Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Outerspace schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:50:
Ok, beetje een longshot. Ik heb een deuntje in mijn hoofd, hardcore jaren 90 (zou goed op een thunderdome cd kunnen staan).
Tijdens de beat wordt er iets geroepen in een lage stem met versneld temp:
Big bold en better, Big bold en better, Big bold en better, blabla together.
Ik noemde het altijd gekscherend dikke bolle billen, dikke bolle billen omdat de tekst slecht hoorbaar is. Het nummer komt volgens mij van een Thunderdome 25 years album af, maar ik kan het niet terugvinden.
?I'm Bigger, and Bolder, and Rougher and Tougher, in other words Sucker, there is no other
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Nee, er zat een harde beat bij. Dit is wat te soft.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dan moet het deze zijn...Outerspace schreef op maandag 15 februari 2021 @ 23:29:
[...]
Nee, er zat een harde beat bij. Dit is wat te soft.
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Poging 123:The Eagle schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:29:
Ok, ik heb een (denk ik) hele lastige.
Ik zoek een nummer, waarschijnlijk begin jaren 90-93. Het begint met een bassline die heel erg op die van Mortal Kombat lijkt. Die bassline begint op ca 0:19 van onderstaande:
[YouTube: 2 Unlimited - Mortal Kombat theme]
Echter, het nummer wat ik zoekt begint echt met die bassline. Die bassline is ook iets "steviger en het enige wat je hoort in het begin. Dum dum dum du-du-dum, Dum dum dum du-du-dum.
Hoe het verder gaat weet ik niet (pas als ik het hoor). Ik weet dat het ooit (mogelijk als remix of als B side) op een single uit dus begin jaren 90 heeft gestaan. Voor zover ik me herinner was dat een cd singletje met geel hoesje, maar daar kan ik naast zitten.
Remix van Get Ready for this is het niet. Nummer van 2the core (ook geel hoesje) is het ook niet volgens mij.
https://youtube.be/Rhqovo1Nit8
De CD LP en de hoes zijn iig geel.

Ik vind deze wel leuk, allemaal toppe suggesties
[ Voor 17% gewijzigd door BCC op 16-02-2021 14:27 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Dat is hem inderdaadTinusTegengas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 13:50:
[...]
Dan moet het deze zijn...
[YouTube: 08 Inferno Bros - Slaves To The Rave]
Hoe kwam je erop?
Ik luister die muziek nog regelmatig. Deze was niet moeilijk voor mijOuterspace schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:19:
[...]
Dat is hem inderdaad. Luister maar rond 2.55, dan snap je waarom ik de tekst niet helemaal begrijp
Hoe kwam je erop?
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Ik ook, maar ik kon hem dan niet meer terugvindenTinusTegengas schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:22:
[...]
Ik luister die muziek nog regelmatig. Deze was niet moeilijk voor mij
[ Voor 92% gewijzigd door BCC op 16-02-2021 14:35 . Reden: - Spuit 11 , te laat :) ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Is het ook niet (en Blade film is uit 1998, da's veel te jong). Gaat echt om de baslijn in het intro. Of ie middenin herhaald wordt durf ik niet te zeggen - ik weet ook niet hoe het nummer verder gaat namelijk.....BCC schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:17:
[...]
Poging 123:- bas vanaf 23 seconden - herkenbase stukje op 1:10
https://youtube.be/Rhqovo1Nit8
[YouTube: Public Domain - Operation Blade (Bass in the Place)]
De CD LP en de hoes zijn iig geel.
[Afbeelding]
Ik vind deze wel leuk, allemaal toppe suggesties
Op naar poging 124, tot zover allen dank
[ Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 16-02-2021 16:14 ]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Lijkt van een of ander festival te komen. Geen enkele muziek-herken app herkent dit
https://sndup.net/6tdw/d
Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
Eerste neiging is Kyteman met zn orkest of Shpongle.Joppy schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:52:
Iemand een idee waar dit vandaan komt?
Lijkt van een of ander festival te komen. Geen enkele muziek-herken app herkent dit
New Order - Confusion remix?The Eagle schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:13:
[...]
Is het ook niet (en Blade film is uit 1998, da's veel te jong). Gaat echt om de baslijn in het intro. Of ie middenin herhaald wordt durf ik niet te zeggen - ik weet ook niet hoe het nummer verder gaat namelijk.....
Op naar poging 124, tot zover allen dank
YouTube: New Order - Confusion (Pump Panel Reconstruction Mix)
Is al genoemd...
Komt op mij eerder over als Ibiza-/ Budha2Budha stijl.The Eagle schreef op zaterdag 20 februari 2021 @ 17:13:
[...]
Eerste neiging is Kyteman met zn orkest of Shpongle.
Kyteman is veel meer percussie en koperblazers
Shpongle kende ik niet, even gezocht, maar heeft ook veel echte drum, terwijl het fragment van Joppy meer synthesizer aanvoelt
my 2 cents
Leeg - Sinds 20180907
Wel een typische 90's deun.
