Ik ga 'm zo nog een keer kijken met een huisgenoot
Making of, wel leuk om te zien
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rHMytkcbNf8]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rHMytkcbNf8]
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Hey gaaf, nooit geweten dat ze die "explosieven" in de auto plamuren en de hele handel dan opnieuw spuiten. Weer wat geleerd.
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Damn wat een aflevering, ik heb weer korte nagels iig 

Ook al zie je het aankomen het is iig nooit voorspelbaar, ben erg benieuwd naar de volgende.
spoiler:
Ook met die kop thee in het begin, ik dacht ff dat hij haar door haar kop zou knallen
Ook al zie je het aankomen het is iig nooit voorspelbaar, ben erg benieuwd naar de volgende.
[ Voor 25% gewijzigd door Bierkameel op 09-09-2013 21:50 ]
Het valt mij wel op in de making off dat de achterdeur van gomez zijn auto geen gaten hebben, dus walt is ongedeerd.
Ik moet zeggen een goede aflevering. Die crew kwam natuurlijk omdat Walt met hun een deal heeft gemaakt. Hij zou weer gaan koken. Wanneer Jesse, Hank en Gomez dood zijn heeft Walt die verplichting. Walt wilt dat natuurlijk niet, dat vindt de crew niet zo cool en gaat achter Walt + familie aan. Walt graaft een/aantal vat/vaten op en koopt een nieuwe identiteit (misschien ook voor de rest van de familie). Einde.
MacBook Pro 2023 [14-inch, M2 Pro, 32GB RAM, 512GB]
Hetzelfde wat ik dus zeg op de vorige pagina.Ultimation schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:30:
Ik moet zeggen een goede aflevering. Die crew kwam natuurlijk omdat Walt met hun een deal heeft gemaakt. Hij zou weer gaan koken. Wanneer Jesse, Hank en Gomez dood zijn heeft Walt die verplichting. Walt wilt dat natuurlijk niet, dat vindt de crew niet zo cool en gaat achter Walt + familie aan. Walt graaft een/aantal vat/vaten op en koopt een nieuwe identiteit (misschien ook voor de rest van de familie). Einde.
Dat is omdat alle kogels in Walt zijn blijven steken...Lieuwe15 schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:24:
Het valt mij wel op in de making off dat de achterdeur van gomez zijn auto geen gaten hebben, dus walt is ongedeerd.
Maar Walt overleeft dit natuurlijk gewoon aangezien we Walt in de flash-forward zijn 52 verjaardag zien vieren in de diner en de ricin uit zijn huis zien halen.
Ik gok dat Hank en Gomez het niet gaan overleven (laten we eerlijk zijn, het ziet er niet best voor ze uit..) en Walt (met Jesse?) aan het werk wordt gezet in het methlab van die nazi-oom.
Wellicht dat Walt die Nazi's nog te grazen gaat nemen met die enorme gun uit de flash-forward als vergelding voor Hank..
Voor de grote kinderen die nog wat collectables zoeken, zie hier de Breaking Bad Toy Set:
Outrage as toy company creates 'crystal meth lab' for children with Breaking Bad play sets
Outrage as toy company creates 'crystal meth lab' for children with Breaking Bad play sets

Maar wil die nazi-oom van Todd wel dat zij de DEA boss vermoorden? Kan mij niet voorstellen dat ze die heat op zich willen hebben (hoewel het beschieten van Hank en Gomie ook wel een ernstig misdrijf is natuurlijk
).
De deal die Walt met Jack maakte ging alleen over Jesse, mogelijk dat ze alleen hem dood willen. Maar op de auto waar Jesse in zat werd niet echt gemikt.
De deal die Walt met Jack maakte ging alleen over Jesse, mogelijk dat ze alleen hem dood willen. Maar op de auto waar Jesse in zat werd niet echt gemikt.
Gomez en Hank konden/wilden geen ID overleggen, dus weet niet of die oom wel weet met wie hij te maken heeft tijdens de shoot-out..E2TK schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:42:
Maar wil die nazi-oom van Todd wel dat zij de DEA boss vermoorden? Kan mij niet voorstellen dat ze die heat op zich willen hebben (hoewel het beschieten van Hank en Gomie ook wel een ernstig misdrijf is natuurlijk).
Toen ik de aflevering aan het kijken was wist ik toen Walt Todd's nazi-oom belde waar het heen ging. Tussendoor nog even gedacht dat Hank met Walt weg zou rijden voordat Gomez in een shootout samen met Jesse het loodje zou leggen, maar dat liep toch uit zoals ik in de eerste instantie had verwacht. En dan tóch nagelbijten.ruurd v. schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:34:
[...]
