☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
YouTube: Konis HupenAW_Bos schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:11:
[YouTube: DE SMURFEN IN 'T TWENTS | GLADJAKKERS]
Op 0:27 seconden speelt Muzieksmurf de eerste vier deuntjes van een bekend liedje van vroeger. Het was een fluitliedje wat erg vrolijk klonk. Wie heeft een idee? Volgens mij uit de jaren 60 of 70.
Op 15 seconden.
This too shall pass
I was a kaiser Bill's batman - Whistling Jack SmithAW_Bos schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:11:
[YouTube: DE SMURFEN IN 'T TWENTS | GLADJAKKERS]
Op 0:27 seconden speelt Muzieksmurf de eerste vier deuntjes van een bekend liedje van vroeger. Het was een fluitliedje wat erg vrolijk klonk. Wie heeft een idee? Volgens mij uit de jaren 60 of 70.
Graag gedaanzacht schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:44:
Bovenstaande drie reacties bedankt voor de training van de lachspieren, de nostalgie en de WTF-momenten.

Ah, daar is die toeter van.

En dat het Whistling Jack Smith was schoot ook net te binnen toen ik erover nadacht.
Briljant vrolijk nummer beide

[Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 19-04-2021 19:10]
Het grappige is dat Billy Moeller uitgekozen was om het gezicht bij de hit te zijn. De plaat is ingefloten door een studio-fluitmens, en na wat succes was er meer promotie nodig, en Moeller was de gelukkige om het gezicht bij de plaat te worden. Prachtige titel trouwens, en ik ben oud genoeg om het ook bijna helemaal te kunnen mee fluiten.AW_Bos schreef op maandag 19 april 2021 @ 19:09:
[...]
Ah, daar is die toeter van.
En dat het Whistling Jack Smith was schoot ook net te binnen toen ik erover nadacht.
Briljant vrolijk nummer beide
[YouTube: Whistling Jack Smith - I was Kaiser Bill's Batman (1967)]
Krijg nou een wijting, heb ik op de achtergrond gisteravond toevallig de tv aanstaan, begint het nummer dat ik zoek tijdens een programma van Kees van der Spek ineens te spelen. Even opgenomen, help nogmaals! Shazam en consorten werken niet omdat Kees er continue doorheen praat. Contact opnemen met RTL kan natuurlijk altijd, maar wellicht weet hier iemand het ook.ethereal81 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:34:
Niet eens echt op zoek omdat ik het nummer zo graag wil horen, maar gewoon rete-irritant dat ik dit nummer niet kan vinden.
Zat ooit in een uitzending van 3 op reis. Beschrijving: instrumentaal, traag, beetje episch/soundtrack-achtig. Zou zo een filmsoundtrack kunnen zijn, het einde van een film waarin de wereld explodeert. Het einde van The Mist, zoiets. Wel met de standaardinstrumenten (gitaar, bas, drums), beetje postrockig.
Met de online sequencer: [Streamable: final_606c4e9188f791007d4cc14c_53594]
Halp!
Hier staat ie:
https://soundcloud.com/ethereal1981/zoekdan/s-27DyUjMGDiG
EDIT: Dankzij Dragonhaertt gevonden!
Geen linkin park, dit doet me meer denken aan Adagio in D minor (kickass versie).Anoniem: 1429318 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:40:
Is het iets van Linkin Park?
Even kijken of er wat tussen die soundtrack staat.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
In The House, In A Heartbeat - John murphyethereal81 schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:29:
[...]
Krijg nou een wijting, heb ik op de achtergrond gisteravond toevallig de tv aanstaan, begint het nummer dat ik zoek tijdens een programma van Kees van der Spek ineens te spelen. Even opgenomen, help nogmaals! Shazam en consorten werken niet omdat Kees er continue doorheen praat. Contact opnemen met RTL kan natuurlijk altijd, maar wellicht weet hier iemand het ook.
Hier staat ie:
https://soundcloud.com/ethereal1981/zoekdan/s-27DyUjMGDiG
Geremixed in 'Kick-ass' the movie als: "Big daddy kills" - Henry Jackman, John murphy
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
HELD!!! Dat is 'm! Ineens herken ik hem ook uit 28 Days Later en zie ik het geheel zo voor me...dragonhaertt schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:55:
[...]
In The House, In A Heartbeat - John murphy
Geremixed in 'Kick-ass' the movie als: "Big daddy kills" - Henry Jackman, John murphy
Thanks a lot

