I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Snap niet hoe het een 7,3 kan hebben op IMDB.
_██_
(ಠ_ృ)
[ Voor 6% gewijzigd door P-Rock op 20-12-2014 12:23 ]
PSN: Bellerophon-
Garden of Words is geweldig, vooral omdat ik ook in het echt op die locatie ben geweest en heb gezetenP-Rock schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:19:
Zojuist Children Who Chase Lost Voices from Deep Below (Journey to Agartha) gekeken. Makoto Shinkai heeft dit keer goed naar Ghibli gekeken en dan vooral naar Laputa en Mononoke. Het deed me er erg aan denken in ieder geval. Prachtig geanimeerd, interessant verhaal, mooie soundtrack, maar af en toe hapert het tempo een beetje. Toch heb ik me goed vermaakt zo op de zaterdagochtend, maar Shinkai kan beter. 5 Centimeters per Second blijft zijn meesterwerk. Binnenkort me maar eens aan The Garden of Words wagen.
Garden of words nooit gezien, rest wel.JerX schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:35:
[...]
Garden of Words is geweldig, vooral omdat ik ook in het echt op die locatie ben geweest en heb gezetenWas erg leuk (en vooral mooi) om terug te zien.
Vond 5 cm. per second ook goed.
Mensen hier die Kara no Kyoukai: The Garden of Sinners movies hebben gezien?
Laatst in chronologische volgorde weer gezien, ze blijven geweldig
Gister einde van Sword Art Online 2 gezien.
Was weer erg goed. De laatste episode had wel so many feels

Hopelijk komt er een derde seizoen komt voor project Alicization
[ Voor 60% gewijzigd door kihon op 22-12-2014 16:14 ]
Ik vind het geweldig, ook door al het werk wat erin zit waardoor chapters langzaam worden gereleased. Indrukwekkende art van de mangaka met idd een knipoog naar het belachelijke conceptBellerophon schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:05:
Daarnet een paar manga's gelezen van 'One Punch Man'Fak wat een gortdroge humor
Ik ben nu ook JoJo's Bizarre Adventure aan het kijken, valt ook wel in de categorie 50% interessant verhaal/50% belachelijk
JoJo gaat ook erg ver en is imho dè GAR manga.KngfCnns schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 11:49:
[...]
Ik vind het geweldig, ook door al het werk wat erin zit waardoor chapters langzaam worden gereleased. Indrukwekkende art van de mangaka met idd een knipoog naar het belachelijke concept. Ontzettend vermakelijk
.
Ik ben nu ook JoJo's Bizarre Adventure aan het kijken, valt ook wel in de categorie 50% interessant verhaal/50% belachelijk.
Verder zoek ik nog een nieuwe Anime, was grote fan van Bleach(eerste verhaal) en Naruto(moet nog een stuk zien). En natuurlijk fan bij andere Anime maar ik zoek een wat....volwassener Anime ala hellsing.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Wat volwassenere animes, lijkend op hellsing ; zou je kunnen denken aan Gungrave.weszz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:37:
Ik heb veel oude anime films gezien op youtube en daar zaten een paar leuke pareltjes tussen, merk voornamelijk dat de wat oudere anime films(mits het goed getekend is) erg vermalijke zijn!
Verder zoek ik nog een nieuwe Anime, was grote fan van Bleach(eerste verhaal) en Naruto(moet nog een stuk zien). En natuurlijk fan bij andere Anime maar ik zoek een wat....volwassener Anime ala hellsing.
(hellsing ultimate wellicht al gezien?)
Voor de wat mindere super-powered ones, maar wel seinen ook >
Monster, Black Lagoon, Juuni Kokuki, Samurai Champloo, Phantom: Requiem for the Phantom, Serei no Moribito.
Vooral die laatste, Serei no Moribito, kennen veel mensen niet, erg jammer.
Serei No Moribito is zo goed! Vond Juuni Kokuki echter geen zak aan.kihon schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:53:
[...]
Wat volwassenere animes, lijkend op hellsing ; zou je kunnen denken aan Gungrave.
(hellsing ultimate wellicht al gezien?)
Voor de wat mindere super-powered ones, maar wel seinen ook >
Monster, Black Lagoon, Juuni Kokuki, Samurai Champloo, Phantom: Requiem for the Phantom, Serei no Moribito.
Vooral die laatste, Serei no Moribito, kennen veel mensen niet, erg jammer.
Voor mij was het genre Anime eigenlijk vrij nieuw en je kunt wel stellen dat dit eigenlijk de eerste anime was die ik gekeken heb.
Gisteren de laatste aflevering gekeken en daarna ook meteen aflevering25 en de film
Holy fuck zeg wat een ervaring, als alle animes zo zijn dan kan ik dat maar beter niet gaan kijken.
Geweldige emotionele rollercoaster waar je in terecht komt.
Super verhaal waar je op sommige momenten toch wel echt even hard over moet nadenken.
Vond alleen 1 bepaalde scene in het einde van de film wat apart.
Maar eigenlijk valt dat allemaal in het niets als je overall kijkt hoe geweldig deze serie is.
En nu wil ik meer ^_^
Hellsing volwassen?weszz schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 13:37:
En natuurlijk fan bij andere Anime maar ik zoek een wat....volwassener Anime ala hellsing.
Tips: Texhnolyze (2003), Cowboy Bebop (1998), Kino's Journey (2007), ..
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Be nice, You Assholes :)
Loooooove and-a peaceeeee
PSN: Bellerophon-
Series van dit jaar die ik gezien heb:
PsychoPass2 ++
SpaceDandy2 ++
Barakamon +++ (geweldig, een van de beste, leukste series die ik ooit gezien heb)
Parasyte - the maxim - Na paar eps gestopt, 3 keer niks
Terra Formars + Kijkbaar, maar niet echt boeiend
Tokyo Ghoul ++
Ben op zoek naar wat serieuzere series, trefwoorden:cyberpunk, sf, crime, mystery.
