Hoe heet dit nummer? Deel 42 Overzicht

Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-05 15:37

Mentalist

[avdD]

Reclamespotje van LG. Is dit een bestaand nummer?

Edit: langere versie:

[ Voor 29% gewijzigd door Mentalist op 10-07-2020 22:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
@Mentalist Muziek eindigt wel erg gelijk met de video/reclame, zou heel goed een opdracht geweest kunnen zijn. Ik denk aan Rocket League als ik het hoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDirecteur
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-04 16:58
Ik zoek een house nummer met een mannenstem die zegt ‘You got something that I like’ (herhaald), verder zit er een detuned sax-achtige melodie in.
Ik dacht dat die van Franky Rizardo was maar kan hem niet vinden, wel die style iig.

Had hem in m’n Spotify playlist maar lijkt erop dat deze verwijderd is..
Gebeurd dat trouwens vaker? Is voor mij voor het eerst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:20
DeDirecteur schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 23:11:
Ik zoek een house nummer met een mannenstem die zegt ‘You got something that I like’ (herhaald), verder zit er een detuned sax-achtige melodie in.
Ik dacht dat die van Franky Rizardo was maar kan hem niet vinden, wel die style iig.

Had hem in m’n Spotify playlist maar lijkt erop dat deze verwijderd is..
Gebeurd dat trouwens vaker? Is voor mij voor het eerst.
Heb ook weleens meegemaakt dat nummers verwijderd werden. Maar ergens in de instellingen kun je selecteren of je de verwijderde nummers alsnog zichtbaar wilt hebben. Dan weet je iig wat je mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:03
Al jaren op zoek naar een nummer, maar nog nooit succes gehad, dus wellicht lukt het hier :)

Het is een nummer die vroeger als intro gebruikt werd voor de "Boeren sketch" van het programma Draadstaal.

In dit filmpje is een vrij lange versie van het intro te horen.
In dit stukje wordt het aangekondigd als "Hoedown van Tom Cap(?)"

Ik heb Shazam en dergelijke gebruikt maar zonder succes. Ook verschillende spellingsvarianten van de naam geprobeerd, maar het lukt mij niet om erachter te komen welk nummer dit is.
(Of hebben ze het wellicht zelf gespeeld? Jeroen van Koningsbrugge, één van de bedenkers van Draadstaal, zit in een band)

Iemand die dit nummer toevallig herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeDirecteur
saveljos schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 07:22:
[...]

Heb ook weleens meegemaakt dat nummers verwijderd werden. Maar ergens in de instellingen kun je selecteren of je de verwijderde nummers alsnog zichtbaar wilt hebben. Dan weet je iig wat je mist.
Thnx, heb hem nu terug kunnen vinden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Flapperbol schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 08:08:
Iemand die dit nummer toevallig herkent?
Totaal niet, wel gevonden in deze lijst van tracks.
https://search.upright-mu...f5-413c-8f15-4e410f683364

Hoedown(Thomas Camp, Stephan Sechi)

[ Voor 6% gewijzigd door biomass op 08-07-2020 13:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:52
DeDirecteur schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:38:
[...]

Thnx, heb hem nu terug kunnen vinden!
Nou maak je mij wel nieuwsgierig om welk nummer het nu ging ;)

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeDirecteur
MdO82 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:18:
[...]

Nou maak je mij wel nieuwsgierig om welk nummer het nu ging ;)
Louie Vega, The Martinez Brothers & Marc E. Bassy - Let It Go (TMBLV Dub)

[YouTube: Louie Vega, The Martinez Brothers & Marc E. Bassy - Let It Go (TMBLV Dub) 432 Hz]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:03
biomass schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 13:17:
[...]

Totaal niet, wel gevonden in deze lijst van tracks.
https://search.upright-mu...f5-413c-8f15-4e410f683364

Hoedown(Thomas Camp, Stephan Sechi)
Wow thanks! Kan ik hem eindelijk in m'n playlist zetten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Hallo vrinden,

Ik ben op zoek naar een (volgens mij al wat ouder) vocal trance nummer met vrouwelijke vocalen.

Ze zingt ik het refrein: dream on, ooohooh dream on (beetje zacht galmend neuriënd daarna).