Volgens mij klonk het in het echt iets langzamer.
Iemand die dit stukje kan plaatsen in een oud liedje van vroeger?
Ik zit diep na te denken aan iets met synthesizers: Jan Hammer (heel misschien in zijn begincarrière), of Jarre of Vangelis of Apollo 100, omdat mijn vader dat soort muziek vroeger vaak luisterde. Maar goed, misschien is het net wel weer wat anders

Nee, helaas is dit 'm niet.Josk79 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 00:42:
@AW_Bos ok, long shot, dus vast iets heel anders maar doet me denken aan Canto at Gabelmeister's peak van Alexandre Desplat en Comptin d'un autre été van Yann Tiersen.
Anoniem: 1429318
Edit: ionian verandert in ik kan
[Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 1429318 op 11-05-2021 15:58]
Ionian ?Anoniem: 1429318 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 07:41:
Ionian het niet plaatsen. Is het wel gebaseerd op iets van vroeger?
Voor zover ik weet is het echt een liedje wat ik vroeger hoorde.
Echt iets in de begin jaren '90 of misschien wel '80.
AW_Bos schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:32:
Misschien een verdraaid lastige request, maar bij het luisteren van de muziek uit het bekende spel Tux Racer zit een muziek-arrangement die ook in een ander oud liedje van vroeger gebruikt werd, ik vermoed uit de jaren '80 of begin '90. Luister maar op 0:22 - 0:30 van de video.
[YouTube: Tux Racer 1.1 Racing2 Music]
Ik zit diep na te denken aan iets met synthesizers: Jan Hammer (heel misschien in zijn begincarrière), of Jarre of Vangelis of Apollo 100, omdat mijn vader dat soort muziek vroeger vaak luisterde. Maar goed, misschien is het net wel weer wat andersIemand die het bekend voorkomt?
Deze?
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Nee, ook niet. Ik hoor dat arrangement er ook niet echt in.
Is het niet iets van: Wikipedia: Yellow Magic OrchestraAW_Bos schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:32:
Misschien een verdraaid lastige request, maar bij het luisteren van de muziek uit het bekende spel Tux Racer zit een muziek-arrangement die ook in een ander oud liedje van vroeger gebruikt werd, ik vermoed uit de jaren '80 of begin '90. Luister maar op 0:22 - 0:30 van de video.
Ik zit diep na te denken aan iets met synthesizers: Jan Hammer (heel misschien in zijn begincarrière), of Jarre of Vangelis of Apollo 100, omdat mijn vader dat soort muziek vroeger vaak luisterde. Maar goed, misschien is het net wel weer wat andersIemand die het bekend voorkomt?
The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.
Het zit m in de pads/synths op de achtergrond (ok, in die van Phil Collins ligt het tempo ook een stuk lager) maar ik begrijp dus dat je het melodietje van de “pingels” bedoelt?AW_Bos schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:03:
[...]
Nee, ook niet. Ik hoor dat arrangement er ook niet echt in.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
Al sinds je deze had geplaatst deed dit me denken aan een intro uit de demoscene. Ik heb het hele internet afgestruind. Het is vast niet wat je zoekt, maar ik ben blij dat ik hem eindelijk heb gevonden, dan kan ik weer rustig slapen. YouTube: tdt-ddThe Eagle schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:29:
Ok, ik heb een (denk ik) hele lastige.
Ik zoek een nummer, waarschijnlijk begin jaren 90-93. Het begint met een bassline die heel erg op die van Mortal Kombat lijkt. Die bassline begint op ca 0:19 van onderstaande:
[YouTube: 2 Unlimited - Mortal Kombat theme]
Echter, het nummer wat ik zoekt begint echt met die bassline. Die bassline is ook iets "steviger en het enige wat je hoort in het begin. Dum dum dum du-du-dum, Dum dum dum du-du-dum.
Hoe het verder gaat weet ik niet (pas als ik het hoor). Ik weet dat het ooit (mogelijk als remix of als B side) op een single uit dus begin jaren 90 heeft gestaan. Voor zover ik me herinner was dat een cd singletje met geel hoesje, maar daar kan ik naast zitten.
Remix van Get Ready for this is het niet. Nummer van 2the core (ook geel hoesje) is het ook niet volgens mij.
Het is idd niet wat ik zocht, maar demo's altijd +1. En welterustenJosk79 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:18:
[...]
Al sinds je deze had geplaatst deed dit me denken aan een intro uit de demoscene. Ik heb het hele internet afgestruind. Het is vast niet wat je zoekt, maar ik ben blij dat ik hem eindelijk heb gevonden, dan kan ik weer rustig slapen. YouTube: tdt-dd

