'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Gintama bevat voor zover ik weet geen filler. De anime is ook al drie keer gestopt, omdat er geen materiaal meer was. Behalve dat de meeste afleveringen los van elkaar staan, bestaan veel afleveringen uit meer dan een verhaal. Arcs zijn over het algemeen ook kort; de langste arc was geloof ik Yoshiwara met acht afleveringen. Het is daardoor een prima serie om tussendoor te kijken. Ik heb het al vaker gezegd, maar Gintama moet je zien als je absurde (Pythonesque) humor leuk vindt.
http://myanimelist.net/animelist/iD4NG3R
* D4NG3R heeft een (extreem) brede smaak qua anime, dus stel gerust wat voor.
Op wat spul wat ik ooit met m'n toenmalige vriendin heb gekeken na klopt de bovenstaande lijst redelijk qua scores.
Voor de duidelijkheid: M'n 'plan to watch' lijst is meer van dat spul wat ik bewaar voor vakanties. Ik wil ze nog wel kijken, maar heb er nu geen zin in omdat ik bijv het verhaal al ken.
[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 21-01-2014 02:33 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Afgaande op je lijstje met cijfersD4NG3R schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 02:09:
Hmmpf. Ik heb zin om weer met wat nieuws te beginnen, maar ik weet niet wat..
* Dantalian no Shoka - Mystery
* Another - Mystery/horror
* Tasogare Otome X Amnesia - Mystery/light romance
* Tegami Bachi - Adventure
* Xam'd lost memories - actie
* Mouretsu Pirates - actie/luchtig
* Hyouka - Mystery/sol/coa
Myanimelist heeft toch ook een functie om te zoeken naar soortgelijk trouwens?
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
Die 2 had ik al gezien, er zijn nog een aantal series welke ik mis op m'n ljstje. De rest ga ik even opzoeken!Bokkie schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 07:29:
* Mouretsu Pirates - actie/luchtig
* Hyouka - Mystery/sol/coa
Myanimelist heeft toch ook een functie om te zoeken naar soortgelijk trouwens?
En MAL heeft inderdaad een functie om te zoeken naar soortgelijk, maar deze weergeeft er niet al te veel:
http://myanimelist.net/re....php?s=recentrecs&t=anime
http://www.anime-planet.com/
Deze vind ik toch wat handiger en overzichtelijker en geeft je de optie om op genres/types anime te zoeken.
Ook een volledig sorteerbare lijst van alle anime, die ik niet op MAL kan vinden.
En natuurlijk ook je eigen lijst met gezien, wil ik zien en ben ik aan't zien
Die mouse-overs met kleine samenvattingen op MAL en de fora per anime mis ik wel een beetje op Anime-Planet, maar overal heeft die toch mijn voorkeur.
Black Lagoon misdaad actieD4NG3R schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 02:09:
Op wat spul wat ik ooit met m'n toenmalige vriendin heb gekeken na klopt de bovenstaande lijst redelijk qua scores.
Voor de duidelijkheid: M'n 'plan to watch' lijst is meer van dat spul wat ik bewaar voor vakanties. Ik wil ze nog wel kijken, maar heb er nu geen zin in omdat ik bijv het verhaal al ken.
Girls und Panzer komedie actie
Working Slice of life Komedie
Code Geass Misschien beetje overrated wel de moeite waard naar mijn mening.
Trigun Wat oudere favoriet van mij
Heb je Inazuma Eleven al gekeken? Het gaat over voetbal maar ik heb alles ervan gezien en ik moet eerlijk zijn dat ik er best van genoten heb.D4NG3R schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 02:09:
LoL - Golden Fail (Lv29)
Sport anime's kan ik niet naar kijken. Neem bijv Hajime no Ippo, deze word behoorlijk goed beoordeeld. Ik houd het echter maar een paar EP's uit.iThunda schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 15:27:
[...]
Heb je Inazuma Eleven al gekeken? Het gaat over voetbal maar ik heb alles ervan gezien en ik moet eerlijk zijn dat ik er best van genoten heb.
Witchblade had ik al kunnen vinden, maar heb moeite met andere te vinden, qua smaak of dat het het net niet is volgens mijn gevoel.
[ Voor 18% gewijzigd door SkyStreaker op 01-02-2014 11:34 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Je kunt Hellsing Ultimate proberen.
Vroega werd mij verteld dat Elfenlied een van de bloederigere en geweldadigere anime's was, maar ik had elfenlied pas na Hellsing gezien en vond het toen wel meevallen
Snap sowieso niet wat mensen leuk vinden aan Elfenlied.. Te hoog gewaardeerd naar mijn idee.DCG909 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:45:
@Sky.
Vroega werd mij verteld dat Elfenlied een van de bloederigere en geweldadigere anime's was, maar ik had elfenlied pas na Hellsing gezien en vond het toen wel meevallen
Dat is natuurlijk altijd persoonlijk. Zo ervaar ik Fist of the North star nog als heel leuk, evenals Guyver.JerX schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 20:54:
[...]
Snap sowieso niet wat mensen leuk vinden aan Elfenlied.. Te hoog gewaardeerd naar mijn idee.
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Dan op zich nu even Berseker ova's gaan kijken... die derde. Pffsshh. Misschien niet zo gore-fest als Hellsing maar alsnog quite disturbing.DCG909 schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 18:45:
@Sky.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps
Oja, die is er idd ook nog
De manga is een stuk meer gore dan de hellsing manga, van wat ik mij herinner.
(En die gaat volgende maand, of in april weer verder
Wizard Barristers, volg ik ook. Heel erg mooi, alleen roept het bij mij nu al veel vragen op en er mag wat meer actie in zitten. Die kikker vind ik hilarisch, ook de manier waarop hij elke keer "BUM" zegt aan elke einde van zijn zin.
Is er al meer informatie over seizoen 2 van Psycho Pass?
Verwijderd
Als ik zo naar je lijst kijk dan zijn:D4NG3R schreef op dinsdag 21 januari 2014 @ 02:09:
- Genshiken;
- Gunslinger Girl;
- Servant x Service;
- Toaru Kagaku no Railgun;
- Chaos;HEAd
misschien wat voor je.
Mwah ik zag wel aankomen datmuhda schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 19:15:
Zonder veel te spoileren maar het einde van Kill La Kill episode 17, had ik niet verwacht.
spoiler:De Twist van 'Satsuki Kiryuinen' en dat ze haar moeder vermoord
Wizard Barristers, volg ik ook. Heel erg mooi, alleen roept het bij mij nu al veel vragen op en er mag wat meer actie in zitten. Die kikker vind ik hilarisch, ook de manier waarop hij elke keer "BUM" zegt aan elke einde van zijn zin.