En nog een zin als “the sky is not the limit”.

Ik had gedacht het makkelijk te kunnen vinden, denk ook nog steeds dat in de titel iets met dreams of dream on verwerkt zit. Maar helaas, ik zie door alle dromen het nummer niet meer ;)

Enkele weken/maanden geleden nog grhoord in een van mn vaste trance podcasts, maar dat zijn er ook een hoop (oa Armin van Buuren, Ferry Corsten, Solarstone, Markus Schulz), dus voelt als een speld in een hooiberg.

Voor een beetje doorgewinterde tranceliefhebber moet het een eitje zijn, ook stom dat ik er niet op kan komen of adequaat kan googlen :{

Edit: op FOK! was men sneller:

YouTube: Markus Schulz feat. Nikki Flores - We Are The Light | Official Music...

[ Voor 13% gewijzigd door LuNaTiC op 23-07-2020 16:13 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nog een nieuw verzoek en een emotionele voor mn vriendin en familie. Oom is overleden en willen graag dit klassieke muziekstuk spelen voor op de begrafenis maandag:

YouTube: Pieter

Graag niet de link meequoten, die wil ik straks verwijderen.

Hoop heel erg dat iemand een idee heeft, zou veel betekenen...

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

LuNaTiC schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 20:18:
Nog een nieuw verzoek en een emotionele voor mn vriendin en familie. Oom is overleden en willen graag dit klassieke muziekstuk spelen voor op de begrafenis maandag:

Graag niet de link meequoten, die wil ik straks verwijderen.

Hoop heel erg dat iemand een idee heeft, zou veel betekenen...
Het zegt mij zo niks, maar ik zie de beste man bladmuziek lezen. Hebben jullie dat blad nog?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Outerspace schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:42:
[...]

Het zegt mij zo niks, maar ik zie de beste man bladmuziek lezen. Hebben jullie dat blad nog?
Ik vermoed van niet helaas, denk dat ze dat anders wel geprobeerd zouden hebben (aan de andere kant, waar moet je beginnen als je niet weet wat je zoekt precies?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

LuNaTiC schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 22:09:
[...]

Ik vermoed van niet helaas, denk dat ze dat anders wel geprobeerd zouden hebben (aan de andere kant, waar moet je beginnen als je niet weet wat je zoekt precies?)
Met bepaalde namen (Ravel, Chopin, Satie, Debussy, Beethoven etc ) kom je een stuk verder. Nu heeft Chopin al een lijst van jewelste, maar het is dan gerichter zoeken.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Ik vind het een lastige, klinkt bijna als iets dat ik ken van een carillion oid maar het is te kort om echt een klepel te vinden.
@LuNaTiC misschien dat er iemand muzikaal genoeg is om juist dit stukje op papier te schrijven? Het is kort dus wellicht zo nu en dan in een lusje te spelen tussen toespraken?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:23
Ik ken best een paar klassieke stukken maar dit doet echt geen enkel belletje rinkelen. Vind het ook te modern klinken voor de echt klassieke componisten, maar dat is onderbuikgevoel.

Volgens mij moet je het meer in de film/theater-hoek zoeken. Maar ook dat is onderbuikgevoel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Nouja het was ook een longshot. Thanks voor het meedenken iig ;)

Ik ben zelf totaal niet muzikaal, mijn schoonfamilie wel dus, ik denk wel dat ze de meeste tips hier zo overwogen hebben.

Mn vriendin zegt dat ie het ook net zo goed zelf zou kunnen hebben verzonnen, dus misschien vind je het dan wel nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Iemand enig idee van welke klassieke muziek dit is? Het originele nummer is piano met een orkest op de achtergrond. Het zou misschien van Schubert of Schumann oid kunnen zijn.

Hier heb ik op mijn keyboard (met harp) de melodie ingespeeld:

https://soundcloud.com/totalcapacitor/total-normal

gevonden, blijkt van Mozart te wezen:

[ Voor 21% gewijzigd door Salvatron op 12-08-2020 11:26 ]

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-05 16:01

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Ooit eens een klein stukje van een nummertje op de camping in 2013 opgenomen met m'n digitale camera. In al die jaren nooit kunnen vinden, ook niet met Shazam en andere tooltjes.