@AW_Bos kan het nummer wat jij zoekt toevallig van Koto zijn?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Koto ❤️ (Ik neem aan dat je de Italiaans-Nederlandse Italodisco act bedoelt, niet de Japanse artieste één van de vele acts met die naam).The Eagle schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:42:
[...]
Het is idd niet wat ik zocht, maar demo's altijd +1. En welterusten
@AW_Bos kan het nummer wat jij zoekt toevallig van Koto zijn?
Ik kan zo even niet bedenken welke Koto-track het zou moeten zijn.
“Time” komt in de buurt, maar is het niet.
[Voor 5% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 12-05-2021 08:59]
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl
Doet me denken aan het intro van To make my life beautiful van Alex Harvey, zie YouTube: Alex Harvey - To Make My Life Beautiful. Wel wat ouder, 1971AW_Bos schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:32:
Nomen nescio
Deze misschien? Deuntje kwam me bekend voor en dacht ook gelijk aan synthesizer muziek.AW_Bos schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:32:
Stukje vanaf 1:22
I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.
Volgens mij erg makkelijk, maar kan kan even niet op de titel en artiest komen.

Op 5:25.
Helaas teveel conversatie erdoorheen dat Soundhoud er niks mee kan

[Voor 16% gewijzigd door AW_Bos op 19-05-2021 23:03]
Dankjewel

deze misschien?AW_Bos schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:02:
[YouTube: WAT IS BIOHACKING - Peter Joosten bij Galileo (RTL5) | Peter Joosten MSc.]
Volgens mij erg makkelijk, maar kan kan even niet op de titel en artiest komen.
Op 5:25.
Helaas teveel conversatie erdoorheen dat Soundhoud er niks mee kan
" freedom" van Pharrell Williams ?
https://open.spotify.com/...tZELH?si=9df92f2537324ffd
Die jafabje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 23:12:
[...]
deze misschien?
" freedom" van Pharrell Williams ?
https://open.spotify.com/...tZELH?si=9df92f2537324ffd

Beetje late reactie...Bra-Jo schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 09:56:
[...]
Doet me denken aan het intro van To make my life beautiful van Alex Harvey, zie YouTube: Alex Harvey - To Make My Life Beautiful. Wel wat ouder, 1971
Jaah, het lijkt er wel op. Het liedje komt mij bekend voor, maar voor mijn gevoel waren de arrangementen wat meer overheersender.
Edit:
Op 1:03 lijkt het inderdaad zo te kloppen. Ik denk dat dit hem kan zijn.

Of het kan zijn dat dit deel later gecoverd is....
[Voor 14% gewijzigd door AW_Bos op 26-05-2021 22:47]
Vrouwelijke artiest, nogal mager en gekleed in leer met jas over de schouder, zwart-wit video gefilmd in de VS (?), met vrachtwagens die voorbijrazen. Gedurende de video lift ze ook een keer mee, en zit ze op een vrachwagen. Muziek is wat meer indie/gitaar, en in mijn herinnering wordt de electrische gitaar riff gebruikt om snelheid aan te geven (van de trucks). De vrouw is meestal aan het wandelen. Weet niet zeker meer of de artiese Zweeds was, of Indiaans (native american).
Heb het in Youtube geprobeerd met zoektermen, geen succes. Periode 90s of begin 2000.
++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.
YouTube: Titiyo - Come Along (Official Video)gambieter schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 01:46:
Ook maar eens eentje proberen. Ik kan me de muziekvideo herinneren, maar helaas geen muziek/teksten meer.
Vrouwelijke artiest, nogal mager en gekleed in leer met jas over de schouder, zwart-wit video gefilmd in de VS (?), met vrachtwagens die voorbijrazen. Gedurende de video lift ze ook een keer mee, en zit ze op een vrachwagen. Muziek is wat meer indie/gitaar, en in mijn herinnering wordt de electrische gitaar riff gebruikt om snelheid aan te geven (van de trucks). De vrouw is meestal aan het wandelen. Weet niet zeker meer of de artiese Zweeds was, of Indiaans (native american).
Heb het in Youtube geprobeerd met zoektermen, geen succes. Periode 90s of begin 2000.
Are you threatening me?
Bingo

