een snoeiharde service en kon ook nog goed plaatsen. Hier heeft hij dan ook wel wat punten mee gescoord, denk zelfs een stuk of 8 aces ook. Gelukkig sloeg hij zijn eerste service niet altijd in en was zijn 2e beter te behappen. En in de rallies was ik hem de baas. Ik kreeg de opmerking dat ik een mooi gevarieerd spel heb. Daar ben ik zelf ook wel blij mee. Ik beheers eigenlijk alle slagen wel, enkel mijn dropshots kunnen nog wat scherper. Kom vaak naar het net (doorlopen op kortere ballen) en volleren gaat ook goed.

Misschien eens kijken of er nog een toernooitje is begin september waar je punten kunt krijgen voor je rating. Dan kom ik eens van mijn 8,9999 af misschien ;) Speel verder namelijk geen competitie ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
iemand die mij meer wegwijs kan helpen in de grips?

Ik ondervind vaak last van zweethanden, waardoor ik mijn grip verlies. Ik gebruik momenteel mijn standaardgrip. Heb gezien dat je bij Head specifieke grips die meer zweet kunnen absorberen, maar zie dat in zowel basis- als overgrips. Moet ik dan beiden nemen of enkel de overgrip nemen?

Ook bij Head zijn er zoveel soorten, ik geraak er niet echt wijs uit:
https://www.tennisdirect.be/grips-c/basisgrip-head

Sommigen heten Hydrosorb Pro, maar daaronder staat dan bv Touch Tackiness of Comfort Tackiness of Sweat Absorption Tackiness…

Bij de overgrip heb je dan bv een Xtreme Soft en staat eronder Sweat absorption tackiness… of een Prime Comfort Feel dry grip…
https://www.tennisdirect.be/grips-c/overgrip-head

is echt om onnozel van te worden 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zzattack
Ik zou er gewoon een aantal bestellen. Dunlop, head, pacific, babolat en yonex (en talloze anderen) maken allemaal fijne dunne overgrips. Gewoon eens vanalles proberen, er zit weinig verschil tussen, en onthouden welke voor jou het fijnste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
Hoi Allemaal.

Ik ben sinds kort begonnen met tennis. Helaas hebben de lokale tennisleraren (diemen) allemaal geen plek meer. Ik probeer dus zo goed mogelijk mijn slag te leren dmv het kijken van youtube video's en tijdens het spelen veel focus op de (denk ik) juiste uitvoering.

Mijn backhand gaat redelijk goed. Ik kan de bal consistent raken, maak de slag (denk ik) goed af en kan hem met redelijke consistentie goed in slaan met redelijk tempo.

Forehand is wat lastiger. Hoewel ik denk dat mn swing best ok is, vind ik de timing nog moeilijk. Hoewel ik met regelmaat goed aanvoelende forehands sla heb ik ook regelmatig flink mishits.

Waar het echt drama is is de service. En hier zou ik graag wat advies willen.
Het begint al bij de aller basis.. Welke arm gebruik ik? Rechts of links.

Het klink raar maar voor verschillende handelingen heb ik verschillende voorkeuren qua arm. Schrijven, knippen, dartpijl gooien (en voorlopig ook tennis) doe ik allemaal met rechts. Voetbal, slaan (boksen ofzo) en iets ver gooien doe ik met links (en met snowboarden ben ik goofy). Over het algemeen is de verdeling: Nauwkeurigheid met rechts, kracht met links.

Nou zijn de forehand en backhand voor mij vrij duidelijk dat ik ze het beste met rechts kan slaan. Maar bij service merk ik dat ik totaal geen goede soepele zwaai heb. Probeer maar eens een bal naar de andere kant van de baan te gooien met je verkeerde arm. Dat heb ik met rechts. Maar van de andere kant lukt links me ook totaal niet. Ja, ik kan een goede soepele zwaai maken, maar ik raak de bal consistent niet.

Zijn er hier nog meer spelers die hier 'ervaring' mee hebben? En wat is hier voor jullie de oplossing?