Ik gok dat Hank en Gomez het niet gaan overleven (laten we eerlijk zijn, het ziet er niet best voor ze uit..)
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Wou ik ook net zeggen. Ik denk niet dat ze weten dat ze de DEA onder vuur hebben liggen. Op Jesse schieten ze ook niet, misschien toch omdat Walt roept dat het niet door gaat. Misschien willen ze gewoon Gomez en Hank afschrikken en vervolgens weer doodleuk vertrekken, zonder dat er ook maar één iemand het leven laat ....ruurd v. schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:45:
[...]
Gomez en Hank konden/wilden geen ID overleggen, dus weet niet of die oom wel weet met wie hij te maken heeft tijdens de shoot-out..
Je zou zeggen dat ze met zoveel vuurkracht Hank en Gomez al voor het einde van de aflevering te pakken hadden kunnen hebben..Ravefiend schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:47:
[...]
Wou ik ook net zeggen. Ik denk niet dat ze weten dat ze de DEA onder vuur hebben liggen. Op Jesse schieten ze ook niet, misschien toch omdat Walt roept dat het niet door gaat. Misschien willen ze gewoon Gomez en Hank afschrikken en vervolgens weer doodleuk vertrekken, zonder dat er ook maar één iemand het leven laat ....
Zou Jack en zijn nazibende niet weten wie er aan het hoofd van de DEA staat? Kan mij zo ook niet herinneren of dit in een aflevering naar voren komt.
We zullen het zien volgende week
Had wel het idee dat Hank voorgoed afscheid nam van Marie tijdens het telefoongesprek.
We zullen het zien volgende week
Het valt mij op dat je tijdens de shoot out weinig of geen beelden meer ziet van Jesse. Ik denk dat de Nazi op Hank en Gomez schieten inderdaad om ze af te schrikken en ondertussen wel Jesse doorzeeft hebben. Misschien dat ze Walt ook nog bevrijden.
Ik kan me anders niet voorstellen hoe ze zo enorm kunnen missen.
Ik kan me anders niet voorstellen hoe ze zo enorm kunnen missen.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Je ziet Jesse vrij duidelijk zachtjes de deur van Walt's auto openmaken en gebukt richting buiten bewegen. Ik heb het idee dat hij de heuvels in is geslopen terwijl de heren gunslingers druk zijn met hun shootout.ph4ge schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:59:
Het valt mij op dat je tijdens de shoot out weinig of geen beelden meer ziet van Jesse. Ik denk dat de Nazi op Hank en Gomez schieten inderdaad om ze af te schrikken en ondertussen wel Jesse doorzeeft hebben. Misschien dat ze Walt ook nog bevrijden.
Wat Hank en Gomez betreft weet ik het niet zo. Ik vermoed dat Gomez sowieso doodgaat of out of commission raakt, maar Hank weet ik zo nog niet. Ik denk wel dat Gilligan ons dat graag wil laten geloven, vandaar ook dat telefoontje met Marie, maar dat kan ook een leuke manier zijn geweest om de cliffhanger spannender te maken.
Ik heb het idee dat de komende drie afleveringen echt elke kant op kunnen, geweldig.
Jesse is niet aan het schieten, en de nazi crew wordt onder vuur genomen door Hank en co, dan is het toch logisch dat ze hun aandacht daar op richten, en niet op Jesse.E2TK schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 12:42:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
achterlijk slecht
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Mijn voorspelling: Hank, en Gomez dood. CD van Walt naar DEA. Marie opgepakt. Skyler van shock & dumpt Walt. Walt verlaat de boel en gaat mee met de Nazi's, kookt zijn laatste batch met Ricin.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Verwijderd
En waarom koopt walt dan de grote gun?CyberAmp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:24:
Mijn voorspelling: Hank, en Gomez dood. CD van Walt naar DEA. Marie opgepakt. Skyler van shock & dumpt Walt. Walt verlaat de boel en gaat mee met de Nazi's, kookt zijn laatste batch met Ricin.
Ik zelf zat meer te denken aan Gomez en Hank dood.
Walt boos en weigert te koken. Nazi groepje kidnapt/vermoord daarom zijn familie.
Walt gaat wraak nemen en ...?
Walt kookt zijn laatste batch met Ricin.
Jack's gang is niet de kidnap soort, meer shoot first think later. Daarom zal Walt bij enige verbale dreiging richting zijn familie meteen voor hun koken. En dat met Ricin.
Jack's gang is niet de kidnap soort, meer shoot first think later. Daarom zal Walt bij enige verbale dreiging richting zijn familie meteen voor hun koken. En dat met Ricin.