- Vrouwelijke artiest, nogal mager en gekleed in leer met jas over de schouder > check
- zwart-wit video gefilmd in de VS (?) > niet echt zwart-wit, een somber filter waardoor het bijna zwart-wit lijkt
- met vrachtwagens die voorbijrazen. Gedurende de video lift ze ook een keer mee > ze stapt in en neemt het stuur
- en zit ze op een vrachwagen > meer zo'n auto met grote achterbak waarin je kunt zitten
- Muziek is wat meer indie/gitaar, en in mijn herinnering wordt de electrische gitaar riff gebruikt om snelheid aan te geven (van de trucks). > dat is wat overgeinterpreteerd
- De vrouw is meestal aan het wandelen > yep
- Weet niet zeker meer of de artiese Zweeds was > ja, halfzusje van Neneh Cherry
- of Indiaans (native american) > er is kortdurend een Winnetou in beeld

Valt me nog alleszins mee

[Voor 69% gewijzigd door gambieter op 12-06-2021 01:40]
Muziekstijl is een combinatie van jumpstyle en rock, het is ook een beetje uit de tijd dat jumpstyle mainstream was zo rond 2004 ofzo. Muziekgroep is een Nederlands(sprekend) duo; een wat kleinere kale man die het meeste zingen doet en een wat grotere forsere kerel die op de gitaar speelt. De videoclip is in mijn beleving in het zwart-wit maar kan ook maar een gedeelte zijn. Kan me wel specifiek herinneren dat de videoclip begint met dat ze in het plaatsje Hell aankomen en aan boer vragen of dat dat plaatsje is. Verder komen er wat jumpende jongens in trainingspakken voorbij tijdens een gedeelte van de video.
Wie o wie verlost mij?
[Voor 7% gewijzigd door nlooije1 op 07-07-2021 21:40]
Klinkt als Tenacious D. Misschien een persiflage?nlooije1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:
Ik ben al zo lang op zoek naar een nummer maar kan het gewoon niet vinden op Youtube of Google.
Muziekstijl is een combinatie van jumpstyle en rock, het is ook een beetje uit de tijd dat jumpstyle mainstream was zo rond 2004 ofzo. Muziekgroep is een Nederlands(sprekend) duo; een wat kleinere kale man die het meeste zingen doet en een wat grotere forsere kerel die op de gitaar speelt. De videoclip is in mijn beleving in het zwart-wit maar kan ook maar een gedeelte zijn. Kan me wel specifiek herinneren dat de videoclip begint met dat ze in het plaatsje Hell. Verder komen er wat jumpende jongens in trainingspakken voorbij.
Wie o wie verlost mij?
Nee, het is zeker geen persiflage van Tenacious D of anders.gambieter schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:10:
[...]
Klinkt als Tenacious D. Misschien een persiflage?
Dat moet wel Aux raus - Fall zijnnlooije1 schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 20:36:
Ik ben al zo lang op zoek naar een nummer maar kan het gewoon niet vinden op Youtube of Google.
Muziekstijl is een combinatie van jumpstyle en rock, het is ook een beetje uit de tijd dat jumpstyle mainstream was zo rond 2004 ofzo. Muziekgroep is een Nederlands(sprekend) duo; een wat kleinere kale man die het meeste zingen doet en een wat grotere forsere kerel die op de gitaar speelt. De videoclip is in mijn beleving in het zwart-wit maar kan ook maar een gedeelte zijn. Kan me wel specifiek herinneren dat de videoclip begint met dat ze in het plaatsje Hell aankomen en aan boer vragen of dat dat plaatsje is. Verder komen er wat jumpende jongens in trainingspakken voorbij tijdens een gedeelte van de video.
Wie o wie verlost mij?
YouTube: aux raus - fall
Duizend maal dank, dat is inderdaad wat ik zochtAKromkamp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:47:
[...]
Dat moet wel Aux raus - Fall zijn
AKromkamp schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 21:47:
Dat moet wel Aux raus - Fall zijn
De kinders uit de video geven het goed weer

Op ca 1:13 hoor je iemand vragen "van wie is deze". En daar komt een antwoord wat lijkt op "twostep" oid. Kan het alleen voor geen meter horen. Ben ook wel benieuwd, klinkt lekkerTheDeuce schreef op zondag 18 juli 2021 @ 23:21:
Hoe heet dit nummer ook al weer, meermaals gedraaid door de Man Zonder Schaduw met een aantal legendarische filmpjes: YouTube: 5 jaar GZG - De man zonder schaduw