Garmin FR245M + HRM-RUN
Het is een nummer met, als ik het me goed herinner, vrij aanwezige violen in het intro en verder het hele lied.
Het wordt gezongen door een vrouw, denk dat het tussen 2015 en 2018 is uitgebracht.
Er zit ook een redelijk aanwezige gitaarpartij in volgens mij.
Het nummer is vrij recentelijk gebruikt in een commercial voor auto's, waarbij de geadverteerde auto door een mooi landschap reed. Vervolgens naar een locatie rijdt waar andere modellen van het merk daar ook staan.
De tekst kan ik me helaas niet herinneren, ook het type auto niet meer.
Een zoektocht door hitlijsten van die jaren en veel auto commercials kijken, heeft me nog niet op het juiste spoor gebracht.
Hopelijk kan iemand me helpen, wat vond dit destijds een van de beste nummers welke uit is gebracht in die periode.
YouTube: Clean Bandit - Rather Be ft. Jess Glynne [Official Video]Dave1989 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 07:42:
Wie kan mij helpen aan de titel van het volgende nummer..
Het is een nummer met, als ik het me goed herinner, vrij aanwezige violen in het intro en verder het hele lied.
Het wordt gezongen door een vrouw, denk dat het tussen 2015 en 2018 is uitgebracht.
Er zit ook een redelijk aanwezige gitaarpartij in volgens mij.
Het nummer is vrij recentelijk gebruikt in een commercial voor auto's, waarbij de geadverteerde auto door een mooi landschap reed. Vervolgens naar een locatie rijdt waar andere modellen van het merk daar ook staan.
De tekst kan ik me helaas niet herinneren, ook het type auto niet meer.
Een zoektocht door hitlijsten van die jaren en veel auto commercials kijken, heeft me nog niet op het juiste spoor gebracht.
Hopelijk kan iemand me helpen, wat vond dit destijds een van de beste nummers welke uit is gebracht in die periode.
Denk dat je het in de neotrance richting moet zoeken van Stephan Bodzin, Worakls, Rival Consoles, Solomun, dat soort artiesten en dj/live sets.Joppy schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:52:
Iemand een idee waar dit vandaan komt?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Yup, die was het idd nietm-vw schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:25:
Zat als poging 124 te denken aan The real thing van 2 unlimited, maar bij het terugluisteren heb ik hem zelf al afgeschreven.
Wel een typische 90's deun.
Overigens moet je het dnek ik echt eerste helft jaren 90 zoeken, waarbij 1995 vermoedelijk al te laat is.
Bedankt, maar helaas dat is hem niet. Het was wat rustiger en wat minder poppy.
Thanks dat is hem!The Eagle schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:30:
@Dave1989 ik denk dat jij deze bedoelt:
[YouTube: First Aid Kit - My Silver Lining (Official Music Video)]
Ga hem gelijk in de playlist zetten!
Qua tijdsgeest en nummer wat enkel begint met bass in langzaam/snel moest ik denken aan Cixx - Ride to the rythym maar die is absoluut niet lager/dieper dan die van Mr.Vain.....The Eagle schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:03:
Nog niet. Al wist ik wel dat die het niet was - ik ken dat nummer van binnen en buiten en heb het zelfs in een dronken bui eens staan karaoken![]()
het is wel een beetje het type bass waar ik op zoek naar ben, hoewel de bassline die ik zoek wat lager / dieper is.
YouTube: Cixx - Ride To The Rhythm (Single Edit)
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Dat is hem dan ook helaas niet. Zelf ook al flinke zoektocht gehad, helaas nog steeds niks.Rob310 schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:04:
[...]
Qua tijdsgeest en nummer wat enkel begint met bass in langzaam/snel moest ik denken aan Cixx - Ride to the rythym maar die is absoluut niet lager/dieper dan die van Mr.Vain.....
YouTube: Cixx - Ride To The Rhythm (Single Edit)
Wel goede muziek langs zien komen en trip to memory lane
Google picture search komt met Regina Brown - https://villamusica.org/product/regina-brown/Sjah schreef op maandag 15 februari 2021 @ 14:09:
Heb geen tekst maar plaatje van deze "groep" . Heb op de een of andere manier idee dat deze dame bekend is??
[Afbeelding]
Ik weet dat er in het zelfde repertoir een ander liedje is geweest. Ik weet niet of het een vertaling oid is van een engels liedje is. Het gaat over een lifter die van een vrachtwagen chauffeur een lift krijgt en een tijdje later uitstapt. De lifter krijgt van de chauffeur een tip krijgt om een bakkie koffie (oid) in een cafe te drinken, en dat hij ze daar de groeten van hem moet doen. Als hij dat doet, kijkt iedereen verrast op, omdat degene die hij noemt al enige jaren overleden is, maar eens per jaar brengt hij via deze weg een groet. De reden dat hij overleden is, is omdat hij met zijn vrachtwagen anders tegen zijn school bus zou zijn gereden.
Iemand enig idee.