[ Voor 4% gewijzigd door Chiel op 24-12-2014 21:21 ]
Met beschrijvingen als "3 keer niks" kunnen mensen weinig.Chiel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 21:18:
Parasyte - the maxim - Na paar eps gestopt, 3 keer niks
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Begrijp ikRayNbow schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:04:
[...]
Met beschrijvingen als "3 keer niks" kunnen mensen weinig.
Zelf vind ik Parasyte wel goed. Weer eens wat anders dan de standaard.Chiel schreef op woensdag 24 december 2014 @ 22:43:
[...]
Begrijp ikSoms zie je een serie, en vind je het gewoon drie keer niks zonder dat je precies kunt duiden waaraan dat ligt. Maar hier was 1 keer niks beter op z`n plaats geweest
Van afgelopen jaar welke nog meer goed waren > Mahouka koukou no Rettousei, alhoewel de anime wel ietsje meer dingen mocht uitleggen.
De Broken Blade remake was het niet waard, was niet echt toegevoegde waarde t.o.v. de vorige films.
No Game, No Life vondfen wij geweldig
Misschien is Sidonia no Kishi wat voor je, beetje aparte cgi en animatiestijl, maar wel interessant verhaal e.d.
Zankyou no Terror wel een goede thriller, mystery.
Aldnoah Zero of Akame ga Kill iets?
Kan zo langzamerhand de hele hanamonogatari reeks niet meer uit elkaar houden

Maar die is bijna afgelopen schijnt.
Hamatora was erg vermakelijk, erg underrated serie imo.
Tokyo ESP was voor mij een let-down
Log Horzion 2e seizoen is wat minder dan de eerste cour.
Wordt Trigger ne Nanatsu no Taizai wel leuk (ook omdat ik de mana al langer aan het volgen was)
Akatsuki no Yona en Amagi Brilliant Park volg ik persoonlijk; vind ze wel goed voor tussendoor
Ben waarschijnlijk wat series hier en daar vergeten
Was dat niet over zo`n school-club die elke aflevering weer wat anders gaat spelen? Heb er een paar eps van gezien en vond het wel vermakelijk, maar was de serie beetje vergetenkihon schreef op woensdag 24 december 2014 @ 23:08:
[...]
Zelf vind ik Parasyte wel goed. Weer eens wat anders dan de standaard.
Van afgelopen jaar welke nog meer goed waren > Mahouka koukou no Rettousei, alhoewel de anime wel ietsje meer dingen mocht uitleggen.
De Broken Blade remake was het niet waard, was niet echt toegevoegde waarde t.o.v. de vorige films.
No Game, No Life vondfen wij geweldigHoop echt op een 2e seizoen
Vergeten te vermelden, wel gezien, deed me beetje aan NGE denken. Op het moment dat er steeds een nieuw monster kwam werd het wel tof.Misschien is Sidonia no Kishi wat voor je, beetje aparte cgi en animatiestijl, maar wel interessant verhaal e.d.
Ga ik proberenZankyou no Terror wel een goede thriller, mystery.
Teveel mecha, niet mijn favo genreAldnoah Zero of Akame ga Kill iets?
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Ga je geen spijt van krijgen, leuke volwassen anime met een daadwerkelijk einde. Dat bevredigend is.
Ik hou ook absoluut niet van mecha maar Aldnoah.Zero vind ik dan weer wel leuk. Overigens vooral omdat de good guy eigenlijk steeds wint omdat hij zijn koppie gebruikt en niet omdat hij een betere mecha heeft (want die heeft 'ie nietTeveel mecha, niet mijn favo genre
Minder ecchi, iets realistischere actie (maar nog steeds super powers natuurlijk). Wel vinden veel kijkers dat Akame ga Kill! behoorlijk achteruit is gegaan rond aflevering 10, wat dan weer het punt schijnt te zijn van waaruit ze af begonnen te wijken van de manga. Het niveau van de eerste paar afleveringen halen ze later nooit meer, al was de serie wat mij betreft wel tot het einde vermakelijk genoeg om te kijken.Akame ga Kill ga ik misschien ooit wel eens kijken, heeft het iets te maken met, of lijkt het op Kill la Kill? Dat vond ik wel grappig.
Niet openen als je toch besluit om hem te gaan kijken:
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Klinkt wel tof, ook even op lijstje gezetNMe schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:34:
Ik hou ook absoluut niet van mecha maar Aldnoah.Zero vind ik dan weer wel leuk. Overigens vooral omdat de good guy eigenlijk steeds wint omdat hij zijn koppie gebruikt en niet omdat hij een betere mecha heeft (want die heeft 'ie niet). Ik zou zeggen: kijk de eerste aflevering eens, ik vond 'm uiteindelijk wel boeien.
Alles van GITS gezien behalve arise; dat laatste vind ik niks. Ik vind cyberpunk erg tof daarom had ik ook hoge verwachtingen van PsychoPass. Na seizoen 1 dacht ik: "Nou gaat het helemaal los in S2 "Terryb47 schreef op donderdag 25 december 2014 @ 01:02:
Je zou de Ghost in the Shell films en series kunnen proberen (als je dat nog niet hebt gedaan) dat is mijn alltime favorite anime.
Gister de eerste 8 eps van Texhnolyze gezien, die had ik ook nog op m`n lijstje staan. Tot nu toe ben ik aangenaam verrast. Goed sfeertje en mooie duistere beelden. Tempo ligt een beetje laag maar het verhaal is erg interessant, dus geen punt
De hele reden waarom, was ook omslachtig. Misschien de volgende keer gewoon de telefoon gebruiken? Lijkt me ook wat veiliger voor de omstanders.