Topicstarter 1e WTF topic; Huisje boompje beestje; Adamoland#2244
Blijft de vraag wat er gaat gebeuren met die enorme gun in Walt's kofferbak...CyberAmp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:38:
Of zijn huis die wordt vernield, wie gaat dat doen? Toch Jesse?
See you in the Galaxies Far, Far Away ....
Hij gaat toch niet een jaar later pas koken met die ricine in zijn huis? Lijkt me sterk dat ze zo lang op hun kok gaan wachten.CyberAmp schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:38:
"May our framerates be high and our temperatures low."
Zat ik gisteravond toch per ongeluk best aardig in de richting

Ik begin ook te denken dat Heisenberg-graffiti in Walters huis van de Nazi's komt. Ik vind het gewoon totaal niet bij welk andere persoon dan ook passen. Superspannend weer! Zit zo hard te twijfelen of ik de laatste afleveringen wil gaan opsparen voor een avondvullend programma, maar ik denk dat ik me gewoon niet in ga kunnen houden. En na elke aflevering door de forums neuzen is natuurlijk ook tof

Ik begin ook te denken dat Heisenberg-graffiti in Walters huis van de Nazi's komt. Ik vind het gewoon totaal niet bij welk andere persoon dan ook passen. Superspannend weer! Zit zo hard te twijfelen of ik de laatste afleveringen wil gaan opsparen voor een avondvullend programma, maar ik denk dat ik me gewoon niet in ga kunnen houden. En na elke aflevering door de forums neuzen is natuurlijk ook tof
edit:
Onderstaande was een reactie op een post twee pagina's terug, relevantie is ver te zoeken
Onderstaande was een reactie op een post twee pagina's terug, relevantie is ver te zoeken

Wie zegt dat hij niet heeft herladen? Dat ze het niet in beeld brengen is een ander punt, maar er is tijdens de shots van Walt of de nazi's zat tijd om een reservemagazijn te laden.
[ Voor 23% gewijzigd door A-Tray op 10-09-2013 16:08 ]
"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."
Of de vrouw van Hank als die de schietpartij niet overleeft heeft.Cthulhu schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 15:45:
Of zijn huis die wordt vernield, wie gaat dat doen? Toch Jesse?
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Of het minst voor de hand liggend: Walter White Jr. aka Flynn! Ik vermoed wel dat we dit pas in de laatste aflevering te weten gaan komen ...Marzman schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 19:13:
[...]
Of de vrouw van Hank als die de schietpartij niet overleeft heeft.
Ook leuk om Saul weer even in z'n Better call Saul rol te zien:
vreest voor z'n leven en toch de act ophouden.
Don't drink and drive. But if you do, call me.
Pang pang pang pang.
@Hierboven schitterend, ook die scène waarbij hij buiten met Walt praat, tussen hen in zie je in dat shot een van zijn billboards
Schitterend regiewerk en wát een plot. I luv Breaking Bad.
@Hierboven schitterend, ook die scène waarbij hij buiten met Walt praat, tussen hen in zie je in dat shot een van zijn billboards
Schitterend regiewerk en wát een plot. I luv Breaking Bad.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Voor wat betreft herladen, volgens ons ministerie van defensie heeft de Glock 17 (zie making of) van Hank een magazijn van 17 patronen, dus hij kan best even knallen zonder te herladen.
http://www.defensie.nl/la...nd-%29vuurwapens/glock_17
zou het daarom de glock 17 heten?Jape schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 21:14:
Voor wat betreft herladen, volgens ons ministerie van defensie heeft de Glock 17 (zie making of) van Hank een magazijn van 17 patronen, dus hij kan best even knallen zonder te herladen.
*en weg, voortaan even wat terug bladeren in het topic
[ Voor 78% gewijzigd door Jellabie op 10-09-2013 22:20 ]
De Nederbelg !
Haha, dat vraag ik me af. Aangezien de graffiti geel is en Marie zo ongeveer alles in het paars heeft / doetenchion schreef op maandag 09 september 2013 @ 14:19:
So the shit has hit the fan officially.
Vond de foto van Jesse met het "vlees" echt gaaaf.
Had idd ook het idee dat Walt het eerder door zou hebben dat het bluf was mbt zn geld, nadat de andere kant van de lijn stil werd. (hoeft niet buiten bereik geweest te zijn, kan zijn dat Jesse gewoon zn mond hield, hoewel de auto gewoon geluid had moeten maken)
Die laatste scene dat de posse er toch ineeens was, was ongeveer de eerste keer in BB dat ik iets goed voorspeld had.
