Anime (deel 23) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste
Acties:
  • 110.142 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Ik neem aan dat dit de "oude" is aangezien je al een tijdje niet gekeken hebt.
Dan zou ik sowieso Full Metal Alchemist - Brotherhood aanraden. Deze volgt het verhaal helemaal zoals de manga. Je zult dus wel wat dingen herkennen aangezien er wel wat dezelfde dingen inzitten maar hij is gewoon ontzettend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
lanerios schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:18:
None taken, en nee :)

ben zelf wat meer van de wat minder serieuze dingen. Zo kan ik sommige Yaoi ook goed waarderen. De enige echt vrouwelijke anime die ik er tussen zie staan overigens:

AMG -> kan, vind zelf gewoon de totaal over de top interactie cool
Chobits -> ecchi, maar raakt soms wel wat meer serieuze dingen

Rest niet echt, of je moet het theme van AS zien als vrouwelijk, wat me zeer sterk lijkt :p

Dragonball weiger ik te kijken.. Heb het vroeger op TV gekeken, en alleen maar flashbacks, 4 afleveringen per attack vond ik te traag. Geef mij maar wat snelheid.

Ook een leuke overigens:

Full metal Alchemist
Azumanga Daioh
Full metal panic
Full metal panic Fumofuh (oid)
3x3 Eyes (cookie voor degene die die kent :D )
X-1999 is wel redelijk vrouwelijk :P Dragonball heeft tegenwoordig de DB Kai serie, dit is een veel snellere DB zonder al die flashbacks en langdradigheid ;)
chaoscontrol schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:31:
Iemand al I Am a Hero gelezen?

Kwam er vandaag pas achter dat het bestond, erg cool so far! :)

http://en.wikipedia.org/wiki/I_Am_a_Hero
Oww cool! Ben net begonnen met 20th Century Boys en ik wacht nog op een nieuwe volume van Cage of Eden :)

[ Voor 15% gewijzigd door JerX op 14-01-2015 15:25 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
JerX schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:23:
[...]

X-1999 is wel redelijk vrouwelijk :P Dragonball heeft tegenwoordig de DB Kai serie, dit is een veel snellere DB zonder al die flashbacks en langdradigheid ;)
True, vind zelf gewoon angel/demon anime cool. (meer omdat ik al een 400+ pagina verhaal er over heb liggen ergens).

:+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
lanerios schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:24:
[...]

True, vind zelf gewoon angel/demon anime cool. (meer omdat ik al een 400+ pagina verhaal er over heb liggen ergens).

:+
Ik moet toegeven ik heb zelf de X-1999 manga liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
JerX schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:25:
[...]

Ik moet toegeven ik heb zelf de X-1999 manga liggen :P
Haha, ik wil hem nog compleet. Maar dan meer vanwege de artwork. Daarom heb ik ook de 2 artbooks van AS liggen. (en wil er nog meer van Yuki).

Begint meer en meer te kriebelen om weer te gaan kijken >< nog maar 1,5 uur werken :D

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
JerX schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:23:
[...]

Op een of andere manier blijf ik de originele Dragonball serie (dus niet Z) het beste vinden.

En er is ook een Abridged versie van Dragonball Kai, die geeft wel aardig goed weer wat mijn mening over Kai versies is :)
https://www.youtube.com/watch?v=Uo5Rhn8zuPA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:28
krvabo schreef op zondag 11 januari 2015 @ 05:39:
[...]

Sja, wat is 'een behoorlijke lijst'? Ik kwam er laatst achter dat ik ruim 400 complete series heb gekeken en begin te merken dat er nu toch echt maar heel weinig anime over zijn gebleven die me de tijd waard lijken (6+ weighted rating op anidb) en me ook interesseren (en niet weer meer van hetzelfde). Het is voornamelijk een kwestie van smaak.

Het lijstje dat je post kan ik niet direct een voorkeur voor een bepaald genre uithalen, maar een rijtje met must-see's, die ik even uit mijn lijst met votes heb gehaald, staat hier onder. Tussen haakjes zijn series die afhankelijk zijn van je smaak, maar imo allemaal aanraders. De bold zijn de wat minder bekende series.

- Azumanga Daioh [comedy, slapstick, must-see]
- (Bounen no Xamdou) [actie]
- GTO - Great Teacher Onizuka [awesome, must-see]
- Suzumiya Haruhi no Yuuutsu [actie, drama, awesome en weird, must-see]
- (Ghost Hunt) [horror/thriller]
- (Haibane Renmei) [slice of life, fantasy]
- (Nodame Cantabile) [romance, comedy, muziek]
- Planetes [actie, spaaaaace]
- Seirei no Moribito [actie, must-see]
- Utawarerumono [actie, drama]
- (Angel Beats) [actie, drama, school]
- Bakemonogatari [weirdness, must-see]
- Black Lagoon [actie, must-see]
- Darker than black [actie]
- (Eve no Jikan) [drama, scifi, slice-of-life]
- (Fruits Basket) [romance? beetje enorme shoujo-vibe]
- Higashi no Eden [actie, comedy]
- Kamichu! [fantasy, school]
- (Kekkaishi) [actie, school]
- Kimi ga nozomu Eien [drrrrrrama]
- (Kimi ni Todoke) [romance]
- Mushishi [fantasy, slice of life, must-see]
- Natsume Yuujinchou [fantasy, school]
- Shijou Saikyou no Deshi Ken`ichi (Histories strongest disciple Ken'ichi) [comedy, actie, slapstick]
- Working!! [slice of life]
- (Yakitate Japan) [weirdness]
- Bakuman [slice of life]
- Ichigo Mashimaro [slice of life, comedy, must-see]
- Clannad + Clannad After [begint romance, drama, dan romance dan drrrrrama, must-see]
- (Speed Grapher) [actie]
- Ookami to Koushinryou [slice of life, fantasy, must-see]
- Usagi Drop [slice of life]
- Gin no Saji [slice of life, school]

Dit is dus gewoon een greep uit mijn lijst met series die ik op dat moment erg kon waarderen. Hoewel niet iedere serie in die lijst voor iedereen een must-see is, durf ik wel te zeggen dat je minstens de helft van de lijst gezien moet hebben als je allround* de goede series gezien wil hebben ;)

* Mecha en scifi uitgezonderd want die boeien me niet
wow nice ik ga het even goed doorkijken, ben zelf echt 0.0 van romance en drama, maar misschien werkt het I don't know never gave it a try! Ik heb er al wel redelijk wat gezien van deze lijst, maar er staan ook zeker wat nieuwe bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Death note staat er niet tussen! :) Als ik er nog aan denk, rillingen.
Gantz, ook zo eentje die je wel moet liggen
Sword Art Online vond ik echt goed
Hunter X Hunter 2011 versie! Als een sneltrein

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Natuurlijk niet, want degene waar hij op reageert noemde die zelf al. ;)
Hunter X Hunter 2011 versie! Als een sneltrein
Als een sneltrein? Vanaf de ant arc zou ik de serie eerder vergelijken met een bejaarde met een rollator, zo traag als het verhaal daar ging. :P

[ Voor 31% gewijzigd door NMe op 19-01-2015 15:57 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
YES! mijn vrouw zo gek gekregen om met Cosplay bezig te gaan. Huidige idee:

Alexiel Angel Sanctuary. (Nee, niet Misty #9^708969756).