Aldnoah Zero kan ik wel aanraden. Ben zelf ook niet van de mecha anime, maar deze vond ik wel goed.
helaas worden er niet of nauwelijks meer series of films gemaakt in deze genre, was daarom ontzettend blij toen Psycho Pass uitkwam vorig jaarChiel schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 20:53:
[...]
Alles van GITS gezien behalve arise; dat laatste vind ik niks. Ik vind cyberpunk erg tof daarom had ik ook hoge verwachtingen van PsychoPass. Na seizoen 1 dacht ik: "Nou gaat het helemaal los in S2 "![]()
Maar dat viel me een beetje tegen. Nog steeds goede serie maar ik had op net iets meer gehoopt.
een andere favoriet van me is Monster, is alweer 10jaar oud nu maar naar mijn mening één van de beste zo niet de beste thriller die ik heb gezien.

Heb deze tip vaker gekregen, en het verhaal lijkt me best tof. Probleem vind ik de 4:3 beeldverhouding (ja serieusTerryb47 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:58:
[...]
een andere favoriet van me is Monster, is alweer 10jaar oud nu maar naar mijn mening één van de beste zo niet de beste thriller die ik heb gezien.
Van Zankyou no Terror heb ik toch wat gezien. Was dacht ik niet helemaal mijn ding. Had ik bijvoorbeeld ook met "Steins Gate". Volgens de reviews zou dat geweldig zijn. Ik heb volgensmij nog net episode 4 of 5 gered, toen kon ik het niet meer aanzien

tip: met veel videospelers kan je het beeld op stretch zetten. Nooit meer zwarte balkenChiel schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:46:
[...]
Heb deze tip vaker gekregen, en het verhaal lijkt me best tof. Probleem vind ik de 4:3 beeldverhouding (ja serieus). Kan me echt storen aan die zwarte balken tijdens het kijken. Serie moet wel heeel goed zijn wil ik me daar overheen gaan zetten
De serie is kwalitatief ook erg goed, zeker het proberen waard. Zelfs met zwarte balken.
Mijn oude xbox met xbmc kon dat. Mijn aldi-mediaplayerikbenerniet schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:51:
[...]
tip: met veel videospelers kan je het beeld op stretch zetten. Nooit meer zwarte balken
De serie is kwalitatief ook erg goed, zeker het proberen waard. Zelfs met zwarte balken.
Kwam je door de 1e 6 eps heen? Vond die vershrikkelijk, daarna werd het wel vermakelijk.Chiel schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:58:
[...]
Mijn oude xbox met xbmc kon dat. Mijn aldi-mediaplayerniet, xbox kon dan weer geen 720p en 1080p. Anders oude xbox weer keertje van zolder halen. Eerst Texhnolyze afkijken, tot nu toe echt
ik zou vandaag de dag ook niet meer van die SD anime in 4:3 formaat meer kunnen kijken (en dat uitrekken vind ik maar niets), maar goed toendertijd hadden we niet beter. Ik vond Zankyou no Terror wel een leuke serie, van Steins Gate weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet vinden, maar goed soms heb je dat.Chiel schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 22:46:
[...]
Heb deze tip vaker gekregen, en het verhaal lijkt me best tof. Probleem vind ik de 4:3 beeldverhouding (ja serieus). Kan me echt storen aan die zwarte balken tijdens het kijken. Serie moet wel heeel goed zijn wil ik me daar overheen gaan zetten
Van Zankyou no Terror heb ik toch wat gezien. Was dacht ik niet helemaal mijn ding. Had ik bijvoorbeeld ook met "Steins Gate". Volgens de reviews zou dat geweldig zijn. Ik heb volgensmij nog net episode 4 of 5 gered, toen kon ik het niet meer aanzien
De meeste herfst series zijn nu aan hun einde of zijn al afgelopen, gelukkig maar - hopelijk brengt het nieuwe seizoen wat meer leuks.
Stein; Gate vond ik juist een uitermate goede serie.Terryb47 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 23:23:
[...]
ik zou vandaag de dag ook niet meer van die SD anime in 4:3 formaat meer kunnen kijken (en dat uitrekken vind ik maar niets), maar goed toendertijd hadden we niet beter. Ik vond Zankyou no Terror wel een leuke serie, van Steins Gate weet ik nog steeds niet wat ik ervan moet vinden, maar goed soms heb je dat.
De meeste herfst series zijn nu aan hun einde of zijn al afgelopen, gelukkig maar - hopelijk brengt het nieuwe seizoen wat meer leuks.
Nou houd ik eenmaal van time - travelling
Had goede karakters, goed plot.
Gewoon even door de eerste paar episodes heen (na 5/6), dan vind het zichzelf en goed ook
(Anders begrijp je er ook niks van met de time-travelling erbij)
Wat nieuwe winter series betreft kijk ik uit naar >
Assassination Classroom; Tokyo Ghoul re
En wat restjes om te samplen, wie weet zit er een hidden gem tussen
Ik weet niet precies waar je uit opmaakt dat ze helden zijn. Zo worden ze namelijk niet neergezet. Natuurlijk wil de schrijver wel graag sympathie voor ze losmaken bij de kijker maar dat is grotendeels omdat 'ie wil laten zien dat niets zomaar zwart-wit is.OssieW schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:53:
Zankyou no Terror kon ik op een gegeven moment niet meer serieus nemen. Het zijn terroristen, maar omdat ze van tevoren een vuur alarm laten afgaan (enkele minuten alleen) voordat ze een gebouw laten neerstorten, zijn het 'goeie' teroristen? "Ze kunnen gezien worden als helden"? w.t.f.