YouTube: BB Band - Stille Willie • TopPop
Dat is hem inderdaad. Dank je!!Goozer schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:17:
Ik geloof niet dat ik ooit zo een duidelijke omschrijving heb gezien.Dat moet wel Stille Willie van de BB Band zijn
YouTube: BB Band - Stille Willie • TopPop
Wat weer een interpretatie is van:
Heel veel klassieke Nederlandse nummers zijn covers van Amerikaanse folk. Niet dat ik er een bezwaar tegen heb, maar het verrast me soms dat best veel muziek niet origineel is.
This too shall pass
Info Superhighway van 2Unlimited?The Eagle schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:29:
Ik zoek een nummer, waarschijnlijk begin jaren 90-93. Het begint met een bassline die heel erg op die van Mortal Kombat lijkt. Die bassline begint op ca 0:19 van onderstaande:
Echter, het nummer wat ik zoekt begint echt met die bassline. Die bassline is ook iets "steviger en het enige wat je hoort in het begin. Dum dum dum du-du-dum, Dum dum dum du-du-dum.
Hoe het verder gaat weet ik niet (pas als ik het hoor). Ik weet dat het ooit (mogelijk als remix of als B side) op een single uit dus begin jaren 90 heeft gestaan. Voor zover ik me herinner was dat een cd singletje met geel hoesje, maar daar kan ik naast zitten.
Remix van Get Ready for this is het niet. Nummer van 2the core (ook geel hoesje) is het ook niet volgens mij.
Ongeveer dezelfde bassloop (wel langzamer afgespeeld) en een hele stevige beat (naar de tekst luisteren we maar niet als Tweakers zijnde).
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Ik moest eigenlijk veel meer hier aan denken:Heroic_Nonsense schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:44:
[...]
Info Superhighway van 2Unlimited?
Ongeveer dezelfde bassloop (wel langzamer afgespeeld) en een hele stevige beat (naar de tekst luisteren we maar niet als Tweakers zijnde).
YouTube: Snap! - Rhythm is a Dancer (Official Video)
NopeDarkAllMan schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 14:49:
[...]
Ik moest eigenlijk veel meer hier aan denken:
YouTube: Snap! - Rhythm is a Dancer (Official Video)
Nope. Is overigens wel een van de slechtere nummers van 2 unlimited, maar dat terzijde.Heroic_Nonsense schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:44:
[...]
Info Superhighway van 2Unlimited?
Nummer dat ik zoek begint echt met een bassline, zeker de eerste 4 maten ofzo.
Kun je nagaan wat ik voor je over hebThe Eagle schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:24:
[...]
Nope
[...]
Nope. Is overigens wel een van de slechtere nummers van 2 unlimited, maar dat terzijde.
[...]
Even met hagel schieten:
Alright van Red Carpet?
Something van Lasho?
Waterverve (DJ Quicksilver mix) - Mark van Dale
[ Voor 31% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 10-03-2021 19:03 ]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
The Eagle schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:24:
[...]
Nope
[...]
Nope. Is overigens wel een van de slechtere nummers van 2 unlimited, maar dat terzijde.
iemand iets leuks?
Is het niet iets van Technotronic anders?The Eagle schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:24:
[...]
Nope
[...]
Of M.A.R.S. YouTube: M.A.R.R.S. - Pump Up The Volume (Extended Pump Up Mix)
Of YouTube: Miranda - Mars Needs Women [Antiloop Club Mix]
[ Voor 21% gewijzigd door RaZ op 10-03-2021 18:13 ]
Grappig. Heb even gekeken naar wie die Red Sovine was (lang leve wiki) en zijn 2 bekendste nummers zijn weer: Giddy up go en Teddy bear. Deze zijn gecovered door Gerard de Vries. De reden weer dat ik naar Stille Willie zocht.Sharky schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:43:
[...]
[YouTube: Phantom 309 Red Sovine]
Heel veel klassieke Nederlandse nummers zijn covers van Amerikaanse folk. Niet dat ik er een bezwaar tegen heb, maar het verrast me soms dat best veel muziek niet origineel is.
Gerard de Vries had blijkbaar het hele repertour gecoverd van Red Sovine...
[ Voor 9% gewijzigd door ge-flopt op 10-03-2021 23:30 ]
Geen jaren 90 maar jaren 80, is dit hem misschien?:The Eagle schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 17:24:
[...]
Nope
[...]
YouTube: Adonis - No Way Back
(zonder een discussie te willen starten wat onder de term 'origineel' valt) Ja, ik ben al zo'n 30 jaar hiphop fan. Daarvan weet je dat er veel gesampeld wordt. Maar zodra je je ook gaat verdiepen in soul, funk, jazz funk/fusion en andere (zwarte) muziekstijlen realiseer je je dat bijna alles (zeker in de jaren 80 en 90) gesampeld is.Sharky schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:43:
[...]
