Anime (deel 23) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste
Acties:
  • 110.134 views

Onderwerpen

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Heb Death note, Elfen Lied en ghost in the shell (1995) al gezien. Ik zal ze binnenkort eens gaan checken welke iets voor mij lijkt. Wat me trouwens opviel van Code Geass, is dat deze heel hoog wordt gewardeerd, maar om de afleving wordt de aflevering totaal onserieus door light novel achtige verhaallijnen. (wel leuk gedaan) De wardering voor de serie als geheel vind ik daarom soms tegenvallen. Anderszijds wel weer uniek.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben ook geen groot fan van Code Geass. Het was wel vermakelijk, maar niet meer dan dat. Ik heb veel betere anime gezien en snap dus ook de hoge scores niet. :P
Yogghii schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:22:
Hunter x Hunter bijna aan zijn einde. Man wat ga ik die serie missen, echt uniek in zijn soort geweest.
Uniek...ja. :P Maar ik kijk al een paar maanden alleen omdat ik geen zin had om te stoppen met kijken, niet omdat ik de serie nou zo leuk vond. Laat ze maar even lekker op hiatus gaan en misschien over een paar jaar weer doorgaan, zoals Fairy Tail deed. Dan hoeft het allemaal niet meer zo traag als het nu op het laatst was...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Yogghii
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
NMe schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:40:

Uniek...ja. :P Maar ik kijk al een paar maanden alleen omdat ik geen zin had om te stoppen met kijken, niet omdat ik de serie nou zo leuk vond. Laat ze maar even lekker op hiatus gaan en misschien over een paar jaar weer doorgaan, zoals Fairy Tail deed. Dan hoeft het allemaal niet meer zo traag als het nu op het laatst was...
Het probleem ligt bij het source materiaal waar ze nu bijna doorheen zijn. Togashi is lang gestopt met schrijven door zijn ziekte, en is pas net weer begonnen. Probleem is echter dat niemand weet hoe lang hij door kan gaan. Kan zijn dat het verhaal straks onafgemaakt achter blijft :c

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dat weet ik, daarom zeg ik ook dat ze het inderdaad beter kunnen laten liggen dan op de huidige voet verder gaan of dan door fillers in te voeren.

• Yogghii
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09-03-2023
Hoop niet dat ze er een eigen einde op gaan verzinnen, gaat zelden goed haha. Ze laten het waarschijnlijk nu gewoon liggen.

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

avec_style schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:14:
Ghost in shell is idd heel erg goed.
Ik mis alleen ghost in shell: arise in je lijstje.

Heeft iemand deze al gezien toevallig?
Ik wist niet eens dat er weer nieuwe films van Ghost in the Shell waren gemaakt. Het is alweer een tijdje geleden dat ik Ghost in the Shell gezien heb (en het lijstje heb gemaakt). :o

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Bliksem B
NMe schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:40:
Ik ben ook geen groot fan van Code Geass. Het was wel vermakelijk, maar niet meer dan dat. Ik heb veel betere anime gezien en snap dus ook de hoge scores niet. :P

[...]

Vind jij de nieuwe Fairytail dan zoveel beter? Ik vond de oudere eigenlijk heel vermakelijk maar de nieuwe lijkt beetje oppervlakkig. Dat was de vorige ook al, maar toen was alles mogelijk (dood zusje wordt tot leven gewekt :X ). Maar het was vooral lekker luchtig en comisch. Het komische en gekke mis ik een beetje (of ik ben in een jaar erg veranderd)

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bliksem B schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:22:
[...]

Vind jij de nieuwe Fairytail dan zoveel beter? Ik vond de oudere eigenlijk heel vermakelijk maar de nieuwe lijkt beetje oppervlakkig. Dat was de vorige ook al, maar toen was alles mogelijk (dood zusje wordt tot leven gewekt :X ). Maar het was vooral lekker luchtig en comisch. Het komische en gekke mis ik een beetje (of ik ben in een jaar erg veranderd)
Ik bedoelde te zeggen dat het beter was dat ze stopten om dit jaar door te gaan dan dat ze nog anderhalf jaar tegen een fillerfestijn aan hadden lopen hikken. :P

Los daarvan vind ik FT wel gewoon hetzelfde als voor de break. Al was de vorige aflevering wat anticlimactisch. :P

• Bliksem B
NMe schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:40:
[...]

Ik bedoelde te zeggen dat het beter was dat ze stopten om dit jaar door te gaan dan dat ze nog anderhalf jaar tegen een fillerfestijn aan hadden lopen hikken. :P

Los daarvan vind ik FT wel gewoon hetzelfde als voor de break. Al was de vorige aflevering wat anticlimactisch. :P
Ik ben nog niet zo ver ofzo, misschien is fairytail gewoon niet innovatief genoeg en word alles nu echt voorspelbaar. Anderszijds vind ik de games ook niet geweldig uitgewerkt. Voor de break waren ze leuk (soort van DB games). Ook komt er nu in eens meer diepgang in, wat slechter uitgewerkt is. Ik vond juist de gebinperiode van FT erg goed, het hele idee van missies met af een toe een grotere saga en dan weer terug naat het FT cafe :), maakt het vrij toegangelijk en luchtig. Doet een beetje denken aan Naruto, FMA, Soul eater.

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Bliksem B schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:18:
Naruto is inderdaad vet, al ben ik som niet helemaal eens met de keuzes die ze maken in de oorlog! Sommige dingen in de oorlog waren mij te blij, simpel, voorspelbaar en eigenlijk te groots.
spoiler:
Neem bijvoorbeeld dat alle dode helden die tot leven worden geroepen kunnen praten en neem die "vlinder"
Voorheen was naruto in mijn optiek wat duisterde, vaak goed doordacht met technieken, je werd aan het denken gezet hoe bijvoorbeeld naturo/hinata/etc zich uit een situatie konden reden (neem de saga dat Sasuke werd ontvoerd). Nu snap ik dat dit moeilijk kan met een een oorlog, maar als ik het vergelijk met de oorlog in de Berserk komt er weining tactiek in voor. Gelukkig vind ik de laatste afleveren wel weer tof!

Over Bersek gesproken zijn er nog vergelijkbare donkere meer volwassen animes? Ik heb gehad:
  • Berserk (doh)
  • Ergo proxy (erg goed voor zijn tijd, goede sfeer)
  • Claymore
  • Fate Fero
  • Code Geass
  • Darker than black (1e seizeon vond ik goed 2 was ok)
  • Samurau champloo
  • Cowboy Bebob
Ik heb ook een lijstje op AniDB: http://anidb.net/perl-bin...pl?show=mylist&uid=583933
Heeft iemand nog toevoegingen die ik MOET kijken? Ik ben niet zo van de te blije Anime, ik begrijp de Japanse humor wel maar soms beetje "kinderlijk" (gintame en one piece zijn wel tof ;) ).
Als je een volwassen anime wil kijken dan is er niet een geschikter dan Monster.

Ik ben ook wel benieuwd wanneer de versie van HBO + Guillermo del Toro van de grond komt. Zoals ik me kan herinneren gaan ze zo weinig mogelijk van de anime/manga afwijken. Monster op zich is al een bijna perfecte anime, het enig minpunt dat ik heb kunnen vinden is de gesproken taal. Monster had (grotendeels) duitstalig moeten zijn. De enige anime waarbij de taal echt belangrijk kan zijn is gewoon volledig japans gesproken, hopelijk doen ze dat in de live-action versie wel goed.

