Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Hoe heet dit nummer? Deel 42 Overzicht

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• biomass
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 15:29
Kyumia schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 11:30:
[...]

Ahh, de private server was dus van EuroGunz. Dit is hoe het nummer heette in het spel zelf, niet de originele artiest met nummer. Goed gevonden wel.
Ken de game totaal niet maar een google search op de filename alleen geeft een fandom pagina
die het 'Once Again' noemt.

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 01:03
Hey tweakers

Ik ben op zoek naar een kerst lied waarin een enorm klein gedeelte door katten werden gemiauwd waarop de zanger “ksst” zei.

Weet iemand toevallig welk kerstlied dit is? (Helaas heb ik niet meer info, dit is het enige wat mij bij is gebleven)

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Jboy1991 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:57:
Hey tweakers

Ik ben op zoek naar een kerst lied waarin een enorm klein gedeelte door katten werden gemiauwd waarop de zanger “ksst” zei.

Weet iemand toevallig welk kerstlied dit is? (Helaas heb ik niet meer info, dit is het enige wat mij bij is gebleven)
https://www.youtube.com/watch?v=6PMiP90ntZ8

Poezels vanaf 1:19

En de hele short film: https://www.dailymotion.com/video/x473nj5

[Voor 18% gewijzigd door dragon2 op 07-12-2020 14:10]

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 07:38
@dragon2 Ik was net te laat :)

[Voor 15% gewijzigd door BCC op 07-12-2020 14:27]

• Jboy1991
  • Registratie: september 2012
Ja dat is hem! Heb de clip nooit gezien en dacht altijd dat het een kerstlied was. Bedankt!

• dragon2
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online
Jboy1991 schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:59:
Ja dat is hem! Heb de clip nooit gezien en dacht altijd dat het een kerstlied was. Bedankt!

[...]
Het filmpje wordt/werd(?) wel vaak gedraaid rond kerstmis!

• Steelo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-06 19:11

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Ik hoorde vandaag tijdens een nutteloze programma het volgende nr, maar door al dat getetter herkent shazam en soundhound het nr. niet.
Het is een viool/gitaar riedeltje die me erg bekend voorkomt van een film/serie, maar kan het ff niet plaatsen.

https://drive.google.com/...Jj6Bvdqj/view?usp=sharing

wie o wie weet van wie dit is en hoe het nr heet?

Ik heb google en youtube al afgestruind, maar helaas nog zonder resultaat.

[Voor 14% gewijzigd door Steelo op 10-12-2020 00:51]

Ltrz,....

• saveljos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:02
Steelo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 00:20:
Ik hoorde vandaag tijdens een nutteloze programma het volgende nr, maar door al dat getetter herkent shazam en soundhound het nr. niet.
Het is een viool/gitaar riedeltje die me erg bekend voorkomt van een film/serie, maar kan het ff niet plaatsen.

https://drive.google.com/...Jj6Bvdqj/view?usp=sharing

wie o wie weet van wie dit is en hoe het nr heet?

Ik heb google en youtube al afgestruind, maar helaas nog zonder resultaat.
Ik kan het er eigenlijk niet uit halen, maar wat ik hoorde klinkt een beetje als dit.
YouTube: Music For A Found Harmonium (2008 Digital Remaster)
of toch deze YouTube: Penguin Cafe Orchestra - Perpetuum Mobile

Ook een leuke remix hiervan is YouTube: Steve Mac - Paddy's Revenge (Official Video)

[Voor 6% gewijzigd door saveljos op 10-12-2020 10:05]

• Steelo
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 10-06 19:11

Steelo

040 - Ole Ole Ole

Die eerste is het dus en ik kende het dus eerder van Napoleon Dynamite;

YouTube: Napoleon Dynamite - Music for a Found Harmonium

Ltrz,....

• StevenzeN
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 01:01
Iemand enig idee hoe het nummer heet dat ze gebruiken in de nieuwe ABN reclame?

hier

• jellybrah
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 12-06 17:43
Het nummer tijdens de eerste 14 seconden, een heel chill dubstep nummertje die ik al wel kende maar nooit de titel van wist. Shazam faalt ook..

YouTube: Cyberpunk 2077 Cruising Night City 4K DLSS Balanced | RTX 3090 | Ryz...

Wie o wie weet het? Thanks :)

• nooberke
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 12-06 16:38
Zijn jullie ook goed met hints op basis van een videoclip?

Ik had een nummer in mijn favorieten staan op YouTube en ik kan mij niks herinneren van het nummer, behalve dat ik hem goed vond en wat aspecten van de clip. Het ergert mij dat ik hem niet kan vinden.