De eerder geposte theorie dat Marie "Heisenberg" in Walt`s woning had gemaakt vind ik ook wel goed btw, zou best kunnen.
Geel is heel vaak Jesse. Maar ook Hank heeft wel eens een gele polo aan.mrmali schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 23:16:
[...]
Haha, dat vraag ik me af. Aangezien de graffiti geel is en Marie zo ongeveer alles in het paars heeft / doetIets wat overigens lang niet iedereen opvalt. Sprak er laatst met collega's over en die hadden het nog niet eerder opgemerkt.
De komende aflevering heet "Ozymandias". De wikipedia pagina hierover vertelt het een en ander met een aantal toepasselijke quotes:
enKoning der Koningen ben ik, Osymandias. Wanneer iemand zou weten hoe machtig ik ben en waar ik ben, laat hem dan een van mijn werken overtreffen.
ben benieuwd hoe dit zich gaat vertalen naar de aflevering.Ozymandias duikt op in films en romans en het gedicht is een populaire illustratie van hoogmoed en van het vergeefse van het menselijk streven naar eeuwige roem.
Volgens mij heeft Jesse voornamelijk rood aan (erg veel rode accenten in zijn kleding en rode auto etc.).Safaci schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:13:
[...]
Geel is heel vaak Jesse. Maar ook Hank heeft wel eens een gele polo aan.
Hier een mooi overzicht van de kleuren die functioneren als visualisatie van de gemoedstoestand van de karakters in BB:

[ Voor 27% gewijzigd door ruurd v. op 11-09-2013 12:07 ]
Marie was toch voornamelijk purple* ...
Deze compilatie van Breaking Bad by Honest Trailers vond ik trouwens ook wel best leuk gemaakt:
Deze compilatie van Breaking Bad by Honest Trailers vond ik trouwens ook wel best leuk gemaakt:
[ Voor 49% gewijzigd door Ravefiend op 11-09-2013 12:25 ]
Als de balkjes van S5 helemaal tot het einde van S5 gaan dan lijkt het dus (allebei rood einde) dat er een face-off komt tussen Walter White & Walter White Jr.ruurd v. schreef op woensdag 11 september 2013 @ 11:56:
[...]
Volgens mij heeft Jesse voornamelijk rood aan (erg veel rode accenten in zijn kleding en rode auto etc.).
Hier een mooi overzicht van de kleuren die functioneren als visualisatie van de gemoedstoestand van de karakters in BB:
(Jesse lijkt een licht grijs einde te hebben, misschien vertrekt hij of gaat hij de gevangenis in, "but then i`m not a colorist")
Ben benieuwd.
[ Voor 10% gewijzigd door enchion op 11-09-2013 13:21 ]
How do you save a random generator ?
De chart loopt tot S05E08 (het eindigt bij Hank en Marie op het moment dat Hank erachter komt wie Heisenberg is) en is door een kijker samengesteld. We kunnen er volgens mij dus niets aan afleiden wat het eind van de serie betreft..enchion schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:14:
[...]
Als de balkjes van S5 helemaal tot het einde van S5 gaan dan lijkt het dus (allebei rood einde) dat er een face-off komt tussen Walter White & Walter White Jr.
Ben benieuwd.
Sowieso lees je die quote verkeerd als je denkt dat rood gelijk staat aan geweld. Gilligan wil dat de kleuren in een scène perfect zijn, dus dat mensen op een goeie/gewenste manier afsteken tegen de achtergrond. Rode kleding tijdens een shootout werkt niet dus ik zou eerder witte kleding voor Walt verwachten als hij aan een gewelddadig einde komt.
Ik was rood eigenlijk meer aan "spanning" aan het koppelen.NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:25:
Sowieso lees je die quote verkeerd als je denkt dat rood gelijk staat aan geweld. Gilligan wil dat de kleuren in een scène perfect zijn, dus dat mensen op een goeie/gewenste manier afsteken tegen de achtergrond. Rode kleding tijdens een shootout werkt niet dus ik zou eerder witte kleding voor Walt verwachten als hij aan een gewelddadig einde komt.
Zwart leek vaak voor te komen na een tragisch moment.
Na het een tijdje bestudeerd te hebben ben ik er daarentegen wel achter gekomen dat ik er idd niks van kan maken/begrijp.
Het moet idd natuurlijk wel passen in de omgeving, luchtblauwe kleding met blauwe lucht achter het personage gaat natuurlijk niet werken.
En als het maar tot Ep08 gaat houdt de speculaas ook gewoon op.
How do you save a random generator ?