Ik ga meedoen, alleen welk AS character, onbekend. Het wordt dat of .Hack// of Elfen Lied. (Lucy, niet Nyu).

Heb er zin in. Veel gaan we zelf proberen te maken, dit om er toch een soort uitdaging van te maken en het gevoel te hebben dat we er echt moeite in steken.

Iemand tips? ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Holy hell, dat gaat diep xD We beginnen gewoon ouderwets. Corset, leren straps. Stof. en zo gaan :D Die site ziet er gaaf uit, maar dat is wel erg diepgaand Oo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Overigens mijn AnimeCon kaartje vorige week gekocht :P Ik ben weer op vrijdag van de partij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

lanerios schreef op maandag 19 januari 2015 @ 16:18:
Holy hell, dat gaat diep xD We beginnen gewoon ouderwets. Corset, leren straps. Stof. en zo gaan :D Die site ziet er gaaf uit, maar dat is wel erg diepgaand Oo
Hee, jij vroeg tips. :P

Het valt als ik het goed begrepen heb allemaal wel mee. Als dat spul warm is kun je het makkelijk in een vorm drukken die vervolgens blijft zitten. Een aantal bekende cosplaydames zweren bij dat spul omdat het zo veel makkelijker is om armor en dergelijke te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
JerX schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:58:
iemand ervaring met Anime kopen bij Shop4NL? Redelijk goedkope anime's :) Staan alleen geen informatie over de DVD Regions.

Edit: info gevonden over DVD's

[...]

Edit 2: net wat besteld, ervaring volgt later :)
Na 11 dagen mijn orders binnen, gewoon via normale brieven post. Vandaar dat verzenden ook goedkoop is en redelijk lang duurde. Support reageert meestal binnen een dag op berichten (meteen maar ff uitgeprobeerd). Uiteraard krijg je een bestel bevesteging en een mail als het verzonden is.

Orders zelf zijn gewoon legitieme Anime Blurays, mijn collectie is nu aangevuld met:
- SteinsGate
- Origin
- Paprika

Aanrader dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Zo het nieuwe seizoen is in volle gang, helaas zit er heel veel tenenkrommende fanservice/harem troep bij. De enige shows die ik zal blijven volgen zijn:

- Assassination Classroom
- Rolling Girls (alleen al vanwege die prachtige OP, een cover van een oude Blue Hearts nummer genaamd: Hito ni Yasashiku)
- Maria the Virgin Witch

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Terryb47 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:32:
Zo het nieuwe seizoen is in volle gang, helaas zit er heel veel tenenkrommende fanservice/harem troep bij. De enige shows die ik zal blijven volgen zijn:

- Rolling Girls (alleen al vanwege die prachtige OP, een cover van een oude Blue Hearts nummer genaamd: Hito ni Yasashiku)
- Maria the Virgin Witch
Die tweede lijkt me voor mij niet boeiend, maar die andere twee zijn best sterk inderdaad. :) En Yoru no Yatterman vind ik ook veelbelovend. Absolute Duo is ook wel te doen, al is dat wel een van jouw "tenenkrommende harem"-series. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
haha, ik heb niks tegen harem zolang het grappig is.
maar ik kan heel slecht tegen zwakke/jaloerse/dromerige meisjes met het oni-sama syndroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-05 11:46

kihon

Uplay > palitojr

Terryb47 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 19:32:

- Maria the Virgin Witch
Echt he; gewoon harem-galore dit seizoen 8)7
Terwijl LN "meestal" wel goede animes worden. (3 van de 4 echt overdreven, niet leuk meer)

In je lijstje wil ik wel even bij zetten > Death Parade (1e 2 eps waren wel ok)
En natuurlijk Tokyo Ghoul 2e season he _/-\o_
Terryb47 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:58:
maar ik kan heel slecht tegen zwakke/jaloerse/dromerige meisjes met het oni-sama syndroom.
Laat dit nou net zo zijn bij Fafnir en World Break :(

Voor de rest gewoon Aldnoah zero afkijken en Fafner: Exodus

En dan de continuatie van World Trigger/Nanatsu no Taizai/Akatsuki no Yona e.d van vorig seizoen.

[ Voor 17% gewijzigd door kihon op 20-01-2015 21:10 ]

I don't suffer from insanity. I enjoy every minute of it! Battle.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Ja een shitload aan middelmatige series dit seizoen. :/ Absolute Duo gaat nog enigszins en Death Parade, maar de rest is nauwelijks kijkbaar. De beste nieuwe serie is Koufuku Graffiti IMO. Slice of Life / cooking, maar wel goed gedaan.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Terryb47 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 20:58:
Meisjes die van demonen houden? Wat voor harem-anime kijk jij? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Best vermakelijke anime inderdaad. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Koufuku Graffiti engie verrassing voor mijk dit seizoen, kan ook niet wachten op de anime van Shokugeki no soma ^^

Wacht alleen nog op de 1e ep van isuca om te kijken wat ze daar van gemaakt hebben.
Voor de rest beetje 2e seizoen kijken van de meeste series en 2 a 3 nieuwe, voor zolang ze blijven boeien. :P

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Hmm, Chobits complete 20 euro.. maar wel US region. En een regio vrije DVD speler vinden is onmogelijk :( Mijn laptop kan helaas geen andere regio's aan. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Net Steins:Gate gefinished. Al met al vond ik het een leuke serie, je moet wel héél veel van ze "aannemen" (:+) maar omdat het verhaal leuk is is dat niet zo erg. Gelukkig een erg feelgood einde, daar hou ik wel van. Vond de mix van slapstick, drama en de hele soort-van-dystopian setting erg verfrissend! :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:30

RayNbow

Kirika <3

lanerios schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:37:
Mijn laptop kan helaas geen andere regio's aan. Erg irritant.
AnyDVD?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nope, zit hard in de driver van de DVD speler lijkt het. (Asus) geeft gelijk een popup met de standaard "Je kan deze kijken. Maar! dan zit hij gelijk vast op deze regio" >_< irritant as hell. Aangezien ik dolgraag mijn DVD's weer wil kunnen kijken. En de regio vrije LIDL dvd speler die ik had is gejat door m'n ex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:12
lanerios schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 08:37:
Hmm, Chobits complete 20 euro.. maar wel US region. En een regio vrije DVD speler vinden is onmogelijk :( Mijn laptop kan helaas geen andere regio's aan. Erg irritant.
VLC media player?