Is er al meer informatie over seizoen 2 van Psycho Pass?
Overigens:
Al gezien (Stonden ook al op MAL) ook S2 van Railgun. De andere ga ik even opzoeken.
True thatNMe schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 12:00:
Dat had ik stiekem al door bij aflevering 2 of 3 ofzo. Het lag er te dik bovenop.
- Wizard Barristers, leuke serie. Denk dat het verhaal nog redelijk aan het opbouwen is. Die kikker vind ik wel irritant, BON.
- Hamatora, ook hier is het verhaal in opbouw. Dit wordt zeker een kick-ass anime, sowieso doet het mij heel veel denken aan Get Backers. Kan niet mis gaan
- Nobunaga the Fool, tja de naamgeving zelf al vind ik dom (Julius Ceasar, Da Vinci etc.). Verhaal is vrij basic en ik durf de uitkomst ook te voorspellen, he unites the two worlds. Denk dat ik deze maar drop, al hoewel de actie het nog redelijk hoog houd.
Die kikker is juist gaaf.JerX schreef op maandag 10 februari 2014 @ 08:51:
Mijn seizoen ervaring:
- Wizard Barristers, leuke serie. Denk dat het verhaal nog redelijk aan het opbouwen is. Die kikker vind ik wel irritant, BON.

Ik vond de eerste aflevering van Witch Craft Works ook wel gaaf maar na die aflevering is er blijkbaar niks meer uitgezonden. Vreemd.
[ Voor 4% gewijzigd door NMe op 10-02-2014 10:53 ]
Heb dit seizoen weinig gezien eigenlijk (geen zin/tijd om nieuwe series te testen), maar vermaak me wel met Norigami totdusver.
heavy is good, heavy is reliable - boris the blade
Noragami is opzich ook wel goed, gaat over een god die mensen helpt en slechte geesten afslacht voor 5 yen
Wizard Barrister vind ik de actie en animatie echt geweldig, helaas vind ik de verhaal matig maar ach, die kikker doet het hem goed.
Ben nu begonnen met Yowamushi Pedal te kijken, ziet er leuk uit, doet me denken aan Overdrive.
Ik gebruik zelf ook Anime-Planet
Echter ben ik op dit moment in een domper aan het komen, aangezien het voor mij steeds harder wordt om écht goede series te vinden (Note: ik kijk normaal geen series als ze nog aan het airen zijn)
http://www.anime-planet.com/users/Xesxen
Dusja...

Rare vogel in spe
Mushishi al gezien? Seirei no Moribito?Xesxen schreef op donderdag 13 maart 2014 @ 22:59:
Echter ben ik op dit moment in een domper aan het komen, aangezien het voor mij steeds harder wordt om écht goede series te vinden (Note: ik kijk normaal geen series als ze nog aan het airen zijn)
http://www.anime-planet.com/users/Xesxen
Dusja...
De andere zal ik even onthouden, dan ga ik die misschien kijken zodra ik mijn huidige anime af heb gekeken
Rare vogel in spe
Zag toevallig van de week dat "Kara no Kyoukai: Mirai Fukuin" is uitgekomen, totaal vergeten dat die er aan kwam inderdaad
Klopt, maar zowel in stalled als in want to watch heb ik geen idee meer wat ik eigenlijk wél wil kijkenBokkie schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:29:
Hoezo domper? staan toch nog genoeg series in die lijst als "want to watch" ? ook veel oudere series die gewoon verkrijgbaar zijn
Rare vogel in spe
Ook te zien in Eye A'dam tussen 9-18 aprilJerX schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 07:41:
The Wind Rises komt naar de Nederlandse Bioscopen op 1 mei! Volgens mij is het wel bij een selectief aantal Pathe's.
http://www.imaginefilmfestival.nl/films/the-wind-rises
Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha
Nieuwe OP is ook 'n lekker nummertje (GARNIDELIA - ambiguous ''KILL LA KILL OP 2'' )
[ Voor 9% gewijzigd door darkreptile op 14-03-2014 22:00 ]
Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.
Rare vogel in spe
http://www.imaginefilmfestival.nl/node/2210 dus.Major Carnage schreef op vrijdag 14 maart 2014 @ 08:49:
[...]
Ook te zien in Eye A'dam tussen 9-18 april
http://www.imaginefilmfestival.nl/films/the-wind-rises
Jammer dat de film zo laat draait dat weekend, had leuk geweest icm Patema Inverted, maar dan moet je dus eigen vervoer hebben of ergens overnachten. Dat of je zou maandag vrij moeten nemen, maar dan zit er voor de rest niet veel bijzonders in het programma.
_██_
(ಠ_ృ)
Lijkt me eerder iets wat in een topicstart zou kunnen, dan gebeurt het in de toekomst niet nog eens dat 't ineens weg is.Xesxen schreef op zondag 16 maart 2014 @ 11:55:
De Anime FAQ die in de warning staat is nu een 404 geworden... Moet die dan niet vervangen worden?
Overigens heeft de Wayback Machine wel een snapshot: http://web.archive.org/we...jcom/articles/164921.aspx
Rare vogel in spe
2 weken terug was Howl's moving castle 's avonds laat op NL3.Xesxen schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:22:
Blijkbaar is Spirited Away op Nederland 3 nu (nog 10 minuten). Verbaast mij dat dat (anime) eigenlijk op de Nederlandse televisie nog komt...
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Spirited Away is redelijk mainstream. Die heeft zelfs een Nederlandse (nouja, Vlaamse) dub.Xesxen schreef op zondag 16 maart 2014 @ 17:22:
Blijkbaar is Spirited Away op Nederland 3 nu (nog 10 minuten). Verbaast mij dat dat (anime) eigenlijk op de Nederlandse televisie nog komt...
van steins gate weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden hehe. zelfde heb ik met Denno Coil die ik laatst eindelijk heb weten af te kijken.psychoclown schreef op maandag 17 maart 2014 @ 11:37:
Sinds afgelopen week weer even twee series naast Wizard Barrister gestart. Mushi-shi die ik altijd al wilde zien en Steins Gate waar ik al heel langzaam mee was gestart.
mushi-shi, laatst proberen op te pakken maar het boeit nu nog steeds niet (heb het jaren geleden ook al proberen te kijken...) ik hou wel van dat spirituele maar vind dit toch iets van een deprie/droevige kant, terwijl ik me ontzettend heb vermaakt met Natsume Yuujinchou. Dat vind ik echt 1 van de betere series van de afgelopen jaren.