[Voor 12% gewijzigd door The Eagle op 19-07-2021 15:12]
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Caminando - Reboot, vanaf een minuut of 4:30 YouTube: Reboot - Caminando

In 1 van de clips loopt de zanger rond als koning in een landschap die heel erg doet denken aan schotland. Hij loopt dan rond met zo'n zomer strand stoel vanwaaruit hij ook regelmatig het lied zingt. De shots zijn veelal gemaakt vanuit een helicopter.
Depeche Mode - Enjoy The Silence:ge-flopt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:01:
Een band die in de jaren 80 nogal bekend was. Weet dat ze nu ook nog muziek maken, maar kom gewoon niet op de naam.
In 1 van de clips loopt de zanger rond als koning in een landschap die heel erg doet denken aan schotland. Hij loopt dan rond met zo'n zomer strand stoel vanwaaruit hij ook regelmatig het lied zingt. De shots zijn veelal gemaakt vanuit een helicopter.
[Voor 98% gewijzigd door vooghel op 20-07-2021 22:20]
Nederlands is makkelijker als je denkt.
Thank you!!vooghel schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:19:
[...]
Depeche Mode - Enjoy The Silence:
[YouTube: Depeche Mode - Enjoy The Silence (Official Video)]
Ergste is dat Lacuna Coil het nummer gecovered heeft en ik dat toch wel een heel goed nummer vind.

[Voor 15% gewijzigd door ge-flopt op 20-07-2021 22:39]
Deze versie is ook de moeite waard. Een stukje steviger en met fraaie clip.ge-flopt schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 22:34:
[...]
Thank you!!
Ergste is dat Lacuna Coil het nummer gecovered heeft en ik dat toch wel een heel goed nummer vind.
Ik ken de reclame / jingle niet maar het lijkt me logisch dat het de ’Marvelous' is uit:moviegeek schreef op dinsdag 25 mei 2021 @ 15:31:
Hele dag op 538, is reclame op spotify hoor alleen op het eind, Marvellous, maar kan het niet vinden
YouTube: Fred again.. feat. The Blessed Madonna - Marea (We’ve Lost Dancing) ...
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Ik kwam laatst bij wat willekeurige YouTube muziek uit op een (vrij slechte imo) "techno" remix van een liedje dat me erg bekend klonk. Het origineel blijkt "irgendwie, irgendwo, irgendwann" te zijn.
Echter, waar ik naar op zoek ben is (in mijn herinnering althans) een snellere, meer elektronische versie zonder songtekst hiervan. Deze moet ik dan in de jaren '00 op Sky radio hebben gehoord (werkte van 2003-2012 als postbode), of rond diezelfde begintijd op een tractor pulling of open dag luchtmacht o.i.d. als opvulmuziek.
Hier dus het origineel, weet iemand of hier ook de snellere elektronische versie van bestaat? Niet een remix van de laatste 5 jaar dus, dat is te recent.
Edit: haar Engelstalige versie uit 2002 komt in de buurt maar is volgens mij niet precies wat ik bedoel
[Voor 11% gewijzigd door mvh op 11-08-2021 17:08]
Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Die laatste, met Kim Wilde, was echt een knaller van een hit (groter dan het Duitse origineel). Sky draaide hem om de 10 minuten. Er zijn daardoor ook boatloads aan remixen en covers van gemaakt. Op Youtube staan er een paar:mvh schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 17:04:
Goedemiddag!
Ik kwam laatst bij wat willekeurige YouTube muziek uit op een (vrij slechte imo) "techno" remix van een liedje dat me erg bekend klonk. Het origineel blijkt "irgendwie, irgendwo, irgendwann" te zijn.
Echter, waar ik naar op zoek ben is (in mijn herinnering althans) een snellere, meer elektronische versie zonder songtekst hiervan. Deze moet ik dan in de jaren '00 op Sky radio hebben gehoord (werkte van 2003-2012 als postbode), of rond diezelfde begintijd op een tractor pulling of open dag luchtmacht o.i.d. als opvulmuziek.
Hier dus het origineel, weet iemand of hier ook de snellere elektronische versie van bestaat? Niet een remix van de laatste 5 jaar dus, dat is te recent.
[YouTube: NENA | Irgendwie · Irgendwo · Irgendwann [1984] [Offizielles Musikvideo]]
Edit: haar Engelstalige versie uit 2002 komt in de buurt maar is volgens mij niet precies wat ik bedoel
[Video: Nena And Kim Wilde Anyplace Anywhere Anytime 2002 HD 1]
YouTube: Nena & Kim Wilde - Anyplace, Anywhere, Anytime VNRG REMIX
YouTube: Anyplace, Anywhere, Anytime (Special 12" Dance Mix)
er zit echt een enorme mama-appelsap in het stuk dat kim Wilde zingt. Ze zingt: "Wrap your fingers 'round my neck, we don't speak no dialect.". Om één of andere reden hoor ik altijd "Wrap your penis 'round my neck". Echt.
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together
Hij kwam me bekend voor, intro van het nummer heeft wat weg van de intro van Stranger Things, alleen dan versneld.
Heb hier op gezocht en met Shazam, maar helaas niks kunnen vinden.
Heb het fragment opgenomen: https://voca.ro/1fI5xYfp2LTu
Iemand een idee?
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
Laatste nummer dat 3fm deze middag draaide vóór 14.00. Hij staat niet in de 'gedraaid' lijst. Iemand geluisterd en weet toevallig welk nummer dit was? Het was een techno/dance nummer, met mannelijke zang er in. Meer weet ik echt niet