Chobits is een erg leuke anime trouwens! Zelf 3 keer gezien nu denk :o

Van de nieuwe animes die dit jaar zijn uitgekomen kijk ik alleen maar:
  • Seiken Tsukai no World Break (heeft wat weg van The Irregular at Magic High School)
  • Absolute Duo (of ik deze ook helemaal ga afkijken?)
  • Soukyuu no Fafner Dead Aggressor - Exodus.
Verder zijn er nog de animes waar ik vorig jaar aan was begonnen:
  • Cross Ange (eerste paar afleveringen heb je wat van die 'wtf' momenten, maar er is wel een goed verhaal)
  • Log Horizon 2 (niet een super anime, maar wil hem toch afkijken nu),
  • Shigatsu wa Kimi no Uso (erg mooie anime, als je la corda d'oro goed vond vind je deze net zo goed of misschien nog wel beter!)
En de animes die afgelopen zijn momenteel:
  • Sword Art Online 2 (misschien wat minder als het eerste deel, maar nog steeds een goede anime)
  • The Irregular at Magic High School (vond deze anime beter dan SAO2! en beste anime van 2014)
  • Captain Earth
  • Aldnoah Zero (seizoen 2 is begonnen)
Hier een lijst met wat ik tot nu toe allemaal heb gezien, niet compleet maar wel bijna: http://myanimelist.net/animelist/dxxd

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ik kijk uit naar Attack on Titan.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
kevinl schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:22:
Ik kijk uit naar Attack on Titan.
Ik ook, duurt alleen nog ff denk? Wacht zelf ook weer op Bleach. Manga gaat op het moment wel traag, maar wel volop actie en nadert denk zijn einde (dit jaar klaar denk?). Ben benieuwd of de anime ooit weer gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
Ik heb net Black Bullet, afgekeken. Een prima anime wat mij betreft. Mooie tekenstij, verhaal en karakters kwamen goed uit de verf.
Wel zoals gebruikelijk een aan stereotypes, mannelijke held, kleine meiden met super powers etc., maar je moet toch wat. :)
Het verhaal vond ik wel redelijk vernieuwend. Een nadeel vond ik wel dat in de laatste 3 á 4 afleveringen het verhaal in een stroomversnelling kwam. Naar mijn idee hadden ze de serie wat langer moeten maken om het verhaal goed te kunnen vertellen.
Ik hoop wel dat er een vervolg komt, wat best zou kunnen gezien de laatste aflevering.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:35
Na lange tijd de film Akira nog maar eens gekeken. Ik blijf bij mijn eerste mening. Hoe verder je in de film komt, hoe vager hij wordt. En toch vind ik hem vet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JerX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Ik ook, duurt alleen nog ff denk? Wacht zelf ook weer op Bleach. Manga gaat op het moment wel traag, maar wel volop actie en nadert denk zijn einde (dit jaar klaar denk?). Ben benieuwd of de anime ooit weer gaat beginnen.
Ik hoop het echt, al wordt de kans hoe langer het duurt steeds kleiner... Ik ben bewust de manga niet gaan lezen omdat ik het verhaal in kleur en met geluid gewoon zo veel beter vind. Zolang ik nog enige hoop heb dat de anime ooit verdergaat zal ik dus niet snel verder komen in het verhaal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

:N

MPC-HC

Random voorbeeldplaatje van Google geplukt:
http://i5.minus.com/ib2gcrvDsVf7HO.jpg

VLC weergeeft alles zo flets. ;)

Al zal het voor de meesten geen bal uitmaken. :')

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 23-01-2015 15:40 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
was me echt nog nooit opgevallen Oo dan toch maar MPC-HC weer gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Het valt ook pas op wanneer je ze naast elkaar zet. Net even een screenshot gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/nriQxdbTfEtGc7z2NrJgXT7T/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
D4NG3R schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:38:
[...]

:N

MPC-HC

Heb vooral met de anime '5 Centimeters Per Second' dat het beter uit ziet in MPC dan als met VLC ja. Maar gebruik toch liever VLC omdat ik het gevoel heb dat het toch meer ondersteunt en beter :) Maar beide zijn erg goede programma's (en gratis).

Heeft ook geloof te maken met de filters die VLC gebruikt, die je zelf ook kan aanpassen..

Is denk ook maar net waar je voorkeur ligt :)

Hier wat vergelijkingen:

VLC - MPC

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/51gmhg473/5_CPS_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/fomg398h7/5_CPS_2.jpg
VLC:
Afbeeldingslocatie: http://s22.postimg.org/q64gdzjst/5_CPS_3.jpg
MPC:
Afbeeldingslocatie: http://s23.postimg.org/aj3d3r1jb/5_CPS_4.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Mebus op 23-01-2015 17:01 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Mebus schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 16:36:
[...]

Heb vooral met de anime '5 Centimeters Per Second' dat het beter uit ziet in MPC dan als met VLC ja. Maar gebruik toch liever VLC omdat ik het gevoel heb dat het toch meer ondersteunt en beter :) Maar beide zijn erg goede programma's (en gratis).

Heeft ook geloof te maken met de filters die VLC gebruikt, die je zelf ook kan aanpassen..

Is denk ook maar net waar je voorkeur ligt :)

Hier wat vergelijkingen:

VLC - MPC

[afbeelding]
[afbeelding]
VLC:
[afbeelding]
MPC:
[afbeelding]
K-lite codec pack met MPC blaast VLC snoei hard voorbij. Met andere woorden meerdere extensie ondersteuning en beter beeld kwaliteit, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
JerX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:23:
[...]

K-lite codec pack met MPC blaast VLC snoei hard voorbij. Met andere woorden meerdere extensie ondersteuning en beter beeld kwaliteit, wat wil je nog meer?
Extensie bepaald niet of een videobestand afgespeeld kan worden of niet, als ik .mkv naar .drol verander dan kan ik het nog steeds afspelen. Zolang de codec maar ondersteunt word :)

Was voornamelijk vroeger dat er veel verschil zat tussen VLC en MPC. Nu zullen beide vrijwel net zoveel codecs ondersteunen wat vroeger nog weleens anders was (quicktime, divx, blu-ray/hd-dvd, etc).