Iemand die de naam wellicht weet van onderstaande?

YouTube: Name of this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gezien de stem neig ik naar een later nummer van X-perience of iets uit de EBM hoek.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1429318

Het gaat om een jaren-80 nummer. Heeft in de hitparade gestaan, moet dus niet moeilijk te vinden zijn. In het refrein hoor je, gezongen door een mannenstem : 'take me to the border" voorafgegaan door iets als 'du du du du du du du du du du du du" in verschillende toonhoogte. Zelf dacht ik iets als Foreigner, Alan Parsons Project, Fish, dat soort bands.

Iemand een idee welke groep/zanger dit is en welk nummer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 21:51
America - The Border?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat zou ook mijn eerste optie zijn. Al Stewart - On the border heeft de dududududu stemmetjes niet.

het is trouwens "Make it to the border":
If I could make it to the border
If I could make it to the coast
If I could make it to the border
I'd be in the arms of the girl I love the most

Do, do, do, do, do, do, do, do, do, do, do, do, do
Make it to the border
Make it to the border
Make it to the border
Make it to the border ...

[ Voor 57% gewijzigd door gambieter op 17-08-2020 19:20 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1429318

gambieter schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:18:
[...]

Dat zou ook mijn eerste optie zijn. Al Stewart - On the border heeft de dududududu stemmetjes niet.

[YouTube: America - The Border (1983)]

het is trouwens "Make it to the border":

[...]
Dank je. Dat was inderdaad ook de reden dat ik het nummer zelf niet kon vinden. Zoeken op Take it to the border bracht niets op. Make it dus.... Ik zal de versie van Al Stewart ook gaan beluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:52
Wij hebben het een tijdje geleden over een nummer gehad en we kunnen het niet meer vinden. Het origineel is van Jannes - adio amore adio.

Daar zijn natuurlijk een aantal covers van gemaakt.
Er is echter een lied die dit na zingt en nadruk legt op huilen.

Dus er wordt gezongen

"Adio, amore, adio jij moet niet huilen" echter in deze versie wordt huilen,huilen, huilen gezongen.

We kunnen echter niet vinden wie dit gecoverd heeft. Iemand een idee ?

YouTube: Jannes - Jij Moet Niet Huilen (Van het album 'Als Het Zonnetje Schij...

2250 WP Zuid PVoutput

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

temp00 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 14:05:
Ik ben opzoek naar een trance-nummer wat ik een paar geleden volgens mij op Youtube heb gehoord/gezien. Wat bijzonder veel indruk heeft gemaakt was niet zozeer de muziek (hoewel ook mooi) maar de setting van de clip. Een groot deel van de geanimeerde clip wordt weergegeven als silhouet en je ziet een man/vrouw door het leven gaan en samen ouder worden. Op een gegeven moment zie je ook dat ze hun dochter naar school brengen en de dochter er even later als volwassen meid met diploma uit lopen en later afscheid nemen wanneer ze zelf haar vleugels uitslaat. Volgens mij zat er ook iets van een grote boom in de clip.

Iemand enig idee?
Nog maar eens proberen...

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:46

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

ik heb er ook één die me niet loslaat en waar ik de titel en de uitvoerende niet meer van kan terugvinden.

Vrij obscuur verhaal vwb de song allicht, aangezien ik normaliter qua muziekkeuze in het grote metal-topic vertoef ;) .

Het kan zowel engelstalig als duitstalig (kleinere kans) zijn, aangezien ik ook rammstein luister maar volgens mij is het geen track van hun.

lyric:
Het gaat om een man die 's nachts in de haven ronddwaalt en in een bar geraakt en daar een vrouw oppikt. Grote kans dat het een dame van lichte zeden betreft. Samen verlaten ze de bar waarna de man haar ombrengt en (als ik het mij goed herinner) in het zwarte water van de haven laat verdwijnen. De man keert volgens mij hierop terug naar de bar.

De muziek zal zeer waarschijnlijk in het metal/rock-genre zitten en, aangezien ik de track al jaren niet meer kan herinneren, waarschijnlijk niet van een zeer onbekende ongure formatie zijn.