Edit: Ohja. En ik kan me echt nog niet voorstellen hoe je met continental grip een service kan slaan.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 09-08-2021 20:04 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Mensen die hier ervaring hebben met deze rackets van Head?

Head Radical S
Head Extreme MP Lite

Ben aan het twijfelen tussen beide modellen. Ik heb nu een 255g racket en vaak sla ik net binnen of net buiten. Ik heb eens een 275g racket gerbruikt en die lag mij veel beter.

De Radical is een meer all round serie, terwijl de Extreme goed is voor power en topspin. Voor iemand die toch te veel buiten slaat, ben ik wat bang dagt de Extreme hetzelfde oplevert. Maar die racket is wel 285g tov mijn vorige van 255g

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
pina schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 00:16:
iemand die mij meer wegwijs kan helpen in de grips?
Sowieso voor overgrips gaan, die kan je makkelijker vervangen. Maakt wel je grip wat dikker. Er zijn eigenlijk 2 smaken:

- Tacky: Yonex supergrap of Wilson pro overgrip zijn de beste. Deze voelen wat plakkerig aan. Meestal zijn ze wit.
- Dry: Tournagrip, blauw. Dit is een soort handdoek die heel veel zweet kan opnemen. Alleen grip als je zweet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_a_rnix
aicaramba schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:58:

Zelfde arm gebruiken als voor de rest van je slagen. Je hebt geen tijd om te wisselen...
Edit: Ohja. En ik kan me echt nog niet voorstellen hoe je met continental grip een service kan slaan.
Als je voeten goed staan (punt van je voorste voet wijst naar de netpaal en als je een lijn tussen je schouders trekt komt die uit in het goede servicevak), en je houdt je racket zo hoog mogelijk, zul je zien dat hij gaat 'draaien'. Dan kom je precies goed uit. Als je een 'duw-service' hebt komt het niet uit.

Eigenlijk is een service hetzelfde als een bal bovenhands gooien, alleen dan meer omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
Zijn er hier meer medestanders die van mening zijn dat het rating systeem toch echt niet altijd klopt cq oneerlijk is ?
Ik heb afgelopen week een toernooitje in de dubbel op mijn eigen niveau gespeeld (6). Was een schema van 32 waarin wij als eerste geplaatst waren. 3 Potjes op rij gewonnen, en de finale na een leuke pot verloren.
Beginstand van het toernooi (qua rating 5,9) na het toernooi 6.1
De tegenstanders in de finale waren qua rating niet geweldig, maar stonden echt goed te spelen (ik vermoed dat als ze zo doorgaan ze dit jaar nog 5 worden). Maar dan nog, je haalt op je eigen niveau de finale, verliest deze en gaat uiteindelijk achteruit. Dat voelt krom.
Deze week een toernooitje in de 5 gespeeld, 4 potjes verloren waarvan 2 nipt, ook daar ga ik weer achteruit en als het een beetje tegenzit ben ik volgend jaar weer 7 op mn pasje.
Ergens zou je er niet teveel naar moeten kijken, maar die hele rating en speelsterkte blijft wel in je achterhoofd zitten (althans, bij mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
GertJan2012 schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:33:
Zijn er hier meer medestanders die van mening zijn dat het rating systeem toch echt niet altijd klopt cq oneerlijk is ?
Klinkt als dubbel. Dat blijft moeilijk met 4 speelsterktes op 1 baan, maar ik weet ook geen beter alternatief. Vind het een stuk beter dan het systeem dat we hiervoor hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertJan2012
m_a_rnix schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 19:47:
[...]

Klinkt als dubbel. Dat blijft moeilijk met 4 speelsterktes op 1 baan, maar ik weet ook geen beter alternatief. Vind het een stuk beter dan het systeem dat we hiervoor hadden.
Eens een ander systeem weet ik ook niet. Het was inderdaad dubbel. Om het nog “erger” te maken. Op zaterdag speelden we de halve finale tegen de 4e of 6e geplaatsten. Als we daar van hadden verloren dan had het qua rating minder “pijn” gedaan dan nu de finale verliezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
aicaramba schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 19:58:
Hoi Allemaal.