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Vanwaar eigenlijk K-lite, die voegt codecs toe aan het OS zelf. MPC word er minder efficient van en kan van zichzelf al de meest exotische codecs afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
D4NG3R schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:57:
Vanwaar eigenlijk K-lite, die voegt codecs toe aan het OS zelf. MPC word er minder efficient van en kan van zichzelf al de meest exotische codecs afspelen.
Waarom niet gelijk dat beetje extra installeren? Zal je net zien heb je geen internet wil je een filmpje afspelen en dan werkt het niet of niet goed.

Naast dat hebben de meeste apparaten tegenwoordig wel een GPU waarvan MPC gebruik van kan maken zodat je CPU minder gestrest word :) Als je PC MPC al niet goed kan laten draaien dan is het toch echt tijd voor een nieuwe :p

Kom er nu toevallig achter dat MPC niet zomaar een ISO bestand kan afspelen, iets dat VLC wel zonder problemen kan :) Verder kan je ook niet gelijk een hele VIDEO_TS map openen vanaf de verkenner van windows.

Gaan we nu overigens niet teveel offtopic? :)

@evEndzhar, heel erg bedankt voor de tip! Ziet er gelijk stukken beter uit

Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/tlqa8wrhb/5_CPS_5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Mebus op 23-01-2015 18:14 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
D4NG3R schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:38:
MPC-HC

Makkelijk op te lossen: https://wiki.videolan.org/VSG:Video:Color_washed_out/

Dat het probleem zich voordoet komt doordat er twee standaarden voor kleurenbereik zijn: 0-255 en 16-235. De video-output van PC's en computerschermen is op 0-255 gemaakt, video en televisies op 16-235. Software om video op de pc af te spelen moet het beeld dus filteren, maar dat gaat niet altijd goed.
JerX schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:23:
Codec packs doe ik al jaren niet meer aan. Die zorgen vaak voor meer problemen dan ze oplossen. Je kunt beter alleen de codecs installeren die je nodig hebt. VLC heeft FFmpeg geintegreerd, waardoor je niet met externe codecs hoeft te rommelen. Dat geldt trouwens ook voor Kodi/XBMC, waar ik al mijn anime mee afspeel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

Over codecs gesproken.

Codec packs doe ik ook al JAREN niet meer aan.
Toch op 1 pc eentje geinstalleerd.
Dit alleen vanwege het feit dat die Codec-Pack ook alles wat ik zelf manueel installeer installeert en niks erbij :D

Kijk op Kawaii Codec Pack > http://haruhichan.com/for...545-KCP-Kawaii-Codec-Pack

Ik gebruik de versie inclusief met XySubFilter 3.1.0.705 Beta 2 (betere support voor anime subtitles)

Gebruikt ook al Madvr (mijn favoriete video renderer)
Vind dat Madvr eigenlijk een "must" moet zijn voor iedereen :)

OT > Shinmai Maou no Testament 3e epis gekeken en denk dat ik die ook maar drop.
Ecchi op zich vind ik niet zo erg, maar je moet er niet mee dood gegooid worden :(

De Succubus in Junketsu no Maria vind ik beter :+

[ Voor 16% gewijzigd door kihon op 23-01-2015 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Zie zojuist een nieuwe anime op ----- (nevermind) (neem aan dat met verwijzing een link bedoeld word? :p ) : ISUCA

Eens zien of dat wat is :D

Hier overigens nog een afleelding met nieuwe animes die nu momenteel uitkomen: http://static.neregate.co...4-2015-Anime-Chart-v3.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Mebus op 23-01-2015 20:53 ]

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Laatst online: 15-09 14:02
VLC, gewoon omdat er geen gezeur is met optical out met versie 2.0.5. Dubbel klikken en hoppa kijken.
als MPC net zo makkelijk was geweest met audio, was ik direct overgestapt.

En als VLC het flets weergeeft, corrigeert mijn tv dat wel

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Gewoon PS3mediaplayer gebruiken, wanneer je een PS3 hebt. Werkt prima, zolang er geen scenes met veel kunstmatige ruis in zitten, want dan gaat de getranscodeerde bitrate door het plafond.

Iemand nog naar "When Marnie was there" geweest op het IFFR in Rotterdam? Was mogelijk de laatste Ghibli film. Was best goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Atomsk op 02-02-2015 10:21 . Reden: niet here maar 'there' :P ]

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Atomsk schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:06:
Gewoon PS3mediaplayer gebruiken, wanneer je een PS3 hebt. Werkt prima, zolang er geen scenes met veel kunstmatige ruis in zitten, want dan gaat de getranscodeerde bitrate door het plafond.

Iemand nog naar "When Marnie was here" geweest op het IFFR in Rotterdam? Was mogelijk de laatste Ghibli film. Was best goed.
Woon zelf in Rotterdam, maar IFFR is me redelijk ontgaan... Had "When Marnie was here" graag gezien. Misschien komt ie weer is in lantarenvenster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

ShadowBumble

Professioneel Prutser

kihon schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 18:38:
OT > Shinmai Maou no Testament 3e epis gekeken en denk dat ik die ook maar drop.
Ecchi op zich vind ik niet zo erg, maar je moet er niet mee dood gegooid worden :(

De Succubus in Junketsu no Maria vind ik beter :+
Hij valt mij ook tot nu toe tegen dus ik kijk het nog heel even aan, en anders kwak ik hem er ook uit.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Atomsk schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:06:
[..]
Iemand nog naar "When Marnie was there" geweest op het IFFR in Rotterdam? Was mogelijk de laatste Ghibli film. Was best goed.
[..]
Yup ;)

(ik laat natuurlijk geen kans onbenut om een Ghibli film in de bioscoop te zien (ehm.. Behalve toen Eye Totoro en Princess Mononoke draaide dan)).

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Marnie gaat ook in een aantal Nederlandse bioscopen draaien, aldus ene Kees Driessen die wat vragen beantwoordde na de film afgelopen zaterdag.
Die meneer Driessen heeft trouwens weinig verstand van framerates: het door hem gemaakte filmpje over vijf opvallende zaken over Ghibli die vóór Marnie werd vertoond was als AMV-maker en AMV competitie-prganisator tenenkrommend om te zien. :P

• Mebus
Ik heb een tijdje terug de eerste aflevering gezien van "Fafner EXODUS (TV)" en volgens verschillende anime websites is dit een vervolg. Maar ik had niet echt het gevoel dat er iets aan deze anime vooraf ging, is het gewoon een remake?

Of moet ik toch echt gewoon beginnen bij Fafner, Fafner: Heaven and Earth (movie) en dan Fafner EXODUS (TV)?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Mebus schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 22:31:
Ik heb een tijdje terug de eerste aflevering gezien van "Fafner EXODUS (TV)" en volgens verschillende anime websites is dit een vervolg. Maar ik had niet echt het gevoel dat er iets aan deze anime vooraf ging, is het gewoon een remake?