[ Voor 46% gewijzigd door Dwarlorf op 11-03-2021 06:47 ]
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Doet mij erg denken aan een liedje van ome henk. Ik weet alleen de titel niet meer, ook niet kunnen vinden. Tekst was iets als daf daf tiedtelie.The Eagle schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:29:

Ongetwijfeld een ripoff maar dan kan je daarmee weer verder zoeken.
https://secondhandsongs.c...s_most_sampling_performerDwarlorf schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 06:33:
(zonder een discussie te willen starten wat onder de term 'origineel' valt) Ja, ik ben al zo'n 30 jaar hiphop fan. Daarvan weet je dat er veel gesampeld wordt. Maar zodra je je ook gaat verdiepen in soul, funk, jazz funk/fusion en andere (zwarte) muziekstijlen realiseer je je dat bijna alles (zeker in de jaren 80 en 90) gesampeld is.
Hip Hop leunt inderdaad zwaar op bestaande muziek, is gewoon inherent aan het genre I guess.
This too shall pass
Ja, dat zeker. Ik vermoed wel dat het tegenwoordig wel minder is vanwege de Trap stijl.Sharky schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:10:
[...]
Hip Hop leunt inderdaad zwaar op bestaande muziek, is gewoon inherent aan het genre I guess.
Geinige lijst.Sharky schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 09:10:
[...]
https://secondhandsongs.c...s_most_sampling_performer
Nu we het toch over lijsten hebben. Dit is ook een mooie:
https://pudding.cool/projects/vocabulary/index.html
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Geen van drieen. Al lijkt de gebruikte bass qua sounds best wel op die van get Up van technotronic. Ook een beetje die echo er in, alleen iets vetter. Moet ook zeggen dat ik zo'n beetje alle singles met remix van Technotronic al doorgespit heb en daar zat ie niet tussen.RaZ schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 18:11:
[...]
Is het niet iets van Technotronic anders?
[YouTube: Technotronic - 1990 - The Remixes (Full Album)]
Of M.A.R.S. YouTube: M.A.R.R.S. - Pump Up The Volume (Extended Pump Up Mix)
Of YouTube: Miranda - Mars Needs Women [Antiloop Club Mix]
Ome Henk is het zeker niet.DopdeDouwer schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:58:
[...]
Doet mij erg denken aan een liedje van ome henk. Ik weet alleen de titel niet meer, ook niet kunnen vinden. Tekst was iets als daf daf tiedtelie.![]()
Ongetwijfeld een ripoff maar dan kan je daarmee weer verder zoeken.
[YouTube: MELODIE MC - Dum Da Dum]
[ Voor 35% gewijzigd door JKay op 11-03-2021 16:00 . Reden: embed vid ]
Nope. Ik heb echt serieus het idee dat het een remix is van een nummer uit 1991 - 1993, of een B-side van een bekend nummer uit die tijd.Joost_1 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 15:50:
@The Eagle Melodie MC - dum da dum?
[YouTube: MELODIE MC - Dum Da Dum]
De jaren 90 is mijn jeugd, in 1991 was ik 13 dus de rest laat zich raden. Top 40 kan ik je van 1995 en 1996 op maandniveau zeggen wanneer iets een hit was. maar deze is wat ouder en mogelijk obscuurder denk ik.
Soms denk ik wel eens dat ik onderhand beter die baseline in kan zingen ofzo, misschien dat dat helpt
Al vraag ik me af of ik jullie dat aan kan doen
[ Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 11-03-2021 16:13 ]
Ook niks als Ice MC? YouTube: Ice MC - Take away the colour 95 [Official Video]
Ook geen LA Style (meer happy hardcore), of Dr Alban?
2 Brothers on the 4th floor ofzo?
The Eagle schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:12:
[...]
Soms denk ik wel eens dat ik onderhand beter die baseline in kan zingen ofzo, misschien dat dat helpt
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kRGhElVnMsTBkhkr0vBXLv9w.jpg?f=user_large)
Maar even serieus...
- 1991 - 1993
- Bassline als in Mortal Kombat theme van The Immortals, maar dan langzamer afgespeeld
- Nummer start met de bassline
- Niet iets van 2Unlimited
Toch?
Voor de duidelijkheid: met bassline bedoel je echt de laagste "dum-dum-dum" lijn in de Mortal Kombat-theme, right? Die vanaf 18 seconden is te horen (tijdens de eerste "Mortal Kombat!"-yell). Of bedoel je die bass swirl die je rond 49 seconden in dat nummer hoort (als de fighters worden opgenoemd)?
Die bass swirl is namelijk een standaard dingetje dat op een bepaalde synth zat, dus die hoor je wel vaker langskomen. Onder andere Felix ("Don't You Want me" en "It Will Make me Crazy") en Usura ("Open Your Mind") gebruikten die veel in hun hits uit die tijd.
De bassline is inderdaad typisch iets wat je van 2Unlimited en Technotronic kent; ook Culture Beat gebruikte het veel. in Mr. Vain gebruiken ze een iets anders getimede versie, maar die is geloof ik al genoemd. Van Mr. Vain is ook een mix die met de bassline begint ("Vain Mix"), maar ik neem aan dat die ook afvalt.