Ik ben sinds kort begonnen met tennis. Helaas hebben de lokale tennisleraren (diemen) allemaal geen plek meer. Ik probeer dus zo goed mogelijk mijn slag te leren dmv het kijken van youtube video's en tijdens het spelen veel focus op de (denk ik) juiste uitvoering.

Mijn backhand gaat redelijk goed. Ik kan de bal consistent raken, maak de slag (denk ik) goed af en kan hem met redelijke consistentie goed in slaan met redelijk tempo.

Forehand is wat lastiger. Hoewel ik denk dat mn swing best ok is, vind ik de timing nog moeilijk. Hoewel ik met regelmaat goed aanvoelende forehands sla heb ik ook regelmatig flink mishits.

Waar het echt drama is is de service. En hier zou ik graag wat advies willen.

Het klink raar maar voor verschillende handelingen heb ik verschillende voorkeuren qua arm. Schrijven, knippen, dartpijl gooien (en voorlopig ook tennis) doe ik allemaal met rechts. Voetbal, slaan (boksen ofzo) en iets ver gooien doe ik met links (en met snowboarden ben ik goofy). Over het algemeen is de verdeling: Nauwkeurigheid met rechts, kracht met links.

Nou zijn de forehand en backhand voor mij vrij duidelijk dat ik ze het beste met rechts kan slaan. Maar bij service merk ik dat ik totaal geen goede soepele zwaai heb. Probeer maar eens een bal naar de andere kant van de baan te gooien met je verkeerde arm. Dat heb ik met rechts. Maar van de andere kant lukt links me ook totaal niet. Ja, ik kan een goede soepele zwaai maken, maar ik raak de bal consistent niet.

Zijn er hier nog meer spelers die hier 'ervaring' mee hebben? En wat is hier voor jullie de oplossing?

Eigenlijk is een service hetzelfde als een bal bovenhands gooien, alleen dan meer omhoog.
Kan natuurlijk ook nog voor de dubbelzijdige dubbelhander gaan O-) . Een dartbeweging heeft niks met een worp/service te maken, misschien moet je kijken met welke hand je een tennisbal het hardst en/of meest precies kan gooien. Goofy staan met snowboarden zal ook nog wat uit kunnen maken voor je voetenwerk ...
Misschien ook wel een handig kanaal voor tips: https://www.tiktok.com/@patrickmouratoglou (veel filmpjes over de service voorbij zien komen)

En in het kader van 'alles kan':

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:00
apis29 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:48:
[...]

[...]

Kan natuurlijk ook nog voor de dubbelzijdige dubbelhander gaan O-) . Een dartbeweging heeft niks met een worp/service te maken, misschien moet je kijken met welke hand je een tennisbal het hardst en/of meest precies kan gooien. Goofy staan met snowboarden zal ook nog wat uit kunnen maken voor je voetenwerk ...
Misschien ook wel een handig kanaal voor tips: https://www.tiktok.com/@patrickmouratoglou (veel filmpjes over de service voorbij zien komen)

En in het kader van 'alles kan':

[YouTube: Tennis pro has TWO FOREHANDS and serves (lefty and righty)]
Dank je. Ik heb ondertussen een les gehad. De leraar raadde me aan om rechts te slaan, zelfs als ik met links beter een bal kan gooien. De forehand en dubbelzijdige backhand zien er vanuit rechts slaan gezien veel beter uit. Wat mij ook al op valt is dat ik met rechts bijvoorbeeld een best goede slice backhand kan slaan, maar dan moet ik met links absoluut niet proberen. Hij stelt dat ik dan het beste gewoon ook met rechts kan serveren en zegt vaker mensen te hebben gehad 'zoals ik'.