Of moet ik toch echt gewoon beginnen bij Fafner, Fafner: Heaven and Earth (movie) en dan Fafner EXODUS (TV)?
het is wel degelijk een vervolg, er zit veel info in de vorige reeks, hoewel een hoop dingen worden herhaald.
Met momenten wat langdradig, maar vond het wel de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
OmegaOne schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:23:
[...]

het is wel degelijk een vervolg, er zit veel info in de vorige reeks, hoewel een hoop dingen worden herhaald.
Met momenten wat langdradig, maar vond het wel de moeite waard.
Dankje! Zojuist het eerste deel gevonden, moest even zoeken maar hij was er nog :) Wel 30GB groot, maar wel mooie kwaliteit voor een anime uit 2007..

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
Mebus schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 20:43:
[...]

Dankje! Zojuist het eerste deel gevonden, moest even zoeken maar hij was er nog :) Wel 30GB groot, maar wel mooie kwaliteit voor een anime uit 2007..
volgens mij is eerste deel uit 2004. Hier heb je een overzichtje van de reeks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
OmegaOne schreef op zaterdag 14 februari 2015 @ 12:14:
[...]

volgens mij is eerste deel uit 2004. Hier heb je een overzichtje van de reeks.
Weet niet hoe ik dan op 2007 kwam 8)7 Maar heb de goede gelukkig.

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04-2024
Heeft er iemand ervaring met de serie Ginga Eiyuu Densetsu ? Ziet er behoorlijk intressant uit maar met 110 afleveringen wel een behoorlijke zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

00.0 schreef op zondag 15 februari 2015 @ 22:38:
Heeft er iemand ervaring met de serie Ginga Eiyuu Densetsu ? Ziet er behoorlijk intressant uit maar met 110 afleveringen wel een behoorlijke zit.
Kijken die handel :) "Marathon it!!!"

Legend of the Galactic Heroes is een classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Bokkie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 07:06:
[...]

Legend of the Galactic Heroes is een classic.
Zit een beetje met hetzelfde, 110 eps zijn er echt veel. Weet ik ook niet echt of het eem actie of drama anime is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Het is space opera.

Voor je hem weglegt advisieer ik minimaal het eerste seizoen uit te zitten eigenlijk, desnoods op ligthspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Bokkie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:24:
Het is space opera.

Voor je hem weglegt advisieer ik minimaal het eerste seizoen uit te zitten eigenlijk, desnoods op ligthspeed.
Ik heb het inderdaad in VLC op anderhalve snelheid zitten kijken, het is allemaal net wat te traag voor vandaag de standaarden (of die van 2 jaar geleden, toen ik het keek). Moet wel zeggen dat ik ontzettend veel moeite had om verder te kijken na aflevering 70 o.i.d.

spoiler:
Wanneer Yang Wen Li dood gaat, zag dat echt niet aankomen toentertijd en vond het lastig verder te kijken hierna.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Dat dacht ik ook toen ik vorige week aan Bakemonogatari begon, maar dat viel tegen. :+ Best een leuke serie enzo, maar erg vermoeiend om lang aan één stuk naar te kijken door de constante visuele truukjes die ze uithalen. 8)7 Ik kan mijn aandacht er amper bij houden na een aflevering of 4-5, dus ik kijk nu gewoon een of twee van die kortere verhaaltjes per keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Monogatari is een dialogue heavy serie, die zou ik absoluut niet marathonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
NMe schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:08:
[...]

Dat dacht ik ook toen ik vorige week aan Bakemonogatari begon, maar dat viel tegen. :+ Best een leuke serie enzo, maar erg vermoeiend om lang aan één stuk naar te kijken door de constante visuele truukjes die ze uithalen. 8)7 Ik kan mijn aandacht er amper bij houden na een aflevering of 4-5, dus ik kijk nu gewoon een of twee van die kortere verhaaltjes per keer.
heb die serie volgens mij al een paar keer proberen te kijken, kon er ook niet bij blijven. niet mijn ding dus.
als ik dan toch een film erbij moet pakken: Paprika, heb er uiteindelijk 3-4 sessies erover gedaan om het helemaal af te kijken :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bokkie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:33:
Monogatari is een dialogue heavy serie, die zou ik absoluut niet marathonnen :P
Daar heb ik normaal niet echt moeite mee. :P Bij Monogatari komt daar alleen die rare filmstijl bij en dat maakt het een vermoeiende serie om te kijken. :)
Terryb47 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 11:34:
[...]

heb die serie volgens mij al een paar keer proberen te kijken, kon er ook niet bij blijven. niet mijn ding dus.
Nouja, het verhaal vind ik wel leuk. Het was de moeite van het verder kijken tot zover wel waard, maar ik had het toch liever in een meer traditionele vorm gezien. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00.0
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-04-2024
[...]
Ben ik gelijk heel mijn weekend kwijt :+.

Nu bezig met Black Lagoon, maar meh, had er wel wat meer van verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Bokkie schreef op maandag 16 februari 2015 @ 08:24:
Het is space opera.

Define space opera? In de ruimte met zangers? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

JerX schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:39:
[...]

Met spcare opera moet je denken aan series/films als: Battlestar Galactica/Star trek/Star Wars/Stargate/Firefly etc.

Anime space opera's o.a : Macross/Space Battleship Yamato/Space Dandy/Tengen Toppa Gurren Lagan/Tera no e..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003

RayNbow

Kirika <3

JerX schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 07:39:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk ook niet bekend met de term soap opera? :P

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Laatst online: 19:40
kihon schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:43:
[...]

Met spcare opera moet je denken aan series/films als: Battlestar Galactica/Star trek/Star Wars/Stargate/Firefly etc.

Anime space opera's o.a : Macross/Space Battleship Yamato/Space Dandy/Tengen Toppa Gurren Lagan/Tera no e..
Vergeet AKB0048 niet. *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
kihon schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 22:43:
[...]

Aha, dat zijn sowieso niet echt mijn series. Op Tengen Toppa na.
RayNbow schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 23:08:
[...]

Dan ben je waarschijnlijk ook niet bekend met de term soap opera? :P
Niet echt nee..

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19:45
Bijzonder dat Ping Pong The Animation nog niet genoemd is in dit topic.
De animatie vind ik erg goed werken en het is een van de weinige (of de enige?) anime die een realistisch beeld van een sport geven.