De reden dat ik het nummer graag achterhaal is dat ik even (nu ik spotify heb) wil checken wat zij nog meer in hun discografie hebben wat me allicht bekoort.

Allicht dat iemand hier me kan helpen :)

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Savalizz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:54
@Fraggert Je verhaal doet mij denken aan Oomph. Geen idee of je bekend bent met deze band, maar muzikaal gezien richting Ramstein, vaak Duitstalige, soms Engels. Ook de lyrics zou kunnen, hoewel er geen nummer binnen schiet.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Savalizz schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:01:
@Fraggert Je verhaal doet mij denken aan Oomph. Geen idee of je bekend bent met deze band, maar muzikaal gezien richting Ramstein, vaak Duitstalige, soms Engels. Ook de lyrics zou kunnen, hoewel er geen nummer binnen schiet.
Jazekers ben ik bekend met Oomph d:)b ik ga even in hun lyrics graven, thanks :)

• The Eagle

The Eagle

@Fraggert eerste wat in mij opkomt zijn Jeannie van Falco en Diane van Therapy? Gezien je muzieksmaak is de laatste wellicht waarschijnlijker though :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@Savalizz ik heb het hele repetoire doorgespit, Oomph is het niet helaas, wel bedankt voor het meedenken, much appreciated d:)b
The Eagle schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:18:
@Fraggert eerste wat in mij opkomt zijn Jeannie van Falco en Diane van Therapy? Gezien je muzieksmaak is de laatste wellicht waarschijnlijker though :+
nope, Jeany is het niet (prachting nummer overigens!) en ik heb net ook de hele disco van Therapy? doorgelicht, heb ik het nummer ook helaas niet in terug kunnen vinden :N -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:28:
@Savalizz ik heb het hele repetoire doorgespit, Oomph is het niet helaas, wel bedankt voor het meedenken, much appreciated d:)b

[...]

nope, Jeany is het niet (prachting nummer overigens!) en ik heb net ook de hele disco van Therapy? doorgelicht, heb ik het nummer ook helaas niet in terug kunnen vinden :N -O-
Therapy? heeft Diane gecoverd, het orgineel is van Hüsker Dü, wie weet helpt dat.

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

zacht schreef op donderdag 3 september 2020 @ 10:45:
[...]

Therapy? heeft Diane gecoverd, het orgineel is van Hüsker Dü, wie weet helpt dat.
klopt, dus Husker Du net doorgeworsteld, is hem helaas ook niet :-(

thanks though (y)

• The Eagle

The Eagle

Het klinkt trouwens als clips die wel in de categorie van groepen in de gothic rock zouden kunnen vallen. Nightwish, Blutengel, die hoek wellicht?

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

The Eagle schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:22:
Het klinkt trouwens als clips die wel in de categorie van groepen in de gothic rock zouden kunnen vallen. Nightwish, Blutengel, die hoek wellicht?
Het is geen clip hoor Adelaar, is dat een vereiste? :X

Het is ook geen Nightwish, dat komt er bij mij niet in :P (sorry, niet mijn smaak)

Blutengel ken ik niet, ik ga het wel even luisteren of ik het wat vind, maar het nummer zal niet van hun zijn.

Het helpt ook niet echt dat ik echt heel veel luister, pop/grunge/rock/metal/industrial/black/death/doom :P

frustrerend hoor, ik pieker me suf wat het geweest kan zijn |:(

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een van de Murder Ballads van Nick Cave?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• zacht
  • Niet online
Fraggert schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:20:
[...]

Het is ook geen Nightwish, dat komt er bij mij niet in :P (sorry, niet mijn smaak)

Blutengel ken ik niet, ik ga het wel even luisteren of ik het wat vind, maar het nummer zal niet van hun zijn.

Het helpt ook niet echt dat ik echt heel veel luister, pop/grunge/rock/metal/industrial/black/death/doom :P

Het helpt ook niet dat heel veel nummers van
pop/grunge/rock/metal/industrial/black/death/doom en vooral van metal/black/death/doom over moord en verderf gaan. Ik vrees dat het zonder letterlijke lyrics lastig gaat worden. Dat wordt veel muziek luisteren vrees ik.
Gelukkig is luisteren naar muziek omdat je op zoek bent naar muziek best leuk.