Steins Gate is zo epicTerryb47 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:00:
[...]
van steins gate weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden hehe. zelfde heb ik met Denno Coil die ik laatst eindelijk heb weten af te kijken.
mushi-shi, laatst proberen op te pakken maar het boeit nu nog steeds niet (heb het jaren geleden ook al proberen te kijken...) ik hou wel van dat spirituele maar vind dit toch iets van een deprie/droevige kant, terwijl ik me ontzettend heb vermaakt met Natsume Yuujinchou. Dat vind ik echt 1 van de betere series van de afgelopen jaren.
JerX schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:18:
[...]
Steins Gate is zo epicIk kon na afl. 10 echt niet meer stoppen met kijken. Staat zeker in mijn top 3!
Ja, ik vind Steins Gate heel erg vet. De eerste paar waren wennen, daarna begint zich een spanning op te bouwen en nu bij episode 10 is het ineens een lekkere plottwist. Kan niet wachten op de rest van het verhaalTerryb47 schreef op maandag 17 maart 2014 @ 12:00:
[...]
van steins gate weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden hehe. zelfde heb ik met Denno Coil die ik laatst eindelijk heb weten af te kijken.
Ik wilde de serie altijd al zien maar ik kon nooit een geschikte versie vinden. Tot ik ze 1080p vond.. bleek dat het English dub was.. Echter onlangs had ik ook al problemen met Wizard Barrister, na updaten van MPC kon ik ineens wel switchen van audio.mushi-shi, laatst proberen op te pakken maar het boeit nu nog steeds niet (heb het jaren geleden ook al proberen te kijken...) ik hou wel van dat spirituele maar vind dit toch iets van een deprie/droevige kant, terwijl ik me ontzettend heb vermaakt met Natsume Yuujinchou. Dat vind ik echt 1 van de betere series van de afgelopen jaren.
Anyways, het is inderdaad een beetje een droevige serie van wat ik tot nu toe heb gezien maar het steekt wel gaaf in elkaar met een leuke stijl dus ik ben wel hooked. Zal in ieder geval Natsume Yuujinchou onthouden.
Nice, ik dacht dat het een reboot ging zijn, dus van 0 af aan, maar die trailer lijkt me meer op een vervolg.
Ja is een vervolg, ze wilde eerst een reboot/best off doen (soort DBZ Kai), maar die is niet uit de verf gekomenOmegaOne schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:12:
[...]
Nice, ik dacht dat het een reboot ging zijn, dus van 0 af aan, maar die trailer lijkt me meer op een vervolg.
Untill now
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
Heb wel zin in nieuwe afleveringen van Fairy Tail. Ze stopten net op het moment dat de karakters eindelijk eens wat nieuwe skills hadden.
Yup, bovendien liet het einde nog redelijk wat vragen open kijk dus ook erg uit naar April met de nieuwe afleveringen, Bleach sja ik vond het een geweldige serie echter ben ik bang dat er geen anime meer gaat komen waarin Ichigo zowel zijn Shinigami powers als zijn Visor powers en dan natuurlijk ook nog zijn Fullbring onder controle kan krijgen,NMe schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:22:
Het is toch al redelijk lang bekend dat ze in april weer verder zouden gaan waar ze gestopt waren?Nou Bleach nog.
Heb wel zin in nieuwe afleveringen van Fairy Tail. Ze stopten net op het moment dat de karakters eindelijk eens wat nieuwe skills hadden.
Maar als ik mocht kiezen gief the
[ Voor 3% gewijzigd door ShadowBumble op 19-03-2014 12:14 ]
FFXIV: Zodiark, Teddy Beer
Stiekem denk ik dat ze de anime stopgezet hebben voordat de fanbase helemaal weg was. Op dat punt gaan de fans de serie vanzelf in hun hoofd ophemelen en tegen de tijd dat de serie weer klaar is om door te gaan zonder fillers kijkt iedereen die ooit gekeken heeft direct weer mee.
Maar goed, de tijd zal het leren. Ik zou het jammer vinden als ik de manga moet gaan lezen om het verhaal "af te maken". Zwart-witmanga trekt me niet zo als ik het verhaal eerst als anime heb leren kennen.
hoe ver ben je nu? Zijn het allemaal losstaande afleveringen, of gaat het nog samen komen? als het later interessanter gaat worden wil ik het wel nog een kans gevenpsychoclown schreef op maandag 17 maart 2014 @ 15:42:
Anyways, het is inderdaad een beetje een droevige serie van wat ik tot nu toe heb gezien maar het steekt wel gaaf in elkaar met een leuke stijl dus ik ben wel hooked. Zal in ieder geval Natsume Yuujinchou onthouden.
Nog niet zo ver, aflevering 5/6 en tot dan zijn het losstaande afleveringen. Zal je op de hoogte houden zodra ik ze weer verder kan kijken.Terryb47 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:31:
[...]
hoe ver ben je nu? Zijn het allemaal losstaande afleveringen, of gaat het nog samen komen? als het later interessanter gaat worden wil ik het wel nog een kans geven
NMe schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:22:
Het is toch al redelijk lang bekend dat ze in april weer verder zouden gaan waar ze gestopt waren?Nou Bleach nog.
Nou Bleach inderdaad nog.ShadowBumble schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 12:38:
[...]
Yup, bovendien liet het einde nog redelijk wat vragen open kijk dus ook erg uit naar April met de nieuwe afleveringen, Bleach sja ik vond het een geweldige serie echter ben ik bang dat er geen anime meer gaat komen waarin Ichigo zowel zijn Shinigami powers als zijn Visor powers en dan natuurlijk ook nog zijn Fullbring onder controle kan krijgen,spoiler:.alhoewel alleen Visor en Fullbring in de laatste Arc valide zijn
Maar als ik mocht kiezen gief thespoiler:( dus de nieuwe arc na "Fullbring arc"Thousand Year blood war arconder het motto hoop moet je houden
Niet lezen als je de manga niet volgt:

Uiteraard kan ik deze Gebroeders binnenkort toevoegen aan mijn collectie van figures ( zie lijstje hieronder ) :
- Naruto Uzumaki
- Kakshi Hatake
- Sasuke Uchiha
- Itachi Uchiha
- Gaara
En ongetwijfelt more to come
[ Voor 4% gewijzigd door ShadowBumble op 19-03-2014 09:27 ]
Het zijn allemaal losstaande afleveringen maar soms komen er wel mensen uit vorige afleveringen terug (zoals die dokter die allemaal dingen verzamelt). Kennis wordt ook mooi opgebouwd en de special in januari was echt goed (duurde ook 40 minutenTerryb47 schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 19:31:
[...]
hoe ver ben je nu? Zijn het allemaal losstaande afleveringen, of gaat het nog samen komen? als het later interessanter gaat worden wil ik het wel nog een kans geven
Je moet het natuurlijk wel wat hebben voor zo'n series maar eens je wat bekend bent met de soorten mushi's en je in het verhaal zit is het best een leuke serie.