De hele reden waarom, was ook omslachtig. Misschien de volgende keer gewoon de telefoon gebruiken? Lijkt me ook wat veiliger voor de omstanders.
Natuurlijk zitten er net zoals in elke andere anime dingen in die in het echt nooit zo zouden gebeuren. Zonder die dingen zou de anime namelijk snel afgelopen zijn. Suspension of disbelief is belangrijk.
Die tekst ("Ze kunnen gezien worden als helden") was bijna letterlijk wat de politie man zei tijdens een gesprek met zijn collega toen hij het over de 2 hoofdrolspelers had. Hij vergeleek ze met andere historische personen.NMe schreef op zondag 28 december 2014 @ 14:17:
[...]
Ik weet niet precies waar je uit opmaakt dat ze helden zijn. Zo worden ze namelijk niet neergezet.
Komt daarbij dat de mensen met maskers van die 2 rondlopen en in hun huis hangen, omdat ze "cool" zijn. Dagen nadat ze een winkelcentrum laten neerstorten, en andere aanslagen hebben aangekondigt.
De suspension of disbelief gaat wel heel erg ver.
[ Voor 7% gewijzigd door OssieW op 28-12-2014 19:12 ]
Monster is een zeer goede anime. (die 4:3 beeldverhouding moet je je niets van aantrekken. De verhaallijn van de serie maakt dat goed) Heb sindsdien helaas geen anime gezien dat hiermee vergeleken kan worden. Mocht iemand suggesties dan hoor ik dat graag.Terryb47 schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 21:58:
[...]
Jammer genoeg ligt Crunchyroll er nu uit, dus ik kan het niet verder kijken

Ik moet alleen nog zoveel andere anime afkijken. Log Horizon 2 vond ik heel goed beginnen, maar bij episode 8 ben ik afgehaakt, zelfde verhaal voor SAO II. Dan hebben we nog Clannad After Story, ik kan mezelf er niet toe zetten om de laatste aflevering te gaan kijken.
Bij Hunter x Hunter ben ik ook blijven steken op episode 90.
Ik heb slecht nieuws voor je: ondanks dat het maar één kort seizoen is stappen ze rond aflevering 9 of 10 over op een andere OP en die is ronduit slecht.Timons106 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:27:
Ik ben afgelopen week begonnen aan Brynhildr in the Darkness. De meningen zijn wat verdeeld over deze anime, maar ik ben hooked! De opening is echt geweldig.
Ik was niet zo te spreken over het einde van de anime. Zonder het te spoilen: die voelde een beetje behoorlijk gehaast en gaf eigenlijk helemaal geen closure. De manga schijnt veel beter te zijn, maar die heb ik zelf niet gelezen.
Voorlopig ligt Crunchyroll er nog uit dus kan ik toch niet verder kijkenNMe schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 15:37:
[...]
Ik heb slecht nieuws voor je: ondanks dat het maar één kort seizoen is stappen ze rond aflevering 9 of 10 over op een andere OP en die is ronduit slecht.
Ik was niet zo te spreken over het einde van de anime. Zonder het te spoilen: die voelde een beetje behoorlijk gehaast en gaf eigenlijk helemaal geen closure. De manga schijnt veel beter te zijn, maar die heb ik zelf niet gelezen.
EDIT: Kan iemand vergelijkbare (science-fiction) anime aanraden?
[ Voor 9% gewijzigd door Timons106 op 01-01-2015 16:14 ]
Elfen Lied, zelfde mangaka en IMO een beter verhaal.Timons106 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:10:
Ik heb net Brynhildr in the Darkness afgekeken. Ja het einde was misschien erg rushed. Maar het einde is echt lang niet zo slecht als sommige reviews het beschrijven. Eerlijk gezegd vond ik het einde perfect en daar wil ik aan toevoegen dat dit echt de beste anime is die ik ooit gezien heb. Echt een aanrader.
EDIT: Kan iemand vergelijkbare (science-fiction) anime aanraden?
Mahouka vind je misschien ook wel wat. Of Wizard Barristers.
Thanks, ik heb gehoord dat Elfen Lied erg bruut isNMe schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:41:
[...]
Elfen Lied, zelfde mangaka en IMO een beter verhaal.
Mahouka vind je misschien ook wel wat. Of Wizard Barristers.
Ik denk dat ik ook een poging ga wagen om de manga te lezen van Brynhildr in the Darkness.
Met die serie ging het op een gegeven moment bergafwaarts...NMe schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 16:41:
[...] Of Wizard Barristers.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Mja, het werd niet helemaal wat ik hoopte maar uiteindelijk hebben ze er wel een leuk einde aan gemaakt. Als er een tweede seizoen komt kijk ik wel.RayNbow schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 17:50:
[...]
Met die serie ging het op een gegeven moment bergafwaarts...
Erg jammer dat Elfen Lied niet beschikbaar is op Crunchyroll of Funimation

Planetes vond ik een hele mooie anime om te zien. Lekker anders dan al die andere anime waar je mee platgeslagen wordt.JerX schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:30:
Ben nu begonnen met Planetes en de nieuwe Fate/Stay Night. De remake van Fate/Stay Night is echt heel erg goed, top animatie en verhaal! Planetes is tot nu toe erg grappig uit de bocht gekomen
Zeker een aanrader.
Gewoon downloadje doen toch? Elfen lied kan ik wel echt aanraden heb er zelf echt van genoten.Timons106 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 19:51:
AoT heb ik ook al gezien. Leuke anime met een goed verhaal, maar niet helemaal mijn cup of tea.
