Hoi Allemaal.
Ik ben sinds kort begonnen met tennis. Helaas hebben de lokale tennisleraren (diemen) allemaal geen plek meer. Ik probeer dus zo goed mogelijk mijn slag te leren dmv het kijken van youtube video's en tijdens het spelen veel focus op de (denk ik) juiste uitvoering.
Mijn backhand gaat redelijk goed. Ik kan de bal consistent raken, maak de slag (denk ik) goed af en kan hem met redelijke consistentie goed in slaan met redelijk tempo.
Forehand is wat lastiger. Hoewel ik denk dat mn swing best ok is, vind ik de timing nog moeilijk. Hoewel ik met regelmaat goed aanvoelende forehands sla heb ik ook regelmatig flink mishits.
Waar het echt drama is is de service. En hier zou ik graag wat advies willen.
Het begint al bij de aller basis.. Welke arm gebruik ik? Rechts of links.
Het klink raar maar voor verschillende handelingen heb ik verschillende voorkeuren qua arm. Schrijven, knippen, dartpijl gooien (en voorlopig ook tennis) doe ik allemaal met rechts. Voetbal, slaan (boksen ofzo) en iets ver gooien doe ik met links (en met snowboarden ben ik goofy). Over het algemeen is de verdeling: Nauwkeurigheid met rechts, kracht met links.
Nou zijn de forehand en backhand voor mij vrij duidelijk dat ik ze het beste met rechts kan slaan. Maar bij service merk ik dat ik totaal geen goede soepele zwaai heb. Probeer maar eens een bal naar de andere kant van de baan te gooien met je verkeerde arm. Dat heb ik met rechts. Maar van de andere kant lukt links me ook totaal niet. Ja, ik kan een goede soepele zwaai maken, maar ik raak de bal consistent niet.
Zijn er hier nog meer spelers die hier 'ervaring' mee hebben? En wat is hier voor jullie de oplossing?
Edit: Ohja. En ik kan me echt nog niet voorstellen hoe je met continental grip een service kan slaan.
[
Voor 3% gewijzigd door
aicaramba op 09-08-2021 20:04
]