---
HxH is blijft ook epic.
Heel vet! Laat wat foto's zien van je andere beeldjesShadowBumble schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 09:25:
Schaamteloze cross post maar ik was even bij onze Chinezen/Japanse vriendjes aan het shoppen voor wat dingetjes toen ik dit setje tegen kwam :
[afbeelding]
Uiteraard kan ik deze Gebroeders binnenkort toevoegen aan mijn collectie van figures ( zie lijstje hieronder ) :
- Naruto Uzumaki
- Kakshi Hatake
- Sasuke Uchiha
- Itachi Uchiha
- Gaara
En ongetwijfelt more to come
Ben wel benieuwd hoe ze eruit zien.
Dat had ik dus ook, er zit eigenlijk geen vaart meer in. Soort van DBZ... ><NMe schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 18:11:
HxH volg ik sinds kort ook maar ik stoor me een beetje aan die narrator die er vooral de laatste paar afleveringen steeds tussendoor komt. Als je het verhaal moet uitleggen met behulp van een verteller zijn de acties van de hoofdkarakters misschien net niet duidelijk genoeg.
Ook dat, er gebeurt zo weinig de laatste tijd. Dat terwijl er tot nu toe eigenlijk best wel vaart in zat. Al was mijn frustratie met het verhaal tot nu toe wel steeds dat Gon en Killua eigenlijk maar zelden een "eindbaas" verslaan. Op zich wel geinig dat het niet à la DBZ steeds een sterkere baas is die ze wonder boven wonder tóch steeds verslaan, maar dit is een beetje het tegenovergestelde.JerX schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:56:
[...]
Dat had ik dus ook, er zit eigenlijk geen vaart meer in. Soort van DBZ... ><
Ja hier is het zo dat de eindbazen/bad guys zich ontwikkelen i.p.v. de hoofdpersonen, wat ik op zich niet heel erg vind. Het hele belerende uitleggen wat er allemaal gebeurd begint wel wat irritant te worden.NMe schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 16:25:
[...]
Ook dat, er gebeurt zo weinig de laatste tijd. Dat terwijl er tot nu toe eigenlijk best wel vaart in zat. Al was mijn frustratie met het verhaal tot nu toe wel steeds dat Gon en Killua eigenlijk maar zelden een "eindbaas" verslaan. Op zich wel geinig dat het niet à la DBZ steeds een sterkere baas is die ze wonder boven wonder tóch steeds verslaan, maar dit is een beetje het tegenovergestelde.
Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!
Ik vind het ook geen ramp maar ik zou toch best graag eens een daadwerkelijk gevecht zien in plaats van een eenzijdige slachtpartij.knightofn1 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 10:02:
[...]
Ja hier is het zo dat de eindbazen/bad guys zich ontwikkelen i.p.v. de hoofdpersonen, wat ik op zich niet heel erg vind.
Op TV een standaard Anime zender
Aantal winkels bezocht waar ze manga's en anime's verkochten. Gaaf al die beeldjes die ik in NL nog nooit gezien heb. Zelfs pakjes drinken.

Mooiste was een klein zaakjes denk 3.5M x 2M. he le maal volgestamt met manga's hahaha je kon er amper lopen.
Gefeliciteerd nog.Unknown Alien schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:49:
huwelijks reis
Ik wil ook dolgraag nog een keer naar Azië, maar dan bij voorkeur toch echt naar Japan zelf. Ik heb alleen wel met mezelf afgesproken dat ik mezelf eerst verstaanbaar wil kunnen maken in het Japans voordat ik dat doe, dus da's een extra motivatie om meer over de taal (en belangrijker: de cultuur) te leren.
Azie is ons favo bestemming. Thailand zijn we 3 x geweest in afgelopen 5 jaar.
Japanes leren is vrij moeilijk suc6.
Japan willen wij ook graag heen, maar pas als onze zoon wat ouder is.
Valt wel mee eigenlijk. De grammatica is doodsimpel, de klanken verschillen amper tot niet van de klanken die we uit het Nederlands ook kennen (ze hebben er minder en ze kennen geen klank die onze taal niet kent) en veel woorden zijn ook erg logisch als je begrijpt hoe ze opgebouwd zijn. Het is vooral een kwestie van veel oefenen en ouderwets woordenlijstjes leren.Unknown Alien schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:26:
Japanes leren is vrij moeilijk suc6.
Uiteraard heb ik het daarmee wel alleen over spreken en luisteren. Japans schrijven is een heel ander verhaal en zeker kanji sla ik voorlopig maar over. Hiragana en katakana wil ik wel leren lezen en schrijven, kanji komt later misschien.
maar het viel me wel op dat ik meer kon verstaan dan ik had verwacht, heeft jarenlang anime en japanse films kijken toch nog nut gehad
Nouja, het is toch wel handig om te kunnen vragen waar je heen moet als je op een station wat niet duidelijk is of om de weg terug naar je hotel te vragen als je de weg kwijt bent. Het is niet alsof ik de borden kan lezen.Terryb47 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 17:48:
Ik zou gewoon gaan, want van uitstel komt afstel. en telkens als ik daar ben neem ik me voor om meer japans te leren. Tis toch wel fijn wanneer je in hele zinnen terug kan lullen zeg maar. (ipv van losse woordjes)
Komt overigens ook bij kijken dat ik juist (ook) graag naar wat minder toeristische plekken zou willen gaan, dus de kans dat ik me dáár met Engels ga redden is ook nog eens wat kleiner.
Dat merk ik ook elke keer als ik eens naar een onondertiteld stukje film kijk of als ik niet heel erg op de ondertiteling aan het letten ben. Ik ken lang niet elk woord maar vaak is het wel zo dat ik genoeg losse woordjes ken om uit de context te halen wat de complete vertaling is.maar het viel me wel op dat ik meer kon verstaan dan ik had verwacht, heeft jarenlang anime en japanse films kijken toch nog nut gehad
Je kan tegenwoordig veel van die gratis 'learn japanese' apps vinden. Als je de bruikbare zinnen voor toeristen een beetje kent dan kom je al een heel end.NMe schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:06:
[...]
Nouja, het is toch wel handig om te kunnen vragen waar je heen moet als je op een station wat niet duidelijk is of om de weg terug naar je hotel te vragen als je de weg kwijt bent. Het is niet alsof ik de borden kan lezen.Ik wil gewoon niet die typische toerist die luid en langzaam in het Engels vragen stelt en verwacht dat mensen die niets met onze westerse cultuur hebben me dan antwoord kunnen geven.