• kihon

kihon

Uplay > palitojr

ikbenerniet schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 19:42:
Bijzonder dat Ping Pong The Animation nog niet genoemd is in dit topic.
De animatie vind ik erg goed werken en het is een van de weinige (of de enige?) anime die een realistisch beeld van een sport geven.
Is echt niet de enige realistiche sport anime hoor.
Denk aan:

Ookiku Furikabutte & Ookiku Furikabutte: Natsu no Taikai Hen
Over Drive
Nasu films
Baby steps
Initial D
Diamond no Ace

Ping Pong is wel goed hoor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Geen One Piece vandaag, iemand een idee wat de reden hiervoor is? + vorige week al 5 min rek en strek op het begin ipv 3... Wordt erger en erger met die serie. Ik weet dat ze op de manga inlopen maar als ze elke epi nog maar 5 min nieuwe content/ ontwikkelingen uit zenden ga ik stoppen met kijken in de komende weken. Ze kunnen beter een half jaar er tussen uit. Of evt een nuttige filler arc maken over het verleden.. (gapend gat van een aantal jaar, dat zou vast iedereen boeien.. En het is een prima excuus om de manga weer op een voorsprong te laten komen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CristianSchriev schreef op zondag 22 februari 2015 @ 11:31:
Geen One Piece vandaag, iemand een idee wat de reden hiervoor is? + vorige week al 5 min rek en strek op het begin ipv 3... Wordt erger en erger met die serie. Ik weet dat ze op de manga inlopen maar als ze elke epi nog maar 5 min nieuwe content/ ontwikkelingen uit zenden ga ik stoppen met kijken in de komende weken. Ze kunnen beter een half jaar er tussen uit. Of evt een nuttige filler arc maken over het verleden.. (gapend gat van een aantal jaar, dat zou vast iedereen boeien.. En het is een prima excuus om de manga weer op een voorsprong te laten komen)...
One Piece lijkt niet aan fillers te willen doen, en met het oog op bijvoorbeeld Bleach snap ik dat wel. Maar stiekem is dit ook niks. Intussen is deze arc al bezig sinds 18 januari 2014 (!!!!) en is er eigenlijk nog steeds niks gebeurd. Alles tot nu toe was niet meer dan opwarming voor het daadwerkelijke gevecht dat er vast ooit eens aan zit te komen en god weet hoeveel flashbacks naar Rebecca's verleden. :') Ik vraag me serieus elke week meer af waarom ik nog kijk, want zelfs de slapstick waarmee ze alles proberen te rekken begint saai te worden. :/

Wat betreft rekken en strekken voor de aflevering: dat is nooit 3 minuten geweest. Ik skip altijd naar 4:00 in XBMC zodra ik OP start en daarbij ben ik pas één keer voorbij de afleveringstitel uitgekomen. Meestal heb ik nog een minuut aan rotzooi om te kijken. :)

Er is deze week geen One Piece omdat de zender waarop dat uitgezonden wordt op dat moment de Tokyo Marathon uitzond, trouwens. Heeft niets met inhalen van de manga te maken dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Weer vervelende fillers bij Naruto en ook Fairy Tail heeft fillers. Er blijft weinig over zo! Bleach was fantastisch, One Piece was leuk maar daar ben ik op een gegeven moment afgehaakt omdat ik toen bij was en daarna de interesse verloor en niet meer weet waar ik gebleven was. Ook zijn voor mijn gevoel deze series redelijk 'klaar'; het grote verhaal is weg en er komt nu steeds iets nieuws bij. Zo vond ik DBZ een onwijs leuke serie met Cell, maar daarna werd het voor mijn gevoel wat saaier omdat ze gewoon steeds een nieuw level bereikte en dan weer de sterkere spelers aan konden. Zo ook met de kinderen die er toen bij kwamen...

Death List was onwijs gaaf, Fullmetal Alchemist was ook een prachtige serie! Dergelijke 'vechtseries' met een bepaald verhaal waarbij er ook een einddoel in zicht is trekken mij toch wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
tweakerdennis schreef op maandag 23 februari 2015 @ 11:55:
Weer vervelende fillers bij Naruto en ook Fairy Tail heeft fillers.
De laatste 3 FT episodes zaten ook in de manga, op zich zijn het geen fillers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
JerX schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:00:
[...]

De laatste 3 FT episodes zaten ook in de manga, op zich zijn het geen fillers :P
Hahaha, toch is de verhaallijn voor mijn gevoel 'gestopt' op het moment dat Natsu tegen de 2 draken vocht. Al kwam er in een latere afdeling naar voren dat het gevecht was gewonnen waarna de Zodiac Arc even 'tussendoor' kwam... Ik verwacht toch nu een Zeref vervolg, aangezien dat eigenlijk 'het doel' is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
tweakerdennis schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:29:
[...]

Hahaha, toch is de verhaallijn voor mijn gevoel 'gestopt' op het moment dat Natsu tegen de 2 draken vocht. Al kwam er in een latere afdeling naar voren dat het gevecht was gewonnen waarna de Zodiac Arc even 'tussendoor' kwam... Ik verwacht toch nu een Zeref vervolg, aangezien dat eigenlijk 'het doel' is
Ik zou zeggen, wacht nog even geduldig :) De nieuwe OP hint duidelijk naar nieuwe fillers though...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik heb niet het gevoel dat Naruto "klaar" is, ze zitten nu eindelijk op het punt dat alles aan elkaar geknoopt wordt. Alleen komt dan even vrolijk een filler arc van x maanden er tussendoor ondanks dat ze niet bang hoeven te zijn om de manga in te halen nu die gestopt is. :/
JerX schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:34:
[...]

Ik zou zeggen, wacht nog even geduldig :) De nieuwe OP hint duidelijk naar nieuwe fillers though...
Hoeft niks te betekenen, het zou de eerste keer niet zijn dat een FT OP niet helemaal strookt met wat er daadwerkelijk gebeurt in die arc. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
Zo, aangezien er maar weinig goede nieuwe animes zijn uitgekomen in de winter ben ik Freezing voor de tweede keer gaan kijken :) Misschien wat veel bloot, maar de actie is prima, en het er zijn maar 24 afleveringen totaal (2 seizoenen).

Aldnoah zero moet ik overigens ook weer eens verder gaan kijken..

Mensen die nog andere animes kijken die recent zijn uitgekomen?

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Mebus schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:47:
Zo, aangezien er maar weinig goede nieuwe animes zijn uitgekomen in de winter ben ik Freezing voor de tweede keer gaan kijken :) Misschien wat veel bloot, maar de actie is prima, en het er zijn maar 24 afleveringen totaal (2 seizoenen).

Aldnoah zero moet ik overigens ook weer eens verder gaan kijken..