Het "verhaal" komt op mij over als ongeveer het volgende:
Een jongeman (blank, ~30 jaar) is, vermoedelijk, op de vlucht, met een jongetje (zoon? Jaartje of 8 zou ik hem geven, ik dacht een krullenbol) het voelt een beetje alsof ze samen op reis zijn, echter aan het eind van de clip pakt de politie de jongeman op en zie je dat ze hem afvoeren in een politiewagen.

Wat aspecten die ik mij denk te herinneren:
  • Het nummer is vrij recent (laatste paar jaar)
  • Volgens mij begint het nummer ergens in een boerenveld, met het jongetje op zijn schouders of het jongetje op hem op de grond of iets dergelijks
  • Volgens mij doen ze ergens hun biceps flexsen op een aftands toilet
  • De auto's in de clip (zowel hun vervoer als de politie) zijn grote oude Amerikaanse sloepen

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 12-06 18:06

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@nooberke Welke muziekstijl betreft het? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• nooberke
Haha goede vraag, ik zou zeggen pop maar dat is niet echt een stijl.

Beetje softe hip hop achtig, maar ik steek mijn hand er niet voor in 't vuur.

• niels132
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12-06 14:42
nooberke schreef op donderdag 24 december 2020 @ 16:33:
Zijn jullie ook goed met hints op basis van een videoclip?

Ik had een nummer in mijn favorieten staan op YouTube en ik kan mij niks herinneren van het nummer, behalve dat ik hem goed vond en wat aspecten van de clip. Het ergert mij dat ik hem niet kan vinden.

Het "verhaal" komt op mij over als ongeveer het volgende:
Een jongeman (blank, ~30 jaar) is, vermoedelijk, op de vlucht, met een jongetje (zoon? Jaartje of 8 zou ik hem geven, ik dacht een krullenbol) het voelt een beetje alsof ze samen op reis zijn, echter aan het eind van de clip pakt de politie de jongeman op en zie je dat ze hem afvoeren in een politiewagen.

Wat aspecten die ik mij denk te herinneren:
  • Het nummer is vrij recent (laatste paar jaar)
  • Volgens mij begint het nummer ergens in een boerenveld, met het jongetje op zijn schouders of het jongetje op hem op de grond of iets dergelijks
  • Volgens mij doen ze ergens hun biceps flexsen op een aftands toilet
  • De auto's in de clip (zowel hun vervoer als de politie) zijn grote oude Amerikaanse sloepen
Chef'Special - Because I Love You?

• nooberke
Yes dat is hem! Nu ik de clip weer heb gezien heb ik heel veel respect dat je dit hebt herleid uit mijn matige beschrijving :P

Tnx!

• BCC
  • Laatst online: 07:38
jellybrah schreef op maandag 21 december 2020 @ 16:35:
Het nummer tijdens de eerste 14 seconden, een heel chill dubstep nummertje die ik al wel kende maar nooit de titel van wist. Shazam faalt ook..

YouTube: Cyberpunk 2077 Cruising Night City 4K DLSS Balanced | RTX 3090 | Ryz...

Wie o wie weet het? Thanks :)
Ik snap wel dat Shazam er geen chocolade van kan maken, het is the Amen break YouTube: Video explains the world's most important 6-sec drum loop - de meeste gebruikte sample ooit :)

• jellybrah
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 12-06 17:43
BCC schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 14:55:
[...]

Ik snap wel dat Shazam er geen chocolade van kan maken, het is the Amen break YouTube: Video explains the world's most important 6-sec drum loop - de meeste gebruikte sample ooit :)
Denk dat je het verkeerd begrijpt, het gaat om de eerste 14 sec, niet net daarna:) thanks anyway voor de geschiedenis les :D

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:05

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Ik zoek een nummer van ongeveer 10 tot 5 jaar geleden. Misschien zelfs iets ouder.

Het is een beetje in de stijl van Lasgo, als je denkt aan hun hit 'Alle Night Long'. Er zit veel synthesizer muziek in, en je hoorde halverwege (volgens mij na een korte stilte) een stem die volgens mij: "I'll I Need... I'll I Need... I'll I Need" en iets met een soort gesyntesizerde echo en daarna een beat.

Iemand die een idee heeft?

[Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 28-12-2020 12:05]

Waar ga je heen?

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Deze?

Heeft eigenlijk niet veel weg van Lasgo, dus denk het niet. Wellicht anders deze?

@AW_Bos

[Voor 54% gewijzigd door RaZ op 28-12-2020 12:39]

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 10-06 09:10
Ik heb dus dit probleem: Ik ben al meer dan 10 jaar op zoek naar dit stukje takkeherrie:

YouTube: Erwassus... De Nieuwe Aussie van de Gabber

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• The Eagle

The Eagle

AW_Bos schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:03:
Ik zoek een nummer van ongeveer 10 tot 5 jaar geleden. Misschien zelfs iets ouder.

