Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Serie] Breaking Bad - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste
Acties:

• miicker
  • Registratie: juni 2011
  • Niet online
G_Dragon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:38:
Helaas valt de film erg tegen, had er veel meer van verwacht. Wat is er nou eigelijk allemaal gebeurd in twee uur tijd? Nou niet veel om eerlijk te zijn..

De hele film was ik benieuwd wat Jessie is overkomen en hoe hij is ontsnapt aan Tod, hier hebben ze helaas teveel van weggelaten en niet onthuld.

Vond daarnaast het mooi om te zien hoe gebroken Jessie daar is nadat hij het geweer teruggeeft, ik zit nog steeds met verbazing te denken hoe ze het zo slecht hebben kunnen doen.
Ik vond het op zich wel een goede film, niet spectaculair maar wel goed. Daarnaast is Jesse nooit ontsnapt. Hij is door Heisenbergt bevrijd in de het methlab waar je hem tijdens de film aan de ketting zag. Hij heeft toen Tod gewurgd met zijn handboeien.

Wat dan wel weer slecht is, is dat Jesse dus aan een ketting vast zat, maar dat Heisenberg hem gered heeft door op hem te springen en hem naar de grond te brengen. Dat zou dus niet gekund hebben met die ketting om. Nu kan ik me die scene niet meer 100% voor de geest halen, misschien werd hij eerder van die ketting bevrijd.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

• Apache4u
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Zojuist El Camino gekeken. Het is geen Ozymandias, dat klopt. Maar ik vond het wel vermakelijk om te zien hoe het Jesse vergaan is. Ook uit nostalgisch oogpunt erg leuk om wat oude karakters de revue te zien passeren, waaronder WW dus. Een spoiler: hij lijkt niet bij een cinnabon te eindigen 😜

• Ebayzo
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:44

Ebayzo

Gekke eend

Niet het spektakel dat ik gehoopt had. Maar ja, wat was er ook over van de BB wereld? Prima einde zo, niet meer verder uitmelken.

• JK
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 21:33
Spooksel schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:17:
Discount Matt Damon was aardig wat aangekomen :D
Dat was hij ook al in Fargo, een paar jaar terug.

Ik vond ‘m wel vermakelijk. Leuk om weer even terug te zijn. 2 jaar terug diverse filmlocaties bezocht in ABQ,
dat ligt ook nog redelijk vers in het geheugen.
Was de film supergoed? Neuh, gewoon twee gemiddelde afleveringen, maar het verhaal is nu een beetje meer af dan dat het was.

Edit; ook apart; Robert Forster, de stofzuigerman, is gister overleden aan een hersentumor. Precies op de releasedatum. RIP.

JK wijzigde deze reactie 12-10-2019 09:53 (11%)

• Karel V
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20:26

Karel V

Een simpele ziel

Het is discutabel in hoeverre iemand in zo'n fysieke en geestelijke gebroken toestand in staat is zulke acties uit te voeren. Toch wordt het nergens echt onrealistisch. Oude karakters komen in beeld zonder afbreuk te doen aan het verhaal. De beelden zijn verassend gemonteerd en wat er volgt is nauwelijks te voorspellen. Ik zat tijdens het kijken op het puntje van mijn stoel.
Jesse past de lessen toe die hij gekregen heeft van Mike en Walter en kiest een betere weg.
De achterliggende boodschap vind ik sterk: de weg van diefstal, misbruik en geweld maken je kapot. De weg om daaruit te komen is loodzwaar, de mensen om je heen begrijpen je meestal niet en kun je niet vertrouwen. Maar er is hoop en die hoop op een tweede kans is krachtig in beeld gebracht. Wat mij betreft een waardig einde... en een sterk staaltje cinema.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

• SomerenV
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 00:54

SomerenV

It's something!

Gisteren na m'n avonddienst gekeken en erg van genoten! Ja, het is een soort extra (lange) Breaking Bad aflevering, maar dat is niet erg. Gewoon lekker de tijd nemen voor alles en niet teveel actie. Ook wel blij dat Jessie er goed van af komt, al heb ik zo'n idee dat dit ook wel een beetje fanservice is :D
G_Dragon schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 23:38:
Helaas valt de film erg tegen, had er veel meer van verwacht. Wat is er nou eigelijk allemaal gebeurd in twee uur tijd? Nou niet veel om eerlijk te zijn..