Komt overigens ook bij kijken dat ik juist (ook) graag naar wat minder toeristische plekken zou willen gaan, dus de kans dat ik me dáár met Engels ga redden is ook nog eens wat kleiner.
Ik begrijp het heel goed hoor, ik heb er ook een pesthekel aan om naar een land te gaan waar ik geen woord van de lokale bevolking spreek.
Maar ga er maar vanuit aan dat meeste mensen geen woord engels spreken, ook in grote steden als Tokyo/Osaka antwoorden mensen gewoon doodleuk: "NEE" wanneer je vraagt of ze engels spreken (meer uit angst volgens mij)

In andere culturen helpt het als je in hun eigen taal vraagt of ze Engels spreken. "Do you speak English?" vragen in Frankrijk doet het beduidend slechter dan "Parlez-vous anglais?"Terryb47 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:02:
[...]
Maar ga er maar vanuit aan dat meeste mensen geen woord engels spreken, ook in grote steden als Tokyo/Osaka antwoorden mensen gewoon doodleuk: "NEE" wanneer je vraagt of ze engels spreken (meer uit angst volgens mij)bijv. op het station of toeristische plekken. Gelukkig zijn japanners over het algemeen erg behulpzaam en superbeleefd (misschien te) en proberen je altijd te helpen.
Nouja, ik moet sowieso sparen om een voldoende lange vakantie in Japan te kunnen vieren, dus die tijd kan ik net zo goed gebruiken om de taal en cultuur wat beter te leren. Zeker omdat ik liefst minstens een week gebruik om juist niet naar toeristische plekken te gaan.
Tijdens een van m'n reizen naar Japan naar een traditioneel onsen-dorpje geweest in de alpen (Shibu onsen, mooie combinatie met de snow monkeys in Yudanaka). Dan zit je echt in the middle of nowhere. Toen ik uit de trein stapte (laatste station op een klein lokaal lijntje vanaf Nagano) stond er een man van 83 jaar oud buiten het station om toeristen te helpen. Had zelfs printjes (in het engels!) hoe je het beste bij de aapjes kon komen. Inclusief de stations in het Japans erop want die buslijn had niks in het Engels. Uiteraard sprak ie geen vloeiend engels maar meer dan genoeg om toch een kwartiertje te praten tot de bus er was.
Echter toen ik na de aapjes in hun onsen bij m'n ryokan kwam (met onsen EN rotenburo uiteraard), de andere kant van het verhaal. Die eigenaar sprak geen woord Engels
Met google translate kom je er ook als je echt de weg kwijt bent. Heb via wat vertaal dingetjes een avond lang sake zitten drinken met een grote groep vissers in een superklein vissersdorpje in Wajima (westkust, topje van het Noto schiereiland, supermooi!)
Dus al met al, een beetje kennis is echt genoeg. Je hoeft geen vloeiend Japans te spreken! En als je er over denkt om naar Japan op vakantie te gaan, zeker doen! Ik heb een hoop landen en plaatsen gezien en Japan staat met stip op nummer 1 qua ervaring. Zeer wisselende omgevingen maar alles erg mooi, cultuur is top, eten is subliem (soms raar maar probeer het zeker want je zal verbaasd staan hoe lekker het is).
Ik wil nog een keer door japan heen trekken, maar kan vanwege m'n werk nooit lang weg helaas. Ben al een paar keer naar Tokyo geweest nu, begin april ga ik voor de tweede keer naar Osaka, hopelijk zit het dit keer mee met de Sakura - dat is toch lastig plannen heb ik gemerkt...eerste keer was ik te vroeg, de 2de keer was ik te laat

Wat kosten ze normaal dan? Ik zie retourprijzen van 650-750 euro op het moment. Nou ben ik nooit zo ver op vakantie geweest dus ik zou niet weten wat normaal is, maar het klinkt redelijk prijzig.JerX schreef op maandag 24 maart 2014 @ 20:54:
Vliegtickets zijn op het moment van schrijven wel goedkoop
Als een fabrikant een smaak originaru noemt kan het nooit lekker zijn, ook al staat er oishii op de verpakking.Unknown Alien schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:49:
Aantal winkels bezocht waar ze manga's en anime's verkochten. Gaaf al die beeldjes die ik in NL nog nooit gezien heb. Zelfs pakjes drinken.
[afbeelding]
Kana leren (eerst hiragana en dan katakana) zou ik zo snel mogelijk mee beginnen. Het is helemaal niet zo moeilijk en duurt niet zo lang. Er zijn bergen flashcard apps te vinden waarmee je kana (maar ook kanji) kan leren lezen en schrijven. Wanneer je kana eenmaal kan lezen, kan je woordenboeken zoals WWWJDIC (welke ook in appvorm te vinden is) gaan gebruiken en kan je langzaam kanji gaan leren.NMe schreef op maandag 24 maart 2014 @ 16:51:
Uiteraard heb ik het daarmee wel alleen over spreken en luisteren. Japans schrijven is een heel ander verhaal en zeker kanji sla ik voorlopig maar over. Hiragana en katakana wil ik wel leren lezen en schrijven, kanji komt later misschien.
De meesten kunnen natuurlijk wel Engels spreken, maar niet goed genoeg dat ze het durven. Hetzelfde gebeurt wanneer iemand mij in Duits aanspreekt.NMe schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:15:
In andere culturen helpt het als je in hun eigen taal vraagt of ze Engels spreken. "Do you speak English?" vragen in Frankrijk doet het beduidend slechter dan "Parlez-vous anglais?"In Japan is het natuurlijk wel wat aannemelijker dat ze geen Engels spreken en zelfs als ze dat wel doen is het eerder hun benadering daarvan via wat katakana van Engels maakt, dus is het maar de vraag of dat veel verstaanbaarder is natuurlijk.
Naar Japan op vakantie wil ik ook wel over een paar jaar wanneer ik hopelijk wat meer geld heb. Tegen die tijd moet ik mezelf ook wel redelijk in het Japans verstaanbaar kunnen maken.
Mwa, met wat shoppen kom je rond de 500 euro uit, maar dan wel met een overstap ergens.NMe schreef op maandag 24 maart 2014 @ 21:20:
[...]
Wat kosten ze normaal dan? Ik zie retourprijzen van 650-750 euro op het moment. Nou ben ik nooit zo ver op vakantie geweest dus ik zou niet weten wat normaal is, maar het klinkt redelijk prijzig.
Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic
Toen wij gingen waren wij 750eu kwijt + overstap. De huidige tickets zijn 750 zonder overstap, das wel zo lekker.mambo No5 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 05:34:
[...]
Mwa, met wat shoppen kom je rond de 500 euro uit, maar dan wel met een overstap ergens.
Ik wil niet op te veel dingen tegelijk focussen, dus liefst gewoon eerst de taal tot een afdoende niveau leren en daarna pas leren hoe ik erin schrijf.evEndzhar schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:13:
[...]
Kana leren (eerst hiragana en dan katakana) zou ik zo snel mogelijk mee beginnen.
Dat is natuurlijk niet geheel verwonderlijk als je ziet hoe weinig grammatica het Japans eigenlijk heeft vergeleken met de meeste westerse talen.De zinnen zaten zo slecht in elkaar dat ik bijna last van plaatsvervangende schaamte kreeg.
Waarom wil je het leren schrijven? Redelijk lastig in mijn ervaring en minder belangrijk als het voor een vakantie trip is. Lezen en eventueel typen zou ik mee beginnen. Daarnaast als je eenmaal begonnen bent met hiragana en katakana zie je duidelijk verschil tussen die twee en zul je weinig tot geen fouten maken daarin. Ik denk dat het moeilijker is om tekens die veel op elkaar lijken van elkaar te scheiden (hiragana SA en CHI of katakana TSU en CHI).NMe schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:33:
Ik wil niet op te veel dingen tegelijk focussen, dus liefst gewoon eerst de taal tot een afdoende niveau leren en daarna pas leren hoe ik erin schrijf.Dat ik eerst hiragana moet hebben en daarna pas katakana wist ik trouwens, al denk ik dat ik nog vaak een hiragana-teken zal schrijven als ik eigenlijk de katakana-variant moet hebben of andersom.
Een wondermiddel voor mijn reizen naar Japan is JED, een japans woordenboek op je telefoon waarmee je alles duidelijk kan maken aan japanners die geen engels kunnen. Nog een wonderlijke middel is een uitgeprinte subway map. De subway zal je nr 1 vervoersmiddel zijn binnen een stad. Taxi is redelijk duur in Japan en de subway daarentegen erg goedkoop.
Ik ga net als Terry proberen te genieten van het Cherry Blossom Seizoen in Osaka (begin april). Ben benieuwd of het lukt, aangezien ik al foto's van japanse vrienden heb gezien met bomen die al in volle bloei zijn
Ohja, altijd grappig om een Otaku store binnen te lopen in Japan.
Dit is inderdaad een goede tip, wij hadden zelf een woordenboek bij ons met dagelijkse zinnetjes en woordjes. We verwachtte post in ons hotel in Tokio, echter na paar keer vragen in het Engels snapte ze nog steeds niet wat wij bedoelde. Gelukkig bood het boekje de oplossing na het laten lezen aan de JapannerKroketje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:05:
[...]
Een wondermiddel voor mijn reizen naar Japan is JED, een japans woordenboek op je telefoon waarmee je alles duidelijk kan maken aan japanners die geen engels kunnen. Nog een wonderlijke middel is een uitgeprinte subway map. De subway zal je nr 1 vervoersmiddel zijn binnen een stad. Taxi is redelijk duur in Japan en de subway daarentegen erg goedkoop.
Overigens kan je overal voor bussen en metro's een plattegrond (die heb je in Kyoto hard nodig
Als ik het kan lezen kan ik het ook schrijven.Kroketje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:05:
[...]
Waarom wil je het leren schrijven? Redelijk lastig in mijn ervaring en minder belangrijk als het voor een vakantie trip is. Lezen en eventueel typen zou ik mee beginnen.
Ik doel meer op woorden die ik in mijn hoofd heb en waarvan ik weet hoe ik ze uitspreek. Je benoemt zelf al dat zowel hiragana als katakana een teken hebben voor "chi". Ik zie mezelf die twee nog wel eens door elkaar halen. Zal vast geen ramp zijn maar als ik iets doe wil ik het liever ook goed doen.Daarnaast als je eenmaal begonnen bent met hiragana en katakana zie je duidelijk verschil tussen die twee en zul je weinig tot geen fouten maken daarin. Ik denk dat het moeilijker is om tekens die veel op elkaar lijken van elkaar te scheiden (hiragana SA en CHI of katakana TSU en CHI).
Lijkt me wel een must ja, als je dan toch naar Japan gaat.Ohja, altijd grappig om een Otaku store binnen te lopen in Japan.
Ik had zelf al snel het idee dat de taal leren door er alleen naar te luisteren de vooruitgang wel erg beperkte. Hiragana leren heeft mij uiteindelijk met vijf tot tien minuten oefenen per dag geloof ik ongeveer een maand gekost. Katakana daarna misschien twee weken. Maar goed, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manieren om dingen te leren. Het beste kan je nog gewoon lessen nemen, maar daar voel ik zelf ook weinig voor.NMe schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 11:33:
Ik wil niet op te veel dingen tegelijk focussen, dus liefst gewoon eerst de taal tot een afdoende niveau leren en daarna pas leren hoe ik erin schrijf.
In dit geval is het aan de makers van de anime (of manga) te wijten, maar ik vraag me af of het in het echt ook zo slecht is. Misschien heb ik wel geluk gehad, maar alle docenten Engels die ik gehad heb op de middelbare school en het hbo spraken vloeiend Engels.Dat is natuurlijk niet geheel verwonderlijk als je ziet hoe weinig grammatica het Japans eigenlijk heeft vergeleken met de meeste westerse talen.Het is wel jammer dat leraren die kids Engels moeten leren dat met Engrish doen, maar aan de andere kant is het steenkolenengels dat vaak op onze scholen wordt gegeven soms niet veel beter.
Katakana tsu (ツ) en shi (シ) bedoel je denk ik.Kroketje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:05:
Ik denk dat het moeilijker is om tekens die veel op elkaar lijken van elkaar te scheiden (hiragana SA en CHI of katakana TSU en CHI).