• The Eagle

The Eagle

Fraggert schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:20:
[...]

Ah, ik had over de lyrics heen gelezen. Die beschrijven doet men hier eigenlijk nooit, dan beschrijft men de clip. MTV / TMF generatie enzo :z
* The Eagle nou echt in teksten moet gaan zoeken, how's that for a challenge :9
Eerste wat in me opkomt: Sepultura? Door het grunten niet te verstaan, maar wel diepgaande teksten.
Leuke anekdote: Oud klasgenoot heeft die songteksten voor zijn Engelse leeslijst op 6VWO mogen lezen. Voorwaarde van de docente was dat ze achteraf de muziek mocht horen. Ok, die kreeg dus even een verrassing :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:36
Afgelopen week veel naar mijn Discover Weekly geluisterd en de leukste nummers daarvan ook in mijn eigen lijstjes gezet. Degene in mijn hoofd helaas niet.

Nu werd ik vanmorgen wakker met een liedje in mijn hoofd. Ik dacht: die ga ik in de auto luisteren en het was een nummer uit die Discover Weekly. Toen ik in de auto zat was het nummer weer vervaagd en tot mijn verdriet de Discover Weekly geupdate.

Het nummer heet zoiets als: 'The Girl from the Navajo' en dan klopt Navajo sowieso niet. Heb zelf al wat gezocht en ik kan het niet precies vinden. In de titel zit een soort gebergte in ieder geval. Het is country-achtige muziek.

Wie kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:51

BCC

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• XwiZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

XwiZ

Is er hier iemand die dit nummer herkent, ik zoek hier al jaren naar...helaas nooit gevonden...
het begint om 1:38:15
https://www.mixcloud.com/...-live-tectonica-06-04-03/

[ Voor 4% gewijzigd door XwiZ op 12-09-2020 16:39 ]

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

XwiZ schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 16:29:
Is er hier iemand die dit nummer herkent, ik zoek hier al jaren naar...helaas nooit gevonden...
Die link is stuque..

Ey!! Macarena \o/

• XwiZ

XwiZ

fixed 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is InnerCity - Good Life

Ey!! Macarena \o/

• XwiZ

XwiZ

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dacht hem namelijk direct te herkennen bij de intro. My bad. Ken hem niet, wel lekker :Y

Ey!! Macarena \o/

• zacht
  • Niet online
Ik snap @RaZ wel, dat klinkt verdomd veel als Inner City, al ga ik voor 'do you love what you feel' van hun.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rufio64
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-05 09:02
Lijkt me inderdaad Inner City, maar dan dit nummer (Big Fun):
YouTube: Inner City - Big Fun
(zelfde progressie iig)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Fraggert voor wat betreft verhaallijn moet ik aan de "Drive By Truckers" denken - maar ook dat valt buiten jouw genre (meer een soort harde country-rock). Hun 'Drag the lake Charlie' heeft ook wel een morbide verhaallijn maar is totaal anders verder.

edit: Die Toten Hosen willen/wilden ook nog wel eens iets maken in die richting.

[ Voor 15% gewijzigd door franssie op 12-09-2020 19:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:34

Chiron

Moderator Discord
Bryan Zentz - D-Clash

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XwiZ

XwiZ

OMG OMG OMG _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Chiron you the man! or woman or...well, you get the message :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Nou. Haren uit m’n hoofd.
Klinkt als Hush van Kula Shaker, maar is van R.E.M.

:?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:57

vooghel

Cunning linguist

Topicstarter
paQ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 20:09:

Het nummer 'Hush' is uit 1967 en is best vaak gecovered: Wikipedia: Hush (Billy Joe Royal song)
Misschien zit daar iets voor je bij?

En als het per se van R.E.M. moet zijn, misschien Shiny Happy People?

[ Voor 13% gewijzigd door vooghel op 29-09-2020 22:37 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toothpick vic
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-05 08:00

Living well is the best revenge?
Al vind ik hem meer op de versie van Deep Purple lijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

toothpick vic schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:36:
[...]