Erg jammer dat Elfen Lied niet beschikbaar is op Crunchyroll of Funimation.
Btw shingeki no kyojin is hetzelfde als attack on titan, voor het geval er confussion is zie het zelf nog wel eens over het hoofd. Moet zeggen dat ik AoT wel echt briljant vind, vond het aardig onverwacht vooral het begin
Zit nu zelf in fate zero halverwege vermakelijk maar heeft me nog niet gewowed, heb zelf al een behoorlijke lijst met anime gezien iemand nog wat "onverwachte" aanraders?
Zou graag mn hele lijst hier zetten maar dan wordt het weer zo'n wall of text maar greep van favorieten (voor richtlijnen naar voorkeur bij aanraders)
Yu Yu Hakusho, Death note, Code Geass, Hajime no ippo, One Piece, Naruto shippuuden, higurashi no naku koro ni.
Editje: nieuw bij dit topic (dus misschien is dit echt compleet overbodig) maar voor wie het niet kent myanimelist.net een heel fijne site voor overzicht van werkelijk alle anime en om lijsten te maken van eigen anime + reviews etc.
[ Voor 9% gewijzigd door Jasper 99 op 02-01-2015 00:04 ]
Hajime no Ippo is ook geweldige animeJasper 99 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:02:
[...]
Gewoon downloadje doen toch? Elfen lied kan ik wel echt aanraden heb er zelf echt van genoten.
Btw shingeki no kyojin is hetzelfde als attack on titan, voor het geval er confussion is zie het zelf nog wel eens over het hoofd. Moet zeggen dat ik AoT wel echt briljant vind, vond het aardig onverwacht vooral het begin!
Zit nu zelf in fate zero halverwege vermakelijk maar heeft me nog niet gewowed, heb zelf al een behoorlijke lijst met anime gezien iemand nog wat "onverwachte" aanraders?
Zou graag mn hele lijst hier zetten maar dan wordt het weer zo'n wall of text maar greep van favorieten (voor richtlijnen naar voorkeur bij aanraders)
Yu Yu Hakusho, Death note, Code Geass, Hajime no ippo, One Piece, Naruto shippuuden, higurashi no naku koro ni.
Editje: nieuw bij dit topic (dus misschien is dit echt compleet overbodig) maar voor wie het niet kent myanimelist.net een heel fijne site voor overzicht van werkelijk alle anime en om lijsten te maken van eigen anime + reviews etc.
Goed verhaal, gevechten en karakters.
Weet niet of je echt van sports anime houdt, maar je zou nog MAJOR kunnen proberen. 1 van mijn favoriete sport animes. ( 6 seizoen van 25/26 episodes en nog 2/3 OVA's )
Dan is er nog Diamond no Ace die nu nog gaande is.
Hikaru no Go was ook erg goed, over het spel GO, ze maken ook overal een anime van, maar was verbazend goed.
Kuroko no Basket is een sport anime ove rbasketbal; wel aardig.
Verder heb ik met vriend laatst Haikyuu afgekeken.
In general hebben sport animes erg goede karakter development en obstakels die ze moeten overkomen.
Overige Anime met goede verhaallijn en die verfrissend is, niet run of the mill. > Bakuman; over het leven e.d. van een mangaka/V.A.
@ mensen dei PLANETES leuk/mooi/goed vinden, kijk een snaar Space Borthers (Uchuu Kyoudai) en Moonlight Mile
Edit: mesnen die al de nieuwe Rurouni Kenshin film hebben gezien? IS die goed/degelijk?
[ Voor 8% gewijzigd door kihon op 02-01-2015 00:47 ]
Die site kennen we, ook zitten er hier een aantal tussen die gebruik maken van anidb.Jasper 99 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:02:
[...]
Thanks, zal het meenemen.kihon schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:38:
[...]
@ mensen dei PLANETES leuk/mooi/goed vinden, kijk een snaar Space Borthers (Uchuu Kyoudai) en Moonlight Mile
Edit: mesnen die al de nieuwe Rurouni Kenshin film hebben gezien? IS die goed/degelijk?
Bedoel je van Rurouni Kenshin de remake van de Kyoto arc? If so, was wel aardig... vooral leuk om iedereen weer is te zien.
Eind vorig jaar Shinsekai Yori nog afgekeken, waarom ik deze serie in 2012 totaal heb genegeerd is mij nog onduidelijk, wat een rit! De character development was niet altijd even goed uitgewerkt maar wat wil je met zo'n verhaal
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Vet ik heb eigenlijk nooit echt gedacht ok sport anime te kijken, hajime no ippo was ik ook eerst een beetje sceptisch over, ik dacht achja boxen is nog wel soort van actie, maar ik vond de serie echt helemaal geweldig!! Ik ga wat van je suggesties even doorkijken ben wel benieuwdkihon schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:38:
[...]
Hajime no Ippo is ook geweldige anime![]()
Goed verhaal, gevechten en karakters.
Weet niet of je echt van sports anime houdt, maar je zou nog MAJOR kunnen proberen. 1 van mijn favoriete sport animes. ( 6 seizoen van 25/26 episodes en nog 2/3 OVA's )
Dan is er nog Diamond no Ace die nu nog gaande is.
Hikaru no Go was ook erg goed, over het spel GO, ze maken ook overal een anime van, maar was verbazend goed.![]()
Kuroko no Basket is een sport anime ove rbasketbal; wel aardig.
Verder heb ik met vriend laatst Haikyuu afgekeken.
In general hebben sport animes erg goede karakter development en obstakels die ze moeten overkomen.
Overige Anime met goede verhaallijn en die verfrissend is, niet run of the mill. > Bakuman; over het leven e.d. van een mangaka/V.A.