Wat voor mij het beste hielp (helpt) is een Japanner kennen die je graag verder wilt helpen met het Japans (evt. in ruil voor Engels). Door de jaren heen heb ik redelijk veel japanners ontmoet in Japan die me goed geholpen hebben met de Japanse taal. Na mijn eerste trip naar Japan heb ik een aantal boeken aangeschaft die me redelijk op weg geholpen qua zins opbouw, maar niet echt met woorden. Die was ik zo weer vergeten. De woorden zijn me beter bijgebleven door te skypen of te chatten met japanners. Hiragana en Katakana zijn inderdaad snel geleerd. Kanji is helaas een heel ander verhaal en daar ben je wel eventjes mee bezig. Een hele makkelijke site daarvoor is gewoon de Wikipedia pagina: Wikipedia: Kyōiku kanjievEndzhar schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:56:
Ik had zelf al snel het idee dat de taal leren door er alleen naar te luisteren de vooruitgang wel erg beperkte. Hiragana leren heeft mij uiteindelijk met vijf tot tien minuten oefenen per dag geloof ik ongeveer een maand gekost. Katakana daarna misschien twee weken. Maar goed, iedereen heeft natuurlijk zijn eigen manieren om dingen te leren. Het beste kan je nog gewoon lessen nemen, maar daar voel ik zelf ook weinig voor.
die de eerste 6 grades laat zien.
oops
Je zal juist wel bijna alle borden kunnen lezen, één of andere manier zijn verkeersborden bijna altijd dubbel met de engelse namen. Maw als je wat verloren loopt gewoon naar de wegwijzers voor de automobilisten kijkenNMe schreef op maandag 24 maart 2014 @ 18:06:
[...]
Nouja, het is toch wel handig om te kunnen vragen waar je heen moet als je op een station wat niet duidelijk is of om de weg terug naar je hotel te vragen als je de weg kwijt bent. Het is niet alsof ik de borden kan lezen.Ik wil gewoon niet die typische toerist die luid en langzaam in het Engels vragen stelt en verwacht dat mensen die niets met onze westerse cultuur hebben me dan antwoord kunnen geven.
In de metro/bus zal elke halte ook ondertitelt zijn met de engelse namen en ook de metroplannen zijn altijd beschikbaar in het engels (indien niet leeggeplunderd door de horden toeristen voor jouw
Daarbij voor de niet engelstalige buitenlanders hebben ze nog mooi alle metrolijnen een letter (en kleur) + cijfer gegeven in Tokyo
Vele busmaatschappijen hebben ook een engelstalige website.
Ten tweede is het gewoon de truk om je bestemming op een kaartje aan te duiden, dan zullen bijna alle Japanners desnoods met gebarentaal te kennen geven hoe je verder moet lopen (gewoon geen angst hebben per 3 kruispunten eens je vraag te herhalen).
(PS: gewoon hopen dat ze niet plots een half uur met je mee gaan wandelen om je de weg te wijzen ook al moesten ze totaal ergens anders zijn, dan had ik wel wat schaamte XD)
Dat is sowieso een gewoonte in Japan, vraag je heel beleefd hulp dan gaan ze je altijd wel op één of andere manier proberen te helpen. (Een conducteur die je dan op de juiste overstapplaats persoonlijk naar je toekomt en dan wijst naar het juiste perron (ook al versta ik wel japanse cijfers ..))
Zelf op de minder toeristische plaatsen kan je met engels goed genoeg overweg. Ironisch genoeg geraak je met Engels in Japan veel meer uit te voeten dan in pakweg landen zoals Portugal. Dus daarvan moet je écht geen schrik hebben. Juist bij de meest afgelegen bergplaatsen had ik soms voor dat de eigenaars van waar ik verbleef jaren in Canada/US hadden geleefd..
Wat je het beste kan doen is een boek lenen uit de bib over cultuur/gewoontes en deze goed lezen, daarmee ben ik verder geraakt dan mijn 3 jaar Japanse avondschool. Zelf na jaren van anime/manga verslaving waren veel culturele gewoontes mij nog niet echt duidelijk. Gedraag je correct/hoffelijk in Japan en plotseling kunnen veel meer japanners Engels spreken daar ze hun "angst" verliezen om gebroken Engels te spreken (ze willen namelijk even hoffelijk overkomen naar u toe).
Raar maar waar is het vooral bij de jonge japanners (tieners,studenten) dat je het meeste moeilijkheden hebt, die weigeren soms brutaal elk woord engels te verstaan ook al lopen ze rond in t-shirts met engelse tekst en zie je ze op hun smartphone op Engelsstalige websites surfen.
PS2: In elk land waar je ook komt is het altijd een slimme/goede truk om in elk hotel/hostel je komt het naamkaartje ervan in je portefeuille stopt. Hiermee heb je direct
- Een noodnummer, en weten andere ook waar men meer info over je kan vinden indien je een zwaar ongeval ofzoiets voor hebt gehad. Elk Hotel/hostel zal sowieso in Japan een kopie van je passpoort nemen
- Kan je dat adres tonen aan andere om de weg terug te vinden
+ Als je wat alleen rondloopt op plaatsen waar veel scholen komen had ik altijd garandeerd kans om de standaard engelse enquete een 10-tal keer te overlopen met basis schoolkinderen + een ouder/leerkracht die telkens dezelfde vragen als zingend opdreunen
(Antwoord heel simpel en ze zijn zielsgelukkig, antwoord met een wat complexere/niet standaard respons en zal de begeleidende volwassene zien panikeren
Japanners, zeker in de niet zo toeristische streken, zijn gewoon doodnieuwsgierig naar het leven buiten Japan. (Enkel Kyoto was daarin ietsje minder, teveel toeristen + veel Japanners die precies de vibe gaven: Kyoto is vooral bedoeld voor Japanse toeristen, niet voor buitenstaanders)
Hou er ook rekening mee dat reizen (zelf in Japan zelf) voor vele Japanners (zeker van de oudere generaties) iets uitzonderlijk is. Bij m'n eerste gesprek om de trein van de luchthaven naar Tokyo kreeg ik al een gelukscharm voor m'n "lange reis" naar Kyoto
Aan de andere kant is heel Japan gemaakt voor alleenreizende businessmensen (voornamelijk mannen) waardoor je dus niet per kamer maar per persoon betaald en het heel gebruikelijk is om als man alleen te reizen. Hierdoor is reizen in japan als alleenstaande man héél praktisch. (En is één van de standaardvragen om het gesprek te beginnen over je functie binnen je bedrijf .. )
Oh yeah: dé guide om in Japan te reizen:
http://www.japan-guide.com/
Bezienswaardigheden + praktische manier om er te geraken + transport tussen de steden in (highway busses zijn écht de way to go, en als zuinige hollanders zou ik zelfs verwachten dat nachtbussen voor jullie nog intressanter zijn: vervoer + overnachting allemaal in 1 prijs
On topic: Als anime-otaku kan ik jullie trouwen Nagoya énorm aanraden ook al zeiden alle travel guides anders. Nagoya moet voor anime/manga liefhebbers totaal niet onderdoen voor Tokyo (en ik vond ze er persoonlijk ook nog vriendelijker ook)
[ Voor 4% gewijzigd door lightdestroyer op 25-03-2014 16:54 ]
wanneer ga je? als het deze week al gaat bloeien, dan zou volgende week de perfecte timing zijn (ben volgens mij weer te laat dit keer...kom pas op 9 april aan)Kroketje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:05:
[...]