Living well is the best revenge?
Al vind ik hem meer op de versie van Deep Purple lijken :)
Nope. Helaas.

Ik kwam hem ooit eens in een afspeellijst tegen.
Staat me bij een beetje kleurrijke psychadelische “hoes”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

paQ schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:54:
Nope. Helaas.

Ik kwam hem ooit eens in een afspeellijst tegen.
Staat me bij een beetje kleurrijke psychadelische “hoes”
Ik heb even snel de Monster CD beluisterd, maar niets klinkt echt als Hush. Deze heeft tenminste nog het orgel:

• Josk79
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 21:51
@paQ Horse to Water? Pretty Persuation?

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:51

BCC

Without love / Long train Running van de Doobie Brothers wordt vaak verward met Hush.

Fantastische breakdown / mix YouTube: Mixing The Doobie Brothers - "Long Train Running" on an Analog SSL C...

[ Voor 33% gewijzigd door BCC op 30-09-2020 08:07 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

het zijn ze allemaal niet :X oh wat erg dit.
ik ga nog maar eens albumlijsten doorlopen denk ik........

edit:
Ik herinnerde ineens een zanglijntje :D. 8)7

REM... Live.. potato poteto :')

[ Voor 47% gewijzigd door paQ op 30-09-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Het klinkt zo bekend :P Maar Shazam kan er ook geen chocola van maken.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
TommyGun schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:16:
[YouTube: Michael Scott's Awkward Dancing - The Office]
Het klinkt zo bekend :P Maar Shazam kan er ook geen chocola van maken.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
  • Laatst online: 16:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenzeN
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-01 01:13
Longshot;

Iemand een idee welk nummer gebruikt wordt in onderstaande Casey Neistat vlog?

YouTube: She Wasn't Wearing a Shirt

Nummer begint op 12 seconden, ik zie dat de muziek gemaakt is door Qole maar kan het nummer nergens terugvinden.

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
StevenzeN schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:04:
Longshot;

Nummer begint op 12 seconden, ik zie dat de muziek gemaakt is door Qole maar kan het nummer nergens terugvinden.

bvd
Het is in ieder geval een hele oude qole, de vlog is uit 2015 dus de track zal ook wel uit 2015 of nog ouder zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
StevenzeN schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 20:04:
Longshot;

bvd
In de comments staat een gesprek met Garrickson (die met Qole muziek maakt). Het zou een track van hun samen zijn. Die Garrickson had hem op z'n soundcloud geupload, maar die staat er niet meer (5 jaar geleden). Misschien kan je hem op soundcloud een bericht sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Nog een algemene zoektip: in Spotify kun je tegenwoordig ook nummers zoeken op teksten. Gewoon in het zoekveld iets typen, en behalve nummers die zo heten krijg je ook andere nummers te zien met als onderschrift 'Overeenkomst voor songteksten'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:58

Punkrocker

Mostly harmless

Ik zoek een alternative gitaar song die begin dit jaar veel werd gedraaid op Pinguin Radio. Zanger, Amerikaans...

Tekst gaat iets zoals :
I'm not much to look at
I ain't got much to give
But all you....

Google weet het niet Spotify weet het niet.
Jullie wel?

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11:37
Punkrocker schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 17:28:
Ik zoek een alternative gitaar song die begin dit jaar veel werd gedraaid op Pinguin Radio. Zanger, Amerikaans...

Tekst gaat iets zoals :
I'm not much to look at
I ain't got much to give
But all you....