Over die laatste gesproken: zoek die eens op en bevestig even dat dit de bassline is die je bedoelt (eventueel met een andere timing); dan weet ik waar ik verder op kan sorteren.
Wat een uitdaging!

Het is niet Culture Beat - No Deeper Meaning toevallig? Eventueel de 51 W 52nd Street Remix daarvan?
Leila K. - Open Sesame (Instrumental)? (gebruikt een muffled filter erover heen)
De Iron Horse mix van Last Train to Trancentral van The KLF? (gebruikt een sample van Technotronic als bassline)
Zelfs de Shamen hebben hem wel eens gebruikt (in Phorever People); weliswaar flink vervormd.
Jaartal zou trouwens ook nog 1994 kunnen zijn. 1995 verwacht ik niet, das echt een longshot.
Nope. La style toevallig vandaag nog hele oevre afgezocht. 2 bros had ik al gedaan. Ice MC ook niet.RaZ schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:52:
@The Eagle Als je kan neurien en fluiten zou dat misschien wel helpen ja
Ook niks als Ice MC? YouTube: Ice MC - Take away the colour 95 [Official Video]
Ook geen LA Style (meer happy hardcore), of Dr Alban?
2 Brothers on the 4th floor ofzo?
Aanvullend: ik vermoed dat het een remix is of een b-side ergens op een singletje.
Ik meen dat dat cd singletje behoorlijk wat geel in de cover had, maar dat weet ik niet zeker.
[ Voor 10% gewijzigd door The Eagle op 12-03-2021 21:54 ]
Ik herken het niet, maar qua stijl zou ik naar het genre retro wave zoeken.Trisjin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:25:
Iemand enig idee welk nummer te horen is om 4:40 https://www.npostart.nl/kamp-waes/08-03-2021/VPWON_1316291 ?
Leuk stijltje op basis van de jaren 80 scifi filmmuziek.
Echt veel nummers die er in dit genre uitspringen zijn er volgens mij niet zoveel.
Beetje een WTF-gehalte clip..
Welke liedje is dat?
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Wees gerust, Whigfield is het niet.
Ik neigde al een tijdje naar 2 The core - have a nice day in mogelijk de USA remix. Die heb ik echter net gevonden en is het niet. Wel geel hoesje, periode is correct, saxofoon er in. Maar dus niet de remix die ik zoek. Zal toch eerder richting 1993/1994 gaan dan denk ik gezien de muziek.
[ Voor 31% gewijzigd door The Eagle op 12-03-2021 22:13 ]
Rockit van Herbie Hancock?AW_Bos schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:12:
Ik had een poosje geleden een muziekclip gezien met metal / synthesizer muziek. In de clip zie je een retro huiskamer met robots die meer op mechanische wijze de lichaamsdelen van mensen nadoen. Waaronder een krant lezen etc....
Beetje een WTF-gehalte clip..
Welke liedje is dat?
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dankgambieter schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:07:
[...]
Rockit van Herbie Hancock?
[YouTube: Herbie Hancock - Rockit (Official Video)]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Uit de tijd dat videoclips nog vernieuwend waren, en de heren Godley & Creme (ex-10cc en als solo-duo) meesterwerkjes als Rockit maakten.
Andere voorbeelden van hoe ze het genre sterk hebben beinvloed:
YouTube: Duran Duran - Girls On Film (Official Music Video)
YouTube: Yes - Leave It (Official Music Video)
YouTube: The Police - Every Breath You Take (Official Video)
YouTube: Frankie Goes To Hollywood - Relax (Official Video)
YouTube: Frankie Goes To Hollywood - Two Tribes (ZTIS 119)
Wikipedia: Category:Music videos directed by Godley and Creme
[ Voor 3% gewijzigd door gambieter op 13-03-2021 00:28 ]
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Voldoet niet aan alles wat je omschrijft, maar is het misschien een remix van Guru Josh - Infinity?The Eagle schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:06:
[...]
Ik neigde al een tijdje naar 2 The core - have a nice day in mogelijk de USA remix. Die heb ik echter net gevonden en is het niet. Wel geel hoesje, periode is correct, saxofoon er in. Maar dus niet de remix die ik zoek. Zal toch eerder richting 1993/1994 gaan dan denk ik gezien de muziek.
De Radio Edit begint niet met die bassline (is ook geen Korg O1/w zo te horen), maar wel sax, geel hoesje... mogelijk bedoel jij een b-side van de 12” die ik niet heb om te checken...
Niet deze remix? De usa mix heeft een witte hoes als ik discogs mag geloven.The Eagle schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 22:06:
[...]
Klinkt inderdaad wat als Retrowave of Synthwave. Is waarschijnlijk een intro, dus moeilijk te zoeken. Mocht je tijd hebben, dit zijn wat grotere kanalen op Youtube:Trisjin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:25:
Iemand enig idee welk nummer te horen is om 4:40 https://www.npostart.nl/kamp-waes/08-03-2021/VPWON_1316291 ?