Het is een beetje in de stijl van Lasgo, als je denkt aan hun hit 'Alle Night Long'. Er zit veel synthesizer muziek in, en je hoorde halverwege (volgens mij na een korte stilte) een stem die volgens mij: "I'll I Need... I'll I Need... I'll I Need" en iets met een soort gesyntesizerde echo en daarna een beat.

Redelijk bekend met het genre. Zou het zelf in de hoek Sylver, Milk Inc en andere Belgische producers (Reggie etc) zoeken. Overigens is dat allemaal begin milennium, dus al bijna 20 jaar oud.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 23:20
AW_Bos schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:03:

Niet Dj Jean - All i need?

• basjo
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 27-04 20:15
ben opzoek naar de naam en nummer van een clip die ik pas op het nederlands talig muziek tv kanaal zag.
Het was op het Nederlandse muziek tv kanaal.
In de clip fiets er een jonge blonde vrouw met witte kousen aan.
Ik heb het nummer helaas niet opgeslagen.
Wie weet welke artiest het is
Het was een Nederlandstalig nummer

[Voor 8% gewijzigd door basjo op 29-12-2020 23:06]

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Als je een muziekstijl, taal e.d. aangeeft is dat wel zo handig.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02:05

AW_Bos

Waar ga je heen? ☀

Juist _O_

Waar ga je heen?

• zacht
  • Registratie: januari 2006
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:44:
Ik heb dus dit probleem: Ik ben al meer dan 10 jaar op zoek naar dit stukje takkeherrie:

YouTube: Erwassus... De Nieuwe Aussie van de Gabber
Heb je het album 'Vet Heftig' van Hakkuhbar al geprobeerd op Spotify? Genoeg nummers daarop, wellicht dat die hiervoor gebruikt zijn.

Heeft Maurice de Hond daar verstand van?

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 10:29
Weinig info en veel antwoorden mogelijk. Helaas blijken de voor de hand liggende Google antwoorden niet wat ik zoek. Als ik de juiste naam zie of hoor weet ik onmiddellijk dat het goed is. Desondanks kan ik er niet op komen dus bij deze een schreeuw om hulp.

Het is muziek die uit de jaren 80 moet komen. Synthesizer zonder zang en zo een heel "bandje" vol. Hij had er letterlijk "computermuziek " op staan. De naam van de artiest klinkt Frans echter kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat hij ook Frans is. Ik ken het van een bandje die ik van m'n broer heb gezien. Hij is uit '73 en ik uit '81. We hebben het dus uit m'n jongste herinneringen.

Schiet u maar..

[Voor 3% gewijzigd door Lynx op 31-12-2020 21:04]

• The Eagle

The Eagle

Ik neig eigenlijk meteen naar Oxygene 1 of 4 van Jean Michel Jarre. Klopt ook met de periode.

Als ie dat niet is: check YouTube: YouTube want dikke kans dat ie daar tussen staat :)

[Voor 51% gewijzigd door The Eagle op 31-12-2020 21:08]

• Lynx
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 10:29
The Eagle schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:06:
Ik neig eigenlijk meteen naar Oxygene 1 of 4 van Jean Michel Jarre. Klopt ook met de periode.

Als ie dat niet is: check YouTube: YouTube want dikke kans dat ie daar tussen staat :)
Dank u

Jean Michel jarre 😬

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 12-06 16:42
Ik dacht dat het nummer 'Oosterhout City' van Extince heette maar die kan ik niet vinden.

Een NL hiphop nummer over Oosterhout City met een soort van achtergrondkoortje eronder als ik het me goed herinner

• Coocoocachoo
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 11-06 14:16
eL_Jay schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:53:
Ik dacht dat het nummer 'Oosterhout City' van Extince heette maar die kan ik niet vinden.

Een NL hiphop nummer over Oosterhout City met een soort van achtergrondkoortje eronder als ik het me goed herinner
Niet gewoon ander nummer van Extince die hier naar voren komt: https://www.google.com/search?q=Oosterhout+City+lyrics ?

• Chillz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 20:58
eL_Jay schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:53:

Ares komt ook uit Oosterhout

en in Regenboog heeft hij het wel een keer over Oosthout City

Leeg - Sinds 20180907

• eL_Jay
Coocoocachoo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Niet gewoon ander nummer van Extince die hier naar voren komt: https://www.google.com/search?q=Oosterhout+City+lyrics ?
Ongetwijfeld een ander nummer van Extince die ik dus niet kan vinden. Het is niet 'van onze verslaggever'
Chillz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Helaas niet

In refrein zit een stukje door een achtergrondkoortje 'Oosterhout Oosterhout, Oosterhout Cityyyyyyyyyy'

• Dj Neo Ziggy
zacht schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:21:
[...]

Heb je het album 'Vet Heftig' van Hakkuhbar al geprobeerd op Spotify? Genoeg nummers daarop, wellicht dat die hiervoor gebruikt zijn.
Nee helaas daar staat het niet op.