Google weet het niet Spotify weet het niet.
Jullie wel?
One Rizla - Shame?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:58

Punkrocker

Mostly harmless

Held! _/-\o_

Dat is hem!
Veel dank namens Mrs Punkrocker die dit nummer nu eindelijk kan toevoegen aan haar playlist 8)

"What do you get if you multiply six by nine..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FridoHamoen
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-02 06:22
Van de NOS site van vandaag, nav feest in Den Haag. Hoe heet dit nummer ook al weer? Shazam en Soundhound pakken hem niet.
https://nos.nl/video/2352...egen-de-coronaregels.html

[ Voor 12% gewijzigd door FridoHamoen op 15-10-2020 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
FridoHamoen schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 19:10:
Van de NOS site van vandaag, nav feest in Den Haag. Hoe heet dit nummer ook al weer? Shazam en Soundhound pakken hem niet.
https://nos.nl/video/2352...egen-de-coronaregels.html
Jordan & Baker - Explode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FridoHamoen
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 14-02 06:22
Ja dat is hem. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik zoek een house nummer uit begin jaren 90. Ik weet zeker dat het nummer op een Turn Up The Bass, Techno Trance, Serious Beats, House Party CD oid moet staan. Tegenwoordig zou het nummer wellicht als hard trance oid worden geclassificeerd.

Het is een beetje duister, ongeveer 125 BPM en qua melodie kan ik niet veel beschrijven omdat het niet zo'n heel melodieus nummer is maar er zit een best wel kenmerkende mannenstem in, een beetje kreunende mannenstem (of een zware negroide vrouwenstem) die volgens mij allerlei dingen roept en in ieder geval iets zegt in de trend van: "I want him to cum in mouth". Het is een beetje XXX nummer als ik het me goed weet te herinneren.

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@temp00 jij zoekt deze, kan niet missen:

Staat op Move the House 2. Kan je aanraden die hele verzamelaar eens te luisteren. Staat goed spul op, aantal daarvan draai ik nog regelmatig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

@The Eagle
Wow dat is snel. Dat is 'm inderdaad! Thanks! Ja geweldige cdtjes, geweldige muziek, geweldige tijd. Draai ook nog regelmatig dat soort spul d:)b Ik heb daar ook nog wat fysieke cd's van liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door temp00 op 07-11-2020 23:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@temp00 was meer geluk dan wijsheid denk ik. Bedoel: je omschrijving is best wel breed natuurlijk. Ik moest even in mijn geheugen graven maar wist exact meteen wat je bedoelde en ook dat ik ergens een kopietje van die verzamelaar op cassette heb liggen. Ook omdat dit een van de eerste cds was die ik bij de videotheek haalde en kopieerde :P
* The Eagle trouwens ook nog ergens alle TUTB digitaal opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Laatst online: 21-02 20:22
Achtergrondmuziek van een game die ik vroeger speelde. Heb de muziek wel, weet alleen niet hoe het nummer heet, Shazam/Soundhound pakt m helaas niet :'(

https://sndup.net/37xv/Industrial+technolism.ogg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Wel handig als je dan vermeld uit welke game het komt denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
The Eagle schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:12:
Wel handig als je dan vermeld uit welke game het komt denk ik :)
Was een private server van GunZ. Weet alleen niet meer welke. Heb al een waslijst met andere nummers, dit is de enige die nog ontbreekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 22:16
Kyumia schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:09:
Achtergrondmuziek van een game die ik vroeger speelde. Heb de muziek wel, weet alleen niet hoe het nummer heet, Shazam/Soundhound pakt m helaas niet :'(

Mijn Shazam geeft 'Good To Go' van Fedde Van Diemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
BigSurf schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:18:
[...]

Mijn Shazam geeft 'Good To Go' van Fedde Van Diemen
Die kwam bij mij idd ook voorbij, maar dat is hem helaas niet :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-05 23:15

Deathchant

Don't intend. Do!

Deathchant schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:16:
@S_Chief Nou ik had nog meer audiofragmenten opgenomen om te shazammen via een vriend van me en we kregen 't maar niet uitgevogeld. Dus die vriend heeft een bericht gestuurd op de Facebook pagina van rtlz en hij heeft em gevonden:

YouTube: Rex Banner - Good Old Days | Lyric Video

Rex Banner - Good old days.