NewRetroWave
ThePrimeThanatos
Astral Throb
Odysseus
Ik luister veel Retrowave, Synthwave, Vaporwave. Maar hij komt mij niet bekend voor.
Goede suggestie, was hem helemaal vergeten. Is het helaas niet. Kan ook zijn dat het een nummer zonder sax is geweest, al is de kans aanwezig dat et er wel in zat. Weet dat ie bijvoorbeeld ook Baker Street had liggen. Die tijd moet je het ongeveer zoeken.Heroic_Nonsense schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:31:
[...]
Voldoet niet aan alles wat je omschrijft, maar is het misschien een remix van Guru Josh - Infinity?
De Radio Edit begint niet met die bassline (is ook geen Korg O1/w zo te horen), maar wel sax, geel hoesje... mogelijk bedoel jij een b-side van de 12” die ik niet heb om te checken...
@Ari Gold nope, die is het niet
Qua zoeken is discogs icm youtube ideaal trouwens, op YT zijn serieus veel mixen te vinden
Het nummer kende ik al, en heb ik al vaker gehoord.
Ik kan alleen niet meer op de titel of artiest komen.
Het is een erg rustig nummer. Er word telkens 1 woord herhaald door iemand met een diepe stem.
Ik dacht dat de uitvoerende artiest een Latijns uiterlijk had.
Mijn vermoeden is dat het al uit de jaren 80 komt.
Ik heb al allerlei uitvaartlijstjes doorgespit, maar daar staat het nummer niet tussen
apollo13
Wat is dat woord dan, en is het verder instrumentaal? Synthesizer spul of andere stijl?cable-one schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:47:
Ik ben op zoek naar een nummer wat ik een keer op een uitvaart heb gehoord.
Het is een erg rustig nummer. Er word telkens 1 woord herhaald door iemand met een diepe stem.
Ik heb al allerlei uitvaartlijstjes doorgespit, maar daar staat het nummer niet tussen
Nieuwe muziek ontstaat door evolutie, niet door innovatie.Sharky schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:43:
[...]
Het lijkt op iets van Lukhash -Trisjin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:25:
Is het Max van Paolo Conte? Weliswaar niet steeds hetzelfde woord, maar de Max uit de titel wordt wel vaak genoemd/aangesproken in de lyrics.cable-one schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:47:
Ik ben op zoek naar een nummer wat ik een keer op een uitvaart heb gehoord.
Het is een Italiaans nummer dat rond ‘87 een hitje was.
Zo nee:
Misschien is deze lijst handig?
Welk genre is het?
In welke taal wordt dat woord gesproken?
Is het verder instrumentaal?
[ Voor 30% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 14-03-2021 12:01 ]
Jaa!Heroic_Nonsense schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:55:
[...]
Is het Max van Paolo Conte? Weliswaar niet steeds hetzelfde woord, maar de Max uit de titel wordt wel vaak genoemd/aangesproken in de lyrics.
Het is een Italiaans nummer dat rond ‘87 een hitje was.
Zo nee:
Misschien is deze lijst handig?
Welk genre is het?
In welke taal wordt dat woord gesproken?
Is het verder instrumentaal?
dat was hem!
Die lijst kende ik niet.
Ik hem die zoekterm ook niet gebruikt
Top dank je!
[ Voor 4% gewijzigd door cable-one op 14-03-2021 12:23 ]
Graag gedaan!cable-one schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:22:
[...]
Jaa!
dat was hem!
Die lijst kende ik niet.
Ik hem die zoekterm ook niet gebruikt
Top dank je!
https://onlinesequencer.net/1907661
Het loopt me al een tijdje te frustreren dat ik die niet kan vinden...

[ Voor 22% gewijzigd door HawVer op 14-03-2021 20:06 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Is dat niet gewoon deze?HawVer schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:05:
Wieowie kan me helpen met het vinden van dit nummer? Ik kan me alleen deze tune herinneren...
Thnx voor meedenken, maar het is hem niet. Ik denk dat het van een rock band is, ik denk iets als The Rasmus, Green day, Good Charlotte achtig iets.Daos schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:32:
[...]
Is dat niet gewoon deze?
[YouTube: Harold Faltermeyer - Axel F (1984) Beverly Hills Cop - Soundtrack]
Wilde gok..HawVer schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:05:
Wieowie kan me helpen met het vinden van dit nummer? Ik kan me alleen deze tune herinneren...
YouTube: Sum 41 - Fatlip (Official Music Video) deze?HawVer schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:05:
_NooT_ schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:01:
[...]
Ik herken het niet, maar qua stijl zou ik naar het genre retro wave zoeken.
Leuk stijltje op basis van de jaren 80 scifi filmmuziek.
Echt veel nummers die er in dit genre uitspringen zijn er volgens mij niet zoveel.
Nog nooit van die genre gehoordAcid Vendetta schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:18:
[...]