• Dj Neo Ziggy
Lynx schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:03:
Weinig info en veel antwoorden mogelijk. Helaas blijken de voor de hand liggende Google antwoorden niet wat ik zoek. Als ik de juiste naam zie of hoor weet ik onmiddellijk dat het goed is. Desondanks kan ik er niet op komen dus bij deze een schreeuw om hulp.

Het is muziek die uit de jaren 80 moet komen. Synthesizer zonder zang en zo een heel "bandje" vol. Hij had er letterlijk "computermuziek " op staan. De naam van de artiest klinkt Frans echter kan ik niet met 100% zekerheid zeggen dat hij ook Frans is. Ik ken het van een bandje die ik van m'n broer heb gezien. Hij is uit '73 en ik uit '81. We hebben het dus uit m'n jongste herinneringen.

Schiet u maar..
Dat moet mijn idool Jean-Michel Jarre zijn.
Zijn eerste album kwam uit '76 en heette Oxygene, in '78 kwam Equinoxe en in '81 Magnetic Fields.
Waaronder deel 1 van Magnetic fields gebruikt is bij bassie en adriaan.

• The Eagle

The Eagle

@Dj Neo Ziggy Jarre was al genoemd (was idd goed). Staat hier ook behoorlijk wat van in de kast ;)

Vwb dat stukje takkeherrie: Het klinkt als iets wat Darkraver zou draaien, die is er gek genoeg voor. Wellicht zijn meuk eens doornemen? Bob Fosko en de zijnen kunnen we helaas niet meer vragen :/

• john43
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21-05 08:49

john43

Emmen

Ik keek 22-01-2021 naar de tv op rtl4 en hoorde voor de zoveelste keer een achtergrond muziekje wat mij intrigeerde. Het was bij boulevard om 19.00 uur en luuk ikink sprak.

De laatste tijd hoor ik dit achtergrond muziekje vaker en kan het niet terugvinden.
Het komt bij verschillende programma's telkens terug. Ik heb helaas geen geluk met zoeken. Weet iemand mijn zoektocht richting te geven ofkent het deuntje?

Groet, John woonplaats Emmen

• PWSteal
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-06 16:54
Die track die er op 5:20 in komt, heb al het hele internet afgezocht maar nergens te vinden :( Heeft iets weg van EOD maar ook niet in zijn discografie kunnen vinden.

YouTube: MPIA3 Boiler Room x Eristoff "Into The Dark" DJ Set

Tussen Samual Kerridge - Possesion/Control en Aphex Twin - Flaphead

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

john43 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 13:20:
Ik keek 22-01-2021 naar de tv op rtl4 en hoorde voor de zoveelste keer een achtergrond muziekje wat mij intrigeerde. Het was bij boulevard om 19.00 uur en luuk ikink sprak.

De laatste tijd hoor ik dit achtergrond muziekje vaker en kan het niet terugvinden.
Het komt bij verschillende programma's telkens terug. Ik heb helaas geen geluk met zoeken. Weet iemand mijn zoektocht richting te geven ofkent het deuntje?
Plak dan even een link naar het programma/aflevering.

• john43

john43

Emmen

Dat werkt helaas niet.
Ziggo Go met pass inloggen en dan terugkijken op mijn Android tablet is het melodietje cq het achtergrond geluid vreemd genoeg niet hoorbaar. Op de tv was het wel te horen maar tijdens de uitzending. het wordt daar regelmatig gebruikt tijdens de items van Luuk Ikkink. via Ziggo Go is het soundje weg.
Dus erg lastig om te zoeken.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Hoe denk je dan dat anderen het antwoord gaan weten/vinden?

Kun je beter contact opnemen met RTL4 en het ze gewoon vragen.

• john43

john43

Emmen

https://www.uitzendinggem...542718/Rtl_Boulevard.html

Hopelijk lukt dit wel. Dit is de uitzending waarin ik voor de zoveelste keer het soundje op de achtergrond hoor bij sommige items die besproken worden. Met name als Luuk de verschillende BN ers onder de aandacht brengt via de top drie van dingen die voorbij kwamen de betreffende dag.

• Sharky
  • Registratie: september 1999
  • Laatst online: 12-06 17:20

Sharky

Skamn Dippy!