De hele film was ik benieuwd wat Jessie is overkomen en hoe hij is ontsnapt aan Tod, hier hebben ze helaas teveel van weggelaten en niet onthuld.

Vond daarnaast het mooi om te zien hoe gebroken Jessie daar is nadat hij het geweer teruggeeft, ik zit nog steeds met verbazing te denken hoe ze het zo slecht hebben kunnen doen.
In seizoen 5 wordt best wel goed weergegeven wat hem is overkomen. Hij is overigens ook niet ontsnapt aan Todd, maar White heeft iedereen vermoord met z'n geautomatiseerde M60 waarna Jessie weg kon rijden.

EightZero Drive | Facebook | Youtube | Tweakers topic

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:29

rens-br

Moderator Mobile & IN
Marzman schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 06:06:
El Camino gaat verder waar BB eindigde? Dat is lang geleden, ik weet de details helemaal niet meer. Alleen dat Jesse leeft/wint.
Ik heb de film gisteren gekeken en je krijgt eerst een recap van BB.

• Spooksel
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 20:37

Spooksel

Spooksel!

Todd wordt wel om zeep gebracht door Jesse, hij wurgt hem met de ketens waarmee hij vast zit.

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:31

Donstil

Grab them by the 🐈.

Nou ook gekeken. Vond het toch wel weer lekker even terug te zijn.

Shots goed, Acteer werk prima, lekker langzaam. Ik heb mij goed vermaakt en hiermee is het mooi afgesloten.

Walter is
spoiler:
dood
dus dat is afgesloten nu. Geen verwarring meer zoals aan het einde van de laatste aflevering enz. Mooi einde.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• DarkSEDA
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:16
Inderdaad mooie afsluiting van het verhaal van Jesse. Prima invulling van de 2 uur, hat geen (mini-)serie moeten worden.

Ook wel grappig dat er diverse scènes uit de trailers niet in de film zaten.

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 16:41

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

Apache4u schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 02:48:
Zojuist El Camino gekeken. Het is geen Ozymandias, dat klopt. Maar ik vond het wel vermakelijk om te zien hoe het Jesse vergaan is. Ook uit nostalgisch oogpunt erg leuk om wat oude karakters de revue te zien passeren, waaronder WW dus. Een spoiler: hij lijkt niet bij een cinnabon te eindigen 😜
Ik kan het mis hebben, maar Saul Goodman eindigt toch bij een Cinnabon?

Reisblog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Zwem met dolfijnen!

• snah001
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 09-12 11:52
Heb hem gisterenavond gekeken en heb lekker genoten.
Eigenlijk moet je de laatste 3 afleveringen van BB eerst teruggekeken hebben ondanks dat de samenvatting aan het begin redelijk uitgebreid was.
Mooi ook dat je goed moest opletten op welk moment in tijd een scene in beeld gebracht werd en dat was wat gemakkelijker geweest als ik eerst die laatste 3 afleveringen teruggekeken had.
Al met al erg blij dat er na al die tijd weer een aansluiting op BB te zien was en eerder werd gezegd dat de naam Walter White in de film niet genoemd werd maar dat werd er wel degelijk.
Gewoon heerlijk om het te kijken.

Mi 9T Pro - V11.0.3.0. - QFKEUXM

• DarkSEDA
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:16
Pascalito schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:39:
[...]

Ik kan het mis hebben, maar Saul Goodman eindigt toch bij een Cinnabon?
Ja, Saul wel. Maar Jesse niet.

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:02

Gynnad

* * *

snah001 schreef op zondag 13 oktober 2019 @ 21:40:
Heb hem gisterenavond gekeken en heb lekker genoten.
Eigenlijk moet je de laatste 3 afleveringen van BB eerst teruggekeken hebben ondanks dat de samenvatting aan het begin redelijk uitgebreid was.
Mooi ook dat je goed moest opletten op welk moment in tijd een scene in beeld gebracht werd en dat was wat gemakkelijker geweest als ik eerst die laatste 3 afleveringen teruggekeken had.
Al met al erg blij dat er na al die tijd weer een aansluiting op BB te zien was en eerder werd gezegd dat de naam Walter White in de film niet genoemd werd maar dat werd er wel degelijk.
Gewoon heerlijk om het te kijken.
Ik vond het ook zeker een passend vervolg, ik heb er zeker van genoten.

spoiler:
Mbt Walter, hij werd niet alleen een paar keer benoemd maar er zat ook nog een scène van hem in deze 'film'..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 23:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ook een kleine duit in het zakje. Gisteren gekeken. En mixed feelings.
Sluit grotendeels aan bij bovenstaande.