Dan heb je de verkeerde lijst waarschijnlijk, deze lijst gaat iets verder terug dan 14:00 uur: https://playlist24.nl/3fm-playlist/Jabbah schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:48:
Een behoorlijk shot in the dark maar ik probeer het toch.
Laatste nummer dat 3fm deze middag draaide vóór 14.00. Hij staat niet in de 'gedraaid' lijst. Iemand geluisterd en weet toevallig welk nummer dit was? Het was een techno/dance nummer, met mannelijke zang er in. Meer weet ik echt niet
Een mummy uit z'n verband trekken is nooit grappig.
Een Napster t-shirt aantrekken voor het concert van Metallica is nooit grappig.
Dit is dezelfde lijst als die ik zag op de site van 3fm...hier mist dus het nummer in het tijdvak 13.50 - 13.55 (ongeveer)RaZ schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:57:
[...]
Dan heb je de verkeerde lijst waarschijnlijk, deze lijst gaat iets verder terug dan 14:00 uur: https://playlist24.nl/3fm-playlist/
https://www.npo3fm.nl/gedraaid?channel=npo-3fm
Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)
In de jaren '80 had je één keer per week 's nachts na middernacht op de radio het KRO programma „Oogluik”, een radio documentaire. Ongeveer 1 keer per jaar was er geen nieuwe aflevering van dit programma (omdat de dag samenviel met een nationale feestdag of zo) en die nacht werd werd de zogeheten „geluidscollage” uitgezonden/herhaald: niet een uur lang praten maar een uur lang geluidsfragmentjes.
Een van de muziekfragmenten in die geluidscollage was Mongools keelgezang. Die muziek is destijds op de radio netjes afgekondigd, maar ik heb helaas niet de titel en de naam van de uitvoerenden onthouden.
Een stuk van de tekst (fonetisch weergegeven) is: na ne ne mo ne mo.
(Ik heb op Spotify al behoorlijk wat nummers van Batzorig Vaanchig en van The Hu beluisterd, maar ik denk dat die het niet zijn.)
[Voor 8% gewijzigd door aawe mwan op 28-08-2021 20:36]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Via de app van 3fm het programma teruggeluisterd en dan hoor je dat het nummer door een luisteraar is aangevraagd.Jabbah schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 15:48:
Een behoorlijk shot in the dark maar ik probeer het toch.
Als ik het goed gehoord heb was het deze:
YouTube: Kid Cudi - Pursuit Of Happiness(Steve Aoki Remix)
De meeste computerproblemen ontstaan tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord
Held!Rob310 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:46:
[...]
Via de app van 3fm het programma teruggeluisterd en dan hoor je dat het nummer door een luisteraar is aangevraagd.
Als ik het goed gehoord heb was het deze:
YouTube: Kid Cudi - Pursuit Of Happiness(Steve Aoki Remix)
Die zijn ook wat te jong om in de jaren '80 beluisterd te kunnen worden.aawe mwan schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 20:21:
Ik zoek een nummer dat al wat ouder is.
In de jaren '80 had je één keer per week 's nachts na middernacht op de radio het KRO programma „Oogluik”, een radio documentaire. Ongeveer 1 keer per jaar was er geen nieuwe aflevering van dit programma (omdat de dag samenviel met een nationale feestdag of zo) en die nacht werd werd de zogeheten „geluidscollage” uitgezonden/herhaald: niet een uur lang praten maar een uur lang geluidsfragmentjes.
Een van de muziekfragmenten in die geluidscollage was Mongools keelgezang. Die muziek is destijds op de radio netjes afgekondigd, maar ik heb helaas niet de titel en de naam van de uitvoerenden onthouden.
Een stuk van de tekst (fonetisch weergegeven) is: na ne ne mo ne mo.
(Ik heb op Spotify al behoorlijk wat nummers van Batzorig Vaanchig en van The Hu beluisterd, maar ik denk dat die het niet zijn.)
Misschien dat je met deze lijst wat kunt:
Wikipedia: List of overtone musicians
YouTube: Be Feel Love | MAC Cosmetics
[Voor 18% gewijzigd door Magic op 26-09-2021 21:16]
Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
- Geluid komt uit een kinder speeltje.
- Vriendin zegt: "Ik ken dat nummer van iets van vroeger met beertjes"