Absoluut waar dat kleur gebruikt wordt voor contrast. Maar het is ook zo dat kleur gebruikt wordt om emoties in scenes te versterken. Werkt allemaal heel subtiel, dus ik denk dat pas als je het weet je het kan herkennen..NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:25:
Ik heb de chart via dit artikel gevonden en hier wordt de hele theorie uit de doeken gedaan. Het lijkt dus niet (alleen) te maken te hebben met afsteken tegen een bepaalde scene, maar veel meer met hoe een persoon zich voelt/wat de beweegredenen van die persoon zijn. Moet zeggen dat het erg aannemelijk klinkt.enchion schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:34:
[...]
Ik was rood eigenlijk meer aan "spanning" aan het koppelen.
Zwart leek vaak voor te komen na een tragisch moment.
Na het een tijdje bestudeerd te hebben ben ik er daarentegen wel achter gekomen dat ik er idd niks van kan maken/begrijp.
Het moet idd natuurlijk wel passen in de omgeving, luchtblauwe kleding met blauwe lucht achter het personage gaat natuurlijk niet werken.
En als het maar tot Ep08 gaat houdt de speculaas ook gewoon op.
Ik denk dat Gilligan het visuele totaalplaatje belangrijker vindt dan de clichékleuren (rood voor boosheid, blauw voor depressie, etc). Een scene vol aggressie waar iedereen rood draagt werkt niet, dus zelfs als we wisten wat voor kleur kleding iedereen aan heeft in de finale komen we nog niet ver.analogworm schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:01:
[...]
Absoluut waar dat kleur gebruikt wordt voor contrast. Maar het is ook zo dat kleur gebruikt wordt om emoties in scenes te versterken. Werkt allemaal heel subtiel, dus ik denk dat pas als je het weet je het kan herkennen..
Ik vond het shot van Walt achter de lamellen bij de carwash ook wel mooi. Het leek net alsof hij achter de tralies stond. Geen idee of daar een betekenis achter schuilt
Zaten een paar geniale shots in, inderdaad. Toen Walt in de auto van Hank zat viel de schaduw zodanig over zijn voorhoofd dat het leek alsof hij z'n Heisenberg hoed op had. Prachtig!Lampie schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:11:
Ik vond het shot van Walt achter de lamellen bij de carwash ook wel mooi. Het leek net alsof hij achter de tralies stond. Geen idee of daar een betekenis achter schuilt
don't mistake lack of talent for genius.
Eens, het werkt allemaal heel subtiel... Dus inderdaad iedereen ineens rood bij een shoutout werkt niet.. Hhet gaat trouwens verder dan kleren. Ook de kleuren in de omgevingen en zelfs kleuren in schaduwen en highlights tellen mee. En kan je volgens de visual story van Bruce block je publiek opvoeden in het gebruik van kleuren. D.w.z. bepaalde kleuren bepaalde betekenissen toekennen. Je hoeft dus niet per se cliché kleuren te gebruiken.NMe schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:09:
[...]
Ik denk dat Gilligan het visuele totaalplaatje belangrijker vindt dan de clichékleuren (rood voor boosheid, blauw voor depressie, etc). Een scene vol aggressie waar iedereen rood draagt werkt niet, dus zelfs als we wisten wat voor kleur kleding iedereen aan heeft in de finale komen we nog niet ver.
Simpelste voorbeeld is bij de Shawshank redemption daar wordt vooral een blauwe tint gebruikt binnen in de gevangenis en een rode als ze vrij zijn
[ Voor 16% gewijzigd door analogworm op 11-09-2013 14:56 . Reden: Link visual story toegevoegd ]
Ja, dat was erg sterk gedaan zeg! Je zag daarna ook Jesse wat meer schrikken en bedenken wat hij had gedaan. Alsof hij banger is voor Heisenberg dan voor WalterAcoLyte! schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:14:
[...]
Zaten een paar geniale shots in, inderdaad. Toen Walt in de auto van Hank zat viel de schaduw zodanig over zijn voorhoofd dat het leek alsof hij z'n Heisenberg hoed op had. Prachtig!
Dat lijkt me een beetje ver gezocht.AcoLyte! schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:14:
[...]
Zaten een paar geniale shots in, inderdaad. Toen Walt in de auto van Hank zat viel de schaduw zodanig over zijn voorhoofd dat het leek alsof hij z'n Heisenberg hoed op had. Prachtig!
choco-reep : Als documentaire/kunstfotograaf stop ik zelf regelmatig paaseitjes van dat niveau in m'n fotografie. Dat zien 95% van de mensen niet, behalve een paar kunstkenners die toevallig de referenties en metaforen wel herkennen en kunnen waarderen.