Als afsluiter van de serie, om wat losse eindjes aan elkaar te knopen prima natuurlijk.
Als op zichzelf staande film vond ik er niet zo gek veel aan.
Zegt niet zoveel over de kwaliteit, welke m.i. gewoon goed was.

• IJzerlijm
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

EC voelde aan als een hobby project van de crew. Ze hebben rondgebeld wie beschikbaar was en gekeken welke lokaties nog bestonden. Met wat daaruit kwam is er een verhaal geschreven, ze hadden acteur X een week en acteur Y maar een dag dus werd hun rol daarvoor geschreven en niet voor wat het verhaal nodig had. Voor iedereen die niet kon is er een zinnetje dat hun afwezigheid verklaart en klaar !

And to think they once said that computers would take away jobs.

• 038Zwolle
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 00:13
Snap alle reacties wel.
Het was een extra lange 'extra' aflevering, maar ik heb genoten!
Enige wat ik jammer vind is dat dit het was. Ik zou erg graag nog een seizoen met Jesse gezien.
Beelden en acteerwerk waren weer geweldig!

• PM_Petrol
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 00:35
Inderdaad je kan eerst even opfrissen met een samenvatting van BB.
De film zelf vond ik niet zo goed. Het eerste half uur is nog redelijk spannend maar daarna wordt het snel minder. Ze hadden er meer uit kunnen halen.

|| Xiaomi Mi 9T Pro 64 GB Black ||

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:29

rens-br

Moderator Mobile & IN
PM_Petrol schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 17:14:
De film zelf vond ik niet zo goed. Het eerste half uur is nog redelijk spannend maar daarna wordt het snel minder. Ze hadden er meer uit kunnen halen.
Eens. Van mij voegde het persoonlijk ook erg weinig toe aan het BB verhaal.

• Gunner
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Gunner

#EmeryGone

Fire69 schreef op vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:25:
[...]

Die serie is 6 jaar geleden geëindigd! Spoilers zijn dus niet meer nodig.
Mee eens, maar aan de andere kant is dit een BCS topic, terwijl er ook een [Serie] Breaking Bad - deel 2 topic is. Dus je denkt iets over BCS te lezen maar komt in een spoiler van BB terecht.

Ezechiël 25:17 | 10x295wp Pal Zuid | PVoutput

• avotar
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 14:56

avotar

P0werd by Black Coffee

rens-br schreef op dinsdag 15 oktober 2019 @ 08:28:
[...]

Eens. Van mij voegde het persoonlijk ook erg weinig toe aan het BB verhaal.
Oneens. Het was een hele mooie afronding van de arc van Jesse.

"The H in Engineering stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

• G_Dragon
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22:53
miicker schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 00:55:
[...]

Ik vond het op zich wel een goede film, niet spectaculair maar wel goed. Daarnaast is Jesse nooit ontsnapt. Hij is door Heisenbergt bevrijd in de het methlab waar je hem tijdens de film aan de ketting zag. Hij heeft toen Tod gewurgd met zijn handboeien.

Wat dan wel weer slecht is, is dat Jesse dus aan een ketting vast zat, maar dat Heisenberg hem gered heeft door op hem te springen en hem naar de grond te brengen. Dat zou dus niet gekund hebben met die ketting om. Nu kan ik me die scene niet meer 100% voor de geest halen, misschien werd hij eerder van die ketting bevrijd.
Ik neem mijn woorden inderdaad terug, heb de finale even teruggekeken.
Het klopt inderdaad allemaal :)

• Amaze86
  • Laatst online: 22:38
Klopt het dat BB terug komt in 2020 met jesse pinkman? Vond het wel mooi geweest,nu melken ze het uit.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Amaze86 schreef op donderdag 21 november 2019 @ 14:58:
Klopt het dat BB terug komt in 2020 met jesse pinkman? Vond het wel mooi geweest,nu melken ze het uit.
Ik kan daar niks over vinden, alleen dat AMC in 2020 El Camino gaat uitzende op TV, maar niet dat er nog nieuw materiaal met Jesse Pinkman komt. Heb je daar een bron voor?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Amaze86
  • Laatst online: 22:38
Mij fout gaat over better call saul.

Amaze86 wijzigde deze reactie 21-11-2019 17:42 (73%)

Pagina: 1 ... 18 19 20 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische voertuigen

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True