- Vriend zegt: "Komt uit Banjo Kazooie", hele OST doorgespit maar kom niet exact deze tegen.
Iemand een idee?

The Teddy Bear's Picnicdanslo schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:35:
https://vocaroo.com/15pvJHvrLXKK
- Geluid komt uit een kinder speeltje.
- Vriendin zegt: "Ik ken dat nummer van iets van vroeger met beertjes"
- Vriend zegt: "Komt uit Banjo Kazooie", hele OST doorgespit maar kom niet exact deze tegen.
Iemand een idee?
YouTube: Henry Hall & His Orchestra - The Teddy Bear's Picnic (1932)
YouTube: Mega Medley that was supposed to be 5 minutes but wasn't
Omdat zij nummers speelt die in de chat als verzoekjes ingediend worden had ik al vanalles opgezocht, Megaman, Zelda, Final Fantasy 13...Het deuntje kwam me sowieso al bekend voor, beetje opzwepend, maar ik weet dus echt niet meer van welke game/film/serie

Het deuntje ervóór wat bij 09:20 begint is het Mortal Kombat film theme.
[Voor 34% gewijzigd door Deathchant op 12-10-2021 21:38]
Canon: R6 | 16-35 | 70-200 II
Zeiss: 35/2 DISTAGON | 50/2 MP | 100/2 MP | 135/2 APO SONNAR
Dit staat eronder in de reacties: YouTube: Mega Man 2 - Dr. Wily Stage 1Deathchant schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:34:
Ik luister vaak naar pianomuziek van games, en ik heb deze medley al een paar keer geluisterd, maar ik weet toch bij god niet van welke game het deuntje is wat op 09:42 gespeeld wordt?
YouTube: Mega Medley that was supposed to be 5 minutes but wasn't
Omdat zij nummers speelt die in de chat als verzoekjes ingediend worden had ik al vanalles opgezocht, Megaman, Zelda, Final Fantasy 13...Het deuntje kwam me sowieso al bekend voor, beetje opzwepend, maar ik weet dus echt niet meer van welke game
Het deuntje ervóór wat bij 09:20 begint is het Mortal Kombat film theme.
Mega Man 2 - Dr. Wily Stage 1
iemand iets leuks?
Damn, wat voel ik me stomthealterego1 schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:38:
[...]
Dit staat eronder in de reacties: YouTube: Mega Man 2 - Dr. Wily Stage 1
Mega Man 2 - Dr. Wily Stage 1

Ze heeft dus ook een aparte video voor deze: YouTube: Dr Wily's Castle - Mega Man 2 (piano cover)
Nogmaals dank!
Careless whisper van Wham/George Michael?AW_Bos schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:45:
Hoe heet dit deuntje dat deze tromebone-guy speelt terwijl zijn moeder op 1:08 de openhaard opstookt?
[YouTube: Sound Effecting My Mom!!📯 (FULL COMPILATION)]
Yes die was het.psychonetics schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 23:59:
[...]
Careless whisper van Wham/George Michael?
Goeie ouwe inderdaad

Tu tu tu tutututu (hoger) tututututututu (lager) tu tu tu tu
Hoop dat het wat op schiet, heb een recording eventueel maar kan ik niet uploaden op Tweakers.
EDIT: het lijkt een beetje op The Game - DJ Galaga, maar is het niet…
EDIT2: linkje naar Google Drive voor audiofragment: https://drive.google.com/...tOFAvG6/view?usp=drivesdk
[Voor 25% gewijzigd door MusicMaikel op 15-10-2021 22:58]
Darude sandstormMusicMaikel schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:11:
Ik ben heel erg op zoek naar eentje, paar dagen al in mijn hoofd. Het is een techno track geloof ik, maar de titel geen idee. Weet enkel het deuntje:
Hoop dat het wat op schiet, heb een recording eventueel maar kan ik niet uploaden op Tweakers.