Ik zoek een nummer ergens uit de jaren '00 dat toen nog wel enigszins een hitje was. Genre was rap, maar volgens mij waren het allemaal blanke artiesten. Het was dus wel een groep. Wat ik nog van de clip weet is dat ze 's avonds bij allemaal poelen/zwembaden stonden op een helling, dus alles op verschillende niveaus. Artiest in kwestie was een typische one day fly geloof ik. Was een catchy nummer zonder al te ingewikkelde teksten of rijmschema's :P

edit: nu ik erover na zit te denken zat er geloof ik iets van 'rock your body' in de lyrics, of iets dat erop lijkt. (Het is niet Justin Timberlake voor de duidelijkheid, dat is geen one day fly)

[Voor 18% gewijzigd door Sharky op 24-01-2021 20:57]

This too shall pass

• VulcanRaven
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 10-06 19:53
Ik zoek een nummer waar ik alleen de clip nog van kan herinneren. Zal ergens eind jaren 90 begin 2000 zijn geweest want kwam vaak op MTV / TMF. Kwam toen dagelijks een paar keer voorbij.

In de clip vliegt de camera als het ware continu vooruit laag over de grond. Over gras, water en bos. Aan het einde van de clip komen er gekleurde lijnen mee met de kijker welke steeds meer en meer worden en uiteindelijk terecht komen in een soort enorme constructie van gekleurde buizen welke uiteindelijk het hele beeld vullen waarna de clip ten einde is.

Kan me altijd herinneren dat er iets van "the sun goes down on me" in zit maar dat kan ik ook fout hebben. Op die tekst vindt ik i.i.g. niks wat er op lijkt.

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@VulcanRaven weet je nog wat voor stijl muziek het was?

Is het deze? YouTube: Cassius - The Sound of Violence (Official Video)

[Voor 50% gewijzigd door temp00 op 24-01-2021 21:53]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• The Eagle

The Eagle

Sharky schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:40:
Ik zoek een nummer ergens uit de jaren '00 dat toen nog wel enigszins een hitje was. Genre was rap, maar volgens mij waren het allemaal blanke artiesten. Het was dus wel een groep. Wat ik nog van de clip weet is dat ze 's avonds bij allemaal poelen/zwembaden stonden op een helling, dus alles op verschillende niveaus. Artiest in kwestie was een typische one day fly geloof ik. Was een catchy nummer zonder al te ingewikkelde teksten of rijmschema's :P

edit: nu ik erover na zit te denken zat er geloof ik iets van 'rock your body' in de lyrics, of iets dat erop lijkt. (Het is niet Justin Timberlake voor de duidelijkheid, dat is geen one day fly)
Het is niet toevallig deze?

• VulcanRaven
  • Laatst online: 10-06 19:53
Dat is em! Jaren naar op zoek geweest! Bedankt!

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Zeg, zullen we een legendarische rockband niet een eendagsvlieg noemen die goedkope rap maakt? :P

This too shall pass

• eL_Jay
Coocoocachoo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:30:
[...]

Chillz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Gevonden, het is de 'hidden' track verstopt in 'de normaalste zaak van de wereld' van Extince.

"Oosterhout City, where the boys stroef kijken en de girls Look pretty"

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:43

TinusTegengas

Formula Racing

Sharky schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:40:

Deze misschien?

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

This too shall pass

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:21
Clipje nu 5x bekeken, maar ik snap niet wat je er aan vindt.
Voor de zekerheid kijk ik het maar ff voor een zesde keer, misschien dat het me dan duidelijk wordt.

:+

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Raymond schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:09:
[...]

Clipje nu 5x bekeken, maar ik snap niet wat je er aan vindt.
Voor de zekerheid kijk ik het maar ff voor een zesde keer, misschien dat het me dan duidelijk wordt.

:+
Hey, heb nooit gezegd dat het een goed nummer is he? :P
Hij zat gewoon in m'n hoofd en dan moet je weten hoe hij ook alweer heet en precies gaat. Ik luister er een keer naar en dan is dat ook weer klaar.

This too shall pass

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 01:21
Sharky schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:16:
[...]

Hey, heb nooit gezegd dat het een goed nummer is he? :P
Hij zat gewoon in m'n hoofd en dan moet je weten hoe hij ook alweer heet en precies gaat. Ik luister er een keer naar en dan is dat ook weer klaar.
Alleen luisteren is niet genoeg, imho. Ik ga zo het clipje voor de 12e keer kijken, want ik ben grondig :Y

• The Eagle

The Eagle

Ah, stappen op de Canarische eilanden. Good memories :9

• Wiethoofd
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 09-06 14:17

Collega kwam met deze naar me toe, tijdens een uitzending van DreamLeague S14 DPC: EU werd dit gespeeld in de break.

DreamLeague's website levert nog niets op voor een 2021 song list (2020 wel, maar staat deze niet tussen), lyrics leveren ook helemaal niets op, gezocht op Audio Network UK waar DH DL mogelijk hun muziek weghaalt. Maar tot nu toe allemaal zonder resultaat.

Ook shazam/midomi geprobeerd en nu geupload naar youtube in de hoop dat hun copyright systeem de video flagt en een hit oplevert.