Ik ga net als Terry proberen te genieten van het Cherry Blossom Seizoen in Osaka (begin april). Ben benieuwd of het lukt, aangezien ik al foto's van japanse vrienden heb gezien met bomen die al in volle bloei zijn. Ik heb beschikking tot een fiets dus kan lekker de stad doorfietsen dit keer
Ohja, altijd grappig om een Otaku store binnen te lopen in Japan.
Niet dat ik mijzelf als een otaku zie
Ik kom 1 april aan. Ik heb al mijn vrienden uit Osaka gespammed of de boompjes al beginnen te bloeien. Zelf ben ik ook totaal geen otaku, maar het is wel geinig om een dagje met eentje door te brengen. De broer van een vriendin van me is er eentje en dat was een zeer interessant dagje uit. Voor de rest ga ik vooral buiten Osaka rondzwerven en hoop ik een keertje karaoke te kunnen vermijdenTerryb47 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 19:37:
[...]
wanneer ga je? als het deze week al gaat bloeien, dan zou volgende week de perfecte timing zijn (ben volgens mij weer te laat dit keer...kom pas op 9 april aan)
Niet dat ik mijzelf als een otaku ziemaar ik moet bekennen dat toen ik voor het eerst in akiba rondliep ik echt dacht: damn, ik had echt veel eerder moeten gaan dan zou de beleving veel mooier zijn geweest. De eerste keer heb ik niks gekocht, maar het begon toch weer te kriebelen (inner otaku wakker geworden haha) ben daarna weer begonnen met figures kopen (voornamelijk One Piece - POP serie)

Haha, beetje lastig aangezien op elke straathoek wel een karaokekan te vinden isKroketje schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 20:52:
[...]
Voor de rest ga ik vooral buiten Osaka rondzwerven en hoop ik een keertje karaoke te kunnen vermijden
wat ik echt nog een keer moet doen is pachinko spelen, maar het komt er niet van. die speelhallen sluiten zo vroeg al en nee, ik ga echt niet om 10uur 's ochtends in de rij staan om te spelen (moet er altijd om lachen als ik ze zie, beroepsgokkers?) anyway, wens jullie alvast veel plezier en het gaat wel goed komen met die sakura, volgende week lijkt mij de perfecte timing
Mushishi staat op mijn lijst en ben ook erg benieuwd naar sidonia no kishi en captain earth.
Van het vorige seizien is Hamatora afgelopen, leuke anime, beetje vage actie scenes. Het einde is alleen echt frustrerend en een braincracker!

Heb jij een idee hoe het zit dan? Er gaan genoeg geruchten op het internet, alleen geen een kloptOmegaOne schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 11:36:
Hamatora heb ik ook gevolgd en die cliffhanger op het einde is inderdaad frustrerend, voor de rest wel amusante serie
Wat speculaties en feiten:
- Art is dood geschoten door Morel (overleeft? lijkt mij niet)
- Nice wordt geschoten, je hoort het schot, maar weet niet of die dood is
- Morel had een identiteit kopie kracht, die kan Art zijn geweest. Alleen Morel was ook dood..
- Morel kan niet teleporteren, maar de tijd stil zetten waardoor hij tijdelijk Art is geworden (<-- mijn speculatie
- Dan hebben we nog de hacker, die misschien een grote rol heeft gespeeld
- En de detective.. die vertrouw ik ook niet echt
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ja dat ging 1 seconden even niet goedHanG-BuiK-ZwijN schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:26:
ik zou de spoiler balk even goed zettenb ^^^;;
Nu wel, thanks.
Heb er geen gekocht. Ik hou niet van die zoete zooi. Ik ben weggegaan met een lekkere koude fles SinghaevEndzhar schreef op maandag 24 maart 2014 @ 23:13:
[...]
Als een fabrikant een smaak originaru noemt kan het nooit lekker zijn, ook al staat er oishii op de verpakking.Honing-citroen vind ik ook nooit een geslaagde combinatie. Ik hoop maar dat je het pakje met de tanuki op de voorkant gekocht hebt.
JerX schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 12:24:
[...]
Heb jij een idee hoe het zit dan? Er gaan genoeg geruchten op het internet, alleen geen een klopt![]()
Wat speculaties en feiten:
spoiler:- Art heeft een tweeling broer, die zou dood moeten zijn (ik vermoed van niet dan)
- Art is dood geschoten door Morel (overleeft? lijkt mij niet)
- Nice wordt geschoten, je hoort het schot, maar weet niet of die dood is
- Morel had een identiteit kopie kracht, die kan Art zijn geweest. Alleen Morel was ook dood..
- Morel kan niet teleporteren, maar de tijd stil zetten waardoor hij tijdelijk Art is geworden (<-- mijn speculatie)
- Dan hebben we nog de hacker, die misschien een grote rol heeft gespeeld
- En de detective.. die vertrouw ik ook niet echt
Misschien dat Morel op het einde een wisseltruc heeft uitgevoerd en dat hij ook anderen van uiterlijk kan doen transformeren...
Ik verwacht wel dat Nice het schot heeft kunnen ontwijken, we hebben het enkel gehoord en niets gezien.
Aangezien Nice zijn minimum hem toelaat zich aan de snelheid van het geluid te verplaatsen is dat mogelijk.
^^ wel allemaal speculatie en soms kan ik het niet laten om de wikis te gaan lezen als een aflevering heel spannend eindigt en daar staan natuurlijk veel spoilers op en krijg ik soms wel spijt.
Dit topic is gesloten.
~~~[html]In deze thread praten we inhoudelijk over series, ook diegene die nog niet in de VS uit zijn.
Het promoten, distribueren, linken of verwijzen naar fansubgroepen of sites met fansubs, scanlations, mp3's, dvd-rips is gewoon niet toegestaan, ook willen we niet weten of je er zelf mee bezig bent en hoe je aan dit soort materiaal komt. Daarbij is het totaal oninteressant dat de fansubbers van willekeurigeserie aflevering zoveel drie minuten te laat zijn met hun egotrip.
We praten hier dus ook over: manga, japanse muziek en dergelijke; zo'n beetje alles wat Japan-gerelateerd is.
Probeer informatie over een episode die nog niet bekend is bij iedereen te verbergen dmv [spoiler] ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/spoiler].
En lees de FAQ: <a href="https://web.archive.org/web/20130502041018/http://blogger.xs4all.nl/kajcom/articles/164921.aspx" target="_blank">Anime FAQ</a>~~~[/html]