Na zes episodes School Days kon ik echt niet meer verder kijken zonder het gevaar te lopen om zo boos te worden dat ik mijn vuist door m'n scherm sla... Wat een verschrikkelijke characters.
Voor iedereen die overweegt School Days te kijken, kijk eerst: https://www.youtube.com/watch?v=1l2caUVKLI8
Sabagebu is verrassend goed imo.
En aangezien we hier blijkbaar ook over Japanse muziek praten, dit nummer vind ik héél catchy
[ Voor 15% gewijzigd door Timons106 op 04-01-2015 19:22 ]
Maar nu heb je de "nice boat" ending gemistTimons106 schreef op zondag 04 januari 2015 @ 19:17:
Afgelopen week begonnen aan Elfen Lied, School Days en Sabagebu en de manga van Brynhildr in the Darkness.
Na zes episodes School Days kon ik echt niet meer verder kijken zonder het gevaar te lopen om zo boos te worden dat ik mijn vuist door m'n scherm sla... Wat een verschrikkelijke characters.
Voor iedereen die overweegt School Days te kijken, kijk eerst: https://www.youtube.com/watch?v=1l2caUVKLI8
Scarlett Johansson Signs On to Star in DreamWorks’ ‘Ghost in the Shell’
Als er iemand NIET geschikt is voor de rol van Major Kusanagi dan is het dit gedweeë bleekneusje wel. Willen ze er soms een Lara Croft-aftreksel van maken?
Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!
Wat had je anders verwacht van een westerse live action-versie? Na die verschrikkelijke DBZ-adaptatie verwacht ik niks meer van westerse verfilmingen van anime.Kalief schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:23:
Aaaargh!
Als er iemand NIET geschikt is voor de rol van Major Kusanagi dan is het dit gedweeë bleekneusje wel. Willen ze er soms een Lara Croft-aftreksel van maken?
Dat gezegd hebbende: in Lucy schijnt ze het best leuk gedaan te hebben. Ik heb de film zelf niet gezien, maar ik heb mijn vrienden alleen maar positief horen reageren.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Nee, gaan ze serieus Ghost in the Shell verfilmen?Kalief schreef op maandag 05 januari 2015 @ 20:23:
Aaaargh!

Scarlet was tof in Ghost World maar denk dat niet veel mensen die film hebben gezienMrVegeta schreef op maandag 05 januari 2015 @ 21:58:
Lucy was een kutfilm. Maar dat lag hem niet aan Scarlett
Sowieso live-action vertalingen van dit soort series zijn gedoemd om te floppen. Anime is meestal wel een perfect medium voor dit soort dingen.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Trouwens, laatst dus Attack on Titan uitgekeken en bij de 4 na laatste aflevering dacht ik al,
Goed, het is dus het laatst en pas in 2016Ah fuck, wordt dit een crap einde of komt er nog een tweede seizoen...

Maar dat was ook te verwachten als je de eps/chapters ratio uitrekent.MrVegeta schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:01:
Trouwens, laatst dus Attack on Titan uitgekeken en bij de 4 na laatste aflevering dacht ik al,
[...]
Goed, het is dus het laatst en pas in 2016
Ik wacht met liefde op een nieuw seizoen als dat de kwaliteit ten goede komt.MrVegeta schreef op maandag 05 januari 2015 @ 22:01:
[...]
Goed, het is dus het laatst en pas in 2016
Er komt daar trouwens ook een live-actionfilm van. Ziet er goed uit, maar ik ben benieuwd of het ook goed is. Dat scheen bij de verfilming van Parasyte bijvoorbeeld goed tegen te vallen.
Verder zijn apanse Live-action en de "hollywood" versie van live-action echt niet vergelijkbaar.
De japanners doen het beter imo. Wel mindere CGI, maar verhaallijn en karakters komen beter over. (ws ook omdat ik het allemaal in het japans kijk
Origineel japans (gesproken) voegt veel toe.

Bij Gits zou dit wat makkelijker moeten zijn (Amerikanen zijn dol op overheidssamenzweringen e.d.), maar ze kunnen er altijd nog iets van maken als met optische camouflage van een flat afspringen en terroristen met een nuke-plot. Hopelijk heeft het wat meer diepgang dan dat. Het blijft lastig natuurlijk: ze kunnen niet letterlijk de film naspelen, maar aan de andere kant moet het ook niet versimpeld worden tot een 13 in een dozijn sf actiefilm.
_██_
(ಠ_ృ)
De film is niet goed naar live action te brengen denk ik, dat stelt alleen teleur.
* mambo No5 doet de fanboy.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
omgomgomgomgmambo No5 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:34:
Over GitS gesproken:
[video]

Edit: info gevonden over DVD's
Edit 2: net wat besteld, ervaring volgt laterAlle DVD's en Blu-rays door shop4nl.com geleverd zijn 100% compatibel op regio 2/region-free DVD / Blu-ray spelers.
[ Voor 53% gewijzigd door JerX op 08-01-2015 16:56 ]
* chaoscontrol is opgewondenmambo No5 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 12:34:
Over GitS gesproken:
[video]

_██_
(ಠ_ృ)
Zojuist even nagekeken voor de zekerheid: betreft een nieuwe (animatie) film welke van de zomer uit zal komen. Zie ook ANN voor het complete bericht.avec_style schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:07:
ik kan op werk geen yt bekijken. Waar gaat het over?
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Ik had inderdaad hetzelfde. Meteen maar van mijn watchlist af gegooid.Atomsk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:48:
Hnnnng.. waarom moest ik zo nodig Yuri Kuma Arashi kijken?![]()
[afbeelding]
Atomsk schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 21:48:
Hnnnng.. waarom moest ik zo nodig Yuri Kuma Arashi kijken?![]()
[afbeelding]
Dat had ik dus ook ...ughNMe schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:22:
[...]