Klinkt inderdaad wat als Retrowave of Synthwave. Is waarschijnlijk een intro, dus moeilijk te zoeken. Mocht je tijd hebben, dit zijn wat grotere kanalen op Youtube:
NewRetroWave
ThePrimeThanatos
Astral Throb
Odysseus
Ik luister veel Retrowave, Synthwave, Vaporwave. Maar hij komt mij niet bekend voor.
Dat word een flinke zoektocht.
Dank voor het meedenken!
Gebruik anders https://onlinesequencer.net/ zoals een paar posts hierboven.The Eagle schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 16:12:
[...]
Nope. Ik heb echt serieus het idee dat het een remix is van een nummer uit 1991 - 1993, of een B-side van een bekend nummer uit die tijd.
De jaren 90 is mijn jeugd, in 1991 was ik 13 dus de rest laat zich raden. Top 40 kan ik je van 1995 en 1996 op maandniveau zeggen wanneer iets een hit was. maar deze is wat ouder en mogelijk obscuurder denk ik.
Wacht maar tot je de originele nummers hoort waar veel van André Hazes (senior) zijn werk op baseerde.Sharky schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 13:43:
[...]
Borsato heeft ook flink veel gecovered (uit het Italiaans).
Zoutelande van Bløf en Hilversum III van Herman van Veen zijn bewerkingen van Duitse nummers. Van Veen heeft daar overigens nooit een geheim van gemaakt; op zijn CD's staat de titel van het Duitse origineel (Lang scho nimma g’sehn) er tussen haakjes achter.
Durft iemand hier een gok te wagen met deze a specifieke beschrijving?
Ik zat even aan Die Fantastischen Vier te denken, maar in vergelijking met de Beasty Boys is dat qua muziek veel te liefSumerechny schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 10:46:
Ik heb deze ochtend weer eens Beastie Boys draaien en krijg bij Intergalactic een 'flashback' naar een duitse band die een vergelijkbaar (duitstalig) nummer had. Volgens mij was het grofweg dezelfde periode...verder komt ik niet![]()
Durft iemand hier een gok te wagen met deze a specifieke beschrijving?
Digitalism wellicht?
Beiden niet, het is Wir Sind Helden. Op weg om de kleintjes op te halen van school kwam het langzaam terugThe Eagle schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 11:19:
[...]
Ik zat even aan Die Fantastischen Vier te denken, maar in vergelijking met de Beasty Boys is dat qua muziek veel te lief
Digitalism wellicht?
Fijn dat je het gevonden hebtSumerechny schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:36:
[...]
Beiden niet, het is Wir Sind Helden. Op weg om de kleintjes op te halen van school kwam het langzaam terug.
Moet trouwens zeggen dat ik dat nou niet heel veel weg vind hebben van de Beasty Boys, gaat eerder richting Cranberries ofzo. Maar soit
Ik durf het nummer niet te noemen, het Album is in elk geval Soundso. Waar de koppeling met Beastie Boys vandaan is gekomen weet ik ook niet als ik het album zo luister. Wellicht had ik beide albums veel op in die tijd of komt het uit overeenkomende stijl van clips o.i.d.The Eagle schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:43:
[...]
Fijn dat je het gevonden hebtWelk nummer dan?
Moet trouwens zeggen dat ik dat nou niet heel veel weg vind hebben van de Beasty Boys, gaat eerder richting Cranberries ofzo. Maar soit
Shazam laat me in de steek en de playlist van de YouTuber in kwestie ook.
Suggesties?
Check zijn playlist: YouTube: YouTubePerkouw schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:54:
YouTube: #72 VW ID4 82 kWh road trip to Arctic Circle part 1
Suggesties?
Staat in de disreption van zijn YT video.
apollo13
Daar kwam ik hem dus niet tegen of ik scroll te snel door de playlist . . .Perkouw schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:54:
Suggesties?
Sodeju, ik kreeg gewoon 3 advertenties voordat de video begon.Perkouw schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 16:49:
[...]
Daar kwam ik hem dus niet tegen of ik scroll te snel door de playlist . . .
Een titel heb ik niet voor je, maar ik vond het als iets van Stevie Ray Vaughan klinken.
Zat ooit in een uitzending van 3 op reis. Beschrijving: instrumentaal, traag, beetje episch/soundtrack-achtig. Zou zo een filmsoundtrack kunnen zijn, het einde van een film waarin de wereld explodeert. Het einde van The Mist, zoiets. Wel met de standaardinstrumenten (gitaar, bas, drums), beetje postrockig.
Riff lijkt een beetje op de Rammsteinriff op 3:40:
Met de online sequencer: [Streamable: final_606c4e9188f791007d4cc14c_53594]
Halp!
Mr.Hai Le - Beer and MusicPerkouw schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 15:54:
Suggesties?
Staat niet op Spotify & Youtube, misschien Apple Music ff proberen
Hm wellicht hoor ik de verkeerde, maar dat is toch een heel ander nummer dan die afgespeeld word op de timestamp uit dat filmpje?Frieks schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:51:
[...]