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:46
Net de twee special episodes van Naruto gekeken. Had ik het maar niet gedaan. Verschrikkelijk zeg. :F
Ja ok, het was grappig, maar daar blijft het ook bij.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mooi, dan ga ik me niet haasten om ze te kijken en wacht ik wel tot de mensen bij TVDB eens ophouden met slacken zodat ik ze ook in kan laden in XBMC.

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
ikbenerniet schreef op donderdag 11 september 2014 @ 18:32:
[...]

Monster op zich is al een bijna perfecte anime, het enig minpunt dat ik heb kunnen vinden is de gesproken taal. Monster had (grotendeels) duitstalig moeten zijn.
Ik vond zelf het einde wat zwakjes. Vond ik wel een beetje jammer omdat alle afleveringen daarvoor zo een geweldige build up zijn voor een potentieel mooie conclusie.

Ik zou Katanagatari willen toevoegen als aanrader in het meer "volwassen" genre. Als je eenmaal gewend bent aan de bijzondere animatie stijl ga je het vanzelf prachtig vinden, en het verhaal is imo ook uitmuntend. Ik had m een paar maanden geleden voor een tweede keer bekeken en vond het toen nog beter. Waarschijnlijk omdat ik door al het dialoog een paar elementen hebt gemist en waarschijnlijk ook was vergeten :). De meesten die Katanagatari gezien hebben zich volgens mij wel vermaakt, alleen krijgt het niet zo vaak de aandacht in recommendation lists.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Rhannie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:31:

edit:
Ghost in the Shell is ook gaaf, maar ik zou wel aanraden om ze in de juiste volgorde te kijken, anders is het bijna niet te volgen:
[list=1]
• Ghost in the Shell (set in 2029)
• Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - The Laughing Man (set in 2030)
• Ghost in the Shell: S.A.C. 2nd GIG - Individual Eleven (set in 2032)
• Ghost in the Shell 2: Innocence (set in 2032)
• Ghost in the Shell: Stand Alone Complex Solid State Society (set in 2034)
Ffffuuu, ik heb Ghost in the Shell en The Laughing Man gezien en ik zie totaal niet hoe die moeten aansluiten. De Ghost in the Shell film had volgens mij een nogal open einde en om eerlijk te zijn snap ik er ook maar weinig van...

Ik had eigenlijk verwacht dat de tweede film het vervolg zou zijn op de eerste film.

Edit: ik zit even te kijken, maar The Laughing Man komt uit 2002. Ik wist niet dat die al zo oud was, de animatie leek recent.

[ Voor 6% gewijzigd door danielkraak op 11-09-2014 22:37 ]

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

´t is voor mij ook een hele tijd geleden, maar ehh, was SAC niet een soort van reboot, die dus helemaal niks met de film te maken had? De nieuwe serie staat volgens mij ook helemaal op zichzelf.

Edit:
En inderdaad, wikipedia zegt dat SAC op zich zelf staat.

[ Voor 15% gewijzigd door Sméagol op 11-09-2014 23:05 ]

Make lovecraft not warcraft.

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Sméagol schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:01:
´t is voor mij ook een hele tijd geleden, maar ehh, was SAC niet een soort van reboot, die dus helemaal niks met de film te maken had? De nieuwe serie staat volgens mij ook helemaal op zichzelf.

Edit:
En inderdaad, wikipedia zegt dat SAC op zich zelf staat.
Nieuwe serie?

Dat SAC op zichzelf staat zit eigenlijk al in de naam. :+ Ik vond het eerste seizoen van SAC erg goed. Soms gaat het wel wat snel. Met name ook omdat die hoofdpersonages snel door dingen heen zien en vergaande conclusies trekken. Ik vind de hele link met het boek the catcher in the rye ook vet gedaan. Seizoen 2 moet ik nog kijken.

Helaas moet ik nu wel concluderen dat ik de eerste Ghost in The Shell film gewoon slecht vind. Animatie is wel mooi, maar het verhaal is gewoon snel, lastig en er zit een gigantisch open eind in waarbij ik niet eens een flauw benul heb van wat er mogelijk kan gaan gebeuren.. Volgens mij is de major op het einde ook wanted, maar waarom volg ik ook weer niet.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

PdeBie schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:25:
Net de twee special episodes van Naruto gekeken. Had ik het maar niet gedaan. Verschrikkelijk zeg. :F
Ja ok, het was grappig, maar daar blijft het ook bij.
What the fuck..

Ik heb half de 1e gekeken en ga de 2e geneens kijken |:( .

Letterlijk de eerste filler episodes die ik compleet skip omdat ik ze niet kan aanzien.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

danielkraak schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:24:
[...]

Nieuwe serie?

Dat SAC op zichzelf staat zit eigenlijk al in de naam.
Omdat jullie ´t hadden over het aansluiten van de film en serie.. Ze horen niet aan te sluiten.

En ik bedoel Arise. 4-delige OVA == serie voor mij. Miniserie desnoods.

Make lovecraft not warcraft.

• Bliksem B
Ok heb Katanagatari en monster op m'n watchlist gezet!

Trouwens welke site is eigenlijk beter om je anime bij te houden, nieuwe uit te zoeken en op je watchlist te zetten? MyAnimelist of AniDB? Heb zelf voor beide account. AniDB lijkt uitgebreider, maar niet per definitie beter en lijkt vooral bedoeld te zijn om je eigen collectie bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.C4
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
KngfCnns schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:24:
[...]

Ik zou Katanagatari willen toevoegen als aanrader in het meer "volwassen" genre. Als je eenmaal gewend bent aan de bijzondere animatie stijl ga je het vanzelf prachtig vinden, en het verhaal is imo ook uitmuntend. Ik had m een paar maanden geleden voor een tweede keer bekeken en vond het toen nog beter. Waarschijnlijk omdat ik door al het dialoog een paar elementen hebt gemist en waarschijnlijk ook was vergeten :). De meesten die Katanagatari gezien hebben zich volgens mij wel vermaakt, alleen krijgt het niet zo vaak de aandacht in recommendation lists.
Lijkt Kantanagatari een beetje op Samurai Champloo of Rurouni Kenshin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

danielkraak schreef op donderdag 11 september 2014 @ 23:24:
[...]

Helaas moet ik nu wel concluderen dat ik de eerste Ghost in The Shell film gewoon slecht vind. Animatie is wel mooi, maar het verhaal is gewoon snel, lastig en er zit een gigantisch open eind in waarbij ik niet eens een flauw benul heb van wat er mogelijk kan gaan gebeuren.. Volgens mij is de major op het einde ook wanted, maar waarom volg ik ook weer niet.
Ik heb de film toevallig deze week voor het eerst gezien (ik ben wat gemiste klassiekers aan het inhalen :P) maar ik sluit me graag bij jou aan. In het eerste halfuur van de film gebeurt er eigenlijk bijna niks, in het tweede halfuur komt er een heel vaag verhaal voorbij (wel met een mooie monoloog over menselijkheid van de major) en in het laatste kwartier is er wat actie die eigenlijk totaal niet logisch is en meer vragen oproept dan het beantwoordt. En het vervelendste is nog wel dat de film geen voldoening schept: het voelt aan als het begin van iets, zonder echt een hoofdstuk af te sluiten. Daar is het einde te open voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Yogghii schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:51:
Togashi [...] is pas net weer begonnen.
Als ik me niet vergis is ie ondertussen al terug gestopt. :P (source)

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Zo net terug gekomen van vakantie. Lekker een 3 weekse watchlog opgebouwd xD

[ Voor 3% gewijzigd door JerX op 13-09-2014 13:25 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Hoe zit dat nou met die schrijver van HxH.. Ik lees af en toe dat hij 'ziek' is, niemand weet wat hij heeft. Althans ik kan het niet vinden?? En andere zeggen dat hij gewoon vaak afstand doet tot het schrijven en tekenen van de manga.. Kan iemand me duidelijheid geven over die kerel :P

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

CristianSchriev schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 19:07:
Hoe zit dat nou met die schrijver van HxH.. Ik lees af en toe dat hij 'ziek' is, niemand weet wat hij heeft.
Af en toe is een understatement:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3m0Q17182x2t/Screen%20Shot%202014-09-13%20at%2020.15.07.png
(bolletjes = hiatus, kruisjes = manga chapter in WSJ)
Althans ik kan het niet vinden?? En andere zeggen dat hij gewoon vaak afstand doet tot het schrijven en tekenen van de manga.. Kan iemand me duidelijheid geven over die kerel :P
Zover ik weet, heeft ie problemen met zijn rug.

• CristianSchriev
Ghehe schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 20:19:
[...]

Af en toe is een understatement:
[afbeelding]
(bolletjes = hiatus, kruisjes = manga chapter in WSJ)

[...]

Zover ik weet, heeft ie problemen met zijn rug.
Oh wauw .. een mietje dus ... Zo lijkt het er op dat die anime/manga nooit af komt. Jammer zeg |:(

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind het nogal wat om iemand die for all you know een chronische hernia heeft een mietje te noemen omdat hij zijn manga niet afmaakt...

• CristianSchriev
NMe schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 21:03:
Ik vind het nogal wat om iemand die for all you know een chronische hernia heeft een mietje te noemen omdat hij zijn manga niet afmaakt...
Heb nog even verder gekeken en de exacte reden is nooit gegeven. Veel terug komende redenen is dat meneer zijn werk nooit netjes optijd in kan leveren en als hij het doet dat het slecht getekend is en opnieuw moet.

Na al die jaren van ziekte mag je natuurlijk wel aannemen dat hij wat heeft maar jammer dat je dat dan niet openbaar verteld in deze tijden. Vind het gewoon niet gek dat hij zo infamous is daardoor! Maar goed het zal uiteindelijk wel een reden hebben. 't is gewoon jammer als je zo'n geweldig idee in je kop hebt zitten en dit nooit helemaal kan vertellen/uitgeven/uitbrengen (whatever)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
Mr.C4 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 11:46:
[...]

Lijkt Kantanagatari een beetje op Samurai Champloo of Rurouni Kenshin?
Ze gaan allen over samurai en de gevechten zijn mooi geanimeerd, dus in dat opzicht wel :P . Van de drie heb ik me met Katanagatari het meest vermaakt.
CristianSchriev schreef op zaterdag 13 september 2014 @ 22:05:
[...]

Heb nog even verder gekeken en de exacte reden is nooit gegeven. Veel terug komende redenen is dat meneer zijn werk nooit netjes optijd in kan leveren en als hij het doet dat het slecht getekend is en opnieuw moet.
Het leven van een mangaka is echt niet relaxed hoor ;) .

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/jFhnTgg.jpg

Dit was het werkschema van de mangaka van de wekelijkse manga "Nurarihyon no Mago". Eiichiro Oda van One Piece zei ooit in Shonen Jump dat hij op regelmatige basis enkel slaapt van 02.00-05.00 uur... Zo een werkschema, wekelijks, jaren achter elkaar... Ze verdienen wel bakken met geld, maar als ze na een bepaalde periode hun toewijding voor het vak verliezen begrijp ik dat wel :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Gaan er nog mensen naar TomoFair? Ik twijfel een beetje, lijkt me wel leuk (en kost geen drol). Tis alleen een stukje rijden, dus als het tegen valt is het wat minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
yup wij gaan met dochter en al naar de Tomo fair!

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Gezellig, denk dat ik toch ook even ga :) Gisteren mushishi episode 11 en 12 gekeken (2 episodes in 1). Ik vond deze toch wel een volwaardig Mushishi episode in vergelijking met de rest van Seizoen 2. Het was iets mysterieuzer en wat serieuzer verhaal aan. Het ging gelukkig niet over een regen, sneeuw, zon en weet ik veel wat voor weer mushi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:28

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

ik zou graag naar Tomofair gaan (Nijmegen is 35mins met de trein hier) , maar in dat weekend is ook een concert , de hiltho beurs en de BBB beurs in maastricht dus keuzes >.>

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JerX schreef op zondag 14 september 2014 @ 17:05:
Gaan er nog mensen naar TomoFair? Ik twijfel een beetje, lijkt me wel leuk (en kost geen drol). Tis alleen een stukje rijden, dus als het tegen valt is het wat minder :P
Ergeren, sollicitaties en overige zaken zoals hieronder beschreven zijn verboden.
• Zedenkwetsend kleden.
Klinkt alsof er nogal wat dames zijn die selectief moeten zijn in hun cosplay. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:22
Ik ga er denk ik wel even een rondje lopen met de vriendin. Eens kijken of we nog wat leuke prullen kunnen oppikken daar. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Aangezien CheeseCake er staat, ben ik er ook. :) Ontmoetingspoging 2, Ardana? ;)

Ik heb overigens weer een nieuwe AMV in mijn kanaal: http://youtu.be/lvtjJ1p63Z8

[ Voor 34% gewijzigd door Kaj. op 17-09-2014 09:53 ]

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik moet zeggen, dat ik na het zien van Sidonia op Netflix, toch wel interesse heb gekregen voor de japanse anime series. Had vooral problemen met de japanse taal. Maar na het zien van Sidonia, ben ik het toch gaan waarderen. Iemand nog tips voor wat betreft series in hetzelfde genre als sidonia?

• CristianSchriev
Tomofair aha dat klinkt best wel leuk voor een dagje weg .. En op fiets afstand (niet dat ik van plan ben om te fietsen) ...

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

mystie schreef op donderdag 18 september 2014 @ 01:32:
Ik moet zeggen, dat ik na het zien van Sidonia op Netflix, toch wel interesse heb gekregen voor de japanse anime series. Had vooral problemen met de japanse taal. Maar na het zien van Sidonia, ben ik het toch gaan waarderen. Iemand nog tips voor wat betreft series in hetzelfde genre als sidonia?
Sidonia heeft wel wat een aparte sfeer vergeleken met andere mecha / space opera series dus het is even kijken of andere je wel bevallen.

Recente series :
Aldnoah Zero
Buddy Complex

Al wat oudere series:
gundam 00 of seed.
vandread

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

mystie schreef op donderdag 18 september 2014 @ 01:32:
Naast wat hierboven al genoemd wordt zou je kunnen kijken naar Xam'd. Dat is soort van mecha, maar dan zonder metaal. :P

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

Ik opende vanmorgen baka-updates en zag daar ineens staan: Kill la Kill 25. Toen gingen er wat belletjes rinkelen.. Heb ik er 1 gemist? Maar nee, ep 25 was pas in september released. Vanavond maar is bekijken. Weet iemand of dit een nieuw seizoen is of een oneshot met fanservice? Het idee van oneshot vind ik niet erg, maar teveel fanservice is teveel.

Also, wanneer word GGO een keer goed, omg het is tot nu toe alleen maar praten en niet schieten. Ik kijk het omdat ik het gevoel heb dit aan me stand verplicht te zijn gezien de epicness van het eerste seizoen, maar nu proberen ze drama en thrills te creeeren om de drama en thrills, niet omdat het echt spannend is...

Akama ga Kill volg ik ook, wel geschokt door sommige plot wendingen, tis allemaal niet heel erg spannend, maar zeker wel vermakelijk.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ye-roon schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:43:
Ik opende vanmorgen baka-updates en zag daar ineens staan: Kill la Kill 25. Toen gingen er wat belletjes rinkelen.. Heb ik er 1 gemist? Maar nee, ep 25 was pas in september released. Vanavond maar is bekijken. Weet iemand of dit een nieuw seizoen is of een oneshot met fanservice? Het idee van oneshot vind ik niet erg, maar teveel fanservice is teveel.
Die special is meer om de serie een beetje af te ronden. Iets met een paar losse eindjes. Verder zoals de rest van de serie aardig over the top maar niet meer fan service dan anders. Hell, minder zelfs want Ryuko kan Senketsu niet meer aandoen. :+
Also, wanneer word GGO een keer goed, omg het is tot nu toe alleen maar praten en niet schieten.
Want in SAO had je zo veel epic gevechten? Vrijwel alle battles waren off-screen en wat je in SAO en ALO zag was eigenlijk ook bijna alleen maar drama. Waarom verwacht je iets anders van GGO? :P

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
NMe schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:05:
[...]

Naast wat hierboven al genoemd wordt zou je kunnen kijken naar Xam'd. Dat is soort van mecha, maar dan zonder metaal. :P
Dank je NMe :) Gaan we eens kijken of de serie me bevalt.

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 12:15

ye-roon

knaak

NMe schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:48:
[...]

Die special is meer om de serie een beetje af te ronden. Iets met een paar losse eindjes. Verder zoals de rest van de serie aardig over the top maar niet meer fan service dan anders. Hell, minder zelfs want Ryuko kan Senketsu niet meer aandoen. :+

[...]

Want in SAO had je zo veel epic gevechten? Vrijwel alle battles waren off-screen en wat je in SAO en ALO zag was eigenlijk ook bijna alleen maar drama. Waarom verwacht je iets anders van GGO? :P
Mja maar daar was het verhaal het goede aspect, de actie wisselde dat verhaal goed af. GGO is alleen maar praten. Waarbij getracht word een spanning op te bouwen die ik niet mee krijg. Ook het hele kirito ziet er uit als een vrouw idee snap ik nog niet. Ik bedoel ik speel in mmo's ook female characters, maar waarom wordt daar ineens moeilijk over gedaan, 100 jaar in de toekomst :p Maar gewoon de hele vibe van GGO bevalt me niet.

SAO had een duidelijke set regels, bereik de 100ste vloer en je mag naar huis. Als je dood gaat ingame, ga je dood irl. In die wereld vinden 2 mensen elkaar en dat is goed uitgewerkt. ALO heeft ook een duidelijk doel, er is een manier om de mensen die "nog niet wakker waren van SAO" wakker te krijgen. Het is met dezelfde characters en gedachte dat het goed komt is wat de spanning opbouwt.

spoiler:
GGO is een nieuwe wereld, een nieuw doel, met nieuwe characters. Die characters worden niet echt voorgesteld, ook het hele doel van GGO blijft vaag. Er is niet een duidelijk doel, op Death Gun na, maar dat word amper explored. Er word een hoop spanning gecreeerd door dat het iemand blijkt te zijn van LC en vervolgens blijkt zowel Kirito als whatsherface een persoonlijk drama ergens mee gehad te hebben wat op elkaar lijkt. Om zo de personages zich met een ander te relaten. Het voelt allemaal te geforceerd en te toevallig. Tel daarbij dan op dat er bijna geen actie in zit voor de afwisseling en het is gewoon erg zwak allemaal.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
Net episode 12 van Aldnoa.Zero gezien.

spoiler:
WTF o.0
Dat had ik niet zien aankomen :s
Maakt het vervolg wel interessant imo

Helaas gaat het pas weer in januari 2015 verder zo te zien :/

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43

RayNbow

Kirika <3

Je laatste zin van je post is op zich al een spoiler... :(

(In positieve zin, er is genoeg te kijken in de herfst...)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Gen Urobuchi zou alleen de eerste 3 eps schrijven.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/YLgAm4snIaeQDUWTtUBVk9ob/full.jpg

Timeskip in S2
spoiler:
Seylum leeft nog, Inaho, not sure, hoop niet dat het een Cavalier of the Abyss timeskip wordt >_<

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Bij Ald.Noah zat ik ook WTF OMG OMG. Nu tot Januari wachten :( Kuttttttttt .Sinds tijden dat ik een anime echt spannend vind..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15-09 21:24
Ik was al helemaal blij dat er een leuke mecha anime was die gedurende mijn hele afstudeer periode ge-aired werd, heerlijk in het weekend zaterdag avond anime kijken...
Maar nee dus :/

spoiler:
Heb het gevoel dat het een soort prologue was :s

Nu eens kijken welke andere mecha anime er in deze periode komen :/
M3 is ook al bijna op z'n einde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:43

RayNbow

Kirika <3

Sunrise heeft toch 3 mecha series voor het aankomende seizoen? :+

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
yeah! It begins @ one piece :P Eindelijk komt na wekenlang wachten en saaie nutteloze epi's kijken er wat actie en belangrijke story in! hehe :3

Weet iemand hier hoe het zit met anime vs manga. OP doet er alles aan om zo min mogelijk story in een epi te krijgen in mijn ogen. Door kei lang te rekken, en mega veel flashbacks in te brengen. Zo krijg je minder fillers maar wel meer onzin omdat iedereen het toch al weet. Maar alsnog loopt de manga maar .. 30? chapters voor ofzo :l Krijgt OP straks ook een stop of een filler arc :l |:(

[ Voor 57% gewijzigd door CristianSchriev op 21-09-2014 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CristianSchriev schreef op zondag 21 september 2014 @ 12:29:
yeah! It begins @ one piece :P Eindelijk komt na wekenlang wachten en saaie nutteloze epi's kijken er wat actie en belangrijke story in! hehe :3
Weken? Zeg maar gerust maanden. :X Zelfs dat gevecht tussen Law, Doflamingo en de navy was enigszins saai omdat het vanaf het begin duidelijk was wie dat ging winnen, aangezien Luffy vast degene is die Doflamingo moet verslaan.
Weet iemand hier hoe het zit met anime vs manga. OP doet er alles aan om zo min mogelijk story in een epi te krijgen in mijn ogen. Door kei lang te rekken, en mega veel flashbacks in te brengen. Zo krijg je minder fillers maar wel meer onzin omdat iedereen het toch al weet. Maar alsnog loopt de manga maar .. 30? chapters voor ofzo :l Krijgt OP straks ook een stop of een filler arc :l |:(
OP stopt juist zo weinig verhaal in elke ep om te zorgen dat ze géén fillers nodig hebben. Dat is een keuze, maar ik ben er geen groot voorstander van. Op deze manier voelen ook de echte episodes aan als filler, en dat is een beetje jammer. Sowieso zijn de afleveringen van OP altijd erg kort: tegen de tijd dat het openingsliedje, de tekst-intro en de flashback naar de vorige aflevering voorbij zijn ben je al 5-6 minuten verder...

@Aldnoah...ik weet het allemaal niet.
spoiler:
Aan de ene kant denk ik niet dat het allemaal zo simpel was als we denken en dat ze dus nog leven. Het was gezien de animatie redelijk duidelijk dat ze in hun hoofd geraakt werden, though... Nou is het sowieso een anime die niet zo precies is als ze ons graag doen geloven (een flatline behandel je niet met een defribillator) maar een headshot even genezen doen ze vast ook in Aldnoah niet...

[ Voor 14% gewijzigd door NMe op 21-09-2014 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
NMe schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:00:
[...]

Weken? Zeg maar gerust maanden. :X Zelfs dat gevecht tussen Law, Doflamingo en de navy was enigszins saai omdat het vanaf het begin duidelijk was wie dat ging winnen, aangezien Luffy vast degene is die Doflamingo moet verslaan.

[...]

OP stopt juist zo weinig verhaal in elke ep om te zorgen dat ze géén fillers nodig hebben. Dat is een keuze, maar ik ben er geen groot voorstander van. Op deze manier voelen ook de echte episodes aan als filler, en dat is een beetje jammer. Sowieso zijn de afleveringen van OP altijd erg kort: tegen de tijd dat het openingsliedje, de tekst-intro en de flashback naar de vorige aflevering voorbij zijn ben je al 5-6 minuten verder...

@Aldnoah...ik weet het allemaal niet.
spoiler:
Aan de ene kant denk ik niet dat het allemaal zo simpel was als we denken en dat ze dus nog leven. Het was gezien de animatie redelijk duidelijk dat ze in hun hoofd geraakt werden, though... Nou is het sowieso een anime die niet zo precies is als ze ons graag doen geloven (een flatline behandel je niet met een defribillator) maar een headshot even genezen doen ze vast ook in Aldnoah niet...
Ja ik ben het helemaal eens met wat jij zegt. Liedje, intro + previous duren samen ongeveer 3-5 minuten ligt er soms een beetje aan. Na vandaag dacht ik dat het 5 minuten was zo enorm lang. Idd kiezen ze voor zo min mogelijk story per epi, en dan wel minder fillers. Ik ben er ook geen voorstander van omdat het te traag wordt op die manier. Beter een super spannende filler arc dan dit zo :(

En alles is inderdaad tot nu toe voorspelbaar. Ik lees de manga verder niet maar goed je ziet soms toch wat voorbij komen en dus wist ik al wat er ging gebeuren qua verhaal. Maar toch:
spoiler:
SABOOOOOO!

Verder ben ik nog erg benieuwd of we nu de powers gaan zien van Luffy en Zorro. Deze zijn in mijn ogen nog lang niet tot hun recht gekomen na de time skip. Hell no eigenlijk van de hele crew niet :l
spoiler:
Zo zagen we net Zorro gewoon die attack van een admiral stoppen en terug aanvallen terwijl hij vast hoorde te zitten! awesomeeee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CristianSchriev schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:46:
[...]

Ja ik ben het helemaal eens met wat jij zegt. Liedje, intro + previous duren samen ongeveer 3-5 minuten ligt er soms een beetje aan.
Nee, dat ligt er niet aan. :P Ik ben pas begonnen met OP kijken toen ep 580 net uitgezonden was. Ik heb dus alles op rij gekeken en voor binge watching skip ik toch dat soort lange intro's maar. In het begin kon ik nog skippen naar ~4:00, tegenwoordig skip ik naar 5:00 en zit ik meestal nét voor de titel in beeld komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Beetje de herfstpreviews door te bladeren.

Na mijn nogal grote teleurstellingen die ik de verduren kreeg in de zomer ivm de hoge verwachtgingen die ik had van sommige series, lees ik net dat Ubukata Tow het scrhijven van Psycho Pass 2 voor zijn rekening neemt. o_O

Damn net nu ik eigenlijk van plan was om niet zo heel euforisch te zijn over series in de herfst, kan ik toch niet voorkomen dat ik van binnen loop te juichen als een kind op pakjesavond zeg maar :9 oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ik werd al blij toen ik zag dat er een Gintama special komt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben op zich wel blij dat het herstseizoen er niet heel goed uitziet. Mijn NAS is bijna vol en ik heb zin nocht tijd om hem op te ruimen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Niet heel goed?

Sanzoku no Musume Ronja
Psycho Pass 2
Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
Fate/stay night Unlimited Blade Work
Magic Kaito 1412
Log Horizon 2
Selector Spread WIXOSS
Terraformars

En dan nog wat shorts en series die de 3 ep rule behandeling krijgen.

Ik ben benieuwd wat er van mijn lijst overblijft, zo 'goed' als het voorjaar dit jaar zal het niet zijn, maar ook zonder mijn hoge verwachtingen die ik van de zomer had is er denk ik genoeg te volgen wat de moeite waard is zeg maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
chaoscontrol schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 10:16:
[...]

Geen sport anime, doet me denken aan One Outs, een sport anime! Dacht dat ik het nooit leuk zou vinden, maar het is Death Note met baseball. Echt super goede anime!
Bedankt voor de tip, ben nu bijna door One Outs heen en vind het een erg goede serie. Het is weer even geleden dat ik door een anime serie heengevlogen ben.
Ik vind OO nog het meest lijken op Kaiji, met het verschil dat Kaiji niet in de verkeerde genre verdwaald is :P
Als je een unieke tekenstijl wel kan waarderen en een totaalgebrek aan vrouwen niet erg vindt dan is Kaiji zeker aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bokkie schreef op maandag 22 september 2014 @ 13:27:
Niet heel goed?

Sanzoku no Musume Ronja
Psycho Pass 2
Kiseijuu: Sei no Kakuritsu
Fate/stay night Unlimited Blade Work
Magic Kaito 1412
Log Horizon 2
Selector Spread WIXOSS
Terraformars
Met uitzondering van Magic Kaito 1412 staan die ook allemaal op mijn lijst, net als nog een of twee andere series die er op de chart wel leuk uitzagen. Maar de helft van die lijst is een tweede seizoen van een series waar ik het eerste seizoen nog van moet zien. :+ Ik ga vanaf dit lijstje dus waarschijnlijk alleen Ronja, Parasyte (Kiseijuu) en Terra Formars direct volgen. Ter vergelijking: vorig seizoen en het seizoen ervoor volgde ik wekelijks iets van 15 series.

[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 22-09-2014 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Sanzoku no Musume Ronja is toch van Ghibly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Psycho Pass 2 en Parasyte zijn eigenlijk de enige waar ik nog naar uitkijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Dj Neo Ziggy schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:15:
Sanzoku no Musume Ronja is toch van Ghibly?
Ja, maar die is al door de kritische uit elkaar getrokken.. zeer negatief over de animatie. Gaat het zelf eerst nog even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JerX schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:44:
[...]

Ja, maar die is al door de kritische uit elkaar getrokken.. zeer negatief over de animatie. Gaat het zelf eerst nog even proberen.
Ik heb geen moeite met matige animatie als het verhaal maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Fixeren mensen niet teveel op wat de critics zeggen? Aan de andere kant ben ik niet zo'n fan van het worshippen van bepaalde studios. Leuk om een serie extra in de gaten te houden, maar het kan dan juist extra tegenvallen. Ik kijk dan met zo min mogelijk voorkennis, dan laat ik me verassen :)

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Terryb47 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 12:23:
Fixeren mensen niet teveel op wat de critics zeggen? Aan de andere kant ben ik niet zo'n fan van het worshippen van bepaalde studios. Leuk om een serie extra in de gaten te houden, maar het kan dan juist extra tegenvallen. Ik kijk dan met zo min mogelijk voorkennis, dan laat ik me verassen :)
Ik soms iets te, maar ben niet bang om het zelf te proberen. Voornamelijk doe ik i.v.m. tijd indeling.. heb b.v. geen zin om een butt film te zien van 2 uur, zonde van mijn tijd.

Ik ben zelf ook niet van worshippen van een studio, Ghibli heeft een paar mooie films. Echter een paar hele slechte, tis niet altijd goed.
NMe schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:58:
[...]

Ik heb geen moeite met matige animatie als het verhaal maar goed is.
Ik ook niet zo zeer, zo lang het niet gaat storen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 14:08
Terryb47 schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 03:08:
Chiel: Psycho Pass al geprobeerd?
Quote van een hele tijd terug, maar deze tip verdient een bedankje. Gister laatste ep van de extended serie gekeken. Wow _/-\o_ , beetje cyberpunk setting zonder kinderachtig gedoe tussendoor :P , precies wat ik zocht. Bedankt! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Chiel schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:58:
[...]

Quote van een hele tijd terug, maar deze tip verdient een bedankje. Gister laatste ep van de extended serie gekeken. Wow _/-\o_ , beetje cyberpunk setting zonder kinderachtig gedoe tussendoor :P , precies wat ik zocht. Bedankt! :D
graag gedaan, ben zelf ook een wat oudere anime kijker, na Ghost in the Shell was de hele genre eigenlijk opgehouden (in de anime wereld) was dus zeer blij met Psycho Pass O+

Voor de mensen die Extended en de orginele serie hebben gekeken, is de extended het waard om te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Na vandaag heren... Is het Sad x Sad voor mij! Helaas geen HxH meer voor like altijd. De manga gaat nergens meer heen en die kerel blijft dood spelen. Er gaan al geruchten rond dat er nog geen enkele manga uit gaat komen in 2014! pfff dat tempo is vreselijk. Ben bang dat deze geweldige story voor altijd stopt met zoveel open vragen! Het was de beste shonen in jaren voor mij.. Achja.

Ondertussen zijn we wel al weer met Hajime no Ippo bij het 3e seizoen op de helft. Gaat hard, mooie anime die lekker weg kijkt. Hierna nog flink wat lees werk gelukkig! :P 1000+ chapters in de manga!

Wat zijn nog recente aanraders wat anime betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CristianSchriev schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:50:
Ben bang dat deze geweldige story voor altijd stopt met zoveel open vragen!
Welke vragen dan? Gon heeft z'n pa ontmoet en de kijker (en lezer?) weet aan Ging's karakter wel waarom hij Gon heeft achtergelaten. Verder is het enige "mysterie" een beetje wat Hisoka nou eigenlijk precies wil, maar ook hij is nogal een plat karakter dus waarschijnlijk wil hij gewoon dat al zijn potentiële tegenstanders zo sterk mogelijk worden, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
NMe schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:00:
[...]

Welke vragen dan? Gon heeft z'n pa ontmoet en de kijker (en lezer?) weet aan Ging's karakter wel waarom hij Gon heeft achtergelaten. Verder is het enige "mysterie" een beetje wat Hisoka nou eigenlijk precies wil, maar ook hij is nogal een plat karakter dus waarschijnlijk wil hij gewoon dat al zijn potentiële tegenstanders zo sterk mogelijk worden, that's it.
Ik heb de laatste epi nog niet gekeken maar... kan me niet voorstellen dat alles beantwoord is wat ik hier beneden zeg. (Over gon en zijn pa zou ik niks zeggen want dat is overduidelijk dat ze die wel afsluiten).

Als dat voor jou zo simpel is dan is dat heel fijn, voor mij is killua en zijn familie nog steeds een grote chaos en geeft zijn broer het dan ook nog echt niet op om controle over killua en zijn kleine broer/zus dinges te krijgen. Waar Killua toch echt flink gedreigt heeft.

Daarnaast mis ik nog de echte revenge op de spiders van Kura. En eigenlijk ook het doel van de spiders. (naast het stelen en het streven naar meer power).

Hisoka mis je natuurlijk, al is hij gewoon power geil en wilt hij zichzelf testen dus dat is vrij voorspelbaar.

Je hebt nog een boel sterke characters niet gezien naar mijn mening bijvoorbeeld Maha (Vader van Zeno) Hij was netzo als niet sterker dan Netero in zijn prima.

En ja zoals het er nu naar uit ziet hoe deze aflevering gaat zijn Gon en zijn pa is het einde van de anime mij wat simpel en snel afgeraffeld. Je hebt nog lang niet alles van de wereld gezien en van de hunters in zijn algeheel niet. En ja Gon en Killua zijn 12?!?! Dat is zelfs in de wereld van anime jong xD

Maar goed animes worden zo vaker genekt, of het is te duur of de manga schiet niet op (het ergste van beide). Bij het eerstgenoemde kan men altijd nog terug vallen op de manga, hier niet helaas. Dus maar verder zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CristianSchriev schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:31:
[...]

Als dat voor jou zo simpel is dan is dat heel fijn, voor mij is killua en zijn familie nog steeds een grote chaos en geeft zijn broer het dan ook nog echt niet op om controle over killua en zijn kleine broer/zus dinges te krijgen. Waar Killua toch echt flink gedreigt heeft.
Dat zijn geen vragen, maar meer "ik ben benieuwd wat hier verder gebeurt." Er ligt geen verhaallijn open, alles is netjes afgerond. Illumi houdt zich even gedeisd.
Daarnaast mis ik nog de echte revenge op de spiders van Kura. En eigenlijk ook het doel van de spiders. (naast het stelen en het streven naar meer power).
De spiders hebben voor zover Kurapika weet geen leider meer. En ik heb nou nooit echt het idee gehad dat ze een doel hadden behalve geld/power.
Je hebt nog een boel sterke characters niet gezien naar mijn mening bijvoorbeeld Maha (Vader van Zeno) Hij was netzo als niet sterker dan Netero in zijn prima.

En ja zoals het er nu naar uit ziet hoe deze aflevering gaat zijn Gon en zijn pa is het einde van de anime mij wat simpel en snel afgeraffeld. Je hebt nog lang niet alles van de wereld gezien en van de hunters in zijn algeheel niet. En ja Gon en Killua zijn 12?!?! Dat is zelfs in de wereld van anime jong xD
Ook dat zijn geen vragen maar gewoon de wens om meer van de wereld te zien. Er ligt niks open, alles is afgerond. Voor een anime is dit best nog een aardig einde. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
achja! Ik verwacht gewoon veel van iets dat ik leuk vind X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueHD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-09 20:40
Zo, de laatste episode van Zankyou no Terror ook gezien. Had echter niet verwacht dat de serie zo kort zou zijn. Desondanks beviel het mij prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:25

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

NMe schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:13:
Ik heb precies hetzelfde met SAO. Ik volg het nog wel maar ik vond het bij de eerste serie zo jammer dat er niet echt een doel was. Of liever: er was wel een doel, maar alle progressie daarnaartoe gebeurde off-screen. Kirito zat wel op de frontlines, maar je zag hem eigenlijk alleen maar in zijn vrije tijd andere dingen doen. Er komt even later (aflevering 14 ofzo) een nieuwe arc die iets meer progressie heeft en daarom IMO ook beter was, maar nog steeds vond ik het verhaal wat matig.

Het tweede seizoen dat nu aan de gang is, is iets sterker wat betreft verhaal en spanning maar tegelijkertijd verloopt alles daarin wat langzaam.

Al met al begrijp ik niet waarom mensen zo lyrisch zijn over die anime, maar goed, ik vond .hack//SIGN ook al niet geweldig en Blade & Soul vond ik zelfs slecht, ondanks de mooie tekenstijl. Misschien zijn MMO-anime's inderdaad niet mijn ding. :P Ik moet Log Horizon en Accel World nog zien, als ik die ook niks vind geef ik het op met MMO-anime. :Y)
Ik heb Sword Art Online afgekeken en na episode 14 wordt het inderdaad een stuk beter. Ik snap ook absoluut niet waar de gigantische hype rond deze anime vandaan komt. Er zijn heel wat betere anime's dan SAO.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
SAO is in verhouding tot veel andere anime's slechts zeer basic. Alles wat ze doen doen ze prima, misschien omdat ze de standaard formule van succes gebruiken in de anime dat hij zo imens populair is. Voor mij is het niet kijkbaar omdat ik het te simpel en saai vond...

Verder even terug op NMe: Ik heb gisteren HxH afgekeken en het einde was leuk! Maar zeker geen einde! Verder wel erg goed afgesloten met die mooie flashbacks! Maar juist door die epi even aangegeven dat dit nog lang niet alles was van HxH :P En dat we maar een klein beetje hebben gezien van de wereld. Ik denk dat we gewoon moeten wachten (wie weet dat dit de writer weer eens aan het schrijven zet ... als hij van zijn manga houdt dan). Keek even op MAL en daar is HxH van een 11e naar een .. 6e plek gestegen. Als dat geen goede motivatie geeft dan weet ik het ook niet meer. Hij kreeg eerst een 8.9 en nu een 9.1 (not bad at all!)

Gewoon wachten en wachten, tot over een jaar of 10 je ineens met stomme verbazing merkt dat er een nieuw season komt ofzo en je happy bent :P

Verder nog .. Hajime no Ippo helemaal afgekeken. Dus het 3e seizoen! Ze hebben na al die jaren de prachtige formule weten te behouden en ik heb elke aflevering met veel plezier en spanning gekeken. De combinatie van humor, spanning en story zijn echt gewoon op top niveau! Nu maar de manga gaan lezen, dan kan ik nog even vooruit! Iemand een idee of er toevallig nog een 4e seizoen komt (ooit?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

BlueHD schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 17:18:
Zo, de laatste episode van Zankyou no Terror ook gezien. Had echter niet verwacht dat de serie zo kort zou zijn. Desondanks beviel het mij prima. :)
Ik vond het zowaar een goed einde. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
Beetje jammer dat Tokyo Ghoul een open einde heeft. Had gehoopt op nog een 13e aflevering, maar dat zit er blijkbaar niet in. Vond het wel een redelijke serie, maar nu moet je ws. weer een half jaar wachten oid.

Ben ook benieuwd of Mahouka nog een keer verder gaat. Leuke serie, ondanks dat de hoofdpersonen idioot "overpowered" zijn. Serieus: 100% kunnen genezen van alles van de afgelopen 24u + wapens variërend qua impact van insta-kill tot een tactische kernbom (Material Burst). 8)7

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bij Tokyo Ghoul vond ik het vooral jammer dat die karakteromslag die je al vanaf de eerste aflevering aan zag komen eventjes in de laatste aflevering gepropt is en bovendien wel heel erg hard doorsloeg. En echt afsluiting heb je er niet mee, inderdaad.

Wat Mahouka betreft...dat zag er het hele seizoen veelbelovend uit maar het heeft niet echt kunnen leveren waar ik op hoopte. Ik moet de laatste aflevering nog zien maar in de eerste 25 afleveringen zat wel erg veel potentie die nooit waargemaakt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Ik heb nu Akame ga Kill! opgepakt. Leuke actie, prima story. Vrij simpel allemaal maar toch goed uitgevoerd! + Lekker veel bloed :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NMe schreef op zondag 28 september 2014 @ 14:28:
[...]

Ik vond het zowaar een goed einde. :)
Ja idd, maar voorspelbaar omdat ze hadden al gezegd
spoiler:
dat ze vroeg dood gingen, vanwege de testen die op hun zijn gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
NMe schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 21:41:
[...]

Ook dat zijn geen vragen maar gewoon de wens om meer van de wereld te zien. Er ligt niks open, alles is afgerond. Voor een anime is dit best nog een aardig einde. ;)
Wat mij betreft verwoord je dit perfect. Het einde is niet open, als je niet weet dat er meer zou komen zou je best kunnen spreken over een einde (zij het dat deze wat afgeraffeld is), maar de wens naar meer verhalen uit de HxH universum blijft wel open staan.

Wat betreft de Mangaka ben ik wat onbekend maar ik begreep uit dit topic al dat er grote problemen zijn met de Mangaka van deze serie. Hoe vaak komt het in deze wereld voor dat de ene Mangaka een serie overneemt van een andere? Is dit nog iets wat we wellicht voor HxH kunnen verwachten? Volgens mij is het best een redelijk succesvolle Anime die in mijn ogen in potentie een Naruto/One Piece zou kunnen evenaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Die kerel van HxH heeft verkering met die chick van Sailor Moon, laat daar nou net een seizoen van uit zijn gekomen. Ik denk dat hun aandacht als koppel tegenwoordig gewoon weer even naar SM uitgaat en dat hij later wel weer terug komt op HxH. Het is altijd wat en sommige breaks duren wel erg lang, maar ach, ik zit vanzelf weer een keer een nieuwe manga te lezen en dan hoop ik maar dat hij wat langer door tekent. /speculatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
hou het op 4 manga's per jaar gemiddeld tegenwoordig van hem. Het wordt steeds minder de afgelopen jaren. Volgens mij doet HxH het zelfs beter dan OP en Naruto. Alleen is het wat minder populair / mainstream. Als hij door had geschreven waren er nu misschien ook wel 500-600+ chapters geweest. Maar laten we altijd hopen dat dat nog gebeurt.

Dat iemand een manga overkoopt lijkt me onmogelijk / tot echt bijna onmogelijk. Dit is iets zoals de schrijver het in zijn hoofd heeft zitten en niemand anders, dus is het niet overneembaar. Wordt het wel gedaan kun je een totaal ander verhaal verwachten (meestal). Dan is de kans groter dat iemand de anime overneemt en daarvan af een andere story gaat maken.

Update/vraag: Ik ben bezig met een nieuwe anime (alweer..) Shinsekai Yori (From The New World). Nu is het totaal anders dan wat ik de afgelopen tijd gekeken heb. En is het allemaal inhoudelijk vrij diep en mag je er volgens mij echt bij nadenken. Ik heb slechts 2 epi's gekeken op het moment maar het begin is nogal vaag (over een slechte intro gesproken) Word het beter of niet, ik weet echt niet wat ik moet verwachten namelijk.

[ Voor 30% gewijzigd door CristianSchriev op 30-09-2014 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
CristianSchriev schreef op maandag 29 september 2014 @ 14:18:

Update/vraag: Ik ben bezig met een nieuwe anime (alweer..) Shinsekai Yori (From The New World). Nu is het totaal anders dan wat ik de afgelopen tijd gekeken heb. En is het allemaal inhoudelijk vrij diep en mag je er volgens mij echt bij nadenken. Ik heb slechts 2 epi's gekeken op het moment maar het begin is nogal vaag (over een slechte intro gesproken) Word het beter of niet, ik weet echt niet wat ik moet verwachten namelijk.
Ik vond zelf de eerste paar afleveringen ook niet zo heel sterk en vond het daarna ook niet zo drastisch veel beter worden. Bij aflevering 4 wilde ik eigenlijk al stoppen, vooral omdat ik een paar keer het gevoel kreeg essentiele informatie te missen. Die aflevering volgens mij drie keer de eerste 7 minuten gekeken, eerste twee keer duizelde ik weg (kan ook aan het tijdstip hebben gelegen :P). Ik bleef daarna enkel verder kijken omdat ik las dat het een mooi einde zou hebben, waar ik me op zich wel in kan vinden. Samenvattend, verhaal was in principe wel vermakelijk, maar imo mis je niks als je Shinsekai Yori niet gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ben gisteren begonnen met een nieuwe slice of life/comedy-anime van dit seizoen, Denki-gai. Goeie humor, die blijft erin. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Heeft iemand dat Fall-Release overzicht plaatje nog ergens? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmegaOne
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-01-2022
chaoscontrol schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:36:
Heeft iemand dat Fall-Release overzicht plaatje nog ergens? :)
http://anichart.net/fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Zo morgen tomofair, ik denk dat ik er tussen 11 uur en half 12 ben :) Tis namelijk een uur en 15 minuten rijden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Dank!
JerX schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:18:
Zo morgen tomofair, ik denk dat ik er tussen 11 uur en half 12 ben :) Tis namelijk een uur en 15 minuten rijden :P
Ben er al om 10:00, de vriendin mag om 13:00 weer werken, dus dan moet ik alweer in Den Bosch zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
chaoscontrol schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:23:
[...]

Dank!
[...]

Ben er al om 10:00, de vriendin mag om 13:00 weer werken, dus dan moet ik alweer in Den Bosch zijn. :)
Denk persoonlijk dat je er ook niet zo heel lang kan rondlopen :P Even koekeloeren bij Japanse les, auto's en kraampjes en dan houd het wel op. Och voor de 2.50 hoef je het niet te laten (nu overigens 1+1 gratis kaartje ;)).

[ Voor 0% gewijzigd door JerX op 03-10-2014 13:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
JerX schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:26:
[...]

Denk persoonlijk dat je er ook niet zo heel lang kan rondlopen :P Even koekeloeren bij Japanse les, auto's en kraampjes en dan houd het wel op. Och voor de 2.50 hoef je het niet te laten (no overigens 1+1 gratis kaartje ;)).
Inderdaad, daar kwam ik achter toen ik net 5 harde euros had betaald voor 2 kaartjes! :+ Maar inderdaad, ik loop even een rondje, koop wat meuk die ik niet nodig heb, wat dingetjes te snacken. :)

Hopelijk wat leuke chicks in cosplay zien. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
chaoscontrol schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 12:33:
[...]

Inderdaad, daar kwam ik achter toen ik net 5 harde euros had betaald voor 2 kaartjes! :+ Maar inderdaad, ik loop even een rondje, koop wat meuk die ik niet nodig heb, wat dingetjes te snacken. :)

Hopelijk wat leuke chicks in cosplay zien. :7
Amen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
GTO net afgekeken. Wat een mooie serie! erg goed en grappig :D Ga denk ik de hele manga ook lezen! Die loopt als het goed is nog een heel stuk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
CristianSchriev schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 18:04:
GTO net afgekeken. Wat een mooie serie! erg goed en grappig :D Ga denk ik de hele manga ook lezen! Die loopt als het goed is nog een heel stuk door.
Die is erg leuk ja. Ik vond het einde alleen een beetje jammer, maar nu jij zegt dat de manga nog loopt begrijp ik het einde ook :P

Gister keihard mijn voet gestoten tegen de deurpost, dus al zie je iemand een beetje kreupel lopen om TomoFair dan ben ik dat ><

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Nou er liepen wat figuren rond... :+ Ik denk dat jij met je kreupele been niet eens opviel. ;) Er waren ook hele goede cosplays aanwezig! Gon was sprekend (al wat lang :P) en de chicks waren er zeker ook! :7 (very nice)

Vriendin moest helaas weer werken dus zijn rond 12u alweer vertrokken. Al ben ik er op aan het sturen dat ze zelf volgende keer ook maar half-naakt gecosplayed moest gaan. :+

Al met al wat Final Fantasy handoeken, een Zoro poster, wat manga en nog een boel meukjes rijker! (Een bijzonder meukje zijn toch wel mijn Berserk snotdoeken :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
chaoscontrol schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 14:47:
Nou er liepen wat figuren rond... :+ Ik denk dat jij met je kreupele been niet eens opviel. ;) Er waren ook hele goede cosplays aanwezig! Gon was sprekend (al wat lang :P) en de chicks waren er zeker ook! :7 (very nice)

Vriendin moest helaas weer werken dus zijn rond 12u alweer vertrokken. Al ben ik er op aan het sturen dat ze zelf volgende keer ook maar half-naakt gecosplayed moest gaan. :+

Al met al wat Final Fantasy handoeken, een Zoro poster, wat manga en nog een boel meukjes rijker! (Een bijzonder meukje zijn toch wel mijn Berserk snotdoeken :P)
Haha liepen idd wel bijzondere mensen tussen :P Ik liep gelukkig niet heel kreupel :) Was er zelf om kwart over 11 en was ongever om kwart voor 12 binnen, best een lange rij voor mensen die al kaarten hadden gekocht.. (de dag kaarten rij was zo goed als leeg 8)7 ).

Ik heb ook de zeer lange Gon gezien en later ook een killua :) Babes vielen op zich wel mee, misschien waren ze al weg :( Zelf heb ik een bonsai boompje en sake gescoord. Helaas waren de DVD en Blurays vrij schaars, wel aardig wat manga kraampjes :) Wij waren een uur later alweer weg gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
Ook voor het eerst op een fair geweest, best leuk om mee te maken.
Mijn vrouw en dochter hadden veel bekijks, door als Rarity en Pinkie pie te gaan :)

Zelf was ik ook wel cosplayed, alleen ben ik van de oude stempel en niemand kende Kacho-Ohji :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
waah vandaag begonnen aan psycho pass! Echt lekker dark en twisted :) Helaas al bijna voorbij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Er zijn een hoop nieuwe series begonnen :) helaas zit er nog weinig leuks bij voor mij...

Gundam Reconguista valt gelukkig heel erg mee

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]