Wiethoofds meuk en 'overige'

• wokkelz
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 23:00
Avondje nostalgisch muziek luisteren op youtube, bedenk ik me ineens dat ik vroeger een nummer heb gehoord die vaak op tmf kwam. Ik gok eind jaren 90 en ik kan me alleen een klein stukje clip voor de ogen halen.

Het is een dance nummer, in de clip is het zomers buiten blauwe lucht.
Er is een buiten zwembad en een buiten douche zijn pontificaal in beeld. Of er een mooie dame of man onder staat weet ik dan weer niet.. Iemand een idee?

• Roamor
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
wokkelz schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 23:38:
Avondje nostalgisch muziek luisteren op youtube, bedenk ik me ineens dat ik vroeger een nummer heb gehoord die vaak op tmf kwam. Ik gok eind jaren 90 en ik kan me alleen een klein stukje clip voor de ogen halen.

Er is een buiten zwembad en een buiten douche zijn pontificaal in beeld. Of er een mooie dame of man onder staat weet ik dan weer niet.. Iemand een idee?
?

• Daos
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Geen zwembad. Wel douche:

• wokkelz
Dank heren komen inderdaad overeen met wat ik beschrijf maar is niet wat ik zoek..

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 3700X, 16GB @ 3600cl16, A2000 1TB, RTX 3080 Suprim X, Omen X 27 @ 240HZ ♠ Big black cock and tiny white pussy ♠

• saveljos
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 22:02
wokkelz schreef op zondag 7 februari 2021 @ 00:30:
Dank heren komen inderdaad overeen met wat ik beschrijf maar is niet wat ik zoek..
Wel enig idee welke artiesten in de zelfde groep/categorie zouden kunnen vallen? Of dat het een eendagsvlieg nummer betrof?

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 23:20

Love Connection - The Bomb?

• Acid Vendetta
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:30

Deze? :)

• wokkelz
Nee sorry jongens, zijn het allemaal niet.
Heb vandaag nog ardig wat lijstjes door genomen, denk dat het nummer eind 90 begin 00's is.
In mijn herinnering een vrij monotoon dance nummer, wel catchy deuntje.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 00:28

NSFW-ish :+ Maar denk niet dat het 'm is, dan had je het wel geweten met die dame onder de douche ;)

[Voor 21% gewijzigd door Chiron op 09-02-2021 17:26]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• powerninja
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 10-06 02:25

[Voor 7% gewijzigd door powerninja op 11-02-2021 09:35]

• The Eagle

The Eagle

Ok, ik heb een (denk ik) hele lastige.
Ik zoek een nummer, waarschijnlijk begin jaren 90-93. Het begint met een bassline die heel erg op die van Mortal Kombat lijkt. Die bassline begint op ca 0:19 van onderstaande:

Echter, het nummer wat ik zoekt begint echt met die bassline. Die bassline is ook iets "steviger en het enige wat je hoort in het begin. Dum dum dum du-du-dum, Dum dum dum du-du-dum.

Hoe het verder gaat weet ik niet (pas als ik het hoor). Ik weet dat het ooit (mogelijk als remix of als B side) op een single uit dus begin jaren 90 heeft gestaan. Voor zover ik me herinner was dat een cd singletje met geel hoesje, maar daar kan ik naast zitten.
Remix van Get Ready for this is het niet. Nummer van 2the core (ook geel hoesje) is het ook niet volgens mij.

• Koekstra
  • Registratie: november 2012
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:29:
Ik zoek een nummer, waarschijnlijk begin jaren 90-93. Het begint met een bassline die heel erg op die van Mortal Kombat lijkt. Die bassline begint op ca 0:19 van onderstaande:

[YouTube: 2 Unlimited - Mortal Kombat theme]

Echter, het nummer wat ik zoekt begint echt met die bassline. Die bassline is ook iets "steviger en het enige wat je hoort in het begin. Dum dum dum du-du-dum, Dum dum dum du-du-dum.

Hoe het verder gaat weet ik niet (pas als ik het hoor). Ik weet dat het ooit (mogelijk als remix of als B side) op een single uit dus begin jaren 90 heeft gestaan. Voor zover ik me herinner was dat een cd singletje met geel hoesje, maar daar kan ik naast zitten.
Remix van Get Ready for this is het niet. Nummer van 2the core (ook geel hoesje) is het ook niet volgens mij.
Ik neig een beetje naar de soundtrack uit Blade.
Dit nummer is uit 1994, en die basslijn hoor ik wel een beetje terug in jouw vorbeeld.

YouTube: Confusion (Pump Panel Reconstruction Mix)

• jochemtwaalf
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 07:39

Is het niet iets anders van 2Unlimited? No Limit?