Mr.Hai Le - Beer and Music
Staat niet op Spotify & Youtube, misschien Apple Music ff proberen
Ninja edit: Ik probeer het nog even via Apple Music. Nu een website die blues afspeelt en dat lijkt niet overeen te komen met samples die ik bij Shazam weer vind. Holdup
[ Voor 19% gewijzigd door Perkouw op 13-04-2021 19:47 ]
Excuus, ik dacht het ging om de eerste...Perkouw schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:45:
[...]
Hm wellicht hoor ik de verkeerde, maar dat is toch een heel ander nummer dan die afgespeeld word op de timestamp uit dat filmpje?
Ninja edit: Ik probeer het nog even via Apple Music. Nu een website die blues afspeelt en dat lijkt niet overeen te komen met samples die ik bij Shazam weer vind. Holdup
Staat hier vast in:ethereal81 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:34:
Niet eens echt op zoek omdat ik het nummer zo graag wil horen, maar gewoon rete-irritant dat ik dit nummer niet kan vinden.
Zat ooit in een uitzending van 3 op reis. Beschrijving: instrumentaal, traag, beetje episch/soundtrack-achtig. Zou zo een filmsoundtrack kunnen zijn, het einde van een film waarin de wereld explodeert. Het einde van The Mist, zoiets. Wel met de standaardinstrumenten (gitaar, bas, drums), beetje postrockig.
Riff lijkt een beetje op de Rammsteinriff op 3:40:
[YouTube: Rammstein - Mein Herz Brennt HQ]
Met de online sequencer: [Streamable: final_606c4e9188f791007d4cc14c_53594]
Halp!
https://open.spotify.com/...si=HuWNosinQNumSVaYsmP0DQ
1133 nummers... sorry...
Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
Hehe, die had ik inderdaad al gevonden maar 1133 is best veelJoppy schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:56:
[...]
Staat hier vast in:
https://open.spotify.com/...si=HuWNosinQNumSVaYsmP0DQ
1133 nummers... sorry...
Anoniem: 1429318
Tip: begin bij het laatste nummer...ethereal81 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:38:
[...]
Hehe, die had ik inderdaad al gevonden maar 1133 is best veelAls niemand het weet moet ik er maar eens doorheen klikken maar hoop dat het niet hoeft
https://www.dailymotion.com/video/x6qcps3
Ter hoogte van dit beeld:
/f/image/hs7rQtykGGdDU9SgEDl51y2C.png?f=fotoalbum_large)
Nu zitten er meer stukken in die docu die ik graag zou willen weten, maar dát fragment, oh wauw!
Ná Scaoll. - Don’t Panic.
klinkt heel erg als een soundtrack van Pirates of the Caribbean. Hans Zimler - One Day - achtigunezra schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 07:49:
Ik zoek een klassiek stuk en specifiek, het stuk dat rond 17:33u van dit filmpje word gespeeld:
https://www.dailymotion.com/video/x6qcps3
Ter hoogte van dit beeld:
[Afbeelding]
Nu zitten er meer stukken in die docu die ik graag zou willen weten, maar dát fragment, oh wauw!
Was ook mijn eerste gedachte, een stukje van de melodielijn en de ritmiek lijkt er op, maar volgens mij is het dat niet.sigilens schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:08:
Lijkt erg op Vangelis. Conquest of paradise
Even opgezocht, maar lijkt helaas ook een soortgelijke ritmiek te hebben, maar toch een andere melodielijn:TF schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 08:31:
[...]
klinkt heel erg als een soundtrack van Pirates of the Caribbean. Hans Zimler - One Day - achtig
YouTube: Hans Zimmer-One Day
Klein stuk context: Ik wil zelf heel graag een keer iets in deze stijl schrijven. Het is een vrij typische, heroische stijl die vaker voorkomt in documentaires over defensie. Heerlijk bombastisch.
Als ik het stuk weet, kan ik hopenlijk de partituur vinden, deze ontrafelen en vervolgens zelf de stijlkenmerken toepassen. Anders word het dit fragment uitknippen, in een loop gooien en net zo lang priegelen tot ik de basis op (digitaal) papier heb staan, de toonsoort heb achterhaald, de opbouw van instrumenten (ik hoor sowieso hoorn en strijkers, mogelijk dat er nog een pauk verstopt zit), etc.
Ook leuke oefening, maar het stuk achterhalen en de partituur aanschaffen maakt het toch net even wat makkelijker. ;-P
https://www.audionetwork....war;ProductionGenres_epic
Maar dan de combinatie van 2:
Horn figure into measured marcato string underscore
Waar ze deze in laten overvloeien:
Epic, martial string underscore. No brass
Voordeel: De componenten zijn wel redelijk uiteen te rafelen.
Nadeel: Het is geen bestaand stuk, dus een partituur gaat lastig worden.
YouTube: Exploration B - Terry Devine-King
Van Terry Devine-King.
https://www.audionetwork....poser/terry-devine-king_9
Tja, dát had ik zelf ook niet kunnen bedenken.
Hij maakt meer toffe dingen trouwens. Blijkbaar niet bepaald een onbekende artiest.
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]