Het heeft mij vier jaar kunstacademie gekost voor ik in staat was ze bewust in mijn werk te stoppen, in serie-verband. Ik denk dat een director van het formaat welke Breaking Bad in elkaar zet dat ook écht wel met film kan, zeker gezien de vrij briljante complexiteit van de rest van het narratief - zowel beeldend als het script.
Onderschat niet hoe bewust dit soort zaken vaak in allerlei films zijn gestopt
Dat wil niet zeggen dat het ook zo is (kan gewoon toeval zijn), maar veelal wordt er goed nagedacht over elke shot kan ik je vertellen.
Het heeft mij vier jaar kunstacademie gekost voor ik in staat was ze bewust in mijn werk te stoppen, in serie-verband. Ik denk dat een director van het formaat welke Breaking Bad in elkaar zet dat ook écht wel met film kan, zeker gezien de vrij briljante complexiteit van de rest van het narratief - zowel beeldend als het script.
Onderschat niet hoe bewust dit soort zaken vaak in allerlei films zijn gestopt
Ik vraag me af of dit leuk gaat worden, maar ik geef het toch maar een kans:
Breaking Bad Prequel Spin-Off Better Call Saul Ordered to Series at AMC
Breaking Bad Prequel Spin-Off Better Call Saul Ordered to Series at AMC
Punctuality is the politeness of kings
Er zijn een hoop fans die erom vragen ja. Ik zou het ook wel kijken denk ik.
Het gaat lang zo goed niet zijn als BrBa, maar wel geinig.
Een reeks over Gus zou je ook nog kunnen doen. Ze hebben erg veel dingen vaag gelaten wat hem betreft. Wat is er allemaal in Chili gebeurd ? Hoe heeft hij z'n macht opgebouwd ? ,...
Het gaat lang zo goed niet zijn als BrBa, maar wel geinig.
Een reeks over Gus zou je ook nog kunnen doen. Ze hebben erg veel dingen vaag gelaten wat hem betreft. Wat is er allemaal in Chili gebeurd ? Hoe heeft hij z'n macht opgebouwd ? ,...
[ Voor 40% gewijzigd door DinX op 11-09-2013 22:53 ]
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Ja ik ben eigenlijk wel blij dat het een prequel is ipv sequel. Ik ben wel benieuwd hoe hij gekomen is waar hij gekomen is zoals hoe hij aan al zijn contacten is gekomen. En met een prequel kan je ook gast-rollen als die van Mike of Gus doen. Zou het zelfs leuk vinden meer van de backstory van Gus mee te krijgen.
Ik ben wel bang dat het never nooit het niveau gaat krijgen van breaking bad. Daarvoor gaat het een veel te andere show voor worden.
Vince gilligan's spinoff van the x files was overigens wel gigantisch geflopt.
Ik ben wel bang dat het never nooit het niveau gaat krijgen van breaking bad. Daarvoor gaat het een veel te andere show voor worden.
Vince gilligan's spinoff van the x files was overigens wel gigantisch geflopt.
[ Voor 8% gewijzigd door Teckna op 11-09-2013 22:55 ]
Voordelen van een prequel zijn daarnaast
- dat ze hem niet eindeloos kunnen rekken totdat het nergens meer over gaat en niemand meer kijkt (a la Heroes)
- dat Saul in een van de laatste eps van BrBa nog omgelegd kan worden.
- dat ze hem niet eindeloos kunnen rekken totdat het nergens meer over gaat en niemand meer kijkt (a la Heroes)
- dat Saul in een van de laatste eps van BrBa nog omgelegd kan worden.
Punctuality is the politeness of kings
Ik zeg niet dat ik niet denk dat er easter-eggs in BB zitten, ik vond deze alleen wat ver gezocht. Ach.majic schreef op woensdag 11 september 2013 @ 22:02:
choco-reep : Als documentaire/kunstfotograaf stop ik zelf regelmatig paaseitjes van dat niveau in m'n fotografie. Dat zien 95% van de mensen niet, behalve een paar kunstkenners die toevallig de referenties en metaforen wel herkennen en kunnen waarderen.
Onderschat niet hoe bewust dit soort zaken vaak in allerlei films zijn gestoptDat wil niet zeggen dat het ook zo is (kan gewoon toeval zijn), maar veelal wordt er goed nagedacht over elke shot kan ik je vertellen.
Haha, iemand dit al gemerkt? Als je de coordinaten van Walt's geld in Google Maps ingeeft, kom je uit op de Albuquerque Studios, waar delen van Breaking Bad zijn opgenomen
.
https://www.google.com/ma....002158,0.004128&t=m&z=17
Haha mooi. Ik ga een ticket boeken en graven op die plek. Op naar het grote geld.FireSonus schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:35:
Haha, iemand dit al gemerkt? Als je de coordinaten van Walt's geld in Google Maps ingeeft, kom je uit op de Albuquerque Studios, waar delen van Breaking Bad zijn opgenomen.