Op Fate/Stay Night Unlimited Bladeworks niet echt nee, heb mijn anime watchlist laatst weer geupdate. Heb nu weer een hoop om te kijken 8)7 Eerst Natsume's book of friends maar af maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
tweakerdennis schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:29:
[...]

ik heb Fairy Tail daarom maar laten liggen, het luk me gewoon niet om door die zodiac arc heen te slaan :-(

Zelfde met Aldnoah Zero, kan er niet inkomen...zo ook Tokyo Ghoul, ik had bij de eerste aflevering van het nieuwe seizoen echt een WTF gevoel, het is een en al chaos, erg jammer want S1 was een stuk rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mebus schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:47:
Er is dit seizoen weinig echt sterk spul. Assassination Classroom is leuk, maar daar houdt het wat betreft nieuwe series wel mee op. En wat betreft wat er nog over is van vorig seizoen: Your Lie in April is erg goed, al moet je van drama houden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
JerX schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 15:54:
[...]

Op Fate/Stay Night Unlimited Bladeworks niet echt nee, heb mijn anime watchlist laatst weer geupdate. Heb nu weer een hoop om te kijken 8)7 Eerst Natsume's book of friends maar af maken :)
Fate/Stay Night heb ik wel gezien, alleen de delen daarna trokken me niet echt..
NMe schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:13:
[...]

Er is dit seizoen weinig echt sterk spul. Assassination Classroom is leuk, maar daar houdt het wat betreft nieuwe series wel mee op. En wat betreft wat er nog over is van vorig seizoen: Your Lie in April is erg goed, al moet je van drama houden. :P
Your Lie in April (Shigatsu wa Kimi no Uso) kijk ik momenteel ook, erg mooie anime, best fan van een zoet-sappige-drama-anime :)

Van de animes die dit jaar zijn uitgekomen kijk ik alleen maar Seiken Tsukai no World Break, ook een erg goede anime.

Verder dan nog Cross Ange en Log Horizon 2 die al sinds vorig jaar bezig zijn. Log Horizon 2 (en deel 1) vind ik niet echt een super anime, maar wil het nu toch wel afkijken (SAO rip-off btw). Cross Ange is nu overigens wel erg spanned! :o

Meestal zie ik al bij de eerste aflevering van een nieuwe anime of ik het leuk ga vinden of niet, soms misschien wat meer, maar dan haak ik alsnog af na 2-4 afleveringen of boeit het me gewoon niet zo veel en vergeet ik gewoon welke anime ik nou ook alweer keek :p

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
Terryb47 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:04:
[...]

ik heb Fairy Tail daarom maar laten liggen, het luk me gewoon niet om door die zodiac arc heen te slaan :-(

Zelfde met Aldnoah Zero, kan er niet inkomen...zo ook Tokyo Ghoul, ik had bij de eerste aflevering van het nieuwe seizoen echt een WTF gevoel, het is een en al chaos, erg jammer want S1 was een stuk rustiger.
Ik vind juist S02 van Tokyo Ghoul beter dan 1, gevoel dat het nu eindelijk een beetje losgaat >:) Het is wel chaotischer, maar zoals in de laatste eps wordt weer wat gas teruggenomen om wat dieper op de personages in te gaan.

World Trigger vind ik ook wel tof, alleen gebeurt er een beetje weinig op het moment. Is het trouwens een serie na aanleiding van een game? Alles wordt uitgelegd alsof je tutorial van een game doorloopt.

Naruto staat voorlopig in de ijskast; toen ik na een paar minuten doorhad dat ik naar een filler keek, heb ik alle eps die ik nog moest kijken weer verwijderd en ik wacht wel totdat ik in 2019 ergens lees dat de finale eindelijk gereleased is :/ Naruto is natuurlijk ook een prachtige melkkoe, als de finale is geweest kunnen ze alle naruto poppetjes, telefoonhoesjes en andere rommel aan de straatstenen niet meer kwijt, dus die finale gaat nog wel even duren ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mebus schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:26:
[...]

Meestal zie ik al bij de eerste aflevering van een nieuwe anime of ik het leuk ga vinden of niet, soms misschien wat meer, maar dan haak ik alsnog af na 2-4 afleveringen of boeit het me gewoon niet zo veel en vergeet ik gewoon welke anime ik nou ook alweer keek :p
Ik haak niet vaak af. Ik kijk dit seizoen ook best veel, maar het is allemaal niet geweldig. Absolute Duo, Testament of Sister New Devil, Saekano, Isuca, Unlimited Fafnir en World Break zijn standaard harem/fanservice-animes die op zich wel vermakelijk zijn maar niet bepaald geweldig. Tokyo Ghoul is dit seizoen echt rampzalig slecht (volgens fans omdat ze afwijken van de manga). Parasyte en The Seven Deadly Sins zijn wel best goed en World Trigger is redelijk, maar ook weer overblijfsels van het vorige seizoen. Eigenlijk de enige anime die verder het noemen waard zijn dit seizoen zijn Death Parade (wat leuk begon maar niet echt indruk meer weet te wekken na aflevering 1), Yatterman Night (wat heel veel fans tegen zich in het harnas heeft gejaagd door een klassieker te "verkrachten") en Maria the Virgin Witch. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mebus
NMe schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:51:
[...]

Ik haak niet vaak af. Ik kijk dit seizoen ook best veel, maar het is allemaal niet geweldig. Absolute Duo, Testament of Sister New Devil, Saekano, Isuca, Unlimited Fafnir en World Break zijn standaard harem/fanservice-animes die op zich wel vermakelijk zijn maar niet bepaald geweldig. Tokyo Ghoul is dit seizoen echt rampzalig slecht (volgens fans omdat ze afwijken van de manga). Parasyte en The Seven Deadly Sins zijn wel best goed en World Trigger is redelijk, maar ook weer overblijfsels van het vorige seizoen. Eigenlijk de enige anime die verder het noemen waard zijn dit seizoen zijn Death Parade (wat leuk begon maar niet echt indruk meer weet te wekken na aflevering 1), Yatterman Night (wat heel veel fans tegen zich in het harnas heeft gejaagd door een klassieker te "verkrachten") en Maria the Virgin Witch. :P
Heeft denk ook wel met m'n smaak te maken, niet zo zeer het genre, maar ook een groot deel de tekenstijl. Als ik de tekenstijl al kinderachtig vind dan haak ik gelijk af. Moet er gewoon goed/mooi uitzien :)

Absolute Duo, Unlimited Fafnir, Isuca en Saekano ben ik allemaal vrij snel mee gestopt. Misschien dat ik Testament of Sister New Devil nog een kans geef (niet echt naar gekeken eigenlijk).

Hier mijn animelist: http://myanimelist.net/animelist/dxxd

Hij is niet compleet (soms niet geupdate en weet niet meer alle animes die ik heb gezien, toevallig Freezing toegevoegd gisteren).