• Daos
  • Niet online

Ik hoor er een beetje Das Boot in. Al begint het daar pas rond 0:50

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

wokkelz schreef op zondag 7 februari 2021 @ 16:45:
Nee sorry jongens, zijn het allemaal niet.
Heb vandaag nog ardig wat lijstjes door genomen, denk dat het nummer eind 90 begin 00's is.
In mijn herinnering een vrij monotoon dance nummer, wel catchy deuntje.
Komt ietwat in de buurt qua douche :P

[Voor 10% gewijzigd door Sharky op 10-02-2021 21:50]

This too shall pass

• The Eagle

The Eagle

Koekstra schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Ik neig een beetje naar de soundtrack uit Blade.
Dit nummer is uit 1994, en die basslijn hoor ik wel een beetje terug in jouw vorbeeld.

YouTube: Confusion (Pump Panel Reconstruction Mix)
Ik snap wat je bedoelt, maar het nummer wat ik zoek begint evht met enkel en alleen die bassline. En dan voor minimaal een seconde of 10 zo niet langer.
@Daos dat is hem dus niet, het zit in het begin. Nummer begint gewoon met die bassline.

@jochemtwaalf 2 unlimited is het volgens mij niet. Heb alle albums hier staan ;)Uit die tijd zou dat een remix van Get Ready, Twilight Zone of Magic Friend moeten zijn (want na het album van No Limits ging het muzikaal een andere kant op). Magic Friend single heb ik hier staan, Get Ready, Tribal dance en Twilight zone helemaal nagezocht op YT via index van Discogs.

Waar ik verder nog aan zit te denken: het zou kunnen dat het origineel van het nummer een saxofoon bevat. Mijn neef had het singletje namelijk waar het nummer op stond dat ik zoek en hij speelde saxofoon (was ook de enige reden dat ie Baker Street op single had :P - en die is het ook niet btw).

Dus wellicht dat de combinatie remix, begin jaren 90, saxofoon iemand iets zegt.

Edit: en verder lijkt het gebruikte basgeluid wel wat op dat van Technotronic in Get Up. Remix van technotronic zou ook kunnen, dus die ga ik even nazoeken iig,

[Voor 50% gewijzigd door The Eagle op 10-02-2021 22:48]

• powerninja

Gele hoes ook https://www.discogs.com/Adamski-Killer/release/735695

• The Eagle

The Eagle

Die is het niet. Je moet het qua muziekstijl denk ik meer richting de begin 90's house / rave zoeken.

• powerninja
The Eagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 10:37:
[...]

Die is het niet. Je moet het qua muziekstijl denk ik meer richting de begin 90's house / rave zoeken.

[Voor 24% gewijzigd door powerninja op 11-02-2021 12:05]

• The Eagle

The Eagle

Nope, nope en nope. Het nummer begint echt met een baslijn en anders niks.
Dum da dum is te nieuw, verwacht hem meer uit de periode van holy noise (paar jaar eerder).

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Wat betreft die bassline op 0:19 bedoel je dan echt alleen de bass en het ritme? Of ook de synth? En indien ook de synth, is die dan soortgelijk of doel je meer op het ritme?

Deze track lijkt er later in de track een beetje op maar geen geel hoesje: YouTube: Fire On High - Float In A Dream Of EX-TC

• TinusTegengas
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:43

TinusTegengas

Formula Racing

The Eagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:47:
Nope, nope en nope. Het nummer begint echt met een baslijn en anders niks.
Dum da dum is te nieuw, verwacht hem meer uit de periode van holy noise (paar jaar eerder).
Klinkt als een base line die culture beat ook vaak gebruikte in o.a Mr.Vain, Got to get it of anything. Zijn ook een paar remixes van die nummers.

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not. Don't follow me, I'm lost too.

• Chiron
The Eagle schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:18:
[...]
Edit: en verder lijkt het gebruikte basgeluid wel wat op dat van Technotronic in Get Up. Remix van technotronic zou ook kunnen, dus die ga ik even nazoeken iig,
Alle nummers van Technotronic lijken op elkaar ;P

Deze is het ook niet?

[Voor 15% gewijzigd door Chiron op 11-02-2021 13:42]

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• jochemtwaalf
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 07:39
Chiron schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:41:
[...]

Alle nummers van Technotronic lijken op elkaar ;P

Deze is het ook niet?
[YouTube: Technotronic - Pump Up The Jam (Official Video)]
En ik heb ze nu verdomme in mijn hoofd. :(

• zacht
  • Niet online

Het lijkt toch verdacht veel op Tribal Dance van 2unlimited.

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 21:07
zacht schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 14:40:
[...]

Het lijkt toch verdacht veel op Tribal Dance van 2unlimited.
Inderdaad.