Ik denk dat ze dat bewust daarom gedaan hebben om te voorkomen dat honderden malloten in een natuurgebied woestijn gaan lopen graven.Dacuuu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 13:21:
[...]
Haha mooi. Ik ga een ticket boeken en graven op die plek. Op naar het grote geld.
Haha heerlijk. Als de gpscoordinaten echt in de woestijn lagen hadden de makers van BB zeker wel goodies onder de grond verstopt.NMe schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat ze dat bewust daarom gedaan hebben om te voorkomen dat honderden malloten in een natuurgebied woestijn gaan lopen graven.
Jesse is nog irritanter geworden dan in het begin. Ik hoop echt dat hij een kogel door zijn kop krijgt samen met de 2 andere agenten. Dat zal ze wel leren.
Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent
Mandrake466 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:41:
Jesse is nog irritanter geworden dan in het begin. Ik hoop echt dat hij een kogel door zijn kop krijgt samen met de 2 andere agenten. Dat zal ze wel leren.

Mja, en dan een boete krijgen voor ordeverstoring.Dacuuu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:27:
[...]
Haha heerlijk. Als de gpscoordinaten echt in de woestijn lagen hadden de makers van BB zeker wel goodies onder de grond verstopt.
Irritanter? Ik vind hem juist het meest gegroeid.Mandrake466 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 15:41:
Die foto daar (als je met streetview probeert te kijken) is ook geniaalNMe schreef op donderdag 12 september 2013 @ 14:00:
[...]
Ik denk dat ze dat bewust daarom gedaan hebben om te voorkomen dat honderden malloten in een natuurgebied woestijn gaan lopen graven.
Kan je eens plaatje posten?Afvalzak schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:24:
[...]
Die foto daar (als je met streetview probeert te kijken) is ook geniaal
Er is daar helaas geen streetview, wel een foto die je kan selecteren.Dacuuu schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:35:
Kan je eens plaatje posten?

[ Voor 18% gewijzigd door job op 12-09-2013 18:51 ]
Doet niemand dit denken aan een bepaald spel?
[/url]

spoiler:
Grant Theft Auto 3
[ Voor 44% gewijzigd door Lip op 12-09-2013 19:04 ]
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
Leg eens uit?Lip schreef op donderdag 12 september 2013 @ 18:54:
Doet niemand dit denken aan een bepaald spel?![]()
[afbeelding][/url]
spoiler:Grant Theft Auto 3
Ryzen 3600 - GTX1060
Start GTA3 maar op, na de inleiding van het spel stap je de auto in, en rij je zo'n zelfde soort brug af. Bij het zien van die scene in Breaking Bad, leek ik het meteen te herkennen omdat ik GTA3 nog recent op mijn telefoon had gespeeld.
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
De brug in GTA 3 is toch wel flink anders hoor en de omgeving is eveneens compleet anders. Ik zie dus de overeenkomsten niet echt.Lip schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:13:
Start GTA3 maar op, na de inleiding van het spel stap je de auto in, en rij je zo'n zelfde soort brug af. Bij het zien van die scene in Breaking Bad, leek ik het meteen te herkennen omdat ik GTA3 nog recent op mijn telefoon had gespeeld.

Wie is hier "the danger" en wie was "the one who knocks"?
30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services
Verwijderd
Ik kreeg deze vandaag op mn facebook:
http://www.thewrap.com/co...ho-played-him-is-willing/
De baas der bazen wil ook graag een rol in die eventuele spin-off. Gus Fring damesch en heren!
http://www.thewrap.com/co...ho-played-him-is-willing/
De baas der bazen wil ook graag een rol in die eventuele spin-off. Gus Fring damesch en heren!
Precies wat Vince Gilligan ook wil. Juist de prequel-optie maakt dat mogelijk.
Ik weet alleen niet hoe je Gus Fring in een comedy-show neer gaat zetten.
Ik neem aan dat ze van de Saul-show geen comedy makenMrSleeves schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 11:14:
Precies wat Vince Gilligan ook wil. Juist de prequel-optie maakt dat mogelijk.

Iemand dit trouwens gezien?

Staat op de Breaking Bad Facebook-pagina. Wat denken jullie:
- Dit laat een moment na de shoot-out zien maar de foto is gemaakt na de opnames.
- Het is gewoon een fotoshoot en staat los van de serie zelf.