Helaas moet ik nu ivm shin splint wat rustig aan doen ;(

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
iemand die een tip heeft voor mij? Ik heb de afgelopen dagen toch vaak last dat mijn racket open staat wanneer ik de bal raak. Ik snap er zelf niks van hoe dat komt. Mijn grip is nochtans juist en na het slaan is het niet zo dat mijn grip is verschoven.

ik heb zelf een gripfixer waar je je vingers in plaatst zodat ze niet verschuiven maar toch slaag ik erin met mijn racket open de bal te raken. Zeer frustrerend want daardoor ben ik bang om harder te slaan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:47
Botic van Zandschulp in de kwartfinale van de US Open, eerste Nederlander sinds 2003(!) die een kwartfinale weet te halen in een grandslam toernooi.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 02:48
Sinds Martin Verkerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-06 21:07
Sjeng Schalken volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllesIsVoorbij
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 29-05 13:35
Hij speelt goed tennis, uiteraard wel een lastig verhaal tegen de nummer twee van de wereld maar toch mooi de eerste speler die een set pakt tegen Medvedev dit toernooi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:12
Klopt.

@Sjah Verkerk was Roland Garros

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Het Verenigd Koninkrijk gaat op tilt: een in Canada geboren Roemeens-Chinese 18-jarige tennister, opgegroeid in het VK en Brits paspoort, wint de US Open. Emma Raducana moest het kwalificatie toernooi doorlopen en stond in 10 wedstrijden geen set af.

Erg knap van Emma Raducanu. Pas haar tweede grand slam toernooi, en de eerste qualifier ooit in de Open Era die een Grand Slam toernooi schijnt te hebben gewonnen.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 12-09-2021 00:29 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

gambieter schreef op zondag 12 september 2021 @ 00:27:
Het Verenigd Koninkrijk gaat op tilt: een in Canada geboren Roemeens-Chinese 18-jarige tennister, opgegroeid in het VK en Brits paspoort, wint de US Open. Emma Raducana moest het kwalificatie toernooi doorlopen en stond in 10 wedstrijden geen set af.

Erg knap van Emma Raducanu. Pas haar tweede grand slam toernooi, en de eerste qualifier ooit in de Open Era die een Grand Slam toernooi schijnt te hebben gewonnen.
Op zich aardig maar dit toont wel het totale faillissement aan van de WTA. Of ze moet nu echt relevant blijven de komende 10 jaar met fatsoenlijke tegenstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Service-volley zowaar! Oude tijden herleven!

En wat een verschil qua techniek tussen Djokovic en Medvedev. De eerste technisch perfect, de tweede een vehikel, maar effectief is het wel!

Veder lijkt het ook alsof ze de baan wat sneller hebben gemaakt dit jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Deruxian schreef op zondag 12 september 2021 @ 10:10:
[...]

Op zich aardig maar dit toont wel het totale faillissement aan van de WTA. Of ze moet nu echt relevant blijven de komende 10 jaar met fatsoenlijke tegenstand
Inderdaad. Er zit tegenwoordig geen enkele charismatische en aansprekende naam meer tussen. En bovendien maken vele toppers teringherrie. Extreme grunts en schreeuwen. Blij overigens dat deze 2 hebben kunnen laten zien dat je die orgasmes niet nodig hebt om goed tennis te spelen. Fijn voor het publiek!

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
Niet helemaal mee eens:
1. Barty: heel mooi gevarieerd tennis, met een betere backhandslice dan 90% van de heren.
3. Osaka: Issues, geëngageerd, openhartig
5. Svitolina: check het Instagram account dat ze samen met haar man Gaël Monfils heeft eens.
7. Andreescu: Vaak winnen, vaak geblesseerd, vaak entertaining
8. Swiatek: Nieuwe naam, openhartig over fulltime mental coach
9. Krejcikova: Lang geleden dat we iemand de overstap van dubbel naar enkel hebben zien maken.