Met ál die lyrics over "beautiful" en "you should know" was dit moeilijk te raden. Grote dank aan @eeve!!
Iemand enig idee waarom ik maar geen "officiele" lyrics van dit nummer kan vinden?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ari Gold
  • Registratie: Augustus 2011
Kyumia schreef op maandag 9 november 2020 @ 12:09:

EuroGunz - Positive Action

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
Ahh, de private server was dus van EuroGunz. Dit is hoe het nummer heette in het spel zelf, niet de originele artiest met nummer. Goed gevonden wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:32

Pelle

🚴‍♂️

Wie herkent de sample die van 3:37 - 3:46 wordt gespeeld? Het zit in een house classic van rond begin jaren 90, maar ik kom er niet op...
(het nummer zit overigens stikvol met stukken die later door anderen gesampled zijn, zoals bijv. Snap - I've got the Power).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
Pelle schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:01:
[YouTube: Mantronix King of the Beats 12 inch]

Wie herkent de sample die van 3:37 - 3:46 wordt gespeeld? Het zit in een house classic van rond begin jaren 90, maar ik kom er niet op...
(het nummer zit overigens stikvol met stukken die later door anderen gesampled zijn, zoals bijv. Snap - I've got the Power).
Perpetual Motion - Keep on Dancing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 16:32

Pelle

🚴‍♂️

Jeroentjuh82 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:11:
[...]

Perpetual Motion - Keep on Dancing
Die ja! _o_
Ik heb allerlei playlists van begin jaren 90 afgestruind, maar ik had gewoon 5 jaar later moeten gaan zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroentjuh82
@Pelle yw. Deze deuntjes doen me denken aan de kermis vroegah. Net als Klubb house - Deep in My Heart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Dat sampletje zit ook in Grooveyard-Watch me now (en vast in nog veel meer tracks :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 27-05 20:50

Booster

Superuser

Ik zoek al een tijdje het drum 'n bass nummer onder deze LuckyTV, who knows? Er wordt iets te veel overheen gepraat voor Shazam om hem te pakken.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheewai
  • Laatst online: 25-05 23:21
Oh ik wist niet dat dit topic bestond! Ik ben al twee weken bezig proberen te herinneren waar de sample van "Senox" / minuut 3:10 / mannenkoortje "La La La" vandaan komt? WIe o wie weet het?

YouTube: Vreemde reclames | Zondag met Lubach (S12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Cheewai schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:13:
Oh ik wist niet dat dit topic bestond! Ik ben al twee weken bezig proberen te herinneren waar de sample van "Senox" / minuut 3:10 / mannenkoortje "La La La" vandaan komt? WIe o wie weet het?

OP 3:10 hoor ik geen lalala, hooguit wat gefluit? Wat zoek je exact?

@Booster komt op mijn over als Pendulum. In een andere clip heb ik Die Antwoord ook al voorbij zien komen, dus ik denk dat je het in die richting moet zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 27-05 20:50

Booster

Superuser

@The Eagle Dank voor de suggesties, van die twee ga ik e.e.a. luisteren. Als iemand een specifieker antwoord heeft dan hoor ik het graag :-)

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Booster schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 22:25:
Ik zoek al een tijdje het drum 'n bass nummer onder deze LuckyTV, who knows? Er wordt iets te veel overheen gepraat voor Shazam om hem te pakken.

[YouTube: Freek Vonk - Naar het ziekenhuis | LUCKYTV (2017)]
Shazam komt met een of andere gabber remix van Freek idd :+

Ik denk dat het een hele lastige wordt, al die liquid drum 'n bass tracks lijken op elkaar. Het zou zomaar een willekeurige track kunnen zijn van Pendulum, Qemists, Nero, Netsky of Metrik. Denk dat je het wel in die richting moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
Cheewai schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 15:13:

Dat gitaarrifje?

En die had 'm weer geknipt uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chiron

Chiron

Moderator Discord
temp00 schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 12:39:
Dat sampletje zit ook in Grooveyard-Watch me now (en vast in nog veel meer tracks :P ).
Good ol' Bob James :) op 2:01:

Dat het sampletje in meer nummers voorkomt is nogal een understatement, 441 nummers sampleden dit nummer _O-

https://www.whosampled.co...o-the-Mardi-Gras/sampled/

[ Voor 22% gewijzigd door Chiron op 18-11-2020 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Heh geinig om de bron te horen. Nooit geweten d:)b

Pagina: 1 ... 31 ... 42 Laatste

Let op:
Voor vragen over genres etc: Ik zoek muziek die lijkt op... [deel 3]