• JanW
  • Laatst online: 12-06 20:07
De youtube comments zijn 't daar mee eens
If the instrumentals sound familiar to you and you don't know why, then this is why:
0:18 Tribal Dance by 2 Unlimited
0:32 Twilight Zone by 2 Unlimited

• zacht
  • Niet online
En die wordt weer gesampled in dit nummer:

[Voor 20% gewijzigd door zacht op 11-02-2021 15:10]

• The Eagle

The Eagle

Tribal dance is het niet. Die begint met pauken. Dit is echt een bass. Zoals je hem in het begin van Mr Vain (is het niet) of Rythm is a Dancer (in de clip staat ie met die basgitaar) hoort.

• wokkelz
Yes sir! Dit is hem!
Man man man wat is dat anders in mijn herinnering haha

• The Eagle

The Eagle

temp00 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 12:52:
Wat betreft die bassline op 0:19 bedoel je dan echt alleen de bass en het ritme? Of ook de synth? En indien ook de synth, is die dan soortgelijk of doel je meer op het ritme?

Deze track lijkt er later in de track een beetje op maar geen geel hoesje: YouTube: Fire On High - Float In A Dream Of EX-TC
Alleen de bass en het ritme. Die bassline op 0:19 heeft in het snelle deel een noot meer. Wat ik zoek is 1-2-3 123. Dus 3 langzame, 3 snelle. Die op 0:19 doet 1-2-3 1234.
Gaat niet over de synth.

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

The Eagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:18:
[...]

Alleen de bass en het ritme. Die bassline op 0:19 heeft in het snelle deel een noot meer. Wat ik zoek is 1-2-3 123. Dus 3 langzame, 3 snelle. Die op 0:19 doet 1-2-3 1234.
Gaat niet over de synth.
Lijkt me eentje voor Dr. Pop, die weet vaak wel raad met Eurodance/house-hitjes uit begin jaren 90.

Anders hier beginnen en je naar voren werken :P

This too shall pass

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@The Eagle mmm ok moeilijk, zal 'm wel niet zijn maar misschien? YouTube: Sadomasy & DJ One - Body Motion 1992

• wokkelz
Ok volgende, denk een makkelijke.
Dance nummer eind jaren 90, in de clip speelt een chinese/japanse man kunfu achtig vechten..
Veel meer weet ik even niet :)

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

wokkelz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:40:
Ok volgende, denk een makkelijke.
Dance nummer eind jaren 90, in de clip speelt een chinese/japanse man kunfu achtig vechten..
Veel meer weet ik even niet :)

?

[Voor 5% gewijzigd door Sharky op 11-02-2021 21:55]

This too shall pass

• wokkelz
Juist dat was hem hehe! Bedankt!!

• P-Rock
  • Registratie: november 2013
Speed garage, dat is ook een vroege dood gestorven.

• The Eagle

The Eagle

Sharky schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:43:
[...]

Lijkt me eentje voor Dr. Pop, die weet vaak wel raad met Eurodance/house-hitjes uit begin jaren 90.

Anders hier beginnen en je naar voren werken :P

[YouTube: Turn Up The Bass • Volume 12]
Ik heb hier TUTB 1 tm 25 plus de megamixes van 1990 - 1996 op MP3 liggen dus dat was makkelijk zoeken :P
Maar hij staat er niet op.
Was wel lekker om weer even doorheen te gaan btw :9 En heeft weer inspiratie voor de zoektocht opgeleverd :)
Nope.

[Voor 3% gewijzigd door The Eagle op 12-02-2021 13:28]

• Chiron
The Eagle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:18:
[...]

Gaat niet over de synth.
Was de extended remix van "Mr. Vain" al genoemd?

En het is bijna eng hoe deze soundtrack van een van de Donkey Kong games lijkt op die van Mortal Kombat :o

[Voor 18% gewijzigd door Chiron op 12-02-2021 15:59]

• The Eagle

The Eagle

Nog niet. Al wist ik wel dat die het niet was - ik ken dat nummer van binnen en buiten en heb het zelfs in een dronken bui eens staan karaoken :+ :X

het is wel een beetje het type bass waar ik op zoek naar ben, hoewel de bassline die ik zoek wat lager / dieper is.

offtopic:
@Chiron vwb donkey kong: luister eens vanaf 0:15, en luister dan deze eens: YouTube: Anything Als je niet beter zou weten zou je zeggen dat het plagiaat is :o

[Voor 30% gewijzigd door The Eagle op 12-02-2021 16:07]

• Sjah
  • Laatst online: 00:59
Heb geen tekst maar plaatje van deze "groep" . Heb op de een of andere manier idee dat deze dame bekend is??

[Voor 61% gewijzigd door Sjah op 15-02-2021 14:10]

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

P-Rock schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:36:
Speed garage, dat is ook een vroege dood gestorven.
Dat was wel een modieuze stroming inderdaad. Heb er nog wat playlists van, zo nu en dan luister ik er nog naar voor de nostalgie. Net als 2step :D

This too shall pass

Pagina: 1 ... 32 33 34 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True