Ze waren niet bepaald in pak tijdens die shootout en ik betwijfel of we Jesse in de serie ooit in pak zullen gaan zien. Gewoon een fotoshoot dus.
Walt heeft een stapeltje geld in z'n zak zitten.. Zullen ze de locatie van het geld dan misschien op hebben moeten geven aan die lui en in een redelijke firefight eruit komen en dat walt ze later in de flashback weer terug gaat pakken
.
Ik denk niet dat Gilligan dom genoeg is om komende afleveringen te gaan spoilen op de cover van een magazine.
Geen sit-com zoals Friends, maar wel een soort van comedy. Maargoed, Dean Norris vindt Breaking Bad ook een comedy (zo heeft hij z'n auditie wel aangepakt).SomerenV schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:38:
[...]
Ik neem aan dat ze van de Saul-show geen comedy makenEr zal ongetwijfeld humor in zitten maar een comedy zal niet 'verkopen' denk ik.
Op zich is Saul ook wel het humoristische deel van Breaking Bad.
+1 ja. Saul vind ik erg grappig. Ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren.
Spoiler afgelopen aflevering
Spoiler afgelopen aflevering
spoiler:
Over die auto trouwens, ik weet dat die makkelijk doorzeeft kan worden, en ze schieten er gewoon vol op. Zouden ze Walt niet gewoon raken? Ben ook bang dat Hank en Jesse iig niet doodgaan, Walt houdt (helaas) te veel van ze.
Hoezo is dat een spoiler?
Walt heeft volgens mij de situatie niet helemaal onder controle op dit moment, dus er is weinig over te zeggen. Zelf denk ik dat die andere DEA agent dood gaat.
Walt heeft volgens mij de situatie niet helemaal onder controle op dit moment, dus er is weinig over te zeggen. Zelf denk ik dat die andere DEA agent dood gaat.
/▌
Jesse hebben we al in pak gezien toch? Toen ie ging soliciteren.NMe schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 13:41:
Ze waren niet bepaald in pak tijdens die shootout en ik betwijfel of we Jesse in de serie ooit in pak zullen gaan zien. Gewoon een fotoshoot dus.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Loop ik vanavond Mediamarkt Deventer binnen hoor ik ineens dat muziekje, dus ik keek naar de TV hoek en stonden daar 60 TV's deze scene af te spelen, hadden die medewerkers schijnbaar zelf gemaakt want iedereen stond er bij te lachen, beter dan die standaard klote demo
I know, herkende hem ook meteen en dat nummer ken ik ook dankzij Breaking Bad
Ah, ok. Dacht dat je bedoelde dat je dacht die werknemers dat zelf in elkaar geflanst haddenBierkameel schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 00:50:
I know, herkende hem ook meteen en dat nummer ken ik ook dankzij Breaking Bad
Ja man, Das hank, en die komt in aanraking met Walt Jr! zie je toch meteen?
Had ik dus bij Camping Powned laatst.Safaci schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 10:05:
Ik las de beschrijving en ik dacht huh wat
IMDB: Homefront (2013)
Die misdaad was wietMargreet en Dirk
Margreet (42) en Dirk (53) en hun zoon Damian (9) ogen als een gelukkig gezin uit Hoogeveen, maar geldnood heeft hen de criminaliteit in gedreven. De financiële sores begonnen toen Dirk zijn baan verloor. Hij kon de hypotheek niet meer betalen en hun huis werd door de bank verkocht, het echtpaar achterlatend met tonnen schuld. Om het huishoudboekje weer op orde te krijgen heeft Dirk zich tot de misdaad gewend, maar daarmee heeft hij het gezin nog dieper in de problemen geholpen.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ja, zo ken ik ook nog wel wat IRL voorbeelden. Het verhaal op zich is niet uniek natuurlijk.
/▌
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Had hem al gezien, vond het een beetje kansloos met het geheimhouden van hun "geheime ingrediënt". Alsof we zelf niet kunnen bedenken dat dat waterstofperoxide is 
En toen ze eerst gingen testen met waterstoffluoride, zeiden ze er ook niet bij welke concentratie ze gebruikten. Tja, dan valt er ook niet veel over te zeggen...
En toen ze eerst gingen testen met waterstoffluoride, zeiden ze er ook niet bij welke concentratie ze gebruikten. Tja, dan valt er ook niet veel over te zeggen...
[ Voor 41% gewijzigd door Compizfox op 15-09-2013 20:22 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik vond het vooral jammer dat het magneten verhaal niet in Mythbusters zat. Vooral als je nagaat dat Jamie Hyneman helemaal gek is van magneten. 
Nog maar een paar uurtjes tot Ozymandias.
Nog maar een paar uurtjes tot Ozymandias.