En dan de top10 bij de mannen, met Zverev die kennelijk zijn vriendin slaat, 3 spelers die dit seizoen niet meer spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

m_a_rnix schreef op maandag 13 september 2021 @ 09:13:
Niet helemaal mee eens:
1. Barty: heel mooi gevarieerd tennis, met een betere backhandslice dan 90% van de heren.
3. Osaka: Issues, geëngageerd, openhartig
5. Svitolina: check het Instagram account dat ze samen met haar man Gaël Monfils heeft eens.
7. Andreescu: Vaak winnen, vaak geblesseerd, vaak entertaining
8. Swiatek: Nieuwe naam, openhartig over fulltime mental coach
9. Krejcikova: Lang geleden dat we iemand de overstap van dubbel naar enkel hebben zien maken.

En dan de top10 bij de mannen, met Zverev die kennelijk zijn vriendin slaat, 3 spelers die dit seizoen niet meer spelen..
WTA is wel gevarieerd maar in de marge. Denk eens aan de namen van pak en beet 10-15 jaar terug en vergelijk het eens met bovenstaand.

Helemaal eens met je opmerking (of insinuatie;)) mbt de heren. Na de big three gaan we ook verder in de marge. Wat we hebben gezien is het beste tennis ooit. En kijk eens naar alle gesneuvelde ‘next gen’.
Zoek voor de beeldvorming eens op grand slam finales Wikipedia. Bijna louter Fed/Nad/Djokovic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
2011:
1 Caroline Wozniacki (DEN) 7,395 21
2 Maria Sharapova (RUS) 6,370 14
3 Petra Kvitová (CZE) 5,970 18
4 Victoria Azarenka (BLR) 5,750 20
5 Li Na (CHN) 5,351 17
6 Vera Zvonareva (RUS) 5,190 21
7 Samantha Stosur (AUS) 5,115 20
8 Agnieszka Radwańska (POL) 4,940 19
9 Marion Bartoli (FRA) 4,610 27
10 Andrea Petkovic (GER)

2006:
1 Justine Henin-Hardenne (BEL) 3,998 6 +5
2 Maria Sharapova (RUS) 3,532 4 +2
3 Amélie Mauresmo (FRA) 3,391 3 =
4 Svetlana Kuznetsova (RUS) 2,523 18 +14
5 Kim Clijsters (BEL) 2,215 2 -3
6 Nadia Petrova (RUS) 2,189 9 +3
7 Martina Hingis (SUI) 2,018 NR N/A
8 Elena Dementieva (RUS) 1,875 8 =
9 Patty Schnyder (SUI) 1,578 7 -2
10 Nicole Vaidišová (CZE)

Zijn ook echt niet allemaal publiekstrekkers hoor...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

m_a_rnix schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:15:
2011:

2006:

Zijn ook echt niet allemaal publiekstrekkers hoor...
1992... ;(

1 Monica Seles USA 1973-12-02
2 Steffi Graf GER 1969-06-14
3 Gabriela Sabatini ARG 1970-05-16
4 Arantxa Sanchez Vicario ESP 1971-12-18
5 Martina Navratilova USA 1956-10-18
6 Mary Joe Fernandez USA 1971-08-19
7 Jennifer Capriati USA 1976-03-29
8 Conchita Martinez ESP 1972-04-16
9 Manuela Maleeva Fragniere SUI 1967-02-14
10 Jana Novotna

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kleinelievewolff
Ik keek vroeger met mijn vader veel tennis. Die heeft mij geleerd dat je bij Sabatini altijd goed kon zien of ze lekker stond te spelen of niet :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-06 23:08

Quad

Doof

Op Ziggo Sport Extra is Botic van de Zandschulp te zien tegen de Servische Kecmanovic (rank 38).
Halve finale op het ATP toernooi van München.
1e set kansloos verloren, 2e set begon hij heel goed, maar werd halverwege minder om vervolgens het ook bijna te verliezen, maar uiteindelijk een tiebreak uit de partij weten te slepen, welke Botic overtuigend won.

Beslissende 3e set nu, en misschien is van de Zandschulp op weg naar zijn eerste grote finale.