Ik heb echt geen idee welk nummer je met deze beschrijving bedoeld. Misschien dat de audio track toch wel handig is.MusicMaikel schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:11:
Ik ben heel erg op zoek naar eentje, paar dagen al in mijn hoofd. Het is een techno track geloof ik, maar de titel geen idee. Weet enkel het deuntje:
Wel doet DJ Galaga - The game mij denken aan Pingpong - armin van buren. Het is alleen de vraag welk gedeelte van 't nummer The game overeenkomt met het nummer in je hoofd.
Heb hem toegevoegd aan de originele post!saveljos schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:43:
[...]
Ik heb echt geen idee welk nummer je met deze beschrijving bedoeld. Misschien dat de audio track toch wel handig is.
Wel doet DJ Galaga - The game mij denken aan Pingpong - armin van buren. Het is alleen de vraag welk gedeelte van 't nummer The game overeenkomt met het nummer in je hoofd.
En nu ook instelling goed staan, oeps…saveljos schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:43:
[...]
Ik heb echt geen idee welk nummer je met deze beschrijving bedoeld. Misschien dat de audio track toch wel handig is.
Verdorie ik herken het melodietje maar kan zo snel niet op de naam komen.MusicMaikel schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:11:
EDIT2: linkje naar Google Drive voor audiofragment: https://drive.google.com/...tOFAvG6/view?usp=drivesdk

Het is niet toevallig Gigi D’Agustino - L’amour Toujours?
Dj Boozy Woozy - party affair?MusicMaikel schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 22:58:
[...]
Heb hem toegevoegd aan de originele post!
Kan bijna niet missen lijkt me

Edit:
Gevonden dankzij een vriend:
[Voor 34% gewijzigd door AW_Bos op 16-10-2021 21:37]
Na 3 jaar zoeken, heb ik em gevonden:Deathchant schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 19:54:
Mensen, ik hoop dat iemand me uit mijn lijden kan verlossen. Neef van me is naar Ground Zero geweest en heeft deze opname gemaakt:
YouTube: Mark N @ Ground Zero 2015 part 3 of 3
Welk nummer wordt er gespeeld bij 10:07? Bij 10:07 gaat ie flink los en ik wil weten of dit een nummer van Mark N zelf is, of een ander nummer...
Let op: is industrial hardcore met 220 BPM+
Sarin Assault & Akira - Ur gonna get urz
YouTube: Sarin Assault & Akira - U Gonna Get Urz [HQ]
Damn wat een bazennummer

[Voor 95% gewijzigd door Grote Schurk op 25-10-2021 12:30]
Bvd

Hard rock / metal achtig
Dat gaat: dedede dededede dedede met de tekst (denk ik) on and on en dat herhaalt zich een aantal keer. Zat begin 2000 in een aantal games en films
Iemand enig idee?
Formerly known as Ragdoll
ABBA on and on and on 😂InFamous schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:30:
Ik zoek een nummer:
Hard rock / metal achtig
Dat gaat: dedede dededede dedede met de tekst (denk ik) on and on en dat herhaalt zich een aantal keer. Zat begin 2000 in een aantal games en films
Iemand enig idee?
Maarreh, noem eens een film dan, dat helpt een stuk...
Als ik dat nou eens wist, maar ik dacht fast and furious of triple X maar heb daar alle songs al van beluisterd.dragon2 schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:51:
[...]
ABBA on and on and on 😂
Maarreh, noem eens een film dan, dat helpt een stuk...
Qua games dacht ik Need for Speed maar ook daarop niks te vinden.

iemand iets leuks?
[Voor 4% gewijzigd door InFamous op 11-11-2021 20:02]
iemand iets leuks?
dedede dededdee moet ik denken aan Led Zeppelin - Kashmir.InFamous schreef op donderdag 11 november 2021 @ 19:30:
Ik zoek een nummer:
Hard rock / metal achtig
Iemand enig idee?

Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]