BABYMETAL LoL - Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mebus schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:12:
[...]

Heeft denk ook wel met m'n smaak te maken, niet zo zeer het genre, maar ook een groot deel de tekenstijl. Als ik de tekenstijl al kinderachtig vind dan haak ik gelijk af. Moet er gewoon goed/mooi uitzien :)
Daar prik ik redelijk makkelijk doorheen, soms is het verhaal ondanks de tekenstijl wel goed. Of is het dermate grappig dat ik de tekenstijl wel voor lief neem. :P Er zijn nog steeds maar twee animeseries waarmee ik begonnen ben maar die ik nooit heb afgekeken: Excel Saga en Yuri Kuma Arashi (toevallig van dit seizoen :P). Beiden waren zo slecht dat ik mijn ogen wilde uitkrabben. :D
Absolute Duo, Unlimited Fafnir, Isuca en Saekano ben ik allemaal vrij snel mee gestopt. Misschien dat ik Testament of Sister New Devil nog een kans geef (niet echt naar gekeken eigenlijk).
Van dat stel kun je beter Saekano nog een kans geven, dat is de enige waar nog een beetje verhaal en karakterprogressie achter zit. Testament is eigenlijk gewoon borderline hentai. :P
Ik hou mijn lijst bij via Trakt, gaat wat makkelijker in combinatie met Kodi. Er zitten dus normale series tussendoor, maar dit is mijn profiel: http://trakt.tv/users/nme84

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

NMe schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 17:20:
[...]

Ik hou mijn lijst bij via Trakt, gaat wat makkelijker in combinatie met Kodi. Er zitten dus normale series tussendoor, maar dit is mijn profiel: http://trakt.tv/users/nme84
Hoe heb jij je anime in kodi staan?

Gebruik jij het custom script van de kodi wiki? of heb je hem gewoon tussen de series staan?

Custom playlists werken voor mij niet zoals ik wil, Liefst zou ik gewoon een volledige sub categorie willen apart van TV Shows, maar met de 1080 skin heb ik nog geen mogelijkheid gevonden om het voor elkaar te krijgen zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, ik heb ze gewoon tussen de normale series staan. Daar staan ze in Sonarr ook, dus dat uitsplitsen lost niks op. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

NMe schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:51:
[...]
Tokyo Ghoul is dit seizoen echt rampzalig slecht (volgens fans omdat ze afwijken van de manga).
Dat het verhaal niet is gebaseerd op de manga was al lang bekend, dus als je een trouwe adaptie wil, moet je natuurlijk niet kijken. :P

(Ik vind seizoen 2 minstens even goed als seizoen 1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ghehe schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:01:
[...]

Dat het verhaal niet is gebaseerd op de manga was al lang bekend, dus als je een trouwe adaptie wil, moet je natuurlijk niet kijken. :P

(Ik vind seizoen 2 minstens even goed als seizoen 1)
Ik heb de manga nooit gelezen, ik vind het seizoen gewoon slecht. :P Veel te random, al vanaf de eerste minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fub
  • Nu online

fub

Mebus schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 16:26:
Log Horizon 2 (en deel 1) vind ik niet echt een super anime, maar wil het nu toch wel afkijken (SAO rip-off btw).
Ik vind Log Horizon heel erg anders dan SA:O. OK, de set-up heeft wel enige gelijkenissen, maar er zijn ook wel een aantal cruciale verschillen. Zelf vind ik Log Horizon heel veel interessanter dan SA:O, omdat de 'spelers' meer bezig zijn met het opbouwen van een samenleving dan met questen, terwijl dat bij SA:O toch een drijvende kracht achter het plot was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als LH een ripoff is van SAO dan zijn het allebei ripoffs van .hack. :P Dat iets een vergelijkbaar thema heeft wil nog niet zeggen dat het jatwerk is. :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

NMe schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 18:17:
Nee, ik heb ze gewoon tussen de normale series staan. Daar staan ze in Sonarr ook, dus dat uitsplitsen lost niks op. :+
hmzz ok, naja dan maar voorlopig geen anime op kodi :P

S2 van Tokyo Ghoul is een clusterfuck als je de manga niet gelezen hebt. Teveel character te snel achter geintroduceerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bokkie schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:16:
[...]

hmzz ok, naja dan maar voorlopig geen anime op kodi :P
Ach, het went op zich snel genoeg. Ik heb 400+ series in Kodi staan en ik kan alles prima vinden, zeker als ik er eenmaal een episode van heb bekeken, want dan staan alle series waar ik nog afleveringen van moet zien onder het tabje "in progress." :P Voor de lange lijst werkt dit trouwens goed. :)

[ Voor 11% gewijzigd door NMe op 25-02-2015 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Bokkie schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:16:
[...]

S2 van Tokyo Ghoul is een clusterfuck als je de manga niet gelezen hebt. Teveel character te snel achter geintroduceerd
dit dus, ik lees geen manga, vind het dus 1 grote bende. terwijl in S1 het verhaal en karakters rustig werden gebracht. Nu is het een en al slachtpartij en nieuwe karakters die uit het niets verschijnen alsof die er altijd waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:10

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

YouTube: Dragon Ball Z: Light of Hope - Pilot

_O_ echt zeer knap gedaan , wat heeft zijn ze in Hollywood toch prutsers :X

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Terryb47 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:07:
[...]

dit dus, ik lees geen manga, vind het dus 1 grote bende. terwijl in S1 het verhaal en karakters rustig werden gebracht. Nu is het een en al slachtpartij en nieuwe karakters die uit het niets verschijnen alsof die er altijd waren.
S1 was in mijn ogen veel te traag, S2 is dan weer veel te snel.. Neemt trouwens niet weg dat het prima vermaakt.
HanG-BuiK-ZwijN schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 14:18:
YouTube: Dragon Ball Z: Light of Hope - Pilot

_O_ echt zeer knap gedaan , wat heeft zijn ze in Hollywood toch prutsers :X
Ik heb al jaren niks meer met DBZ, maar dit is in mijn ogen nogal. :F

En ik maar denken dat moderne films over-edited waren.

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 01-03-2015 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

D4NG3R schreef op zondag 01 maart 2015 @ 02:19:
[...]

Ik heb al jaren niks meer met DBZ, maar dit is in mijn ogen nogal. :F

En ik maar denken dat moderne films over-edited waren.
Eh. Het is een door fans gemaakte miniserie. Die zullen geen miljoenenbudget hebben voor special effects dus het is aardig netjes gemaakt IMO... Kan dat gedrocht van een Dragonball Evolution nog iets van leren. :')

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]