Ik had inderdaad hetzelfde. Meteen maar van mijn watchlist af gegooid.
Maar nog veel erger, kennis had zo'n beetje alle nwe anime's.
Geen idee waar de nwe anime over ging waren we ze een voor 1 gister aan het kijken zat Binan Koukou Chikyuu Boueibu Love! erbij...OMG

THE HORROR
Tokyo Ghoul Re moet maar gauw uitkomen...
Ik kwam er een paar seizoenen geleden ook halverwege een aflevering achter dat ik naar BL aan het kijken was. Ik heb toen de aflevering nog af gekeken om het verhaal een kans te geven (voor een verhaal dat goed genoeg is kijk ik desnoods ook naar BL) maar dat werd ook niks.kihon schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 00:14:
[...]
Dat had ik dus ook ...ugh
Maar nog veel erger, kennis had zo'n beetje alle nwe anime's.
Geen idee waar de nwe anime over ging waren we ze een voor 1 gister aan het kijken zat Binan Koukou Chikyuu Boueibu Love! erbij...OMG![]()
THE HORROR![]()
Tokyo Ghoul Re moet maar gauw uitkomen...
And i loved it :-)
Ecchi/fanservice whiiiiiii
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Zo, Bleach inmiddels afgekeken. Heeft het met toch nog 100 dagen zoet gehoudenikbenerniet schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 18:31:
...
Hier inmiddels met Bleach begonnen, heb al wel 10 afleveringen gehad. Het is niet echt wat ik er van verwacht had(heb me totaal niet ingelezen), maar dat hoeft natuurlijk geen slecht punt te zijn.
...
Ik heb het ook voor elkaar gekregen om vrijwel alle fillers te kijken, maar nu ik Bleach uitgekeken heb ben ik wel van mening dat ik het ook best had kunnen overslaan
Iets om te onthouden dus als ik ooit aan Naruto/One Piece begin.
Naruto heeft wel veel fillers maar die zijn vaak een stuk beter te hebben dan de fillers van Bleach. Een tijdje terug was er bijvoorbeeld een flashback naar het verleden van een van de bad guys die ook in de manga zat, maar voor de anime hebben ze dat verder opgerekt met een langere flashback naar het verleden van een van de good guys. Dat waren best leuke fillers om te zien.
Ik heb gisteren trouwens nog wat nieuwe anime bekeken. Death Parade was erg voorspelbaar maar goed uitgevoerd, die blijf ik wel volgen. Assassination Classroom is best grappig en heeft aardig wat potentieel, dus die volg ik ook.
One Piece is ook niet vooruit te branden tegenwoordig ja, spoel altijd door tot na de recap, inclusief OP ben je dan zo 5-10min weer verder.
van de nieuwe series heb ik alleen Kancolle geprobeerd: was wel benieuwd omdat het afgelopen jaar zoveel merchandise en figures op de markt zijn gekomen maar dat verheerlijken van japanse oorlogstuig en kleine meisjes? duidelijk niets voor mij....

En de soundtrack is nog steeds heerlijk
Oh well, de serie blijft leuk om te volgen, voor een mechaserie in elk geval.
Sja, wat is 'een behoorlijke lijst'? Ik kwam er laatst achter dat ik ruim 400 complete series heb gekeken en begin te merken dat er nu toch echt maar heel weinig anime over zijn gebleven die me de tijd waard lijken (6+ weighted rating op anidb) en me ook interesseren (en niet weer meer van hetzelfde). Het is voornamelijk een kwestie van smaak.Jasper 99 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 00:02:
[...]
[..]
Het lijstje dat je post kan ik niet direct een voorkeur voor een bepaald genre uithalen, maar een rijtje met must-see's, die ik even uit mijn lijst met votes heb gehaald, staat hier onder. Tussen haakjes zijn series die afhankelijk zijn van je smaak, maar imo allemaal aanraders. De bold zijn de wat minder bekende series.
- Azumanga Daioh [comedy, slapstick, must-see]
- (Bounen no Xamdou) [actie]
- GTO - Great Teacher Onizuka [awesome, must-see]
- Suzumiya Haruhi no Yuuutsu [actie, drama, awesome en weird, must-see]
- (Ghost Hunt) [horror/thriller]
- (Haibane Renmei) [slice of life, fantasy]
- (Nodame Cantabile) [romance, comedy, muziek]
- Planetes [actie, spaaaaace]
- Seirei no Moribito [actie, must-see]
- Utawarerumono [actie, drama]
- (Angel Beats) [actie, drama, school]
- Bakemonogatari [weirdness, must-see]
- Black Lagoon [actie, must-see]
- Darker than black [actie]
- (Eve no Jikan) [drama, scifi, slice-of-life]
- (Fruits Basket) [romance? beetje enorme shoujo-vibe]
- Higashi no Eden [actie, comedy]
- Kamichu! [fantasy, school]
- (Kekkaishi) [actie, school]
- Kimi ga nozomu Eien [drrrrrrama]
- (Kimi ni Todoke) [romance]
- Mushishi [fantasy, slice of life, must-see]
- Natsume Yuujinchou [fantasy, school]
- Shijou Saikyou no Deshi Ken`ichi (Histories strongest disciple Ken'ichi) [comedy, actie, slapstick]
- Working!! [slice of life]
- (Yakitate Japan) [weirdness]
- Bakuman [slice of life]
- Ichigo Mashimaro [slice of life, comedy, must-see]
- Clannad + Clannad After [begint romance, drama, dan romance dan drrrrrama, must-see]
- (Speed Grapher) [actie]
- Ookami to Koushinryou [slice of life, fantasy, must-see]
- Usagi Drop [slice of life]
- Gin no Saji [slice of life, school]
Dit is dus gewoon een greep uit mijn lijst met series die ik op dat moment erg kon waarderen. Hoewel niet iedere serie in die lijst voor iedereen een must-see is, durf ik wel te zeggen dat je minstens de helft van de lijst gezien moet hebben als je allround* de goede series gezien wil hebben
* Mecha en scifi uitgezonderd want die boeien me niet
Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.