Yes, mooie partij door Botic van de Zandschulp, z'n eerste ATP finale netjes!

[ Voor 7% gewijzigd door Quad op 30-04-2022 16:35 ]

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Straks vanaf half 2, de ATP finale op Ziggo Sport Tennis.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Van de Zandschulp bij 4-3 stand het court af voor een medische behandeling/ onderzoek. Onbekend wat er aan de hand is.

Edit: Na meer dan 15 minuten onderbreking spelen we weer, maar wat het was is niet duidelijk.
En ik denk dat Botic de partij niet af gaat maken.

Edit2: En net nadat ik het had getypt stopt Botic ermee. Wat een deceptie voor hem, zonde. :/

[ Voor 53% gewijzigd door Quad op 01-05-2022 14:44 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAN-B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:41

JAN-B

525 Wp op mijn dak

Beetje vreemd dat er hier niets over Roland Garros wordt geschreven :?

ik zag trouwens een filmpje waar die jonge Deen (even zijn naam vergeten) naar zijn moeder op de tribune begon te schreeuwen; die moest blijkbaar weg, en ja hoor, ze verliet lekker de tribune :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37
Nog vreemder dat hier niets over de sensatie van Tim van Rijthoven geschreven is.

Hij wint zijn eerste ATP pot in Rosmalen (ATP-250), maar stijgt daarna boven zichzelf uit met diverse winst winst waaronder op de nummer 14 en 9 van de wereld! Morgen speelt hij de finale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Tennis begint langzaam een bejaardesport te worden, en heeft alle populariteit verloren (koet opleving corona). Padel is wat tegenwoordig de klok slaat, veel banen worden omgetoverd in padelbanen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertJan2012
Anoniem: 1271350 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 17:56:
Tennis begint langzaam een bejaardesport te worden, en heeft alle populariteit verloren (koet opleving corona). Padel is wat tegenwoordig de klok slaat, veel banen worden omgetoverd in padelbanen.
Dat is wel redelijk kort door de bocht , vergeet niet dat er meer dan 600.000 leden zijn. Het feit dat er weinig Nederlandse tennissers in de mondiale top zitten zorgt er misschien voor dat er minder media aandacht is, maar dat lijkt nu weer een beetje te keren.
Los van dat feit stijgt padel wel in populariteit natuurlijk. , maar dat tennis zeker geen bejaardensport

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Van Rijthoven staat lekker te spelen hoor. Hopelijk geen zenuwen op de momenten dat het moet.

Wint zelfs de eerste set, en intussen Medvedev gebroken in set 2.

Edit: Komt zelfs op 4-0 door Medvedev voor 2e keer te breken. Deels afgedwongen, deels fouten van Medvedev.

[ Voor 52% gewijzigd door Quad op 12-06-2022 15:31 ]

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

Hij wint 'm!!

PVOutput☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:41

Roozzz

Plus ultra

Mijn tennis-cv wordt steeds mooier :+ In een grijs verleden wel eens een bal geslagen met Botic en (kansloos) in de voorjaarscompetitie verloren tegen van Rijthoven. Toen was hij Nederlandse top t/m 14. De jong talenten teams waren altijd heel gezellig om tegen te spelen...

Waar komt hij nu zo ineens weer vandaan? Ik heb in ieder geval jaren niets van hem vernomen. Laatbloeier misschien?

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad

Quad

Doof

@Roozzz de NOS had in een artikel erover dat hij veel blessures heeft gehad.
Knalhard tennissen kan hij in elk geval wel, 2e set was Medvedev nergens, zo dominant.

PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:37
Bij de junioren en beloften was hij heel goed, maar bij de profs vervolgens 3 jaar blessureleed en daarna 2 jaar corona problemen. In april heeft hij nog een future tournooi gewonnen en steeg hij voldoende om challengertoernooien te blijven spelen. Wint hier gewoon een ATP titel. Sinds Haaze in 2012 is dat geen NL meer gelukt.

[ Voor 3% gewijzigd door Djarune op 12-06-2022 18:17 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste