Anime (deel 23) Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste
Acties:
  • 110.125 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Ik ga eens rond kijken! Er is zoveel.. death note moet ik inderdaad nog zien! Mijn vriendin zei al dat die ook heel goed was. volgens mij is fullmetal alchemist ook een goede ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CenturyStorm
  • Laatst online: 28-03-2023
Steins Gate al gezien? Zeer sterk plot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
CristianSchriev schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:57:
OMG, onder welke steen heb ik gewoont de afgelopen jaren... Ik ben samen met mijn vriendin al jaren Anime fan (zij heeft het leren kennen door mij) Maar de laatste tijd kijken we vrij weinig en houden we het op naruto/one piece (de laatste hebben we in de afgelopen zomer in 5 weken geheel gekeken :D) Maar sinds vorige week dachten we laten we nieuwe anime kijken en toen kwamen we uit bij Code Geass... Wat een geweldige anime, alles zit zo geweldig in elkaar en die plot twists/ mind fucks! Damnnn! Helaas nog maar 10 epi's en dan is die voorbij. Zijn er nog meer tips van anime's op dat niveau :D
Er zijn (gelukkig) voldoende anime die de kwaliteit van Code Geass evenaren. Ik ben absoluut niet zo'n expert als de regelmatige posters uit dit topic maar voor iedere smaak is er wel iets.

Als je bijvoorbeeld Naruto leuk vind, dan ga je Hunter X Hunter (2011) en Fairy Tail geheid ook leuk vinden. Als je ook wat actie georienteerd bent is Sword Art Online ook echt een pareltje. Laatst heb ik Psycho Pass eens afgekeken, mooie animaties en een sterk (gruwelijk) verhaal. En zo zijn er nog veel meer toppertjes hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Remmetje schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:04:
[...]

Er zijn (gelukkig) voldoende anime die de kwaliteit van Code Geass evenaren. Ik ben absoluut niet zo'n expert als de regelmatige posters uit dit topic maar voor iedere smaak is er wel iets.

Als je bijvoorbeeld Naruto leuk vind, dan ga je Hunter X Hunter (2011) en Fairy Tail geheid ook leuk vinden. Als je ook wat actie georienteerd bent is Sword Art Online ook echt een pareltje. Laatst heb ik Psycho Pass eens afgekeken, mooie animaties en een sterk (gruwelijk) verhaal. En zo zijn er nog veel meer toppertjes hoor.
Ik heb Code Geass wel gezien maar viel me persoonlijk een beetje tegen.

Helaas ben ik eigenlijk nooit meer iets tegengekomen in de vorm/kwaliteit van Monster : http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1539

Als iemand iets vergelijkbaars weet kwa verhaal/setting ofzo ik houd me aanbevolen?

Tijdje terug 'mardock scramble' gekeken wat ik wel een mooi gemaakte anime vond, maar voor de rest kijk ik eigenlijk weinig meer. Ook Attack on Titan was gestopt... hopen dat die weer snel doorgaat.

Mardock Scramble : http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=7439
EP Title Duration Air Date
1 The First Compression 70m 08.10.2010
2 The Second Combustion 60m 03.09.2011
3 The Third Exhaust 70m 29.09.2012

Ook zijn er maar weinig films die in de buurt komen van b.v. Vampire Hunter: D / http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=66
Kwa animaties en tekenstijl vind ik deze echt super (De eerste film uit 1985 vind ik niet zo).

Natuurlijk heb ik andere gezien, spirited away/mononoke/castle in the sky/moving castle/nausicaa/FMA films/Steamboy en flink wat series in het verleden buiten Monster waren er nog wel andere series die ik goed vond Last Exile was wel heel mooi, fullmetal alchemist(serie/films) was zeker leuk en dan Planetes IMDB: Planetes (TV Series 2003–2004) Natuurlijk het ik er veel meer gezien als Berserk/Hellsing(ultimate) en vele andere maar ligt het aan mij of is de gemiddelde kwaliteit van de huidige animes minder?.

Maar het lijkt allemaal een beetje die 'Naruto/HxH' kant op te gaan, ik had HxH gekeken (de oude serie die maar tot 51 afleveringen ging?) maar wat ze nu toch gedaan hebben.. pfff. Waar het verhaal in de oude serie redelijk door liep met af en toe een soort filler lijkt het alsof er nu gewoon 4-5 afleveringen hetzelfde gebeurt en elke aflevering een dikke flashback van 10 minuten alsof je na 1(-4) week al vergeten bent wat er in de afgelopen 4 afleveringen gebeurt is.

Als iemand dus nog wat hoogwaardige anime series/films weet, ik heb al heel wat afgezocht maar er is weinig dat me kan boeien (misschien word ik te oud?).

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

CristianSchriev schreef op maandag 28 april 2014 @ 17:57:
OMG, onder welke steen heb ik gewoont de afgelopen jaren... Ik ben samen met mijn vriendin al jaren Anime fan (zij heeft het leren kennen door mij) Maar de laatste tijd kijken we vrij weinig en houden we het op naruto/one piece (de laatste hebben we in de afgelopen zomer in 5 weken geheel gekeken :D) Maar sinds vorige week dachten we laten we nieuwe anime kijken en toen kwamen we uit bij Code Geass... Wat een geweldige anime, alles zit zo geweldig in elkaar en die plot twists/ mind fucks! Damnnn! Helaas nog maar 10 epi's en dan is die voorbij. Zijn er nog meer tips van anime's op dat niveau :D
Death Note en Steins;Gate worden al genoemd. Mirai Nikki past ook wel in dat rijtje. En ik heb zelf Ghost in the Shell: Standalone Complex nog niet gezien maar volgens mij hoort die daar ook thuis.

Elfen Lied past er ook wel bij, maar die ken je waarschijnlijk al. Als je die leuk vindt wil je misschien ook kijken naar Gokukoku no Brynhildr (Brynhildr in the Darkness). Dat is een anime van dit seizoen van dezelfde makers als Elfen Lied en die begint langzaamaan ook sterk te worden.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
prutser001 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:56:
[...]
Maar het lijkt allemaal een beetje die 'Naruto/HxH' kant op te gaan, ik had HxH gekeken (de oude serie die maar tot 51 afleveringen ging?) maar wat ze nu toch gedaan hebben.. pfff. Waar het verhaal in de oude serie redelijk door liep met af en toe een soort filler lijkt het alsof er nu gewoon 4-5 afleveringen hetzelfde gebeurt en elke aflevering een dikke flashback van 10 minuten alsof je na 1(-4) week al vergeten bent wat er in de afgelopen 4 afleveringen gebeurt is.

Als iemand dus nog wat hoogwaardige anime series/films weet, ik heb al heel wat afgezocht maar er is weinig dat me kan boeien (misschien word ik te oud?).
Anime's zijn idd wat minder geworden, maar komt misschien ook wel omdat je er al zoveel hebt gezien? Dus er blijft weinig over :P HxH heeft wel wat meer episodes dan 50 afl. Zijn nog wat OVA's of eigenlijk gewoon het verhaal lijn dat door gaat in verschillende OVA's.
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=173
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=545
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1427

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

prutser001 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:56:
[...]

Tsja, het is niet zo gek dat animes als Naruto, HxH, Fairy Tail, One Piece en voorheen ook Bleach zo traag lopen. Naruto heeft fillers die nog enigszins in het verhaal passen, HxH is domweg traag door die verteller en aflevering na aflevering waarin inderdaad hetzelfde (vrijwel niks) gebeurt, Fairy Tail heeft een jaartje een break gehad, One Piece-afleveringen duren eigenlijk hooguit 15 minuten door de absurd lange OP, het introverhaaltje erna en de recap, en Bleach is er door de rampzalige fillers maar helemaal mee gekapt. En uiteindelijk komt het allemaal omdat ze niet de manga kunnen inhalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Elfen Lied was ook een goede ja, maar die ken ik inderdaad al :) Naruto begint me te vervelen door en alle fillers en alle overdreven onzin die er tegenwoordig in voor komt. (Ook in de manga) One piece heeft in mijn ogen een uitgebreider verhaal, en meer leuke characters. (Maar alsnog moet je er van houden, en het duurt allemaal zo lang voordat er iets gebeurd met die anime's).

Ik heb ze genoteerd, en zou er zeker naar gaan kijken! :)

Sword Art Online viel mij zelf een beetje tegen, heb een paar epi's gekeken maar vond het niet heel spectaculair. De setting sprak me niet echt aan..

[ Voor 14% gewijzigd door CristianSchriev op 29-04-2014 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

NMe schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:15:
[...]

Tsja, het is niet zo gek dat animes als Naruto, HxH, Fairy Tail, One Piece en voorheen ook Bleach zo traag lopen. Naruto heeft fillers die nog enigszins in het verhaal passen, HxH is domweg traag door die verteller en aflevering na aflevering waarin inderdaad hetzelfde (vrijwel niks) gebeurt, Fairy Tail heeft een jaartje een break gehad, One Piece-aflevering duren eigenlijk hooguit 15 minuten door de absurd lange OP, het introverhaaltje erna en de recap, en Bleach is er door de rampzalige fillers maar helemaal mee gekapt. En uiteindelijk komt het allemaal omdat ze niet de manga kunnen inhalen. :P
Ik dacht even dat ik de enige was :)

Maar weet jij dan wel series die goed zijn of in mijn 'straatje' passen?
JerX schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:10:
[...]

Anime's zijn idd wat minder geworden, maar komt misschien ook wel omdat je er al zoveel hebt gezien? Dus er blijft weinig over :P HxH heeft wel wat meer episodes dan 50 afl. Zijn nog wat OVA's of eigenlijk gewoon het verhaal lijn dat door gaat in verschillende OVA's.
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=173
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=545
http://anidb.net/perl-bin/animedb.pl?show=anime&aid=1427
En ja ik het er heeeeel wat gezien (6-7 jaartjes ziek geweest dan moet je wat, de hele dag tellsell is ook niets) En diegene die ik opnoemde waren eigenlijk de enige zie zijn blijven hangen, ook wel aardig wat van die 12-24 afleveringen series gezien. (iets met grote lampen en pistolen/wilde westen komt ineens naarboven als ik zo een uurtje zit komt er vast nog wel meer bovendrijven).

Maar bij HxH staat me bij dat dat kereltje wel z'n pa had gevonden, ik kan me niets herinneren over wandelende mieren enzo in die oude serie/OVA?

Maar ja het lijkt er een beetje op dat er op dit moment niet echt super goede anime series zijn (die in mijn straatje vallen?) Met Dragon Ball doe je me geen plezier.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Wow ik kijk uit naar Tokyo Ghoul (Leuke manga :9)! En van de herfst Psycho Pass S2. :) Verder komt er niet heel veel leuks zo te zien, misschien gaan ze het tegendeel bewijzen. :+ Ach, DBK is er weer wekelijks. :P

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

prutser001 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:41:
[...]

Maar weet jij dan wel series die goed zijn of in mijn 'straatje' passen?
Niet als je langlopende series zoekt, hooguit Fullmetal Alchemist en Fullmetal Alchemist: Brotherhood (die laastste is een remake die de manga beter volgt). Wat kortere series betreft zijn er best veel keuzes maar die zijn veelal maar 12 afleveringen of hooguit 24-25 afleveringen lang.
Maar bij HxH staat me bij dat dat kereltje wel z'n pa had gevonden, ik kan me niets herinneren over wandelende mieren enzo in die oude serie/OVA?
Die oude serie nam een loopje met het verhaal van de manga. De nieuwe serie volgt wél het verhaal van de manga. Ik heb de oude serie nooit gezien maar ik vermoed dat ze daar gewoon op een bepaald moment een einde aan hebben gebreid.
Maar ja het lijkt er een beetje op dat er op dit moment niet echt super goede anime series zijn (die in mijn straatje vallen?) Met Dragon Ball doe je me geen plezier.
Er zijn genoeg goeie animes. :P Je zou alleen naar de kortere moeten kijken, niet naar die langlopende dingen want die hebben allemaal last van fillers. Brynhildr in the Darkness, Nanana's Burried Treasures, Mekakucity Actors en Black Bullet zijn dit seizoen bijvoorbeeld best sterk. En als je van romcom houdt is Bokura Wa Minna Kawaisou ook best leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Remmetje schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:04:
Laatst heb ik Psycho Pass eens afgekeken, mooie animaties en een sterk (gruwelijk) verhaal.
Het verhaal vond ik niet zo heel sterk, maar het keek wel lekker weg. Datzelfde geldt ook voor Sword Art Online en Ao no Exorcist. Die laatste past zo in het straatje van One Piece, Naruto en Bleach, maar is maar 25 afleveringen.
NMe schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:06:
En ik heb zelf Ghost in the Shell: Standalone Complex nog niet gezien maar volgens mij hoort die daar ook thuis.
De Ghost in the Shell series zijn erg goed en wat mij betreft een must watch voor scifi fans, maar de verhaallijnen zijn behoorlijk complex en er wordt veel in gepraat. Ik vond het dus wel redelijk vermoeiend kijken. Steins;gate en Cowboy Bebop zijn eigenlijk wel net zo leuk, maar die kan je kijken terwijl je halfslapend op de bank ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
NMe schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 12:51:

[...]

Die oude serie nam een loopje met het verhaal van de manga. De nieuwe serie volgt wél het verhaal van de manga. Ik heb de oude serie nooit gezien maar ik vermoed dat ze daar gewoon op een bepaald moment een einde aan hebben gebreid.
De oude volgde de manga ook redelijk, kwa verhaal sowieso. Het eindigde alleen na Greed Island waarbij Gon in de verte Kyte ziet zitten. In de 1e anime speculeerde iedereen dat dat Gons vader moest zijn (want ik kon op internet althans nog niet zoveel vinden toentertijd over de manga).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
chaoscontrol schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 13:26:
[...]

De oude volgde de manga ook redelijk, kwa verhaal sowieso. Het eindigde alleen na Greed Island waarbij Gon in de verte Kyte ziet zitten. In de 1e anime speculeerde iedereen dat dat Gons vader moest zijn (want ik kon op internet althans nog niet zoveel vinden toentertijd over de manga).
Idd, in de oude was dat ook gewoon Kyte. De nieuwe serie was sowieso een remake van de oude, met alle 75 episodes die erbij horen (1 op 1). Tis nu gewoon verder waar de manga was gebleven, de Ant Arc. Niet dat het er beter op is geworden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 07:01
Ghost Shell Stand Alone, Death Note en Steins;gate zijn inderdaad prachtig!
Samurai Champloo, Fate/Zero, Mirai Nikki, Soul Eater zijn ook wel leuk :)

Nu aan Elfenlied bezig en Attack on Titan volgt ook ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenerniet
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 00:11
hmmm.. ik kwam de trailer van de film Lucy tegen

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cHa4KeF.gif

YouTube: Lucy TRAILER 1 (2014) - Luc Besson, Scarlett Johansson Movie HD

IMDB: Lucy (2014)

Zou deze film geïnspireerd zijn door Elfen Lied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
ikbenerniet schreef op woensdag 30 april 2014 @ 20:02:
hmmm.. ik kwam de trailer van de film Lucy tegen

[afbeelding]

YouTube: Lucy TRAILER 1 (2014) - Luc Besson, Scarlett Johansson Movie HD

IMDB: Lucy (2014)

Zou deze film geïnspireerd zijn door Elfen Lied?
Ik had hem al gezien, lijkt wel een beetje op Elfen lied ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Dan kun je ook zeggen dat het op One Piece lijkt, met haki... In Elfen Lied (aangenomen dat je de intro bedoelt) vermoordt ze ook niet iedereen tegelijk. Als je later leert hoe haar krachten werken weet je ook waarom. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 22:29
"The wind rises" wezen kijken. Viel een beetje tegen: Atomsk in "Welke film(s) heb je laatst gezien en wat vond je? [Deel 27]"

Blade and Soul maar mee gestopt: slecht getekend en episodes worden steeds onzinniger. Ryuugajou Nanana no Maizoukin bijv. is een stuk beter/leuker.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-05 22:00
Atomsk schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 21:29:
"The wind rises" wezen kijken. Viel een beetje tegen:
Ik vond het ook niet bijzonder, ondanks dat het in het verleden afspeelde, was de film echt oubollig - terwijl z'n studio juist staat voor het fantasierijke. Het heeft van alles een beetje wat, maar blinkt nergens uit.

heavy is good, heavy is reliable - boris the blade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
Dat gevoel had ik ook een beetje, maar je moet de film wel in perspectief zien. Dit is de eerste film van Miyazaki die op echt gebeurde dingen gebaseerd is; al het vorige is fantasie.
The Wind Rises laat het verhaal zien van Jiro Horikoshi, die niet bij de luchtmacht kan, en daarom maar bij een vliegtuigbouwer gaat werken en uiteindelijk één van de meest fenomenale vliegtuigen uit die tijd ontwierp.

Het waren zware tijden en dat laat de film ook zien. Op een gegeven moment nemen we weer afscheid van Jiro, nadat het vliegtuig klaar was. Eenieder die een beetje kennis heeft van wat erna gebeurde snapt dat dit ook het moment is om afscheid te nemen. Dat laat de film een beetje een open einde hebben, maar dat valt eigenlijk best mee, want het hoeft niet helemaal afgesloten te zijn; daar is het de film niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Zelf dit weekend ook The Wind Rises gezien. Vond de stemmen wel passend, juist het formele. Wat mijn vriendin vooral opviel is dat de geluiden van de vliegtuigen door mensen waren ingesproken. Als je dat eenmaal door hebt dan moet je wel steeds lachen :P Verhaal zelf was wel leuk, soms moest je even door hebben dat het opeens een paar jaar voorruit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 15:22
Is The Wind Rises al op DVD/Blu-ray beschikbaar?
Ik heb op internet alleen een paar versies gezien die qua kwaliteit daar onder voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
avec_style schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:56:
Ik heb op internet alleen een paar versies gezien die qua kwaliteit daar onder voor doen.
Nee, in de Bios gezien :) Vooral filmhuizen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
JerX schreef op maandag 05 mei 2014 @ 07:42:
Zelf dit weekend ook The Wind Rises gezien. Vond de stemmen wel passend, juist het formele. Wat mijn vriendin vooral opviel is dat de geluiden van de vliegtuigen door mensen waren ingesproken. Als je dat eenmaal door hebt dan moet je wel steeds lachen :P Verhaal zelf was wel leuk, soms moest je even door hebben dat het opeens een paar jaar voorruit gaat.
Cannot unhear now. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Mocht er iemand nog iets willen bestellen bij Play-Asia de komende maand: ik heb een coupon van $5 die tot 2 juni geldig is, moet je wel minimaal voor $60 exclusief verzendkosten aan producten bestellen. Roep hier maar even als je hem gebruikt (hebt), lijkt me wel zo netjes. :P

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 15% gewijzigd door NMe op 05-05-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Van het weekend Fairy Tail weer opgepakt (had toendertijd tot aan die 7 year timeskip gekeken), ligt het aan mij is de serie daarna geen zak meer aan? Alsof er een nieuwe writer/crew de serie heeft overgenomen. Voorheen was het altijd grappig, maar nu lijkt alles zo kinderachtig, gericht op fanservice, voel totaal geen band meer met de karakters :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Die fanservice was er voor de timeskip ook al. Ik vond wel dat het rond dat punt storend werd dat er zo weinig progressie zat in de karakters, zowel emotioneel als wat betreft powers. Dat wordt met de laatste paar episodes voor de break en met deze episodes ná de break wat gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
FT is idd niet zo leuk meer, de grappen zijn ook meh. Misschien moet de nieuwe animatie studio er nog een beetje inkomen. Ik vind de manga van FT altijd beter dan de anime, fanservice is er ook wel. Alleen veel minder aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Als het maar geen .hack//SIGN wordt. :+
JerX schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 08:08:
FT is idd niet zo leuk meer, de grappen zijn ook meh. Misschien moet de nieuwe animatie studio er nog een beetje inkomen. Ik vind de manga van FT altijd beter dan de anime, fanservice is er ook wel. Alleen veel minder aanwezig.
De grappen zijn niet beter of slechter dan voorheen IMO. De tekenstijl is ook niet anders, de stemmen zijn hetzelfde, de fan service is niet anders dan voorheen. Ik denk dat het voor een deel gewoon weer terug in de anime komen is voor de kijker en het niet zozeer ligt aan de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-01-2024
http://www.pathe.nl/film/19809/the-wind-rises
http://www.filmhuisdenhaag.nl/agenda/event/the-wind-rises
http://www.eyefilm.nl/the-wind-rises-kaze-tachinu

Gewoon in de bios kijken! Nu kan het dan eindelijk legaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Topicstarter
En anders op de vrijdag van Anime 2014: voor het eerst wordt er een Ghibli-film legaal vertoond op een Nederlandse con. Slechts €24 voor een vrijdagticket en dan heb je er ook nog een leuk festival bij. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
NMe schreef op maandag 05 mei 2014 @ 17:48:
Die fanservice was er voor de timeskip ook al. Ik vond wel dat het rond dat punt storend werd dat er zo weinig progressie zat in de karakters, zowel emotioneel als wat betreft powers. Dat wordt met de laatste paar episodes voor de break en met deze episodes ná de break wat gecorrigeerd.
ik heb me door die "infinite clock" arc weten te slaan en gelukkig is Fairy Tail daarna weer terug naar 'normaal' in de daarop volgende tournament. die clock arc was gewoon afgeraffeld, laten we het daarop houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucien Shepherd
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08-08 15:43
ben zelf bezig met de anime: f-zero densetsu .
Heeft iemand enige aanbevelingen om hierna te kijken? (ben wel voor alles in, Comedy, SCI-FI, Horror, actie, ga zo maar door)

en ik probeerde laatst voor dat anime festival kaarten te kopen maar op een of andere reden wilde het niet werken de site (uitverkocht?)

Who`s afraid of a little thunder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:35

Sméagol

Master of Mayhem

Is vanaf 18 Juni [beschikbaar].

Of, zoals anderen al zeggen, in de bios kijken nu die nog draait. Ik heb ´m zelf in Rotterdam gezien. Die "soundeffects" zijn hilarisch als je ´t door hebt.. Ik begon m´n eerste vermoedens te krijgen met die aardbeving, die ook al niet bepaald "authentiek" klonk.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ik zal TWR ook maar eens gaan kijken met de vriendin. :)

Iemand al bezig met nieuwe Mushishi seizoen? Ik vind het stiekem een beetje tegenvallen t.o.v. het eerste seizoen, maar nog steeds erg goed. Ik moet wel zeggen dat de laatste keer dat ik het 1e seizoen keek met de release was dus misschien hemel ik het op in mijn herinnering. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
zo gisteren code geass afgekeken, en ik ben echt verrast over hoe goed die anime gewoon 50 afleveringen liep. Elke aflevering kwam er wel een nieuwe twist. En van begin tot einde gewoon een prachtige opbouw.

Nu bezig met death note. Maar moet zeggen de eerste 10 epi's vallen me wat tegen. Lijkt iets op CG maar dan minder extreem en zit er een minder diep verhaal in (tot nu toe). Verder ook wel heel vermakelijk, vooral dat 2 enorme genieen tegen elkaar strijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Heb Mushishi s2 gedropt :X had ik niet verwacht, maar ik kan er gewoon niet in komen.

favs dit seizoen zijn Sidonia no Kishi en Bokura wa Minna Kawaisou voor de rest kijk ik er nog wat bij wat ik wel leuk vind, maar dit zijn de series waar ik dit seizoen altijd naar uit kijk om verder te kijken.

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Bokkie schreef op maandag 12 mei 2014 @ 07:27:
Heb Mushishi s2 gedropt :X had ik niet verwacht, maar ik kan er gewoon niet in komen.

favs dit seizoen zijn Sidonia no Kishi en Bokura wa Minna Kawaisou voor de rest kijk ik er nog wat bij wat ik wel leuk vind, maar dit zijn de series waar ik dit seizoen altijd naar uit kijk om verder te kijken.
Mushishi 2.. ik kan denk wel begrijpen waarom je hebt gedropt. De anime is mooi, maar de problemen zijn gewoon een beetje zwak vergeleken met seizoen 1. Eigenlijk komen de Mushi bijna niet aan bod..

Zelf kijk ik ook Sidonia, als je door de style heen kan kijken dan kan je genieten van een goede anime. Zelf kijk ik ook nog captain earth, vind ik tot nu toe ook vermakelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik vind Sidonia wel grappig, de shellsshaded CG style daar moet je wel van houden. Verhaal daaraantegen is een beetje afgezaagd: aarde Sidonia wordt door monsters aangevallen, een handvol (eigenwijze) tieners moet de boel redden.

Captain Earth: wederom hetzelfde liedje, een stel kids moeten "'noodgedwongen" een robot besturen om de vijand te verslaan. Waar hebben we dat nou eerder gezien? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Terryb47 schreef op maandag 12 mei 2014 @ 09:45:
Ik vind Sidonia wel grappig, de shellsshaded CG style daar moet je wel van houden. Verhaal daaraantegen is een beetje afgezaagd: aarde Sidonia wordt door monsters aangevallen, een handvol (eigenwijze) tieners moet de boel redden.

Captain Earth: wederom hetzelfde liedje, een stel kids moeten "'noodgedwongen" een robot besturen om de vijand te verslaan. Waar hebben we dat nou eerder gezien? ;)
Tuurlijk, maar ik hou wel van dat soort anime :P Dus voor mij prima :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
JerX schreef op maandag 12 mei 2014 @ 07:44:
[...]

Eigenlijk komen de Mushi bijna niet aan bod..
Ik denk dat je hier benoemd wat ik mis in S2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik begin steeds meer onder de indruk te raken van Bokura wa Minna Kawaisou. Leuk, geloofwaardig drama en goeie humor. In hetzelfde genre vind ik tot nu toe alleen Sakurasou no Pet na Kanojo beter. :)
CristianSchriev schreef op zaterdag 10 mei 2014 @ 14:33:
Nu bezig met death note. Maar moet zeggen de eerste 10 epi's vallen me wat tegen. Lijkt iets op CG maar dan minder extreem en zit er een minder diep verhaal in (tot nu toe). Verder ook wel heel vermakelijk, vooral dat 2 enorme genieen tegen elkaar strijden..
Als er een van de twee op de andere lijkt is het precies andersom, Death Note is ouder. :P Ik vond DN wel beter dan CG trouwens, maar dat komt ten dele omdat ik niet zo van mecha hou en dat toch wel een redelijk groot deel uitmaakte van CG. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Heilige poep dit is mooi gemaakt!

[ Voor 26% gewijzigd door D4NG3R op 13-05-2014 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Heel vet, Otomo Katsuhiro zou er trots op zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:12
Wicked!!! Die ga ik zien zodra hij in de bios is. Heb deze film al jaren op DVD en sinds kort op Blu-Ray. Het blijft een film die ik om de zoveel jaar weer een een keer opzet. Tekenstijl, en muziek zijn fantasties.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

apollo13 schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 19:27:
Wicked!!! Die ga ik zien zodra hij in de bios is. Heb deze film al jaren op DVD en sinds kort op Blu-Ray. Het blijft een film die ik om de zoveel jaar weer een een keer opzet. Tekenstijl, en muziek zijn fantasties.
Fanmade trailer.

Indrukwekkend, maar dit zijn 'gewoon' alle 'bekende' scenes. Een hele film maken blijft andere koek.
Kijk bijv naar Dark Resurrection (Star Wars) ook een fanmade product. Komt echt heel wat bij kijken.

Dus zoals ik zei, indrukwekkend, maar een hele film van deze mensen, ik weet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Bokkie schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 22:02:
[...]

Fanmade trailer.

Indrukwekkend, maar dit zijn 'gewoon' alle 'bekende' scenes. Een hele film maken blijft andere koek.
Kijk bijv naar Dark Resurrection (Star Wars) ook een fanmade product. Komt echt heel wat bij kijken.

Dus zoals ik zei, indrukwekkend, maar een hele film van deze mensen, ik weet het niet.
Ik hoop dat het ze lukt, misschien iets voor een kickstarter project. Denk dat er toch genoeg liefhebbers voor dit project te vinden zijn die hun bijdrage willen leveren. _/-\o_

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Ik zie dat jullie de mooie blauwe tekst onder de video niet aangeklikt hebben :+ ?

Het is een volledig (crowdfunded) project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
D4NG3R schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 00:52:
Ik zie dat jullie de mooie blauwe tekst onder de video niet aangeklikt hebben :+ ?

Het is een volledig (crowdfunded) project.
Ahhh, niet gezien, thnx voor de info. [smoesje] Het was dan ook al laat gisterenavond [/smoesje]. 8)7
Ik hoop dat het ze gaat lukken.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Net de nieuwste Selector infected ep gezien, keek deze serie beetje erbij, ep6 en 7 maaken mij nieuwsieriger.

ep8: Well that escalated quickly.... >_< komend weekend maar even alle eps opnieuw kijken van deze serie met een wat andere blik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Gisteravond Patema Inverted gekeken; goede film imho d:)b Leuk verhaal en een aantal interessante plottwists gedurende de film. Valt niet zo gek veel over te vertellen zonder te gaan spoilen, maar al met al ben ik erg positief. * mambo No5 houd wel van dergelijke dystopische settings..

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Bokkie schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 21:50:
Net de nieuwste Selector infected ep gezien, keek deze serie beetje erbij, ep6 en 7 maaken mij nieuwsieriger.

ep8: Well that escalated quickly.... >_< komend weekend maar even alle eps opnieuw kijken van deze serie met een wat andere blik.
Wat veel melodrama (iedere aflevering een jankende Hitoe), maar voor de rest toch wel boeiend genoeg om te kijken. Denk dat het een soort Puella Magi Madoka Magica-achtig einde wordt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Atomsk schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 02:39:
[...]

Wat veel melodrama (iedere aflevering een jankende Hitoe), maar voor de rest toch wel boeiend genoeg om te kijken. Denk dat het een soort Puella Magi Madoka Magica-achtig einde wordt.
Ja daarom keek ik het ook ernaast, beetje meh, maar toch altijd wel een beetje donker genoeg voor mij om niet helemaal te droppen, maar de laatste 3 eps brengen de serie voor mij toch een paar puntjes omhoog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Gundam Unicorn is eindelijk ten einde gekomen met afl. 7, voor mij was het laatste deel echt een anti-climax helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:04

RayNbow

Kirika <3

YesAsia denkt pas Gundam Unicorn 07 pas 6 juni te kunnen verschepen... :(

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Dan heb je in ieder geval genoeg tijd om 1-6 opnieuw te kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkjeb93
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-08 18:20
Mensen ook No Game No Life aan het kijken?? Ik vind de broer-zus relatie hierin echt geweldig! Kunnen niet eens 10 seconden gescheiden zijn van elkaar.
Los van het feit dat ze echt hilarisch zijn om te zien, zijn ze ook super manipulistisch, minachtend en vullen ze elkaar aan. Lekker contrasterend :) Voor de mensen die het nog niet hebben gezien, ik zeg kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Aanrader inderdaad. En op zich is het ook wel gaaf om te zien hoe goed de broer van het stel over dingen nadenkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkjeb93
Ik ben alleen zo slim geweest om het nu al te kijken. Meestal wacht ik tot de complete anime klaar is met 'airen', zodat ik het aan één stuk door kan kijken. Nu moet ik elke week wachten, waardoor het verhaal steeds wegvaagt in mijn hoofd. Hetzelfde geldt bij Date a Live II.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik volg momenteel een animeserie of 15 tegelijk, dát verwatert pas als je er niet bij blijft. :+ Al moet ik zeggen dat ik alleen moeite heb met Mekakucity Actors wat betreft dat bijhouden, omdat dat verhaal zo vaag opgezet is. Wel de moeite van het kijken waard verder, maar je moet erbij blijven. :+

Ik denk wel dat dit ook voor mij het laatste seizoen is dat ik direct volg, tenzij het een serie is waar ik heel erg naar uitkijk, of een serie zonder nudity. Nou boeit het me niet zo of er nu wel of geen naakt in de ecchi delen van anime zit, maar ik kan me gruwelijk ergeren aan de opzichtige censurering die daarbij komt kijken omdat die eigenlijk altijd afleidt. Een beetje zoals dit (strikt gezien SFW door censurering) uit het vorige anime-seizoen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonkjeb93
Haha, dat voorbeeld dat je net gaf vind ik juist grappig. Het leidt inderdaad af omdat het gecensureerde stuk zo groot is weergegeven. Maar ik snap je punt :P
Zelf ben ik niet echt fan van ecchi, al kan ik anime met een perverse tint wel waarderen.
Wellicht ken je Seitokai Yakuindomo. Geen "blote" momenten maar gewoon vieze, oversekste humor.
Season 1 was leuk, maar season 2 is te veel herhaling.

Op dit moment ben ik ook Fate/Zero aan het kijken (NU PAS JA). Voorheen heb ik Fate/Stay Night wel gezien. Dus een vervolg lijkt mij wel op z'n plaats :P
Niet om mensen hier boos te maken, maar ik vind (wat ik tot nu toe heb gezien) de anime overrated. Wellicht moet ik Fate/Zero inclusief season 2 afkijken om een ander oordeel te vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vonkjeb93 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 15:03:
Haha, dat voorbeeld dat je net gaf vind ik juist grappig. Het leidt inderdaad af omdat het gecensureerde stuk zo groot is weergegeven. Maar ik snap je punt :P
Het is niet alleen de grootte. :P Neem bijvoorbeeld deze (gecensureerd maar NSFW :P) uit Daimidaler. Best klein gehouden maar irritant als de pest, helemaal als het karakter rondloopt en die dingen d'r volgen. Dan zie ik liever de bekende grashalmen e.d. die in de weg zitten, dat past tenmiste binnen de setting zonder de vierde muur te breken.
Zelf ben ik niet echt fan van ecchi, al kan ik anime met een perverse tint wel waarderen.
Wellicht ken je Seitokai Yakuindomo. Geen "blote" momenten maar gewoon vieze, oversekste humor.
Season 1 was leuk, maar season 2 is te veel herhaling.
Ik heb wat anime betreft best brede interesses. Soms is ecchi leuk, soms kijk ik liever iets serieus. Ik zal die serie eens op mijn lijstje zetten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ik kan juist helemaal niet tegen die ecchi meuk. Ik vind alle fanservice altijd afleiden en nooit iets toevoegen aan het verhaal. Nu kijk ik sowieso nooit van die romance / date achtige anime waarin het eventueel nog iets zou toevoegen maar ach. Ik irriteer mij al aan de borsten van Nami in One Piece. :')

Van de week The Big O zitten kijken, kan iemand het einde uitleggen? :P Het was bijna van Evangalion proporties. Gisteren begonnen aan Knights of Sidonia, wel vermakelijk maar geen parel o.i.d. Wel lekker veel bloed. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

chaoscontrol schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 16:22:
Ik kan juist helemaal niet tegen die ecchi meuk. Ik vind alle fanservice altijd afleiden en nooit iets toevoegen aan het verhaal. Nu kijk ik sowieso nooit van die romance / date achtige anime waarin het eventueel nog iets zou toevoegen maar ach. Ik irriteer mij al aan de borsten van Nami in One Piece. :')
Bij One Piece en Fairy Tail e.d. snap ik het ook niet en daar hoort die fan service gewoon niet thuis, IMO. Ik stoor me er niet aan maar het zijn gewoon shows voor kinderen en ik begrijp niet waarom je daar fan service in zou stoppen. Wat andere series betreft hangt het er een beetje af. Als de fan service functioneel is voor de serie dan vind ik het wel leuk. Bokura wa Minna Kawaisou is daar wel een leuk voorbeeld van, Sakurasou no Pet na Kanojo ook. Van die series die puur fan service hebben om het hebben van fan service zijn minder leuk en kijk ik maar zelden. De enige daarvan die ik tot zover verdraag is Daimidaler omdat alles daar zo over the top is, niet alleen de fan service. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Bij One Piece en vooral Fairy Tail zijn de boobs echt exponentieel gegroeid in de afgelopen jaren, alsof iedereen een boobjob heeft gekregen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Inderdaad en in sommige films is het nóg erger. Al was ik bij Fairy Tail al heel vroeg afgehaakt vanwege de pantsu en geforceerde humor (die in de manga heel anders overkomt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Terryb47 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:32:
Bij One Piece en vooral Fairy Tail zijn de boobs echt exponentieel gegroeid in de afgelopen jaren, alsof iedereen een boobjob heeft gekregen :')
Nou zijn ze in One Piece ook daadwerkelijk wat ouder geworden. :P Fairy Tail dan weer niet veel, dus daar is het gewoon "zomaar". 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Gisteren Bayonetta: a trail of blood eens gekeken. :F Game conversies zijn meestal niet zoveel soeps en dit was daar helaas geen uitzondering op. Voor een game kun je best een bombastisch plot met weinig inhoud hebben, maar voor een animatie werkt dat toch niet echt.

Complete waste of time.. :-(

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Terryb47 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 19:32:
Haha idd xD Erza begon met redelijk kleine borsten (in vergelijking met Lucy :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

JerX schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 07:56:
[...]

Haha idd xD Erza begon met redelijk kleine borsten (in vergelijking met Lucy :P)
Mja, Lucy is niet veel gegroeid, die is zich alleen anders gaan kleden. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
NMe schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 11:49:
[...]

Mja, Lucy is niet veel gegroeid, die is zich alleen anders gaan kleden. 8)7
Hahaha xD so true, maar serieus. Erza eerste paar episodes normale borsten, maar volgens mij tijdens de Tenrou Arc groter geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Beetje backlog van nieuwtjes te lezen, zie ik dat er een anime serie komt van Ronja de roversdochter in de herfst, van Ghibli :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Gisteravond begonnen met No Game No Life vrij grappige anime.

Ben fan van het intronummer though:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=RGFLrJEnD7E]

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 29-05-2014 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik vind sowieso de introliedjes erg sterk dit seizoen.

Gokukoku no Brynhildr:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=kQmzD5CT0ec]

Black Bullet:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=xqlyPDhafsI]

Ryuugajou Nanana no Maizoukin:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-o6PwWfEVqo]

En voor de cutenessfactor de volgende twee:

Bokura Wa Minna Kawaisou:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=N_9nTWrTsRQ]

One Week Friends:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=LIypYD0kZ_U]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Sidonia no Kishi Ep8.. oOo damn Benisuzume is creepier dan ik had durven hopen :D geweldige transitie vanaf de manga imo :D

Cijfers zien er ook goed uit, please 2e seizoen in de herfst ofzo >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Sidonia is inderdaad erg goed. :Y De animatie moet ik zelf even doorheen prikken (cell shaded is niet helemaal mijn ding), maar 't verhaal en de setting maken meer dan genoeg goed.

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
Ben wel blij dat ze de 60 FPS versies ook best snel releasen! :) Kijkt bij een serie als dit toch een stuk fijner imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-09 22:11

spartacusNLD

This is Sparta!!

volgende week dinsdag komt de Engels gesproken DVD box van attack on titan uit.. weet iemand waar ik die vanaf dan online legaal kan bekijken?

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

NMe schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 11:25:
Ik vind sowieso de introliedjes erg sterk dit seizoen.

Gokukoku no Brynhildr:
[video]
Beste op dit seizoen voor mij :) een dan niet alleen de muziek, ook grafisch vind ik hem erg sterk
Bokura Wa Minna Kawaisou:
[video]
Vind de ed leuker

[ Voor 7% gewijzigd door Bokkie op 04-06-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 10:49
Daarvan had ik laatst een edit gevonden van 10uur lang.
Na een paar uur wordt die toch minder leuk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bokkie schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 21:59:
[...]

Beste op dit seizoen voor mij :) een dan niet alleen de muziek, ook grafisch vind ik hem erg sterk
Bij mij is het een beetje nek aan nek tussen Brynhildr en Black Bullet wat betreft de kwaliteit van de serie én van de muziek. :P Dat je Brynhildr leuk vindt is niet zo gek trouwens, 't is van dezelfde maker als Elfen Lied. O+
Vind de ed leuker
Die heb ik volgens mij nooit afgeluisterd. :+ Edit: inmiddels wel, die is inderdaad wel lekker feel-good. :)

Ik vind Bokura Wa Minna Kawaisou trouwens binnen zijn genre best een leuke anime. Komt in de buurt van mijn favoriet, The Pet Girl of Sakurasou. :)

[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 04-06-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Ik vermaak me prima met Bokura Wa Minna Kawaisou, vervelende is dat dit soort shows leuk beginnen maar op den duur nergens meer over gaan. Hetzelfde had ik met Nisekoi en Golden Time.

No Game of Life: typisch een serie waar ik niet blij van word (fanservice buiten beschouwing gelaten), verhaal heb ik geen moeite mee, maar het zijn echt de karakters die de show voor mij verpesten: Sora is zo een irritante smartass. Ook de stem van Shiro kan ik niet uitstaan, ja ze moet het zwakke zusje spelen. maar ze praat alsof ze bijna flauw valt. Hoe Stephanie zich laat misbruiken kan ik ook niet tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Steph heeft de game verloren
Shiro praat zoals ze praat omdat ze niet genoeg intelectueel gestimuleerd wordt. Zie het als een prof wiskunde die de eerste rekenklas voor kinderen bijwoont.

Voor Brynhildr vrees ik alleen dat het een anime original einde wordt en ze de battle uit de op niet gaan halen.
Dat gaat ze alleen lukken als ze of hele stukken overslaan, of een 2e seizoen doen.
Hoop zelf op een 2e seizoen, genoeg materiaal nog over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Ondertussen helemaal anime fan weer. CodeGeass nog steeds boven aan (van kleinere anime's) Verder bezig met OnePiece, Naruto (alleen nog manga omdat ik het niet super meer vind). DeathNote viel me zwaar tegen en vond ik niks geen 9 waard. Over hyped.. Enige leuke aan de anime was Light tegen L, en verder had het niks te bieden. Ondetussen bijna FMA Broterhood gekeken, deze bevalt me wel weer super! Leuk verhaal en vette wereld waar alles zich afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Bokkie schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 07:24:
Steph heeft de game verloren
Shiro praat zoals ze praat omdat ze niet genoeg intelectueel gestimuleerd wordt. Zie het als een prof wiskunde die de eerste rekenklas voor kinderen bijwoont.
Shiro's stem is best vervelend. Het is niet zo zeer dat ze niet gestimuleerd wordt, het is dat ze praat alsof ze half slaapt. Wat op zich niet heel vreemd is aangezien ze hele nachten doorhalen, maar dan zou Sora óók meer zo moeten praten. Verder vind ik de stem niet héél vervelend maar een beetje vreemd is 'ie wel.

Ik vind No Game No Life dan wel weer best aardig, trouwens. Het is niet mijn favoriet van dit seizoen maar het kijkt lekker weg en de slimme zetten van Sora zijn leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ja, het is een "wel aardige" serie. Hoe het afloopt ligt er duimendik bovenop, het interessante is hoe ze gaan winnen.

Hitsugi no Chaika is trouwens ook wel een leuke serie. Tekenstijl kan er mee door, maar het verhaal is onderhoudend en redelijk gevarieerd.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Voor mensen die mangatraders.com gebruiken, alle gebruikerslogins zijn buitgemaakt, dus als je je wachtwoord op die site ook ergens anders gebruikt, best aanpassen. Op reddit en de forums van mangatraders kun je de dump vinden met alle wachtwoorden.

Edit: Andere websites zoals MAL zijn blijkboor ook getroffen: http://www.reddit.com/r/m...atraders_has_been_hacked/

[ Voor 22% gewijzigd door ieperlingetje op 09-06-2014 19:51 ]

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb nog nooit in mijn leven anime gezien en ook nooit precies gesnapt wat het nu eigenlijk precies is. Maar nu ben ik er achter anime = tekenfilm met soms hier en daar een beetje animatie/CGI.

De reden dat ik met anime begonnen ben is dat ik alle films met een goed enigszins complex verhaal wel gezien heb. Ik hou van vele soorten films maar heb de helft van de tijd toch het meeste zin in Science-fiction.
Er zijn gewoon niet echt veel goede sci fi films. Ik bedoel zoiets als Star Wars is gewoon bijna uniek. Ik ken geen films die dat grote "space opera" gevoel naar boven halen zoals Star Wars.

Maar goed, wil nu niet te veel uitweiden over films.
Dus een aantal maanden geleden deed ik nog eens een poging om een scifi film te vinden die ik nog niet gezien had en die me zou kunnen boeien.

En zo kwam ik bij mijn eerste anime uit die ik ooit gezien heb. Of nee eigenlijk de tweede. De eerste anime die ik ooit gezien heb was de animatrix. De matrix films zijn mijn meest favoriete films aller tijden en ik vond de tweede en derde film helemaal niet zo slecht. (natuurlijk is die system error aan het einde van de eerste dan wel een gigantisch Continuïteit fout)

De animatrix was ongelooflijk goed. Die sfeer in sommige van die afleveringen ... vooral die waar ze die robots proberen te herprogrammeren. Toen zei ik tegen mijzelf: Het belangrijkste aan een goede film vind je toch het verhaal? Waarom dan niet anime een kans geven ook al is het "maar" tekenfilm.

En ik snapte het wel. Een goede Hollywood film maken kost miljoenen euro's en het verhaal is dan gewoon niet meer zo belangrijk. Maak je een tekenfilm dan kun je verzinnen wat je wilt ... elke aparte tekening is even duur.

Dus een aantal maanden geleden heb ik de film "Ghost in the Shell" gezien. Was wel even wennen alles in het Japans met Engelse ondertitels. Maar heerlijke intellectuele film. De tweede film in dat verhaal heb ik ook gezien maar die vond ik iets minder. Aan de series ben ik nog niet begonnen.

En twee weken geleden ben ik met "Legend of the Galactic Heroes" begonnen. Nu snapte ik het opeens .. .anime is gewoon het Japanse woord voor tekenfilm en manga het Japanse woord voor stripverhaal. Toch?

Enfin het maakt niet zo veel uit maar wat een dijk van een verhaal zit er in dat LOGH. Een aflevering zonder de intro en outro muziek is maar 20 minuten maar je kunt ze gewoon achter elkaar blijven kijken zonder je te vervelen. Erg verslavend.

Dit brengt de nostalgie van het lezen van een goed scifi boek naar boven. Bijvoorbeeld toen ik de vier boeken van de Space Odyssey series van Clark aan het lezen was.

Het voordeel van een tekenfilm is dat het lekker vlotjes vooruit gaat ... ik heb nogal de neiging om te snel te lezen terwijl ik details oversla (namen en zo) die ik op dat moment niet interessant vind ... maar later moet ik vaak terug bladderen omdat ik geen idee heb welke naam nu weer welk karakter is ....

Maar goed .... LOGH is het helemaal! Dit is de oorlog met ruimteschepen die ik scifi films wil zien en niet al die typische kijk-zie-je-deze-mens-oh-nee-het-is-een-robot troep. Begrijp met niet verkeert, films zoals "Moon" of "Children of Men" vind ik heerlijk. Maar je kunt maar zoveel scifi films achter elkaar zien voor je afvraagt: "wanneer gaan we nu eindelijk de ruimte in".

Firefly komt nog het dichtste bij Star Wars ... al hoewel de karakters in Firefly een miljoen keren beter ontwikkeld zijn (of zich ontwikkelen) dan in Star Wars (zeker de laatste drie films)

Maar uiteindelijk verlang ik altijd weer naar de actie en het grootse gevoel dat je in Star Wars hebt .... en eigenlijk ook in Space Ship troopers. Space ship troopers is een film die altijd kijk wanneer de Amerikanen weer oorlogszuchtige gevoelens krijgen. Dus sinds 2001 heb ik hem nu al 3 keer gezien.

Dus ik zal hier in de toekomst nog wel eens posten, vind het nu al jammer dat ik lees dat LOGH al het beste is in zijn genre .... er komt een tijd dat ik terug naar boeken moet als ik nog een goed scifi verhaal wil. Maar wie heeft er nog tijd voor boeken?

[ Voor 4% gewijzigd door Kain_niaK op 10-06-2014 04:46 ]

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Kain_niaK schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 04:41:
Ik heb nog nooit in mijn leven anime gezien en ook nooit precies gesnapt wat het nu eigenlijk precies is. Maar nu ben ik er achter anime = tekenfilm met soms hier en daar een beetje animatie/CGI.

[..]

Dus een aantal maanden geleden heb ik de film "Ghost in the Shell" gezien. Was wel even wennen alles in het Japans met Engelse ondertitels. Maar heerlijke intellectuele film. De tweede film in dat verhaal heb ik ook gezien maar die vond ik iets minder. Aan de series ben ik nog niet begonnen.

En twee weken geleden ben ik met "Legend of the Galactic Heroes" begonnen. Nu snapte ik het opeens .. .anime is gewoon het Japanse woord voor tekenfilm en manga het Japanse woord voor stripverhaal. Toch?

[..]

Dus ik zal hier in de toekomst nog wel eens posten, vind het nu al jammer dat ik lees dat LOGH al het beste is in zijn genre .... er komt een tijd dat ik terug naar boeken moet als ik nog een goed scifi verhaal wil. Maar wie heeft er nog tijd voor boeken?
Welkom :) Hou er rekening mee dat net zoals met (Hollywood)films en series ook anime gewoon prut producties heeft.

Sci-Fi genoeg in ieder geval. GitS tv serie is trouwens van een ander caliber dan de eerste film, maar zeker wel de moeite waard.

Verder voor kijktips zoek de series op die je al gewaardeerd hebt en zoek op vergelijkende series op myanimelist of anidb etc.

Voor de rest veel kijkplezeier :) en laat je niet afschrikken/wegjagen als je een serie tegenkomt die je neits vind :P Er is voor ieder wat wils te vinden ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yrosma
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 11:52
Kain_niaK schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 04:41:
...
Je zou "Uchuu Senkan Yamato 2199" ook eens kunnen proberen. Gezien je verhaal denk ik dat je die ook wel leuk zult vinden.

Je kunt misschien ook eens kijken naar "Gundam". Daar zijn er aardig wat van. Of "Votoms" maar dat is vooral Mech fights. Geen idee of dit je smaak is maar proberen kan altijd :)

Je zou ook eens "Planetes" kunnen proberen. Leuke anime over een opruimings dienst in de ruimte.

En mocht je eens een andere anime proberen dan een sci-fi anime. Kijk dan eens naar "Fullmetal Alchemist: Brotherhood". Dat is een erg goede anime met een erg goed verhaal.

Oja, zou het bijna vergeten. Akira, de eerste anime die ik zag en waarmee het voor mij begonnen is (als je sindbad / maja de bij en spul niet meetelt). Een klassieker en is sci-fi, wel geen space
Is toch eigenlijk wel iets wat je gezien moet hebben, vind ik dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Zo hebben mensen al zin in AnimeCon? :) Ik ga zelf vrijdag, weet alleen nog niet of ik al om 2 uur ga (vermoed van wel). Vraag me af of het vrijdag een beetje druk zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:51

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

JerX schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:18:
Zo hebben mensen al zin in AnimeCon? :) Ik ga zelf vrijdag, weet alleen nog niet of ik al om 2 uur ga (vermoed van wel). Vraag me af of het vrijdag een beetje druk zal zijn.
ik hoop al om 11.30 a 12.00 in den haag te zijn vrijdag :p

heb er zin in *O* *O* *O*

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:21:
[...]

ik hoop al om 11.30 a 12.00 in den haag te zijn vrijdag :p

heb er zin in *O* *O* *O*
Zo vroeg? 8)7 Trouwens nog parkeerplek tips? Of gewoon 13 euro voor een dagkaart betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghehe
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 12-09 15:58

Ghehe

400 pound hacker

Over mangatraders vind ik van alles maar buiten een screenshot van iemand met admin rights vind ik niets van MAL of AniDB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terryb47
Mensen gebruiken vaak dezelfde login/pw op verschillende fora/sites. je hoeft dan maar 1 te "hacken" en dan met de buitgemaakte logins elders proberen in te loggen... (laatst ook gebeurd met een Avast admin)

[ Voor 5% gewijzigd door Terryb47 op 10-06-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Bokkie schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 07:15:
[...]

Welkom :) Hou er rekening mee dat net zoals met (Hollywood)films en series ook anime gewoon prut producties heeft.

Sci-Fi genoeg in ieder geval. GitS tv serie is trouwens van een ander caliber dan de eerste film, maar zeker wel de moeite waard.

Verder voor kijktips zoek de series op die je al gewaardeerd hebt en zoek op vergelijkende series op myanimelist of anidb etc.

Voor de rest veel kijkplezeier :) en laat je niet afschrikken/wegjagen als je een serie tegenkomt die je neits vind :P Er is voor ieder wat wils te vinden ^^
Thx :)

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Even serieus .. net weer de nieuwste naruto manga gelezen die vandaag uitgekomen is. Ik ga niks spoilen voor de gene die niet lezen maar zijn er anderen die ook vinden dat de story in de war echt een en al bullshit is? Het wordt erger en erger met de week :l Heel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 12:55
CristianSchriev schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 09:05:
Even serieus .. net weer de nieuwste naruto manga gelezen die vandaag uitgekomen is. Ik ga niks spoilen voor de gene die niet lezen maar zijn er anderen die ook vinden dat de story in de war echt een en al bullshit is? Het wordt erger en erger met de week :l Heel jammer!
Ik lees niet de manga maar kijk enkel de anime maar voor mij is het wel duidelijk dat de serie in zijn huidige setting wel lang genoeg heeft gelopen. Het wordt allemaal steeds extremer en nog even en de aanvallen kunnen, á la DragonballZ, de wereld vernietigen...
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]