http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_windNMe schreef op zondag 11 januari 2015 @ 04:45:
Ik had bij Aldnoah wel een WTF-momentje toen ze zeiden dat het te hard waaide....ergens buiten de atmosfeer.En dat terwijl de serie het normaal zo goed doet op wetenschappelijk gebied, zoals later in de aflevering bij het benoemen van het Meissner-effect.
Oh well, de serie blijft leuk om te volgen, voor een mechaserie in elk geval.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Ik zag geen aurora op de Aarde onder ze, jij wel?
De soundtrack (Sawano Hiroyuki) is ook een reden waarom ik uitkijk naar het spel Xenoblade Chronicles X.Bokkie schreef op zondag 11 januari 2015 @ 01:50:
Aldnoah S2, timeskips zoals verwacht, maar fuck yeah!spoiler:Cyborg Inaho
En de soundtrack is nog steeds heerlijk
Nu wil ik weer beginnen, en dus maar gelijk bezig met Crunchyroll. Alleen wat zijn de goede minder mainstream anime's?
Wat ik zelf goed vind:
X-1999
Angel Sanctuary (Kaori Yuki ftw)
Ah! My Godess
Chobits
Elfen Lied
Record of Lodoss Wars
.Hack series
Ben nu bezig met Sword Art Online, beetje .Hack sfeer maar wat serieuzer. Alleen wat zouden jullie aanraden qua series op Crunchyroll?
Also! Zit met smart te wachten tot Dir En Grey weer naar Nederland komt, melkweg concert was

Edit 1 Zit ook One Piece te kijken, stijl bevalt me wel. maar het is net iets te traag allemaal. Voelt te
uitgerekt.
Edit 2 Zit evt te kijken om te beginnen met Naruto Shippuden, maar ik begrijp dat ik dan eerst de gabillion episodes van de oude serie moet kijken? >_< niet echt veel zin in.
[ Voor 17% gewijzigd door corset op 14-01-2015 14:00 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ik neem aan dat je vrouwlijk bent? Aangezien er (naar mijn smaak) veel vrouwelijke animes in staanlanerios schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:58:
Wat ik zelf goed vind:
X-1999
Ah! My Godess
Chobits
Elfen Lied
Record of Lodoss Wars
.Hack series
Overigens staat Record of Lodoss Wars nog op mijn watchlist. En ik zit een beetje met hetzelfde dilemma met Naruto. Hoop eigenlijk op een Naruto Kai of zoiets, ala Dragonball dus.
[ Voor 19% gewijzigd door JerX op 14-01-2015 14:17 ]
ben zelf wat meer van de wat minder serieuze dingen. Zo kan ik sommige Yaoi ook goed waarderen. De enige echt vrouwelijke anime die ik er tussen zie staan overigens:
AMG -> kan, vind zelf gewoon de totaal over de top interactie cool
Chobits -> ecchi, maar raakt soms wel wat meer serieuze dingen
Rest niet echt, of je moet het theme van AS zien als vrouwelijk, wat me zeer sterk lijkt
Dragonball weiger ik te kijken.. Heb het vroeger op TV gekeken, en alleen maar flashbacks, 4 afleveringen per attack vond ik te traag. Geef mij maar wat snelheid.
Ook een leuke overigens:
Full metal Alchemist
Azumanga Daioh
Full metal panic
Full metal panic Fumofuh (oid)
3x3 Eyes (cookie voor degene die die kent
[ Voor 28% gewijzigd door corset op 14-01-2015 14:20 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Kwam er vandaag pas achter dat het bestond, erg cool so far!
http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_a_Hero
Kijk zelf niet via crunchyroll dus geen idee welk licenties ze allemaal hebben.lanerios schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:58:
Zo, jarenlang geen anime meer gekeken. Was echt een gigantische fan ervan, maar helaas door een vorige relatie is mijn passie ervoor totaal gesloopt.
Nu wil ik weer beginnen, en dus maar gelijk bezig met Crunchyroll. Alleen wat zijn de goede minder mainstream anime's?
Wat ik zelf goed vind:
X-1999
Ah! My Godess
Chobits
Elfen Lied
Record of Lodoss Wars
.Hack series
Ben nu bezig met Sword Art Online, beetje .Hack sfeer maar wat serieuzer. Alleen wat zouden jullie aanraden qua series op Crunchyroll?
Also! Zit met smart te wachten tot Dir En Grey weer naar Nederland komt, melkweg concert was
Edit 1 Zit ook One Piece te kijken, stijl bevalt me wel. maar het is net iets te traag allemaal. Voelt te
uitgerekt.
Edit 2 Zit evt te kijken om te beginnen met Naruto Shippuden, maar ik begrijp dat ik dan eerst de gabillion episodes van de oude serie moet kijken? >_< niet echt veel zin in.
Afgaande op je korte lijst
Gokukoku no Buryunhirude (zelfde autor als Elfen Lied, maar beter lees je de manga)
Kobato (Clamp)
11 Eyes
Shingeki no Bahamut Genesis (deze vind ik persoonlijk boven verwachting vermakelijk)
Tales of the Abyss
Tales of Symphonia
Dit topic is gesloten.
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]